Reklama

sobota 25. července 2020

Kauza „Jakub Železný a zrádce národa Ludvík Svoboda“: Nové informace o „zradě“ z roku 1968. Od zasvěceného pamětníka

rozhovor s Milanem Syrůčkem
25. 7. 2020  ParlamentníListy

Poté, co se redaktor České televize Jakub Železný přímo ve vysílání podivil, proč se jedno pražské nábřeží stále jmenuje po „komunistickém prezidentovi Ludvíku Svobodovi“, v polemice ještě přitvrdil a napsal o legendárním generálovi a pozdějším prezidentovi, že dvakrát zradil národ. Druhá z těchto zrad se měla odehrát v srpnu 1968. ParlamentníListy.cz k tématu oslovily novinářského nestora Milana Syručka, který v té době jako zástupce šéfredaktora Mladé fronty patřil k nejinformovanějším novinářům. Nyní vzpomíná, jak to tehdy bylo s tou „zradou“ prezidenta Svobody.

Během diskuse v České televizi se k tématu mimořádné série nehod nečekaně objevilo jméno generála Ludvíka Svobody, když moderátor Jakub Železný mimochodem poznamenal, že vicepremiér Karel Havlíček pendluje mezi nábřežím Na Františku a nábřežím, které se bůhvíproč jmenuje po komunistickém prezidentu Ludvíku Svobodovi. Co si o tom myslíte? Mělo by se opravdu přejmenovat?


Nebylo by to poprvé a ani naposledy, co bychom něco přejmenovali, tak jako neustále přepisujeme naši historii, ačkoli se už jednou odehrála. Nemyslím tím její hodnocení, to se může různit, ale sám fakt, co a jak se skutečně už stalo a nedá se změnit. Tím je i životopis generála Ludvíka Svobody, našeho osmého prezidenta, který také už skončil.

Prakticky celý svůj život zasvětil armádě. V první světové válce bojoval na východní frontě v řadách rakouské armády, v roce 1915 se však nechal zajmout u Tarnopolu. Nejdříve vstoupil do kyjevského hasičského sboru, o rok později se však přihlásil do československých legií, prošel s nimi sibiřskou magistrálu a složitou cestou přes Japonsko, Tichý oceán a Spojené státy se dostal zpět do Československa.

Po válce sloužil nejprve v Kroměříži, poté v Zakarpatí, a protože se při službě v Užhorodu naučil maďarsky, vyučoval tento jazyk na Vojenské akademii v Hranicích. Nacistická okupace ho znovu zastihla v Kroměříži, odkud se v září 1939 dostal ilegálně do Polska. Zformoval ze 700 našich vojáků legion, s nímž přešel do SSSR. Tam se podílel na vojenské dohodě mezi oběma státy, podepsané měsíc po napadení SSSR Německem. V ní byla zakotvena také spolupráce československých a sovětských vojenských zpravodajských služeb. Na jaře 1941 byl jmenován zástupcem velitele tajné čs. vojenské mise. Kvůli jejímu působení, jak se píše v jiném článku, byl souzen a druhý den ráno měl být dokonce popraven.

VÍCE JSME O ŽIVOTĚ LUDVÍKA SVOBODY PSALI ZDE

Svoboda si celou historku s vojenským soudem zaznamenal ve svém deníku, který si vedl, ale ztratil se. Obával se, aby se nedostal do rukou NKVD, protože v něm měl i jiné poznámky, nelichotivé vůči Sovětům. Například to, že se podílel na zprávě pro československou vládu v londýnském exilu o Češích a Slovácích, vězněných v sovětském gulagu. Právě ty chtěl Svoboda získat pro vstup do samostatné československé jednotky, o jejíž vznik usiloval, a potřeboval, aby to Beneš zařídil u Stalina. Zprávu o nich poslali do Londýna po plk. Vodňanském, ale loď, která ho tam vezla, se potopila.

Nemohu si odpustit ještě jednu poznámku. Od roku 1937 do rok 1945 působil v sovětské metropoli československý vyslanec, později velvyslanec Zdeněk Fierlinger. Ale když SSSR po uzavření sovětsko-německého paktu v srpnu 1939 uznal Slovenský štát, ten zřídil v Moskvě také své velvyslanectví. Po přepadení Německem Stalin uznání Slovenska zrušil a uznal opět pokračující existenci Československa.

Po různých peripetiích se Svoboda, tehdy plukovník, dostal do Buzuluku, kde začal vytvářet z českých a slovenských občanů samostatnou jednotku, posléze armádní sbor, s nímž se probojoval po boku Sovětské armády do Československa.

Takže jeho pobyt v SSSR nebyl tak jednoduchý a růžový, jak se někdy líčí, a čímž se vysvětluje, že se tak snadno podrobil Sovětům v srpnu 1968 při moskevských jednáních.


Jaká byla vlastně jeho úloha v srpnu osmašedesátého roku? Ta se mu nyní také velmi vytýká, že se nepostavil na odpor...

Jeho negativní hodnocení některými novináři a politiky se opírá o jeden Svobodův citát, kdy řekl Dubčekovi a dalším: „Tak už přestaňte žvanit a podepište, prožvanili jste se až k okupaci.“ To sice řekl, ale souvislosti byly složitější.

Objasnil mi je jak třeba Zdeněk Mlynář, tak Svobodova dcera Zoe Klusáková-Svobodová, kterou jsem v Praze několikrát navštívil. Tehdy, v těch srpnových dnech, byla na Hradě s otcem a s celou svou rodinou. Přijeli totiž k němu na večeři a zůstali tam spát. Tak byla svědkem nočního příjezdu sovětského velvyslance Červoněnka, který ho informoval o tom, že vojska pěti států Varšavské smlouvy v příští hodině zahájí okupaci Československa. Žádal ho, aby jako vrchní velitel vydal naší armádě rozkaz nepostavit se na ozbrojený odpor. Červoněnko to vyřizoval vestoje, Svoboda mu ani nenabídl židli a okamžitě proti tomu protestoval.


21. SRPEN 1968 V TEHDEJŠÍM FILMOVÉM TÝDENÍKU



Když po probdělé noci se alespoň na pár hodin uchýlili do domečku v Královské zahradě, kde prezident bydlel, a ráno vyšli ven, aby došli do prezidentské kanceláře, zastavil je sovětský voják s namířeným samopalem a s povelem, že nikam nesmějí. Svoboda na něj rusky spustil, co si to vůbec dovoluje k Hrdinovi SSSR, sklonil mu samopal a prošel dál, aniž poslouchal, co zkoprnělý voják brumlá. Zoe zůstala v otcově pracovně i poté, když odletěl do Moskvy, byla s ním stále v telefonním spojení, až do jeho návratu. A do Moskvy odletěl právě proto, aby zachránil naše uvězněné představitele. Předtím odmítl nejrůznější návrhy z různých stran, ať buď jmenuje „dělnicko-rolnickou revoluční vládu“, či naopak, jak navrhoval třeba Mlynář, svou vlastní, jíž by také předsedal. To vše odmítl s tím, že máme přece legálně zvolené orgány a ty musí nadále vykonávat své vládní povinnosti.

Jediný Svoboda z naší delegace pochopil, že v Kremlu nesedí u jednacího, ale podpisového stolu, že dokument ležící na stole není k diskusi, ale pouze k podpisu. A bude tam ležet tak dlouho, pokud nebude podepsán, protože o nějakém jednání ani nebyla řeč. Čím déle se bude oddalovat jeho podepsání, tím déle tam budou naši nejvyšší představitelé vězněni. A tím více hrozí doma nebezpečí, že dojde ke krveprolití, protože na obou stranách poroste napětí, nervozita a tím i možnost prvních střetů.

46 komentářů :

  1. Deklaruji se jako pacifista ale jako každý člověk mám hříšné myšlenky. Některé dementy s vysokým IQ, což není protimluv, bych řešil jako ve Spartě. Snad se najdou příbuzní a ohradí se proti jeho výblitkům. Nejde mi o jeho osobní názor ale jako komentátora jej ve veřejnoprávní televizi nechci! Ať se dá na politiku nebo emigruje do USA k demokratům.

    Celá naše televize je jimi prolezlá a staré komunistické praktiky dovedli k dokonalosti. Inu, jablka nepadají daleko od stromu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proc do USA ???, proc ne do Nemecka ci do Israele ci United Emirates. Mluvme o veci ktere rozumime a posilejme lide kam .. kde to zname.

      Byl jsi v Rusku ci USA? ci Israeli.

      Doporucuji cist Isrelsky noviny Haaretz.

      S uctou jako vzdy

      Brouk Pytlik!!

      Smazat
    2. Brouku, protože USA jsou vedoucí silou západní demokracie a demokraté její železnou pěstí!

      Byl jste ve Vietnamu a jinde, kde tato pěst udeřila?

      Pokud budeme omlouvat a dělit vojáky v cizí zemi na ty hodné a zlé, budeme ještě demokraty?

      Přesto také s úctou MP.

      Smazat
  2. Pamatuji si vse, a i pres tehdejsi mladi jsem mel tolik logiky, ze mi bylo jasne , ze cele PRAZSKE JARO nebylo nic jineho, nez boj dvou mocenskych skupin v KSC.

    Novotny, Svoboda, Husak, Dubcek - vsechni byli nestastne figurky bez svoji svobodne vule. Byli to podrz tasky, Leonida Brezneva.

    Ceska republika je ted daleko svobodnejsi a lepe prosperujici, nez byla pred rokem 1989.
    To ze byl prosustrovan prumysl po roce 89, byla chyba Komousu, kteri prevlekli kabaty a jde to urcite napravit.
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:14 Je mi 60 let tak mohu posuzovat. Myslíte si, že ČR je v současnosti svobodná když hrozí její pohlcení Bruselem? A co současné upadající školství když absolventi škol mají pořád menší znalosti a nedokáží dávat věci do souvislostí. Vážně si myslíte že za socialismu by lidé po škole nepracovali - to by byli souzeny za příživnictví. Za socialismu neexistovala nezaměstnanost, mladí lidé měli grátis byty, nebyli bezdomovci, narkomani a žebráci. Co si má generace vycinkala na Václaváku, to sklízí současná mladá generace (možná ztráta zaměstnání, splácení hypoték a tím strach se ozvat do konce pracovního života, exekuce.
      ZA SOCIALISMU SE ŽILO LÉPE JAK V SOUĆASNOSTI!!!

      Smazat
    2. 23.14 Nepište hlouposti , zničení, rozkradení a zadlužení státu má na svědomí kapitalizmus , za totáče se nic rozkrádat nemohlo , je úplně jedno , kdo privatizoval , výsledek by byl stejný , dnes jsme jen bruselská a německá zadlužená nesoběstačná kolonie ! Nebýt vstupu vojsk v 68. tak by ten kapitalistický marasmus začal o 20 let dřív a měli bychom tu dnes 800 tisíc muslimů jako v Rakousku a dluhy jako v Řecku !

      Smazat
    3. Ano honolulu, máte pravdu, v 68. to byl boj dvou skupin uvnitř KSČ o směrování politiky v republice, protože jsme měli systém "vedoucí role KSČ". Nadnárodní arbitr s pomocí pěti armád rozhodl, že upřednostní svého favorita.

      Vy máte také boj dvou skupin v USA. Bude zajímavé sledovat, jak rozhodne váš nadnárodní arbitr.

      Kdo myslíte, že jím bude, víte to?

      PS. volič to rozhodně nebude!

      Smazat
    4. Zato teď bojuje těch skupin o moc víc, i když pravda jsou hlavní dva směry, ale je to dnes tak nepřehledné pro občana, že tuhle svobodu nedokáže, mrcha jedna sviňská, náležitě ocenit.
      O Pražském jaru se raději nezmiňujte, evidentně jste nepochopil celé zákulisí. To, co kdo napíše nebo řekne, jako vzpomínku, bývá až příliš často upraveno pro jeho poněkud lepší imidž nebo filtrem paměti. A navíc samozřejmě nemusí ani tušit, co se kde dělo jinde a s jakými cíly. Stačí studovat všechny skupiny dokumentů kolem toho a začne se rýsovat ne tak docela jednoznačný obrázek, poněkud odlišný i od obvyklého dnešního klišé.
      Jak chcete být prosperující zemí, když nevyrábíte ani 40 procent toho, co před tím (sklady nevyrábí - to vás možná překvapí), zemědělství máte prostě na huntě v útlumu jako nikdy v minulosti (snad s výjimkou naprosto neúrodných let vlivem počasí a válek), výstavba všeho kulhá na všechny čtyři a zisky často odcházejí do zahraničí bez zdanění, takže z všeho toho, ze své práce, máme minimum.
      To, že byl prošustrován průmysl, nemůžete na "komouše" svádět, protože už nebyli u vesla. Tam se ocitli prakticky jen kariéristé, lezci po namaštěné tyči a vlezdoprdelkové, kteří by tohle dělali za všech systémů a kteří všem vnucovali, jak je soukromník skvělý hospodář. Prd. Prd. A ještě jednou prd. Soukromníkovi je jedno kolik lidí zaměstná, jestli uspokojí státní zájmy, jak jeho zaměstnanci žijí a z čeho, jemu jde jen o jeho vlastní osobní zisk a raději bude vyrábět podstatně méně za podstatně více, než uspokojovat potřeby zákazníků levnějším a stejně kvalitním zbožím. Protože bude mít méně problémů a nákladů. Ze stejného důvodu si soukromníci raději najmou zahraniční gastarbeitery, než aby platili pořádně a poctivě za české zaměstnance všechny odvody a "chápali", že tak budují kapitalismus, oni ho budují po svém..
      Nebylo tehdy všechno dobré, ale dnes je vidět, co skutečně bylo lepší a co tady dnes v této společnosti kulhá po všech stránkách. Dnes totiž, na rozdíl od "nich", kdy "oni" spláceli a splatili dluhy, žijeme "spokojeně, klidně a nejlépe v historii", jenže silně a hluboce na úkor budoucnosti. Však už to také propuká, ta finanční krize, která zasáhne všechny, a která je za kapitalismu prostě nezbytná, kromě několika osob vyvolených sebou samými.
      Myslím si, že i vám pak celkem brzy dojde, co jste na - nejspíše - mnoha fórech obhajoval a bránil zuby nehty.
      Nechcete-li vidět do budoucnosti, neznáte minulost a minulost když neznáte, nemáte budoucnost.
      Jen vám napovím, v "nejlepším vašem" případě: Alláh Akbar, inšalláh!
      Ale máte nepřímo pravdu v jednom, něco je rozhodně lepší. Je mnohem lépe vidět a slyšet, kdo je opravdový zrádce národa. Ludvík Svoboda to nikdy nebyl.

      Smazat
    5. Výborně jako by jste mi mluvil/a/z duše.

      Smazat
    6. Výborně, jako by jste mi mluvil/a/z duše

      Smazat
  3. Pan generál Svoboda nemohl nic dělat stejně jako Husák s Jakešem v 89. Je smutné že nás do tohohle bezpohlavního svinstva poslala armáda co nás osvobodila. A teď Rusové sklízejí co zrádce gorbačov zasel. Česky přeloženo slova západního poskoka železného my se máme dobře s transatlantickými soudruhy navždy a nikdy jinak. Mno nic na ně taky jednou dojde.

    OdpovědětSmazat
  4. S tím nápadem s "Dělnicko-rolnické" vlády za ním přišla parta v čele s Milošem Jakešem. Hlavním úkolem bylo nejen podřídit se ve všem Sovětům, ale i zatočit s pravicovými oportunisty. Měly to být politické procesy jako na začátku 50. let. Asi ne s popravami, to by už bylo opravdu moc. Ale jistě s dlouhým kriminálem. Tomu zabránil v zárodku právě L. Svoboda a po něm i G. Husák. Ať se nám to líbí nebo ne. Když si uvědomíme, o koho se jednalo ani by nám to nemělo být líto. Téměř ve všech případech se jednalo o stranické papaláše, včetně těch nejvyšších. Jak se tito do těch funkcí dostali? Byli nejaktivnější při nastolování lido-demo, posléze socialistického zřízení. Tedy byli nejaktivnější právě na začátku 50. let (nejen procesy, ale i sedláci, živnostníci, kulturní fronta...). Skončilo to prověrkami a vyhazovy z KSČ a z vysokých postů. A ti postižení? Ze všech se stali zuřiví antikomunisté. Někteří utekli (Mlynář, Pelikán, ...) do ciziny. Ale kupodivu ne do země, kterou ještě doslova před několika dny či týdny vzývali (plivat po SSSR začali až přes noc 21.8.1968. Ještě 20. večer ho milovali!). Ale do zemí, pro které neměli do té doby slušné pojmenování. A ti, co zůstali doma? Nic moc se jim nestalo. Měli práci povětšinou tam, kde začínali - v kotelně nebo u lopaty. A tak se dali na odboj. Placený, jak jinak. Říkali si (a říkají si tak dodnes) disidenti. Ti nejznámější byli na nejvyšších postech, v ÚV KSČ či dokonce v jeho předsednictvu (Pithart), nebo ve vládě (Kantůrek, dělal tajemníka předsedy české vlády až do r. 1974), vedli oddělení ÚV KSČ (Ruml starší), a ten nejoslavovanější - A. Dubček, byl komunistů hlavou! A ti co se dožili r. 1989 se zahojili i těmi funkcemi. A zase byli v čele. Když se jeden redaktor rozčiloval, že se za první Zemanovy vlády nějaký komunista stal předsedou parlamentního výboru, Jan Ruml takto tehdejší předseda Unie svobody (kdepak je jí konec?) rozhodil rukama řekl: " Ve vládě je z 18. členů 14 bývalých komunistů, tak nějaký předseda výboru...". Takže za co chtějí L. Svobodovi nadávat? Že nedovolil pozavírat komunistické papaláše? Za co G. Husákovi? Za to že je vyházel z postů a poslal k lopatě? Co by tedy zasloužili ti, kteří je přivedli znovu do čelných funkcí ve státě? Dubček byl předsedou parlamentu, Pithart předsedou české vlády (za Československa) a pak předsedou Senátu, Kočárník ministrem financí, Dientsbier ministrem zahraničí... A tak by se dalo pokračovat hodně dlouho. Všichni byli vysocí komunističtí funkcionáři. Žádní řadoví členové, chodící na schůze a na brigády a na Akce Z. Někteří "komunostobijci" si nevidí do huby.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně Danny. 1*

      Smazat
    2. přesně popsaný slavný disent

      Smazat
    3. jasné a zrozumiteľné pre pamatníkov, pre slniečka hoax, klamstvo ... dnes je totiž pravda nazývaná klamstvom

      Smazat
  5. „Jsem rozená Francouzka a s*ru na vaše lekce z politické korektnosti!“ Brigitte Bardot poslala sluníčkářům tvrdý vzkaz

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020072512268461-jsem-rozena-francouzka-a-sru-na-vase-lekce-z-politicke-korektnosti-brigitte-bardot-poslala/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 👍👍👍👍👍🌻

      Smazat
    2. 0:27
      Není divu, ta paní má právo na trochu pomatené vyjádření, věk na to má, není se co divit, alzheimer je sfffíňa!
      7:14
      A co ty F-333, aby ti ten palec jednou neupadl!!

      Smazat
    3. to 9:25 - pomatenému každý pomatený. Ta diagnóza, přeji Vám, abyte se vyléčil, deprase je sfffíňa. Hloupost, tu vám nevyléčí, s tou se smiřte.

      Smazat
  6. Pana prezidenta Ludvíka Svobody si nesmírně vážím, jsem na jeho straně. Už můj otec jej obdivoval jako svůj idol, mimo jiné jej měl rád i proto, že také pocházel z okresu Třebíč jako on. Jen panu M. Syrůčkovi namítám, že ten stůl v Moskvě byl nejen podpisový, ale do jisté míry přece jen také jednací. Naší kombinované delegaci se do "moskevského protokolu" myslím podařilo tehdy prosadit některé formulace z našeho pohledu prospěšné. Pane Syrůčku, měl byste prosím oprášit knížku Z. Mlynáře "Mráz přichází z Kremlu". Vždyť Mlynář skoro celou knížku věnuje právě moskevským JEDNÁNÍM, která trvala tuším čtyři? dny. Jistěže naše delegace byla pod tlakem, ale vyjadřovala se tam vcelku svobodně. Rozsáhlé proslovy tam měli zejména Dubček a Brežněv, každý ovšem ze svého zorného úhlu. Brežněv trvale oslovoval Dubčeka docela přátelsky "Saša" (byl o šestnáct let starší než on), nic hrozného se tam nedělo. Dubček pak sice měl náplast na čele, totiž jak byl vynervovaný, uklouzl v umývárně a do čela se praštil. Pan prezident L. Svoboda tam vyslovil též svůj argument k podepsání "Viděl jsem potoky krve ...".

    OdpovědětSmazat
  7. Kriegel jedinný v Moskvě nepodepsal a Rusové ho měli už prý naloženého v letadle někam daleko na Sibiř. Svoboda údajně prohlásil, že se bez Kriegela nehne z místa a že se zastřelí, pokud ho nepustí. Brežněv údajně povolil, Kriegela pustil údajně k vysokému morálnímu kreditu, který Svoboda u Rusů měl. Vysvětlete to prosím tomu hlupákovi z čt, Svoboda zachránil v Moskvě život Krieglovi.

    OdpovědětSmazat
  8. úprimne - v Strane - žiadni komunisti - bolo vždy hodne kariéristov, rovnako aj dnes - mal som kedysi v rukách dokument, ktorý sledoval rodiny historicky naviazané na vládne posty, sledoval ich od c.k až po rok 1970 - zvlášť bola zaujímavá pasáž o tých, ktorých vyhádzali zo štátnych služieb po roku 1950 - 1953 - v rokoch 1960 už ich synovia, či vnuci boli znova vo funkciách - a ku Krieglovi - zachraňoval ho Svoboda, no - on mal občianstvo CCCP - a preto ho chceli nechať zhniť v lágri,

    OdpovědětSmazat
  9. Já tedy komouše rád nemám, i když mám kliku, prakticky celý produktivní život žiju ve svobodě, viděl jsem čtyři kontinenty a bydlím a vydělávám tak, jak by se mi za komoušů ani nesnilo.

    Ale, když jsem byl malej kluk, nahnali nás se školou v Praze na pohřeb generála Svobody a tam jsem viděl v očích obyčejných lidí slzy, které byly opravdové. Nebyla to vynucená tryzna jako u jiných nenáviděných papalášů. Byl to opravdový smutek nad odchodem tohoto statečného chlapa.

    OdpovědětSmazat
  10. Jak jsem nikdy komunisty nemusel, tak se v porovnání s tímto rozpatlaným spratkem a plno dalšími, zvlášť ze stran "celebrit", před nimi hluboce a z úctou klaním a vzpomínám na dobu, kdy ještě mezi lidmi platila nějaká slušnost.

    OdpovědětSmazat
  11. Ludvík Svoboda byl za totality jako jeden člověk z tehdejší vlády který byl čestný a obyčejní lidé toto věděli.A vědí to dodnes.Neutekl za hranice jsou jiní dnešní hrdinové.

    OdpovědětSmazat
  12. Hajzly ve vedení ČT je třeba předhodit lvům v ZOO,oni se pak poserou.Železný je jen jeden z nich a poslouchá tyto hajzly jako je Dvořák,Šámal,Fridrich,Mrzena a další.Jo když jsem zaznamenal že by s nima mělo být naloženo jako ve Spartě s tím bych také souhlasil stačilo jednoho pro výstrahu a to by jste viděli pak ten obrat,všichni by se posrali to jsou tito hajzlové chráněnci CIA a bakalova ASPENu ve kterém jsou ministři vlády ČR.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ubozí lvi... krmit je takovým odpadem... styďte se.

      Smazat
  13. Kritizujete tady pana Železného, co se tak vrátit do 50, 60 let, kdy komunisti zametli se soudruhem Svobodou a stal se z něj řadový občan, tohle nevadí, o tom ani řádka, co, ale nepodstatný koment pana Železného vadí, vy jste tak pruhlední!!! Myslíte, že vaše snaha pomluvit a následně vyhodit pana Železného z ČT za tuto nepodstatnou záležitost vyjde, nevyjde!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ty , člověče, my víme, že dokud nepadne vedení ČT, budou dál tihle aktivističtí protinárodní smradi dál škodit, pomlouvat a hrubě zkreslovat historii i současnost. "Nepodstatný koment" byl za strany spratka Železného hrubou urážkou celého druhého odboje. Dnes nacizmus u nás zvedá hlavu a spratek Železný k tomu přispěl!!!!

      Smazat
    2. 9:32 - to nevadí, že nechápete psaný text, i s lopatou máte šanci na solidní žití. Železný nemá mít jako zaměstnanec ČT placený z koncesionářských poplatků v pořadu ČT jakékoli vlastní komentáře. Ať si založí nějaký blog a tam si ty svoje pitomosti žvatlá za své.
      Činy pana generála Sovobody významně přispěly k tomu, že Železný vůbec existuje.

      Smazat
    3. 9:32-fajn, máte pravdu, zametli s ním a víte kteří, jména, nebyli to ti samí, co se snaží jej nyní vymazat z naší historie?

      Smazat
  14. Nesažme se měnit historii, nebo se nikdy nepoučímě. A važme si lidí, kteří z nás bojovali a měli morální kredit. Nebo nám žádní skuteční vlastenci nezůstanou a budeme jen šedá hmota bez identity.

    OdpovědětSmazat
  15. Lide co neprozili valku a nejhorsi totalitu hruzovlady jedne strany by tady nemeli psat. Bez lidi jako general Svoboda by to nas narod mel jeste tezsi. On nam obetoval svuj zivot. Podobne jako Dr. Hacha, ze ktereho udelali vyvrhela. Zadny hrdina neni bez chyb a neco mu vycitat, ze se mel zachovat tak ci onak je nesmysl od hlupaku, kteri by se v jeho situaci zbabele podelali nbo zradili.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ať chcete, nebo ne, generál Svoboda má své místo v naší historii. Na rodinu Železných, tam není místo, lidově řečeno - pes po nich neštěkne.

      Smazat
  16. Nechci do toho moc kecat, ale pravdou je, že když vidím komentáře prakticky všech komentátorů ČT, Moravcem počínaje, tak je mi z jejich úrovně zle. Sleduji i diskuze podobného druhu na německém televizi. Paralelně s Moravcem tam běží např. Presseklub, večer pak Anne Will, ve čtvrtek Maybrit Ilner, další a hodnotný je Hart aber fair.
    Témata jsou podobná, jako v ČT. Ale žádný z komentátorů nezasahuje do odpovědí přítomných stejně, jako se to děje na ČT. Zeptá se a po odpovědi se zeptá na názor dalšího. Absolutně žádné zasahování do názorů přítomných, žádné vnucování svých vlastních názorů. Z tohoto hlediska si říkám, když vidím co předvádí Moravec, pedagog na novinářské fakultě (o frackovství jistého Železného a minulosti jeho rodičů ani nemluvě)je neuvěřitelný fuš na novinářském řemesle, který by se snad neměl vůbec dovolit. Moravec není zcela jistě český Larry King, i kdyby si vzal kšandy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:44 ano je tu rozdíl, ti frackové z ČT musejí totiž český národ vzdělávat a převychovávat, dostali to přece za úkol :-)

      Smazat
  17. Voják, který do posledního písmene spnil slova přísahy. Je vrcholem, že ho svévolně hodnotí ve vysílání veřejnoprávní TV, dobytek, který mu nesahá ani po kotníky. Jestli něco nesnáším tak je to hodnocení podle bojiště a stranické příslušnosti. Pro mě ry ženy a muži byli hrdinové kteří zvedli z prachu naši vlajku a navrátili naší zemi hrdost a svobodu. Tedy to, co se dnes některým kruhům nehodí a tak nasadili reproduktory typu Železný, přičemž my si je musíme platit.

    OdpovědětSmazat
  18. Pokud poslanci ANO udrží Dvořáka a spol.u koryt ve vedení ČT tak budou tito hajzlové jako Železný provokovat lidi k násilnému činu a o to těm hajzlům jde.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, tupost poslanců za ANO je tím důvodem, že taková nula jako pan Železný si dovolí co si dovolil. A jsme opět u jádra věci, ti poslanci tam byli nominováni více než 30 % zaslepených primitivních voličů, kteří si myslí, že podporou A.B. se napraví svět a jejich mnohdy zpackané životy.Velký omyl.Železný a jemu podobní tu budou do té doby dokud těch 30% neprozří a nepošle to falešné zkorumpované intrikářské hnutí na smetiště dějin.Bohužel to vypadá,že si ještě nějaký ten rok budeme muset počkat.

      Smazat
  19. http://blog.aktualne.cz/blogy/benjamin-kuras.php?itemid=35465

    OdpovědětSmazat
  20. Pokud za ty vlastizrádný lži, který ta havlostoka jménem ČT vysílá byla ☠️, tak by tam zůstane leda za měsíc nastoupivší uklízečka 😁

    OdpovědětSmazat
  21. Většina z nás nemusí a ani nemůže znát historické detaily. Co ale umíme zpravidla spolehlivě: rozlišit charisma skutečné OSOBNOSTI od arogantního fracka a celebrity...

    OdpovědětSmazat
  22. Železný je obyčejný protičeský hajzl a tímto hajzlem v podstatě lidským odpadem není nutno se zabývat,on jen dělá to co mu hajzlové ve vedení ČT přikáží a z bakalovy stáje ASPEN nařídí.On je to pacholek takový Pepa Morávek v čt v roce 1989 a dříve a zjistěte si,kde tito pacholci vydělávají na své živobytí.
    Kurvy a prodejní prestituti byli za každého režimu.

    OdpovědětSmazat
  23. Dědeček Jakuba Železného byl "svobodovec", jeho tatínek Vladimír Železný se narodil 3. března 1945 v Samaře /dříve Kujbyšev/ na Volze, kde si jeho tatínek léčil zranění. Ale k tomu by se Jakub Železný - rusofob, komunistobijce a duševní chudák asi nerad hlásil.
    Železný je prostě hajzl a duševní imbecil.

    OdpovědětSmazat
  24. Týdenník 1968 je vyrobený později, objednávka mnohem pozdější doby.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.