Reklama

úterý 28. července 2020

Petr Hampl: Co vlastně vadilo na husákovském režimu?

Petr Hampl, nezávislý sociolog
Petr Hampl
28. 7. 2020  PrvníZprávy

Třicetiletý odstup od komunistického režimu by mohl stačit k tomu, abychom si staré věci nebrali příliš osobně.



Abychom byli schopni o nich nezaujatě přemýšlet a diskutovat. Abychom klidně přiznávali dobré i špatné stránky, a abychom si z toho mohli brát poučení pro naše vlastní politické diskuze a zápasy, píše Petr Hampl v komentáři pro Prvnizpravy.cz.

Jenže se to nedaří. Husákovský starý režim dosud vyvolává bouřlivé emoce. „Shoř v pekle, šmejde!“, zní epitaf od jednoho ambiciózního ekonoma, jehož otec byl v 50. letech členem ÚV KSČ. A není jediný.

Co dnešním pokrokovým globalistům na husákovském režimu vadí?

  • Úkolování z Moskvy? Nikoliv. Každý z nich vám perfektně zdůvodní, proč si obyvatelé českých zemí nemohou vládnout sami, a proč potřebují protektorát Bruselu, Berlína, nebo Washingtonu.
  • Cenzura? Nikoliv, tu podporují.
  • Vyhazování z práce či zavírání za nepohodlné názory? Kdepak, to se jim naopak velmi líbí.

Husákovský režim se v jejich očích provinil něčím úplně jiným.
  • Ekonomickou soběstačností. 
  • Ethosem péče o běžné pracující. 
  • Malými sociálními rozdíly. 
  • Dostupností bytů. 
  • Skvělou úrovní školství a z dnešního pohledu neuvěřitelně vysokou úrovní technických schopností. 
  • Pěstováním národní hrdosti. 
  • Podporou tradiční rodiny.

„Listopad 1989 byl odmítnutím a koncem myšlenky národního státu,“ napsal Bob Kartous, člověk, který fakticky řídí české školství. Toho si dobře všimněte. Nevadí mu cenzura a zatýkání, vadí mu národ.

To vše se staví na odpor globalismu. A neotvírá to příležitosti k tomu, aby lidé byli tlačeni k zemi a odrbáváni. Byl to svět bez hypoték, bez exekucí, bez nucených odkládání dětí. A tudíž bez korporátních zisků i bez mnohamiliardových dotací.

Jenže takhle přímo se to říct nedá. Globalisté jsou nuceni hledat to špatné. A ono toho také nebylo málo. Šikanování nezávislých umělců. Smrt politického vězně Pavla Voňky v roce 1988. Občasné výpadky zásobování. Zákaz cestování do některých zemí. Střelba na hranicích. Nemožnost sehnat některé knihy. A riziko, že si na vás zasedne nějaký zakomplexovaný režimní funkcionář. Jenže ani to všechno nestačí k tomu, aby tím byla diskreditována myšlenka národní suverenity.

Je tedy zapotřebí sahat do dob, kdy byl Gustáv Husák mučen v tajné věznici StB a předstírat, že až do konce 80. let se režim vůbec nezměnil.

Jeden můj čtenář si dal tu práci, že prošel facebookové profily, na kterých byla připomínka Milady Horákové nebo připomínka vyvraždění Lidic. Nenašel ani jeden, který by připomínal obě události! To přesně potvrzuje výše řečené. Nevadí teror, vadí národní nezávislost.


116 komentářů :

  1. ale Husák sedel za slovenský nacionalizmus - chcel federáciu,

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Husák neurčoval pravidla, byl to rozumný pragmatik, který nešel proti lidem, právě naopak a byl výhodný pro normalizaci situace, než bude socialistický blok prodán o čem bylo rozhodnuto již po smrti Stalina (důkazy jsou kam se člověk podívá, ale podmínka je nezašpiněný mozek). To dobré co bylo na socialismu vzešlo od bolševiků a Stalina. Hrůzy jsou dílem Marxismu, kterému podepsal rozsudek smrti Stalin dílem "Ekonomické problémy SSSR". Připomínám, že Stalin byl proti vedoucí úloze Komunistické strany a taky by nikdy neobchodoval v dolarech. Po smrti Stalina se začalo pomalu nenápadně pracovat na likvidaci socialistického bloku a vytvářet takové informační pole (nevyrobily se džíny, bránilo se inovacím, dělala se všude reklama západu ...), aby lidé do sami chtěli. Když to chtěli udělat zpočátku příliš rychle, tak elity zjistili, že západ s nimi nepočítá a že by se začali vraždit "komunisté ve velkém" a tak hodili zpátečku a silou zachránili socialistický blok v 1968 (lidé u nás vůbec nevěděli a nevědí dodnes co se dělo a že se zachránili před rozpadem, který teď západ čeká). Nicméně se pokračovalo rozebírání bloku pomalejší cestou a Gorbačov dílo zkázy dokončil (ale Rusko to odneslo, perestrojka měla za následek větší úbytek obyvatel než 2.světová).

      Smazat
    2. veľmi dobre napísané....Husák určite veril IDEI komunizmu, a v 68 roku sme uchránili štát a ľudí ešte na 20 rokov od toho, čo prežívame teraz...očakával by som od p. Hampla aj objasnenie zákulisia, ktoré sa na tomto celom dianí podieľalo

      Smazat
    3. Ale veľmi by ma zaujímalo,aké informácie vtedajšie vedenie všeobecne vo východnom bloku o "plánovanom odovzdaní moci"malo?Jediné,čo sa mi dostalo do uší/očí,bolo Gromykovo vyjadrenie,že svet by vybuchol, ak by sa ľudia dozvedeli,ako je riadený (v tom zmysle nejako).

      Smazat
  2. Taky mě fascinují mediální orgie 21.8., kdy kavárna nadává na vpád sovětských okupantů, ... a to mediální ztišení 15.3., kdy vpád německých okupantů vyústil v zabití přes 300 000 obyvatel ČR.
    No a nahnědlé ekonom "Kykyrykáč", příležitostný to fotograf, který přesně pozná lidskou ušlechtilosti z tváře, je pro mne typický případ vychcané devótnosti ke každému vládnoucímu režimu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Husák nebyl trpitel, ale aktivní tvůrce normalizace.

      Smazat
    2. 10,24
      Havel byl zase aktivní udavač....

      Smazat
    3. 13:53
      LŽETE, NEBYL, jen výmysl neuspěšných, zhrzených chartistu po 89r. Proto pan Havel hnil v base 5,5 roku co. Pokud by udával, tak mu žádný krim. nehrozil. Vy jste hloupej jak dvoudenní pes!

      Smazat
    4. 19:55
      Vždyť je to veřejný tajemství stejně, jako to, že se jak hovado ožralý vyznamenal po příletu z Německa v roce 1989,když na starém ruzyňském letišti byl na šrot i s vládní delegací a že druhý návštěvě Německa ho museli hospitalizovat, protože MĚL OTRAVU ALKOHOLEM!!!!! Venku se o tom veřejně psala, tady už to CENZURA ZAKÁZALA!!!!! Tak drž pec a nelži!!!!! 👎👎👎👎👎👎

      Smazat
    5. 16:29
      Ty palečky dolu, tobě ty notorický blbe nepomohou, jen se divím proč tak o panu Havlovi nestydatě lžeš. To co popisuješ je vymyšleno od a -z, prostoduchý človíčku!! z patologie!!

      Smazat
    6. 7:56
      Ona nenadává jen ta vaše " kavárna", ale každý slušný Čech na Ruskou okupaci..

      Víte, on je v těch okupacích tak trochu rozdíl.
      S Němcem tady byla vražedná nenávist, války po staletí, což se nedá říci o Rusku a v tom je právě rozdíl. Soudruh a bratr z nejvěrnějších, jak se tehdy prezentovaly vztahy s Rusem, nás sprostě přepadl a okupoval více jak 20 let,se 100 000 armádou Ivanu, dosadil svoje koně do vlády a v podstatě nám 20 let vládla Moskva. Pokud vám tohle navadí, potom nejste Čech, vlastenec , ale morální troska!! To ta " kavárna" má více morálních hodnot jak vy!

      Smazat
    7. 17:18
      Nový notičky z Nečeský havlovize nebo přímo z amiokupantambassy?!

      Smazat
    8. Stačilo "orgánům" za Havlem zajít a bylo to. Tedy technicky neudával, jen prostě odpovídal dobrovolně na otázky. To vám potvrdí třeba každý bachař, co pracoval třeba v Ruzyni, když tam občas pobýval.

      Smazat
    9. Dovolím si trochu jiný náhled na tzv. "ruskou" okupaci. Díky 20 letům tzv. ruského jha, jsme byli my všichni ušetřeni všech těch nesmyslných myšlenkových proudů přicházejících k nám dnes od našich západních "přátel", a to počínaje multikulturismem, přes genderismus, až po militantní feminismus a hnutí LGTB. Žádná z těchto šíleností se nezrodila ani v Sovětském svazu ani v Ruské federaci, takže alespoň já se dívám na období tzv. normalizace s pochopením a s vděkem. Nic totiž není úplně bílé ani úplně černé. člověk musí umět vnímat svět v celé jeho složitosti a barevnosti...
      Honza, Havířov

      Smazat
    10. 17:18
      1968 nás neokupovalo Rusko, ale spojenými silami Varšavské smlouvy kromě Rumunska. Nejvíve o to usiloval Polák Gomulka, za NDR Ulbricht, Maďar Kádár, Bulhar Živkov a kupodivu nikoliv Ukrajinec Brežněv, ale Ukrajinec Šelest a Bělorus Kyril Mazurov, který celé akci Dunaj velel ze štábního letadla na Ruzyni. V tehdejším UV KSSS byli Rusové v menšině, nejvíc tam bylo právě Ukrajinců. Německé jednotky byly na obsazení tak žhavé, že je po prvním dnu nechal Mazurov vystřídat jednotkami SSSR a BLR.

      Smazat
    11. 17:18

      Mýlíte se, nikdo nás nepřepadl, to jen komunisté z SSSR přijeli připomenout komunistům v ČSSR, že probíhá jakási "studená válka", v níž ohrožují bezpečnost SSSR a celého "Východu" pokusy některých z nich destabilizovat světové uspořádání, dohodnuté na Jaltě po předchozí válce. Nikoho nám do žádné vlády nedosadili, stanovili pouze podmínku, že to co se dělo dosud, tuto destabilizaci nestrpí a my už jsme se podle toho zařídili. Ono těch blbů mezi komunisty, kteří to dovlekli až do dotyčné patové situace, nebylo tolik, většina si dobře uvědomovala pravidla hry. Jenom blbečci jako vy jste dosud nic nepochopili. Mimochodem, naše současné modly - SSA, okupují Německo již od konce války, celých 75 let. Co na to váš útlocit? A připomínám, že Německo rozhodně není "poctěno" americkou okupací samo.

      Smazat
    12. 19:07
      Jak jsem psal vejš, vy jste taky ten "vlastenec" z Havířova, potom nemá smysl něco psát. Ostravsko hloupí lidé na každém kroku, včetně vás.

      Smazat
    13. Německo je okupované od války stejně tak Japonsko UŠÁKAMA.Jsem zvědav jak dlouho jim to vydrží.

      Smazat
  3. Odpovědi
    1. 8:17
      Prosím a kdy, že jsem si za svých 65 let žívota ničeho nevšiml, až posledních 30 let je celkem fajn!!

      Smazat
    2. 17:21
      Se stářím obvykle přichází moudrost, u tebe přišlo stáří samo🤓

      Smazat
    3. 17:21
      Ano, vám je lépe. Ale vaši potomci to budou splácet hodně dlouho.

      Smazat
    4. K 17:21, je mě 75 let a nechci nikoho poučovat. Já to vidím takto. Neříkám, že se mám nyní špatně, to bych lhal. Mohl bych nadávat na starý režim,že mě na př. 2x nepustil do Jugoslávie, protože jsem byl vyškrtnut z KSČ,ale emigrovat jsem nikdy nechtěl. Za tím nebyl režim, ale konkrétní lidé. Za minulého režimu, za socialismu(komunismus tady žádný nebyl)a možná i ten socialismus nebyl takový, jaký by mohl být, jsem prožil klidný spokojený život. Nyní v tak zv."liberální demokracii" mě vadí spousta společenských problémů. Nebudu to rozvádět, nejvíce mě vadí vymývání mozků, zejména mladým lidem, překrucování a lhaní o faktech z historie,likvidace "našeho" průmyslu a totální odnárodňování národa. Někomu to zřejmě nevadí a je to pro něho bezva. A taky jsem si užil "kapitalismu", když mě dva roky před odchodem do důchodu "vyhodili" z práce, jinak to nedokážu nazvat. Měl jsem z toho zdravotní problémy, zřejmě proto, že jsem celý život chodil do práce "pracovat". Dnešní mladí , zřejmě tyto problémy nemají, jsou na to zvyklí a pak je skupina lidí, kterou do práce nedostanou ani párem volů. To bude asi také jedna z výhod současného režimu.

      Smazat
  4. No, mně vadilo hlavně to, že se pod hlavněmi sovětských tanků dostai k moci lidé, jejichž hlavní kvalifikací byl souhlas s bratrskou pomocí. Řada věcí vypadala podle toho. Vyhnívalo to, ae velice pomalu. Ostatně o neuvěřitelně vysoké úrovni technických schopností bych moc nemluvil. Spíš si každý musel pomoci sám, což motivovalo.
    Ovšem hlavní důvod nespokojenosti vidím v tom, že si nikdo nedokázal představit to, co máme dneska.

    OdpovědětSmazat
  5. To co se vycita sociku se dalo napravit,to co vycitame soucasnemu rezimu se napravit neda

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. I to je můj názor. Bohužel jsme si to nechali hloupě sebrat.

      Smazat
    2. 10:04
      Asi tak nějak. Situace za socíku se sice pomalu, ale setrvale zlepšovala. Věděli jsme, že za 10 let bude lépe než dnes a celkově se život uvolňoval. Dnes žijeme ze dne na den, pozitivní očekávání ztrácejí už i největší optimisté a provazy se stále více utahují.

      Smazat
  6. Historii si překecáme, ze současnosti se vykecáme, ale v budoucnosti tu bude ticho.

    OdpovědětSmazat
  7. Problém s neoantibolševiky je jinde. "Moderní" zastupitelská demokracie přirozeně zmutovala do plutokracie, takže neexistují konkrétní "ONI" na které může masa nadávat. A té je třeba dodat ty správné "ONI", neboť by mohli začít nadávat na ty opravdové "ONI". A tak se mainstreamový tlučhubové mohou přetrhnout v nadávání na bolševiky, neboť to jsou jediní "ONI", kteří již neexistují a nemají žádnou moc...

    OdpovědětSmazat
  8. Perfektní definice globalistů-kolaborantů kritizující bývalý režim...mě osobně vadil oportunistický karierismus tzv. nomenklaturních komunistů/své skutečné přesvědčení předvedli po 89/ a výjezdní doložky...po převratu se říkalo "kdyby komunisti neotravovali s STBákama a nechali lidi jezdit kam chtějí, tak tady mohli bejt dodnes"..kdyby se uveřejnily statistiky,tak by se ukázalo, že ani s tím cestováním /včetně západu/ to nebyla žádná tragedie a o kompenzací chalupama, chatama a podnikovou rekreací si západní dělník mohl jenom zdát !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10,35
      STB se skutečně přežila. Posledních dvacet let byla víc ke škodě, než užitku a nezřídka byla využívána při vnitrostranickém boji.
      Svobodné cestování? Na to je složité odpovědět. Západ dlouhé období vykrádal mozky planety. V dobách, kdy se tam rozvýjely a vyráběly nové technologie tím získával konkurenční výhodu. Např. ve zdravotnictví se tak děje ještě dnes. U nás bezplatné školství produkovalo skutečně inteligentní a vzdělané(na rozdíl od současnosti) odborníky. jejich vzdělání něco stálo. V případě vycestování by našli rychle uplatnění a my by jsme museli hledat, vzdělávat a platit další.
      Jak by to asi dopadlo tenkrát vidíme dnes. Školy chrlí stovky a tisíce doktorů a zdravotních sester, kterých je ale v našem zdravotnictví stále větší nedostatek. Důvod je nasnadě. Jakmile dostudují a získají přiměřenou odbornost, utečou za lepším.
      A stejné problémy by nastaly i v jiných oborech. Nakonec by tu zůstali, tak jako dnes, jenom debilové s tituly. Někdy koupenými, jindy získanými za výdrž.

      Smazat
    2. 12.06 Stb se nepřežila , byla studená válka , všechny státy měly a mají tajné služby ! Proč máme dnes BIS ?

      Smazat
    3. 16:17- správná připomínka. Atak na celkem bezbrannou STB, potažmo na komunisty, je se současnými "problémy" tajných služeb jen zástěrkou a snahou odvést pozornost!

      Smazat
    4. 16:17 proč máme dnes BIS? Protože čučkaři!

      Smazat
    5. 16,17
      Vy si pletete rozvědku a kontrarozvědku s vyloženě represivní, do značné míry neřízenou složkou, jaká se z STB stala v průběhu let. Jakkoliv můžeme mít k BIS výhrady, stále podléhá nějaké kontrole. Kdo kontroloval STB? Formálně ministr vnitra, ale skutečně?
      Místo odhalování agentů šikanovala a spoustě lidem ničila život. V neposlední řadě podkopávala ekonomiku, když spoustě odborně zdatným lidem zarazila profesní růst a místo nich dosazovala sice prověřené, ale z odborného hlediska nuly.
      Mimochodem, to samé se začíná dít i nyní. Svérázní "rebelové" s vlastním názorem jsou stále častěji vyhazováni a umlčováni, zatímco odborné a lidské nuly se "správným názorem" dosazováni místo nich.Je mi z toho všeho na blití. A tak, jako na tuto politiku dojeli komunisté, dojedou na ní i současní dobroseři.

      Smazat
    6. 19:28- s tou kontrolou (kontrolovatelností) tajných služeb jste to dost přehnal.
      Tajné fondy nejsou zvláštností na tajné operace i proti vlastní vládě.

      Šikanu lze dnes uplatnit přes nevydání prověrky, únikem informací do médií nepohodlným atd.

      Smazat
    7. 19:28

      Vy máte nějaké ověřitelné informace, že Lorenc StB neovládal? Můžete to podložit důkazy? Jak jste přišel na to, že StB někam někoho dosazovala, natož nějaké nuly? Kdo tedy, podle vás, dosazuje od roku 1989 všechny ty "odborníky", pod jejichž rukama "stát vzkvétá" a získává "mezinárodní prestiž" jako země třetího světa?

      Smazat
    8. 5,47
      A kdo ovládal Lorence? Z STB se stala samostatně pochodující jednotka, které se často báli víc samotní komunisté, než zbytek světa. Intriky, nátlak a vydírání byly samozřejmostí.
      Konec konců, kovaného komunistu Slánského nepověsili západní reakcionáři, ale soudruzi ve zbrani.

      Smazat
    9. 5,47
      zapomněl jsem dodat. Kdo dosazuje současné "odborníky". Systém. Komunisté ho měli také, ale ten současný je výrazně složitější. Už jenom proto, že soudruzi museli poslouchat jenom Moskvu. Ti současní bastardi si jezdí pro noty do Bruselu i Waschingtonu. A často se stává, že se navzájem výrazně lišší. Ale zahraniční rukopis je víc než výrazný. Navíc, osobně jsem přesvědčený, že jak EU, tak USA neřídí volení politici, ale různé šedé eminence. Nejznámější je G. Soros. Ale určitě není jediný a navíc největší.

      Smazat
    10. 6:14- trochu víc vhledu. "Kovaného komunistu" Slánského pověsili soudruzi, protože představoval vizi budoucího Soroše, tak jako popravená žena té doby za spolupráci s tajnými službami cizích států. Zkuste najít státy, kde to tolerují.

      Smazat
    11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    12. zhnusený
      Nevím kdo ovládal Lorence, ale na to jste se neptal. I jako šéf StB možná měl nad sebou ještě někoho, možná rozhodoval sám, určitě spolupracoval s dalšími lidmi, ale samozřejmě měla tato rozvědka řízení, jako každý fungující organismus všude na světě. Že ji neměl pod dostatečnou kontrolou UV KSČ je dnes zřejmé, ale tam kde jsou informace, tam je i moc a intriky. Myslíte, že v jiných tajných službách, nebo dokonce v dnešní BIS je to jinak? Sice BIS nedosahuje ani vzdáleně úrovně StB(konec konců jsme jen kolonie plně podřízená vnějšímu řízení), ale těch projevů činnosti už také bylo dost. Odposlechy, úniky informací, aféry, Nagyová,...
      Jako obyčejný člověk, žijící si normální život bez kariérních ambicí, jsem nikdy s StB nepřišel ani do styku. S normální VB ano, ale o StB jsem prakticky nevěděl. Ovšem neměl jsem potřebu páchat teroristické útoky, zjišťovat pozici a ochranu plynovodů a předávat informace cizím tajným službám, ani udržovat styky s politicky angažovanými ochlasty, žijícími z podpory ze Západu. Tak snad proto.
      Komunista Slánský, stejně jako další i z jiných zemí soc. tábora, se stal obětí primárně intrik zahraniční rozvědky v rámci operace Splinter factor. StB to jen odhalila příliš pozdě.
      Určitě lidi do funkcí někdo dosazuje, ale určitě to nebyla StB a není to ani BIS. Pokud přeci, tak se může jednat o ojedinělé případy, ale ne princip.

      Smazat
  9. Hodnocení minulého režimu není jednoduché zejména v případě, kdy hodláme být objektivní.
    Pro mě se jednalo o období, zejména v letech 80 - 89, kdy se lidé v ČR měli velmi dobře a ke zlepšení stačilo provést "kosmetické" změny bez změn základní ideologie státu, starat se zejména o pracující.
    Republika žila z toho, co se vyprodukovalo a budovalo se bez zadlužení.
    Vytvořením dluhu porevolučními vládci a rozprodáním výrobních prostředků pod heslem "stát nemůže nic vlastnit", se zásadním způsobem změnila funkce státu, který má dnes za úkol podporovat bohaté na úkor chudých. Zaznamenal jsem výraz "těžit rentu" bez jakékoliv smysluplné činnosti. Spousta lidí se má dobře, ale kolik z nich žije právě na úkor jiných. Využívají dotační programy, vydávají razítka .. atd. Nic neprodukují, prospěšné služby nedělají, takže parazitují.
    Dluh se stal prostředkem prosazování politické moci a počkejme na chvíli, až ti mocní nabudou pocitu "už je máme". Možná se ještě budeme velmi divit, čeho všeho jsou schopni.
    Zatím si užívejme hezkých dní a nenechme si je znepříjemňovat halasným povykováním polistopadových politruků, kteří své červené knížečky s hvězdičko zaměnili za knížečky modré s kruhem hvězd.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:13
      V čem a jak se měli lidé dobře od 80-89 roku ???
      Vždyť mimo základních potravin v obchodech nic nebylo, na vše fronty, pračky,bar. televize, auta,náhradní díly, to byl horor, stavební materiál,najděte si filmové záznamy z té doby, na vše pomalu fronty a slovo prodavače nejvíce používané NEMÁME, tak tady neblábolte ty vaše prostoduché řeči!! Srovnejte to s dneškem a potom něco pište!

      Smazat
    2. Trochu to zjednodušuješ, anonyme 17:03 - v obchodech chybělo jen luxusní dovozové zboží. Nabídka elektroniky byla slabá, ale byla. Tropické ovoce jen sezónně, většinu roku nebylo. Fronty za Husáka byly už je výjimečně - na nového Favorita, na některé zahraniční zájezdy, ano, některý stavební materiál se těžko sháněl. Ale ten generální odsudek a trapné porovnání se situací o 30 let později je směšné. To jako kdyby za normalizace někdo srovnával situaci v Československu s 1. republikou. A ještě malá douška_ nesnažte se diskutující urážet. Pak vypadáte jako osel vy, jenom vy.

      Smazat
    3. 17:03
      Jeeeeee a teď tu o tom, jak je u amiokupantů demokracie a zlata mají ve Fort Konoxu tolik, že nemůžou zavřít dveře trezoru!!!!! 😁😁😁😁

      Smazat
    4. Vážený pane, pokud by hloupost nadnášela, létal by jste (slovy klasika) jako holubička. Zkuste si alespoň trošku představit, kde by naše společnost dnes mohla být. Základní infrastruktura byla po válce - bez zadlužení - vybudována ! Srovnáváte něco s rozdílem 30 let.

      Smazat
    5. Jsem už dost stará, takže dost pamatuji a vím, že byl podstatný rozdíl mezi počátkem 60. let a koncem 80. let. Prostě vývoj šel kupředu, evidentně k lepšímu. Není důvod si myslet, že by se vývoj zastavil a za pár let by i banány byly běžně k dostání. K tomu dostatek jiných kvalitních potravin. No ale, nelíbilo se nám a máme co jsme chtěli,
      zdraví babička co banány nadále k životu nepotřebuje.

      Smazat
    6. 17,03
      Máte pravdu, že lidé neměli za co utratit peníze. Nabídka byla skutečně ubohá. Ale to hlavní jsme měli. A bez dluhů. Obávám se, že až dojde na splácení současného blahobytu, nebude mít většina ani to, co jsme měli za bolševíka.
      Navíc, kapitalismus řešil před atomovým věkem všechny krize válkami. Jiné řešení nám historie nenabízí.Jak dopadne ta současně začínající se proto můžeme jenom dohadovat. Ale mrazí mne ze skutečnosti, že spousta těch pohádkově bohatých, kteří skutečně rozhodují o našich životech, by raději zemřela, než by se stali chudými a bezvýznamnými.Čeho budou takoví lidé schopní, pokud bude hrozit jejich bankrot?

      Smazat
    7. 17:03
      Osobné jsem nepociťoval nedostatek potravin a oblečení. Stát žil z réálné produkce a ne na dluh. Bohatství západu pochází částečně z koloniální historie. Tropické ovoce dorávající ve skladech s dušíkatou atmosférou, případně geneticky modifikované potraviny mě nelákají. Stavební materiál je dnes výhodnější nakupovat v Polsku. Pojďme bod po bodu porovnávat. Oddělme nepodstatné od podstatného a uvidíme. Myslíte si, že rovnocenými partnery západňích zemí? Nebo jsme pouze jejich ekonomická kolonie? Položte si otázku, zda jsme suverénní stát. Já myslím, že nejsme a to mi vadí.
      ABC

      Smazat
    8. 7,34
      Souhlasím,suverinitu jsme ztratili hadrákem v roce 1989!

      Smazat
    9. 8:15
      A co ta od 48-89, to byla panečku suverenita, ale na Ruský zpusob, nebo se snad mejlím!!??
      Dnes jsme naprosto suverenní stát,

      Smazat
    10. 18:51

      V určitém smyslu byla naše suverenita omezená, což vyplývalo z poválečného uspořádání a Západem zahájené studené války, ale v mnoha ohledech jsme měli podstatně vyšší suverenitu než máme dnes v roli kolonie. Tenkrát banky a celé hospodářství bylo naše, mládežníku. A zákony nem nechodili prefabrikované z Moskvy, jako dnes chodí z Bruselu.

      Smazat
    11. 18:
      Definujte základní znaky a podmínky pro existenci suverenniho státu.
      ABC

      Smazat
    12. Plně souhlasím s 6:34 a děkuji mu za jeho výstižné vyjádření.

      Smazat
  10. Přesně tak pane Hample a proto mám socialismus stále rád. To co se děje dnes je zlo a magořina.

    OdpovědětSmazat
  11. V osmdesátých letech prohráli přesvědčení komunisté svůj souboj s kariérními "komunisty". Tito lidé úspěšně rozkládají systém i dnes. Dlužno dodat, že tato sorta lidí dokáže spolehlivě rozložit naprosto každý systém. Jmenovitě? Tenkrát Štěpán, Mohorita,... Dnes? Fiala, Stanjura, Gazdík,...
    Spojuje je neschopnost, resp. všehoschopnost a touha po moci. Usilují o výjimečnost, ekonomickou nadřazenost a společenskou prestiž. Posledně jmenované se jim dostává jen od uplacených novinářů.

    OdpovědětSmazat
  12. Zadrátované hranice a nemožnost naložit se svým životem podle vlastního uvážení. Mizerná kupní síla. Pohovory s vedoucím katedry, protože jsem byl registrován v knihovně americké ambasády. To vadilo mně. Ovšem já nebyl komouš, a co hůř, odmítl jsem nabídku pracovat pro komunistickou rozvědku v USA. Takže jsem to měl u soudruhů kádrově polepený.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11,58
      Co tam máš dál předsedo...????

      Smazat
    2. 13:54
      Pisatel v 11:58 tam nemusí mít nic dál, ten jeho příspěvek vyjadřuje tu zoufalou dobu vládnutí zločinecké KSČ!, ale jen ve zlomku, realita byla daleko horší!

      Smazat
    3. 11:58-znamená to, že pro Vás zadrátované nebyly a pracoval jste nebo studoval v USA?

      Smazat
    4. Zadrátované hranice , ono se dnes může přecházet hranici mimo hraniční přechody ? Jak jste nemohl naložit se životem dle vlastního uvážení , to vám někdo určoval, kde máte v republice bydlet , pracovat , koho si vzít , zakazoval jezdit k moři , nesměl jste mít chatu , chalupu , auto , atd. ? Byl jste nezaměstnaný , bezdomovec , v exekuci , někdo vám určoval počet dětí ? Jste rád , že dnes je republika rozkradená , zadlužená , český průmysl , školství , zemědělství zničené ? Brusel nám nakazuje , jak se má co jmenovat a cpe nám sem muslimy ?

      Smazat
    5. 15:46
      Se divím, že takový """" utlačovaný pracanti"""" a mysliTELE jako vy, Havel a ostatní antikomunisti nezdechli hlady a žízní!!!!!😁😁😁

      Smazat
    6. a co ty postavené atomové elektrárny,dálnice,metro,školství a jzd,které nám záviděl celý svět,potravinová soběstačnost,kvalitní a levné potraviny,dostupné bydlenípodpora rodiny,pořád nic???

      Smazat
    7. 16:17 Pán v 11:58 si nestěžoval kde mohl bydlet,pracovat,koho si vzít....atd. on psal uplně o něčem jiném!!
      Máte v tom nějaký hokej, ano mohu přecházet hranici mimo hraniční přechod!! Jen se snažíte obhájit neobhajitelné a to minulý. režim!
      S tím prumyslem se zase mejlíte, výkonost prum. za bolševika byla žalostná, na 30% Západu, školství a zem. zničené??? vy nemáte co jíst, děti nechodí do školy??? to jsou fakta. Napište co se má jmenovat podle Bruselu a ty muslimany, no nestojí něco snad ani psát, bububu, máte je doma?? pod postelí, v lednici určitě!!

      Smazat
    8. 16:55
      Jdi si koupit 8x rozmražený steaky z Argentiny,jako sladkou tečku si děj podtřžený ovoce Bůh ví odkud, k večeři skvělý kuřecí od Pšonka a pust si na bedně lžižvásty z Nečeský havlovize.... abys měl zase notičky a hovnotný podklady pro svoje tapety plný krávovin!!!! 👎👎👎
      P. S. A udělej si výlet do MUSLIC(dříve Teplic) tam ty slepejši uvidíš ty neEXISTUJÍCÍ odpad z palmy zahalený v tyštuchu, smrdící na král kolem sebe!

      Smazat
    9. No vidíte, a byli tací co asi neodmítli a v USA studovali. Hádejte kdo to byl? Nápověda: při jeho volbě do vysoké státní funkce se posílaly obálky se zlomenýma tužkama či nábojnicemi - už přesně nevím.

      Smazat
    10. 16:55
      Naše životní úroveň byla srovnatená a možná vyšší než na západě...bezplatné školství, zdravotnictví, zájmové kroužky a kultura za pár korun, bydlení za babku, podniková rekreace, skoro v každé rodině chata, chalupa s autem a pokud se nesral do politiky tak žil v klidu a bezpečně!..a to všechno jsme před r. 89 pokládali za SAMOZŘEJMOST !

      Smazat
    11. 18:55
      To s tou vyšší urovní než na Západě si děláte velkou prrrrrr co.Proč potom byl převrat v 89, pokud tady bylo tak blaze?? Tohle jsou neuvěřitelné hovadiny!! místních zoufalcu

      Smazat
    12. 17:11
      Proč dáváte vaši hloupost tak očividně najevo. Vy jste tady figurka pouze pro zasmání, nic rozumného z vás nevypadne, jen AMIOFAŠOUNHAVEL,tu 8x rozmraženou Argentinu si čas od času koupím a něco tak vyníkajícího se jí málo kdy, co vysvětlovat totálnímu troubovi jako tobě!!

      Smazat
    13. 18,45
      Až po tý 8x rozmazený mňamce dostaneš Salmonelu,Shigellu nebo tě potká Enterobacter,tak doufám,že tě ty pojídači bakterií mikrobiolog vyhodí a nebude tě léčit....smíchy se z toho posereš!
      Chudák,ani v 65 se rozum NEdostavil!.-DDD

      Smazat
    14. 18:55 má pravdu, náklady na bezpečný a vcelku šťastný život byly před Sametem 1989 nizoučké. Položky na nájem v bytě plus energie apod. byly tak nízké, že jsem si jich na složenkách vůbec nemusel všímat, byl to pakatel. Dnes jsou náklady na bydlení likvidační. V sedmdesátých letech jsem na VŠ - studentské koleji, na dvoulůžkovém pokoji, platil za měsíc sumu PADESÁT(!) korun, což navíc zahrnovalo i vyprané povlečení a roli WC-papíru. Oběd ve studentské menze stál osm korun a večeře tamtéž dalších osm korun. MHD ovšemže s výraznou studentskou slevou. Uvedl jsem prosím přesné cifry. Tak takhle stát ČSSR za reálného socializmu (G. Husák, M. Jakeš a další) dotoval svou budoucí (po dostudování) inteligenci. SSSR nikdy neměl s národem českým a s národem slovenským špatné úmysly. Kdo si výše popsaného nevážil, ten potom třeba kul pikle se zápsdními cizími mocnostmi.

      Smazat
    15. 1:00
      Přesně, to bylo "krásné", pomalu vše zadarmo, vše dotoval stát, podnikum sebral všechen zisk. Proto jste měl ušmudlaných 2000-2500 deset let.Vy svazáku! Jen vaše natažená ruka, co dá stát, opravdu, to se máte čím chlubit!

      Smazat
  13. Co vadilo? Výkonná celed. Jak se politika začne cerit husaky a kacery, tak je vymalovano. Vždycky to zplodi úchylky typu Havel, Bolton, Leyno a Doura.
    Po Havlovi se bude točit další kousek: Leyno vypadlo z Doury.

    Orinoko

    OdpovědětSmazat
  14. Doporučuji si přečíst životopis G.Husáka od M.Macháčka/objektivní a zároveň historie Čes. a Slov. republiky/...a o tom, že by nám tady něco zahnívalo/mimo kom.nomenklatury/ nevím a naopak západ měl po převratu možnost kam odlifrovat své už těžko prodejné produkty a oddálit tehdejší krizi o 10let a omezit naší tradiční výrobu a soběstačnost v zemědělské produkci. V současné době je kapitalismus před totálně-destruktivní krizí a tak politrukové současného režimu dehonestují socialismus a zveličují jeho problémy, aby si lidé nechtěli minulou dobu zopakovat.. možná i lepší podobě.

    OdpovědětSmazat
  15. Díky za vesměs podnětné příspěvky...pocit zadrátovaných hranic silně ovlivňoval naše vnímán bývalého režimu..vše dobré bylo samozřejmostí a ne dost jsme si toho vážili...já jsem někdy v 69 pracoval, bydlel pár měsíců na západě a pak už mě nikdo nemusel o přednostech socialismu přesvědčovat.
    Byla chyba tehdejšího systému, že se nenašla možnost mladým lidem umožnit poznat život na západě s jeho leskem i bídou. Kauce za vzdělání nebo zdravotnickou péči, by to možná umožnila. Samozřejmě, že je důležitá osobní zkušenost!

    OdpovědětSmazat
  16. 11:58
    taky jsem byl v registraci americké knihovny a kamery naproti vchodu a nikdy se mě na to nikdo neptal, každej rok jsem po sezóně, za zbytkový devizový příslib /v posledních létech jsme si mohli omezené množství dolarů legálně koupit a vycestovat/ cestoval na západ, bohužel, vždy to chtělo výjezdní doložku a to nás sralo...ale nikdy jsem mneměl žádné problémy s STB a taky mě nikdy nenabízeli spolupráci a hlavně NIKDY JSEM NEBYL registrovaný KOMUNISTA...ale neregistrovaného komunistu přesvědčením, ze mě udělal, až současný režim!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, také jsem občas chodil do americké knihovny, hlavně ale do kanadského kulturního centra, půjčoval jsem si filmy, které se promítaly v klubu SSM! Záleželo tedy na tom, jak kdo byl "předposraný". Smutné je, že nejvíce vydíratelná je inteligence, mně lopatu vzít nemohli, pokud by nechtěli s ní pracovat.

      Ano, STB zastrašovala lidi, dnes se to děje sofistikovaněji ale kdo neporušil zákony, tak na něj neměli.

      Psal jsem jindy a dnes to napsal také jeden, chyba byla v "drátech". Ano, utíkala mladá inteligence zadarmo vystudovaná. To se dalo vyřešit smlouvami o vrácení školného při odchodu.

      Lapidárně to zhustím: pokud by komunisté otevřeli trvale hranice v 68. a nastavili podmínky odchodu, nebyl by 98. tak úspěšný, tečka.

      Ještě lapidárněji, do půl roku by je zavřel západ!

      Smazat
    2. 15:23
      To jste měl štěstí, já žádal o doložku 12 let a nikdy jsem nic nedostal, ředitel závodu kde jsem pracoval řekl, pokud jsi odmítl vstoupit do KSČ, tak se nediv a já se divil!

      Smazat
    3. 18:37

      Opět lžete, mládežníku. Výjezdní doložka se rozhodně nevázala na členství v KSČ.
      Že vás bví takto se ztrapňovat, byť anonymně, před dospělými lidmi.

      Smazat
    4. 6,30
      O to ví z doslechu,tehdy si hrál v uhláku na hnorníka,antikomunista prolhanej!!!!.-)))

      Smazat
    5. 6:30
      Ředitel byl jedenz mnoha, který dával souhlas pro vydání doložky, pane nechytrý.Ten trapák jste vy!!!

      Smazat
  17. husák vládnul 18 let.za tu dobu nechal postavit statisíce "králíkáren",dostupnýh pro každého,podporoval rodiny,nechal postavit, několik atomových elektráren,kilometry dálnic,metro,zařídil kvalitní a dostupné potraviny,jzd a školství,které nám záviděl celý svět.za třicet let těchto vlád není postaveno ani pár kilometrů dálnice do vídně!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Celkem nic proti tomu, až NATO, že zásluhy bych prisoudil spíše Štrougalovi recenemu Lulu. Musíme vnímat , kam šly největší investice ... a to bylo Slovensko. O tom zadna!! Tím věc nesnizuji. Ale slovenská naddimenzovanost vedla k mnoha problémům, kdy Lulu musel pracně dosazovat svoje příznivce do slovenského mocenskeho okruzi. To je kapitola sama o sobe. Už okolnost , že Breznev našel svého kooperatora na Slovensku, který později de facto popřel sám sebe, je okolností velmi pozoruhodnou.
      Ceskoslovensko potřebovalo svého Kadara - Kdo nejde proti nám jde s nami, zatímco se dockalo floskule od protější zdi: Kdo nejde s námi , jde proti nam.
      Maďarska cesta bez bafunarskych reglementu docilovala pozoruhodných výsledku v ekonomice , ale i kulture. Když jsem nechtěl stát fronty před Tuzexem na pitomosti, tak jsem si prostě zajel do Budapešti anebo do Drazdan. Ani vychodonemecky dril spotřební ekonomiku neutapel v plánech pětileté idiocie. Dalo se dělat daleko více i daleko méně za celého slavného Husaka.

      Orinoko

      Smazat
    2. Všechno to, co Husák nechal postavit, musel někdo zaplatit. A byli jsme to my všichni.
      Ale že by nám tenkrát Husák zařídil kvalitní a dostupné potraviny, s tím jste mne tedy rozesmál.

      Smazat
    3. Ano, my všichni jsme si platili, ale na to svoje! To nám Havlova a Klausova kamarila po 89´ rozkradla, pardon, zprivatizovala. Zničili celou strukturu našeho průmyslu, který tu vyrůstal prací generací po 250 let!

      ZA Husáka platily přísné potravinářské normy a celý řetězec výroby potravin byl pod přísnou kontrolou.
      Ale blbovi vše blbé.

      Smazat
    4. 21:40
      Přesně!!!! Kolik masa podle ČSN musel obsahovat měkký salám, špekáčky i parky tenkrát a dnes????!!!!! Tenkrát by ty dnešní humusy hodili rovnou do kafilerky, dneska s oběma očima zavřenýma ty sračky plny Éček jedů a všelijakých barviv projdou!!!! 👎👎👎👎

      Smazat
    5. 22:46
      Proč lžete, zjistěte si dnes kolik je v šunce masa, od 85 do 96%, suchý salám se vyrábí ze 150 na 100 gr. masa.Ty jelito éčkové, pokud o dané věci nic nevíš, tak nic nepiš, děláš ze sebe blba, tak jako vždy!!
      Vzpomínám na to lečo ve skle, hruza, nebo tlačenka, saméj tuk zuby a ucho.

      Smazat
    6. 18:35

      To může obhajovat mládežník, který si nepamatuje a ani nemůže pamatovat potraviny za socialismu a průběh jejich proměny v 90 letech.
      Jo, na obal se může napsat kdeco a masem nazývat kdejaký namletý separát a kdo se tímto krmí celý život, může tomu i věřit. Ale aspoň se neztrapňujte poučováním lidí, kteří to pamatují a mají srovnání. Dobrou chuť s "krabím salátem", v kterém není z kraba ani hov.o., s "jogurtem" z bramborového škrobu, nebo s "čerstvým chlebem" z rozmraženého polotovaru. Vám to k pouhému nažrání a pocitu exkluzivity stačí. Já jsem, spíš přes tem obsah než obal.
      Možná jste si nakoupil nějaké potraviny v Lidlu v rámci "retroedice" a získal tím pocit vhledu, ale můžu vás ujistit, že to nemá kromě obalu s původními potravinami moc společného.
      P.S. Je hezké, že jste někde slyšel o leču, které se prodávalo ve sklenici. Ale jen mladý hlupáček o tom může napsat to co vy. Bože, jak to bývalo dobré, takové ani doma neudělám. A není to jen klobásou, která dnes na trhu už není.

      Smazat
    7. 18,35
      Ty někdy viděl ty normy a dělal rozbory potravin,že o tom tak zaujatě lžeš?!Když víš kulový,tak se alespoň neztrpňuj,havlohňupe nevzdělanej!

      Smazat
  18. Konec národních států souvisí s posílením moci současných "kormidelníků". Mozaikové vzdělání, nebo spíše pořízení si mozaiky znalostí, bez schopnosti dávat si věci do souvislostí, to nakrásně umožňuje. Absoloventi jsou prostě úzce myslící specialisté jednoho oboru.
    Pořád tvrdím, jako zde již několikrát na tomto fóru, že školství u nás - a vlastně nejen u nás, ale i v celém "civilizovaném "světě" - řídí lidé, kteří jej ve skutečnosti chronicky nenávidí, stejně jako nenávidí nutnost vůbec pořádně pracovat.
    Já tvrdím, že jeden z prvních kroků k dnešnímu stavu bylo zrušení povinné výuky logiky a psychologie po smrti Stalina Chruščovem a spol., bez ohledu na to, že i pak přesto sovětské školství (stejně jako naše) patřilo k absolutní špičce i poté. Tady odpadla nutnost totéž udělat i na "západě" a tím se otevřela postupně cesta degradaci vzdělávacího postupu a tím i společností.
    Umíte si představit mladé lidi vybavené logikou a psychologickými znalostmi? To je noční můra pro všechny "demokratické" vládce od pradávných dob. A prosím, tohle chtěl udělat ten, který bývá označován za diktátora, krvavého řezníka a Bůh ví co ještě!
    Dejme tomu před První světovou válkou, bylo vysokoškolské vzdělání absolutní špičkou a neprošel jím zdaleka každý schopný, promovaných bylo málo, cenili se, a tehdy se stále vysoce cenilo získané vzdělání i na gymnáziu. Postupně se začaly zvyšovat počty studentů vysokých škol a boom v tomto směru nastal v konkurenčním boji dvou systémů po Druhé světové válce. Tehdy se začalo cenit vysokoškolské vzdělání více méně jako "alternativní" dřívějšímu z gymnázia. Dnes může studovat každý, kdo si to může dovolit, ale absoloventi vysokých škol se svou průměrnou kvalitou stali "slabší" původnímu gymnaziálnímu vzdělání. A teď začnou postupně docházet na studia vysokých škol a všeho toho podobného žáci, kteří nebudou mít často ani základní návyky a znalosti. Bude stále těžší vychovávat potřebný počet specialistů a kvalitních pracovníků všech oborů. Ostatně za příklad si lze "vzít" americké školství, které přes velké počty domácích studentů není schopno zajistit na náležité úrovni a za potřebné kvality, kromě jiného by to znamenalo mnohem více vůči systému kritickou společnost v USA. I proto musí Američané stále více nakupovat vhodné mozky po celém světě. Především z Indie, Ruska, Číny a také ještě pořád i z Evropy, i když tak Evropě seberou "poslední" schopné mozky.

    OdpovědětSmazat
  19. Pane Hample, pozor s tím Voňkou! Není větší režimní lež, než je mytologie jménem Pavel Wonka!
    Vrchlabáci vědí svoje. Režisérka Libuše Rudínská ví svoje.
    Wonka pocházel z Vrchlabí, potomek sudetských Němců. Osobně znám několik lidí, kteří s ním přímo pracovali v práci a kteří mu nemůžou přijít na jméno, v lepším případě se usmívají pod vousy. Vexlák, šmelinář, nemakačenko, problémový člověk, psychicky značně labilní.
    To co z něj udělala propaganda, vůbec neodpovídá realitě. Zásluhu na tom má především jeho bratr, který je jedna ruka se Šináglem, spolupracovníkem Witikobundu, extremistické frakce Landsmanšaftu. Jiří Wonka je také psychicky velice nevyrovnaný (lidově řečeno magor) a jeho úchylkou je, že se neustále soudí i o ty největší voloviny a podává trestní oznámení na každého, kdo se mu byť jen trochu nelíbí. Jiří Wonka už 30 let zavile, dalo by se říci patologicky, líčí svého bratra jako "poslední oběť komunistického režimu, utýranou k smrti ve vězení, politického vězně, mučedníka, disidenta, advokáta chudých" atd., bohužel to ale s realitou má společného jen málo.
    Režisérka Libuše Rudinská se rozhodla natočit o Pavlu Wonkovi oslavný film, ale obrázek, který se jí složil dohromady ukazoval pravý opak. Výpovědi pamětníků, podivná spolupráce s StB, udavačství atd. Film "Pavel Wonka se zavazuje" měl v roce 2014 sice premiéru, ale okamžitě na Rudinskou i film zaútočil Jiří Wonka, ve spolupráci se Šináglem. Dosáhli toho, že film byl stažen z distribuce a uložen do trezoru. Jiří Wonka dokonce pohrozil i České televizi, která raději stáhla film z plánovaného vysílání.
    Rudinská odvedla poctivou práci a snažila se být objektivní.
    Však také začala točit s tím, že točí film o hrdinovi. Ještě před dokončením filmu zašla za další Vrchlabačkou, sudetskou Němkou Jüptnerovou, která četla Palu Wonkovi smuteční řeč a seznámila ji s fakty. Jüptnerová ji řekla, že to je pro ni překvapení a že by to měla vědět veřejnost. Dokonce napsala Zemanovi dopis, aby neuděloval Wonkovi vyznamenání.

    https://www.echo24.cz/a/wNf3t/z-wonky-fucik-pokus-o-zbourani-legendy

    https://www.lidovky.cz/domov/film-pavel-wonka-trestni-oznameni-reziserka-ludmila-rudinska.A150323_135241_ln_domov_sm


    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:41
      Dobře Vy👍👍👍👍

      Smazat
    2. 16:41
      Bravo.
      Takových "hrdinů" bylo vícero.

      Smazat
    3. Zeman přesto vyznamenal!!!

      Je to už dávno, co byl na internetu dostupný archiv Charty, kde je prohlášení lékařů, že Wonka před smrtí týrán nebyl.

      Smazat
  20. Wonku zneužil západ, jeho pohřbu se zúčastnili zástupci osmi zahraničních ambasád. Pohřeb Wonky byla propagandistická akce. O to, kdo skutečně Pavel Wonka je se nikdo nezajímal.

    https://www.novinky.cz/kultura/salon/clanek/vsechno-je-vam-malo-rika-dokumentaristka-libuse-rudinska-256537

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:07 obdoba zakleklého černocha

      Smazat
    2. 19:38
      Ani nevíte, jak přesně jste se trefil. A víte co je nejpozoruhodnější? Že za oběma tak časově vzdálenými případy stojí stejní hybatelé - Soroš a americký deep state. Jako kdyby měli v příručce ke státním převratům na první straně tučnými písmeny napsáno: ŽÁDNÝ PŘEVRAT SE NEOBEJDE BEZ MRTVOLY!

      Smazat
  21. Po majdanu 1989 za prezidenta zvolený STB udavač a alkoholik Havel hlídaný nevzdělaným levobočkem Svarceberkem nastala řízená devastace všeho. Vzpomeňte si na jeho krátké kalhoty.To byl signál světu, že křivě přísahal a na místo ČSSR bude sloužit světové TEMNOTĚ. Výsledky to potvrzují.
    https://www.youtube.com/watch?v=KXO3ntH6p5o Mašínové šli po Havlovi.
    Zde jsou ta videa se Sorosem jak vypravi o Vaskovi-saskovi ,dost sokujicí https://www.youtube.com/watch?v=4zyn9-TpbKM I
    Americkej pucflek běhá v převleku po Hradě a všichni se musí chechtat jeho stupiditě: https://www.facebook.com/pavel.hasenkopf.5/posts/2583544791697496
    https://www.expres.cz/praha-6-lavicka-vaclava-havla-alter-eg.. .havloidé nedají pokoj.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně, zásah do černého 👍👍👍

      Smazat
  22. Jo, nejvíce to kritizují ti, kteří to nezažili a veškeré informace mají z doslechu. Každý režim má své plusy a mínusy a každý si musí stanovit svoje priority. Pokud někomu vyhovuje spotřební způsob života a na první místo postaví pouze peníze, velice brzy narazí na skutečnost, že ani za peníze nesežene obyčejného zámečníka, elektrikáře a pod.. Když dnes vidím přístup mladých, tak min. 90% jich chce mít maturitu, titul a brát minimálně 40 000,-, ale nikdo z nich nechce pracovat manuálně. Ostatně, oni to ani neumí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19:19
      Jo, všichni by nejraději byli majiteli nějaké té firmičky s dobrým příjmem. Prostě potřebujeme viditelně spoustu ekonomických poradců a podobné havěti.

      Smazat
  23. Stalo se to, co se stává v režimech, které se jeví dlouhodobě stabilní. Stanou se magnetem pro všechen parazitický šmejd, který se snaží dostat do jeho struktury a z toho těžit. Socík měl určité samočistící a nápravné funkce, ale ne dostatečné k tomu, aby dokázaly neutralizovat škodnou. Spousta lidí v řídicím a výkonném aparátu byla velmi kvalitní a oddaná svému oboru činnosti, ale škodná jejich nasazení značně devalvovala. Dnes je to v podstatě podobné, jen těch skutečně oddaných je ještě podstatně méně než dříve. A tak je to jen dekadence, zvůle a zlodějina, kam se člověk podívá.

    OdpovědětSmazat
  24. Od té doby co na eurozprávách kvůli sprostotám a nenávitným komentářům zakázali diskusi, tak se ti štváči přesunuli sem.

    OdpovědětSmazat
  25. A tak nám například „Zhnusený“ píše, že za komunistů nebylo nic k mání až nebylo zač utrácet. Hloupost, přehání. Já například, neměl pohotově dost peněz na to všechno, čím bych se byl rád obklopil. Na trhu, třeba ne v každém okamžiku, to ale k dispozici bylo (takže jsem si šetřil s tříprocentním nezdaněným úrokem při inflaci do dvou procent!).
    Nakonec nevím, jestli je výhodou, když lidé mají méně peněz než jaká je nabídka zboží, nebo naopak, víc peněz, než je objem nabízeného zboží. Dokonce nevím, jestli je výhodou být zavalen nabídkou, ve které podíl braku neustále roste a kde skutečná kvalita už není dána ani cenou. Za komunistů, i když ve skutečně úzkém sortimentu uvnitř komodit, byla kvalita vždy dána normou a cena platila univerzálně. A tak se mi žilo bez stresu, v pohodlí, bezpečně a klidně.
    Rozumný pochopí, že stát s takovou měrou světovými poměry vnucené soběstačnosti, dokázal opravdu hodně.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pokud někdo hodnotí režimy výhradně podle úrovně hranic konzumu, pak socialismus ve srovnání s kapitalismem určitě prohrává. Vybraní lidé mají v kapitalismu možnosti konzumu téměř neomezené. Ale týká se to jen některých a také ne každý vidí smysl života v závodech, kdo se dřív zalkne a užírání se starostmi o to, jestli náhodou někdo jiný nemá víc. Jsou i lidé, kteří spatřují smysl své existence třeba v osobním a společenském rozvoji, v pohodě, klidu a dobrých vztazích s lidmi bez existenčních starostí, v dostatku volného času pro sebe. Mimochodem čas, s kterým si mohu volně nakládat podle svého uvážení, je pro mě osobně ta vůbec nejcennější komodita, kterou život nabízí. Bohužel dané kvantum od narození jen ubývá, nelze jej za nic dokoupit, lze se jen snažit o co nejhospodárnější nakládání s ním. Chudáci lidi, kteří jej promrhají na přesčasech, aby jej vyměnili za peníze a ty pak za věci které nepotřebují.

      Smazat
  26. Ani se to neda cele docist co je tady blbu je neuveritelne.Zvaneni a stupidity diky anonymite naplno ..Potom se nedivte co mate za vladu ze nemate nic a jenom jako vzdy zvanite ,jste spolek sasku .Lituji censuru ,to snad je trest bozi tohle cist

    OdpovědětSmazat
  27. 1:51
    naopak!..já zde často nacházím mnoho podnětných názorů, které nenajdu v dnešním maistreamu.
    Já sám zde mám možnost svobodně vyjádřit svůj názor.
    A děkuji censuře, že sem pouští kritické komentáře ale NE! hulvátské nadávky, které mají za účel znemožnit věcnou diskuzi.
    Váš příspěvek, urážející diskutující bez věcné argumentace..je jedním z nich!

    OdpovědětSmazat
  28. 1:51 vy se domníváte, že pokud budu neanonymní třeba jménem Matěj Koníček, že budu o tolik chytřejší, abych vám konvenoval? A vy jste kdo, odkud, že zdejší diskutující oslovujete z jakési vyšší, moudřejší pozice? Jak osvíceným pohledem jste, mistře, přispěl k diskutovanému článku?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:05-ano, můžete se jmenovat i Matěj Koníček, jen si to musíte připomínat. Výhoda rodných jmen je, že vám ihned "naskočí".
      Přemýšlím teď nad lidmi, kteří si v zájmu svém, mění oslovení aby znělo jako místní. Jak vyslovují svá křestní jména v rodině?

      Jinak pane "Matěji", v civilizované společnosti Vás tak mohu oslovovat jinak než číslem i kdyby bylo smyšlené. Jak je libo.

      Smazat
  29. Je to prosté, kritik se sám pasuje do role soudce, ale když neposkytne lepší řešení, tak se naopak sám pasuje na blba.

    OdpovědětSmazat
  30. Nevím, že by před 30 roky u nás byl komunistický režim, jen chatrný první pokus o budování socialismu. A ten skončil nezdarem a zase zvítězila reálná diktatura a totalita kapitálu. A ta sice vyhovuje např. těm co 7. století se nedokázali přizpůsobit evropským standardům lidského žití, ale vyrobila nové nepřizpůsobivé, tedy takové co se nechtějí poddat zločinnému kapitalismu a nové formě otroctví. No a ty bude muset kapitalismus vymýtit, neb jejich přežití by jinak zahubilo kapitál.

    OdpovědětSmazat
  31. Ještě pár úspěšných let liberální demokracie s kapitalistickou ekonomikou v globálním prostředí a začnu se Husákovi omlouvat.

    OdpovědětSmazat
  32. A. Dubček si bohužel pokazil renomé podpisem v 1969 pendrekového zákona. Pak mu stejně sebrali i post velvyslance v Turecku ... Ale mnozí na Dubčeka vzpomínáme nostalgicky, ostatně, tehdy jsme byli mladí, že. Když je (třeba na Parlamentních listech) anketa "Který režim by si občané ČR dneska přáli?", tak nejméně šedesát procent respondentů napíše čili volí "Dubčekův socializmus s lidskou tváří". On by se v porovnání s rokem 1968 možná dal jaksi technologicky dokonce vylepšit. Avšak klíčová otázka, i na Vás prosím, pane Hample, zní, zda Dubčekova TŘETÍ CESTA je natrvalo proveditelná, anebo zda je to pouhý neuskutečnitelný utopický socializmus Roberta Owena (viz školní dějepis). Což by měli s obrovským nasazením rozklíčovat badatelé, kteří oplývají minimálně těmito třemi atributy: 1) Jsou výbornými ekonomy plus politology. 2) Ovšemže to nemohou být pražští či brněnští kavárníci apod. 3) Nejsou to ani "tečerovci" typu V. Klause seniora, při vší úctě.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.