Reklama

sobota 22. srpna 2020

Na aktuálních událostech v Bělorusku lze pochopit, jak probíhá aktuální dějinný pohyb!


Petr Kužvart (p.kuzvart@email.cz)

22. 8. 2020

Problémem naší každodennosti je pěna podružností, jež neustále pokrývá podstatné souvislosti a vnitřní logiku událostí. Není vůbec snadné se od povrchností, podružností a slepých uliček vnímání oprostit a pochopit to, co se děje. Pochopit události alespoň přibližně tak, jak budou jednou hodnoceny nestrannou dějepisnou analýzou. 

Fakt, je to problém. Jsme příliš svými hodnotovými postoji, navyklými myšlenkovými stereotypy, ale také svou nedostatečnou informovaností a vlastní polovzdělaností – ale hlavně svými zájmy, zejména zájmy vposledku ryze materiálního charakteru, sváděni z cesty nestrannéhio pozorování a hlubšího vyhodnocování dějů, odehrávajících se kolikrát před našimi žasnoucími zraky.

Nicméně, pokusme se!

Tedy Bělorusko. Čtvrt století relativní postkomunistické nehybnosti pod vedením autoritářského vůdce. Určitě dobrý důvod místních, pokusit se o změnu. O změnu k lepšímu. S rizikem, že to bude nakonec změna k ještě horšímu, nežli v čem dnes obyčejní Bělorusové žijí. Nicméně jsou tu jako vždy důvody to alespoň zkusit. Chci věřit v autenticitu těch snah a v čistotu úmyslů mnoha tamních nespokojenců.

Nicméně: to vše se děje v konkrétním mezinárodně politickém rámci. A jaké jsou jeho podstatné kontury? Tyto: již několik desetiletí tu máme zglobalizovaný monopolní kapitalismus neoliberálního střihu, který potřebuje expandovat a růst. Za každou cenu. Nulový růst je vnímán jako katastrofa. Zatím to šlo docela dobře. Na přelomu 80. a 90. let minulého století došlo k neočekávanému rychlému zhroucení alternativního, konkurenčního společenského uspořádání, jež drželo euroamerický kapitalismus na uzdě svou hrozbou sociální alternativy i možností válečného zničení. Pak ale překvapivě nastaly hody!

Náhle bylo, kam expandovat. Byly tu celé národní ekonomiky, jež bylo možno rozchvátit, vytunelovat, vykoupit pod cenou, vykrádat. Náhle tu byly nebývalé nové a bohaté přírodní zdroje k exploataci. A milionové zástupy poměrně kvalitních pracovních sil k vykořistění. Zlaté časy “konce dějin”, jak apologeti Západu vykřikovali. Už nebylo, co lepšího si přát. Spojené státy se staly nezpochybnitelnou jedinou supervelmocí a pod jejich ochranným deštníkem bylo možno bohatnout pronikavě, tvrdě a bezstarostně. Žádný konkurent, žádná alternativa. Třetí cesty zapomenuty.

Až dodatečně se ukázalo, že euroamerická expanze nebyla dost důsledná ani úplně úspěšná. Vznikla sice řada ovládaných polokolonií ve východní Evropě, ale ani celých devět let nestačilo na nevratné podřízení a vykradení Ruska, ač tam byly po celá 90. léta podmínky tak příznivé! Tohle se prostě nepovedlo a už brzy to mělo začít euroamerické.vůdce a globální velkospekulanty hodně mrzet. Rusko se pod jejich

nechápavými pohledy a doslova pod jejich všemocnými pařáty začalo zvedat. Překvapivě se změnilo v oligarchický kapitalismus, který se udělal důsledně pro sebe. Žádné rozchvácení přírodního bohatství Ruska se už nekonalo. Žádné začlenění ruské ekonomiky jako podřadného a podrobeného přívěsku euroamerického zglobalizovaného neoliberálního systému. Mnozí si tehdy asi zoufali, že blahých dob jelcinovské vlády intenzívněji, nevratněji a rychleji nevyužili. Dveře těch nádherných šancí na rychlou expanzi a pohádkové zisky se prostě zavřely.

Od té doby na Západě sílí rusofobie, hluboká, soustavná a nenávistná. To, že se Rusko udělalo pro sebe, je jeho největší vina! Odtud se odvíjí hlavní osa západní politiky. Jak řekla Madeleine Korbelová – Albrightová, není úplně fér, aby si Rusko nechalo své obrovské bohatství jen pro sebe a nedělilo se se Západem. Jenže – stalo se! A už to nelze odestát, leda, kdyby se v Moskvě podařil další euromajdan, ale ruská oligarchie to dobře ví a hodně si to hlídá. Pak už zbývá jen vyvolání velké války proti Rusku v Evropě, což je krajně rizikový nápad. Nicméně v rámci příprav na takové řešení se NATO přiblížilo k hranicím Ruska, zbrojí a rozmisťuje své síly, oblkičuje Ruskou federaci. Západ se soustavně snaží získat vliv v dalších územích u ruských hranic. Proto masivně podpořil euromajdan v Kyjevě a Ukrajincům, důvodně bojujícím proti zkorumpované oligarchické vládě, cynicky ukradl jejich revoluci a udělal si z ní nástroj na začlenění Ukrajiny do své sféry vlivu. Některé postupy byly odzbrojujícím způsobem upřímné až bezelstné: když už Amíci v předstihu vybírali firmy, jež by v Sevastopolu předělaly kasárna a základny podle amerických vojenských norem. Moc se pak divili a vztekali, když na Krymu proběhlo ústavně zcela konformní referendum a na jeho základě odtržení od Ukrajiny a následný vstup do Ruské federace. Vše s drtivou podporou krymského obyvatelstva. Dodnes se vztekají! Ale zavinili si to svou uspěchaností, naivitou a arogantní přímočarostí sami!

V tomto kontextu vychází, že podobný scénář ukradení emancipačních a demokratizačních snah lidu akutně hrozí i v Bělorusku. Čerta je Západu po ideálech a snech obyčejných lidí. Je potřeba nasadit do Minska kolaborující mocenskou reprezentaci, rozkrást a vykrást zdejší celkem zachovalou ale zaostávající ekonomiku, kolonizovat zdejší trhy a vybudovat vojenské základny na dohled ruských hranic. To je ze strany Západu nyní ve hře. Vyměnit svébytného víceméně proruského (Rusku neškodícího) parchanta v čele země za svého, prozápadního parchanta – svého slouhu a ovládnout zemi. Problémem je, že tomu všemu rozumí jak Rusové, tak i autoritářský parchant vládnoucí dosud v Minsku a také jeho KGB. Stejný scénář nejde opakovat mechanicky pořád dokola. Takže to bude napínavé a teprve se uvidí.

Ale jak již uvedeno, je tu širší politický rámec událostí. Ten nyní charakterizuje fakt, že celá Zeměkoule není ovládnuta euroamerickým globalistickým neoliberalismem. Zcela konformní je Evropa, protože vprojektu EU hrají první housle euroameričtí globalisté – nikoli národy a lid Evropy. Jedinými opravdovými Evropany bez přívlastků jsou servisní politické a byrokratické skupiny a aparáty v Bruselu, Štrasburku, Frankfurtu. Proto je EU nereformovatelná a svobodné združení národů kontinentu bude muset proběhnout znovu a jinak. Zdola a svobodně!

Je tu tedy svébytné Rusko, ale také rychle sílící autoritářská Čína, jež si dává také dobrý pozor na případné ovládnutí a rozkradení Západem. Komunistická nomenklatura v “historickém kompromisu” s moderním kapitalismem se má hodně na pozoru, aby nebyla majdanizována. A je v tom úspěšná. Je to nasupující supervelmoc číslo jedna, jež pomalu ale jistě zatlačuje upadající Spojené státy pryč z trůnu světové jedničky. Proto hysterické obchodní války a oficiální spiklenecké potrhlosti kolem šíření levných a pokročilých čínských technologií. Ale nevypadá to, že by se nástup Číny a ústup Ameriky dal zvrátit jinak, než světovou válkou. Ale to je hodně riziková možnost!

Je tu i pár dalších, druhořadých zemí, vzdorující euroamerickému globálně nakročenému neoliberálnímu panství Západu: Venezuela, Kuba, Irán, Severní Korea. A je tu nebezpečná perspektiva možného konfliktu Číny s Ruskem o ovládnutí Sibiře. Zatím tam Číňané jen rabují přírodní bohatství, ale v budoucnu je může napadnout i revize hranic a místo expanze v Jihočínském moři se mohou vrhnout do kolonizace nesmírných rozloh Sibiře. To by paradoxně mohlo pomoci Spojeným státům v udržení či prodloužení hegemonního postavení ve světě. Toto riziko existuje, zatím jen v delším časovém výhledu, ale je tu.

Takže: dějiny se dějí bez skrupulí a jde vždy o výrazné materiální zájmy mocností a klíčových podnikatelských struktur, jež jsou ve hře. Prosazování demokracie, lidských práv, svobody a liberálních hodnot a hlavně “svobodného trhu” je tu nezbytnou omáčkou, kterou se základní kostra dějin obaluje a oblemcává, aby to mátlo aktéry a pomáhalo prosadit to podstatné. Euroatlamerická oligarchie není v principu proti diktaturám, krvavým represivním režimům, teokratickým či středověkým despociím, proti zločinným vládám masakrujícím vlastní lid. Má jen jedinou podmínku: musí je řídit “naši parchanti”, ne jejich, ne svébytní a nezávislí parchanti. Musí to být poslušná posluha Západu, jež tam vládne - pak je vše v pořádku!

Mám velké obavy o to, jak skončí určitě důvodná snaha Bělorusí vyměnit dosavadní režim za něco lepšího, svobodnějšího, perspektivnějšího. Bojím se, že z toho bude nakonec něco jako nechutný a krvavý ukrajinský guláš!


31 komentářů :

  1. Já věřím že se to západním hajzlům nepovede jestli bude Rusko nuceno reagovat tak to udělá. Co jim fašisté můžou udělat nadávat a dávat sankce které na ně neplatí. Nechci aby usa získaly světovládu pak by nám všem ukázaly jak se to ve fašismu dělá.

    OdpovědětSmazat
  2. Pane Kužvarte...měl jsem výhrady k vašim předchozím příspěvkům ale s tímto komentářem ABSOLUTNÍ SOUHLAS !

    OdpovědětSmazat
  3. Rusko se přece chce podělit o nerostné bohatství, ale ne za každou cenu. Příkladem jsou Severní proudy další bezproblémové dodávky energii už více jak 50 let. Je velice lehké nakrmit pár zdegenerovaných monarchů na středním východě, postrašit je a nacpat jim zbraně, které vlastně stejně použijí v prospěch dodavatele. Bát se Ruska dnes může jen zdegenerovaný parazit. V celé historii našeho území jsme nebyly absolutně nezávislý a dokládá to dávné zasílání volů a později jednání TGM. Není to nic hanlivého, jen je důležité si umět vybrat partnera. Podle toho vypadá rodina i stát. Když se snažíte udržet přátelství s parazity, končí to vždy špatně. Je lepší s moudrým ztratit, než s hloupým najít. Pan Kužvart by si měl uvědomit, že sem chodí diskutovat většinou lidé co se živí rukama aby jednodušeji získaly přehled co se ve státě a světě děje.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bát se Ruska? Možná dneska ne, ale může tam přijít k veslu některý z generálů jestřábů a těch bychom se obávat mohli. Nevěřím, že by byli tak blbí a napadli země NATO, ale konflikt já hranicích by být mohl. Klidně vyprovokovaný. Víte, oni ti ženerálové všechno posuzují tou vojenskou optikou a lid jejich země jsou prostě vojáci a lid nepřítele ani nestojí za řeč. Anebo by se mohl k veslu dostat někdo jako Žirinovskij. Ale spíš věřím, že větší naději má Jelcin v2.0 a jeho squadra. Putinova doba bude jednou v Rusku, pokud mu zůstanou vůbec vlastní dějiny a pokud zůstane Rusko, popisována v ústním podání v chaloupkách prostých lidí jako zlaté časy. Ale v chaloupkách se tak budou označovat i časy za Brežněva.

      Smazat
    2. Hoši, bacha NATO. Poslali na nás samotného bolševika Pavla. Jdou NATO přes Kačera poučeného. Nejdříve dobrosrdečnost na Bělidle.

      orinoko

      Smazat
    3. Bát se Ruska 15:39. To jako jestřáby jsou jenom v Rusku? Copak jestřáby SS poslouchají kongres nebo prezidenta? Žirinovskij je pouhý tlachal. Vladimír Vladimírovič jednou bude Svatý Vladimír II. Na Brežněva budou vzpomínat v našem USTRKu ještě za 300 let. V Rusku už dnes nikdo ale vzpomínají na Stalina a to mnoho parazitů po celém světě sere.

      Smazat
    4. 15:39 proč by Rusko mělo, víc než "západ" mít zájem o nějaký ten, třeba hraniční konflikt? Nebo jinak, generálové existují jen kdesi na východě? Proč a komu tak nelogickou myšlenku podstrkujete? Ruská federace je evidentně tím slabším, i když významným hráčem. Jeho současnou i budoucí potřebou je co největší stabilita jak na západě, východu, ale i jihu a naposled i severu.
      Ruská federace má těch starostí až nad hlavu! Nemít zděděný jaderný arzenál a vlasteneckou základnu, už by mocností nebyla. Zbyla by otázka, jak a kdo, nakonec i čím, při jejím dělení uspěje. S tím si starosti neděláte?

      Smazat
    5. Mladí a neklidní! - https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gV_L/SsjBj.jpeg

      Soudruhu, to není vzpoura, to je revoluce!

      Smazat
  4. Jo, dobra analyza parchantu a jejich planu. Doufam, ze Belorusove neskoci na ty jejich speky o svobode a demokracii. Pak teprve by uvideli, zac je v Pardubicich pernik a zaplakali by jako Ukrosove. My ty parchanty v Belorusku skrze Petricka a Babyse financujeme!

    OdpovědětSmazat
  5. Mezinárodní situace je vinou USA tak polarizovaná, že si Bělorusové nemůžou vybrat vlastní cestu. Pokud jenom trochu pootevřou dveře američanům, přijdou o všechno. Neexistuje žádná poloviční kolonie, zvlášť ne v tomto prostoru.
    Někteří říkají, že Lukašenka by se Bělorusové rádi zbavili. OK, ale jak to udělat, aby se zároveň při tom nenechali sežrat američanama?
    Je otázkou, jakou má Lukašenko reálnou podporu. Nikdo do toho nevidí. Může to být mezi 20-80%. Každopádně je zdravej, akční, zkušenej, to co přijde po něm bude jenom a jenom horší. Lukašenko je nahraditelný zase jenom Lukašenkem č.2.
    Podle mě by se mělo Bělorusko začlenit stejně jako Krym do Ruské federace, protože tam se nedá nic uhrát. Tlak západu bude jen sílit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobrá a rozumná analýza, chválím !

      Smazat
    2. Vzhledem k tomu, že na protesty byl čas, zdá se, že Lukašenko zcela jistě nabral víc než bohatě přes padesát. Chování lidí v Bělorusku naznačuje, že si tam lidi uvědomují právě tuto skutečnost.
      Je to pokaždé stejné. Jestliže třeba jenom deset procent je nespokojeno s něčím, pak třeba u nás je to osm set tisíc voličů. To je bezpochyby velké číslo, zaplní to ta největší náměstí po republice, ale bude to vůle většiny? Vždyť ale počet na druhé straně je pak devítinásobný. Jenže ti první se lépe zorganizují a dnes za pomoci "zahraničních agentur" to není vůbec obtížné.

      Smazat
  6. Je to jen osobní dojem, ale Kužvarta jsem si zařadil někam k Sakerovi, Korybkovi a podobně. To abych nebyl překvapen.
    A není to nic ve zlém.
    Úplně mimo mě šly diskuse o roku 1968 u nás. Spoustu věcí jsem se dozvěděl ze samizdatu. I toho ruského. Ostatně slovo samizdat je myslím ruského původu.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ani to slovo chudákům disidentům nenechali! To je právě ta zákeřnost Ruska a bývalého Sovětského svazu. Víte jak se museli cítit disidenti, když museli pomalu každý den vyslovovat nejen tohle ruské slovo?! Místo toho aby říkali třeba jednoduše a krásně po anglicku - underground publishing?

      Smazat
    2. A to si představ, že ještě existoval Fámyzdat.

      orinoko

      Smazat
  7. Ne - nestane se nic jiného, než že se o Bělorusku přestane v mediích žvanit. Žvaní se jen pro počet diskuzních plků - ty vydělávají, ještě vedle reklam které lítají všude kolem drastických článků. Vedle článků o zemřelých lidech lítají a kmitají košile a trika - bez toho kmitání bychom si jich asi nevšimli. Dříve nekmitaly - teď media zahájily kmitání reklam- musí se zmítat a kmitat, což je děsně nasrávací, absolutně nevkusný až sprostý! Ale co naplat, pračky na špinavý peníze potřebujou prát. Novinky zařadily reklamy přímo do přehledu diskuzí, jak mají své čtenáře za absolutní blbečky. Hrdý člověk by okamžitě přestal diskutovat na serveru, který si z lidí dělá okázale prču, a vůbec nevadí, jak sprostě a jednoduše na lidské potřebě vyblábolit se ze své samoty a frustrací, vydělávají. Vlastně je to bezvadná myšlénka - sprostými, přitroublými, a bulvárními články lidi nasírat, a pak na jejich nasranosti a dojatosti vydělávat. To tady celou dobu socializmu nebylo - jak jsme se zdokonalili panečku! Teď krákorají o Bělorusku - každý den jeden nebo dva bláboly, ukázky demonstrantů bůhvíodkud. Až zase někde někdo zapálí barák s lidmi, nebo se bude střílet v nemocnici,bude Bělorusko zapomenuto, a desítky blábolů budou zaměřeny na tyto tragedie, které na diskuzích budou zlatý důl. Tak nevím - asi jsme pitomečkové doopravdy. Spekulace o Bělorusku mně nijak nedojímají, oni si to Bělorusové vyřeší i bez účelových článků našich medií. A nesouhlasím s"pradědou" - lidi nečtou internetová media s cílem získat přehled, co se ve státě a ve světě děje - ( jaký přehled? Vždyť je to směšné) potřebují se zabavit, proto čtou ty bláboly, kterým nepřikládají význam, stejně jako potřebují blábolit na diskuzích. Ztrácí tím spoustu času, i když vědí, že to vůbec nemá žádný význam a neovlivní to nic.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy 17:01 mi připadáte jako odstrašující figurína jakéhosi hygienika prostých duší, které je nutno ochránit co nejdokonalejší izolací od světa, aby všem těm prostým duším bylo uchováno zdraví. Zdraví podle vašich představ, samozřejmě, že?

      Smazat
    2. 1:27
      V tom případě, o co jste lepší vy?

      Smazat
    3. Dík 8:08, svou mentalitu jste dokonale potvrdil. Skládám poklonu.

      Smazat
  8. Všechny války světa jsou o bohatství a moc nad ostatními !
    Vatikán a všechny církve jsou o bázni a majetku i moci....
    https://blog.hlavnespravy.sk/21687/armagedon-sa-rozbieha-liberalizmu-zvoni-umieracik-slovensku-moze-v-buducnosti-garantovat-statnu-suverenitu-a-narodnu-zvrchovanost-iba-rusko/#
    Trump je aj vďaka nám kresťanom pod ochranou Božou. Aj preto podľa ruského analytika Igora Panarina bolo 15 pokusov o atentát naň neúspešných. Víťazstvo Trumpa pri súčasnej veľmi krehkej rovnováhe medzi silami dobra a zla je veľmi dôležité. Nedovoľme, aby našou ľahostajnosťou k osudu nás samotných, nášho národa a celej civilizácie sa misky váh naklonili na stranu ZLA.

    OdpovědětSmazat
  9. Já se domnívám, že v případě Běloruska šlápli západní tvůrci majdanů hodně vedle. Nevěrohodná Tichanovská, sedící za hranicemi v bezpečí luxusního hotelu Marriott, působí spíš jako vyčichlé h.vno, než nějaký budoucí vůdce státu, protože bez předepsaných not ze sebe nedokáže vymáčknout jedinou kloudnou větu. To i tomu našemu vychlastanému kulisákovi to přes jeho příšerné zajíkání šlo o trochu lépe.
    Navíc je běloruská společnost poměrně patriarchální, tudíž chlapi nebudou věřit nějaké "slepici". Která navíc velkou část života prožila na Západě, tudíž nemůže mít příliš povědomostí o reálném životě obyčejných lidí v Bělorusku.
    Takže jim zbývají jen rozjaření studenti, kteří jsou vždy ochotni připojit se ke každé "srandě". Ovšem pouze do doby, pokud je to pro ně zábavné. Brzo jim začne škola a budou mít jiné starosti.
    A hra na "mrtvé" běloruské studenty "Šmídy" v tamních končinách také moc nezabírá. V desetimilionové zemi, která za války přišla o čtvrtinu svého obyvatelstva, má totiž lidský život zcela jinou hodnotu, než má lidský život na Západě. Stejně jako ve většině zemí na východ od slovenských hranic. "Oн родился, жил и умер." A hotovo.
    Údajně tři mrtví demonstranti v zemi, kde se každým dnem uchlastá mnohonásobek tohoto počtu, jsou marginální záležitostí.
    Takže běloruský majdan už prakticky skončil a všechny náznaky z posledních dní to jen potvrzují. A to i přesto, že Západ vytrvale bubnuje na poplach. To bubnování je ovšem slyšet už jen na Západě.;-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na západě má skutečně život jinou hodnotu.
      Narodil se.
      Zadlužil se.
      Nesplácel.
      Zadlužil se.
      Nesplatil a svině zdech!

      Smazat

  10. https://www.stalkerzone.org/odious-war-criminal-bernard-henri-levy-endorses-the-belarusian-opposition/
    Neni treba komentare

    OdpovědětSmazat

  11. Velký turecký vzor

    Unie ptám se, koho za vzor dává
    lidem, co v Minsku provoz zatarasí:
    Jaceňuka snad? Nevolá už „sláva“
    Porošenko pak nemá, co brát z kasy
    Páchne jak tchoř – však navíc bezocasý
    Tymošenková? Zanechala stopy
    Ukrajina je kousek od potopy
    K tomu se dneska Tichanovská hlásí?
    Na Turecko se EU neosopí:
    Erdogan zavře ty, kdo nesouhlasí

    Turek je vzorem. Rady? Neuznává
    Protestující protestují z basy
    Co na tom, že to není země práva?
    Je to člen NATO – v Řecku si rvou vlasy
    Že místo vody lihem požár hasí?
    Politován je ten, kdo nepochopí:
    Migranty s klidem vpustí do Evropy
    Turecké lodě našly si své trasy
    Turecko zkrátka krást chce z řecké ropy
    Erdogan zavře ty, kdo nesouhlasí

    Budoucnost? Ta se jeví tuze tmavá
    svádět to ovšem nelze na počasí
    Vznešené cíle vykřičí si vřava?
    Kdepak. Vždyť nejvíc odrány jsou masy
    Že cizí firmy prosté lidi spasí?
    Pro něj jsou války jako biotopy
    průmysl není tím, který se vzchopí
    Zničit a rozkrást velí tyto časy
    Pod kotlem Turek ještě více topí:
    Erdogan zavře ty, kdo nesouhlasí

    Krev dále prší z nebe na příkopy
    Rány jsou značné, slzy těla kropí
    Iráčan hlesne: K čemu jsou nám hlasy?
    Zrak Němce klame – tak ho radši sklopí:
    Erdogan zavře ty, kdo nesouhlasí…

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:57
      Nemáš-li svůj mustr, dodá ti ho ÚSTR.

      Smazat
  12. Dnes Lukašenko vyměnil neposlušného gubernátora a prohlásil, že v pondělí uzavře všechny fabriky kde bude stávkovat byť jedinný dělník. Ředitelé dostali nůž na krk, buď se bude pracovat, nebo budou nezaměstnaní.

    OdpovědětSmazat
  13. Bělorusy ještě opravdu čeká dlouhá a trnitá cesta ke skutečné demokracii. Soudím tak podle toho, že p. Cichanovská sedí zatím někde v hotelu v Litvě, a p. Čaputová na slovenském hradě, i když profil a schopnosti obou významných žen jsou přibližně v rovnováze. A českou i slovenskou mainstreamovou mediálni scénu okouzlily svým šarmem přibližně stejně. A zřejmě i ve volbách získaly obě podobné procento hlasů. Akorát někde to blbě spočítali.

    OdpovědětSmazat
  14. Pan Petr Kužvart tentokrát a znovu s nadhledem, logicky, věcně a srozumitelně k současnému světu. Blbcům to, rozumí se, je k ničemu. Ale s blbostí, právě proto, nezbývá než bojovat.

    OdpovědětSmazat
  15. Jak tak poslouchám zprávy, tak se problém v Bělorusku změnil z fáze syčícího papiňáku do hrnce s bublající vodou. Uvidíme.

    OdpovědětSmazat
  16. Podle německých lékařů byl Navalný přiotráven inhibitorem acetylcholinesterázy, což je princip tzv. nervových plynů. Jako protijed mu údajně podali atropin. Tato léčba je primitivní, česká armáda má dávno podstatně účinnější farmaka, která dokáží poničenou acetylcholinesterázu regenerovat.Byla vyvinuta na hradecké fakultě vojenské mediciny. Otázkou je, kdo mu jed podal. Otrava nervovým plynem je skvělá záležitost pro propagandu.

    OdpovědětSmazat
  17. Jejej já jsem diletant, já si myslel, že atropin je jed. Já bych to nebral.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.