Reklama

sobota 20. června 2020

Snowflakes

Bavor V.
20.6.2020  PoznámkyPanaBavora

❄️ Sněhové vločky. Tak říkají někteří lidé současným mileniálům. A opravdu se to hodí. Jen se na to podívejte. Stres je jejich denním chlebem, rozsypou se při sebemenším tlaku. Ale nemějme jim to za zlé, většinou za to nemohou. Je to ve výchově. Ambiciosní a zároveň úzkostliví rodiče, kteří z jedné strany nutí svého potomka do extrémních výkonů a na straně druhé mu umetají cestičky všemi směry.

Poslední ukázkou této výchovy byly přijímačky na střední školy. Ta hrůza, že byl jen jeden termín. Ten stres, ta zátěž, ta nejistota. Došlo to až do takového extrému, že letošní jednotermínové přijímačky bude řešit Ústavní soud.

Pokud vím, tak drtivá většina z nás tady si pamatuje podobnou situaci. Jediné přijímačky. Buď udělal nebo neudělal. Rozdíl byl jen v tom, že každá škola si je mohla vypsat v termínu, který uznala za vhodné.

Také jsme měli obavy, zda se dostaneme nebo ne. U některých ty obavy byly násobeny „rodinným původem“ – netřeba to zamlouvat. Ale nikdo z nás se z toho nehroutil, nebyla to tragedie, že jsme neměli možnost opravy. Prostě to byla skutečnost a museli jsme s ní počítat.

Můj starší syn na tom byl o něco lépe. Najednou se rozhodl, že půjde na šestileté gymnasium. Asi tak měsíc před přijímačkami. Taktak stihl absolvovat pohovor u psychologa ve školní poradně a na zkoušku šel takříkajíc „z voleje“. U něj se vůbec žádná stres neprojevoval. Jednak měl v záloze ještě dva roky devítiletky, jednak si byl jistý, že to udělá. Zda se dostane, to už tak jistě nevěděl. A výsledek byl ten, že z chlapců byl nejlepší, celkově asi třetí.

Současní mileniálové by takovou situaci asi nezvládli. Prostě sněhové vločky. Jen lehounce s nimi zacházet, jinak okamžitě tají.❄️


14 komentářů :

  1. No kdo chce dál studovat tak by ty zkoušky měl udělat. Ale víc chybí učební obory ty by měli posílit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě proto se hroutí, že by na ně zbyl jen nějaký učební obor, který ještě zbyl. A rukama je, až na výjimky, nikdo pracovat neučil, ale naučili je, že to je fuj. Taková rozeštvávací politická neziskovka, to je ono, tam ani matematiku nepotřebují, a zdá se, že brzy ani Český jazyk.

      Smazat
    2. Inu, jsou mezi námi takoví titulovaní na různých VŠ oborech, které ani nemají jiné praktické využití, než oplácat diplomem konkurzy vyžadující VŠ diplom a angličtinu, podmiňující jimi flek v teple od pondělí do pátku s benefity za peníz dvakrát aŽ N násobně převyšující platy vyučených dělníků, kvalifikovaných sil vytvářejících NA TŘI SMĚNY DE DVOU LIDECH ZA
      JEDEN ZÁPADNÍ PLAT skutečné hodnoty. SNOWFLAKES JIM POHRDAVĚ, podle výše jejich příjmů, říkají SOCKY...

      Snowflakes (s přiměřeně zbytnělým ego) se dnes modlí asi nějak takhle: "Pane Bože, udělej, ať je ze mě doktor/ka, inženýr/ka, promovaný komediant/ka, nebo třeba i romolog/romoložka, sociální deformista/deformistka, politolog/politoložka, teolog/teoložka... nebo třeba alespoň advokát/ka, soudce/soudkyně... ALE OD PRÁCE, ZEJMÉNA MANUÁLNÍ ZA ŠUŠEŇ, O JEJÍŽ "VÝŠI" ROZHODUJÍ DŘÍVE JMENOVANÍ, UCHRÁNITI MĚ RAČ, Ó PANE!
      A nemodlící se vědí, že rodiče, příbuzní, nebo jejich solventní konta, to zajistí i bez Boha.

      Smazat
  2. Přijde občanská válka? Multikulturní systém v USA nefunguje, říká poslankyně Hyťhová. A vzkaz pražským divadelníkům

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Prijde-obcanska-valka-Multikulturni-system-v-USA-nefunguje-rika-poslankyne-Hythova-A-vzkaz-prazskym-divadelnikum-627727

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To říkala Merklová už v roce 2010:
      "Multukulturalismus naprosto selhal."
      V jiných mediích bylo přeloženo: absolutně selhal.
      https://zahranicni.ihned.cz/c1-47229300-merkelova-integrace-cizincu-selhala

      Vysvětlila kdy, proč obrátila v roce 2015 a pozvala do Německa!!!! celou Afriku a Přední Východ?

      Kolonizátoři odčerpávají z Afriky jaderné fyziky, lékaře, inženýry, architekty, umělce a místní obyvatele nechávají bez VŠ elit, bez inteligence, na pospas. To je neokolonializmus.

      My jsme před rokem 89 také zvali cizince ze všech kontinentů, ale aby se tady vzdělali a mohli budovat svoje země, vzdělávat obyvatele ve své zemi.
      Ty země jsme nekolonializovali, nerabovali, ale přispívali jsme k jejich vzdělanosti a prosperitě. Takže od nás se do Afriky vraceli vystudovaní inženýři, lékaři, architekti a umělci.

      Smazat
    2. Hlavně ti umělci, ti to vytrhnou :-(.

      Smazat
  3. NR má čtenáře, kteří rádi čtou, že za totáče někteří rodiče měli obavy o přijetí na studia z důvodu rodinného původu. Mám kolegu už v penzi, který měl obavy o přijetí svého syna na gymnázium, protože byl vyloučený ze strany. Místo v krajském v městě začal jeho syn studovat 40 km vzdáleném malém městě, kde studium dokončil. S odstupem času jsem strávil ve vlaku dost času s učitelkou z tohoto gymnázia, které jsem popsal nespravedlnost, o které se domníval můj kolega. Bylo mi vysvětleno, že nikdo na tomto gymnasiu o problémech otce toho studenta nevěděl. Možná, že ředitel si toho všiml, ale přešel to bez povšimnutí. Podle zkušeností zmíněné učitelky, potíže s přijetím mohli mít studenti od rodičů, kteří dokázali v místě pít krev a vynikali bezohledností a kverulantstvím.

    OdpovědětSmazat
  4. Rád bych se od pana Bavora nebo někoho jiného dozvěděl, něco bližšího k oněm obavám, násobeným „rodinným původem“. Já jsem synkem z nedělnické a navíc tzv. "reakcionářské rodiny", takže jsem byl při posledních(!) "třídně politických prověrkách" (1959) převeden na práci, která nebyla "jmenovitým úkolem státního plánu". Pracovní kavalifikační třída mi zůstala a výdělek mohl být nižší o to, že útvar, do kterého jsem byl převeden byl veden v nižší tarifní mzdové třídě. No, nějak na to nedošlo.
    Studovat po základní škole, ač premiantu mi tak nějak v roce 1951 umožněno nebylo, ani potom, kdy jsem na návrh odborného (učňovského) učiliště úspěšně absolvoval přijímací zkoušky na průmyslovku. Existovaly totiž "kádrové materiály" a obecná kriteria k původu. To všechno padlo rokem 1965, kdy byly kádrové materiály skartovány a zvýhodnění "dělnickým" původem odpadlo taky (bylo obnoveno "kladnými body" za dělnický původ přičítanými k výsledku přijímací zkoušky ani ne na dva roky po roce 1969). Od té doby žádný diskriminační mechanizmus, krom všelijakých "protekcí" (existují samozřejmě i dnes ...) neexistoval. Naopak, nastaly časy, kdy zaměstnavatel nutil své pracovníky ke studiu ať chtěli nebo nechtěli s tím, že měli studijní volna a hrazené náklady cest, které se studiem souviseli. I to jsem si užil. Potomci, které jsem snad zplodil, žádné kladné ani záporné body k výsledku zkoušky neobdrželi, pouze se v pořadí museli dostat do počtu přijímaných. Když se jim to povedlo, a to vždy, byla to výhradně jejich vlastní zásluha. Já si z toho hlavu nedělal, když ona vysvědčení ani diplomy tenkrát nebyly věcí ani existenční ani prestižní. Dnes ovšem, je tomu o dost jinak. To jsou ty, tentokrát skutečně oprávněné obavy.

    OdpovědětSmazat
  5. Pan Bavor má prý šikovného syna, tož se nám pochlubil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A všichni ostatní synkové, na rozdíl od toho jeho, jsou snouflejkové, loseři, neschopáci, lenoši, kteří nic nezvládnou.

      Smazat
    2. Ještě tento význam se nepřímo nabízí. Žádný jiný ovšem již není. NR je dobrý a potřebný server, ale i zde se občas vyskytne úplně zbytečný šplecht.

      Smazat
    3. 10:04 Nic takového autor článku nenapsal. Proč ironizujete?

      Smazat
  6. Unknown 0:17 mám podobnou osobní zkušenost. Dnes je rozhodující kolik mají rodiče peněz. Protože je tolik soukromých škol kde vystudovat je jen otázka času a peněz. Příklady máme i ve vládách a parlamentu. Vzdělání a morálka upadá na všech stupních. Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
  7. Mluví se o hrozných 50. létech. Žil jsem s rodiči na malém městě. Vzdělání nebylo tehdy něco, kolem čeho se točil život. Komunisté chodili po schůzích, připravovali oslavy různých výročí, brigády a vzdělání jejich dětí bylo pro ně vedlejší. Děti kovaných komunistů z okruhu mých známých se většinou jen vyučily. Moji rodiče se starali, aby jsme si na pronajatém políčku vypěstovali brambory a obilí pro slepice. Sám jsem u komise, kde se přesvědčovalo ke studiu na zemědělské škole, prohlásil, že se chci stát televizním mechanikem. Třídní učitelka řekla, že by to byla škoda a měl jsem doma vyřídit, aby šel na dvanáctiletku. Na průmyslovku jsem se hlásit nechtěl, protože tam šla spolužačka se samými jedničkami, byla dcerou učitele. Význam vzdělání pochopila venkovská inteligence (učitelé, lékárníci, a jiní). Ti si vše dokázali zařídit všechno lépe než ostatní. Měl jsem spolužáky, kteří se učili dobře. Jejich rodiče však trvali na tom, aby se nejprve vyučili. Byli to prostí venkovští věřící. Žvásty o politickém pronásledování se mi zdají směšně. Tzv. oběti měli s nadšením budovat socialismus jako jsem já začal od 1.1.1990 začal budovat kapitalismus, aniž bych si to nějak zvlášť uvědomoval.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.