Reklama

pátek 28. srpna 2020

Petr Hampl: Jsme svědky revoluce nebo rozpadu?

Petr Hampl a -rp-

28. 8. 2020  PrvníZprávy

Výraz revoluce je s posledními událostmi v západním světě poměrně častá. Násilné nepokoje, zapalování budov, přebírání moci v celých městských čtvrtích… to vše lze najednou provádět beztrestně.

(Na snímku hořící americký Seatel, kde radnice ustoupila teroru)
Jsme svědky strhávání soch, případně jejich horečnatého stavění – obojí znamená změnu režimu. Jsou zpochybňovány úplné základy všech předcházejících životních stylů a základy lidské osobnosti, včetně záležitostí tak naprosto základních jako pohlaví. Rozvrat soudnictví dosáhl takové úrovně, že už se ani nepředstírá, že jsou na všechny skupiny obyvatel uplatňována stejná pravidla. A dalo by se dlouho pokračovat. Někteří tedy hovoří o revoluci, a dokonce se objevilo přirovnání současného dění k ruské bolševické revoluci roku 1917.

Jedná se tedy o revoluci? Nikoliv, narážíme na jiný jev. Na něco mnohem horšího. A na něco, co vyžaduje jinou reakci.

  • Za prvé. S každou revolucí souvisí změna moci. Společenská vrstva či skupina, která byla dosud v podřízení roli, se dostává nahoru. Neurození povstávají proti urozeným. Chudí proti bohatým. Mocní proti bezmocným. Jenže v tomto případě nevidíme snahu o změnu mocenských poměrů, nýbrž o utužení a zpřísnění současné nadvlády nad těmi dole.
  • Za druhé. S revolucemi souvisí nastolení nové vlády. Třeba při již zmíněné bolševické revoluci byla křehká demokracie po pádu carského režimu nahrazena vládou leninské strany. Nový způsob řízení společnosti, nové ekonomické poměry, nový způsob rozhodování, nová kultura… prostě vstup do nové etapy.

Hampl: Je v našem zájmu plést se do čínsko-amerického konfliktu?

Dnes nejsme svědky vstupu do nové etapy, nýbrž zhroucení. Ještě, než je pořádně zavedeno třetí a čtvrté pohlaví, už tu máme desítky dalších. Ještě, než byl zelený nový úděl uveden do života, už tu jsou mnohem radikálnější požadavky. Neexistuje žádná hranice, která by nemohla být překročena. Kanibalismus? Rituální pojídání výkalů? Nic není nemyslitelné, žádné dno není dost hluboko.

A jak to celé tedy skončí? Jak to kdysi popsal americký sociolog Petr L. Berger. „Cyklus dekadence je u konce, když se náčelník barbarů prohlásí králem, a nastolí vlastní pořádek.“

I když to ještě působí dojmem, že současné elity pevně drží moc, ve skutečnosti se už hraje především o to, kdo bude jejich nástupcem. Jestli muslimští migranti nebo nějaká skupina buranů vzešlých ze západní civilizace. Případně jak bude bývalý západ rozdělen.

36 komentářů :

  1. A opět za tou hrozící zkázou stojí ultralevicový mor. Tentokrát, ne rozdíl od starých, vymírajících komoušů mladí, nastupující progresivisti. A opět to povede ke zmaru a úpadku jako pokaždé v historii kdekoli ve světě. Nás, demokraty a svobodné občany, za pár let nic dobrého nečeká.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To, co sledujete v USA nemá nic společného se skutečnou levicí, to je kolektivní idiocie znuděných a frustrovaných bílých pologramotů a černých negramotů, placená a organizovaná nadnárodními fašistickými korporacemi...

      Smazat
    2. 12:34 To se vzpamatujte to nemá nic společného s levicí nebo komunismem. To právě podporují ti co si říkají demokraté a záminka je rasismus.

      Smazat
    3. Vy 12:34, kdybyste o komunistech jen trochu něco věděl, tak by vám bylo jasné, že to co dnes je nazýváno levicí oni, zejména po získání moci, brali za své úhlavní nepřátele. Za Stalina pro ně měli Gulagy ...

      Smazat
    4. Odkdy je neoliberalismus (tedy korporativní fašismus) ultralevicový? Zkus mudrovat jen nad tím, čemu fakticky rozumíš. Třeba nad sklenicí piva.

      Smazat
  2. No, ono s revolucí je to výdycky stejné. "Ať zhyne starý podlý svět!" A on zhyne a na jeho místo nastoupí nový, ještě podlejší.

    OdpovědětSmazat
  3. Co je za oponou koronaviru?
    https://ac24.cz/-/co-se-skutecne-deje-na-pozadi-globalni-pandemie-?redirect=%2F

    OdpovědětSmazat
  4. Revoluce, to je mocnými organizovaná změna poměrů v zájmu mocných rukama a na účet bezmocných, vše s nejistým výsledkem. V případě, že se revoluční záměry mocných zdaří, veškeré přínosy revoluce jdou do jejich kapes a veškeré náklady jdou na účet revolucionářů. Ukázkou nezdařené revoluce je zřejmě VŘSR, která měla rozložit Rusko, zlikvidovat ruskou šlechtu a umožnit organizátorům a financiérům revoluce převzít moc v Rusku a otevřít jim tak vysněný přístup k bohatství Ruské země. Zvítězily ovšem síly, které revoluci vzaly vážně a organizátory a jejich poskoky ze země vyhnaly. Do jejich čela se postupem času dostal Stalin, který dílo zkázy záměrů organizátorů dovršil. Tím si na věky vysloužil jejich zuřivou zášť a nenávist.
    Nevím sice, jak pevně současné "elity", resp. klub přestárlých, úchylných psychopatů, drží neoprávněně uzurpovanou moc a nakradené bohatství, ale jejich nadvláda, založená na beztrestném a bezbřehém rabování všeho a všech, je moderně vyzbrojeným a prosperujícím Ruskem a moderně vyzbrojenou a prosperující Čínou, dramaticky ohrožena. Proto, jako již mnohokrát v historii, nastupují na scénu strašliví nepřátelé, jaké svět neviděl, kacíři, čarodějnice, teroristé ..., proti kterým je třeba se za naše peníze a krev pod vedením a ve prospěch oněch nemocných mocných bránit. Ale svět se změnil, a tak je pravděpodobné, že zkostnatělá schémata revolucí, genocid, fašistických diktatur a válek již těmto úchylům nebudou k dispozici a oni zajdou spolu se svými úchylnými pořádky.
    Ale jak dlouho to ještě bude trvat, co to bude stát a jak bude vypadat svět až zmizí i smrad, který po zániku nadvlády úchylů zbude, to je otázka.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:41
      Naprostý souhlas, ale je třeba nechat zmizet i ten Stalinův smrad a čínský systém sociálního kreditu

      Smazat
    2. Doplněk k 13:41
      Jsme svědky rozpadu a úpadku moci nemocných mocných, kteří se tomu snaží zabránit jimi organizovanou revolucí. Je to náhražka za velkou krizi nebo velkou válku, kterými obvykle řeší problémy systému a které se jim prozatím zorganizovat nepodařilo. A to i přes to, že se hodně snaží.

      Smazat
    3. Co je to čínský systém sociálního kreditu, to nevím, ale s tím "Stalinovým smradem" bych byl velmi opatrný. Domnívám se, že Stalin, mimo výše uvedeného, položil základy dnešního Ruska a Putin jeho práci v rámci možností rozvíjí a pokračuje v ní. A jak bylo někde napsáno, souhlasím s tím, že "Stalin nezmizel v minulosti, ale rozplynul se v budoucnosti".

      Smazat
    4. A - tvůj smrad -anonyme 15.55 - zmizí z diskuzí - kdy? Doufejme že už brzy."Systém sociálního kreditu" je co? Když se všem lidem měří sociálně stejně? Například když všichni mají přístup ke vzdělání, nárok na bezplatné lékařské ošetření, právo na práci a důstojné bydlení? Vycestuj do USA - tam se žije přepychově, a žádný "stalinův smrad" tam zaručeně není.

      Smazat
    5. Ledacos se dá pochopit. Odpor k starému a překonanému. Časem přijde vystřízlivění. Třeba i takové, že někdo prohlašuje, že má 35 pohlaví. Fajn. Vleze se mu do "trenek" a ... hele ...!
      Každá revoluce byla o něčem. Průmyslová o změně způsobu výroby, Velká francouzská o feudalismu a občanství, USA, SSSR a revoluční proces zániku koloniálního systému. Vše však mělo nějakou ideu, jednotíci myšlenku ... . Anarchisté v té či oné podobě byli vždy po ukončení revoluce nejprve vytlačeni na okraj společnosti a pak tim či oním způsobem likvidováni. pro nový řád byli nepřípustní.
      V tom co se děje dnes nenacházím jednotící myšlenku, či ideový základ. Pouze zmar a anarchii. Snad by to šlo trochu přirovnat k pubertě. Sice nevím co chci, ale vše co mne předcházelo je špatně.

      Smazat
    6. 17.48 Radeji necestuj mohou te zastrelit .Co to meles nejsi nahodou ten z mocalu s komary? Vzdyt 50 % nema usetreno 1000 $ 40 milionu na poukazkach na spatne zradlo? Vse mele jen ze setrvacnosti a negro spolecnost si to chce vystrilet a vypalit podporovana bilymi snemi Howgh

      Smazat
    7. Anonymní28. srpna 2020 20:02
      Domnívám se, že ti účastníci Vámi popisovaným dějinných zvratů, také nevěděli, že právě probíhá Velká francouzská, nebo Průmyslová revoluce. Dnes jsme na tom jinak, informovanost je mnohem větší, takže něco můžeme tušit. Vždy jde o moc a ty revoluce jsou příhodným postupem, jak si ji udržet.
      Domnívám se, že v současnosti jde o globalizaci, tedy o totální moc. Globalizátoři buď nastolí přiznanou totalitu a moc si udrží, nebo se jim to vymkne a vrátíme se ke koncertu mocností. Řekl bych, že pro občany je globální totalita horší. V multipolárním světě, je větší šance na nastolení demokracie. P.K.

      Smazat
  5. Mno, všichni disidenti si můžou gratulovat k tomu, že jimi nastolený režim víceméně kopíruje svou existencí ten minulý. Od aktivistického nadšení polistopadových dní přes devadesátá zločinná léta, sarajevský atentát, tedy boj rádoby reformního křídla liberálů s těmi konzervativnímu, až k dnešní normalizaci, fízlování, udávání a kariéristické kádry, ať už v podobě veřejného demonstrování "těch správných názorů" či elfování, nezikovkaření atd. Dá se očekávat, že za těch cca jedenáct dalších let to celé klekne a ti, kteří jsou dnes vynášeni na piedestaly, z nich budou sraženi až do pekel.

    OdpovědětSmazat
  6. Pěkně to západní kapitalisti ve své nenažranosti podělali ! Zlatý socializmus za Husáka !

    OdpovědětSmazat
  7. Naši předkové říkali : " Co jste si uvařili, to si musíte sežrat." A měli pravdu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nojo a co by předkové řekli, když něco navaříš a sežerou ti to cizinci.

      Smazat
    2. Anonymní28. srpna 2020 17:22
      Od každého se lze něco naučit. Ti cizinci učí moudrosti: Co sežereš, to ti nikdo nesebere. P.K.

      Smazat
  8. Na USA připadá pouze 5% obyvatel této planety, ale tato hrstka spotřebovává 50% surovinových zdrojů této planety. Proto se domnívám, že je v zájmu celé planety, když tato země zlikviduje sama sebe. Výsledkem může být zdvojnásobení životní úrovně ve zbytku světa. Jen tak dál naši američtí přátelé, jen pokračujte ve své samolikvidaci, držím vám palce. P.S.: nevzali byste si k sobě svého místního gauleitera i se všemi pomocníčky, kteří doteď udržují vaši nadživotní životní úroveň i na úkor Česka?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. obávám se, že v daném případě nepůjde aplikovat zákon Lomonosova-Lavoisiera a že se životní úroveň zbytku světa nezdvojnásobí :-)

      Smazat
  9. Sorry Petře jako, ale jací barbaři?? Takhle: Možná že se i najde náčelník, co mu bude umožněno prohlásit aspoň načas se za krále na nějakém tom spáleništi (ostatně za soft a demo verzi bychom mohli pokládat třebas Šakalšviliho v Oděsse - to je jen blbý vtip). Ale propánakrále, ti historičtí barbaři byli reálná autonomní síla. Nenamluvíte mi, že třeba Attilu Huna si už tehdá pěstoval globální prediktor (nic proti němu). Kdežto ti dnešní potenciální barbaři, to je opravdu jenom kultura ze zkumavky.

    OdpovědětSmazat
  10. Jak si pana Hampla velmi vážím a jeho články rád čtu, tak k tomuhle článečku musím říct: "Bohužel, jen kecy."
    Autor ve svých statích obvykle nastíní vývoj a možná východiska (nebo záchodiska), ale dnes jen omílá mnohokrát řečené a napsané.
    Vážený autore, občas se stane každému, že honem neví co říct nebo napsat. V tom případě je lepší být potichu. a počkat na inspiraci. Nebo být velmi lapidární a zkrátit svůj projev na minimum ve stylu "jsme v hajzlu a není kam utéct".
    Pane Hampl, opravdu vás rád čtu, ale méně je někdy více. Držím vám palce, ať máte stále dost inspirace, myslím, že sluníčkářská eurolůza vám jí poskytne víc než dost a my si hodně a s gustem počteme. Ale dnes se vám to trochu vymklo...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:49 buď jste nečetl dost pozorně, nebo ne dost chápete psaný text. Pokud vám je oněch 12 řádků příliš dlouhých a nenacházíte v nich nic o budoucnosti, není vám pomoci. Je mi líto.

      Smazat
    2. Mně ten článek nepřijde tak nedokonalý: k prognózám je potřeba znát výchozí situaci. Ta je popsaná. Není zde jednoznačná prognóza, sám autor článku víceméně přiznává, že to neví, alespoň tak to chápu.

      Smazat
    3. To 1:33: Ale jinak se cítím dobře a s OČTŘ komunikuji.

      Smazat
  11. Říká se ,,život je boj" ale kdo v boji zbraň svojí odloží, život položí !

    OdpovědětSmazat
  12. USA se úspěšně rozkládají zevnitř. V Česku je v masmédiích ten druhý a ještě odpornější americký skandál "Wayfair Gate" utajován ještě důkladněji, než-li "Pizza Gate". Mimochodem, na sjezdu demokratů byl hlasatelem americké morálky právě jistý Bill Clinton :-)

    https://aeronet.cz/news/skandal-wayfair-gate-otrasa-americkym-deep-state-silneji-nez-kauza-pizza-gate-svetove-pedofilni-elity-si-kupovaly-zmizele-a-unesene-deti-nabizene-online-a-maskovane-za-extremne-predrazeny-nabytek/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jeden suchý a věcný vtip od Stalina: „Vždycky jsem si myslel, že demokracie je vláda lidu, ale právě soudruh Roosevelt mi jasně vysvětlil, že demokracie je vláda amerického lidu.“ :-)

      Smazat
  13. Vrátil jsem se na začátek této „pandemie“, abych prozkoumal kořen podvodu.
    https://beforeitsnews.com/eu/2020/08/ive-been-going-back-to-the-beginning-of-this-pandemic-to-examine-the-root-of-the-fraud-2660479.html

    OdpovědětSmazat
  14. Vše je při starém, vládnou a vládnout budou pořád ti staří, ty staré struktury vlastnící světový finanční systém a jím ovládají a vlastní i zbytek.
    A ti opičáci, co běhají po ulicích pro obveselení středního stavu, jsou jen prostředek pomíjivé hodnoty a krátké respirační doby k přenosu majetku střední třídy k těm majitelům svět.fin.systému...
    Z těch poloopic a zdivočelých buzerantů žádná třída nových vládců planety nevznikne.
    Až přestanou být potřební, nějaká umně zhotovená vakcína proti zpackané chřipce je vyřadí z oběhu...
    To, co zachvátilo americká velkoměsta plná degenerátů a asociálů, není žádná revoluce, to je sionisty sponzorovaný festival dekadence a beznaděje cynické a bezduché západní konzumistické civilizace, ovládané sionistickou finanční mafií, která už neví sama co se sebou a proto si ze zoufalství pod zadkem řeže větev..."Had si žere svůj vlastní ocas"...

    Je potřeba vypálit všechny ty banky patřící té mafii, její majitele a menažery/nenažery vybít, jak myxomatózní králíky a vrátit se k národním státům a k jimi řízeným vskutku "národním" emisním bankám...To bude revoluce, nikoli tohle řádění idiotů všech barev, pohlaví, nábož. víry a politického přesvědčení...

    OdpovědětSmazat
  15. Jsem zastánce evoluce, revoluce vždy nakonec zklamaly. Věřím, že se podaří do výkonných orgánů propašovat odpovědné slušňáky neignorující sociální smír a národ. Potom stačí kontrola od nás všech a následná oprava chyb. K tomu ale potřebujeme obecné referendum a toho se pomazané hlavy dnes bojí, jako čert kříže.

    OdpovědětSmazat
  16. 10:22 Popsal jste to úplně přesně, jenom jsou to chazaři.

    OdpovědětSmazat
  17. Zdá se mi, že používáme teoretické hypotézy a ideologismy k popisu jevu, který má velmi konkrétní příčiny a důvody. Odehrává se v kultuře (USA), která je specifická a některé evropské politicko filosofické kategorie tam znamenají něco jiného.

    Ta země se vymkla z ekonomické, politické a kulturní stability.

    Zhruba od sedmdesátých let chudne.
    Mizí střední třída.
    Lidem klesají příjmy.
    Vzdělání je neskutečně drahé - zadluženost studentů roste.
    Sílí drasticky sociální rozdíly.
    V sociální oblasti se rozmohla deregulace.
    Korporace jsou všemocné.
    Mediální scéna se od zrušení Fairness komunikační doktriny změnila v politickou bojovou arénu.
    Sarah Palinová (Tea party) inspirovala averzi vůči elitám.
    Barack Obama nevyvodil důsledky vůči bankovním elitám za sekuritizaci hypoték.
    Mediální lež je více méně vnímána jako součást legitimního politického boje.
    Vysokoškolští studenti se orientují na různé programy (studies) spíše než na fakty zatížené discipliny. Vyznávají identitní politiku ve víře, že svoboda menšinám přinese svobodu společnosti. Je to dost pošetilé...v podstatě nahrazují tézi o třidním boji tézí svobody v sexuální identitě, právech etnik. Etc
    A to vše v situaci ošklivého boje dvou politických partají.

    Je to tragédie. Souběh těchto vlivů vyúsťuje v ošklivý chaos. Té země by byla škoda.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To sice nevypadá hezky z vašeho pohledu, ale USA jsou stále největší ekonomikou světa a technologicky nejvyspělejší zemí. Studium je drahé na soukromých školách, ale jejich školy tvoří řebříček deseti nejlepších. Možná tam je bordel, jenže to bylo v podobném duchu i v 60.letech. A řekl bych že mnohem větší, ale střední třída nejen že zůstala, ale se rozšířila a zbohatla. Hrozil i rozpad a nic takového se nestalo.

      Amerika je velká, ona to jako vždy vypufruje.

      Otázka: kam zmizel náš Honolulu? Obávám se nejhoršího. Florida 20 milionů obyvatel a 650 tisíc nakažených s Covid19.

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.