Reklama

čtvrtek 23. července 2020

Řecká vláda požádala Rusko o pomoc proti Turecku

Ivan David
23. 7. 2020
Na hranicích řeckých pobřežních vod u ostrůvku Kastellorizo poblíž Kréty na sebe třetím dnem míří odjištěnými raketami skupiny tureckých a řeckých fregat. Prsty na spoušti odjištěných torpéd mají i velící důstojníci řeckých a tureckých ponorek. Ve vzdušném prostoru mezi Kyprem, řeckou Krétou a Tureckem se vzájemně nahánějí řecké a kyperské stíhačky na jedné straně s tureckými bojovými letadly na straně druhé. Řecko a Turecko se dostaly na hranu války v pondělí, když turecká vrtná loď Oruc Reis
doprovázená konvojem 19 tureckých vojenských lodí a 2 ponorek vnikla do řeckých pobřežních vod s úmyslem nelegálně těžit řeckou ropu a plyn. Cestu k ložisku uhlovodíků jim přehradilo 21 bojových plavidel řeckého námořnictva a 2 řecké ponorky.
 
V úterý se Řecko pokusilo hledat mírovou cestu k řešení této nebezpečné situace. Řecký ministr zahraničí Nikos Dendias telefonicky požádal generálního tajemníka OSN Antonia Guterrése o svolání mimořádného zasedání Rady bezpečnosti OSN. Řečtí velvyslanci v zemích, které jsou stálými členy Rady bezpečnosti (USA, Rusko, Čína, Francie a Velká Británie) problém projednávali s ministry zahraničí těchto zemí. Řecký ministr obrany Nikos Panayotopoulos požádal generálního tajemníka NATO Jense Stoltenberga, aby se pokusil přesvědčit Turecko, které je stejně jako Řecko členem Aliance, aby upustilo od pokusu takto vojensky obsadit řecká ložiska nerostných surovin.
 
Řecký premiér Kyriakos Mitsotakis telefonicky požádal Angelu Merkelovou, jakožto kancléřku Německa, jež právě předsedá Evropské radě, aby zprostředkovala Řecku pomoc EU. Kancléřka Merkelová v reakci na to podle německého deníku Handelsblatt telefonovala tureckému prezidentu Recepu Erdoganovi a snažila se jej přimět k upuštění od plánu těžby ropy a plynu v řeckých a kyperských pobřežních vodách. Při telefonátu mu však ani nepohrozila uvalením sankcí na Turecko. Spokojila se s Erdoganovým vysvětlením, podle něhož Turecko nepovažuje místo, na němž chce těžit, za teritoriální vody Řecka.
 
Do Athén vzápětí přiletěl německý ministr zahraničí Heiko Maas. Mitsotakis mu připomenul řeckou žádost o uvalení sankcí na Turecko za soustavné krádeže ropy a plynu v pobřežních vodách Řecka a Kypru. Německý ministr zahraničí jej šokoval svým plánem řešit současnou kritickou situaci AŽ V ZÁŘÍ na mimořádném summitu ministrů zahraničí EU. V té době už přitom může být polovina Řecka i Turecka v troskách po vzájemném raketovém ostřelování.
 
Na společné tiskové konferenci se svým řeckým protějškem Nikose Dendiasem německý ministr Heiko Maas zpočátku pronesl několik chlácholivých vět o „posvátnosti řeckých hranic“. Turecko vyzval k dodržování mezinárodního práva, což je podle jeho prohlášení „možné pouze tehdy, pokud se Ankara vyhne provokacím ve východním Středomoří“.
Poté však podle řeckého webu ethnos.gr veřejně urazil své hostitele, když se postavil na stranu Turecka. Ve svém projevu neoznačil ložiska ropy a plynu, kde Turci chtějí těžit, za výhradní ekonomickou zónu Řecka, kterou je podle Úmluvy OSN o mořském právu, ale za „sporné území“. Maas tím veřejně vyjevil, že Německo, jako země předsedající Evropské radě, nestojí na straně Řecka, které je členem EU, ale že sdílí postoj Turecka, jež lokalitu za řeckou nepovažuje.
 
Ve středu ráno vyplulo z tureckého přístavu Akzas dalších 15 těžce vyzbrojených tureckých válečných lodí, aby početně posílily flotilu snažící se vniknout do řeckých pobřežních vod. V reakci na to náčelník generálního štábu řecké armády Konstantinos Floros vyslal do oblasti stejný počet řeckých bojových lodí. Obě skupiny se na místě setkaly kolem středečního poledne.
 
Odpoledne podnikl řecký premiér Kyriakos Mitsotakis bezprecedentní diplomatický tah. V telefonickém rozhovoru s ruským prezidentem Vladimírem Putinem požádal o pomoc Rusko. Podle agentury TASS oba státníci jednali nejen o situaci ve východním Středomoří, ale i o problémech, které vyvolává v Libyi turecká vojenská spolupráce s džihádisty sdruženými ve vládě národní dohody (GNA), jejímž mluvčím je samozvaný premiér Faís al-Sarrádž.
 
Putin si s Mitsotakisem vyměnili i názory na přeměnu chrámu Hagia Sophia v Istanbulu na mešitu, kterou nařídil turecký prezident Recep Erdogan. Proti tomuto aktu veřejně protestovali představitelé ruské i řecké pravoslavné církve. Podle prohlášení zveřejněného ruskou agenturou „Putin a Mitsotakis podrobně zvážili budoucí pokrok rusko-řecké spolupráce v různých oblastech včetně rozšíření právních základů pro dvoustranný vztah“.
 
Již na jaře požádal Rusko o vojenskou pomoc proti Turecku Kypr. V březnu oznámilo Turecko úmysl již poněkolikáté vyslat do kyperských pobřežních vod těžební loď Yavuz, aby tam nelegálně těžila plyn. Kyperská vláda požádala o pomoc EU, která se však dodnes nedohodla na uvalení jakýchkoli účinných sankcí proti Turecku. Vláda neutrální kyperské republiky proto v nouzi požádala o pomoc Rusko a nabídla mu prostor, v němž Turci chtěli krást plyn, k bezplatnému pronájmu za účelem vojenského cvičení. Ruské letectvo a námořnictvo v oblasti skutečně uspořádalo několikatýdenní cvičení s ostrými střelbami, které Turky spolehlivě odradily od plavby a těžby v tomto sektoru.
 
V případě řecké žádosti však jde o unikátní situaci. Je to poprvé v historii, kdy jeden členský stát NATO požádal Rusko o pomoc proti jinému státu NATO. Severoatlantická aliance přitom sama sebe definuje jako vojenský pakt proti Rusku.
 
Řečtí europoslanci včera požádali, aby se tureckou vojenskou invazí do řeckých pobřežních vod zabýval i Evropský parlament na mimořádné schůzi, která byla svolána na dnešek. Plénum bylo původně svoláno k projednání závěrů Evropské rady, která rozhodla zadlužit EU 750 miliardami půjček. Frakce Identita a demokracie (ID), v níž působí i europoslanci zvolaní v ČR za SPD, podpořila žádost řeckých kolegů o rozšíření programu schůze i o bod týkající hrozící války mezi Řeckem a Tureckem.

126 komentářů :

  1. To jsme vlezli do pěkné prdele (NATO). Samozřejmě Havlovi to je šumafuk..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tomu to bylo fuk vždy.

      Smazat
    2. Není mu to jedno ... prdí blahem. Možná v tom místě bude osman jednou těžit plyn.

      orinoko

      Smazat
    3. Že by opět došlo na Švejkova slova: "Válka s Turkem bude....???

      Smazat
    4. Copak na to třeba pan generál Pavel? Nedomluví z titulu své bývalé funkce Turkům? Nebo bude dále štvát proti Rusku?

      Smazat
    5. Vencovi chybely jenom zensky a chlast. Jo a jeste obdiv Havloidu.

      Smazat
    6. Pokud je mi známo, do NATO nás přivedl Zeman, který se tím i rád vychloubá a je na to patřičně hrdý. Bohužel mu toto nadšení vydrželo až dodnes.

      Smazat
  2. Klasika, opět Mnichov. Mír je zachráněn, Řecko obětováno. To už známe " jeden za všechny a všichni za jednoho"...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V případě NATO je to jinak.
      "Jeden za všechny a všichni za hovno".
      Skutečně, když slyším žvejkat hovna lidi jako Pavel, mám nutkavý pocit zvracet. A lidi kteří mu naslouchají si neuvědomují, že kdo zradil jednou, zradí vždycky. A jestli si dnes vytřeli prdel s Řeckem, zítra můžeme být na řadě my.

      Smazat
  3. Čím to, že nepožádali Stoltenbega. Vypadá to, že NATO je opravdu, ale opravdu k ničemu. Jediná role této organizace je pomáhat USA okrádat jiné země o surovinové zdroje, které potřebuje ke svému přežití světový Bumbrlíček č.1, kterým jsou právě USA. No a dnes přišlo na řadu i Řecko. Přestože se jedná o členský stát NATO, tak tato loupeživá organizace podporuje Turecko!

    OdpovědětSmazat
  4. A to jsou oba členy NATO, kteří si mají pomáhat při napadení. Nyní je vidět, na co NATO je. Je jen blok, který pomáhá ale "demokraticky" "rozvolňovat" bohatství v zájmu velkých nadnárodních korporací. Co dělá česká armáda v Mali? Je tam jako okupant či osvoboditel?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Podle Zemáka česká "armáda" u Bamaka bojuje o Prahu.

      Smazat
    2. V Mali je uran pro francouzské jaderné elektrárny. Obyvatelé Mali mají smůlu, nemohou svobodně rozhodnout, komu uran prodají. Naši vojáci pomáhají Francouzům. Nebo snad vláda Mali požádala Českou republiku o pomoc?

      Smazat
    3. 0:38 a co je na tom špatného, že Češi slouží francouzskému kontingentu na ochranu jejich zájmů? Já v tom nic špatného nevidím. Zato hodně špatného vidím v tom, že české atomky kupují palivo od našeho úhlavního nepřítele.

      Smazat
    4. Trpíš polskou nemocí, milý hlupče. Jaderné palivo do českých jaderek je dávno ověřené a dodávané spolehlivým partnerem. Americký Westinghouse E.C. se svým zmršeným palivem u nás neuspěl a to nejen z čistě technologické stránky, kterou nezvládly, ale i kvůli ceně.

      K tomu, aby mohli američané pordávat své málo kvalitní, přdražené zbopží a služby musí vyřadit z našeho rhu svou konkurenci - Číňany, Rusy, atd. Proto u nás štvou proti Ruské federaci a proti ČLR. Proto tu pěstují takové nechytrý skot, jako jsi ty. Jestli máš Rusy za úhlavní nepřátele, tak tě opravdu lituji. Já mám Rusy za naše bratry hodné následování. Oni se americkou kolonií nikdy nestanou.

      Smazat
    5. 7,58
      Je lepší mlčet a být považován za hlupáka,než promluvit a odstranit VŠECHNY pochybnosti!!!!.-)

      Smazat
    6. 8.58 Pan Werich kdysi bodoval starým židovským rčením, že: "Pře-li se člověk s hlupákem déle než minutu, hádají se dva hlupáci". Proto na 7.58 nereaguji, čas jste vyčerpal vy.

      Smazat
  5. Čekal snad někdo něco jiného? Na kom závisí stabilita světa? Kdo zabránil jaderné válce mezi Pákistánem a Indií? Kdo zastavil řádění ISIL v Sýrii? Kdo nyní pomůže udělat pořádek v Libyi a ve Středozemním moři?
    Kvůli komu bylo v Evropě půl století míru a stability po druhé světové válce, než ústřední výbor SSSR v čele Gorbačovem zradil (klid v Evropě byl zničen, válka v Jugoslávie, řízená islamizace Evropy, byl by to dlouhý seznam násilí, kdy násilnický rozkládající se západ se utrhl ze řetězu) ?

    Ano milí Rusofobové, je čas vystřízlivět. Je to Rusko! Pokud má lidstvo přežít, pak je potřeba přestat pomlouvat Rusko a přepisovat dějiny. Život nás všech visí na pomyslném vlásku, vzpamatujte se a přestaňte lhát a čelte zřejmým faktům!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. stručně a jasně - souhlas a palec nahoru!

      Smazat
    2. Konečně by si měli naši lidé ( každý sám sobě !! ) položit jednoduchou otázku: "jsem Slovan a nebo Germán ??!!" A podle odpovědi hledej partnera a pomocnou ruku v neštěstí, které se na nás valí !!! A pozor dej na udavače, práskače, bonzáky a všechny takové, kteří "žalují" na naši zemi v cizině !

      Smazat
    3. 100% súhlas...Rusko bolo ,aj je naša záchrana. Nie sú to žiadni agresori,ako sa nám zapredané vlády snažia vtľcť do hláv.

      Smazat
    4. Kdyby Rusko zasáhlo a umravnilo Turecko, pak tu bude mnohem horší epidemie než je COVID19, obrovská vlna infarktů a případů šílenství.

      Smazat
    5. Přesné a pravdivé!!!

      Smazat
    6. Stímto tvrzením mohu jen souhlasit.

      Smazat
  6. Není nato být v NATO. Klidně se usíná s pocitem že jsme ve spolku takových demokratů. Je to důkaz že pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí. Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tady na tomto příkladě vidíme, co za idiotské spolky jsou to NATO a hloupými ženskými řízené Německo a EU...a celá Evropa před těmi neschopnými jalovými blbkami jezdí po prdeli...
      Co říkáte, nezvolíme so Myrku Dojčlandovou za příští P-residentku, aby jsme v hlouposti dohnali "jádro EU" a Slovensko ??!!

      Smazat
    2. Je to nad slunce jasnější ,ženy ve vrcholné politice to kámen úrazu.

      Smazat
    3. Najednou slyším, jak je na tom špatně Rusko, že opět krachuje a Čína je na tom špatně s lidskými právy. A nakonec se dozvím, že Čína má meziroční hospodářský růst přes 3%. Kdy to bude na Západě?

      Smazat
    4. Anonymní 23. července 2020 15:00
      Pššššt!!! Na Svatýho Dyndy!! :)

      Smazat
  7. Výborný tak Řecka,požádat Rusko o pomoc,co donutí jednat jak NATO,OSN,ale i EU.Sice od Merkelové pochopení pro Řecko nečekám,toto je i v plánu Německa,úplně ovládnout Řecko,jak politicky,tak i jeho zdroje.Už to někdy předvídal Pjakin,Erdogan zabředne do problémů,svoji neschopností vidět věci víc dopředu a také svojí snahou stát se Sultánem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hlavně je to tah velice odvážný. V posledních letech jsme viděli, že Řekové už dávno nemají nic společného s hrdiny od Thermopyl a poslušně se hrbí před příkazy Bruselu. Možná byli prostě až moc natlačeni svými "partnery" do kouta ...

      Smazat
    2. Pane Lukáši, technická: Po čárce a tečce se dělá mezera. Respektujte to PROSÍM. Jinak se váš text stává obtížně čitelným, což je škoda.

      Smazat
  8. Jo však jsem to psal že to má Řecko udělat ta neschopná liberální eu je naprosto k ničemu. A turek musí dostat přes prsty aby Evropu nenapadal.

    OdpovědětSmazat
  9. Osmani byli už ve Vídni a na Hostýně,tam ale ropa a plyn není.
    Co se bude dít s Řeckem,které ekonomicky zplundrovalo Německo,to bude pro řeky katastrofa.Řekům už nepatří přístavy,letiště,žádné významné subjekty ekonomiky.Turci to dobře ví a také si chtějí ze slabého Řecka ukrást svůj díl.
    Muslimská vize,že ovládnou Evropu vagínami svých žen,se,žel,naplní.Je otázkou času a i v ČR je pátá kolona multikulti,která díky čechům,kteří se chovají jako zmoklé slepice,kdy se pro nás okupace araby české kotliny,naplní.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V roce 2015 jsem kontaktoval MV o situaci na jedné moravské střelnici, kde jsem si šel zastřílet. V komoře byli 3 Arabové, kteří se učili střílet z automatických zbraní a zajímali se o jejich ceny. Při odchodu jsem se dozvěděl, že přijeli z Německa. Pořídil jsem fotografie Mercedesu s německými SPZ o odeslal na vnitro. Zanedlouho mne mne kontaktovala rozvědka a vyslechli mne. Potvrdili, že se jedná o teroristickou skupinu. Ve spolupráci s německou tajnou službou tuto skupinu podchytili. Byl jsem upozorněn abych informace nikde ve vlastním zájmu nezveřejnil. Je to již 5 let, tak si myslím, že by i Češi měli vědět, že se jim ta islamizace nevyhýbá. Jenom o tom nemají tušení.

      Smazat
    2. 20;34
      Dokud budou na ministerstvech vlastizrádci typu Al-Hamajda, Diensblír apod. a muSLIMÁKY budou do Čech tahat takový jako Kubera beztrestně, tak je tenhle národ odsouzen k záhubě 😡😡😡😡

      Smazat
  10. Politika Berlina a Bruselu je tak VZACNE sebedestruktivni, ze my v Americe NEVIME, je-li Merkerova slabomyslna chudera, nebo
    abnormalne RAFINOVANA pomsta, proti vsem bilym Evropanum.

    Nas oblibeny president Trump se s tou destruktivni maskarou tak pohadal, ze rozhovor musel byt utajen.

    Vyhra-li Joe Biden volby, tak bude valka.
    MODLIM SE, aby to listopadu vyhral volby president Trump a ten udela poradek, snad jednou i v Evrope.
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Honolulu,

      ale proti komu ?? Rusku Cine Turecku Indii??
      Ja nevidim zadny smysl. Nemcky blok a Markelova byly vytvoreny jako protivaha proti moci Anglo-Saxon Bloku uz od dob Bismarka.
      Dusledky si domyslete!! do konce. Politika Markelove je Globalisticka stejne jako Bruselu. Otazkou je co to znamena pro nas. Papez je Globalista. Trump neni Globalista spise Isolationalista. Kazdopadne globalismus musi vest zdegenerovani Evropy i kdyz mozna , ze to Nemci zvladnou, ovsem vzdelani upadne na uroven IQ 90

      Brouk Pytlik

      Smazat
  11. Cesi !
    Zde vubec nejde o to, v co verite, nebo neverite a jaky je vas pomer k nabozenstvi, ale uvedomte si, ze vschni ti barbari maji STMELOVACI / sjednocujici nabozenstvi a vy nemate NIC - co je sjednocuje - vas vse pouze rozdeluje.
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Honolulu tomu říkám příspěvek který přesně vystihuje situaci v EU. Vás tam drží pohromadě DOLAR ale je to napnuté na krajní mez. Starý negramotný blbec.

      Smazat
    2. 13,48
      Gott mit uns,to je zase nálož hovadin!

      Smazat
  12. Stále to s pomocí Páně vidím dobře. Nerozhodne nikdo, ani NATO, ale jen a pouze Rusko. Myslím, že pro Rusko je to, s touže pomocí, dobrá situace.

    OdpovědětSmazat
  13. Recko blafuje. Zadost podtrhuje absurdnost cele situace, ale to je tak vse. Je to jako odmitani navrhu trojky na rozkradeni Recka a zaroven neochota alespon vystoupit z Eurozony, kdyz ne rovnou vyhlasit bankrot. Pokud to Recko opravdu mysli vazne, musi zaroven bouchnout do stolu a pohrozit vystoupenim z NATO, jinak jim to nikdo nezbasti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby chtěli vystoupit z NATI, přišli by nejen o peníze, ale i o svoji státnost. A nebylo by to proto, že by je někdo z NATO napadl.

      Smazat
  14. Stará moudrost našich slovanských předků praví:"Obroda světa nemůže nikdy přijít ze západu, kde slunce zapadá, ale přijde z východu, kde slunce vychází." Nic víc se k vzniklé situaci napsat nedá. Až teď si uvědomuji tu obrovskou chybu, kterou jsme učinili, když jsme nalezli do západních vojenských, hospodářských, zkrátka myšlenkových struktur. Ještě o tom nevíme, ale společně se západním světem jsme se tak ocitli na hraně propasti. Pochopíme, prozřeme?
    Honza, Havířov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. .... přijde z východu, kde slunce vychází...

      Myslíte tím Japonsko nebo Kanadu? Nebo tím myslíte USA, protože dostatečně na východ leží Amerika. Pak by ti mohla být i Čína, ale nemyslím, že by zrovna Čína byla tím správným spasitelem. Navíc je spíš na jihu než na východě.

      Smazat
    2. 7,53
      Myšlení nebude zřejmě tvůj šálek kávy!.-)

      Smazat
  15. Držím palce Řecku, že požádalo o pomoc Rusko. Nezachovalo se jako dobytče vedené na jatka. Jenom nevím, kdo by pomohl nám v hodině "být či nebýt". Spolehlivě jsme si odehnali partnery, co za něco stáli a pomohli by.

    OdpovědětSmazat
  16. Ale ve skutečnosti Řecko o žádnou pomoc (a už vůbec ne vojenskou) proti Turecku nežádalo, záznam toho rozhovoru mezi PM Řecka a Putinem je zde = ani slovo o nějakých turecko-řeckých problémech v pobřežních vodách: http://en.kremlin.ru/events/president/news/63738

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:24 Opravdu "ani slovo"? A co vám říká předposlední odstavec:
      "The two leaders also touched upon a number of issues on the regional agenda, including the Libyan peace process and the situation in the Eastern Mediterranean."
      Co tedy podle vás probírali, když mluvili o "regionálních záležitostech včetně Libyjského mírového procesu a situaci ve Východním Středomoří"?

      Smazat
  17. Jen drobná oprava: ostrůvek Kastellorizo ani není u té Kréty, ale u Rhodu.

    Ono to spíš jen dokresluje parametry konfrontace: nejen u Kréty, kde jsou uhlovodíky, ale opravdu i tam, tedy pár desítek km na východ od Rhodu na sebe mariňáci koukají skrze zaměřovače.

    Ale ať si o Turkách psech pohanských a na druhé straně nedisciplinovaných Řecích myslíte co chcete, řekl bych, že na obou stranách jsou v armádě profesionálové na velice slušné úrovni, které právě i letité vojenské hrátky na hraně vzájemné války vycepovaly a hned tak neztratí nervy z toho, že je někdo zaměřil.

    Ale právě v té pobřežní oblasti kolem Kastelloriza, Symi či dalších ostrůvků podél maloasijského pobřeží nahoru je velice reálná možnost provokace, která nevyjde přímo z ozbrojených sil. A pokud, tak to bude možná spíš tam, kde ani turecká armáda a námořnictvo zrovna nejsou masivně přítomny, ale nebudou ani daleko (důvody jsou snad jasné).

    Druhá možnost je, že opravdu přijde nějaký nejvyšší rozkaz. Ale to by v případě opravdu masivní konfrontace dost pravděpodobně znamenalo turecké nepokoje ve rajchu i celém Svazu, na druhé straně kdovíco v Libyi (Sísímu by se asi hodila malá úspěšná intervence) atd.

    No a napadá mě ještě třetí možnost, krátkodobě nejméně riziková, že totiž hoši, co spolu mluví přes diplomacii, si dají najevo, že to bude do první krve, to jest pár desítek mrtvých na každé straně, výlučně vojáků, jedna dvě potopené lodě kvůli symetrii a možnosti prezentovat to jako úspěch a věnovat se pohřbívání hrdinů a vyznamenávání těch přeživších. To by byla taková vojenskopolitická klasika.

    OdpovědětSmazat
  18. Ať žije velké Turecko!!
    Od Francie až po Kyjev!! A od Stockholmu po Káhiru!!

    Alláh Akbar, Inšalláh! Prorokem jeho je paša Merkel.

    OdpovědětSmazat
  19. Turecko má právo na těžbu ropy a plynu ve výlučné ekonomické zóně Kypru a Řecka, protože nepodepsali mezinárodní úmluvu o teritoriálních vodách.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jenže to jim nemůže "právně" pomoci. Natož morálně. Proto se jedná o válečný akt.

      Smazat
  20. Řecký premiér požádal Babiše o pomoc proti Turecku a reagoval, že poslal armádu k Bamaku do Mali!

    OdpovědětSmazat
  21. Nerozumíte námořnímu právu - Turci mají právo těžit jak u Kypru tak u Kréty. V čem pořád vidíte problém? Turecko může dokonce Řecku zakázat jak námořní tak vzdušnou dopravu na oba zmíněné ostrovy v určitých koridorech. Tak praví mezinárodní právo. Jestli v tom vy vidíte nějakou nespravedlnost, protože ty ostrovy zatím patří Řecku, pak to tak vypadat může, souhlasím, ale právo hovoří jinak. V OSN nebo na arbitráži by to Řecko projelo na plné čáře.

    Nezapomeňte můj příspěvek blokovat, jak je zde zvykem. Chci ještě vysvětlit proč to tak je s tím námořním právem, ale počkám, jak se zachováte. Mimochodem, právě proto se ani Berlín ani Moskva zatím neženou do nějaké vehementní podpory Řecka. Pokud je podpoří, pak něco za něco.

    Není vše, jak se zdá. Bohužel. Řeků mi je celkem líto, jenže tahají za kratší provaz.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17.40 Tak na váš mořsko-právní výklad se těším.

      Smazat
    2. Možnán si pletete konce provazu.

      Smazat
    3. Ano, jakoby, ale podívejte se na práva o teritoriálních vodách a zkuste tohle říci, co jste vyplodil, třeba Američanům, Číňanům, Japoncům, Rusům, a hlavně Velké Británii, atd. Vysmějí se vám!
      Dopravu může Turecko zakázat jedině nepřátelským aktem!
      Proto má Rusko právo - díky šelfu - na značnou část oblasti v Severním ledovém oceánu. A když se to někomu nelíbí, tak může "něco" udělat, a oni (USA, Velká Británie, Kanada, Norsko ...) se to pokoušejí udělat, jedině silou a zastrašováním.
      Takže tady nezavádějte lidi do zabloudění a "nevyhrožujte" OSN. Řekové na to vše, co chce Turek navíc, mají plné mezinárodní právo!
      To je jakoby jste podle práva obhajoval Hitlerovy myšlenky o "přirozeném" čistě německém území Sudet a právu na ně, či že Turecko má právo na nějaká území v Sýrii nebo dokonce na Krymu. Či že Amerika má územní nárok na část Afriky. Nějaké to zhovadilé zdůvodnění se přece, i díky takovým jako jste vy, vždycky najde, ne? Ano, mám na mysli čistou vojenskou sílu.
      Jak teď vypadá vaše věta, že je vám líto Řeků?

      Smazat
    4. Krátkej provaz kolem krku by potřeboval každej Turek potažmo musulman.... a pořádně utáhnout!!!!! 👍👍👍👍

      Smazat
    5. Kypr je nezavisly stat a ma pravo na teritorialni vody. Nevim ale nemyslim , ze OSN ma pravo prehlasovat tento druh zakonu a specialne bez povoleni Bezpecnostni komise coz by bylo temer nemozne pro Turecko Cina by to zablokovala. Jak jste na toto prisel, bud te tak laskav a vzdelejte mne a uvedte zdroje.!!!

      Jestli Evropa toto Turecku povoli , pak si skutecne buduje velky problem. Nezapomente , ze Turecko ma branou povinost pro kazdeho muze!!


      Diky Brouk Pytlik

      Smazat
    6. Turecké pobřežní vody, jejich ekonomická zóna, zasahují hluboko do vod řeckých. Podle mezinárodního práva mají právo na ekonomické využití tohoto prostoru. Turci též zakoupili práva na těžbu v ekonomické zóně Lybie přímo od její vlády, proto mají právo využívat také tento prostor, do něhož patří Kypr i Kréta. Právě na těžbu zakoupila od Lybie také Francie a Německo. Všude v této oblasti se můžou kteroukoliv že zúčastněných zemí zakázat přelety letadel a plavbu lodí, pokud by se jim to jevilo jako podezřelé.
      Stejné to je i s Krymem, kde Ukrajina také dala svolení několika zemím na těžbu plynu, včetně Turecka, dávno před jeho okupací Ruskem.
      Arktika je považována za mezinárodní teritorium podobně jako Antarktida, a to nejen část mořská, ale i část souše, na kterou si nárokuje Rusko, které dokonce vojensky obsadilo oblast nazvanou tzv. kontinentální šelf. To je hluboko do mezinárodních vod Arktidy a plné ohromných zásob plynu. Jenže to je protiprávní, to je to samé, jako kdyby Američané postavili na Antarktidě raketové základny a každého odsud vyhnali, jako že to je jejich. Přitom USA mají na Antarktidě největší vědecké základny a ostatním poskytují full servis pro jejich bádání. Rusko Arktiku obsadilo bez ohledu na mezinárodní právo v gangsterském stylu.

      Chtěl bych také upozornit na zdejší prohlášení pana Davida, že Řecko požádalo Rusy o ochranu. Nikde v ruském mediálním prostoru, včetně oficiálních zdrojů Kremlu o tom není zmínka. Je úplně nonsens, aby jeden stát NATO žádal hlavního nepřítele aliance o podporu proti druhému členovi. Tohle si uvědomují i Řekové.

      Smazat
    7. Váš svérázný výklad mezinárodního práva vzbuzuje jen smích a soucit.

      Turci podporovaní dalšími dravci z NATO jen ukazují, co je podstatou toho spolku a to včetně okrádání slabších členů Aliance. A jen hlupák, jako vy, omílá tureckou propagandu. Až Haftár vyžene s pomocí Egypta a Alžírska džihádistickou vládu z Tripolisu a turecké žoldáky, pohovoříme o mezinárodním právu a těžebních licencích u Řecka, Kypru a Libyie.

      Co se týká pomoci Ruska Řecku - jsou toho plné řecké noviny, tak na tom asi něco bude.

      Smazat
    8. Ja jsem to googloval a tohle jsem nasel.

      https://www.marineregions.org/eezmapper.php
      Pokud pujdete do Methodology najdete tam zakladni kontracty a smlouvy.

      Nevim odkad mate ty sve bludy, mohl by jste byt tak laskav a uvest zdroje, at se poucime??

      Diky
      Brouk Pytlik

      Smazat
    9. 6:24 Haftar nikoho nemůže vyhnat, protože Sarrádž je uznávanou hlavou tohoto státu a na tom nic nemůžou změnit ani tzv. volby. To samé platí i v případě Guaida, který je uznaným vůdcem Venezuely. Škoda jen, že nebyl vybrán vhodný vůdce v případě Sýrie, který by mohl nahradit Asada a do Sýrie se tak vecpalo Rusko. To následně vytvořilo ten současný krvavý chaos a miliony uprchlíků z oblasti.

      Smazat
    10. 6:25 a ano, vaše totální neznalost námořního práva vzbuzuje soucit. Ale ne smích. Máte právo se nevyznat v tomto druhu legislativy a dokonce máte právo o tom plkat na diskusních fórech.
      Kdyby měli Řekové nějaká práva v této oblasti, už dávno by si ruští diplomaté v OSN a ruští novináři na tomto zgustli. Bohužel, práva Řeků v této oblasti jsou jen emočního rázu, jelikož Kréta je přece odjakživa řecká, že. A právě těmito emocemi vy zde máváte.
      Co je tady důležité, a kde ostatní vyzývají ke klidu, je aktivizace armád obou států.

      Smazat
    11. 6:10
      ANO je to jako když naše zaprodanecká vláda a parlament prodávají bohatství ČR. V rámci dobrých vztahů a práva. Stejně tak jako vydávají majetky církvím které jim už vzal Franc Josef.
      Václav

      Smazat
    12. Trollíku 7:39, trpíš americkou nemocí, tj. arogancí, nevzdělaností a ulhaností.
      Arabské státy okolo Libye nemají rády přítomnost Turecka v ragionu, a to z mnoha důvodů - historické, podpora Izraele atd. Nemají v lásce ani americké ani evropské loutky (viz. např. režim v Jordánsku).- Vláda v Tripolisu je legální jen potud, pokud ji podporuje EU, jinak jde o samozvanou džihádistickou vládu teroristů. Haftár má podporu okolních států, mnohá z nich jsou slušně vyzbrojené. Naštěstí Američané rozumějí síle a tu spojenci Haftára mají.

      Ostatně tvé humorné poznámky o Venezuele a Sýrii, o vhodných "vůdcích" a podobné nesmysly jsou jen z pohádkové říše amerických snů, které budou těžko naplněny.

      Trollíku, piš častěji, pobavils.

      Smazat
    13. 8:33 je úplně jedno, koho podporu má Haftar. Jediným uznávaným představitelem Lybie je Sarrádž, jehož diplomaté zastupují Lybii i v OSN. Haftára by nenechali ani vystoupit z letadla a rovnou na letišti JFK zatkli. To není troling, to je holý fakt.

      Smazat
    14. 7:38 nic tam není. Methodology pouze ve velmi hrubých rysech naznačuje, jakým způsobem by se mělo (ne že nutně musí) přistupovat k dělení námořních zón, pokud neexistuje dohoda mezi státy a námořní zóny se překrývají. Není tam vůbec nic, z čeho by bylo možné usuzovat, že Řecko má v této oblasti nějaká exkluzivní práva, kromě tzv. vnitřních vod.
      A zde bych rád poukázal na tento fakt u Lybie, kde se pobřežní baseline podle uveřejněné mapy vytýčila tak, že Sirtsky záliv se jeví jako vnitřní vody, čímž není. To byl také hlavní důvod sporu Kaddáfího s okolními státy včetně Itálie a USA, které tam tehdy operovaly.

      Smazat
    15. 16:12
      Co to mektáš o zatčení Gaftára na letišti J. F. Kennedyho????
      Nejdřív se zbaví amiokupanty podporované vlády a pak si bude vystupovat a nastupovat kde chce, Joudo 😋

      Smazat
    16. Rád bych veřejně vyjádřil souhlas s tím exotem přes mořské právo. Vás ostatní prosím, abyste byli tak laskavi a příliš intezivně mu neodporovali. Děkuji.

      Nic špatného není ani na názoru, že Guaidó je uznaný vůdce Venezuely. Hitler by zase uznaný vůdce Německa, a taky se to v podstatě nějak vyřešilo. A to ho pěkně prosím nikdo nedostal, střelil se sám. Kolega diskutér zjevně zatím uznaný není, ale kdoví, možná už si posudková komise brousí zuby. Jednou by mohli udělat dobrý skutek a ostatně v dobřanské léčebně je jak známo od minulého týdne přinejmenším jedno místo vilné. Uprchlík mířící údajně ku Praze nebyl dosud dopaden.

      Smazat
    17. 19:18 vilné místo? To už jsem někde slyšel... mám dojem, že podobným způsobem komolil slova Clouseau - zdravím vás inspektore.

      Možná se vám můj příspěvek nelíbí, jenže pokud se podíváte na mapu, musíte uznat, že být Turky, ani nám by se mnohé uspořádání nelíbilo. Máte ostrůvek na dohled od vašeho pobřeží, skoro ve vašich pobřežních vodách a nemůžete ho využívat, protože patří malému státu přez tisíc kilometrů na západ.

      Smazat
    18. Š-É-F-inspektore.

      Že se to Turkům nelíbí, o tom žádná, ale mezinárodní právo do toho raději netahejte.

      Smazat
    19. 16:18 pardon, ŠÉFinspektore. Víte, kromě práva lze použít metodu většího psa. Vzhledem na to, že na sebe koukají přez zaměřovače bych se raději pokusil o to, co nazýváme diplomacie. To je taková zvláštní směs dočasných tzv. dohod, kde se uplatňuje korupce, výhrůžky a i to právo.

      Smazat
    20. Nakonec si rozumíme. Zatímco právo (vnitrostátní právo, tedy jediné právo an sich) je vůlí vládnoucí třídy povýšenou na zákon, tak právo mezinárodní veřejné JEST ve své podstatě pouhou aplikací onoho Vámi citovaného principu, který v těchto dnech vyjádřila i jedna česká angažována dáma, a to způsobem, z něhož se musí zatetelit srdíčko každému socioligvistovi (www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Reznik-ktery-nesnasi-Babise-nestacil-zirat-Silnejsi-pes-soulozi)

      Vámi popsaná směs a mnou zmíněná podstata mezinárodního práva jest, ve vztahu k předmětu článku, nejlépe vidět na osudu dvou ohromně autoritativních pramenů MPV: Smlouva ze Sèvres a Smlouva z Lausanne.

      První se Turkům hrubě nelíbil, a zcela pochopitelně, nu a tak to mezinárodní právo prostě přepsali se zbraní v ruce, uřezanými hlavami za pasem a tichým přikyvováním Západu, kterému už se to mezitím kvůli SSSR prostě hodilo do krámu než to mezinárodní právo před tím.

      Výsledku se říká smlouva z Lausanne. Sice se zas hrubě nelíbí Arménům a hlavně Kurdům, ale přežil SSSR a tváří se, že je věčné časy. Nebo do příští přetahované v počtu uřezaných hlav.

      Kterou ovšem může odstartovat právě to, že se nelíbí už ani těm Turkům. Přesněji řečeno, že nejvyšší Turek usoudil, že si může dovolit dát najevo, že podle těchto pravidel MPV už se prostě chovat nechce. A řečený "Západ" tentokrát neví, jestli si o tom vůbec má něco myslet, natož říkat a už vůbec, jestli něco podniknout.

      Anebo má zase jednou pravdu súdruh Pjakin a globální prediktor zná své pappenheimské. Což se uvidí tak kolem voleb ve Státech.

      Smazat
  22. NATO zaručuje jedině to, že to co v minulosti zařídila mnichovská dohoda, se nyní zařídí pár telefonáty mezi jeho špičkami a bez zbytečného zdržování. Pokud Němci dostanou zálusk na tzv. Sudety, dostanou je, pokud na bývalé Východní Prusko, dostanou ho. Jediným, kdo tomu může zabránit je Rusko, otázkou je, proč by to dělalo. USA si hravě spočítají, co je pro výhodnější, jestli Poláci a Češi, nebo Němci.

    OdpovědětSmazat
  23. Kdy požádá o pomoc Německo?

    OdpovědětSmazat
  24. Chování Řecka je pochopitelné, v takových situacích je totiž EU k prdu.

    OdpovědětSmazat
  25. 17:40 vím asi jsi nemocný ale, když pošleš 1,4 HND do Bruselu budeš nejlepší. Tak do toho.

    OdpovědětSmazat
  26. 17:40...Máte samozřejmě pravdu, Řekové tahají za kratší konec, ten ostrov je cca 2 km od turecké pevniny.
    Ten kdo ho přiklepnul v roce 1947 Řecku zrovinka neoplýval soudností.
    Nezbývá než se modlit, aby Řekové zklidnili hormón.
    A Turci nevyprovokovali násilí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19:45 Vašnosto, Turek je v tom nevině, vždyť i u Vídně se ocitnul jen náhodou. My ostatní opravdu neoplýváme soudností, ale budu rád, když Řeci hormon nezklidní, protože potom bude brzy Erdogán 2km od Hostýnu. A vy moudře napíšete, že Moraváci mají zklidnit hormon. Hácha taky v Mnichově zklidnil hormón na přání velmocí a jak to dopadlo. Tak si strčte své moudra víte kam.
      S pozdravem Moravák jako Brno.

      Smazat
    2. 19:45
      Přemýšlím co jste zač, to že vám nezbývá, než se modlit by naznačovalo, že jste KDU, ale fandíte Turkům (máte nějak spočítán jejich nárok podle 2km od jejich pevniny). Asi jste nový druh homo plastic.

      Smazat
  27. Švejk: ...že nás v případě války s Tureckem Němci napadnou, poněvadž Němci a Turci drží dohromady. Jsou to takový potvory, že jim není v světě rovno.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vzdyt Berlin byl turecky jiz pred 50 lety a od te doby se rozmnozili jeste vice -pice

      Smazat
  28. Řekové jakoby ani nebyli potomky těch starodávných a slavných Helénů (co předali kus svého kulturního dědictví celé Evropě).
    To když už dávno nedokázali prohlédnout prostý fakt, že NATO nikdy nebylo nástrojem k urovnávání vzáj. mezinárodních problémů (pokud by tyto mezi státy aliance NATO vznikly), ale pouze nástrojem mocenské politiky USA v Evropě. Namířené především proti SSSR a jeho satelitům, a po rozpadu SSSR a jeho vojensko-politické organizace (Varšavské smlouvy) pak proti samotnému Rusku.
    Žádat proto od J. Stoltenberga, který sám je dost trapnou loutkou, o nějakou pomoc je plácnutím do vody. Které již pro Řeky ani svět žádný nový poznatek nepřinese. Jen potvrdí to, co všichni vědí.
    O osudu řeckých nalezišť ropných surovin totiž rozhodnou zájmy Washingtonu či Berlína, a to podle toho, který z obou rivalů bude ochoten výhodněji se dělit o zisky z budoucí těžby s US či DEU kapitálem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Oni těmi potomky ani nejsou. Dnešní Řek nemá s Řekem z 1. tisícitelí p.n.l společné nic, ani jazyk, i ten se již jinak píše.

      Smazat
    2. Re (11:37):
      To, že se poněkud změnila starověká řečtina může udivit jen dětinu. To ani my už po hezkou řadu staletí nehovoříme staroslověnsky, natožpak abychom psali hlaholicí.
      Jen bych přivítal doplňující vysvětlení, jak jinak se píše řečtina? Snad latinkou? Nebo hebrejštinou? či sanskrtem? ... Řecky neumím, ale mám pocit, že i dnešní Řek by mohl Homéra či Démokrita číst v původní transkripci.
      Stejně tak jen málokoho může udivit okolnost, že za tři tisíciletí došlo v Řecku, jakožto významné křižovatce mocenských proudů, k dalšímu mísení národů. Ostatně, i "původní" obyvatelé starodávného Řecka byli potomky několika konstitučních národů (Achájů, Aiólů, Iónů, Dórů, Ilyrů, resp. jejich kmenů ...), nebo ne?

      Smazat
  29. Ani na oficiálních stránkách Kremlu, ani ve zprávách TASS (na které se článek odvolává) NELZE najít jedinou zmínku o tom, že by snad řecký předseda vlády požádal Rusko o vojenskou pomoc či spolupráci, jak článek naznačuje. Mohl by to laskavě autor odzdrojovat? Nebo se jedná o soukromá sdělení nejmenovaných vysokých činitelů, takže jsme zpět od faktů u víry?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:23 Mohl byste laskavě ocitovat tu pasáž z článku, která podle vás naznačuje, že by snad řecký předseda vlády požádal Rusko o VOJENSKOU pomoc a spolupráci? Nebo se jedná jen o vaší snahu článek zpochybnit, byť v rozporu s fakty?

      Smazat
    2. "V případě řecké žádosti však jde o unikátní situaci. Je to poprvé v historii, kdy jeden členský stát NATO požádal Rusko o pomoc proti jinému státu NATO."

      Ani na oficiálních stránkách Kremlu, ani ve zprávách TASS (na které se článek odvolává) NELZE najít jedinou zmínku o tom, že by snad řecký předseda vlády požádal Rusko o vojenskou pomoc či spolupráci, jak článek naznačuje.

      Smazat
    3. Tomáši, nikdo věcně neodpovídá. Já si s tím dal práci - asi 3 minuty. Tady je odkaz na TASS z 22.7. https://tass.ru/politika/9030905
      Jinak je toho plno na různých ruských servrech. Někdo tu psal i o řeckých novinách. Tak se polepšete.

      Smazat
    4. 11:37 Ve vaší citaci pořád chybí, že šlo o VOJENSKOU pomoc, jak tvrdíte. Z kontextu je zřejmé, že žádal o diplomatickou pomoc, protože o ní žádal i zástupce OSN a EU, kteří se na něj vy..ignorovali.

      Smazat
    5. Díky, ale to jsem našel taky a protože hovořím rusky velmi dobře, nenašel jsem v textu jakoukoliv zmínku o tom, o čem píše pan David. Takže znovu, kde ve zprávě TASS nebo vyjádření Kremlu je cokoliv o tom, že by snad řecký premiér požádal Rusko o vojenskou pomoc či spolupráci, jak článek naznačuje. Řekl bych, že jste tu zprávu TASS asi nečetl...

      Smazat
    6. @19:16
      Samozřejmě, v textu je dvakráte NATO a Řecko bude žádat o diplomatickou pomoc... ach bože :)
      Pan David zkrátka skočil někomu na špek, to je celé. No a u vás: přání je tak velké, že je vlastně jedno, zda je to pravda nebo ne.

      Smazat
    7. 20:40
      A co jednání NEoficiální, ty podle tebe neexistují?

      Smazat
    8. @21:20
      Ale fajn, však jsem psal, ať pan David uvede zdroj. Pokud je to ultra citlivá materie, tj. nesmí se to dostat do oficiálních zdrojů, okay. Ale měl to tedy napsat. Takhle se odkazuje na TASS, kde není ani zbla o tom, o čem píše. Spíše bych si tipnul, že někdo někde kecal a autor rád uvěřil. Bohužel. Takové informace se ale nepouští dále. Jsou na úrovni pavlačových drbů a poškozují jeho samého jako zdroj. Co je na tom nepochopitelného? Jen jsem se ptal, kde na to přišel, protože to kromě něj nikdo nikde, ani aktéři, neuvádí... nic více.

      Smazat
    9. Thomasi, vy máte samozřejmě pravdu.

      Smazat
  30. Zachranit to muze jen NATO, nejlepsi vojenske seskupeni na svte, rozsiruje demokracii a s ni MIR! A nebo pak ja, mam tam jet na dovolenou za mesic! Co Rusko....to prece se chysta na valku, uz celou dobu za Putina. A jeste neni hotove, nikdy nebude. Takze nadeje jsou jen dve!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. čo ja robím už niekoľko rokov 100% bojkot na všetko vyrobené v Turecku, ak mám možnosť, vyberiem si tovar z Grécka. odhovoril som známych od dovolenky v Turecku.

      Smazat
  31. Osman krom Pamukale nic k vidění nemá!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To snad ani nemyslíte vážně?

      Smazat
    2. 16;08
      A co tam mají, krom kávy a tureckého hajzlu extra?!!! Špínu a špinavý muezíny😡

      Smazat
    3. 18:26 Turecko je přesyceno antickými památkami, o které se vzorně stará. Jejich pláže a rekreační objekty jsou skvělé, lidé přívětiví, jídlo perfektní a Istanbul je krásnější než Paříž. Příroda nádherná, jak to už u středomořských států bývá, s bohatou historií. Turecko už dlouho vykazuje dobrý růst, který se promítá do stavu státu. Je to krásná, pohostinná a moderní země.

      Smazat
    4. Turecko k antickým památkám přišlo jak slepý k houslím, není to jeho zásluha, že barbaři ovládli kdysi civilizované a kvetoucí území.

      Moře u tureckých pláží se každé odpoledne mění z roztok odpadků. Nemají čističky a jejich lodě pro turisty hází všechen odpad do moře. Pravda, takhle blbě se chovají i jiné středomořské národy.

      Istanbul samozřejmě není krásnější než Paříž nebo Praha. To musel napsat pablb nebo jiný Šedý vlk.

      Příroda je v Turecku nebezpečnější než ta naše. Naše je hezčí, různější, plná živočichů a ze všech jejích koutů na vás dýchá její civilizovanost a vložená lidská práce a vkus.

      Turecko vykazuje trvalý růst díky západním , především německým investicím. Proto také Řecko nemá proti Turecku a jeho agresivní expanzi zastání.

      Turecko se pod vedením Erdogana propadá do středověku. Hovno moderní. To bylo za Atatürka. Teď jde zpět k náboženskému fanatizmu, primitivní expanzi a loupežení.

      Smazat
    5. 7:03
      Výborná odpověď, ovšem ten milovník tureckých špindírů to STEJNĚ NEPOCHOPÍ.... zřejmě v té """" zemi špíně a muezínům """" zaslíbené NIKDY NEBYL!!!! 😁

      Smazat
    6. 6:41
      Jen několik poznámek k vašemu vidění Turecka, mám sice jen krátkou osobní zkušenost, ale musím vaše nadšení brzdit. Vždyť i u nás cizinec ubytovaný v Alcronu po návštěvě našich památek se vrací domů s tou nejlepší představou o naší republice. Proto vřele doporučují navštívit i méně lákavá předměstí a jen se dívat (nedoporučuji v noci!). Taky si můžete zjistit jak je, nebo není řešena otázka Kurdů. Zajímavý je až násilný důraz na islám. Nechci nikomu nic doporučovat,zvlášť ne Turkům. Chci jen, aby návštěvníci odložili růžové brýle a nehlásali své zkreslené dojmy. Já taky z pláže ve Španělsku neusuzuji na jeho celkovou úspěšnost a konfort jeho občanů.

      Smazat
    7. 7:03, 10:43 já jsem nikde nepsal, že antické památky pochází z dob příchodu Turků, ale jen to, že tyto skvosty se nachází na tureckém území. A stejně tak jako celé celé středomoří je i to turecké nádherné, prodchnuté historií.

      Nemáte pravdu, že Istanbul není krásnější než evropská města, protože Istanbul patří mezi města s genius loci. Záleží na tom, co vám připadá zajímavé a krásné. Nemůžete ani srovnávat Prahu (o které jsem nepsal) s Istanbulem, stejně tak jako ji nemůžete srovnávat s Tokiem nebo New Yorkem, to jsou úplně odlišná města. Ale Istanbul ohromí svým historickým jádrem a svou supermoderní výstavbou.

      Na téma investic jsem nic nepsal, a ano, i tohle včetně turismu má vliv na růstu ekonomiky. A co má být, to je špatně? Přesně stejným způsobem roste i britská ekonomika a nikdo se nad tím nepozastavuje. Spíš bychom si měli klást otázky, proč se třeba výroba Superb stěhuje právě do Turecka, čím je tamní investiční prostředí lepší než v Česku, když přece Škoda je "naše", že?

      Navíc turistická země s teplým pobřežím je na tom vždy lépe ve stavu svého okolí než nějaké výrobny a montovny, protože pro turisty se snažíte vytvořit ten "ráj", kam se budou vracet a nosit peníze. Turci jsou známí svou pohostinností. A jestli se vám líbí víc česká krajina než středomoří, pak prosím, proti gustu žádný dišputát.

      Každý stát má svá negativa. Vy jste naznačil, že všichni na jihu vypouští svoje odpady do moře, je to pravda, bohužel Turecko se v tomto od nich neliší. Stejně tak i snížení bezpečnosti v poslední době je dáno vysokým podílem lidí z migračního prostředí. Nástup islámu může být zas odpovědí na postup progresivismu na Západě.

      Já samozřejmě vidím i ta negativa, jenže musíte reagovat na hlupáky, kteří tvrdí, že v Turecku je jen špína a turecké hajzly, jako kdyby na tom Česko bylo lépe. Přitom ani nevědí, jaké mínění má o Česku a o východní Evropě okolní svět. Možná by se divili.

      Smazat
    8. 13:52
      Co si myslí špinavej Turek je mi FUCK, muslima do Evropy NIKDO NEZVE!!!! A jak jsou na tom s hygienou a chováním je vidět v kdysi lázeňském městě Teplicích, dnes díky Kuberovi MUSLICÍCH������

      Smazat
    9. Turecko je krásné a s většinou Turků se nechá mluvit. Když jich není například moc najednou a nejdou z nějaké radikálnější mešity nebo schůze Šedých vlků. S těmi je problém, a to čím dál víc i pro ty normální Turky z Turecka. Emigranti a jejich potomci jsou kapitola sama pro sebe.

      A tohle vám řeknou i Řekové v Řecku.

      Smazat
  32. Děkuji Dr. Davidovi za kvalitní komentáře. Sleduji jeho články především od vstupu do parlamentu EU a musím říci, že jeho práce je velmi kvalitní a také velmi intenzivní. Je zřejmé, že v EU parlamentu jsou k dispozici informace, které většina ostatních českých poslanců s vervou a ráda ignoruje. Je zarážející, kolik tendenčních person se do EU parlamentu z ČR dostalo a jaké vykazují servilní jednání.

    OdpovědětSmazat
  33. https://manipulatori.cz/hoax-recka-vlada-pozadala-rusko-o-pomoc-proti-agresi-turecka/

    OdpovědětSmazat
  34. Na tomto názorném příkladu, je vidět, že NATO NEní obranný pakt, Turecko cca před 35 lety okupovalo část suvereního území Kypru, no a v této době se zase snaží ukrást Řecku naleziště plynu a ropy !! Já se ptám to je demokracie do které jsme vlezli, když člen napadne druhého člena a ostatní drží papule, a druhý příklad, za existence Československa a Česka NIKDY jsme nemněli naše žoldáky v cizích zemích !!! To je demokracie ????????? Ale západní propaganda jede na 1000% a straší nás, že Ruska nás chce napadnou, ale OPAK je pravdou, Amerika má vojenské základny kolem celého Ruska !!! Kolik má Rusko vojenských základen okolo Ameriky ????? Kolik států v posledních letech napadla Amerika a agresivní NATO, a mají tam vojenské základny cca 20 roků, Afganistán, Irák, Libye, Sýrie, kolik převratů v poslední době je na mušce Venezuela,v Bolívii se to Amíkům povedlo atd !!

    OdpovědětSmazat
  35. Grecko bude obetovane,Putin nema velmi na vyber,turci beru o106 S400 a ine kuchynske zariadenia,chudaci greci aj ich pravoslavie mohlo konať skôr a ináč,azda by nepadli tak na hubu ako teraz,toto určite bolo veľmi prezieravo naplánovane aspoň 10-15 rokov dozadu,nezabudajte na spojenectvo ríše a turkov,pomstiť sa treba tiež gréckym partizánom/ako v jugoške/

    OdpovědětSmazat
  36. Grecko bude obetovane,Putin nema velmi na vyber,turci beru o106 S400 a ine kuchynske zariadenia,chudaci greci aj ich pravoslavie mohlo konať skôr a ináč,azda by nepadli tak na hubu ako teraz,toto určite bolo veľmi prezieravo naplánovane aspoň 10-15 rokov dozadu,nezabudajte na spojenectvo ríše a turkov,pomstiť sa treba tiež gréckym partizánom/ako v jugoške/

    OdpovědětSmazat
  37. Grecko bude obetovane/tur.nakupy zbrani od RF,spojenectvo ríše a turkov,grécki partizáni pomsta za WW2/presne ako Juhoslavia,dúfajme,že bez humanitárneho bombardovania

    OdpovědětSmazat
  38. Odkud má pan David informaci, že Řekové požádali Rusko o pomoc. Na webu kremlin se píše jen, že se oba státníci ( Putin a Mitsotakis ) jen ... dotkli také řady otázek v regionální agendě, včetně urovnání situace v Libyi a situace ve východním Středomoří. http://kremlin.ru/events/president/news/63738

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:47
      Oni budou kvůli tobě veřejně říkat, co doopravdy probírali 😁

      Smazat
    2. 11:19 čili Ivan David jim dělal překladatele ruština - turečtina? Anebo mu snad přímo Putin referuje o čem byly ony tajné dohody s Erdoganem?

      Smazat
    3. 13:14
      Je zbytečné přít se s nedovtipným 👎

      Smazat
  39. OSN, EU, NATO hážou na Řecko bobek. Tak se Mitsotakis obrací na Putina. S čím asi, že?! 1+1=2. A kdosi pořád kolem do toho šťouchá, že ta rovnice nesedí. A to podstatné - jak (ne)funguje EU, a že se její lídři staví k Erdoganovi jako kdysi jiní slavní demokrati k Hitlerovi před Mnichovem - uniká ...

    OdpovědětSmazat
  40. Merkeljaga zúfalo potrebuje gaz iz sojuza do kuchen maschinen,grecko jej da čo?

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.