Reklama

čtvrtek 6. srpna 2020

Agrese mocných


Přemysl Votava

6. 8. 2020 VašeVěc

Srpnové události 1968 už mizí v historii. Před 52lety „soudruzi v SSSR“ udělali chybu, místo dialogu vsadili na agresi. Využili situace, v té době totiž probíhala válka, agrese USA proti Vietnamu (1964 – 1973), válka se statisíci padlých, zavražděných, s miliony vyhnaných z domovů. Tato válka měla přímou souvislost se srpnem 1968. Srpnová okupace tak „přikryla“ agresi USA.

V roce 1968 válka ve Vietnamu vrcholila, bylo zde nasazeno 550 tisíc amerických vojáků. V této válce jich 60 tisíc padlo. V samotných USA byli v témže roce zavražděni Martin L. King, přední bojovník za občanská práva černochů a Robert Kennedy, rozhodný odpůrce vietnamské války. Také západní Evropa žila v občanském varu.

A tak se stalo, že západní svět naše „Pražské jaro“ příliš nezajímalo, měl své starosti…. Generálové tak dostali zelenou ve hře mocných. Svět se zastyděl, poplácal nás po zádech, ale to bylo vše…„Pražské jaro“, trvalo jen krátce, rodilo se mnoho nadějí, lépe se nám dýchalo, poznávali jsme dosud nepoznané. Přesto to byl podivný rok, svět ještě nezapomenul na hrůzy druhé světové války a již byl ve vleku nové.
Dnes již víme, že západní zpravodajské služby věděly s velkým předstihem o přípravách srpnové invaze. Západ byl dokonce o vstupu armád Varšavské smlouvy SSSR informován. Západní politici proti invazi protestovali jen verbálně a vpád vojsk Varšavské smlouvy nejspíše škodolibě uvítali. Vpád do ČSR znamenal vážný rozkol uvnitř Varšavské smlouvy.

Československo bylo politiky západního světa politováno, z tribun zazněla slova podpory, na náměstích se vybíraly milodary,… byla to jen kulisa, události v Československu daly zapomenout na jejich trable, ale i na tu krvavou americkou válku ve Vietnamu. „Pražské jaro“ tak zapadalo do atmosféry této podivné doby. Po srpnu nastal exodus desetitisíců předních našich vědců, lékařů, či studentů, na západ. Stali se velice vítanými hosty.

Dnes po 52 letech se tyto události hodí pro protiruské tažení. Pro manipulaci s veřejností. Slovy klasika: „Kdo nezná historii, bývá manipulován“. Historická fakta jsou účelově ohýbána, zpochybňují se výsledky 2. světové války, kácí se pomníky válečných hrdinů, znesvěcuje se památka 140 tisíc padlých sovětských vojáků na území ČSR. Vytváří se nové legendy, skuteční hrdinové odboje jsou kádrováni, uráženi.

A srpen 1968 je toho také příkladem. Mnohé srpnové vzpomínky mně zůstaly, připomínám si tu dobu, byli jsme naivní, stáli jsme sami proti tankům. Dnes si připomínám i jednoho prostého sovětského vojáčka, který tehdy u rozhlasu se rozplakal, jeho otec osvobozoval v roce 1945 Brno...

 

101 komentářů :

  1. Moskva v 68. s Dubčekem diskutovala dost dlouho , ale ten na nic neslyšel ,vůbec nevěděl , co se ve světě děje , proto to skončilo vstupem vojsk ! Zachránilo nás to na 20 let od zničení , rozkradení a zadlužení republiky ! Dnes po 30 letech kapitalizmu jsme jen nesoběstačná zadlužená bruselská kolonie , dokonce nám nařizují , jak se má co jmenovat a cpou nám sem muslimy !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí pro většinu občanů Dubček se svoji "perestrojkou" od socializmu ke zlodějskému kapitalizmu neuspěl ! Socialistická praxe měla zásadní chybu v tom, že preferovala politické kariéristy v KSČ, kteří přímo škodili ve výrobě, nezrušila podnikové a závodní organizace KSČ a tím omezovala iniciativu zaměstnanců !! Rovněž způsoby plánování měli archaickou podobu a místo podpory perspektivních výrob se preferovala průměrnost !! Drobná výroba a služby měly být soukromého charkteru !!

      Smazat
    2. Tak to co nam po 30 letech zbylo je jen jedna tretina platu a dve tretiny,

      ktere jsou nam ukradeny a zlodeji je pry nacpali do danovych raju.Co vsak nevi,je,ze tam za ne nakoupili ty raje AMI dluhy a blizi se okamzik,kdy o ty ukradene penize prijdou.
      Nechapou,ze je meli investovat u nas doma.
      Co je doma to se totiz pocita.
      Meli bychom se zabyvat co bude v buducnsti a neni divu,ze vznika pod puskami pravdy obcanu volicu Navrh Programu nas obcanu volicu a ten je ta nova revoluce.
      Pod clankem pana Kuzvarta "realny socialismus co to bylo a proc(3.dil),ktery tady dole vysel pod horou dalsich clanku je jakoby v tajnosti prvnich 5 bodu NPV a protoze tento web je koncipovan jako konkretni PRIMA DEMOKRACIE SPD mate vy vsichni obcane volici prilezitost tyto prvni naboje do "pusek pravdy" dale doplnovat,aby bylo jasne co chceme my volici videt v programech nasich "zastupitelu",kteri dokazi pry jedine tak vyrabet torpeda a ty si pusti do vlasnich kouli viz zakon o exekucich,policejni zakon CSSD a brzy i kdovico na cem se ti neomarxisti domluvvi bez nasi kontroly,za nasimi zady.
      V budoucnosti zadejme,aby se ty politicke subjekty distancovaly od ideologie bohacu NEOMARXISMU a presli na nove vznikajici ANTINEOMARXISTICKOU ideologii,kde Prolog uz napsal pan ROBEJSEK v prednasce pod nami a ne,ze ne ANO!

      Smazat
    3. 17.08 Byla studená válka , zjistěte si, co byla akce Splinter Factor ! Se socializmem nebyly u nás zkušenosti ,navzdory tomu jsme už za Husáka žili v pohodě a dostatku , probíhala tu obrovská výstavka , industrializovalo se Slovensko , nebyli tu nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce ! Dnes jsme jen zadlužená , rozkradená bruselská a německá kolonie , kde většina velkých podniků patří cizincům a na západ jde ročně několik set miliard korun ! Dnes se vše jenom zhoršuje !

      Smazat
    4. Souhlasim, 21.8. nas zachranil na 22 dalsich let. Vzdy jsem tvrdil, ze to byla okupace, az jsem videl okupaci Palestyny Izraelem, zmenil jsem nazor. Navic, zadni soudruzi z SSSR, 21.8.vstoupila vojska VS, to chtely vsechny sousedni zeme VS. Vse se deformuje, i vstup VS. Najednou je to SSSR. U nas byli Polaci. Navic, zvaci dopis byl napsan uz dlouho pred 21.8.Kdyby byl prvnim tajemnikem KSC Husak, zadny 21.8. by nebyl. DUBCEK TO ZBABRAL, frajeril.

      Smazat
    5. Pane Krtečku,souhlasim s tvorbou navrhu Programu voličů

      Do tohoto Programu je třeba zařadit bod ve kterem se musime pokusit o vytvořeni nove ideologie,která by se mohla jmenovat ANTINEOMARXISMUS.
      Připominam vam,že se jmenuji ANNA a jsem v politice nová,ale okamžitě jsem rozpoznala,že pan Robejšek svym člankem vytvořil pro tuto ideologii PROLOG,ktery nemá zde na NR obdoby.
      Zkuste si ho zařadit do toho "Programu voličů" taky jako PROLOG,ktery nam možna umožni převalcovat nechutnou neomarxistickou ideologii boháčů,která nas ma připravit o SVOBODU A PŘIMOU DEMOKRACII a nastolit u nas Činsky kapitalismus voličů neomarxistů policejniho statu ministra vnitra ČSSD,vraku strany ,který se potápi a chce stahnout do hlubiny nejen svoje voliče,ale i demokracii,kterou jsme si vycinkali a ted se ma pan Havel obracet v hrobě jak větrak, nad metodami chucpe ,nami zvolené třidy politiků,kteři nas jenom dovedou už 30 let jen srát.

      podpis: ANNA nyni v ilegalitě (prvni antineomarxistka v ČR)

      http.//www.novarepublika.cz/2020/08/ctyrimytyoglobalizaci.html

      Pomlčky mi vnitro ČSSD nedalo napsat a vytunelovalo je,članek je dole pod panem Robejškem

      Smazat
    6. Tondo 17:08, se nepreferovala průměrnost, ale to, co bylo nezbytné k naplnění trhu, když jsme prakticky byli pod "západním" embargem a "východ" naši (a NDR) životní úroveň sortimentem přikrýt neuměl. Proto tak až neuvěřitelně široký sortiment produkce ČSSR s důsledkem v malé efektivnosti všech takových, pouze malosériových výrob s vysokou pracností i náklady. Dojde vám to, vy iniciativo?
      Ten stát s pouhými svými 15ti miliony obyvatel byl (donucen být), až na suroviny, téměř ze sta procent, bez dluhů, soběstačný! Divte se, že pro nějaké ty výroby "z iniciativy" nebylo místo! Prostě, pokud měla být osobní auta, nemohly být motocykly. I té oceli bylo jen tolik kolik bylo lze pořídit a zpracovat železné rudy. Snad taky víte, že byla "přezaměstnanost" a i tak chyběly pracovní síly. I s tím, že úředníků, proti dnešku, byla větší polovina, ale armáda ve zbrani byla téměř sedmkrát mohutnější.

      Smazat
    7. Dekuji pani ANNE za upozorneni,ze je nutne mit nejprve nasi vlastni obcanskou ideologii

      v tomto okamziku je tu na NR clanek pana Robejska
      http://www.novarepublika.cz/2020/08/ctyri-myty-o-globalizaci.html
      Je skoda,ze web nema prime odkazy,kdy se na odkaz ukazalo a on se se objevil.
      Ne vsichni ctenari dovedou odkazy vvolavat a proto zustavaji neprecteny.
      Nedelali jsme revoluci 1968 a revoluci pana Havla,aby jsme si dali ukrast SVOBODU A PRIMOU DEMOKRACII dnes jkymisi salamovymi chucpe metodami majitelu velkych penez.
      Proto ja nazvu clanek pana Robejska predbezne(pracovne)

      PROLOGEM K IDEOLOGII ANTINEOMARXISMU

      neni totiz mozne pouzivat vynalez bohacu a chujnanu
      z Cinskeho komunismu tj NEOMARXISMUS totalniho dozoru k potlacovani nasi svobody metodami davno odcinkanych komunistu,kteri jsou dnes v hybernaci a hrozi jim politicka smrt pro neschopnost jejich verchusky,ktera chce znovu vycinkany socialismus (v jejich programu) a neobjevi se mezi nami,aby sve myslenky vysvetlili na pr.jak zajisti nove znarodneni.

      Rovnez prvnich 5 bodu(clanku) Navrhu Programu Volicu z diskuse pod clankem pana Kuzvarta tu zpracovavam nejen ja a dame je bud tady, anebo pod clanek,ktery se vhodne objevi a to v zajmu vsech obcanu volicu do diskuse..
      Pokud nekdo ma pripominky at je da tady,aby mohly byt zapracovany!

      Smazat
  2. Já jsem dnes rád, že v roce 1968 udělali sovětští soudruzi chybu a na dvacet let jsme oddálili deindustrializaci země, likvidaci školství, kultury, falšování historie, bezdomovectví, exekuce, sebevraždy a vraždy z důvodu ztráty práce a podobné výdobytky "svobodné demokratické společnosti". Jako bývalý antikomunista bych chtěl těmto soudruhům "kteří v 68 udělali chybu", ze srdce vám děkuji, že jste ji udělali ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Rok 1968 byl druhým pokusem o návrat před rok 1948 který se nepovedl. ( Ten první proběhl pod vedením Rudolfa Slánského v 50tých letech. Velká většina obyvatel ČR stále nemá ponětí o co ve skutečnosti v roce 1968 šlo. Třetí pokus zčásti pod vedením těch samých lidí co organizovali rok 1968 se už bohužel povedl ( I díky tomu že Gorbačov to Západu dovolil - aby vyplundroval všechny země RVHP) . Kdo na tom hlavně vydělal byli ti lidí , kteří to organizovali ze zahraničí, lidé z Prognostického ústavu a disidenti v ČR placení Západem.
      Většina těchto lidí je z etnika, které ovládá banky, média, a především USA a tím i celý Západ .

      Smazat
  3. Pane Votava, spojovat Vietnam s pražským jarem, to snad ani ne. Dvě naprosto rozličné věci. Myslíte, že zásah ze Západu by byl v tu dobu dobrý, naštěstí se Západ zachoval rozumně a vy i já tady dnes jsme!
    Celý váš článek mě připadá jako obhajoba agrese ze strany SSSR, už jen ten rozplakaný sovětský vojáček je slušná komedie, a co rozstřílené pražské muzeum, to se ten Ruský okupant nerozplakal??? Jděte se vycpat s takovou obhajobou ruských okupantu!!!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14.50 Zásah ze západu , vy jste snad chtěl světovou válku ? Jaké rozstřílené muzeum , ono snad spadlo ? Nebýt toho zásahu VS , tak tu dnes máme 800 tisíc muslimů jako v Rakousku a státní dluh jako v Řecku !

      Smazat
    2. Nekecej hovadiny! Nebyla to ruská okupace, bylo tady 5 zemí WS a řídil to Ukrajinec Brežněv, Rusové hlasovali proti! Celé politbyro vedli Ukrajinci. Ruských vojáků bylo u nás jen 17! Vylezte už všichni z té americké řiti. Budete brzy plakat.

      Smazat
    3. 17:09
      Já psal, že NE zásah Západu byl rozumný, umíte číst??
      Vy jste neviděl těch několik tisíc poškození muzea od střel z Ruských zbraní??? Ono nespadlo, ale bylo obrovsky poničeno, kdo myslíte, že náročnou opravu zaplatil, Rus určitě ne!! Neviděl nebo nechtěl vidět, to jako obhajujete okupaci SSSR??
      Co má okupace společného s případným nastěhování muslimu, nebo dluhu Řeku?? Větší hloupost jsem neslyšel a to mě je 65 roku!!!
      Zduvodnění okupace jsem slyšel mnoho, ale ti muslimani a dluh Řeku, no trochu rozumu pobrat, by vám neškodilo!!

      Smazat
    4. 17:09 A na to jste jak přišel, proboha? To je ale volovina...

      Smazat
    5. Jste nic moc,čtěte pozorněji Pan Votava nic neobjevuje,jen se snaží ukázat jaká byla situace ve světě.Howg

      Smazat
    6. 14:50 Tak to se velice pletete ve Vietnamu se nástupci fašistů snažili zničit socialistický stát. Bylo odtajněno že incident v Tonkinském zálivu byl jen typický fašistický podvrh.

      Smazat
    7. 18.21 Jak dlouho bylo to obrovsky poničené Muzuem zavřeno ?

      Smazat
  4. Autor píše, že po srpnu nastal exodus desetitisíců předních našich vědců, lékařů, či studentů, na západ. Stali se velice vítanými hosty. V tom má autor pravdu, že je vítali, protože jejich studium nemuseli platit. Podle mne však doma nechyběli s výjimkou jejich rodičů, kterým při umírání neposloužili. Jezdím pravidelně na jednu z největších světových konferencí. Žádného emigranta jsem tam nepotkal. Mezi emigranty bylo dost lidí, u kterých je štěstí, že zmizeli. Dříve o tom psal emigrant Jirka Vaněk ze Sydney. Utekli také někteří moji spolužáci. Dostali stejnou práci, jako by mohli dostat doma. Nyní je emigrace masovější než za komunistů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vezměte takový TIK TOK, je čínský a chtějí ho Američani a dá Čína?

      Přeci nedá, ani za 34 mldf.

      Smazat
    2. Na to 18:21, že vám je 65 let toho víte pramálo. Ten Rus skutečně platil všechny škody, dokonce i pronájem za objekty a využívané pozemky. Rozumí se, že ve skutečně přátelských cenách, ovšem i dodávky všeho ze SSSR bylo v cenách nižších než tržních, zejména ropa, zemní plyn, železná ruda, měď, titan, cín, berylium, tantal, stříbro i zlato, průmyslové diamanty atd. Na Něrodním muzeu byla poškozena fasáda pouze střelbou ručních zbraní. Proti náletům spojenců na Prahu koncem 2 ww legrácka komunisty snadno zapravená. Ve vámi kritizovaném příspěvku je myšleno to, že pokud bysme měli dnešní kapitalizmus o 22 let dřív bylo by tu migrantů tolik, kolik jich je v Rakousku ... a dluhů tolik, kolik jich má Řecko. Přijde vám to až tak nepravděpodobné?

      Smazat
  5. Ano, zakrývá se skutečnost, že v době vstupu vojsk VS probíhala vražedná válka USA proti Vietnamu. Vždyť záběry z My Lai nepotřebují komentáře. A vstup vojsk VS bylo spíše vojenské cvičení, které Západ propagandisticky využil k srdcervoucím útokům proti socialismu a zejména SSSR a vybičování nenávisti proti slovanskému Rusku, proti Slovanům , kteří nás osvobodili od fašizmu. Byla to chyba, avšak vyprovokovaná kým jiným než USA. V té době jsem také nebyl nadšen tímto aktem VS, ale jak se později ukázalo, bylo to jen oddálení nástupu kapitalismu pod vedením USA u nás. A za podpory lumpů, kteří ovládli po převratu naši společnost.

    OdpovědětSmazat
  6. 14:53 - my se nevenovali konferencim, ale kariere a penezum.

    OdpovědětSmazat
  7. Agrese mocných, okupace, a další expresivní označení událostí srpna 1968 už předem pokřivují diskuzi k tomuto tématu ..
    Evropa byla rozdělena po 2.sv. válce na sféry vlivu Jaltským systémem a ve Studené válce s železnou oponou po Fultonském projevu Churchila v r.1946 ..
    Od těchto faktů je potřeba začít jakoukoliv analýzu událostí r. 1968 ..

    Analýzy které tyto fakty ignorují jsou stejně jednostranně zaujaté, jako lidé kteří se nechali napálit v r. 1968 i v r.1989 a vidí vinu za dosavadní vývoj zmanipulované společnosti ne u sebe, ale mimo sebe u špatných komunistů, SSSR, Ruska, ..

    OdpovědětSmazat
  8. V Sovětském svazu pro invazi nezvedl ruku jediný ruský zástupce, naopak nejvíce to žádal ukrajinec Leonid Brežněv. Také v některých z dalších spojeneckých zemí, které se účastnily invaze, byla pro ni velká podpora (např. v NDR). I když si většina z nás tehdy myslela, že budujeme socialismus který bude výkladní skříní a s lidskou tváří, stále více lidí se již tehdy naopak snažilo změnit režim ke kapitalismu. Nedávno jsem poslouchal záznamy z rádia z roku 1968 a mluvili tam lidé silně nenávistně ke komunistům s požadavky na restituce majetku. Kdyby tehdy obdobné události proběhly v NSR, tak byl USA také zasáhly.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nevím 16:26 kde jste pobral ty svoje informace. Přímý účastník událostí a jednání v Moskvě, Zdeněk Mlynář, napsal knihu "Mráz přichází z Kremlu". Poučte se a pak vykládejte. Brežněv byl ten, kdo dlouho váhal. Byli to Poláci, Němci i Maďaři, kteří cítili vývoj v ČSSR jako ohrožení stability v jejich zemích a proto se dožadovali energického řešení. Po onom třicetiletém a stále ještě trvajícím školení jsem změnil svůj tehdejší a 22 let trvající názor. Dávám jim za pravdu a všem těm, kterými jsem byl křižován i těm, co mi tu hloupost rozmlouvali, se omlouvám. Většinou už a bohužel, nejsou mezi námi. Kdyby nebe existovalo, většinu z nich bych hledal právě tam.

      Smazat
  9. Mám úplně jiný názor, jednak vojenská invaze do neposlušných lidově demokratických států byla jen krátkozrakým řešením. Navíc přinesla Kremlu odklon levice i na západě. Nevidím souvisolst s Vietnamem, spíš s Maďarskem. Že se nenalezla postupná cesta reformovat totáč a přiblížit se Skandinávii s jejím sociálním systémem, možná nebylo asi ani možné. Při existenci dvou bloků, si z nich nenechal uvolnit jeden stát, byť na neutrální úroveň. Že to bylo s plným vědomím západního bloků mi potvrdil kamarád železničář, protože v předvečer invaze byl z Wilzoňáku vypraven vlak s rodinnými příslušníky jejich ambasád. Je mimo diskuzi, že Brežněvovy tanky zařadily Rusko, mezi imperialisty. Ještě horší dopad byla jakási středověká inkvizice, zhmotněná v řady našich pravověrných soudruhů v prověrkových komisích. Každý kádrovanec musel zapřít pravdu, že "přece se točí". Tam někde v normalizaci, tam hledejte začátek sameťáku. Že se nám i ten nepoved, to je jiná kapitola. Teď se určitě na mne vrhnete, ale na názor mám právo. Nejsem a nebyl jsem komunista a ani teď restituent.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16.37 Brežněv neměl jinou možnost , Dubček se choval jako hlupák !

      Smazat
  10. To poslední co by si v roce 1968 západní mocenská elita západu přála je fungující socialismus s lidskou tváří v Československu, navíc podporovaný většinou obyvatel. Tehdejší status quo jim vyhovoval mnohem lépe. Hořekovat nad tím, že nám západ nepomohl je nesmysl.

    OdpovědětSmazat
  11. Nefunguje to pořád stejně? Americký ministr Pompeo jede do Prahy a proč? No kdo bude stavět jadernou elektrárnu. Pletu se?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Naprosto nepletete, bohužel. Zkrachovalý Westinghaus z nás bude vysávat peníze a nacpe nám sem technologii, kterou bude lehce ovládat a tím nás bude držet v šachu.

      Smazat
    2. možná se nepletete, možná by také rád umístil vojáky stahované z NSR na nějaké základně u nás. V každém případě si nejede jen tak pokecat, ale prosazovat americké zájmy třeba i proti občanům této země.

      Smazat
    3. 16:37
      nikdo vás nebude kamenovat...ale tzv. socialismus, ať mu říkáme jak chceme, ať tzv. skalní komunisti dělali sebevětší blbosti..bylo to nejlepší období v dějinách našeho státu. Invaze v 68roce zničila levici na západě a kapitalisti farizejsky kritizovali CCCP ale ve skutečnosti jásali. Samozřejmě, že je možné, že by se "Pražské jaro" zvrhlo jako sameťák v 89.

      Smazat
    4. 22.27 Samozřejmě , že by v 68 . následoval kapitalizmus , vím dobře , co se v Praze dělo !

      Smazat
  12. 14.53, 15.33 A proč v současné době odchází lékaři na Západ? Nemají uplatnění? Jsou posedlí touhou po penězích, přeji jim to. Avšak jsou to lidé bez domova a hlavně nedůvěry hodní.

    OdpovědětSmazat
  13. USA nechteli aby se prosadil v Cesku nejaky Sozialismus s lidskou tvar,svetovy Kapitalismus nechce a nemuze potrebovat aby se prosazoval nekde nejaky socialismus ktery muze ohrozovat ten tvry kapitalistycky sistem.

    OdpovědětSmazat
  14. Až nás donutí všechny k očkování, tak dosáhnou poslušnosti...
    http://www.collectiveawakening.info/videos/KaufmanNano.mp4 NANOKOVY VE VAKCÍNÁCH...
    aneb všechny oočkovat a poté budou ovládáni prostřednictvým elektrických impulzů = poslušní ROBOTI

    OdpovědětSmazat
  15. Ja to vydim jinak,USA a cely tvrdy svetovy kapitalistycky sistem nechtel aby se nekde ve svete prosadil socialismus s lidskou tvari,to je proti ideoligiji Kapitalismus.

    OdpovědětSmazat
  16. Neznám zemi, která kámoší s amíky a nehrozil by jí kolaps. Z naší země se stává žebrák, ještě chvíli vydržte, pak budou i slzy. Tu pohodu 80. let už nikdy nezažijeme a spělo to k lepšímu, pak zrzavý potkan zničil kvůli potlesku v kongresu naši zemi! Jeho nákupy v Tuzexu zaplatíme úpadkem celé ČSSR!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:26 Já v 80. letech žil a tu "pohodu" normalizace bych už znovu prožívat nechtěl. Já fakt ne.

      Smazat
    2. 23.50 Napište , jak jste tu za Husáka trpěl ? Nahý , hladový na stromě ? Nezaměstnaný , bezdomovec s hypotékou ? To jste byl asi jediný a nebyla to vina režimu !

      Smazat
  17. USA a celi svetovy tvrdy kapitalistycky sistem byl proti tomu aby se nekde prosadil socialismus s lidskou tvari ktery je proti kapitasticke ideoligii.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:33 Já jsem taky proti tomu, aby se tu usadil socialismus v jakékoli podobě. A krom toho zvládám základy rodného jazyka.

      Smazat
    2. 23.46 Jistě se těšíte , až budete cumlat nohy cikánům a migrantům !

      Smazat
  18. USA a tvdy svetovy Kapitalismus byl proti tomu aby se nekde prosadil socialismus s lidskou tvari,je to proti kapitalistycky ideoligii.

    OdpovědětSmazat
  19. Je zde hodně názorů, co bylo. Jen pořád nikde není jedna věc, co budeme v zítra jíst, bude nějaká práce?
    Takto mluví skoro celá "demo" opozice.
    A když přemýšlím o pandemii, je vůbec nějaká? Někdy o tom pochybuji. Nejde jen o vytunelování dalších zemí, aby se EU nerozpadla.

    OdpovědětSmazat
  20. Je pravda, že dnes invazi vojsk tzv. Varš.smlouvy do naší republiky vidím jinak než v 68roce. Je pravda, že byla válka ve Vietnamu ale také současně byla pouliční revoluce, se stávkama , barikádama i mrtvejma mladých lidí v celé západní Evropě a USA. Pokud by se podařilo realizovat "Pražské jaro", dle původní idee, tak to by položilo kapitalismus na západě/v té době bych na udržení kapitalismu nevsadil ani korunu/...a tak invazi Brežněva západ farizejsky kritizoval ale ve skutčnosti PŘIVÍTAL !

    OdpovědětSmazat
  21. Okupace ČSSR vojsky varšavské smlouvy bylo divadélko pro gojímy (podobné tomu v Rusku 1917). Předem domluvené role, akce, výsledky umožnily vládcům na obou pólech (chasidům v SSSR a sionistům v USA) držet hlupáky v nenávisti a závisti (říkalo se tomu třídní boj a na druhé straně boj za svobodu a demošku). Něco podobného je dnešní agenda proti Rusku (Krym, boing, skripal), umožňující potomkům "šeských ušitečných itiotů" nepříčetnou nenávist k Rusům a neskutečnou pokoru k anglánům, germánům a chazarům. V obou případech bezdůvodnou a zástupnou (i debil musí mít svého nepřítele a když ho nemá, tak mu ho ukaž!).
    Važte si vaší nenávisti, umožňuje vám házet vaši špínu na ty, kteří se vás snaží očistit a to vás opravdu uráží!

    Ďuro Trulo

    OdpovědětSmazat
  22. Zaregistroval jsem, že tzv. historik-propagandista Stehlík navrhuje žádat odškodnění od Ruska za mrtvé a škody za invazi v 68roce. Pak být Rus, tak budu požadovat odškodnění za mrtvé a škody spáchané našimi legionáři v bojích po boku Kolčaka v letech 1918_1920.
    O naší republiku již nešlo a v Rusku to byla občanská válka, do které nám nic nebylo/jen na připomenutí, že našich lidí zemřelo v Rusku v té době 4000..A ZA CO ?...když to pochpili, tak se vzbouřili a teprve pak jim byl umožněn návrat/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. .....našimi legionáři v bojích po boku Kolčaka v letech 1918_1920 - kterého nakonec podrazili a vydali bolševikům.

      Smazat
  23. 17.41

    nejen lekaři se ptaji kde mizi jejich dvě třetiny jejich mezd a protože se odmitaji s vadným režimem,ktery se řidi neomarxismem o ty mzdy dohadovat, stejně by je za to zcenzurovali,tak jednoduše pro něho hlasuji nohama!
    A nejsou sami,za praci a neukradenymi plnymi mzdami utikaji všichni domorodci ČR,"kteři ještě mohou" a co bude po druhe a dalši vlne Corony 19, to by se mělo pomalu začit ještě včas zdiskutovat,než nam všem prý nami zvoleni tzv "zastupci" zavřou sprostě pusu na zamek cenzury a nasadi teror policejniho statu ČSSD!

    OdpovědětSmazat
  24. Právě teď je vidět kdo byl a je co. Odejde na západ a když se mu nedaří přijede domů. Nebo pendleři, německé platy a české výdaje. To je teda pokrok. Popište mi jedinou zemi které západ pomohl a jaký je výsledek.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:41 - me se darilo a jeste jsem se nevratil.

      Smazat
    2. 12:37 Jo jsi normální paraziteček. Nic moc, jinak by jsi sem ani nepáchnul.

      Smazat
  25. Pomeje do Prahy? Snad ne na kobereček. Myslím si, že jde poučit představitele ČR o tom, že nesmí podporovat a obchodovat s Čínou a Ruskem a musí se sjednotit proti uvedeným zemím s USA (což se už děje). Proti návštěvě nejagresivnějšího jestřába v USA musíme demonstrovat a vyhnat jej "Ami go home". Nejsme podřízení ani USA ani Rusku a Číně. Chceme mít přátelské vztahy s Ruskem a Čínou. Zřejmě chce i podpořit protestanty v předvečer výročí vstupu vojsk VS v ČR i když v té době USA vraždily ve Vietnamu (My Lai.....) Je pozoruhodné, že do ČR přichází v době výročí největšího masakru v Hirošimě a Nagasaki...

    OdpovědětSmazat
  26. „Kdo nezná historii, bývá manipulován“. Naprosto súhlasím. Len sa bojím, že to bude ešte horšie. Hlavy sú úspešne vymývané aj tým, čo si myslíme, že by mali mať prehľad o udalostiach aj z doby nedávno minulej.

    OdpovědětSmazat
  27. Oceňte Salviniho, netrestejte ho! Okamura odevzdal dopis Itálii. Silná sestava. A pozor, překvapení

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ocente-Salviniho-netrestejte-ho-Okamura-odevzdal-dopis-Italii-Silna-sestava-A-pozor-prekvapeni-632871

    OdpovědětSmazat
  28. Nevím, co chtěli lidé z NR dokázat publikováním tohoto článku, ale dopadlo to jako obvykle.

    Z poměrů u nás si lze už dělat jenom slušně řečeno anální otvor. Po napadení bývalého prezidenta Svobody se odhodlal na PL ty urážky trochu omluvit nějaký Čvančara, zaměstnanec ústavu pro přepisování dějin. V něčem Svobodu hájil, ale něco u něho kritizoval. Jako humorista a bavič vzpomínal jména řady komunistů, kteří Svobodu doprovázeli z Buzuluku do Prahy. Nikdo z nich se od hejska Čvančary nedočkal pochvaly. Všichni do toho posledního byli škůdci. Na rozdíl od toho blba oni nasazovali krk a v boji padli, zatímco familije mnohých odborníků na historii seděly kdesi zalezlé v teple nebo kšeftovaly. No přátelé není to už k smíchu? Raději kdyby dělali něco užitečného jako například sbírali odpadky.

    OdpovědětSmazat
  29. Hezké popsání situace se dá dočíst v https://www.rollingstone.com/politics/political-commentary/covid-19-end-of-american-era-wade-davis-1038206/?fbclid=IwAR3xEAokGk335EYLuy7bbPLaizzWZU0t-MwvDGx3ZYJH-pfVd6yVDVuafnE

    Rozpad USA
    Úryvek závěru:
    Konec americké éry a předání pochodně do Asie není příležitost k oslavě, není čas na oslavu. V okamžiku mezinárodního nebezpečí, kdy by lidstvo mohlo vstoupit do temného věku za všemi myslitelnými hrůzami, průmyslová síla Spojených států spolu s krví obyčejných ruských vojáků doslova zachránila svět. Americké ideály, jak oslavovaly Madison a Monroe, Lincoln, Roosevelt a Kennedy, se inspirovaly a daly naději milionům.

    Pokud a kdy Číňané budou vzestupní, s jejich koncentračními tábory pro Ujgurky, bezohledným dosahem jejich armády, 200 milionovými kamerami, které sledují každý pohyb a gesto jejich lidí, budeme určitě toužit po nejlepších letech amerického století. V tuto chvíli máme pouze kleptokracii Donalda Trumpa. Mezi chválením Číňanů za jejich zacházení s Ujgury, popisujícím jejich internaci a mučení jako „přesně to, co je třeba udělat“, a jeho vydáním lékařské rady týkající se terapeutického použití chemických dezinfekčních prostředků, Trump upřímně poznamenal: „Jednoho dne je to jako zázrak, zmizí. “ Měl samozřejmě na mysli koronavirus, ale, jak už říkali jiní, mohl by stejně dobře odkazovat na americký sen.

    OdpovědětSmazat
  30. Další úryvek:
    V roce 1940, kdy Evropa již shořela, měly Spojené státy menší armádu než Portugalsko nebo Bulharsko. Do čtyř let by 18 milionů mužů a žen sloužilo v uniformě, s miliony dalších pracujících dvojitých směn v dolech a továrnách, díky nimž byla Amerika, jak slíbil prezident Roosevelt, arzenál demokracie.

    Když Japonci do šesti týdnů od Pearl Harboru převzali kontrolu nad 90 procentem světové dodávky kaučuku, USA snížily rychlostní limit na 35 mil/h, aby chránily pneumatiky, a pak za tři roky vynalezl od nuly průmysl syntetického kaučuku, který umožnil Spojenecké armády převrátit nacisty. Na jeho vrcholu, Henry Ford's Willow Run Plant produkoval B-24 Liberator každé dvě hodiny, nepřetržitě. Loděnice v Long Beach a Sausalito vyplivaly lodě Liberty rychlostí dva denně po dobu čtyř let; rekordem byla loď postavená za čtyři dny, 15 hodin a 29 minut. Jedna americká továrna, Chrysler's Detroit Arsenal, postavila více tanků než celá Třetí říše.

    Po válce, s Evropou a Japonskem v popelu, tvořily Spojené státy s až 6% světové populace polovinu světové ekonomiky, včetně výroby 93% všech automobilů. Taková ekonomická dominance zrodila pulzující střední třídu, odborové hnutí, které umožnilo jedinému živiteli s omezeným vzděláním vlastnit dům a auto, podporovat rodinu a posílat své děti do dobrých škol. V žádném případě to nebyl dokonalý svět, ale blahobyt umožňoval příměří mezi kapitálem a prací, vzájemnost příležitostí v době rychlého růstu a klesající nerovnosti v příjmech, které se vyznačovaly vysokými daňovými sazbami pro bohaté, kteří v žádném případě nebyli pouze příjemci zlatého věku amerického kapitalismu.

    Svoboda a blahobyt však přišla s cenou. Spojené státy, doslova demilitarizovaný národ v předvečer druhé světové války, nikdy nezůstaly po vítězství. Do dnešního dne jsou americké jednotky rozmístěny ve 150 zemích. Od sedmdesátých let Čína nechodila jednou do války; USA nestrávily den v míru. Prezident Jimmy Carter nedávno poznamenal, že ve své 242leté historii si Amerika užila jen 16 let míru, což z ní činí, jak napsal, „nejbojovější národ v dějinách světa“. Od roku 2001 utratily USA více než 6 bilionů dolarů na vojenské operace a válku, peníze, které mohly být investovány do domácí infrastruktury. Čína mezitím vybudovala svůj národ a každé tři roky nalila více cementu než Amerika v celém 20. století.

    Jak Amerika hlídala svět, násilí se vrátilo domů. V den D, 6. června 1944, bylo počet spojeneckých úmrtí 4 414; v roce 2019 tuzemské americké muže a ženy zabily do konce dubna tolik amerických mužů a žen. V červnu téhož roku způsobily zbraně v rukou obyčejných Američanů více obětí než spojenci, kteří utrpěli v Normandii v prvním měsíci kampaně, která spotřebovala vojenskou sílu pěti národů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo 7:37, USA vynalezly syntetický kaučuk a jeho výrobu zavedly za Druhé světové války. I když třeba firma Kudrnáč z Náchoda z něho vyráběla, nabízela a prodávala pneumatiky hladce, už za První čs. republiky.
      Rozumí se, že mezi válkami se USA staly nejprůmyslovějším státem světa, rozumí se také, že na obou těchto válkách nesmírně vydělaly (i když Švédsko, Švýcarsko, Portugalsko ... taky).

      Smazat
  31. Po mnoho let se ti, kteří mají konzervativní právo ve Spojených státech, dovolávali nostalgie po padesátá léta a Amerika, která nikdy nebyla, ale je třeba předpokládat, že existovala, aby racionalizovala svůj smysl pro ztrátu a opuštění, strach ze změny, jejich hořké zášti a přetrvávající pohrdání sociálními hnutími šedesátých let, časem nových ašpirací pro ženy, homosexuály a lidi barvy. Ve skutečnosti, alespoň z ekonomického hlediska, se země padesátých let podobala Dánsku stejně jako dnešní Amerika. Mezní daňové sazby pro bohaté byly 90 procent. Platy generálních ředitelů byly v průměru jen 20krát vyšší než platy jejich zaměstnanců středního managementu.

    Dnes je základní mzda těch, kteří jsou na vrcholu, běžně 400krát vyšší než u jejich placeného personálu, s mnoha výdělkovými řády o více více v akciových opcích a výhodách. Elitní jedno procento Američanů ovládá aktiva 30 bilionů dolarů, zatímco spodní polovina má více dluhů než aktiva. Tři nejbohatší Američané mají více peněz než nejchudší 160 milionů svých krajanů. Plná pětina amerických domácností má nulové nebo záporné čisté jmění, což je pro černé rodiny až 37 procent. Střední bohatství černých domácností je desetinou bohatství bílých. Drtivá většina Američanů - bílá, černá a hnědá - jsou dvě výplaty odstraněny z bankrotu. Přestože žije v národě, který se slaví jako nejbohatší v historii, většina Američanů žije na vysokém drátu, bez bezpečnostní sítě, která by potlačila pád.

    V důsledku krize COVID přišlo o práci 40 milionů Američanů a 3,3 milionu podniků bylo zrušeno, včetně 41 procent všech podniků v černém vlastnictví. Černí Američané, kteří významně převyšují bílé ve federálních věznicích, přestože jsou 13 procent populace, trpí šokově vysokou mírou nemocnosti a úmrtnosti a téměř trojnásobně umírají počet bílých Američanů. Kardinální pravidlo americké sociální politiky - nedopusťte, aby se jakákoli etnická skupina dostala pod černochy, nebo nedovolte nikomu, aby trpěl více rozhořčením - zazvonil i při pandemii, jako by virus odebíral stopy z americké historie.

    COVID-19 nepokládal Ameriku nízko; jednoduše odhalilo to, co bylo dávno opuštěno. Jak se krize rozvíjela, s každým Američanem umírajícím každou minutu každý den, zemi, která kdysi ukázala stíhací letadla za hodinu, se nepodařilo vyrobit papírové masky nebo vatové tampony nezbytné pro sledování nemoci. Národ, který porazil neštovice a dětskou obrnu a vedl svět po generace v lékařské inovaci a objevování, byl zredukován na smějící se populaci, protože buffoon prezidenta obhajoval použití dezinfekčních prostředků pro domácnost jako léčbu nemoci, kterou intelektuálně nemohl začít rozumět.

    Když se řada zemí urychleně pohnula, aby virus udržela, narazily Spojené státy popíráním, jako by úmyslně slepé. S méně než čtyřmi procenty celosvětové populace USA brzy představovaly více než pětinu úmrtí COVID. Procento amerických obětí této nemoci bylo šestkrát vyšší než celosvětový průměr. Dosažení nejvyšší míry nemocnosti a úmrtnosti na světě nevyprovokovalo hanbu, nýbrž pouze další lži, obětní beránek a chlubení se zázračnými léky, které jsou pochybné jako tvrzení karnevalové barkerky, grifteru na značce.

    OdpovědětSmazat
  32. ^
    Když Spojené státy reagovaly na krizi jako zkorumpovaná diktatura cínového hrnce, skuteční diktátoři cínového hrnce na světě využili příležitosti, aby se chopili výšiny a vychutnali vzácný pocit morální nadřazenosti, zejména v důsledku zabití George Floyda v Minneapolis. Autokratický vůdce Čečenska Ramzan Kadyrov trestal Ameriku za „škodlivé porušování práv obyčejných občanů“. Severokorejské noviny protestovaly proti „policejní brutalitě“ v Americe. Ayatollah Khomeini, citovaný v íránském tisku, slíbil: „Amerika zahájila proces své vlastní destrukce.“

    Trumpův výkon a americká krize odvrátily pozornost od čínského nesprávného zacházení s počátečním ohniskem ve Wu-chanu, nemluvě o jeho pohybu k rozdrcení demokracie v Hongkongu. Když americký úředník na Twitteru nastolil otázku lidských práv, mluvčí čínského ministerstva zahraničí, odvolávající se na zabití George Floyda, odpověděl jednou krátkou větou: „Nemohu dýchat.“

    Tyto politicky motivované poznámky lze snadno odmítnout. Američané se však neuspokojili. Jejich politický proces umožnil, aby se na nejvyšší úřad v zemi dostalo národní hanby, demagoga tak morálně a eticky ohrožená jako člověk. Jak řekl jeden britský spisovatel, „na světě byli vždycky hloupí lidé a spousta ošklivých lidí. Ale zřídka byla hloupost tak ošklivá nebo hloupost tak hloupá. “

    Americký prezident žije, aby kultivoval zášti, démonizoval své protivníky a potvrdil nenávist. Jeho hlavním nástrojem vládnutí je lež; od 9. července 2020 bylo zdokumentováno jeho zkreslení a nepravdivých prohlášení 20 055. Pokud by první americký prezident George Washington nemohl lhát, nemohl by ten současný poznat pravdu. Tento temný trol člověka, obracející slova a city Abrahama Lincolna, slaví zlobu pro všechny a charitu pro nikoho.

    Jakkoliv ohavný se jeví, Trump je méně příčinou amerického úpadku než produkt jeho sestupu. Když zírají do zrcadla a vnímají pouze mýtus své výjimečnosti, Američané zůstávají téměř bizarně neschopní vidět, co se vlastně jejich země stalo. Republika, která definovala volný tok informací jako životní krev demokracie, dnes patří mezi 45 zemí mezi národy svobody tisku. V zemi, která kdysi přivítala shluklé masy světa, dnes více lidí upřednostňuje stavbu zdi podél jižní hranice, než podporu zdravotní péče a ochrany nezdokumentovaných matek a dětí přicházejících v zoufalství u svých dveří. V úplném vzdání se kolektivního zboží americké zákony definují svobodu jako nezadatelné právo jednotlivce vlastnit osobní arzenál zbraní, což je přirozený nárok, který převyšuje i bezpečnost dětí; v posledním desetiletí bylo na školní půdu zastřeleno 346 amerických studentů a učitelů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Americani si lzou, lzou i vazalum pres media, ktera ovladaji. Realita je jinde a ta je utopi.

      Smazat
    2. 8:28 odkud jste prosím ten blábol špatně opsal, nebo odkud jste ho mizerně přeložil? Přiznejte se.

      Smazat
  33. Na začátek jeden vtipný příběh- říkal mi američan, měli jste se bránit! Já na to a co vy, pomohli by jste? Ne, my bychom vám poslali vagon Coca-Coly.
    Poznámky k článku- že se Západ nezajímal? A jak! Vždyť89. rok byl výsledek práce Západu již od počátku změny režimu u nás ve 48. roce. A Gorbačov nic nepovolil, on byl loutka a myslím si že i zaháčkovaný. Můj strýc mi říkal, že jistý soused,za Slovenského státu příslušník Hlinkovy gardy (účastnil se kampaně proti Polskému odboji) říkal, že takové jako můj strýc budou věšet (děda byl v KSČ). Inu Maďarsko by se u nás opakovalo a ta "invaze" zabránila masakru, který by byl mnohem horší. 89. byl v klidu, protože proběhl pod kontrolou Skupiny sovětských vojsk a KGB ruku v ruce s CIA. Tak proto!To oni zabránili potlacení armádou ČSSR.
    K emigrantům, potkal jsem je v NL- mrtvá větev národa. Byli tam slušní, a také tam byli lidi nenávistní až jsem valil oči. Ty si své ublížení pořád pěstovali (Rok ca 2000) a nebyl to ani bezdomovec Hutka, toho jsem tam za 10 let pobytu nepotkal ani na setkáních krajanů na velvyslanectví! K odškodnění obětí- četl jsem někdě že "legionáři" v Rusku se za své mrtvé krvavě mstili, takže ty kompenzace by byli tak 10 až 100 ku jedné v náš neprospěch. A to nepočítám mrtvé vojáky RA při osvobozování Československa.
    A nakonec, souhlas s těmi, kdo říká že ta "invaze" nám umožnila žít o 20 let déle v klidu, já vychoval takhle své děti. Stálo to tehdá sice často za málo, ale nevím jestli je tahle demokratura lepší a to nestrádám ekonomicky. Co nám zde patří, toť otázka?!

    OdpovědětSmazat
  34. Když se moje dcera vrátila před více než 20lety ze studií v USA, tak prohlásila, že "USA jsou pochromované Rusko"...mám pocit že za těch více než dvacet let US hodně zrezlo !

    OdpovědětSmazat
  35. Američtí politici odmítají skandinávský model jako plíživý socialismus, komunismus "lite", něco, co by ve Spojených státech nikdy nefungovalo. Ve skutečnosti jsou sociální demokracie úspěšné právě proto, že podněcují dynamické kapitalistické ekonomiky, které právě prospívají každé vrstvě společnosti. Tato sociální demokracie se ve Spojených státech nikdy nestane pravdou, ale pokud ano, je to ohromující obvinění a přesně to, co měl Oscar Wilde na paměti, když vyslovil, že Spojené státy jsou jedinou zemí, která od barbarství přejde k dekadenci aniž by prošla civilizací.

    Důkazem takové terminální dekadence je volba, kterou tolik Američanů učinilo v roce 2016, aby upřednostňovaly své osobní rozhořčení, čímž své vlastní rozhořčení postavily nad jakékoli obavy z osudu země a světa, protože spěchaly k volbě muže, jehož jediným pověřením pro práce byla jeho ochota dát hlas jejich nenávisti, potvrdit jejich hněv a zacílit na své nepřátele, skutečné nebo imaginární. Jeden se otřásá přemýšlením o tom, co to pro svět bude znamenat, pokud se Američané v listopadu, vědomo všeho, co dělají, rozhodnou udržet takového muže v politické moci. Ale i kdyby Trump byl silně poražen, není vůbec jasné, že takový hluboce polarizovaný národ bude schopen najít cestu vpřed. K lepšímu nebo k horšímu, na to má Amerika vždy svůj čas.

    OdpovědětSmazat
  36. ^Osobní poznámka "automatického překladatele": Tá "hnusná" (odious) úloha Trumpa prezentovaná autorem je možná dost přehnána (úlitba bohům dnešního trendu, aby autorovi - Kanaďanovi - dovolili napsat ty hrůzy o Americe). Pokud zvolí dementního Bidena, tak ten "vojensko-průmyslový komplex" (the military–industrial complex), před kterým tak varoval president D. Eisenhower při svém odchodu z funkce https://en.wikipedia.org/wiki/Military%E2%80%93industrial_complex bude mít zcela volnou ruku, což u Trumpa zřejmě nemaj.

    Důkazem je Trumpovo prohlášení v jeho ranných dnech, že odtáhnou ze Syrie, a zakrátko silné bombardování. Kdo ho asi nařídil - pochopitelně president to nemůže popřít, že to nebylo z jeho hlavy.

    Tak jako Eisenhower nepopřel, že to nebyl on, co dal povolení k výzvědnému (a provokačním) letu U2 nad Rusko (který neměl už co vyzvídat, vše už bylo známo z předchozích letů), kdy sestřelením a zajmutím pilota Gary Powerse se zmařilo nadějné jednání mezi Eisenhowerem a Chruščovem v Paříži.

    Také ta vstřícnost Trumpa jednat s Ruskem a Čínou (a i Severní Koreou), což je zřejmě jinými silami bráněno, nakonec je to zaškatulkováno jako Ne-Americká činnost - šups s ním k soudu, impeachment. A když ne, tak aspoň ho dostanou na daně, podobně jako Al Capona. U Bidena to nevadí, jakpak asi pan syn přiznal své výdělky z Ukrajiny?

    OdpovědětSmazat
  37. Dánský ministr přistěhovalectví připouští, že integrační politika je „fiasko“

    http://svobodnenoviny.eu/dansky-ministr-pristehovalectvi-pripousti-ze-integracni-politika-je-fiasko/

    Proč jsem proti pronikání genderismu do dětské literatury

    http://svobodnenoviny.eu/proc-jsem-proti-pronikani-genderismu-do-detske-literatury/

    Neo-marxisté se snaží zničit rodiny, národní hrdost a církev, tvrdí polský profesor

    „Ti, kteří to nevidí, jsou trochu slepí a pokud si vlastenci nebo katolíci tento problém neuvědomí včas, tuto válku prohrají.

    http://svobodnenoviny.eu/neo-marxiste-se-snazi-znicit-rodiny-narodni-hrdost-a-cirkev-tvrdi-polsky-profesor/

    Genderové vzdělávání: Debata o Istanbulské úmluvě ukazuje známky totalitarismu

    http://svobodnenoviny.eu/genderove-vzdelavani-debata-o-istanbulske-umluve-ukazuje-znamky-totalitarismu/

    OdpovědětSmazat
  38. Přátelé, díky za snahu přiblížit se pravdě, ale rozptyl je stále příliš veliký. Např počet nezaměstnaných v USA je 40 nebo 8 milionů ? (8 mám z tiskovky Bílého domu). Velmi solidní je podle mne 7:33 převzatý závěr z Konce Americké éry. Tam mi chybí jen zmínka o umístění všech občanů Japonského původu do koncentráků po napadeni Pearl Harboru. Nebo děs z komunismu, prezentovaný tzv Neamerickou činností. Tento hon si nezadal s politicými procesy u nás. Jsem vďěčný všem, kteří zde zveřejňují své hledání pravdy a NR, která jim dává prostor.

    OdpovědětSmazat
  39. Lek na COVID uz davno existuje, vyleci za 3 dny bez nasledku. Zadnou vakcinu nepotrebujeme. Jmenuje se ISOPRINOSINE. Epidemiolog Prf. Beran jim vylecil sebe, sveho syna a domov duchodcu:
    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020080612315538-antivirovy-lek-vylecil-covid-19-za-tri-dny-misto-sedmi-cesky-vakcinolog-lici-co-brani-jeho-uznani/
    Dejte dal. Lichvari z vyrobny vakcin za 10 000 kc nesmeji nam nic vnucovat!
    B. Gates vsude naimlantoval svuj predpotopni MS Windows a nesmirne bohatne. Ted chce lidstvu napichat za drahe prachy svou vakcinu.

    OdpovědětSmazat
  40. 8:33
    taky vtip : Ptá se vnouček dědečka"komunisti byli rudí nebo červení ?" a dědeček odpovídá "clapečku, ti byli zlatí !"
    A taky děkuji NR, že máme na jejím linku možnost svobodně a slušně vyjádřit své názory a diskutovat .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10,29
      Přečtěte si Parlamentní listy,je tam zajímavé povídání s Karlem Krylem.
      Přeji pěkný den.

      Smazat
    2. Takže se vám líbí možnost "svobodně vyjádřit své názory a diskutovat", ale zároveň považujete komunisty, kteří přesně tohle potlačovali, za "zlaté"? Nepřipadáte si jako pokrytec nebo hlupák?

      Smazat
    3. 11:21 Vy liberální diktátoři jste stokrát horší ti „zlí" komunisti pro Československo udělali to nejlepší co mohli. Ti nás nechali v klidu žít zajištěné bez obav z budoucnosti. To co se děje u skopčáků stačí lidi jsou vyhazováni z práce mláceni a je jim vnucovaný liberalismus tak vypadá ta vaše „demokracie". A u nás to samé vlastenečtí lidé jsou napadání a pomlouváni. Tak čau nevážený pokrytče nechoď sem a běž si na cenzorovaný fuckbook nádivo.

      Smazat
    4. 11.21 Vy jste se nemohl za Husáka svobodně vyjadřovat , co vám zakazovali říkat ? Co dnes předsudečná nenávist ?

      Smazat
    5. 11:21
      Kdyby lidi obecně věděli, odkud přišlo komunistické "dobro" do Ruska, dávali by si větší pozor na to, co nám sem importují šmejdi ze Západu a jejich místní přisluhovači. Tu možnost svobodně se vyjádřit nám oficiální místa rychle ale jistě berou.
      O žádných zlatých komunistech nemůže být řeč, ale pozor i na to hlupáctví. Tuším, že to největší se šíří právě od západu!

      Smazat
    6. 11,21
      Dneska můžeš konkrétně na Fuckbooku DEMOKRATICKY LEDA DRŽET HUBU NEBO CHVÁLIT BLM!!!!!

      Smazat
    7. 12:29
      Proč bylo za jiný než komoušský názor tolik lidí v kriminále??. Oni nezakazovali, ale přímo vyhodili z práce nebo zavřeli, pane chytráku!!
      A zase slovo, které se dnes tak rádo používá, stejně jako NEOMARXISTI, TAK PŘEDSUDEČNÁ NENÁVIST!

      Smazat
    8. 9:50
      Sedět za přiživu a pak to obracet v boj proti komunistům může jen.... havlopussynka!!!!!!

      Smazat
  41. všetko to začalo tým, - rok 1987 - keď Jakeš prehlásil, nech sú súkromné reštaurácie, obchody, nech je konkurencia, keď to umožnil Stalin, prečo nie my ? - Novotný odišiel, a bol nahradený diletantom Dubčekom, nič sa nepohlo, nič sa nestalo, ta tak ...

    OdpovědětSmazat
  42. 11:21-Co říkáte na pořady jako Slinty Václava Moravce, zprávy na TV a ostatních sorošovských sračkometech? Je neuvěřitelné, čemu se dá říkat "demkracie". Vysledky tzv. "demokracie" vidíme kolem sebe a když to porovnám, není co řešit - nejsem autor 10:29..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to neřešte a hlavně nechoďte k volbám, když tak pohrdáte demokracií.
      Ano výsledky vidíme kolem sebe. Výsledky každého z nás. Vy evidentně žádné výsledky nemáte. Z vašeho selhání ale neobviňujte "demokracii", ale jen sám sebe, vaši neschopnost, nepracovitost, selhání, neúspěch...

      Smazat
    2. 13:38 můžete naznačit jak přispíváte současnému rozkvětu vy? Já mám slušné příjmy z toho, co jsem vymyslel. Ale i tak, současný režim vnímám jako z principu nemravný.

      Smazat
  43. Pražské jaro byl pokus jedněch nezodpovědných komoušů vyhodit jiné karieristické komouše a vlézt si na jejich místa s pozadím a podporou zahraničí, kterému rozvrat ve svéře SSSR vyhovoval. Buď by jim vyšlo už tenkrát to co v roce 1989 nebo protě alespoň udělali mocenské zlé divadýlko. Osobně jsem si myslel, že rozpad SSSR bude výborný, ale pravdu měl pan Putin, že to byla světová katastrofa. Dokud spolu systémy soutěžily posouvalo se lidstvo kupředu v celém světě na všech úrovních. Pravidla i svéry vlivu byly jasně dány a oba hlavní hráči si neriskly je nedodržovat nebo jít výrazně přes čáru. V dnešním světě díky aroganci a zpupnosti USA a připosranosti jeho satelitů a kolonií žádná pravidla neplatí. Smlouvy jsou jen cár papíru který nic nezajišťuje, slovo politika nemá žádnou váhu a nemusí se dodržet. Podrazáctví, chytračení, podlost, zlodějina se staly ukázkou úspěšnosti. Proč tedy s takovými vůbec jednat? Je to ztráta času. Jediný limit je dán vojenskou silou a schopností v případě útoku doslova zpopelnit nepřítele. To je to co jediné drží západ pod krkem aby si nezkusil další světové válečné dobrodružství. V tomhle systému o žádnou svobodu a občana vůbec nejde. Je to jen fíkový list pro nahé a bezcharakterní politiky (loutky) a megazloděje. Jen velice najivní člověk to ještě nepochopil. Idealizace roku 1968 a 1989 je účelová. Nemůžete otevřeně lidem říci, že prioritně šlo o podvod a megaloupení.

    OdpovědětSmazat
  44. O jaké invazi a okupaci to vlastně mluvíte? Kolik bylo mrtvých a popravených? Srovnejte si to s "osvobozovacími" invazemi USA. Stačí se podívat jak dopadla Grenada, Panama, Afghanistán, Irák, Jugoslávie, Lybie, Sýrie nebo Ukrajina. Po USA zůstávají jen rozvrácené, vyvražděné, zbídačené státy s okupací na věčné časy. Odkud dobrovolně a sami odešli vojáčkové z USA? Nevím o jediném státu. Rusové z východní Evropy odešli a nikdo je nevyhnal. A nemuseli kdyby se zasekli. USA odešli jen odkud je obyvatelstvo doslova vyfackovalo. Ten Větnam je příkladem. Jaký byl okupant SSSR ukazuje, jak po 68 došlo k rozvoji průmyslu a výstavby třeba pražského metra, atomových elektráren, vodních děl a přehrad, rozvoji zemědělství, výzkumu, výstavby bytových sídlišť a dalšího. Ten okupant nás nikdy nenutil účastnit se jakýchkoliv válek v zahraničí jako dnes. Ten okupant nám nechal mít 800 000 skvěle vyzbrojených vojáků na rozdíl od dnešní kapesní a skoro nahé armádičky bambálující po světě. Ten okupant nám dodával za pevné a nepředražené ceny plyn, ropu, železnou rudu a další v době ropných krizí na západě. Ten okupant nám otevíral trhy v zahraničí (Irá, Irán, Indie, Sýrie, Lybie, Nikaragua, Kuba, Větnam, Laos...). Ten okupant chtěl abychom vyráběli kde co, vyváželi a byli soběstační. Vnitrozemský stát měl dokonce i svou vlastní a moderní obchodní námořní flotylu. A co dnešní okupanti zatím bez vojenské přidělené posádyk? Co tady za 30 let velkého náš nový soudruh přítel pomohl vybudovat? Ani pitomé dálnice už nejsme schopni dostavět. Proč je Haity dodnes chudobná země i když nikdy neměli socík a mají kamaráda v USA? Obdobně Honduras, Kolumbie, Paragvaj, Mexiko nebo polovina Afriky? Co jsou USA zač jasně ukazuje koronavirus, kdy jejich velkohubé kecy plně odhalil ubohost v jejich vlastním zdravotním systému. Jou opravdu 1 v úmrtnosti stejně jako chudá Brazílie. Probuďte se 68 byl podvod jako 89 za účasti vlastních kolaborantů.

    OdpovědětSmazat
  45. 11:21
    to co jsem napsal o "zlatých komunistech" byl vtip, který si lidé vyprávějí po 30leté vládě domácí demokratůry protektorátu EU a USA. V roce 89 jsem měl o naší politické a ekonomické budoucnosti jinou představu, než se stalo. Věřím v demokratický socialismus a tím taky odpovídám příspěvku 12:32, že tzv. Pražské jaro nebyl podvod ale snaha, většinou občanů podporovaná,.. o možný a perspektivní vývoj socialistické společnosti. Že naší budoucností bude kapitalismus se všema jeho fatálnimi problémy, které jsou známé už několik staletí a mající na triku 2.světové války, v 89 nepadlo ani slovo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:43 o té vaší pravdě dnes pochybuju, i když jsem tenkrát také chodil s praporem a potom to měl "spočítáno". Ale pamatuju taky to, jak s "obrodným procesem" přibylo a zrychlilo se přikrádání v podniku a jak si tehdy vylepšená věrchuška rychle vyrobila "družstvo", které z prostředků podniku, za symbolická manuální pomoci "družstevníků" pro každého stavělo ještě dnes dost nadrozměrné "rodinné" domy. Přesně to vím, když jsem byl přizván, ale poděkoval jsem. Stydět bych se musel. Díky přátelům, které jsem si takto udržel mi "normalizace" až tak neublížila a stejně tak ani "sametová revoluce", když jsem ji nejen nepodpořil ale před jejími důsledky varoval. Dnes jsem, mezi většinou vrstevníků, za prozíravého.

      Smazat
  46. Pokud by to někoho zajímalo, ten vlevo s praporem na úvodní fotografii je moje maličkost na Vinohradské.

    Jinak okupace zůstane okupací, neomluvitelná, byť také "sametová".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Miroslav Povolný

      Z tehdejšího pohledu je to ušlechtilé, z dnešního pohledu, se znalostí mnoha dalších okolností a hlavně s nabytou zkušeností, je ta fotka naivní.
      Tenkrát bych asi také šel do ulic debatovat s vojáky a mávat praporem. Vědouc, že ta armáda nepřijela střílet do lidí(narozdíl od německé okupační armády, to bych asi s praporem, nebo natož s krumpáčem a sirkama, nevylézal). Kdybych však měl informace o tom co se děje, co a jak se řeší na mezistátní úrovni a jak vystupují naši představitelé, tak bych zůstal doma. Nebo bych šel demonstrovat za odstoupení představitelů státu z funkcí.
      Okupace je okupací, ale tak jako není kouře bez ohně, nevzešla ani okupace jen tak z ničeho. Lví podíl na tom má nekompetentnost tehdejšího vedení státu a až druhořadá je činnost reakce, která tenkrát ovládla média a propagandu.

      Smazat
  47. Házeli jsme na tanky jako kluci šutry. Přísahám, vyhazovali nám bílé, větrové bonbony, to nechápu dodnes. Malovali jsme nápisy a jely tanky, ty jejich džípy a nic. Tak nevím, proč by stříleli. Nikdo nám nic neudělal a mohl, házení šutrů do tanků je důvod. Dnes se moc lže! Být to američani, zastřelili by nás, jako děti v My-lai!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ovšem demokraticky, Vy ten rozdíl nechápete?

      Smazat
  48. Možná je pro řadu lidí invaze roku 1968 vysvětlitelná, ale pro mne nepřijatelná. S odstupem času je jen méně bolestivá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:41

      Kdysi dávno, ještě na základní škole, jsem jeden čas kašlal na psaní domácích úkolů a ještě jsem učiteli odmlouval. Dostal jsem facku a poznámku do žákovské knížky, načež jsem inkasoval ještě další dvě doma. Dnes je to pro mě vysvětlitelné, ale stále nepřijatelné. Co moje osobní svobody? Navíc jsem to učivo ovládal. S odstupem času je to pro mě ale méně bolestivé, už ani nevím, z které strany ty facky přistály.

      Můj děda zažil okupaci v roce 1968 i 1939. Ze srpna 1968 nebyl nijak nadšený, ale chápal to jako důsledek vývoje(řekl bych asi jako já ty facky), který kdyby pokračoval samospádem, bál by se o budoucnost, zejména ve spojitosti se vzestupem moci lidí, kteří se v té době začali aktivizovat. Až potom ve spojitosti se ztrátou směřování a obnovou kapitalismu. Přecijen jej zažil již před válkou a i když to bylo těžké, také jej s otcem, matkou a jedním z bratrů nějak přežili. Stále žije, je mu 96 let a nepřipadá mi, že by to pro něj bylo nějak bolestivé. Bolestivý pro něj už dávno není ani březen 1939. Možná i proto, že polistopadová moc je natolik ohleduplná, že to zbytečně nepřipomíná a nejitří tím city. Němce sice děda dodnes nemá rád, přestože mu zfanatizovaná německá omladina zkrátila palec, což byl pro krejčího docela problém, ale nejedná se vyloženě o nenávist. Prostě je jen nemusí a ruku by jim nepodal. Ale je to samozřejmě všechno jen čajíček proti životním příběhům všech těch trpitelů, budících se dodnes zpocení hrůzou z okupace 1968. Ať už jim je 70 let nebo tím více 50 a méně.

      Smazat
    2. 7:56- Škoda, že jste rozumný článek "osolil". Rád bych znal ty lidi, kteří se "dodnes budí hrůzou z okupace 1968". To jako že spolupracovali se západními rozvědkami a ještě teď se bojí, že je to trestné? Nejste to jistě Vy, že ne?

      Smazat
    3. Miroslav Povolný 19:06
      Já takové lidi osobně neznám, ale když se začtu nebo zaposlouchám do neustálého a kolem srpna umocněného kvílení a spílání, valícího se z novinových článků, rádia, televize, nebo z internetu, říkám si, že ti lidé musejí mít ze srpna 1968 tak strašlivé trauma, že se to snad s ničím v lidských dějinách nedá ani vzdáleně rovnat. Ti museli zažít něco tak úděsného, že se to snad ani vypovědět nedá a dokonce i nacistická mašinerie průmyslového vyvražďování lidí vedle toho vypadá jako nevinná hra batolat.

      Smazat
  49. 22:47- Díky za odpověď, předpokládal jsem, že jste jen opomenul dát příslušné věty do uvozovek. Hezký den.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.