Reklama

pátek 31. července 2020

Díky Spojeným státům za sankce: vývoz potravin z Ruska trhá rekordy

Vyhledávaný ruský "ementál"

Janinna 

31. 7. 2020  Pokec24 a YandexZen

Díky Spojeným státům za sankce: vývoz potravin z Ruska překonává všechny rekordy. Nejvíce Rusko „krmí“ země SNS.


Většina Rusů si stále pamatuje „pohádky národů SSSR“ o tom, jak „krmily“ Rusko. A to všichni.

A když začal rozpad země, hlavním sloganem bylo, že v Pobaltí, na Ukrajině, na Kavkaze – konečně přestaneme krmit Rusy!
… Teď teprve budeme žít nezávisle a budeme prosperovat, ne jako dříve v tom „vězení národů“ (myšleno v SSSR). Někdo se začal přirovnávat k Německu, někdo slíbil, že ze sebe vytvoří „nové Švýcarsko“, někdo jen mluvil o „mléčných řekách“, které vzniknou v jejich malé, ale svobodné republice.

Jen v Rusku nic neříkali a nic neslibovali.

V roce 2014 Spojené státy, západní země a další Evropané uvalili na Rusko sankce za to, že si vrátilo zpět to, co z něho kdysi bylo ukradeno – Krym, a již v lednu 2015 prezident Obama oznámil celému světu, že ruská ekonomika je „roztrhaná na kousky.“

Ano, je pravda, že po uvalených sankcích to nebylo snadné a Rusko muselo okamžitě zvýšit vlastní objemy výroby, vyvinout nové zpracování, rozšířit sortiment zboží
, a tím zvýšit potravinovou bezpečnost země.

Nyní však uplynulo dalších pět let. A co máme za první polovinu roku 2020?
Vývoz mléka a mléčných výrobků se oproti roku 2014 ztrojnásobil a o 26% se zvýšil ve srovnání s předchozím rokem díky rekordním výnosům mléka v zemi. Hlavními kupujícími jsou země SNS a Ukrajina.

Vývoz cukru – Rusko poprvé v historii vstoupilo do první desítky vývozců na světě (7. místo), překonalo dokonce i Kubu. Exportní růst ve srovnání s loňským rokem je čtyřnásobný. Rusko vyváží významný podíl cukru do bývalých sovětských republik ve střední Asii.

Vývoz masa – ve srovnání s loňským rokem vzrostl 2,2krát, hlavně kvůli vstupu na čínský trh.
Mimochodem, Ukrajina se umístila na druhém místě, pokud jde o nákup masa z Ruska, vlastního masa prostě nemají dost…. jedí ruskou slaninu a neudusí se!

Vývoz obilí – za poslední 4 roky se Rusko s jistotou umístilo na prvním místě na světě, daleko předčilo jak Evropskou unii, tak Spojené státy i nešťastnou sousedku Ukrajinu, která má do „velké agrární země“, tak daleko jako „Záporožec“ k „Mercedesu“.

Pokud byl SSSR v 70. letech největším dovozcem obilí na světě, pak je Rusko největším vývozcem obilí na světě. To je ekonomika. A obilí, které je základem celého zemědělství, dává podnět všem ostatním oblastem, zejména při zpracování.

Mimochodem, na Ukrajině v první polovině letošního roku se objem zemědělské produkce snížil o 19%. 

Obecně platí, že v posledních letech Ukrajina systematicky uskutečňuje u „agresora“ hromadné nákupy mléčných výrobků, masa, zeleniny a brambor.

Díky Spojeným státům za sankce!


159 komentářů :

  1. http://www.skrytapravda.cz/ekonomika/2980-je-vazne-usetrenych-124-5-miliardy-usd-2-9-bilionu-kc-a-prebytkovy-rozpocet-ruska-krize
    http://www.skrytapravda.cz/doporucene-clanky/2871-budete-v-soku-maji-vetsi-plat-rusove-nebo-americane-ekonomicke-porovnani-v-roce-2018

    OdpovědětSmazat
  2. Jo jo přesně tak ty hloupé sankce jen Rusko posilují na velké soběstačné země to neplatí. Kdyby šla spolupráce nemuseli by jsme kupovat odpadky co tu vozí.

    OdpovědětSmazat
  3. Prajem to Rusku. Ostatní majú čo chceli. U nás je to podobne.

    OdpovědětSmazat
  4. Jen se Rusům divím, proč trošičku neukáže prostředníček všem, kteří na něj plivou, zvláště Ukrajina a pobaltí. Měli by jim říct, nakupte si v USA u vašich nových kámošů, my si vystačíme sami. Jenže Rusové jsou příliš dobrosrdeční a vědí, že by trpěli obyčejní lidé, kvůli špinavé politice.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě nejsou takoví "hlupáci" jako u nás, kteří pletou do obchodu politiku.

      Smazat
    2. Přesně, jak popisujete, dobrosrdečnost...

      Smazat
    3. 13:14 :D i vy děti o!

      Smazat
    4. To je ruska povaha, kdekdo je tupi a za to jim pomahaji. Ale - tak to ma podle Bible byt. A Rusko je nejen verici, ale i byvala komunistiacka zeme. A do nebe mel ze vsech rezimu nejbliz prave komunismus, staral se o vsechny lidi. Nadarmo v cele Ruska neni byvaly komunista. Ale - vladu v CZ sverit komunistum, treba tem Bilakovym, to chci jen ja. A tak tady nikdy nebude Rusko a DOBRE.

      Smazat
    5. Kdyby to udělali, měli by z malých nepřátel velké nepřátele. Teď se na nich tyto státy stávají závislé a jako takové si nedovolí proti nim podniknout nepřátelské kroky.

      Smazat
    6. Ale prdlajs,naivko, s ruskou povahou to nemá nic společného. To možná platí u jednotlivců, ale ne v obchodě a politice. Tam jde o prachy a moc. Proč by to na Ukrajinu nevyváželi, dokud platí. A když nebudou, tak tu je politika, zadluží se a budou mít na ně alespoň pořádnou páku a budou si jen moci vyskakovat slovně. Ostatně to už dělají, jen kecy a plky, ale na nic jiného už Ugrouši nemají. Za chvíli budou rádi, že se s nimi Rusové a SNS vůbec baví, pochybuji, že v tomhle stavu by je přijali zpět a když ano, bude to za opravdu tuhých podmínek.

      Smazat
  5. Tak hlavně aby si půdu nezplundrovali honbou za ziskem tak, jako na Západě – v ČR, záp. Evropě a v USA.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak asi ne, když zvedli produkci mléka, k tomu potřebují skot = hnůj= rekord pšenice, ... u nás si debil vegan myslí, že všem budou stačit kořínky z lesa,na pole nejde žádný hnůj trocha prášku, záplava, blbě sázené a nevhodné rostliny a na Hané místo kdysi úrodné země vidíte holou skálu.

      Smazat
  6. Všechny nepřejícné a nenávistně státy ze SNS, by se měly Rusku omluvit za své zblbnutí pod taktovkou Západu a USA. Vše přehodnotit a výhodně pro obě strany, spolupracovat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A jak jsme zblbli my? I kdyby jsme klečeli rok na kolenou a prosili za odpuštění, nemáme nárok, aby nám bylo odpuštěno. Jsem zhnusený a stydím se za svou zemi i svůj národ.

      Smazat
  7. Článek, který dokáže potěšit. Přeji Rusům mnoho štěstí.

    OdpovědětSmazat
  8. Ano díky za sankce. Doufám, že už neuslyšíme škarohlídy typu Zemana, že by se sankce měly zrušit. Čím déle budou trvat, tím více ruská ekonomika pokvete a brzo se Rusové stanou nejbohatším národem. Jejich důchodci už teď prakticky strčí do kapsy ze Švýcarska a Německa. Opálené důchodce v luxusních vozech vidíme v Rusku každý den. A mladí už taky dávno neutíkají do Evropy. Vědí, že zatímco tady dostanou almužnu, doma dostanou luxusní podmínky a k tomu pověstnou přívětivost ruských nadřízených. Pracoval jsem v ruské firmě několik let a tu upřímnost, lidskost a otevřenost aby člověk pohledal.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13.50 Proč jste pro ně pracoval , když je nemáte rád ?

      Smazat
    2. Jak jste přišel na to, anonyme 15.07, že anonym 13.50, který pracoval v ruské firmě, Rusy a Rusko ve svém příspěvku chválí, že je "nemá rád"? To píšete v rámci "trapné blábolení" a pošklebovat se za každou cenu? To jsou zkrátka holt "diskuze" a už tradiční diskuzní smečka - co od toho lze očekávat?

      Smazat
    3. 13:50, tolik ironie si Rusové nezaslouží. Ale chápu, že na hlouposti je potřeba reagovat. Kdoví, možná to jednou tak bude, ale pochybuju.

      Smazat
    4. 18:05
      Pouze manipuluje. Obrací plus na mínus a tak si sbírá body na "prémie".

      Smazat
    5. 19:38 nikoliv. Zřejmě se několikrát pokoušel umístit do diskuse méně rozjásaný příspěvek a neprošlo to. Tenhle prošel.

      Smazat
  9. Odpovědi
    1. 14:28 Článek je pravdivý. Před rokem jsem byl 4 týdny v Rusku na dovolené a měl jsem možnost vidět jak západní sankce Rusko posílili. Hypermarkety jsou z 98% zásobovány ruským zbožím. Zbytek tvoří zboží z Běloruska a jiných států. Rusko nekecá, nevyhrožuje ale koná.

      Smazat
    2. A on je důvod článku nevěřit "Mikline" 14.28? Specifikujte důvody. Dík.

      Smazat
    3. 14:28, divím se, že vaši pochybovačnou otázku vůbec publikovali. Rusko sice v soběstačnosti potravin opravdu lehce poskočilo, ale stále to je málo. Největší producent potravin je USA.

      Smazat
    4. USA jó... A víš proč? Protože jde o kšeft. Všechno tam žerou z kýblů jak prasata, a jak po prasatech to také u nich vypadá, když se ta banda vykýbluje ze sportovních podujatí, kin , divadel a prezidentistických orgií na stadionech , tak je to jak po bitvě. Sarančata hadr. Krká to , hýbat se to nemůže, ale musí to pořád žrát. Jinak se MonSanta zhroutí.

      orinoko

      Smazat
    5. 19,28
      Říká se tomu logika. Rusů je cca 145 milionů, Američanů cca 350. V článku se ale píše o nadprodukci. Země, která byla ze značné míry závislá na dovozu základních potravin je najednou soběstačná a ještě je vyváží. V případě obilí dokonce nejvíc na světě. Kéž by i na nás uvalili sankce a my jsme se vrátili ke kupeckým počtům. Bez dotací pokřivené ekonomice.

      Smazat
    6. 20:11 a 20:50
      Samozřejmě Rusko je nejlepší nejbohatší stát na světě plný géniů, krasavců a moc hodných lidí. Žijte si v tom.
      Přitom já proti nim nic nemám, jen nesnáším vyslovené lhaní. Vy mi ty Rusáky nakonec zhnusíte úplně.

      Zkusil jsem vám totiž několikrát odpovědět, bohužel blokáda. Určitě si musíte myslet, jak jste šikovní v argumentaci... Jó, zavření huby pěstí je velice účinné. Ani tohle neuveřejní, takže už na to kašlu.

      Smazat
    7. NA co si stěžujete,, anonyme 11:04? Do diskuze nepouštíme zhovadilé útoky, sprosťárny, urážky, atd. atd. Co jste napsal vy?

      Smazat
    8. Pane Dvořáku, jistě víte, že není dobře možné definovat, kdy už je útok "zhovadilý", "urážkou" a vůbec už ne nějaké atd. atd. Pokud tedy chcete postupovat korektně, držte se toho, co je redakcí požadováno v zápatí k diskuzi, tedy: "...abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty". Tím napadáním ovšem nesmí být rozuměna věcně argumentovaná, bez vulgarit formulovaná kritika. S pozdravem JiH

      Smazat
  10. Celkem slabá propaganda. USA ani Evropské země na Rusko žádné sankce na vývoz či dovoz potravin a zemědělských produktů nikdy neuvalily.
    Exportovat ve velkém by Rusko mohlo také nenávist ke svým sousedům, která se článkem line jak červená nit. Ani po 30 letech ruští zakomplexovanci nejsou schopni rozdýchat kolaps SSSR.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. AD 14:39: Trolíku, nedovtipo, EU nasadila sankce proti Rusku za to, že se do federace vrátila autonomní republika Krym, kterou bolševici v padesátých letech Rusku ukradli. Rusko odpovědělo tak, aby to EU nejvíc bolelo: zakázalo dovoz evropských potravin. A udělalo dobře, oživilo vlasatní zemědělství a potravinářský průmysl, stává se v potravinách soběstačné. To je základ státní suverenity. Jde opačným směrem než naši politici-pitomové, kteří zničili nejen náš průmysl ale i potravinovou soběstačnost naší země. Dnes jsme závislou kolonií, krmelec Evropy. Rusko je na cestě k obnovení velmocenského postavení a blahobytu svých občanů. Už to chápeš, trolíčku pacholíčku?

      Smazat
    2. 14:53
      EU uvalila sankce proto, že agresivní Rusko ukradlo suverénnímu státu, uznaného v jeho hranicích včetně Krymu všemi zeměmi OSN včetně Ruska, kus území. Zbytek tvého blouznění se nese v podobném duchu.

      Ty jsi evidentně jeden z těch, kteří nemohou rozdýchat kolaps SSSR a tím potažmo naší zadrátované totality držené uměle při životě právě jen těmi ruskými tanky, viď?

      Smazat
    3. Jen bych to upresnil. Krym daroval Halici Ukrobot Nikita Sergejevic Chruscov. Mám dojem, že v tomhle Rusové jedou vůbec nejedou. A kdyby nic neudělali v roce 2014, tak dneska na Krymu émerický debil šířil Covida ve velkem, už by tam kotvilo asi 40 émerickych flotil a trumpolina rozhoupana by se již kyblovala i do Azovskeho bazenu.

      Orinoko

      Smazat
    4. Ad 15:15 - nevztekej se trolíku nedovtipo. EU uvalila sankce, protože je poslušným americkým mopslíkem. TAk to je. Jak můžeš něco svého sám sobě ukrást? To mi vysvětli. Krym byl skoro 300let součástí Ruska. Chruščov porušil tehdejší předpisy a "věnoval" Krym Ukrajině. Na nic se nikoho neptal. Prostě rudý diktátor. A ty ho budeš teď po letech obhajovat? Ty hájíš jeho protiprávní chování z doby totality? Chceš ignorovat svobodné rozhodnutí vzešlé z referenda? Chceš ignorovat svobodné rozhodnutí poslanců autonomní republiky, kteří vzešli ze svobodných a tajných voleb? No ty jsi mi pěkný zastánce rudé diktatury!

      A to ostatní je od tebe jen hloupé podsouvání, známá to technika demagogie a propagand. Měli by vás v kurzech líp připravit na trolení. Moc ti to nejde, začátečníku. Musíš s e víc snažit.

      Smazat
    5. 14:39 vy nejste schopen pochopit, že to nemusely být sankce na potraviny, které donutily hospodářství Ruské federace rozvinout zemědělskou produkci?
      Krom toho, z čeho jste odvodil to o nenávisti? Snad z vyjádření nějaké té satisfakce? Místo předpojatosti, dejte na poznání. Takto jste zabedněncem.

      Smazat
    6. 15:15 To snad nemyslíte vážně, copak Ukrajina je nějaký suverénní stát? Západ v čele s USA si Ukrajinu (přesněji banderovce) najal jako hafana, který má štěkat proti Rusku a terorizovat ruskojazyčné obyvatele (poznámka: v r. 2005 jsem procestoval UA křížem krážem a nikde jsem nepotkal místní, kteří by se mezi sebou bavili ukrajinsky, i tehdejší politici mluvili do mikrofonu lámanou ukrajinštinou, ale mezi sebou a doma jedině rusky :-)), část si to líbit nenechala (proto dodnes bojuje s kyjevskými banderovci). Západ v čele USA sice dokázal za pár let UA rozes.at (v době rozpadu SSSR byla UA nejbohatší svazovou republikou, dnes nejchudší zemí Evropy!), ale UA i dnes přežívá jenom díky obchodu s Ruskem, což je poněkud ironická situace, že?

      Smazat
    7. 15:15 měl bych pro vás kontrolní otázku: "Napište nám sem, kdo je dnes právoplatným či směroplatným prezidentem Venezuely, kterého si vybraly USA a kterého pohotově potvrdily všichni věrní mopslící a vazalové". Malá nápověda: je to ten, kterému Británie svěřila všechno měnové zlato Venezuely, které je deponované v Londýně.

      Smazat
    8. Panebože - co se zde zase producíruje za trotla, (14.39, 15.15..) který je nenávistí k Rusku přímo posedlý? Z každého jeho trapného blábolu čiší nenávist, vztek a závist! Jsi vzteklej jak ratlík, že se Rusku daří, i přes ty směšné "sankce" a to zhovadilé rozpoutávání nenávisti proti němu, které jde napříč mediální stokou podněcovanou z USA? Ano - daří! To bůh tak odměňuje národ dobrý, poctivý, čestný, hrdý, a neúplatný - zatímco trotly s intelektem usušených hadů, kteří jen slintají po hromadách zlaťáků, kde by co schmátli, a co všechno za tím účelem musí zničit a rozesrat, bůh trestá. Mrkni na dnešní USA - co je to za hnojník! Denně desítky vražd,bordel, násilí. Ano, to si vykoledovali. Už moje babička říkala "kdo s čím zachází, tím také schází" a sedí to do puntíku. Tak bacha trotle, abys nezašel na mrtvici ze vzteku a zloby!

      Smazat
    9. Celkem slabá propaganda od "toho nahoře". Je to typický manipulativní přístup, kdy lež se stává jakoby pravdou a argumentem.
      16:13 má pravdo o vás. Ale ani on si neuvědomuje, že vaše propaganda může fungovat jen na neznalé a nemyslící. Jakmile se totiž někdo jen trochu zastaví a nezávisle "prověří" vaše tvrzení, pak je jasné, že jste placen, ale přesto právě vůl. A pokud byste nebyl "náhodou" placen, pak vás mohu ujistit, že jste navíc korunovaný.

      Smazat
    10. To bude ta klrasavioce Petruška Procházková, ta co mlátí kolegy novináře.
      Nebo možná někdo podobný v kalhotách čili kdokoli z toho zločineckého gangu redaktůrků Zpravodajství ČT.
      Třeba chrabrý rusobijec Šámal nebo bohatýr-rusobijec Mrzena.
      Či ta klaunka Víchová, co smrdí protiruskou propagandou na hony daleko.

      Smazat
    11. Přestaňte štěkat nesmysly a urážky na 14:39 a zkuste alespoň trochu normálně argumentovat. I když nesouhlasíte, řekněte jasně proč a ne jen hloupé výkřiky do prázdna. Vypadáte pak velice charakteristicky.

      Smazat
    12. Anonyme 19:32 - vždyť ten 14:39 si nezaslouží žádné argumenty. On sám neargumentuje, jen pomlouvá a uráží. Tak se ho nezastávejte.

      Smazat
    13. 18:58
      To je Médený, Cínofý, Olófěný, von je Šélesný, a von je ten parchant Šélesný, já ti náučím Olófěný, Cínofý, Médený, ty Mistvieh, du
      Schwein, du Šélesný!!

      Smazat
    14. 19:41 ale štěkáte a dorážíte jako vosy na bonbon. ... Vsadím se, že mojí odpověď redakce znovu nepublikuje, tak jako ty dvě předchozí odpovědi.

      Smazat
    15. Anonyme 10:57 - vždyť jste žádné odpovědi nenapsal, tak na co si stěžujete?

      Smazat
    16. pro 15:39 Chruščov byl čistokrevný Rus. Jinak Krym nedaroval, navrhl z ekonomických důvodů jeho přičlenění k Ukrajině, protože s RSFSR nehraničil, protože Novorusko v 30 letech Stalin přidal k Ukrajině. Původně byl Donbas ruský, Oděsa ruská a tak dále. Díky rozpadu SSSR bezprostředně po pokusu o puč nebyl čas převést darovaná území zpět k Rusku a tehdy nikdo nepředpokládal šílenou oranžovou revoluci a rozeštvání Ukrajiny proti Rusku.

      Smazat
  11. Ani my bychom se po ruském mase, mléčných výrobcích, zelenině, bramborách a rybách určitě "neudusili". Určitě kvalitnější a levnější než ty "odpady" z EU...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak si je kupuj nebo je ještě lépe dovážej!!! Co ti brání???

      Smazat
    2. Copak? Pálí vás dobré bydlo? Trápí vás, že máte plnou lednici? Mrzí vás, že po pojídání těch "odpadů se dožíváme o 7 let déle než Rusové? Mohl byste mi říci jediný racionální důvod proč bychom měli dovážet brambory 3000 km odněkud z Volgogradu???

      Smazat
    3. Brání mi neochota a blokace německých a anglických řetězců, které protěžují nekvalitní a zdraví škodlivou produkci ze svých mateřských zemí. Chápeš?

      Smazat
    4. Pro 16:21 - abys to pochopil, milý propagandisto dnešního koloniálního jařma, lidé se dožívají déle, protože do stáří přišly ročníky, které dostali dobrý zdravý základ za totáče. Také lékařská věda poskočila - to ale nemá s ideologií nic společného.

      Proč se dováží rajčata a brambory ze Španělska? To je pro tebe výhra? Proč nemůžeme produkovat vlastní potraviny? Soběstačnost v potravinách je předpoklad suverenity?
      To chceš stále trpět jako krmelec Evropy, ty jednaplná lednice? Stále se statusem kolonie? To se ti líbí, ty jedno dobré bydlo!

      Smazat
    5. 17:49 - a cibule z Nového Zélandu

      Smazat
    6. To je dobré 3000 km z Volgogradu brambory no tak je vozíme na Jaře z Egypta taky ty tři tisíce kilometrů, jsou hnusné a nasládlé

      Smazat
    7. 6:21
      No, to jste truhlík podpindonos, protože zřejmě vám nevadí prakticky ze stejné vzdálenosti dovážet ovoce a zeleninu ze Španělska nebo Maroka (kde to musí přes moře), které jsou od nás cca stejně jako Volgograd. A už dávno neplatí, že jméno "výrobce" znamená také původ. Možná toho máte doma z Ruska více, než si myslíte. Protože přes ty sankce ne sankce, tak firmy z Německa, Velké Británie a vašeho prdovzoru USA s Ruskem stejně dál klidně obchodují! To jen takové zemičky jako my (a to i díky politikům a jejich "líbačům botinek" takovým jako jste vy) se musí podřídit diktátu, aby se náhodou nerozvíjely víc než je zdrávo, právě pro tři výše jmenované země.
      A pokud si myslíte, že všechno koupíte, když přijdete do obchodu, tak si vzpomeňte, jak se během epidemie řetězce chovají. Zboží třeba nepůjde převézt přes hranice a pak budete nahranej se "všema svejma nakradenejma penězma" na vašem kontě.
      Proto bychom se měli u Ruska spíše poučit a zajistit si, i kvůli vám nedouku, schopnost se uživit i v kritických dobách. Abychom jedli svoje, když už byste pane "kuřátko" z ruských potravin dostal alergický záchvat. Mimochodem, víte že prý vzniklo podezření, že "pravý" německý cukr není ani německý a ani český?
      Klidně se mohlo stát, že Rusko prodalo cukr Kazachstánu, ten Gruzii a od Gruzie to šlo do Polska, kde to koupila německá firma, co má značku českého cukrovaru. Dobrou chuť!

      Smazat
    8. 16:21 jen jestli to delší dožívání není výsledkem toho, že jde o generace, které rozhodující část života žily z totalitní soběstačné produkce totalitních Jednotných zemědělských družstev a Státních statků. Mudrlante.

      Smazat
    9. 17:49
      A ti Rusové tedy nežili v totáči a nezískali v něm "zdravý základ", když teda umírají ještě o 7 let dříve než my? A Němci a Rakušani se dožívají ještě o 2 roky déle proč? Zřejmě zdravější základ z kapitalismu, viď? Příště si ty vaše přihlouplé teorie raději lépe promyslete.

      Brambory se ze Španělska určitě nedovážejí. Rajčata ano, protože je Španělsko o 1000 km jižněji než ČR a drtivá většina Ruska a rajčatům se tam daří nesrovnatelně líp než u nás a to i v zimě.

      Potřebuješ ještě něco vysvětlit?

      Já nijak netrpím a když už, tak řeším opravdové problémy a ne ty vaše pseudonesmysly s jakousi soběstačností.
      Btx, mám ovocný sad s 25 stromy. A co ty děláš pro svou soběstačnost? Jen meleš pantem, nadáváš a čekáš, že za tebe všechno někdo vyřeší?

      Smazat
    10. Lidi, už toho pitomu anonyma 16:21 nechte. On se jinak živit neumí. Neziskovka, humanitní studia, prostě hlupák a nýmand. Nic neví, nic nezná, zkušenost žádná, práce se štítí. Tak za cizí prachy trolí pro bytostným zájmům své vlasti.

      Smazat
    11. Ad 18:25 - nevyšiluj, ty jeden soběstačný sadaři. JSi hlupáček ale mám rtě rád. Hezky se snažíš. Nesrovnávej totáč a totáč. My a východní Němci jsme za totáče měli podstatně vyšší životní úroveň než Rusové ve svém totáči. Takže tvůj pokus o demagogii neberu.
      Brambory stejně jako noho dalších zemědělských komodit se ze Španělska dováží. Ne že ne. Informuj se. Problém je v otm, že je Španělé pěstují ve sklenících , perou do nich chemii a nakonec je podtrhnou aby "dozrály" při transportu. To se ti líbí, nerváčku? Ano?

      A jaké důležitější problémy než státní suverenitu a prosperitu řešíš?
      Impotenci? Nevěru manželky? Nebo snad drogovou závislost? Pochlub se. Probereme to. Čau, puso.

      Smazat
    12. 14;49, další, kdo nezná reálie. Pokud byste alespoň četl ruské diskuse, věděl byste, že lidé nadávají na humus, co jim předkládají tamní velké korporace. Ale na druhou stranu jsou to jejich korporace (něco jako Babiš) a mají i kvalitnější potraviny, jenže dražší a málo dostupné běžným lidem. A ačkoliv jsem skutečně zaregistroval ruské sýraře, kteří vyhráli mezinárodní soutěž, přesto je tam hodně ruských snobů, co se bez švýcarských, belgických... atd. výrobků nenajedí.

      Smazat
    13. 18:28 vy zřejmě nevíte, že ruský stát je mnohonárodní, rozložený v několika klimatických pásmech, s rozmanitými kulturami, životními i stravovacími návyky a hlavně, rozdílnou životní úrovní. To z toho jednoduchého důvodu, že v běhu historie průmyslová revoluce postupovala od centra svého vzniku (Británie, severozápadního pobřeží Evropy) na východ a přes Atlantik s anglosaským a francouzským živlem do severní Ameriky. Žádný rasový zázrak. Objektivně dané přírodní podmínky spolu se stupněm lidského poznání, možnostmi i nutností jeho uplatnění. Pro vás zřejmě příliš široké souvislosti s fakty, o kterých nic nevíte. Svou neznalostí se jen a jen ztrapňujete.

      Smazat
    14. ...potravinová soběstačnost je základ....v současné době se k nám dovážejí přebytky zemědělské výroby našich západních "spojenců", kterým lezeme někam tak, že nám koukají jen paty, samozřejmě k jejich veliké spokojenosti, likvidací našeho zemědělství jakýmisi kvotami apod. dosáhli chtěného - a co když přebytky mít nebudou?....samozřejmě v první budou krmit lidi ve svých zemích a na nás se co? no - každý si může dosadit vhodný výraz...

      Smazat
  12. Zrovna jsem to mastil na kole kolem "plechové kavalerie" , tj. kombajnu zn. Class. Jsou vidět poměrně často a země původu ? Rusko. I tohle patří k nutnosti vytvořit potravinovou soběstačnost.

    Orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tohle musí přestat! Ty plechové kavalerie se musí okamžitě vyměnit! Když koupí naši zemědělci kombajny z Británie, tak s nimi budou moci v zimě i sníh ze silnic shrnovat, jak jednou ukázali v Top Gearu! :)

      Smazat
    2. 18:31, stačí, když vymění komplet jaderné palivo a koupí jaderku od WH.

      Smazat
  13. Dokázal bys vysvetlit, ty pako, proč píšeš ty svoje k@k@tiny hodně akorát emerickeho lobotomika? Stačí se jenom rozhlednout.

    https://m.mojecelebrity.cz/clanek/rusko-se-pomsti-za-sankce-prodlouzenim-zakazu-potravin-z-eu-717914

    Orinoko

    OdpovědětSmazat
  14. Jestli ona dobrá ukrajinská vodka nebude z ruského obilí.
    B.H.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:52 jen jestli není z Ruska i ta ukrajinská vodka třeba značka Nemiroff. Stejné je to se šampáněm. V Lidlu prodávají ruské "Igristoje", popis v azbuce, ale vyrobeno v Německu :-)

      Smazat
    2. Toz to neni obchod ale nadace...stálá legrace....slonce v srdc....kazdé strújce svého stestí......p.s.

      Smazat
  15. Před 1/4 rokem jste tu za mohutných oslav a jásotu psali, že Putin zakázal export obilí z Ruska.
    http://www.novarepublika.cz/2020/04/va-rozhodnuti-moskvy-omezit-vyvoz-obili_7.html
    Teď zase, že export za 1. pololetí trhá rekordy.
    Fakta tady evidentně nikoho nezajímají.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co se čílíte? Nejdřív měli Rusové obavu o výši úrody a tak omezili vývoz. Teď mají přebytky a vyvážejí. Vo co gou?

      Smazat
  16. Rusko prima,ale proč to nikdo nechce i pro Čechy?.. Když se řekne potravinová soběstačnost někteří přímo padají do mdlob

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No teda, vy nepřející, jen si to představte! To by se musela část národa obětovat a začít konečně pracovat, obdělávat pole, obnovit kravíny a prasečkárny, teletníky, silážovat, starat se o zelené krmení a seno a ne jen přeprodávat čínské zboží, šmelit, radit ekonomické rady všem neekonomům, vrhat se do politiky, prodávat kdejakej šmejd, museli by si obléknout montérky, umazat si ruce prací a sednout za volanty traktorů, kombajnů, seček, pluhů, přemýšlet kdy zasadit, kdy sklízet, uskladňovat a uchovávat.
      To není jako něco jen bezmyšlenkově montovat nebo v "bílé kombinéze" se honosně procházet skladem jako skladník!
      Já vás obviňuji, že chcete aby lidi pracovali! A co hůř, aby přitom i mysleli! To je - nebo brzo bude - jednoznačně trestný čin!

      Smazat
    2. 18:28
      No, krásně jste rozdal všem ukoly a nyní napište, co jste ve svém životě dokázal vy??!!
      Asi jako soudru nemakačenko se válel v kanclu desítky let co!

      Smazat
  17. Škoda, že ty sankce někdo neuvalil na ten zdejší ráj. Třeba by se vrátilo maso do párků,ovoce do jogurtů a pod.. I když oni už se i ti čeští výrobci přizpůsobili neviditelné ruce trhu. ČSN zmizely v nenávratnu, přičemž některé cechovní normy působí dojmem, že byly inspirovány jistými laboratořemi. Pokud tedy vůbec existují.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já se neustále divím, že vy komunisti, kteří tu neustále pláčete po starých zlatých časech a po těch slavných socialistických normách se nespojíte a podlě těch norem nezačnete zase vyrábět? Ukažte těm kapitalistům jak se to má dělat. Pokud máte pravdu tak vám lidé utrhnou ruce a ještě zbohatnete!

      Tak na co čekáte? Brání vám snad někdo? Čekáte že za vás zařídí všechno někdo jiný? Jste opravdu tak neschopní že nedokážete vůbec nic krom nadávání a stěžování si?

      Smazat
    2. Řekni mi , co žereš, a já ti řeknu, kdo jsi. Tak například podle kozáků v době ataman Sirky sultávovo vojsko žralo čerstvé serea. Podle toho to dneska vypadá v Turcích.
      Já jsem třeba vypěstoval řepu. Ale nějak se mi nepovedla. Je malá tlustá , v Řeporyjích hnusota.
      Ty znáš kapitálismus, viď. Proč už je zase v krizi?
      Nemáš na tom podíl? Že jsi tak frustrovaný.

      orinoko

      Smazat
    3. Tady to začíná být jak na oficiálních stránkách České armády. Článek je třeba o českých pistolích , ale diskuse začne konstatováním emerických green lobotomiků , že ještě ten den neviděli ožralého ruského mužika.
      Jeden těžce uvědomělý green jez séééér , nou séééér už dopředu avizuje , že má místo hlavy basebalovou pálku. Říká si liberal shark. To mluví za vše. Ten otevře klávesnici , tak se sype celý Pentagram.
      Njn, pruhované slipy mají jakousi nepohodu. Pruhy budou možná měnit barevné spektrum. Zatím to vypadá hnědoduhové.

      orinoko

      Smazat
    4. 18:34
      Máte pravdu ze 100%. K těm ubohým žvástum je vede pouze to, že stratili moc, stratili prostředky jak lidi oblbovat, jak vše direktivně nakazovat, jak do lidí vtloukat jen tu jejich pravdu a dnes tedy budou kritizovat aspoň ty potraviny a vzpomínat na tu jejich bídu, na víc ti rudí chudáci nemají.

      Smazat
    5. Vždycky jsem žasl nad jednou českou specialitou, žrádlo jako bejk.
      Čížek má úplně holou prdel... a horuje pro emerický kapitálismus. Co to ta lejna v lebce mají? Havlův Covid? Odmocninu z Pravdy a lásky? Nebo jim nestartuje brzlík?
      Ty prefabrikáty číst , to je žrádlo. To vopravdu nasytí.

      orinoko

      Smazat
    6. 20:14 z vašeho krátkého písemného projevu jednoznačně vyplývá nulová znalost základů českého jazyka, tím jste se u mě shodil natolik, že obsah vašeho příspěvku zcela pomíjím

      Smazat
    7. 18:34 Bych si vyprošoval abyste mě označoval za komunistu. Dle vaší logiky bych musel vlastnit celá odvětví potravinářského průmyslu a cenově se konkurovat kvalitními výrobky, zdejším sajratům. Proč bych to dělal, dost si toho vypěstuju, ale pro sebe, až budete zase něco pindat o komunistech. Nakonec když vám to zdejší, nebo dovážené žrádlo chutná, tak si ho užijte. Není nad revoluční zápal a jogurt s "příchutí" jahod,že.

      Smazat
  18. Otta ve svém naučném slovníku hovoří o anexí jako:.... násilné odtržení cizího území vojenskou silou, proti vůli jejího obyvatelstva( obyvatelstva Krymu)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Takže zabráni Sudet nebylo anexí. Sudeťáci s tím totiž souhlasili. Gratuluju k tomuto myšlenkovému vzepětí.

      Smazat
    2. Ad 18:36 - proč srovnáváš odtržení českého pohraničí (nesprávně Sudet) od ČR se situací okolo Krymu. Vždyť to je nesrovnatelné!

      Byly někdy ty tvoje Sudety součástí Německé říše? Nebyly!!!

      Proběhlo nějaké lidové referendum o otržení Sudet? Neproběhlo!!!

      Tak co tu žvaníš nějaké banderovské propagandy?!
      Bože, když chceš diskutovat, tak si aspoň něco přečti - ale ne v mainstreamu, to budeš potom stále za blbečka.

      Smazat
    3. 19:24
      Sudety neřeším, v té době jsem nežil, ale vím o Ruské okupaci dlouhé více jak 20 let. Tím u mne Rus končí a to navždy!!!

      Smazat
    4. Tak to máme stejný anonyme 20.07 - V době Sudet jsem nežil, a o ruské "okupaci" vím tak nějak z novin a medií. To jsem asi zažil, ale nevím, jak se to projevovalo. Prý někde byly tanky -kde? Já jsem je nikde neviděl. Slyšel jsem ledacos, ale na našem životě to nezměnilo vůbec nic. Asi je horší, když americké vojsko je v Německu už asi sedmdesát let. Anebo když okupovali Afghanistán, americká okupace Iráku, zabití jejich prezidenta, okupace Lybie včetně zabití prezidenta, okupace Syrie a usilování o odstranění prezidenta, - že by byli Rusové u nás zabili prezidenta? O tom jsem neslyšel. Takže - Rus u tebe skončil, zatímco USA žije v tvém srdci dál? Věru zajímavé.

      Smazat
    5. 0:53 můj praděda zažil monarchii, 1.republiku, protektorát, komunismus bez Rusů i s Rusy, krátce před pádem režimu jako devadesátiletý zemřel. Jeho poslední slova byla, že umírá v tom nejhorším období, které nás postihlo a byli mu moc líto, že my v tom budeme muset žít. Miloval Západ, především Británii a Ameriku a věřil, že nás jednou zachrání před nejhorší zkázou, jaká kdy Čechy potkala. Praděda byl gymnasiální profesor historie.

      Smazat
    6. 10:53

      Můj děda zažil první republiku, válku, padesátá léta, šedesátá léta, normalizaci, převrat a vše co po něm následovalo. Žije stále, je mu 96 let. Byl komunistou od 48 do 70 roku. Převrat však nesl těžce a říkal, že to nic dobrého nepřinese. Dnes to hodnotí tak, že období socialismu bylo to nejlepší v jím pamatované historii a že společnost je dnes v horším stavu, než byla za války. Byl ševcem a pracoval v různých dělnických profesích.

      Smazat
    7. Anonymní31. července 2020 20:07 V roce 1968 nás okupovala vojska Varšavské smlouvy, nejvíce po vojenském zásahu toužili Němci reprezentovaní Walterem Ulbrichtem, Polácí reprezentovaní Vladislavem Gomulkou, Maďaři v čele s Kádárem, Bulhaři v čele s Živkovem a SSSR ovládaný Ukrajinci Brežněvem a Šelestem, Bělorusem Mazurovem, který nakonec celé akci Dunaj velel ze štábního letadla, které přistálo večer 20. srpna 1968 na Ruzyni. Němci museli být odvoláni ze svého sektoru a nahrazeni Bulhary a SSSR. Douč se historii.

      Smazat
  19. koho chleba jíš.....

    OdpovědětSmazat
  20. Západ Rusku umožnil udělat přesně to, co Česku nikdy Brusel nedovolí, tj. soběstačnost v zemědělské produkci. Někdo přece musí za draho kupovat a baštit západoevropskou zemědělskou produkci druhé jakosti, která by jinak skončila v kompostárně :-)

    OdpovědětSmazat
  21. Ruské potraviny jsou nedostatečně geneticky modifikované a proto jsou možná nezdravé, nebo si to pletu?:)

    OdpovědětSmazat
  22. Ty verbální útoky proti Rusku, které si někteří diskuzní ubožáci nedovedou odpustit, a denně si přikrmují závist a nenávist, už začínají být směšné. Vlastně ne - jsou směšné už dávno. Chudinkové defektní - oni vám Rusové nějak ublížili? Udělali vám bebíčko? Nebo jen vyžvatláváte srágory, které se dočítáte na tom blýskavém zázraku, u kterého dřepíte celé dny, od doby, kdy jste si to pořídili a naučili se klepat do kláves? Už jste taky někdy přečetli nějakou opravdickou knihu - třeba Ferdu Mravence? Silně pochybuji. Budete ještě i na smrtelné posteli chrčet nenávist proti Rusku? Je mi vás líto.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tady brečíte na špatném hrobě, zkuste kritizovat na iDnes. Tady se vám naopak stane, že pokud ukážete na ruské problémy nebo nepravdivé tvrzení, tak vás vyštěkají nebo redakce rovnou zablokuje váš příspěvek.

      Smazat
    2. 18:22
      Tyto ovečky bez vlastního názoru jen reprodukují to, co je jim denně pumpováno do hlaviček režimní propagandou. Kdyby se zítra orientace propagandy změnila, synchronně by se změnilo i jejich vybekávání. Nemůžou za to, nebylo jim dáno používat hlavu.

      Smazat
    3. 18:22
      21.SRPEN R. 1 968, stačí!!

      Smazat
  23. noviczech
    ...to ještě ale v Rusku nevědí, že až bude pan Klaus ekonomem v České republice, tak budou Rusové škrabat prstem u našich dveří, budou chtít "importovat náš ekonomický systém", protože my tu máme "chytřejší hlavy" jak mají v Rusku! Proto se máme dnes dobre a zítra ještě lépe......!!!??? :-)))

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Poslal bych jim Špidlu, ten zajistí zdroje a Sobotku, má dobré styky s Bakalou. Míra také není k zahození, však ho za to ocenili.

      Smazat
    2. 19:42
      Souhlas, jsme proexportně orientovaná země, tak proč neexportovat politiky ?

      Smazat
  24. noviczech
    ...lidé, jsme v tom EUsoukromnictví až po uši utopení a asi se nevyhrabeme normální cestou. Můj táta pil denně litr modrého mléka, jedl na večeři chleba s tvarohem, dožil se ve zdraví vysokého věku. Znám dost lidí, co pili i tučné, červené, dožili se vysokého věku, hlavně svářeči, ochutnejte dnes mléčné výrobky, nezdravý hnus! Státní výroba potravin dbala kvality, co si dnes soukromník nedovolí, ať kvůli úsporám, nebo zisku! A to samé s pečivem, to samé při masné výrobě a výrobě uzenin nebo výrobě vajec! Jíme šmejd, produkujeme šmejd a to má vliv na naši mysl i zdraví! Nevím jaké kvality přijdou potraviny z Ruska, ale ze západu čekejte ten samý šmejd, co je u nás! Jen se podívejte na lidi v nákupních centrech, málo z nich má normální postavu, JSME CHEMICKY VYCPANÍ, vymíráme (neschopní plodit), na klouby nemocní, ale hlavně že ZISK V PODNIKÁNÍ, je prvořadý. Pro mne je to smutná doba, nepřátelská člověku, přátelská bohatství!

    OdpovědětSmazat
  25. 19:22
    Já pamatuji to " ŽRÁDLO" za komanču, které tak chválíte. Buřt se nedal ukousnout, co měl za obal, tlačenka 80% tuku plus zuby a štětiny z vepře, takové lečo ve skle, to byl slušný humus,stravování před 89 v restaraci, nezapomtelný zážitek.
    Pokud jsou dnes potraviny tak špatné, potom čím to, že se lidé dožívají vyššího věko o 15 let jak před 89r. ??? Jen hlopě tlacháte!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bacha na tlak. Praskne ti cévka a nedožiješ se ani nové docházky na WC.
      Kde jsi žil? V Práglu? Tam se žrali především bony za pět pade.

      orinoko

      Smazat
    2. Dal bych ti ochutnat vlašák z té doby a sežral bys ho i s kelímkem, zato ten dnešní nežere ani prase a tisíce jiných potravin se dnes nedají žrát, plné éček a náhražek. Místo buřta si dnes můžeš dát lžíci mouky, vyjde to nastejno. Víš velký exkrement.

      Smazat
    3. Vy s tím vyšším věkem, dokonce o 15 let! Vy jste tak omezený, že si nejste schopen uvědomit ani to, že za komunistů dožívaly generace, které poznamenala dokonce ještě i První světová válka, První republika s Velkou hospodářskou krizí, Druhá světová válka s Protektorátem, koncentráky, bombardováním a přídělovým zásobováním, potom celá poválečná obnova? Vy nevíte, že doba dožití v historii lidstva roste zcela samozřejmě, úměrně s postupem civilizace a zdravotnickými poznatky? Krom toho, co říká Bible o Metuzalémech, že.

      Smazat
    4. 23:46 nekecejte blbosti. Jistěže se dnes vyrábí úplně stejný a za socialismu byl i s těmi éčky. Jen se to neuvádělo na obalu. Neumíte si ani představit, kolik třeba takového benzoanu sodného jsme sežrali za tu dobu. To jsou dnešní rakoviny tlustého střeva, kde Česko vede světovou ligu.

      Smazat
    5. Jako původce či iniciátor vzniku rakoviny tlustého střeva je u nás především PIVO!.Obsah éček je v našich i západních potravinách stejný.
      Benzoan se používá na "západě" stejně jako na "východě". V tom si nevybereš!

      Smazat
    6. To je fakt milovníci jídla - nejlepší je stravovat se u Mekáče. Hamburger, cheesburger, pizza, bagety, spousta dalších srágor, po kterých muži i ženy mají pupek jako pytel na hady, ženské nemůžou chodit, jak jim překážejí metráková stehna a obří faldy na zádech. Lidi začínají připomínat vyžraný, napuchlý hnus. To nesvědčí pro rakovinu střev, to bude asi něco jiného. Dramatické příznaky. Jenom ne česká typická jídla, jenom ne česká jména, jenom ne české zvyklosti a mravy - to už je nějaká zápaďácká diagnoza. No - snad to západ ocení, a stihnete to zjistit ještě než vás naládujou do dřevěnýho spacáku.

      Smazat
  26. 19:22 má hlubokou pravdu. Pokud by naši mladí jednou jedinkrát jedli ty nenáviděné totalitní potraviny a hlavně vejce, které voněly opravdu vejci, tak by tyto novodobé potraviny opravdu ale opravdu jíst nechtěli. Jenže všechno co nepoznali a neznají bylo opradu špatné, že! Mají "svobodu", nevolené a nenažrané panstvo v Bruselu a poslopuchat budou, poskoci,že!FM.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. dnešním pemprsákům zapomněli sdělit, že dnes je svoboda právě v tom jak podvádět, před revolucí byly státní normy (ČSN) třeba i na uzeniny, šunku a salámy, dodnes si vzpomínám na perfektní gothaj, který se dnes nedá jíst

      Smazat
  27. Ti europošuci jsou vážně hlupáci když se domnívají, že nějaká embarga můžou zničit takto velkou zemi. Embargy se nepodařilo zničit ani Československo, natož největší zemi na světě. Ostatně europošuci uvalují embarga a sami tím trpí, zatímco USáci vesele obchodují a smějí se, jací jsou ti Evropané poslušní blbci.

    OdpovědětSmazat
  28. Pokud jsou sankce pro Rusko tak blahodárné, proč se neustále kritizují?? Neustále to tady čtu, nějak si Janinko nevidíte do ust!!
    Jen se divím, že v článku není popsáno jak se Švýcaři učí vyrábět EMENTÁL v Rusku.
    Před rokem se otevřel u nás obchudek s potravinama, výhradně Ruské provenience, do dvou měsícu tu hruzu zavřel!!! Skusil jsem máslo, no, popelnice měla radost.
    Tímto děkuji našim dovozcum,že dováží kvalitní potraviny ze Západu a ne ten Ruský hnuj.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nelži, u nás je ruský krámek a lepšího pravého lososa jsi nežral, natož jedovatého z norska. Ale těch 30 stříbrných si musíš zasloužit co?Ludro.

      Smazat
    2. 20:05
      Nevím jak u vás v Chanově, ale v Německu jsou ruské obchody v každém větším městě a prosperují zdá se dobře, i když ceny nejsou vždy úplně lidové. Mám to do Německa kousek, tak se i v ruském obchodě občas stavím aspoň pro kvas, nějaký salám, sladkosti nebo rybu. Ale pro žebrotu to holt není, ta žere to co jí přivezou "naši" dovozci ze Západu či z Polska jako tam neprodejný odpad a je to v Tescu zrovna v "akci".
      Ty marné snahy o vydírání, čili tzv. "sankce" se kritizují zřejmě proto, že škodí i našemu hospodářství a přitom ani nemají očekávaný efekt. Vy asi nebudete zrovna myslitel, že?

      Smazat
    3. Není to ten obchůdek té korovy z Melounu dávení?
      Kvalitní potraviny těžce dotované eurosojuzem. Víš něco o eurokvotách , ty západní armagedone?
      Jdi si koupit holandský rajčata ze skleníku dřív , než je zatopí globální gay tsunami.

      orinoko

      Smazat
    4. 20:05 Vážený rusofobe. To nám předkládáte k věření, že jste si zrovna vy šel koupit ruské máslo?
      (Ani se nenamáhejte s věrohodnou odpovědí.) Bez vás by tu byla nuda. Otázka je, co to přináší vám. Máte pocit, že přinášíte pravdu a osvětu? Že spráskneme ruce a řekneme si: Bóže, tak ono je to TAKHLE? Jak jsme se to ale mýlili, ještě, že jsou tu tací moudří lidé, kteří nám vše vysvětlí a přivedou na cestu pravou. 😀

      Smazat
    5. 21:05 má pravdu. Možná vám ruský losos chutnal, ale pravdou je to, že jejich normy jsou více než velice volné, tamní životní prostředí extrémně znečištěné a s kvalitou si nikdy hlavu nelámali. Stejně tak nemají moc velkou tradici v potravinových specialitách jako jinde ve světě.
      Občas se se jim něco povede, jenže většinou se jedná o zahraničního výrobce na území Ruska. Žil jsem tam s přestávkami asi sedm let a vím o čem mluvím.
      Pokud se chcete dobře najíst mimo EU, jděte raději kamkoliv jinam než do Ruska, i když v současnosti se ve větších městech najdou třeba japonské nebo argentinské provozovny, kde se lze dobře najíst, dokonce i některé domácí provozovny.
      S tou soběstačností to je myšleno tak, že v případě potravinového embarga budou v Rusku chybět některé potraviny, které jsem tam já konkrétně kupoval, ale na druhou stranu bych si sice moc nepochutnal, hlady bych tam ovšem nezemřel. Což se nedalo říci o době nedávno minulé.
      Proti Rusům jako národu nic nemám, jenže moc si je idealizujete.

      Smazat
    6. 10:40

      Vy vypadáte jako skutečně převeliký znalec nejen ruské kuchyně, ale prakticky všeho, co se Ruska týče. Jistě pro vás nebude proto nejmenší problém doložit svá tvrzení i něčím jiným, než svými tvrzeními.
      Trošku mi vrtá hlavou, proč ruský jedovatý losos chutná podstatně lépe než životodárný losos z norských farem, proč ruský chléb ve mně vyvolává vzpomínky na chléb český v dobách, kdy jsem ho s chutí jedl jen tak samotný, proč mi tak chutnají různé šašliky, proč jsou tak výtečné ruské uzené ryby, proč děti tak milují chalvu, proč aspoň 2x měsíčně vaříme doma boršč, proč když mám možnost nechávám si dovézt kvas, proč má takový věhlas ruský kaviár atd. Ale vy mi to jistě vše vysvětlíte, tak říkajíc s vědeckou erudicí.
      Ještě jedna věc mi trošinku vrtá hlavou. Když je všechno z Ruska tak špatné a jedovaté, proč jim ten export tak roste? Není to divné? Já si myslím, že spása světa stojí na vašich bedrech a je vaší občanskou povinností utíkat co nejrychleji přesvědčit všechny ty pomýlené, jaké strašlivé riziko podstupují. Tak snad už abyste běžel, jen co mi vysvětlíte vše výše uvedené.

      Mimochodem, znával jsem se s Rusem, k jehož velice pohostinné rodině jsem občas zašel a vždy mi bylo nabídnuto i jídlo a čaj nebo vodka. Jejich stolování je jiné než znám z domova(jídlo je v mísách a na tácech uprostřed stolu a každý si vezme podle chuti), ovšem vždy jsem si moc pochutnal. Jak je to možné?

      Smazat
    7. 10:40

      Když se dívám na záběry z ruské tajgy, na panenskou přírodu, která je na většině území Ruska, jelikož Rusko je velice řídce zalidněno, říkám si, ten člověk je asi tak trošku debil.

      Smazat
  29. Green batalion jezzzz sér , nou sééééér nezklamal. Na ofiko stránkách české jejich armády je článek o třech tureckých plavidlech , schopných hledat ropu a plyn. A první reakce vypadá takto, jako tady:

    liberal shark
    13:47 31.07.2020

    (1)

    (0)
    Zajímavé. Dalo by se něco zjistit o těch těžebních plošinách, které rusáci ukradli Ukrajině při okupaci Krymu a odvlekli je do Novorossijska ?

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  30. 20:05
    Pokud jste si to neuvědomil, tak vám připomenu, abyste si našel ztráty, které utrpělo jen naše zemědělství. Nebo jaké ztráty zaznamenaly v Polsku. Atd. To je to volání, supermozku. Rusku je to dneska už pomalu fuk. Mimochodem, navzdory sankcím, s Ruskem obchodují tak důsledné země jako jsou Německo, Anglie, USA a obchod dokonce vzrůstá.
    Máslo vám nemohlo chutnat, protože jste nejspíš dostal alergický rusofóbský záchvat a zdá se mi, že jste si také nejspíš nějak pomotal asi země. Proč by proboha někdo u vás otvíral stánek s potravinami z Ruska. Mnohem spíše jste naletěl a mohl si ušetřit epileptický záchvat, protože se jednalo nejspíš o Ukrajinské zboží a navíc jinak upravené máslo. Ono se to totiž nedělá všude stejně, pokud jste si to celé nevymyslel. Možná však, aniž to víte, jste si doma upekl bábovku z mouky, co pocházela ve skutečnosti z Ruska, ač obal "pocházel" z jiné země. To tady je.
    Dobrou chuť.

    A poradím vám, aby jste se naučil pravopis, děláte rusofóbům hanbu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:33 mohu potvrdit, že USA si ruské suroviny šetří samy pro sebe. Podívejte se třeba na trasy tankerů s ruskou ropou do USA. Krásným příkladem je dovoz "amerického" zkapalněného plynu do Evropy. Tankery jsou čepovány v Rusku, plyn se stane americkým jenom účetně, proto USA rozhodně nemohou potřebovat plynovody (i když i tam se to dalo ožulit např. slovenským "reverzem" pro Ukrajinu, což bylo jenom účetní "odklonění" ruského plynu) :-)

      Smazat
    2. Teda jen tak cvičně, výraz aby jsme je zcela nesmyslný. Česky se to řekne a napíše abychom. "Aby jsme" používá absolvent inkluze, kdych chce nevypadat jako absolvent inkluze! Vypadá to dost pikantně ve spojení s radou, aby se někdo naučil pravopis, když ten, který radí ovládá spíše levopis ....

      Smazat
  31. Vulgární antikomunismus a patologická rusofobie je dnes pevně usazena v našich médiích a nějaké objektivní a poctivé informace o Rusku nejsou vůbec připuštěny!! Sankce proti Rusku se úplně minuly účelem a spíše posíly vnitřní trh a výrobu v Rusku, kde jsou potraviny pouze zlomkem.Naše firmy, které vyvážely do RF tak přišly o trhy a co je nejhorší , už se na tento trh nevrátí, protože je mezitím obsadili místní výrobci!! Sankce budou jeden velký podvod, protože platí jenom pro ty malé, nedávno otevřel Mercedes Benz v Rusku v době sankcí veliký závod a staví se podmořské plynovody , sankce , nesankce a obchod USA Rusko také neutrpěl, především export amerických výrobků do Ruska, takže , nevím, kdo si z nás dělá srandu!! Rusko je už několik let největší světový exportér obilovin a trží za obilí více, než za export zbraní, což také o něčem vypovídá.V Praze je v Holešovicích tržnice a tam je prodejna ruských potravin a tam jsem několikrát nakoupil potraviny, které zde ani na trhu nemáme, příkladně moc mně chutnali "sušené šproty" a nějaké uzené ryby, ani nevím, co to bylo za druh. Pokud jsem dobře informován na ruském trhu jsou uplně stejné potraviny jako u nás a často kvalitnější a lacinější a to je nutno si poctivě přiznat! Venkov má ještě problémy s prodejní sítí , ale města jsou zcela srovnatelná! Není objektivní důvod, aby měli v RF podstatně horší potraviny, než v EU!

    OdpovědětSmazat
  32. Jako pracoviště máme v Polsku řadu přátel. Vždycky vozili při návštěvě lahvinku kvalitního alkoholu. Když přestali vyvážet jablka do Ruska, začali kolegové z Polska vozit několikalitrové kanystry jablečného moštu. Vypilo se to doma.

    Ten ruský sýr vypadá sympaticky. Švýcaři ty díry už udělat nedovedou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je sice pravda, že se v Rusku zleoeuli, ale na výrobky Západní Evropy nemají. Ani my ne, pracuju v té oblasti.

      Smazat
    2. Myslíš tím obsah reziduí z postřiků? Západní Evropa stříká 4x - 6x víc.

      Smazat
  33. Nad Světem právě krouží emerický dementál. Vítej nám , hrdino z dálky, prodělal jsi šarvátky a války , a my český pruhovaní zloprdi tě milujeme , jak jen může člověk milovat osinu v prdeli.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Orinoko tentokrát ses trefil, je to boží.

      Smazat
  34. A není to "bezpečnostní riziko" nakupovat potraviny v Rusku ?
    Je to bezpečnostní riziko a tvoření závislosti.

    Pro státy nesoběstačné v zajištění základních komodit totiž nic jiného než závislost nezbývá a to jak v energetice, tak v potravinách.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Myslím si to samé.

      Smazat
    2. máte pravdu, já jsem závislý na zemědělském odpadu ze SRN a na Bruselem nesmírně dotované zemědělské produkci z Polska, našim sousedům je třeba pomáhat a české zemědělce zadusit :-)

      Smazat
    3. 10:55
      Proč lžete, kolik v obchodech je toho "" odpadu "" ze " SRN", jste jen prolhaný tlučhuba!!

      Smazat
    4. 9:37 no já si třeba pravidelně v Lidlu kupuji šampaňské "Igristoje", které se vyrábí a dováží právě z Německa. A dělám to na protest proti dřívější privatizaci českého výrobce Bohemia sektu TOP09soudruhem Schwarzenberkem, kterého soudruh Soros oslovuje titulem "princ", i když to je jenom černokněžník :-)

      Smazat
  35. Je zajímavé že "ekonomickými nástroji se jim to vyplatí nakupovat víc než vlastní produkce s výživou národa.
    Ve spárech kupčíků a penězoměnců do pekel.

    OdpovědětSmazat
  36. jak to dělají,když z Ruska nikdo nic nedováží kromě surovin?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. nejenom suroviny (mimochodem, bez ruského paliva by mohly USA odstavit skoro všechny své atomové elektrárny), ale třeba i služby (platí za dopravu nákladu i astronautů na ISS) a raketové motory, aby americké rakety mohly vzletět do vesmíru :-)

      Smazat
    2. 9:11 právě takové jelito jako vy, by si zasloužilo, aby mu místní český dealer prodal vůz Škoda Octavia z fabriky v Nižném Novgorodu :-)

      Smazat
    3. 9:11
      Zřejmě to "nikdo nic" nebude tak docela odrážet skutečnost.

      Smazat
    4. Lezou sem provokatéři, a ještě k tomu pitomci. Biz exemplář 9:11.

      Smazat
    5. 12:15
      Proč je provokatér, vždyť má pravdu, nikde nevidím nějaká Ruská auta, motorky, zahradní techniku, bílou techniku, elektro,oblečení, nic nula, pouze nerosty a fos. paliva!! joooo a zbraně to taky, chápu, že se vztekáte, kde nic není ani smrt nebere!
      10:52
      Několik motoru USA odkoupilo, ale s tím je dnes konec. Soukromý sektor v USA vyrobil motory o kterých se Rusku nebude zdát ani za 100 let, které jsou schopny samy přistát a použít pro další starty. Jinak, Rusko nebylo od roku 88 schopno vyslat sondu donaší Sluneční soustavy, asi tak.

      Smazat
    6. Oprava;slepej

      Smazat
    7. 9:36 jak byste mohl něco takového vidět, když čeští slouhové a loutky se museli "dobrovolně" zapojit do protiruských sankcí

      Smazat
    8. 14:39
      Tady nejde o nás, ale jak píšu, nikde ve světě nejsou ty zmíněné Ruské výrobky nikde ke koupi. To není otázka embarga ( KTERÉ JE ALE TAK POSILUJE ), ale otázka, že nic podobného nevyrábí, nebo v šílené kvalitě!

      Smazat
    9. 11,10
      A ty ruský krámy s rybama,kaviárem,sladkostma a pitím JSOU TŘEBA V PRAZE JEN VIRTUÁLNÍ ty havlopussynko???!!!!!

      Smazat
  37. Vím, že jdu mimo vlákno, ale aby se onen z 19:15, co se tu snad léta producíruje s rostoucí dobou dožití mohl ozvat s lepšími argumenty, než lhaním o buřtech a tlačence za komunistů, musím mu povědět, že dnešní trh, který stojí na cenách nutně šidí kvalitu, kde to jen jde, zcela zákonitě. Tu dobu jsem si prožil a tvrdím, že to co tenkrát bylo v prodeji, proti tomu co se převážně spotřebovává dnes, bylo mnohem kvalitnější. Včetně oněch restaurací, které také byly drženy normami. Vím to. Co svobodný jsem si večeře dopřával ve „druhé cenové“ v kategorii od Kčs 10 a výš, tedy „minutky“ s dvanáctkou za Kčs 1,90.
    Krom onoho svého lhaní by měl, ten z 19:15 vědět, že za komunistů dožívaly generace poznamenané dokonce i První světovou válkou, poměry za První republiky s Velkou hospodářskou krizí, Druhou světovou válkou s Protektorátem, přídělovým zásobováním, koncentráky, bombardováním a válečnou frontou i dobou poválečné obnovy, což dobu dožití nutně ovlivnilo. Pak by také měl vědět, že zdravotnické poznatky rostou geometrickou řadou zcela nezávisle na režimech. Třeba a například Masarykova liga proti tuberkulóze celé minuty propalovala děti rentgenem, zatímco já už byl snímkován „ze štítu“, tedy ani ne vteřinovým záběrem. Co umí dnes ultrazvuk nebo CT o tom tehdejší technika neměla tušení. To ovšem neználek z 19:15 pochopit nemůže a je schopen technický pokrok přičítat „panu Havlovi“. Jsem zvědav, zda se zmůže na lepší argumenty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:11
      Divím se, že věnujete pozornost takovému hlupákovi, jehož hloupost je nepřehlédnutelná a nikdo jej přitom nedokáže zesměšnit tak dokonale, jako to činí on sám. Přeci nikdo s mozkem a špetkou sebeúcty by nešel trousit ty nesmysly mezi lidi, kteří zjevně téma znají dobře z vlastní zkušenosti.

      Smazat
    2. 11.11
      Právě, že jsem tu dobu prožil a vím, co se v obchodech a restauracích prodávalo lidem za šmejdy. Že se najde dnes něco nekvalitního je pravda, ale zase za to mohou lidé, kteří vyžadují vysloveně laciné potraviny, potom párek je ze separátu a cena 70 kč. Druhá stránka kvalitní klobása s 94% masa za 30 kč. Kvalitních potravin dnes je 99%.
      Ta tlačenka a buřty, to je jen zlomek té vaší "" kvality "", za vás rudých!! To že tlačenka před 30 lety byl opravdový hnus, nemužete popřít. To nepíši o hovězím mase, které bylo kontaminováno rakovinotvorným PCB. Už za komoušu se často kritizovala kvalita jídla v tehdejším RÁJi, pamatuji třeba na vepřovou se zelím, hnus flus, kdy zelí bylo přelité nějakou bílou moučnou polévkou a kousek tučného masa byl pruhledný, vy mudrlante. Obhajujete min. režim, ale nikoho tím nemužete přesvědčit.Jen několika málo zoufalcum tak jako jste vy, se stýská po té chudobě, bídě, udavačství tehdejší doby!!

      Smazat
    3. Indický běžče 9:25 -tebe nelze brát vážně ani v diskuzi o potravinách. Ty jsi propadl nenávisti a proto nejsi soudný. Za socíku platily přísné potravinové normy, které se dnes nemusí plnit. Proto aby se mohly u nás vyrábět a k nám dovážet nekvalitní či méně kvalitní potraviny. Státní kontrolní orgány dnes kontrolují jen jedy a infekce, ale ne sračkovitost produktů. Když jsme u té tlačenky, dřív byla stejná jako mnohé dnes dnes, ale mnohým dnešním "tlačenkám" podle názvu se musím po předchozí zkušenosti obloukem vyhnout.

      A tak je to se všemi tvými "argumenty". Nenávidíš minulý režim, protože ti nedovolil žít na úkor jiných. A dnes natřásáš svá kachní peříčka, protože to považuješ za normál.

      Smazat
    4. 9:25

      Ale to víte že jo, všichni jsou hlupáci a lháři, jenom vy jste letadlo. I předseda svazu zpracovatelů masa kritizuje celoplošný propad kvality masných výrobků po roce 1989, ale vy jako regulerní blb budete dál ventilovat své fantasmagorie. Všichni nad 40 let věku jsme nemohli přehlédnout zhoršování kvality prakticky všech potravin a vy ve své nekonečné omezenosti tady plácáte takové hovadiny. Nevěřím, že si sám nepřipadáte trapně.

      Smazat
  38. Proč není Svět schopen uvalit sankce nejvyššího stupně na USA, které okupují snad tucet zemí, včetně NSR, ve veletuctu zemí mají vojenské základny, vedou soustavně války a provádí genocidu jiných národů? To budou jednou oslavy, až na USA budou uvaleny za antihumanismus nejvyššího stupně sankce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas největší agresor celého Světa

      Smazat
    2. Mustangu, nech ho v klidu skonat, neb mu svíce dohořívá.

      Smazat
  39. Drobná skúsenosť k téme ruských potravín: v Jednote som kupovala šošovisu /čočku/ a zvyknem si pri takýchto potravinách pozrieť , odkiaľ pochádza / pretože zo Slovenska či Česka už 30 rokov nie/ a čo vidím: prvýkrát som natrafila na potravinu z Ruska, takže si idem kúpiť do zásoby, strukoviny sa nekazia. Ďalšie druhy majú krajinu pôvodu Kanada, kde sa pri pestovaní vo veľkom používa GMO a Monsanto "chuťovky", čo u mňa už predom vylučuje možnosť kúpy.

    OdpovědětSmazat
  40. Hlavně mladší generace díky dnešní výuce na školách má špatný náhled na Rusko oni se vůbec nic neučí ani nevědí pomalu kde Rusko leží.Ale jednou snad prozřou ty lži které do nás denno deně cpou ve všech médiích.Dnes již mladí ví jen že nás osvobodila Amerika o Rusku a Rudé armádě jako by vůbec za druhé světové válce neexistovala. Když se mluví o Rusku tak jedině se mluví hanlivě a co je z Ruska je vše špatné ale vždy když bylo ouvej vždy nám Rusko pomohlo Západ byl vždy podrazák a to trvá po staletí dodnes jen podrazy a Česko zaplavit šunty a nekvalitnímy potravinami které by nikdo u nich nežral ani pes.Končím mohl bych psát o podrazech ze západu od Němců donekonečna

    OdpovědětSmazat
  41. Bohumil Pileček3. srpna 2020 12:15

    Přeji ruskému zemědělství,aby se neubíralo západní cestou.U nás jsou rezidua agrochemikálií všude. V mateřském mléce,nebo vodě v hloubce 70 m.Na širých lánech nenajdete žížalu.Půda je mrtvá,nesaje vodu.Když neprší je sucho,když naprší,voda zteče a jsou povodně.Klimatické změny přinášejí nové choroby a škůdce rostlin,což zvyšuje potřebu chemických zásahů.Ve světě je spousta účinných biopreparátů které mohou nahradit chemii,ale hodně jich v EU není povoleno a jejich registrace stojí mnoho peněz. A nejvíc se vydělává na chemii.U nás se např na přemnožené hraboše sypaly vagony chemikálií v Rusku a v SNS mají Baktorodencid,bakterie myšího tyfu,který se aplikuje do děr a způsobí až 97% úmrtnost.Pro ostatní savce je to neškodné.Sojuz investoval hodně do biologie a mají tam spoustu dobrých věcí využitelných v zemědělství i medicíně,ale hádejte kdo má dnes v těchto laboratořích pazoury.Uvedu např. Eliavův výzkumný ústav bakteriofágů v Tbilisi.
    Rusko má velký potenciál na to,aby své národy živilo kvalitními potravinami,nezatíženými chemií,jak je tomu u nás.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. U nás na hraboše vymysleli Stutox II, velmi účinný selektivní krátkodobě působící jed, který se ve vlhku rozkládá na hnojivo. Díky skandalizaci jednoho nedouka z TV Seznam a díky manipulaci s informacemi ze strany "ochránců životního prostředí" však nebyla ministerstvem včas povolen k aplikaci. Snad letos na podzim se ministr pochlapí a pošle ty nepřátele českého zemědělství "do pryč". Zelených/Pirátů se politik nesmí bát. Jejich zblázněný elektorát stejně na svou stranu nepřetáhne, ti k němu přejdou až trochu zmoudří dalšími životními zkušenostmi.

      Smazat
    2. Bohumil Pileček3. srpna 2020 12:53

      Fosfid zinku je skutečně ekologicky přijatelná chemikálie,pokud se aplikuje podle návodu do děr,ale aplikovat ho mohou jen osoby s oprávněním pro práce s jedy a na hektaru je těch děr tisíce.Bakteri myšího tyfu se šíří mezi populací samy.Do dvou dnů dostane myš průjem,takže infikuje svými výkaly své okolí,navíc se u ní projeví neklid,začne se pohybovat na větší vzdálenosti a šíří tak tuto nákazu dál.Tyto koliformní bakterie nevytváří spory takže až hraboši vyhynou ztratí se i bakterie.Bakterie nejsou z laboratoře.Před asi sto lety je izoloval z trusu dravých ptáků,živících se hraboši biolog Isačenko z Petrohradu a tyto bakterie jsou v tamním výzkumném ústavu pěstovány a slouží výrobcům Bakterodencidu k očkování návnad.

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.