Reklama

středa 15. července 2020

Úmrtí a potrestání Miloše Jakeše


Docent Radim Valenčík
Radim Valenčík
15. 7. 2020  bloga autora

V záviděníhodném věku 97 let zemřel Milouš Jakeš, člověk věřící v socialismus, skromný, který se dokázal i v nejvyšší funkci vyhnout sklonu k papalášství. Ani pro ty nejprimitivněji uvažující a chápající odpůrce komunismu se nestal symbolem zla.

Trestu však neunikl. Po celou dobu svého polistopadového žití si kladl otázku, zda neselhal, když v roce 1989 nezabránil změnám. Otázka byla položena špatně, změny byly nutné, protože se minulý režim dostal do slepé uličky a byl nejvyšší čas z ní vyjít. To si bývalý generální tajemník nikdy nepřipustil a v tomto se mýlil.

Za tento omyl byl potrestán. Aktivní do posledních měsíců svého života sledoval dění a neunikl mu rozklad hodnot současné globální společnosti, stupňování násilí v mezinárodních vztazích ženoucí svět na pokraj války, rozpad racionality, prohlubování nerovnoprávného postavení zemí EU, které dosáhlo mnohem drsnějších parametrů, než jaké znal v RVHP. Místo zadostiučinění cítil pocit viny, že tomu nezabránil, a to tím víc, čím zřetelněji směřuje současný vývoj nejen u nás, ale podobně jako tehdy v celé soustavě zemí, jichž jsme součástí, do další slepé uličky, která už nyní přivedla svět k mnohem větším ztrátám, než tehdy, a pro vymanění se ze které budeme muset přinést mnohem větší oběti než tehdy.

158 komentářů :

  1. Díky, pane Valenčíku!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den pane Valenčíku, změny byly nutné ve smyslu vrátit se k ideálům socializmu proti praxi zneužívání moci kariérními "komunisty" , ale státní převrat organizovaný obřezaným Gorbačovem a jeho politbyrem ve smyslu návratu ke zlodějskému kapitalizmu je slepou uličkou pro většinu lidí práce !! Tisknutí peněz ve snaze zachránit tento zlodějský a korupčnický režim je poslední sbohem !!

      Smazat
  2. Miloš to nevzdal. Oproti současným diletantům...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nic nevzdali, protože se nikdy o nic nesnažili. Je to trochu v cyklech jakmile je ve společnosti dostatek a blahobyt, pak lidé poleví a morálka klesne a všichni začnou krást (kdo nekrade okrádá rodinu). To se teď děje západu - zbláznil se z přežranosti. Nadbytek totiž učiní parazitování menšině na většině neobyčejně efektivní, až když začne téci do bot, začne se něco řešit. Morálka musí výrazně stoupnout, pokud nechceme žít od katastrofy do katastrofy.

      Smazat
    2. bohužel nelze jinak, než souhlasit. Lidé taky snadno zapomněli ne to, kdo pozval k "bratrské pomoci na dočasný pobyt" naše "Sovětské bratry". JAkeše zvolili komunisté v době, kdy viděli, že je něco špatně.

      Smazat
  3. Proti Havlovi byl Miloš JAKEŠ formát. RIP.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jasně, proto za soc-éry jsme museli všichni čumět na černobílé televize, které si za Havla mohl dovolit již každý. A to nemluvím o možnosti cestovat, jako au pair jsem mohla na půl roku poznávat anglický styl života, což mi pomohlo i k lepší znalosti angličtiny.

      Smazat
    2. Za soc.éry jsme se dívali v 60. a 70.letech na černobílé televize, v 80.letech už byly barevné. Ještě před tím bylo jen rádio. Technika se mění v čase a nezávisí na politickém systému. Mnozí komunisté dnes přiznávají, že omezení cestování byl nesmysl, ale důvod byl jednoznačný-byla obava s ovlivňování lidí cizími agenty s cílem rozbít systém. Mnozí lidé ze socialistických zemí obdivovali některé výrobky ze západu, protože měli obvykle lepší design a krásné balení, ale to bylo jen pozlátko. Také bohatí lidé tam žili v přepychu, který mnozí naši lidé záviděli, aniž si uvědomovali, že to nemá každý a že jsou tam také bezdomovci, kteří tehdy u nás nebyli. Nakonec dnes už víme, že mnohé známé disidenty podporoval George Soros a že se jim ten převrat v západním žoldu nakonec podařil.

      Smazat
    3. A taky jsme nemohli čučet do Aj-fónů...

      Smazat
    4. Můj ty Bože, takové primitivní úvahy jsou hodny fanynky zlodějského, zkorumpovaného kapitalizmu bez lidské tváře !! V roce 88 si mohl koupit barevnou televizi každý, kdo neprochlastal výplatu !! Já oproti Vám jsem rád, že jsem se dožil skomírání tohoto predátorského buržoazního režimu !!

      Smazat
    5. !4.59 Nepište blbosti , barevnou televizi jsem měl už v roce 1983 , dnes plno lidí nemá žádnou televizi a žije pod mostem ! Konečně za 1.republiky u nás televize nevysílala vůbec , ale jinde už ano !

      Smazat
    6. Ty změny po 89. vedly k tomu , že dnes je stát zničený , rozkradený , zadlužený , jsou tu nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce ! Český průmysl zničený , zemědělství nás neuživí , školství zničené různými reformami a inkluzí , skoro nic tu Čechům nepatří , chybí lékaři , řemeslníci , technici , neustále rostou ceny potravin , nájmů , energií ! Jsme jen nesoběstačná nesvéprávná bruselská a německá kolonie ,okupujeme v cizím zájmu cizí země , dokonce nám nařizují jak se má co jmenovat a cpou nám sem muslimy ! Díky kapitalizmu se nenarodilo cca 1 milion dětí , takový je pokles porodnosti proti socializmu !

      Smazat
    7. 22:31
      Proč se ztrapňujete vašim blábolem a pokud byl tak v čem??

      Smazat
    8. Barevnou televizi jste si mohla koupit dřív, černobílá za Havla byla již praktický neprodejná.

      Smazat
    9. Co to je "minulý režim se dostal do slepé uličky"? Je to blbost. To samé mohu říci a současné podobě státu, není s COVID-19 také ve slepé uličce? Jen se podívejte jaká je hospodářská krize a jak se "tunelují" státy. Dokud nebude platit: "Kdo pracuje musí se mít dobře" tak jsou jednoho dne všechny politické systémy "stojící před slepou uličkou" a jak z toho? Musí se pracovat. Ta povinnost není a to je hlavní nedostatek "naší svobody a demokracie". Až si to přečte ministr vnitra Hamáček, tak budu označen za extrémistu. Co pak je on v mých očích? Raději to nepíši.
      Pěkný den

      Smazat
    10. Máte pravdu, paní, jenže důležitější než Váš je ten autorův hlubší postřeh:
      "čím zřetelněji směřuje současný vývoj nejen u nás, ale podobně jako tehdy v celé soustavě zemí, jichž jsme součástí, do další slepé uličky, která už nyní přivedla svět k mnohem větším ztrátám, než tehdy,"

      Smazat
    11. Pokud vyznáváte hodnoty v černobílé tv a asi i v banánech a igelitkách nikdy nebudete schopna objektivního posouzení předností a záporů jak dřívějšího tak i současného režimu, bohužel

      Smazat
    12. Jakeš nebyl hloupý člověk. Proti Havlovi byl génius. Evidentně byl v realitě i v tom 89´roce a bylo mu jasné, kam to celé směřuje.

      Smazat
    13. To je skutečně argument , za 1.republiky neměl televizi u nás nikdo , ale v jiných už vysílala !Barevnou televizi jsem kupoval v roce 1983 a postupně jí ještě za Husáka mělo plno rodin ! Současní bezdomovci , nezaměstnaní , exekuce , neustále rostoucí ceny potravin , nájmů , energií , malá porodnost , obrovský státní dluh , migranti , multikulti , inkluze , atd. , to vám nevadí ?

      Smazat
    14. Sedí jen ta druhá věta. Jen černobílou tv měl v druhé půli osmdesátek už jen málokdo. Už tehdy se dalo sehnat kde co, nebylo to ale tak snadné, jako dnes, na druhou stranu stojí zato porovnat sociální služby tahdy a dnes. Dostupnost bydlení, věk odchodu do důchodu, osobní náklady na zdravotní péči a vzdělání od jeslí až po vš.

      Smazat
    15. Anonymni 4:59, vy jste opravdu dokonaly priklad toho, jak hluboko jsme klesli.

      Smazat
    16. 4.59 Zřejmě nevíte, že černobílé televize byly i ve zbytku světa... I první barevné byly plné elektronek a hřály v celém světě... A NIKDO VÁS DODNES NENUTÍ ČUČET NA "BEDNU"... PROTO BYLO TEHDY VE SVĚTĚ DOST LIDÍ SEČTĚLÝCH A VZDĚLANÝCH. Dnes "čtou" komiksy... proč myslíte?

      Smazat
    17. 4:59
      ...má ty svatá prostoto. Vy ale máte priority...

      Smazat
    18. Chudinka malá 4.59 - ráno ve čtyři hodiny už dřepí u PC a lká nad tím, že nemohla čumět na barevnou TV před rokem 1989 - teď sice čumíme na barevnou TV ale z těch blbin, reality šou, tisíce reklam, blbých seriálů, a amerických krváků se nedá dívat na nic. No - chudinka se asi dívá na americké krváky, když tak úžasně dobře mluví English díky slouhovské práci u anglánů. A ten "anglický styl života" - no -úplné eňo meňo. Hlavně jak se tam píchají nožema po tuctech. Teda - zapichujou. Ale--nic proti gustu....

      Smazat
    19. 4:59. barevná televize? Moji rodiče ji koupili už v roce 1975 nebo 1076. Zajímavé však je, že v mé domácnosti televizi doma nemáme a vlastně to je zbytečné, když se pořád opakují pořady z minulé doby.
      Ale přiznávám, tehdy jsme neměli mobily a Facebook...

      Smazat
    20. Pro 04:59, začnu vtipem "Jaký je rozdíl mezi východním Němcem a západním Němcem" - odpověď pokud vezmete západnímu vše co má na půjčky tak žádný! A v tom to je, dnes si můžete vzít půjčku na cokoli, na telefon, dovolenou, hypotéku na dům. Výsledek jsou statisíce lidí v exekuci a parazitičtí exekutoři (v přírodě jsou supi, mrchožrouti kteří likvidují mršiny a slabší jedince). To v době té nesvobody mí rodiče stavěli dům a to, co postavili (každý dílčí kousek, který dostavěli) byl jejich). Nenávratné půjčky bohužel jenom začínali, bezplatná doprava materiálu od zaměstnavatele byla, inu ve srovnání s dneškem bída. Ješte "horší" to bylo za Husáka, to byly nevratné půjčky na stavbu domu vcelku masově poskytovány(pro ty méně chápavé, to jsou půjčky které po dodržení jistých pravidel nemusíte státu vrátit)- a ti šikovní si z toho postavili i hrubou stavbu. Ve městech levné bydlení (já platil za všechny poplatky, nájem, el. plyn a pod asi 10% příjmu). Inu byla to hrůza. Dodnes na tu "hrůzu" vzpomínám s nostalgií. Ekonomicky se ani dnes nemám hůř, ale to nemůže říct haždý. Možno je to tím, že jsem starší a můžu srovnávat z vlastní zkušenosti, co bylo lepší (ano byli i lepší věci) a co je lepší dnes. Ale svět tehdá dával smysl, měl řád, byli rodiče, máma táta, děti, bratři, sestry rodina. Sousedé na vesnici hlídali bezpečnost dětí a do školy jsem jezdil autobusem ČSAD, řidič nás srovnal, nejdříve nastoupili starší a pak my děti. A také platilo (téměř) to "levicové"- "kdo nepracuje ať nejí". Inu na televizi jsem chodil k sousedům na němé grotesky a na lednici jsem si musel také počkat. Ale to bylo i na západě, ne všichni byli Rotchildové

      Smazat
  4. Autore, jako bystrozraky a vnimavy cizinec, Vam to vse shodnotim objektivne !
    Ceska republika vypada v dnesni dobe, po vsech strankach lepe, nez vypadala v te dobe, kdy vladli Komousi..

    Barvy mest a vune vesnic jsou lepsi ! Vsichni maji auta, i kdyz je ve mestech MHD. Obchody jsou plne zbozi a lide (coz je nejdulezitejsi) se toulaji svetem, kam se jim zachce a ROZSIRUJI SI obzor a perspektivu. (Pristup do Ameriky je uzavren pouze DOCASNE !)
    (A Komuniste po sve smrti jdou automaticky do pekla.)

    -----------------------------------------------------

    Co se tyce budoucnosti, tak my v Americe mame vetsi obavy, nez maji Evropane. U nas existuji agendy, dve NEsmiritelne predstavy o usporadani sveta.

    Vyhraje-li podzimni volby president Trump, tak bude dobre i v Evrope ! Vyhraji-li Globaliste, tak vas ceka stradani , terror z Afriky, nasilna integrace a pravdepodobe valka s Ruskem.
    (Vse napsano na zaklade rhetoriky Globalistu.)
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 22:36 Honolulu, Honolulu, jste Vy to Boží člověk! Duše prostá. Jako katolíka, Vaše je Království nebeské! Věru že takto, Vám ho nezávidím!

      Smazat
    2. K tomu peknemu a barevnemu Cesku. I pri vylouceni vlivu vseobecneho pokroku, kterym prosel svet za
      30 let, je opravdu republika krasnejsi. Ale kazda mince ma dve strany. Tenkrat byl na te druhe strane majetek lidu v podobe fabrik, elektraren, pudy,.. dnes na te druhe strane neni zadny majetek, nybrz jsou tam obrovske dluhy pristich generaci.
      A ze by za Trumpa bylo dobre v Evrope? V Evrope bude
      dobre, az se misto tech politikaru objevi nejaky
      statnik s vizi, jak EU zreformovat ve prospech jejich
      obyvatel a ktery dokaze oprostit Evropu od politicke a vojenske zavislosti na USA a dokaze zamezit prejimani vsech tech pitomosti, ktere v Americe vymysleji.

      Smazat
    3. ty bystrozraku všiml sis také obrovského zadlužení jak státu,obcí i občanů?

      Smazat
    4. 2:00 - KDEPAK, ja jsem duse rafinovana.
      Katolicismus, (Krestanstvi) nas svazuje s dejinami (kulturou & tradici) s Krizaky, kteri fackovali barbary z Afriky a z Middle East.
      Je to POJITKO Evropanu. (Americane tomu rozumi lepe.)
      My ho potrebujeme ! Sjednocuje nas, proti nejuhlavnejsim evropskym nepratelum.
      (Neni dulezite byt vericim.)

      Socialismus NEspojuje nikoho s nicim a nebostik Jakes zil cely zivot v utopistickem omylu.

      Ja vsak uznavam , ze je na obzoru nove nabozenstvi.
      Tim, ze nase planeta zacina byt pod vlivem constelace AQUARIUS, tak se meni mysleni lidi.
      (Mam to vse do hloubky promyslene a overene.)
      h.

      Smazat
    5. Šašku jeden americkej, furt se tu naparuješ a všechno, na co jste sáhli, jste zkurvili a i tu svojí Ameriku, tak si ji tam pěkně užijte...
      Ten Jakeš byl stokrát chytřejší, než vy všichni tam dohromady a s lidma to myslel dobře a činil upřímně, to se nedá s těma dněšníma užvaněnejma a zkorumpovanejma sviněma u vlády srovnávat!!!

      Smazat
    6. Nebojte Honolulu - vyhraje Trump a zavede tvrdý pořádek konečně. A pište, ať víme, co se tam za oceánem opravdu děje.

      Smazat
    7. 22:36 Jen na okraj. My jsme byli první barevnou revolucí, i když ne v názvu. "Sametová". Hm. Pohledem po třiceti letech směšné. Bolševik dělal svoji propagandu TAK blbě, že v nás občanech vyvolal pocit, že Amerika je nejlepší z možných světů. Jazz, rock, jeans, a všude plno zboží, co víc si člověk může přát? Ráj na zemi. :-)

      Když ale hodnotíte životní úroveň naší země před třiceti lety a dnes? Proč ne rovnou před padesáti, sto padesáti lety? Je samozřejmě nesrovnatelná. Protože to NELZE srovnávat. Tak je to, pane.

      Smazat
    8. Pro diskutující s Honolululu, nechte ho snít jeho "americký sen". My máme své sny a tak mu přejte štěstí. Hlavně, až budou USA odstřiženy od penězovodů které je napojují na celý svět a vysávají z něj "mannu nebeskou", tak bude v USA zle. Na HDP se výroba podíli snad 5-6%, ostatní příjmy jsou čistá spekulace a virtuální peníze. Bohužel, my jim za ty virtuální peníze platíme skutečným, hmotným zbožím. A by the way H, země kde se výroba podílí 5% na HDP není stát, je to již jako celek virtuální realita, bublina, p.r.d.
      Tož Good luck, and keep in touch you son of the gun! We miss you, your sence of houmor, and your American dream. But remember, you were born Czech, and you will die as one, no matter what. Even if you have your back golden plated, so it is my brother.

      Smazat
  5. Viděl jsem pana Jakeše, vyfoceného jak sedí na červeném sudu s fošnou na 850 000 Kč, lepší dárek nemohl dostat.

    OdpovědětSmazat
  6. Jakeš byl zcela jistě poctivý člověk, který celý svůj život zasvětil tomu, aby se naši lidé měli lépe. Přesto si myslím, že jeho schopnosti neodpovídaly požadavkům na generálního tajemníka strany, která zde vládla. Osud ho za to, že přijal nejvyšší pozici v socialistickém Československu, nelítostně potrestal. Myslím, že ho to asi dost trápilo... Zasloužil si úctu za to, že se nikdy nezpronevěřil myšlenkám sociální spravedlnosti a do poslední chvíle svého života za ně bojoval. Dnes už má po starostech. Čest jeho památce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vyskytuje se dnes nějaký politik - toto 22.55 - jehož schopnosti by odpovídaly nárokům skutečně dobré politické práce pro lidi a národ? Od toho slavného převratu tomu neodpovídá nikdo, a je to čím dál slabší. Jen předávání a rozdávání trafik a peněz, bez jakékoliv osobní zodpovědnosti, bez osobní cti a osobního studu za spoluúčast na tom, co se v polistopadové ČR děje. Konečně pan Jakeš navždy odešel, a nemusí se trápit výčitkami svědomí, že tomu marazmu mohl nějak případně zabránit. I když zbytečně - zabránit tomu nešlo.

      Smazat
    2. Pro 22:55 v době kdy se prolákla jeho řeč jsem si také myslel, že si KSČ vybírala do vedení největší hlupáky a že ti skuteční vládci takali špagáty z pozadí. Dnes připouštím možnost, že Jakeš byl dehonestován úmyslně jako součást boje proti režimu, včetně řízení tohoto procesu zvenčí. Také si uvědomuji, že ne vždy je ve vedení nutný ten nejchytřejší. Mnohem důležitější je čestnost, a on čestný jistě byl a také se ptal, kde jsem udělal chybu? Kdo slyšel Havlovy sliby o tom, jaká bude budoucnost po převratu, jistě také nikdy neslyšel jeho omluvu že nás vlastně obelhal. Pak v zájmu udržení si moci plul s proudem, nezabránil rozdělení republiky a zavedl termín "humanitární bombardování", inu velikán morálky. Jestli sledujete současnost, tak všechny barevné revoluce jsou organizovány zvenčí(i ta naše byla) a jsou k ní využívání "domácí spolupracovníci", za protektorátu se jim říkalo nesprávně "kolaboranti"

      Smazat
  7. Já se jen pozastavuji nad tím, jak mohla brát Zagorka za socialismu 600 tisíc každý rok? To byl teda nějaký podivný socialismus? Průměrný hrubý měsíční plat v roce 1989 byl 3170,-Kčs. Zagorka tedy za rok pobrala 193 měsíčních platů. Na to musel běžný člověk dělat 16 let. Zagorka si už za socialismu přišla za tři roky na to, co běžný člověk vydělal za celý život!
    A to Jakeš říká, že jiní berou milion i dva miliony. Ještě že to ti komunisti tajili, protože lidi by se nasrali mnohem dřív a na někoho úplně jiného.
    Můj děda byl ekonomický ředitel podniku s pěti tisíci zaměstnanci a měl plat 5500,-Kčs.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:02 Váš děda nebyl "ekonomický ředitel" tak nafoukané tituly neexistovaly. Mohl být "náměstkem podnikového ředitele pro ekonomiku". Plat, který uvádíte by tomu odpovídal.
      Populárním zpěvákům/čkám té doby prošlápnul cestu Karel Gott hrou na "návrat". Milouš Jakeš nedořekl, že z těchto příjmů si dotyční mnohé platili ze svého, že tržili z autorských práv někdy i ze zahraničí, což byl zas obrácený tlak na loajalitu. Karel Gott a někteří další se po "sametu" zachovali slušně, dámy vesměs ne. Třeba Eva Pilarová alespoň skutečně zpívala. Zagorové zpívánky skutečným zpěvem nazvat nelze. O to je jako člověk ubožejší.

      Smazat
    2. Problém nevidím v M. Jakešovi. Problém je v chorobné lhavosti a neférovosti mnoha tzv. umělců, kteří za peníze zradí vše, vlastního národa nevyjímaje.

      Smazat
    3. A Janda si musel najmout advokáta, aby mu ty těžce vydělané miliony nesebrali...

      Smazat
    4. Roční honoráře VIP umělců všech oborů, pokud neměli politický malér..byly za bejvalého režimu,.. ve statisících i milionech časté. Je také třeba vzít v úvahu, že byli na tzv. volné noze s provozní režií. Platil se speciální daň z literární a umělecké činnosti /LUČ/ a honoráře byly většinou pečlivě progresivně danněné, podle velikosti honoráře, protože se účtovalo přes umělecké svazy...to jenom na vysvětlenou !

      Smazat
    5. 1
      4:01
      Máte pravdu a Got byl za komanču ten největší zrádce, lezl jim do zadku jak to jen šlo!! Kariérista. Pouze paní Kubišová jim ukázala prostředníček a taky ji rudá sebranka zlikvidovala.

      Smazat
    6. A to nejsou jen umělci, jen si vzpomeňme na gen.Pavla, jak přísahal socialistické vlasti a po 89 přísahal úplně obráceně, a až tu budou Číňani, tak si nechá přeoperovat oči. Jsou to jen "vyžírkové". Další Vladimír Dlouhý býval členem ÚV KSČ a nyní je kapitalista. A už další jmenovat nebudu, že paní Pavlíno Filipovská ....

      Smazat
    7. 2:46 "náměstkem podnikového ředitele pro ekonomiku" jojo tak nějak to bylo.

      Smazat
    8. 23:02, a co má být, že si tolik vydělala. Vždyť byla úplně všude a na počet hodin byla v práci víc než vy. Spíš bychom se měli zajímat, pro jsme nebyli schopni zaplatit jiné lidi, jako třeba vědce, kde byl plat směšný, lékaře a další profese. Mimochodem, mzda lidí v těžkém průmyslu a ve stavebnictví byla dostatečně vysoká a zasloužená.

      Smazat
    9. Na internetu koluje tabulka příjmů českých umělců. Ta Zagorka byla slabota - víc vydělával samozřejněmě Gott, ale třeba Janda z Olympicu byl suverénně v čele s ročním příjmme 1,2 mil Kčs! A M. David na tom byl podobně. Kdo hledá najde...

      Smazat
    10. Já se tomu Jakešovi nedivím, že se rozčílil nad tou Zagorkou a spol. Komunisti ty zpěváky platili v podstatě jako Hollywoodské hvězdy a oni se jim odvděčili takovouto loajalitou? Zrovna ta Zagorka si naběhla, protože po revoluci po ní neplivl ani pes.

      Smazat
    11. noviczech
      ...vážený pane, kde jste přišel na 3100 hrubého, jste asi dělal uklízečku a ještě na poloviční úvazek. Já bral už v 1985 od 4000 do téměř 7000,- hrubého!
      Ale je fakt, hazejte špínu...
      Pane Jakeš, čest vám a úcta patří, určitě jste čestnější člověk než dnesni VIP. Skláním se před vámi.

      Smazat
    12. Průměrná hrubá mzda v roce 1989:

      https://www.google.com/search?client=opera&q=průměrný+plat+v+roce+1989&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

      Smazat
  8. Výborný a podnětný článek! Beze sporu, M. Jakeš byl významnou osobností československého politického dění. RIP!

    OdpovědětSmazat
  9. R.I.P

    https://img.blesk.cz/img/1/full/6446054_.jpg

    OdpovědětSmazat
  10. Nemel jsem ho rad, Bilaka take. Ted jsem si precetl Bilakovy pameti,kupodivu - SHODUJEME SE VE VSEM. Tak jsem se, nejvetsi nepritel KSC v CSSR, zmenil. A stacilo mi 20 let v USA. Nebyt Prazskeho jara, nebyl by 17.11.89, mohli jsme si krasne zit - coz za Novotneho bylo. Kdyby Jakes a Bilak vsechny hvezdy Prazskeho jara a 17.11. pozavirali, nadelali by mene skody nez to, co se po techto udalostech stalo. A to svinstvo, co ted panuje, nemuselo byt. A zadny Dubcek a pod. tohle svinstvo uz nezmeni. Je to mor a na nej se jen umira.V USA uz radi 250 let.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Poněkud opoždění poznání a přiznání. Kdyby... Kdyby lidé neskočili na špek Američanům, respektive jejich tajným službám (patřily a patří k nim i Svobodná Evropa a Hlas Ameriky...), zbylo by méně problémů a patrně bychom je sami dokázali zvládat.

      Smazat
    2. Pořád se zapomíná (nebo záměrně nepřipomíná) to, že svobodnější doba nenastala až z Pražským jarem, ale mnohem dřív, někdy už od r. 1965, kdy nastalo uvolňování, v cestování, knižní produkci a taky ve svobodě slova. Např. hudební pořady pro mládež na Svobodné Evropě už nebyly rušeny. To bylo za Novotného.

      Smazat
  11. Co naplat,do čela státu se dostali lidé,kterým jeho osud byl lhostejným.Hlavně že se sami "nabalíkovali",jak se obecně říká.Miloš ve své podstatě zůstal chudý,proti všem polistopadovým "politikům" včetně Havla.

    OdpovědětSmazat
  12. Nikdy jsem nebyl komunista, ale: Milošův Jakešův pověstný proslov z Červeného Hrádku novináři dodnes dosti hanebně prostříhávají, vysílají vlastně hlavně vytržené úryvky. To se to potom zesměšňuje. A ten proslov tehdy (1988 nebo 1989?) hned jeden tehdy mladičký disident musel žalobníčkovat do USA. Miloš Jakeš byl upřímný, opravdový, určitě i pracovitý. Ukazuje své švestkové knedlíky humorně, dokázal výborně a srdnatě přijímat smutky svého pokročilého stáří, což mnozí ovšem nedokáží. Film jsem žel zatím neviděl, ale z traileru se zdá, že tvůrcům jde hlavně o ironizování Jakešovy upřímnosti a tak podobně. Já říkám, prostě nepřevlékl kabát, vždyť právo na názor má každý. Pan Fr. Stárka nebo Stárek (sorry) se 1989 hned z vězení stal tuším plukovníkem, byl do té hodnosti asi dosazen, no budiž, ale ani v té hodnosti nepřestal být vlasáčem, jenž i dnes působí až nepříliš vábně či neupraveně. Další s odpuštěním vlasáček je tuším mladý pan Stankovič. A pan Věchet vypadá obdobně, opravdu do budoucna lídři naší společnosti mohou být hlavně máničky, například z pirátů, případně s dobrým vztahem k nápojům a k cigaretkám? Pan Jakeš prý ukázal na vysvědčeních ze školy jedničky, toho si vážím, a ukázal to asi černé na bílém. Prosím, ať předloží svá školní vysvědčení ke zveřejnění pan Karel Schwarzenberg - ať vidíme ty skvosty. M. Jakeš měl titul RSDr., ať jej získal kdekoli, tak titul platí a neberte mu ho. Před několika lety byl sražen autem, upřímně chci věřit, že to opravdu byla nešťastná náhoda. RSDr. Miloš Jakeš - RIP. Zájmy ČSSR hájil čestně.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vystoupení v Červeném Hrádku bylo okamžitě zmanipulováno a pozměněno televizními techniky, bezprostředně se tím sami pochlubili.

      Smazat
    2. Anonyme 4.08
      Zmanipulování vystoupení v Čeveném Hrádku pro národ idiotů a posměváčků je skutečností, brojlery s vystřiženým -o- bojlery a další manipulace.
      O rozšířenbí toho paskvilu na západ se postaral Sašenka Vondra, Vašíka Havla hošan atd ..

      Miloš Jakeš přerostl všechny svoje podlé pomlouvače a kritiky, byl to nekorumpovatelný a rovný člověk, takovým mravně velikým lidem náleží úcta ..

      Smazat
    3. Nebo bylo vystřiženo písmeno -r- ???, a stalo se nadužívaným ráčkujícími idioty -politiky, hmm hmm že že hcrr chrr rr rrr pane Havle ..

      Smazat
    4. 4:08
      Proč tak nestydatě lžete, za komáru by si určitě někdo dovolil manipuloval a ještě se s tím pochlubil s jeho hloupým projevem! Ach jo.

      Smazat
    5. Nešlo o ucelený projev, ale o odpovědi na jednotlivé otázky z pléna. Bezcharakterní svině to sestříhaly do projevu, který se pak jeví kostrbatý nebo i směšný. Hovada neměly tolik slušnosti, aby se Jakešovi za ten podraz omluvily. Teď pátrejte kdo je kdo. Když někdo vzpomíná Jakešův projev v Červeném Hrádku, hned víte, o koho jde. V roce 1990 nějaký opilý flašinetář video s Jakešem promítal na Národní v Praze. Moc lidí se na to nedívalo.

      Smazat
    6. Včera jsem tady napsal př. o tom jak si někdo za komoušu mohl upravit jeho projev, naprosto nemyslitelné. Ale cenzor nevím proč, př. sem nepustil!!

      Smazat
  13. Pan docent se hluboce mýlí, že změny byly nutné. Dokonce lze tvrdit, že změny, na kterých se podílel pan docent, byly naprosto zbytečné, protože Československo velmi velmi poškozovaly a v souhrnu nás všechny poškodily sražením země na kolena. Kdyby změny byly jako v Číně, tak jsme hospodářský tygr Evropy. Jakeš se těmito našimi změnami neušpinil. Zemřel jako slušný člověk bez zatížení svědomí napáchanými svinstvy. Neslavnou roli sehrála při realizaci změn sociální demokracie. Prostí členové vypadali jako hlupáci, kteří nevědí, která bije. Ti z této falešné strany, kteří skrytě nebo veřejně zaváděli kapitalismus, slušnými lidmi nejsou. Mělo by je už na do smrti trápit svědomí nad tím, co napáchali.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zcela souhlasím.

      Smazat
    2. Nepochopila. Změny byly nutné, ale ne takové, které jsme si nechali líbit od Havlův, Klausův a jejich kamaril.

      Smazat
    3. 0.39 - kdyby se stát nerozkradl, tak jsme možná byli "hospodářský tygr v Evropě". Co je to COVID-19? Nikdo se ve světě už nenechá okrást, tak to dělají přes pandémii, myslím si že virus se přežije, ale jak dostat peníze a ani nehnout "brkem"?

      Smazat
    4. Mýlí se pan Valenčík,nikoli pan Jakeš.Oni skutečně měli dělat více pro to,aby nedošlo k "hadrovému puči",a my zde již více než 30let nežili v tomto lumpenkapitalistickém bordelu!

      Smazat
  14. Velmi oceňujni tento nekrolog, který byl učiněn objektivně, s nadhledem, aniž by nutně musel kohokoliv z myslících lidí urážet či provokovat. J. Tichý

    OdpovědětSmazat
  15. Dneska Jakešovi rozumím !...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. asi mladej a blbej ,a nebo spise to druhe

      Smazat
    2. 2:50
      Asi jsem taky blbej, jak to tu kádrujete milý vasnodto. Citím se mlád i když 45 už není věk dorostence. Ale hrubé válcování, které se tu na celé kolo předvádí je kontraproduktivní. Potom následuje údiv, stejně jako s Babišem, že to způsobí opak. Dám vám radu, neútočte na 0:44.

      Smazat
    3. 2:50
      No..., jak jinak, že? Nic kloudnějšího z vás už ani vypadnout nemůže, co? Obdivuji vaší nesmrtelnost. Ono totiž, kde nic není, ani smrt...

      Smazat
  16. Byl to skalni vul ,tito verici zabili to co v podstate byla dobra myslenka pro normalni lidi.Docela dobre by slouzil i Hitlerovi neb Veril. Byl to kreten ktery to spolu se soudruhy tvrde ruky zabil jako mouchu na sejru ,proste Breznevuv milacek

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. hohohu- skalni volove jsou vsichni co lezou do politiky za ucelem se napakovat.
      Zadny politik nemysli na lidi v zadne zemi.
      Pouze kladni kralove a kladni diktatori to muzou spasit. Neb uz jim o mamon nejde .
      Kdo je dnes ve svete kladny diktator nebo dobry kral?
      Nic moc me nenapada snad jenom Brunejsky sultan ktereho vsichni lide v jeho zemi maji radi.
      On neni zadnej blb ma nekolik universit leta sam s letadlem atd.
      Zarathustra

      Smazat
    2. Obvykle na tebe (tykání má u mne v tomto případě význam pohrdání a urážky) neodpovídám hohohohuhu či co jsi, ale ty sám jsi se označil velice přesně a trefně. To všechno opravdu jsi. Navíc ubohý, blábolící, a co je pro tebe to nejhorší, už ani ne směšný.
      TY SÁM jsi sloužil našim SKUTEČNÝM nepřátelům, aspoň to tady pořád vykládáš, jak jsi utekl. TY JSI JIM SLOUŽIL SKUTEČNĚ, JEMU TO PODSOUVÁŠ. Neznám nic zbabělejšího, podlejšího a odpornějšího než takovýto přístup. ON si svoje obhájil. Ty nikdy. Ty se NIKDY neočistíš, i kdyby jsi o tom napsal padesát svazků pamětí, vydali ti je a dali Nobelovku a říkali ti jak jsi dobrej ...
      Nikdy, chápeš?
      Až ty budeš odcházet, přát ti to nebudu, to nepřeji nikomu, ale TY SI VZPOMEŇ ve své poslední chvíli na tento a další podobné žvásty, blekoty a výblitky, co jsi kdy prohlásil a HLAVNĚ SI VZPOMEŇ, JAK JSI ZRADIL SVOU VLAST.
      Na rozdíl od tebe měl čisté svědomí.

      Smazat
  17. https://www.info.cz/nazory/schovanek-jakes-byl-verny-stalinista-ktereho-k-moci-vynesly-sovetske-tanky

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Info je odpudivě exhibujicí plátek. S informacemi nakládá jako s hnojem.

      Smazat
    2. 1:17
      Dost ubohé. Nechápu, jak někdo se může ohánět takovýmto odkazem...

      Smazat
  18. Radime, Radime k tomu "změny byly nutné, protože se minulý režim dostal do slepé uličky a byl nejvyšší čas z ní vyjít" chybí dovysvětlit jak, na daném místě "z ní vyjít" bez velmocenské opory. K tomu bych uvítal zralejší úvahu. Předem děkuji. JiH

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. K 1:51, třeba byly změny skutečně nutné. Posloužili k sanování ekonomiky na západ od nás. Nevím, kde se u nás vzalo tolik bohatství, když jsme na tom byli dle současné propagandy tak bídně. Ale vykradli nás, včetně všech post socialistických zemí důsledně. A to čeho nedosáhli Francouzští poradci za první Republiky Československé, Němečtí okupanti za 2svv, ani tzv područí Sovětského svazu dosáhla až doba po převratu. Totální likvidace většiny průmyslu a jeho přetvoření v převážně montovny, likvidace potravinové soběstačnosti (přece si to můžeme koupit levněji- za co prosím Vás?), devastace armády, rodiny a lidských charakterů, atomizaci společnosti za účelem lepší manipulace, devalvace školství atd. atd. atd. Kdysi jsme žertem říkali "budujeme pro své děti socializmus, stejně si ti... nic lepšího nezaslouží". Dnes se omlouvám svým vnoučatům, co jsme jim připravili za budoucnost. Je to ovšem neomluvitelné, 2 světovou válku vybojovali vítězně muži, kteří byli o dost mladší, než já v té době, 20-30 let.

      Smazat
  19. hohohu, myšlenka i její formulace z 1:03 umožňuje spolehlivě stanovit váš intelekt jako podprůměrný. Příště buďte obezřelejší, když takhle vás admin pustil jen proto, abyste se znemožnil.
    1:17 váš odkaz na dílko páně Schovánka, pokud se vám zamlouvá, je ukázkou vaší povrchnosti. Vám zřejmě dokáže imponovat dětinská argumentace se stejným vyprávěním, které nepodkládá nic podstatného. Takoví se hodíte do jakékoli aktuální aktivistické organizace.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jelikoz vzdelance vis presne velke h o tom pozadi ktere bylo jak pred 68 az do 1989 nehodlam vubec reagovat na tvuj blabol .Jinak mne prekvapuje kolik lidi zde bez absolutni vedomosti o lidech u moci v te dobe jim najednou fandi .Proste pokud zili "byli pomyleni" Jinak cest a zejtra v sest

      Smazat
  20. Miloš Jakeš byl slušný, poctivý a mimořádně skromný člověk. Nezrazoval a nepodváděl. I ve vysokém věku si zachoval objektivitu a schopnost analyzovat objektivní skutečnost. Čest jeho památce. Petr Vorálek

    OdpovědětSmazat
  21. Byl to poctivý,skromný člověk

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Byl skromný a věrný vlasti. Čest jeho památce.

      Smazat
    2. Byl to poctivý,skromný a vzdělaný člověk. Mnozí dnešní politici mu nesahají ani po kotníky!
      https://aeronet.cz/news/video-generalni-tajemnik-uv-ksc-milos-jakes-jiz-v-cervenci-1989-durazne-varoval-pred-zadluzovanim-statu-u-zapadnich-mocnosti-protoze-to-povede-ke-ztrate-narodni-suverenity-ve-svem-projevu-odhalil/

      Smazat
    3. A právě proto, mu dnešní pokřivenci nedali pokoj. Kydat hnůj umí každý, ale zkompromitovat ho, nedokázal nikdo...
      Lži, pomluvy, zesměšňování..., toť vše co dokážou..., ubohost jim vlastní.
      Čest jeho památce.

      Smazat
    4. A to, že nechal střílet do lidí na hranicích vám vy pokrytci nevadí?? Sám o tom zákonu rozhodl a že tady ponechal 20 let okupanta rusa taky ne??
      Vy zastánci rudého darebáka?!

      Smazat
    5. Nevadí, 11.23. Nevadilo by, ani kdyby Evropa střelbou efektivně odrazila invazi z jihu - které podléhá.

      Státní hranice jsou od toho, aby se bránily! Nevadí vám střelba na hranicích Izraelci? Ozbrojenci na hranici USA?

      Vy, zastánče lži a pokrytectví... a politického hlupáctví...

      Smazat
  22. Vyrovnal se svým pádem tak jako málokdo. Zachoval si své přesvědčení a ač byl zesměšňován pro své rétorické schopnosti, tak lze s odstupem času konstatovat, že si alespoň na nic nehrál a na rozdíl, od celé řady dnešních politiků, si nemastil kapsu kudy chodil. Navíc byl schopen, poměrně přesně, vyhodnotit a analyzovat co se tu stalo a kam to celé spěje. Čest jeho památce.

    OdpovědětSmazat
  23. Smrt pana Jakeše není v jeho věku nic překvapujícího, přesto kolem mě neprošla jen tak bez povšimnutí. Vybavil jsem si toho člověka a přestože ho osobně neznám, vyvolalo to ve mně pocit ztráty. Podobně na mě zapůsobila ze známých osobností i smrt Castra, Kryla, nebo Gotta. Obecně lidí, kteří si zachovali tvář a rovnou páteř. To je kredit, který se neváží penězi a zpravidla také není finančně oceňován, ale jehož hodnota je opravdovější a trvalejší.
    Naproti tomu skon Havla, navzdory intenzivně budovanému kultu, ve mně nevyvolal žádnou odezvu. Pozitivní ani negativní, prostě nic. Přijal jsem tu zprávu zcela lhostejně, asi jako když mi coby nesportovci někdo sdělí výsledek jakéhosi sportovního utkání.
    Pan Jakeš zřejmě nikdy nebyl osobností které se nazývají populární, k nimž se kdekdo hlásí a oslavuje je. Ale zanechal přesto stopu, která navíc svědomí netíží. Možná i proto se dožil tak požehnaného věku. Nechť odpočívá v pokoji.

    OdpovědětSmazat
  24. nojo už nebudem moct říkat - Jakeši vrať se vše odpuštěno - současní "politici" mu nesahaj ani po kotníky - jsou to všechno odklaněči a zmetci, čest několika vyjímkám.
    23:02 Co se tejče peněz komediantů a trubadůrů - ať si je klidně měli - horší na tom je to jak po puči řvali jak je komančové utiskovali - holt pro ně je na prvním místě kolaborace s režimem - ne nadarmo kolaborovali i s náckama.

    OdpovědětSmazat
  25. Zatímco my si vlečeme svůj kříž, jiní už systém defenestrovali...

    https://www.youtube.com/watch?v=c3Dz6FOE_Gk

    Byl to jen přelet ...

    https://www.youtube.com/watch?v=-L5SwisFSCE&list=RD-L5SwisFSCE&start_radio=1


    https://aeronet.cz/news/video-generalni-tajemnik-uv-ksc-milos-jakes-jiz-v-cervenci-1989-durazne-varoval-pred-zadluzovanim-statu-u-zapadnich-mocnosti-protoze-to-povede-ke-ztrate-narodni-suverenity-ve-svem-projevu-odhalil/

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  26. Velmi zajímavé i ohlasy něco prozrazují o naší společnosti. Lítá od patentu k pangejtu. Jedni by mu stavěli pomníky a druzí ho posílají do pekla. Oboje je podle mne špatné. Jeden závěr pro sebe mám, naše demokracie je nemocná, protože dovoluje kopat do starců.

    OdpovědětSmazat
  27. Nic proti panu Jakešovi nemám ale převratu zabránit nemohl nebo ho garantovala gorbačovova armáda.

    OdpovědětSmazat
  28. ´Těžko porovnávat Jakeše s Havlem. Jeden myslel státotvorně a ten druhý jen na svůj prospěch. Jeden žil druhý si užíval, taky se to projevilo dožitých letech.
    lada

    OdpovědětSmazat
  29. A co ten Jakeš vlastně provedl? Mám právo se ptát. Petr Hampl překvapil

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/A-co-ten-Jakes-vlastne-provedl-Mam-pravo-se-ptat-Petr-Hampl-prekvapil-630691

    OdpovědětSmazat
  30. Za co byste chtěli komunisty trestat , že jsme tu za Husáka žili v pohodě bez nezaměstnaných , bezdomovců , exekucí , obstavených penzí , podvodníků s hrnci , že se za nich postavilo 1 200 000 bytů , přes 30 elektráren , přehrad , stovky továren , škol , poliklinik , kulturních domů ,nejnáročnější stanice pražského metra , dálnice , že jsme měli vyspělý průmysl , školství bez inkluze , společnost bez multikulti , zemědělství nás stačilo uživit ? Dnes je stát rozkradený , zadlužený , skoro nic tu Čechům nepatří , chybí lékaři , zdravotní personál , řemeslnící , technici , neustále rostou ceny potravin , nájmů , energií , atd. ! Dnes jsme jen nesvéprávnou nesoběstačnou bruselskou a německou kolonií , dokonce nám nakazují, jak se má co jmenovat , cpou nám sem muslimy a v cizím zájmu okupujeme cizí země ! Jak chce potrestat za tohle potrestat kapitalisty a jejich poskoky ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobrý a pravdivý příspěvek.

      Smazat
    2. 10:21
      Myslíte tu umělou zaměstnanost, kdy se v práci pila kávička do pul osmé, pak se něco do devíti udělalo, svačinka, hodinu, potom zase něco málo, obídek , cigárko, tak to fungovalo u nás 15 let.
      Pokud má někdo obstavenou penzi nebo axekuci, tak si za to v 95% muže sám,myslíte ty paneláky, králičárny?? opravdu super,přehrady byla nutnost nic jiného proti povodni nebylo,maslíte ty elektrárny co zničily naše lesy?!,stovky strojově zastaralých továren?,dál už to nemá smysl!

      Smazat
    3. Pro 11:17, víte kolik asi stojí byt v králikárně?
      Ca 70000 za čtvereční metr (dle hodnoty mého bytu v té králikárně). Nechtěl bych být dnes mladý a bez pomoci, tohle je likvidační nejprve pro mladé a následně pro národ. Idiotický termín králikárky použil idiot obdobného formátu, který pohrdal svou zemí a sloužil cizině a to ne z přesvědčení ale za jidášský groš. A za exekuce mohou stejnou mírou lidi tím, že naletěli na vábení gaunerů, kteří půjčují i ti samotní gauneři (dnešní pojem šmejdi) kteří jim půjčili. Když jsem si kdysi v cizině bral hypotéku, tak moje banka přesně veděla kolik jsem schopen zplatit a tolik mi dala. Dnes se půjčuje kdekomu a na kdeco (nepotřebné dárky k Vánocům, já se za mládí obešel bez nich a nemám pocit ztráty), je to podlé, nemorální a trestuhodné jak dle světské tak církevní spravedlnosti. Já bych se u neplatičů nejdříve ptal, kdo jim půjčil a jak se ujistil že ten člověk/rodina je schopen to splatit? A pak bych exekuci podělil mezi oba, případně bych nemravnému půjčovateli dal kulové s přehazovačkou. To by je vyučilo. Znal jsem mladíka bez skrupulí, který se vrhnul do takovéhoto biznisu.... všichni si to okomentují sami, hlavně snaha se obohatit bez ohledu na utrpení druhých

      Smazat
  31. ...a on o tý Zagorce lhal? Že z toho jeho slavného projevu mají mnozí takovou srandu. Mě to teda humorné nepřišlo. Všichni Zagorce podobní umělci(i herci) byli tenkrát za vodou a žili si jak prasata v žitě(snad jen krom Kubišové, které se mnozí vyhýbyli). Po revoluci museli být první na tahu aby náhodou o něco nepřišli a nepromarnili novou příležitost. Povedlo se i přes ty nářky, jak nemohli, nesměli, byli omezováni, neměli svobodu...Myslím, že všichni ti tenkrát ublížení umělci, herci,by měli Jakešovi líbat ledrp a to včetně familie Hrušínských., Kolářové, Svěráka. Menzela... M.R.

    OdpovědětSmazat
  32. Spousta komentářů a hodnocení, některé zcela mimo hranice slušného chování, jiné vybízejí k zamyšlení. Minulý režim nebyl bez chyb. Na vedoucích místech se objevovalo stále více egoistických, pokryteckých a nekompetentních lidí. Ti obvykle využívali stranická hesla k represím vůči svým oponentům. Jejich argumentace bývali plné politicky korektních frází, kterým oni sami nevěřili a právě tento typ lidí patřil mezi hlavní příčiny nespokojenosti ve společnosti.
    Vedle slušných a rozumných komunistů se do strany dostali prospěcháři a někdy opravdu zlí lidé, kteří v rámci svých možností škodili svému okolí buď pro ukojení ješitnosti a touhy po moci, nebo z důvodu pletichaření za účelem získání výhod na úkor jiných. Bylo toho hodně, co se mělo změnit, ale základní majetková struktura státu to být neměla. Přiznejme si, dnes už víme, že jiní tehdy věděli o riziku které plyne z možného směřování zemí socialistického bloku pro stabilitu západní společnosti. Nezávislost na zahraničním kapitálu, soběstačnost, sociální forma zřízení, silná armáda a další aspekty mohli být dobrým příkladem pro kolonizované a nebo ekonomicky či vojensky vydírané země světa.
    Strana, zejména Ti oddaní myšlence socialismu, nepochopila, že občanům je potřeba spoustu věcí vysvětlit a poskytnout i informace v takovém rozsahu, aby občan sám mohl pochopit rozdíl mezí společností "západu" a "východu". Propagandistické hučení bylo silně kontraproduktivní a vyvolávalo zcela opačné nálady, než vyvolat mělo.
    Následné změny směrování a vychvalování západního způsobu života totálně ohloupili drtivou většinu Čechů a Slováků. Mnozí sice tušili a chápali negativa západního způsobu života, ale jejich názory se obvykle setkávali s drtivou kritikou a z veřejného prostoru byli zcela vymazány.
    Jakeš měl svoje představy o sociální společnosti a s těmito představami nejsem v rozporu. Moje chabá mysl by měla mnohem méně výhrad k jeho představám, naproti srovnání s představami dnešních politických špiček a špičiček. Ten bordel co je zde nyní, nemá s řízením a budováním suverénního státu nic společného.
    Ti, co žijí vizí velké sjednocené Evropy se nastoupená cesta po roce 89 zamlouvá, ale já vidím pouze chování totožné s těmi, kteří pro mě v minulém režimu byli pouze "komunistická prasata", za války kolaboranti a dnes? Dnes asi fanaticky proevropští a prozápadní. Tedy ti, co zcela opomíjejí poukazovat na nesmysly a nedostatky západní společnosti, ti co zakrývají pravou podstatu EU.
    Tehdy, za minulého režimu, jsem si ještě neuvědomoval, že určitý typ chování se objeví v každém zřízení a pokud se společnost neumí těmto negativním jevům bránit, spolehlivě ji to rozkolísá a následně i zahubí.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ABC
      „Dávejte tedy, co je císařovo, císaři, a co je Boží, Bohu.“ Komunisti ukradli i císaři i Bohu. Tak co s nimi. Leda tak s nimi jít do pekel.
      Jenže tady se vyrojilo nostalgických "aparátčíků" až se divím, že jsem na stránkách, které předkládají pohled SPD.
      ABC, ve vaší kritice systému je určitě hodně pravdy, ale jedovatý kořen celého komunistického systému neodkrývá!

      Smazat
    2. 20:38

      Mohl byste prosím sepsat aspoň zevrubný seznam komunistů s bohatství, na které si za socialismu přišli? Můžete začít třeba tím Jakešem a výpisem jeho nakradeném bohatství. Předem velice děkuji.

      Smazat

    3. 20:38
      Jedovatý kořen komunistického systému? Zajímavě řečeno.
      ČR v osmdesátých letech byla rozhodně spravedlivější společnost, než dnes.
      Víte, komu komunisti sebrali majetek? V první řadě feudálům, kteří ten majetek vesměs nakradli a uloupili, církvi která rozhodně není svatá a jež o bohu kázala pouze za účelem vlastního prospěchu a získání moci? Nechtějte mě rozesmát. To, že se v těch letech děli nechutné věci spočívá v lidské nedokonalosti. Tehdy komunisti nedokázali usměrnit a pohlídat zejména chování prospěchářů. Bohužel .... majetek se měl sebrat pouze těm, co kolaborovali. A těm se neměl v žádném případě restitucemi vracet. Šlechtě a církvi? Ostatně, co se dělo v demokratických zemích v těch letech? Jak se měli černoši v USA? Jak se vyrovnávala Francie s touhou Alžířanů po samostatnosti? Byl napalm tou správnou odpovědí?
      Kdo z dnešních bohatých nabyl majetek poctivou a tvořivou prací? Privatizace, rozkrádání, korupce, klientelismus, dotace ... atd. Máte pocit, že je to spravedlivé?
      Víte co je totální průser? Že Ti Vaši "nostalgičtí aparátčíci" vesměs neměli se stranou nic společného .... což je poznat s obsahu textu. Píší zde lidé, kterým není lhostejné nasměrování naší země a její stávající stav. Poukazuje se tu na skutečnost, po třicet let skrývanou, že tehdejší režim nebyl totalitním peklem, ale sociálním státem s dobovými problémy. A milý pane či paní, lidem kteří používají kritické myšlení a mají své zkušenosti, báchorkami mysl nevymyjete.
      ABC

      Smazat
    4. 20:38
      Můžeme se společně zamyslet. Náš premiér, oligarcha Andrej, prohlásil, že nejsme banánovou republikou. Otázkou je, zda má či nemá pravdu. Zkusme si nastínit parametry suverénního státu, porovnat je s parametry banánové republiky a takovou amatérskou analýzou si na otázku odpovědět. Potom můžeme podiskutovat na téma "naše třicetiletá cesta k prosperitě" a nebo "naše třicetiletá cesta od relativní suverenity ke statutu banánové republiky".
      Líbí se Vám můj návrh?
      ABC

      Smazat
    5. Napoprvé odpověď neprošla. Tak snad jen technický zádrhlel.
      Tvrdíte, že minulý režim nebyl totalitním peklem. Tak tedy byl předpeklím. Založeným na lačnosti po majetku, moci, na třídní nenávisti a podobných lahůdkách. Jsem důchodce, takže píšu i z osobní zkušenosti. I já ovšem píšu jako člověk, kterému není lhostejné směřování republiky. Nebudu ale kvůli tomu obhajovat minulou totalitu.
      A co se týče té suverenity ČSSR. Jaká asi mohla být za studené války pod diktátem UV KSSS, tím spíš po intervenci v 68 ?!
      To, že po pádu socialistického tábora nabídl Západ jen vytěžování nových členů EU, liberalistický marasmus a nového nepřítele, to je jiná písnička - duchovní bída a úpadek, která stíhá zřejmě celé lidstvo. Ale to nijak neobhajuje minulý zlořád. O tom byl i můj první příspěvek.

      Smazat
    6. A ještě otázka? Proč tedy ten socialistický systém padl v průběhu jediného století? Asi bylo něco shnilého ve státě dánském ...

      Smazat

    7. Milý pano Kolokol,
      dovolím si Vás citovat "založeným na lačnosti po majetku, moci, na třídní nenávisti a podobných lahůdkách". Lidé chodili do práce a snažili se v rámci tehdejších možností uspokojit své potřeby, stejně jako v jiných zemích a stejně jako dnes.
      Pokud si sám pro sebe porovnám tehdejší morální stav společnosti, vychází mi bohužel lépe. Citované velmi trefně popisuje dnešní stav naší společnosti až podivuhodně přesně.
      Tehdejší režim investoval do všech oborů, stavěl byty, veřejné stavby a ekonomiku udržoval ve vyrovnaném stavu. V tom mi asi odporovat nebudete. Od války se životní úroveň občanů hodně pozvedla. Pozvedla se v rámci schopností a možností státu. Stát se nezadlužil. Na svůj provoz si musel vydělat a ještě při tom živil mocnou armádu s ohledem na zcela reálné nebezpečí, číhající na západě. Viz. Vietnam, Korea, Irák, Libye, Srbsko, Jihoamerické země, Afrika ... a další. Tam západ raboval, destabilizoval, případně se přímo vojensky angažoval. My jsme nemuseli mít obavu z nasazení v cizí zemi za cizí zájmy. Ekonomika, byť svázaná RVHP, byla v porovnáním s dneškem naprosto suverénní.
      Uvědomujete si, co nás těch třicet let demokracie stálo? Příjem z privatizace (stát se zbavil výrobních prostředků a tím i důležité ekonomické páky), každoroční státní rozpočty a navíc dluh státu. K tomu přičtěte zadlužení obyvatelstva, tuším cca: 2miliardy a vyjde Vám z toho ..... ?
      Proč tehdejší režim padl? K tomu vedlo jistě mnoho příčin. Tlak západu, podporou a placením opozice, ekonomická embarga, k tomu i nekompetentní vedení strany, nevyzrálé obyvatelstvo, které si neuvědomovalo nabytých výhod a nechalo se nalákat na pozlátka západu, stejně jako indiáni směňující sklo za zlato a území a další. .
      Bývalý režim měl k ideálu daleko, ale od převratu jsme udělali mnoho kroků zpět. Dnešní suverenita je pouze na papíře. Suverénní stát musí splňovat alespoň základní parametry:
      1) vlastní a suverénní řízení ekonomiky s vlastní měnou
      2) dostatečně silnou armádu na ochranu svého území a hranic
      3) nezávislou zahraniční politiku bez předsudků
      4) schopnost eliminovat podvratné zahraniční živly, tím mám na mysli neziskovky či nechtěné turisty
      5) soběstačnost ve výrobě potravin, včetně kontroly kvality a ochrany vlastního trhu
      6) těžký a střední průmysl ve vlastnictví státu
      atd.
      Můžete doplnit další body.
      Jsme na tom se suverenitou po třiceti letech hůře a nebo lépe?
      ABC

      Smazat
  33. Co se týče Jakeše, tak to byl jen hloupý a zanícený komunista, který věřil do konce života tomu nesmyslu. Že nebránil stát proti ruské okupaci, že nechal střílet na hranicích do lidí, že rozhodoval o tehdejších duležitých věcech státu, jako naprostý diletant je jen jeho vizitka komunisty, který šel proti vlastním lidem!!
    Potom nechápu jakou uctu k němu mít.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Velmi se mýlíte nebo jste za 30 let zpracovaný masmédii. Havel byl vyčuraný opilec, který celý život jenom škodil"obyčejným" lidem. Dnešní politici mající koupené tituly mu nesahají ani po kotníky.
      Má ještě někdo iluze o převratu v roce 1989? čas:58:50 https://youtu.be/udCikxKh2Ro?t=3532 https://cs.wikipedia.org/wiki/Palachův_týden
      Byl jsem antikomunista,ale nedelejte z Jakese idiota pochazel s chude rodiny. Od roku 1937 začal pracovat jako montér v Baťových závodech ve Zlíně (v letech 1949–1989 přejmenovaný na Gottwaldov), kde současně navštěvoval Vyšší průmyslovou školu elektrotechnickou. V roce 1944 absolvoval s vyznamenáním. Tedy u Bati s vyznamenanim tak to asi zadny vul nebyl a jako elektrotechnik urcite vedel co je Boiler a co Broiler.

      Smazat
    2. Nepište blbosti , za té ruské " okupace " jsme se tu měli nejlépe , teprve dnes jsme zadlužená nesvéprávná nesoběstačná bruselská a německá kolonie , s bezdomovci , nezaměstnanými , exekucemi , zničeným průmyslem , školstvím , s nískou porodností , je tu 500 tisíc migrantů a přibývají i muslimové a mešity !

      Smazat
    3. 19:22
      Tak napsat, že jsme se měli za Ruské okupace dobře, muže jen totální id.... a vlastizrádce. I kdyby to byla pravda, tak přítomnost cizích vojsk na našem uzemí je nepřijatelná, ale vám jako kolaborantovi s Rusem vyhovovala..Píšete totální do nekonečna omílané nesmysly, jaká kolonie, jen díky vybudovanému prumyslu Němcem tady máme práci a lidé se mají velice dobře, ti vaši bezdomovci, zadlužení, axekuce mají lidé hloupí a ti kterým tak vyhovuje žít!
      Kde máte ty vaše muslimy, já v Liberci žádné nevidím ani mešity, jen hloupš žvaníte!

      Smazat
    4. 19:08
      Srovnávat demokrata pana Havla s totalitním komunistou Jakešem, snad nemyslíte vážně!!
      Kolik měl Jakeš na triku zavřených lidí v kriminálu za své názory, kolik zničil svojí primitivní rudou politikou a terorem lidských osudu a vy se ho budete takového darebáka zastávat?? to budete stejný darebák jako on!
      To, že se vyučil neznamená, že nebyl idiot, už jenom ta jeho neschopnost něco kloudného ze sebe dostat, vždyť ty projevy byly jedno velké utrpení!A jeho rozhodování jako vrcholného politika taky katastrofa!!

      Smazat
    5. 10:57
      stačí vyjet kousek dál od Liberce a pořádně se rozhlédnout. Jenže kde vy byste chtěli něco vidět. Máte se dobře, tzn. že se mají dobře "fšichni". co?
      Má ty svatá prostoto.

      Smazat
    6. 10:57 Hovno z toho, tam dělaj leda Poláci a Ukrajinci!My tu nepotřebujem zabetonovaný plochy orné půdy montovnama pro německé majitele, ale spíš špičová vědecká pracoviště co nás budou živit pouhýma licencema a zachovaj netknutou krajinu. Pak se obnoví i potravinová soběstačnost.

      Smazat
  34. Nemusel to být zlý člověk, ale byl dosazen SSSR a nejspíš jeho hlavním úkolem bylo, nedopustit návrat demokratizace, která zde „řádila“ v šedesátých letech. Zadaný úkol plnilo vedení KSČ, jehož byl významným členem, tzv. normalizací, tedy umrtvením politiky a ekonomiky. Přivedli zemi k událostem 89. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo patřím k bezpartijním pamětníkům, pamatuji roky 67, 68 nešlo o žádný krvavý převrat ani o žádnou kontrarevoluci, to nějakej snaživec bonznul v Kremlu a následkem byla naše tragedie a začal konec obdivu levice intelektuály na západě. Možná to byl začátek konce... My chtěli jen demokracii a s ní, jak zpívali W+V " nebe trochu doleva". Díky SSSR jsme sklidili normalizaci, jako poslední stádium socialismu. To v čem teď šlapeme po kolena, taky není pravé ořechové. Vracet se nelze, musíme vymyslet něco lepšího.

      Smazat
  35. Jako většina tehdejších blbečků jsem se bavil, když Jakeš na Č.H. vykládal, že se cítí jako "kůl v plotě"..smáli jsme se, protože jsme nepochopili o čem mluví !..a jestli to dodnes někdo nepochopil,..tak vysvětlím ! Mluvil o tom, že je obklopen nomenklaturními komunisty typu Čalfa, Dlouhý a můžu jmenovat další od nejvyšších funkcí, kteří se nemohli dočkat až zahodí kom. legitimace a budou privatizovat náš společný majetek jenom pro své rodiny...Nebo vy znáte někoho z rodin tehdejších nejvyšších funkcionářů, ministrů, ředitelů bank, kteří rozdávali nesplatitelné úvěry, atd,..kteří by vyznávali komunistické myšlenky ???..Já NE !!!..Jakeš byl poctivý komunista, ale bohužel nebyl vhodnou osobou do tehdejší politické situace..ale taková osoba nebyla v té době asi nikde v tzv.soc. státech, protože všechny se složily jako domečky z karet. Přesto věřím, že tzv. socialistický ekonomický systém je perspektivnější než kapitalismus !..Jistou naději bych býval viděl, kdyby se podařilo uhájit novou formu demokracie a socialistické ekonomiky/Šik/ v r. 1968.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:49
      Každý systém je ohrožen zkostnatěním řídících struktur. Řízení státu nelze dlouhodobě provozovat v režimu klientelismu. Tím se řídící aparát degraduje ochuzením o schopné a morální lidi, kteří se v klientelismu nemohou prosadit v dostatečném počtu na důležité (významné) pozice.
      Je zcela lhostejné, zda jde o malou firmu, korporaci či stát. Čas od času přijde doba změn a v tu chvíli jste bez funkčního aparátu namydlený. Prospěcháři nejsou schopni problémy řešit a obvykle začnou kupit chybu za chybou. Listopad 89 je knižní případ. Západ nás zabral bez výstřelu a spousta Čechů tomu ještě tleskala.
      ABC

      Smazat
  36. Milouš mohl být rád, že dopadl, jak dopadl. Kdyby se v r. 1989 odhodlal k použití síly, tak skončil jako Ceausescu v Rumunsku - s kulkou v hlavě.

    OdpovědětSmazat
  37. Ze cteni vasich prispevku je citit nostalgie po minulem rezimu. (1948-1989).
    Chci vas proto o necem informovat. (Mam to z Wall Street - Journal z drivejsi doby.)

    Vy jste meli po roce 1989 silny prumysl. Byli jste pomerne uspesni o proti jinym zemim. Misto, aby jste ho modernizovali
    (ten prumysl) a pronikli na svetove trhy, tak jste ho PRODALI do cizich rukou.(Lacine !)
    Ti kteri ho prodali, byli z 99 % byvali aparacnici.
    Tak se stalo, ze cast vasi rude slechty zbohatla a vetsina straniku byla osizena o podil na prodeji vasich hodnot a resources.

    NEnadavejte mi ! Ja to cetl a vy sami se zamyslete, je-li to pravda, ci ne.
    A uz jste se nekdy zamysleli, kde ty penize jsou dnes ?
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je celkem jedno , kdo privatizoval , výsledek by byl stejný , ne li horší ! Celou rozkrádačku umožnil kapitalizmus , za totáče si nikdo nějaké podniky přivlasňovat nemohl !

      Smazat
    2. "Vaše" hnědá černá šlechta nemusela nic privatizovat, jen si vás mezitím lépe "pootočila" na talíři, aby vás mohla lépe a pohodlněji "sežrat".
      Nemáte se sami čím chlubit. Ten prodej nám byl vnucen právě vaší šlechtou. Podívejte se do všech bašt vašeho "vyspělého" kapitalismu, co se dnes děje a mlčte. Podívejte kam to "dotáhla" s ekonomikou Amerika (stejně jako další "vyspělé státy"), která musí většinu prodávaného zboží "amerických značek" dovážet z Číny. Opravdu skvělý příklad k inovaci! Ryze kapitalistický!
      Rozumbrado!

      Smazat
    3. Myslím, že vaše informace z Wall Street Journal není přesná. Údaj o 99% aparátčíků je velmi úsměvný... Hybatelem ekonomického a společenského rozvratu byli lidé z okruhu VH a VH samotný. Oni vydávali příkazy nejprve k zastavení exportu, následně k atomizaci podniků, nebo dokonce k jejich zrušení. Oni zahájili a až do konce vedli vyvádění národního majetku do zahraničí, tunelování bank, restituce a privatizaci. Na mnohé si najímali více, či méně ochotné slouhy. Cílem nebyla ekonomické reforma a posílení pozic federace, cílem, ale destrukce systému ve prospěch Německa a dalších západních zemí, obnova kapitalismu a likvidace federace. S plnou hubou Masaryka zničili jeho největší životní dílo, československý stát. A neomlouvá je, že byli řízeni a úkolování tajnými službami ze zámoří a západní Evropy.

      Smazat
  38. POZOR na budoucnost !
    V nasem Congressu je mnoho oportunistu, kteri jsou ochotni prebehnout na stranu Globalistu.
    Jim nestaci zakladni prijem $ 180 000 rocne + benefity a kdyz Globaliste daji vice , tak nase (i vase) budoucnost je podchmurna.
    To by znamenalo pro vas , ze vy budete financovat invazi barbaru do Evropy a o existenci vasi vlady se bude jednat mimo vase uzemi.
    Budete provincie svetoveho imperia s jinou svetovou vladou, ktera nebude vase.
    h.

    OdpovědětSmazat
  39. Má ještě někdo iluze o převratu v roce 1989? čas:58:50 https://youtu.be/udCikxKh2Ro?t=3532 https://cs.wikipedia.org/wiki/Palachův_týden
    Byl jsem antikomunista,ale nedelejte z Jakese idiota pochazel s chude rodiny. Od roku 1937 začal pracovat jako montér v Baťových závodech ve Zlíně (v letech 1949–1989 přejmenovaný na Gottwaldov), kde současně navštěvoval Vyšší průmyslovou školu elektrotechnickou. V roce 1944 absolvoval s vyznamenáním. Tedy u Bati s vyznamenanim tak to asi zadny vůl nebyl a jako elektrotechnik určitě věděl co je Boiler a co Broiler. Zlatí komunisté oproti dnešním zlodějům.

    OdpovědětSmazat
  40. Takoví politici nám budou chybět stále více. Těch co sledují jen své zájmy je moc, už jen na pořádnou ostudu. M. Jakeš byl lepší, než se dříve zdálo

    OdpovědětSmazat
  41. Čest a sláva M. Jakešovi

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. a take dalsim hrdinum naseho delnickeho hnuti hlavne tvrdeho s Gottwalda a i dalsich soudruhu nekdy omylem popravenych nekdy pomylenych nekdy umlacenych ,Strana to vi a vzdy zvitezi souhu

      Smazat
  42. Ani já nejsem jednoznačně přesvědčen, že "změny byly nutné". Určitě asi nebyla nutná změna toho, čemu jsme ve školní výuce říkávali "společenský řád", nebyla asi nutná přeměna socializmu na kapitalizmus. Čínská lidová republika pevně drží socialistický řád a je hospodářky (prý) nesmírně úspěšná, odteď do pětadvaceti let nebo i dříve předstihne Spojené státy americké (možná je předstihne i Indie?). Naproti tomu USA plus Evropská unie, vlastně celý takzvaně Západ, je k dnešnímu datu v obrovském, skoro neřešitelném marazmu. Když se na internetu vyskytne česká anketa, jaké uspořádání považují občané za nejlepší, tak šedesát procent respondentů hlasuje pro "(Dubčekův )socializmus s lidskou tváří". Nastojte, existuje oficiální videozáznam z roku asi 1990, kdy Václav Havel nás všechny ve svém proslovu na Václaváku uklidňuje přibližně slovy "Občané, vůbec se nebojte, že bychom vám chtěli chystat nějaký kapitalizmus". A já opravdu nevím a váhám, zda v té chvíli Václav Havel sám věřil cestě socialistické, anebo zda ve službách Západu jen takto blafoval a slovně nás klamal ...

    OdpovědětSmazat
  43. Porovnávat Jakeše s Havlem těžko?
    Ale lehko , Anežko, lehko.
    Jakeš přes veškerou přízeň i nepřízeň dějin i hysterie neřešil Svět. Zůstal svůj a náš.
    VEŠkrna byl všechno možné, co právě západní ksindl potřeboval. Jeho integrita ... o lala ... byla velmi důvěrně formována mírou jeho vlastní morální deformace. A devastace.
    Zůstal nakonec jen tou lavičkou pro potřebu venčených psíků.
    Havel byl obyčejný přizdisráč , který se choval domněle statečně jen proto, že měl privilegia, o nichž my dodnes nemáme úplně jasno.
    Krafat oproti Jakešovi uměl. Ale takové selhání v rámci praktické politiky by nezvládl ani prosluněný JeltSYN.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  44. Co bylo nerovnoprávného na postavení zemí v RVHP?
    RVHP asi moc nefungovala, ale nebyla to organizace, která by omezovala vnitrostátních kompetence zemí, které byly členem, nevymýšlela nesmysly, věnovala se ekonomice resp. spolupráci v rámci netržní plánované ekonomiky. Ostatně ekonomika - to byl původní účel EHS, předchůdce EU. EU se cpe do všech sfér života zemí, lidí i firem a jen jim ztěžuje život.

    OdpovědětSmazat
  45. Chci odpovedet na dva prispevky !

    12:06 - Me nevadi, ze jsem ve tvych ocich sasek, ale neobvinuj me z "naparovani" !
    Uz nekolikrat jsem napsal , ze jsem DUCHODCE a je mi jasne, ze se se mnou uz nepocita. To je zakon kralovny prirody !
    (Vzdyt uz je to 52 let, co prisli do Ceska Rusi.)

    18:27 - President Trump nemuze nic zmenit v tech velkych mestech , ktere jsou v rukou "demokratu" = GLOBALISTU.
    To , co se tam deje, si musi vyridit mezi sebou mistni obcane a pravdepodobene potece krev !

    V Americe je v tuto dobu 46 millionu nezamestnanych kvuli CORONA-VIRUSU. Z toho je 16 millionu lidi bez jakehokoliv prijmu a dostavaji hromadne EVICTIONS - coz je vykopnuti z bydleni, pro nezaplaceni najmu !
    Oni ziji na ulici !
    To zavinila cinska NEMOC a cela Amerika je ochrnuta.
    To rozhodne NEZAVINIL president Trump !
    Kdyby mu doktori nesvazali ruce, tak by rozjel Ameriku do 3 tydnu !
    Knihovny jsou zavrene, banky jsou zavrene a vubec vse, co neni dulezite k zivotu je zavrene. Letadla do Evropy neletaji. Nase linka z Fort Myers do Duseldorfu a do Berlina je zrusena.
    Mosty do Canady na severu statu jsou zatarasene !
    Jak to skonci NEVIM. Influenza v roce 1918 trvala 2 roky.
    Jak bojovat s virusem NEVIM, nejsem doktor.

    A je zbytecne krisit k zivotu socialismus ! Tam kde to udelali, je HLAD a bida. Rhodesie, South Africa a kousek od Floridy je to Venezuela a Kuba.
    h.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:16
      Tu Čínskou nemoc, respektive její vývoj si USA platili, což myslím zmínil i tolik obdivovaný prezident Trump. Problém totiž není v Číně, ani mezi střední vrstvou v USA, problémem jsou nadnárodní korporace a struktury, kterým jsou státy ukradené. Ať Čína, tak USA.
      V ČR v osdesátých letech nezaměstnaní nebyli, bez práce byli snad pouze rómští informátoři a veksláci.
      Popište Vašim nezaměstnaným režim v ČR z doby mezi lety 1980 - 1990 a zeptejte se jich, jak jej hodnotí. Hromadění majetku jednotlivcem není pro společnost nikterak prospěšné a společnost .... to jsme my všichni. Společnost se hodnotí podle toho, jak se umí postarat o děti, důchodce, nemocné a potřebné. Společnost se nehodnotí podle mrakodrapů a víte proč? Obvykle to není poznat, ale jakmile se objeví problém, přírodní katastrofa, sociální nepokoje atd. , hnedle se ukáže co je pro život nepostradatelné. A milionáři, herci, sportovci a zpěváci to rozhodně nejsou. Mnohdy to platí i pro politiky ...
      ABC

      Smazat
    2. 20.16 Rhodesie a South Africa nejsou socialistické, ale BLMácké organizované Deep state za účelem vykradení přírodního bohatství.

      Kuba a Nicaragua jsou obětmi embarg "sankcí" ze strany USA a vazalů, na rozkaz banksterů rozzuřených zastavením rabování těchto zemí cizáky...
      Přesto, jako obdobně týraná KLDR, jedině díky socialistickému systému odolávají, udržují si nezávislost...

      Smazat
    3. 20:16
      Kuba? Kde žiješ, že plácáš takové nesmysly. Já tam byl a o hladu nikde ani zmíňka.

      Smazat
  46. Jak vidno lidi zde tzv prostych dusi je vzdu dostatek v zasobe .Jednou komunisti jednou kapitalisti ale s vasim mozkem v zadnem rezimu nemuzete zbohadnout, vzdy bohatnou (v kazdem rezimu) jen cimani a lidi s IQ aleson 105 a vice Ja mam 137 a tak si vam to dovolim naznacit Cest praci a postavte misto Koneva sochu saskovi ktery skodil cely zivot a zavinil miliony nestesti ,nejen mezi soukmenovci ale mezi nami nekomunisty Cest zejtra v sest

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hoho a kde to IQ nosíte? Podle nesrozumitelnosti Vašeho příspěvku bych usuzoval, že jste si IQ test udělal sám po flašce rumu. Upozorňuji, že do MENZY potřebujete 150 a tak doporučuji, aby jste si ho opakoval a dospěl ke kýženému výsledku. Dnes je dobrá značka rum Republika a bývá ve slevách. A ostatně, ten Jakeš měl IQ vyšší než to Vaše o tom není pochyb.

      Smazat
  47. Diskuze se vymkla panu docentovi z pod kontroly. On sám by se měl rozejít se vším, čemu věřil. Stačilo k tomu málo, jen smrt kdysi vysmívaného a nyní váženého generálního tajemníka. Na Jakeše nestačí ani vychytralý prezident. Uvažte, Jakeš ho pochválil aspoň za to, že to u nás není horší než špatné. Zeman tolik odvahy nemá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zpod kontroly je tvuj prispevek jaksi .Nejsi syn Travnicka co porad chtel aby se pica psala s tvvrdym y ??

      Smazat
  48. https://ceskoaktualne.cz/2020/07/zpravy-k-zamysleni/byli-m-gorbacov-b-jelcin-a-v-havel-naivni-dobroseri-aneb-k-pocatkum-dnesniho-stvani-proti-rusku/
    https://www.protiproud.cz/politika/5211-cim-hur-tim-lepe-levicacka-revoluce-zere-vlastni-deti-jak-bude-s-opicemi-kalouskova-opicka-promluvila-vychod-tise-pozoruje-sebevrazdu-zapadu-co-zmuze-babis-v-bruselu-maly-hacek-bestie-musi-zemrit-ale.htm

    OdpovědětSmazat
  49. Ještě bych se vrátil k Červenému Hrádku, nepovažujte to prosím za ulpívavost. RSDr. Miloš Jakeš tam přijel přímo z jednání představitelů zemí Varšavské smlouvy, konaného v Rumunsku. Jinými slovy, měl nulový čas na přípravu, vystoupil takzvaně z voleje. Nezapomínejme ani na možný faktor únavy. Možná, že první část jeho vystoupení bylo souvislé antré a že teprve poté zodpovídal dotazy přítomných, ale tím si nejsem jist. "Bojlery" bylo přeřeknutí, které on sám vzápětí správně opravil na "broilery". Když si celé jeho vystoupení vyslechnete kompletně a souvisle, je (překvapivě?) koncizní i docela logické. Když 1989 M. Jakešovi cosi vytýkali, on říkal, že jeho prioritou je národní hospodářství ČSSR. A byla to pravda, měl v tom směru solidní znalosti. Václav Havel ekonomice nerozuměl vůbec. Až po letech ten bývalý předseda parlamentu (jméno prosím?, co měl znělý hlas plus dávno napsal ódu na Gottwalda) doložil, že V. Havel se vůbec nesnažil o ekonomice něco pochytit, dovzdělat se v tom. Takže mu zbylo tak trochu omílání (omlouvám se) lidských práv. A k tomu divadelní tvorba, v záznamu jedné takové divadelní hry neustále slyšíme zurčení Lanďákova čurání, jednalo se v ní o legendárním přikulování sudů. Přikulování sudů ale trvalo, věřte nevěřte, jen tři čtvrtě(!) roku, zatímco občané musejí chodit do práce obvykle (přes) čtyřicet roků. U zesnulého RSDr. Miloše Jakeše je nutné docenit, že když v XI/1989 ministr obrany prosazoval zákrok armády proti demonstrantům (možná na způsob událostí rumunských?) a hlasování politbyra bylo skoro fifty fifty, M. Jakeš z pozice generálního tajemníka jednoznačně řekl "Proti občanům čs. lidová armáda zasahovat nesmí"! Poděkujme mu za to. A ti, kteří zesměšňují Jakeše - řečníka, nechť si pustí záznamy několika ráčkujících kavárenských řečníků (zdaleka ne jen toho nejznámějšího). Tehdy po 1989 to skoro vypadalo, jako kdyby silné ráčkování nebo huhňání bylo kvalifikací k vysokým funkcím. Čest památce Miloše Jakeše - R. I. P. A když třeba na Neviditelném psu čtu, jak MUDr. Tomáš Vodvářka na zesnulého RSDr. M. Jakeše nenávistně útočí, je mi z té Vodvářkovy agresivity a jednostranné zaslepenosti smutno ...

    OdpovědětSmazat
  50. Ztrata casu zde cokoliv psat vysvetlovat a podobne. Jen nedovedu pochopit kde se vzalo tolik "chytrych kteri Jakese omlouvaji a vyzdvihuji jako by to byl nekdo kdo cely zivot socialismus rozkladal aby pracujicim pomohl .Temer nikdo zde o Jakesovi nevi nic nevi to ze znicil personalne miliony lidi a rodin ac soukmenovcu ci nesoukmenovcu dle hesla Pepi Stalina o kaceni lesa a trisek co litaj Asi mnozi zapomneli ze kdo se podival na policajta jen trosku blbe dostal tvrde pres drzku ,a to byly instrukce prave z jeho stolu .To je posledni comment vazeni zalozte si stranu "Hodny dedecek" dejte se k negrum a cikanum, tim koncim .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 2:40

      Když už máte potřebu klepat do klávesnice, nebylo by jednodušší napsat "Nic nevím, hovnu rozumím, celý život jsem všem jen pro legraci, ale chybí mi kontakt s lidmi, pochopte to, prosím."?

      Smazat
    2. 8:23
      Příspěvek v 2:40 naprosto přesně vystihl tu dobu a komouše Jakeše, to vy jste ten, který nic o tehdejší době nic nevíte, nevíte o zločinech rudých?, to vy jste ten kašpárek obhajující neobhajitelné!

      Smazat
    3. 10.46 8.23 přesně vysltihl tu (dnešní) dobu a antikomouše ... To on a vy jste ti, kteří o tehdejší době nic nevíte, nevíte o zločinech imperialismu? Jejichž obětmi jsme i MY, ČSR/ČSSR? Holt i vy jste ti kašpárci obhajující neobhajitelné!
      Bohatý levičák se sociálním cítěním, altruista, je svědomím,... nebo rozmar.
      Chudý človíček, pravičák podporující Deep state, EU trotelismus, LBGT, BLM atd. je jednoznačně DIAGNOSA.

      Smazat
  51. 2:40, 10:46 Napsali jste nesmysly a bláboly, nemá to hlavu ani patu.

    OdpovědětSmazat
  52. 0:53
    absolutní souhlas. Bazírovat na přeřeknutí je samozřejmě blbost. Důležitý ale je, když o sobě prohlásil, že se cítí "jako kůl v plotě" a co tím myslel, jsem pochopil až později/tehdy jsem se smál/!
    Jakeš bohužel nebyl žádnej genius, ale poctivej komunista to byl, ale nomenklaturní komunisti, o kterých už věděl, co jsou zač /Čalfa, Dlouhý, Salcman, atd./, který už čekali za bukem na příležitost a okamžitě zahodili stranickou legitimaci a vrhli se do víru kapitalismu urvat co můžeš..to byli ti, mezi kterejma se cejtil sám!..a už se mu tehdy smáli za zády..,a dneska nám všem !

    OdpovědětSmazat
  53. Znám jednoho komunistu jako souseda. Často jsme spolu komunikovali, bohužel jeho diskuse se točili pouze kolem jeho osoby. Prý byl v době před převratem nejmladším tajemníkem KSČ v republice a svých kolezích, nikdy se nepochlubil příkladem, čím byl užitečný této společnosti před převratem. Nedivím se, když takoví exoti stáli na čelných pozicích, že komunisté skončili tak jak skončili. Jediné co si osvojil z té doby je příkladné oblékání a moda. Pravý "lázeňský švihák". Po převratu začal podnikat, avšak zkrachoval.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.