Reklama

pátek 7. srpna 2020

Neřekli nám, čím vším za multikulturalizmus zaplatíme


Paul Craig Roberts
7. 8. 2020

Když bílí džentlmenští liberálové, aniž se nás ptali, zda s tím souhlasíme, vkládali do naší společnosti rozmanitost a multikulturalizmus, neřekli nám, co nás to bude stát a jak moc to kvalitu našeho života poníží. Neřekli nám, že tou cenou bude ztráta veřejné bezpečnosti, práva a pořádku ve společnosti, jak dokazuje příklad z Minneapolisu, kde vedení policie doporučilo občanům „vzdát se svých mobilů a peněženek jestliže je od vás lupiči budou vyžadovat, nehádat či neprat se s nimi a učinit to, co po vás požadují“.

Ve městech a státech kontrolovaných Demokraty poskytli vládnoucí úředníci lupičům a vzbouřencům, kteří vypálili části měst a ukradli všechno, co dokázali unést, beztrestnost, čímž je povzbudili k ještě divočejším zločinům. Policie s určitými omezeními, které jí Demokraté stanovili, nyní veřejnosti sděluje, že její bezpečnot je odvislá od toho, jak ochotně vykoná to, co od ní  kriminálníci budou vyžadovat. Jestliže budou chtít klíče od vašeho auta, dejte jim je. Jinak vás mohou zabít.

Když dřentmenští bílí liberálové vkládali do naší společnosti rozmanitost a multikulturalizmus, nejen, že se nás neptali, jestli s tím souhlasíme, ale ani nám nesdělili, co všechno nás to bude stát. A to nejen nás, ale i naši historii. Nu a teď vidíme, že tu historii budeme muset kompletně přepsat. Preferovaní rozmanití příslušníci naší společnosti po nás teď žádají, abychom je vyzvedávali jako ty, kteří byli rasistickými bílými lidmi (kterými jsme téměř my všichni), nespravedlivě poškozováni. Čímž jsme fakticky byli ze dne na den pasováni na rasistické utlačovatele. Kdysi byl tento pohled  módní pro liberální univerzity, ale nyní je vtloukán do hlav veřejnosti i školáků skrze Projekt 1919 deníku New York Times.

Liberální bílí džentlmeni nám neřekli ani to, že se musíme vzdát našich veřejných památníků. A to proto, že většinou připomínají lidi bílé a jde tedy o připomínky bílých pánů, které z tohoto důvodu musí být strženy. A to nikoli k potěše většiny americké populace, ale k potěše menšiny rozmanitých a multikulturních cizinců, přivedených do naší země bílými liberálními džentlmeny proto, aby zničili náš život.

Nyní je náš život tedy zničen a jsme natolik indokrinováni sami proti sobě a natolik nám vymyli  mozky a natolik nás obtížili naší vinou, že jsme jak emocionálně tak politicky slabí na to, abychom  s tím dokázali něco udělat.

Svět nebude litovat zániku amerického impéria, které bylo více hegemonií než impériem. Ale bílí džentlmenští Američané budou litovat rozpadu své veřejné bezpečnosti, svých příjmů, své sebeúcty a svého vytržení ze své vlastní země, kterou právě v těchto dnech předávají přistěhovaleckým uchvatitelům.

Vybral a přeložil Lubomír Man

34 komentářů :

  1. Nikdo vám do společnosti žádné přistěhovalce nevkládal. Dotáhli jste si tam černochy v podobě otroků sami. A to za účelem zvýšení kvality vašeho života. A otrokáři určitě nebyli "liberálové".
    PC Roberts jako obvykle zcela mimo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano otrokáři určitě nebyli "liberálové"jen nevím kde jste to v tom článku vyčetl. Soustřeďte se a pak se určitě dočtete, že liberálové na místo vynucení dodržování zákonů melou o rozmanitosti,multi-kulti a jak je vlastně přirozené, když vás v liberální demokracii někdo okrade, případně vám znásilní manželku, s tím, ať neodporuje, třeba se jí to bude líbit.
      Pomiňme, že zmiňovaným liberálním demokratům, lépe řečeno deviantní hrstce z nich jde o kejhák a proto dělají možné a hlavně nemožné, aby ve volbách zabránili vítězství slušných lidí. Nezbylo jim už nic jiného než vyvolat tenhle brajgl. A jako vždy je i špatné k něčemu dobré. A jako vždy až pohár trpělivosti přeteče, obrátí se to. Tak jako kdysi v Africe honili černoušky k odvozu na otrockou práci do Ameriky, tak teď zase budou honit černoušky v Americe k odvozu na zasloužený odpočinek do Afriky. A nakonec budou všichni spokojení. Devianti konečně v lochu a černoušci konečně doma.

      Smazat
    2. To je názor malého děcka. Já se třeba nebudu kát za to, co udělali moji předkové. Když by to fungovalo podle vás, tak by se ti potomci otroků chtěli vrátit do Afriky. Ale to ne.

      Smazat
    3. Za dnešní situaci v usa můžou liberálně nemocní kteří chtějí měnit co nelze změnit. Pan Paul Craig Roberts je vlastenec a slušný chlap.

      Smazat
    4. Unknown8. srpna 2020 9:02
      Roberts není žádný vlastenec. Takové defenzivní řeči žádný vlastenec nevede. Je třeba vyzývat k občanské neposlušnosti, zakládání domobran, dokud státu nedojde, že péče o bezpečnost občanů je jeho povinností. Snad z toho prostředí domobran vzejdou skutečně vlastenečtí politici.
      V Evropě to je totéž, politiky s defenzivními řečmi je třeba vypráskat. Je třeba podpořit vlastenecké politiky, jinak budeme stále usedavěji plakat nad vývojem situace. P.K.

      Smazat
    5. P.K Pane kolego Roberts je vlastenec záleží mu na jeho zemi stejně jako nám. A občanská neposlušnost to tady bylo akorát by toho využili liberálním euhujeři. Podpora vlasteneckým politikům je nutná ale kdy to Čechům dojde?

      Smazat
    6. Unknown8. srpna 2020 13:30
      Ta naše poslušnost EU, je zjevně sebevražedná. Ale lidé mají většinou tendenci si situaci vysvětlovat tak, aby to od nich vyžadovalo co nejméně energie. Pohnou se, až bude do nebe volající, že to jejich sebeobelhávání je falešné. Čím to bude později, tím to bude tragičtější. Vždyť již dnes pozorujeme, jak EU likviduje naší schopnost suverénní existence. Likviduje schopnost občanů existovat nezávisle na korporacích. Např. samopěstitelství, chovatelství, řemeslná výroba, atd. Všemu jsou kladeny překážky a sešněrovávání, namísto otevřené podpory aktivit obyvatelstva. Pouze nás tlačí k bavení se, zadlužování a životě na podporách. Samozřejmě, na nějaké demokratické výdobytky, jako je referendum a odvolatelnost politiků, musíme úplně zapomenout.
      To je výhodné pro naše ovládání, pro centralizaci moci, ale není to výhodné, pro kvalitu našeho života. Za tu se musíme brát, ne jenom s lítostí zaznamenávat její ztrátu. P.K.

      Smazat
    7. No to hrozí! - https://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/11/revolt_against_civilization.jpg

      A ne že ne ...

      Smazat
  2. Vcera Rick Sanches na RT TV citoval a ukazal projev premiera Australie a jeho predchudce ze valka USA-Cina je do 3 mesicu .Asi neco vi ,tak tohle je posledni co by Pomeje mel zacit .Trump by homel zlikvidovat s jeho{you are fired)

    OdpovědětSmazat
  3. Problemy ľudstva vyrieši RUSKO.Treba ešte trocha času.Dožijeme sa obrovských zmien.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Problémy lidstva může vyřešit jakákoli jaderná mocnost, nejen Rusko. Ale ano, tipl bych si, že spíš někomu rupne v kouli v Asii.

      Smazat
    2. Anonymní8. srpna 2020 7:52
      Jaderná mocnost USA zklamala a ani na Francii, nebo Británii bych nesázel. O Izraeli nemluvě. P.K.

      Smazat
    3. Jó, jaderné mocnosti nám všem zaručí "konečné řešení" a bude po vtákách

      Smazat
  4. Ale pane Robertsi, vše o čem nyní píšete jste mohl sledovat celá léta v přímém přenosu. A v různých barvách a intenzitě. Je to politika USA establishmentu bez ohledu na to, kdo má zrovna většinu v kongresu nebo aktuálně sedí v Bílém domě. Jen poslední vlna, která začala v Evropě rozbitím Jugoslávie, v podstatě zničením Ukrajiny, Gruzie, Iráku, Sýrie, Libye,... Snaha zavléct do zkázy Bělorusko a samotné Rusko nebo přes Hongkong Čínu... Amerika nyní poznává na vlastní kůži to, co zasévala a zasévá po celém světě. Ale tyto síly podporovaly USA i v Evropě. A to tak, že se dostaly do vysoké politiky v Itálii, Francii nebo Německu. A přes ně ovládají i EU. Jelikož na našem kontinentě otrokářství a jeho důsledky jsou ve srovnání s USA o cca 200 let hlouběji v historii, nebyl rasový problém tak vyhrocený. Ale to se má změnit. USA podporuje síly, které pod hesly o humanitě a demokracii přivádějí statisíce a už milióny obyvatel v drtivé většině z Afriky a násilím nutí vlastní obyvatelstvo, aby se jim vydalo na pospas. Zcela cíleně vypínají bezpečnostní aparát, včetně policie a justice. Zločiny přivandrovalců jsou tutlány nebo bagatelizovány a obyvatelstvo je vydáno teroru zločineckým tlupám. Můžete o tom číst denně v kterékoliv médiu. třeba minulý týden. Znásilňovač malých dívek v Německu chráněn a hýčkán německými úřady a justicí není výjimkou, ale naprosto běžnou věcí. Německé soudy se už ani nesnaží nějak věc vysvětlit. prostě mu věřili. A to musí obyvatelům stačit. Ale zákony platí všeobecně a i tehdy, kdy si myslíme, že ne. Tedy i zákon o příčině a důsledku a akce a reakce. To, že Němci nejdou ihned demonstrovat (ani by jim to nebylo nic platné) neznamená, že to ignorují. Adolf začal v r. 1921 s devíti muži jako vysmívaný šašek na německé politické scéně. kdo ho brak vážně ještě v r. 1927? 1927? A kým byl v r. 1934, když se tímto chlubil? Pusťte si film "Vítězství vůle". Je na You Tube i s anglickými titulky. Poslechněte si vystupování zástupkyně německých Zelených v Bundestagu i v zemských sněmech. V Hamburku i v Berlíně! Mělo by mi být Američanů líto. Není. Tak jako my nebylo a není líto Němců. Byla a je to jejich volba. Tehdy i dneska. Jisté je, že i dnes je někde nový Adolf. Zatím malý, bezvýznamný, vysmívaný. Ale je. A půjde-li to takto dále, jeho chvíle přijde. A on to ví. Problém je, že to zase odskáčeme i my. Celá Evropa.

    OdpovědětSmazat
  5. To je ale blabol !!! Americane pry budou litovat vytrzeni ze sve vlastni zeme??? Pane Roberts vy jste zdivocelej Evropan Vasi predkove prchali z Evropy kvuli cemukoliv[ zlocin ,hlad ,politicky utlak, dobrodruzstvi ] Dobre situovany Evropan nebude opoustet svuj dobry domov a nebude muset zabijet mistni obyvatele aby tam mohl spustit ten svuj zdivocelej Evropskej masakr.
    Pane Roberts v Americe jsou vsichni pristehovalci mimo mistnich indianu.
    Kazdy tam prisel drive ci pozdeji.
    Pane Roberts Vy jste zoufalec . Vy si myslite ze co bilej pristehovalec ucinil -ze dobre ucinil??
    Pane Roberts Vy jste bilej nadclovek.
    Takze proc mluvite o sve vlastni zemi?? Mozna jste se tam narodil ale Vase vlastni zem to neni -tu jste ukradl silou!!!
    A pak ze nam liberalni dzentlmani mejou mozek -a co delate Vy pane Roberts???
    Zarathustra

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy 2:20 a vám podobní naprosto hloupě mistrujete historii. Co se stalo před mnoha generacemi, současnost nemůže odestát. Někteří napadáte P. C. Robertse, který se zcela racionálně vyjadřuje k současnosti. Z toho laskavě vycházejte a prázdně neplácejte.

      Smazat
  6. Hlupák se poučí z chyb vlastních, chytrák z chyb druhých.
    Protože USA a potažmo celý západ měl a stále má bezpočet příkladů toho, jak multikulturalismus nefunguje, přesto sveřepě na něm trvá, vybočuje i z kategorie hlupáků. (O chytrácích nemluvím).
    A skutečně, jenom namátkové příklady idiocie západních politiků a jejich voličů. Vědělo se, že nejméně 90% migrantů jsou primitivové bez pracovních, a co hůř, i bez základních hygienických návyků, ale přesto trvali a stále trvají na jejich dalším importu.
    Vědělo se, že se v řadách migrantů nezřídka nacházejí teroristé, přesto migranti neprověřují a usiluje se o odzbrojení domácí populace.
    Má cenu pokračovat? Vždy, když se mi něco nepovedlo, jsem se za to styděl. Současní politici i jejich voliči se v malérech doslova vyžívají. Čím víc něco poserou, tím víc se tím chlubí. To skutečně vybočuje z měřitelnosti lidské debility.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mýlíte se, hlupáci se zpravidla nepoučí vůbec, opakují stále stejné chyby a pokaždé se podivují nad nešťastným výsledkem. Viz někteří prekabátění komunisté - pořád stejné postupy (cenzura, zákazy činnosti) a furt jim to nedochází ...

      Smazat
  7. Cesti prdelkove prevzali liberalismus z Juesej a ze nemame pomery jako v tam za to vdecime odmitnuti migrantu!
    V USA jsou to dusledky liberalismu, prevraceneho rasismu a velkych socialnich rozdilu. Aby hegemon zeslabnul, musi byt rozlozen zevnitr sam sebou. On rika, ze to delaji Rusove, Cinani, Iranci. Je stizen paranoiou. prohanosti medii a politiku. Nicemu uz neni mozne verit. Zeme se zmita v chaosu a strileckach, nase media o tom ani muk a mluvi o protestech v Chabarovsku kvuli zatceni mafiana z podezreni objednavky vrazd svych odpurcu. To je prece absurdni, neskutecne! Na tyhle lzi a manipulace verejnosti taky dojedeme! Pirati nam zmarili ksefty s Ruskem a Cinou za desitky miliard a kreteni je zase budou volit.
    Cesku asi neni pomoci, je ochromene a zblble masazi medii od sametu.

    OdpovědětSmazat
  8. Dusledky liberalismu. USA jsou ve stadiu zahnivajiciho imperialismu jak rikali komuniste prilis brzy. Ted je to realita. Nic nevrati ten vyvoj zpet diky politicke korektnosti a liberalismu. Par indoktrinovanych uchylnych mensin, ktere ovladly media, politiku a protlacily tyto zrudnosti do spolecnosti za ucelem znicit stary rad a tradice.
    U nas tomu musime celit, i kdyz opozici oznacuji za nedemokratickou. Sami jsou hateri, lhari a podvodnici!!!! Nesmime si nechat vzit nasi svobodu mysleni, vyjadrovani alespon v privatu, kdyz uz media nam nepatri a slouzi cizim zajmum!

    OdpovědětSmazat
  9. Ale zásadní je to, že to vlivné a bohaté osoby v pozadí té Demokratické strany nedělají jen v USA, ale také v Evropě, Austrálii, Rusku, Honkongu atd. Ano bohužel i v Rusku, Srbsku, Moldávii, Arménii jsou liberasti a neziskovky. Všude používají stejné prostředky -neziskové organizace, málo viditelná korupce formou finanční závislosti lidí na jimi ustanovených institech a funkcích, nálepkování (xenofob, rasista, homofob, atp.), podpora masivní migrace, prosazování menšin, LGBT, genderové agendy (proti rodině a omezení bílé porodnosti), vymývání mozků mladší generaci, cenzura pod pláštíkem boje proti fake news a nesprávným názorům...Útok je veden za vlády US demokratů i prostřednictvím embasád, které vypisují finanční granty pro neziskovky migrační, LGBT, genderové a cenzurní. Bažiny a jejich Demokraté v USA a v Evropě mají pod kontrolou sdělovací prostředky a vedoucí politické síly v těchto zemích ( v cestě zatím stojí Donald).

    OdpovědětSmazat
  10. Ano pane Dany, popsal jste to dobře. Jenže každý smýšlí podle toho co je. Pokud patříte k lidem co chtějí vyváženou společnost, je pro Vás stát jako velká rodina. Pokud jste parazitického smýšlení, je pro Vás rozhodující jen vlastní prospěch, bez ohledu jak to dopadne. Podle toho co ve společnosti převažuje, to se i děje. Nic nového pod sluncem.

    OdpovědětSmazat
  11. Škoda, že nejsme trochu více ,,primitivní", dokázali bychom bránit své hranice i kulturu. Některým lidem bych doporučil alespoň roční stáž u nějakého zapadlého kmene, kdesi v pralese.

    OdpovědětSmazat
  12. Území USA patřilo indiánům, jako takové bylo ukradeno, okupováno, původní obyvatelé byli z části vyvražděni, z části nahnáni do rezervací. To, že totéž provádí Černoši, tamním bělochům je tedy v duchu těch nejlepších amerických tradic. Ukrást co se dá a nehledět na oběti. Proti indiánům mají běloši obrovskou výhodu v tom, že by se mohli bránit, kdyby si zachovali vlastnosti původních osadníků. Ti si ovšem byli v každém okamžiku vědomi, že při těch loupežích půdy atd. bojují o život, ti současní američané si myslí, že soupeř je natolik kultivovaný, že bude respektovat jejich normy a způsob života. Nebude, jak tam, tak nikde jinde, čeká nás cesta do pravěku. Pokud si včas někdo neuvědomí, že kmenové území je třeba hájit, stejně tak jako příslušníky svého kmene, na tom se za celá staletí nic nezměnilo.

    OdpovědětSmazat
  13. Domnívám se, že "politika" multi-kulturalismu je jen jiným (dalším) nástrojem mocných (zde US Deep State) k tomu, jak odvést vnímání důležitějších společensko-ekonomických problémů, kterým společnost čelí.
    Např. pozvolnému ekonomickému úpadku a tedy i úpadku životní úrovně širokých vrstev, stále vyšší nerovnosti v dostupnosti sociální péče (např. dostupnosti kvalitního vzdělání, důstojného bydlení, zdravotních služeb, bezpečnosti civ. obyvatel ...).
    Tím, že se do společnosti uměle zavádí zdroj dalšího pnutí, je (zřejmě) podle protagonistů "multi-kulti" efektivně kanalizována pozornost lidu obecného a jeho vědomé úsilí o nápravu původních problémů.
    V případě USA to vše ještě dál umocňuje jejich "tradiční" vypjatý důraz na individuální úspěch, aniž by byl doprovázen pěstováním morálních hodnot.
    Není proto divu, že "papiňák" masové frustrace, kdy mnoho z toho, co dřív bylo a dnes jde do kytek, vybuchl.
    A i ten výbuch je dokonce zneužit pro jejich vnitřní polit. boj, v němž o možnost nápravy nahromaděných problémů nejde ani náhodou.

    OdpovědětSmazat
  14. To, co píše Graig Roberts jsou naprosté bláboly. Žádný multikulturalismus, tedy tlak, abychom se vzdali "našich" hodnot neexistuje.

    Ještě nedávno jsme o USA četli, že jsou melting potem, tedy tyglíkem, v němž se přistěhovalci přetaví na pravé Američany. To rovněž není pravda, protože národnostní skupiny si, navzdory tyglíku, zachovávaly svoje zvyky, jazyk i tradice. Každé velké město melo svůj China Town, nepřetavili se Židi ani Irové a dokonce ani Češi se svým Sokolem a divadlem.

    Kanadský "multikulturalismus" se týká vytvoření podmínek, které usnadní asimilaci příchozích ve společnosti. Má u starousedlíků podnítit zájem o příchozí, o to jakou kulturu sebou přinášejí.

    V USA vybublávají na povrch problémy spojené s chudobou a rasismem. Vše se kombinuje s kulturou násilí, kterou USA šíří prostřednictvím filmů, počítačových her i skutečných válek.

    Účastníme se válek i zabíjení, dovážíme brutální policejní metody (střílení, honičky s auty a vytěsňování aut ze silnice) a naprosto idiotsky chceme dát do ústavy právo na držení zbraně. Jakýsi český II. dodatek ústavy.

    Výsledkem bude spokojenost prodejců zbraní a dutohlavých senátorů. Na druhé straně bude neschopnost podniknout jakýkoli krok až bude obětí střelby příliš.

    Z USA dovezeme i výmluvu, která ospravedlňuje použití zbraně: Policista se bál o vlastní život.
    V "prozbrojené" společnosti si policista nikdy nemůže být jist, že pohnutí rukou není začátek tasení koltu a tak vypálí první.

    V Česku prakticky žádné uprchlíky nemáme. Dovážíme ekonomické migranty z Ukrajiny a možná odjinud nějaké další sezónní pracovníky. Máme asi 300000 cikánů (neboli Romů), kteří představují asi 3% populace ČR.

    Zločiny, tedy malé i velké krádeže, znásilňování i vraždy, které se na našem území odehrávají má na svědomí především bílá populace vyznávající křesťansko judaistické hodnoty.

    Nedávno dostal "zločinec" nepodmíněný trest za krádež několika housek. Co na tom, že trestný čin je zatím limitován částkou 5000 korun (mluví se o zvýšení na dvojnásobek), lupič byl v podmínce, takže nakonec zaplatíme tisíce za jeho uvěznění. Pořádek musí být. Tedy alespoň někdy.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hezky jste to popsal! Souhlasím s vámi.

      Smazat
    2. "Zločiny .....má na svědomí bílá populace". No a kdyby se k nám otevřely dveře pro migranty, tak k nim přibudou ještě jejich zločiny , sociální problémy, delší fronty u lékařů, protože ti by s nimi asi nepřišli a problémy třeba s no-go zónami, které mají např ve Francii. A tam právě různé tlaky o liberálů existují, viz třeba Gatestone institut. A z Francie je k nám blízko....

      Smazat
    3. Pane Jírovče, navrhujete odzbrojit řádné občany - zatímco zločinci na zákonná omezení kašlou a ozbrojí se "na černo"... policisté se nesmí bát o své životy a (podle vás) mají střílet teprve až je drbani usmrtí... Zločinec smí ohrožovat lidi šílenou jízdou, ničit přitom cizí majetky, třeba i někoho usmrtit nebo zmrzačit... ale hlavní přeci je při překonávání odporu zločince neponížit a nepoškodit...

      Na životech ani na sebeúctě přepadaných a rabovaných řádných občanů přeci nezáleží... jsou to jenom běloši, že?

      Za mimořádného stavu vždy platila mimořádná opatření a mimořádné tresty. Dokud byla USA zemí společenského pokroku, pak například za velkého zemětřesení, které zlikvidovalo San Francisko 18. 4. 1906, byli dopadení rabující na místě stříleni, věšením se nikdo nezdržoval.

      Dnes vlády USA doporučují před zločinci pokleknout a darovat jim vše, o co si řeknou... Jste s tím doopravdy spokojen? JÁ NE!

      Smazat
    4. Cituji Pavla Chrastinu k policii:" Ve Spojených státech je policie trochu jiná, než na jakou jsme zvyklí v Evropě. Za prvé, každý tam může mít zbraň, to znamená i zločinec. A americký policista musí s touto hrozbou počítat. Pobýval jsem v té zemi tři roky a hned po mém příjezdu jsem od krajanů dostal školení, jak se chovat, když mě zastaví dopravní hlídka. Nevystupovat z auta. Nedělat takové pohyby, které by mohly vypadat, že vytahuji odněkud zbraň. A samozřejmě na slovo poslechnout všechny pokyny. Toho roku, kdy jsem tam z Austrálie přijel, nejrůznější vrahouni a grázlové prchající před spravedlností zabili celkem 176 policistů ve službě. Od té doby se americkým policistům a jejich metodám nedivím."

      Smazat
    5. Pro 18:10 Nelze porovnávat USA s námi a naší kulturou v oblasti držení zbraní. V Evropě (mimo Balkán, ten byl pod nadvládou Osmanů je nám dost vzdálen) vždy existovala speciální skupina lidí, která byla odpovědná za ochranu ostatních. Na začátku to byli nejsilnější bojovníci, pak se z nich konstituovala šlechta. A jen ona směla nosit zbraň. Jako symbol se stal meč. Nástroj určený výhradně k zabíjení lidí. Ostatní zbraně nosit nesměli, ani nic, co by zbraň mohlo připomínat. Ani luk, protože i lov byl vyhrazen šlechtě. Postupně se z ozbrojených družin vyvinula vojska. Napřed nájemná ale od 18. století národní armády a k nim přibyla policie. A tak to funguje v podstatě dodnes. V Americe to bylo jinak. Tam šel osadník do divočiny napřed sám a sám se musel postarat o bezpečnost svojí rodiny a skupiny. proto museli být všichni ozbrojeni. Zákon za nimi přišel až později. Proto dodnes volí šerify. Obsazené území bylo napřed "teritorium" a ž po splnění daných podmínek se stalo státem a bylo přijato do Unie. Zkuste si najít výborný film "Život a dona soudce Roy Beana" s Paulem Newmanem v hlavní roli. V mimořádných situacích Evropané vyhlásí stanné právo (mimořádný stav) a tam to funguje jak popisujete. Ale pod taktovkou a v režii policie a když je nutné tak i armády. Bylo to tak ve Francii, v Německu, u nás za Heydrichiády, v Rusku za války občanské i Vlastenecké. Ale nikdy nedošlo k ozbrojení obyvatelstva. Po povstáních bylo vyhlášeno období, kdy byla povinnost všechny zbraně odevzdat. Pak hrozily citelné tresty. Řešení v našich podmínkách je osvědčené a funkční. Jenže problém je jinde - vrazi, zločinci a raubíři jsou omilostňováni, jejich zločiny bagatelizovány nebo rovnou tutlány. A pravomoci pravomoci policie a soudů omezovány. Policisté jsou doslova zastrašováni a vyhazováni z práce v případě, že zasáhnou. O adekvátnosti nejvíce křičí ti, kdo zákon porušují a média jim jdou na ruku. Ano, plivla jsem na policistu a ukázala mu "fakáč", ale on mě neměl co fackovat (zfetovaná osmnáctka minulý měsíc). Řev v médiích a policista je na dlažbě. A s jídlem roste chuť. S mírou beztrestnosti roste i kriminalita a s ní volání po ozbrojení davu (pod bohulibou záminkou ochrany osobnosti) a dále po vládě silné ruky. Ukázkově to bylo zorganizováno na přelomu 20. a 30. let v Německu. Ale koncentráky pak sloužily jiným účelům, než zaligrování zločinců. I to je známo. Ozbrojení davu nic neřeší. Posílení pravomocí policie a důsledná rovnost před zákonem! Padni komu padni.

      Smazat
  15. Neřekli nám nic, ale my už víme.

    OdpovědětSmazat
  16. Giles Milton napsal knihu Bílé zlato (vyšla u nás v r. 2004) podle skutečného životního příběhu skutečného bílého otroka, Angličana, který po návratu z Afriky do vlasti sepsal svoje paměti. Ty pak byly poprvé knižně vydány v roce 1740. A to také bude, ten pravý důvod, proč se ona kniha tak těžko shání – neměli bychom se přece dozvědět, že běloši byli muslimskými hrdlořezy přepadáni ve svých domovech při pobřeží Evropy od Řecka po Island, nebo že byly přepadány jejich lodě, ať už rybářské nebo obchodní, plující z Evropy či z Ameriky. Neměli bychom vědět, že byli ze svých domovů a lodí unášeni, poutáni okovy, prodáváni na otročích trzích v Maroku, Alžíru, Tunisu a Tripolisu jako zvířata, že byli mučeni, sadisticky zabíjeni, drženi v příšerných podmínkách, vystaveni krutému zacházení a podrobeni nekonečné vysilující dřině, nebo bitím a mučením nuceni ke konverzi na islám.

    Kdybychom se to dozvěděli, možná bychom přehodnotili svůj pohled na dějiny otrokářství, které je nám vykládáno tak, že jen a pouze běloši byli otrokáři a jen a pouze černoši byli otroky. Možná bychom také poopravili svůj pohled na kolonialismus a vinu bílého muže. Možná bychom si pak pomysleli něco v tom smyslu, že ano, Evropané okupovali severoafrické muslimské země, ale patří jim to, protože tyto země po dobu 300 let vysílaly svoje lupiče a piráty, aby terorizovali bílé Evropany všude, kde na ně narazili.

    Z knihy se ale dozvíme i další fakta, která nám nejsou běžně předkládána k vědění: Arabové sice také podnikali výpravy do střední Afriky za účelem pochytání nebo výkupu černých otroků. Měli však zájem především o velmi mladé černochy, případně o děti, protože je sice zotročovali, ale ve zcela jiném smyslu, než bychom si mysleli. Černoši byli určeni k přípravě ve speciálních školách, kde z nich vychovali sadistické dozorce otroků a kruté a krvelačné členy sultánovy osobní gardy. Tito černoši pak byli sultánovi fanaticky oddáni.

    OdpovědětSmazat
  17. Pane Pivoňka ano to je pro většinu lidí neznámá historie a to je velmi špatně, protože zůstává jednostranný pohled. Ovšem nejde z těchto důvodů ospravedlňovat kolonializmus. Přes to že nikdo z naší rodiny nebyl aktivní v KSČ si myslím, že to jak pomáhaly zaostalým zemím byl nejlepší způsob. To co se v současnosti děje je KATASTROFA. SNB.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.