Reklama

sobota 27. června 2020

První nákladní vlaky projedou po Krymském mostu 30. června


27. 6. 2020   russian
Informační středisko "Krymský most" oznámilo, že nákladní železniční doprava po Krymském mostu bude zahájena 30. června. "30. června si po mostu pojedou vstříc dvě nákladní soupravy - z pevniny a z poloostrova. Přejedou Kerčský průliv a zahájí nákladní železniční dopravu", uvádí TASS sdělení informačního střediska.


Bylo řečeno, že po první trati ze strany poloostrova odjede vlak s produkcí místních podniků, včetně kalcinované sody a vápence, po druhé trati z opačného směru souprava, sestavená zejména z cisteren s benzínem, z vagónů s hnojivy, obilím, cementem, z plošin s kolejnicemi.

Podle vyjádření generálního ředitele společnosti, která je generálním dodavatelem "SGM-Most", Alexandra Ostrovského je most připraven k narůstání železničního provozu.

Dříve bylo oznámeno, že turisté již zakoupili více než 40 tisíc jízdenek na letní vlaky na Krym.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

56 komentářů :

  1. Poděkování: Je vynikající, že NR zveřejňuje nejen komentáře, ale i aktuální zprávy. Moc děkuji. Ach jo, kde to mám jinde hledat?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Třeba na RT.com

      Smazat
    2. Vladimír Putin: Zapomenete poučení z historie? Jak Poláci s Hitlerem zničili Československo...

      https://www.protiproud.cz/politika/5180-vladimir-putin-zapomenete-pouceni-z-historie-jak-polaci-s-hitlerem-znicili-ceskoslovensko-jak-se-zachova-dnesni-generace-politika-miru-vcera-a-dnes-co-ukazaly-archivy-bez-rusu-bychom-tu-jiz-nebyli-napeti-zas-roste.htm

      Smazat
    3. Poněkud byl,je a zůstane odpadem!

      Smazat
  2. Tak je to správné žádná Rusofobie a štěkání o „anektovaném" Krymu RF nezastaví.

    OdpovědětSmazat
  3. Po mostě s kolejema přejely dva vlaky proti sobě.
    To je teda zpráva dne. Hned se mi bude líp spát.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:28 Proč vůbec na NR lezete ?

      Smazat
    2. 11:28
      Havloynteligent promluvil řečí havloflašky 😆😆😆😆😆

      Smazat
    3. On sem leze proto, že dobře ví, že možná ani celá Evropská unie by to nedokázala tak rychle postavit. Než by to prošlo schvalovacím procesem v EU radě nebo kde, muselo by se jasně mezi nimi rozhodnout, kdo a kolik si z toho nahrabe. A pak by se musely znova "hledat" peníze. Tak musí všechno "obracet" na správnou stranu.

      Smazat
    4. Přednosta stanice´11.28 by je asi pustil na stejnou kolej...

      Smazat
    5. 14:57 stavěli to Číňané a Švédi.

      Smazat
    6. Nebuďte na toho 11:28 tak zlí. On se chtěl jen pochlubit, jak mu to pálí. Ze zprávy dokázal pobrat, že na železničním mostě jsou koleje a jezdí po něm vlaky. Ale rozlišit mezi oznámením, že se něco stane od toho, co už bylo, to bychom na něm chtěli už moc.
      K informaci o dobrém spánku mohl ještě uvést, jak mu chutná jíst a jakou má stolici. O tom ví rozhodně víc, než o Krymském mostě.

      Smazat
    7. Asi každý čteme něco jiného. Já se dozvěděl o tom, že se na Krym dovezou plošiny s kolejnicemi. Ono se to tak opravdu v dopravním stavitelství dělá, že přivezete po železnici plata s kolejnicemi a pak je jednoduše přes dvoucestný (pohyb po kolejích i po cestě) jeřáb sázíte na místa kam patří.

      Smazat
  4. To tak bývá, že stát rozvíjí infrastrukturu na svém území. Některý dokonce i v normálních lhůtách.

    OdpovědětSmazat
  5. To je vlastě zpráva o poslední zátěžové zkoušce před zahájením normálního provozu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:20 Nikoliv, zátěžové zkoušky už proběhly, někdy začátkem roku. Nákladní vlaky se štěrken pro stavbu trati také už po mostu jezdily. Toto je kvůli koronaviru poněkud opožděné zahájení pravidelné nákladní dopravy. Pravidelný provoz osobních vlaků byl zahájen už před několika měsíci.

      Smazat
  6. Obyvatelum Krymu přeji vše dobré. S banderovci bych taky nechtěl žít v jednom státě. Bohužel měkčí verzi hnědokošiláčů "Made in ČR" máme taky. Zatím /ještě/ mlátí jenom hubou.

    OdpovědětSmazat
  7. Evropská unie zavede do měsíce kruté sankce proti těm, co pojedou na Krym po tomto mostě. Budou muset nejen odevzdat svůj pas, ale budou muset nejméně sto hodin ve svém osobním volnu poslouchat projevy Ursuly von der Leyen, pak absolovat odvykací kurs Sorosovy nadace za pravdu a nakonec jim přečtou všechny teze českých Sluníčkářů. Nepomůže-li to pochopit zločinci naši jedinou pravdu, bude nekompromisně každý bělošský viník odeslán do Ameriky na shromáždění BLM.

    OdpovědětSmazat
  8. Dvořáku, tak jsem před chvílí dodíval na Prima ZOOM,nádherný dokument o dnešním rusku -100 let od ruské revoluce.
    Vynikající obraz dnešního militantního státu, kde se děti od utlého věku učí bojovat! Kde se Putin obklopil stejným hnojem KGBÁKU jako je on sám, kteří ho vynesli až na ten nejvyšší post jen aby jim zajistil majetky.
    Po zhlédnutí dokumentu musím tak jako vždy napsat, NENÍ VE SVĚTĚ HORŠÍ VÁLKY CHTIV¨É MONSTRUM NEŽ RUS.
    Čím více dnes rusko upadá, tím více se klade duležitost a duraz na vojenské přehlídky,nikdy nic nedokázalo rusko tak aspoň oslavovat a tím víc se haraší zbraněma. Ukázka jak se jedná s oponenty dnešního rus. režimu, zabít v lepším zavřít.
    Opravdu k neuvěření bylo konstatování asi 15 let staré holky, mimochodem celkem hezké a prsaté, že pokud přestanou dodávat plyn a ropu do USA, tak je druhý den USA napadnou.Opravdu slušná masáž, pan Hitler by se mohl od putina učit:Ta obhajoba, vrahu Lenina, Stalina, něco neuvěřitelného, 20 milionu LIDÍ se muselo zavraždit TO BYLO ŘEČENO v rámci vývoje SSSR a tohle ty ruský dobytku obhajuješ!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:17 Hezké, takové filmy jsou vyráběny přesně pro tebe. Když dokážeš napsat "nikdy nic nedokázalo rusko..." zrovna pod článkem, oznamujícím dokončení světově unikátního inženýrského díla, na to musíš mít opravdu pořádný průvan v makůvce.

      Smazat
    2. Dobre som sa na tebe zabavil a môj obľúbený názov CHmuľo dostal normálne vesmírny pojem, nekonečný Chmuľo.tvoj výtvor sa nedá komentovať to sa skrátka nedá.

      Smazat
    3. Pane běžče, kde jste běhal? Rusko bylo za kořaly Jelcina na kolenou. Rozkradené oligarchy, rozervané válkami. Vše pod taktovkou amerických poradců. jejich poskoci jako Gajdar, Primakov, Navalnyj, Chodorkovskij, Berezovskij apod. si užívali, zatímco Rusko se rozpadalo. Ale pak udělali nebetyčnou chybu. Nechali zvolit nenápadného plukovníka, který na první pohled neuměl do pěti napočítat. A začaly se dít věci. Napřed si to srovnal s oligarchy. Kdo pochopil, užívá si dále (Abramovič, Děripaska,..), kdo si myslel, že staré časy budou pokračovat buď práskl do bot nebo skončil v pracovní kolonii. Chodorkovskij si poseděl 11 let. A vida. Zabralo to. Přírodní bohatství se potichu vrátilo do státních rukou. Pak se vypořádal s válkou na Kavkaze. Vypráskal islamistickou verbež za hranice a zbytek sami Kavkazani pobili. Sem tam se zmohou na teroristickou vraždu, ale doby, kdy zavedli šaríu v celé Čečně jsou pryč. A vždy dostali nejen je, ale i jejich komplice. Pak se pustil do obnovy země. A jak je vidět, pomalu ale jistě to jde. Rusko upadá? zaplacené zahraniční dluhy i za SSSR, zaplacený vnitřní dluh, šesté nejvyšší zásoby zlata na světě, Severní potok I., Síla Sibiře, Turecký potok,... Soběstačnost v zemědělských produktech a největší vývozce pšenice na světě. Odražení války v Gruzii a na Krymu. Nyní i obnova Krymu, Krymský most je jen jednou i když nejvýraznější stavbou. Byl jsem v SSSR u Sankt Petěrburgu (Lenigradu) v 70. letech, a byl jsem tam před pěti lety. Nepoznal bych to tam. Je to někde úplně jinde. To je k tomu upadání Ruska. Nyní mění Ústavu. Tak, aby z ní dostali ty americké svinstva, která je podřizovala cizákům. Třeba tam bude to, že ruské právo je nadřazeno cizímu. A jde na to opět chytře. Všelidovým hlasováním! Kdokoliv by chtěl něco někdy upravovat, tak mu nebude stačit nějaké hlasování v Dumě. Bude muset vyhlásit referendum. A to už není jen tak, jako že se partičky v kuloárech na něčem domluví a pak si to odklepnou. Rusko ukázalo i v mezinárodní politice, že je velmoc. Třeba v Sýrii. A co se přehlídek týče, tak každý máme svoje. Rusko má přehlídku vítězství a Pochod nesmrtelných, my máme rej úchylů Prague Pride. Ruskové mají vlasteneckou výchovu, my genderové bláboly. Ruskové učí své děti hrdosti na svoji vlast a odhodlání ji bránit, my blábolíme něco o evropské integraci a transatlantické družbě. Jo a USA opravdu ruský LNG dovážejí. A ne málo. Jsou druhým největším dovozcem. Co se mrtvých týče, tak opravdu jich ve Velké vlastenecké válce zahynulo okolo 27 miliónů. Vojáků padlo kolem 7 - 9 miliónů. Zbytek jsou civilisté. A když už jsi u těch počtů, tak jen v Bengálsku zahynulo cca 2 milióny lidí hladem za bačování W. Churchilla, za Leopolda II. pak další milióny v Kongu, ve Vietnamu pobili Američané také 2 milióny obyvatel a tak by se dalo pokračovat hodně dlouho. To jen když už si začal nadávat do dobytků, tak se mrkni i jinam. Hlavně na sebe. Ty joudo.

      Smazat
    4. Už jsme se s partou dohodli, že jak to virus dovolí, jedem se na Krym podívat, i kdyby se šmátlouš běžec a jemu podobní USA lezprdelkové kousli do zadku.

      Smazat
    5. 15:17, dokument jsem neviděl, takže tu "hrůzu" současného Ruska dle filmařů posoudit nemůžu, ale občas tam jezdím a mám tam pár známých. Žádní pracháči, obyčejní lidé. Jezdím asi na čtyři místa, jedno z nich je v ruské hlubince, taková díra. Nějakých hrůz jsem si tam dosud nějak nestihl všimnout, naopak, mnohé se mi tam líbilo. Možná když shlédnu ten film, budu se na věci dívat jinýma očima. Třeba názory nějaké prsaté šeredné naivky budu brát jako důkaz o příšerné úrovni národa a jeho agresivitě. Sdělte mi název dokumentu, stáhnu si to.

      Smazat
    6. Indický Pepku15:17. Tenhle "dvořáku", kterého oslovuješ, jako kdyby jste "společně pásly kozy", se na tebe vykašlal a udělal moc dobře. Místo něho skočil na tuhle hozenou návnadu jenom nějakej Brtník. To je dost mizernej výsledek:-).

      Smazat
    7. Senil z Reichebergu a jeho žvásty😆😆😆😆😆Když se podíváme do dnešní USA, tak tam vládne pravěk, velmi barevně vyvedený!!!!!

      Smazat
    8. P.P.S.
      A kolik milionů Indiánů zavraždil amiokupat.... a kolik lidí za 75let své operace TRVALÁ OKUPACE bys nám ty havloodpade nevyčíslil???!!!!!!

      Smazat
  9. Děkuji za pozitivní zprávu, kdy se něco vybudovalo pro lidi a lidem bude sloužit. Vše šlo velice rychle a je to proto pozoruhodné dílo.
    Jinak jsou to všude jen samé destrukce - boří celá města nebo aspoň sochy.

    OdpovědětSmazat
  10. Nějakej Indický Běžec je to prostě kokot na desátou v Indii by ho za toto poslali do Prdele!!!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jeho "alias" je hrubá urážka indického lidu.

      Ne, pustili by ho v Indii na silnici a tam za ním poběží svaté rohaté krávy indické! A běda, kdyby se chtěl bránit ubližováním krávám, ukamenovali by ho hned. Možná by mohli také vypustit nějaké ty slony vycvičené na běh ... pak by byl skutečně tím "čestným" hopsalem.

      Smazat
    2. 18:56
      Tzv. Indickej běžec je kavárenský přiblblo píšící druhdy výhradně co anonym.
      Jmenuje se to Libor, má v nenávisti ženy, důchodce a všechny kdo si uchovali kritické myšlení, a vyznačuje se to notorickou blbostí podloženou totálním vymytím toho, co kdysi bývalo mozkem.
      15:17
      Libore, ty kreténe prodejnej, kolik ti platěj? Peníze nesmrděj, viď.

      Smazat
  11. Indický běžče,
    Tak to já jsem přesvědčený, že VŘSR/pro mladší/ Velká říjnová socialistická revoluce, byl nejlepší přelomový čin za posledních 2000let. Dokázal dát příležitost na rovnocený život, v sebeúctě bez ohledu na bohatství rodiny kde se dotyčný narodil. Bohužel se tak stalo v zemi sice potenciálně silné ale v době, kdy mezi 1.sv. a hned občanskou a pak 2.sv. válkou bylo jen pár let na na budování státu a životní úrovně. A protože to byl první pokus ve světě bez zkušeností a v obklíčení nepřátel, kterejm vadilo hlavně znárodnění,a tak docházelo k chybám až i zločinům v řízení státu. Vítězným Rusům my Češi vděčíme za své životy, když ve 2.sv. válce porazili nacistickou Evropu pod vedením hitlerovského Némecka. Nebýt Rusů, tak si tady neťukáme naše rozumy, ale v lepším případě kopeme uhlí pro Němce někde za Uralem.

    OdpovědětSmazat
  12. Velká říjnová socialistická revoluce, byl nejlepší přelomový čin za posledních 2000let.

    Putin si to nemyslí. A problém s tím mají i ruští historici.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nemyslím si, že největší za 2000 let a už vůbec ne nejlepší. Prostě společenský vývoj dospěl až do toho stádia, kdy se něco takového mohlo uskutečnit. Každopádně jde o přelomovou událost 20. století. Vzniklo nové společenské zřízení. A v určitých rysech pokračuje dále. Mění se podle toho, jak se mění společenské podmínky. Asi nejvýrazněji je to vidět na Číně, ale i na samotném Rusku. Je tam sice kapitalismus (soukromé vlastnictví výrobních prostředků a dobývání zisku), ale jiný, než v zemích, kde klasický kapitalismus vznikl a kde dospěl do dnešního stádia. Problém s tím mají nejen ruští historici, ale i sociologové, filosofové, ekonomové, politici, vojáci... na celém světě. Ukáže se, jaký model má šanci na přežití. Zatím je to vyrovnáno. Rusko se nepodařilo zničit ani v občanské válce, ani ve druhé světové a ani ve "Svatých 90." (jak sami Rusové nazývají období, kdy stáli nad propastí). V r. 1946 objevil jakýsi britský novinář v gulagu bývalého náčelníka štábu barona Wrangela (bělogvardějský generál, který ovládal Krym a Kubáň za občanské války) a který nestihl utéci s ním a s Děnikinem. A novinář se ho ptal, co říká no to, že bolševici vyhráli nejen občanskou, ale i Velkou vlasteneckou válku. A starý bělogvardějec mu odpověděl: "Je jedno jestli je Rusko bílé nebo rudé. Hlavně že je veliké!" Možná i v tomto je kousek odpovědi.

      Smazat
    2. danny
      a neni čínský ekonomický model podobný tomu, co plánoval ekonom Šik v 68r. jako ekonomickou reformu pro naší republiku ?

      Smazat
    3. Je. Ten měl uvolnit pracovní sílu z přezaměstnaných oborů do služeb a tak zajistit konkurenci, která vede ke snižování cen a zvyšování kvality. Velkou úlohu měla hrát družstva (nejen ta zemědělská). Ale rozhodující strategické podniky (těžké strojírenství, doly, banky, zbrojní průmysl, energetika) měly zůstat státu. Tomu ale muselo odpovídat i společenské uvolnění. A k tomu v 60. letech postupně docházelo. Zároveň Sergej Machonin začal se svým týmem pracovat na sociologickém modelu československé společnosti. Byl to rozsáhlý projekt, který měl dát odpověď na to, jak se vyvinuly společenské skupiny v době socialismu. Dělníci už nebyli vykořisťováni (alespoň formálně ne), vznikla vrstva družstevního rolnictva, nová inteligence a tak bylo potřeba dát odpověď na otázky, kudy dále, jak se budou vyvíjet potřeby společnosti atd. To vše ale soudruzi z ÚV a jiných zemí viděli jako ohrožení nejen zřízení, ale i svých postů. Podle toho i jednali. Ale ekonomiku nelze nahradit ideologií. Ekonomické zákony se začaly prosazovat ať si stará garda myslela a dělal co chtěla. Starý systém evidentně nestíhal. Všude na vše fronty, vždy něco chybělo, o kvalitě zboží denní potřeby raději nemluvit (škodovkám se přezdívalo "dodo" - dodělej doma). To samozřejmě vedlo k nespokojenosti mas obyvatel a žádná hesla to nemohla zakrýt. A řešení bylo. Ukazovalo to JZD Slušovice. Tam se Čuba nebál a nasadil konkurenci uvnitř, zaměřil se na výkony a kvalitu a tu platil. A najednou to šlo. najednou zemědělské družstvo začalo podnikat ve stavebnictví, dopravě a jiných oborech. Ukažte mi JZD, které vyrábělo počítače! Proto také leželo soudruhům pěkně v žaludku! Ale už si na něj netroufli. Ale postarali se, aby se nic takového nikde jinde neopakovalo. A Slušovice ukazovali jako jakýsi skanzen. A také nová moc se postarala o to, aby tento podnik zmizel jako první (Havlovy "temné slušovické nitky"). A po změně společenských poměrů se naši vůdci postarali o to, abychom byli tím, čím nás chtěli naši "přátelé" mít - odbytiště bez možnosti konkurence v čemkoliv. A povedlo se! A indický běžec a spol. nad tím ještě slintá blahem.

      Smazat
    4. danny
      díky..na 99procent souhlas !..obávám se, že pokud přijde v EU a USA ekonomy předpovídaná hospodářská krize,..tak současný hysterický antikomunismus má být prevencí,..aby si lidé nechtěli opět zkusit jiný policko-hospodářský systém, než ten současný!

      Smazat
    5. Danny, s tím "Dělníci už nebyli vykořisťováni (alespoň formálně ne)" korunujete poněkud naivní úvahu o problematice šedesátých let v Československu. Podstatou vykořisťování je situace, kdy vlastník prostřednictvím zaměstnanců zvyšuje svůj majetek ..., tedy díky vlastnictví získává víc, než zaměstnanec vytvářející svou prací hodnoty.
      "Znárodnění" tuto nerovnost odstranilo, konkurenční vztahy nutně ztratily na významu, když prvotním problémem se stalo jak uspokojit společenské potřeby obecným dostatkem, na což schopnost produkce, produktivita a zdroje, při rychle rostoucí potřebě a spotřebě nestačily, což bylo dáno stupněm rozvoje, stavem hospodářství a zdroji v rámci politicky i hospodářsky izolovaného, méně rozvinutého východního bloku.
      Příklad Slušovic zjednodušujete už jen tím, „že vyráběli počítače“. Ne, počítače pouze sestavovali, montovali. Zásluhou vedení onoho JZD byla schopnost využít výhodného postavení zemědělství, které mělo možnost výnosy své činnosti přímo investovat, vhodnou produkci exportovat a tak i (pro sebe!) získávat devizové prostředky. Krom toho celkem volně uplatňovat hmotnou diferenciaci mezi činnostmi i pracovníky. Takový prostor v ostatním hospodářství, zejména v průmyslu nebyl (rovnostářství v odměňování bráněné odbory, rozdíly v intenzitě práce mezi obory ..., státem nutně řízené investice, objektivně limitované surovinové zdroje a jejich státem řízená distribuce).
      Jestliže tedy tehdejší stát nadřazoval celospolečenské potřeby potřebám individuálním, nutně nadřadil tržní vztahy centrálním řízením. Převážily investice do základny, spotřební produkce a služby strádaly. Dnes je tomu naopak. Otázkou je, co mělo a má lepší perspektivu. Pro existenci a co nejmenší závislost státu.

      Smazat
    6. Pro 13:50 Plný souhlas. Nedělám si nárok na odbornou analýzu. Bylo o tom napsáno hromadu knih a odborných statí. Jde o vědecký obor. Pracující (nejen dělníci) byli vykořisťováni jinak - pracovali a neměli si za peníze co koupit. to není vykořisťování? Musel jste mít všude známé. Jinak jste byl nahraný. Známého automechanika, někoho ve stavebninách, ženské měly kadeřnice apod. Jinak jste nejezdil, nestavěl nebo až za hodně dlouho. O podpultovém zboží (a že ho bylo!) ani nemluvě. Kdo nenakoupil do čtvrtka do 16:00 byl o víkendu na konzervách. V 80. letech jsem byl třicátník. Takže vím o čem mluvím. Koukněte se na filmy z té doby. Kdo hledá zlaté dno, Pumpaři od zlaté podkovy, Pitaval... Nejbohatší byli pověstní řezníci a zelináři. A veksláci, samozřejmě. To lidi neskutečně vytáčelo. Ale na ruských webech je rozhovor s Putinem. Ten hodnotí dvacet let od svého nástupu do funkce prezidenta. A dokládá čísly a procenty. Jen ve zkratce: v r. 1998 Rusko dostávalo humanitární pomoc jako nejchudší země světa. Nebyly vypláceny mzdy i několik měsíců. Dokonce i ozbrojené složky byly bez peněz tři měsíce! Museli si půjčovat v zahraničí, aby mohli vyplatit mzdy. Zemědělství se zcela rozpadlo. Dneska jen vývoz zemědělské produkce zajistil příjem 45 mld. USD. Prvenství ve vývozu pšenice. Jsou zaplaceny dluhy. Vnější i vnitřní. Prostředky pro řešení současné krize jdou ze státních rezerv. A další čísla. Nezachytil jsem všechno, ale večer si to poslechnu. Takže ne že to nejde. Jak komu.

      Smazat
    7. 13:50-15:00
      danny, tentokrát více souhlasím s vaším oponentem.
      Jsem asi starší než vy a musí zkonstatovat, že zveličujete materiální problémy před r. 89. Těžko pak objektivně hodnotit tehdejší dobu, která měla problémů dost, ale jinejch ..já ty hlavní viděl-a v současné době se to opakuje v aktivitách uměle zdůvodňující důležitost existence STB-BIS a už přežilé propagandě komunistů-dnes antikomunistů.. a proto je zbytečný mermomocí hledát problémy kde nebyly nebo byly zcela nepodstatný. Příklad: nebyl takový výběr stavebního materiálu..ale stavba nebo bydlení stálo desetinu dnešních cen a to nebudu připomínat bezúročné půjčky a případnou pomoc od podniku, kde jste pracoval. Kolik jste platil nájem ,se vším všady v minulé době?..desetinu platu ..nebo jen o málo víc...
      a kolik dnes !

      Smazat
    8. Pro 16:07 Psal jsem o příčinách, proč byli lidi naštvaní na komunisty. Tehdy. Neměli možnost porovnání s ničím. Ze západu sem chodily "hollyvoodské" pohádky o všeobecném blahobytu, zde naopak pouze o bídě pracujících na západě. Ani jedno nebyla pravda. A těch pár turistů také vidělo je to, co vidět chtělo. Ostatně je to tak dodnes. A listopad 89 tomu dal korunu! Vzpomeňte si na bláboly typu "Za Komárka bude za korunu marka", "nebudeme mít povinnost pracovat a budeme se mít jako Rakušani nebo dokonce Němci" (a už nikdo neřekl, že nebudeme moci pracovat), soudruh Pithart varoval národ před propagandou komunistů (sám byl stalinista až na půdu, dokud mu to neslo), kteří ho straší nezaměstnaností atd. atp. Klaus, Čalfa, Dlouhý... Takže soudit to dnešníma očima nelze. Že to byly vlastně marginální věci vidíme až nyní, za dnešní situace. Ale tehdy se jevily jako klíčové. Kapitalismus přece zajistí nejen dostatek, ale i přebytek všeho. Pověstné banány vešly do lidové slovesnosti. Jen už spasitelé nedodali to klíčové: "jak komu". A dnes jsou brambory dražší než banány, jablka než pomeranče, o paprice ani nemluvě. Tehdy se zdálo, že nový systém (tak byl zpočátku nazýván, o kapitalismu se nemluvilo) vyřeší právě ty problémy, které lidi štvaly. Nedostatkové zboží, fronty, kecy, žvanění... Ale to ještě nevěděli, že i s tím žvaněním a blábolením to bude neskonale horší. Stačí si poslechnout některé "představitele národa". Asi nikoho ani ve snu nenapadlo, že něco tak idiotského se může stát starostou v Řeporyjích. Ale jak vidíte, i to je někomu málo.

      Smazat
    9. danny 18:16
      díky za vysvětlení..já jsem pokládal za jednu z blbostí, kterou komunisti dělali, že neumožnili mladejm lidem vyjet na západ, bydlet a živit se tam prací..a mohl si každej na vlastní kůži a triko porovnávat výhody a nevýhody obou společenských systémů...v Jugoslávii to tak šlo a jugoslávskej zedník nebo dělník věděl, že je chleba všade o dvou kůrkách a tak je stejně rozeštvali ..ty jsi srb, chorvát, pravoslavnej atd. a poslední socialistickej stát Jugoslávii zničili.

      Smazat
    10. Ale Danny, vyvoláváte dojem, že o té době víte leda z doslechu. Tím dělníkem jsem byl, sice nebylo všechno, nač lze pomyslet, ale že by nebylo zač vydělané peníze utratit je nesmysl. Pro krátkost vypíšu, zač jsem vydělávajíc od 17ti let (1953), ve vojenské základní službě 1955-1957 co svobodný dělník utrácel: 1954 závodní kolo Favorit na galuskách se čtyřkolečkem, sjezdové profi lyže, k tomu ostatní a oblečení, radiopřijímač, gramofon, gramofonové desky (i Decca z dovozu), motocykl ČZ 150 na teleskopech a s dvojsedlem, k tomu módní oblečení a co nebylo, nechal jsem si šít. Odchod do vojenské základní služby, tam elektrický holící strojek, bateriový radiopřijímač a módní komplet k odchodu do civilu (sako např. bylo nutné nechat si šít), mokasíny na sůráku a zrcadlovky „ridžvejky“ k mání byly. Po návratu z VZS motocykl Jawa 250 „kejvačka“, "tranzistorák“, fotoaparát se čtyřmi objektivy (Kijev, věrná kopie to Leicy), zvětšovák, tábornické potřeby, mezitím mnoho knih a spoustu nářadí a nakonec, v pětadvaceti letech nově auto za Kčs 33 000 (1962), když v předchozích čtyřech letech na „vinkulaci“ muselo ležet Kčs 20 000.
      A od vás si přečtu, že jsem neměl zač utrácet. Mít k dispozici dost navíc, za Kč 18 000 koupím plachetnici „Piráta“, místo Wartburga 321 Simcu Elysee, dám Kčs 5000 za „družstevní garzonku“ (to bych ovšem potom jako ženatý byl v žádosti o byt kdesi na konci ). Takže Danny, dělníci měli dost a dost za co utrácet, leckteří třeba začali stavět a postavili. A mimochodem, úspory nesly úrok, ten byl nezdaněn a inface nepřelezla 2 %. Pravda, to hospodářství nedostatkové bylo, ale o něco výš máte vysvětleno proč.
      Ostatně, vykořisťování je stav, kdy za svou práci dostanu menší hodnotu o tolik, o co jiný bohatne, aniž by odevzdal v té míře užitečnou práci. Jinak, bohatne z majetku, se kterým účelově disponuje.

      Smazat
    11. danny
      ještě přidám, že k výčtu možností za co se dalo utrácet bylo, že když jsme se nabažili společných dovolených na podnikové chatě s cestou v autobuse, tak jsme si pořizovali chaty a od 60tých let chalupy a k tomu bylo samozřejmostí už mít taky auto...nevím jestli tehdy v záp. Německu měla téměř každá městská rodina svůj weekendhouse

      Smazat
  13. Ten indicky bezec, to je velmi vzacny pripad haraseni v hlave. Povsimneme si jeho slohu a urputne snahy o premalovani pravdy. Necha se rici, ze obdobne jsou na tom i ostatni havloidi a prazsti kavarnici. Rovnez je znat jak postupem doby se stava vice a vice histerickym

    OdpovědětSmazat
  14. Toz je to jak v ein kessel bontes jako gdebe belo Rosko námesicné proste nakladne vlake jedó to je normálné enem v tem ceskoslovenském hajzlovskßem sionestickém socializmo vlake kolabojó...toz podekojme sodrohove krvavémo z mexika.....hezké den p.s.

    OdpovědětSmazat
  15. 19:50
    Současné Rusko už neni CCCP..a my už taky nejsme socialistickej stát. Půlka tzv.socialistické Evropy prošvihla dejinnou příležitost zůstat u socialismu a demokratizovat systém!..a za pár měsíců poznáme půvaby kapitalismu bez závoje !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já se těším na kulturní obohacení. Pyjrátům rostou preference a ani ODS nezůstává pozadu.

      Smazat
    2. 22:56
      No a kam jste to vy rudí hlupáci za 40 let dotáhli, pověz, napovím, DO VELKÉ PRDELE.
      Díky za dnešní KAPITALISMUS!!

      Smazat
    3. Když čtu INDICKÉHO BĚŽCE: Nevíte někdo, kde ty kachny prodávají? Dal bych si ho se zelím a s bramborem... a byl by KLID...

      Smazat
    4. Do zádele jsme to dotáhli za 30 toho tvého kapitalismu, ty b.be! Co vyrábíme? Kam vyvážíme? Který podnik nám patří?

      Smazat
    5. 9:7..ind.b.
      dnešní KAPITALISMUS z naší země udělal montovnu
      pro Němce..a ČR připravil v průmyslu o tradiční výrobu a v podstatě jsme zavislí na automobilovém průmyslu.. zemědělsví připravil o tisíce hektarů úrodné půdy zastavěné sklady a také o soběstačnost v živočišné a rostliné produkci..
      a upozorňuji, že když komunisti odešli od válu,..tak po sobě nezanechali žádný zahraniční dluh !

      Smazat
    6. Pro toho idiota. Nedávno tu byl článek, kde se popisovalo, co se za těch 40 let vybudovalo. Stačilo by mu si to přečíst. Ale on to určitě udělal, počkal si a teď se mstí za to, že mu asi závidíme žluté s modrými pruhy trenýrky.

      Smazat
  16. Rusové můžou děkovat bohu za embargo. Kdyby ten most stavěly naše firmy tak spadne ještě před přejetím prvního vlaku.

    OdpovědětSmazat
  17. Je skvělé, že se tu čas od času projeví Indický běžec. Zajišťuje spolehlivou a přehlednou informaci o existenci i míře jistého typu lidské omezenosti. Dík Indický běžče. Dík administrátorovi za pochopení.

    OdpovědětSmazat
  18. Prosba administrátovi,
    Od pádu tzv. socialismu v naší zemi už uplynulo víc než 30let a dnešní kavárenská propaganda šíří o tehdejší době spousty nesmyslů...bylo by prospěšné, kdyby se mohlo jedno téma na NR věnovat strastem a radostem života v socialistickém Československu..pro poučení mladým a oživení vzpomínek starších.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.