Reklama

pátek 31. července 2020

Retro: Chomsky – Disident Václav Havel

Noam Chomsky
Noam Chomsky
31. 7. 2020 (uveřejněno 12. 7. 2013)  Outsidermedia

Noam Chomský mluví o rozdílech mezi latinskoamerickými a východoevropskými intelektuály (záznam z prosince 2006). Zmiňuje, že v zemích, které byly dříve americkými satelity, mají mnohem realističtější pohled na obě velmoci, než je tomu v případě ruských satelitů. Jako příklad uvádí vystoupení a postoj Václava Havla, který nekriticky uctívá Ameriku jako obhájce svobody. (Pro doplnění, v jiných komentářích Chomsky připouští, že tato Havlova nečestná ignorace zločinů USA může být zázračným hereckým výkonem v zájmu získat pro ČR peníze, i když se mu tento scénář jeví jako velmi nepravděpodobný.)


Video obsahuje české titulky (klikněte na „CC“).


Video najdete na Youtube na této adrese:

42 komentářů :

  1. k hodně si jsou podobni president Trump a bývalý president Havel.
    V dějinách po nich toho moc nezbude.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Po Havlovi toho "hodne zostalo!" Ďalšie generácie si s tým neporadia.

      Smazat
    2. Ruku na srdce - kteří čeští politici budou v učebnicích dějepisu za padesát let? Masaryk, Gottwald, Havel. Protože byli vždy na začátku nové éry. O Klausovi se bude učit jako o reformátorovi, možná jako o prezidentovi který dovedl zemi do EU. O Zemanovi bude jedna věta. To je realita.

      Smazat
    3. Správně by měla v Praze před Letištěm Drahomíry Dražské stát Lavička Ludvíka Zifčáka.

      Smazat
  2. Vzhledem k tomu, že je havlérka zamořená příslušníky jisté entity, tak by byl hotovej zázrak, kdyby VH nehoroval pro světového drába.
    Cenzore, mázni si ;-)

    OdpovědětSmazat
  3. Tak Havel vám stále nedá spát? Ten Havel, který je už 9 let po smrti? Ten Havel, který už 17 let není prezidentem téhle země? Ten Havel, který svým dílem přispěl k naplnění vůle občanů téhle země a k přechodu od komunistické diktatury ke svobodě a demokracii? A na druhou stranu tady oslavujete Jakeše?

    No, nebylo by to zase až tak divné, kdyby tedy ovšem nebyly slova "SVOBODA" a "DEMOKRACIE" přímo v názvu vaší strany. Tento rozpor nedává vůbec žádný smysl a zavání podvodem na voličích.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 8,54
      Udavače a vlastizrádce jako prezidenta NIDO NECHTĚL,NÁROD CHTĚL DUBČEKA!
      P.S.A jeho milovníci zapímínejí na to,že ten kripl BYL ZOLEN HLASY KOMUNISTŮ,COŽ MU VŮBEC NEVADILO!!!!

      Smazat
    2. 8:54 To tak vy podvádíte svoje voliče předstíráním demokracie panská jednota. Ta fotka s tím bushem je naprosto výstižná páníček a pejskek. Demokracii mají ve Švýcarsku a teď i v Rusku my máme korporátní fašismus. A venca flaška nás do toho zatáhl.

      Smazat
    3. Za žvásty o demokracii, svobodě a lidských právech se dá schovat podlost a lží. Z keců ale chleba neupečeš a boty neušiješ. Havel byl samolibí narcis a zemi krom slibů a zase keců nepomohl. Akorát nám zrušil zbrojní průmysl a zemi dostal do potíží, kdy musela platit za nedodržení smluvních kontraktů. I jeho přičiněním jsme dnes kolonii, bez možnosti o sobě rozhodovat. Pro to jistě lidé klíči nezvonili.

      Smazat
    4. Havel byl zmetek. Velký zmetek a to se musí připomínat, přinejmenším proto, že je stále aktivně udržován jeho osobní kult.

      K žádnému naplnění vůle občanů nepřispěl, byl z mocenského hlediska bezvýznamný a ani to nechtěl.

      S tím dychotomickým dělením světa na diktatury a demokracie si laskavě už dejte pohov. V civilizovaném světě existují pouze samé diktatury. To je pravda, kterou liberálové a pravdoláskaři bezděčně lidem připomínají den co den. Pravda, kterou je nepříjemné přijmout, ale jednou to masa pochopí.

      Demokracie je z historického hlediska vládou menšiny v zájmu menšiny. Nic víc, nic míň.

      Smazat
    5. Národ nechtěl reformního komunistu Dubčeka. Dubček dostal funkci jaká mu příslušela, spíš větší, než jaká mu příslušela. Václav Havel byl v letech 1990-1998 trefa do černého. Pak už to bylo slabší.

      Smazat
    6. 14:13
      Za prolomení Benešových dekretů měl být na hradě.... Mírov, vlastizrádce!!!!

      Smazat
    7. 8:54
      No, vhledem k tomu, že po něm bylo pojmenováno chudák Ruzyňské letiště, a dodnes jsou zaplevelována prostranství jeho lavičkami, a to i v cizině, tak nedá spát spíš vám elfím tvorům, kteří si pletou demokracii a svobodu s totalitou, a po jejím vzoru taky pěstujete kult osobnosti:
      https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/60654-video-na-vajanskeho-nabrezi-odhalili-lavicku-vaclava-havla

      Obzvláště pikantní je tato, bratru za 850000Kč!:
      https://www.novinky.cz/domaci/clanek/praha-6-se-placla-pres-kapsu-za-lavicku-na-pocest-havla-dala-850-tisic-40058490

      Smazat
    8. Jo, jo, zvolen hlasy komunistů jako prezident ČSSR (teprve o nějakého čtvrt roku později se to přejmenovalo na ČSFR) jak sám říkal jen na jedno přechodné období. Nelhal. V Československu už prezidentem nebyl. Zato 2x byl prezidentem ČR (pamatujete jak byl zvolen o jediný hlas v roce 98, když byl Sládek dva týdny před volbami zadržený pro vyhýbání se soudu, neumožnili mu volit a tři dny po volbách ho najednou pustili. Ten soud jinak vyhrál. Zato se stížností na porušení práva volit neuspěl.)
      Jak psali v jednom uniklém dokumentu z us ambasády - zalíbila se mu moc a pozornost medií.....

      Smazat
    9. Na komunisty a socializmus se plive už třicet let - kam by se na to hrabal nějaký Havel, který je teprve "9 let po smrti" anonyme 8.54 - ale to tě asi nedojímá. Nojo - no. Co na to říci.

      Smazat
    10. Retro je in. Mezi lidmi se šušká, že po filmu Havel přijdou do kin další proslulé fláky jako –
      Zakletý prd v Lucerně, Ferdinand Vaněk koulel v Pivovaru Ferdinand, Vašek na čekané, Eva a
      Vašek a Largo disidento.

      orinoko

      Smazat
    11. Co je to za idiota, který napíše:
      "Ten Havel, který svým dílem přispěl k naplnění vůle občanů téhle země a k přechodu od komunistické diktatury ke svobodě a demokracii?"

      Do 13.12.1989 mi byl Havel sympatický. Od toho data se všechno obrátilo. Moji vůli nenaplňoval. Vážený 8:54, nechte si těch urážek.

      Smazat
  4. Václav Havel se nikdy žádné peníze pro nás snažit nezískal. Pamatuji na jeho projev ve Washingtonu v roce 1990. Před projevem v TV a v novinách zmiňovali, že Havel bude jistě žádat USA o peníze pro svou zem - a že jemu se to bude těžko odmítat. Václav Havel ale o žádné peníze pro svou zem nepožádal - mluvil jenom o lidských právech. Média z něho byla těžce vykulená - že pro sovu zemi nežádá nic.
    Václav Havel zato žádal hodně pro sebe - nejprve jako disident placený ze Západu a pak své restituce - které prolomily Benešovy dekrety. Na běžných lidech Havlovi nikdy nezáleželo - zejména proto si ho Západ tak cenil - že umožnil udělat z ČR ( vyrábějící téměř veškerý sortiment ve strojírenství včetně zbraní) - druhořadou kolonii bez vlastního názoru.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, nebyl žebrák. Když někoho požádám o prachy, už to není spojenectví. Už je to vděčnost a podřízenost. Havel to tehdy dělal dobře. Až ve druhém období mi neseděl, ale to člověk netušil, co za mafiánskou bandu ještě přijde.

      Smazat
    2. Pro 14:07

      Vy jste snad úplně mimo. Havel nechal zem totálně rozkrást a vyplundrovat - udělal z ČR totální patolízala . M. Albright mu zatelefonovala co má dělat a on to udělal.
      Prakticky veškeré jednání s USA nevýhodné ( Aero Vodochody - Boeing) , Tatra, TV Nova - arbitráž -prohraných 11 miliard Kč, Westinghouse- nevyhovující palivové tyče, předražené zbraně USA , atd, atd.

      Peníze šly neustále z ČR do USA - nikdy obráceně.

      Havel schvaloval humanitární bombardování Srbska a všechny ostatní agresivní vojenské akce USA a kritizoval jen nepřátele USA - RF, Čínu, KLDR, Írán

      Havel byl vůči USA ten nejpodřízenější patolízal Evropy - aniž by ČR zařídil jedinou výhodu - mimo koncertu Rolling Stones

      Smazat
  5. No jo Chomsky, ten ho viděl bez růžových brýlí, které mají někteří naši spoluobčané ještě dnes. Tady je krásně vidět, že není vyvolenec jako vyvolenec. Bravo.

    OdpovědětSmazat
  6. Pana Chomského si vážím a uznávám ho, ale jeho závěrečná myšlenka, že by Havel svým hereckým výkonem chtěl získat od USA peníze pro ČR, je naprosto zcestná.
    Možná tak pro sebe a kámoše, ale pro ČR rozhodně ne. Celou ČR měl hluboce v prdeli.

    OdpovědětSmazat
  7. Buď je ten člověk magor, nebo na drogách. Chceme z Evropy Somálsko? Foldyna o hlouposti multikulturalistů

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Bud-je-ten-clovek-magor-nebo-na-drogach-Chceme-z-Evropy-Somalsko-Foldyna-o-hlouposti-multikulturalistu-632179

    OdpovědětSmazat
  8. Noam Chomský je světově uznávaný filozof a analytik a ví co mluví. Jenom mne překvapuje, že si jako příklad "východního politika" vzal tohoto málo známého českého politika konce 20. století.

    OdpovědětSmazat
  9. Chomsky již vícekrát popsal tuto tezi o zamindrákované východoevropské opozici v čele s flaškou algenovičem VEŠ-krnou.

    OdpovědětSmazat
  10. Chomsky se myli Podivejte se na fotku Havla s Bushem. Tam Havel ucurava blahem. Je to opravdove, zadny herecky vykon. Havel byl stastny, ze nas zavlekl do vazalstvi USA, USA vyuzily zase Havlovy popularity k vlastnimu prospechu. Nechavaji v parlamente kecat cizince jenom kdyz jim tito podkuruji a dekuji jako Havel. za vazalstvi. Nebo kdyz mohou nastvat Cinu tim, ze tam Dalajlama vystoupi. Uz ho nezvou, rekl kritiku USA a to ony neodpousti! Comsky ale ma pravdu v tom, ze vychodni stty maji z byvaleho podruci SSSR vetsi zkusenost jak zapad co se tyka manipulaci, lhani a klamani.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:16
      Myslím, že to bylo spíš naopak...Dýpstejt si vyhlédnul ctižádostivého mladíka, který měl jisté komunikační schopnosti a učinila z něj drramatika.
      Havel šel za slávou jako oslík za mrkví, zkrátka byl jejich...
      Vyrobit drramatika se dá i z koupacího koně, je to stejně snadné, jako vyrobit influencierku z poťapaný juniorky...
      Dneska nám nezvládnou vladaři, ale imagemarketéři.
      Platí patrně (zatím) jenom pro euroatlantickou civilizaci.

      Smazat
  11. Havel vyčuraný a všehoschopný alkoholik, který po celý svůj život vždy škodil "obyčejným" lidem - státu.

    OdpovědětSmazat
  12. Havla jsem vnímala nejprce pozitivně, kdy koncem 80. let jako součást velké čtyřky Reagan-Havel Tchatcherová-Gorbačov sune světové společenství k éře demokratické spolupráce obou znepřátelených bloků. Pro nás, co žili za zadrátovanými hranicemi byl krabičkou poslední záchrany která pro nás doplavala do bažin komunismu a odplula s námi do zátoky svobody a demokracie. Glosoval pak politické dění a snažil se je kultivovat svými myšlenkami a činy. Později ale na politiku rezignoval a tak ji začali ovlivnovat jiní.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14;24
      Udavač a vlastizrádce nemá s žádnou demokracií co dělat!

      Smazat
    2. Asi jste žila někde jinde dámo, 14.24 - já jsem za žádnými zadrátovanými hranicemi nikdy nežil, a taky už mám pár let za sebou. A s Čedokem jsem se dostal všude. Na ty blbce co zvonili klíčema na náměstích a hulákali jakési kraviny za pomoci herců, do toho zpívala Kubišová písničku, aby pominuly sváry a vláda věcí svých aby se k nám, lidem navrátila... a tak dále, a ten blbeček s povodňovýma kalhotama žvanil akorát nesmysly, jsem se díval s despektem, protože nikdo vlastně nevěděl proč řve a zvoní a o co jde. Vzpomínám na slova našeho ředitele, který musel hned potom odstoupit, protože bylo potřeba prodat podnik a vyházet na dlažbu všechny zaměstnance - řekl že ... "se starýma kurvama se novej bordel stejně neudělá"... hergot! Ten měl pravdu! A že se ta "vláda" k nám navrátila - co? A ty sváry že pominuly -co? A to žvanění - jak zvítězí láska nad nenávistí!... Doufám, že ti, kteří vnímali Havla pozitivně, brebtali o zamřížovaných hranicích a začali žrát ty proamerické srajdy, skončili jako bezdomovci. A jinak - co říkáte dnes zamřížovaným kostelům, školám, úřadům? A všude šlapou bodyguardi, všude čučí ze zdi kamery - to je paráda -co? To si žijem svobodně a demokraticky! A to nezmiňuji huby obalené hadrem a domácí vězení dle rozmarů panstva.....

      Smazat
    3. Uvedl jsi mě do stavu takměř záchvatu. Povodňové kalhoty nemají chybu. Jak říkal nebožtík Sovák - smrtelný úder.
      Já osobně Havla zažil osobně, a mám z toho docela trauma. Hlupák to nebyl, když chtěl uměl docela civilizačně válet. Ale dneska se mi více než kdy jindy vrací jeho potměšilost. To lejno vždycky vědělo, že je vlastně nedotknutelné. On nikdy nedospěl. I to jeho hulení byla hra dospělého. Měli jsme za prezidentistu rolníka ve smyslu herectví. On nebyl prezidentista , on ho jenom hrál a nikdy nepochopil, že svět není komediální seriál, ve kterém vlastně žádnou roli nemá.
      Byl to opravdu jen infantilní blb, který by po osobním setkání nasral kdejakého svého stoupačku.

      orinoko

      Smazat
    4. Gorby, Havel = součást podvodu. Pošetilci nebo podvodníci?

      Smazat
    5. Tak s Frankem Zappou který byl kritik pindostanu a kupčíků a penězoměnců to myslel s občanskou společností asi idealisticky ale zcela jinak než businessmani a zpětně když ohlédnu ten projev v kongresu kde má bustu se dá i chápat jako apel na ty kteří tak chtěli být viděni ale skutek utekl. A rozpor mezi přáními a činy v trhu ziskovců jede žel i přes mrtvoly, dobrá předsevzetí ale příště, teď se nevyplatí. Že jo.
      Hlavně nebyl připravený politik, taky kým nejsou kádry, to je fakt ale idelista a možná placený disident udržovaný v jejich přáním v jistém stavu a tam realita vyhouká i s protřelými.
      https://www.youtube.com/watch?v=d2sWFTMVNUc

      Smazat
    6. 18:36
      Opravdu jen tupoň jako vy muže napsat, že nežil za zadrátovanejma hranicema, to se vám nepovedlo. Ano, mohl jste vycestovat s Čedokem, ale ty ceny!! a vystát frontu celou noc, hmm, dnes se seberu a za pul dne jsem na Floridě, tak co?? mudrlante!!
      No a dnes zase blbci jako vy chválí tu otřesnou dobu před 30 lety, ale není vás zrovna moc!!

      Smazat
  13. Když ono se to mezi darmošlapy tak dobře poslouchá, jací jsou nedoceňovaní a ubližovaní chudáčci a že za jejich neúspěch může někdo kdo leží v žaludku tomu, který jim to tlačí do hlavy, který jediný má uznání pro jejich mimořádnost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Slzy krokodýlů a slzy disidentů jsou pro kameramany...

      Smazat
  14. Wachmaistr z Putimi měl "pepku vyskoč"
    Wachmaistři z EU a USA "vašku vyskoč"

    OdpovědětSmazat
  15. Ze soucasneho pohledu HAVEL byl blbec. Ale BLBEC jsem byl i ja, odpor k socialismu nas tam zatlacil, ze jsme zboznovali USA a byli zaslepeni. Ubehlo 30 let a nasi politici jsou uplne slepi a ja treba, po emigraci a 5 letech v USA, rikam stale: ZLATI KOMUNISTE. A k tem Havel neptaril. Zustal totalne slepy a uplne zapomnel, ze v CZ je lid, a nejen v CZ. Humanita u nej zustala jen pri bombardovani.

    OdpovědětSmazat
  16. 22:43
    absolutní souhlas...taky jsem dělal na západě ještě v r.69..a už mě nikdo nemusel o kapitalismu poučovat. Byla chyba, že komunisti neumožnili mladým lidem ject na zkušenou na západ!

    OdpovědětSmazat
  17. Nečestná ignorance zločinů USA, to je nejpodstatnější ze zdělení N.Chomskeho.To je pak v kontrastu nebo v souladu s absurditami Havla?! K tomu by měla být diskuse. V životě každého z nás ať si to přiznané nebo ne je par absurdit a Havla je nekončící rada paradoxu a absurdit,které "Havloidi" buď ignorují nebo opět po vzoru své ikony absurdně vysvětlují. HOWG.

    OdpovědětSmazat
  18. Unknown 21:26
    myslím, že se mýlíte. Chomský nikdy neignoroval zločiny USA. Ale naopak ve svém projevu /zřejmě jen úryvek/ kritizuje tzv.disidentské /Havla/představitele z ignorace zločinů USA a zveličování problémů v tzv. socialistických zemích.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.