Reklama

sobota 18. července 2020

Vše se dá zrelativizovat

Ivan David
18. 7. 2020
iDNES píše o turecké těžbě ropy a plynu ve "vodách, které Kypr považuje za své". A hned to vypadá, že asi považuje neprávem a že Turecko je klidně může také "považovat za své". Termín "výsostné vody" nebo "teritoriální vody" už se zřejmě do budoucna nebude používat, ani když půjde o vody u Kréty a dalších řeckých ostrovů.
 
Tomu se říká podvolení. Po přeměně chrámu Hagia Sophia v Istanbulu na mešitu zřejmě Turecko získalo právo na cokoli, co považuje za své....
 
Odstavec z textu na iDnes:
"Turečtí těžaři začnou v sobotu provádět vrty v oblasti přibližně 100 kilometrů jihozápadně od Kypru. Turecko tak pokračuje ve snaze těžit ropu a zemní plyn ve vodách, které KYPR POVAŽUJE ZA SVÉ. Proti turecké aktivitě ve Středomoří dlouhodobě protestuje také Řecko. Vyplývá to z dat v námořním informačním systému Navtex, o nichž informovala řecká média."
 
Turecko také dnes vydalo NAVTEX, který počítá s těžbou u Kréty, v souladu s memorandem, které uzavřelo Turecko s "oficiální" vládou Libye.
"Ankara včera vydala Navtex pro námořní cvičení do 20. července jižně od Kréty a konkrétně mezi Heraklionem a Rethymnonem, pod názvem „YAVUZ“, což znamená „dobyvatel“, což je také jméno jedné z jeho vrtných souprav."
 
Předpokládám, že NATO a EU stojí neochvějně za Tureckem... respektive EU odsouhlasí sankce, "které nesmí poškodit tureckou ekonomiku".

30 komentářů :

  1. Je mi vcelku jedno na jakém území těží Turci to či ono, ale rozhodně mi není jedno, když u nás Němci těží kaolin,vápenec-cement a jiné nerosty. Pravda my jim to za pár šprdlíků prodali ale jinak to vyzní nastejno...Vždyť i tu minitěžbu ropy na jihu Moravy(velice kvalitní, vhodná v lékařství a kosmetice) těží jiní.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je problém dneška, každému je všecko jedno.

      Smazat
    2. 16.01 Vy jste Klaus, Kočárník, nebo kdo z těch, kteří nás okradli a zaprodali a rozprodali co bylo NAŠE A NE JEJICH!?
      Já, ani nikdo koho znám, naši Otčinu, suroviny, vodu, zemi ani průmysl nikomu nedaroval, natož nezaprodal!

      Promiňte, ale děsně mě (slušně řečeno) hněvá, když někdo říká/píše, že: "MY JSME CIZÁKŮM PRODALI..."
      JE TO CHUCPE!

      Smazat
    3. Pokud je to jedno na nějakém JINÉM území, pak to MUSÍ BÝT JEDNO i u nás! A také naopak, když to není jedno u nás, nesmí nám to být jedno ani nikde jinde! Jednoduchá logika.
      Proto bychom neměli mlčet k chování nejen Turecka, ale ani k chování pokrytců z EU. Stejně, jako si někdo přeje rozbít třeba Rusko, Ukrajinu, Čínu a mnohé další země, pak si musí každý u sebe "doma" ve svém státě položit otázku a co u nás?! Nepřijdeme pak na řadu my a nebo nebude to u nás ještě předtím?!
      Tohle je elementární přístup. Ono se nikomu také nelíbí, když mu například partner se kterým svázal svůj život "zahýbá", ale má ten někdo sám čisté svědomí? Proto by se také neměl "smát" nebo být lhostejný k tomu, když se tohle stane v jiné domácnosti. Nebo si to vůbec přát.
      Nebo si myslíte, že u nás se nemůže opakovat v bledě modrém situace s Jugoslávií a Srbskem? Nemám rád Klause a ani další viníky rozpadu Československa, ale na druhou stranu vím, že to rozdělení zabránilo možná něčemu mnohem horšímu. Nebo dnes se může začít "zvedat" uvědomění Moravanů a Čechům se bude říkat, že doplácí na Moravu tolik a tolik, samo, že to bude všechno jenom manipulace, ale kdo si prošel Majdany aspoň nahrubo, ví, jak snadno se takové názory dají vyvolat. Copak se po věky mezi sebou neškorpí, nepomlouvají, nešpiní, nehádají, neperou a nenávidí prakticky každé dvě obyčejné sousední vesnice až za hrob?
      Naše vina spočívá v tom, že jsme neprokoukli včas manipulaci a dostatečně se tomu nepostavili. I když síly, které stály proti, byly velmi silné. Ale každá cihelka uchovaná ze základů je dobrá. Velice mnoho lidí třeba nezajímá dnešní škola. Já už to mám přece za sebou! Tak co! A to je další základní chyba. A zase naše vina spočívá v tom, že jsme nedokázali a nedokážeme se postavit nesmyslným experimentům, za které už vlastně platíme nežádoucí "daně", ale to hlavní je, že budoucnost bude splácet mnohem vyšší daň z - promiňte, ale jinak to nelze nazvat - naší hlouposti i hlouposti mladých pokolení.

      Smazat
    4. Anonymní18. července 2020 18:51
      Souhlasím s Vaším příspěvkem. Jenom bych se chtěl vyjádřit k:
      „.. ale na druhou stranu vím, že to rozdělení zabránilo možná něčemu mnohem horšímu.“
      Domnívám se, že rozdělení státu je to nejhorší, co se mohlo stát. Že ho Klaus s Mečiarem zorganizovali a neměli dost vůle, nebo schopností Československo udržet, je jejich velká vina.
      Ale je na nás, zda to přijímáme, či zda to odmítáme. Je na nás, Češích a Slovácích, zda obnovíme Československo. K rozdělení, jsme se jako občané neměli možnost vyjádřit, proto ho lze považovat za nelegitimní. P.K.

      Smazat
  2. na jihu Moravy těží MND a to je česká firma.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. MND má levný plyn. Za 1m3 jsem platil 619Kč.
      To je u nás také možné.

      Smazat
    2. MND, ovládaná skupinou MND Group AG se sídlem v Kapellgasse.

      Smazat
    3. Slávku, to máš jako s typicky českým Sedlčanským Romadůžkem. Taky bych se pral, že je opravdu náš.

      Smazat
  3. V roce 1914 převzalo Turecko německý bitevní křižník SMS Goeben a přejmenovalo jej na YAVUZ SULTAN SELIM, v roce 1930 vypostili titul Sultan - zůstal YAVUZ SELIM, v roce 1936 loď přejmenovali na TGC YAVUZ... Bohužel byl tento unikátní pamětník doby dreadnoughtů v sedmdesátých letech sešrotován.
    Takže jméno YAVUZ je v tureckém námořnictvu tradičním.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní18. července 2020 16:32
      Oni ti Turci/ Osmané, mají i další tradice. Jako je muslimizace okolních států, což je v hezké symbioze s tradičním názvem YAVUZ. P.K.

      Smazat
  4. Tedy já tomu vůbec nerozumím. Může tedy Česko pokládat vody u břehů Turecka za své? Je nějak právně řešena otázka dosahu vlastnictví mořského dna i vlastního moře od pobřeží přímořského státu? Může si Česko třeba v Mexickém zálivu zbudovat vlastní těžební zařízení? Jaký je důvod mlčení či schvalování porušování mezinárodních norem EU a NATO? Kam se s tím směřuje - dnes proti členu obou aliancí, zítra proti komu?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17.06 Inu, proč ne, když myslíte že vlajkové necky velkoadmirála Petra NOVOTNÉHO von und zu Řeporyje mají dostatečný zastrašovací efekt na tureckou brannou moc...

      Smazat
    2. Souhlasím s vámi, všechny teritoriální vody patří od této chvíle nám dvěma jako zástupcům Česka. Založíme společnost a za "pár halířů" budeme do vod pouštět lodě (dohromady to dá ročně miliardy), necháme za poplatek proletět letadla, postavit mosty (s výběrem za každé auto!). A když se nám někdo nebude líbit, tak mu to nedovolíme a pak ať si plácá bábovičky na pláži z písku. Když se neshodneme, tak si demokraticky hodíme korunou.
      Protože budeme mít moc, tak si zabereme taky vládu nad světem! Blbců, co nás budou chránit za pár šupů navíc najdeme vždycky dost!

      8:)

      Smazat
    3. Samozřejmě může. Jen musí vlastnit alespoň 10 plně vyzbrojených letadlových lodí :-).

      Smazat
    4. 19.20 doplňuji: ... s podpůrným svazem pro každou z těch atomových letadlových lodí složeným cca ze dvou či čtyř raketových křižníků strategického určení, eskadry protiletadlových a protiponorkových fregat, dvou jaderných stíhacích ponorek...
      Maličkost. To za penízky, které Klaus, Kalousek a spol. pro nás našetřili za svých moudrých vlád,
      požehnaných klerikály, zvládneme levou zadní...

      Smazat
  5. Pokud vím těžbu ropy a plynu na břeslavsku těží Moravské naftové doly pana Komárka.

    OdpovědětSmazat
  6. No až začne SRN považovat za své sudety a bývalé východní Prusko, tak tu bude veselo. Jinak ten termín, že nějaké území někdo považuje za své je fenomenální. Jediný stát, kterého se netýká je Rusko, tam se jedná o anexi, agresi a kdesi cosi. To takové Turecko, to je jiný formát, na cokoliv ukáže, to je jeho, na moři, na souši, kdekoliv a to vše pod patronací NATO, EU a pod.. Záruky míru a volného obchodu s cizími surovinami.

    OdpovědětSmazat
  7. Zdědili jsme krásnou zem, jak ji teď huntujeme je hřích. Nikdy dřív nebylo tolik zákonů, komisí, vědeckých analýz, výzkumáků a ministerstev na ochranu přírody jako dnes a nikdy dřív nedostávala naše příroda a krajina tak na frak. Přivlastnili si ji kšeftaři a ne hospodáři. Nevím jestli se dá zastavit drcení našich kopečků na štěrk do německých dálnic a zasypávání ďolíčků odpadem kdoví odkud a kdoví z čeho. Když tento proces bude pokračovat, tak brzy tu bude místo malebné krajiny neúrodná a páchnouci smutná plošina. Naši Ochránci přírody už nemají mou důvěru. Po teatrálních provokacích na komínech a připoutávání řetězy ke stromům už dnes chápu, že jde jen o sbow a Zelení toť jen další klasická politická strana nic víc.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní18. července 2020 21:30
      Toto požehnané jednání, je ideologicky podloženo posvátným liberalismem. Kdo má dost peněz, má právo jednat, jak se mu zlíbí. Národní vlády musí držet zobák, neboť ten liberalismus schvalují a on jim zakazuje do „podnikání“ zasahovat.
      Dokud nám nedojde, že existuje také nějaké vlastenectví, které má odvahu nepodléhat liberalistickým přikázáním, národní tragédie bude vrcholit. P.K.

      Smazat
  8. Tak to je v tomhle nefungujícím světě největší gangsteři usa a turecko beztrestně kradou. Ohrožené země by měli požádat o pomoc Rusko a Čínu.

    OdpovědětSmazat
  9. Růžena Chrasteková: Hamáček a jeho vnitro extrémně rozsévá nenávist

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Ruzena-Chrastekova-Hamacek-a-jeho-vnitro-extremne-rozseva-nenavist-630985

    OdpovědětSmazat
  10. Německo potažmo EU nikdy nepůjde proti Turecku, protože v Německu žije 3 miliony Turků. To je právě ten problém.
    Turci drží EU pod krkem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Německo v blízké dohledné době se přejmenuje na Turecký chalífát s chánem von Merkel.

      Smazat
  11. Pokud je někomu jedno co se děje ve vlastní zemi nebo ve vlastním domu tak je to dement.
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo jo Václave, ale musíme se u nás doma chovat, jako zdravá rodina, ne se stále hádat, rozvádět, okrádat nebo na sebe bonzovat. To se cizákům moc líbí a proto to podporují. Když v tom budeme pokračovat, prohrajeme všechno.

      Smazat
  12. Jak vzdorovat? Ja si sezenu ostre zluty satek a budu ho nosit pod kosili. Kdo videl Apokalypsu tak vi. Ivane, Tomio. To by slo ne ?

    OdpovědětSmazat
  13. Ti mladi vyplasenci nebudou vubec vedet. nesirte to pres socialni site. To ignorujte. Jen mit pod kosili ostre zluty satek. At se doftipi.

    OdpovědětSmazat
  14. Turecko se chová jako Německo ve 30.letech a Evropa jakbysmet. Expanze Turecka musí být zastavena nebo přiletí za půl roku do Bruselu nějaký Haiko a bude na schodech letadla mávat cárem papíru, že prý veze věčný mír. Turecko prostě potřebuje nahradit výpadek kradené Syrské ropy. Válečné avantýry něco stojí.

    OdpovědětSmazat
  15. Tolik utoku na TURECKO, kdyz Americane zabijeli (a zabvijeji stale) v Syrii, Libyi a Iraku - bylo tady tolik clanku?

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.