Reklama

čtvrtek 2. července 2020

Bude učit kdokoli?

Ivan David
2. 7. 2020
Novela zákona o pedagogických pracovnících, podle které bude výjimka, že učit může i nekvalifikovaný učitel, potvrzena jako pravidlo, pochází z dílny ministerstva školství, konkrétně ministra Roberta Plagy.


Na první pohled řeší novela nedostatek učitelů. Na první pohled. Na druhý pohled odkrývá obrovskou bezradnost ministerstva, které místo aby zatraktivnilo učitelské povolání natolik, aby absolventi neutíkali do jiných profesí, jde přesně opačnou cestou.

Těžko lze věřit oficiálnímu zdůvodnění, že kromě vyřešení nedostatku učitelů všech stupňů přinese novela i „čerstvý vítr do škol“ tím, že za katedru usednou „odborníci“. Myslí se zřejmě absolventi matfyzu, přírodovědných oborů, múzických oborů a další. Otázka zní – který skutečný odborník opustí své místo a půjde do školství, kde bude mít zcela jistě méně peněz a sporné uznání praxe?
Kdo z odborníků si nechá do své práce mluvit různými experty na školství, kteří nikdy neučili nebo rychle od učení utekli k radám, jak učit a jak oni by to dělali lépe, kdyby to uměli?

Je téměř jisté, že místo odborníků se do škol budou hlásit i absolventi různých oborů, kteří jinde neseženou místo. Jak dlouho ale vydrží v prostředí, které učitelské chyby neodpouští a dává je hlasitě najevo, totiž mezi dnešním žactvem, to je otázka.

Přitom není pravda, že učitelé nejsou. Jsou, jen nejsou ve školství. Odhady zasvěcených hovoří až o 100 tisících učitelů mimo školství, kteří odešli za lepšími podmínkami. Protože i když titulky novin hlásají, že učitelský plat stoupl na 38 tisíc hrubého, nemůže to být pravda. Takový plat je pouze v nejvyšším tarifu, po odučených 30 letech. Jak ministerstva kouzlí s průměry, to je na další úvahu.
V čem bude hlavní problém? Dosud musel ředitel při výběru mezi kvalifikovaným a nekvalifikovaným učitelem dát přednost tomu kvalifikovanému. To by přijetím novely zákona padlo. Může si vybrat toho, kdo se mu zdá výhodnější – třeba i levnější.

Jistě jsou neučitelé, kteří učí skvěle. Jsou i učitelé, kteří učí špatně. I podle šetření České školní inspekce ale vychází jednoznačně, že ve svém souhrnu učí kvalifikovaní učitelé lépe.
To, že někdo daný obor ovládá – optimističtější varianta odborníka – totiž neznamená, že své vědomosti umí předat. Spoléhat se na talent nejde, od toho jsou na učitelských oborech nejen pedagogických fakult obory jako didaktika a metodika. Čili tzv. „učení se“ jak učit. Ne, že by pedagogické fakulty neměly co zlepšovat, zejména ohledně praxe v průběhu studia.

A protože učit bude kdokoli, nelze na něj klást velké nároky. Bude se tedy osekávat učivo – a to až o 50% s tím, že se učí mnoho zbytečného. Od koronakrize se mantra o nutnosti osekání učiva opakuje v mnoha periodikách snad denně. Jako jeden z důvodů se udává i to, že rodiče prý zjistili, že se děti učí mnoho zbytečností. Zdá se, že v závodě ke dnu vzdělanosti už bude vzdělávací programy snad určovat i starosta obce, která má základní školu…

A především neziskovky ve školství, kde působí právě ti experti, o kterých byla řeč na začátku. Kteří by učili – kdyby to uměli a kdyby za to měli ty peníze, které získají tím, že radí těm správným osobám. Třeba ministru školství Robertu Plagovi či neúspěšnému prezidentskému kandidátovi Jiřímu Drahošovi (dnes STAN), který je dnes předsedou školského výboru Senátu.

Nabízí se otázka – Cui prodest? Rozhodně budou profitovat neziskovky, které se už těší, jak budou školit a doškolovat nekvalifikované učitele, a peníze ze státního rozpočtu budou mít zajištěny. A za druhé bude situace svědčit podnikatelům ve školství. Co totiž udělá zoufalý rodič, sledující úpadek vzdělání svého dítěte v „osekaném“ veřejném školství? Zaplatí mu soukromou školu v naději, že tam se mu dostane lepšího vzdělání. Na to ovšem každý mít nebude a nůžky mezi sociálními a příjmovými skupinami se tak budou rozevírat o to víc.

68 komentářů :

  1. Je to záměr tzv. debilizace stávající, ale hlavně nové
    generace pro rozmach NVO.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak

      Smazat
    2. Kdo je ten Plaga??!!
      No přeci Bakšišův kádr z ANO a člen pražské pobočky sionistického ASPEN institutu, kde je ve správní radě mj. i Albrightová, nebo např. Robert Kagan, manžel "Fuck Viki Nulandové" Obamovy poradkyně pro národní bezpečnost, manažerky kyjevského majdanu 2014...

      Takže, volte Bakšiše, dělá dluhy a blbce z vašich děcek a to znamená, že "bude líp" !!!

      Smazat
    3. Plaga mne zklamal. Nedokázal prosadit matematiku mezi maturitní předměty na středních školách. Poškodil tím těžce vlastní národ. Dopustil se vlastizrady. Dozor nad Aspin institute v Česku má nevzdělatelné hovado Bakala, který se nehodí na nic jiného než na pánského krejčího.

      Smazat
    4. Jemu a jeho kominickým koulím z ANO líp nejenže bude, ale už i je.
      Za 25 let budování kapitálismusu Bakšiš nashromáždil cca 43 milard majetku, ale za pouhé 4 roky ve funkci min. financí v Sralbotkově vládě jej zdvojnásobil na cca 80 milard a tak ho sledujte, jak a co dělá v době přítomné...Slíbil, že nebude zvyšovat daně a co dělá ??!!
      Není totiž už z lidí co vymačkávat, jako z citrónu, tak žongluje s daněmi a poplatky a půjčuje si miliardy z venku, aby je mohl rozdávat sobě a stejným, jako je on a vy to všechno budete celé své životy splácet !!!
      Slíbil, že povede stát jako firmu a taky to dělá. Vede jej, jako kdyby to bylo jeho s.r.o....

      Smazat
    5. Diví se někdo, že nikdo nechce učit? Když žák okolo 10 let řekne učiteli, že je č.... Následně to učitel projednává s ředitelem a ten prohlásil, že používá špatné výchovné metody.
      To je výsledek svobody na demokracie a raději nekomentuji, co děti znají. Neumí pořádně nic jen být drzí.

      Smazat
    6. Dnes je úplně jedno, zda li je učitel kvalifikovaný či nikoli.Vždyť ti ,,vzdělanci" stejně produkují hloupé magory, bez vlastního názoru, bez lásky k rodné zemi, jazyku, tupá telátka stále si jen cvakající na mobil. Z jejich letargie je snad vytrhnou jen vedle nich padající bomby. A to už bude pozdě.

      Smazat
    7. 7:56 Těžce přeháníte s tou matematikou a vlastizradou! Nevyřešíte problémy školství nějakým povinným předmětem u maturity. Plaga jenom adekvátně reagoval na současný bídný stav.
      To je v pořádku.
      Otázka je, zda má nějakou rozumnou koncepci rozvoje vzdělanosti. Nebo naopak koncepci ubíjení vzdělanosti. Teprve na základě toho by bylo možno mluvit o nějaké zradě národa. WC

      Smazat
    8. Osobo 8.20 nebuďte tak soustředěně kritický na pana Babiše. Víte úplné hovno, ale na Vaše slova dojde. Jak se říká. Volte si své Drahoše, Němcové, Kalousky, Fialy a podobné exoty a zloděje. Vlastně zaprodané vlastizrádce. Volme SPD.

      Smazat
    9. Vždyť dnes stačí aby absolventi byli stejně blbí jako ministři a hovada v obou stájích parlamentu.

      Smazat
    10. Ty trumbero bubácký, milovníku Bakšiše, já ty tebou jmenované partaje NIKDY nevolil a volit nebudu, ony jsou totiž jen zrcadlový obraz toho Bakšiše a jeho partaje, kterou z valné části tvoří právě přeběhlíci z nich, cožpak to neregistruješ a ta SPD se jim taky začíná nápadně podobat...(rozebírat to tu nebudu).
      Nicméně uvidíme po příštích volbách, ale nedělejte si naděje, Okamurovci zatím kromě planých proklamací nic nedokázali otázkou je co předvedou až budou ve vládě...

      Smazat
    11. Pro anonyma 9:37
      Jestliže budete chtít utlumit mateřský jazyk, musíte zrušit tento předmět ve škole. Zavedete povinnou angličtinu nebo ještě lépe němčinu, která bude pro otroky Německa stačit. Jestli budete chtít utlumit inovační aktivitu v průmyslu nebo ve výzkumu, utlumíte zájem o matematiku. Kdo by se ten předmět vážně učil? Plaga asi myslí na volební preference tím, že by rád hlasy od nevzdělavatelné polointeligence. Jen aby se nepřepočítal a nakonec nedopočítal.

      Smazat
    12. Pro anonyma 0:18
      Zájem o matematiku utlumují bohužel v největší míře sami učitelé. A protože jsem byl v matematice velmi disponovaný, pochopil jsem na 2.stupni ZŠ, že je matematika vyučována nepravdivým způsobem. Těšil jsem se na studium na gymnáziu. O to víc jsem byl zklamán. Stejně lživý přístup. Dnes si myslím, že oni profesoři (matematiky, fyziky, deskriptivní geometrie) ani jinak nemohli - zřejmě sami nechápali a učili jen tak, jak to sami kdysi přijali (nikoliv pochopili) při studiu pedagogiky, aby dostali titul. Pamatuji si, že tak krásnou disciplinu jako je deskriptivní geometrie mi ředitel gymnázia zcela zprotivil během jediného týdne. Jeho nejvyšší kvalifikací byla totiž zřejmě funkcionářská činnost v KSČ a obdiv ke Stalinovi.
      Mluvím totiž o 60. a 70.letech minulého století. Takže si tu úroveň socialistického školství nijak neidealizujme. Dnes je to asi ještě o kus horší. Proto jsem vyslovil názor, že bylo od Plagy správné stopnout ty nekonečné tahanice kolem jednoho podřadného problému (povinná matematika u maturity). A začít koncepčně řešit podstatné problémy vzdělávacího systému. WC

      Smazat
  2. Ono těch problémů ve školství je více a mají daleko hlubší kořeny. Zdaleka nejde jen o peníze. Jde o vztahy. A začínají už v základním stupni. Učitel byl zpravidla první cizí člověk mimo rodinu, se kterým se dítě setkalo a jehož muselo respektovat. Ve školce to byly jen jakési přísnější tety. Ale zde musí sedět, nesmí si povídat, musí poslouchat atd. Nechci nějak dalece rozebírat minulost, ale ještě nedávno byl učitel autoritou, se kterou jak žáci tak rodiče museli počítat. Na konci padesátých let do konce šedesátých jsem chodil na "základku". Na venkovské škole. Systém byl nastaven tak, že co řekl učitel byla pravda. A učitelé (a kupodivu i učitelky) si respekt uměli zajistit. Především přístupem. Ale když to na některé někdy nestačilo, přišlo na drsnější metody. Tak jsme stáli v koutě, klečeli na stupínku, dostali ukazovátkem přes dlaň (přesně jako v obecné škole). A když už to bylo opravdu přes čáru, tak prostě padla facka. Nějak si nepamatuji, že by to postihovalo i děvčata. Ale my jsme jich dostali nepočítaně. A neznám nikoho, kdo by si na to stěžoval doma. Dostali bychom totiž přidáno. Dvojku z chování dostali lumpové, na které nestačil ani soudruh ředitel. A kupodivu ty nejdrsnější učitele i učitelky jsme zbožňovali. Já jsem kvůli jedné přečetl Karlu od Boženy Němcové a jeden z nás se odhodlal k sebevražednému kroku a zlouskal Mistra Kampána od Zeyera. Kdo tu knihu jenom viděl, musí chápat velikost té oběti. Taky kvůli učitelce češtiny, dámě v letech se slovníkem pruského kaprála. Dneska se razí pro mně naprosto nepochopitelný vztah, že učitel je pro žáky jakýmsi partnerem, což si někteří žáci (a zhusta jejich rodiče) vysvětlují slovem "poskok". Nesmí se žáka dotknout nejen fyzicky (to bych chápal), ale ani psychicky. nesmí mu říci, že je lempl, neučí se a tak nedopadne dobře. Známky musí vysvětlovat rozzuřeným rodičům. A nejsou řídké ani fyzické útoky na učitele. A pachatelé jsou tak oprsklí, že si šikanu učitelů i natáčejí na mobily a zveřejňují na sociálních sítích. A dobře vědí, že se jim doma nic nestane a právně jsou nepostižitelní. Vina se hledá u učitele. Zkoumá se jestli byl dost asertivní, jestli se lumpovi věnoval, nějak se ho nedotkl... A toto pokračuje i ve vyšších stupních jen jinými metodami. Vysokoškoláci si určují, co se bude učit, i kdo je bude učit a tak s můžeme dočíst, že učitel prohlásil dívky za krásné, což se jedné dotklo, že v ní viděl ženu, šla si stěžovat a dala to do novin a tak učitel skončil. A systém našich soukromých škol to nezachrání. tam jde o kapitační platbu a ne o úroveň a prestiž. Pojem "soukromá škola" je ve světě totiž chápán zcela jinak. Na Yale se nedostane každý, a i když tam je tak si za každou zkoušku musí zaplatit. I za reparát. Tak s každý rozmyslí, jestli se bude učit a jak se k profesorovi bude chovat. A za špatné chování vás vyrazí i z Etonu. Suma sumárum, já bych učit nešel ani za dvojnásobek těch platů. Mně by jistě zavřeli.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Učitel, podobně jako třeba lékař a několik dalších profesí, není jenom povolání. Je to poslání. Z něj nevyplývá pouze zdroj obživy, ale i značnou společenskou prestiž. A ta zase vyplývala jednak z úrovně inteligence, ale i z úrovně znalostí.
      A nyní si můžeme udělat malou bilanci. Jsme v dobách, kdy se tituly dávají bez odpovídajících znalostí. Jsme v době, kdy slyšíme téměř denně, jak učitelé požadují stále více peněz. Ale jsme i v době, kdy si rodiče, ale i jejich děti, mohou k učiteli dovolit téměř vše.
      Tak že značná část lidí učiteli z mnoha důvodů, pohrdá. Toto pohrdání se pak přenáší na jejich děti, které jsou čím dál drzejší a mají stále větší nechuť se něco naučit.
      Peníze společenskou prestiž učitelské profesi určitě nevrátí. A příliv dalších nedouků pohrdání k jejich řemeslu ještě více prohloubí. Prostě rozklad společnosti pokračuje a zrychluje tempo.

      Smazat
    2. danny + zhnusený,
      souhlas.

      Smazat
    3. Ten Mistr Kampánus je zase aktuální... neboť Český Národ je v obdobné pozici, jako po Bílé hoře... Odporná rekatolizace, znásilnění duše národa - zkažení duší dětí... Ožebračení, ovládnutí cizáky, ...

      Smazat

  3. Cílená likvidace národa vždy začíná likvidací školství. Naše demokratické, inkluzivní a multikulturní školství prosáklé propagandou sexuální úchylnosti a boje proti vlasti a rodině vyprodukovalo z 80 % nepoužitelnou generaci "ajfounových idiotů", která je fyzicky i morálně slabá, technicky neznalá, zdrogovaná, nemá žádnou motivaci a většina z nich pomalu neumí číst, zato umí místo logického myšlení pouze šmrdlat po tabletu. V tomto systému školství jsou učitelé záměrně zbaveni autority a spolu s tím demotivování nízkými platy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Protokoly sionských mudrců praví: "chceš-li pokořit nepřítele, vychovávej jeho děti..." no, tak co se divíte, že to jde od pěti k nule??!!
      Budete srovnáni na úroveň těch opičáků z Afriky, co si v Itálii o polední siestě chytnou kočku, napíchnou na klacek a udělají z ní kebab na ohni z rozlámaný palety, jak je zachyceno na tom videu, co obíhá internet.
      To je to obohacení evropské kultury, které nás má pozvednout z té bídy a zaostalosti v níž žijeme...

      Smazat
    2. Jo ale předtím si uvaří polévku z netopýrů v sudu od nafty, tak jak to můžeme sledovat na stovkách opravdu nefalšovaných videí,

      Smazat
    3. 1.33 Nezapomínejte, že praví šimpanzi (i kanibalové) kdyby chytili kočku lidí, neobtěžovali by se štípáním gójské palety, ale žrali by ji syrovou... Nevidíte ten světaborný pokrok mezi chlupatými a lysými?

      Smazat
    4. Ano, chápu tu evoluci na zpátečku...za pár let, až dojdou ty palety po našincích, postoupí o další kus tím požadovaným směrem a lidské kočky budou žrát syrové...

      Smazat
  4. Pane doktore, Vy jste zřejmě nepochopil, že mezi námi běhají třeba slavní "jůtůbeři" a jiná nedovzdělaná havěť, která by tak ráda učila. Domnívají se, že jejich slovní zásoba (obvykle do 200 slov) by mohla na naše univerzity stačit. Nebo takové neziskovky. Přeci snad nechcete, pokud se jim omezí státní penízky, aby ti pablbové šli makat ? Co by tak asi mohli dělat ? Buďte trochu lidský a mějte s nimi soucit. Ostatně určitě znáte to krásné - když nic neumíš, jdi učit.

    OdpovědětSmazat
  5. Tento systém nepotřebuje lidi se všeobecným přehledem, neřkuli s nadhledem. Potřebuje lidi lehce ovlivnitelné, kteří spolknou všechno i s navijákem - viz soudobá strašlivá a hrozivá nemoc, jež se velmi těžko odhaluje, neboť nemusí mít ŽÁDNÉ příznaky. Přesto musíte nosit roušky.
    Dle tohoto vzoru by vláda měla vyhlásit všem mužům povinnost nosit parohy. Protože jednou třeba...
    Ostatně by se mělo začít už od desetiletých chlapců - ať si zvykaj!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:08 vy s těmi rouškami dokazujete, že nejste schopen logická úvahy. Je prokázána virulence Sars Cov2, je prokázána nějaká doba léčení Covid 19 i její rizika. Jsou známy ekonomické důsledky situací, kdy dochází k pandemii, což ukazuje např. situace v Belgii, Británii, Švédsku, kde nebyla nasazena energická opatření. Při tom se prokázalo, že právě roušky jsou jedním z nejméně náročných, ale účinných možností, jak šíření onemocnění Covid 19 omezit. Ono by vám mělo, nebýt omezencem stačit i to, že v Japonsku, Jižní Koreji atd., se stalo osvědčeným zvykem a požadavkem slušnosti, nosit roušku v období chřipek automaticky ... Vaše averze k rouškám, při všech těch poznatcích, zavání nemyslícím fanatismem. Vy nevíte, že bezpříznakovost neznamená, že takový člověk není nositelem infekce?

      Smazat
    2. Vidím, že vaše víra v roušku je neomezená. Noste ji třeba klidně i na WC. Lidstvo je tu už mnoho tisíciletí, ale takovou ptákovinu jako povinnou drštěnku ještě nikdo nevymyslel. Zvláště dojemná péče od státu, kterému doposud nikdy nevadilo, že systém nutí OPRAVDU nemocné (např. chřipkou) lidi chodit do práce jen proto, aby ji neztratili. Vaše bláboly jsou tak málo přesvědčivé. Zkuste myslet.

      Smazat
    3. " Vítr vane naším směrem , snad se z toho neposerem. "

      Smazat
    4. 2:31 říkanka od Karla Plíhala se sem hodí ... " Vítr vane naším směrem, snad se z toho neposerem"

      Smazat
  6. cca před půl rokem jsem sledoval na netu video, kde se dvě jinak pohledné dívčiny (moderátorka a manažerka projektu Inkluze do škol) bavily o inkluzi. Několik minut plků mě vedlo k tomu, abych si zjistil(spíše tedy potvrdil můj dojem, že manažerka o výuce na ZŠ ví kulový)) její curriculum vitae. Je následující:
    Mgr. J.O. vzdělání: Humanitní environmentalistika PU Olomouc; Škola klinické naturopatie.
    Přehled dosavadní praxe: Lehman and Weiss Cons. (manažer);
    Čs. rozhlas (manažer)
    Česká rada pro šetrné budovy;
    Člověk v tísni.
    Šťastný to člověk, který se ihned po opuštění školy stane manažerem a skutečně vynikající kvalifikace pro rady učitelům, jak mají učit !!! Ono se vlastně již víc pokazit snad ani nedá.

    OdpovědětSmazat
  7. Hmm, tak před lety se zlikvidovalo učňovské školství... protože vysoce uvědomělí zástupci havelské perestrojky školství začali vysoce odborné učitele a mistry odborného výcviku, dokonce s VŠ technického směru, nutili DOSTUDOVAT PEDAGOGICKOU... nebo si jít jinam vydělat více peněz, než ve školství.
    Teď to sice vypadá, že někdo dostal po třiceti letech rozum,... ale spíše jde o umožnění vyučovat naši mladou generaci kdejakým podivenům a cizákům z neziskovek, z BLMbáků... se vzděláním, na naše poměry,
    pod psa. Dežo by třeba s nedokončenou pomonou, je-li mladší zvláštní školou, mohl vyučovat dějiny romstva (v rámci rozšířené kriminologické přípravy lidu?), nebo by ředitelé mohli zaměstnat,jak to říkal pan Kolalok, odborníky různých nepedagogických profesí a preferovaných nebílých menšin.

    OdpovědětSmazat
  8. Nebuďte pesimisty, ministerstvo to může vyřešit odbornými asistenty nikoli hendikepovaných žáků, ale podobně a přece jinak postižených učitelů. Konec konců, kde jinde by se mohly uchytit dochtorantky gendrových studií?

    OdpovědětSmazat
  9. No, co by. Prostě dělají to, co je na "západě" už "normální". Čemu jsme se jeden čas i mohli smát. Dosud jsme měli jakés takés štěstíčko, ale byla to otázka času. Úpadek je již vidět na celkové úrovni absoloventů. Jednotlivé znalosti nic neznamenají, pokud si je člověk neumí spojit do souvislostí a to je právě to vzdělání. Je to úpadkový průvodní znak především "vývoje" kapitalismu, nebo možná přesněji znak vývoje anglosaského "chápání" světa. Není třeba v tom ani moc hledat nějaký New World Order. Každý, kdo vládne, chce upevnit svoje panství. A zvláště ti, co skutečně vládnou manipulací a klamem. O tom to je. Vždy a všude.
    Není náhodou, že zatímco na "normálních" školách prosazují výuku pro nenaučení chápání, pak na "elitních" se vyžaduje tvrdá disciplína a jsou tam bez jakýchkoliv svých elektronických hraček a hlavně ČTOU CELÉ KLASICKÉ KNIHY A UČEBNICE! Tady je jediná cesta i pro naše školství. Cokoliv jiného totiž bortí chápání nejen učiva, ale i světa.
    Ne nadarmo prvním krokem k likvidaci vzdělávání v Sovětském svazu po Stalinově smrti bylo vypuštění z osnov výuky logiky a psychologie (na cca úrovni již naší střední školy) krátce po jeho smrti.
    Položím jednu otázku.
    Jak je možné, že třeba ten "krvavý, nelítostný a krutý" diktátor Stalin se snažil ve školách děti UČIT a naše "mírumilovné, demokratické a tolerantní" společenství se snaží děti DEBILIZOVAT?
    Tolik lidí bojovalo o plnou možnost vzdělávání pro všechny po hodně dlouhou dobu a teď si to asi nejspíš bez velkých protestů a stávek a demonstrací necháme vzít.
    Úloha základní školy nespočívá v tom, aby děti učila něco konkrétního jako obor, ale v tom, aby jim dala základ pro další studium a umožnila chápat souvislosti. Málokdo si to uvědomuje, ale naše česká řeč je velice silná zbraň pro správné myšlení. Je přesná i emocionální a logicky postavená, teda pokud ji ovládáte. Proto nás musí neustále zahlcovat i anglicismy, germanismy, prostě neustále rozvracet a kalit naši řeč, neustále podsouvají zástupné problémy, udělali z většiny z nás prostě konzumenty všelijakého šmejdu, ať z obchodů, či z rádia nebo televize, prostě médií. Zkuste sami na celý měsíc vypnout všechno. Televizi, rádio, nepoužívat počítač, telefon jen pro skutečné volání a uvidíte, jak se změní vaše chápání, když se "znova" vrhnete do mediálního prostoru. A hlavně znova pochopíte (protože vy jste to věděli aniž jste si to uvědomovali), proč ta skutečná elita zakazuje svým potomkům zneužívat všelijaké "nám plebejcům" obvyklé "hračky.
    Ale je tu jedna spravedlnost. I ti příznivci "dole" dnešního kapitalistického liberalismu, sluníčkáři, i ti "jejich" idiotští debatující trollové, i zde co chodí na toto fórum, na tom budou stejně pro své děti, protože ty "skutečně elitní" školy opravdu nakonec budou jen pro velmi vyvolené z velmi úzkého kruhu a velice talentované (ale zdaleka ne pro všechny velmi talentované). Prostě něco na způsob toho, jak to bývalo ve středověku.
    Jediná cesta by byla učit děti doma "navíc" sami, ale to bude dělat jen sotva pár procent lidí ... a také podle čeho? Starší učebnice jsou už pryč.

    A navíc se vsadím o co chcete, že jedním z "nových" oborů se stane do deseti let nejpozději "výuka" Islámu. Kromě toho já tvrdím, že dnes se ti, kteří pracují ve školství, ze značné části skládají z těch, co školu a učení ve skutečnosti nenávidí až za hrob.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:47
      Váš příspěvek vyjadřuje reálný pohled na vzdělávání. Označení "diktátor" v pojetí anglosaského myšlení se dá volně přeložit jako "našim zájmům nepohodlný".
      Velmi často se úkladní diktátoři uchylují ke stavění škol a nemocnic i v místech, kde se to ekonomicky "nevyplatí" a sprostě omezují renty horním deseti tisícům vládnoucích elit. Co je to za nesmysl, rozdělovat příjmy státu mezi občany a v jejich prospěch? To smrdí "socializmem" a "komoušstvím".
      Základem pro zdravou a silnou společnost jsou vzdělané široké vrstvy, kterým jsou poskytnuty informace o metodách řízení společnosti. Není nutné znát vše, máme tu dělbu práce, ale je nutné chápat souvislosti a mít schopnost uvažovat. Uvažovat alespoň v rozsahu, kdy jsem schopen pochopit, co je mým zájmem a co je zájmem druhých. Bohužel, lidé velmi často podléhají heslům bez obsahu, aniž by byli ochotni zamyslet se nad podstatou a případnými důsledky jejich konání pro budoucnost. Pod křehkou slupkou prosperity marasmus kam oko pohlédne. Stále je spousta našich spoluobčanů, majících klapky na očích. Čas od času někomu klapky spadnou, bohužel až ve chvíli, kdy narazí na mantinel.
      Pokud společnost odmítne využívat vlastní potenciál, jak duševní tak fyzický, sama se odsoudí k degradaci. Možná je cílem odfiltrovat opravdu ty nejlepší, schopné se prosadit i v horších podmínkách a ten zbytek ponechat v blažené nevědomosti.
      ABC

      Smazat
  10. Přesně tak oni nepotřebují chytré lidi ty jsou moc náročný lepší je vytvářet hloupé co mají maturitu z kreslení. A paraziti z neziskovek si mnou ruce že budou do dětí cpát ty jejich bludy.

    OdpovědětSmazat
  11. Otrok nepotřebuje vzdělání, pouze svaly. Až bude nepoužitelný, dostane očkování. Voleb do senátu za Kuberu se zúčasnilo 9% voličů, nebude to žádná škoda.

    OdpovědětSmazat
  12. Ředitele školy vybírá radnice. Má být k tomu výběrové řízení, ale do komise lze také najmenovat správné lidi, politicky blízké starostovi. Ředitel dá příležitost také svým politicky blízkým učitelům. Na menších obcích se postarají, aby nad školou vládli černoprdelníci. V městech to bude ODS, TOP a starostové. Jen idiot si může myslet, že za děrmokracie může dojít ke zlepšení vzdělanosti.

    V našem městě začal po převratu hon na učitelky komunistky, nijak kované, spíše do počtu. Dva nejdůležitější předměty byly náboženství a angličtina. Učitelky, většinou ruštinářky byly tři nebo čtyři lekce před žáky. Výuku angličtiny kontrolovaly uřvané manželky po korytech posedlých fóristů. Dokonce se jich bál i ředitel, protože ani on si nebyl jistý svým místem.

    OdpovědětSmazat
  13. Publicista varuje před vlnou antirasismu: Kvóty na povinná manželství bělošek s černochy. Úpadek firem. Nepovedou je ti nejlepší, ale ti správně „barevní“...

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Publicista-varuje-pred-vlnou-antirasismu-Kvoty-na-povinna-manzelstvi-belosek-s-cernochy-Upadek-firem-Nepovedou-je-ti-nejlepsi-ale-ti-spravne-barevni-628940

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vzdyt ale oni jsou z 55 % buzeranti, ti negri Zatahli aids do rodin ,manzelky prekvapene, neb netusili co maji doma Totez slavni Kardashian jejich tatinek zjisti v 70 ti ze je buzerant a prohlasil se za transsexuala coz je shemail -zenamuz a namluvil si dalsiho buka 22 let stari a ziji na Malibu v prepychove vile ,coz je u buzerantu normal ,je to totiz zhyrala spolecnost bohacu na drogach

      Smazat
  14. Afrikanizace Evropy v rámci budování globálního ghetta.

    OdpovědětSmazat
  15. Kdokoliv muze naucit to, co nauci skoly ted. Navic, v USA je tohle bezne, a to je nas vzor, ne Komensky, toho prece vyzvedavali komuniste, tak to musel byt spatny pedagog. Jen demokrati dovedou vse, nejlip, coz muzeme videt ve vsem na kazdem kroku. Nakonec, oni hlavne potrebuji blbce a tohle jim muze dost pomoci.

    OdpovědětSmazat
  16. Školství, zvláště základní ve druhém stupni, je v této zemi už tradičně selhávající a dysfunkční. Takže se tento trend bude prohlubovat. Je to smutné, ale na druhou stranu, co nejde v dnešní době větším, nebo menším šupem dolů?

    OdpovědětSmazat
  17. Vše vyřeší méně vyučovacích hodin, mnohem delší prázdniny, sabatikaly - jednou za tři roky rok v klidu doma a hluboká relaxace o přestávkách. A samozřejmě pravidelné zvyšování mezd aspoň 20% ročně. Pak není třeba dělat si o budoucnost tohoto národa starosti.

    OdpovědětSmazat
  18. Nevidím nic špatného na tom, aby průmyslovák na odborném učilišti vyučoval odborné předměty. A ani na tom, aby ing. s příslušným vzděláním v oboru vyučoval technické předměty na průmyslovce. Za mých mladých let to bylo běžné a vedle teorie jsme byli konfrontováni s tím, jak je to v praxi. Myslím, že tento způsob výuky bylo to nejlepší co nás mohlo potkat, protože nám to dalo víc než suché školní osnovy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No to máte sice pravdu, jenže tenkrát ti inženýři a průmyslováci něco uměli a znali. Dnes vysoká nedosahuje úrovně komunistického ÚSO.Mám 63 let a učím OV obrábění, a vím co ti mladí umí, respektivě neumí.

      Smazat
  19. Presne dle vzoru juesej .Hlavne aby ona osoba byla dle dnesnich " Biden pravidel" v Cesku cikanka, pokud mozno tepla ,pripadne muslimka v kukle z Teplic- Tuberova .Samozrejme prednost maji tzv transexualove zvani v hantyrce na porno web jako "shemail" Tyto kousky stoji za shlednuti aby clovek pochopil co jsou to transgenders.
    Sodoma gomora a jiste znalci vedi co je to sodomismus ,a kdyz ne tak to provadel slavny Polansky s 13 letou holcickou v jacuzzi

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Polansky sám vypadá na 12, tak bych to tak nehrotil...

      Smazat
  20. Uvádět do stádní tupé přízemnosti už brzy zvládnou automaty. A nebude jim zapotřebí přidávat volna a zvyšovat pravidelně příjem. A nakonec třeba vše zvládne něco jako mentální očkování. Hlavně ať lidi šlapou v brázdě, nevymýšlejí kokotiny, drží hubu tím správným způsobem a bezkontaktně nakupují.

    OdpovědětSmazat
  21. Obecně je to jistě problém, nicméně konkrétně v některých oborech bych uvítal zapojení lidí z praxe, kteří třeba ani nemají titul. Např. pamatuji si učitele programování na střední škole, který nás učil 30 let starou věc, kterou sám nikdy nedělal a byl o "kapitolu napřed". Výsledek byl, že jsem uměl v daném oboru v 16 letech více než on na základě samostudia. V praxi se stále učím nové technologie a ze zdrojů dostupných na webu. Kde jsou velmi kvalitní a strukturované zdroje od lidí, kteří nejsou učitelé. Nevidím problém v tom si přihodit jako "vedlejšák" někde jeden předmět. V porovnáním s výukou it na VŠ, i kvalitní VŠ prohrála. Svět a obory se prostě mění rychleji než osnovy. Nechal bych to na vedení škol. Budouli chtít mít kvalitní školu, najmou kvalitní lidi. Chápu samozřejmě argument, že byste nechtěl mít např. doktora co studoval "po domácku".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:58
      Ano u IT máte pravdu. Ale skutečně jsou věci, které se asi nedají tímto způsobem řešit. Druhá věc je, že nemůžete srovnávat vysoce aktivní lidi (děti), keré jsou zaopatřeny velice dobře materiálně a tedy např. tom Vašem oboru IT mohou excelovat. Škola a učitelé jsou tu pro většinu která nemá možnosti jako Vy.
      Václav

      Smazat
    2. 23:58
      Ono takových oborů je mnoho a nemusí to být obory humanitní. Nechte si třeba postavit vilu od samouka. Sedněte si do letadla, které se pilot učit řídit na počitači. Stejně tak i auto. Havárie no nic - zkusím to znovu.
      Václav

      Smazat
    3. 11:27 Děkuji za Váš komentář, k tomu IT, jeho studium není v dnešní době prakticky vůbec finančně náročné. Pro studium, ne na hry a ne na praxi, stačí notebook za pár tisíc a prakticky veškeré zdroje jsou na internetu, knihy o IT pokud nebudeme řešit teorii jsou zastaralé. Teorii, která je také nutná tam většinou najdete taky, jinak skripta nebo vš knihovna. Dražší je studovat i humanitní obory, kde je literatura v desítkách tisíc během studia. Souhlasím, že nechcete dům od samouka, uvedl jsem pouze příklad a oborů je více, ale asi by vám nevadilo pokud by ho na VŠ někdo učil např. tělocvik, kdo nemá VŠ titul. Piloti jsou špatný příklad. Ti se naopak učí od lidí z praxe. Je to spíše kurz než škola. Nedej bože, aby o jejich osnovách rozhodoval nejaký ing z vše z ministerstva školství. Problém v článku diskutovaný, ale je, jak dostat kvalitní učitele do škol na všech stupních. Navíc bych chtěl dodat, že pedagogická fakulta např. ta v Praze v současnosti již neprodukuje většinou "kvalitní" učitele. To je mýtus. Doučoval jsem tam studenty matematiku ke státnicím a viděl jsem kvalitu jejich materiálů a přednášek a taky jejich znalosti. Myslím si, že zš a sš je potřeba zkrátit klidně o dva i tři (2 zš + 1 SŠ) roky a zeefektivnit. ZŠ má byt škola, ne hlídač. Tak bute mít hned více učitelů. SŠ více propojit s praxí. A u VŠ je potřeba v mnoha oborech výrazně zvýšit požadavky na absolventy. Tu moderní mantru, že budeme úspěšní, když budeme mít hodně VŠ vzdělaných musíme opustit. To jen snižuje kvalitu VŠ vzdělávání a vede k snížení šance na úspěch. Zkrátka každý nemá předpoklady pro studium na VŠ. (I tak může přece v životě uspět)

      Smazat
  22. 1. Výuka matematiky v 60. letech dvacátého století:
    Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kčs. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny.
    Jaký je jeho zisk?

    2. Výuka matematiky v 70. letech dvacátého století:
    Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kčs.
    Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 800 Kčs.
    Jaký je jeho zisk?

    3. Výuka matematiky v 90. letech dvacátého století:
    Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 Kč.
    Náklady na produkci jsou 800 Kč.
    Docílil zisku?
    Zaškrtněte Ano nebo Ne

    4. Výuka matematiky v roce 2000:
    Dřevorubec prodá náklad dřeva za 1000 EUR.
    Náklady na produkci jsou 800 EUR. a jeho zisk je 200 EUR.
    Podtrhněte číslo 200 a podepište se.

    5. Výuka matematiky v roce 2020:
    Navzdory Grétě porazí dřevorubec stromy, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho klimatická krize. Činí tak proto, aby dosáhl zisku 200 EUR.
    Co si myslíte o tomto způsobu obživy?
    Námět na celo-třídní diskusi (při koronaviru internetovou) na téma:
    Jak se cítí ptáci, Gréta a veverky, když dřevorubec podřezává stromy?
    (Žádná odpověď není špatná, neobávejte se proto svobodně vyjádřit své pocity, tj. hněv, rozhořčení, pocit méněcennosti, bezmoci atd.).
    Pokud budete po skončení diskuse potřebovat akutní pomoc, budou vám k dispozici psychologové, kteří vám pomohou se přizpůsobit zpět reálnému světu.

    6. Výuka matematiky v roce 2050:
    سوف يبيع الحطاب حمولة من الخشب مقابل 1000 يورو. تكاليف الإنتاج 800 يورو. وربحها 200 يورو. ضع خط تحت الرقم 200 وقم بالتوقيع.

    OdpovědětSmazat
  23. Nevím, čemu se divíte. Vždyť tito idioti vlastně svým omezeným rozumem vykládají Komenkého Škola hrou. Jenže tato jejich hra je životu nebezpečná.
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Viz právě v rádiu probíhá debata vzdělanců o kiksu s kovirem v OKD a říká mnoho. V Německu podobný problém zavřením jatek zvládli u nás je vlastně všechno v pořádku a brambory jdou do řádku,akorát tento úspěch uďělá venku z našich turistů "persony non graty". Tak do ministerské sbírky nemkopetentních odborníků lze přidat i R.Maděru specialistu na uvolňování karantény. Projekt "chytré karantény" selhal i když on to nechce připustit. Ideový záměr možná teoretiky vypadá schůdný, ale nebyla propočítána okamžiková náročnost na počty pracovníků.Je to kiks.
      Nechápu, proč na to nepřišli oponenti, nebo zda vůbec nějací byli. Pak je průšvih na ministwerstvu ještě větší. Bylo by dobře, aby si premiér udělal na MZ pořádek.

      Smazat
  24. Plaga to je nějaká přezdívka pro plagiatora neskutečné krávy ¨Valachové?

    OdpovědětSmazat
  25. Vono už to tak funguje dlouho. Zatím se proflákly na veřejnost jenom práva V Plzni, ale asi je toho víc. Nevím zda jste viděli tiskovou k OKD v ČT, vystupoval tam v hlavní roli Vojtěch t.č. ministr zdravotnictví. Nomu čest, tomu čest, je to fešák, ale na ministra nemá, maximálně tak na tiskového mluvčího. Teď k meritu, je určitě absolventem univerzit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, kdo má dítě na ZŠ tak ví, že jestli tzv. učí cvičený opičák, tak je to vcelku jedno. Od školky až po konec zš se jedná hlavně o odkladiště a selekční článek, pak se jedná o ten důležitý papír, který má žák, či student získat. Jestli tedy mají učit ukrajinci, migranti, nebo romové, to je dnes už vcelku lhostejné. Resort už prostě zcela přirozeně vyhnil sám od sebe.

      Smazat
    2. Sklízíme plody z produkce školství, Ministerstvo zdravotnictví je určitě plné studovaných expertů a výsledkem jejich rozvolnění karantény je 1500 nakažených na Karvinsku. Svádět to na nedisciplinované horníky je nefér,zrovna tak je nefér ždímat zdravotníky v terénu do nemožnosti. Výsledek je logický, zahraničí přestane povolovat Čechům vstup. Tento amatérismus je už "nevykomunikovatelný" a modleme se,ať nezdědíme osud Itálie. Prosím, vraťte do akce Prymulu,

      Smazat
  26. Francouzský novinář: Marxisticko-islamistická koalice vede válku proti západní civilizaci

    http://svobodnenoviny.eu/francouzsky-novinar-marxisticko-islamisticka-koalice-vede-valku-proti-zapadni-civilizaci/

    Univerzitní profesorka přišla o práci, protože řekla, že „muži nemohou otěhotnět“

    http://svobodnenoviny.eu/univerzitni-profesorka-prisla-o-praci-protoze-rekla-ze-muzi-nemohou-otehotnet/

    Nekonečná invaze migrantů. 6995 v plné pandemii

    http://svobodnenoviny.eu/nekonecna-invaze-migrantu-6995-v-plne-pandemii/

    OdpovědětSmazat
  27. Musíme si uvědomit, že příliš mnoho vzdělání společnosti škodí. Odkaz na učení "neučiteli" se týká doby, kdy na odborných školách učili odborníci z praxe. V té době náš systém vzdělával prodavačky, číšníky a nejrůznější další profese. To zmizelo, zapotřebí jsou poslušní lidé, kteří se bojí o vlastní existenci, "nezlobí" a jsou vděčni, když jim panstvo hodí pod stůl nějakou kost. Znát vlastní historii, zeměpis, a základy přírodních věd je zbytečné až škodlivé.

    Úpadek vzdělání jde ruku v ruce s moderními technologiemi. Ty umožňují rozkouskovat operace na jednoduché úkony, které zvládne každý zaučený. Proto lze postavit moderní automobilku na zelené louce a najmout kohokoli z okolí aby na lince utáhl daný šroub, spojil konektor nebo cosi přilepil.

    Američan Charles Sykes napsal zajímavou knihu "Dumbing out our kids" čili "Ohlupujeme naše děti" s podtitulem "Proč jsou naše děti na sebe pyšné, když neumějí (pořádně) číst, psát a počítat.

    Sykes vysvětluje, že problém je v tom, že se úpadek znalostí vyrovnává snižováním nároků. Když test nesplní příliš mnoho žáků, udělá se lehčí. To je přece případ matematiky.

    Katastrofu představují "modernizátoři výuky". Díky koronaviru se objevilo dálkové vzdělávání přes počítač. Podíval jsem se na jednu lekci UčíTelky. Byly tam tři holčičky, učitelka a jakási asistentka, která občas upozornila že čas plyne. Jedna z holčiček šla k interaktivní tabuli, kterou učitelka neuměla pořádně ovládat. Holčička měla před sebou tři čtverečky, dva s čísly a měla doplnit rozdíl nebo součet do třetího. Bylo to neskutečně pomalé, takže dvě zbývající se vždy očividně nudily. Produktivita žádná, ale vypadalo to moderně.

    Často slyšíme chválu na vyučování ve Finsku. Bohužel se nedozvíme, jak to tam dělají a v čem vynikají.

    Naše společnost se neorientuje na znalosti, ale na tituly. Proto si kdejaký trouba začal psát Bc před jméno.

    Dodám ještě, že moje maminka bývala středoškolská profesorka. Plný úvazek byl 12 hodin týdně a k tomu dvě schůze, neboli konverence za rok. Představy o flákání se současných učitelů jsou mylné.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
  28. Ve velké většině to naše školství produkuje zmetky a pro potřeby státu lidi s naprosto nevhodným vzděláním. Je na čase zavést placené vysoké školství. U profesí, které stát vytipuje (lékaři, technicky vzdělaní vysokoškoláci), vysokoškolské vzdělání pro ně zdarma na účet státu, a to za předpokladu smluvního závazku odpracování v profesi 15 let v ČR a to tam, kde stát potřebuje. Za nedodržení této podmínky smluvní pokuta. Ostatní politologové, sociologové a podobní, ti ať si vysokoškolské studium platí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Placené školství v žádné podobě nikdy nic nevyřeší. Problém je v osnovách, zaměření výuky, rozsahu znalostí a hlavně "nepochopení" toho, že znalosti je nutné umět "propojit", čili je nutné vzdělávat a učit myslet.
      DŮRAZNĚ PROTESTUJI PROTI PLACENÉMU ŠKOLSTVÍ, V KAŽDÉM PŘÍPADĚ TO BUDE ZNAMENAT STEJNÝ POSTUP JAKO V JAKÉMKOLI JINÉM PŘÍPADĚ - ZAMĚŘENÍ NA ZISK A NE NA SKUTEČNOU KVALITU VÝUKY. Podobně jako se na ziskové podniky proměnily v Americe věznice, kde se pracuje i za jinak nedůstojných podmínek. Ve jménu zisku.
      Znamená to nepochopení Vámi podstaty problému. Do budoucna při dalším "evolučním" současném vývoji společnosti to bude znamenat postupné ubývání počtu žáků a studentů finančně schopných díky rodinným podmínkám absolovat studium až do konce.
      Každý národ potřebuje pro svou mládež a nová pokolení zajistit KVALITNÍ a KONCEPTUÁLNÍ výuku. Jen si vemte "učňovské" školství. Tyto obory byly vysmívány, likvidovány, dehonestovány a označovány za nepotřebné. A tak nám hrozí situace, kterou na "západě" již dobře dlouho znají (jedním z důsledků jsou i naši pendleři), že totiž jsou obrovské problémy zajistit i obyčejné "komunální", odborné technické a opravárenské služby v potřebné kvalitě a hlavně množství!
      Souhlasím ale s tím, že by potřebné obory měly mít stimuly pro své studenty. Jenže to hlavní je jinde, obnovit prestiž skutečně poctivé práce, která dává smysl.

      A naše současná společnost si váží poctivé práce?

      Smazat
  29. Problém, který prezentujete je někde úplně jinde. Kvalifikovaní učitelé nechtějí učit proto, že před současnou rozjívenou mládeží nemají nikde zastání. Stačí dát špatnou známku nějakému synkovi bohatého podnikatele a má problém. Neúcta k učiteli je dána nesmyslnými právními a společenskými zásadami. Takže může dnes učit jen ten, co má na to žaludek.

    OdpovědětSmazat
  30. Žáci tercie víceletého gymnázia: po vstupu učitele do třídy na začátku hodiny nepovstanou na pozdrav, leží na lavici. Na konci hodiny při zvonění vyletí z lavice a hrnou se ze třídy, nečekají na pokyn a pozdrav učitele. Trvalo několik hodin, než je učitel naučil, že je slušné se pozdravit na začátku i na konci hodiny a že konec hodiny určuje učitel. Během hodiny vykřikovali, nehlásili se. Zase bylo potřeba je vychovat. Výuka byla neustále přerušovaná inkludovaným žákem, který měl poruchu chování. Někteří žáci, včetně inkludovaného, na gymnázium nepatřili. Měli špatné návyky.

    Tak, jak řekl pan MUDr. F. Koukolík v pořadu u Krause: 2/3 studentů VŠ nemá IQ pro VŠ studium, proto je tolik kulturních antropologů, ale chybí vyučení pokrývači.

    https://prima.iprima.cz/porady/show-jana-krause/03012018-frantisek-koukolik

    OdpovědětSmazat
  31. Nemusíme chodit daleko, stačí mrzačení češtiny od profesionálů v médiích.

    OdpovědětSmazat
  32. Laco 10:56

    Školné nic neřeší. Moje kanadská zkušenost s VŠ je následující:

    * Pro absolventy středních škol je prakticky nemožné získat jakoukoli informaci
    o budoucí situaci na trhu práce a podle toho volit VŠ; k tomu mohu dodat, že
    existovala studie, že v Ontariu bude zapotřebí asi 5000 učitelů. Odhad byl
    správný jen z poloviny, tolik jich mělo odejít do důchodu, jenže současně
    ubyly děti a tak nebyl zapotřebí skoro žádný nový učitel;
    * prestižní obory jako medicina a práva přijímají jen asi 10% zájemců;
    * školné na nich je oproti jiným oborům dvojnásobné;
    * povinné umístění lékařů v neatraktivních lokacích není možné; ale
    * bohatší komunity přitahují lékaře tím, že jim uhradí dluh za školné a poskytnou
    bezplatně ordinaci.
    * univerzity naprosto bezostyšně nabízejí obory, které jsou k ničemu;
    * zhruba 50% studentů absolvuje univerzitu bez dluhu ostatní v průměru dluží
    $25000
    * studenti si neprodlužují studium, aby si užili studentský život, někdy ovšem
    zjistí, že potřebují jinou kvalifikaci a jdou zpátky do školy;
    * můj syn studoval zeměpis, ale pak šel na rok na college (to je jako jít na z VŠ
    na průmyslovku), aby se naučil programovat;
    * moje dcera přešla od druhého ročníku z biologie na psychologii a musela na
    studijním oddělení vyslechnout spoustu řečí, jak je to skvělý obor. Skončila se
    čtyřletým bakalářem a poznáním, že takových produkují univerzity v Ontariu
    asi 800 ročně a nikdo o ně nemá zájem, ledaže pokračují na medicině.

    Zmíním ještě, že zavedení školného nezvyšuje kvalitu výuky, protože v nižších ročnících nepřednášejí nejlepší profesoři, ale asistenti, kteří to nějak oddrmolí. Profesoři se zabývají sháněním peněz a prací svých PhD studentů.
    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
  33. Amerikanizace společnosti-amerikanizace školství!U lokaje SSA to nemůže býti jiné,prostě 52.hvězdička na pruhovaném praporu SSA.(51.je Anglie).

    OdpovědětSmazat
  34. Servílníci zaspali dobu, už aby založili večerní kroužky mandarínštiny pod záštitou Přátel Číny.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.