Reklama

středa 1. července 2020

Jak jsme prodali Sovětský svaz a Československo za plastové nákupní tašky

Andre Vltchek jako reportér ve válečné zóně Goma v Kongu
Andre Vltchek
1. 7. 2020    CounterCurrents, překlad Zvědavec

Už několik měsíců chci sdílet tento příběh se svými mladými čtenáři v Hongkongu. Vypadá to, že nyní nastal ten správný čas, kdy zuří ideologická bitva mezi Západem a Čínou, v důsledku čehož trpí Hongkong i celý svět.

Chci říci, že nic z toho není nové, vždyť Západ již destabilizoval tolik zemí a území, a desítkám milionů mladých lidí vymyl mozky.

Vím to, protože v minulosti jsem byl jedním z nich. Kdybych si tím neprošel, nemohl bych v žádném případě pochopit, co se nyní děje v Hongkongu.

Narodil jsem se v Leningradě, krásném městě v Sovětském svazu. Nyní se nazývá Petrohrad, a už to není Sovětský svaz, ale Rusko. Máma je napůl Ruska, napůl Číňanka, je umělkyně a architektka. Dětství jsem prožíval mezi Leningradem a Plzní, průmyslovým městem, které je známé pivem, na nejzazším západním okraji tehdejšího Československa. Táta byl jaderný vědec.

Tato dvě města byla odlišná. Obě představovala něco zásadního v komunistickém plánování, v systému, o němž vás západní propagandisté ​​učili, abyste jej nenáviděli.

Leningrad je jedno z nejúžasnějších měst na světě, jsou zde jedny z nejznámějších muzeí, operních budov a baletních divadel, veřejných prostor. V minulosti to bývalo ruské hlavní město.

Plzeň je oproti tomu malé město se 180 000 obyvateli. Ale když jsem byl dítě, bylo tam několik vynikajících knihoven, uměleckých kin, operních domů, avantgardních divadel, uměleckých galerií, zoo, zabývající se výzkumem, a byly zde věci, jak jsem si uvědomil později (když už bylo příliš pozdě), které byste nenašli ani ve velkých amerických městech, čítajících přes milion obyvatel.

Obě města, jedno velké, jedno malé, měla vynikající dopravní spojení, rozlehlé parky a lesy, sahající až k předměstí, a také elegantní kavárny. V Plzni bylo bezpočet tenisových kurtů, které jste mohli použít zdarma, fotbalové stadiony, a dokonce i badmintonové kurty.

Život byl dobrý, smysluplný. Bohatý. Ne bohatý ve smyslu peněz, ale bohatý kulturně, intelektuálně a s ohledem na zdraví. Být mladý bylo zábavné, znalosti byly zdarma a snadno přístupné, kultura byla na každém rohu a sport byl pro každého. Tempo bylo pomalé: měli jsme spoustu času na přemýšlení, učení, analyzování.

Ale zároveň vrcholila studená válka.

Byli jsme mladí, vzpurní a snadno zmanipulovatelní. Nikdy jsme nebyli spokojeni s tím, co jsme měli. Vše jsme považovali za samozřejmost. V noci jsme byli přilepeni k rozhlasovému přijímači a poslouchali jsme BBC, Hlas Ameriky, Rádio Svobodná Evropa a další stanice, zaměřené na diskreditaci socialismu a všech zemí, které bojovaly proti západnímu imperialismu.

Československé socialistické průmyslové konglomeráty stavěly ze solidarity továrny, od oceláren až po cukrovary, v Asii, na Středním východě a v Africe. Ale nebyli jsme na to hrdí, protože západní propagandistická média pouze zesměšňovala takovéto počiny.

V kinech dávali mistrovská díla italské, francouzské, sovětské a japonské kinematografie. Ale říkali nám, abychom se pídili po brakových filmech z USA.

Nabídka hudby byla skvělá, od živé po reprodukovanou. Téměř veškerá hudba byla dostupná, i když s určitým zpožděním, v místních obchodech nebo dokonce živě. To, co se v obchodech neprodávalo, byl nihilistický šunt. To však bylo přesně to, o čem nás přesvědčovali, že bychom to měli chtít. My jsme po tom opravdu nesmírně toužili a kopírovali jsme si to na kazetových magnetofonech až s nábožnou úctou. Pokud něco nebylo k sehnání, západní média křičela, že to je hrubé porušení svobody projevu.

Věděli, a stále vědí, jak manipulovat s mladými mozky.

V určitém bodě jsme se změnili na mladé pesimisty, kritizující vše ve své vlastní zemi, bez jakéhokoliv srovnání, bez jakéhokoliv náznaku objektivity.

Zní vám to povědomě?

Říkali nám to, a my jsme to jen opakovali: všechno v Sovětském svazu nebo Československu je špatné. Všechno na Západě je skvělé. Ano, bylo to jako nějaké fundamentalistické náboženství nebo masové šílenství. Sotvakdo byl vůči tomu imunní. Vlastně jsme tím byli infikovaní, nemocní, změnění na idioty.

Využívali jsme veřejná, socialistická zařízení, od knihoven po divadla, až po dotované kavárny, kde jsme glorifikovali Západ a očerňovali naše vlastní národy. Takhle nás naočkovaly západní rozhlasové a televizní stanice, a také publikované texty, propašované do našich zemí.

V té době se staly plastové nákupní tašky ze Západu symbolem prestiže! Však víte, igelitky, které dostanete v levných supermarketech nebo obchodních centrech.

Když o tom přemýšlím s odstupem několika desetiletí, stěží tomu můžu uvěřit: mladí vzdělaní chlapci a dívky, hrdě kráčející po ulicích, vystavující na odiv levné plastové nákupní tašky, za něž zaplatili docela velkou sumu peněz. Protože byly ze Západu. Protože symbolizovaly konzumní způsob života. Protože nám bylo řečeno, že konzumní způsob života je dobrý.

Říkali nám, že bychom si měli přát svobodu. Svobodu v západním stylu.

Instruovali nás, abychom „bojovali za svobodu“.

V mnoha ohledech jsme však byli mnohem svobodnější, než Západ. Poprvé jsem si to uvědomil tehdy, když jsem přijel do New Yorku a viděl jsem, jak místní děti mého věku mají chabé vzdělání, jak chabé jsou jejich znalosti o světě. Jak ubohá kultura byla zde, ve středně velkém severoamerickém městě.

Všichni jsme chtěli značkové džíny, dožadovali jsme se jich. Toužili jsme po západních hudebních značkách, přitom jsme měli elpíčka. Nebylo to o podstatě nebo poselství. Byla to forma nad podstatou.

Naše jídlo bylo chutnější, vyprodukované ekologicky. My jsme ale chtěli pestrobarevné obaly ze Západu. Požadovali jsme chemikálie.

Byli jsme neustále naštvaní a znepokojení, stále jsme něco konfrontovali. Provokovali jsme rodinu.

Byli jsme mladí, ale cítili jsme se staří.

Vydal jsem svou první knihu poezie, poté jsem odešel ze země, zabouchl jsem za sebou dveře, a odcestoval jsem do New Yorku.

Brzy jsem si však uvědomil, že jsem byl podveden!

Tohle je velmi zjednodušená verze mého životního příběhu. Nemám na to více prostoru.

Jsem ale rád, že se o svůj příběh mohu podělit se čtenáři z Hongkongu a samozřejmě se svými mladými čtenáři z celé Číny.

Dvě nádherné země, které bývávaly mým domovem, byly zrazeny, doslova prodány za nic, za značkové džíny a plastové nákupní tašky.

Západ oslavoval! Několik měsíců po rozpadu socialistického systému byly obě země doslova okradeny o všechno ze strany západních firem. Lidé přišli o domov a práci, došlo k odvrácení od internacionalismu. Hrdé socialistické společnosti byly zprivatizovány a v mnoha případech zlikvidovány. Z divadel a uměleckých kin se staly levné second handy.

V Rusku klesla průměrná délka života na úroveň subsaharské Afriky.

Československo se rozdělilo na dvě části.

Nyní, po několika desetiletích, jsou Rusko i Česko opět bohaté země. Rusko má mnoho prvků socialistického systému s centrálním plánováním.

Mně však chybí obě tyto země, tak jak jsem je znal, a z různých průzkumů vyplývá, že většině obyvatel také. Rovněž cítím vinu za to, že jsem se nechal naočkovat, využít, a že jsem určitým způsobem zradil.

Poté, co jsem procestoval svět, chápu, že to, co se stalo v Sovětském svazu i Československu, se stalo v mnoha dalších zemích světa. Nyní se Západ zaměřil na Čínu prostřednictvím Hongkongu.

Kdykoli jsem v Číně nebo Hongkongu, stále lidem opakuji: neopakujte prosím náš hrozný příklad. Braňte si svůj národ! Neprodávejte ho, metaforicky, za nějaké odporné plastové nákupní tašky. Neudělejte něco, čeho byste po zbytek svého života litovali!


https://countercurrents.org/2020/06/how-we-sold-soviet-union-and-czechoslovakia-for-plastic-shopping-bags/

120 komentářů :

  1. Spousta mladým není radno. Každý si chce prožít západní pohádku. Každý vidí jen snadný život bez práce. Na tom je to vše založeno. Zeptejte se indiánů jak se jim žilo než je objevili zloději z Evropy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasim, i ja prehodnocuji nazory - i treba na Prazske jaro, 21.8., Dubceka. 5. 10.1968 jsem jel do Nemecka a touzil jsem po nakupni tasce, koupil si nejakou malickost a chtel jsem TASKU! Igelitovou, zdarma. A nemohl jsem se vykoktat v nemcine. Tasku jsem neprivezl. Ale po 6 letech v emigraci v USA jsem dosel k zaveru ZLATI KOMUNISTE. I ta jejich demokracie byla mnohem vyssi kvality neztahle a tohle vse kolem nas je VSE o hodne horsi. Ted se igelitky hodi na odpad.

      Smazat
  2. Jak pravdivé! Tak to opravdu bylo. Tak nevinně to vypadalo a jak to skončilo! Dnes se vracíme k tomu, co jednou už bylo poraženo: k fašismu a nacismu, jež jsou dnes v naší zemi zcela otevřeně propagovány a podporovány - namísto potírány a trestány! Bůh s námi!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. On je i jiný rozdíl mezi nacizmem a komunismem než ekonomické smýšlení?

      Že jsem si nevšiml xddd

      Smazat
    2. 14:06 Že si málo všímáte, vnímáte a chápete je problém váš a ne náš. Jen tak na okraj: Nevím, že by kde kdy existoval komunismus.

      Smazat
    3. Co to 14:06 je, to "ekonomické smýšlení", smím-li se zeptat? To abych vám nekřivdil.

      Smazat
    4. 14:06, to nic, on ani neumí používat emotikony.

      Smazat
  3. velmi přesvědčivé... ale až to přesvědčí, bude pozdě.

    OdpovědětSmazat
  4. Na Západočeské univerzitě roku 2014 měl André Vltchek přednášku v češtině:
    www.youtube.com/watch?v=uso5fMru1Iw

    OdpovědětSmazat
  5. Tohle je myšlenkový diamat... nemá chybu....

    OdpovědětSmazat
  6. To jsou všechno nepodstatný věci, nad čím lká ten předčasně zmoudřelý mladý muž...důležitý je, že se dneska můžete cejtit třaba veverkou, navzájem se prcat do prd.... a zajít si zcela svobodně na jakýkoliv hajzlík a přitom riskovat jen ránu parapletem od nějaké staré fosílie, která ještě zcela nepochopila význam té naší "Velké listopádové sionisticko-homosexuální revoluce" a nemůže se vymanit ze starých dogmat, jak to dnes dělá statečná, vzdělaná, středostavovská mládež nám dávaná po léta za vzor v USA a nutí ta naše mládež tam "ve státech" s ní chytající rozumy...
    Pokrok musí razit ti neblbější, nezatížení nijakými vědomostmi a zkušenostmi ani dovednostmi (kromě sexuálních, proto mazlící koutky už i do školek) a proto zelená pro nedoučené studentíky teologií, devianty všeho druhu, inkluze, pologramoty a negramoty z ciziny, vědmy, teď máme všechno, už není komu co závidět, jen smůla, že o ty igelitky, kvůli kterejm jsme to vlastně dělali, nás připraví ta s námi to dobře myslíci Gréta...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky jste zapomněli na homo pohádky táta miluje tátu a to je taky dovoz už dělají i homo a lezbo pohádky hetero není v módě takže sem strašně rád když v každým filmu musí vložit cucáním a sex mezi lezbo a homo už se to zdůrazňuje v pohádkách o to sme taky malém přišli ještě že ten západ je nikdy sem neměl takovou osvětu o deviantech a různých psychopatu a těch možností vražd a druhů vrahů co teď znám bez toho bychom byli chudí

      Smazat
    2. Žádný argument k článku pouze snůška oplzlých výmyslů

      Smazat
    3. 5:52, ono to ale k tomu článku je. Protože praktiky z Německa a především Británie z poloviny 60.let, kdy začaly uplatňovat tyhle liberální myšlenky, přinesly třeba takovou vymoženost jako přijímání pedofilů do dětských domovů a různých ústavů. V 80.letech byl Londýn plný podobných dětí, které utekly a ztratily se v tomto ohromném městě někde v jeho ulicích, parcích, pod mosty... Nikdo je neživil, takže tyto děti, zaučené hodnými strýčky (ve velké většině se jednalo o muže), pak poskytovaly zcela specifické služby.

      Parade Pride jsou tady také z té doby, z časů hippies, co brojili v LSD rauši za volnou lásku a multikulturní společnost bez závazků a hlavně proti státu a všem jeho složkám. Komunitní život, to vůbec není novinka, takových "vizionářů" lidstvo provází na miliony.

      O tomhle jsou i evropské hodnoty. Evropští politici prošli těmito socialistickými, liberálními školami, ať už v 60. letech nebo později, mnohdy sami byli učitely. O tomhle mluví i pan Vltchek, protože ta kultura k tomu patří také. Film kůže sloužit i jako druh propagandy, stejně tak i různé happeningy neziskovek, kam se lijou stamiliony. Proč ne, když se to vrátí i s bonusem?

      Vltchek píše o ovládání mas. O takovém stupni ovládání jednotlivců, že jdou s pěnou na hubě při bližnímu svému, dokonce i proti vlastní rodině. Zřejmě tohle měl přispěvatel na mysli, protože kdo v křesťanské společnosti strčí do prdele kohoutí péra a do péra nasune katetr, aby pak s obaleným pohlavím a odhalenou tváří defiloval před svými sousedy? Kdo z normálních lidských bytostí poskytne své potomky predátorům typu pedofil? Tohle nikdo z hlasatelů evropských hodnot neudělá, ale chtějí to po nás. Pokud něco takového považujete za normální a legální, pak vás mají v hrsti. Tohle měl přispěvatel na mysli.

      Bohužel zdá se, že na Západě je těchto lidí (bělochů) už nadpoloviční většina.

      Smazat
    4. 😆👍👍👌

      Smazat
  7. Pěkný článek jenomže zaprodal nejlepší systém gorbačov jak se mu líbí když us soldateska jezdí a lítá u Ruských hranic. Rozdělení Československa je velice špatné snad se jednou Československo obnoví. Čína se s tím nemaže a západ zase ječí.

    Svou suverenitu budeme bránit, vzkázal Peking Washingtonu a přijal zákon o národní bezpečnosti v Hongkongu

    https://cz.sputniknews.com/politika/2020063012157347-svou-suverenitu-budeme-branit-vzkazal-peking-washingtonu-a-prijal-zakon-o-narodni-bezpecnosti-v/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pozor, Gorbačova miluje náš obdivovaný prezident Zeman. Co by z něho bylo nebýt Gorbačova? Vždyť nic kloudného neuměl.

      Smazat
  8. Oslava Dne vítězství v Moskvě

    https://navratdoreality.cz/oslava-dne-vitezstvi-v-moskve-11233.html

    OdpovědětSmazat
  9. Pane Vlčků, vy nechápete, že část o a převážná většina mládeže chce feudální systém pod nadvládou korporací a strážními jednotkami wahhabistickeho islámu, že chtějí být sledováni na každém kroku a jsou ochotni pro tuto ideu pověsit i svoje rodiče?

    OdpovědětSmazat
  10. Mám 57 rokov a môžem sa pod to podpísať. Síce som až tak agilne netúžila po Západe ako autor, ale presne takto vtedy cítila a správala sa mladá aj nie celkom mladá generácia. Vedeniu štátu nedávam vôbec za vinu nejakú "slobodu" či banány, ale to, že nejako, nie ideologicky na zjazdoch či v TV alebo naučenými frázami, nám "netlačili" protiváhu tohto západného vymývania mozgov.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Složitá intelektuální práce.
      Přeci ovšem byli skalní vedoucí, co věřili v dobré jàdro věci, i socialismu.
      A jestli to někdo dokázal- film, divadlo a folkaři, rok-jazz scéna, underground, a my všichni, v různých klubech! - které se zakazovali, my nevěděli proč.
      Někdy důvodně,jindy zase ne.
      Však vztahy mezi lidmi byly a jsou vždy velmi složité.
      Ovšem film,tv, zábava-psychologické, i krimi, byly i rokové neděle, Strejčková hudební studioM, byla pak relativněsrelativně PTV (schopni ty jiné názory ukazovat), kde jsme se už v r.1982 doslechli Pryč s komunismem!
      Poláci= tahouni rozpadu Sověts.bloku národů.
      Že se to nemělo měnit, bylo jasné hned, Chybou Havel.

      Smazat
  11. ČR jako ultra trash kolonie.
    Tak tohle mě dostalo! Jakoby nestačilo, že z nás západní korporace, především germánské, každoročně vyždímou stovky miliard korun, ale navíc veškerý zisk z prodeje drog na našem území plyne, a teď se podržte, do Německa!
    Veškeré zisky vietnamské komunity, která má monopol na pěstování marihuany a výrobu pervitinu v ČR odvádí tato komunita vietnamským bossům do Německa. Nad tím se už nedá ani brečet, ani smát.
    Ani ti chudáci feťáci nejsou ušetřeni vazalské poroby.
    Poslední prachy, co někde ukradli, obrali babičku, zničili vlastní rodiny a nastrkali do drog, jdou do ... Germánie:-O.
    Germánie je jakási černá díra, která z vás odrbe poslední chlup. Jako nějaká mýtická Charybda, polyká vše, co se dostane do jejího dosahu.
    Nad tím se dá jenom blít. Kam myslíte, že odešly nejhezčí holky od nás ze školy? Do Germánie, vzaly si Germány.
    Jenom z mojí třídy odešly do Germánie tři!

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tajne-vecirky-nejvlivnejsi-lidi-Ceska-Organizovany-zlocin-nejhrubsiho-zrna-Obri-penize-ktere-ihned-mizi-Provedeme-vas-desivym-svetem-vietnamske-mafie-629094

    OdpovědětSmazat
  12. Stádium idiocie:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=43&v=1zNr8Pf1QkY

    OdpovědětSmazat
  13. Autor článku se zřejmě mýlí, my občané, jsme nic neprodali ! Těmi "prodávajícími" byli představitelé ("komunisté") SSSR a ostatních socialistických států, se kteří cílevědomě a dlouhodobě pracovali už od roku 1953 na likvidaci myšlenek socialismu ve světě. Současné události v USA a v jiných státech světa ukazují, že se jim to v 90.letech minulého století podařilo jen částečně a zřejmě ne na vždy...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, a z nich se dnes stali obhájci evropských hodnot. Neplést s obskurní Jandovo neziskovkou, ačkoli svým logem, jeho vlastní fotografií, kde má tento malý muž roztažené půlky, vztyčené maličké kopí a prstík v hubě, by těmto hodnotám odpovídalo.

      Smazat
  14. Ne, nemohl jsem to ani dočíst. Žvásty o naprosto dostupné hudbě, kultuře, sportu....

    Jakým právem jste vy menšina bolševiků, zadrátovala drtivé většině ostatních lidí hranice? Jakým právem jste nám, většině, znemožnili hlasovat o dalším směřování naší vlastní země? Jakým právem jste si přivlastnili monopol na veškeré zpravodajství, jakým právem jste cenzurovali veškeré informace? O vašem vraždění názorových oponentů v 50. letech, o vašem kradení polností, živností ani nemluvě.

    Za koho tady vlastně mluvíte? Proč vaše vlastní dojmy a lži zbaběle schováváte za jakousi vaši vysněnou "většinu"? Abyste jim dodal vážnosti?

    A proč vlastně redakce, která se neustále zaštiťuje svou údajnou touhou po demokracii a svobodě, zveřejňuje podobné totalitu oslavující lži???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Uklidni se, nebo tě klepne. Vlček si ten náš "reálný socializmus" pamatuje tak, jak to popsal. Idealisticky. Paměť často vytěsňuje špatné vzpomínky na špatné poměry. Redakce se kloní k demokratické sociálně spravedlivé společnosti a tou určitě není dnešní česká. Proto.

      Smazat
    2. 11,35
      V půl dvanáctý a už máš čtyři v žíle????!!!!!
      Jak případně havlistické!.-DDDD

      Smazat
    3. Já se také těším na no-go zóny.

      Smazat
    4. 13:01 Netykejte mi laskavě.
      Redakce se kloní hlavně ke "Svobodě a Přímé Demokracii", což je název strany za kterou byl zvolen pan David do EP. A se svobodou a demokracií se ten totalitní, zadrátovaný koncentrák, který autor opěvuje, přímo vylučuje.
      A dnešní ČR, i když není samozřejmě dokonalá, má ke svobodě a demokracii asi milionkrát blíž než ten totalitní humus, kteří lidé v celém východním bloku před 30 lety shodili z útesu.
      Pokud s tím nesouhlasíte tak potom nevím co si o té straně SPD a jejich skutečných úmyslech mám myslet.

      Smazat
    5. Nerozčilujte se. Berte to jako místní skanzen nostalgiků, kteří ve svobodě neumí žít.

      Smazat
    6. Ten tvor 11:35, to je materiál, který je nejspíš obdivovatelem dnešní naprosto dostupné sprosté hudby s texty třeba Bangy, kultury, kde Ježíš znásilňuje muslimku, nebo sportu, který už dávno není o sportu, ale drogách, penězích, a politice. O dalších vymoženostech nemluvě. Poslední etapa Říma před jeho zkázou oplývala podobnými.

      Smazat
    7. 11:35 Jakým právem vy menšina parazitů nedovolíte naplnit Ústavu ve věci zákona o referendu. Jakým právem ty západní demokratické státy nám nedovolily bez víz cestovat do svých států. Ponižovaly nás stáním ve frontách na povolení ke vstupu. Čeho se obávaly? Dnes většina těch lepších parazitů jsou bývalý nebo potomci nomenklaturních kádrů těch bolševiků. Jistě je znáte ze své rodiny nebo známých.

      Smazat
    8. 11:35 "vy menšina bolševiků" Tak ten byl fakt dobrej :-D :-D :-D Už bych ty drogy nebral :-D

      Smazat
    9. 11:35

      Já si to pamatuji také tak. Asi je to zkreslené tím, že nám bylo "náct", ale velice podobně jsem tenkrát vnímal svět. Až na to, že já jsem po životě na Západě netoužil. Také jsem byl fascinován ošmatanými katalogy zboží, dovezenými ze Západních obchodů, také jsme si vykulení pouštěli jednohlasně nadabované debility jako Komando, Rambo apod., také jsme občas naladili západní propagandistická rádia, ale nikdy to ve mně nevzbudilo přání změnit náš systém na západní. Chtěl jsem se tam podívat, přesněji užít si konzum(tenkrát mi nedocházelo, že ne všichni tam na to mají), ale nevím proč, necítil jsem potřebu jsem v tom žít.
      A když to hodnotím zpětně, po 30 letech zkušeností s "korálky a zrcátky", mohu jedině dát autorovi za pravdu.

      Smazat
    10. 11:35
      Jakým právem?
      Právem zdravého rozumu. Aby to tu tenkrát nevypadalo jako dnes. Ale pochopit to, na to nemáš. A tak se jen hloupě dovoláváš práv, zatímco ti domůkraté rozkradli celou zem. A čert ví, jestli nejsi jeden z nich.
      A

      Smazat
    11. Jsi hlupák, 13:03, MY právě máme vizi, podepřenou celoživotní zkušeností. TY máš v hlavě průvan a jen se posmíváš. Hlupákovi vše hloupé.

      Smazat
    12. Ad 13:38 Na internetu se běžně tyká.

      Mimochodem, tu hloupost, co jsi napsal, píšeš jako pamětník nebo jako navedený či hlupák?

      Smazat
    13. 14:09 V slobode?????? Ty nespoznáš slobodu ani keby ťa nakopala do ri...ti.

      Smazat
    14. 21:56
      Máš věčně čtyři v žíle a hluboko v amianálu havlopusyynko, to je tvoje celá vize.... nemlich celej udavač Havel 😃😃😃

      Smazat
    15. 11:35 plácáte nesmysly. V roce 1954, jako čerstvý vyučenec jsem si pořídil gramofon a postupně víc než stovku gramofonových desek, z toho třetinu od firmy Decca se „západní“ hudbou. I když stály dvojnásobek toho, co české Supraphony, na kterých leccos „západního“ taky bylo.
      O sportu zjevně lžete. Provozoval jsem sjezdové lyžování, tenis, bezmotorově létal, dvě sezóny hrál prvoligový basket, z kondičních důvodů cyklistiku jezdil silnici a dílem za vodičem. Chtěl bych vidět, který mladý dělňas, bez podpory rodičů nebo sponzorů si to dovolí dnes.
      Nechápete jedno, že onen grandiozní pokus o spravedlivý svět, svět bez bezohledné honby za ziskem, vykořisťování, chudoby a bídy, bezdomovectví a exekucí, nesmyslné spotřeby, válek o trhy a zdroje, byl realizován jednak i chybujícími lidmi, kariéristy a ne bez takových vám podobných. A to v té méně rozvinuté a oběma světovými válkami víc poničené části světa, pod vojensko politickým tlakem a hospodářským embargem tak zvaných „vyspělých demokracií, především USA. Jakým právem, vy neználku, zakazujete jiným, to lepší a nadějnější vidění světa?
      Ještě k tomu „kradení polností, živností ...“ krádeží by to bylo v případě, že by si to komunisté přivlastnili jednotlivě, jako osobní majetek. Přivlastnil si to stát, tedy všichni jeho občané a ti z toho majetku také měli prospěch. Zisk z něho si nikdo osobně, aby on sám bohatnul, nepřivlastňoval. Jistěže u mnoha těch drobných bylo všelijaké to nucení do komunálů a pod. nesmyslné. Ve fabrice jsem ale zažil několik takových živnostníků, kteří přiznali, že se zbytečně nadřeli a jako zaměstnanci si žijí v pohodě. To bylo v polovině padesátých let.

      Smazat
    16. 22:00 "Na internetu se běžně tyká." To záleží především na tom, kdo a s kým, na jaké společenské a intelektuální úrovni, prostřednictvím internetu diskutuje. Všimněte si laskavě.

      Smazat
    17. 13:01 redakce se může klonit k demokratické a sociálně spravedlivé ... spolu se všemi co to taky vykřikují. Jenže, realitu tím nemění. Ta je dravčí, kapitalistická ... Na rozdíl od té reálně socialistické ... Té, bez dostatku deviz a úsilí na import vší té "západní" kultury ... Redakce je jistě vybavena dostatkem intelektu, aby dnes už věděla, že všichni ti nezaslouženě "zazobaní" se svých prebend dobrovolně nevzdají ...

      Smazat
  15. v demokracii môžete byť čímkoľvek, všetko je dovolené, len nie vlastenectvo

    OdpovědětSmazat
  16. Až na to, že jsme podle autora opět "bohatou zemí" (jsme uloupenou, vykradenou, uměle zadluženou zemí, zemí která si nechala zcizit i vlastní vodu!) je článek zajímavý a bohužel pravdivý.
    Maminka autora nesla ve svém genotypu profily čínského a bílého ruského fenotypu... podle jeho fotografie neslo jeho vajíčko (haploidní...) "ruskou babičku".
    Rusko ze západního zlodějského vaku ( pytel=vor) ZACHRÁNIL Vladimír Vladimírovič PUTIN se svým týmem patriotů. My nikoho odpovídajícího formátu nemáme, ale umíme za staletí myslet a samostatně uvažovat... a od triviální školy Marie Teresie nespíš i "číst mezi řádky".
    A tak jsme si beznadějného postavení protektorátu, krmelce cizáků, ve slepenci protichůdných zájmů zvaného (nevím proč) Evropská Unie, dobře vědomi... Strašně nám chybí nějaký český Vladimír Vladimírovič... tak musí stačit Andej BABIŠ, zatím nejlepší premiér po převratu.
    A teď po mě, kavárno, třeba házej prázdné la(h)vičky Václava Havla...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Možná se budete divit, ale Rusko jako takové zachránil především ožrala Jelcin, který provedl dvě zásadní věci: 1. Zabránil plánu euroatlantických zemí na rozdrobení Ruska na několik samostatných republik. 2. Jako svého nástupce prosadil bývalého rozvědčíka KGB mladého Putina. Posléze už Rusko začalo šlapat a dnes je z něj velmoc, bez níž se na Zemi nic nehne.

      Smazat
    2. Laco 18,38 nemáš pravdu, něco si o tom přečti. Za Jelcina už byly natištěné peníze a připravený rozval Ruska.

      Smazat
  17. Téměř absolutní souhlas,..ALE chybí mě sebekritická reflexe, nesporně jsme žili ve společenském systému, který byl z poctaty lepší a měl možnost se i vylepšovat..ale proč padl jako domeček z karet ?!!...Mladí lidé nedostali možnost si kapitalismus vyzkoušet na vlastní triko,..Proč si nemohli na několik let vyzkoušet půvaby kapitalismu ?..určitě by se většina vrátila ! a k tomu STBácké manýry a výběr nomenklaturních kádrů do vedení státu i podniků !.. byl další důvod !/...za nějaký čas po 89r. se mezi lidem říkalo "kdyby nás komunisti neotravovali s ESBákama a nechali volně jezdit do světa..tak tady mohli bejt dodnes "..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na volné ježdění do světa jsme neměli valuty. Devizy byly omezené.

      Smazat
    2. 12:09

      Na chtění obyčejných lidí prd záleželo. I kdyby tady bylo třeba nevolnictví, lid by nic nezměnil. Jako nikdy v historii. O změnách rozhodují "elity", lid je jen ovce honěná žádoucím směrem. Avšak v 89 o tom dokonce nerozhodly ani naše "elity", ale sovětské. Naše, resp. jejich část, to jen s větším nebo menším nadšením realizovala.

      Smazat
    3. Kdyby byly..., třeba by k tomu i došlo. Podívej se na Čínu. Hranice se nezavírali jen proto, že naši (aniž by se za studia unás vyplatili) utíkali na vysněný západ, ale i proto, aby sem nechodili (i ti naši nespokojenci)ze západu škodit.
      Takže, KDYBY si nás západ nevšímal, mohli jsme být všichni vysmátí. Je tisíce takových KDYBY.

      Smazat
    4. 12:09 ti komunisté měli nouzi o devizy pro outgoing, hospodářství trpělo nedostatkem pracovních sil, krom toho panovaly bezpečnostní obavy i propagandisticky ideologická předpojatost. Zdá se pravdou, že šlo o manažerskou chybu.

      Smazat
  18. Skvělý text! Mluví mi přímo z duše.

    OdpovědětSmazat
  19. Doba se mění, metody zabalili do nových vyxvajlantových krabic. Nešlo na NWOO.org, big brother
    Z ae, banujících již asi mnohé i když odpudlivou cenzurou a sopláním brutopýra mnohé už bezpochyb nakrkli. :cry:

    Chybí mi tu sebereflexe vůbec si ji připustit zjednodušením životů bez kritických pohledů formou akismet a to holt ti s napoleónskými komplexy nedělají jediných pravd.

    Z Nové republiky
    Anonymní1. července 2020 0:23
    Vypadá to že dva weby mají oko big brother, tak to zkusím sem.

    Tak valí na vás tolik overtonových oken že ty mentální parazity svých inkluzí na vaše hlavy že je nemůže zvládnout natož ufinancovat.

    A sakra, neříká se něco taky o užitečných idiotech?

    Ze zvědavce
    https://www.zvedavec.org/nazory-8385.htm
    dnes 2020-06-30 22:37:21
    Ač na alternatvě

    Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a0b:f4c2:1::1.?.?.?

    nejste zvyklí oponovat a přebíráte většinový postoj oligarchických médií. Ne, jejich pocity nepřebírejte, nejste v jejich situaci.
    A navíc chudí je značně relativní pojem. V krajinách slunce a blahobytu kde jdou a utrhnou nebo zastřelí prostě nejsou na kontinentu bez surovin a energií s půlročním vegetačním klidem. Navíc jak jsem četl před 5. lety v africe má každý možnost na pobřeží chytit mečouna do týdne což byl efekt na 3 000 000 na ruku. Teď už víc. Ale předpokládám že i manažéři by se vykašlali na starosti a šli lovit což by v druhém sledu bylo na sražení ceny a v třetím na vyhubení druhu. [smích]
    Proč tam nejsou pracovití? No asi to nepotřebují, vlastně ani tady formou klimatických uprchlíků ale jistě za tím je jiná agenda.

    Za další řekněme vykukové zhuštěné ekonomie politiky si marrakéškou smlouvou zajišťují práva samozřejmě výběrově ne pro vás. Ale vylézá to s nich jak z chlupaté deky že francie a německo si tam plánuje fotovoltaické elektrárny se 7x až devětkrát vyšším osvitem nebo bilancí a stavět tam kromě přímého přenosu elektriky který je sporný na vzdálenost do evropy komplexy na vodík protože už ví že pro elekromobily většinově dojde kobalt do baterek za deset let (2030) To je ta těžba koltanu dětmi v kongu, no a nazdar bazar. A divili jste se plánům komunistů s dostavěním temelína s platy 70. tisíc jiné tvrdosti měny v roce 2000 a důchod od 40. aby nebyla nezaměstnanost. Počítali dobře ale sfoukli to s vámi ne za 5. minut dvanáct ale za minutu a opili vás rohlíkem. No kdo, přeci sebevyvolení i s utahováním opasků a hledáním dna od kterého se nejlépe odráží což by na sebe neaplikovali skořápkáři ani náhodou. Holt je to o vzdělanosti a když tvrdím že tu chrlí formanty na funkční nevzdělanost s výprodejem lidských st(zd)rojů, myslím to vážně. A tímhle to sychrují.
    youtube.com/watch?v=XM7GVkwzAKM
    Tahají vás na vařené nudli ale furt. Odpovědět aeronet.cz/news/spd-zalozila-neziskovku-v-podobe-nadacniho-fondu-pro-pomoc-afghancum-ve-spravni-rade-je-muslimsky-obchodnik-s-diamanty-fawad-nadri-a-poradce-tomia-okamury-ktery-poskytuje-neziskovce-sidlo/
    Husté. Co oči nevidí srdce nebolí a politici placení z vašich daní si jedou svou agendu válené kuličky a pro úžery vidin že jimi budou za služby jim také. Je otázkou jestli tržníci disponují nějakým EQ (pozitivní přínosem okolí, hypoteticky z opaku vyválčení okolí stylem parchanta

    Re: Dokončení, eš, 01.07.2020 10:56:50
    rozšlapávajícího bábovičky dětem na pískovišti (za zády), možná tu už byl mňoukavý mentál s líbezným úsměvem) když honí v podstatě virtuál který ovšem skrze skořápkáře zaplatí potem, slzami a krví. Cože? Jejich zaměstnavatelé voliči. 0 OdpovězUpravČvc 1, 2020 0:02 Odpovědět Odpovědi Anonymní1. července 2020 9:44 VK démony postižený, a jeho aeronet – jo to je ten s “globálním projektorem”, který současně čerpá z jakéhosi “Syndikátu”, a nově tvrdí že země se nafukuje, a nafukuje, až praskne… Ale psst, “gojímové” to prý nesmí vědět… No, neberte ho 😀
    Reagovat
    No to by mi nevadilo kdyby to nebylo roboticky přebírané formou ctrl i s obhajováním slovem na SV. Jak zaměstnanec předložené agendy.

    “Slabikářem :mail:

    0 OdpovězUpravČvc 1, 2020 12:03

    OdpovědětSmazat
  20. Člověk je podivný tvor. Někdy ztratí víc než získá a uvědomí si, že chtěl stále víc, až nemá nic. Nevážili jsme si co jsme měli, a nakonec místo "svobody" se nám rýsuje tvrdý diktát.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:31

      Pečlivější formulace by měla být = ztrácíme všichni a získává jen pár rodin = ....

      Smazat
    2. 14:15, ano, vaše formulace je správná, vždyť přesně o tohle tady jde.

      Smazat
  21. Že USA chce ovládnout Čínu o tom není pochyb,Bylo to připravováno už protesty na náměsti klidu,které Čínské vedení tvrdě potlačilo.U nás to bylo připravováno také delší dobu,už třeba v roce 1968,co SSSR potlačil také.Pak na to USA jinak,připravovali si kádre,různé stáže,studenti,profesoři,na univerzitách,ale i vědce ve vědeckých ústavech.Pak tady si zřídila prognostický ústav,to byla také líheň kádrů na převzetí moci,to samé disidenti.Jenže,bylo nutno nejdřív rozložit SSSR,aby nemohl zasáhnout a to se pak podařilo v roce 1989.Pak se projevili všichni zrádci a začal rozprodej státu pomoci těchto připravených kádrů.

    OdpovědětSmazat
  22. Jako Čech žijící v Kanadě mohu říct že s článkem na 100 procent souhlasím. A je to ještě horší neb nás tento způsob života klidně připraví i o planetu na které žijeme.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. S dostupností kultury a sportu, zájmových oblastí pro mládež, to má pravdu, ale s tou Západní hudbou, ke které byla možnost se běžně dostat, knihy a filmy, to dost pan Vltchek ujel. Elpíčka nebo kazety třeba s Uriah Heep, ACDC atd. byly dostupné jen přez některé kanály anebo jste je mohli dostat v bývalé Jugoslávii. Co se týká filmů, podobně jako pan Vltchek moc nelituju, hodně produkce (USA) byla braková a ty dobré filmy se občas promítaly. Co se týká knih, v tom byl také přísný výběr. Bohužel, komunisti nenechali na nás, abychom dokázali sami posoudit kvalitu nebo nekvalitu, rovnou to stopli. Druhou věcí jsou peníze... proč nechat někoho vydělávat, když máte celý trh pro sebe díky cenzuře, že?

      Smazat
    2. 14:14 Kto mal záujem o túto hudbu, tak si ju zohnal, bežne napr. v Maďarsku. Moji spolužiaci, ktorí to počúvali, tie LP mali.

      Smazat
    3. 14:14 vy s tím vyděláváním prostřednictvím cenzury! Uniklo vám, pro koho a na co, ten stát vydělával? Tušíte vůbec jak byla placena tehdejší "nomenklatura" a jak je placena ta dnešní? Víte vy, že onen socialistický stát, pokud přinášel cokoli "z vyspělého západu" to musel nakoupit, tedy platit i autorská práva, když potřeboval devizy, které těžko za embarga a celních bariér získával. Pro průmysl, vědu a na suroviny nad v rámci RVHP bilancovaná množství? Vy si "studenou válku" představujete jak hru v kuličky!

      Smazat
    4. 22:06, já jsem jako jeden zdroj uvedl Jugoslávii, odkud jsem tahal stohy LP i kazet pro sebe a své kamarády.

      Tím také navazuje moje odpověď pro 2:58 - proč dělat kšefty pro Deep Purple a A&M Records, když může vydělat třeba Olympic a Supraphon. Zvlášť, když na nákup potřebujete dolary, že? My jsme doma kupovali Modus u Opusu za Kčs a Queen za dináry z Jugošky. Dináry byly k dostání a občas příjemně devalvovaly.

      Smazat
  23. Současné demokratické kapitalistické společnosti se za třicet podařilo vychovat mládež k tomu pravému demokratickému vlastenectví. Vlast je pro většinu mladých tam, kde se mohou sladce vyspat a dobře nažrat.

    OdpovědětSmazat
  24. S tou muzikou mne rozesmál. Jen nihilistická nebyla dostupná? Takže když nás komouští fízlové naháněli v parku, kde byla improvizovaná burza, a kradli nám LP Deep Purple, Pink Floyd, Black Sabbath, Kiss a podobně, tak jsme si je měli koupit v Supraphonu? Bože to je blábol. Zaplaťbůh, že vám odzvonilo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:16 S těmi svými ZÁSADNÍMI životními hodnotami jste zase rozesmál vy mne. Podle toho, co píšete, musíte mít už asi tak sedm křížků na zádech. To jste mezi tím nezjistil, že v životě jde o něco jiného?

      Smazat
    2. 14:16 pořadí vašich hodnot bude úměrné jak vašemu intelektu, tak i morálce. Krom toho, že ty svoje zážitky s oním veksláckým kšeftováním dramatizujete, jste ukázkou nešikovnosti. To všechno, co jste tak životně postrádal, bylo možné získat jinak a pohodlně, za cenu mgf pásků. Například prostřednictvím regionálního studia Čs. rozhlasu. Ovšem ne na kšeft, to byste asi pohořel.

      Smazat
    3. 14:16, taky nechápu, proč vás fízlové honili po parku, asi neměli rádi Black Sabbath a nepřáli burze mimo dohled. My jsme burzičku dělali v našem činžáku v sušárně a fízl bydlel na třetím poschodí. Jeho syn občas u nás něco koupil, ale on byl spíš na Barbru Streisand a podobně, což se líbilo i taťkovi i mamce. Vletěl na nás jen jednou, když jsme v neděli o prázdninách po obědě zapli na plné koule repráky s ACDC a on si dával šlofíka. V tom hluku stejně nerozeznal, jestli to duní skupina ACDC nebo česká Pumpa, hudbu neznal, řeč v tu chvíli nerozeznal, ale i tak mu to bylo jedno.

      Měli jste svoje fízly vychovat.

      Smazat
    4. Hoši a dívenky, jednou pochopíte, že ideologie není k jídlu a elitky ji vždy nezapomněly zneužít ve svůj prospěch. Přitom sám v koutku duše věřím v humanismus, ale chybí mi další fandové.

      Smazat
  25. Pamatuju, jak jeden známý přijel odkudsi z Itálie, a měl na sobě takovou bílou papírovou bundu s nápisem "Parmalat". Prostě hroznej frajer. Věděli jsme, že podobné bílé kombinézy s podobným nápisem měli na sobě mechanici z Formule 1, to jsme viděli v TV. Posléze vysvitlo, že Parmalat jsou italské mlékárny a tohle je reklama na ně. Prostě frajer v nějaké papírové jednorázové bundě vyhozené do kontejneru nějakým dělníkem z mlékárny.
    Igelitka, prázdná plechovka od Heinekenu, vyhozený karton od Marlborek... Tohle mnozí z mých vrstevníků považovali za něco mimořádného, podobně jako Cargo kult na Šalamounových ostrovech. Dodneška berou vše ze Západu jako něco vyššího, nespochybnitelného.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No a komu si stěžujete? Prostě jste nedokázali zajistit základní potřeby lidí. Lidé sice neměli hlad, ale vše ostatní se nekupovalo, ale shánělo po známostech, pod pultem, za protislužbu, na vše byly pořadníky. To samé se službami. Kdo stavěl za socíku dům tak ví. Ale hlavně že jste neustále plnili na 120%, volové.

      Smazat
    2. 22:38

      Tak, tak, lidé měli pouze nepodstatné malichernosti, jako zajištěnou práci v níž se dalo i polemizovat o rozhodnutích nadřízeného, extrémně levné bydlení, levnou dopravu, zajištěný důchod v nejvýše 60 letech, kvalitní potraviny, bezplatné zdravotnictví, bezplatné školství, životní stabilitu, kterou bylo nesnadné narušit. Prostě prkotiny, o které snad nikdo na světě nestojí. Ale neměli v dostatečné méře tak zásadní životní nezbytnosti, jako jednorázové pracovní kombinézy s reklamním nápisem, plechovky od hnusných piv, igelitky s reklamou na přeslazené limonády, reklamní cetky západních korporací, nebo originální nahrávky západních kapel. Bylo to strašné, dodnes slyším v uších ten zoufalý, srdceryvný nářek, který se ozýval dnem i nocí od nebohých a k smrti utrápených občanů ČSSR.

      Smazat
    3. 22:38 neuvěřitelně a opakovaně kecáte. Na co všechno byly pořadníky? Nic nebylo, ale všichni měli téměř všechno. Nikdo nežil v existenčním stresu, bylo bezpečno. O tom stavění mi vyprávějte. Postavil jsem taky, na pozemku 1300 m2, zastavěná plocha 148 m2 podsklepený, přízemí podkroví, lodžie, balkon, 137 m2 obytné plochy, garáž, dílna ..., ústřední topení, elektřina veřejný vodovod a kanalizace, zemní plyn, pevná linka.
      Nenávratná a bezúročná půjčka, pohraniční příspěvek, vyrovnání změny cen staviv a stavebnin, příplatek za dostavění a vytvořené bytová jednotky, to od státu a zaměstnavatele, který byl povinen půjčit co vhodného ke stabě měl. A taky že půjčoval. To jako sice vysoce kvalifikovaný, ale pouhý dělník, nestraník. Jakýpak materiál k nesehnání, vše dle projektu bylo nárokově plánováno vaší dodavatelské prodejně. Když "neměli", zapsat, neuplácet, když neměli podruhé, pohrozit. A pak už měli, ne že ne.
      Speciality, specialitky, ty museli se shánět, pokud kdo chtěl něco nad schválený projekt. Kdo uměl, sehnal a dohodnul se. Tak jako dnes musíte umět nadělat peníze a nenechat se obrat. Řekl bych, že to je složitější, ostatně, aby to bylo lepší, uběhlo už dost let. Lepší, tak jak to vidím, to ale není. Uživte se v dnešním pohraničí, pořiďte si byt v Praze! Jako, třeba i vysoce kvalifikovaný dělník.

      Smazat
    4. 22:38
      Za to dneska všechno funguje bezchybně????!!!!!
      Ty už přestaň chlastat čikuli a šnupat perník, experte na všechno!

      Smazat
    5. 23:38, já si přece nestěžuju, to jste vzal kde?

      O ekonomice jsem neřekl ani slovo, takže nedoplňujte můj text vašemi domněnkami. Já jsem se jen vyjádřil o trapném pocitu z pohledu na gymnazistu z východní Evropy v papírové bundě vytažené někde z popelnice v Parmě.

      Pravdu máte pouze v tom, že se za komárů nedělala komplexní normální osvěta, že nebyly normální diskuse na toto téma, aby i idiot pochopil, že papírová bunda dělníka mlékárny s nápisem "Parmalat" je něco jako naše modré montérky s nápisem "Poldi". Vlastně méně, jelikož mlékárnu stále považuju za trochu méně sofistikovanou firmu než ocelárnu, i když reputace Parmalatu je v tom, že se jednalo o gigant.

      A ještě něco, já jsem na 120% plnil, i když krátce, vole, jsem ročník 1967. Teď plním na 125%.

      Smazat
  26. witovská a kolář se hledali až se našli - 2x šmejd

    OdpovědětSmazat
  27. Článek je krásným shrnutím cítění starší generace, která má soudnost a ještě i starost o budoucí. Pokus o opravdu lidštější společnost selhal jen na základě naivity a hloupé touhy, že v kapitalismu je to lepší. Ano, soutěžit se systémem, který své dluhy posílá do budoucnosti a současně vykrádá ty slabší, socialismus opravdu nemohl.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Starší generace volí z drtivé většiny ANO, stranu jednoznačně proevropskou, prodemokratickou. Tak o čem to tu motáte? O váš zadrátovaný koncentrák, udržovaný jen pomocí ruských tanků, starší generace nestojí a ta mladší už vůbec ne. Měli byste se po 30 letech už konečně podívat pravdě do očí, přiznat si, že jste to prostě posrali, smířit se s tím a obrátit list.

      Smazat
    2. 22:33
      R.P. neříkal nic o zadrátovaném koncentráku a ještě hlídaném tanky. Pokud jste to nepochopil, žijete a dožijete v koncentráku vy, bohužel mnohem smutnějším, bez drátů.

      Smazat
    3. 22:33

      Starší generace už je tak zoufalá, že je ochotná zkusit snad cokoli, co se aspoň trošku tváří jako alternativa k svinstvu, které zde 30 let panuje a zpustošilo tuto nebohou zemi. Už toho vyzkoušeli opravdu hodně a mnoho z nich ztratilo naději, tekže k volbám už ani nechodí.

      Smazat
    4. 22:33 Víte, že mi připadá, že na ty vaše názory nejlépe sedí ta vaše poslední hláška, kterou byste měl adresovat sám sobě a svým soukmenovcům: "Měli byste se po 30 letech už konečně podívat pravdě do očí, přiznat si, že jste to prostě posrali, smířit se s tím a obrátit list."

      Smazat
  28. Take jsem to tak citil a prozival......dost se stydim, ze jsem to zapadu tenkrat zral.

    OdpovědětSmazat
  29. S panem Vítchem v podstatě souhlasím. Jeho pohled na dobu budování socialismu je částečně zkreslen růžovým oparem původu z dobře situované rodiny jaderného inženýra a archytektky. Tenkrát to byl stejný boj o živobytí jako dnes. Pokud jste nebyl loajální režimu KSČ členstvím, nebo spoluprací s StB, nestal jste se Ing. nevycestoval na stáž na západ, nedostal pořadnik na byt atd... Ovšem v porovnání s tím v jakých sračkach jsme se ocitli po třidceti letech budování kapitalismu pod taktovkou západních soudruhů to byla procházka rajskou zahradou. Vykradená zadlužená země v područí levicových neomarxistů EU, řízená migrace, ekošílenství, hospodářská krize, LGBT, rasizmus, politické neziskový, politická korektnost, covid a podobně sračky ženoucí společnost cíleně do chaosu a záhuby. Než to převážně konzumní společnosti dojde, bude o jejich studiu, nebo cestě do zahraničí rozhodovat zase nějaký rudý, zelený nebo duhový komisař.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co to 20:53 plácáte o členství v KSČ a spolupráci s StB? V KSČ jsem nebyl a o StB ani nevěděl. K volbám ani do prvomájových průvodů nechodíl, učňák ukončil s nárokem na pracovní kvalifikační třídu D6, s postupující praxí dosahoval vždy té nejvyšší pracovní kvalikační třídy, bydlel na dobře vybavené svobodárně, oženil se a získal garzonku, s prvorozeným pak Havlovu panelákovou králikárnu, pořídil všechno od televizoru až po automatickou pračku, první i další auto a nakonec i chatu. Bez stresu, štvanice a existenčních obav. Abych studoval (a stal se třeba tím inženýrem), mi od roku 1965 nikdo a nic, krom pohodlnosti, nebránilo (ostatně, o kolik bych vydělával víc, popřípadě, čemu všemu bych se měl ještě věnovat?). Spousta kopyt to dnes, na obhajobu své neschopnosti nebo pohodlnosti samozřejmě tvrdí. Takové znám. "Stejný boj o život" tehdy a teď, ale jděte, vy naivo!

      Smazat
    2. 4:15, ten pán tady zřejmě nežil, anebo to nezažil. Je pravda, že třeba k bydlení se lépe dostávaly tzv. "kádry", řekněme si, že se tomu dalo říkat i známosti, ale běžně se k bytu dostaly i mladí, mladé rodiny. Záleželo na tom, kde jste byl, v jaké firmě, městě, jestli se tam stavělo nebo ne. Za prací, kvůli profesi nebo výdělku, stejně tak i za bydlením se občas stěhovalo. Ale pokud byly možnosti v místě bydliště, lidé se dostali k bydlení a práci i doma. Někde bylo zvykem stavět, hlavně na venkově, ale od poloviny 70.let to bylo o něco těžší, protože to bývala spíš rodinná záležitost a rodina na venkově přestávala být tou tradiční, velkou. A samozřejmě k tomu přispěl ještě i faktor boomu výstavby sídlišť a dostatek bytů. Tehdy se začaly rodit Husákovy děti.

      Smazat
    3. Popisují realitu tehdejšího života tak jak jsem ji zažil. Jsem ročník 65 místo Kralupy nad Vltavou vyučen čtyřletý obors maturitou pro chemičku Kaučuk. Kdo chtěl pokračovat ve vzdělání musel vstoupit mezi místní rudé šakaly. Poslední a rozhodující slovo pro studium na VŠ měli oni. Že máte jinou zkušenost.. může být. Jen blb nepřipustí jinou pravdu než tu svou. Po dvou letech jsem se zapojil do debaty k nějakému tématu a vidím že se nic nezměnilo.

      Smazat
  30. Co se kdo divíte, že to takhle dopadlo? Bolševik mě k zešílení sral tou neuvěřitelně debilní kulturní blokádou. Zajímá mě hudba, za bolševika tady nebylo k sehnání nic. Těch pár licenčních desek za rok? Přefiltrováno 20 schvalovacíma komisema. Když si vzpomenu, jak nás ty stupidní policajti naháněli na burzách, jak jsem musel k výslechu na STB kvůli členství v Jazzové sekci, kurva, čemu se divíte, že to ten bolševik komplet u mladých lidí prohrál? Komplet, na celé čáře. Podívat se ven, jak to tam vypadá? Jen přes dobrozdání domovní důvěrnice a věčnýho opilce z CZV KSČ. I ty blbý džíny za bony. Lidi chtěli žít a bavit se, tak to je vždycky, bylo a bude. Holky chtěly hezky vypadat, hezky se oblíkat. S tou antimódou v krámech? No, všichni jeden jak druhej z jednoho kadlubu. Nejraděj by nás ten bolšán měl všechny v naprosto neslušivém a nepadnoucím konfekčním tesilovém oblečku, dederonovou košilku zapnutou ke krku a modročerveně proužkovanou kravátli. Na nohou barexový polobotky. A poslouchat rozhlas po drátě s jednotným programem vojenské dechovky.
    Znova se ptám, čemu se divíte?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O5 dlouhý a O5 o ničem!!!!!

      Smazat
    2. 21:21

      Co to zase hrajete za divadlo? Vždyť vy evidentně socík znáte pouze z toho, co jste si o něm přečetl v aktivistických článcích kdesi na internetu.
      Nemluvě o úrovni vašich priorit.

      Smazat
    3. 21:21 opakujete se a s podivem, ne a ne rozlišit podstatné od nepodstatného. Svému "vkusu" jste ochoten podřídit všechno ostatní. Sám jsem na žádnou domovní důvěrnici za celých těch čtyřicet let nenarazil, kdo byl nebo nebyl v KSČ, natož v nějakém výboru, to ani nevím. Nezajímalo, nijak jsem to vědět nepotřeboval.

      Smazat
    4. 21:21, no to budete mít asi pravdu, že přesně právě proto "bolševik" prohrál. Alespoň u nás a především mentálně. Není přece možné, aby se na ústředí řešilo, jaký ubrus bude mít která hospoda.

      Tohle, stejně tak jako dílny a malé výrobny, měly být privatizované už za socíku, aby byla konkurence, stejně tak se měl umožnit vznik nových, soukromých. Šlo to v Jugoslávii, částečně v Maďarsku, proč ne tady? Částečně se sice něco dělo, leč nedostatečně. Měly být normy, což byly, a měl být zabezpečen dozor, mělo být běžné soukromé účetnictví a výuka vedení malé firmy, daňové zákony, možnost investic. Pěkně pomalu, promyšleně, v rámci většinového státního majetku, kdy si částečně pod dozorem čmajzne snaživej Čecháček nějaký ten majetek bez možnosti spekulativní devastace anebo jejího prodeje do zahraničí. Anebo dokonce vybuduje něco sám, což se po pádu režimu dělo a ne málo. Takhle by peníze zůstávaly doma.

      Pak by tady nebyl ten svrab v 90.letech a naše ochota něco měnit ještě nižší. Jen chápu, že tohle by se nelíbilo těm, kteří tu změnu chtěli. Hlavně pár gaunerů z Moskvy a pár našich sígrů, protože tady se nejednalo o nějaký režim, ale celková změna geopolitiky.

      Tím samozřejmě nechci tvrdit, že vše mělo zůstat po starém anebo uzavřené hranice. Jen jsme tady měli mít náběh a tím možná i vychované kádry, které by to i navzdory jejich vzdělání a působení v Prognosťáku neprodali za babku do likvidace.

      Ale s jedním vaším tvrzením moc nesouhlasím. Ty LP byly vázané na devizy a devizy nebyly. To se týkalo taky možnosti vycestování. Ekonomicky byl Západ bezpochyby mnohem silnější, vždyť kdo by mohl po válce konkurovat Americe? A Amerika po válce rozhodovala, koho podpoří a kdo bude profitovat a na koho uvalí třeba embargo. No a my jsme byli v té druhé skupině.

      Vidíte podobnou činnost i nyní, ne? Třeba USA řekne Francii, která má v poslední fázi rozdělané výsadkové lodě pro Rusko, podobně jako třeba Německo, kde zbývá posledních pár desítek kiláků plynovodu, hromada financí utopená v projektu a vláda ekonomického gigantu zavelí STOP! A všichni stáhnou vocas, jdou si lízat rány a hádat se o výši penále. Mediální důvod pro stopku se vždy najde, ten pravý jsou samozřejmě prachy, ale třeba primitivní ČT, co na Trumpovi jinak nenechá nit suchou, v tomto blokádu Mistrálů a NS2 plně schvaluje, a bude žvanit o agresivní válce na Krymu nebo špiónech v Londýně.

      Smazat
    5. 21:21
      Jsme asi stejného stáří, přesně to co říkáte mi taky v maďošskýcb letech chybělo. Naši soudruzi to totiž naprosto zvorali, nám mladým tenkrát byla politika u pr.... , ale chybělo nám západní spotřební zboží. Přiznávám, že jsme záviděli Maďarům, Jugošům a "lépe pracujícím Tuzex". Nutili nám svůj svět, který nebyl pro mladé. To oni sami znemožnili ten svůj režim, cosi s askesí podobnou životu ve středověkém klášteře nemohlo dlouho trvat. Nebudu zapírat jistoty, které nám ten systém poskytoval, bydlení, práci i levnou (povolenou) kulturu, sport.
      To nám tenkrát bylo fuk, ale fakt je, že by to moc nestálo dovézt texasky, pár gramodesek, míň kádrování a zákazů, pak by možná žili byli dodnes. Já se tomu dnes už jen směji a divím se, že se nad tím ještě někdo rozčiluje.

      Smazat
    6. 7:05, ne nežili bychom tak dodnes. Nejednalo se o socialismus, ale geopolitiku.

      Smazat
    7. Člověk asi touží mít to, co nemůže mít. Teď to všechno tady je, džíny, nahrávky, filmy, atd. a koho to zajímá?
      Taky jsme zapomněli na jednu veledůležitou věc, kterou jsme jako mladí postrádali a teď konečně je touha naplněná. DROGY! Za bolševika byl narkoman celkem vzácné zvíře. A dneska? Máš-li dost finančních prostředků, můžeš se stát smažkou a užít si to až do smrti. Pokrok se nedá zastavit!

      Pro některé čtenáře doplňuji: Poslední odstavec je ironie.

      Smazat
  31. No já nevím, ale o dostupnosti veškeré hudby mám pochyby vážné pochyby. Takovou ABBU jsem na tehdejších pultech neviděl. Maximálně byla občas slyšet v pořadu "Pozor zákruta". Co bylo příčinou tohoto stavu nevím. Jinak s autorem článku souhlasím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dostupného krom nejzákladnějších potravin nebylo nic. Mám obavu, že až vymřou pamětníci, tak mladí blábolům o sockomoušském ráji jaké předvádí autor mohou začít věřit.

      Smazat
    2. Ale hloupost co píšeš, milý 22:50. Život za socíku byl levnější a klidnější. Že některé věci nabyly lehce k sehnání je pravda, ale dnes je to stejně. Všude plné výlohy, ale když sháníš něco konkrétního, tak neseženeš.

      Smazat
    3. Pro 21:31 od 21:21:
      Zrovna ta ABBA byla čestná a zářivá vyjímnka, ta u nás vycházela, něco na českým Skuhrafonu, něco na slovenským Opruzu. Ale jednou, zrovna měl jít v TV film "ABBA ve filmu", tak zrovna asi 14 dní před tím si ABBA dovolila zahrát na charitativním koncertě pro tehdejší polskou Solidaritu a šup, film v TV neběžel, stali se okamžitě ideologicky nevhodnými. Dokonce i jejich již licenční zaplacené a vylisované LP mělo jít do stoupy, ale pak si to někdo uvědomil, že ty devizy by byly nenázvratně vyhozeny, tak to asi s 2 měsíčním zpožděním pustili na trh. Hele, ten bolševik byl fakt tupej, hlavně že byl kovanej. Na saká něpúšťat!

      Smazat
    4. 22:59
      Přesně tak. Království tomu, kdo zařídí aby se aspoň toto léto daly v obchodě koupit normální, jedlé buřty na opečení. Ty odporné hnusy, a že jsem jich už vyzkoušel, které mají na obalech napsáno "80% masa", nebo dokonce drze přesvědčující že "podle původní receptury z roku 1972", už nemůžu ani cítit.
      Celý zku_vený kapitalismus s jeho neviditelným pařátem trhu a vládou peněz by se dal shrnout do vyjádření, že vše se zužuje do nabídky zboží a služeb vyjádřených principem "jako že". Ovoce, které jako ovoce pouze vypadá, nábytek ze slepeného papíru s dřevěným potiskem, krabí salát, v němž není z kraba ani hovno.

      Smazat
    5. Vy mi 22:59 povězte, kdy jste se narodil. Když nebylo nic, tak mi povězte, kde jsem počínaje prvním výdělkem, po vyučení v roce 1653 pořídil závodní kolo, radiopřijímač, gramofon a desky, sjezdové lyže a vybavení, motocykl ČZ 150, po vojně Jawa 250, fotoaparát třidy Leica se čtyřmi objektivy, zvětšovák s dalším, magnetofon, radiopřijímač s reprobednami, tranzitorák a nakonec, v necelých dvacetipěti letech nové auto, abych se v devětadvaceti, schopen zabezpečit rodinu v pohodě oženil. To nezmiňuji, že jsem provozoval závodně tenis, sjezdové lyžování a bezmotorově, krom jiného, ještě létal a samozřejmě se k tomu přiměřeně oblékal a dovybavoval. A ne, že by nebylo! Vy prostá duše, tolik peněz abych si splnil některá další přání jsem prostě neměl. Komunisty z toho ale neviním. Dovedete si vůbec představit, jak vypadala ČSR třeba v roce 1945? Já ano, já si i Protektorát pamatuju.

      Smazat
    6. 4:56, ale to nemyslíte vážně? 22:56 prožil život v zemljance na bramborách a ovesné kaši. Mléko cucal přímo z kozího cecku. Žádné auto, žádný dům, lednice, TV, walkman, koupaliště, pobyt u moře... To byl život na Západě ne tady.

      Smazat
  32. Úžasne,výstižný článok.Kapitalizmus je HNUS NA ULTIMUM:::::::::::::::

    OdpovědětSmazat
  33. Prilis mnoho vasne.
    Ze vseho nejrozumnejsi je komentar Vaclava Dvoraka.

    OdpovědětSmazat
  34. 0:19
    Ten film v Tv běžel. Byl jsem v té době na ZVS. Ti zlí soudruzi nám dovolili se na to koukat. Přede mnou seděl Maďar a při záběru na vypasované legíny zpěvaček, začal provádět nechutné věci.

    OdpovědětSmazat
  35. Jak se někdo může ohánět názvem ,,komunismus", když ho nemohl nikdy zažít, protože je to v podstatě režim, který nikdy ve společenském provozu nebyl a nemohl být uplatněn? Kdybyste nebyli tak hloupí, tak byste věděli, že reálný socialismus nebyl ,,komunismus", ale reálný, skutečně reálný, pouze oním reálným kapitalismem, takzvaných ,,Komunistů" v pokřiveném socialismu! A to logicky nejde dohromady, vy komunistobijci!

    OdpovědětSmazat
  36. Přiznejme si to soudruzi, byli jsme pomýlení...

    OdpovědětSmazat
  37. Ale zato jsme si byli svorni, všem nám bylo jasné, že trpíme, a kdo za to může.

    Nakonec jsme i věděli, kdo za to může, že nám propršel víkend...

    OdpovědětSmazat
  38. Každopádně kreténismus některých tehdejších stranických funkcionářů, ani zdaleka nedosahoval úrovně téhož, nynějších demokratů. A ještě si dovolím upozornit, že tehdá byli sledováni pouze někteří, tak teď už pomalu všichni a to i v těch nejintimnějších věcech. To všemu se pak vznešeně říká svoboda a pak stačí nakreslit jedny tykadla a odsoudí vás, určitě zcela nezaujatá, manželka poškozeného. To bylo nemyslitelné i za Gusty.

    OdpovědětSmazat
  39. 9:36 No ano, byli jsme ve většině pomýlení. Zač se stydět? Za to, že jsme měli komunistů dost? Jejich omezenosti a pokrytectví? A že jsme prakticky nevěděli nic o pokrytectví Západu? I to byl výsledek komunistické propagandy a antipropagandy.
    Takže není třeba lamentovat, že ta třídně nenávistická ideologie přišla o pozice. Třeba řešit, co se současnou pozicí. Nebo opozicí??

    OdpovědětSmazat
  40. Nejsem generace, která by se měla bít v prsa a prožívat nějakou křivdu. Jsem vychován v normální nepolitické rodině, bez restitucí a naší na ničem za totáče nezbohatli. Táta Ing (projektant), máma SEŠ (účetní) a platy THP byly pod úrovní dělnických profesí. Výhoda za totáče školy, kurzy, sport zdarma a proti dnešku i nájmy. Vztah k Rusku byl u nás celkem neutrální, po invazi 1968 se obrátil. Takže, aby bylo jasno, moji rodiče nic neprodali, zvoral to Brežněv. Moji rodiče se už nemohou bránit, tak to musím udělat za ně já. Možná je takových víc, tak proč hledate viníky mezi nevinnými, hledejte vinu mezi zrádnými politiky.

    OdpovědětSmazat
  41. Bez gramofonové desky ABBA jsem lehce přežil. Vy nespokojenci s reálným socialismem, napište, kde ve vašem okolí můžete zajít do knihkupectví a koupit vysokoškolskou učebnici matematiky, fyziky, chemie a jiných odborností, které jsou důležité pro technickou úroveň naší vlasti. Na vědeckou literaturu ani neupozorňuji. Nikdo nic nepíše, pro koho? V knihkupectvích se najdou jen sračky pomlouvající minulý režim a díla degenerovaných disidentů. Jak se dívám výše, nikomu z diskutérů to nevadí a nevšímá si toho. Je to sebranka, která volí jen podvodné strany.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:51 Bez desky ABBY jsem rovněž přežil, ovšem v rámci vyváženosti informací, bych si netroufl tvrdit, že zde byla běžně k dostání. Čest práci.

      Smazat
  42. noviczech
    ...pane Vltchek, pravdu jste napsal, nejste sám kdo naříká, ale je pozdě plakat nad rozlitým mlékem. V životě se udají věci a my je ani moc ovlivnit nemůžeme.Generace našich praotců a otců už tuto politiku poznala a my jim nevěřili.
    Takže, zlo se stalo proto, aby jsme se ho mohli příště vyvarovat, poznali jsme ho.Proti této nesociální hydře/ďáblu bojovat nemůžeme, ale může se stát, že i toto se změní.A pak ti co zůstanou by si toto měli pamatovat a měli by žít tak jak to prosazoval (komunista-s úsměvem) Kristus.
    Přeji hezké dny...

    OdpovědětSmazat
  43. Zil jsem do 1968 v Praze. Zazil jsem valku, prevrat 1948, penezni reformu 1953. Vystudoval, byl na vojne. Po invazi 1968 odesel na zapad, kde ziju. Mam srovnani totality a zapadniho systemu. A chci vam neco rict.
    V Cesku jsme nemeli autaky a blahobyt. Ale meli jsme knizky, pratele a naucili jsme se zit svobodny zivot v nesvobode.
    Zde na zapade mate blahobyt, pratele nemate, protoze neznaji otevrenost, uprimnost. Jste a zustanete cizincem, mate akcent, ktery kazdy slysi. Zradlo je otravene chemickym sajrajtem. Vse co se prodava musi prinaset zisk, dobre produkty mizi. Ve vesnici uz neni reznik ani pekar, uz jenom samosky. A ze tech pekaru a rezniku tady bylo! Nahradily je kadernictvi a kavarny. V mediich slysite stejne sracky a lzi jak tenkrat v Praze za totace. Jenom ten zloduch je Rusko a ne USA. Kultura a uroven lidi je nizsi nez u nas. Politicka negramotnost lidi je srovnatelna. Politika je u lidi vedlejsak, nezajimaji se. Proto se tak snadno oklamavaji a manipuluji. Pro mne je dnesni Rusko nase jedina nadeje. Zapad je v upadku liberalismu a utapi se v rusofobii. Nikde neni tak krasne jako v Cesku, vazte si toho. A to nerikam, ze jsem Cech. EU, NATO a vazalstvi k USA jsou pro nas stejne nevyhodne a zhoubne jako ty pakty za protektoratu CCCP. I tady lidem berou penize a lzou jim az to prasti! Zapad je jedina pokrytecka a prolhana zumpa, kde neni po cem touzit. Evropa cilene mutuje k muslimske spolecnosti. Vy muzete ted cestovat, my jsme nemohli. Zustante doma a koukejte, at to jde v ramci toho, kde se nalezate kupredu. Nenechte si prznit deti neoliberalismem a LGBT, zente tu pakaz co to zavadi ve skolach jako inkluzi a popirani rodiny a tradic. Cilem zapadu je ubohe skolstvi a blbi, nesamostatni lide, holdujici nihilsmu a materialismu. Nase kultura za komunismu a biafry ducha mne obohacovala vic, jak ty ubohosti zapadu dnes! Media zde ani z Ceska neposloucham, chci byt v pohode!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To co jste popsal o Západu je tady už 30 let taky s tom, že zatímco vy máte těch prostředků víc, my míň. A tím méně času na sebe.

      Smazat
  44. My jsme tenkrát nechtěli bourat socialismus, my jsme ho chtěli jen trošku vylepšit, problém bylo, že nás prodal Gorbačov CIA za těch pár igelitových tašek, ten další průběh už byl v režii západu, Sověti by odešli a napadly by nás USA ze západního Německa,a Gorbačov by nehnul brvou, bud´za vámi stojí jeden a nebo druhý Největší podvod byl Gorbačov, my jsme věřili, že nám chce pomoci se zbavit Husáků a Jakešů a on nám pomohl, ale zbavit se našeho průmyslu. Šmíd organizovaný Gorbačovovou KGB, to je paradox.

    OdpovědětSmazat
  45. Původně jsem chtěl napsat rozsáhlý komentář, vysvětlující nesvobodu slova ve východním bloku, ne-reaktivitu ekonomiky na tehdejší požadavky lidu, atd. Poté mi ale došlo, že nemám zapotřebí to zde vypisovat, protože banda levicových extrémistů (stejně tak jako pravicoví) si do zelí mluvit nedají, a pravděpodobně mě nazvou výplodem konzumerismu a dalších izmů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 0:50

      Nic se neostýchejte, jen klidně napište jak to vidíte ze svého úhlu pohledu. Ale nesmíte se bát polemiky a musíte být připraven na to, že na vaše argumenty mohou mít jiní protiargumenty. Jde jen o to, které argumenty jsou obhajitelné, nikoli o to, kým koho kdo nazve. S tím si vůbec netřeba dělat starosti.

      Smazat
  46. Lidi vzpamatujte se, vubec jste o nic neprisli, kdyz nezijete na zapade. Ja jsem Ceska zijici v Canade 33 let. Vsude je chleba o dvou kurkach a naopak na zapade se musi delat vice, jak u nas za stareho rezimu. Dovolene nejsou placene a mnohy si rozmysli jet na dovolenou, aby neprisel o praci. Nebo aby pak nemel na zaplaceni uctu. Byly roky, kdy jsem delala v kuse bez dovolenych, nemohla jsem si to dovolit nepracovat a to jsem delala 14 hodin denne a sest dni v tydnu. Cert vzal nejake hudebni desky, toho se clovek nenaji a neda mi to strechu nad hlavu.... to jsou vse blaboly.
    Kdyz jsem prisla do Canady, tak jsem si pripadala, ze jsem se ocitla v rozvojove zemi a to jsem prisla ze socialistickeho rezimu. Prvni moje myslenka byla, do ceho jsem to vlezla, ale nebylo navratu.
    Zadna uroven skolstvi, zadna kultura, zastarale veci z roku raz dva, "popenice" na kazdem stozaru. Elektrika je zde na povrchu, nic v zemi. V posledni dobe i kamera na kazdem stozaru, v sociku to byly hvezdy na stozarech... Jo "zlatej zapad"...Lide donasi, udavaji. Deti ve skolach stvou proti rodicum. Jidlo geneticky upravene, nadite hormony a jinym svinctvem.
    Zadna svoboda neexistuje, je to vse blbost.
    Svoboda je v penezich, kdyz jich je dost, tak si lide mohou dovolit vsecko, ale to take neni vsecko, to take cloveka nenaplnuje, jako treba spolecenstvi slusnych lidi se spolecnymi cily a zajmy a povzbuzovani jeden druheho a mit radost z malych veci a uspechu a mit radost, ze se i druhym dari, ne jen zavidet a pomlouvat a byt neurvaly a neslusny k lidem, kteri nemaji stejny nazor jako ja ci Ty...atd.

    S CLANKEM ABSOLUTNE SOUHLASIM...kdyby tenkrat lidem dovolili vyjet, lide by videli, treba i vydelali, nabyli zkusenosti a kdyz by se lide vratili, privezli by penize a zkusenosti, tak by i stat byl na tom dobre a lide by si vazili vice sveho domova a byli by hrdi na svoji vlast!
    Ja jsem hrda na to, ze jsem z Cech a na Cechy nikdy nedam dopustit, a stve mne ze Cesti politici se nestaraji dobre o svuj narod a rodny kraj a nechavaji to rozkradat. Ve skolach se malo uci hrdosti k vlasti! ...Amici vlastenectvi vtloukaj dnes a dene do hlav lidi... a to same by jsme meli delat i tam u nas doma a vtloukat to Cechum, aby byli na sebe hrdi...
    Doufejme, ze zitrek prinese neco lepsiho a nebudte lini a koukejte chodit k volbam. Tady jsou lide hrdi na to, ze mohou jit volit a projevit se aspon timto zpusobem, i kdyz to casto nevyjde, ale ono se to jednou povede!
    Prosim Vas vzpamatujte se, Cesi jsou chytry narod, nedejte se!

    OdpovědětSmazat
  47. Myslím si, že odpověď, který režim je lepší, nám brzy dá test korvirem. Bude to i ponaučení, že moje svoboda nesmí ohrožovat druhého. Slušný člověk to dávno ví a respektuje, těm druhým musí společnost svobodu omezit.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.