Reklama

neděle 21. června 2020

Slovenská armáda pod Kavkazem

Generál Čatloš vyznamenává vojáky slovenské Rychlé divize
Přemysl Votava
21.6.2020

O této historické události se příliš nemluví, přitom je významnou součástí československých dějin. Na Slovensku byla kolem toho velká sláva, všude fotografie, oslavné články, tančilo se, byla plná náměstí, všude vlajky, projevy…


V těchto dnech si připomínáme 79 let od německého útoku na Sovětský svaz. Německo jej přepadlo 22. června 1941. Slovensko, jako spojenec Hitlera, bylo u této agrese…. Toto výročí se dnes příliš nepřipomíná. Mediální masáží se naopak dává rovnítko mezi agresorem a obětí, německá vzpomínková válečná literatura jde na dračku. Hrdinové v německé uniformě se dobře prodávají, jsou na křídovém papíře, usmívají se, když hrdinně kráčí k Moskvě, či ke Stalingradu. Na své cestě jsou dokonce vítáni „osvobozeným“ obyvatelstvem květinami, chlebem a solí … Šikovný fotograf a tak v knihkupectví mají celoroční žně. Na druhé straně mizí pomníky hrdinů, osvoboditel Československa se skácen a odvezen do temného skladu, z maršála se udělá vrah, i ten slavný „nevinný“ tank ze Smíchova nositelům nové pravdy překážel, musel zmizet, …zapomíná se na desítky milionů obětí tohoto Hitlerova tažení na Východ.

Dnes se nepřipomíná, že německému snu o Nové Evropě podlehl i „Slovenský štát.“ Slovensko si již v září 1939 vyzkoušelo agresi, přepadlo Polsko*) po boku Německa, agrese Slovensku nejspíše zachutnala... V 23. června 1941 Slovensko vyhlásilo válku Sovětskému svazu. 60.000 slovenských vojáků se vydalo po boku německého spojence, na východní tažení. V proklamacích k národu se hájilo tažením proti bolševizmu. Jak účelové a dodnes líbivé heslo, mávalo se heslem „boje za Novou Evropu!“ Slovenský prezident Josef Tiso, tehdy prohlásil: „Zvolili jsme, a to ne náhodně, velmi úzkou spolupráci s Velkoněmeckou říší pod vedením Adolfa Hitlera. My s Adolfem Hitlerem vydržíme až do konce!“

Slovenští "nadlidé" se na začátku svého tažení "proti bolševikům" ještě usmívali.

Slovenská armáda tehdy vítězně postupovala až k Azovskému moři, slovenští vojáci se dostali až na Kavkaz. Jejich tažení bylo oslavováno, tisk přinášel fotografie z východního tažení, byly to tisíce ruských zajatců, tisíce padlých nepřátel… Tato euforie netrvala dlouho, následně jejich cesta vedla opačným směrem… Tisíce z nich procitlo, vstoupilo do Československého armádního sboru…. Na tato fakta i čísla již padá prach, přesto by měly být připomenuta. Možná by byla na místě i dodatečná slova omluvy od dnešních představitelů Slovenska….

Na tento příběh věrolomnosti i následného procitnutí padá prach. Učebnice jej nezaznamenaly a také historici „skromně“ mlčí. Stud, nebo spíš mediální záměr? Spíše to druhé… Přitom v mohutných prostorách Ruska, Ukrajiny, Běloruska, Pobaltí, našly svůj hrob miliony německých, italských, maďarských, rumunských, ale i těch našich slovenských vojáků. V duchu nacistické a tzv. protibolševické propagandy šli budovat Novou Evropu…. Dnes leží zapomenuti někde daleko od své vlasti. Asi i bez pomníku, či vzpomínky…

Osud evropských národů, ležel tehdy na hrdinství sovětských občanů, záměrně říkám občanů, protože oni svým hrdinstvím porazili a zachránili Evropu. Zaplatili obrovskou daň, za německou agresí a jejich spojenců, zůstaly tisíce vypálených vesnic, domovů, zůstaly i miliony sirotků.


Přemysl Votava - člen předsednictva strany LEV 21 - Národní socialisté


*) Slovensko v polské kampani v září 1939 obsadilo pouze ta území, o které přišlo polskou agresí na podzim 1938 (pozn. red. N.R.)

129 komentářů :

  1. Pán Votava, nemajte strach, že by na históriu 1.SR padal prach. Naopak, permanentne sa opľúva zvonku aj zvnútra.
    Som rád NR-e, že upozornila na fakt, že slovenská armáda v Poľsku postúpila len na líniu pôvodnej hranice. Ďalší postup Tiso odmietol.
    Neviem, koľko vojakov mašírovalo do ZSSR, ale keď Hitler pýtal ďalších, Tiso to odmietol.
    Permanentne sa 1.SR-e vytýka deportácia Židov. Keď slovenským orgánom nebolo umožnené navštíviť oblasť, kam boli Židia vyvezení, ďalšie transporty Tiso odmietol.
    Kto iný sa ešte Hitlerovi vedel takto postaviť, keď sa pokakali Briti, aj Francúzi. Snáď bulharský kráľ, ale Bulharsko neležalo medzi Poľskom a Maďarskom.
    O týchto faktoch sa nepíše, omieľajú sa stále tie isté floskuly o zlom klérodašistickom štáte. Ten štát nemal ambíciu riešiť geopolitické procesy, to je snáď nespochybniteľné. Snažil sa prežiť a to sa mu podarilo, aj keď kvôli nezodpovednému konaniu tzv.partizánov predčasne začaté tzv.SNP prinieslo mnoho zbytočných životov, vypálených dedín a neúmerné obete v duklianskej operácii. Celkové straty boli rádove nižšie ako rozsahom v oveľa ničivejšej 1.svetovej vojne.
    "Slova omluvy" od dnešných predstaviteľov? Tých, ktorí umožňujú cudzej armáde operovať na území štátu a má svojich vojakov na ruských hraniciach v Lotyšsku?! Poza chrbáty občanov pripravujúcich zmluvy o prítomnosti amerických vojenských základní, nepodliehajúcich slovenskej jurisdikcii? Ako ovce plniacich úlohy v zločineckej organizácii NATO? Tých, ktorí cez ministerstvo zahraničných vecí dali odmontovať tabuľky s menami vojakov 1. svetovej vojny na miestnymi občanmi zachovanom cintoríne s pamätníkom v ukrajinskom Lipovci? To snáď nie.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. oprava: menej obetí v 2.WW ako v prvej, hoci bola nepomerne ničivejšia.

      Smazat
    2. 8:12
      I Češi se snažili hlavně přežít, ale necítili potřebu činit tak podbízením se Hitlerovi, zrádností při okupaci zbytku Čech, poskytováním vojenských jednotek pro německou agresivní kampaň proti SSSR, dožadováním se co nejrychlejšího vystěhování židů a dokonce ochotou za to platit.
      Kdy, podle vás, mělo začít SNP, pokud mělo Slovensko zapůsobit, aby nebylo řazeno mezi poražené fašisty? Snad až když Němci prchali do amerického "zajetí", aby se ta změna strany obešla bez obětí? Kdo by v tom pak mohl vidět cokoli jiného než pouhou vypočítavost a zbabělství? Vždyť v září 1944 byla fronta téměř na východní hranici Slovenska. Byl opravdu nejvyšší čas změnit orientaci. Bylo by čestné uznat, že většina historie Slovenska za 2. sv. války není z těch, na které by bylo možné být hrdí.
      Souhlasím, že dožadovat se omluvy od současných představitelů Slovenska nemá smysl. Nejen z vámi uvedených důvodů, ale zejména proto, že s minulými hříchy nemají nic společného. Mají na triku své vlastní, ale za fašismus na Slovensku nemůžou.

      Smazat
    3. 8:12
      Si z nás děláte prdel, nebo nás máte za blbce?

      Tiso (a nejen Tiso) dobře věděl, kde slovenští Židé mizí. A ještě zato Němcům platil.

      Odmítl transporty? Jo aha. Proto "slovenský štát" nepřežilo 90% slovenských Židů.
      Že kecám? Tak si dohledejte.
      Nojo, byl to geroj, ten váš Tiso. Asi jako náš Moravec.

      Smazat
    4. 1. Transporty Židov išli z protektorátu skôr ako zo Slovenska
      2. Protektorát z titulu svojej pozície nemohol rozhodovať, či Wehrmachtu poskytne vojakov, alebo nie.
      3. SNP malo začať v čase, keď začala duklianska operácia. Na východnom Slovensku boli 2 divízie, ktoré po excese Veličkovej skupiny banditov boli odzbrojené a rozpustené. Ináč, na príprave povstania sa zúčastňovali aj členovia vlády, napr.guvernér NB, alebo minister obrany.
      4. Nikto netušil, čo sa s deportovanými Židmi deje, prevládal názor, že v Haliči vzniká židovský štát.
      5. Slovensko platilo za každého deportovaného Nemecku 500 mariek ako osídľovací poplatok.
      6. 20:46 Vaši rodičia čo urobili pre deportovaných židov z Č+M? Na počet obyvateľov má Slovensko najväčší počet vyznamenaných spravodliví medzi národmi štátom Izrael.
      7. Kto môže byť hrdý na to, ako sa správal v tých časoch? Tiso zostal a zachraňoval, čo sa dalo. Beneš abdikoval a v Londýne vyliezol akože exilová vláda.
      Ten by si zaslúžil šibenicu!

      Smazat
    5. Šoty, Šoty, ty jeden demagogu! To cos napsal je fakt na palici. Jako kdyby Češi psali, že Židi šli do koncentráku dobrovolně a že to oni sami organizovali. (Protože funkcionáři židovské obce opravdu sestavovali seznay lidí do transportů). Němci prý také nevěděli, co se děje v polských koncentrácích, nebo že Hitler to myslel dobře, ale lidi kolem něho byli zlí. Podívej se na oskarový film "Obchod na korze". Ten vystihl, co se dělo tehdy na Slovači velmi přesně!

      Smazat
    6. Šoty, vy mě tím přibarvováním historie začínáte bavit.
      Tiso zachraňoval "čo sa dalo"? To Hácha taky.
      Akorát že jeho u nás nikdo za geroje nemá. Ještě tak za rytíře smutné postavy.

      Šibenici pro Beneše? Jedna by byla málo.
      Ale jinak...

      Možná by vám prospělo, kdybyste z toho nacionalistického koně sesedl. Mohl byste tak vidět věci z trochu jiné perspektivy.

      P. S. Nikdo netušil kde slovenští Židé končí? Ale ale... Přinejmenším oni, Židé, to věděli.
      Nebo si vážně myslíte, že utíkali do Maďarska - kde je pak Slováci naháněli - jen tak, že se jim nechtělo do haličské země zaslíbené?
      Co se Židů týká - také byli někteří Češi, hlavně pak ve vládě a ve funkcích, pěkný kurvy.
      Rozdíl je ale v tom, že současný většinový (kavárenská a jim podobná svoloč nejsou většinoví Češi, proto to upřesnění) Čech o tom ví - a stydí se za to do hlouby duše. A nesnaží se lakovat minulost na "přijatelno".

      Smazat
    7. Čo mi to tu píšete za argumenty.Nikto nespochybňuje, že Židia boli deportovaní. Ak ich malo zahynúť 6 miliónov, tak zo Slovenska ich bolo 1%. Odkiaľ bolo zvyšných 99%? Vyčítate Slovensku, že sa nevzpriečilo Hitlerovi?! Nikto ani nespochybňuje, že vždy sa pri takýchto sitáciách vyplavia na povrch zločinci, ktorí chcú situáciu zneužiť. Konečne, sami vidíte, ako žijeme 30 rokov po prevrate v KSČ.
      Vedeli-nevedeli, Tiso transporty zastavil.
      A tomu nerozumiem, že Slováci naháňali židov v Maďarsku...Ináč, Maďari Židov nielen deportovali, ale ich priamo vraždili. Maďarských židov bolo povraždených 600 tis.!
      Nie som nacionalista, ale uráža ma, keď majú slovenské dejiny začínať holokaustom a mám si denne nasypať jednu dávku popola na hlavu.

      Smazat
    8. 21:53 Transporty šly z protektorátu dřív než ze slovenského štátu. Je to možné, že jste se, jako Slováci, za Němci opozdili. A už plná prasárna je, že jste Němcům za likvidaci svých Židů PLATILI, aby byla jistota, že se nevrátí. Žádný jiný národ tohle nedokázal. Pokud by existoval titul Nespravedlivý mezi národy tak jste na čelní pozici.

      Smazat
    9. Ano Židů zemřelo kolem 6 mil., ale SLovanu kolem 35 mil. Tomu říkám genocida na lidské rase.

      Smazat
  2. no - histerik sa predviedol - Slovensko si již v září 1939 vyzkoušelo agresi, přepadlo Polsko*) po boku Německa, agrese Slovensku nejspíše zachutnala. - Slovesnko, tak ako aj CCCP si vzalo len späť územie, o ktoré prišlo, Poľsko totiž po vzniku Protektorátu zaútočilo na Slovensko. zabilo 460 Slovákov a okolo 5000 vyhnalo. Až protiútok Slovenskej armády zabránil postupu agresora smerom na Spiš, a ako správne píše N.R. nevzalo si nič cudzie, dokonca pred útokom konzultoval Tiso s Hitlerom - koordinoval postup jednotiek až kam dôjdu, a reagoval na Hitlerove slová o vyrovnaní hraníc a zabratie Zakopaneho - Zakopané nám nikdy nepatrilo. Hitler sa smial ... tzv. Rýchla divízia rýchlo skončila, nikomu z vojakov nebolo po vôli bojovať, množili sa dezercie ,a tak boli najprv presunutí na boj s partizánmi, ale keď Nálepka prešiel so svojou jednotkou na druhú stranu, boli odvolaní. Vyznamenania sa dávali tým, ktorý sa vrátili a neušli... takže, nolen, hrabte sa v svojej histórii, koľko munície, samopalov, diel, tankov prispelo na víťazstvo síl Wermachtu ...je všeobecne známe,že v Česku o histórii Slovenska sa veľa nevie, napomohol tomu aj fakt, že socialistické školstvo vymazalo zo svojich osnov Uhorsko, a na Slovensku sa učili dejiny Česka. Československo v týcto intenciách bolo vysvetľované tak, ako tento " histerik " píše, ale - kto sa snaží zasiať semeno nenávisti aj medzi V4 ? akosi sa tu v pozadí podsúva že Poliaci - úbožiatka - koľko zla im narobili, Nemci a aj Rusi, ba aj Slováci na nich zaútočili - na hrdinov z Werplatze - či ako, že druhú svetovú splodili práve Poliaci vykrikovaním o krivde, že Poľsko končí na Odre, že Ukraina patrí Poľku, hranice Poľska majú siahať od Baltu po Čierne more, a rozhodne v daný moment na Východnom fronte napadli "naši" slovenskí vojaci, ale vojaci Slovenského štátu, aby bolo učinené histórii zadosť. Inak - Poľsko patrilo k štátom fašistickej Trojky -Taliansko, Magyarsko a Poľsko -

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. socialistické školstvo vymazalo zo svojich osnov Uhorsko, a na Slovensku sa učili dejiny Česka

      Řekněme spíš, že aj Česka. Protože jsme byli Československo a pokud si pamatuju, literatura a dějiny (samozřejmě i jazyk) se učily v obou republikách jinak. Dějiny Uherska, ze slovenského pohledu, se učily asi s takovou láskou jako dějiny Česka za vlády Habsburků. Chápu, že to může být lehce frustrující, víc než ta česká historie, protože Slovensko pod tímto názvem dlouho známé nebylo, ale není třeba zapomínat, že zatímco jiné národy zanikly, zanikla jejich kultura i jazyk, Slovensko žije. Slovensko žilo i za Československa, navzdory všem těm, kdo tvrdí opak. A jako součást Velké Moravy má i starou historii... Nitra, Drážovce, Kostolany pod Tríbečom, Kopčany, Devín, Ducové - Kostolec...
      Není třeba na nic zapomínat a nic uměle upravovat, vše je tak, jak má být.

      Smazat
    2. 8:16 myslel tým, že sa nevyučovali dejiny Uhorska to, že potom si jeho dejiny privlastnili Maďari. Lenže Uhorsko sa maďarizovalo až po vytlačení Turkov, obzvlášť intenzívne po rakúsko-uhorskom vyrovnaní(1867?).
      Každopádne, slovenskí žiaci majú 1 hodinu dejepisu týždenne, tupí sú jak tága, zatiaľ čo v Maďarsku sa z dejepisu povinne maturuje a pritom ich historiografia je plná kalerábov(kedluben).

      Smazat
    3. Súhlas. Primitívny šovinistický príspevok s nulovou informačnou hodnotou, nedôstojný pre portál novarepublika. Otec sa ako 18 ročný zúčastnil "ťaženia" proti ZSSR. Pri odchode na železničnej stanici v Žiline si Čatloš nechal nastúpiť veliteľov a prehovoril im v nasledujúcom zmysle: "páni, žiadna honba za vyznamenaniami, snažte sa aby sa čo najviac chlapcov vrátilo domov...". Prebiehanie k nepriateľovi bolo rozsiahle, preto jednotku neskôr preložili do Talianska, kde otec po vylodení prebehol k spojencom. Chcel prebehnúť už v Rusku, ale nebolo to jednoduché. Velitelia partizánskych jednotiek v tyle boli podozrievaví a nevyspytateľní.

      Smazat
  3. Jako občan ČR původem z východu jsem si vědom účasti Slovenska na Východní frontě i toho, že divize Slovenského štátu byli účastny kampaně. Není to nic, čím bychom se měli chlubit. Slovenská armáda té doby má ale i světlou stránku, a to příprava k předání přechodů pres Karpaty Rudé armádě (bohužel kvůli zradě se to nepovedlo). Nesporně světlou stránkou byly přechody Slovenských vojáků na stranu Rudé armády a především účast na Slovenském povstání, které mělo nesporný vojenský význam.
    Doporučoval bych tuto stránku Slovenské historie nechat Slovákům k jejich sebereflexi. A panu Votavovi doporučuji, aby se v době protiruske histerie radši zamyslel nad podílem Protektorátu Bohmen und Mohren (omlouvám se za pravopis) na válečném úsilí Třetí říše, který byl velmi významný. Mezi nami ta fotka německé soldatesky s popisem slovenských "nadlidí" je trochu za čarou

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No máte pravdu, je to "německá soldateska", ale slovenského původu a národnosti a proto se neurážejte a "neštěkejte na zrcadlo za to, že máte křivou hubu..."
      Oni ve Wehrmachtu měli "půllitráky", ale nikdy nenosili bagančata s onucemi pod kolena, jako bylo ve zvyku v ČSA a pak u vás u těch cyklistů z Čatlošova Afrikakorpsu...
      Je vidět, že vám tam za řekou Moravou stále chybí krapet sebereflexe a pokory před realitou a máte nakročeno, že si opět "naběhnete"...
      To s těmi onucemi i ostatní detaily výstroje na fotografii zachycených, je dokáže identifikovat i po těch letech s jistotou...

      Smazat
    2. Re (8:28):
      Ano, tzv. Protektorát Böhmen und Mähren svým průmyslem napomáhal hitlerovské mašinerii, ale to byly nuceny dělat všechny ekonomiky evr. okupovaných zemí. Takovou variantu si lid toho okleštěného stát. útvaru nevybral, byla mu vnucena mocnostmi, vč. těch, které s drzostí sobě vlastní moralizují Rusko. Jinými slovy, drtivá většina obyvatel Protektorátu byla proti okupaci, proti fašismu a nacismu. I když i kolaborantů a udavačů zde bylo víc jak dost.
      O životní úrovni v Protektorátu se dá sotva říci, že by se s příchodem okupantů zvedla, spíš nápadně poklesla, mj. i uměle podhodnoceným kurzem marka-koruna. Na rozdíl od toho, se živ. úroveň na Slovensku zvedla, proto si vládní ideologie (klero-fašismu) získala více příznivců ..
      Je tedy i patrný dobový rozdíl mezi českým/moravským obyvatelstvem a Slováky v přijímání ideologie fašistů. Ta přece byla větší měrou akceptována na Slovensku. I když ani tam ne v masovém měřítku.
      Nebo je to jinak?

      Smazat
    3. 12:56 Požívať kde-kade výraz fašizmus je nepatričné. Je to ideológia veľkokapitálu a ten na Slovensku jednoducho nebol. Slovensko malo svoj štát, preto malo oproti protektorátu šancu viac robiť pre ľudí. Veľa zbehov sa snažilo na Slovensko dostať. Každý sa snažil prežiť, tak prečo mám držať pokoru za to, ako Slovensko 2.WW prežilo. Relatívne dobre a obyvatelia za to boli radi. Lepšie ako v 1.WW.

      Smazat
    4. 22:09 Pokoru po tobě nikdo nežádá, jen z nás nedělej blce, moudrosere, a přestaň si na náš účet přifukovat svý ego slovenskýho šovinisty.
      Napadlo tě vůbec, že přesně tací demagogičtí manipulátoři jako jsi ty stojí u počátků všech svárů?
      Ona akce vzbuzuje reakci, víme?

      Smazat
    5. Re (22:09):
      Nepřekreslovaná historie by pro nás i vás měla být zdrojem poznání, abychom její stinné stránky (do nekonečna) neopakovali.
      Pokud se vás dotklo pojmenování (kléro-)fašistická ideologie, pak co to ve Slovenském samostatném státě (39-45) za msg. Tisa vlastně bylo?
      Předem vám děkuji za vysvětlení. :-)
      Podle mého názoru není na ideologii, kterou si za svou bere většina dané obyvatel, důležité, jestli tam panuje velkokapitál či nikoliv, ale ideová povaha té ideologie.
      ---
      To i ukr. banderovci s jejich vypjatým nacionalismem byli fašisty či až militantními, národnostně a rasově nesnášenlivými, nacisty (a jsou i dnes). V letech 41-45 tam také sotva byl jakýs velkokapitál, leč nacistů kupa. A pokud se po éře sovět. moci zadařilo jej i vytvořit, byl po jejich několika převratech ihned rozkraden a vyvezen. Jen ti nacisti (Azov a pod.) zůstali ...

      Smazat
    6. 1:45...tvoja reakcie je: mudroser, šovinista, egocentrik, demagogický manipulátor. V 3 vetách.
      Uľavilo sa ti?

      Smazat
    7. 11:33...nepleťte fašizmus s nacizmom. Pre fašizmus je napr.normou likvidovať opozíciu. V 1.SR nebol vykonaný jediný trest smrti. Mach sedával vo vieche spolu s Novomestským. Ale to musíte mať informácie od tých, čo vtedy žili, nie z učebníc.

      Smazat
  4. inak aj - osobne som sa stretol s jedným z tých, čo sa zúčastnili toho dobrodružstva - a on hovoril inak, Slováci boli podľudia pre Nemcov, veľmi ľahko sa dohovorili s domácimi, nemali potrebu bojovať a ani zabíjať,preto utekali, a Nemci im neverili ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, to si ti Němci i ostatní z jádra EU" myslí o Slovácích i Češích stále, ale naprosté většině to nevadí a tomu "jádru EU" se chce za každou cenu při repetici "Drang nach Ostu" co nejvíc zavděčit a také těm agresivním USA a jim vládnoucím sionistickým majitelům světového finančního systému a proto volí do parlamentu jejich poskoky a nechá je sestavovat vládu, která se snaží každou opozici postavit mimo zákon...
      Už jste na Slovensku klesli tak hluboko, že vámi volení členové parlamentu z "národní" strany SNS protlačují deklarace a zákony na ochranu židů a Izraele, ale min. školství, naprosto pitomá mladá učitelka slovenského jazyka a dějepisu (sic) chce přestat financovat Matici slovenskou, aby bylo víc peněz na menšiny, nevládky, migranty a nejspíš hlavně na "židovskou obec" a na další bicykly, které by čatlošovko-naďovské rychlé divize dovezly až do Moskvy...
      Přestaňte tu agitovat a nechte si to na doma, tam je těch Vašich názorů a vysvětlování potřeba více, ať zas nedopadnete blbě a nemusí vás z toho tahat zas nějaký čehůn Beneš, jako posledně...
      U nás žádného Beneše ani podobně smýšlejícího asi už nenajdete, neb ani my ho nemůžeme nalézt a proto jsme si sem instalovali ten recyklát od vás. kvůli kterému jsme drženi EU za koule a skáčeme ve stejném rytmu, jako Vy na Slovensku. Máme toho společného špatného rozhodné více, než se na první pohled zdá...bohužel.

      Smazat
    2. Znak jsem týpka z jednoho slovenského městečka, dnes okresního. Sloužil u Luftwafe a přešel na ruskou stranu. Pikantním faktem bylo, že to byl Žid.

      Smazat
  5. To nebyla pomýlenost, Slovensko prostě ukázalo svou pravou tvář. I dnes mají fašisty v parlamentu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Fašistu máš v gatiach a v Prahe na radnici.

      Smazat
    2. Kotleba je obdivovatelem Slovenského štátu se vším všudy. Slovenský náckové mají, jak vidět, na co navazovat.

      A slovenští "demokraté" pronajímají Američanům dvě strategická letiště jako Japonci na Okinawě nebo Turci v Inčirliku. Hanba vám, Slovačiska, zase táhnete na Rusa! Teď už se z toho nevymotáte, nemůžete nic svádět na "bolševikov". Katolický faráři vás ženou proti bratrům Slovanům.

      Smazat
    3. Možno by si mohol čerpať informácie aj inde ako na ČT24....22:13

      Smazat
  6. *) Tak to já četl, že slovenské jednotky vstoupily na polské území, kde ale nenarazily na odpor a následně se bez boje vrátily na své území.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To nevím kde jste něco podobného četl, ale byli to naopak Poláci, kteří vstoupili na území Československa, tedy i Slovenska.

      Smazat
    2. Kauzálně to je opačně - nejdřív evropské hyeny Poláci uchvátili kus Slovenska (Spiš, Oravsko) a uvažovali o společné hranici s Maďary (podzim 1938) a poté Slováci si vzali tato území od Polska zpět (září 1939)

      Smazat
  7. Kdo se odváží napsat plnou pravdu o čsl.legiích v Rusku?
    Za koho tam "bojovali"? Nebo jen "přemisťovali" co se jim hodilo?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte spousty literatury. Neklaďte otázky, čtěte.

      Smazat
    2. Ta literatura je poplatná době svého vzniku. Dnes jsou legie opět oslavovány. Přitom byly často zneužity.

      Smazat
    3. Anonymní21. června 2020 22:17
      Kdo nebyl nikdy zneužit, ať hodí kamenem první. Ve světě byly a jsou síly, kterým nemůžeme čelit. Ale bojová síla Legií, stojí za vznikem Československa, takže je co oslavovat. P.K.

      Smazat
  8. No, článok chytráka... Alebo hlupáka? V skutočnosti "zlaté české ručičky", ktoré tak disciplinovane vyrábali zbrane pre nacistov do posledného dňa vojny, zabili mnohotisícnásobne viac ľudí, ako spomínaní Slováci...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Slováci jsou pro mě svojí přímou povahou nejblíže. Přesto si myslím, že v tomto případě by měly říci: Všude jsou zrádci a hrdinové. Slováci nevyráběly pro Německo munici a zbraně, protože tam žádné velké výrobní kapacity ani nebyly. Pokud by tam byly, bylo by to vzhledem přátelství legálního představitele Tisa s Hitlerem, možná i manifestačně ve dne i v noci. Čo bolo, to bolo. Teraz iděte po svojom.

      Smazat
    2. Ale, ale. To je ta samá ženijální argumentace, jako když v dnešní hysterické "antikoloniální" době, když místní kvočny a oslové v zoufalství, že nemůžou najít žádné stopy po české otrokářské minulosti, napadli konzumenty kávy a čaje, že právě konzumace těchto produktů byla horším počinem, než šílené podmínky sběru otroků arabskými otrokáři v Africe a obchody Angličanů a Španělů s nimi.

      Němci pod pohrůžkou smrti disponovali pracovní silou na všem území, které měli pod svou patronací. Můžete klidně obvinit i mého souseda, který byl jako mladý totálně nasazen v Německu v jedné podobné firmě na výrobu munice. Vrátil se bez levé ruky a to byl ještě rád. Vůbec nechápu, jak to mohl přežít. Hoďte mu to do xichtu - ty jsi spolupracoval s Hitlerem, jsi tedy nacista.

      Smazat
    3. Hele nech Čechy napokoji ty musely pod bičem makat. Ale vy jste se k náckům přidali dobrovolně. A dnes jim též skáčete do zadku vaše vláda je toho důkazem.

      Smazat
    4. 10:10
      Zlaté české ručičky dělaly to, co musely. Nedělání či sabotáže se odměňovaly koncentračním táborem, nebo rovnou popravou. Podle momentální situace v protektorátu. Ale slovenská vláda a armáda se vyznamenaly ze své vlastní vůle.

      Smazat
    5. Slováky do protičeských postojů, zrady republiky a do fašizmu nahnali katoličtí kněží.

      Smazat
    6. 10:10 Svatá pravda, moudrosere. To víš, sejrem a brynzou nezabiješ. To se maximálně posereš.
      Ale jinak jsi dobréééj! Využít toho, že jste tam jaksi ten průmysl neměli, coby biče na zlý Čehůny, bylo chytrýýý.
      Hle maníku, přesně kvůli takovejm šovinistickej týpkům jako jsi ty jsou pak na vás Češi nasraní. Ale že se vůvec namáhám.
      Vraž vola do fraku, stejně bude bučet.

      Smazat
  9. "Dobrodružný" to život gen. Ferdinanda Čatloše, vyznamenávajícího na fotografii vojáky slovenské Rychlé divize, pohřbeného na Národním hřbitově v Martině zřejmě
    v roce 1972 (!).

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_%C4%8Catlo%C5%A1

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A čo by si chcel? Aby napadol nemeckú armádu na východnom fronte odzadu?
      Nie si ty z Blaníka?

      Smazat
    2. Čatloš aktívne pripravoval SNP, no bol odporcom opätovného zlúčenia s Českom. Naproti tomu Golian a spol bol Benešov človek a tu nastal totálny rozvrat príprav SNP, východoslovenské divízie a spol odmietli bojovať za Beneša a obnovu ČSR. Preto ich gen.Malár rozpustil. Rovnako mobilizácia na oslobodenom územi Ča dopadla katastrofálne, nik nechcel ísť bojovať do ČS armády. Slovákom sa žilo lepšie za vojny s Tisom ako v mieri pod Benešom.

      Smazat
    3. Kterým Slovákům? Těm, co arizovali majetky?

      Smazat
  10. Slovenská republika je nástupnícky štát Československa, nie Slovenského štátu. Slovenský štát určite nedával Rýchlu divíziu na východný front s radosťou. Sakramentsky ju potreboval na juhu, nie na východe. Ale nemci žiadali platbu krvou za záruku, že podržia maďarov na reťazi. O čo iné asi išlo? Okrem známeho "kto neš... s nami š... proti nám," samozrejme. Názor slovákov na vojnu jasne vysvetlili i prebehnutia na fronte i SNP. Ostatné sa poriešilo po nej.Tiso visel, tak mu treba, pohrobkovia pravda dvíhajú hlavy, no majú ich dosť tupé a klér i fašizmus potrebujú určitý stupeň zaostalosti, biedy a zúfalstva pre úspešný štart. Zatiaľ ich niet. Slavín nikto nebúra, výročie SNP je štátny sviatok.(Je aj v Čechách? Neviem si spomenúť. S pamätníkom na Dukle sú problémy, ale normálne krádeže, žiadna politika. Domyslite si, kto asi. Ťažko sa ospravedlniť ZSSR, keď ho niet. Škoda, no čo už. Ale určite sa to poriešilo, kým bol. Komplexom viny teda netrpíme, ani si ho budovať nechystáme. Takto sa možno i ku "flojdkomplexu" dopracovať a ten dobrým vzťahom medzi národmi určite neprispieva.

    RChPz

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Slavín do dvou let lehne popelem, to vám říkám já. Vůbec se divím, že to ještě stojí. A ještě k tomu na tak lukrativním místě, které by se dalo rozparcelovat na luxusní pozemky. Jasně, že půjde doprdele. Už se rozebíhá akce.

      Smazat
    2. Kydáš tu na Tisa, že si zaslúžil visieť...tak potom, ako hodnotiť súčasnosť. Tá ti neprekáža? Nemalo za kolaboráciu s agresormi formátu USA už pár ľudí odvisnúť?
      Bol by som zvedavý, čo by si ty stváral v r.39-45. Bol by si rád, že nie sme Protektorát ako Č+M.

      Smazat
    3. Doufám, že máš na mysli své slovenské spoluobčany, kteří právě nyní připravují americké základny pro bombardéry proti Rusku. U nás se nám pokus o "obranný rada v Brdech" podařilo odvrátit. I stíhačky jsme nekoupili americké, ale švédské, které nedovedou bombardovat atomovkami, jako ty vaše F-16ty.
      V kolaboraci s Velkým Bratrem jste opět o velký kus před Čechy.

      Smazat
    4. Pre Šoty21. června 2020 16:43 V skratke: Prekáža, mali (možno i budú)A to posledné... Ak by som stál v topánkach mojich dedov, každé ráno dupal na baňu. Lebo doma žena a decká. Alebo pod zemou naboso. Silikóza. Tak sa tu žilo.

      Pre 21. června 2020 22:31 No na lietajúcu tehlu F-35 by peniaze nanaškrabali a F-16 spoľahlivá, lebo je tak škaredá, že na lietanie jej ani motor netraba, zem ju od hnusu odpudzuje. Samozrejme keby naškrabali, boli by F-35. Ibaže Lockheed nectí tradíciu 10% zo zakázky. Inak samozrejme, úplne pre Slovensko stačia zo tri letky Albatrosov (ale nie 159, čo som počul avionika je americký šmejd) a zo tri prepadových stíhačiek, kde by stačil hádam i modernizovaný Mig 21. No kde u nás lietať? PVO by malo stáť na systémoch ako S-300, S-400, TOR a Pancir. No a čo do kolaborácie, každý chvíľku ťahá pílku, chvíľkari sa tuším práve mechria kdesi u vás, chceli by na námestia, ale sa boja korona ich zožer. U vás to kočíruje nedorobený farár u nás ťahal za opraty fiškáľ, tak im to vyšlo.

      Smazat
    5. 22:31 na Lešti se buduje nový areál pro rakety s jadernými hlavicemi, stejně tak se upravuje letiště Sliač. Slovensko je velmi vhodnou zemí pro US Arny a její raketové báze. Třeba Kiska si přál udělat z Tater střelnici a jeho přání měli u tamních obyvatel velký úspěch. To zatím nevyšlo, ale jednou to vyjde.

      Smazat
  11. My jsme byli protektorát a tohle jde na vrub jen Slovensku a jejím kolaborantům. Naši vlastenci bojovali v Anglii a Rusku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. My jsme makali na Reich až se z nás kouřilo. Kdo posoudí, co bylo horší? A těch vlastenců nebylo zase tak mnoho, abychom to mohli generalizovat. Z 360 tisíc mrtvých padlo v odboji (doma i na frontách) 27 tisíc občanů Československa. Z 13,5 miliónu obyvatel. Takže schovávat se za Protektorát je hodně slabá výmluva.

      Smazat
    2. Celé to jde na vrub Beneše a českých elit, které to vzdali. Slováci museli od samého začátku bojovat , aby si je Polsko a Maďarsko nepodělilo a nebýt sovětské armády, tak zbytky českého národa dodnes Beneše proklínají.

      Smazat
    3. Nějak se 10:49 nehodí do karet vysoké válečné úsilí Českého naroda v době protektorátu, ale jenom těch pár hrdinů co bojovali proti nacizmu, čest jejich památce! A Slováci také bojovali proti nacizmu, SNP významem i rozsahem mnohem předčí Pražské povstání, které bylo v době kdy již nacista dodychaval a RA byla za humny, a vzpomeňte i na Gabčíka, nebyl náhodou Slovák? Závěrem, je to již historie ze které se máme poučit, oba národy Československa maji zásluhy, ale i máslo na hlavě. Zatím jsem na Slovensku nepostřehl tolik rusofobie a ani odstraňování památníků, viz zmínka o Slavinu versus maršál Koněv!

      Smazat
    4. Samozřejmě, ale podhoubí "Slovenského štátu", ale i Protektorátu, muselo klíčit už v Československu mezi lety 1918 až 1938 a své kořeny zřejmě má v čsl.legiích na Rusi, apod. Jen si to dodnes nechceme přiznat...
      Podobně je to s likvidací Československa v roce 1992.

      Smazat
    5. Jj, to je pravda, jen těm Britům jsme museli za svou účast do posledního penny zaplatit - za uniformy, tanky, letadla, jídlo ...., i za náboje, které naši vojáci vystříleli v bitvě o Británii - tací přátelé to byli, jsou a budou, naši "přátelé z Mnichova".

      Smazat
    6. 10.49 -Kvůli objektivitě je třeba dodat, že v Anglii a SSSR bojovali i vlastenci ze Slovenska. Snad jen:"Hoď kamenem,kdož jsi bez viny."

      Smazat
    7. Potomci slovenských gardistů zpívali v socialistických karárnách v Nitre posíleni lihem -rež a rúbaj do krve, po tej českej kotrbe, dokial' Slovák na Slovensku pánom nebude.20 let po válce. Prohráli na východní frontě a když byli Rusi za Karpaty, zrobili povstanie. A Česi kolaborovali do 5.mája 1945,vtedy vyrúcili skrině cez oblok a zrobili revolúciu... Nemáme si co vyčítat.

      Smazat
    8. 11:45 nezažil protektorát a o statistice obětí ví tahé h..no. Češi byli nejpopravovaněší národ v Evropě. 27.000 hrdinů vydal tento národ aty si z toho děláš pouhou statistiku. Porovnal jsi lidnatost a k ní prřepočtené oběti ve Francii, Belgii, Holandsku a jinde po Evropě? Neporovnal, jen píšeš kraviny.

      Těch 360.000 obětí byli i sudetští Němci padlí či zmizelí na východní i západní frontě. Jsou v tom započítáni i slovenští vojáci, kteří padli a zmizeli v Rusku, ale i Slováci paldí ve Slovenském nárondím povstání. Jsou tam i oběti spojeneckých bombardování.

      Podle toho co píšeš, bys určitě kolaboroval s filosofií malého čecháčka, který se posere před jakýmkoliv agresorem.

      Smazat
    9. danny Přečetl jste si něco od lidí co přežili protektorát já jo teď takové knihy neseženete tak naše předky nepodceňujte. A dělat z hrdinů co bojovali na frontě že to nic nebylo je opravdu hnusné.

      Smazat
    10. 11:45
      Protektorát měl 7 400 000 obyvatel - ne přes třináct milionů!
      Víš co, moudrosere? Přepočítej si těch 360 000 českých obětí války na počet obyvatel a pak bagatelizuj.
      360 000 tisíc mrtvých civilů v Protektorátu, oproti 62 000 mrtvých civilů v šestinásobně početnější Británii je ti málo, kreténe?
      Jo, a mimochodem. Britských vojáků padlo 326 000. Jenže ve válce. Kdežto u nás zařvali civilisti. Totéž, jako by v Británii během války zařvalo 2 160 000 civilů. Neser!

      Smazat
  12. My Češi se nemáme čím chlubit. Jenom proto, že nám nevěřil Hitler jsme nemuseli dodávat vojáky německé armádě. Zato jsme velice usilovně, za žvanec a ze strachu, plnili normy související s výrobou zbrani, léku, potravin pro Německo. Zametejme si před svým prahem. Ještě jsme to nestihli, a už máme plno špíny na svém kontě, po roce 89, která je místy přímo odporná.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jsi hlupák, který skáče na překrucování historie. Češi byli jeden z předních evropských národů postižený represemi a popravami. My jsme v tomhle evropském prostoru přežili právě proto, že se ohneme, ale nepadneme, a když tlak povolí, opět se zvedneme. Sám si Protektorát nezažil, tak raději mlč, než abys urážel statečné Čechy, kterých za okupace bylo povražděno přes 25.000. A jakou špínu máš na mysli po roce 1989? Vždyť i tyhle krvavé velmoci jako jsou USA a NATO nás do velké špíny nestačily namočit.

      Smazat
    2. 11:02 Ještě byste, vy idiote, mohl takto obvinit Židy.

      Smazat
    3. 11:02 Dodávat vojáky německé armádě nemusel nikdo. Jednalo se o vojáky spojeneckých armád, které tam poslaly jejich vlády. O rozsahu účasti rozhodovaly ony, nikoliv Hitler. Možná jste schopen pochopit, že 15.3.1939 česká armáda jaksi zanikla, protože si to vůdce přál. Na to, že nám nevěřil, můžeme být právem hrdi. Potom taky nenasazoval Poláky, ty nepovažoval za lidi. Jinak, jediným českým esesákem byl syn ministra Moravce. Takže, kdo chtěl, ten si cestu našel. Tipuji, že byste byl nejspíš jedním z adeptů. Blond vlasy a modré oči, jsou výhodou.

      Smazat
    4. Anonymní21. června 2020 11:02
      My Češi se máme čím chlubit. Třeba právě tím, že nám Hitler nevěřil. Byli jsme odbojní a to i v té práci pro říši. Těch sabotáží bylo velké množství a to i v podmínkách ohrožení života celé rodiny, nebo jak se ukázalo v Lidicích i celé vesnice. Pokud o tom nic nevíte, tak nejspíš Čech nejste. P.K.

      Smazat
  13. Útok Slováků na Rusko je daleko sprostší, než útok Němců. Neboť z hlediska Slováků to byl útok bratrovražedný. Vpravdě Kainovský. Hanba Slovenska! Hanba Slovensku!

    OdpovědětSmazat
  14. Slováci nečilte se, takoví jste prostě byli! Nelíbili se vám čehúni, tak jste je vyměnili za fűhrera. Navrch dodávám, že Slovenský klerofašistický štát,JAKO JEDINÝ, v okupované Evropě dobrovolně vydal své židovské občany k likvidaci a ještě Němcům platil za to, že se opravdu nevrátí. Proti tomu je zbrojní výroba v protektorátu prkotina, nehledě na to, že za sabotáže výroby se tu tvrdě platilo. Snad jste o tom slyšeli.

    OdpovědětSmazat
  15. Rasismus v novém hávu - antirasistické hnutí. Bašta varuje a připomíná hrůznou událost z historie. K té prý jistě směřujeme

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rasismus-v-novem-havu-antirasisticke-hnuti-Basta-varuje-a-pripomina-hruznou-udalost-z-historie-K-te-pry-jiste-smerujeme-628040

    OdpovědětSmazat
  16. Každý stát má ve své historii světlé, ale i temné stránky a období. Záleží na úhlu pohledu toho kterého člověka, jak je vidí. Ale fakta jsou fakta. Slovensko se 14.3. 1939 osamostatnilo. O tom není pochyb. Mělo všechny atributy státu a bylo mezinárodně uznané. I SSSR měl v Bratislavě svoje velvyslanectví. Můžeme jen spekulovat jak by to dopadlo, kdyby nepřišla válka. Kdo by chtěl pouze plivat a vydávat to za jakousi zradu nebo aktivitu úzké fašistické kliky, jemně řečeno se mýlí. Předválečná republika nedokázala a neměla ani čas, aby Slovensko ekonomicky a sociálně pozvedla. Proto přes všechny úspěchy, kterých bylo dosaženo (kultura, školství, lékařská péče,...) zůstalo mnoho věší nevyřešeno. Včetně politiky "čechoslovakismu". Ta měla svoje opodstatnění. Každý ze státotvorných národů tvořil menšinu oproti ostatním (v r. 1930 Čechů bylo 7,3 mil, Slováků 2,4 mil a ostatních menšin bylo celkem 4,8 mil.). Taky byla uměle vyřešena národnostní otázka s tím, že se celá věc bude řešit postupně. zejména ve vztahu ke Slovensku. Nevyřešilo. Slovensko zasahovaly krize daleko více než české země což vedlo mj. k masovému odchodu Slováků do ciziny, zejména do USA. A pochopitelně k růstu napětí a nacionalismu. Dopadlo to jak to dopadlo. Co se týče nasazení Slováků na Východní frontě, tak patřili k těm nejnespolehlivějším spojencům Německa. Byli nasazováni do strážní služby na Ukrajině a v okolí Oděsy. Jistě se mezi nimi našli přesvědčení nacisté, ale to byli i v Čechách a s fanatiky z jednotek SS Francie nebo Belgie se nedali srovnávat. Rozhodně se do akcí nijak nehrnuli. Například německý velitel letecké jednotky, ve které měl Slováky si jejich výsledky musel vymýšlet, aby neměl problémy s nadřízenými. Kromě pasivního odporu (flákání), ale stále sílil i ten aktivní. Spolupráce s místním odbojem i s partyzány. Ján Nálepka padl u Ovruče v řadách partyzánů, ale hodnost kapitána měl ve Slovenské armádě. Dostal titul "Hrdiny SSSR" a ten se nedával zadarmo a každému. Ľudovít Kukorelli a další. Ostatně i Jozef Gabčík byl Slovák a my Češi jsme si ho tak nějak přivlastnili. A SNP ukázalo jasně, že mezi prohlášeními politické vrchnosti a masou obyvatelstva je značný rozdíl. Tyto akce a tato činnost umožnila rozhodnout už v r. 1943 mocnostem, že Československo bude obnoveno v předválečných hranicích. Takže vyčítat Slovákům, že byli kde byli je zcestné a nečestné. A my jsme ti poslední, kteří by to měli dělat. Češi makali na Novou Evropu jen se z nich kouřilo. Jen pro ilustraci - 25% tanků útočících na SSSR bylo vyrobeno Čechách. Emanuel Moravec chtěl vytvořit jednotku SS a nasadit ji na frontě. Jeho starší syn v nich byl. Jako velitel roty těžkých zbraní. Byl zastřelen. Bůh ví, jak by to dopadlo, kdyby to nezatrhnul sám Hitler. To by bylo kroucení, co? Rozhodující je, že jsme to nakonec společně ustáli. Rozpad Československa v 1992 je úplně jiná kapitola s tou válečnou nesrovnatelná. V příčinách i důsledcích. Když si vezmeme jen fakt, že jsme měli a máme řadu ministrů Slováků (ministr zemědělství, dopravy), primátorka Prahy byla Slovenka! a nyní máme Slováka premiéra. A volební preference ukazují, že kdyby Andrej Babiš kandidoval za českého prezidenta, pravděpodobně by vyhrál! Takže klídek.

    OdpovědětSmazat
  17. Toz slovenské syndrom vyhorenia mosijó bét vsade prvý a potem to ide jako vzdy dole vodó....toz dovi v blave v ceskoslovensko p.s.

    OdpovědětSmazat
  18. I Slováci (Gabčík, kpt. Nálepka...). I Češi (Emanuel Moravec, Velký a Malý Franta,konfidenti gestapa např. Josef Kohoutek, Artur Tomáš...). Čistému vše čisté. M

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale Slováci dobrovolně vyslali na východ dvě plně vyzbrojené divize!!! Češi ani vojáka! A co se týká zbrojovek , ale i celého hospodářství včetně sedláků, tak stejně tak se chovala celá Evropa. Byli jsme pod tlakem teroru, násilí, poprav a propagandy. TY si hlavně vyčisti hlavu a dostuduj dějepis!

      Smazat
    2. 11:53 Těch českých konfidentů bylo asi tolik, jako slovenských odbojářů do roku 1944. Pak někomu došlo, že po válce by bylo Slovensko mezi poraženými státy a hrozila okupace a placení reparací. Takže se čehůni najednou zase hodili a samostatnost se začala požadovat, když už nic takového nehrozilo.

      Smazat
    3. Pro 19:56Slováci divize vyslali. Ale i protektorátní vláda je chtěla sestavit, ale zatrhnul to Hitler osobně a podle svědků dokonce tak rázně, že už se o tom neodvážili jeho generálové ani špitnout a to i v dobách, kdy byli na frontu posíláni i sedmdesátiletí dědci a patnáctiletí dorostenci. A to nikoliv z rasového důvodu. Podle té idiotské teorie právě Češi by požadavky splňovali. Ale Adolf potřeboval naši průmyslovou produkci. Komplet. I kvalifikovanými dělníky a inženýry. Ty státy, které neměly v tomto směru Německu co nabídnout, tak musely poslat vojsko. Maďaři a Rumuni celé armády. A ty na rozdíl od Slováků došly až ke Stalingradu. A tam roztály jako sníh. Tak to je k tomu vojákovi. A Teď k tomu teroru. Podle vašeho blábolu byla nacistickým terorem postižená celá Evropa kromě Slovenska? Takže vy si, na rozdíl od pána 11:53 hlavu čistit nemusíte. Vy ji už máte čistou. Docela. Ale s tím dějepisem to není marný nápad. To byste měl zkusit.

      Smazat
    4. 20:35 Německý teror začal na Slovensku až v roce 1944, takže oproti zbytku okupované Evropy trval pár měsíců. Do té doby si tam bačovali vcelku sami a to z hlediska rasových zákonů velmi aktivně. Takoví Finové byli Hitlerovo spojenci také a své židy prostě nevydali a nic se nedělo. Titíž Finové se zarazili na své původní hranici a nikdo je do Leningradu nedostal, prostě salám. Jenom Maďaři a Rumuni "MUSELI" dávat vojáky, oni ovšem nemuseli, ale chtěli. Zrovna jako ti Slováci. A že se v Rusku nedostali tak daleko ? Odpověď bych hledal v provedení SNP, prostě fűhrer poznal, že Slováci jsou na tom vojensky ještě hůř, než zmínění Maďaři a Rumuni. Maximálně někde hlídat koleje, nebo železniční most.

      Smazat
  19. RChPz ano pro tento způsob jednání mám Slovákov rád. Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
  20. Je to skutečně věc Slovenska, mým rodičům nejvíc vadil jejich odchod ze společného státu dne 14.března, když Hitler nás obsadil 15.března. Je to už za námi, ale fér to nebylo. Dnes je to už jen malá vyčůranost, která se dávno odehrála a je zapomenua mezi daleko horšími.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ten spoločný štát bol prakticky v agónii. Všetkým to bolo po Mníchove jasné. Slovenský snem zachraňoval Slovensko pred Poliakmi a Maďarmi.

      Smazat
  21. aj tí z Brna a okolia - že ?

    OdpovědětSmazat
  22. tak ako vtedy a aj dnes, kto ťa riadi, ten nariaďuje - takže Češi umierajú za Česko v Afganistane -

    OdpovědětSmazat
  23. Stejně jako odsuzování Slovenska za "boj" po "boku" Hitlera, tak stejně považování protektorátu za zdroj "neporazitelnosti" fašistů jsou projevem neznalosti a hlouposti.
    Znám v každé zemi, kterou jsem navštívil lidi dobré i blby na kvadrát. Pokud si nedáme práci s pochopením souvislostí, vždycky hrajeme na ruku těm, kteří nás chtějí ovládat a chtějí nám nasazovat svoje vlastní "názory", které se jim právě hodí.
    Ačkoliv oba naše národy v bývalém společném státě měly a mají politiky, kteří pro svůj národ vypustí duši, tak stejně mají oba takové, co hledají jen svůj prospěch za všech okolností. Stejně jako každý jiný národ na planetě! Neuděláme-li si sami ve svých hlavách pořádek a nepochopíme, že třeba na jedné straně Poláci (abych vyšel z rámce Československa) mívají zrádnou vlastní elitu a na druhé straně tam umírali v hrdinských činech při obraně národa jiní, nedokážeme se zbavit nikdy žádného balastu ani my sami. Jen si vzpomeňme, jak se rozdělovalo Československo a kdo to vlastně chtěl. A jakou cenu byli ochotni za to dát. A také si vzpomeňme, jak se protestovalo, nesouhlasilo. Vyhrává bohužel až příliš často ten, kdo zrazuje, protože snadno získá podporu nepřátel národa. Všimněte si, jak mladí už "tak nespolupracují navzájem". Došlo k velkému oslabení Jak Čechů, Moravanů, tak Slováků. A to nemám na mysli počet obyvatel, územní ztráty, či jen hospodářské ztráty.
    "Skromná" vítězství v boji proti takovým zradám (jako třeba boj proti radaru), likvidaci ("prodej všeho majetku co lze do zahraničních špinavých pracek"), pomluvám (práce pro Třetí říši s nadšením)a nepřátelství (kolonizace v podobě zdroje koloniálních pracovníků a odbytu pro kolonizátory) jsou velmi často neviditelná, i když je dosahuje mnohem větší počet lidí. Jenže ti jsou "rozdrobeni" v tom masovém odporu a boji, málokoho si historie doopravdy "pamatuje". Taková vítězství právě nepřátelé pak neustále minimalizují, zamlčují, dehonestují. Stále jen prosazují svoje zrádné plány.
    Musíme si uvědomit, že zrádci, zločinci, vrazi nikdy nemají svědomí a ani se nechtějí napravit. Jdou stále jen za tím svým - za osobním prospěchem. Stejně jako v případech jejich "poctivého" "pokání". Slušní lidé prohrávají proto, že se jejich svědomí a zásadám příčí tvrdě a krutě trestat zločiny a zrady, chtějí vždy "vychovávat". Pokud neodkážeme natrvalo do patřičných mezí národu nepřátelské politiky, novináře, právníky a další havěť, která jim ochotně slouží, nikdy se nic nezlepší. Pořádně se podívejte na minulost, tam zjistíte, že jakákoliv "shovívavost" vůči takovým parchantům vždy vedla k prohrám národů. Proto ti, kteří se rozčilují jen nad jinými a sami se pokládají za svaté, nejsou přáteli či skutečnými vlastenci svého národa. Stejně je ale nebezpečné neodpovídat na výpady.
    Pokud si neuvědomíme, co, kdo, kdy a jak ve skutečnosti dělal, nemůžeme se zbavit ani sami u sebe zrádců a posluhovačů našich skutečných nepřátel. A to platí v tomto případě jak o Českých zemích, tak i o Slovensku.
    P.S. Špatné mohu napsat prakticky o VŠECH národech a státech především Evropy. Stejně tak mohu psát naprosto opačně.

    OdpovědětSmazat
  24. Dobre je debata rozdelená, trafené husi gágajú. Pre odľahčenie:V 39. prišli nemecké tanky ako wehrmacht, kdo vítal...vítal. V 68. prišli nemecké tanky v zostave VZ, kdo vítal...teraz sú nemecké tanky v NATO, my s nimi a ...vítame...ale zlí sú stále Rusi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V roce 1968 k nám žádné německé tanky v sestavě Varšavské smlouvy nepřijely!!! V roce 1939 vítali německé tanky pouze Němci žijící v ČR. Něco si o historii zjisti. Jinak souhlas.

      Smazat
    2. Pro 20:15 Německé tanky v 68. nepřijely? Takže nás napadly čtyři státy Varšavské smlouvy a nikoliv pět? Tak to máme asi pořádný binec v počtech.

      Smazat
    3. Zcela přesně - východoněmecká armáda, tedy Volksarmee DDR se na našem území v roce 1968 neobjevila. Sověti si to nepřáli. Měli víc rozumu, než parteigenosse Ulbricht. Moc dobře si uvědomovali historické konotace.

      Docela férově tehdy postupovali Maďaři. Obsadili jen území, kde převažoval maďarský živel - Žitný ostrov, části jižního a východního Slovenska.

      Máš-li doklad o účasti východoněmecké armády na našem území a jejich tanků, sem s ním.

      Smazat
    4. Pro 20:26 Máte pravdu. NVA DDR byla sice připravena v rámci skupiny armád "C"(se Sovětskou armádou) v prostoru Žitavy, Zhořelce a Drážďan, ale hranice nepřekročila. Mělo se jednat maximálně o několik set osob. Vyslala údajně malou skupinu specialistů. Tanky ale nikoliv. Ale kromě SSSR se do nás nejvíce opřeli Maďaři (cca 17 000 osob) a Poláci (ze startu cca 12 000 osob ale později to doplnili na 28 000). Sověti čísla nesdělili.

      Smazat
    5. No, dobre, ale takáto debata je nedostojná, ale:https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Radeni-armady-NDR-v-srpnu-1968-Primi-svedci-a-fakta-o-nichz-se-casto-mlci-282908. Pripúšťam, že to nemusí byť pravda. Asi nebude pravda ani hlásenie v rozhlase o prekročení čš. hraníc 5-timi armádami. Ovšem v 68 som vyliezol na maďarský tank, ktorý stál u nás pred potravinami, moja osobná skúsenosť, tú mi nikdo nezpochybníte.

      Smazat
    6. Nikdo se nehádá, že na Slovensku byly v srpnu 1968 maďarské tanky. Ale někdo tu psal, že u nás byly německé a to není pravda. O to tu šlo.

      Jinak - byl jsme 21.8.1968 u rozhlasu v Praze, kde se střílelo. Mému kamarádovi tam ustřelili spodní čelist. Naštěstí díky doktorům přežil. Stříleli tam výsadkáři v černých uniformách a všichni byli šikmoocí - Kazaši?, Uzbeci?, Turkéni?, Tadžikové?, Kirgizové? S Rusy jsme se bavili u tanků a mnozí z nich byli z té situace pěně přešlí.

      Smazat
    7. Ale ten odkaz JE o nemeckých tankoch.

      Smazat
    8. 20:46
      Máte pravdu Němci opravdu v 68 nepřijeli. Podle rozkazu Rusů. Je vidět, jak se daří zkreslit i nedávnou historii. Já to mladým nemohu mít za zlé. Co se asi budou učit za dalších 50 let? Možná, že je země placatá.

      Smazat
    9. 20:15 Samozřejmě, Rusové tu armádu DDR nechtěli z jednoho prostého důvodu, nechtěli ranit naše city. To by se nám dneska nestalo, hlavně naší vlastní zásluhou.

      Smazat
  25. Pod tlakem Německa, se zhroutila celá Evropa, včetně velkých a hrdých států, jako Francie. Je trapné, abychom si jako malé státy vyčítaly, že i nás Němci zmáčknuly a rozčlenily dle své zvůle. Vina leží na velkých státech Evropy, že toto dopuštění schválily. Měli bychom Československo obnovit, nejsou si bližší národy v Evropě, než Češi a Slováci. P.K.

    OdpovědětSmazat
  26. Kdo ted vzpomina, ze ceske legie za sveho "tazeni" na Vladivostok zabili asi 500x vice Rusu, nez vojska Varsavske smluvy (samozrejme se o nich mluvi jako o Rusku) od jejich vstupu do odchodu, tj. 25 let Cechu a Slovaku..
    To se zkratka nehodi, nehodi se ani zminka o soucasne pomoci pri okupaci zemi ceske armady v Asii a Africe. To je zkratka DEMOKRATICKA okupacni SPRAVEDLIVOST. 21.6.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní21. června 2020 14:10
      Neexistovaly žádné české legie. V Rusku vznikala revoluční dobrovolná vojska, do kterých se zapojovali Češi a Slováci, kteří nechtěli bojovat za Rakousko-Uhersko, které nepovažovali za svůj stát. Po válce přijali název Československá legie.
      Také nebylo žádné „tažení“ na Vladivostok. Poté co se Trockij rozhodnul, že je odzbrojí a zotročí, tak se snažili dostat z rudého Ruska se zdravou kůží. Cesta železnicí, kterou z velké části měli pod kontrolou, do Vladivostoku, byla zřejmě nejméně krvavá možnost.

      Smazat
  27. Bohužel je holou pravdou, že Slováci společný stát s Čechy, v jeho historii, dost spolehlivě nepodpírali. Ke škodě obou národů a navíc, někteří z nich Čechy špinili a dodnes hloupě špiní. Opakuji, že ke škodě obou národů, když kterého víc a kterého méně, není rozhodující.
    K té argumentaci o Češích, kteří tak usilovně vyráběli pro válečné potřeby Velkoněmecké říše mohu jako pamětník informovat, že vedle občanského průkazu musel každý občan Protektorátu Böhmen und Mähren mít tzv. Pracovní knížku (Arbeitsbuch), kterou pokud by se kdykoli neprokázal, byl by zatčen, a která byla i podmínkou pro obdržení potravinových a dalších přídělových lístků. Takto evidované pracovní síly byly nasazovány podle válečných potřeb, viz také totální nasazení v Reichu (ročník 1921 a další). Shrnuto, kdo tedy nepracoval tak a tam, kde mu to bylo dovoleno nebo nařízeno, šel sedět, nejčastěji do koncentráku. Pokud se pokusil ukrývat, bylo otázkou kde a jak a jak se stravovat. I to někteří dokázali a přežili.
    A zopakuji, co jsem už tady psal: Na vlastní oči jsem z podkrovního okna viděl, jak si Gestapo přijelo do protější chalupy pro souseda. Velký Horch kabriolet, tři chlapi v kožeňácích, jeden obešel chalupu, jeden stojí u vozu, jeden vejde do chalupy a zakrátko vyvádí souseda s rukama za zády. Horch odjíždí. Za nějakých 14 dnů dojde sousedce papírový pytel se svršky manžela a rozsudkem - odsouzen k trestu smrti pro sabotáž válečné výroby, rozsudek vykonán. To vše lze v místě nejen jmény, pamětní deskou, ale i písemnostmi doložit. A tak se někteří, tak se vykecávejte o nadšené práci Čechů ve prospěch Velkoněmecké říše ..., nechme se oblbovat. To totiž byla skutečná totalita!

    OdpovědětSmazat
  28. Pan Otava tímto šlápl Slovákům na kuří oko. Nemyslím si že by Slováci byli nějací echt fašouni, horující pro Hitlera, spíš v tom vidím určitou naivitu. Tvrdím, že Slováci jsou historicky nastaveni jinak než Češi. Pro Čechy je naprosto zásadní boj často doslova o holou existenci s Germány. To Slováci vůbec nemají. Pro Slováky jsou Germáni strýčkové za devatero horami.
    Čechům bylo už od začátku třicátých let jasné, kam to povede a co od Germánů čekat. To samé dneska. Češi hodnotí germánský projekt EU mnohem střízlivěji, než Slováci. Oni to samozřejmě nechtějí slyšet, vždyť je všechno tak bezvadné!
    Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Hitler Slovákům zpíval ty nejkrásnější písničky k mašírování na východ. Bohužel stejně sladké písničky nám pěla při vstupu EU, ale jak můžete pozorovat, její tvář se čím dál víc mění. Posunulo se to úplně někam jinam, než co jsme čekali od EU před dvaceti lety. EU se brutálně zideologizovala. Začíná si vytvářet vnitřního nepřítele - Orbán, Babiš, Salvini. Můžeme vidět doslova fanatiky, kteří jsou opojeni europatosem, podobně jako byli Němci kdysi opojeni Hitlerem a jeho snem o třetí říši, a kdo na jejich eurosen sáhne, je veřejný nepřítel. Ale když těmto samým lidem řeknete, proč ještě nejsou vyrovnány dotace na zemědělství mezi západem a východem, když se k tomu EU zavázala v Lisabonské smlouvě, vysmějí se vám do xichtu! Když se jich zeptáte, proč je rozdílná kvalita potravin na západě a na východě, vysmějí se vám do xichtu.
    Dělí nás jenom pár let od toho, než se z prohlášení určitých německých politiků o tom, že oni jsou vedoucí silou v EU stane nahá realita. Zatím se snaží tu realitu různě maskovat. A jestli se americký vliv v Evropě zhroutí, budeme komplet až po Doněck jeden velký německý protektorát. Tentokrát to nebudou plynové komory, ale tsunami migrantů, jako hlavního nástroje pro likvidaci národních států.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19:26 jste mimořádně blízko pravdě. Ano, tak je to skutečně jednoduché.

      Smazat
    2. k 19:26 len poznámka: Nemecké prostredie, v ktorom sa Česi nachádzali, bolo podstatne liberálnejšie ako to, v ktorom sa ocitli Slováci v záverečných 100 rokoch v Uhorsku. Nebyť vojny, z ktorej Slováci vyšli v spoločnom štáte s Čechmi, dnes ani neexistujú. V podstate celá slovenská inteligencia bola na konci vojny pomaďarčená a odsťahovala sa do Maďarska.
      Takže Slováci boj o holú existenciu poznajú. A myslím, že prebieha aj dnes. Sme atakovaní zvonku, aj zvnútra. A ostražití by mali byť aj Česi. Kdejakí Hermanovci, Petříčkocia a Stropnickí vás oberú o Sudety, ani nezbadáte.

      Smazat
  29. Pologramotný pisálek sa predviedol v duchu komunistického pohľadu politruka. Asi zabudol, ako Poliaci zaútočili na ČSR hneď po Mnichove. Vzápätí zaútočili Maďari a Nemci obsadili Devín s Petržalou. Slovensko prišlo o 1/3 územia, malo 3,5 mil obyvateľov a malo sa vzoprieť Hitlerovi? To akoby Čechom povedali Slováci prečo ste sa poddali Hitlerovi a chodili muklovať do Rajchu. Mali Česi a Slováci na výber po tom ako nás zradil západ? Koľko Lidíc a Kľakov by sme mali, masových hrobov či koľko veží by zostalo v Prahe 100 vežatej? Slováci sa nemajú za čo hanbiť.Alibistická výmluva "my nic my protektorátní muzikanti" za to múžou Nemci je v duchu pisálka v opačnom garde.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:01 Ten váš Tiso se fakt Hitlerovi vzpínal jako kůň, váš smysl pro humor obdivuji. Háchu málem trefila pepka, když mu Göring vyhrožoval bombardováním Prahy. Co hrozilo Tisovi??

      Smazat
  30. Pán Votava, už len úvodná fotka k článku je zle popísaná. Vtedy ešte nebola Rýchla divízia, tá vznikla neskôr, ale Poľná armáda s jej veliteľom gen. Čatlošom a vojaci, ktorých vyznamenáva boli nemeckej národnosti, ktorí boli od Slovákov v armáde odlíšení znakom s hákovým krížom. Keď už o niečom píšem, tak si to aspoň naštudujem aby som si neurobil hanbu.
    Teraz skúste niečo z Protektorátu aby bola vyvážená diskusia. http://www.pozitivnisvet.cz/vazeni-tak-toto-je-sok-filmovy-tydenik-z-r-1942/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "...v první řadě to bude naše mládež, která vyrazí ke startu za Novou Evropu"
      "...zítřek je náš, zítřek patří Nové Evropě"

      Říkám to neustále, Evropská unie je jenom pokračování Hitlerovy velkoněmecké říše! Dokonce ani ty hesla se nezměnily.


      Smazat
  31. Je holou pravdou, že Slováci společný stát s Čechy, v jeho historii, příliš spolehlivě nepodpírali. Ke škodě obou národů a navíc, někteří z nich Čechy špinili a dodnes hloupě špiní.
    K té argumentaci o Češích, kteří tak usilovně vyráběli pro válečné potřeby Velkoněmecké říše mohu jako pamětník informovat, že vedle občanského průkazu musel každý občan Protektorátu Böhmen und Mähren mít tzv. Pracovní knížku (Arbeitsbuch), kterou, pokud by se kdykoli neprokázal, byl by zatčen, a která byla i podmínkou pro obdržení potravinových a dalších přídělových lístků. Takto evidované pracovní síly byly nasazovány podle válečných potřeb, viz také totální nasazení v Reichu (ročník 1921 a další). Shrnuto, kdo tedy nepracoval tak a tam, kde mu to bylo dovoleno nebo nařízeno, šel sedět: Častěji „Arbeits macht frei“, tedy do koncentráku. Pokud se pokusil ukrývat, bylo otázkou, kde a jak a jak co si opatřit k jídlu! Takový pokus málokdo přežil.
    A zopakuji, co jsem už tady psal: Na vlastní oči jsem z podkrovního okna, náhodou sledoval, jak si Gestapo přijelo do protější chalupy pro souseda. Velký Horch kabriolet, tři chlapi v kožeňácích, jeden obešel chalupu, jeden stojí u vozu, jeden vejde do chalupy a zakrátko vyvádí souseda s rukama za zády. Horch odjíždí. Za nějakých 14 dnů dojde sousedce papírový pytel se svršky manžela a rozsudkem - odsouzen k trestu smrti pro sabotáž válečné výroby, rozsudek vykonán. To vše lze v místě nejen jmény, pamětní deskou, ale i písemnostmi doložit. A tak se někteří, tak se vykecávejte o nadšené práci Čechů ve prospěch Velkoněmecké říše ..., nechte se dál oblbovat.

    OdpovědětSmazat
  32. Pane a zamysleli ste sa prečo Slováci spoločný štát v histórii "priveľmi spoľahlivo nepodopierali"? V roku 2018 uplynulo sto rokov od prijatia zákona č. 11/1918 Zb. o zriadení samostatného štátu československého. Čechoslovakistická propaganda tvrdí, že 28. októbra 1918 vznikol štát dvoch bratských národov, a že Slováci sa vtedy po prvý raz prejavili ako štátotvorný národ. Slováci v tom čase nepochybne do česko-slovenského štátu ako štátotvorný subjekt vstúpiť chceli. Svedčia o tom Clevelandská aj Pittsburská dohoda. Ale napokon napriek českým sľubom a zmluvným záväzkom boli Slováci pripojení ako objekt asimilácie a anexie, v žiadnom prípade nie ako štátotvorný subjekt. Špička českej politiky Slovákov ako národ neuznávala. Stačí, ak uvediem len štyri typické príklady.
    Masaryk v memorande, Independent Bohemia z roku 1915, adresovanom britskému ministrovi zahraničných vecí Edwardovi Grayovi, píše: „Slováci jsou Čechy, přesto, že užívají svého nářečí jakožto spisovného jazyka.“ Alois Rašín, v roku 1920 vyhlásil: „Vybojovali jsme si československý stát, a ten musí zůstati českým státem. Podle podmínek míru, máme právo zaříditi si naše záležitosti tak, jako by ostatní národnosti vůbec neesistovali.“
    Edward Beneš roku 1943 vyhlásil: „Mne nikdy nedostanete k tomu, abych uznal slovenský národ. Zastávam neochvějne názor, že Slováci jsou Češi a že slovenský jazyk jest jen jedným z nářečí českého jazyka, tak jako tomu je s hanáčtinou nebo s jinými nářečími českej řeči. Ja nikomu nebráním, aby o sobě říkal, že je Slovák, avšak nedopustím, aby se prohlašovalo, že existuje národ slovenský.“
    Súdruh Antonín Novotný spomína: „Na předsednictvu partaje se hovořilo o federalizaci Slovenska mnohokrát. Po mém příchodu do funkce prvého tajemníka daleko více, než za soudruha Gottwalda či Zápotockého. Odmítali se o federalizaci vůbec bavit. Oba si řešení otázky Slovenska představovali v neustálém prolínaní až do úplného splynutí Čechů a Slováků v jeden národ. Ja se díval na otázku Slovenska stejně jako oni.“

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Plácáte nesmysly. Slováci byli v Československu naopak zvýhodňováni! První Masarykova republika dostala Slovensko ze středověku do 20.století. Jenom těch lidských zdrojů, co odešlo z Čech pracovat pro Slovensko. To byli tisíce lidí. V československé ústavě byl zakotven pojem československý národ. Co může být větší zrovnoprávnění obou národů, než toto? Slováci neměli do příchodu Hitlera samostatné národní ambice. V podstatě to v nich vybičoval Hitler a už to v nich zůstalo. Nebýt Hitlera a nacismu, žili bychom dodnes ve společném státě Češi a Slováci. V mnohem silnějším státě, než jsou dneska ty dva prdky. A zrovna třeba ten Babiš by dnes šéfoval jednomu velkému Československu. Po válce dvacet let šéfoval Československu i KSČ Husák, kterého si vážím. Před ním Dubček, který stál za hovno.
      To samé v kultuře, těch filmů, knih atd co vycházelo ve slovenštině a mně to vůbec nevadilo. Vnímal jsem to naprosto přirozeně. Dneska by se tomu říkalo pozitivní diskriminace.

      Smazat
    2. Milý 0:08 já jsem z těch, kteří měli a mají ty nejlepší kontakty se Slováky, v řeči s nimi zakrátko a bez problémů přecházím na Slovenštinu, čtu ve Slovenštině tak běžně jak v Češtině. Cítil jsem se Čechoslovákem, bez problému třeba Slovákočechem, za hlavní město bych bral Brno kvůli vzdálenostem. Chápal jsem, že rozpočet ČSSR saturoval Slovensko ve větší míře, když bylo pro celý stát výhodné vyrovnat ekonomicky, co do infrastruktur a všeho dalšího, všechny regiony. Jistěže celý ten proces nemohl probíhat bez věcných chyb a chyb na kráse. Podstatou ovšem byl naprosto jasný, shodou historických okolností společný zájem obou národů. To co pracně rozepisujete, je celý ten malicherný mindrák, který posloužil k tomu, aby pár ambicióznich ctižádostivců, nakonec i v zájmu jiných, rozbilo funkční stát a oba národy natrvalo, významně poškodilo. To Vám nedochází a je mi to líto.

      Smazat
  33. Takže tvrdenie, že Česi vnímali Slovákov ako rovnocenný, bratský národ, je bohapustá konšpirácia.
    Spoluautor Pittsburskej dohody Tomáš Garrique Masaryk sa krátko po jej podpise vyjadril: „Než hlavní věcí je, že dokument té umluvy je podvržený, je falsum. Proto politik vážný, státnik s takovým papírem nemůže a nesmí operovat. Falsifikát se nemůže stát státním aktem.“
    Podľa americkej historičky Margaret McMillanovej Tomáš Garrigue Masaryk na margo tejto dohody dokonca povedal: „Uzavřeli jsme ji, abychom uklidnili malou skupinku Slováků, která snila o bůhvíjaké nezávislosti pro Slovensko.“
    Tak, vážení, čo teda 28. október 1918 znamená. Čo teda 28. októbra 1918 vzniklo? Bol založený spoločný štát dvoch bratských národov Čechov a Slovákov alebo bola obnovená česká štátnosť, teda vznikol štát český, ktorý následne pohltil Slovensko? Nie nadarmo Česi používajú označenie „historické země České“. V Zásadách programu českej Národnej demokracie, sa písalo: „Jako strana národní chceme, aby náš stát byl státem národním, českým. Náš národ jej před staletími založil, náš národ si ho vydobyl po 300-leté porobě. Československá republika byla českým národem a pro český národ vytvořena.“
    Druhý zväzok Ottovho obchodného náučného slovníka z roku 1921 na strane 1215 uvádza: „Ani v době největší persekuce převážná většina našeho národa neslevila ničeho z maximálního českého programu, jehož jádrem byl suverenní český stát z Čech, Moravy, Slezska a Slovenska, neboť připojení Slovenska má důvody v právu hospodářském, národnostním a přirozeném.“

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní22. června 2020 0:10
      Vážený historiku, jsme o sto let dále od situací, které popisujete. A doufám, že jsme i zkušenější, jak to ve světě chodí. Podle mého názoru, si zakladatelé státu Masaryk a Štefánik, národ československý vymysleli, aby přesvědčili mocnosti o oprávněnosti našeho Československého státu. Sami o té oprávněnosti jistě nepochybovali. Tehdejší existenční ohrožení Slováků ze strany Maďarů a Čechů, ze strany Němců bylo nejspíš zřejmé každému občanu republiky. Tedy kromě zde sídlících Maďarů a Němců. Tímto řešením, je Čechoslováci přečíslili.
      Ale i tak ten Váš výklad historie je vyvoláváním duchů a snaha se ospravedlnit za svou nevděčnost. Protože více než nějaký rok 1912, je relevantní situace před likvidací Československa. Zaostalé zemědělské Slovensko roku 1912, bylo v té době již průmyslovým státem, srovnatelným s Čechy. Také kulturně, byl slovenský národ podporován na celorepublikové úrovni. O nějaké snaze zlikvidovat Slovenský národ, nemůže být vůbec řeč.
      Podle mého názoru, zde byly problémy s jednotnou měnou, tak jak to vidíme u států používajících Euro. Pokud by to komunistická nomenklatura dokázala ukočírovat a lidem vysvětlit, nebyla by zde žádná řevnivost a kritické řeči o penězovodech na Slovensko, nebo o aroganci Čechů. Ale i větší národnostní problémy mají v Británii, ve Španělsku, v Belgii, Kanadě, atd., atd. a nikdo z nich neuvažuje o likvidaci/rozdělení svého státu. Pouze zrádné duo Mečiar-Klaus to uskutečnilo.
      Takže zapojte rozum. Už jsme si užili EU, kde jsme se opět setkali, jak jsme byli západními evropskými politiky chlácholeni. Ale nejsou v současné době, naše národní existence opět v ohrožení, nebyl by celek Československa s poučenými Čechy a Slováky, jistější zárukou existence? P.K.

      Smazat
    2. 12:11 pokud skutečně reagujete na text z 0:10 pak jste mi podezřelý tím, že neumíte číst. Autorem je Čech, který něco pamatuje a ví o Slovácích o něco víc. Také o těch, jako byli třeba Slota a Móric, nebo dnes jsou třeba Kotleba a Kiska. O marionetě jako je paní Čaputová nemluvě. Pozdravujem veľvyslanca Petera Weissa aj jeho priateľa Fedora Gála. Majte sa

      Smazat
    3. Anonymní23. června 2020 0:19
      Tak mám dojem, že ty problémy s četbou budete mít spíš Vy. Příspěvek Anonymní22. června 2020 0:10 je napsán spíše slovensky, než česky, takže nevím, jak jste dovodil, že ho psal Čech?
      Možná ví o Slovácích hodně, ale můžu reagovat pouze na to, co napsal. Psal o historii, o roku 1912, takže předpokládám, že neměl na mysli Kisku, či Čaputovou, atd., jak uvádíte.
      Pokud máte k mému příspěvku něco konkrétního a k věci, dejte vědět. P.K.

      Smazat
  34. Oficiálna historiografia nás už 100 rokov presviedča, že 30.10.1918 sa slovenský národ Martinskou deklaráciou pripojil k česko-slovenskému, či skôr československému štátu, teda bez pomlčky. Účastníci zhromaždenia v Turčianskom sv. Martine nemali mandát na prijatie takého dokumentu, ak len nepočítame telegram predsedu uhorskej vlády grófa Károlyho, ktorý takto uznal Slovenskú národnú radu a právo Slovákov na sebaurčenie. Je ale otázne, či toto možno považovať za legitimizáciu. V Martinskej deklarácii sa totiž o česko-slovenskom štáte nič nehovorí. V čase, keď deklaráciu schvaľovali, ešte účastníci martinského zhromaždenia o založeného nového štátu nič nevedeli, a teda sa k nemu ani nemohli hlásiť. Navyše večer po schválení dokumentu, v čase, keď už väčšina účastníkov zhromaždenia Turčiansky Svätý Martin opustila, sa dostavil Milan Hodža a na jeho naliehanie bol už schválený text dodatočne zmenený. Z právneho hľadiska môže byť takto pozmenený dokument spochybňovaný ako nulitný akt. Pozitívom Martinskej deklarácie však napriek všetkému je, že Slováci takto oficiálne zrušili zväzok s Uhorskom.
    Ale načo potrebovali Česi Slovensko?
    V II. zväzku Ottovho obchodného náučného slovníka z r. 1921 na str. 1217 je to vysvetlené a povedané otvorene a natvrdo: „Slovensko bude naší koloniální zemí.“
    V dokumentoch vypracovaných v Prahe pre Úrad pre prípravu mierovej konferencie sa možno dočítať, že: „Pro český stát jest mimořádně výhodné, když se může rozšiřovat směrem, kde je půdy dostatek a kde je poměrně řídké osídlení. To je právě na Slovensku, které na 1 km2 nemá ani polovinu lidí, kolik jich mají české země.“ 59 na 1 km2, zatiaľ čo české země 128. „Slovensko se může stát kolonizační zemí českou.“
    Takže Slováci sa prejavili ako štátotvorný národ preto, aby sa ich vlasť stala českou kolóniou?
    O prvej Československej republike čechoslovakisti radi hovoria ako o vzore a ostrovčeku slobody a demokracie v strednej Európe. Britský chargé d’affaires v Prahe Cecil Gosling v depeši zo 6. novembra 1919 napísal: „Česká správa Slovenska sa vyznačovala a stále vyznačuje krutou a v niektorých prípadoch brutálnou dominanciou…“ Britský vyslanec v Prahe James Addison zasa v depeši z 13. novembra 1934 napísal: „Táto česká vláda, je demokratická len v mene. V skutočnosti je Československo policajným štátom.“ Zdroj čerpaný z vyhlásenia Panslovanskej únie, Bratislava 6.júna 2018.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 0:10 Slovensko naší koloniální zemí ? A co bychom si na vás jako vzali ? Romy, co nám sem váš Gustáv Husák fedroval jako čert ? Nebo snad dokonce
      suroviny? Mít za kolonii zaostalou agrární zemi muselo být neskutečným štěstím. Jestli Slovensko bylo něčí kolonií tak leda Vatikánu. Vždyť jste ani tomu Hitlerovi nestáli za okupaci, co by z vás měl ?. Vzpomněl si na vás až po SNP a to ze strategických důvodů, nikoliv ekonomických.

      Smazat
    2. Aha, takže Češi se vyznačovali "krutou a v niektorých prípadoch brutálnou dominanciou"
      Popravdě nebýt Masaryka, který udělal z těch několika Jánošíků pobíhajících po kotárech v roztrhaných gatích civilizovaný národ, ani by dnes Slováci nevěděli, že jsou Slováci. Mysleli by si, že jsou Maďaři. Jestli Slováci někomu za něco vděčí, tak to je v první řadě Masaryk.
      Vznik Československa v roce 1918 v jeho tehdejších hranicích byl naprosto přirozenou věcí.
      Dokonce se uvažovalo, že by se k Československu připojila dnes německá Lužice, kde žila v té době ještě početná menšina Lužických Srbů. Dnes je tento národ už takřka muzeální záležitostí. A takto by skončili Slováci, kdyby nevzniklo Československo.

      Smazat
    3. 6:15...on len citoval z Ottovho slovníka.
      11:28...z tých Jánošíkov, pobehujúcich v gatiach, mnohí obohatili český národ. Benedikt z Nedožier, Ján Amos Komenský, Ján Jesenius, Pavol Jozef Šafárik, Ján Kollár, ..... Andrej Babiš:-)
      Čo sa Masaryka týka, jestli má být za něco někomu vděčný, tak je to v první řadě Štefánik.

      Smazat
    4. 14:08 Šoty

      Tak Komenský byl Slovák a Jesenius taktéž. Existenci Slovenska jako takového přitom raději vůbec neřeším. Ale tady se tedy člověk dozví věci... :-)

      Smazat
    5. 20:06... No Maďari to neboli. Študuj.
      Potom niečo rieš.

      Smazat
  35. Československo bylo pro Slováky velkým krokem vpřed, míní historik

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ceskoslovensko-vznik-vyroci-slovensko-krok-vpred-historik.A181008_134703_zahranicni_kha

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ukradlo nás hrobárovi z lopaty.

      Smazat
    2. Nechme už toho. Slovensko je krásná země,Slováci jsou šikovní a pracovití lidé.Mám je rád. Stejně mám rád i Maďary a Rakušany. Češi dokáží být kouzelní. Chyba bylo rozbití Rakousko-Uherska. Se Slováky jsme neměli nic společného a nevím, proč si neustále hrajeme na staršího a většího bratříčka. Zrada Česko-Slovenska v roce 1939, vyhnání Čechů ze Slovenska, to mělo být po válce vzato v úvahu. Slovensko prohrálo válku,mělo mít sovětskou okupační správu a neutrální Češi se měli spojit s Rakušany. Slovinci mají k Čechům velmi kladný vztah a nic by nám v reformovaném R-U nechybělo. Rozbití R-U považuji za chybu a Beneše jsem nikdy nemusel.Dnes bychom se se Slováky měli mnohem radši, i když jak říkám v úvodu, plně respektuji Slovensko a jeho Slováky.

      Smazat
    3. 16:19, myslím, že nemáte moc velký přehled o době před válkou. Buďme rádi za Československi a za Česko. Němce a Rakušany mám přitom rád.

      Smazat
    4. 20:25...Môžeš mať rád Nemcov. Ale oni ťa majú za odpad.

      Smazat
  36. Finove se nezastavili na puvodni hranici....

    OdpovědětSmazat
  37. I já vidím útok na SSSR stejně. Jen na oko hanebně dělali, že jsou porobeni a že museli. Součást strategie-.děllejme, že my nic....a včetně Čechů.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Z-ruskeho-tisku-V-roce-1941-na-nas-zautocila-hitlerovska-Evropska-unie-628194

    OdpovědětSmazat
  38. Nerejpejme do Slováků, hodně z nás tam má příbuzné, nebo kamarády. Taky to nemají lehké, kdo ví co je ještě čeká. Maďary tam kde kdo popichuje a až se jich začnou zastávat neziskovky bude možná velký problém.

    OdpovědětSmazat
  39. 23.6.2020 ve 20.25
    Nemám velké nedostatky ve vědomostech o době před válkou. Máte pravdu. Ve vylhanostech jsme byli honěni všichni. Československo byl problém od samého počátku, válka, vyhnání Němců, s nimiž jsme, narozdíl od Slováků, žili po staletí, náme nijak neprospělo. A když už se podařilo dovést umělý stát znovu k prosperitě, stačilo Havlovi s obrovskou podporou českého národa tento stát rozbít.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.