Reklama

pátek 17. července 2020

K odchodu Milouše Jakeše


Jiří Jírovec 17. 7. 2020
Můj text by nevznikl, kdybych se byl nesetkal s bývalým generálním tajemníkem ÚV KSČ. Bylo to na podzim 2019, na křtu jeho knihy. Pozvánka, kterou jsem různými oklikami dostal, vzbudila moji pozornost, protože jsem se nikdy k výše postavenému komunistovi nepřiblížil. Milouš Jakeš měl při křtu asi dvacetiminutový, naprosto koherentní proslov, ze srdce, a bez papíru.


Obrazně řečeno, na pozadí jeho řeči byla současnost, tedy doba, kdy 10% naší populace žije na hranici chudoby a kdy šmejdi mezi poslanci nedělají nic proti lichvě, obchodu s chudobou, exekucím, bezdomovectví ani bytové krizi.

Jeho řeč mohla být výzvou, abychom se snažili pochopit vlastní historii. Jenže to nejde ve společnosti, v níž právo na pravdu dostali do rukou prostituti z ÚSTR, placení za posměšky proti bývalému režimu.

Milouš Jakeš vstoupil do politiky, protože sám zažil bídu a nechtěl, aby se opakovaly krize, nezaměstnanost a chudoba, tedy to co přinášel kapitalismus. To platí i o Gottwaldovi, Zápotockém, Bil'akovi a mnoha dalších.

Konání těchto politiků nemůžeme pochopit, pokud nebereme v úvahu mezinárodní souvislosti.

V roce 1946 nastartoval Churchillův projev ve Fultonu studenou válku. V USA nastal maccarthyovský hon na komunisty. Šlo o reakci na výsledky WWII, tedy na vznik vlivného bloku ovládaného Sovětským Svazem a vzestup levicových tendencí v Evropě.

Naše historie období 1948-1954 je zamlčována. Opatrně se mluví o politických procesech a vypichuje osud Milady Horákové. Nemluví se o nehorázném vměšování Západu do vnitřních záležitostí Československa, o špionáži, agentech chodcich, balonových a teroristických akcích.

Je nepochybné, že zmíněné politické procesy byly ovlivněny činností západních tajných služeb. Polský plukovník Jozef Swiatlo, který byl odpovědný za otázky bezpečnosti v Polské sjednocené dělnické straně, byl agentem CIA a mohl varovat spřátelené státy, že v jejich vedení jsou nepřátelé režimu.

Československo zasáhlo rozvolnění Evropy šedesátých let. Nešlo jen o oblast kultury, ale zejména o změny v KSČ. Antonín Novotný ohlásil v roce 1960, že v naší zemi byla dovršena výstavba socialismu, nechal přidat jedno "S" do názvu republiky a přestal šťourat do kultury. To uspokojením poznamenal Jan Werich v rámci úvahy, že možná jednou budeme říkat "zlatý Novotný."

V roce 1963 byla rehabilitována značná část komunistů, kteří byli odsouzeni v padesátých letech. O Kolderově a Barnabitské komisi se nemluví. Politické rehabilitace vrátily do hry dříve odstavené komunisty, kteří se časem prohlásili za "progresivní," takže na novotnovské křídlo zbylo označení "konservativní."

Další vývoj byl ovlivněn řadou faktorů:
* V tehdejší společnosti neexistovaly "trafiky" pro (z jakýchkoli důvodů) odcházející politiky;
* Pokračoval spor dvou frakcí uvnitř KSČ;
* Výměna stranických kádrů vyvrcholila Pražským jarem;
* KSČ ztratila schopnost přitahovat mladé lidi;
* Vytratilo se původní nadšení pro budování lepší a spravedlivější společnosti;
* Vedení KSČ ztratilo schopnost chápat geopolitické souvislosti;
* A tak přišel 21. srpen 1968;
* Prověrky v roce 1970 nepřivedly do KSČ revolucionáře, ale kariéristy;
* Následně došlo ke vzniku malé, západem ochotně podporované opozice;
* Husákova normalizace se v podstatě nedotkla nestraníků;
* Československo se proinvestovalo z hrozící krize;
* Podařilo se vyřešit bytový problém;
* Došlo k uvolnění v kultuře i ve vztahu k emigraci;
* Charta 77 byla vidlemi vhozenými do zklidněné společnosti, ale neměla větší dopad;
* Vedení KSČ zestárlo a ztratilo kontakt se zbytkem společnosti.

To vše postupně vedlo k listopadu 1989. Šedesátá léta, která přinesla studentské nepokoje v Evropě a v USA hippies, demonstrace za zrušení rasové segregace a hnutí proti válce ve Vietnamu, byla zapomenuta. Stejně jako to, že československý politický systém prošel během vlády jedné strany značnou proměnou.

Odmítáme pochopit, že 21. srpen 1968 byl výsledkem střetu geopolitických zájmů mocností, oddělených studenou válkou. Do jaké míry k němu přispěl neschopný Dubček je otázka pro historiky a politology. Možná se měl méně předvádět u bazénu a se zpěvačkami před budovou ÚV KSČ.

Přátelská pomoc, tedy znovuvykolíkování hranice vlivu, má svůj protějšek v americkém bombardování Panamy v roce 1989. Její president, bývalý agent CIA Noriega, si až příliš troufl. Zapomněl, že má v zemi americké vojáky. USA to vzaly naostro. Na ulicích se nediskutovalo a tak bylo na 4000 obětí. Noriega se na chvíli ukryl na Vatikánské ambasádě, kdežto jeho konkurent složil přísahu věrnosti svému lidu na americké vojenské základně. Čeští politici byli paf z toho, jak může vojenská "pomoc" vypadat a nezmohli se na slovo protestu.

Po prověrkách v roce 1970 přišli do KSČ noví lidé, kteří neměli zkušenost s bídou, nezaměstnaností, válkou a existenční nejistotou. Nepocházeli z chudého prostředí, jako třeba Milouš Jakeš. Přišli k hotovému, nemuseli o nic bojovat, byli neviditelní a tím i překabátitelní. Nevstoupili do strany, aby ji rozvrátili zevnitř, ale jako berličku k vlastní kariéře.

Zdánlivě paradoxně, Milouš Jakeš skončil na stejné lodi s těmi, kteří v Havlově režii cinkali na náměstích klíči, ale již by to neopakovali. Odešel, aniž se zpronevěřil čemu věřil.

Loď nasměrovaná do nových vod nedouky a jednopoučkovými ekonomy je dávno bez nákladu. Na palubě se ještě jásá, leč obrovský dluh čeká v povzdálí, jako kdysi ledovec na Titanik.

123 komentářů :

  1. Odešel, aniž se zpronevěřil, čemu věřil. V tom je právě ten problém, stejně jako s paní Švorcovou. Jinými slovy, zůstali nadále slušní a to se v současném přiblblém režimu neodpouští. Tady se oslavují paraziti jako Štětina, Pavel, Telička, Dlouhý, Ruml, Rychetský a spousty podobných všiváků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nechme ho v klidu spát. Ten kdo toto neustále vytahuje nic nikdy neudělal a nikdy pro lidi neudělá.
      Byla to doba naše a jako je současnost také naše. A vedení státu máte vždy takové, které si zvolíme.
      Jen ta M.Němcová neunesla zvolení presidenta Zemana, také podle toho skončila.

      Smazat
  2. noviczech
    ...pane Jírovec, již při revoluci v Rusku, v roce 1917 západ zpozorněl a vší silou se snažil toto udusit! Kdo z rodin Rockefelerů a Rothschildů by si asi nechal zestátnit majetek. A tak vyvstaly dva tábory! Ten "demokratický" používal i Papeže na pomluvu socialismu! No a samozřejmě prováděli vraždy, hlavně bránit socialismu! Oni jsou opravdu na "ďáblově straně" a takových poctivých a čestných lidí, jako pan Jakeš zůstalo v politice velmi málo, je otázka jestli vůbec jsou! Určitě jste slyšel názor "jen s ostrými lokty" se prosadíš! Čest památce pana Jakeše.

    OdpovědětSmazat
  3. Pravda lze vinit celé vedení komunistů že ztratili pojem o realitě. To samé se teď děje na tom západě. Lidé cinkali a mysleli si že budou chrochtat blahem jak skopčácký vepři. Ale to už se nikdy nestane. S tím zadlužením určitě ne a až poznají opravdovou bídu tak snad zas kopnou kapitalisty do jejich nenažraných xichtů. Pan Jakeš pro mě udělal kus lepšího života bohužel lépe už bylo a teď se musíme snažit aby nebylo hůře.

    OdpovědětSmazat
  4. Perfektní, ale stárnoucí hysterka Witowská to na ČT určitě přednášet nebude. Bohužel, nemocní mocní náš stát a jeho společnost ovládají poměrně jednoduše a levně podporou a glorifikací hlouposti, neznalostí, lenosti a špatných charakterů...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesné - článek i tento príspěvek,...

      Smazat
  5. Hezké, o mrtvých jen dobře. Netřeba rozebírat jeho zásluhy, či provinění - nebyly podstatné. Vládl sovětský systém a jednotliví politici moc prostoru neměli. Totéž vidíme v bleděmodrém také dnes. Vládne liberální systém a naši politici usilují být jeho součástí, nikoliv součástí národa, který je zvolil do funkce.
    Jediná cesta vpřed, je obnova hrdosti na vlastní národ a z toho nevyhnutelně plynoucí tlak na změnu systému, na posílení suverenity národa. Proto jak za socialismu, tak za liberalismu, jsou tyto hodnoty potlačovány. Za současného liberalismu více, ale to je pouze tím, že doba pokročila a nástroje na výplachy mozků, se zdokonalily. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Vládne liberální systém a naši politici usilují být jeho součástí, nikoliv součástí národa, který je zvolil do funkce."
      přesné - politici jsou součástí systému. anonymní a bez osobní zodpovědnosti. to jenom systém ...

      Smazat
    2. Politici kromě vazalství k mocnějším si většinou dovolí jen to, co jim dovolí jejich voliči. Lidé-voliči zcela rezignovali na kontrolu politiků a ve volbách tito dostávají bianco šek a nelze se pak divit jak nám vládnou. Minimem voliče by měla být alespoň občasná přítomnost na veřejném zasedání zastupitelstev jakéhokoliv stupně. Samozřejmě, že jenom účast na těchto zasedáních neosvětlí účastníkům do detailu projednávané záležitosti, ale už samotná přítomnost veřejnosti donutí "demokraty" k větší ostražitosti a ano i trochu ke strachu. Strach jak známo zachraňuje. A nejen životy při hazardním chování, ale i kariéru politika.

      Smazat
    3. P.K. 12:51 vy nejste schopen vážit slova. Ti českoslovenští komunisté kult národa i mateřský jazyk ošetřovali nejméně tak, jak První republika. Za 2. WW dostatečně prokázali vlastenectví. Rusifikaci zdaleka nepřipustili tak, jak se to směrem k opačné straně děje dnes. "Suverenita národa", suverenita státu, v tom je skutečně jistý rozdíl. Tak ho nezatemňujte!

      Smazat
    4. Anonymní17. července 2020 23:00
      Nevím, co tu chcete vážit. Já v té době žil a jediné co si pamatuji, byl „internacionalismus“ na všechny způsoby. Slovo „vlastenectví“, jsem v té době nikde neviděl. Co dělali komunisté během 2. WW, je Vaše naivní kouřová clona. Důležité je, kam to dovedli.

      Vaše vzdělávací pudy, si zřejmě snažíte vybít na mém sousloví: „Jediná cesta vpřed, je obnova hrdosti na vlastní národ a z toho nevyhnutelně plynoucí tlak na změnu systému, na posílení suverenity národa. Proto jak za socialismu, tak za liberalismu, jsou tyto hodnoty potlačovány.“
      Jinde jsem se o suverenitě nezmiňoval. Nechápu, proč k tomu podotýkáte, že suverenita národa je něco jiného, než suverenita státu. Základem, ke kterému se lze vztahovat, je národ. Suverénní národ může mít i suverénní stát. Nesuverénní národ, nikoliv. P.K.

      Smazat
  6. My čížci jsme prostě už jen ode zdi ke zdi. Jinak to snad ani neumíme. Jsme oslněni velkým světem. A ten jeden na baterii plus mínus. Připadáme si důležití.
    A přitom jsme jen dvoumetrová h@vna ve vysoké trávě.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. orinoko - 13:12, nick honolulu blahopreje k bystrozrakosti a vystiznosti.
      h.

      Smazat
  7. V USA v současnosti "koherentní proslovy ze srdce" pronáší stovky podobných ultralevičáckých pošuků - tzv SJW - bojovníků za sociální spravedlnost. Děkuji, nestojím o to pochopit tyto fanatiky, kteří se nám pokoušejí ukrást svobodu, mám k nim vyloženě odpor, považuji je za nepřátele.
    Podobně jako různé troubelíny, kteří se snaží omlouvat a rehabilitovat zločinný totalitní režim, tak jako to předvádí autor. A ještě se schovávají pod pláštíkem strany, která se vznešeně nazývá "Svoboda a přímá demokracie".
    Jakeš ať shoří v pekle.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No nejspis jste spis nepochopil,co se ve spolecnosti deje...O socialni spravedlnosti to nejspis nebude,kdyz to financuji miliardari

      Smazat
    2. Ta poslední věta pochází od debila Kohouta, takto hlasaTELE šťastných a zaručených výnosů v hedgeových fondech a podobně obskurních nástrojích na lidské holé prdele. Je to jak s tou chytrou střelou - vypušť a zapomeň. U Kohouta to je: Svěř čmrdlík, a zapomeň. Když v roce 2008 vypukla slavná hypoteční krize, tak na Kohouta z financí řvali jeho klienti: Kde jsou moje peníze? A on odpovídal: Spěchám na burzu!, načež na druhý marně oživovali Lehmana Brotherse.
      Na Jakeše nikdo nekřičel , kde jsou moje peníze, za tím účelem musíte do Kohoutových Partners.
      Miluju trubače svobody, jejichž závislost na čmrdlíkách je přímo smrtelná.

      orinoko

      Smazat
    3. 13:13 V pekle by měl shořet Havel. Ten lhal kudy chodil. Nasliboval hory doly, mazal med kolem pusy a výsledek? Rozkradená a zaprodaná republika.

      Smazat
    4. 14:47 Jel Havel s řidičem do Prahy a chtělo se mu na záchod. Zastavili v jedné vesnici a řidič tam šel do baráku za babičkou a povídá. Babi, vezu pana prezidenta a chtěl by jít u vás na záchod. V žádném případě, říká babi. Ale proč ne? Dozví se to Fero Fenič a udělá mi z kadibudky pamětní WC Václava Havla a já budu chodit kadit do kopřiv.

      Smazat
    5. 15:16 Dobrý.

      Smazat
    6. 14;47 15;16
      Bravo pánové, bravo 👍👍👍👍

      Smazat
    7. Anonymní17. července 2020 13:13
      Řekl bych, že odbýt období socialismu, že bylo zločinné, je velké zjednodušení. Zločinných je mnoho politických systémů, ale které z toho nejsou nařčeny pro svou velkou vojenskou, nebo politickou, nebo masmediální moc.
      SJW má více společného s feminismem a multikulturalismem, než se socialismem. Je to něco podobně rozvratného, jako BLM, takže to je s bývalým socialismem nesrovnatelné.
      Vámi zmíněná SPD, tedy Svoboda a přímá demokracie, je u nás jediná relevantní politická síla, která vystupuje proti liberalismu a usiluje o demokracii. Ale vsadím své boty, že autor s ní nemá nic společného. Minimálně pro svou slabost pro navážení Afričanů a muslimů do naší země, proti čemuž SPD permanentně brojí. P.K.

      Smazat
    8. 16:05
      Co je na tom za " bravo" , jen tupá luza uráží někoho komu nesahá ani po ty jeho krátké kalhoty.

      Smazat
    9. 17:32 Tupy je tu nepochybne ten, kdo nepochopil, ze vtip si utahuje z kim-ir-senizace V. Havla a nijak ho neurazi...

      Smazat
    10. 16:08 odkažte se k nějakému ucelenému textu autora diskutovaného článku, ze kterého plyne, že má "slabost pro navážení Afričanů a muslimů ...". Vy té SPD u mnoha těch přemýšlivějších mnoho slávy nenaděláte.

      Smazat
    11. Pro Anonymní17. července 2020 13:13

      Přej a bude ti přáno, dej a bude ti dáno...

      Smazat
    12. Anonymní17. července 2020 23:15
      Metnar (ANO) za našimi zády a v tichosti tvrdě maká! Ministerstvo vnitra otevře centra pro integraci uprchlíků ve středních Čechách
      Zbyněk Fiala: Kvóty padly, budeme platit
      Prezident Zeman účtoval: Neobjektivnost ČT je smrtící koktejl, který zahrnuje další ingredienci, a to je neznalost. A ti europoslanci, kteří hlasovali proti Maďarsku...
      Střílet lidi na hranici je v pořádku
      Vznikne blok proti EU z jejích členů Česka, Slovenska, Maďarska, Polska, Itálie, Rakouska,

      Tyto články a diskuze pod nimi v NR si přečtěte a potom můžeme diskutovat.
      Všude relativizuje rozvratný faktor, organizovaného navážení Afričanů a muslimů do evropského prostoru. Snaží se navodit dojem, že to je přirozený běh světa a že ho musíme přijímat. Namátkou pár citátů:

      „Pokud jde o Orbána, je teď kamarád, protože nechal postavit plot na hranicích. Musíme si uvědomit, že to neznamená, že by byl apriori proti uprchlíkům. Byla to přece reakce na neochotu (potenciálních) cílových zemí převzít uprchlíky. Zeman buď nechápe podstatu věci a nebo úmyslně zkresluje o co jde. Mluví o nedostatku solidarity s Maďarskem, které si zvolilo vládu jakou má a EU se jim do toho nemá srát. To ostatně zaznělo i ve Sněmovně. Jenže akce proti Maďarsku nemá nic společného s ploty ale s představou EU, že vnitropolitický vývoj v Maďarsku je ohrožením demokracie.“
      Sankce EU vůči maďarsku, interpretuje tak, že ploty jí vůbec nevadí, ale má velké obavy o ohrožení maďarské demokracie.

      „Migrace, ekonomická i politická, je a zůstane součástí našeho světa. Noví lidé budou přicházet i k nám. Je úplně jedno jestli půjde o desítky nebo tisíce lidí. Důležité je, aby se integrovali do společnosti. Přicházející k tomu potřebují dostat příležitost a my domácí alespoň určitou ochotu přijmout je.
      Střediska by měla zprostředkovávat oboustrannou osvětu. Mohla by přispět i k integraci lidí, kteří na našem území žijí. Již teď máme vyloučené oblasti a nechceme k nim přidávat další. Vyvolávat nenávist a hloubit příkopy je snazší, než se jich zbavit.“
      To je krásná ukázka „nechápání“ podstaty problému a jeho sluníčkářského výkladu.

      „6) Migrační krize, která je v Evropě, je do značné míry zveličována politiky, kteří předstírají, že ochrání svoje obyvatelstvo před záhubou.
      7) Tihle politici v podstatě rozvrátili existující systém přijímání uprchlíků, protože nejsou ochotni přijmout ty, kteří jsou v první svobodné zemi (v našem okolí Maďarsku, Slovensku, Polsku a Rakousku).“
      Takže je zveličována migrační krize. Doprovodná kriminalita jako znásilňování, loupeže, zapalování aut, zapalování katedrál, no-go zóny není zas tak zlé. Vybírání sociálního systému, na který si evropské státy musí půjčovat a zadlužovat se na několik generací, je nejspíš naše sluníčkářská povinnost.
      Ačkoliv autor nejmenuje politiky, které podezírá z toho zveličování, víme že u nás, jediným politikem, který před tím navážením nesourodých etnik varuje, je T.O. On tedy rozvrátil existující systém … ?

      Takto bych mohl pokračovat, ale už se mi z toho zase dělá zle. P.K.

      Smazat
    13. 20.10. 0:00 Metnar nemá s Ministerstvem vnitra nic společného.

      Smazat
    14. Anonymní20. července 2020 11:06
      To souhlasím. Ale v úvodu jsou názvy článků na NR. A ten článek měl název: „Metnar (ANO) za našimi zády a v tichosti tvrdě maká! Ministerstvo vnitra otevře centra pro integraci uprchlíků ve středních Čechách.“ P.K.

      Smazat
  8. No a jako vrchol rozpadu dělnické pěsti se teď voliči komoušů rozdělili mezi Babiše (to je obzvlášť srandovní, protože patří přesně k těm kariéristům, které autor popisuje), SPD, která je s přehledem nejvíc oddaná sovětské historii, no a pár srdcařů zůstalo u původního názvu, ovšem ta strana už nemá s marxismem nic společného, jsou to eurokariéristi. Takže dobrý.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Neřekl bych, že SPD je oddaná sovětské historii. Možná by stálo za to,tento Váš postřeh nějak alespoň trochu rozvést. Jinak je to jen blbá nálepka bez významu.Když se ještě jednou zaměřím na článek, nikde o SPD, ani B. není ani slovo.Takže vlastně proč ten úkrok stranou.Pravda je jedna,že režim v r.1989 byl všechno jiné, jen ne totalita.Do totality kráčíme dnes pevným krokem A Brežněvovi musíme my staří děkovat, ať tomu věříte nebo ne, za dalších 20 let klidu. KSČ toho bohužel nevyužila ke skutečné "perestrojce", ale konec byl ve zradě. To nebyla žádná sametová revoluce, ale kapitalistický puč, s hlavními aktéry: Klaus,Havel,Mečiar.

      Smazat
    2. 14:21
      a zapomněl jste dodat: za pomoci oportunistických zmijí jako byl Čalfa, Adamec, Mohorita, Dlouhý..., a celá řada dalších prospěchářů nalezlých do KSČ.
      A perestrojka? Udělat podobnou snahu, která by měnila ortodoxní politiku států v Izraeli, USA, Británii..., už by se o této snaze ani neučili. Natož tak o tom, kdo by tuto myšlenku byť jen vypustil.

      Smazat
  9. Ďakujeme súdruhovi Milošovi Jakešovi a jeho strane za budovanie štátu.Poľnohospodárstvo, stavebníctvo a iné odvetvia boli na vyššej úrovni ako teraz. Bezdomovci sú
    v kapitalizme mementom kapitalistickej spoločnosti.

    OdpovědětSmazat
  10. No pane Jírovče, snad nemám tu vlastnost, že beru vše, co se napíše. Snad ne. Ale Váš text beru, a to jako přesný. Celou dobu komunismu jsem zde prožil. Viděl jsem blbce na vedoucích místech malých úřadů, trpěl jsem kolektivizací. Viděl jsem nucené vstupy do KSČ. Slyšel jsem po celý života nadávání na komunisty. Dnes po 30 letech od presidentství opilce a předsednictví vlády psychopata se trochu rozhlížím a vzpomínám. Předně jsem po celou dobu komunismu měl USA za dobrý stát. Jak je to možné? Komunisti sice varovali před imperialismem, ale nedovedli ve své blbosti jeho zrůdnost názorně prokázat. Dokonce i třeba o válce ve Vietnamu nedovedli ukázat, že nejde o útok dobra na zlo, jak jsem to viděl. Ukazovali konkrétní boje, agent Orange, ale zrůdnost režimu USA nedokázali názorně ukázat: Proč se to děje. Nevěřil jsem Tonkinu, ale bral jsem to jako nutnost pro útok na zlo. Prostě komunisti byli zaslepeni svou vírou v to, že jsou na správné straně, ale neuměl svou víru předat. Věřili a mysleli si, že tak věřit musí každý (je to stejné jako v dnes shnilém křesťanství; víru neumějí předat pro svou úplně stejnou blbost). Je zajímavé, že až polistopadový přístup k informacím ukazuje, kdo byl za komunismu v právu a kdo byl zločinec. Komunisti to prokázat neuměli. Prokázal to až politopadový přístup k pravdě. Je zajímavé, že dnešní smradi, ODS, ČSSD a KDU-ČSL tohoto přístupu k pravdě využít neumějí, naopak přístupu k pravdě zuby nehty brání. Věří a myslejí si, že tak jako oni musí věřit každý. Za komunismu přístup k pravdě nebyl: komunisti pravdu obhájit neuměli, západní média v češtině účinně lhala (BBC, SE, HA, DW – všichni byli řízeni z jednoho ideového centra). To centrum je dnes stejné, ale přístup k pravdě je. Jak dnes vidím ta zla v komunismu, která jsem v úvodu popsal? Ani ne tak jako zla, ale jako blbost, hlupáci prosazovali svou víru silou. Argumentace nebyla možná. Stejně, jako dnes nelze argumentovat s ČT (a stejně tak ve shnilém křesťanství). Neboj se tedy Jírovče, padne to (i to shnilé křesťanství) stejně, jako padli blbí komunisti. Jen je otázka, co místo toho (u křesťanství je to jasné, tam se to s pomocí Páně ví: má stalotou nauku i morálku – to dnešní svět nemá).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. I kdyby komunisti vysvětlovali sebe více, co je kapitalizmus zač, lidí by nevěřili. Chtěli věřit pohádkám o dobrém a bohatém Západě, kde pečené holuby padají rovnou na stůl.

      Smazat
    2. 15:35
      Aha, a jak to bylo s lidmi na zlém a chudém Západě? Oni nechtěli věřit pohádkám o dobrém a bohatém Východu? Ty dráty na hranicích měly snad zabránit jejich nezvladatelnému návalu??

      Smazat
    3. Anonymní 17. července 2020 15:35
      Správně. Lidé odvykli také skutečným životním potížím. Bytový problém se řešil mílovými kroky a to tak, že i dnes z toho žijí mnozí. Lidé zapomněli za poměrně krátkou dobu jak to bylo s jídlem i za vychvalované První republiky, zapomněli na krizi v třicátých letech. Hodně lidí si myslelo, že se nic podstatného nemůže změnit, jen se to vylepší. Marně jsem říkal to, co jsem viděl z náhodné, ale velice poučné pracovní cesty roku 1986 jako mladíček podél "druhé" strany našich hranic zhruba od Linze přes tehdejší "západní" Německo a NDR až k návratu přes Děčín. Celé jsem to prošel pěšky a viděl jsem přitom mnohé, především z té druhé nepříjemné stránky tamějšího života, co platí i dnes u nás, např. stejně jako tehdy již tam "umírající" malé obchůdky atd. Stejně mi skoro nikdo nevěřil, jen jsem získal onu tehdy "obvyklou" nálepku. Nu což, zařídil jsem se teda po svém s těmito znalostmi. Ale chci ještě jednou zdůraznit, že to o pohádkách o tom "západě je to plná pravda a realita. Dokonalý příklad zmanipulování.
      Dnes je to podobné v tom smyslu, že si mnozí myslí, že když nebudou nic dělat proti tomu co je, tak se nic ani náhodou nezmění a oni budou - jak jinak to říci - vegetovat dál.

      Smazat
    4. Jeden bonmot praví: Komunisté nám lhali o sobě a o Západu říkali pravdu.
      Jak jsme si to měli ověŘIŤ, když hranice byly zadrátované.
      Na druhou stranu... tehdy ještě tzv. západ zápasil o přízeň. Ve chvíli, kdy nabyl dojmu, že vyhrál, tak se urval ze řetězu.

      orinoko

      Smazat
    5. 13:48

      Blbci nevěřili a raději si představovali vzdušné zámky, chytré nikdo přesvědčovat nemusel, na myšlení mají vlastní hlavu. Ale tak už to na tom světě je, že blbců je vždycky většina a učit se umí výhradně ze svých vlastních chyb. Tak to tady blbci mají, ale většina o tom moc nepřemýšlí. Jsou příliš blbí i na to, aby si uvědomovali příčiny.
      Nutno však připomenout, že tehdejší blbci byli pořád méně blbí než blbci dnešní. Aspoň na to byli dost chytří, aby kapitalismus nechtěli, jak prokázaly průzkumy v době zlomu. Jenomže vlak už byl rozjetý a na tom co chtějí nebo nechtějí prd záleželo.

      Smazat
    6. U nás je jakékoliv přesvědčování vždy kontraproduktivní.
      Lidé se začnou bránit i předloženým argumentům a oponují třeba i lží o které jsou přesvědčení, že je to pravda, jen aby dokázali, že stojí na té správné straně... Vše jen do té doby, dokud nedostanou pořádnou facku. Ať už od života, nebo od toho, kdo je přesvědčuje. Jako u Anonyma 17. července 2020 13:48.
      Jinak proto ty dráty na hranicích, proto kriminály a kopance do pr...e. Kde selže argument a přesvědčení musí zákonitě přijít facka. A věřte nebo ne, daleko lepší je facka od toho, kdo mě přesvědčuje, než od života. To už je pak vždycky pozdě...
      ... a jinak ty dráty, to nebylo jen na naše "nepřesvědčené" pomatence. Ty byly i proti těm, co se do nás imrvére (immer während)mrd...li a nedali pokoj, dokud to nezku...li. Ovšem všem to je jasné, jenom těm, co neustále argumentují banánama, pořád ne.
      Jinak si přečtěte časopis Žhavé výstřely studené války. Třeba Vám svitne.
      J.C.

      Smazat
    7. a ještě k anonymu 17. července 2020 13:48:

      Nic samo nepadne, stejně jako nic samo nepadlo ani v minulosti.
      A k tomu, aby padlo tohle dnešní prokletí, bude potřeba hodně odvážné lidské krve, tak jako ji měli naši předci, co tuto zrůdnost již jednou shazovali a shodili.
      Takže hajdy od počítače a rovnou do ulic... Napravovat co jste pos...al. Ale to zase ne, co? To bychom se popálili a za to nám to nestojí, co?
      J.C.

      Smazat
  11. To podstatná,západní propaganda udělala své.
    Jak víme,Sorosove dolary také měli účinek na pomlouvání komunistů.Také víme o různých sankcích pro naše hospodářství a radost zápaďáků,když nám mohli uškodit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:54
      Lukášku, základní škola byla problém co, dokončena v páté třídě?? Pokud napíšeš DOLARY MĚLÍÍÍÍÍÍÍ, více se douč svuj rodný jazyk, než pomlouvat pana Soroše a Západ!.

      Smazat
    2. 15:28
      Vy jste teda to té školy v tom případě nechodil vůbec! Zkontrolujte si svůj vlastní pravopis a hlavně pády a jména, slovosled.
      Skutečný Čech se skutečnou znalostí češtiny myslí na rozdíl od vás - anglofila, který jede maximálně na dva "válce" - tak ten Čech jede na sedm "válců". Což ovšem žádný anglofil nemůže pochopit, protože mu vždycky chybí těch pět "válců", i když jako mateřský jazyk uvádí češtinu.
      A vůbec dolary můžeme urážet jak chceme, to jen vy si je chráníte na kontě, protože vás tak vyplácí. Místo toho měli vaši rodiče vyplatit vás pořádně rákoskou, dokud by to ještě mělo smysl. A můžeme je urážet také proto, že jejich název je odvozen od našeho slova tolar. Heč!

      Smazat
    3. 15:28 Vy jste asi o moc dál nedoklepal. SVUJ rodný jazyk, možná používáte u vás ve vidlákově. My Češi používáme SVŮJ rodný jazyk, vím čárka, nebo kroužek, je pro někoho docela dilema.

      Smazat
    4. Moc bych se s tím nemazal. Negramotnost smrdí více než 10x denně vysprchovaný emík.
      Když už je řeč o čaji o páté, tak mě zaujal emerický seriál Korejská válka. Tam řešili i debilitu emi amy kravích boys. A tak si tam pruhovaní kriploys dali závazek, že každý army green musí mít dokončenou pětiletou docházku. A šli na ty ubožáky jako u nás na cd roma.
      Armáda USA stojí na obsolventech pětitřídek, jimž morálního ducha nalévají soudruzi kaplani, z nichž mnozí ovšem neznají turbínu.
      Zato turbodebilitu z vlastní zkušenosti perfektně.

      orinoko

      Smazat
  12. Pan Jakeš, ačkoliv byl dlouholetý funkcionář KSČ, tak si nenahrabal, ani tolik, co kdejaký dnešní zastupitel na obecní úrovni. Stejně tak je nutno ocenit, že nikdy nemluvil, ani se nechoval, jako dobytek. Vztyčené prostředníčky a kecy o koulích, zavedli až dnešní demokrati. Takový Novotný v Řeporyjích vítal občánky se slovy "Jsem rád, že se v naší obci tolik š..á,jsem rád, že se narodili v Řeporyjích a v nějaké p....i. To je potěr ODS aspirující kdoví kam, jemuž pan Jakeš nastavil zrcadlo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tenkrat jaksi to ani neslo ,soudruzi se hlidali a tak to slo vse relativne ferove .Meli sice na Federalnim shromaazdeni levnejsi obedy za 3-Kacky levnejsi nudle a mejdlo na ruce ale to zhruba bylo vse .Oni soudruzi byli vdecni i za odvoz koberce z Labute zdarma pikapem do bytu ,usetrili za taxi

      Smazat
  13. Právě takoví jako Jakeš, zapříčinili svojí nákloností k Rusku a" budování socialismu " problémy, které pociťujeme ještě dnes. Jak mohl nýmand Jakeš rozhodovat o chodu státu?? A takových byla ve vedení státu naprostá většina, pouze nesmyslná komoušská ideologie, propaganda a láska k SSSR se cpala do lidí a vše ostatní šlo do kopru, tak za co děkovat Jakešovi, že přivedl stá na buben?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15;39
      A kam dovedl tenhle stát udavač a vlastizrádce Havel????!!!!!

      Smazat
    2. 17:13
      Ty prosekturo, se raději už nikdy k ničemu nevyjadřuj, takový hnuj jako ty , jen Havel a USA, nic jiného ve svém chudém repertoáru nemáš blbe!!

      Smazat
    3. Ty máš dost, ty olalá.
      Závidím ti kapacitu tvého mozku. Kromě několika flosKULÍ se už do něj nic nevejde. Měl jsi pomoci Bartuškovi s knížkou. Mohlo se to jmenovat Modrá záře nad hnědým kráterem, a nikoli Polojasno.

      orinoko

      Smazat
    4. 15:39 Pokud máte takový názor na nýmanda, pana Jakeše, potom by mě zajímalo jak hodnotíte dobu kdy se na presidentské sesli uvelebil odborník na slovo vzatý, se svými kamarády, taky odborníky z mokré čtvrti ?

      Smazat
    5. 15:39 Hahaha. Po panu Jakešovi se ve vedení toho státu střídali nýmandi jako svatí na orloji. Najít za třicet let dva ucházejíci premiéry, nebo prezidenty je docela problém. A o závislostech na tom, či onom bych radši ani nemluvil. Stačí pohled na to co s naší suverenitou udělala EU a její zdejší nohsledi.

      Smazat
    6. 13:59 Nýmand? Dosaďte si jména polistopadových hujerů a zaměnte Rusko za EU,USA, Západ vynechte Jakeše, a přesně co jste napsal pasuje na dnešní poměry.

      Smazat
    7. A co se cpe do lidí dnes, Einsteine? Propaganda a lsáska k USA. Odsud k nám přišla neuvěřitelná sprostota, hnusnej bulvár, pornografie, devalvace vkusu a mravnosti, glorifikace teploušů a štětek, a jejich pochody s nahýma prdelema, přiblblost a bezohlednost celebrit, ukázky, jak nahamounit miliardy za cenu sprostých podvodů a přes mrtvoly, absolutní příblblost, plastický operace mentálně narušených ženských (v Americe už asi žádná normální a neumělá není) - zkrátka samé hnusné občanské zlo. A pak taky snaha zamerikanizovat celý svět. Protože sami tam mají miliony černochů, číňanů, mexikánů, brazilců, kubánců, a dalšího světovýho ksindlu, bílý američan už je asi málokdo, a celá Amerika je jenom hnusná senkrůvna, z níž tečou sračky na všechny strany. Dokonale zblbli - viz jejich příšerný filmy. Kdysi se tam točily docela dobré filmy a měli i kvalitní herce, ale teď? Jeden kripl vedle druhého, samý hnus, brak, balast, blbosti, zabíjení, ponižování lidí a přiblblé násilí. To je Amerika first dnes. A to takoví jako ty nevidí a nechtějí vidět. A teď ještě BLM a klanění se černochům. Jdi se vycpat.

      Smazat
    8. 15:39

      Rozumujete o věcech, kterým ani za mák nerozumíte. Neztrapňujte se a bavte se raději o tom, na co stačíte.

      Smazat
    9. Už dlouho jsem nečetl tak perfektní, trefný a přesný diskuzní příspěvek anonyme 18.07 - vystihl jste to stručně, a velice správně. Když odhlédneme od politiky, která je celosvětová prasečí všivárna a špína, s několika výjimkami, to o té kultuře a mravnosti, která k nám přišla ze "západu" a jednoznačně tady zprznila naše - kdysi normální a lidské - myšlení a cítění -to konstatování nemá chybu. Dobře je to vidět i v naší současné filmové a televizní produkci - samá napodobenina anglosaského, respektive amerického nevkusu, sprostoty, bulvárnosti, a braku. Já pouze nechápu jediné -jak můžou někteří, přes to všechno, co o tom dnes vidí a čtou, a de facto vnímají a vidí na vlastní oči, pořád tu americkou mravní stoku vyzdvihovat a opěvovat. Mohlo by se k tomu snad jenom mlčet, ale ty oslavné ódy, a to plivání kolem sebe na všechno naše, ještě snad normální a české - to nepochopím. Co si tihle narušení a defektní jedninci od své přítulnosti k "západu" slibují? Co očekávají?

      Smazat
    10. K anonymu 15:39, cit: - "A takových byla ve vedení státu naprostá většina, pouze nesmyslná komoušská ideologie, propaganda a láska k SSSR se cpala do lidí a vše ostatní šlo do kopru, tak za co děkovat Jakešovi, že přivedl stá na buben?"

      Stát ČSSR byl přiveden na "buben" ? Jistě vždy je možné i v tom textu najít kus pravdivosti, ale jen kus. Doporučuji anonymovi aby si přečetl knížku od L.Štrougala: Paměti a úvahy , 2009, lze stáhnout na Alze. Po přečtení knížky ať znovu posoudí , zda jsme byly jako stát "na bubnu". Myslím, že jsme dnes, kdy nám 3/4 majetku tady nepatří,nejsme jako stát schopni něco zásadně v naší zemi ovlivňovat. Proto se i říká, že jsme kolonií.

      Smazat
    11. 18:07
      Jen tupé nesmysly z vás vypadly, dnes mám volbu, a mohu si vybrat čemu chci věřit, co konzumovat za kulturu, za toho vašeho Jakeše bylo vše nalinkované jen SSSR, nic jiného nebylo, tak nevím proč se sáhodlouze rozepisujete o USA, vyberu si jen to co mě zajímá!! třeba zrovna to porno!!
      22:24
      Co ta Ruská filmová produkce, ani prašivý čokl po ni dnes neštěkna, chytrolíne!

      Smazat
    12. Anonymní18. července 2020 9:52

      A opět jeden krátkozraký, barvoslepý pravdoláskař s IQ tykve a s klapkama na očích rozhazujíc kolem sebe bezcenné nálepky. Vám chlape není žádoucí cokoliv vysvětlovat, vy nic nepochopíte ani pod údery baseballovou pálkou, natož tak rozumnou domluvou nebo argumentací.
      A ruská produkce? Zajímejte se... Ovšem pokud budete chtít vidět jen samý akční šmejdský brak plný násilí, sexu a sprostoty, tak to radši opravdu zůstaňte u sledování hollywoodských (pro vás hodnotných) sraček.
      A nebo to porno, tam se realizujete asi dostatečně...
      J.C.

      Smazat
    13. 9:52 Ruský produkce je tu habaděj, nejvíc paradoxně na ČT. Ale velkej rozdíl oproti západní v ní nevidím. Snad je kvalitnější, a stále velice sebechvalná. Viz seriál o účasti v první světový Velká válka nebo nedávno uvedená Velká vlastenecká válka. O filmech jako Gitler kaput! ani nepíšu, to je větší škvár a brak než Tarantinův film s Pittem Hanebný pankharti:-) Je tam velkej rozdíl oproti sovětským komorním filmům, které dávaly mnohem větší smysl svým humanistickým posláním. To lze vypozorovat u nové verze A jitra jsou zde tichá ve srovnání s tou původní ze 70. let. V té nové je víc nahoty, bezduchýho zabíjení, hlášky převzaté z původní verze pak většinou nesedí, nedávají moc smysl a jsou tam mechanicky vložené. Působí to spíš celé jako orientální, nejspíš japonský hrdinský epos ...

      Smazat
  14. O činnosti plukovníka jménem Józef Swiatlo se píše v knize
    Stewart Steven : Výbušnina (prvně vyšla na západě 1974)
    Knihu jsem si stáhl z www.ulozto.cz
    Ještě je v antikvariátech , byla přeložena ještě jednou pod názvem Komunistické zločiny (Swiatlo ovšem pracoval pro CIA).

    OdpovědětSmazat
  15. Komolení jména Miloše Jakeše na Milouše, jsem bral vždy jako součást jeho zesměšňování, v tomto članku to nedává smysl. Nevěřím, že byste pane Jírovče nevěděl, jaké bylo křestní jméno pana Jakeše. Takže se ptám, pane Jírovče, proč?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Protoze zdrave ocelove jadro nasi nove Milousovy strany chce nyni zdrobneliny pro modleni vzdy vecer k nasemu drahemu Milousovi .Milous je nas milacek, tak to je . Skalni Blb v.r.

      Smazat
    2. "Jméno

      I přesto, že v občanském průkazu byl Jakeš oficiálně Miloušem, sám upřednostňoval jméno Miloš, neboť to mu prý chtěli dát jeho rodiče a měl ho i celý život na všech vysvědčeních a nejrůznějších legitimacích. Používal ho i po celou dobu své politické kariéry a pod ním také publikoval. Uváděl, že farář, který ho křtil, do křestního listu napsal Milouš a tvrdil, že je to lepší. Občanský průkaz se však vystavoval důsledně podle křestního listu, a proto je v něm zapsán jako Milouš. Toto rodné (křestní) jméno se později na veřejnost dostalo skrze bývalého ministra vnitra Tomáše Sokola, kterému se Jakeš legitimoval při výslechu."
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Milo%C5%A1_Jake%C5%A1

      Smazat
    3. 16:15
      Myslím že pan Jírovec to má správně. Není to zkomolenina.

      Smazat
    4. V letech narození občana Jakeše, před tím a ještě ve čtyřicátých letech bylo křestní jméno Milouš běžné. Poněkud nepatřičným se stalo mnohem později, kdy "miloušem" byli nazýváni jednotlivci pro zesměšnění (mnohdy i "přihřátí"). V tažení proti komunistům se takové ztrapňování hodilo. Něco to o úrovni jistých kruhů zajisté vypovídá.

      Smazat
  16. Rád si pane Jírovče Vaše články přečtu, kdykoliv se objeví. Mají totiž tu zajímavou vlastnost, že z nich lze vypozorovat zajímavé zkušenosti s realitou doby, bystrý vhled a čerpání ze zdrojů, které tak či onak mohou zůstat běžnému čtenáři ukryty. Dříve se říkalo "číst mezi řádky". A to je dobře.

    OdpovědětSmazat
  17. Má ještě někdo iluze o převratu v roce 1989? čas:58:50 https://youtu.be/udCikxKh2Ro?t=3532 https://cs.wikipedia.org/wiki/Palachův_týden
    Byl jsem antikomunista,ale nedelejte z Jakese idiota pochazel s chude rodiny. Od roku 1937 začal pracovat jako montér v Baťových závodech ve Zlíně (v letech 1949–1989 přejmenovaný na Gottwaldov), kde současně navštěvoval Vyšší průmyslovou školu elektrotechnickou. V roce 1944 absolvoval s vyznamenáním. Tedy u Bati s vyznamenanim tak to asi zadny vul nebyl a jako elektrotechnik urcite vedel co je Boiler a co Broiler.

    OdpovědětSmazat
  18. Pro magory kteri si mysli ze ziji ve svobodnem state...... vyzkousejte si byt z neceho nespravedlive obvineny , nespravedlive svobodne zatceny ( hordou ozbrojencu), svobodne uvrzeny do vazby a svobodne mesice a mesice cekat na svobodne nespravedlivy soud a byt svobodne nespravedlive

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:45
      Vám se něco takového stalo??? Pokud ano tak napište, přehánějte!!
      Tak svobodní jak jsme dnes, nikdy nikdo nebyl. Aspoň co se týče mě a mého okolí!!

      Smazat
    2. 9:43
      To máte pravdu. Zloději, podvodníci, vydřiduši, zločinci a další podobná pakáž se nikdy nemohla mít lépe.

      Smazat
    3. Slava
      Ano, já to zažil jen krátce, ale stačilo to. Nikdo mne nemlátil, jen počítač a fotoaparát šel kamsi na týdenní přezkum (nefungují).Po návratu z vazby si stačilo dokoupit prořídlé vybavení dílny a vše je zase v pořádku, nic se vlastně nestalo.

      Smazat
  19. Proč nerespektovat zákon, že každá říše má svůj vzestup, vrchol a pád. Můžeme vymýšlet různá kdyby, hledat víníky, ale stejně nic nezměníme. Zůstává jen jedna podstatná otázka, zda se lidstvo poučilo na chybách minulosti. Zrovna v tom si nejsem jist. Ve všech režimech najdeme slušné lidi i ty druhé, pracovité i lenochy, tahouny a kecálky. Konec říše vždy signizuje kvalita její reprezentace ("elity"). Nebudu osobu tajemníka soudit,patřil snad do kategorie "věřících", kteří chápou komunismus jako náboženství. Vadí mi jen novodobí hrdinové, kteří zdůrazňují svou velikost kopáním do starce a dav, který jim tleská.

    OdpovědětSmazat
  20. V r.69 jsem pár měsíců bydlel a dělal na západě a pak už mě nikdo nemusel učit o lesku a bídě kapitalismu. V Jugoslávii mohl každej, kdo měl po vojně vyrazit dělat na západ a ty už pak nemohli nachytat na bajkách o kapitalistickém ráji, ale poštvali je proti sobě "ty jsi srb, ty chorvat, ty pravoslavnej.."..a Jugoslávie zkončila jako poslední socialistickej stát!

    OdpovědětSmazat
  21. 15:39
    Jakeš ani komunisti náš stát nepřivedli na buben. Kdo rozfrcal zlatý poklad, kdo nedokázal udržet tradiční výrobu a soběstačnost v zemědělství? To nebyli jakešové, ale sebranka, která nám vládne po 30let za pochvalného poplácávání západního maistreamu a politiků.

    OdpovědětSmazat
  22. Jakeš v rozhovoru, který jsem viděl, vysvětloval, že v křestním listu skutečně má křestní jméno Milouš. Ve svém textu jsem je použil bez jakéhokoli postranního ůmyslu.

    Pro 15:39

    Výrok "komunisté přivedli Československo na buben" je laciný. Je třeba brát v úvahu, že existovaly dva různé ekonomické systémy, přičemž Západ se snažil ten náš všemi prostředky zničit.

    Československo se v letech 1948-89 stalo vzdělanou, kulturní a technicky vyspělou zemí. Po dalších třiceti letech nám prakticky nic nepatří, máme bytovou krizi, chudobu 10% populace a velký státní dluh a obyvatelstvo zbavené existenční jistoty.

    Kdyby byla spravedlnost, museli by být mnozí posametoví politici a ekonomové dávno ve vězení.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No a proč jste tedy z té vzdělané, kulturní a technicky vyspělé země utekl do kapitalistické Kanady? A vy jste se během vaší emigrace také snažil zničit naši zemi? A proč jste se po revoluci do té naší chudobné, zadlužené země ve které nám prý nic nepatří vlastně vracel?
      Člověče, ty vaše oslavné texty na komouše jsou definicí pokrytectví. Nestydíte se ani trochu?

      Smazat
    2. Přesné a výstižné. Dnes jsou mezi mladými, ala USA, místo klasické literatury, bestsellery komiksy.

      Smazat
    3. 22,13 nechci dělat někomu advokáta, sám jsem po převratu v D několik let pracoval. Nepřestěhoval jsem se tam, byť jsem o tom uvažoval. Dnes , když vidím jak D,I a F černají, jsem tomu rád.Jen blb nemění své názory.A vy, nekádrujte , jak je tomu dnes zhusta, ale argumentujte.

      Smazat
    4. 22:13

      Pro některé lidi je přirozená snaha zkoušet a ověřovat si. I já patřím mezi ně a ověřil jsem si v Británii a Německu, co je pravdy na tom rajském vykreslení Západu. No a jiní lidé, jako jste zřejmě vy, si zase docela vystačí s tím, co jim nakuká do nemyslících kedluben propaganda. Každý jsme holt nějaký.

      Smazat
  23. Po listopadu 1989 většina lidí uvěřila lži, že jedině soukromé vlastnictví je zárukou toho, že kupředu, spátky ni krok !
    Každý kdo pracoval ve státním, mněl cejch líného a neschopného, né li přímo sluhu soukromého sektoru. Pojmy jako, MY a SPOLEČNOST byly téměř sprostá slova. Kdo neměl nic společného s Komunistickou stranou, byl automaticky považován za slušného člověka a demokrata. Stát říkal lidem, nezadlužujte se, sám se však brzy začal topit v dluzích. Stát říkal lidem, osamostatněte se a podnikejte, sám však hledal ,,strategické" partnery. Navíc jsme se stali členy takových pochybných uskupení ze kterých nedokážeme vystoupit. Stát nám nařídil kapitalismus, ale sám by rád žil v socialismu EU. A mám obavu, že tentokrát ty ,,věčné časy" budou zatraceně dlouhé !!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. OK ,,věčné časy" budou zatraceně dlouhé. Dosavadní vlády dělají vše,aby se udržely u koryt. Žijeme na dluh jež budou splácet naši vnuci a pravnuci. Celý kap. svět takto záměrně "hospodaří". Musí totiž poslouchat Vatikánskou Cabalu a kromě úroků platit ještě výpalné. Kdo neposlouchá je odstraněn. Zadlužení Japonci nechtěli zaplatit. Byli potrestáni podmořským výbuchem jež způsobil obrovské cunami, které nikdo nečekal. Fukušima od té doby hoří 3 bloky 600 tun jaderného paliva. Není technologie jež by to zastavila. Je provázeno pouze chlazení mořskou vodou a každodenně 300 tun radioaktivní vody je vypouštěno do oceánu.... SVÍTÁ, neboť 3 neposlušní muži Trump,JF Kenedy junior a Putin připravili plán na osvobození celého světa. BOUŘE vítězí a zvítězí !

      Smazat
    2. U Vas Jirovce NENI poznat duvod , proc jste emigroval do Kanady a neni poznat duvod vaseho navratu do Ceska.
      nick honolulu
      (Jako ti ozrali namornici, co chodi v kruhu v Nassau na rynku a nemohou najit svoji lod.)

      Smazat
    3. 4 pomocna ten slovosled, neni rozumet zkus to znovu
      Slovo Mandela

      Smazat
    4. Honolulu 22:30, vy jste spolu s dalšími až tak hloupý, že vás udivuje, když někdo kdo pobýval a uspěl v Kanadě, je schopen věcně a bez předsudků hodnotit období "za komunistů"? Snad naopak, taková dvojí zkušenost autora článku, by jeho názorům (u myslících) měla dodávat váhu.

      Smazat
    5. Hokarc 17. července 2020 20:38
      Nebojte se, ty časy nebudou dlouhé pro nás v této podobě, ale pro nové náboženství, které dobývá Evropu. Amerika může kleknout (a to ve všech významech slova) před černochy, negrama. My tady v Evropě klekneme (zase ve všech významech) nejspíš před Islámem, muslimy.

      Anonymní 18. července 2020 21:29
      Nedivte se, tihle "honohlupáci" potřebují ve shodě s úrovní svého myšlení, obhájit svoje zrady a prohřešky proti vlasti. Ale to se pletou, tohle se jim bude vracet i v té poslední chvilce. Proto zuří, když někdo jiný dokáže myslet jinak než oni. Všimněte si toho "sebevědomí" honohlupáka, kdy mluví stále dokola jedno a to samé. Nic a nikdo jej nemůže odtrhnout od jeho "cesty", protože by si musel uvědomit, jak jeho život je pro...nej. Bez jakéhokoliv smyslu. Proto také "uráží, provokuje, "ječí"" to svoje.

      Smazat
    6. 19:11
      Vy stihnul jste Honilulana a jeho dokola se opakující zhovadilosti na VÝBORNOU!!!! 👍👍👍👍

      Smazat
  24. "Loď nasměrovaná do nových vod nedouky a jednopoučkovými ekonomy je dávno bez nákladu. Na palubě se ještě jásá, leč obrovský dluh čeká v povzdálí, jako kdysi ledovec na Titanik."
    Ten obrovský dluh už je v podpalubí a do lodi teče. Vláda rozhazuje co se dá, aby mohla po čase ukázat prstem do davu a zvolá "vy jste si také sosli" .... sosli, ano sosli, ovšem pouze kapku, zatímco džbán vychlastá někdo jiný ...
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zatnout pětisetmiliardovou sekeru do "hospodaření"?? státu je opravdu dobré porodné pro budoucí generace. Ale nikdo dnes vlastně neví, jestli to bude někdy někomu vadit. Zadlužuje se EU, zadlužuje se celý svět, proč tedy nezadlužit i tu naši malou zemičku, že. Q.

      Smazat
    2. Připadá mi, že už všichni počítají s kolapsem jako s nevyhnutelností, rezignovali na jakékoli pokusy o záchranu a s vědomím, že to stejně špatně skončí, řekli si: Tak to aspoň pořádně roztočíme a přilepšíme si, dokud je z čeho. Až se to všude sesype bude už jedno, jaké výsledky po kom zůstanou.

      Smazat
    3. 1:19 "jestli to bude někdy někomu vadit" To se tak můžete jen bláhově konejšit a strkat svou hlavu do písku. Ono Řecko bylo kapitalistické se sociálními prvky a podívejme se. Jak vehementně se Německý věřitel ozval a jak pěkně byla naordinována privatizační kůra. Takže vaše víra může v EU možná platit pro Německo, Francii ale pokud se o pohledávky ozve silnější ekonomika - např. věřitel Čína nebo USA, může být i u nich setsakramentsky zle.

      Smazat
  25. Jakese jsem nemel rad, stejne socialismus. Ted je to opacne. Vadilo mi 21.8., ted jsem za nej vdecen.Tim byl socialismus zachranen na dalsich 20 let. Nelibi se mi ale SOUCASNOST. Ja povazuji kazdy lidsky zivot za rovnocenny. Kazdy z vas, ctenari, jiste da prednost smrti Horakove pred svou. Ale ted rocne umira sebevrazdou 1500 lidi a nikomu to nevadi. Vadi procesy s 186 mrtvymi, nevadi 20.000 zabitych Nemcu pri odsunu o 3 leta drive. Tak tomu se rika demokracie, PRAVDA ZVITEZI? Je to tady horsi nez kdyz cernosi, kteri v Affirmative action meli prednost pred kazdym, kdezto ja, beloch, musel dat prednost 89% obyvatelstva county pri hledani prace. DEMOKRACIE = NEJVETSI NESPRAVEDLIVOST NA SVETE. A proti nespravedlivosti bojoval i Jakes a Bielak, Dubcekovi tak nevadila...jinak by nebylo 21.8. a mohli jsme si zit krasne, jak za Novotneho;.nejlepsi leta socialismu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:56 - Mel jste delat takovou praci, kterou cernosi NEMOHOU delat, pro nedostatek jejich zakladni inteligence.
      AFFIRMATIVE ACTION je diskriminacni narizeni, namirene proti kazdemu belochovi. (American nebo Cech, vsechno jedno.) Je to CISTA FORMA opravdoveho rasismu.
      V dnesnich dnech je jim to, (cernochum) vsak malo !

      TO JSEM ZVEDAV - az prijdou cerni do Ceska , jak se budete vy, mistni obcane branit ?

      Pamatujte ! Ti gauneri, kteri vam budou zapalovat auta, nicit obchody a prepadat vase zeny - t.j. je pouze nastrceny primitivni dav !
      Vy musite najit jejich aktivisty ! Jejich kapitany.
      Vy se musite vzajemne smirit (levice & pravice), nebo dopadnete jako kdysi muj Johannesburg.
      h.

      Smazat
  26. Když si Milouš Jakeš sedl na lavičku, sestávající se ze sudu a fošny natřené na červeno za 850.000Kč a potom se rozhlédnul po demokratických bezdomovcích a žebrácích, musela mu zmizet veškerá pochybnost o tom, zda vše co dělal v životě, mělo smysl.

    OdpovědětSmazat
  27. Jirovce , emigrante !
    Tak, jako nejde curat proti indickemu
    oceanu v JAR - !
    Tak, jako se nejde stavet proti Alberta clipper v Canade ! Tak se neda menit a ovlivnit svet. On ma svoje pravidla !
    T.j. strata casu !
    Duvodem naseho ziti je obohaceni nasi duse a NEEE menit svet.
    Vyuzit vseho toho, co se deje k tomu, aby se mel clovek dobre.

    V CSSR to nebylo mozne , tak jste presel "Jordan" !
    V Canade jste chytl reumatismus , tak jste se vratil do Prahy a tam se kazdy zblazni.
    Ja byt Vami, tak beru prvni letadlo do Toronta.
    h.
    -------------------------------------------------
    (Ted mi napadlo, ze to asi nevite - vsechny mosty do Canady jsou zatarasene. (Thousand island, Buffalo, Detroit, vse je zavrene.- Kvuli cinskemu virusu.)

    OdpovědětSmazat
  28. Snad máme my starší paměť. Milouš je líčen jako hlupák dnešním systémem, ale tím on nikdy nebyl!!!

    OdpovědětSmazat
  29. Už skoro třetina století po revoluci, ale dokonce i po této době zastydlí soudruzi stále vedou svůj dávno prohraný a marný boj. Fantazírují jak jsme se prý tehdy mohli vydat čínskou cestou ale přitom tady paradoxně oslavují právě jednoho z těch konzervativních soudruhů, díky kterému žádná změna nebyla přípustná a který dovedl zemi k rozkladu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 2:17

      Soudruzi vedli svůj boj i dávno před tím, než se jim podařilo získat moc a pozvednout kvalitu života pracujících nad úroveň dobytka. Jsou to bojovníci, nikoli sráči jako vy, schopní jen plazit se vždy u nohou těch, kteří v té které době zrovna vládnou.

      Smazat
    2. Anonymní 18. července 2020 2:17
      Něco podobného tvrdili všude, kde se stala nějaká revoluce, či převratná změna. Do poslední chvíle bylo ticho po pěšině, jak se maloměšťáčkům té doby vždycky zdálo ... Kteří si navíc mysleli, že teď už se nikdy nic nezmění.
      Ostatně jedna velká změna se nezadržitelně blíží. Islám začíná stále více ovládat Francii otevřeně a v Německu se k tomu také schyluje. Rakouské nedávné "spory" byly jen takové "pohlazení" doby.
      Přeji vám Alláh Akbar, neboť je to inšalláh!
      (Ať žije jediný pravý Bůh, je to jeho vůle a přání.)

      Smazat
  30. Opět tu k lepšímu pochopení připomenu posledního Pjakina a jeho více než dvouhodinové video. Mimo jiné zde rozebírá roli bolševiků, Stalina, Tockého a např. Chruščova. On říká něco v tom smyslu, že je třeba o historii nelhat a říci pravdu protože západem vytvořené a podporované lži zdomácněli a nic dobrého nám nepřinesou. Ti kteří fanaticky lži podporují jako třeba Železný o Miladě Horákové jsou zaprodanci západu. Pjakin tam dále vysvětluje, že ty lži západní propagandy jsou tak úspěšně zažrané, že zatím pravda tahá za kratší konec, ne nadarmo se Ušáci učili u německých válečných zločinců. My jakožto potomkové Jana Husa, bychom ale měli pravdu znát uctívat a bojovat za ní ať už se nám líbí, či nikoliv. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 7:29
      Vy ještě žijete??
      Co vykládal pan Železný tak fanaticky lživého o paní Horákové, že musíte lhát, že ji komunisti mučili a nakonec popravili, to je lež ?, nebo ji snad popravili "agenti" ze Západu. Ne, popravili ji stejní komunisti jako jste vy!!!
      Vy jste z té Ruské propagandy už na dobro totálně zblbnul, poslouchat dvě hodiny bláboly Pjakina musí mít na člověka určitě neblahý vliv, vy jste toho zářný příklad! Píšete o Husovi, ale pro vás je jen jedna pravda, Ruská.

      Smazat
    2. Anonymní 18. července 2020 9:39
      Pořádně si čtěte po sobě vlastní šplechty.

      Jinak vás čeká období "skutečného" marxismu alá USA, Německo a Velká Británie, říznutého Francií.
      Hodně štěstí vy novodobý marxistický politruku!

      Smazat
    3. Železný junior je fanatická zrůda. Za jeho papínka jsme zaplatili 10 miliard. Zatajil obrazy, aby nemusel platit clo. Jeho bratr seděl za násilí. Je to vypečena rodinka. Když se objeví na obrazovce, přepínám na jiný kanál.

      Horákovou poškozujete. Žádné známky mučení nejsou při soudu patrné. Výčet zločinů, za které byla odsouzena, se tají. Když to bylo publikováno na PL, dosud zdánlivě slušný Zbořil to označil za hanopis. Promiňte, myslím, že mám dostatek rozumu, aby se rozhodl o něčí vině. K tomu nepotřebuji vás milý 9:39.

      Smazat
    4. Železný junior je fanatická zrůda. Za jeho papínka jsme zaplatili 10 miliard. Zatajil obrazy, aby nemusel platit clo. Jeho bratr seděl za násilí. Je to vypečena rodinka. Když se objeví na obrazovce, přepínám na jiný kanál.

      Horákovou poškozujete. Žádné známky mučení nejsou při soudu patrné. Výčet zločinů, za které byla odsouzena, se tají. Když to bylo publikováno na PL, dosud zdánlivě slušný Zbořil to označil za hanopis. Promiňte, myslím, že mám dostatek rozumu, aby se rozhodl o něčí vině. K tomu nepotřebuji vás milý 9:39.

      Smazat
    5. 10:24
      On syn Železný muže za svého otce, nebo dokonce bratra ?? Pokud zavřou vašeho fotra za zlodějnu, tak vy jste taky okamžitě považován jako syn za zloděje??? Trochu chábé a hloupé zduvodnění co od vás!
      Pokud vás zmlátím, že budete mít na ksichtu podlitiny, tak do měsíce na vás nikdo nic nepozná, vy jste opravdu velký chudák, vy nemáte rozum žádný!!! Paní Horáková byla popravena pouze a jen ve smyšleném obvinění a procesu,co se nepovedlo fašounum, se povedlo komunistum, stejně tak jako oddaný komunista soudruh Slánský, taky vše vymyšlené na příkaz Stalina, toho člověka taky zlomili po několika měsících psychického mučení. Něco nastudujte, než začnete psát ty vaše bláboly!

      Smazat
    6. 17:10-staré přísloví říká, že ovoce nepadá daleko od stromu, proto lze tvrdit, že otec může za syna, smutné, že. I Váš otec může za to jaký ....jste Vy.

      Smazat
    7. Na rozdíl od 17:10 si myslím, že se má nejdříve radit své vlastní rodině a pak cizím. I když se změní režim, existuji pro jeho odpůrce nepřekročitelné hranice, například vlastizrada s kontakty s nepřítelem. Zvláště když je nejasné s jakým mandátem se to děje.

      Smazat
    8. Teď jsem se dočetl, že Železný si dovolil urážet bývalého prezidenta Svobodu. Podle pravidla, jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá, je možné říkat u nás všechno.

      Povězte nám pane 1710, vy máte doma se Železným nafukovací panu a užíváte si ji společně? Ani nechci napsat, jaký ksicht má to umělé stvoření.

      Smazat
    9. 13;51
      Tomu je to Putna, třeba obličej pornoJandy z evropských hovnot?! 👎

      Smazat
  31. 2:17
    právě proto, že už je "skoro třetina století" od privatizačního převratu...tak můžeme s odstupem objektivně hodnotit ! Období vlády tzv. konzervativních soudruhů bylo obdobím v naší zemi, kde jsme ledacos kritizovali ale ve srovnání se zadluženou, bez zlatých rezerv vyrabovanou montovnou, kde se za své peníze v blízké době nenažereme...tak období jakešů byl ráj na zemi.

    OdpovědětSmazat
  32. Nekrolog pana VK nemá chybu, odvysílán v pátek večer.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pan VK je typ jedince jez je castecne sileny a castecne genialni pozor na informace z jeho velice sisate hlavy

      Smazat
  33. Pan Jakeš byl čestný a pracovitý člověk. Bohužel neměl patřičné zázemí.

    Ale největší zásluha komunistů typu Jakeše je v tom, že Česká republika je dnes národnostně homogenní stát a to je dost velká překážka pro plány těch za oponou. To v minulosti nebylo a vedlo to k vážným krizím typu Mnichova.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:16 - NEVIM co se deje v Nemecku, ci ve Francii, ale v USA, se Marxismus nikdy nechytne.

      Jediny Marxista (utopisticky) je Berni Sanders a ten uz vypadl z politicke areny jako porazeny. Joe Biden neni Marxita , ale oportunista.

      A tam kde jsou u moci levicaci, napr. N.Y. , nebo L.A.
      tam je Bozi dopusteni a vsichni se stehuji pryc.
      Vidim , VIDIM budoucnost v barvach ruzovych.
      Na podzim to vyhrame a zacne se uctovat.
      h.

      Smazat
    2. Honolule, o Marxizmu zjevně cosi víte leda z doslechu v podobě odsudků. Marxizmus není společenský systém, není ani politickým či státním režimem. Marxismem je myšlen směr myšlení, který se opírá především o hlavní dílo filosofa Karla Marxe "Kapitál" (tři díly, někdy je za čtvrtý uvažována i práce "Teorie nadhodnoty"). Potom víc nebo méně díla B. Engelse, V. Lenina, dokonce i J.V. Stalina a mnoha dalších, dnes uznávanějších. Shrnuto, centrální myšlenky a vývody 150 let starého díla K. Marxe současný stav lidského světa víc než potvrzuje. To může zpochybňovat pouze předpojatý blbec, nebo v čímsi zájmu nájemný propagandista. Honolule, neračte se zesměšňovat v prostoru, kde se ani náznakem nevyznáte a nejspíš vyznat už ani nemůžete. I tak, mějte se.

      Smazat
    3. Upřímně se přiznám, že M.Jakeš byl na okraji mých zájmů. Dnes díky jakémusi kouzelnému proutku a jeho skonu se stal tématem. Po zhlédnutí všech videí dostupných na YT jsem si musel opravit svůj přezíravý pohled. Zjednodušeně řečeno, jeho názor byl jiný, než můj, ale zůstane osobností v naší historii. Naopak autoři laciného zesměšňování jsou sami směšní. Pochopil jsem, že když někdo nemá vlastní názor, natož program, tak se naivně prezentuje hanobením jiných.
      Příště budu pozornější.

      Smazat
    4. 2:30 - pane, vy se zde chlubite znalosti politicke pornografie, (Marxismem), ktera se NEuplatnila nikde na svete.
      Vsude, kde si zivocichove zvolili Marxismus , prislo ke HLADOMORU.
      Nemusime uvadet priklady z minulosti. Staci se dnes podivat na Venezuelu.
      Tam se rvou lide o chleba.
      Prakticka hodnota Marxismu pro zivot je nulova.
      h.

      Smazat
    5. 11;12
      Teď ten blábol z bažiny přelož do Češtiny ty Muhehe z kmene Zulukafrů👎👎👎

      Smazat
    6. Honolule, zas jste nic nepochopil. Marxismus je, řekněme, společenská teorie. Marxismus není reálnou praxí, takže to, co se osvědčilo či neosvědčilo nemuselo být Marxismu odpovídající praxí nebo, třeba, nemuselo být realizováno v marxismem předpokládaném čase (objektivní a subjektivní podmínky revoluce) a místu. Mimochodem, před 100 či 150 lety se ovšem onen filosof do vývoje a vlastností kapitalizmu neuvěřitelně přesně strefil. Vy Honolule buďte tak soudný a už se neztrapňujte. Evidentně nechápete o čem je řeč.

      Smazat
  34. Tak tohle mi, nevím proč, neprošlo. Dávám to znovu:
    13:13 jste popleten. Snad ne Ústavem pro studium totalitních režimů? Pěstí dělníků byly Lidové milice! Rodná strana byla skromným předvojem dělnická třídy! Fakt! Říkali to ve VUMLu.

    OdpovědětSmazat
  35. To máte tak: Když se začne svět každého měřit počtem pater domu a počtem aut v garážích, vytatí se fromovské BÝT a člověk se stane otrokem svých osobních snů, chtíčů a osamělosti. Přitom je to naše lidská vzájemnost, která nás činí lidskými a umožňuje nám vnímat nejen jsoucno jaké je, ale i příčiny toho všeho. Moc přitahuje psychopaty a to je to, čemu musí bránit síla lidské společnosti.

    OdpovědětSmazat
  36. 10:20
    napsal jste to výstižně...se mnou to je podobně! Škoda, že se nerealizovala plánovaná politická a hospodářská transformace v r.68. Ale přesto,... i s Jakešem a jemu podobnými byl život veselejší a perspektivnější než současný politický a ekonomický EXKREMENT do kterého nás za 30let dostali šmejdi, kteří místo Moskvu poslouchali Brusel a NATO!

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.