Reklama

středa 1. července 2020

Rostislav Iščenko: Putinův článek je přihláška Ruska k úloze ideového vůdce nového světa


Andrej Lubenský
1. 7. 2020   ukraina
Prezident RF Vladimír Putin ve svém článku "75 let Velkého vítězství: společná odpovědnost před historií a budoucností", zveřejněném 19. června, v podstatě navrhuje vedoucím zemím, aby popřemýšlely nad tím, jak vybudovat spolehlivý systém bezpečnosti v novém "postjaltském" světě, soudí známý ruský politolog Rostislav Iščenko. Podle slov Iščenka to lze považovat za hlavní poselství článku, i když dalších poselství tam je hodně.


Politolog poznamenal, že v článku vůdce RF "je vyložena celá předválečná situace, de facto celý proces formování antinacistického bloku sjednocených národů a celý proces vytváření poválečného systému, přičemž při srovnání mezi Versailleským systémem, vytvořeným po první světové válce, a Jaltsko-Postupimským, který vznikl po druhé světové válce, lze konstatovat, že Jaltsko-Postupimský očividně přihlédl k nedostatkům toho předchozího".

"Chápu, že mnozí kritici mohou říct: proč se psalo o tom, co je i tak známo? I publicisté o tom psali, i historici. Ale věc je v tom, že je velký rozdíl mezi tím, co píše publicista, a dokonce tím, co píšou historici v učebnici, a pozicí, kterou podává hlava státu, která fakticky v souladu s Ústavou směruje zahraniční politiku země", zdůraznil Iščenko.

Podle jeho slov je třeba v daném případě poznamenat, že Putin zcela jasně uvedl, že v rámci kontinuity Ruska vůči Sovětskému svazu přijímá odpovědnost za veškeré postupy SSSR jak v předválečném období, tak i za války, i v průběhu poválečného urovnání, a tyto postupy podporuje a považuje je za správné.

"A poznamenává, že budeme bojovat za historickou pravdu, kterou se západní přátelé a partneři cestou zamlčování nebo dokonce lživých prohlášení pokoušejí překroutit. Znamená to, dá se říci, že to je oficiálně vyjádřená pozice hlavy Ruska", řekl expert. Dodal, že význam tohoto poselství článku Putina nelze podceňovat: pokud dosud zaznívala oficiální prohlášení k jednotlivým podnětům, pak nyní poprvé "jsou všechny tyto připomínky (k SSSR a k Rusku, red.) ne že by sumarizovány, Putin je nevyjmenovává, ale dává na ně hned komplexní odpověď s odkazem na dokumenty, i včetně těch, co jsou uloženy v západních archivech".

"Fakticky byla dána odpověď na všechny invektivy na adresu SSSR a současného Ruska, byla dána odpověď na nejvyšší státní úrovni", řekl expert. Podle jeho názoru "je z hlediska vnitřní politiky velmi důležité, že bylo řečeno, že historie SSSR je součástí ruské historie".

"Není to tedy jakýsi kousek, který je z ní vytržen, bylo tedy Rusko do 17. roku, potom vzniklo Rusko po 92. roku, a předtím byl nějaký nevyzpytatelný SSSR. Ne, všechno to je naše historie, my ji známe, chápeme, jsme na ni hrdí, soudíme, že naše země konala správně a jsme připraveni to dokazovat", zdůraznil Iščenko.

Poukázal ještě na jeden moment, který jako by ani "nebyl řečen v článku - není tam řečeno, že historie druhé světové války velmi koreluje se současnou historií".

"Je tam ale zřetelně vidět tento most do současnosti, když Putin mluví o spravedlivém systému kolektivní bezpečnosti, o tom, že druhá světová válka začala v mnohém kvůli tomu, že systém kolektivní bezpečnosti, vytvořený na základě výsledků první světové války, byl jako myšlenka dobrý, ale v důsledku nespravedlnosti mechanismů, které byly do něj zabudovány, nebyl schopen odvrátit druhou světovou válku", řekl politolog.

Dodal, že přece v prvních odstavcích článku prezidenta RF bylo poznamenáno, že "nynější mladé pokolení, ohledně něhož už v naší společnosti periodicky vznikají všelijaké invektivy, že jsou takoví (mladí lidé, red.) či onací, když však vzniká nutnost bránit zájmy Vlasti, ať je to kdekoliv, mimo zemi nebo na ruském území, nebojují hůř, než bojovali jejich dědové v průběhu druhé světové války … Takže i ve sféře vnitřní politiky je zaznamenána kontinuita v souvislosti s předcházejícími pokoleními".

Mimo to, podotknul Iščenko, je v článku zdůrazněn s odkazem na čísla, k prohlášením médií a západních politiků té doby rozhodující přínos Rudé armády v porážce nacismu, což je důležité, protože "nyní na Západě miliony lidí vůbec nevědí, že SSSR bojoval, nebo ne všichni vědí, na čí straně".

Expert podotknul, že v článku je menší odstavec, který považuje za velmi důležitý. "Jde tam o nepřípustnost ospravedlňování kolaborantů, kteří sloužili Hitlerovi, není důležité, zda šlo o ruské, francouzské, norské kolaboranty, kteří bojovali proti vlastním národům, nyní je ale v některých zemích, konkrétně v Pobaltí, na Ukrajině, začínají ospravedlňovat, představují je jako "bojovníky za nezávislost". "To je nepřípustné, Rusko s tím bojuje a bude dále bojovat", řekl Iščenko.

Dodal, že na konci článku Putin přechází k současným reáliím a že při čtení "se přímo nabízí porovnání mezi situací po první světové válce, předválečnou situací a současnou situací".

"Hovoří se například o tom, že mechanismus OSN je možná nedokonalý, ale jeho nedokonalost spočívá v tom, že mnohé země se jej pokoušejí prostě ignorovat, překračovat meze tohoto mechanismu, nechtějí se podrobovat zásadám a zákonům, nastoleným na základě výsledků druhé světové války. A že to vytváří hrozbu nových vojenských střetů a občanských konfliktů", řekl politolog a poznamenal, že v článku prezidenta RF je mezi konflikty, které předcházely druhé světové válce a svědčily o slabosti Ligy národů, zmíněna i občanská válka ve Španělsku.

"Jde o to, že nedokonalost mezinárodních mechanismů, nechuť některých států řídit se stanovenými zásadami, vedou nejen k vnějším, ale také k vnitřním válkám, čemuž je také nutno věnovat pozornost. Není to pouze mechanismus k zajištění vzájemných vztahů mezi státy, je to i mechanismus k zajištění míru uvnitř samotných států, podotknul Iščenko. A ti, kteří tento mechanismus boří, riskují, že nestabilita se přesune i na ně. Vidíme to nyní v USA. To v článku řečeno není, ale je to jasné: USA ničily stabilitu všude a nyní získali destabilizaci u sebe a nevědí, co s tím dělat".

Když expert sumarizoval dojmy z článku, učinil závěr, že "to je plnohodnotná přihláška Ruska k úloze ideového vůdce nového světa".

"Rusko totiž hovoří o tom, jak vidí mechanismy pro zajištění mezinárodní a vnitřní bezpečnosti v novém světě, už v postjaltském, v tom, v němž nyní žijeme, zdůraznil Iščenko. Je do vlastně návrh hlavním zemím, určujícím tvář současné politiky, domluvit se na pravidlech hry - jaká pravidla lze zachovat, jaká pravidla zavést nová … Domluvit se na režimu kolektivní bezpečnosti, bezpečnosti, která nebude na úkor někoho, ale bezpečnosti pro všechny. A Rusko definuje svou vizi. Je to návrh. A jiné návrhy zatím na stole mezinárodních jednání nejsou, jsou pouze ty ruské. Takže to je v podstatě přihláška k ideovému vedení v novém světě".

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

74 komentářů :

  1. Přesně tak Rusko žádné války nechce snad Trump vyhraje a domluví s Putinem a Čínou na společném postupu. Odstaví se liberální šílenství a bude se normálně žít.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tohle není reálná úvaha.

      Smazat
    2. Je to tak. Ruské veteránky o válce, Putinovi i životě:
      „Říkají, že Rusko chce anektovat Evropu. Ne, ne. Ne, ne. To není pravda a nikdo z Ruska toto nechce. My k vám rádi jezdíme jako hosté, díváme se na vaši kulturu, vždyť já v Praze byla čtyřikrát. Projela jsem Evropu, byla jsem v Itálii, ve Španělsku, ve Francii, v Africe. Je štěstí, že máme takovou možnost jezdit a podívat se. A co je třeba víc? Náš domov je Rusko a nepotřebujeme další zem, už takhle jsme obrovská země,“ říká Nina Michajlovna. „Nevěřte nikomu, kdo říká opak, kdo říká, že chceme něco uzmout, dobýt, obsadit. Tak to není. Proč bychom to dělali? Abychom byli ještě větší? U nás je všechno. Byla jsem na Kamčatce, na Čukotce, ve střední Asii, pod Moskvou. Rusko znám velmi dobře. To je tak obrovské, jedete, jedete a konec kraje neuvidíte. Nepotřebujeme nic, máme tu vše. A dostatečně. Takže nevěřte a všem vzkažte, že Rusko nepotřebuje další zem, že nemá takové plány a chce být se všemi v přátelství. Abychom byli jako přátelé.“

      https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/-1968-Na-kolenou-prosime-o-odpusteni-Cesi-Ruske-veteranky-o-valce-Putinovi-i-zivote-629178

      Smazat
    3. 9:04 Vše je možné když se chce jestli demožumpa usa to pořádně projede bude to reálné.

      Smazat
    4. Co by delalo Rusko se zadluzenou Evropou plnou LGBT dekadence, islamistu, buzerantu a pedofilu, bez surovin a potapejici se v pandemii? To si muze myslet pouze idiot, proamericky vul. Rusko ma vsechno, uzemi, suroviny, nic vic nepotrebuje krome toho, aby mu dal prolhany zapad pokoj a neprovokoval ho k valce.

      Smazat
    5. Tyhle dve ruske starenky, co toho v Rusku tolik prozily prosi Cechy na kolenou, aby ruskemu narodu odpustili invazi 1968. Nebyl to rusky narod, kdo to naridil a schvaloval. Vojaci museli jit. Ja uz jsem jim dlouho odpustil. Vim, ze to byli imperialni geronti z politbyra, vedeneho dementnim Breznevem, kdo rozhodl. Byl jsem na vojne 1966 a zazil tu stupiditu dustojniku a politruku. Museli bychom jit do utoku zrovna tak jako rusti vojaci. Jeden dustojnik nam rikal, ze za 3 hodiny si budeme myt nohy v Ryne! Jaci to byli chudaci! Rusove branili svou vlast v 2. svet. valce. Proto nemohli byt porazeni. A my bychom meli utocit na Nemce? Proc, co bychom z toho meli? Lide brante svobodu a nenechte se hecovat zadnou nenavisti ke komukoliv! Nechceme zadnou valku, tu chteji rozpoutat americti Zide a jejich poskoci, aby zachovali svou svetovladu.

      Smazat
  2. Chodí do ghett a říkají černochům, ať nepracují, ať žijí z podpory. Vazba na Obamu. Petr Hampl o šílenství v USA

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Chodi-do-ghett-a-rikaji-cernochum-at-nepracuji-at-ziji-z-podpory-Vazba-na-Obamu-Petr-Hampl-o-silenstvi-v-USA-629176

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jaké šílenství? Soudruhové v USA chtějí shodit z útesu nenáviděný kapitalismus, úplně stejně tak jako vy. Tak kde je problém? Na rozdíl od vás jsou ale tamní komunisté, maoisté, anarchisté a podobná verbež daleko akčnější a mají našlápnuto. Asi jim tak trochu závidíte.

      Smazat
    2. 22:46, úplně vedle soudruhu. Žádný kapitalismus nikdo svrhávat nechce. Zapomínáte na to, že zdejší lidé v opozici proti vám taktéž nesnáší onu "anarchistickou" přitom pečlivě řízenou a organizovanou verbež, která řádí na ulicích Západu. Ne kvůli nějaké ideologii, kterou nám stále předhazujete a kterou vyznávají právě ti anarchisté a mnozí jejich organizátoři typu lidiček Milionu chvilek a stran typu ODS a TOP09.

      My víme, kdo za tím je a proč to dělá a právě proto jsme proti všem těmto praktikám. Jsme proti všem, kdo se snaží vyvolávat konflikty jak na mezistátní úrovni tak na občanské jen proto, aby vnesl rozkol mezi obyčejné lidi a svár mezi státy. Aby přinesl nové války včetně těch občanských. A pak mohl loupit v monstrózním měřítku. Loupit nejen úspory, majetky i životy obyčejných lidí, ale rovnou celá území a jejich bohatství, zbavit je samostatnosti, uloupit jejich největší poklad - talentované děti, nepozorovaně, uvést státy a jejich obyvatele pod totální kontrolu, protože prostředky - narozdíl od dob minulých - už na to máme.

      My jsme proti tomu. Máme jen málo možností, jelikož to, kteří o toto usilují, noví budoucí feudálové tentokrát v globálním měřítku, ti jsou tak bohatí, že mají mnohem víc možností prosadit svou.

      To jen vy, zaslepený přesně tou demagogií, co tito noví feudálové vypouštějí do médií, nevidíte. Nemusíte souhlasit se vším, co kdo tady vyplodí, to já taky nesouhlasím, ale ta základní idea je v tom, že se nemíníme podvolit, dokonce ještě i v našich myšlenkách, tak jako si to přáli vůdci bývalého režimu. Naše myšlenky jsou svobodné. Jestli zůstaneme svobodní jako komplexní lidské bytosti, to ukáže čas.

      Smazat
    3. 22:46 Tak to si se popletl transatlantický soudruhu my nejsme pro to co chtějí šílenci. Českým jazykem nechte nás v klidu krást znásilňovat a vraždit. Neuznáváme nic a nikoho. To je vaše pomýlená vize o liberalismu.

      Smazat
  3. Putin nejede žádný emerický kolchoz. Už dávno vi, co emerické prase v bílém wigvamu může a smí. Na jménu nezáleží.
    Írán ví svoje a dneska už i korejský Kim má NATO gebir.
    Pravdivým slovem se svět opravdu nedá napravit. To mohl zkoušet opravdu jen nás Ježíšek.
    Je to hrozne a šílene!
    Naděje přichází z Východu!

    OdpovědětSmazat
  4. Až se ta říše teploušů a úchyláků všeho možného ražení zhroutí, budeme ještě za Putina vděční.

    OdpovědětSmazat
  5. Ať Putin ještě dlouho a ve zdraví, vládne své zemi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že Puťka právě těmi volbami o změnách té debilní, Američany vnucené za Jelcina koloniální ústavy dostal mandát k rozsáhlým změnám...
      Já v to doufal a nemýlil se a snad to teď pořádně chytne do rukou a těm západním liberálním degenerátům předvede, jak se to má dělat.

      Smazat
  6. Zažil jsem zajímavou diskuzi, kde padaly představy, kde by jsme byli, kdyby u nás zvítězila "pravda a láska" o 21 let dříve. Nemohu to víc rozebrat, protože STB/BIS, je na stráži "demokracii" a intenzivně bojuje proti dezinformacím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tiež som to zažil tuto debatu typu: "...kdyby byly ryby a taky raky sakra - v 68roce...". Najprv sa s tým vytasila sesternica na návšteve u nás a po nej neskôr jej manžel. Z ich rečí zreteľne vyplývalo z akého ideologického zdroja čerpajú. Svojím spôsobom ja som bol naklonený úvahe a debate o prípadnom vývoji v Československu ak by nedošlo k invázii vojsk Waršavskej zmlúvy a ich neskorším nahradením stabilizačných jednotiek Sovietskej armády, keď už bola humanitná katastrófa v Československu v roku 1968 odvrátená. Moja ochota debatovať bola však podmienená stavať takúto úvahu na faktoch, kde by som si výmenou názorov doplnil poznatky a k niečomu sa aj priučil. Lenže keď ten týpek začal s konšpiračnými teóriami pretlačenými a natlačenými do ich hláv ako cez kopirák: "...keby tí zlí, závistliví rusáci neboli k nám vpadli a neokupovali nás tu by bol ráj na zemi ako(čuduj sa svete nie na takzv. západe) ale ako v ČÍNE!...". Tú čínu som bral ako výnimku potvrdzujúcu pravidlo:-). Konšpirovať by sme mohli o všeličom, že v USA začala v 60-70tycych rokoch invázia UFO na lietajúcich tanieroch, v Československu "závistlivých agresívnych rusákov" na lietajúcich tankoch a Čo by bolo keby vo Francúzsku neboli by utíchli študentské nepokoje taktiež v 1968roku? Vraj sa chystali členské štáty NATO pomôcť Francúzskej vláde. Môj profil Ukrofil.

      Smazat
    2. no co by se dělo - vše by rozkradli o 21 let dříve - byt kde bydlím by nebyl - a bylo by tu vše zamořeno africkou faunou

      Smazat
    3. 23:57 Ja ti poviem, kde by sme boli. V ešte oveľa väčšom hnoji, ako je teraz Nemecko a spol., pretože pre podradných ľudí v ich ponímaní sa predsa dáva to najhoršie. Mám blízko 60, 68. som zažívala ako dieťa, čiže tak, ako iné roky detstva, ale teraz som vďačná za 68. rok, pretože nám umožnil predstih pred Západom o 20 rokov v tom dobrom a zrejme nám zachráni aj budúcnosť. Vďaka!

      Smazat
    4. 10,18
      Omyl,UŽ BYCHOM ANI MY ANI VY NEBOLI!!!!

      Smazat
    5. 9:37
      Ekonomiku jakou mají v Číně..něco mezi kapitalismem a socialismem/alespoň tak tomu rozumím/..to u nás plánoval pro ČR v r. 68 Ota Šik,..a říká se, že Čína tenhle model převzala.

      Smazat
    6. Kde bysme byli? Stali bychom se kolonii USA o 21 let drive! Tomu chteli Sovjeti zabranit invazi. Jejich nenavidenou totalitu prodlouzili a do naruce americkych buzerantu a lharu jsme spadli stejne! At si kazdy srovna, co bylo a co je dnes! Kdyby tam byl uz tenkrat misto Brezneva Putin, zadna invaze ani Prazske jaro by se nekonalo, zadna rusofobie, NATO a spojenectvi s US zlocinci! Valky vsude ve svete s miliony mrtvych by se konaly stejne, ale nebyli bychom v NATO a spoluvinici vrazdeni.

      Smazat
    7. Ota Sik? Neverte na blaboly. Ten ucil ve Svycarsku na renomovane HSG a kdyz sel do penze, tak se studakum a vedeni skoly za ty bludy omluvil, co jim prednasel. Osobni tragedie cloveka, ze ktereho delali ikonu a nadeji Ceska v Prazskem jaru.

      Smazat
  7. Jistě to myslí Putin dobře a Rusko je na blíž po všech stránkách než Čína.USA,hegemon postavený na lžích,podrazech,loupení z podstaty přírodních zákonů končí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prosím vás nechte už těch blbých řečí o zlých USA a perfektním Rusku. Amerika a Rusko jsou dvě velké země, které mají svoje vnitřní pnutí a problémy. V čem se lišíte od hlasatelů neoliberalismu z ČT?

      Smazat
    2. 9:01 Nevíte, proč USA neustále uvalují na kdejaký stát sankce, a proč mají stovky vojenských základen po celém světě, a proč to tak Rusko nemá?

      Smazat
    3. 9,01
      A co 75.let po konci druhé světové dostal svět od amiokupantů???!!!!

      Smazat
    4. Anonymní 9:01
      Jenže,Rusko jde nahoru a USA dolu.Kdybychom sousedili s USA,všechno navázáno na jejich hospodářství,asi bych psal jinak.I když je v Rusku také mnoho národností,ale občanská válka nehrozí,pokud by některým neposkytovali pomoc USA.

      Smazat
    5. SSSR a Rusko dokazaly, ze mnohonarodnostni stat muze zit v miru a bojovat svorne za svou zemi, ubranit se sankcim, genocide a nepratelstvi celeho zapadu uz 1000 let. Kolik jenom invazi Polaku, Germanu, Francouzu tam bylo! Kolik caru a politiku jenom otravili anglicti lekari ci koupeni rusti doktori. Kolik zavrazdili bolseviku, skutecnych vlastencu trockiste a kolik milionu Rusu jich maji na svedomi? A presto, Rusko jede, ma preformatovani za sebou a vzdoruje statecne dal prolhanemu a podlemu zapadu plnem buzerantu a pedofilu, rizenem US a GB superbohaci! Ta nova ustava je vic ochrani proti podlosti zevne i zevnitr. Tu starou jim nadelili US poradci, poskoci US Zidu. Bylo to mozne za hlupaku Gorbaceva a Jelcina, kteri si mysleli, ze zapad to mysli s Ruskem dobre a uprimne.Zrusili Varsavskou smlouvu za plane sliby, ze rozpusti NATO. A to se posunulo od hranic DDR, Ceska na hranice Ruska! Ze zapadu lze duverovat si uz Rusove nastesti po krizi 90 let uz nemysli.

      Smazat
    6. SSSR a Rusko dokazaly, ze mnohonarodnostni stat muze zit v miru a bojovat svorne za svou zemi, ubranit se sankcim, genocide a nepratelstvi celeho zapadu uz 1000 let. Kolik jenom invazi Polaku, Germanu, Francouzu tam bylo! Kolik caru a politiku jenom otravili anglicti lekari ci koupeni rusti doktori. Kolik zavrazdili bolseviku, skutecnych vlastencu trockiste a kolik milionu Rusu jich maji na svedomi? A presto, Rusko jede, ma preformatovani za sebou a vzdoruje statecne dal prolhanemu a podlemu zapadu plnem buzerantu a pedofilu, rizenem US a GB superbohaci! Ta nova ustava je vic ochrani proti podlosti zevne i zevnitr. Tu starou jim nadelili US poradci, poskoci US Zidu. Bylo to mozne za hlupaku Gorbaceva a Jelcina, kteri si mysleli, ze zapad to mysli s Ruskem dobre a uprimne.Zrusili Varsavskou smlouvu za plane sliby, ze rozpusti NATO. A to se posunulo od hranic DDR, Ceska na hranice Ruska! Ze zapadu lze duverovat si uz Rusove nastesti po krizi 90 let uz nemysli.

      Smazat
    7. SSSR a Rusko dokazaly, ze mnohonarodnostni stat muze zit v miru a bojovat svorne za svou zemi, ubranit se sankcim, genocide a nepratelstvi celeho zapadu uz 1000 let. Kolik jenom invazi Polaku, Germanu, Francouzu tam bylo! Kolik caru a politiku jenom otravili anglicti lekari ci koupeni rusti doktori. Kolik zavrazdili bolseviku, skutecnych vlastencu trockiste a kolik milionu Rusu jich maji na svedomi? A presto, Rusko jede, ma preformatovani za sebou a vzdoruje statecne dal prolhanemu a podlemu zapadu plnem buzerantu a pedofilu, rizenem US a GB superbohaci! Ta nova ustava je vic ochrani proti podlosti zevne i zevnitr. Tu starou jim nadelili US poradci, poskoci US Zidu. Bylo to mozne za hlupaku Gorbaceva a Jelcina, kteri si mysleli, ze zapad to mysli s Ruskem dobre a uprimne.Zrusili Varsavskou smlouvu za plane sliby, ze rozpusti NATO. A to se posunulo od hranic DDR, Ceska na hranice Ruska! Ze zapadu lze duverovat si uz Rusove nastesti po krizi 90 let uz nemysli.

      Smazat
  8. JUDr. Jiří Vyvadil: "Zbavme se konečně už těch naivních představ, jak ten kdysi toužebně vymodlený Západ je skvělý, čistý a spravedlivý. Není a nikdy nebyl. Jeho kořeny jsou krvavé a násilné."

    OdpovědětSmazat
  9. Nesnáším tu pitomou jakousi zdvořilost, korektnost, co v Rusku používá nejenom Putin a Iščenko. Jacípak na Západě přátelé a partneři??
    Co se týče nynější situace, musí s tou 5. kolonou na všech možných postech Putin rázně zamést. Čekal už dost dlouho! Asi nemohl jinak. Držím palce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bubák2. července 2020 8:48
      To je diplomacie. Pokud by to nebyli přátelé a partneři, tak by to museli být nepřátelé. A pokud by to byli nepřátelé, měl by prezident povinnost se s nimi v zájmu své země střetnout. Ale oni mají hodně svých lidí v ruské byrokracii a ta by také pracovala proti ruskému národu. Takže minimálně dokud gosudar Vovka nevyčistí tu pátou kolonu, musí se střetu vyhnout. P.K.

      Smazat
  10. Další prolomení Benešových dekretů v "našimi" soudy:(

    https://www.novinky.cz/domaci/clanek/soud-uznal-narok-zenske-vetve-radu-nemeckych-rytiru-na-dum-a-pozemek-40329424

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prolamovani dekretu bude pokracovat. Proc je to mozne? Jsme pod vladou zapadu, kde neexistuje respekt k zakonum vazalu jako je Cesko. Kdyz to bude pokracovat, ztratime pulku naseho uzemi na cizaky jako pred 1918, Lichtenstejny, Schwarzenbergy, Cerniny, atd. Pro myslite, ze se byvala slechta cpe do politiky? Za navrat starych casu a restituce svych majetku, pozemku. Tomu musime zabranit, protoze je vydreli na nasich predcich za nevolnictvi, z jejich mozolu a krve z nucene prace na panskem jako nevolniku, lepe receno otroku! Otroci se vsude bouri a chteji kompenzace. Staleti otroky z Afriky v USA vyuzivali a vydreli z nich sve bohatstvi. Ted budou za to platit. Jenom Cesi se nechavaji politiky uspavat! Orlik by se mel Schwarzenbergum odebrat, protoze jeho majitel, stryc Kodla space kolaboroval s Nacisty a s jejich pomoci zalozil a provozoval pracovni tabor v Letech, kde pracovali cikani a pak Zide. Na jeho panstvi odstranovali skody z polomu. Ani Havel nemel dostat zpet Lucernu, jeho rodina a stryc Milos byli vylozeni kolaboranti a udavaci gestapa. To se lidem vse zamlcuje. Je hanbou, ze kolaboranti restituovali, ale lide co nemeli na uplaceni soudu nemohli nic dostat zpatky. Restituce se nekonaly, jenom za uplatky! Pritom je komuniste odebrali dekrety a jejich majitele se po plysaku o ne museli soudit! Protoze je u moci stejna pakaz, co jim je ukradla!

      Smazat
    2. Prolamovani dekretu bude pokracovat. Proc je to mozne? Jsme pod vladou zapadu, kde neexistuje respekt k zakonum vazalu jako je Cesko. Kdyz to bude pokracovat, ztratime pulku naseho uzemi na cizaky jako pred 1918, Lichtenstejny, Schwarzenbergy, Cerniny, atd. Pro myslite, ze se byvala slechta cpe do politiky? Za navrat starych casu a restituce svych majetku, pozemku. Tomu musime zabranit, protoze je vydreli na nasich predcich za nevolnictvi, z jejich mozolu a krve z nucene prace na panskem jako nevolniku, lepe receno otroku! Otroci se vsude bouri a chteji kompenzace. Staleti otroky z Afriky v USA vyuzivali a vydreli z nich sve bohatstvi. Ted budou za to platit. Jenom Cesi se nechavaji politiky uspavat! Orlik by se mel Schwarzenbergum odebrat, protoze jeho majitel, stryc Kodla space kolaboroval s Nacisty a s jejich pomoci zalozil a provozoval pracovni tabor v Letech, kde pracovali cikani a pak Zide. Na jeho panstvi odstranovali skody z polomu. Ani Havel nemel dostat zpet Lucernu, jeho rodina a stryc Milos byli vylozeni kolaboranti a udavaci gestapa. To se lidem vse zamlcuje. Je hanbou, ze kolaboranti restituovali, ale lide co nemeli na uplaceni soudu nemohli nic dostat zpatky. Restituce se nekonaly, jenom za uplatky! Pritom je komuniste odebrali dekrety a jejich majitele se po plysaku o ne museli soudit! Protoze je u moci stejna pakaz, co jim je ukradla!

      Smazat
    3. Prolomení Benešových dekretů ZAČALO PROTIPRÁVNÍ RESTITUCÍ MAJETKU VLASTIZRÁDCE MILOŠE HAVLA DRUHÝM VLASTIZRÁDCEM VENZLEM UDAVAČEM HAVLEM!!!! 😡

      Smazat
  11. 9:01 Majdan proti Trumpovi se nedaří. Prezident Trump zůstává u mnoha politiků ve sněmovně reprezentantů nepochopen. Rovněž tak v MSM. (svědčí to o jejich nízké inteligenci) Ty se ho snaží v médiích a jinde postavit do světla diktátora. Jinak to nejde říci, ale HLOUPÍ politici ve sněmovně vůbec nepochopili o co se jedná. Senátoři počítali s tím, že Prezident Trump pošle proti „poklidným demonstrantům“ vojáky se zbraní v ruce. Místo toho ale poslal mezi „mírumilovné demonstranty“ složky FBI, tajných služeb, složky boje proti drogám, alkoholu, odhalování organizovaného zločinu, vězeňské stráže a další. A mnohé bez zbraní v ruce!

    Celý národ teprve pak pochopil, že složky nepotřebují žádný souhlas či rozkaz od guvernérů nebo starostů obcí, na udržování pořádku mezi obyvatali a na prosazení zákona. A tím následně okamžitě zatknout ty, kteří zákony porušují.

    Tímto krokem Prezident Trump prokázal vynikající inteligenci a promyšlenost 5-ti dimenzionálních šachů, na které nikdo ze sněmovny nemá. Guvernéři a starostové kteří na rozpoutání nepokojů byli společně domluveni, chtěli Trumpovi způsobit problémy rozpoutáním nepokojů popřípadě občanské války. Trump vše touto vynikající šachovou partií všechno otočil proti Sněmovně reprezentantů a těm zůstali „oči jenom pro pláč“. Zde sněmovna prokázala, jak vysoce omezené myšlení mají jejich členové…..
    Tak opět musel poražený hluboký stát, DEEPSTATE, utřít a zalézt do kouta…..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mame tady pocit ze s lestenim ohonu si pises o blondyne Trumpoline Zkus to nekdy take s londyneskou blondynou t aje mladsi a ma mene oleje na hlave

      Smazat
  12. Po sečtení všech hlasů za změny v Ústavě Ruské federace hlasovalo 77,92 procent

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020070212166022-po-secteni-vsech-hlasu-za-zmeny-vustave-ruske-federace-hlasovalo-7792-procent/

    Kde je ta slavná demokracie v RF.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11,39
      Rusko má,cho CHCE,V ČECHÁCH MÁME 30.LET,TO NECHCEME....DEBILOKRACIEPOD DOHLEDEM AMIOKUPANTA A fašoEU!

      Smazat
    2. 65% oprávněných hlasovalo, z nich 78% za - v čem je problém? Že v ČEZku je plebiscit ubohá parodie?

      Smazat
    3. Kdyby to bylo 51 na 49 potom by byla demokracie?

      Smazat
    4. Kde je rozum ve Vašem příspěvku? Demokracie není ani slavná, ani neslavná. Demokracie je prostě jen a pouze demokracie. Na konec věty tázací patří otazník. Jak chcete rozumět čemukoli složitějšímu, než je hamu papu, když nerozumíte ani základům vlastního jazyka, vy mudrlante. Jaký je rozdíl mezi demokracií u nás a v RF?

      Smazat
    5. Re (11:39):
      Je ta vaše poslední věta otázkou? Pokud ano, pak ...
      Demokracie nemusí být ani tak slavnou, jako autentickou, poctivou.
      Taková sice (patrně) není nikde ve světě, ale jedna z mnoha forem té všední demokracie je i v Rusku. Ať již se vám to nelíbí či líbí.
      A to, že Putinův návrh nové ústavy získal tak velkou většinu hlasů, svědčí o tom, že se mezi svými občany těší docela solidní podpoře.
      Vzdor úporné snaze tamní páté kolony i jejích vnějších podporovatelů.
      Může se vám to i nelíbit, ale to je tak vše, co s tím naděláte.

      Smazat
    6. 11:39, ano, plebiscit vůbec být nemusel, úplně stačila duma. Ale to by demokraté celého světa teprve řvali jako najatí.

      11:59, nejen že nedokážete dat dohromady myšlenku, ale máte i úděsný písemný projev. A ještě i píšete kapitálkami. To opravdu neumíte psát normálně, aby to bylo čitatelné?

      Smazat
    7. Ten cvok 11:39 je prostě buď provokatér nebo má ukázkovou názorovou identitu, jaká čeká naše potomky za "Jeho demokracie".
      A když už se někdo ohání západní demokracií, tak by měl hlavně vědět, co to doopravdy znamená.
      Pro něj je "demokracie" jen to, když všechno souhlasí s jeho zájmy.
      Chudáček, .ůráček.

      Smazat
    8. Já jen že největší šmejdi se na to u nás dovolávají furt kecy o demokracii. A referendum nám dovolit nechtějí. V RF lidé hlasovali a v ČR to nelze takže kdo je více demokratický stát.

      16:05 Když chcete rozum tak demokracii mají zatím jen Švýcaři co si odsouhlasí to mají. A žádný nadnárodní debílci jim neříkají co mají dělat. My máme pouze korporátní fašismus kde nám vnucují politiku usa přes skopčáky. Furt se kope do Ruska a teď je vidět že jsou na tom lépe než my.

      Pane Opluštil pro mě to je dobrá zpráva protože když bude dalších 16 let Putin presidentem tak nebude válka. A usa nesežerou celý svět.

      Smazat
    9. Debile, cekal jsi 99.8% jako za krale klacka za totace? Na Referendum je to ucast o ktere se buzerantum na zapade muze jenom zdat!

      Smazat
    10. Referendum maji uzakonene jenom Svycari a Rusove. Ostatni maji strach ho uzakonit, protoze by jim nabouralo a ohrozilo jejich prebendy a moc. Poslance je mozne podplatit, cely narod ne. V tom je ten zakladni rozdil. Jedine tato prima demokracie se smi nazyvat a je skutecna demokracie, tj. vlada lidu! Na zapade je to naopak vlada zkorumpovanych politiku, pracujicich v cizim zajmu proti lidem!!!! Proto se tak desi Referenda!

      Smazat
    11. po sečtení všech hlasů ve volbě do senátu hlasovalo počet si každý doplní sám kde je slavná česká demokracie

      Smazat
    12. 21:56 Hele tady máš moji odpověď 22:04 a nikomu neříkej cvok já moc dobře vím kde jsme a co se děje. Že Chudáček, .ůráček tak nápodobně milánku.

      8:48 Fakta jsou jasná slavná demokracie utekla do Ruska a nadávky si strč za klobouk.

      Smazat
  13. Sice je to mimo téma, ale myslím, že to stojí za to.

    Současná epidemie odhalila jednu důležitou věc, a to:


    Bez VIP osobností, zpěváků, herců a jiných - to jde.


    Bez Milionu chvilek to jde.


    Bez senátu to jde.


    Bez devadesáti procent členů poslanecké sněmovny to jde.


    Bez demobloku to jde.


    Bez neziskových organizací to jde.


    Bez prominentních novinářů to jde.


    Bez bruselské demokracie a jejích směrnic to jde


    Jen bez té pracující lůzy, která neví koho správně volit - to NEJDE.

    OdpovědětSmazat
  14. Majdan proti Putinovi se také nedaří.

    OdpovědětSmazat
  15. 78% je opravdu dobrá podpora. Fakt je, že lidi mají možnost sledovat V.V.P. při práci dvacet let. Takže asi to tak Rusiči vidí. A.Š.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No ono to je spíš 50.7%, ale co je komu do toho, co si Rusové ve své zemi dělají.

      Smazat
    2. 21:28 když vám do toho nic není, tak si to spočítejme. Nejaktivnější jsou stoupenci opozice - všichni šli hlasovat proti. To je 0,21*0,65=0,136. Takže zbývá 86,4% pro změny!
      Takže je hezké, že většina z nich se zvedla a dala vědět o své podpoře Putinovi.
      Ale nakonec, co je komu do toho, co si Rusové ve své zemi dělají.

      Smazat
    3. Přátelé, něco o tom vím, já v té zemi pravidelně dlouhodobě pobývám. Proti Putinovi jsou samozřejmě výhrady, ale většina obyvatel si je vědoma toho, že je pro Rusko nenahraditelný a že se mu podařilo postavit tuto zemi opět na vlastní nohy. Což byl zázrak. Samozřejmě, že mají hafo problémů. Ale to, že jsou, kde jsou je neuvěřitelné. Zajeďte se podívat. Sice skrze turistického poznávání budete mít samozřejmě zkreslené dojmy, ale předpokládám, že pozitivní. A navíc si procvičíte jazyk. A nikdy nevíte, kdy se vám to může hodit. :-)

      Smazat
  16. Za cara jedli v Rusku hladoví vesničané malé děti. Přesto byli ochotni za báťušku cara poližit život. Potom milovali Lenina, gruzínce Stalina, který ze zaostalé země udělal jadernou velmoc. Dnes milují Putina. Mají rádi v čele státu silné osobnosti s diktátorskými manýry, které poslouchají, a za které jsou ochotni i zemřít. Oni Španělé taky až tak nenadávají na diktátora Franka a jeho třicetiletou vládu. No a Německo? Ještě dnes Hitlera 80% občanů považuje za největšího Němce, který pro svou zem nejvíce udělal. Šáhněte Číňanům na Maa, vzhlížejícího skoro 50 let z císařského paláce, Chilanům na Pinocheta,nebo Kubáncům na Castra. Ať se to líbí někomu nebo ne, diktatura je alternativa k demokracii. A ne zrovna neúspěšná. I my jsme zažili diktaturu, diktaturu proletariátu. Starší herec Zounar, jednou řekl, že diktatura proletariátu je lepší, než diktatura peněz. A měl pravdu! Dnes zažíváme tu nejhorší diktaturu, diktaturu kapitálu. No každý z nás na této zemi žije v nějaké diktatuře. 11.39, kde je ta slavná demokracie kolem nás???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A ty malé děti, ty se u nich jak vzaly? Vyrostly na zahradě nebo to ulovili v lese? Protože vynosit, porodit a vychovat dítě tak, aby se už dali sníst s nasytilo, to něco stojí. Velké množství energie. Nebyli by pro ty vesničany lepší sežrat raději kozu?

      Smazat
    2. My zase radeji Klementa , Gottwaldovi deti. Mel tu spravne tvrdou ruku ,specielne na zradce naroda

      Smazat
    3. Hm, Rusové jedli děti a Češi je projídají ještě dnes. Pěkná blbost.

      Smazat
    4. 21,26
      Je úžasné, jak to některým lidem zapaluje.
      To že dnes mám neznamená, že budu mít i zítra.
      My dnes také máme. Nejméně polovina lidí si dnes užívá. Sice na dluh, ale užívá.
      Budou mít i zítra, až se budou muset ty dluhy platit?

      Smazat
    5. V Rusku zadna diktatura neni, mate to z raaadia. Tam je vetsi svoboda medii jak na zapade a vetsi diverzita! U nas mate jenom US mainstream a jeho lhani a rusofobii. V zumpe zvane CT a Cro.
      Vladnout nejvetsi zemi sveta, ktera ma jenom nepratele, ktera je vsude odmitana, skodi se ji, kde jen zapad muze, je pod sankcemi neni jednoduche. Je to majstrstyk, protoze dosud ma zapad stale svou 5. kolonu v Rusku, ktera vse bojkotuje. I rusti komousi (!) jsou proti nove ustave! To nevymyslis!
      Ale Rusko jede, s Cinou, Indii a Iranem tvori novy svet spoluprace a bez valek. Drzme jim palce!

      Smazat
    6. Soudruh Lenin, přiznal americkému spisovateli a novináři Reedovi při jejich slavném rozhovoru, že opravdu vesničané z hladu ty děti jedli. Tento rozhovor lze vyhledat. Žeby takto Lenin pomlouval svou vlastní zem?

      Smazat
  17. Vlajky EUNěmecké předsednictví v Radě EU pro nás připravuje pochybné „překvapení“. Názor

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020070212167787-nemecke-predsednictvi-v-rade-eu-pro-nas-pripravuje-pochybne-prekvapeni-nazor/

    OdpovědětSmazat
  18. Rusko určitě netouží po dalších zemích, ale další země touží po Rusku,jeho bohatství a jako v případě rozvráceného Československa, po levné pracovní síle.

    OdpovědětSmazat
  19. Jednou budete do Ruska utikat

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Upřímně? Být o něco mladší, asi bych tam už byl.

      Smazat
    2. pod váš názor se klidně podepíšu

      Smazat
  20. To tvrdím dávno také a být mladší, šel bych.

    OdpovědětSmazat
  21. Clovek asi musi 20 let si uzit socialismu pod SSSR a pak od 1968 50 let v kapitalismu pod USA. Oba Protektoraty jsem si vychutnal a ted vidim, ze mezi vazalstvim Ceska neni zadny rozdil, jenom nepritel je ted na vychode. Nikomu neni divne, jak se to prevratilo? Cela vec je ovsem mezitim jina, USA zustavaji otrokarem sveta, v Rusku se mezitim vyviji slibna demokracie zavedenim Referenda, ktere ma uzakoneno jedine jeste Svycarsko. Skutecnou a primou demokracii, kde prosazuje na urne cely narod, lid! Ne po volbach koupena skupina politiku, pracujicich pak v cizim zajmu jako u nas! Rusko neni CCCP, Putin neni Breznev. Rusko je zpatky i pres sankce a notoricke nepratelstvi zapadu!
    Budme mu vdecni a drzte mu palce. Bude mi 80 let, hodne jsme zazil a videl. Nase budoucnost neni se zapadem, ktery na nas pohlizi jako na menecenne, zradi nas kdykoliv to pro neho bude vyhodne, jako to udelal tolikrat uz v minulosti, nemyslim jenom Mnichov. Rusko premohlo zlo nacismu, osvobodilo Evropu, ktera nejde ani na prehlidku. Jeste vam to nestaci, abyste pochopili, co prolhany, podly a pokrytecky zapad je? Nase budoucnost je v Eurazijskem svazku Ruska a Ciny. Rusko je zarukou ochrany a nasi dalsi existence, protoze nam umozni se dal rozvijet jako svym narodum. Cim drive Cesi tohle pochopi a budou pro to neco delat, tim lepe! Sjednotme se Slovane a nikdo uz nam nebude diktovat, nas vyssavat a vydirat! Stojime ted na krizovatce, kde nas maji na voditku USA. Ty musi nejdrive padnout, abychom se mohli my osvobodit z EU a NATO.

    OdpovědětSmazat
  22. Mluvíte mi z duše, díky za vaše slova.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.