Reklama

sobota 29. srpna 2020

Na aktuálních událostech v Bělorusku lze pochopit, jak probíhá aktuální dějinný pohyb!

Petr Kužvart

29. 8. 2020
Problémem naší každodennosti je pěna podružností, jež neustále pokrývá podstatné souvislosti a vnitřní logiku událostí. Není vůbec snadné se od povrchností, podružností a slepých uliček vnímání oprostit a pochopit to, co se děje. Pochopit události alespoň přibližně tak, jak budou jednou hodnoceny nestrannou dějepisnou analýzou. Fakt, je to problém. Jsme příliš svými hodnotovými postoji, navyklými myšlenkovými stereotypy, ale také svou nedostatečnou informovaností a vlastní polovzdělaností – ale hlavně svými zájmy, zejména zájmy vposledku ryze materiálního charakteru, sváděni z cesty nestranného pozorování a hlubšího vyhodnocování dějů, odehrávajících se kolikrát před našimi žasnoucími zraky. Nicméně, pokusme se!

Tedy Bělorusko. Čtvrt století relativní postkomunistické nehybnosti pod vedením autoritářského vůdce. Určitě dobrý důvod místních, pokusit se o změnu. O změnu k lepšímu. S rizikem, že to bude nakonec změna k ještě horšímu, nežli v čem dnes obyčejní Bělorusové žijí. Nicméně jsou tu jako vždy důvody to alespoň zkusit. Chci věřit v autenticitu těch snah a v čistotu úmyslů mnoha tamních nespokojenců.

Nicméně: to vše se děje v konkrétním mezinárodně politickém rámci. A jaké jsou jeho podstatné kontury? Tyto: již několik desetiletí tu máme zglobalizovaný monopolní kapitalismus neoliberálního střihu, který potřebuje expandovat a růst. Za každou cenu.

Nulový růst je vnímán jako katastrofa. Zatím to šlo docela dobře. Na přelomu 80. a 90. let minulého století došlo k neočekávanému rychlému zhroucení alternativního, konkurenčního společenského uspořádání, jež drželo euroamerický kapitalismus na uzdě svou hrozbou sociální alternativy i možností válečného zničení. Pak ale překvapivě nastaly hody!

Náhle bylo, kam expandovat. Byly tu celé národní ekonomiky, jež bylo možno rozchvátit, vytunelovat, vykoupit pod cenou, vykrádat. Náhle tu byly nebývalé nové a bohaté přírodní zdroje k exploataci. A milionové zástupy poměrně kvalitních pracovních sil k vykořistění. Zlaté časy “konce dějin”, jak apologeti Západu vykřikovali. Už nebylo, co lepšího si přát. Spojené státy se staly nezpochybnitelnou jedinou supervelmocí a pod jejich ochranným deštníkem bylo možno bohatnout pronikavě, tvrdě a bezstarostně. Žádný konkurent, žádná alternativa. Třetí cesty zapomenuty.

Až dodatečně se ukázalo, že euroamerická expanze nebyla dost důsledná ani úplně úspěšná. Vznikla sice řada ovládaných polokolonií ve východní Evropě, ale ani celých devět let nestačilo na nevratné podřízení a vykradení Ruska, ač tam byly po celá 90. léta podmínky tak příznivé! Tohle se prostě nepovedlo a už brzy to mělo začít euroamerické.vůdce a globální velkospekulanty hodně mrzet. Rusko se pod jejich nechápavými pohledy a doslova pod jejich všemocnými pařáty začalo zvedat. Překvapivě se změnilo v oligarchický kapitalismus, který se udělal důsledně pro sebe. Žádné rozchvácení přírodního bohatství Ruska se už nekonalo. Žádné začlenění ruské ekonomiky jako podřadného a podrobeného přívěsku euroamerického zglobalizovaného neoliberálního systému. Mnozí si tehdy asi zoufali, že blahých dob jelcinovské vlády intenzívněji, nevratněji a rychleji nevyužili. Dveře těch nádherných šancí na rychlou expanzi a pohádkové zisky se prostě zavřely.

Od té doby na Západě sílí rusofobie, hluboká, soustavná a nenávistná. To, že se Rusko udělalo pro sebe, je jeho největší vina! Odtud se odvíjí hlavní osa západní politiky. Jak řekla Madeleine Korbelová – Albrightová, není úplně fér, aby si Rusko nechalo své obrovské bohatství jen pro sebe a nedělilo se se Západem. Jenže – stalo se! A už to nelze odestát, leda, kdyby se v Moskvě podařil další euromajdan, ale ruská oligarchie to dobře ví a hodně si to hlídá. Pak už zbývá jen vyvolání velké války proti Rusku v Evropě, což je krajně rizikový nápad. Nicméně v rámci příprav na takové řešení se NATO přiblížilo k hranicím Ruska, zbrojí a rozmisťuje své síly, oblkičuje Ruskou federaci.

Západ se soustavně snaží získat vliv v dalších územích u ruských hranic. Proto masivně podpořil euromajdan v Kyjevě a Ukrajincům, důvodně bojujícím proti zkorumpované oligarchické vládě, cynicky ukradl jejich revoluci a udělal si z ní nástroj na začlenění Ukrajiny do své sféry vlivu. Některé postupy byly odzbrojujícím způsobem upřímné až bezelstné: když už Amíci v předstihu vybírali firmy, jež by v Sevastopolu předělaly kasárna a základny podle amerických vojenských norem. Moc se pak divili a vztekali, když na Krymu proběhlo ústavně zcela konformní referendum a na jeho základě odtržení od Ukrajiny a následný vstup do Ruské federace. Vše s drtivou podporou krymského obyvatelstva. Dodnes se vztekají! Ale zavinili si to svou uspěchaností, naivitou a arogantní přímočarostí sami!

V tomto kontextu vychází, že podobný scénář ukradení emancipačních a demokratizačních snah lidu akutně hrozí i v Bělorusku. Čerta je Západu po ideálech a snech obyčejných lidí. Je potřeba nasadit do Minska kolaborující mocenskou reprezentaci, rozkrást a vykrást zdejší celkem zachovalou ale zaostávající ekonomiku, kolonizovat zdejší trhy a vybudovat vojenské základny na dohled ruských hranic. To je ze strany Západu nyní ve hře. Vyměnit svébytného víceméně proruského (Rusku neškodícího) parchanta v čele země za svého, prozápadního parchanta – svého slouhu a ovládnout zemi. Problémem je, že tomu všemu rozumí jak Rusové, tak i autoritářský parchant vládnoucí dosud v Minsku a také jeho KGB. Stejný scénář nejde opakovat mechanicky pořád dokola. Takže to bude napínavé a teprve se uvidí.

Ale jak již uvedeno, je tu širší politický rámec událostí. Ten nyní charakterizuje fakt, že celá Zeměkoule není ovládnuta euroamerickým globalistickým neoliberalismem. Zcela konformní je Evropa, protože vprojektu EU hrají první housle euroameričtí globalisté – nikoli národy a lid Evropy. Jedinými opravdovými Evropany bez přívlastků jsou servisní politické a byrokratické skupiny a aparáty v Bruselu, Štrasburku, Frankfurtu. Proto je EU nereformovatelná a svobodné sdružení národů kontinentu bude muset proběhnout znovu a jinak. Zdola a svobodně!

Je tu tedy svébytné Rusko, ale také rychle sílící autoritářská Čína, jež si dává také dobrý pozor na případné ovládnutí a rozkradení Západem. Komunistická nomenklatura v “historickém kompromisu” s moderním kapitalismem se má hodně na pozoru, aby nebyla majdanizována. A je v tom úspěšná. Je to nasupující supervelmoc číslo jedna, jež pomalu ale jistě zatlačuje upadající Spojené státy pryč z trůnu světové jedničky. Proto hysterické obchodní války a oficiální spiklenecké potrhlosti kolem šíření levných a pokročilých čínských technologií. Ale nevypadá to, že by se nástup Číny a ústup Ameriky dal zvrátit jinak, než světovou válkou. Ale to je hodně riziková možnost!

Je tu i pár dalších, druhořadých zemí, vzdorující euroamerickému globálně nakročenému neoliberálnímu panství Západu: Venezuela, Kuba, Irán, Severní Korea. A je tu nebezpečná perspektiva možného konfliktu Číny s Ruskem o ovládnutí Sibiře. Zatím tam Číňaní jen rabují přírodní bohatství, ale v budoucnu je může napadnout i revize hranic a místo expanze v Jihočínském moři se mohou vrhnout do kolonizace nesmírných rozloh Sibiře. To by paradoxně mohlo pomoci Spojeným státům v udržení či prodloužení hegemonního postavení ve světě. Toto riziko existuje, zatím jen v delším časovém výhledu, ale je tu.

Takže: dějiny se dějí bez skrupulí a jde vždy o výrazné materiální zájmy mocností a klíčových podnikatelských struktur, jež jsou ve hře. Prosazování demokracie, lidských práv, svobody a liberálních hodnot a hlavně “svobodného trhu” je tu nezbytnou omáčkou, kterou se základní kostra dějin obaluje a oblemcává, aby to mátlo aktéry a pomáhalo prosadit to podstatné. Euroatlamerická oligarchie není v principu proti diktaturám, krvavým represivním režimům, teokratickým či středověkým despociím, proti zločinným vládám masakrujícím vlastní lid. Má jen jedinou podmínku: musí je řídit “naši parchanti”, ne jejich, ne svébytní a nezávislí parchanti. Musí to být poslušná posluha Západu, jež tam vládne - pak je vše v pořádku!

Mám velké obavy o to, jak skončí určitě důvodná snaha Bělorusů vyměnit dosavadní režim za něco lepšího, svobodnějšího, perspektivnějšího. Bojím se, že z toho bude nakonec něco jako nechutný a krvavý ukrajinský guláš!

p.kuzvart@email.cz

96 komentářů :

  1. Pro Lukašenka cesta na západ je uzavřená. Tam by skončil jako Husajn. V Haagu s provazem okolo krku.

    Pro Bělorusko je jediná cesta, integrovat se do Ruské federace. Vědí, že anglosasové by je vydrancovali, a Poláci zabrali západ země. Na to Polsko má zdroje. Na zabrání západní Ukrajiny nemělo Polsko zdroje a nemá v tomto směru ani podporu. Silná ukrajinská /banderovská/ diaspora v Kanadě a její vliv a spolupráce s USA.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč by Bělorusové měli chtít integraci s Ruskem? To je jednosměrná jízdenka, bez možnosti návratu. Není lepší normálně u voleb střídat vládnoucí stranu a zůstat svobodní? Proč by jim měl imponovat putinismus, který bude v Rusku nejmíň 20 let? Uvidíme ve volbách. Myslím normálních, ne předem napsaných jako doposud.

      Smazat
    2. 0:53
      Možná by Bělorusové chtěli integraci s Ruskem proto, že i v roce 1991 ae v referendu 83% Bělorusů vyslovilo pro setrvání ve federaci. To také nevíte? Tak aspoň že víte, že jejich volby byly dosud "předem napsané" a jistě pro vás nebude nic těžkého to dokázat.

      P.S. Nevím jak jste přišel na to, že svoboda se odvíjí od střídání partají. A ta největší svoboda asi od možnosti vybrat si z celých dvou partají, jedné za 18 a druhé bez 2 za 20, jako u našich nejdemokratičtějších a nejsvobodnějších vzorů v SSA a VB, že? To i v kritizované Národní frontě bylo možno volit ze tří stran. Každopádně já mám tedy trošku vyšší nároky na svobodu.

      Smazat
    3. Proč by měli chtít integraci s Ruskou federací ? Protože jinak je ta anglosionistická pakáž sežere, jak se o to pokouší dnes !! Kontrarevoluční puč nazývaný agentem CIA Gobačovem s jeho prodejným politbyrem ÚV KSSS PERESTROJKA proběhl v celé Východní Evropě !!
      Dubček v roce 1968 byl jeho předskokan, což zcela potvrdil svou účasti na Listopadovém puči v 89. roce.

      Smazat
    4. 0:53
      Kdyby byly volby tak zfalšovaný, tak Tichanovská vlastizrádkyně nedřepí u fašistů v Lotyšsku, ale má a veřejné zveřejní neprůstřelné výsledky fixlování!!!!!!!
      Má v ruce velký💩, takže si ty výlevy schovejte k Šafrovi nebo na Blicí listy volotrku!!!!!

      Smazat
    5. Proč by Bělorusové... a proč my /já ne/ jsme chtěly do EU. Čekaly jste jenom výhody, ale negativ je čím dál víc. Bělorusové dostávají za výhodnou cenu ropu a plyn. Co my dostáváme za výhodnou cenu od EU? Měly jsme funkční všechny výrobní obory, armádu, školství, kulturu. Teď nevlastníme nic. Čtvrtina občanů je bez práce nebo v exekuci, čtvrtina jsou moderní otroci do konce svého života a všichni jedeme na nesplatitelný dluh. Patří nám všem vůbec ještě toto území?

      Smazat
    6. Integraci v takové podobě, která bude vyhovovat jak RF tak Bělorusku. Pro Bělorusko by to měla být i bezpečnostní záruka, že se nestane kolonií západu. Zájmy Ruska a Běloruska jsou podobné, bezpečnost, obchod, suroviny. Říkáte proč by jim měl imponovat ruský model. No myslím, že nemusel. Ale ony zájmy jsou mnohem podstatnější a nejen jazyk, minulost co je může spojovat. Nebo myslíte, že "importování" tak zv."liberální demokracii" se osvětčilo ? Chtěl bych vědět co jsou pro Vás normální volby ? Opakované volby, když se mi nelíbí výsledek voleb ? Kde berete tu jistotu, že proběhlé volby byly nenormální ? Mám velkou obavu co může přinést "vměšování" do záležitostí Běloruska západem včetně nás. Mě doslova fascinuje, jak p.Petříček říká, že peníze , které dáme opozici v B. bude rozdělovat naše velvyslanectví. To se zbláznil nebo mu přeskočilo ? Dovedete si představit, kdyby abasáda RF u nás rozdělovala peníze pro opozici, strany, neziskovky ?

      Smazat
    7. Tak tak ... střídání partají u moci je demogracie! Jak je ale jenom možné, že prakticky vždycky zůstává vše při starém. Nehodlám citovat bláboly, že volby nic nemění. Mění, mění se persony, aby se ukázalo, že nahoře se ve skutečnosti nacházi spodina společnosti , jíž jde především o vlastní dobré bydlo zaručené nějakým khaki klackem. A každý z těch pazdrátů jen hlídá , aby palici strčil do právě aktuální řitě. Už zítra to klidně může být ta šikmá.
      Takový zářný příklad: Modrá galérka prakticky komplet nesnášela Havla. Dneska je to geroj, protože už modré galérce nemůže sdělit , že tuto zemi vytunelovala. Čemuž on ovšem mohutně napomáhal, tolik mu záleželo na vlastním dějinném obrazu.

      orinoko

      Smazat
    8. Budete videt, po otraveni Navalneho ted prijde na radu Tichanovska a hodeji to na Lukasenka. Ruska FSB ji musi chranit, aby se ji nic nestalo! Tim by dali dalsi impuls dutym lebkam - beloruskym kravalnikum.

      Smazat
    9. 5:16 kdeže loňské sněhy jsou... Běloruská společnost je už úplně někde jinde, vždyť to oni začali s demonstracemi. Koneckonců píše o tom i zdejší článek, který komentujete. Bělorusko je na cestě na Západ a východ je pro je spíš Čína než Rusko. V Bělorusku je také hodně lidí příznivě nakloněných Polsku a Litvě a hodně lidí se s těmito zeměmi ztotožňuje. Rusko je pro ně moc velké a moc různotvárné, moc multietnické.

      Smazat
    10. Anonymní sociologu 11:18, můžeš nám laskavě sdělit, o jaké průzkumy se opíráš? Dej link.

      Nebo je to jen prostý výplod nějaké trolí fantasmagorie?

      Smazat
    11. Souhlasím. Anglosaské země nikdy Slovanům nepomohly. Pokud budou slovanské státy jednat tak, jak jednají Poláci, kteří si nechávají posvětit prezidenta v USA, pak z toho nic dobrého nevzejde. Západu jde o podřízení Slovanů a využívat je pro své zájmy. Slovensko se po volbách Čaptavé a Mutoviča také vybarvilo!

      Smazat
    12. Rodiče, pozor!
      Ovlivňování dětí, výběr pohlaví, ideologie na školách a diktát menšin? Dětský psychiatr vypustil zásadní varování. Rodiče, pozor!

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ovlivnovani-deti-vyber-pohlavi-ideologie-na-skolach-a-diktat-mensin-Detsky-psychiatr-vypustil-zasadni-varovani-Rodice-pozor-635311

      Smazat
    13. 12:24 to jakože mám teď opustit rodinu, odjet z akvaparku domů a strávit zbytek dovolené tím, že budu konkrétně pro vás vyhledávat všechny ty zdroje, z nichž jsem si udělal obrázek o populaci a situaci v Bělorusku? Mám kvůli vám projít posledních šest měsíců, kdy jsem naposledy nuloval historii vyhledávání? A ještě značnou část z toho kvůli vám překládat z angličtiny a ruštiny... přičemž množství údajů je získaných z diskusí na sociálních (i těch ruských) sítích? To všechno pro vás, který nejste schopen porozumět ani tomu, co píše tenhle článek a i znalé ruské politology označíte za debily, protože nepíší jak vy chcete? Vám cokoliv dávat k dispozici je úplně zbytečné, i kdybych to měl po ruce.

      Raději se zeptejte vlastních potomků pokud nějaké máte a jejich kamarádů, svých sousedů a kolegů a dám uvidíte. A to většina už zkušenosti s "cestou do Evropy" už má. Bělorusové ne.

      Smazat
    14. Takže anonyme 13:19 sis jen bohapustě vymýšlel. to se dalo čekat. Zalez tedy do té díry z pruhů a hvězd, které říkáš akvapark.

      Smazat
    15. Dějinný pohyb v reálu z Německa

      https://www.youtube.com/watch?v=DwoLacrji7A&feature=youtu.be

      Smazat
    16. Ať je ten "zlý" Lukáš jakýkoliv, jedno veliké pozitivum mu nelze upřít - nenechal Bělorusko rozkrást. A to je zásluha nad všechny ostatní.

      Smazat
    17. Proč se píše o Bělorusku?
      Kdo nebyl v současném Rusku, neví o čem píše, ale určitě má svobody a demokracie plnou "násadku". V Rusku je 80% Rusů a ti jsou hlavní silou, komu se to nelíbí, má možnost odejít. Když byli v průseru s coronavirem, tak se jich 250 000 vrátilo do toho "pekla" v Rusku jak píší západní novináři.
      Když chce Navalnyj chlastat a fetovat, tak může. Kdo ho živí?

      Smazat
    18. Udivuje mě, jak z Ruska a Číny dělají "blbce". Když bylo s rouškami v ...., tak tam jezdil celý demo Západ a přepláceli se. A najednou se na Čínu plivá, je vidět, že jsou u moci "správní" politici.

      Smazat
    19. 11:18
      Myslíte že Bělorusko se 130 národnostmi není multietnické ?

      Smazat
    20. 18:20 to je úplně jiná multietnicita. V SSSR na to byli zvyklí, v malém státě to je něco jiného. Takže ti starší ano, ale mladší si už ty časy nepamatují. Nepamatují na ty rozměry a na tu sílu, tehdy toho byli součástí... a v podstatě i po staletí předtím v impériu. Teď jsou jen malé Bělorusko, 10 milionů jako Česko, jen na větší ploše. Tu sílu má už jen Rusko, to jí má stále.

      Smazat
  2. Rusko je největší stát na světě,Putin zastavil rozkradení a ekonomickou devastaci země,od okamžiku,kdy řekl dost,konec,celý západ ho nenávidí,což je pochopitelné, zloděj také nenávidí policajta.

    OdpovědětSmazat
  3. Pan Kuzvart ma prehled a pouziva spravne terminologie, mluvi o globalnim kapitalismu a ne o usa. Dovolil bych jen se pana Kuzvarta ptat coz by mohl byt dalsi jeho clanek: Je Cina pod Globalistickym palcem?? ci neni.

    Je mi jasny, ze globalisti potrebuji absolutne a nutne potrebuji kontrolovat kazdou zemi, jinak nebudou schopni zavest svou socialni strukturu, kterou potrebuji aby se udrzeli u moci. A tim se situace stava nebezpecnou.

    Brouk Pytlik

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Čína je sama subjektem globalismu, budují se tam globalustické centrály. V mnoha ohledech je pro tuto úlohu lepší než USA. Globalisté totiž nemají žádnou národnost, žádný domov. Klidně budou mít svá útočiště třeba v Dubaji, Innsbrucku, Bali, Los Angeles, Londýně...

      Smazat
    2. 5.15 Číňany chrání jejich fyziognomie, např. šikmé oči... takže se za Číňana žádný Levantinec nemůže dost dobřer vydávat; A Čína zrádce ze svých řad, tedy i zloděje a šábesgójim olupujícím čínský lid, bez milosti trestá kulkou do týla a rozborkou cadaveru odsouzence na orgány - aby alespoň něčím někomu v Otčině prospěl, když za života hnusně škodil.

      Smazat
    3. Stručně : Čína je součástí globalistického systému, ale není (definitivně) pod palcem. Totéž Rusko. Bylo jí umožněno stát se tou dílnou světa na úkor USA, pochopitelně ne pro krásný šikmý voči ani kvůli vedoucí roli KS. Ale zřejmě až s nástupem soudruha Si do čela začaly vážnější rozdíly mezi tím, kam směřuje ČLR a tí, co by od ní čekali globalisti. Výsledek je nejistý stejně jako u Ruska. I v Číně stačila vyrůst a být vychována spousta "prozápadních" kádrů. To je objektivní proces. Ani v Číně např. nemůžete posílat mraky lidí studovat a získávat zkušenosti na Západ o očekávat že všichni "věrni zůstanou" apod.

      Smazat
  4. Pan Kužvart nás podceňuje. Velmi mnoho i obyčejných lidí, spěchajících stereotypně jako roboti ve tři čtvrtě na šest k píchačkám, aspoň rámcově chápe co je "pod pěnou podružností", ale příliš se tím nezaobírají. Mají svých každodenních starostí až nad hlavu a dávno v nabyté "svobodě a demokracii" zakořenilo přesvědčení, že stejně nic nemohou ovlivnit, tak proč se o to zajímat. Mnoho z nich už ani k volbám nechodí. Ne že by byli se vším tak spokojeni, ale protože ať vyhrají ti nebo oni, nikoli volební programy a sliby, ale naše nesvéprávná pozice kolonie předurčuje, že kromě ksichtů u kormidla(a mnohdy ani to ne), se nic jiného nezmění. A co se děje kdesi ve světě už vůbec nemůže běžnou "lopatu" vytrhnout z každodenní rutiny i když správně předpokládá, že vše je jinak než na obrazovkách televizí.

    OdpovědětSmazat
  5. Bravo, pane Kužvarte. Přesné a logické.

    OdpovědětSmazat
  6. Kdo tlačí na změny v Bělorusku,nedočkavci,kteří chtějí na Bělorusku zbohatnout,lidu Běloruska to vůbec nepomůže,spíš ještě víc s chudnou.Kapitalismus a jeho mafiáni musí prosperovat,rozpínat se,rozšiřovat své trhy,mít kam vyvážet odpad a jen víc bohatnout.

    OdpovědětSmazat
  7. Tak nějak nechápu proč by měli bělorusové tíhnout k západu, který se rozpadá a hnije neuvěřitelným způsobem. Byla by to známka buď neuvěřitelné hlouposti a nebo právě zmanipulovanosti západem. Že se neptají co z připojení k západu budou mít? Svoboda a demokracie jsou dnes tak profláklé, že tomu může věřit opravdu jen ten co žere seno. Takže si myslí, že je západ nechá zbohatnout? No to by byli sakra naivní.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Západ hnije? To jsem před třiceti lety slýchával čtyřicet let a furt nic právě naopak. Už s tou trapností přestaňte.

      Smazat
    2. Trole, ty slepý, hluchý a nemyslící tvore, co myslíš, že se dnes děje ve Francii, Španělsku, Švédsku, Británii nebo v USA? Ty to nevidíš? Ty ty zprávy neslyšíš? Ty o té situaci nepřemýšlíš?

      Smazat
    3. 12;26 hloupý jsi především ty. Redakce tady ukáže nějakou směšnou pouliční rvačku s pár desítkami rváčů a hned že krach Západu.

      Já ti řeknu blbečku, kdo krachuje. Hloupé Česko, které stovkami miliard korun z otrocké práce vydržuje německé, holandské a já nevím jaké důchodce, a také všechny ty jejich migranty, které stejně z Německa, Itálie atd. lifruji sem. Podívej se po Praze, Brně, jeď na Slovensko, všude v centrech černí a při penězích. Takovej Afričan si klidně zaplatí luxusní českou děvku, která za ním celá říčná přijede do luxusního hotelu, aby mu vyhulila. Ty nejhezčí holky stokrát raději jdou s Arabem nebo Pákistáncem, než s chudým Čechem z montážní haly.

      Tomu říkám úroveň! Ne jako debilní Čecháčci, které exekutor připraví i o střechu nad hlavou, když si chtějí koupit pár dárků k Vánocům a musí přez úvěr. 99% zadlužených až po uši u bank, z nichž ani jedna není domácí. Jmenujte mi jedinou významnou firmu, která patří Čechům. A proč se blbečci nebouří? No prostě proto, že uvěří tomu, jak se mají dobře, ani mlátit je nemusíme.

      Připočítej k tomu inkluzi, děsivý bordel ve městech a pochody buzerantů na veřejném prostranství. Připočítej pověst, kterou Česko má po světě, jako země s nejlevnějším sexem a to vše v centru Evropy. Je libo šestnáctku za dvacet euro, hošík za padesát? Jeďte do Prahy, mladé dychtivé prdelky už čekají. Za sto dolarů vám prodají i vlastní matku jako krmivo pro psa. Hanba mě fackuje, kdykoliv v zahraničí si tohle vyslechnu.

      Takže tohle je skutečnost, hombre! A teď uasu kvákej něco o zahnívajícím Západě.

      Smazat
    4. Vzhledem k tomu, že nás Havel se svou kamarilou dovlekl podvodně "na Západ" a ty tu popisuješ několik případů typických pro rozkládající se společnost, sám jen svým textem potvrzuješ, že je Západ v rozkladu.

      A neurážej příslušníky národa, do kterého také patříš. Nebo jsi snad Kelt?

      Smazat
    5. 11:24

      Slýchával a nevěřil, že? Vidím že vám to vydrželo dosud. Tak nevěřte dál, třeba vám k tomu nakonec jednou dají i oficiální vyjádření.
      Že půjdeme ke dnu s nimi, na věci nic nemění. Oni začali žít na dluh první, my jsme se k nim přidali a v roli kolonie pomáháme "ze solidarity" oddalovat kolaps. Oddalovat, nikoli vyhnout se kolapsu.

      Smazat
  8. Zapomenul jsem:
    Belorysko za dob Ivana Hrozneho byla oblast ovladana Scandidavskymi feudaly + Teutony, ktere Ivan Hrozny porazil. Jsou michana krev ponekud.

    V stejne dobe Ivan Hrozny bojoval s Teutony a Asiaty (Mongoly + Tatary) na dvou frontach. Vychodni a Zapadni coz Teutonum vyhovovalo. Ivan mel volbu udelat mir s jednou stranou a valcit s druhou. Ivan isi vybral Asiaty a platil jim kazdy rok mnoho $$$ vykupne, neb se jim nechalo lepe verit a porazil Teutony a vyhral cast Bile Rusy. Pak Porazil Tatary a Asiaty a vybudoval v Kazani slavnou vez za 7 dni.

    Stalin vzdy studoval Ivana Hrozneho kdy mel cas!!

    V dnesni dobe stejna situace. Zapad + Cina proti Rusku.

    Verim tomu ze Rusko udela mir s Cinou a bude se branit Zapadu.
    Z hlediska sveta je to tvrde.

    Brouk Pytlik

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pytliku, Rusko ma uz davno smlouvy s Cinou, zachrapal jsi to ? USA sesnazi do toho hodit vidle, ale nemaji sanci.

      Smazat
    2. Bělorusko stejně jako Ladoga, jih Ruska a Ukrajina jsou brány jako území ovládána slovanskými kmeny. Ale stále slýchávám, jak veškerá historie na tomto území se týká Germánů. A ti Slované tam byli kdo? Zřejmě nějaká pakaž žijící s prasaty a vláčená dějinami Germány, Kelty, Ugrofiny, Chazary a různými asijskými kmeny. Protože i o Skythech a Sarmatech se lze dočíst, že to byli východní Kelti. Kelti od Irska až po Altaj, přitom FNA tomu nezodpovídá. Slovanů plná prdel a úplně bez historie a kultury.

      Smazat
    3. Historie je tak přepsaná, že to co se děje teď kolem Druhé světové války je pomalu až nevinná hra.
      Historii vždy přepisovali ti, co se měli za co stydět a potřebovali "zlegitimizovat" svoje nároky na to či ono.
      Občas při čtení knih jak historických románů, tak i "vědeckých" děl se stává, že to odložím.

      Smazat
    4. Zjistuji panove ktreri mne odpovedeli, ze jste mene inteligentni. Na priklad 11:12 Rusko a Cina ma hodne smlouv, ale cetl jsi je? Jak vis co je v nich?
      Jen opakujes co rekl kdosi v novinach.
      11:32 ...SLovane jako Indo-Evropane jako posledni opustili oblast blizko Indie a posunuli se do Evropy. Indie nemela moc dokumentu.
      15:48 bohuzel souhlasim, nevim jak najit seriosni historicke zdroje a zda se mi , ze vse co by mohlo prinest svetlo pravdy musi byt zniceno.

      Brouk Pytlik

      Smazat
    5. Chrobák Vreco píše pitominy, protože nevzdělán.

      Příklad: Slované jsou v oblasti mezi Finskem, Polskem, Běloruskem, Ruskem a Ukrajinou minimálně 3500 let jako původní obyvatelstvo. Jazykově mají k nim blízko Litevci, Finové a Germáni. To jsou kmeny (národy( která dlouho žili jako sousedé. Rozbory DNA pro určení k národu nic neznamenají.

      Rusko a Čína mají spolu řadu smluv a o většině z nich se dozvíš na stránkách ruského ministerstva zahraničních věcí. Čínsky neumím, ale myslím, že i čínský protějšek toho ruského je zveřejnil také.

      Přepisování dějin je stará záležitost od chvíle, kdy vznikl obor historie. Ale moderní historiografie a její spřízněné obory pracující v přírodních vědách, lingustice atd. dokáží v mnoha ohledech vrátil historii reálný základ, tedy s velkou pravděpodobností odhalit, "jak to vlastně bylo".

      Smazat
    6. Rusko a smlouvy s Čínou... Je mi u prdele, co za žvásty jsou na nějakých webech třeba i vládních, ale skutečností je fakt, že Číňané drží Rusáky za koule. S Běloruskem to dopadne tak, že Rusák pro Vinu vybojuje koridor a Číňan bude dělat kšefty. Jednou jsem slyšel takové hodnocení: Číňané obdivují Američany. Dělají všechno jako oni, žerou jejich kulturu, chtějí se jim podobat... Rusové jsou v tomto uspořádání jako vyhazovač ve dveřích čínského luxusního klubu s čínsko-americkou klientelou.

      Smazat
  9. Ten problém je v tom, že si Lukašenko myslel, že bude tancovat s Ruskem i západem. Jenže tancovat se západem znamená, nechat si do země napustit různé neziskové organizace ze západu, které začnou okamžitě rozvracet zevnitř. Vyberou vhodně kandidáty a pošlou je na školení do USA, jak rozvracet. Oni nejdou za dělníky do fabrik, ale za mladými do škol, ty naivky mohou lehce zmást o marce za tři koruny, a že byt dostanou zadarmo od státu a ještě k tomu plat jako v Německu. Pak už je to jen otázka času, kdy naroste dost takových hlupáků, kteří se dají přesvědčit o nesmyslech. Doufám, že se Lukašenko poučil. Takže první, co musí udělat Lukašenko, to je, vymést tu neziskovou svoloč železným koštětem, ať táhnou zpět vracet státu to, co dali daňoví poplatníci do jejich vzdělání v zemích jejích původu, at´ za ně zde nemusí pracoval mejdanisti z Ukrajiny. Vývoj bude takový, že Bělorusko ustojí pokus o mejdan, ale nezbude mu nic jiného, než se více připoutat k Rusku, což pro ně také není to nejoptimálnější. Lukašenko prohlásil, že on neuteče jako Janukovič, že on je připraven padnout na barikádě se samopalem, je to zkrátka běloruský patriot. Přeji mu úspěch.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jako patriot bude střílet na barikádách... koho? Bělorusy?
      Janukovič musel utéct, šli mu po krku hrdlořezové. Ti by ho podřízli a vyhrhli na náměstí Nezávislosti i s jeho celou rodinou. Ukrajina by se tak dostala do mnohem temnějšího stínu a ukázala barbarskou zvrhlost.

      Smazat
  10. V úvodu své analýzy autor vyjádřil svůj povzdech nad tím, že ideologické předsudky brání lidem v nestranném posuzování společenských jevů ..., aby vzápětí poté napsal., že: Bělorusko se po dobu čtvrt století ocitá v relativní postkomunistické nehybnosti pod vedením autoritářského vůdce. To ale není objektivní hodnocení! Autor Kužvart snad ani netuší, jak je i on sám indoktrinován zdejší (či západní) propagandou.
    Bělorusko (podpořené čínskými investicemi) buduje relativně víc než např. Česká republika a rozhodně víc než sousední pobaltské státy.
    To, co Bělorusové chtějí, je (ještě) vyšší míra dynamiky, a (zejména!) promyšlené politické vize a řízení ze strany vedoucích představitelů státu. S výhodami společensko-ekonomické, kulturní aj. spolupráce se všemi zeměmi, kde všude jen může běloruská produkce (materiální, vědní i kulturní ..) uspět.
    Mají stejně tak velký zájem o západní či východní technologie, techniku a suroviny, jako o hodnotnou kulturu.
    ---
    To, co pro Bělorusy může Západ udělat dobrého, je nepodrývat jejich společnost falešnými neoliberálními ideologiemi o (lži)demokracii a (egoistické) svobodě bez odpovídající odpovědnosti, které jsou vydávány za hodnoty, a neporušovat mezinárodní právo i své vlastní závazky, což Západ dělá svou politikou soustavného vměšování, viz sankce, deklarace, řízené provokace, podpora prozápad. opozice atd. atd..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si všiml toho o čem píšete.

      Smazat
    2. 9:15 ano, alergie pana Kužvarta na předchozí režim je i v této, jinak věcné a logické úvaze, patrná. Bylo by zajímavé ujasnit z čeho, tak jeho hluboce zakořeněná, alergie pramení. Viděl bych to až někde v jeho dětství.

      Smazat
  11. Výborný článok podaný lopatizmom aj pre tých, ktorí politiku nesledujú. Mätie ma ale jedna veta: "... leda, kdyby se v Moskvě podařil další euromajdan, ale ruská oligarchie to dobře ví a hodně si to hlídá." Podľa Pjakina ruská oligarchia mocne kolaboruje so západom.
    (Pivonka)

    OdpovědětSmazat
  12. Lukasenko Rusku skodil, ne ze neskodil! Donedavna Rusko jeho zemi subcencovalo, dostava dal zlevnene suroviny. Lukasenko misto vdeku koketoval s USA, EU a NATO a z kazdeho tahal penize. Myslel si, ze je nejchytrejsi a ze se mu nic nestane. Zapad ho nechal ted padnout a on v pudu sebezachovy se utika k Putinovi. Nechce zazit osud Ceausesca, Janukovyce, Sadama, Kadafiho. Najednou je zase velky kamos Ruska a chodi s Kalasnikovem. To nekritizuju, nechce se nechat zastrelit jako bezbranne dite gaunery z tajnych sluzeb a pucisty jako Ceausescu a jeho zena.
    Lukasenko je problem pro obe zeme, ale ted se musi situace zklidnit. Volby, kde on padne. Pak uzsi svazek s Ruskem, aby si zapad nedelal nadeje na rozkradeni Beloruska.
    Ted harasi NATO a USA kolem Beloruska zbranemi. Vidime k cemu NATO bylo zalozeno, jako poskok USA. Je to nebezpecna situace, USA se hrouti a Deep State potrebuje za kazdou cenu valku.

    OdpovědětSmazat
  13. https://www.arfa.cz/agresivni-manevry-nato-nejen-u-beloruskych-hranic-iii-svetova-valka-nikdy-nebyla-tak-blizko-stovky-tanku-usa-miri-na-ruskeho-spojence-bombardery-nad-evropou-a-media-mlci-putin-pod-tlakem/#.X0qfjFUza70

    OdpovědětSmazat
  14. Dobre shrnuti situace. Rusko se uz 1000 let brani zapadu. A ubrani se. Jenom vydrzet par mesicu bez valky!
    Podvod zvany pandemie dela z lidi hovada a zbavuje je obcanskych svobod, nakazuje jim nosit nahubky, ktere jim nici zdravi.
    Tady mate v nemcine, jak Svedove jsou v pohode, protoze nejsou v EU a nemusi kopirovat silenstvi 'ohrozeni' virem.
    Politici se musi zodpovidat za lockdown a diktaturu a policeni nasili na lidech:
    https://www.pravda-tv.com/2020/08/kein-lockdown-keine-masken-keine-hysterie-kein-problem-schweden-lebt-in-herrlicher-normalitaet/

    https://www.pravda-tv.com/2020/08/nach-der-pandemie-alle-politiker-in-den-knast/

    OdpovědětSmazat
  15. Tak tenhle článek se autorovi povedl o to jde kde nevládnout západní loutky a nekradou západní korporace. Je totalita diktatura atd a tak by chtěli ovládat celý svět a to se jim nesmí povést.

    OdpovědětSmazat
  16. jeho meno sa zle prekladá - správne Ivan Prísny

    OdpovědětSmazat
  17. a pri protestoch v Minsku nie je vidno ani jednu vlajku EU

    OdpovědětSmazat
  18. Začalo opět éra blokového uspořádání světa. Není tedy jasné, kam by se měli (při té "jednosměrné jízdence") vraqcet? Stojí před jasnou volbou. Buď se udržet jako národní stát nerozkradené, nebo se stát zkrachovalou a rozkradenou kolonií, jako je tomu v případě Ukrajiny. Volba mezi oběma možnostmi by neměla být pro občany Běloruska tak těžká.

    OdpovědětSmazat
  19. Jaromír Kohlíček a Jiří Kobza k Vystrčilově odletu na Tchaj-wan…

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020083012448586-jaromir-kohlicek-a-jiri-kobza-k-vystrcilove-odletu-na-tchaj-wan/

    OdpovědětSmazat
  20. Pane Kužvarte, začněte prosím u sebe. Oprostěte se od povrchnosti. Docela stačilo, že jsme se od Vás dověděli, co byl reálný socialismus. Vaše představy o globálním řízení jsou obdobně povrchní. Je to záměr?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlas s vaším názorem.

      Smazat
    2. Pan Kužvart je filosof.
      Jako takový ví, že nemůže čůrat proti větru (tedy může, ale výsledek je trisktní). Proto článek zakládá na davem uznávaných hodnotách a do nich nenápadně podsouvá nelogické a nepravdivé závěry. Páníškové nutně potřebují změnit paradigma ovlivněné proruskými veby a údajnou ruskou propagandou (ta je na rozdíl od propagandy chazarů alespoň pravdivá). Takové aktivisty nazývám třetí v řadě (pozice, opozice, nástupci). V minulosti se takto prezentovali piráti, dnes okamurovci a zítra snad realisti. Jakmile je volební výtah dostane k moci, otočí kormidlem o (180, 270, 720 stupňů) dle pokynů páníška a na lid volební hodí bobek (nebo zvratky). No a jistí to současná moderna, sice jsme získali 9% hlasů, ale volby byly podvod a vyhrát jsme měli my!!

      Hlupáci gojové naučte se hezky česky. Všude kde se hraje hra jste již prohráli předem (zákaznické karty, debetní karty, dluhopisy, volby, referenda, ale i revolty).

      Smazat
  21. Na obhajobě diktátora Lukašenka (a taky KimČonga, Castra, Madura a podobných) je krásně názorně vidět, jak si zdejší "přímí demokraté" tu svou přímou demokracii představují v praxi.
    A na cenzurování zdejšího "takydemokrata" Dvořáka, který zuřivě maže všechny názory, které nejsou jasně proruské je názorně vidět, jak si představuje tu "svobodu", o které pořád prázdně tlachá a kterou má jeho strana na prvním místě v názvu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Trole 12:54, tady nikdo neobdivuje autoritativní režimy, jak se snažíš podle podsouvat našim čtenářům. Kritiku tu sklízí zahraniční vměšování do záležitostí jiných států, ať je to Venezuela, Kuba, Kora, Ukrajina nebo dnes aktuálně Bělorusko. Nebo chceš další vleklou válku v Bělorusku? Nauč se rozumět psanému slovu.

      Přímá demokracie je způsob, jak opravit rozhodnutí zkorumpovaných politiků, nebo politiků, kteří se v pravých barvách projeví až po volbách, kdy za dnešního stavu volič nemá žádnou možnost do věci zasáhnout. Příkladem za všechny budiž krádež, cudně nazvaná "církevní restituce" nebo naše členství ve zločinecké organizaci NATO.

      Tvoje přihlouplé podsouvání často kořeněné hrubým vyjadřováním nepatří do naší společnosti a proto tě do diskuze nepouštím. Mělo by ti to být už dávno jasné a nepokoušet se znovu a znovu tady v diskuzi uplatňovat své přihlouplé útoky.

      A zmínka nakonec: nejsem členem žádné politické strany.

      Má dušička pokoj?

      Smazat
    2. 12:54 Nedovedu si představit, že bych neustále lezl na stránky Respektu a podobných zhovadilostí, které se mi z duše hnusí. Tak mě není nějak jasné, proč lezete na NR a neustále tady vysíráte ? To už je nemoc.

      Smazat
    3. 12:54 souhlasím s vámi, také mám podobnou zkušenost.

      Smazat
    4. Neobhajuji Lukašenka. Ale ať mi někdo předloží hmatatelné důkazy, že volby zfalšoval! Vždyť se říkalo, že tam nebyla žádná zahraniční kontrola ale, ona byla.Zfalšovat 6.000.000 lístků(83%), to teda vyžaduje um. On se navenek zdá, že Lukašenko bude končit, že ho opozice smete. Nesmete! Nebude končit, však on svoji podporu od lidí taky má. Bělorusko? Nic se tam nestane a nezmění, vše vyššššumí a bude klid. A vůbec, ať si tam dělají co chtějí, ne?

      Smazat
    5. NR nečtou jen fandové přímé demokracie. Tímto způsobem řídit zemi nelze. Pokud SPD dostane dost hlasů a bude se moci ucházet o koryta, půjdou na bezzubý kompromis. SPD má možná něco utajených příznivců, ale v širokém okolí neznám nikoho, kdo by poskytl svou autoritu Tomiovi a ručil za program SPD. Když začínali socani, za poslance jsem znal člověka, nad kterým se lidi chichotali. V Ostravě máme poslance Wolfa na útěku nebo dva bývalé komunisty, kteří se přeli o místo na kandidátce tvrzením, kdo je větší sociální demokrat.

      Smazat
    6. Co´s nám tím sdělil, příteli 17:31?

      Že sociální demokracie a jednotliví její poslanci a funkcionáři opět zradili lidi, které měli zastupovat a hájit? Že nemáš mezi svými blízkými nikoho, komu by záleželo na demokracii, kdo by nezávisle myslel a kdo nepodléhá propagandě mainstreaemu?

      To´s nám chtěl sdělit?

      Smazat
    7. Příteli 19:04, chtěl jsem poznamenat, že tady na NR nechodí jen přímí demokraté. Pak jsem si na dlouho odskočil a raději jsem ten vstup ukončil. Kdysi jsem popsal, co je pro mne čitelná strana, ale vy jste ten text nepustili. Podle mne čitelná strana má ustavující sjezd s několika stovkami delegátů. Nemusím je přímo znát, ale oni nemohou jen tak přejít ze strany do strany, protože jim to nedovolí jejich postavení nebo pověst. Ten sjezd schválí program, ze kterého nelze uhnout. Pro vás je to citlivá záležitost, o které se mlčí. Aspoň já osobně bych nevolil OSVČ v politice. Netrapte se tím.

      Smazat
    8. Pane Dvořáku 13:47, pokud důvodem "nepuštění do diskuze" je cokoli jiného než ono "Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty", je to špatně! I když mi, a to například, text z 12:54 připadá, co do argumentů, skutečně hloupý!

      Smazat
    9. Jestli příteli narážíš např. na poslance Foldynu, který odešel z ČSSD a přešel kdo klubu SPD, tak by sis mohl všimnout, že on se nezměnil. Foldyna je stále stejný se stejnými názory. Kdo se změnil je sama ČSSD, kolaborující se zločinnou organizací NATO, lezoucí do řitě nedemokratické protofašistické EU, jejíž činitelé poškozují jednu státní organizaci za druhou (školství, vnitro, zahraniční věci). Prostě ČSSD, která škodí a zrazuje své voliče, už není Foldynova ani moje strana.

      Smazat
    10. Pro anonyma 3:01 - omlouvám se za neúplnou informaci. Neuveřejňujeme také vzkazy redakci, které se v diskuzi omylem objeví.

      Smazat
  22. Kdysi mi jeden známý předhodil pravdivý aforismus. "jo komunisti, tak to byly nímani, za 40 let nedokázali republiku rozkrást, prodat a rozdat tak, jako ti po nich za pár let." No řejněte není to pravda?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No jasan, protože oni tomu říkali znárodnění. Ale jinak to bylo vlastně taky rozkradení. A ne zrovna malé.

      Smazat
    2. 14:41

      Není to pravda, vyznění je manipulativně zavádějící. Komunisté totiž republiku nejen že nerozkradli, ale naopak několikanásobně zvýšili její hodnotu ať už v majetku, nebo potenciálu. Resp. ne komunisté sami, ale společnost řízená komunisty.

      Ale vidíte to sám, polistopadový režim velkou část mnoha generacemi vytvořených hodnot zpustošil, nechal rozkrást a znehodnotit, ale přesto stále drží moc a má dokonce tu drzost otírat se o komunisty. To jsou ale paradoxy...

      Smazat
    3. Anonymní 30. srpna 2020 16:55
      Tehdy lidé u nás po válce měli ještě v dobré paměti, jak se chovali nejen politici, ale také velká řada podnikatelů nejen za První republiky, ale také za Protektorátu. Jednou z příčin, proč se tehdy nešlo do boje s Němci bylo i to, že bankéři odmítli vládě poskytovat prostředky na armádu a další zabezpečení. Požadavek znárodnění byl jednoznačný napříč společností i politickými stranami a posuzoval se i ve vládě v Londýně ještě za války! Spory byly jen o rozsahu, ale bankovní sektor měl být znárodněn celý!
      Proto nemíchejte něco, co má zcela jiné kořeny!
      Ostatně i chování řady podnikatelů po válce nutilo lidi k odporu. A zase napříč politickým spektrem i proti vedení vlastních stran! Proto i Sjezd odborů těsně před únorem 1948 byl tak jednoznačný (8000 ku 10!!)! Protože část politiků si chtěla zase zavést plně korupční metody vlády jaké byly u nás za První republiky a následně to velmi dobře vidíme i dnes.

      Smazat
    4. 16:55 chlapče,chlapče,teď jsi se projevil jako idiot.

      Smazat
    5. 19:42
      Přesně jak píšete. Ta slavná první republika byl režim jen pro vyvolené, do značné míry prohnilý korupcí a klientelismem. Až je s podivem, jak velká část lidí byla ochotna za republiku(no, spíše Francouzskou a Britskou kolonii) bojovat.

      Smazat
    6. 16:55 ukrást či rozkrást znamená přivlastnění si čehokoli s úmyslem, počínat si s tím jako se svým vlastním, ke svému vlastnímu užitku. Komunisté vyvlastnili definované majetky tak, že se staly vlastnictvím státu, takže výnosy těchto majetků byly užívány všemi jeho občany, nikoli jedině a výhradně, dynasticky, oněmi jednotlivými komunisty.
      Otázkou proto zůstává pouze to, zda důvody pro vyvlastnění k tomu zakládali právo. Pouze o tom může být veden logicky založený spor. Vaše tvrzení, jako názor na věc je hloupý, propagandisticky znějící blábol stejně, jako jím bylo nebožtíka Luxe „co bylo ukradeno, musí být vráceno“.
      Po lopatě: Buď jste přesvědčen, že téměř všechno bohatství světa má být v rukou několika málo procent populace, nebo máte jiný názor. K tomu má smysl říkat si své. Dojde vám to?

      Smazat
    7. 3:47 ano, jsem přesvědčen, že všechno bohatství světa by mělo mít jen pár procent osvícené elity světa. Protože jen tak se zajistí přežití lidstva. Je to přirozené a globalismus nás k tomu dovede. Například pouze osvícení a nesmírně bohatí panovníci Qataru, státu s nedostatkem vody, můžou obchodovat se zdejšími vodními zdroji, jelikož oni tomu rozumí. A tak je tomu ve všem.

      Smazat
    8. Hm 12:47, nějak tak mi připadá, že ti vaši "osvícení" ten lidský svět, cestou posledních dvou velkých válek, jejich všelijakým tím pokračováním, hospodářskými krizemi, převažující chudobou a bídou, nakonec i pandemiemi, zrovna úspěšně nevedou. A to prosím za cenu, že spotřebovávají nespočítatelně víc, než užitečného vytvoří. Dobrým příkladem je mi Paris Hilton.

      Smazat
  23. Já Lukašenka neznám, ale vím, že asi tak o r. 1938 se obecně vžilo, že politika je špína všech špín a tedy politici že jsou lidé pracující ne pro dobro národa, státu a lidstva, ale proti němu a že jede o lidi pohybující se na hraně zločinu. Toto mínění po válce pak státník Beneš mírnil, ale jak je vidno mýlil se: ukažte mi jednoho jediného politika, kterého by nemydlili zleva i zprava a který by vyšel z obecné kritiky jako poctivý obětavý člověk, myslící za prvé na stát, za prvé na národ, za prvé na lidi, za prvé na pravdu, za prvé na právo a spravedlnost.... Žel Beneš se mýlil, stejně jako TGM, když si myslel, že vyšší vzdělaností lidstvo dospěje k vyšší poctivosti pravdě a sociálnímu cítění. To by se jim určitě nestalo, kdyby byli také prachobyčejní špinavci - politiky, ale oni byli státníky a to toké byla jejich jediná chyba. Nehodili se ani moc do doby, TGM jako filosof - sociolog, Beneš jako osnovatel mezinárodního míru. Nic takového dnešní svět nepotřebuje, jejich myšlenky jsou politikům natolik nebezpečné, zejména v Prze, že by nejraději bourali jejich pomníky a stavěli pomníky masovým vrahům. Ale však se mladší i toho dočkají, když tak posuzuji současné pražské politruky.A to jsou mezi politiky i tací, kteří za naše peníze vystudovali medicínu a lidé se domnívají myslí, že myslí tím pádem na zlepšení jejich života, ale oni myslí především na to, jak pro své prachy výhodně třeba i vraždit!

    OdpovědětSmazat
  24. Jen jako doplněk a ukázka vyváženosti našich mainstreamových médií: v Berlíně cca 300 - 350 tisíc demonstrantů, jen za včerejšek 380 zadržených. O tom nikde nic. Nikde nic o tom, že Bělorusové odmítli generální stávku. Jde o poslední výkřik "opozice" a oni to vědí. Poslední pokus o masovou akci. Je tu podzim, začíná školní rok, výsledky žádné. Západ to pochopil a odmítl uznat jakousi kuchařku odkudsi za prezidentku Běloruska a jejich obskurní Komitét za jediného představitele běloruského lidu. Venkov nepodpořil Minsk vůbec a z větších měst jen Grodno a v menší míře Brest-Litevsk, kde velkou část obyvatelstva tvoří Poláci. Dneska ani západní stanice neuvádějí protesty jinde než v Minsku. No představovali si to jinak. masový protest s mrtvými, Lukašenkův útěk, pak hladké předání moci, uzavření hranice s Ruskem a otevření hranic se Západem, zákaz ruštiny, zákaz podnikání ruských firem atd. atp. jenže tomu se říká dělat účet bez hostinského. Ten medvěd, jehož kůži nejen dělili, ale už i prodali a probendili vesele běhá po lese. A ještě o něm uslyší!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Byl bys tak laskav a přestal vydávat tvé ruské fantasie a přání "cobykdyby" za fakta, ty jeden "vlastenče"? Dík.

      Smazat
    2. Nikdo nemůže za to že jste mediálně negramotný.

      https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3172272-policie-v-berline-rozpustila-akci-odpurcu-opatreni-proti-covidu-nemeli-rousky-a

      https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/koronavirus-nemecko-berlin-protesty-demonstrace_2008291406_ako

      https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/v-berline-vlaji-vlajky-ruska-usa-i-tolerance-tisice-odpurcu-covidovych-opatreni-vysly-do-ulic-40334760

      https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-demonstraci-v-berline-vlaji-vlajky-srn-usa-i-tolerance/1926709

      https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/berlin-nevylucuje-nasili-pri-akcich-proti-koronavirovym-opat/r~26acecd4e96811eab1110cc47ab5f122/

      https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-koronavirus/653837/berlin-se-pripravuje-na-mega-demonstraci-i-proti-rouskam-3000-policistu-a-strach-z-nasili.html

      Smazat
    3. Myslím že s touto informací jsme se také ještě neseznámili,páteční masakr cestujících mikroautobusu pod Charkovem ukrajinskými nacionalisty.
      https://youtu.be/iBOhUO--Yqk

      Smazat
    4. Pro 20:47 já jsem pouze ocitoval program toho jejich Komitétu. Hlavní body byly právě "hladké předání moci", odtržení od Ruska s okamžitým zákazem ruského jazyka, uzavření hranic. Následně předání armády, výměna ruské techniky za západní (americkou) atd. Každý si to mohl poslechnout na běloruských i ruských webech. Pak vzali zpátečku. Trochu. Že ne hned, že obchodovat ano apod. A nejvíc na protivládním "běloruském" kanálu NEXTA, který provozuje běloruský student dlící v Polsku. Můžete se tam mrknout. A v Grodně vlály polské vlajky, po polských městech jezdily (a možná ještě jezdí) tramvaje s mapou Polska z r. 1938 - tedy i s ukradenými územími, které museli Poláci vrátit v r. 1939 a i s naším Těšínskem. O návratu "polských území" mluvili otevřeně polští politici. Takže ne já říkám "cobykdyby" nýbrž ta kuchařinka, kde se vzala tu se vzala. A že mají utrum je jednou jistá věc. Tak se uklidněte vy internacionále.

      Smazat
    5. 20:47
      Jeden z důsledků, o kterém ten váš mejstrímeček s bulvárečkem ani muk:
      https://politikstube.com/berlin-frau-nach-polizeigewalt-verstorben/?fbclid=IwAR3eqsiSWdQFPLMJlDRF80wkVp4Pg81ourBuJEsNwXeCG8fe7-XWcQODEWY

      Smazat
  25. Čtu na Novinkách, že si ženy v Minsku klekají před těžkooděnce? Klekal si někdo, když se střílelo do lidí na Majdanu a upalovalo se v Oděse? Šmejdi se neštítí ničeho.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na Majdanu zaklekli náckové, a je to vidět v různých dokumentech, když stříleli na pořádkové síly Ukrajiny.

      Smazat
    2. Odstrelovaci na Majdanu byli z Gruzie a slibili kazdemu 5000 $. Velel jim americky dustojnik. Strileli na demonstranty i policisty, aby vyvolali paniku. Spoustu jich zabili. Prachy pak zadne nedostali a vetsina zahadnym zpusobem zemrela. Ti co zbyli se boji a mlci. Jo, americti soudruzi vedi jak postupovat.

      Smazat
  26. Lukasenko je sovetsky aparatcik, co se s kazdym statem i EU kamaradi a dela mu nadeje jenom aby ho financne dojil. Za kazdou cenu chce zachovat vladu pro syna Kolju, ktereho vsude vozi s sebou jako nasledovnika.
    Ty volby dokonale podelal. Myslel si, ze par lidem policajti rozbiji hubu a bude klid. Predtim ale pustil do zeme neziskovky a zacal vytlacovat proruske novinare z medii a nahrazoval je proamerickymi a pro EU pisicimi. Ucet ted dostava a nebyt Ruska a Svazove smlouvy, uz by bylo Belorusko zatahnuto na zapad, jako Ceskoslovensko za Vency Flasky.
    Rusove se ale taky poucili z Majdanu a tuhle partii zvladnou a zbavi se potom i Lukasenka.

    OdpovědětSmazat
  27. O situaci v Bělorusku nás " pravdivě" informují soudruzi z čt, novy, primy každý večer. O sobotě v Berlíně ani muk.

    https://zemavek.sk/prejav-davida-ickea-v-londyne/

    OdpovědětSmazat
  28. Kolik bylo demonstrantů v Minsku?
    https://aeronet.cz/news/exkluzivne-cesky-preklad-projevu-roberta-f-kennedyho-jr-na-milionove-demonstraci-v-berline-ktera-zlamala-vsechny-rekordy-ceska-i-svetova-media-nehorazne-lzou-a-tvrdi-ze-na-demonstraci/

    OdpovědětSmazat
  29. Všechno stejná písen SLOVANE všech zemí perte se a žerte se.Potom to už nějak zmáknem a rozkradem.

    OdpovědětSmazat
  30. Je to problém nejen Běloruska ale vlastně všech těch "východních" zemí.
    Studenti, či spíš "studenti". Tato "třída" je spolehlivou
    rozkladnou silou nejen v Bělorusku. V Hong Kongu se to ukázalo v plné síle.
    Dlouhá absence velké války, relativní blahobyt až rozežranost
    dovedou dělat hlavně mezi mladými divy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:52
      Poslední větou jste se trefil do problému, morálka je v haj.....

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.