Reklama

pondělí 24. srpna 2020

Diplomat Bašta varuje před barevnou revolucí v Bělorusku. V Minsku jako v Caracasu? To si Rusko a Čína líbit nenechají, bude horko.

Jaroslav Bašta a -rp-

23. 8. 2020  ParlamentníListy a PrvníZprávy

Někdejší velvyslanec v Rusku a na Ukrajině Jaroslav Bašta okomentoval situaci v Bělorusku. Vidí více možností, jak se může situace v Bělorusku vyvinout, a před jednou z těchto možností důrazně varuje.Jaroslav Bašta upozorňuje, že Bělorusové jsou sice hodně naštvaní na svého autoritářského prezidenta Alexandra Lukašenka. který moc drží pevně v rukou od roku 1994, ale je tu problém. Běloruská opozice je rozdrobená a nedokáže se shodnout, kudy jít dál.


"Když jsem před týdnem psal komentář o situaci v Bělorusku, upozornil jsem na to, že se běloruská opozice nedokáže shodnout na tom, který ze scénářů barevných revolucí má použít," píše Jaroslav Bašta v komentáři pro Prvnizpravy.cz..

Zda vzor Československo 1989, tedy Sametovou revoluci, nebo variaci na Ukrajinu v roce 2004, kdy si demonstrace na náměstí Nezávislosti vynutily třetí kolo prezidentských voleb, které pak vyhrál Viktor Juščenko. Přestože míra naštvanosti Bělorusů vůči svému dlouholetému prezidentovi překonává všechny známé meze, vzpoura prozatím nemá vedení.

Jde o notoricky známý problém běloruské opozice, která je rozdrobená a rozhádaná. Za 26 let odporu proti Alexandru Lukašenkovi nedokázala postavit osobnost, která by byla obecně známá a měla autoritu, když už ne ve společnosti, tak alespoň v opozičních řadách. Hloubku problému nejlépe ilustruje osoba Světlany Tichanovské. Prezidentských voleb se zúčastnila jako náhradnice svého zatčeného manžela. Když ve volbách dle oficiálních výsledků (které od počátku zpochybňuje) získala přes 10%, neprodleně uprchla do Litvy. Doma ji zastupuje Maria Kolesnikova, mluví jejím jménem, zorganizovala opoziční Koordinační radu, jež by měla vést dialog s režimem, takže politiku tvoří náhradnice náhradnice.

Mezitím na náměstích a ve fabrikách probíhá živelná vzpoura proti (zdá se, že mírně pomatenému) diktátorovi. Demonstranti a stávkující mají v zásadě jeden jediný požadavek – chtějí, aby Alexandr Lukašenko odstoupil. Jde opravdu o spor lid versus AL. Poslední kapkou, kterou přetekl pohár trpělivosti bylo zmatené počínání prezidenta během pandemie. Nevylučuji, že se tak stane první politickou obětí koronaviru, bohužel spíše později než dříve.

A to ze dvou důvodů: tím prvním je jeho racionální postup při potlačování nepokojů. V zásadě ignoruje počínání opozice a organizátorů veřejných protestů, zato však zatýká a zastrašuje stávkující a vyhrožuje najmutím stávkokazů na Ukrajině (hlavně horníky) a v Ruské federaci (televizní pracovníky). Opozice, která začíná vyhrožovat venezuelským scénářem, mu pak umožní ještě chvíli vládnout. Valerij Cepkalo, prezidentský kandidát, který musel uprchnout před zatčením za hranice, prosazuje variantu, kdy by se Světlana Tichanovskaja prohlásila vítězem voleb a prezidentkou. Nastalo by dvojvládí, které by mohlo být východiskem z krize. Tento nápad není tak nerealistický, protože EU již oznámila, že neuznává výsledky běloruských voleb. Analogie s podobnou situací ve Venezuele se nabízí, neboť první krok již byl učiněn.

Ovšem tato caracaská varianta barevné revoluce je velmi nebezpečná. Nejspíše by přiměla Ruskou federaci a Čínu, aby začaly razantně hájit své zájmy a investice v Bělorusku, takže by přibylo další ohnisko napětí v Evropě, končí komentář Jaroslav Bašta.



61 komentářů :

  1. Mala otazka?? pane Basta

    Kdyby jste vysvetlil EUro... kdo to financuje -komu - a jak?

    Vule naroda?? nefungujici faktor .... vule penez dobre olejuje koleje . KDO MAZE EU jede!!

    Brouk Pytlik

    OdpovědětSmazat
  2. Někde jsem četl, že Tichonovskája již kandidovat na prezidenta nechce a varovala Západ před vměšováním, nebo vyměšováním? Tak koho demonstrující chtějí za Lukašenka? Třeba je to už jinak a zase ji uprosili.

    OdpovědětSmazat
  3. Ministr Petříček lže, a když to premiér Babiš trpí je stejný.
    Západ má poslední dobou jen problémy. Zboží je ve skladech a lidi nenakupují. Bělorusko by se hodilo.

    OdpovědětSmazat
  4. Doplnění k panu Baštovi: Velmi pěkně a přehledně o Bělorusku, i o jeho historii píše dnes na Prvních zprávách skvělý Vlastimil Vondruška.

    OdpovědětSmazat
  5. Když Mináře zajímá Bělorusko, tak je to vždy podezřelé.
    Ukrajina se nebude opakovat.

    OdpovědětSmazat
  6. Pane Bašto, váš článek je taková ta oblečená, neoblečená. Je pravda, že opozice nemá tak vynikajícího, charizmatického člověka jako byl pan Havel u nás, ale on se někdo časem najde.. Jinak, ten autoritář Lukašenko sám od sebe neodstoupí, ta moc kterou má, je horší jak droga. V případě změny prezidenta, Rusko ani Čína o nic nepříjdou, Bělorusko není Venezuela, která vše zestátnila.
    Bude to ještě v Bělorusku zajímavé!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Havla téměř nikdo před rokem 89 neznal.Havel si následně vybudoval kult osobnosti,jaký by mu mohl závidět nejeden politik v Rusku.Z Havla se stala modla,sice prolhaná,ale modla.Co sliboval?Budu prezidentem jen do řádných voleb,zruší se oba vojenské bloky,žádná nezaměstnanost ani zdražování nebude,nechci majetek po rodičích,žádný SANOPS,žádní občané druhé kategorie...Tak prolhaný nebyl ani baron Prášil.

      Smazat
    2. Nejsme na třetí světovou válku připraveni.Nemáme roušky ani plynové masky,máme cca 6 vypůjčených Gripenů,pár tanků a armáda nestojí za řeč,ani doma nejsou,jsou na misích USA.Kde jsou ty časy,kdy naše armáda čítala cca 180.000 a měla na tu dobu výrobnou vázbroj a výstroj.

      Smazat
    3. Stále častěji se dočítáme, že Havel byl záletník (lidově kurevník). Lukašenko to má s rodinou zamotané, ale pokud vím, žádnou na potrat neposílal.

      Smazat
    4. 9.11 Venezuela znárodnila jen ropný průmysl , vše ostatní patří kapitalistům , proto jsou tam problémy !

      Smazat
    5. Havel - ta podplacená nula, že byl "vynikající a charizmatickej"? Ty jsi upad anonyme 9.11 -ne? Čím byl charizmatickej - že byl věčně vožralej, a neváhal za všivý prachy dát "západu" do chřtánu vlastní národ? Jidáš taky prodal Krista za pár stříbrňáků, ale ten byl natolik charakterní, že se oběsil - na to ta lidská karikatura "Havel" neměl, naopak o svoje chatrný plíčky zničený kouřením, a střeva zpustošený chlastem za peníze daňových poplatníků náležitě pečoval. Samozřejmě - má řadu obdivovatelů z řad veksláků a zbohatlíků, a dalších zaprodaných lidských nul.

      Smazat
    6. V Rusku hledají nějaké opozičního politika více jak 20 let a pořád není šance Vláďu Putinů ve volbách porazit. Stejně tak Sobjanina v Moskvě a to tam je kavárna velmi dobře financována ze západu.

      Smazat
    7. Byl jeden Guaidoš, co guaidoval za groš-dolar..

      Smazat
    8. 10:07
      Máte pravdu, před r.89 pana Havla moc lidí neznalo, ale po zvolení prezidentem byl ve světě znám jako málo kdo. Významný politik,osobnost, kterého měl svět opravdu rád
      a na kterého ještě dnes vzpomínají. USA, VEL BR., Japonsko, Německo a v dalších zemích byl znám a kde dostal řadu ocenění. Kdo zná vás??? Možná tak v hospodě, nebo na fotbale a to je tak vše!!

      Smazat
    9. 10:30
      Stejně tak jako vy, sváděli komunisti všude ve světě své neuspěchy, bídu, zaostalost na kapitalisty. Zvláštní, co.

      Smazat
    10. Všechny socialistické země po celou dobu své existence byly embargovány. To nebylo dílo Západu? To za tím nestály strany a politici, které vygeneroval a do valeb poslal velký kapitál čili Kapitalisté? Je to pro tebe stále zvláštní?

      Smazat
    11. To vám ještě nestačí kde jsme my! Zapad si znás zrobil dojnou krávu! Co vše nerobili, a co jsme teď! Vydrancova země, skoro už nám tu nepatří, a vy otroci rozbité na zapaďacké dělníky, jejich životní úroveň nemůže přece klesnout. Babiš! zadlužování státu astromickymi deficitním rozpočtem a Eropskymi natištěnymi Eurami, přivede stát k bankrotu a občanské válce Paraziti a ti co pro korunku skočí do kanálu, volí to co jsem psal. Tak, že Bělorusko jen tak dál! Papež líbá nohy muslimům, Če#i západu!

      Smazat
  7. Západní kapitalisti se nezastaví před ničím , bojují o své přežití !

    OdpovědětSmazat
  8. Nové volby by měly být samozřejmostí, legitimitu výsledků zpochybnil i Kreml ústy ministra zahraničí, takže tady je mezinárodní konsensus. No a nový prezident udá směr politiky v souladu s demokratickými principy. Pokud do toho nějaký militant nehodí vidle.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jasně že volby anonyme 9.13. A pokud by vyhrál znovu Lukašenko, zas budou vřískat a volby se budou znovu opakovat? Pamatuju si na jednu hnusnou učitelskou krávu na základce, měla mezi žáky svoje oblíbence ( jejichž rodiče jí lezli do zadku, nosili dárečky, a vzhledem ke svým funkcím nabízeli různé "možnosti") a taky děti, které nenáviděla - nevím proč. Byla to správná svině. Když byl "oblíbenec" u tabule a uměl hovno, dostával otázky tak dlouho, až se narazilo na něco, o čem dokázal vyblekotat pár slov, a mohl dostat alespoň dvojku. A naopak - neoblíbený žák mohl umět jako bůh - dřela ho jako pes čubku napříč celou učebnicí, až narazila na něco, na čem ho chytila, a dostal čtyřku. Neoblíbení žáci byli úplně bez nároku, a brzy přišli na to, že u té svině je úplně zbytečné se něco učit. Tak byli učitelskými sviněmi děti ničeny od začátku dětství. A přicházeli o iluze. To se děje pořád - jen svině, co mají nad lidmi moc, se mění. Všichni jsme tenkrát viděli, co je to za svini, - ale nemohli jsme dělat nic. Táhne se to celým lidským a světovým lidským životem - pořád to stejný. Oblíbenci a neoblíbenci. Svinské metody jsou stejné. Volby se budou opakovat tak dlouho, dokud se na to prezident, který bůhvíproč nějaké podplácené, sprosté chátře vypadl z obliby, nevykašle. Pak se jim to všechno posere - ale to už je praxe, kterou známe sami. A nejen my.

      Smazat
    2. Tak že 6,000.000 hlasů 83% pro Lukašenka bylo zfalšovaných a nelegitimních? To je Lukašenko borec ledoborec. Ani zfalšování voleb u nás ve prospěch Kalouska kdy byl vytažen záhadným způsobem nad 5% do parlamentu nějakými zahraničními hlasy mu nebylo dokázáno. Tak nevím.

      Smazat
    3. odkaz na zpochybnění výsledků voleb od Lavrova by nebyl ? Ale pokud možno v originále, naši novináři moc dobře ruštinu neovládají a rádi místo překladu píší svoje subjektiní pocity.

      Smazat
    4. Že v Bělorusku neřvali, když měl Lukašenko 86%?!!!! Zřejmě nožičky z amiokupantambassy dorazily až teď 😂

      Smazat
    5. 12:25 Jasně že ano. Rusky mluvím pochopitelně plynule, vždyť jí mluvím i doma.
      Tak například (jestli umíte fakt rusky, najdete takových vyjádření spoustu, tohle je myslím jedno z prvních):

      https://tass.ru/politika/9236277/amp

      18:21 Nebudeš se dědo zlobit, když na ten blábol neodpovím?

      Smazat
    6. 18,36
      Nejsem děda ty rádoby znalče ruského jazyka,ovšem ty seš v roli obecního Pepka!!!!.-))))

      Smazat
    7. 8:13
      Asi jako krasavice Čaputová, Venezelský samozvaný president (uznávaný jen idioty ze západu a havně USA. U nás to proběhlo už za sociaismu kdy určitá sorta komunistů svrhla nejlepšího poválečného presidenta Novotného a dosadila debila Dubčeka.
      Václav

      Smazat
  9. Vážený pane Bašta v mnohém s Vámi souhlasím, ale rovněž i nesouhlasím. Nyní konkrétně.Přečetl jsem si Váš článek o Bělorusku a rozhovor pro Parlamentní listy s Veronikou Sušová Salminen rovněž o situaci v Bělorusku.
    Ve Vašem článku mě zarazilo, že jste použil obecně používané "klišé", že prezident Lukašenko je "diktátor". Vím, že je v článku i termín "autoritářský prezident". Dle dalších vyjádření našich i vrcholných představitelů, "poslední diktátor" v Evropě. Myslím, že nejde jen o používání různých výrazů,termínů ,ale je to bohužel u nás běžně používané zjednodušování a nálepkování, jako na př. Rusko je hrozba (vím to Vy neříkáte), Čína je hrozba a hotovo. Jako příklad uvádím senátora Fišera,který je v tomto ohledu přeborníkem. Po přečteném článku a rozhovoru je mě mnohem blíže hodnocení p.Salminen než Vaše. Vadilo mě nejvíce ona nejasnost a precizace ve Vašem vyjádření o prezidentu Lukašenkovi. Váš článek mě zklamal, protože jít po povrchu věcí je vždy zjednodušující.Čekal bych od Vás víc.

    OdpovědětSmazat
  10. Co se děje v Minsku jen dokazuje, že dav je hloupý a nepoučitelný a že nemá rozum, jen reaguje na emoce a to negativní...
    Ta statisícová tlupa se za pár let bude stydět za to, že se nechali takhle vyhecovat. Proč se ti tupci nedívají přes hranici na Ukrajinu, aby viděli, jak takové vskutku oduševnělé akce řízené podjebávači placenými ze Západu končí ??!!
    Nikdo z těch statisíců blbců na tom nevydělá ani rublík, nebo co tam mají za měnu, jen ženský budou moci dělat zbytku Evropy matrace, ty starší posluhovat kdekomu a chlapi si oblíkat ženský šaty a prcat se navzájem do pr....
    To jsou jediné "výdobytky" těchto barevných revolucí, indukovaných z prohnilého Západu vychovávaného experty z HollýÚdu...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Otázkou je co vlastně dav chce, obávám se že to sám neví protože žádný program opoziční uprchlík Tichanovská nepublikovala, tudíž to vypadá na zman ipulované stádo.

      Smazat
    2. 12:39-Dav neví co chce, on jen ví co nechce-toho Lukašenka, ale čím ho nahradí a jakou praktickou změnu by to přineslo a kdo by jim ji mohl přinést neví a tak je to vždy a všude...
      Je to jen houf ovcí, který se vrtne tam a pak zas onam, ale představy o své budoucnosti má mlhavé a ani sám nemá představu co konkrétně chtít. Jen prostě nadává, křiví hubu a nechá za sebe mluvit vychcánky aniž ví, co říkají a zda je to pro něj dobré...Stejně, jako ty ovce z "milionového chlívku" koučovaného sudeťáky a pražskou dekadentní havlérkou...

      Smazat
    3. Tsiakhanouska chce: 1) zrušit všechny obchodní smlouvy s RF, vystoupit z EA svazu, 2) nulovat všechny dohody ve vojenské oblasti, ruské posádky ven, 3) vstup do NATO, 4) zaminovat hranice s RF, což už začal realizovat Lukašenko ve spolupráci s Ukrajinou, Litvou, Polskem a Británií. 5) demontovat všechna potrubí vedoucí z Ruska do Evropy, částečně i k tomu Lukašenko směřoval, ropu a plyn hodlal zabezpečit od USA nebo z Polska 6) vstup do EU. 7) umístit co největší vojenský kontingent USA/EU na svém území co nejblíž východním hranicím.

      Smazat
    4. Trole, proč nepíše Tichanovská, když se píše Tichanovská a vyslovuje se Tichanovská?!

      Jinak ti musím sdělit, že Bělorusům je docela šumafuk, co chce nějaká vlastizrádná fiflena Tichanovská nebo ta její povedená Kolesniková, kterou odevšad z fabrik vypískávají. TY dvě Západem placené kravky nemají žádnou podporu, i kdyby se na uši stavěly. A tvoje bláboly svědčí o tom, že tu situaci vůbec nesleduješ, že opisuješ nějaké chabé materiály od Anny a Lýzi.

      Smazat
    5. 17:47. Ježíš, to je blábol. Ne, je to prostě trolling a lež.

      Smazat
    6. 18:38
      Nemáte pravdu kolego. tyto požadavky byly uveřejněny na stránkách Tichanovské. Když se to bylo na náměstí obyvatelům přečteno, najednou se strhla obrovská nevůle obyvatel, a loutkovodiči Tichanovské v řádu minut ten elaborát ze její stránky odstranili. Pak začali tvrdit, že nic takového neplánuji.
      Kdyby jste situaci v Bělorusku studoval zevrubněji, tato informace by vám neunikla.

      Smazat
  11. Rusko i Cina maji v Belorusku investice. Nemohou si dovolit nejakou revoluci v zemi jako ukrajinsky scenar rozkradeni zeme a jeji devastaci. Belorusove to nebezpeci nevidi, ted po uverejneni manualu ze zapadu pro opozici ve smyslu 'Jak zatahnout Belorusko na zapad' uz doufam prohledli. Stejny scenar jako na Ukrajine.
    Rusko ma svazovou smlouvu o spolupraci a obrane.
    Lukasenka nechce nikdo. Je treba situaci zklidnit, nez ho odstrani. Ani Kalasnikov v ruce ho neochrani. Tenhle intrikan a slizoun, ktery vsechny staty jenom dojil a vyuzival, chtel zejmena zachovat dynastii vladnuti pro syna Kolju, ktereho vodil vsude s sebou jako pejska. Uz nema sanci u nikoho. Ted se mu uz poti jazyk a jeho pomatene ubohosti, co rika lidem na shromazdeni stoupencu ho nespasi. Prohral, protoze chtel prilis mnoho na Rusku i zapadu. Ted se utekl do bezpeci Ruska, ktereho za jeho subvence jenom zrazoval - jako prodejna devka neustale koketoval s EU a USA.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A sakra! To jsou mi vědomosti! Jak víte, anonyme 9.54 - že "Lukašenka nikdo nechce"? To jsem blázen. On to někdo řekl? Veřejně? Nebo to na našem internetu píše jenom americký server Seznam.cz na svých bulvárních a sprostých "novinkách.cz"? Jejich novinářští sajrajti neumí ani pořádně česky, dělají hrubé chyby, a nejvíc mně sere každý jejich žvást, který začíná slovy...Češi dělají toto"...Češi dělají tamto..... copak oni nejsou taky Češi? Píšou to snad nějaké mázdry? A nejspíš píšou spousty bulvárních sraček i pro ostatní státy, kde to stejný internetový server záměrně rozesírá, takže - aby se nespletli? Píšou třeba ..Maďaři dělají tohle...Poláci dělají tamto... Zeptal bych se jich - a co vy jste za kurvy? Odkud? Kdo vás za ty žvásty platí? A přesto se najdou lidi, kteří ty ubohé, pitomé a sprosté žvásty denně čtou, diskutují... to nechápu. Snad tomu i věří? Ty jejich žvásty pak aplikují na jiných diskuzích - třeba zrovna na NR. Samý "novinkář"je tady, to se hned pozná.

      Smazat
    2. 11:26 jenže Lukašenko jistý problém má. Jestli to neustojí, bude mít problém. Ale kdo naopak Lukašenka podporuje, je Čína, která do Běloruska poměrně hodně investovala a chce ho mít jak koridor do Západní Evropy. Čína by nebyla proti tomu, kdyby Bělorusko do EU i vstoupilo, jenže to teď není možné, protože tam má svoje zájmy i Rusko, které je i vojensky přítomné. Čína buduje v Bělorusku tzv. severní koridor své Hedvábné stezky, která obchází Rusko. Ještě by potřebovali i klidnou Ukrajinu, což se zatím nekoná. Částečně v tomto projektu, hlavně v té jižní větvi jedou spolu s USA. Pokud by se něco stalo s Běloruskem, Rusům se tak skoro úplně zablokuje cesta na Západ.

      Smazat
    3. Ježiši, ty jsi strašně chytrej. Kde bereš tu snůšku nesmyslů o Číňanech co potřebují Bělorusy v EU. Tobě fakt hrabe. Vzpamatuj se, ty jeden koridore.

      Smazat
    4. 11:26 Pane, jen tak náhodou o jednom vím. Je to vyslanec Běloruska v Bratislavě, který se přiznal, že ho volil, ale teď se rozmyslel. Docela úsměvné. Nevím zda je to vyčůranost, či hrdinství.

      Smazat
  12. Pošleme tam amero-polaky jsou blízko ať udělají pořádek!!!🤣

    OdpovědětSmazat
  13. Pravidelně poslouchám rozbory spolubesedníků ruského Solovjova a pořad 60 minut s Olgou a Žeňou. Pan Bašta je jakýsi up-side-down ve srovnání s nimi. Na RT ukazují, jak jacísi opozičníci tvoří uličku hanby pro lidi, kteří nestávkují. Bašta kváká něco o stávkokazech. Bašta by věřil jakési děvušce, co zdrhla před odpovědností do Litvy, protože doma jistou podporu nemá. Chtěla by podle svých představ přetvořit vládu, aby bylo možné Bělorusko vykrást a zničit, jak se to podařilo našim disidentům. Podpora té ženské v Bělorusku nebude velká.

    Doporučuji panu Baštovi asi hodinovou přednášku Satanovského, který děla poradce Šojgu, o vazbách Ruska a Běloruska
    https://www.youtube.com/watch?v=0E12WSbPJTc

    Žvásty o lidských právech a demokracii podle něj zabíjejí miliony lidí, viz Vietnam a další státy.

    Kdysi ukazovali na internetu děvušku z Ukrajiny, jak demonstruje proti "targovému sojuzu" a místo toho chce kalhotky s krajkami. Podle Satanovského se chystá do evropských bordelů. Panu Baštovi se článek nepovedl. Musí více studovat cizí prameny. Asi neslyšel projev Foldynby v českém parlamentu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, Satanovský je velmi dobrý diskutér s argumenty,rovněž tak i Jakob Kedmi,s ohledem na jeho pracovní zařazení v Izraeli. A největší průser je když jako křoví pozvou našeho "novináře" Jiřího Justa s jeho neodolatelným motýlkem.....

      Smazat
    2. Nemějte péči o Baštu, on ví velice dobře o čem mluví.

      Smazat
  14. 9:54 Jak to nechce nikdo? On snad vyhrál volby, ne? To je teď taková móda, nerespektování výsledky voleb. On ho nechce nikdo především z USA a EU. Jenže nám do toho žádná. Není na nás spasit svět, který toto spasení nechce.

    OdpovědětSmazat
  15. 9:54 Jak to, že Lukašenka nechce nikdo? Vyhrál snad prezidentské volby, ne? A jak víte, že byly zfalšované?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že vyhrál. Podle jedné verze se prý lekl, že má přes 86%, tak to nechal snížit. Prý. Ale zcela určitě vyhrál a podle chování Bělorusů je jasné, že těch 80% procent mohl mít.
      To jen my tady na "divokém západě" si myslíme, že to není možné, když to u nás není možné, protože "mlčící" většina vše možně mlčí. Nás ostatní, co volí, otupují a blbnou na kvadrát, stejně jako POKAŽDÉ se našlo dost příkladů "nestabilního chování u našich voleb", jako tenkrát ty slavné domovy důchodců a sanatoria a vůbec se mi z té naší demokracie zvedá ... víčko u pravého oka. Pak tady v Bělorusku nenašli nic. Protože, kdyby našli, tak by to neváhali využít naplno a psalo by se o tom jako o hotové věci, že ten, třeba, jediný příklad ukazuje, že tak to bylo všude. Prostě a jednoduše - nemají nic. Ty listiny, že někde opozice vyhrála, mohou a nemusí být pravé, voda se nad nimi zavřela podezřele rychle ještě než se to s nimi pořádně rozjelo ( v tom zprávy Německo, Rusko, Anglie)
      Jestliže Bělorusko je srovnatelná země s námi počtem voličů, pak z toho vyplývá, že Lukašenko získal podle odhadů účasti (ne oficiální, ale bla bla "našeho" tisku) získal skorem pět miliónů hlasů.
      Zeman získal ve druhém kole voleb 1 985 547 hlasů.
      ANO získalo cca 1 500 000 hlasů.
      V obou zemích je cca osm milionů voličů.
      Zkuste si to spočítat, jak demokraticky vládne třeba Merkelová a další "modly" "západu" ...

      Smazat
    2. I 15% nespokojených hlasů, pokud je ochotno k "boji" vám v zemi udělá převrat. Není třeba zapomínat, že se jedná o mladé odhodlané lidi.

      Smazat
    3. Jenže aby takhle mladí lidé mohli uspět, museli by mít nějakou váhu ve vládních strukturách a nebo ty musí být totálně zničeny. To ukazují třeba všechny puče i revoluce, kdy byly a kdy nebyly úspěšné.
      Tohle je řízeno z "venku". Takže tohle je "pravý a nefalšovaný" pokus o majdan.

      Smazat
  16. Baťku teď může zachránit pouze zpověď ve státní TV před celým národem. Byl a je intrikán a jistě zná detaily z hry zvané NWO a geopolitika a tak by měl všechno pěkně v souvislostech a jmenovitě (persony a termíny) sdělit nejenom národu, ale i světu. Tím by si podepsal rozsudek smrti, ale zachoval tvář a vylepšil charakter (důvod pro občany ho páriovat).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, intriky s "wágnerovci" ho málem stály krk.

      Smazat
    2. Nic ho nezachrání on není státník a jeho osobu už každý pozná moc dobře. Putin je úplně jiná třída, dokázal Rusko vyvézt z totálního propadu jako vynikající krizový manažer. Je to realista, který zvažuje mnoho kroků dopředu, má dobrý tým, ale i v Rusku už chtějí vidět jinou tvář. Hlavně mladí. I kdyby jejich životní úroveň stále strmě stoupala, Putina už nechtějí.

      I kdyby se jim životní úroveň zlepšovala, prostě už nechtějí ten samý ksicht a to i za cenu zhoršení stavu. Do značné míry to je o emocích a neinformovanosti, o módních společenských trendech a kontaktu s těmi, kdo toho dokáží využít.

      Tomu lze jen těžko zabránit, to byste musel být tvrdým diktátorem a musel byste mít skutečně oddaný mocenský aparát. A hlavně by drtivá většina vašich spoluobčanů musela být přesvědčena, že řídit svůj vlastní osud sám, je dobré. Jenže tamní obyvatelé, především mládež, je přesvědčena, že jejich elity musí jít pryč a vedení v zemi se musí ujmout někdo pod dohledem Západu. O tomto byli přesvědčeni lidé na Ukrajině během Majdanu. Dávno dospělí lidé. Nevěřil jsem svým uším, když to říkali, úplně dezinformovaní a naivní. Když okolo Porošenka, Jaceňjuka a Turčinova viděli tu spoustu amerických a evropských politiků a celou opoziční ruskou politickou scénu, uvěřili, že teď právě jdou ty změny - hurá, hurá.

      Mnoho mladých lidí v Bělorusku a Rusku jsou přesvědčeni, že Ukrajina je na správné cestě a berou ji jako vzor.

      Smazat
    3. Co to tu blábolíš, trole?! Jedna pitomost na druhou, žádná fakta, mnohé kecy v rozporu se skutečností. To je nový druh trolení? Tyhle fantasmagorie?

      Smazat
    4. 17:57
      To je nová metoda postupu ovládání diskusí na nežádoucích webech od BIS. Ten "chlapeček" to má vždy akurátně podle směrnic. Je to až příliš konsolidované a kompaktní, ty jeho "názory", aby to měl ze sebe. Navíc neovládá tak docela pravopis a je docela možné, že se jedná o zkušební provoz "umělé inteligence". :)
      Nová metoda spočívá v agresivním pojetí, ale "slušném a přijatelném" slovníku a ochraně jediné pravdy, spolu s nemožností připustit diskusi. Zásadně vždy vyžaduje fakta, ač sám skoro žádná nepodává, kromě toho co si přečtete kdekoliv v médiích oficiálního směru. Jakmile mu na jeho "větev" dáte "těžkou kanonádu logiky a faktů" odvalí se vždy o kus dál. Nebo si občas "počká" na "oddych" a pak to tam nahodí naplno znova.
      :)

      Smazat
    5. 17:57 na nic jiného než na nadávky se nemůžete? Vím, možná to je pocit bezmoci, když se vám zjeví obraz, který je do velké míry pravdivý s vy neumíte odpovědět. Začnete tedy nadávat. Jenže ona to bude bohužel pravda. Koneckonců podobné úvahy má nejen Bašta, ale i další. A vůbec se nejedná o rudofoby.

      Smazat
  17. No jo ale když bude muset Rusko a Čína jednat tak konečně zastaví ty liberální šílence.

    OdpovědětSmazat
  18. Běloruské ministerstvo obrany zamezilo provokaci ze strany Litvy

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020082412420218-beloruske-ministerstvo-obrany-zamezilo-provokaci-ze-strany-litvy/

    OdpovědětSmazat
  19. Ano, článek pana Bašty je slaboučký, ostatně, jako vždy v poslední době. Chce se říci "žvásty stárnoucího zbrojnoše", neboť mu unikají nejen souvislosti historické, ale i současnost Běloruska a s ním hraničících zemí. Proč utekla Tichanovská právě do Litvy? Protože Litva a Lotyšsko se nikdy nezbavily své křižácké minulosti, prušáckého a německého myšlení. Přestaly být výkladní skříní SSSR, ale také zjistily, že jsou bez Rusů i Bělorusů neprosperující země - a tak prskají směrem na východ a jsou už teď základnami pro agresivní NATO a upadající EU. Bělorusové na rozdíl od Ukrajinců nikdy nezapomenou na oběti druhé světové války. Nebýt snahy Lukašenka spřátelit se s proradnou EU po minské schůzce o Ukrajině, kdy začal trojčit, mohl být v klidu. A také nepochopil, že nastal čas nabídnout náhradníka. Držím mu palce, neboť tváře demonstrantů až moc připomínají školní výpravy na Václavák v roce 1989.

    OdpovědětSmazat
  20. EU, jakožto organizace, je slepé střevo na mapě světa, tak proč se chová, jako by byla mozkem, srdcem a pěstí !!!

    OdpovědětSmazat
  21. No a Stanislav Novotný říká na SV. rádiu že Lukaešenko tahá za kradší konec provazu. (Ten delší asi štrtí a ovlivňňuje rozum S Novotného

    OdpovědětSmazat
  22. Ještě bych dodal: antikomunismus do posledního dechu. Jo Stando expert jak ....

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.