Reklama

pondělí 31. srpna 2020

Nenávist je normální

Ivan David
31. 8. 2020
Nenávist je normální reakce na pachatele úmyslné skutečné nebo domnělé újmy. Může mít i jiné příčiny, ale způsobenou významnou újmu provází pravidelně. Má zřejmě biologický význam, je tedy funkčně normální, ačkoli jsme od dětství vedeni k tomu, abychom se nenechali snadno vést nenávistí.
To by byla jistě banální skutečnost, pokud by se někdo nerozhodl lidi podezřelé z toho, že chovají k někomu nebo k něčemu nenávist, vystavovat ostré kritice. Stačí pouhé podezření z nenávisti. Cílem je vyvolat nenávist k lidem podezřelým z nesprávné nenávisti. A hned se vynořili aktivisté v boji proti nenávisti. Ne snad proto, že správný křesťan má po úderu „nastavit druhou tvář“. Nenávist muslimů k „nevěřícím“ je z hlediska těchto aktivistů v pořádku, nikdo ji muslimům nevyčítá. Podezření z nenávisti k muslimům se ovšem netoleruje. Hovoří se o „předsudečné nenávisti.“


Abychom mohli takový pojem akceptovat, je nutné si ujasnit, co je to předsudek. Jde o přesvědčení apriorní, tedy bez opodstatnění, bez zkušenosti. Přesvědčení, že komáři štípou, není předsudek, neboť jde o mnohokrát ověřenou skutečnost, o které se za vhodných podmínek může přesvědčit každý sám. Lze namítnout, že píchají pouze samičky, zatímco samci se bez krve obejdou, ta je potřeba k výživě vajíček nikoli k páření. Jsem si vědom, že takové tvrzení může být pokládáno za genderově nevyvážené. Je však pravdivé, nevyplývá z něj, že všichni komáři bodají. Těžko mít komáry rád, za chladnějšího letního dne v bažinatém porostu je snadné je nenávidět, nesnadné je být k bodání netečný.

Kupodivu se daří veřejnost přesvědčit, že každá nenávist je předsudečná, tedy důsledkem odsouzeníhodné neschopnosti se s újmou vyrovnat. Theodor Dalrymple, britský psychiatr a společenskokritický publicista, uvádí ve své knize „Zajati v ghettu“, že mnohé ženy v Anglii se rozhodnou žít s kriminálním recidivistou, a když je pak týrá a bije, pak na otázku, proč se s ním rozhodly žít, odpovídají: „Přece nemohu mít předsudky!“ Nejde však o předsudek, neboť od pachatele opakovaných násilných trestných činů nelze rozumně očekávat jemné zacházení.

Při úspěšné indoktrinaci rozum nepřekážel. Nenávist je předmětem nenávisti. Tu si prý zaslouží každý, kdo není „hate free“. 

Biologický význam nenávisti je v tom, že tato emoce posiluje schopnost zapamatovat si pachatele újmy, vyhýbat se mu a při vhodné příležitosti se pomstít, byť i prostřednictvím orgánů činných v trestním řízení, neboť způsobená velká újma nemá zůstat bez trestu. Pachatele by to snadno vedlo k recidivě. Výhodou člověka je schopnost zkušenosti sdílet. Stačí se dočíst z věrohodných zdrojů. 

Proč o tom píši? Byl jsem překvapen, kam až indoktrinace v západní společnosti došla. Youssef T. přejel 20. 7. 2020 v Lyonu autem nejdříve psa třiadvacetileté zdravotní sestry Axelle Dorier (dívka na snímku), vzápětí úmyslně i ji. Její tělo bylo autem rozdrceno na kusy. Její rodiče však prohlásili, že k vrahovi necítí nenávist. I rodiče mladé policistky Melanie Lemée, kterou v témže měsíci v Lot-et-Garonne úmyslně přejel Yacine E., konstatovali, že k vrahovi necítí nenávist ale soucit, protože „jeho život je v troskách“. Rodiče přece dobře vědí, že cítit nenávist k imigrantům muslimského vyznání je nepřijatelné. Naopak jsou naučeni cítit k nim trvalý a neotřesitelný soucit. 

Co to dokazuje? Především sílu mediální indoktrinace, i když jde o přesvědčování o tak absurdní věci, jako je soucit s vrahem vlastního potomka. Dále to dokazuje neuvěřitelnou sugestibilitu lidí, jimž lze takový postoj v bdělém stavu imputovat. A nakonec jde o důkaz slabosti racionální korekce vlastních postojů a možnost zajistit vymizení přirozených instinktů pod vlivem sociální kontroly.

Francouzští psychiatři (doufám, že nikoli všichni) hodnotí jednání těchto agresorů jako „bezdůvodné násilí“. Co doporučují? Neprovokovat mladé imigranty v zájmu vlastního přežití ani pohledem. I francouzští psychiatři by mohli vědět, že vláda má povinnost občany chránit a ne ohrožovat. Jsou zřejmě blbí, neboť nevědí, že vražedný útok musí mít motiv, přinejmenším chorobný. Ani v tomto případě není násilí bezdůvodné, ale je důsledkem předsudečné nenávisti vůči „nevěřícím“. Zdrojem předsudků je korán, muslimská výchova a neúnavně snaživí islámští duchovní.

165 komentářů :

  1. V celé západní "civilizaci" dnes vidíme lidi, kteří vědomě dělají zlé věci, protože vědí, že za ně nebudou přiměřeně potrestáni. Těm lidem jako jednotlivcům to projde. Zaplatí za to celá společnost, která tyhle poměry připustila.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Zlo je velice vitální, jako plevel. K jeho bujení stačí nedělat nic.

      Smazat
    2. A co Tajwanec Vystrčil, jak může být volen do Senátu ČR.
      Před 30 léty jsem si naivně myslel, že těchto bludů se zbavíme, ne nezbavili. Už tak blbne i premiér Babiš. Vždyť se dají k nějaké straně, která je ta nej ....

      Smazat
    3. Hříšníci jsme všichni, každý ale v jiném směru a rozsahu. Spravedlnost se však odehrává uprostřed věčnosti.

      Smazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    5. Ten 16:10 je krásný vzorek psychopatického debila. Jinak řečeno, žádaná opora stávajícího režimu...

      Smazat
  2. Jako vždy,perfektní zhodnocení.

    OdpovědětSmazat
  3. Nevím, jestli váš článek jíž nenaplnil podstatu trestního činu vyvolávání a šíření nenávisti k jinému etniku a jejich kulturním zvykům. Z hlediska práva Sharia jste ten trestní čin naplnili tím, že se s pohrdáním vyjadřujete o Svaté knize Korán a učení Islámu, svaté víře a věřících. Třeba v Londýně byste šli už před soud.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přestože neni hned za první větou, de fato , řecnickou otázkou OTAZNÍK,jedná se dle mého názoru o velmi bojovou a demagogickou OTÁZKU, která svědčí ve prospěch úvodního článku. Co dodat více;za sebe snad tolik:"nečiň druhému co sám rád nemáš .."

      Smazat
    2. Pravověrní křesťané milují své nepřátele, ale též i spravedlnost. Vztah pravověrného muslima k jeho nepřátelům je odlišný. Proto bych dnes v Londýně žít nechtěl. Urážky víry v milosrdného Boha však nelze považovat za spravedlivé ani tolerovat.

      Smazat
    3. Britové, Francouzi i Němci za svou hloupost pravděpodobně zaplatí tisíci (doufám, že ne statisíci) mrtvých a budou muset svou chybu časem přehodnotit. Soudím tak, protože vím, jak probíhala třeba islamizace Kosova. Dokud zde byli muslimové v menšině, nebyly zásadní problémy. V momentě, kdy dospěli k názoru, že mohou prosadit svůj militantní systém šaria, začali vyhánět a vraždit nevěřící. Podobně to bude probíhat i ve výše uvedených zemích. Do chvíle, než k tomu dojde, má ještě většinové obyvatelstvo čas s tím něco udělat. Pokud tento čas promarní a "nastaví druhou tvář" proti vraždám a násilí, budou oni nebo jejich děti zbaveni majetku, vyhnáni ze svých domovů, ze své země a v krajním případě i povražděni. Tak to chodilo ve styku s islámem odnepaměti a není důvod se konejšit nadějí, že se islám za následující desetiletí náhle změní. Pokud proti násilí nebude účinný a důsledný odpor, nemá islám nejmenší důvod cokoliv měnit. Vždyť to funguje tisíce let! Děkuji za odborný článek MUDr. Davidovi. Myslím, že muslimy nemusíme nenávidět, stačí, když dáme průchod spravedlnosti a nebudeme ji odmítat.

      Smazat
    4. Britové, Francouzi i Němci za svou hloupost pravděpodobně zaplatí tisíci (doufám, že ne statisíci) mrtvých a budou muset svou chybu časem přehodnotit. Soudím tak, protože vím, jak probíhala třeba islamizace Kosova. Dokud zde byli muslimové v menšině, nebyly zásadní problémy. V momentě, kdy dospěli k názoru, že mohou prosadit svůj militantní systém šaria, začali vyhánět a vraždit nevěřící. Podobně to bude probíhat i ve výše uvedených zemích. Do chvíle, než k tomu dojde, má ještě většinové obyvatelstvo čas s tím něco udělat. Pokud tento čas promarní a "nastaví druhou tvář" proti vraždám a násilí, budou oni nebo jejich děti zbaveni majetku, vyhnáni ze svých domovů, ze své země a v krajním případě i povražděni. Tak to chodilo ve styku s islámem odnepaměti a není důvod se konejšit nadějí, že se islám za následující desetiletí náhle změní. Pokud proti násilí nebude účinný a důsledný odpor, nemá islám nejmenší důvod cokoliv měnit. Vždyť to funguje tisíce let! Děkuji za odborný článek MUDr. Davidovi. Myslím, že muslimy nemusíme nenávidět, stačí, když dáme průchod spravedlnosti a nebudeme ji odmítat.

      Smazat
    5. Bohatší národy mají podle možnosti přijímat cizince, který hledá bezpečí a prostředky potřebné k životu, jež nemůže najít v zemi, odkud pochází. Veřejné orgány se mají starat o to, aby bylo respektováno přirozené právo, které staví hosta pod ochranu těch, kteří ho přijmou. Politické orgány s ohledem na obecné blaho, za něž jsou odpovědny, mohou podřídit přistěhovalecké právo různým právním podmínkám, zvláště co se týká povinností vystěhovalců vůči zemi, která je přijímá. Přistěhovalec má s vděčností respektovat hmotné a duchovní dědictví země, která jej hostí, poslouchat její zákony a přispívat na její náklady. (Katechismus katolické církve, § 2241)

      Smazat
  4. " Máš problém?" Ještě jste se nesetkali s podobnou otázkou poté, co jste jaksi nešetrně zavadili pohledem o příslušníka či skupinku naší menšinové komunity? Tak jako ve Francii radím sklopit zrak a jít si po svých. Dokud to jde. Q.

    OdpovědětSmazat
  5. Je to škoda, že pan doktor se mýlí dokonce i v psychiatrii-psychologii: "Nenávist je normální reakce na pachatele úmyslné skutečné nebo domnělé újmy." Ano, to se projevuje u zvířat, ale jen u některých lidí, podobných zvířatům. V čem jsou ti lidé zvířatům podobní? To by měl MUDr. David všdat. Pokud neví, řeknu mu to: Podobní jsou v bezmoci, ve slabošství. Silný člověk neví, co to je nenávist. Ukážu mu to na dvou lidech, které pan doktor zná: 1. Slaboch je Lukašenko. Zavedou proti němu sankce a pan Lukašenko skřípe zuby a hrozí odvetou (přelety nad Běloruskem, obchod skrze Litvu. Silný člověk tak nejedná. Vyslechne si rozhodnutí o sankcích, promyslí si, co bude dělat a v klidu to udělá. S médii se nebaví, když tak až ex post. 2. Asi jste uhodli, který soused pana Lukašenka je jeho opakem. Ano, Vladimir Vladimirovič. Možná, že se špatně dívám, ale rozčileně nenávidícího jsem jej ještě neviděl. Své činy provádí až po klidné úvaze a západní slaboši se z toho mohou posrat. Ovšem vadu to má. Ne všichni občané Ruska jsou silní. Co už bylo rad nenávistných ruských slabochů, co by měl Putin dšlat. A hned. Slaboši potřebují Ramba, ne Putina. Viděli jsme to třeba na tisícových demonstracích v Chabarovsku, kteří žádali Furgala a nenáviděli Putina. Vlastně nevím, zda MUDr. David nenávidí nebo ne. Nevím, zda je to slaboch nebo ne. Ale pořád je lepší, než dr. Hampl. Ten skřípá zuby, kudy chodí. Nejsou všichni vlastenci dokonalí. I ten nenávidící slaboch může někdy pomoct, ale jindy – uškodit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:17 vytýkáte textu MUDr. Davida to, co tam není. Možná taky, že jste stejně špatně četl i "Kmotra" od M. Puza

      Smazat
    2. 21:17-nepoučuj, přechytralý žvanile a Hampla si do huby neber a raději předveď tu svojí chytrost v praxi a ne tady u PC...

      Smazat
    3. Přístup orel much nelapá a rozumný odstup bez hněvu je snazší s velkou silou za zády než když čelíte přesile. V. V. P. je silný, může si to proto dovolit snáz. Však taky pořád říká"naši američtí partneři" a nikdy ne soupeři nebo nepřátelé. Nenávist vede ty, kteří čelí přesile a páchají třeba sebevražedný útok.

      Smazat
    4. 21,17 je blábol nějakého rozumbrady. Já jsem toho názoru, že pan doktor se nemýlí (a to dokonce nejen v psychiatrii-psychologii), a souhlasím, že "Nenávist je normální reakce na pachatele úmyslné skutečné nebo domnělé újmy." ....o tomm to celé je.

      Smazat
    5. Chtěl bych upozornit, na menší zmatek a případná nedorozumění:

      Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí a snaží se je popsat, vysvětlit a predikovat. Wikipedie (Právě tento obor se zabývá i manipulací nejen jednotlivci, ale i masami)

      Psychiatrie je lékařský obor, který LÉČÍ nemoci mozku, které se projevují v myšlení, emocích, vnímání a také chování nemocných. Jinak formulováno léčí prokázaná (demence, kupř. Alzheimerova choroba) nebo předpokládaná onemocnění mozku (kupř schizofrenie), jejichž příznaky jsou porušené vztahy člověka k sobě nebo k druhým lidem.

      Proto to dr. Ivan David popisuje správně.

      Rozdíl mezi psychologem a psychiatrem
      Psycholog je odborník vzdělaný v humanitních vědách, obvykle vystudoval psychologii na filozofické nebo pedagogické fakultě. Psychiatr je vždy lékař, vystudoval medicínu a psychiatrie je jeho další specializace, zakončená atestací z psychiatrie.

      Psycholog po ukončení školy může v pomáhajících profesích pracovat s klientem v rámci poradenství, také může používat diagnostické metody – psychotesty. Aby mohl vykonávat psychoterapii, musí kromě školy projít úspěšně vzděláváním právě v psychoterapii, které se obvykle skládá z pětiletého výcviku, speciální teorie a supervizí (desítky hodin odborné práce, konzultované se zkušenějším kolegou supervizorem). Chce-li psycholog samostatně pracovat ve zdravotnictví, musí složit také atestaci, pak se stává klinickým psychologem.

      Psychiatr je po škole vlastně všeobecný lékař, který se další přípravou a praxí na psychiatrii teprve specializuje. Může předepisovat léky, stanovit diagnózu na základě psychiatrického vyšetření (a nejlépe ve spolupráci s psychologem), indikuje (žádá) hospitalizaci, pokud je to nutné, píše neschopenky (jako jiní lékaři).

      Psycholog i psychiatr se mohou specializovat na práci s dospělými či dětmi, pro psychiatra je tato specializace závazná (dospělý nemůže pracovat s dětmi). Oba odborníci mohou klienta (pacienta) vyšetřit s tím, že psycholog má k dispozici mnohem propracovanější diagnostické testy. Oba mohou také nabízet psychoterapii, pokud si doplní vzdělání – absolvují psychoterapeutický výcvik, zvládnou teorii a pracují desítky hodin pod supervizí.
      https://www.psychologie-psychoterapie.net/rozdil-psychologem-a-psychiatrem/

      Smazat
    6. zapomněl jste na specialiizaci klinického psychologa

      Smazat
    7. Anonymnímu z 31.8., 21.17 Vy máte zřejmě stejný problém jako ti lidé ve Francii, kteří už byli indoktrinováni.

      Smazat
  6. Toto je učebnicoví příklad vysvětlení předsudečné nenávisti.

    OdpovědětSmazat
  7. Ano, pramenem té slavné hamáčkoviny, té nebetyčné pí.oviny, jenž se "předsudečnou nenávistí zove", vzešlé z jeho hlouposti a proradnosti, jenž mu je vlastní a kterou mu už nikdy nikdo neodpáře, je ten jejich "korán" a jím od narození i s mateřským mlékem zaostalých a zotročených muslimských matek předávání infekce agresivního mohamedánství, kterého se nikdy nezbaví a tak se nedivte záběrům z r.2015 z budapešťského nádraží jak ukazuje 14-letý mohamedánský spratek gestem vyjadřující podřezávání krku, co si o nás a o těch blbných aktivistkách, rozdávajícím jim žrádlo a vodu, ve skutečnosti myslí a jak se s nimi bude bavit až bude mít větší fyzickou sílu, než ty blbky...
    "Dvojí metr" naší justice i EU je nikoli absence smyslu pro spravedlnost, nýbrž psychické onemocnění zvané schizofrenie a to velmi akutní a tu je nutno ji okamžitě léčit!!!
    A Hamáčka hned do toho nejtužšího blázince !!!
    Je ale s podivem, jak se to politicko-korektní šílenství šíří, řekl bych že je v tomto směru daleko nebezpečnější, než ta corona-19.
    Nikdy jsem si nemyslel, že šílenství je infekční, ale už tomu asi tak bude a přenáší se vzduchem a hlavně vysílači MSM...
    K té nešťastné dívce asi tolik, když jí zabili psa, měla vzít nohy na ramena anebo udělat to, co bych já v takové situaci udělal u nás:vyprázdnil bych do toho jejich auta zásobník ze svého oblíbeného browningu bratří Kouckých...
    Nechť si Evropanky vezmou příklady ze svých kurdských kolegyň, když už ti evropští rytíři se změnili v duhové řitíře v tangách a s náhubky z kůže, nebo hadru, nezbyde jim opravdu emancipovat se, ale ne tak, jak jim radí ty feministické potrhlé fůrie z debilních nevládek...

    OdpovědětSmazat
  8. Pan MUDr. David opět výborně. Protože to je normální, logicky uvažující člověk se smyslem pro spravedlnost.
    Nenávist je důsledkem špatných zkušeností, a ty jsou signálem k aktivaci pudu sebezáchovy. "Předsudečná nenávist" je bič vymyšlený opravdu předsudečnými nenávistníky k potlačení toho přirozeného pudu člověka, a podvolení se zločincům. A ti, kteří litují místo aby nenáviděli vrahy svých vlastních potomků, nepatří do kategorie člověčí, leda by měli vyschlý mozek, a shnilé srdce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ten jejich "Korán" není nic jiného, než velmi košatý soubor těch Hamáčkových předsudečných nenávistí všeho druhu a každý muslim se jím řídící páchá "zločin z nenávisti" a proto by měl jít okamžitě před soud, být odsouzen a pak vyhoštěn a nikdo muslimské víry by neměl být na území republiky ani celé EU vpuštěn, neb je to permanentní zločinec!!!

      Smazat
    2. Kdo hledá autoritu ve slepé víře, se vždy do určité míry zbavuje svého úsudku i přírodou daných pudů. A jelikož různé věrouky jsou vůči násilí velmi odlišné (viz např. Starý zákon, Nový zákon, Korán, atd.), tak i vírou vedení lidé se chovají na různý způsob nepřirozeně. Multikulturalismus s jeho "hate free" přikázáním je také svého druhu vírou ve službách obludných manipulačních snad a sociálního inženýrství ve prospěch NWO. Předsudečná nenávist je bičem na dosud nezblblé a přirozeně reagující lidi. Hamáček, Petříček a další slouhové napříč politickými stranami jsou důkazem, že situace se rychle horší a rozklad společnosti už nebude možno zastavit po dobrém.

      Smazat
    3. 20:37 Hovoříte o lidech vedených slepou vírou, kteří se chovají na různý způsob nepřirozeně. Proto se pravověrní křesťané snaží připodobňovat k Bohočlověku Ježíši Kristu, který je zároveň lidsky přirozený a božsky nadpřirozený.

      Smazat
  9. Ano, až na to, že muslimové jako takoví nenávist k "nevěřícím" a priori nepociťují. Muslimové jsou i stařečci - staré babičky a dědečkové, i malé děti, výrostci apod. Je to totéž, jako v době, kdy u nás fungovalo náboženství, patřili ke katolické víře statisíce lidí, křtěna byla i nemluvňata - a přesto jim nelze podsouvat "předsudečnou" nenávist k účastníkům jiných náboženství, nebo k bezvěrcům apod. Nenávist je něco, co nejprve je nutné rozpoutat - snad jako odveta za zlé a ukrutné činy - a toto v těch lidech neustále živit. Jsou etnika, kde existuje právo "vendeta" tj. právo pomstít smrt členů své rodiny - a to se točilo pořád dokola, vražděna byla i nemluvňata - jako pomsta! Všechno má společného jmenovatele - jakýsi primitivizmus. Ve vyspělé společnosti se předpokládá, že se lidi nebudou k sobě navzájem chovat jako boží hovádka a rozpoutávat nenávist k lidem, které neznáme, ničím nám neublížili, a tato nenávist by měla přecházet z rodičů na děti? A skončilo by to - jak? A skončilo by to vůbec? V současné době se kvůli tomu zvěrstvu, že kdosi zorganizoval a financuje migrantství, a různé agentury lákají truhlíky k cestám za jakýmsi rájem v jiných zemích, pak se za nimi vydávají i jejich rodiny, a když se přijde přímo k věci, teprve všichni vidí skutečnost, nehledě ani k tomu, že na taková cestovní dobrodružství se vydávají většinou osoby trestané, recidivisté, a podobný lidský šmejd, a pak dělají problémy -dělali by je všude, a skutečnost, že se jedná o "muslimy" do toho zatahuje toto náboženství. Media které v současné době představují zbraně hromadného ničení a největší světovou hrozbu, se snaží rozeštvat proti sobě navzájem obyvatele celého světa ( chudé obyvatele) protože žoky peněz se potřebují zbavit značné části "lidských zdrojů" kterých už tolik nepotřebují. Kdo stojí za vším tím svinstvem? Kdo to financuje? Stojí to přece obrovské peníze - to najímání lodí a získávání rekrutů na cesty. Je to hnusné, obrovské pokrytectví - nelze všechnu špínu světa svádět na "komunizmus" nebo "náboženství".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Muslimové se chovají zásadně podle Koránu a Svatých knih o životě jediného pravého proroka Alláha, že?
      Pak byste vědět měl, že právě Muslimové mají za povinnost nenávidět všechny nemuslimy, káfiry i dhimmí.
      Žádný Muslim nesmí mít podle těchto textů za skutečného přítele kohokoliv, ať si říká jak chce, kdo nevěří v Alláha. Může káfirovi lhát, klamat jej, okrádat, bít a zabíjet, neboť co Prorok učinil, vzorem pro Muslimy je a Alláh si to tak přeje!
      Jestliže káfir je nepřítel, ten nejhorší a nejodpornější tvor pro Muslima na světě, pak dhimmí je člověk, kterému je sice povoleno žít a pracovat na Muslimském území (ve státě), ale musí zároveň odvádět obrovskou část svých příjmů a navíc ve skutečnosti není ničím a nikým chráněn, jelikož každý správný Muslim jej musí hanět, urážet, může vzít si i jeho majetek, bít ho a může jej beztrestně i zabít. Každý Muslim je povinen dodržovat džihád v jakékoli podobě.
      Toto náboženství je dualistické, to znamená, že Muslim se může chovat v podstatě jak právě chce, jak mu právě vyhovuje a může být vždy v souladu se svatými texty. Jedna část koránu a textů se vztahuje k období života Mohameda v Mekce, kdy se choval "umírněně" slovem, odtud odcházel do Mediny s hrstkou příznivců, a tam v Medině začal přesvědčovat ohněm a mečem. Za pomoci zrady, klamu, podvodu, násilí, vražd mučení. Zde také prováděl "změnu" zajatců v otroky, které prodával, aby získal prostředky na další boj s nevěřícími. Když umíral, celý Arabský poloostrov vyznával Alláha ...
      Toto náboženství má v sobě prostě zakódovanou předsudečnou nenávist.

      Smazat
    2. 7:08-správně jste to tomu trdlu nad Vámi vysvětlil.
      To, že islám je doslova nenávistnicky nesnesitelný a to nejen pro ne-mohamedány, ale hlavně pro ně, potvrzuje ta nekonečná řada konfliktů, válek a zabíjení mezi nimi samotnými a to už 1400 let od jeho vzniku, kde se se střídavými úspěchy na každém kroku a při každé příležitosti mordují sunité se šiíty a jako psi se mezi sebou rvou i všude tam, kam se před tím svým vzájemným násilím naserou a kam utečou sami před sebou...
      Proto mám otázku pro všechny ty trouby muslimů se zastávajících: "Jak se asi budou chovat k nemuslimům, když se nejsou schopni snést ani sami mezi sebou" ???!!!
      Všude, kde se objeví, hned vzplane násilí a nenávist a to už z pouhého principu, neb islám je sám jedno násilí duševní i fyzické a to proti všem.
      Je to stejně odporné přímo fašistické náboženství, které islám okopíroval i se spoustou barbarských rituálů z jistého náboženství staršího, ale to si nedovolím jmenovat, neb bych mohl být ignoranty nařčen z antisemitismu...
      To jen křesťanství je jeden takový kolektivní masochismus, který jak vidno obě ta náboženství dodnes tak umně zneužívají, že jej už brzy vyhubí úplně...

      Smazat
    3. 7:08
      Vy toho víte o muslimech a islámu asi jako o termonukleární reakci.

      Smazat
    4. 10;02
      Tak povídej Všeználku!

      Smazat
    5. 10:02
      Vím toho hodně. Na rozdíl od vás jsem si svaté knihy pozorně přečetl.

      Smazat
    6. Ano - typická ukázka - anonymů 7.08, 9.58, a 10.02 - všeználci!! Oni nenávidí "muslimy" z podstaty, protože jim to sunou do hlavy media - jejich guru! Jejich bůh! Tomu věří všechno, kdejakej blábol - sprostýmu bulváru (chápe to někdo?) Takže - muslimská nemluvňata jsou nepřátelská? Staré babičky? A šmejdi bez vyznání, kteří upálí lidi v bytech, nebo je postřílí v nemocnici - jsou mírumilovní a přátelští? Ženy bez vyznání, co uškrtí svá novorozeňata, ( i propíchnou nožem skrz naskrz - zdrogované mrchy) a hodí je do kontejneru, jsou rozšafné a přátelské? Když začne někomu hrabat v palici, nikdy za to nemůže žádné náboženství!!!! Tihle trubci ťukající do kláves, nikdy nečetli Korán, ani jiné knihy ( ani Ferdu Mravence) o Alahovi vědí prdlajs - jen co naslintaly media. Nikdy nečetli Bibli - tam je taky spousta násilí! Nikdy nečetli Talmud - to samé.Nečetli ani Mein Kampf, a co takhle přiblblé americké filmy? Tam není násilí, mučení, ponižování lidí a další svinstvo? A není to vinou muslimů - nebo ano? A jak se píše v článku - že nenávist je přirozená - dovoluji si oponovat. Batole nemá důvod k nenávisti - nikdy! Vždycky ji přejímá od těch, kteří ho vychovávají, v poměrech, kde vyrůstá. Za přiměřenou považuji nenávist chudých lidí proti odporné, zbohatlické havěti, která žije a hýří z práce obyčejných lidí - nikdy ne ze své vlastní, ale k této nenávisti se každý také až časem dopracuje, je zcela logická, a pochopitelná. Žádné náboženství, bůh,magie, víra, duchové - nic takového se do toho tahat nemusí. Jde o jednání z čistě lidských pohnutek, výjimku tvoří nenávist zprostředkovaná, najímání vrahů, výcvik žoldáků, a teroristů, a i těm se vozil a vozí chlast a drogy, aby byli lidsky schopni nenávist proti neznámým lidem, kteří jim nijak neubližují - utáhnout.A vy tři diskutující - pochlubte se, čím vám ublížili nějací muslimové??? Tak proč ten fanatizmus? Proč tak blbě kecáte? Klidně bych si o tom podebatil i s MUDr Davidem, a jsem si jist, že bychom se na názorech shodli.

      Smazat
    7. 11:14-krapet jsi to překombinoval a pleteš pátý přes devátý, ty chytráku.
      Ono to rozhodně je daleko jednodušší, než se to snažíš dělat.
      Právě díky takovým opatrnickým chytrákům, jako ty, jsou ty dnešní problémy neřešitelné...
      Ty zřejmě patříš mezi ty idioty, co uvěří, že ho mohamedán nemiluje až když bude mít jeho nůž pod krkem anebo to nepochopíš ani až ti někoho zamordují, jako ten hlupák ve Freiburgu, když mu zohavenou mrtvolu jeho jediné dcery vytáhli z řeky a on kondolujícím spoluobčanům vzkázal ať neposílají květiny na rakev jeho dceři, ale hotové peníze na konto uprchlického centra...
      Vy se budete těch zmrdů zastávat tak dlouho, až i jim samotným půjdete na nervy tak, že vám budou kroutit krkama...(ono se to už děje).
      A tu debatu s Davidem považuji za dobrý, nápad, on je to psychiatr a třeba ti i pomůže...

      Smazat
    8. Ano, ublížili. Těžce zranili bezdůvodně, jak vy říkáte, jen proto, že nebyl v danou chvíli muslimem, mého blízkého příbuzného, který tam pracoval šest let. Pak tam svoji práci ještě dokončil. Není to žádný fanatizmus.
      Ostatně můžete si počíst například práce Billa Warnera na stránce https://www.cspii.org. Za knihy se tam sice platí, ale můžete je koupit i jinde. Jedná se o studium politického Islámu.
      Popisoval jsem jeden aspekt. A za tyto aspekty náboženství, jak bylo v původním příspěvku uvedeno, může.
      Četl jsem jak Talmud, tak Mein kampf.

      Smazat
  10. Kdo ví co jsou slimáci za pakáž jak u nich žijí co je islámský fanatismus tak se musí bránit aby jme to tady neměli. Kdy už konečně dojde lidem trpělivost s liberálním šílenstvím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co jsou "slimáci" za pakáž, unknowne 22.23, samozřejmě nevím, ale už za těch třicet let od devadesátého jsem poznal, co za odpornou havěť a pakáž, jsou obyčejní, usmolení Češi bez vyznání. Jak si navzájem škodí, ubližují, podávají na sebe trestní oznámení a žaloby, práskají, okrádají, podvádí, a konečně - odporně a neskutečně zabíjí. Příklad - polít bezbranného, ležícího ubožáka bezdomovce hořlavinou a zapálit ho, je zvěrstvo tak odporné, že to nelze ani pochopit. A další zvěrstva - a nejedná se o muslimy - jak to vysvětlíte, když jste tak chytrej? No - jsem jedno veliký oko - čekám, co se dočtu za moudrost. Anebo nežvaňte ty blbiny co vám diktuje sprostý bulvár.

      Smazat
    2. 11:20 Tak poslouchej panáčku já rád čtu a dívám se na dokumenty. Tak dobře vím co jsou zač a islámský stát ukázal jak by to vypadalo pod jejich vládou. V každé společnosti se najdou svině sadisté atd. Jenomže islám je podporován jejich vládci a nechci abych musel na staré kolena konvertovat k islámu a chodit povinně do mešity. Tak moc nekecej a něco si o tom přečti ty velký oko a dutá hlava. Jinak bulvár a mainstreám je dobrý pro takové jako ty. Také bych ti doporučil si něco přečíst o us sériových vrazích co dělají s lidmi nebo se podívat na popravy islámského státu. Když píšeš o ohni tak např sestřeleného Syrského pilota zavřeli do železné klece a upálili ho. A chudáci naše ženy by byly jen onuce koza má u nich větší cenu. ŽÁDNÉ ISLAMISTY NECHCEME.

      Smazat
    3. 11:20 No KDU-ČSL je ukázková partaj, dokážou existovat za každých podmínek. Pokud platí, že z každého hříchu se můžu vykoupit, je to pokrytectví a nikdy nedojde k nápravě lidského konání. Většina mladých lidí už nezná historii a všechno řeší tou nejlehčí cestou. Místo poučných starých pohádek sledují degenerační filmy a seriály.

      Smazat
    4. Uhrančivé - ty útoky na muslimy od trubců, kteří už nedělají nic jiného, než dřepí u PC a čtou ten zahnojený bulvár - novinky.cz. Všechny ty sračky, které tady píšeš,unknown 13.35 blaf blaf ( rochníš se v násilí?) jsem tam četl - upálený v kleci, uříznuté hlavy, ty směšné popravy lidí sedící do kruhu v oranžových oblečcích ( točeno v Hollywoodu) a zajímavý na tom je, že od těch přitroublejch blábolů uplynulo už pár let. Nějakou dobu už o tom ani ťuk! Čím to je? Teď se brebtá o koronaviru - dokonce ani o těch hidžábech a nikábech, zabalených muslimských hubách a šátcích se neslintá denně, jako ještě nedávno - teď máme povinně zabalené české huby a ještě si ty samé huby, co jenom sprostě nadávají, žvaní a plivou, nad tím medí. Všechno zavřít - všechny bez roušek pobít - to je jediný roztomilý slogan těchto degenerátů na diskuzích - nejhorší smečka je z novinek. Odporný bulvár, udělal jim z mozků řezanku. A když to pak vleze na NR, je řezanka i zde.

      Smazat
    5. Pro praděda (14:11)- Nelze se vykoupit ze žádného hříchu. Prakticky z každého hříchu se lze však vymanit božím odpuštěním, které je podmíněno vyznáním viny, upřímnou lítostí, upřímným předsevzetím k nápravě a pokáním. A pokud jde o KDU-ČSL, jeden biblický verš: "Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích."

      Smazat
    6. 18:02 Pokud někdo vědomě, neřku li za nějakým účelem vraždí jak bude vypadat jeho upřimná lítost, náprava a pokání. Znám spousty věřících a většina jich jsou pokrytci. Uznám někoho za věřícího kdo žije příkladný život, neparazituje, je milosrdný a poctivý. Pár takových lidí znám. Je to náročné v každé době.

      Smazat
    7. 17:39 Člověče ty máš tak vymletou hlavu až to není hezké. Bohužel realita je krutá a daná a žádný liberálně nemocný to nedokáže změnit. Moc dobře vím s kým se bavím měl by ses vykašlat na NR a nelézt mezi lidi co nenávidíš. Jinak řezanku mám rád a co jsem napsal není blaf blaf ale syrová pravda a nic nebylo směšné bylo to kruté a děsivé být na jejich místě ty tak se předtím p.....š.

      Smazat
    8. 20:30 Naštěstí není podstatné, zdali člověk uzná jiného za věřícího. Podstatný je vztah mezi věřícím a Bohem. Mnoho zločinců se obrátilo, mezi prvními apoštol Sv. Pavel.

      Smazat
    9. 23:45 Všechny ty příběhy jsou starší než křesťanství a vycházejí z poznání jak je nejlépe žít. Příběhy o napravených vrazích jsou tam vkládány pro možnost přijmout do lůna věřících i takové lidi. V podstatě to je podvod na skutečné věřící. Věř a víra tvá tě uzdraví. Moudrý neznamená vzdělaný.

      Smazat
    10. Pro "praděda" 6:06: Příběh Sv. Pavla není starší než křesťanství, protože Sv. Pavel se po svém obrácení stal zvěstovatelem neboli apoštolem pokřtěného Krista. Věřícím se člověk nestává přijetím do "lůna" jakéhokoli lidského společenství. Základní podvod na skutečné věřící zní, že Ježíš Kristus není Spasitel.

      Smazat
  11. I úplný trotl ví, že utápěním se v nenávisti dotyčný neškodí nikomu jinému než sám sobě a své rodině. Divím se, že tento fakt netuší psychiatr. Co by dotyčným radil kdyby mu přišli takoví lidé do ordinace? Povzbuzoval by je v nenávisti a radil "nenáviďte ještě víc"? Nebo jim vyčítal, že nenávidí málo? Tak to by měl urychleně svou praxi zavřít a vrátit diplom.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nic na světě není bez účelu, ani nenávist. I ta je přirozená a poskytuje energii k akci, někdy ospravedlnitelné i jinými lidmi, jindy jen pro dotyčného jednotlivce. Případy uvedených vražd patří do první kategorie. Nabádání k toleranci je v takových případech falešné a cynické.
      Jsou lidé, kteří dokáží k smrti nenávidět i z mnohem přízemnějších důvodů. Třeba ti, kteří byli po válce odebráním majetku a pozic zbaveni moci nad jinými lidmi, utápějí se v nenávisti ke komunistům dodnes. Přestože "křivda" byla již dávno odstraněna a bylo jim umožněno začlenit se zpět do parazitických struktur. Jděte je poučovat o tom, jak svou nenávistí škodí sami sobě. A to se nebavíme o lidech, kteří sdílí jejich nenávist, aniž by sami na tom byli zainteresováni. Prostě jen jako projev poslušnosti a oddanosti.

      Smazat
    2. 22:28
      Jenom blbec si nechá bez nenávisti ubližovat agresorem. A nejhorší je takový, který k tomu nutí ostatní.

      Smazat
    3. 8:05
      Moudrý člověk si ubližovat nenechá, ale nemusí přitom nenávidět. Stejně jako když dítěti dáte pohlavek pro to aby příště něco nedělalo tak to přece neznamená, že ho nenávidíte.
      Nenávist vám pouze zatemňuje mozek a požírá vás zevnitř. Ničemu nepomůže, jen škodí a to hlavně tomu kdo nenávidí.

      Smazat
    4. 13:17
      Příměr s pohlavkem nezbednému dítěti je mimo téma, a od vás účelový. Jestli se někdy ocitnete v nesprávný čas na nesprávném místě, a přepadne vás banda nenávidějících agresorů, přijďte povyprávět, jak jste si nenechal ubližovat, a jak prost jste nenávisti k násilnickým zločincům.

      Smazat
    5. Asi ano s těmi moudrými. Ale být moudrým není přirozené. K tomu se musí jeden dopracovat. Jeden z tisíce nebo spíš z miliónu?
      Takže se tu mluví o přirozené reakci běžného člověka. Jistí lidé vynalezli předsudečnou nenávist, aby mohli tyto obyčejné lidi šikanovat. A to jednoznačně výběrově. Může snad něco takového dovést lidi k moudrosti? Rozhodně ne! Pokrytectví nejodpornější - je celý ten výmysl. A jen mudrlant nebo sketa, nikoliv moudrý člověk může něco podobného obhajovat.

      Smazat
  12. Pane doktore Davide, křesťan nejenže nemá nenávidět své nepřátele, ale má je dokonce i milovat ! Upřímně říkám, že vůči Vám a Nové republice mi to jde poměrně snadno !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 22:38
      Jsem podobných názorů jako pan David a jsem zajedno s mnohými názory na NR. Jen to mám v krajnější poloze. Také mě milujete? Mohli bychom se domluvit, že byste mi poskytl svou křesťanskou zadnici k nakopnutí? Pro váš duchovní růst samozřejmě, abyste mě mohl více milovat. Mohli bychom si tak být vzájemně prospěšní.

      Smazat
    2. Milovat nepřátele je druh milosrdenství. Ďábel se nám však pokouší namluvit, že máme být milosrdní bez spravedlnosti. Nebylo by spravedlivé, abych Vám vyhověl. A je spravedlivé, když Vás vyzvu, abyste se zdržel vulgarit.

      Smazat
    3. A proč kopat do zadnice anonyme 6.57? Dnes je moderní přátelsky se kopat do břich a do obličeje a hlavy - na důkaz, jak se lidi dovedou navzájem milovat. A vždycky ten silnější miluje slabšího a bezbranného - zajímavé -co? Ale na druhé straně ta biblická rada ..."zlé dobrým oplácej".. byla míněna právě proto, aby se zlo odstranilo. Aby se zlý šmejd zastyděl, a činil pokání. Jidáš se dokonce dokázal oběsit, a to nikoho sám nekopal a nemlátil. Tlak budí protitlak, a když se bude zlo oplácet ještě větším zlem, nikdy zlo ze společnosti nezmizí - dokazuje to odžitých - snad 3.000 let generací, které už žijí obvyklým, lidským způsobem. Triumfuje jen zlo - proč to není obráceně? Aha - to je otázka! Jste šíleně chytrej, určitě najdete odpověď.

      Smazat
    4. 11:28

      Tak znovu a pomaleji, vy náš malý "filozofe": ...Pro váš duchovní růst samozřejmě, abyste mě mohl více milovat. Mohli bychom si tak být vzájemně prospěšní.

      Smazat
    5. Akce budí reakci z božího dopuštění či z boží milosti. Nakolik jsem nástrojem božím, natolik zůstávám od akce a reakce svobodný.

      Smazat
    6. 11:28 Ustupovat před zlem bylo možná správné (účelné) v Ježíšově době. V té dnešní, kdy už zlo mimořádně zesílilo je takové ustupování nejen neúčelné, ale nejspíš i škodlivé. Je ovšem těžké v takovéto době žít bez bázně a hany. K tomu být silný se musí jeden vycepovat. Buddha říká, že je dnes těžké milovat lidi. Čím více je poznává, tím raději prý má zvířata. Prostě doba je zlá a lidé jsou dnes zřejmě mnohem pokleslejší než za dob Ježíšových.

      Smazat
    7. 20:12 Ježíš nikdy neustupuje před zlem.

      Smazat
  13. Lasciatemi Cantáááre. Migrant přišel k pítku, umyl si pyj, řiť, obličej a zase odkráčel

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Lasciatemi-Cantaaare-Migrant-prisel-k-pitku-umyl-si-pyj-rit-oblicej-a-zase-odkracel-635455

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To dělají i naši cikáni.

      Smazat
    2. 13:12
      Nejsou naši 🤮🤮🤮🤮

      Smazat
  14. Stále jde o cílenou výrobu pacientů pro Majdan a uchopení moci šmejdem, spokojené lidi tam nedostanete. Celá komedie je maskována hesly o pravdě, lásce a demokracii.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano - s tímhle naprosto a beze zbytku souhlasím anonyme 22.43, přesně o to šlo, jde, a vždycky půjde.

      Smazat
  15. Čínské loďstvo bude zlikvidováno za 72 hodin. To jsou plány Bidenova týmu. Názor

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020083112454891-cinske-lodstvo-bude-zlikvidovano-za-72-hodin-to-jsou-plany-bidenova-tymu/

    OdpovědětSmazat
  16. Milovat nepřátele je druh milosrdenství. Ďábel se nám však pokouší namluvit, že máme být milosrdní bez spravedlnosti.

    OdpovědětSmazat
  17. [25.08. 14:23] Stloukal Martin: 1/3
    Prof. Balon
    Pokud by najednou černá populace opustila USA, pak se americká populace sníží o 14 %.
    Počet zaměstnanců se sníží 1,4 %,
    počet vězňů sníží o 48 %,
    počet gangů a dalších zločineckých zločineckých organizací sníží o 53 %.
    Průměrné IQ vzroste o 7,3 %.
    [25.08. 14:23] Stloukal Martin: 2/3
    Počet pacientů z s AIDS sníží 65 %,
    počet pacientů s chlamydií sníží o 53 %, s kapavkou sníží o 69 %,se syfilisem sníží o 57 %.
    Průměrný roční příjem se zvýší o 20 000 dolarů.Počet lidí žijících v chudobě sníží o 54%.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Děsivé. A Evropa..."dohnat a předehnat"?

      Smazat
    2. 23:48
      Tady je názorně vidět, že emerika je SKUTEČNĚ ZEMĚ NEOMEZENÝCH možnosti!!!!!! 😂😂😂😂

      Smazat
    3. 23.48 Pak nastane v USA nový svátek, TÝDEN DÍKŮVZDÁNÍ...

      Smazat
  18. No, teda nevím, ale jako rodič bych v podobném případě trval na potrestání. Pokud se totiž nepotrestá zlý čin, vytváří se prostor pro eskalaci jeho nárůstu co do počtů, tak i co do intenzity.
    V živočišném světě pokud rodiče neochraňují svá mláďata, teda jestli se o ně skutečně mají starat a chránit je, druh "soucitných" rodičů prostě nepřežije. nebo nepřežije právě taková "odchylka" ve vývoji druhu. Nepřátelé se na humanitu jak v případě živočišných druhů, tak i v případě lidí, můžou víte co ...
    Pak totiž daný případ jako vzorek popisuje stav degradace společnosti, která nechrání své potomstvo, své členy od nesmyslného a zbytečného zabíjení.
    Když automobilista, myslím teď jakýkoliv, sedne za volant opilý, pod vlivem drog, rozptyluje se při řízení mobilem či čímkoli jiným, je jeho vina menší než vina vraha s nožem, pistolí nebo kladivem v ruce? Ne, naopak, protože on dobře ví, jak se má za volantem chovat. A je dokonce povinen se tak chovat. Nikdo ho přece nenutí jet rychleji, nedodržovat předpisy. A když ještě pak někdo najíždí úmyslně, pak si už nezaslouží vůbec žádný soucit.
    Ostatně "naše" známá masová vražedkyně stejným stylem Olga Hepnarová za svůj plně úmyslný čin dostala trest právě podle této logiky a to v Roce ženy ... a právem.
    No, na obzoru jsou pak osudy Říma a Sodomy a Gomory pro takový lidský druh se sídly:

    Evropa, Brusel a USA, Washington.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale ve své znalosti ze světa zvířat ( hluboké) anonyme 23.58 - jste zapomněl dodat, že celá řada zvířecích samic, když intuitivně vycítí, že všechna svá mláďata neuživí, samy některé z nich (ty slabší) sežerou, nebo odeženou od krmení, aby pošla - tím je také ušetří veškerého trápení, které by je čekalo. My jednáme naprosto obráceně, pečujeme s nasazením spousty peněz o úplné trosky, které nemluví, sami nepřijímají potravu, nehýbou se, nevidí, neslyší - Vynaloží se statisíce na obskakování takové trosky, která potom někdy časem stejně zemře, a ze života - nikdy nic nemá. Nevnímá otce, matku, čas, prostě nic. Pečujeme o to s veškerou pompou, a zatím zdraví, schopní a užiteční lidé (děti) strádají hlady. Pro ty peníze nejsou. Tak tohle u zvířat neexistuje, jsou to živočichové. Člověk už živočich není - mysl člověčí už je jen touha po pytlích dukátů, vem kde vem, a komu vem. Lidstvo je zvrácené - nebo jsem zvrácený já? A to o tom autě - no, nejedná se o činy úmyslné, a případ Hepnarové - oni se nevyskytují úchyláci a devianti v současném světě v obrovském množství? Zvrácení, zkažení, úchylní, zfetovaní.... Hepnarová byla ojedinělý případ. Dnes by nevěřila svým očím, kdyby vylezla z hrobu.

      Smazat
    2. 11:41
      U řidičů se jedná, podle mého názoru, o úmyslný čin, nějaké ty zkušenosti mám s tím, jak došlo k několika dopravním nehodám docela detailní, takže s vámi nemohu souhlasit, protože úmyslně nedodržují jasná a závazná pravidla za těch okolností co jsou uvedeny. Třeba vy prominete vysoký trest tomu, kdo špatně "jen" zajistil svou zbraň a tím následkem se stalo velké neštěstí? Kdo je vinen, on nebo vy který jste o tu zbraň zavadil?
      My, lidé a lidstvo, jsme soubor jednotlivců, kteří se musí sdružovat, jinak nepřežijí. Proto musí panovat určitá pravidla a také jasně dané následky nedodržování těchto pravidel. Pokud je někdo nedodržoval v dávné minulosti, pak byl vyobcován z té společnosti, kde žil a kde měl ochranu a mnohem větší šanci přežít.
      Pokud nechcete pečovat o trosky, které tak nenávidíte, pak si musíte umět poradit jinak, něco lidem nabídnout, nějaký cíl. Zaměstnat je, ukázat a prosadit třeba názor ve společnosti, že práce je nutná k rozvoji člověka, jednotlivce a tím i společnosti. A nejen to podporovat ale vyžadovat. Místo toho, aby se lidé honili za penězi, jim musíte dát představu a zázemí. Ostatně já přece nic takového nepíši.
      Ze světa zvířat jsem uvedl základní chování, které ale neodporuje žádným základním instinktům. Protože základním instinktem je přežití druhu.
      Nakonec se zde bavíme především o nenávisti a ne o něčem jiném.
      Takže raději nezavádějte téma jinam.
      O Hepnerové jsem psal proto, že ONA byla odsouzena k trestu smrti v Roce ženy, a to za svou nenávist, kterou si vsugerovala, jak uvádím. Je nutné také nejen projevovat znalosti, ale také chápat souvislosti.

      Smazat
  19. Nenávist je normální, ale kazí pleť a trávení.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 1:02
      Potom je třeba zbavit se příčin.

      Smazat
    2. Nenávist vychází ze závisti. Sedlák si koupí kozu a soused jí okamžitě přeje smrt, protože ji taky nemá a ani na ni nemá. A jelikož kozička po čase porodí 3 mláďátka, tehdy už vzniká u souseda nenávist jak ke koze, kůzlátkům tak sedlákovi. Pozor! To platí jenom u nás...Jinde jiný zvyk ji mrav. Jinde vám zase třeba závidí i barvu kůže, přesto že ta jejich značí lenost, nemakačenkovost, nevzdělanost, agresivitu naproti té vaší.

      Smazat
    3. Anonymní 1. září 2020 8:48
      Pak neznáte ani náhodou život v žádných ostatních zemích. V tomto případě žádný jiný kraj jiný mrav. Jenom jiné formy!
      Ve všech zemích okupovaných nacisty se na gestapo hrnuly udání. Opakuji pro vás, ve všech! stejně je to se závistí a nepřejícností.
      Například v Americe vás klidně zákonoposlušní hostitelé udají policii, když od nich odjíždíte pod "vlivem alkoholu". Stalo by se něco takového u nás?

      Smazat
    4. Přátelé já (1:02) chci jen naznačit, že ten kdo podlehne nenávisti si sám kazí svůj život a jen nenávistí stejně nic nezmění.
      Přeji "Slunce v duši", bez ohledu na politické strany.

      Smazat
    5. 11.04 Já jsem pesimista! Stalo! A ještě by policii nahlásili, kolik jste toho vypil! A to by ani nemuseli být zákonoposlušní...

      Smazat
    6. 11:04 ano stalo. Mám podobnou zkušenost, která se stala mému známému, co pravidelně jezdil nalitej jako prase. Tož kamarád od výčepu zavolal hlídku a ten debil přišel o papíry.

      Smazat
    7. U nás bych mu odjet nedovolil, tím pádem ho nemusím udat, kdežto v Americe, než ho zastaví polda, může zabít děti, třeba. Kapišto?

      Smazat
  20. Pan doktor David rozdává rady, jak se vyrovnat s nenávistí. Jako pravidelný čtenář NR bych si nechal poradit i já, jak vysvětlit dětem nebo vnukům osočení, že komunisté zabili Horákovou. Byl jsem 10 let ve straně. Horákovou jsem v životě nepotkal a ani potkat nemohl a s její popravou nemám nic společného. Něco jim přece musím říci! Není to nenávist deviantů k minulosti, protože v životě selhali?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jednoduché - Jana Husa upálili věřící křesťané. Soudit za to stařenku která se včera pomodlila u kapličky, je poněkud nesmyslné a hloupé.

      Smazat
    2. Postavte se k tomu čelem. Neměl jste tehdy správné informace, na rozdíl ode dneška neexistoval svobodný internet, svobodný tisk, média. Nechal jste se obelhat, byl jste naivní. Případně, musel jste být ve straně abyste mohl vykonávat své povolání.
      Pokud budete ale to komunistické vraždění i dnes obhajovat, budete právem ztracen.

      Smazat
    3. 7:19
      Jednoduché? Naprosto hloupé!
      Za prvé:
      Z těch kdo upaloval Husa už stovky let nikdo nežije
      Za druhé:
      Není u nás nikdo kdo by dnes vraždu Husa jakkoli schvaloval, na rozdíl od mnohých komunistů, kteří i dnes vraždu Horákové a stovek dalších schvalují nebo minimálně omlouvají.

      Smazat
    4. Je to jednoduché , Horáková chtěla svrhnout režim vojenským povstáním , tedy vražděním , trest dostala po zásluze , byly studená válka , v USA popravili manžele Rosenbergovi !

      Smazat
    5. Neodvolatelné osvobození od minulosti může poskytnout jen Bůh, který je zdrojem odpuštění těm, kteří v něj věří a kteří upřímně litují svých provinění.

      Smazat
    6. A proč zde zase už brebtat o Horákové? Brebtové shora - už zase provádíte taktický diskuzní přesun na jinou frontu? Potřebujete se hádat o Horákové? Víte, kolik by muselo být náměstí a ulic, kdyby je měli přejmenovat po obětech sprosté genocidy po roce 1990? - Statisíce lidí v nejlepších letech vyletěly z práce na dlažbu, z bytů na ulice - to si raději nepamatujete? Tisíce sebevražd ze zoufalství. Já jenom pevně věřím, že jednou jejich pozůstalí donutí jakousi další "vládu" aby odškodnila pozůstalé po těchto prasečinách, aby se "vytahovala" odškodňováním. Odškodňování obětí let padesátých, to jim šlo s obrovským humbukem, na tom si vypěstovali pověst "demokratů" a co takhle žvanit o zločinech "komunizmu" třeba na hřbitově umrzlých bezdomovců a lidí, kteří pošli hlady? Těm by měli dnes postavit tryznu - a ještě větší než tu, co postavili "obětem romského holocaustu" - pokrytectví - je v ČR vždycky nejsilnější společenskou doménou. A naši roztomilí spoluobčané? Statisíce pokrytců, co si nikdy nepamatují všechno - jenom to,co se jim hodí do krámu a ke žvástům.

      Smazat
    7. Jaké dobré skutky a činy pro naši vlast Horáková udělal? Kdyby ji komunisté za její vlastizradu velkoryse nechali, kdo by dnes o ni věděl? Co udělala např. protikomunistického? Prohlášení: Zlikvidovat je atomovými bombami? Není to málo? A co ti ostatní co by to zchytali s spolu s komunisty? Pouze vedlejší ztráty? Mě by zajímalo, jak to, že byla v roce 1945 popravena její sestra Marie a v roce 1946 švagrová a prezident Beneš jim ani neudělil milost!

      Smazat
    8. 8:32 správný katolík upálení toho heretika plně schvaluje a stojí za ním. Je vidět, že nejste věřící.

      Smazat
    9. 8:32 on z těch, kdo schvalovali nebo žádali trest smrti pro Miladu Horákovou dnes už taky sotva kdo žije.
      Pro všechny ty církevní excesy, náboženské války snad není zavrhováno křesťanství. Z toho mi logicky plyne, že ne nepodobné excesy při všech těch pokusech o socialismus, nejsou důvodem k zavrhování a kriminalizaci vize komunizmu.
      Nechávám stranou všechny ty předchozí i současné, nikoli excesy, ale zcela zákonité zvrhlosti kapitalismu. Ty nevidíte?

      Smazat
    10. 8:32
      Tak proč má katolická církev takové problémy schválit a vyslovit jasné stanovisko? Případně omluvu? Ne, vy jste nepochopil, že to nemohou jen tak udělat, na rozdíl od "nedávného" svatořečení Matky Terezy, která se chovala při svém poslání minimálně hodně podivně. Ta pomáhala umírat stovkám lidí. Najděte si za jakých podmínek.
      Protože Jan Hus je pro ně dosud stále kacíř.

      Smazat
    11. 11:52
      👍👍👍👍bravurní analýza

      Smazat
    12. 13:04
      Římskej katolík NENÍ CELÁ CÍRKEV, aneb taky věřím, že bys za odpustky nechal upálit vlastní rodinu kvůli jinýmu názoru!!!!!!

      Smazat
    13. 8:32

      Co má společného s vysvětlením viny za upálení to, že nikdo z viníků již nežije? Ostatně z těch co poslali na šibenici Horákovou už také ne. Ale o těch ani oněch ve vztahu k činům řeč není, je řeč o vztahu tazatele k činu, což podle svých slov není ten, kdo popravoval.
      Můžete být konkrétní? Kteří komunisté schvalují popravu Horákové? I kdyby takoví byli, co to má společného s tazatelem? On se nevyjádřil, že schvaluje popravu Horákové.

      Zkuste se napřed aspoň trošku zamyslet hlavou a před použitím pro jistotu zatřepat.

      Smazat
  21. noviczech
    ...pane David, hezký článek, souhlasím, i vy ale vidíte, že se na teto planetě Zemi něco velmi moc změnilo a ne k lepšímu! Ve škole jsme se dříve učili o tzv. "podmíněný reflex", od ruského vědce. Normální reakce poškozených je obrana a útok na zlikvidováni pachatele! Tato západní společnost a už i u nás je NEMOCNÁ. Něco z nás udělalo hloupé ovce.Teď během dvou týdnů jsem zažil, že žena šla přes ulici, auto muselo zastavit, houkalo, žena šla dál. Dobrá, možná nemocná. Ale tento týden, stojím se spolupracovnikem na chodníku, chceme přejít málo frekventovanou silnici, říkám mu, pozor jede auto, on šel, auto muselo zastavit před ním, zebra tam nebyla.Doposud jsem ho považoval za normálního. Otázka: Kdo vládne tomuto světu, že se toto děje? Jakou inteligenci maji politici, když tvrdí, že krávy způsobují oteplení planety a jen v lednu letošního roku, pět velkých leteckých společnosti udělalo v Německu 43000 letů. Každý den jede po Evropě 500 000 prázdných, nevyužitých nákladních aut!
    Položme si otázku: Kdo nás zbaví tohoto politického odpadu, který nemá ani IQ žáka šesté třídy ZDŠ???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Neměli v těchto případech v rukách mobil? To by hodně vysvětlovalo.
      Jinak s vámi souhlasím. Já třeba si všímám, že auta projíždí naplno přes semafor, když už je tam zelená. Kdysi jsem slyšel od několika lidí, že prý v autoškolách radí, aby projížděli právě tak do poslední chvíle a nedbali na význam oranžové.
      Byl jsem osobně svědkem, kdy na zelenou (v druhé polovině cyklu) projel nějakej zbohatlík autem, které bylo na hodně vysokých pneumatikách, auto jelo jako tank, za obrovského kraválu od nich. Ani nezpomalil. Kdyby v tu chvíli přecházel někdo se sníženou pohyblivostí ...
      O té ekologii. Již vize třeba vodíkového pohonu je nesmyslná, protože musíte logicky vodík vyrobit, aby jste jej mohli spálit. Tím nastává zase ztráta účinnosti celého cyklu. Nebo mne baví, když chtějí nahradit "nepřátelskou" elektřinu "přívětivou". Ale třeba Rakušákům nikdy nevadilo, když doma svítili a vařili proudem z naší atomové elektrárny. Ale bojovat proti ní, to jim jde. Celý ten cyklus obnovitelné elektrické energie je nesmysl a v Evropě prakticky nemožný. Proto nám nechtějí povolit v EU rozvíjet zemědělství, aby si dojčlandi u nás postavili větrné a slunečné elektrárny namísto našeho venkova jen pro sebe?

      Smazat
  22. Otazka je, jakou roli v uvedenych pripadech hraje strach. A jestli spis nejde o neschopnost nenavist verejne projevit, resp. schopnost ji potlacit, nez o to, ze by ji aspon v navalech necitili. Obecne plati, ze je tezke nekoho analyzovat na dalku.

    OdpovědětSmazat
  23. Ivan David bohužel směšuje dvě různé věci. Na jedné straně existuje nenávist na úrovni jedince nebo klanů. Tu se my "civilizovaní" snažíme z našich životů vytěsnit. Proto odsuzujeme vraždy kvůli ochraně cti dcery, rodiny nebo klanu. To je ono nastavení "druhé tváře".

    Nenávist na této úrovni se vrací, protože kdosi vymyslel (například v USA), že rodiny obětí mají právo vystoupit před soudcem, aby vysvětlili proč obžalovaný darebák zaslouží lámání kolem a naražení na kůl. Je-li nakonec odsouzený popraven, shromažďují se propagátoři nenávisti u místa popravy a provozují oslavné tanečky. Je to pokračování principu "oko za oko, zub za zub."

    Výrok psychiatra Theodora Dalrympla o ženách, které se rozhodnou žit s násilnými kriminálníky a doplatí na svůj "předsudek" nemá žádnou vypovídající hodnotu, pokud není podložen nějakými daty. Ty vztahy vznikají, ale mají vlastní historii. Třeba z návštěv ve vězení, kde vznikne dojem, že ten člověk je přece slušný. Nenávist na této úrovni je záležitost osobní. Pochybuji, že je udržována snahou pomstít se.

    Na druhé straně existuje kolektivní nenávist indukovaná politiky a náboženskými vůdci. Dřív šlo o Židy, teď je v módě islám. Politici říkají "oni nás nenávidí a my tedy máme právo nenávidět je."

    Jenže to samé se přece dělo v Irsku mezi katolíky a protestanty. Dávali si přes držku způsobem, který jim mohou islámští teroristé jen závidět.

    To samé se přece děje v Česku, kde orwellovské pětiminutovky udržují nenávist ke komunistům.

    To samé se dělo v Jugoslávii, kdy se udržovala nenávist k menšinám v té které republice.

    Nevím kolik je "aktivistů proti nenávisti," které Ivan David zmiňuje v úvodu svého článku. Myslím, že daleko víc je těch, kteří podléhají jednoduchým heslům.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovče, pan David podal správná vysvětlení, a vy jste to celé pěkně rozpliznul, a zašmodrchal. A taky jste špatně přečetl, nebo pochopil, co pan David napsal o výroku Theodora Dalrympla o ženách, které se rozhodnou žit s násilnickými kriminálníky. Ony ty ženy nedoplatí na svůj "předsudek" jak píšete vy, když ony samy tvrdí, že ho přece naopak nemůžou mít. Je mnoho příkladů týraných žen, které si vědomě vybraly nenapravitelné násilníky, a většinově doplácejí na svou naivní víru v "obrácení Šavla v Pavla", nebo na svou masochistickou povahu. Ale chápu, vy nejste odborník v psychiatrii.

      Smazat
    2. Přičemž je ovšem zajímavé, vážený pane Jírovče 9.56 - že nenávist a zabíjení se vždycky nejvíc rozbují mezi obyčejnou "chátrou" - elity jakéhokoliv zabíjejícího se uskupení, se vždycky dokážou mezi sebou dohodnout, tolerovat se, zabití se vyhnout. I ty pitomé africké elity (Tutsiové - Hutuové?) přihlížejí k zabíjení obyčejných příslušníků jejich "kmene" - každý kmen má svoje elity, jichž se ovšem zabíjení netýká. Zajímavé -což? No samozřejmě, aby to nebylo blbé, občas nějakého toho "elitu" exemplárně obětují davu, ale i na tom se ostatní "elity" dohodnou, koho předhodí, kdo je tak nějak sere, a hodil by se za oběť. Aby dav držel hubu a věřil ve "spravedlnost"? A dav je pitomý, jak ovce - vždy a všude - tak to bylo, je, a bude. Děkuji za názor na nenávist - ve většině případech je zprostředkovaná. Když budu tomu, o koho pečuji, neustále říkat tohle nejez, to je hnusné - nebude to jíst. Bude to odmítat, ačkoliv to nikdy neochutná. Ale jiný důvod, než ten návod svého pečovatele, nemá. A tak to je i s nenávistí. Často nenávidíme lidi, o nichž víme prdlajs, osobně je neznáme - třeba u nás pana Babiše. Až je to fanatizmus - mrkněte někdy na diskuze k článkům novinky.cz - tam se slézá nejkvalitnější diskuzní materiál. To pochopíte jen těžko, a možná vůbec nikdy.

      Smazat
    3. 11:34 MUDr. David už hodně dávno nedělá psychiatrii a věnuje se politice plus společenským aktivitám.

      Ale je pravda, že hodně žen si z blíže neznámého důvodu vybírají násilníky. Možná to souvisí s nějakou primitivní pudovou záležitostí, jelikož násilníci bývají často označováni za alfa samce. Pod pojmem "primitivní" nemyslím něco zaostalého, ale starého, primárního. Něco, co jsme
      zdědili po předcích. Je to instinkt, ženy moc nemilují maminčiny mazánky nebo metrosexuály, ačkoliv se nám snaží současná propaganda tvrdit opak.

      Co se týká násilníků, to nemusí mít do činění třeba s násilnými loupežemi nebo válkou, ale všeobecně s podobným chováním v v současném životě. Úspěšný neurvalý obchodník je také svým způsobem násilník, podobně jako dominantní machr, který vám ve rvačce zlomí ruku.

      Smazat
    4. 11:24
      David především produkuje diagnózy na základě mediálních výkřiků. Rodiny nezná, nikdy je nepotkal, nebavil se s nimi, nezná jejich skutečnou motivaci, jejich životy, názory, bolesti. Jen si přečetl nějaký nadpis. U psychiatra je takový přístup na pováženou.

      Smazat
    5. Pane Jirovce, pokud dnes nekdo indukuje kolektivni nenavist, tak proti Rusku (a nove Cine). V pripade Ruska se da hovorit o novodobem antisemitismu, protoze se jedna o statem a medii tolerovanou a zivenou nenavist. U muslimu je to jinak, tam se praktikuje havlisticky pokrytecky pristup, kdy vrazdeni muslimu bombami v jejich zemi je kosher, ale pokud se dostanou do Evropy, jedna se o chranenou "mensinu". Hlavni politicky proud rozhodne nenavist vuci muslimum nevytvari.

      Smazat
    6. 13:12
      Podle vašeho výlevu především vy sám neznáte Pana doktora Davida, a tvrdíte o něm něco, co nemůžete doložit.

      Smazat
    7. 13:00
      "Úspěšný neurvalý obchodník" "který vám ve rvačce zlomí ruku" je ovšem násilnický gauner, a nesouvisí to s nenávistí, ale chamtivostí dvou rvoucích se o čertovo lejno. A určitě se nejedná o alfa samce, ale idiotské blby.

      Smazat
    8. Jistěže, pane Jírovče 9:56, má smysl "hrát si se slovíčky", tedy vyjasnit si pojmy a potom i souvislosti. Doktor David, podle mého, stručně a jasně charakterizoval pojednávaný problém, který a samozřejmě, má řadu rovin a stejně tak možných úhlů pohledu. Nenávist sama o sobě je nepraktická ať už má, nebo nemá racionální důvod. Kulturní člověk by měl takovému "hnutí mysli", tedy reakci z pudového vybavení, být schopen čelit a podle toho korigovat svoje počínání.
      Sám, po osobních zážitcích a zkušenostech s cikány (nejen Romy, ale i Oláhy) nemám zájem o jakoukoli jejich blízkost nebo kontakt a pokud hrozí, hledám způsob jak se mu vyhnout nebo, když nejhůř, jak mu zabránit. Jistě hrozí, že jednotlivě budu nespravedlivý, jisté také je, že k řešení problému tak nepřispěji.
      Stejně je tomu s imigranty, kdy nejen muslimové přicházejí ze zcela jiného kulturního prostředí, s jiným vychováním, pořadím hodnot, cítěním i reakcemi. Nemám zájem o jejich blízkost a kontakt, pokud tedy hrozí, jsem pro a podpořím, aby nebyl nutný. Sám se takové situaci vyhnu ze všech sil. Jsem tedy rád, ze zcela praktických důvodů, podle současné klasifikace xenofobem.
      Přeju všem těm "jinačím" prostor a prostředí, kde mohou vlastními prostředky a vlastním úsilím žít sobě vlastním způsobem. Proto např. nesouhlasím se záborem palestinských území, intervencemi kdekoli ve světě, ale ani s "cikánskými" nároky. V postupech vůči posledním, jako účinné a oprávněné, uznávám metody bývalého režimu.
      PS malý příklad: Sloáci „východňári“ stále ještě mají úsloví „zakolem ťa nožom“ , i když dávno bez reálného obsahu. Češi obdobné úsloví už ani nemají. Cosi to ovšem napovídá.

      Smazat
    9. V čem konkrétně se mýlím? Psychiatrii "nedělám" od července 2019, tedy 13 měsíců.

      Smazat
    10. 20:32 pane Davide, konkrétně já jsem neřekl, že se mýlíte. Jen jsem rozvinul debatu okolo příspěvku pana Jírovce a odpovídal na předchozí příspěvek, proč si podle mě ženy berou násilníky a žijí s nimi.

      Smazat
  24. Vřele doporučuji si přečíst onu zmíněnou knihu "Ztraceni v ghettu" (viz např. ulozto.cz). Budete skutečně šokováni nad britskou realitou.

    OdpovědětSmazat
  25. Předsudečně nosím po kapsách pepřový sprej, tzv. tekutou střelu. Stojí pár korun, hodí se do města, polí i luk. Takže pokud bude mít někdo snahu na mě bezdůvodně vztáhnout ruku, tak bude mít docela smůlu. Nikde není napsáno, že je mou povinností nechat si bez odporu naklepat budku. Za socíku jsem nic takového nepotřeboval, ale "pokrok" nezastavíš a policie se vesměs nedovoláš.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Moje žena nosila nebo podobného koncem 70. a počátkem 80.let, když řádili Hojer, Stehlík a Straka. Tři sérioví vrazi během osmi, deseti let jen v okolí Prahy. Na Slovensku a na Moravě v té době řádili další tři.

      Smazat
  26. Nepokoje v USA Kenosha je novým centrem nepokojů

    https://zvraceny.cz/content/86531-nepokoje-v-usa

    OdpovědětSmazat
  27. Podle mně je rozdělení Země na Státy už mimo- jsou to sféry vlivu.Tu ona a jiná společnost nebo korporace...
    Zaráží mně ale opravdu vliv médií i to jak jednostranně se postavily na stranu zla.To cílené referování jediné pravdy, ještě pokroucené je obludné.
    Naši civilizaci čeká osud Říma.Elitní vojska měl v koloniích a zatím doma vládla dekadence zvrácenost. Nevidíte to taky?Lidé imrvere čučí do mobilů sledují reklamy v tv a taky ty blbosti které běží mezi nima, i když prohlašují že je politika nezajímá, tak čučí na zprávy denně, tu novu tu primu i když oni papouškují v podstatě to stejné.
    Opravdu, dekadence a zvrácenost. EU počínaje, a už to dorazilo skrz NČZ(na černých záleží) i do USA. a přesto se furt snaží rýpat do ostatních částí světa, kde to není podle jejich notiček.
    Jak to vše dopadne?Špatně

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já kolem sebe vidím jen své pracující sousedy, kolegy, všichni žijí v rodinách. Zvrácenost kolem sebe nevidím. Vy ano? Pokud ano, kde to je?

      Smazat
    2. 12:32 Vy asi bydlíte v Praze. Ta bydlí samá elita a tak jsou jak ta Marie Antoaneta.

      Smazat
    3. 12:32 A co pochod leseb a gayů, X pohlaví, islamizace Evropy, předsudečná nenávist atd.. Nic zvráceného nebo postaveného na hlavu v tom nevidíte?

      Smazat
  28. ,,Rabovali, kopali ho, on střílel." Trump podpořil střelce a chystá se k akci

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Rabovali-kopali-ho-on-strilel-Trump-podporil-strelce-a-chysta-se-k-akci-635518

    OdpovědětSmazat
  29. Já plně souhlasím s argumentací dr. Davida k problému "nenávist". Samozřejmě to není jen problémem ras, náboženství, příklonu k té či oné ideologii, hlavním zdrojem tvorby nenávisti jsou peníze, zejména pak ty, které byly získány podvodem na druhých. No a taková nenávist se u nás nutně instalovala po r. 1989 proti těm, co si nakradli z majetku státu a občanů beztrestně 11 bilionů Kč. To, co jedni považují za právo silnějšího, to jiní považují za bezpráví páchané zločincem. Nenávist není pud zvířete, ale oprávněný pocit myslícího člověka, který byl zločincem při dobrém rozumu citelně poškozen.

    OdpovědětSmazat
  30. Nenávist oslepuje, požírá svého nositele a většina rozhodnutí v tomto stavu je špatných. Je důsledkem špatných základů výchovy už více jak 2000 let a to se současné civilizaci vymstí. Poslechněte si egyptologa profesora Bártu. Jasně to tam popisuje.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ad 13:47 Myslíte si, že by si zasloužil gratulace a lásku, nebo nenávist člověk, který by ze ziskuchtivosti vyvraždil vaší rodinu? Nenávist není 2 tisíce roků starý pocit člověka, ale je tak starý , jako zrod lidského rodu. Milujete nacismus, milujete "odkaz Hitlera, Heydricha...." neb opakem nenávisti je láska. Diktatura kapitálu, kterou si užíváme plnými oušky je hodná lásky či nenávisti? Je otroctví hodno lásky nebo nenávisti? Je právní a sociální rovnoprávnost lidí hodno lásky nebo nenávisti? Něco milovat a nebo naopak něco jiného nenávidět je součástí myslícího člověka. Je to cesta k rozlišení dobra a zla. Jde jen o obsah: to, že miluji demokracii a světový mír a nenávidím diktaturu a války považuji za normální.

      Smazat
    2. 1.9. 17:49 Čtěte znova: Je důsledkem špatných základů výchovy už VÍCE jak 2000 let. Po ten čas jsme se mohly učit úctě k lidskému životu a ne můžeš vraždit, můžeš lhát, jen je potřeba včas litovat a jsi v nebi.

      Smazat
    3. Je zřejmé, kdo učil "pradědu", protože Kristus to rozhodně nebyl.

      Smazat
    4. 17:49 První a největší boží přikázání ukládá milovat Boha a tedy i spravedlnost, jejímž je Bůh zdrojem. Zbožštění kapitálu, zisku i čehokoli jiného je proto hříchem.

      Smazat
    5. 23,12
      Blbce z nebe schazujou po pytlech!!!!!.-))))

      Smazat
    6. 7:41 To je mi ale argument !

      Smazat
  31. Velice zajímavý článek p.Davida a ještě zajimavější diskuse.Bohužel,člověk je tvor nedokonalý a hlavně totálně nepoučitelný.Hlavní příčinou všech problémů světa v kterém žijeme je skutečnost,že živočišný druh Homo sapiens sapiens je přemnožený a jako takový přirozeně degeneruje,a to již tisíce let.Připadá mi ,že posledních několik desítek let se tato skutečnost projevuje markantněji.Za cca 3.5miliardy let života na této modré planetě zanikly- většinou z těchto příčin-stovky tisíc až miliony živ.druhů.Příroda a planeta si zřejmě poradí i s námi.Pro její udržitelnost je nutno si přát:čím dříve,tím lépe.Bohužel,smutná realita!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hle, zas jeden propagátor, co praví, že není spásy u Boha !

      Smazat
    2. 22,53
      Tady se katechismu NEučí,vysmahni!

      Smazat
    3. 7:41 Tu radost ti neudělám.

      Smazat
  32. Nevím zda se vyjádřím přesně... Konfucius měl na otázku čím oplácet zlo odpovědět... dobro se odplácí dobrem a zlo spravedlností.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:24
      Spravedlnost bývá slepá.... a v Čechách je už od hadráku i blbá!!!!!

      Smazat
    2. „Existuje jen jedno dobro, a to je vědění. Existuje jen jedno zlo, a to je nevědomost.“ — Sókratés

      „Kořenem zla je nedostatek poznání.“ — Konfucius

      „Malý člověk nepovažuje malé dobro za přínos a tak je nečiní. Malé zlo nepovažuje za nic špatného a tak se jej nevystříhá. Proto se zlo hromadí tak dlouho, až jej nelze zakrýt, vina se stává tak velkou, že už nemůže býti prominuta.“ — Konfucius

      ... jenž hlásal sice, že dobro je třeba oplácet dobrem, zlo však spravedlností - Lao-c'

      Zdroje: https://citaty.net/citaty/17339-sokrates-existuje-jen-jedno-dobro-a-to-je-vedeni-existuje/?page=4
      http://osviceni.unas.cz/texty/tao-te-ting.html

      Smazat
    3. Souhlasim, že dobro se oplaci dobrém a zlo spravedlnosti. O postoji rodičů jsme se dozvěděli jen polovinu, že necítí nenávist. Nic o tom, jakou chtějí spravedlnost za ztrátu a újmu.

      Smazat
    4. Spravedlnost je dobro.

      Smazat
    5. 22,43
      Spravedlonost je slepá a u nás po 30.letech demogogie i BLBÁ!!!!

      Smazat
    6. 7:40 Hle, zase se odkopal jeden odpůrce spravedlnosti !

      Smazat
  33. kdysi ještě za socíku byl populární vtip o tom proč kapitalismus stojí na pokraji propasti.Odpovď zněla-aby na nás dobře viděl.Ve své naivitě se tomu člověk zasmál.Po třiceti letech tak nějak člověk pochopil že nic není černobílé a někdy si říkám zlatí kopmunisti.

    OdpovědětSmazat
  34. Jirko přesně. Jenže spravedlivý trest může být vynesen jen ve spravedlivé společnosti a to parazitizmus nedovolí.

    OdpovědětSmazat
  35. V Ostravě na plotu blízko krajského úřadu bylo kdysi napsáno:
    KSČ vrať se, vše odpuštěno.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18;07
      A nejen v Ostravě.....

      Smazat
    2. Ve Svinově (Ostrava) na mostech někdo připsal k odeesáckému heslu "Dokázali jsme, že to dokážeme" ještě upřesnění: lhát, krást a podvádět. V Ostravě žijí v ilegalitě kreativní osobnosti.

      Smazat
  36. Vaše nenávist vůči Afričanům, muslimům a všeobecně jiným etnikům je děsivá. Vůbec vám nevadí, že jste se nejen vy, ale i vaši odporní předci podíleli na kolonialismu a vraždění milionů malých černých dětí tom nejhrůznějším způsobem po celá staletí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:26
      Večerní pozdrav z Bohnic, bohužel opět bez lékařské medikace!!!!!!

      Smazat
    2. Nevím, komu svůj text adresujete, ale vězte, že my Češi neneseme žádnou spoluúčast na kolonializmu ani na žádném vraždění "milionů malých černých dětí tom nejhrůznějším způsobem po celá staletí". Píšete blbosti. Ještě že jste se pod tu blbost nepodepsal. Měl byste z ostudy kabát.

      Smazat
    3. 19:04
      Diagnoza je známá.
      Psychické nemoci nemá, prostě zmetek.


      Svými pohledy a "odstupem" působí jako Umělá inteligence od Američanů a EU.
      S největší pravděpodobností se jednak nudí a má spoustu času a, což je ještě pravděpodobnější, ho svrbí klávesy, když má na Novinkách jen dva komenty a dost.
      To i ten Honolulu působil mnohem lépe, protože měl svoje myšlenky.
      Takhle však může psát jen někdo podle manuálu a nebo totální zmetek.

      Smazat
    4. My neseme odpovědnost jen za vraždění statisíců nenarozených bílých dětí tím nejhrůznějším způsobem.

      Smazat
    5. Pláčeš provokatere na cizím hrobě,že se nestydíš a měl bys.

      Smazat
    6. 19:04 když to nechápe ani správce blogu, tak to je opravdu smutné. Podpis by samozřejmě byl možný, jenže vy ne každou odpověď zveřejníte, takže raději ne.

      19:29 vás chápu. Vy jste ten, kdo bude chránit shluk 256ti buněk v těle nezletilé dívenky po znásilnění a nechá vás chladným dětská práce nebo pedofilie. Máme v práci jednoho podobného a už jednou čelil inzultaci od kolegyň, které opakovaně degradoval na vagíny a dělohy. Já osobně s masovými potraty také nesouhlasím, ale je určitá hranice, kdy se začíná projevovat katolický fanatismus.

      Smazat
    7. 16:54 Vy jste zřejmě naopak ten, který mě zná lépe než já sám sebe. A taky znáte hranice. To jste si určitě našel i snímky lidských plodů, rozčtvrcených při interupcích.

      Smazat
    8. 22,36
      A na živo pitvaný potraty bys vidět nechtěl?

      Smazat
  37. Pane Dvořák, zase jsem se nedozvěděl, co se lživým osočením, že komunisti zavraždili Horákovou.

    OdpovědětSmazat
  38. Křesťanská láska k Bohu odporuje nenávisti k lidem, avšak podporuje nenávist ke zlu a tedy i k nespravedlnosti.

    OdpovědětSmazat
  39. 0:07 Čas odpovídá Bondovi, ale obsah vázne. Vždyť nespravedlnost je produkt lidí. Ta není od kytek, ani nespravedlnou kočku neznám. Tak si trochu protiřečíte, nebo je ta křesťanská láska nějak popletená.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nespravedlnost je produkt lidí, podvedených zlem neboli bezbožných lidí.

      Smazat
    2. Hle ty katecheto,táhni odsud,tady nemáš výuku!!!!!

      Smazat
    3. Tu radost ti neudělám.

      Smazat
  40. Nenávist je normální osobní emoce reagující na osobně se týkající příčinu a o tom je článek ..
    Potom je ještě patologická iracionální nenávist bez zjevné příčiny jako projev zla ..

    Odporování zlu ale není nenávist, blbci tak jsou schopni v rámci boje dobra proti zlu zákázat odporování zlu jako projev nenávisti ..
    Blbci si myslí, že když zakážou následek, tak zmizí příčina, podle nich je totiž příčina předsudek, to je logika těch magorů co zavedli "předsudečnou nenávist" ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zdrojem zla je Ďábel, jehož základní vlastností je lež. Nerozpoznán, schovává se za médii, a snaží se lidem namluvit, že zdravý rozum je nemorální.

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.