Reklama

neděle 12. července 2020

Hra kouře a zrcadel

František Kašpárek
12. 7. 2020
„Nu, byl bych raději nešťastný, než abych měl žít v takové falešné, prolhané blaženosti, jakou zde máte.“  (Aldous Huxley – Krásný nový svět)
Kdy nastal ten okamžik, kdy se svět vychýlil od normálu a začal naplňovat chmurné představy takových autorů, jakými jsou Huxley, Zamjatin nebo Orwell? Odpověď je nasnadě. Stalo se to ve chvíli, kdy jsme začali přijímat všechny výdobytky a sociální experimenty z dílny elit, které se označily za liberální, což asi bude jejich specifický druh humoru.

Nechali jsme je aby společnosti pozvolna naočkovaly myšlenkou, že kdo má jiný názor, je špatný nebo dezinformační. Podle toho pak vypadají všechny ty povolené diskuze uvnitř systému, ve kterých si účastníci vzájemně notují, bez přítomnosti jakéhokoliv skutečného rebela. Jako na dětské narozeninové párty. Na závěr by ještě všichni mohli vytáhnout bublifuky a vypustit pár zvláště vydařených bublin. Alespoň něco pozitivního.


V antiutopickém románu Krásný nový svět (česky Konec civilizace) Huxley popisuje společnost, která se vyvinula špatným směrem. Děti se nerodí přirozenou cestou, ale ze zkumavek, slova matka a otec se staly vulgárnímu pojmy, všichni jsou krmeni drogou, která je udržuje ve šťastné náladě. Už narozené děti jsou rozděleny podle budoucích kast do pokojů, kde jim jsou stále dokola pouštěny při spánku pod polštářem propagandistická hesla společnosti.
(Jen aby si knihu nepřečetl někdo z emisarů, kteří už se svojí propagandou zamířili na všechny úrovně škol. Rázem by naběhli i do jeslí).

Tomuto světu se přibližujeme mílovými kroky. Jeden příklad za všechny. Autorka Harryho Pottera J.K.Rowlingová na svém Twitteru napsala, že jen ženy menstruují. Když odhlédneme od toho, že „objevila Ameriku“, tak nenávistná kampaň, která na ni dolehla, zobrazuje dnešní stav měnící se společnosti. Prý je to názor zastaralý. No, to asi ano, zhruba tak minimálně milion let.


Z mnoha důvodů máme pocit, že všechno je naruby. Vždy, když se zatřepe společensko historickým kaleidoskopem, mění se polarizace hodnot.


V tomto zrcadlení se zdá, že se američtí demokraté rozhodli upřednostnit vlastní zájmy (paralyzovat Donalda Trumpa) nad zájmy Spojených států. Jen tak si lze vysvětlit jejich víceméně kladný postoj vůči násilným protestům Black Lives Matter (BLM). Podle zásady „každý prostředek je dobrý, pokud směřuje ke zničení Trumpa“. Řekněme, že demokraté skutečně vyhrají prezidentské volby. Domnívají se snad, že potom jednoduše předákům hnutí oznámí, „zastavte palbu, teď už jsou u moci ti hodní,“ a nastane klid a mír? Být demokraty, nesázel bych na to.

Vůdčí osobnosti BLM se otevřeně hlásí k marxismu. Marxismus není zrovna ideologie, která by přistupovala na kompromisy. Zvláště ne jeho zjednodušená a agresivní verze. Předáci hnutí ve svém marxistickém blouznění tvrdí, že žádná revoluce by nebyla úplná bez kulturního očištěni. Co je možné chápat pod pojmem kulturní očištění?
Cenzuru dříve natočených filmů a zničení soch? Údajně už existuje seznam několika desítek soch a památek, které musí zmizet. Seznam se stále rozrůstá.

A patří k tomuto „kulturnímu očištění“ také rasistické výroky vůči bělochům a především vůči bílým ženám, v čemž našly některé černošské aktivistky zalíbení?
Je to zvláštní – bojovat proti rasismu rasismem. Ale už skutečným šílenstvím je, že mnohé bílé ženy podlehly nátlaku a aby neztratily práci či postavení ve společnosti, dobrovolně si sypou popel na svoji privilegovanou hlavu.

Zatím nejdrastičtější případ rasistické nenávisti se odehrál za denního světla na nádraží Southern Cross v Melbourne. Podle videozáznamu banda černošských mladých žen, z nichž některé měly hidžáb, s nepředstavitelnou surovostí a krutostí mlátila a kopala drobnou dívku. Bělošku, jak jinak. V těchto dnech se to musí zdůrazňovat, ačkoliv dříve by si člověk u takového dělení připadal hloupě. Doba nás však posunula jinam. Dívka skončila v nemocnici s mnoha vážnými zraněními, ale bojí se na útočnice podat žalobu. Nikdo jí nepomohl, ačkoliv kolem se pohybovala spousta lidí. Zřejmě ze strachu, že budou nařčeni z rasismu a z toho plynoucích následků. Nebo jen z obyčejné zbabělosti. Kdo ví.

Kdyby se to stalo naopak, tedy, že by skupina bílých dívek napadla černošku, následoval by celosvětový vřískot netušených rozměrů. Tady ticho po pěšině. Opravdu už svět ztratil veškerou soudnost?


Black Lives Matter si v tradiční marxistické nesnášenlivosti k jiným názorům doslova vydupalo ze země, že nesmí být kritizováno, byť by šlo o kritiku opodstatněnou. Pravidelně vypouští kouř, který má zahalit nepříjemná fakta a jistou statistiku, která se nesmí uvádět.

„Je to opravdu děsivé panování teroru,“ říká v této souvislosti William A. Jackson, profesor na právnické fakultě Cornellovy University.

K tomu se přidal hlas levicových intelektuálů a spisovatelů, kteří BLM dosud spíše podporovali. Volají po ukončení ideologických čistek ve Spojených státech.
Mezi signatáři jsou zvučná jména – Margaret Atwoodová, Salman Rushdie, již zmíněná Joanne Rowlingová, Noam Chomsky nebo analytik a komentátor Fareed Zakaria.
„Svobodné výměny názorů a informací, tedy kořeny liberální společnosti, se den ode dne stávají omezenějšími,“ píší autoři prohlášení. Jejich hlas je vítán, ale zazněl trochu pozdě. Teprve když se loď začala potápět, uvědomili si, že jsou také mezi pasažéry.

Černošské hnutí už poznalo, že mnohého lze dosáhnout násilím, a svět jim - i přes určité výhrady (dopis zmíněných intelektuálů) - ještě zatleská. Ocitlo se v pozici někoho, kdo diktuje pravidla. To je věc, kterou si nikdo nenechá jen tak vzít. A ve spojení s marxistickou ideologií je to kombinace vražedná.
Naštěstí dost Afroameričanů zůstalo na straně zdravého rozumu. Otázka je, která síla převládne. A také, kdy skončí masochismus jisté části „bělošské“ společnosti.


Nyní se dopustím svatokrádežné úvahy, která by s největší pravděpodobností v současných Spojených státech zaznít nemohla.
Otázka je jednoduchá: Bude mít policista Derek Chaun v současné atmosféře spravedlivý soudní proces? Zvláštní otázka. Jak by v zemi svobody mohl nemít…
Ale přesto – liberální tisk, což jsou téměř všechny vlivné noviny v USA, už rozsudek vynesl: Byla to vražda a Chaun půjde do vězení na čtyřicet let.

Neznám samozřejmě přesné znění paragrafů amerického právního systému, ale domnívám se, že i tam musí být vražda čin úmyslný. Derek Chaun, když zaklekl na Floyda, zřejmě neměl v úmyslu ho zabít. Ale bude soud tuto možnost zvažovat? Připustí, že mohlo jít o zabití z nedbalosti nebo dokonce o nešťastnou náhodu? Vezme v úvahu všechny další okolnosti? Zdravotní stav Floyda, ke kterému se podle všech dostupných informací dopracoval sám, proč k zakleknutí došlo a v neposlední řadě také, kolik policistů bylo zabito při výkonu své práce. A kým.

Co by se asi tak stalo, kdyby soud rozhodl jinak, než se očekává?

Řekli by předáci hnutí - OK, respektujeme rozhodnutí soudu?
Nevypadá to příliš pravděpodobně.

Myslím, že rabování a plenění, které probíhalo dosud, by bylo jen slabým odvarem toho, co by nastalo. Nehledě na nebezpečí hrozící soudci, porotě, obhájci, okolostojícím.


Spravedlnost přestane vyznávat spravedlnost, když dostane strach.

57 komentářů :

  1. Neděje se v historii nic nového. Každý řád, který odporuje přirozenosti v sobě obsahuje zárodek chaosu. Ten, dříve nebo později řád zničí - řád se zhroutí sám do sebe, samozřejmě za vydatné pomoci jiného, zatím silného řádu. Vyhnout se chaosu lze jen přizpůsobením se přirozenosti. To znamená, nadřadit kolektivismus individualismu. Demokracie je totiž nejvyšším stupněm kolektivismu - dobrovolného kolektivismu.
    Kam se na něj hrabe vynucený kolektivismus komunistů. Jak prosté.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Demokracii v kapitalizmu může spatřovat jen naivka, protož stejně jako ve starém Řecku demokracie slouží a patří jen miliardářům a jejich lokajům !! Jinak pan autor patří k buržoazním politrukům a myslí si, že zlodějský, zkorumpovaný kapitalizmus je konečným stádiem dějin, což je kapitální hloupost !!

      Smazat
    2. Jak prosté Watsone: tohle není tolik vyzdvihovaný individualizmus demokratů, tohle je vynucený kolektivizmus komunistů ještě z dob občanské války za svododu černých otroků:-). "Dobrovolný kolektivizmus":-). Heh, takové ideologické nauky ze sebe nevyvrátili ani nejvyšší potentáti VUML, aby ze sebe neudělali totální blbce, ta jak to dělaj bolševici tohodle demokratického režimu. I když dobrovolný kolektivizmus by od tebe bral Šerloku: když se budeš dělit o své věci se mnou, zůstanu. Až se budu muset dělit já s tebou, klidně tě o...seru a od tebe odejdu. Jak prosté(a sprosté)!!!

      Smazat
    3. 7.42 Nic z člověka neudělá většího blbce, než když má plnou žvanilku něčeho, co nezná, a co si byl líný kdykoliv na internetu přečíst.
      Třeba když žvaní o VUML aniž by tušili, co to bylo a pro koho, voni nejvyšší potentáte.
      Dále: Slovo bolševik vzniklo od slova bolšinstvo = většina. A zbohatlíků toužících zemřít s celými rodinami u nás většina není. Leda snad hlupáků - šlemilů. Těch "bolšínstvo" jistě bude, ale ti rozhodují jenom u voleb. Na nich stojí současná demokratická opozice, protože ti, kteří si po převratu pomohli, by na jejich zvolení do Parlamentu, do Magistrátu, atd. počtem nestačili.

      Smazat
    4. Když si někdy pustím ČT24, tak mám dojem, že by bez ČT24 ráno nevyšlo Slunce. A zprávy? Jen samé excesy, jak je to špatné a s touto vládou nejhorší. Připomeňme si paní Langšádlovou, jak prohlásila, důchodcům stačí 40 Kč, za komunistů dostaly 20 Kč. Jenže ta p..a zapomněla, že tehdy se za 20 Kč koupil dobrý oběd, a nyní mi to nestačí ani na svačinu.

      Smazat
  2. První fáze "nepořádku", lidé ještě doufají, že "stát" to zvládne.

    Druhou fází je moment, kdy tomuto lidé přestanou věřit a začnou se bránit sami. Ozbrojí se, to bude první krok. A pak je Hamáček zavře, protože jsou "ozbrojenou tlupou"?

    Začíná to být zajímavý, čas na rychlou korekci se krátí. Povolat armádu, jenže třeba ta naše, ehmmm. Snad to Amíci zvládnou, jinak bude mazec.

    OdpovědětSmazat
  3. Stačí si přečíst pitevní zprávu. V krvi měl Metamfetamin, Fentanyl, Norfentanil a Morfin. Taková malá laboratoř. Ještě k tomu měl COVID, takže je jasné na co umřel. Takže se nepouštějte do spekulací ;)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mohu prosit o link na pitevní zprávu toho kriminálníka? Ještě že neměl pracovní zápal...

      Smazat
    2. Ale klidně https://youtu.be/4hSBxlj0erM?t=1463, v celém videu je všechno včetně komentáře doktora, ale je to rusky. Od jisté doby jsem tak línej, že to anglicky ani nehledám

      Smazat
    3. 14.26 To je dobře. Také ruštině věřím po zkušenostech víc, než anglicky mluvícím. Díky za link.

      Smazat
  4. Vážený pane Kašpárku. Souhlasím s vámi s popisem událostí, které právě popisujete. Ale toto šílenství nevypuklo naráz. Amerika dostává okusit své vlastní medicíny, kterou naordinovala a ordinuje mnoha státům po celém světě už celá desetiletí. Nejen východní Evropě, ale i Africe (africké jaro), Asii (Gruzie a postsovětské republiky), Latinské Americe (Venezuela, Brazílie). Snaží se rozbít Rusko, Čínu korumpováním "lidových" lídrů. A pod záminkou občanské společnosti vyvolat chaos a dosadit svoje loutky. Následně zemi vyrabovat a držet v otroctví. Doslova. Příklad Ukrajiny právě běží v přímém přenosu nám před očima. Nikdy by mně nenapadlo hledat jakýkoliv sociální podtext ve filmech se Sylvestrem Stalonem. Vždycky jsem v nich viděl pouhou fantasmagorickou střílečku, jakousi moderní kovbojku s jasně definovanými a oddělenými postavami, které si divák nemohl zaměnit. Ale když vidím záběry z amerických měst tak si vzpomenu na film "Demolitionman". Nevím jestli scénárista měl nějakou vizi nebo prostě popustil uzdu své fantazii. V druhém případě skutečnost dohonila fikci. Ale absolutně vámi nesouhlasím v otázce propojení současných událostí s marxismem. Troufám si tvrdit, že o něm něco vím. Nevidím ani náznak spojení s marxismem. V ničem. V Americe (a tím méně jinde) nejde o třídní boj nebo osvobození utlačované třídy. Utlačovaná třída nerovná se lůza! A boj za její osvobození neznamená rabování a bezuzdné vraždění. marxismus definuje podmínky revoluce a její hybné síly. Včetně vedoucích elit na obou stranách. V USA (a nyní i jinde) nejde o revoluční boj. Nemá definován žádný cíl a není definována ani budoucnost. jde o povstání lůzy, která má jako první cíl se napakovat. Lůzou nemyslím pouze ty bandy v ulicích, ale i ty, kteří to řídí z průmyslových paláců a stranických sekretariátů. Ty především. Marx nikdy nedefinoval třídu podle rasy! Dokonce ani podle bohatství. Ale podle vztahu k vlastnictví výrobních prostředků. Nikde nepíše, že by dělník nemohl být bohatý a podnikatel chudý. Četl jste "Postavení dělnické třídy v Anglii" od Engelse? Nebo "18. brumaire Ludvíka Bonaparta" od K. Marxe, kde se právě popisuje revoluční situace a kdy k ní může dojít? Články o Komunardech? Současní "vůdci" nemají s Marxem společného vůbec nic! I pojem "neomarxismus" je zavádějící. Zúžení učení K. Marxe pouze na revoluci a to ještě pouze násilnou je známka absolutní neznalosti jeho díla a jeho nepochopení. Blíže to má k Bakuninovým anarchistům nebo Trockismu. Ale ne k marxismu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vážený pane danny,

      marxismus jsem na vysoké škole upřímně nenáviděl a učil se jej jen z donucení, nicméně dnes vidím, že některé společenské jevy Marx popsal velmi dobře. Abych studiem prošel, musel jsem se hlavní marxistické teze naučit velmi dobře. Takže mohu jen potvrdit to, co píšete. Tvrzení, že BLM je marxistické patří, podle mého názoru, do stejné kategorie, jako že multimiliardáři typu Sorose, případně Clintonovci a další elitní členové Demokratické strany jsou vlastně největší levičáci a komunisté. Zajímavější je ovšem otázka, proč někdo tyto hlouposti šíří a proč jsou tolik rozšířené na alternativních webech. Nemohu se ubránit dojmu, že jde o úmyslné matení pojmů a další vrstvu dezinformace, vytvářející chaos, v jehož důsledku nakonec nikdo ničemu nevěří.

      Smazat
    2. Danny 23:24 - pan Kašpárek je jen kašpárek asi pomatený Listopadem 1989 - Chátrou 77 a Havlismem?? Ano je naprosto mimo a hledá zase tak jak hledají současní politici jen kecy, jak zdůvodnit ale totální devastaci naší sociální společnosti postavená nyní na základech liberálů - světovém kapitálu a hodnotového systému občanů ?? To že dnes právě naši čeští polistopadový politici slouhové EUROATLANTSKÉHO modelu řízení právě takových politiků dle USA Kongresu a Státní agendy USA politici - kteří naprosto stejným způsobem destabilizují ve svém vlastním zájmu občany USA, bílé, černé, nevzdělané, negramotné, zbídačené - bezohledně tak postupují naši současní politici většiny stran?? Jen komunisté občas a Okamura se dokáží zamyslet nad jinou perspektivou naši rodin a dětí ?? Stejné priority jako USA prosazují a demoralizují tak náš národ a jeho skvělé občany - otrocky pracující za cizáky a zaprodané politiky, úředníky, justice, policie, armády, školství atd. Jen se podívejte na řízení ČT - KDO A KDE JE TAKTO na funkce připravoval, a to že naši poslanci konají za cizí zájmy jak v parlamentu, senátu, EUrodobytci až na pár výjimek zásadně proti vůli našich občanů ?? A to je celé - je to jen otázka času kdy to i zde rupne a tuto sebranku většiny pol. stran postavíme mimo zákon, potrestáme a začneme od základu opět budovat naši zem a novou společnost bez těchto KOLABORANTŮ eurohujerů a USA dacanů - agentů ??

      Smazat
    3. rád by som niečo o " učení " K, Marxa " - on učil ?

      Smazat
    4. Ad 2:39 a danny - „Zajímavější je ovšem otázka, proč někdo tyto hlouposti šíří a proč jsou tolik rozšířené na alternativních webech.“ – dobrý postřeh, já se domnívám, že tím důvodem je, že si americké elitářské mozky nemohou a ani neumí ve své „pyšné dokonalosti a vlastenectví“ přiznat, že je to jenom ten jejich kapitalismus svobody a demokracie, který kolabuje. Totiž, řada amerických think tanků vytváří mínění, že jim jejich svobodný kapitalismus pokazili levičáci, marxisté, bolševici, komunisté atd..

      Smazat
    5. Re (02:39):
      Ani jste nemusel psát o tom, že jste na škole marxismus (upřímně) nenáviděl.
      Protože z toho, co píšete dál, je jasné, že vás skutečně nepoznamenal.
      Pak ovšem nechápu, proč se vaší hluboké neznalosti vědomě pouštíte do jeho připisování k jakýmsi US "demokratům" či "altruistům", kteří nejsou ani jedním z toho a nadto jsou od autentického marxismu vzdáleni víc jak vy ...

      Smazat
    6. Jsem také jeden z těch, co nemají "marxismus" teoretický ze školy, jen zažitý aplikátory v praxi. Za to Marx nemůže.
      Nebyla by lepší diskuze o formě společnosti i světa bez záštit "celebrit", jen taková, jakou bychom si ji přáli?

      Smazat
    7. Pane Františku Opluštile (13. července 2020 14:03), Vy jste se ještě asi nenaučil koginitivně číst, že? Pouze reagujete jako na rudý hadr na to, že někdo neměl marxismus rád. Ale je tam napsán přesný opak toho, co jste si tam "přečetl". Nepatříte snad mezi bývalé učitele marxismu? Pak bych se ničemu nedivil (většina z nich byli, na rozdíl od Marxe, naprostí debilové).

      Smazat
    8. Re (10:05):
      Ano, máte pravdu, váš příspěvek jsem nepřečetl dost pozorně. Omlouvám se.
      ... a neučil, jen jsem od Marxe (na rozdíl od vás) leccos autentického (bez retuše) se zájmem přečetl. Mezi těmi mnohými, kteří mě učili, se ocitl i prof. Šmajs (pův. VŠ vzděláním technik, strojař), kterého bych si ani po těch letech netroufl klasifikovat tak, jak to šablonovitě činíte. Tehdy se zabýval vztahem vědecko-technické revoluce a společnosti, dnes je filosofickým zastáncem zájmů Země, jejího prostředí a životních forem. Asi budete znát jeho návrh Ústavy Země. Ojedinělý počin.
      Nepaušalizoval bych, lidi (i učitelé) jsou totiž pestřejším úkazem ....

      Smazat
    9. Ve svém článku jsme netvrdil, že BLM jsou merxisté, ale, že vůdčí osobnosti hnutí se k marxismu hlásí.

      Smazat
    10. Pane Břetislave Marku, z čeho soudíte, že jsem pomatený listopadem, Havlismem atd? Článek je přece o něčem úplně jiném. Kromě toho - mohu Vás ujistit, i když Vám po tom nic není, že názorově stojím na přesném opaku. Kritizoval jsem v článcích Havla ještě za jeho života. Například článek s názvem "Svobodný zednář opět v čele státu" přinesl problémy, o jakých se Vám při psaní drzých komentářů ani nezdá. A napsat, že Kašpárek je kašpárek, tak to je na úrovni prvního stupně základní školy (tam jsem se s tím před padesáti lety naposledy setkal)

      Smazat
    11. Pro pana Opluštila: Omluva přijata, i já se omlouvám, s tím generalizováním jsem to možná přehnal.

      Na učitele marxismu náš studijní kroužek ale neměl štěstí, od samého začátku jsme pro ně byli, jako budoucí fyzikové, téměř třídní nepřítel. Sami nás takto programovali přinejmenším kriticky vůči tehdejšímu politickému systému. Nebýt toho, moje averze na marxismus by možná nevznikla.

      Celý národ byl takto, dílem hlupáky a dílem mazanými darebáky, programován k tomu, aby se myšlenek socialismu zřekl. A ač mne tedy marxismus příliš nepoznamenal, a ačkoli se považuji spíše za příznivce postupného vývoje než revoluce, domnívám se, že vidím dostatečně jasně, že je marxismus diskreditován záměrně - pomocí těch nejodpudivějších záměn s podobným názvem. Důvod je jasný - je to historií prověřené východisko pro změnu politického systému a pro některé lidi tedy existuje pádný důvod se jej bát jako čert kříže.

      Smazat
    12. Re (22:50):
      No vida!, jako fyzik a chemik se dokážeme shodnout. K vašemu vyjádření už nemusím nic dodávat.
      Dík za příspěvek a názor, se kterým samosebou souhlasím, nenapsal bych to líp ...

      Smazat
  5. Pana Kašpárka výroky o "marxistické nesnášenlivosti" a "ve spojení s marxistickou ideologií" zcela přehlížejí, že s marxizmem jako takovým nemá hnutí BLM pranic společného. Ať se ho dovolává, jak chce. To by mohl pan Kašpárek vědět. Jinak nemá o Marxismu jako takovém ani tušení. Chce snad tvrdit, že marxismus, se svým internacionalismem, byl rasistický? Marx viděl společnost rozdělenou třídně, nikoli rasově. Chystá snad BLM socialistickou revoluci? Revoluci ruku v ruce se všemi proletáři? Ale jděte, pane Kašpárku, jděte, jděte ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. nie je to pravda - Marx spoločnosť definoval len ako Anglosaskú, a zbytok, mimo Magyarov, bolo nutné vyhubiť - áno, to je jeho postoj - takže bol rasista

      Smazat
    2. Čo to trepeš krajane5:38? Aspoň ozdrojuj svoje tvrdenia citátmi z jeho diela. Už nám tu k úplnému šíreniu chaosu treba aby pán Kašpárek označil aj husitské hnutie za Marxizmus-leninizmus. Komunisti boli ním priam posadnutí, ale keby toto Jan Hus dnes vedel, bol by ich prinajlepšom nakopal do zadku, v tom horšom prípade tiež upálil za bohorúhačstvo. On-oni bojovali za šírenie kresťanskej ideológie a nie za ateizmus. Ale k dobrému propagandistickému nezávisle-nezaujate sa tváriacemu gulášu z alternatívy, nezaškodí pridať aj nejaké exotické ingrediencie, nech to má dobrú korenistú chuť! Nevadí keď potom hostia ktorí z neho okúsili potrebujú štuple do zadku, alebo prinajlepšom pampersky:-). Môj profil Ukrofil

      Smazat
    3. Taky nechápu, jak někdo může naškrabat, neřkuli uveřejnit tak stupidní šplecht. Kašpárka už prosím NE!

      Smazat
    4. Myslel jsem, že tohleto bezmyšlenkovité nálepkování marxismem a neomarxismem má tento server už za sebou asi jako zarděnky a dětskou žloutenku. Ale ne, teď tuhle stupiditu vytáhl zase na světlo nějaký Kašpárek. Ach jo. Hlídejte si to trochu, působí to fakt hodně blbě.

      Smazat
    5. 5:38 kde jste to sebral, s tím vyhubením? Marx sám nebyl Anglosas, byl Němec židovského původu ..., pravda, Slovany nepreferoval. Tvrdil, že socialistická revoluce má a musí zvítězit v hospodářsky nejrozvinutější části světa. To byla tehdy Británie, severozápadní Evropa a západní část Německa.

      Smazat
    6. 5:38 kde jste sebral tu volovinu s tím vyhubením? Marx sám nebyl Anglosas, byl Němec židovského původu ..., pravda, Slovany nepreferoval. Tvrdil, že socialistická revoluce má a musí zvítězit v hospodářsky nejrozvinutější části světa. To byla tehdy Británie, severozápadní Evropa a západní část Německa.

      Smazat
    7. Pro Anonyma z 13.července 2020 9:31: Děkuji za doporučení "Kašpárka už ne" Není to poprvé, co někdo doporučil "Kašpárka zrušit pro jeho názory". Už jsem si tím prošel, a to od větších kapacit než jste Vy, který nemáte ani odvahu se podepsat.
      S pozdravem František Kašpárek, autor článku

      Smazat
  6. Vždyť je přece úplně jedno kdo je, nebo bude, presidentem. Deep state přece dá pozor aby se nic podstatného nezměnilo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to se velice pletete pokud to vyhraje biden tak to bude mít negativní následky i pro nás.

      Smazat
  7. dobrý článek, výborná debata! (zatím)

    OdpovědětSmazat
  8. dobrý článek, výborná debata! (zatím)

    OdpovědětSmazat
  9. Myslím, že článek pana Kašpárka je typickou ukázkou dnešního zmatení pojmů. Marxismus minimálně zaměňuje zřejmě s anarchismem, ale bez argumentů, pouze , že je "nesnášenlivý". Myslím , že je to ten samý přístup, jako u tak zv. euromarxismu, který je rovněž spojován s marxismem. Nebo lépe, že vychází z marxismu. S marxismem má společné jen to, že je vložen do názvu. Je to zmatení pojmů, pokud se jasně nedefinuje o co jde. Myslím, že je to záměrné zmatení pojmů, stejně jako umělé vytváření "chaosu" ve světě, jako kdyby nebylo ve světě dost reálných rozporů. A zřejmě zde je jádro věci, zmatení, zamlžení a podsunutí (dnes se tomu říká dezinformace) toho co vytváří ještě větší zmatek v hlavách lidí, aby bylo možno společnost a svět ovládat tak, jak se to "těm", kdo stojí v pozadí hodí. A tak to známe i z mezinárodních vztahů,(zmatení pojmů) s cílem ukázat nepřítele.

    OdpovědětSmazat
  10. Marx na základě poznání vývoje společnosti a zejména kapitalismu, napsal vizi, program, jak se společnost bude vyvíjet a jak ji měnit, ale nikde jsem u něj nezaznamenal, že "dějiny společnosti končí". Společnost se dle něj vyvíji neustále. V dnešní době dle mě bohužel špatným směrem. Ale rozpory kapitalismu o kterých psal v 19 století zůstávají a zvětšují se , kapitalismus bude nutno změnit. Rozpory lidstvo donutí. V Japonsku uvažují, že současnou společnost , která je zaměřena pouze na zisk, bude nutno změnit tak, aby hlavní bylo zdraví lidí, zdravé jídlo, zdravé prostředí, lidské štěstí. Mě to něco připomíná.

    OdpovědětSmazat
  11. Černoši součástí naší historie nikdy nebyli.Neměli jsme kolonie a Afrika byla daleko. Možná tak nějaký exot dovezený cestovatelem. Nepotřebuji se s nimi bratřit, neměl bych si asi s nimi o čem povídat. Nepotřebuji na ně svůj názor měnit. A na gorilovačku je určitě nepozvu... M.R.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. První co udělali na pozvání humamitárníků byla grilovačka švédek. Chvilku toho byl plný internet ale smazali vám tu kulturu.

      Smazat
  12. O neomarxismu začali mluvit pravičáci, kteří nechtějí přiznat, že za stávající situaci může právě pravicový liberální kapitalismus postupně se převracející ve fašismus. Žádná svobodná soutěž ideálů, myšlenek stejně jako volný trh ve skutečnosti v liberálním kapitalismu neexistuje ! Ze své podstaty je kapitalismus lidojedský systém, kde vždy silnější požírá slabšího. Naivní představy u nás např. Klause, že může existovat nějaký "malý, hodný, český kapitalismus se spravedlivým volným trhem" je nesmysl. Žádný volný trh neexistuje. Téměř vše pohltily nadnárodní zločinecké korporace. Také "volná soutěž" stran je podvod. Strany jsou rovněž zločinné mafie a demokracii tímto způsobem nelze vybudovat. Pouze přímá demokracie a sociální spravedlnost mohou vést k demokracii !

    Ani u nás neexistuje už žádná pravice a levice ! Strany se po sametovém podvodu zdiskreditovaly. Strany jsou pouze zájmové korporace parazitů, kterým jde pouze o koryta. Babiš proto pořád tvrdil: "My nejsme strana. My chceme "makať" a dělat pořádek". A proto založil ne stranu, ale sektu ANO. To je však ještě větší banda oportunistů a parazitů než Modré straky se všemi ostatními ptáky dohromady. Všechny strany jsou paraziti a škůdci. Kradly a kradou jako o závod. Ale jsou to jen amatéři a příštipkáři. Bureš je "profesionál" a je proto ještě mnohem efektivnější parazit ! Protože on si to rozkrádání v tomto bezprávním státě uměl "legalizovat". O to není menší ksindl a parazit. Babiš není řešení problémů, protože sám je součástí systému. Babiš sám je PROBLÉM a problémy vytváří.A nyní už mu nestačí privatizace nějaké další firmy. Nyní si postupně privatizuje stát. A to je čistý korporátní fašismus ! Cesta s Babišem je cesta na Ukrajinu !

    Tedy žádní zbohatlící vč. agenta Bureše nebudou hájit a řešit zájmy běžných občanů a stejně tak žádné politické strany. Obě skupiny jsou pouze paraziti parazitující na práci a životech občanů a slouží ve hře na demokracii. Individuální politici z řad zbohatlíků = individuální paraziti a politické strany = korporátní mafiánští paraziti nejsou řešením a cestou k demokracii.
    Pouze přímá demokracie budovaná ze zdola, kdy si občané přímo vyberou zástupce dlouhodobě školené a připravené na výkon řídících funkcí podle současných teorií řízení procesů společenských tedy sociálních supersystémů. Operovat se přece necháme jen u vyškoleného lékaře-odborníka na medicínu a nikoli u učitele nebo zemědělce, natož trhovce či pingla. Proto je nesmyslné si myslet, že učitel, lékař či herec nebo i montér, zedník budou jen z titulu stranické nominace dobře řídit složité sociální a společenské procesy sociálního supersystému, kterým společnost ve skutečnosti je. Výběr politiků přes systém "volné" soutěže stran - tzv. zastupitelská demokracie - se v nové době masově začala prosazovat po Francouzské revoluci 1789. Je to globalisty vymyšlený podvod. Ve většině zemí světa po většinu času od té doby tedy "volíme - jak voli" ! A žádné volby nikdy nic k lepšímu pro většinu nezlepšily. U nás po sametovém podvodu rovněž 30 let volíme ! Vystřídalo se v parlamentu a ve vládě mraky stran (=mafií a zločineckých korporací). A vše je stále horší a horší ! Jak je to možné ? Protože žádné volby nemění podstatu a tou je SYSTÉM : otrokářský tlupo-elitářský ! Mění se jen loutky=paraziti, kteří za udržování SYSTÉMU u moci dostávají podíl na moci a prachy. Protože tzv. zastupitelská demokracie je podvod od samého počátku. Ve skutečnosti vše, většinou bezstrukturně, aniž bychom to viděli, řídí SYSTÉM ! A ten je stále stejný. Stále otrokářský ikdyž změnil formu okovů. Už nemáme na rukou železné náramky. Ale okovy peněz a dluhů z nás udělaly ještě větší otroky.

    OdpovědětSmazat
  13. Pouze se vytváří dojem, že "demokraticky vládne lid". V realitě však zastupitelská demokracie se "svobodnými" volbami je nástroj korupce ze své podstaty. Je to výtah k moci a penězům, kdy bezvýznamné nuly, které o řízení nemají ani nejmenší ponětí, jsou systémem "zvoleni" na vysoké funkce s abnormálními příjmy a dalšími brebendami. Vesměs individua těžce psychopatická a parazitní, která by se v normálním životě ani neuplatnila. A politické funkce v nich vytvářejí pocit, že oni vládnou, řídí a rozhodují. Ve skutečnosti jsou oni sami také otroky systému (sice za velké peníze) a žádnou reálnou moc nemají a většinou to ani nechápou. Moc mají osnovatele tohoto systému v zákulisí a své hráče, figury i loutky řídí a manipulují s nimi stejně, jako tyto loutky manipulují s námi občany. Hierarchický tlupo-elitářský systém funguje právě na principu "elit" a tlupy a vytváření mylného dojmu, že i Nýmand z tlupy se může stát "elitou".
    Proto ústřední problém společnosti je tlupo-elitářský systém, který momentálně vládne pod vývěskou liberálního kapitalismu a demokracie. Ve skutečnosti se jedná o stále jeden a tentýž otrokářský tlupo-elitářský systém umožňující zákulisním elitám a jejim loutkám, z nichž do určité míry systém dělá "elity", ovládat a zotročovat drtivou většinu obyvatel.
    Ale pro majitele SYSTÉMU je nás už moc. Jadernou válku SYSTÉM spustit nemůže - to by i jeho vlastníci zdechnuli. A tak vymysleli nástroje pomalé postupné genocidy. A genocidních nástrojů používají plno. Drogy, chlast, sexuální zvrácenosti, jedovaté potraviny a "léky", nemoci, multi-kulti atd. Ale protože to jde pomalu, tak je to třeba urychlit. Aby se lidé zabíjeli sami. A tak se vymyslí "světový terorismus" a následná migrace. A náboženské a rasové války urychlí genocidu přemnožené populace. Kdo to nevidí, je slepý nebo blbý. Mnohdy oboje. Souhlasu netřeba !

    Volby proto nic nevyřeší. Je nutno zlikvidovat současný zločinný systém se všemi jeho viditelnými i neviditelnými "elitami" a začít budovat nový systém s přímou demokracií budovanou od spodu, společnost lidskou, sociálně spravedlivou a mravní, společnost bez parazitujících elit. To je budoucnost lidstva.

    OdpovědětSmazat
  14. OPět povinný a opět neopodstatněný kopanec do marxismu. Špičky BLM jsou asi takoví marxisté, jako já eskymák. Když působí dojmem, že sotva zvládli velkou násobilku, tak asi nejspíš nebudou kovaní marxisté. BLM slouží především nejtvdršímu kapitálu, tudíž fakt a opravdu to nebudou žádní marxisté. MOžná to jsou hlupáci, troubové a jelimani, to ano. Ale marxisté?

    OdpovědětSmazat
  15. V hodnotově nezakotvené společnosti musí zákonitě, dříve či později dojít k rozporům a střetům mezi občany, z nichž část se stává dezorientovanou. Začne hledání mantinelů a pokud se přidá benevolence soudů a policie, jsme na cestě k vytvoření napětí ve společnosti , k nepokojům a chaosu.
    Otázkou je, co je cílem tlaku na rozvolnění morálky a jen těžko lze uvěřit, že řídícímu aparátu není jasné, kam se společnost může dostat.
    Je cílem, pomocí zvýšeného napětí ve společnosti, rozdrobení jednoty obyvatelstva s následným prosazením omezení osobních svobod a zvýšení pravomocí silových složek v "zájmu" ochrany občanů? Mají se snad národní státy dostat do situace, kdy občané obviní vlastní vlády z neschopnosti a s radostí přijmou vlády "zvenčí"? Nejlépe jednotnou z Bruselu a nebo jinou, snad celosvětovou?
    Už dávno pojmy jako levice, pravice, socialismus, kapitalismus, marxismus atd. ztratily svůj původní význam. Část se používá jako nadávka a negativní nálepka, část jako onačení "správného" názoru. Nějak nám uniká, že podstatné jsou činy, ne žvanění. Činy je potřeba hodnotit.
    V současném systému jsou volené figurky zcela bez odpovědnosti za své rozhodování a volič se může "udrbat" za ušima, jak je to možné. Ať zvolím kohokoliv, situace se nijak zásadně k lepšímu nemění. Skutečná demokracie je kupčení s mocí a snahou lid z rozhodování vyřadit. Prozatím nás ještě musí akceptovat, ale dělají to s nevolí a vždy jim jde pouze o jedno, o vlastní profit.
    Takže tu máme zprivatizované obce a města, všudypřítomná korupce a státní aparát, který o skutečný rozvoj státu nemá vůbec žádný zájem. Bude stále těžší tady žít.
    Rozvinutá a vyspělá společnost je svázána pravidly a povinnostmi, které jsou nutným základem pro samotnou její existenci. Nic méně a nic navíc. Holé zadky v průvodech a debaty o tom, zda i muži mohou menstruovat jsou zcela nesmyslné a ztrátou času.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní13. července 2020 10:43
      Zdravím a akceptuji Vaše názory. Ale nedá mi, se nevyjádřit k jedné Vaší myšlence:
      „Rozvinutá a vyspělá společnost je svázána pravidly a povinnostmi, které jsou nutným základem pro samotnou její existenci. Nic méně a nic navíc.“
      Naše liberální společnost je tedy svázána pravidly, která udržují a upevňují liberalismus. Ale ten je tím zdrojem veškerého zla, z kterého potom vycházejí i ty uvedené holé zadky a menstruační debaty.
      Takže ta pravidla je třeba změnit. Když to jde v také stále ještě liberálním Rusku, mělo by to jít i zde. P.K.

      Smazat
    2. P.K. Jsme v nadějném počátku, kdy ztracená, často zatracovaná pravidla stmelující společnost, byla nahrazena líbivými hesly a PR penězi z Deep State, začíná mladé unavovat a naopak je revolucionizovat oběma směry.

      Bude záležet na politických stranách a rétorice jejich lídrů.
      Jak správně apeluje ABC, "Rozvinutá a vyspělá společnost je svázaná pravidly a povinnostmi, které jsou nutným základem pro samotnou její existenci". Já doplňuji, že formulovat tyto pravidla mohou politici ale schválit je nebo odmítnout (jednotlivé body Ústavy) musí být provedeno jen občany povinně aby měli také odpovědnost. Tak se snažte v SPD, ať vám "neujede vlak".

      Smazat
    3. Podstatný je způsob, jakým jsou mantinely chování ukotveny ve společnosti. Snaha postihnout zákonem jakýkoliv detail a jev vede k nepřehledným a nejednoznačným zákonům a postupně se stává brzdou rozvoje.
      Zjednodušeně řečeno ... povolením beztrestného rozkrádání státního majetku byla podkopnuta stolička spravedlnosti, která se nyní houpe na laně a dusí se. Důsledky vidíme dnes a denně okolo nás. Stát bez ideologie, bez perspektivy rozvoje. Degradaci ve většině oborů, včetně vzdělávacího systému. Jak jsem již zmínil, jediný zájem lidí aktivních v politice je vlastní profit. Pokud se toto nezmění, lépe nebude. Nebude proto, že bez definice pojmu "stát", budeme všichni tápat. Kdo dnes dokáže definovat svoji představu o státu? Představu založenou na zkušenostech předchozích generací, představu zohledňující jevy v okolních zemích, v přírodě? Kde je dlouhodobé stanovení priorit? Krom neustálého tlaku na zvyšování poplatků, pokut, cen bydlení, energií, potravin, zdravotnictví atd.?
      Potřebujeme definovat základ společnosti. Obnovit morálku a udělat to nejjednodušší, propagovat normální chování, ne přispívat na pochody holých zadků.
      Vyspělá společnost musí mít pravidla minimálně omezující osobní rozvoj na straně jedné a na straně druhé jednotlivec nemůže dělat to, co škodí jeho okolí.
      V tuto chvíli cítím, že cesta vpřed nevede přes LGBT revoluce, bourání pomníků, bombardování jiných zemí, nechutné vykořisťování a rozvolnění suverénních států do větších útvarů.
      Asi bychom měli začít tam, kde jsme skončili. V listopadu 89 a zamyslet se, bez předsudků co bylo dobré a pokud ne, jak se to mohlo změnit. A skončíme u jakési verze sociálního státu, kde množství osobního majetku bude omezeno. Ostatně, historií lidstva se táhne dilema "kolik toho může jednotlivec vlastnit s prostředí okolo nás".
      Pane Povolný, politickým stranám nevěřím. Jediná šance pro lid, je založit si vlastní stranu a definovat její ideologii. Stávající strany se zorientovali v ekonomickém chaosu a stali se z nich firmy na rozprodej státního majetku. Prodejem výrobních prostředků se stát zřekl řídících pák na ekonomiku a stal se z něho pouze výběrčí daní.
      ABC

      Smazat
    4. ABC-ráno jsem v pracovním procesu, tak jen krátce. Politickým stranám nevěříte a jinou chcete zakládat?
      Nejde o politické strany, lid si je neumí založit ale o jejich kontrolu lidem.
      Kupodivu ale jinde Patricka Ungermana úpěnlivě sám žádám o totéž. No nic, je třeba se shodnout jakou společnost chceme a jakými prostředky toho dosáhnout.
      Máme na to, doufám dost času a naše omladina ještě víc. Pro dnes dobrou noc všem.

      Smazat
    5. Anonymní13. července 2020 22:22
      Váš příspěvek k tomu míří, a já to řeknu na plnou hubu. Souhlasím, že nebylo správné zavrhnout vše, co jsme měli před rokem 89. Kardinální otázka je, proč se tak stalo. Podle mého názoru proto, že jsme přišli o suverénnost a naši politici neřešili prospěch státu, nýbrž vůli západních mentorů, kteří zde převzali kontrolu. A ti zase řešili jak to uspořádat, abychom se k té suverénnosti nedostali. Tento stav trvá doposud. Cožpak Babiš nevzal do vlády ČSSD, která již byla západními mentory podchycena (viz členství Hamáčka v Aspen institutu), místo stejně silné SPD, která však má v programu posilování suverenity země?
      Bez práce na posilování své suverénnosti, jsou veškerá dobrá předsevzetí na vodě, neboť vývoj bude záležet pouze na vůli mentorů. P.K.

      Smazat
    6. Pane Povolný, jak definujete politickou stranu?
      Stávající parlamentní politické strany jsou firmy. Jejich produktem je přístup ke státnímu rozpočtu a smyslem jejich konání je získat ve volbách co největší počet hlasů a s tím pravomoc rozhodovat o toku financí. Postrádají ideologii, modlou jsou pouze peníze, což se odráží na stavu naší společnosti.
      Za peníze jsou ochotni prodat státní suverenitu a budoucnost nás všech. Jedna cesta ke změně vede přes využití možností systému, kde vidím prostor pro ideově a pronárodně orientovanou stranu. Další možností je otřes ..... , nebo splynutí s mocnějším sousedem za souhlasného mručení většiny ... cca: 10%? :-)
      Všimněte si, jakým způsobem dnes probíhají dotace. Na pozadí idea o podpoře obnovitelných zdrojů, v popředí účelně vynaložené prostředky ve výši cca: 30%. Zbytek slupne administrativa, úplatky a zisk. Předpokládám, že v podobném duchu se realizují státní "investice" i v jiných oborech, kde poměr cena/výkon může být i podstatně horší.
      Dobrý hospodář by se mě snažit o jiný poměr. Pokud se o problému hovoří, stává se dokonce "horkým" volebním tématem a v průběhu let se nic zásadního nemění, budeme tu asi mít zásadní strukturální problém.
      Proto ... čistá strana bez přeběhlíků a profesionálních politických matadorů (korupčníků). Vím, šance je malá, ale pokud dozraje čas a zbude tu pár jedinců s vlastním názorem a životními hodnotami vhodně urovnanými ..... Ten marasmus, co způsobily "ty naše elity" za uplynulých třicet let se bude minimálně stejnou dobu dávat dohromady, pokud to panstvo z demokratického západu nezhasí hned v počátku.
      ABC

      Smazat
  16. „Cena vítězství“ a cena svědomí. V Česku se natočil nový film o válce a osvobození Prahy. Český mainstream si ho nevšiml

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020071212211373-cena-vitezstvi-a-cena-svedomi-v-cesku-se-natocil-novy-film-o-valce-a-osvobozeni-prahy-cesky/

    OdpovědětSmazat
  17. https://www.arfa.cz/sef-ceskych-tajnych-sluzeb-mr-bis-kdo-je-tajemna-zena-ktere-chodi-libat-prsten-podivna-zprava-o-vnitrnim-nepriteli-a-utajeny-rozpocet-12-miliard-medaile-za-spolupraci-s-cizimi-agenty/#.XwcQyW0za70

    OdpovědětSmazat
  18. Nevím proč se zde odehrává na klávesnicích třídní boj.Snad vás uspokojí, že K.Marx je a zůstane zařazen mezi filozofy. Mimochodem u nás se snad nikde nevyučuje a na universitě v Michiganu patří do výukového programu. Nepátral jsem dál, ale není to prý ojedinělé. Na druhé straně všem ultramarxistům doporučuji prostudovat jeho prvotiny budou překvapeni. Navíc lidsky Karla Marxe nelze brát za vzor, je dobře vědět, že o jeho nemanželkého potomka se postaral Engels. V tehdejší době to od něho nebylo zrovna fér. Tak hoši klídek.

    OdpovědětSmazat
  19. Hitler, aby přilákal dělníky do NSDAP a zmátl Němce též nazval svou stranu "národně socialistickou" i když se socialismem neměla nic společného.Tady se z rasistického hnutí černochů dělá marxistické hnutí. Amerika sklízí plody své politiky! Pokud se EU cítí povinováni odčinit svou koloniální minulost poklekáváním a odprošováním černochů nikdo jim v tom nebrání! Ale nechtějte po nás, abychom dělali totéž, slovani na tom nebyli v uplynulých stoletích o moc lépe než černoši a my žádné kolonie nikdy neměli!!!Totéž platí i pro pomatence v ČT, co točí filmy o odsunu a dělají ze sudetských Němců oběti! Ano, byli obětmi, ale své vlastní politiky a spoluúčasti na šestiletém teroru vůči Čechům a Moravanům!!!Dodnes se za rozbití ČSR a okupaci neomluvili o odškodnění raději ani nemluvím.

    OdpovědětSmazat
  20. Marx i Engels byli lidé, neomylné z nich udělal "byrokratický"režim, který také neměl všechny znaky společnosti, jak si ji představovali. Ale to není podstatné, jejich metoda zkoumání světa, jejich filozofické myšlenky, idee zůstaly. Myslím, že jsou stále inspirující, samozřejmě svět a společnost se za dobu od nich vyvinula. Podstata jimi kritizovaného kapitalismu zůstala stejná a ještě s většími rozpory.
    Koho si lze brát za vzor, ale o to tu neběží, snad jen pána boha. Ne "ultramarxisté ?", ale skutečná levice a nejen ona, může jejich metodu a myšlenky používat, ale ne, jak píše anonym (ortodoxně), ale tvořivě dle vývoje společnosti. Také jsem nepochopil, že v diskuzi probíhá třídní boj, nechápu ? Výměna názorů a diskuze je třídní boj ? Ten bude až naštvaní a bezbranní lidé na př nebudou mít pitnou vodu a mnohde ji již nemají.

    OdpovědětSmazat
  21. Marx, když už se tady o něm diskutuje, si dal především za úkol ukázat co je to kapitalismus a to dokázal.
    Žádná filosofie se nemůže zastavit na místě a nerozvíjet se, protože odpovídá vždy možnostem své doby. Každý - opakuji každý - filozof mohl ve svých myslích a pracích tvořit jen z toho, co bylo před tím a co se dělo kolem něho. Tečka. Marx předpokládal to, že "anglosaští" dělníci (a především právě v Anglii), kteří na tehdejší dobu měli mnohem větší znalosti než kdy před tím, povstanou za "lepší" svět. Jenže "zapomněl" na to, co nemohl znát , že jednak část zisku velkokapitál byl ochoten "dát" do oběhu jako "lepší" platy a postavení pracující chudiny ve společnosti a jednak si nemohl tehdy v praxi plně uvědomit a ověřit, jak se dá manipulovat s vědomím a podvědomím člověka i proti jeho vůli v masovém měřítku. Lenin jeho teze prostě využil a hlavně rozvíjel dále (nebyl jediný, ale on to udělal v praxi).
    Manipulace je to, když děláte to, co byste normálně neudělali, ale uděláte to, když vám to někdo "nakecá", ovšem tak, že si to ani neuvědomujete a myslíte si, že je to vaše osobní a uvážená volba. Jako by jste to chtěl udělat od narození. To, co je dnes v oblasti manipulace lidmi, jsou dlouhým vývojem zdokonalované metody i díky "novým" prostředkům manipulace. Pokud si někdo myslí, že manipulace je jen účelová, pak se plete. Stejné postupy, jen s jiným "tovarem" lze použít prakticky v každé oblasti lidského dění. Tedy to, co je používáno jako manipulační prvek v reklamě na zboží z vašeho marketu, lze v malé obměně použít i pro politiku a tak dále.
    Pokud si někdo myslí, že se Marx nevyučuje, tak jak je to u nás nevím, ale vím, že na elitních školách po světě se o něm učí! Opakuji opět - na elitních školách! Jako základ. Pak ale by u nás nebyly elitní školy. To jen ti, co by to mohli případně "zneužít" proti elitě ... se nechají navést na směry jako používání pouhých slov, aniž chápou, že byli zmanipulováni, protože zapomínají na podstatu jevů, se pak jen maximálně vyřádí vztekle na slovech jako třeba "židomarxista".
    Současná "praktická teorie" marxismu se rozvíjí převážně v duchu a kontextu toho, co bychom pojmenovali jednodušeji jako trockismus a v jemu podobných směrech. Jiné směry jsou, ale nedostávají se tak "plynule" do povědomí.

    Soudní procesy v Americe jsou natolik spravedlivé, kolik má která strana financí na právníky. A spravedlnost přestane vyznávat spravedlnost tehdy, když se lidé nechají koupit. Jakýmkoli způsobem.

    Události v Americe jsou, kromě jiného, zaměřené také na pokud možno definitivní odtržení "různých barev kůže" od sebe, a tím ztížení účinného odporu proti skutečným osnovatelům toho všeho, čemu se někdy říká NWO. Pustili by to pravděpodobně do "oběhu" dříve nebo později, dost možná to měli připraveno na období finanční krize, která prostě musela v této době plus minus vypuknout a kterou se jim však povedlo "lépe" zamaskovat pod virem. Každopádně rychlost s níž to vše probíhalo by měla být prvním varovným signálem.

    OdpovědětSmazat
  22. Jak z diskuse vyplývá, Marxismus odhalil problémy společnosti v kapitalismu a chtěl je řešit. Komunisté chtěli přeměnit svět k lepšímu. Jenže jestliže se k moci dostanou pitomci, bez kritického myšlení pak i ze sebelepší teorie se stane "hnůj".
    Když jsem dnes četl na teletextu ČT výzvu miliardářů v USA o zvýšení zdanění jejich majetků a příjmů, jsem zvědav, jak na to budou reagovat naši miliardáři, Filaja, Kalousek či Šláfenberg. Že by američtí miliardáři byli tak uvědomělí? Stačilo by málo z obrovských majetku amerických miliardářů, aby se, pokud bude o to zájem, situace v USA normalizovala. Ovšem nevěřím, že by z toho vzniklo něco dobré pro všechny i tu lůzu.

    OdpovědětSmazat
  23. Chcete nějaké pěkné video? ČT se na to určitě vrhne všemi deseti ;) Video se jmenuje modré životy proti černým, velmi poučné. New York
    https://www.youtube.com/watch?v=rMC7wL_CjmM

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.