Reklama

středa 12. srpna 2020

Pokus o Majdan v Bělorusku: Filmové štáby mají napilno. Vyjde převrat? Lukašenko rozdrtil ve volbách opozici. Revolucionáři vycvičení v ČR. Dojde jako v Kyjevě i na ostřelovače? V cizí režii jako obvykle

Václav Danda
11. 8. 2020    ProtiProud

Václav Danda komentuje dění po prezidentských volbách v Minsku a vidí už ani nezastírané paralely s pučem "západních demokracií" na Ukrajině.

(Na snímku: fronta před volební místností v Minsku)
Do nedělních prezidentských voleb v Bělorusku vkládali globalisté velké naděje. Ne, že by si mysleli, že by mohla narychlo vybraná Sorosova loutka paní Cichanouská porazit prezidenta Alexandra Lukašenka. Tak naivní nejsou, ale volby jsou i tak skvělou příležitostí, jak rozdmýchat uhasínající plamínek revolty tamních "liberálů", na kterém západní tajné služby spolu s neziskovým sektorem pracují již přes dvacet let.

Drtivé vítězství Alexandra Lukašenka, který získal 80 procent hlasů bylo protikandidátkou pochopitelně prohlášeno za zfalšované - a známé nacvičené a dobře honorované představení pro západní publikum mohlo začít. Aktivisté napojení na západní penězovody, vyškolení a vycvičení pouliční revolucionáři společně s facebookovou mládeží, která touží po vzrušení tak jako všude na světě, začali od prvních okamžiků po vyhlášení výsledků napadat bezpečnostní složky podle scénáře, který se osvědčil nejen na Ukrajině.


Klapka, jedeme...


Běloruské tajné služby byly však na rozdíl od těch ukrajinských zjevně dobře informovány o přípravách na převrat; navíc opakovaný vtip už není vtipem. Vůdci opozice, často vyškolení i v České republice (o čemž svědčí různé programy Člověka v tísni, které se na přípravě běloruských kádrů dlouhodobě podílejí), dokázaly vytvořit zablokováním dopravy zdání lidových protestů. To jsou nezbytné kulisy pro to, aby mohly západní filmové štáby přinést tolik očekávané záběry z „bojových linií“ v Minsku. I přes tuto urputnou snahu, je ale každému jasné, že Bělorusko není Ukrajina.

Kyjevský Majdan, který jsme v režii západních tajných služeb a sorosových aktivistů měli možnost sledovat před šesti lety na Ukrajině, totiž mohl být úspěšný jen za předpokladu, že se ve státní správě najde dostatek zrádců, kteří se nechají uplatit ve prospěch pučistů. Ti se rekrutovali z mnohostranně podporované opozice a z „bojových jednotek“ Banderovců připravovaných několik let v Pobaltí.

Také do Minsku dorazilo mnoho profesionálních revolucionářů z Pobaltí a z Kyjeva a s nimi potulný Sorosův cirkus aktivistů a blogerů, zprostředkovávající společně se západními médií barevnou revoluci v přímém přenosu. Nechybí srdceryvné scény osamělých „bojovníků za svobodu“ potřísněných krví, klečích před policisty s ochrannými štíty v rukou. Dívky vkládající ozbrojencům za štíty květy a podobné předem zaranžované dojemné scénky určené pro televizní štáby a sociální sítě.



Hra s ohněm


Ve skutečnosti se nejedená o nic jiného než o zoufalou snahu rozvrátit spojenectví mezi Běloruskem a Ruskem a pomocí zinscenovaného převratu nastolit západní loutkovou vládu v Minsku, tak jak se to podařilo před šesti lety v Kyjevě. Strategická poloha Běloruska by v případě ovládnutí této země Západem (a NATO) znamenala samozřejmě vážnou hrozbu pro Rusko.

V poslední době začal Lukašenko pošilhávat po možnosti stát se mostem mezi Moskvou a Západem s tím, že by z této pozice mohlo získat Bělorusko především hospodářský prospěch. Putin ho několikrát upozornil, že si hraje s ohněm. Že ukrajinský případ prezidenta Janukovyče by ho měl varovat. Že když globalistům z Bruselu a Washingtonu podá prst, vezmou mu nejen celou ruku, ale nakonec mu půjde o život.

Dnešní snaha o státní převrat v Bělorusku zdaleka ještě neskončila, jistě se dočkáme ještě mnohých osvědčených kousků, jako jsou násilné útoky na policii, či mrtvých demonstrantů (jednoho Martina Šmída už ostatně mají). Nezáleží na tom, že podle zpráv z Minsku to byl najatý provokatér, kterému v rukou vybuchl granát, který chtěl hodit na policisty. Přibývá však zraněných policistů a včera byla zaznamenána i střelba na policejní jednotky.


Zasít rozkol


To vše ukazuje, že sorosovská komanda, která mají většinu násilných střetů na svědomí, půjdou osvědčenou cestou útoků na bezpečnostní složky a budou čekat na jejich tvrdou reakci - tak jako v Kyjevě. Pokud by se nepodařilo policisty a armádu vyprovokovat k razantnějším zásahům, jsou v záloze vždy připravení ostřelovači, jako jsme toho byli svědky v Kyjevě.

Ostatně odchod poražené protikandidátky Svjatlany Cichanouské, která ve volbách dramaticky propadla, do litevského exilu, svědčí o tom, že příslušné centrály mají v úmyslu hrát běloruskou kartu dlouhodobě, a jak ukázaly minulý týden v Bejrútu, bude se hrát v této postkoronavirové době už bez rukavic a na ostří nože. Jistě není náhoda, že právě Lukašenko pařil k nejdéle odolávajícím státníkům, kteří odmítli hrát koronavirovou kartu podle globálních not a celou akci Covid 19 dlouho okázale ignoroval.

Akce Minsk byla dlouhodobě připravována, ale s velkou pravděpodobností nepřinese kýžené plody v podobě pádu vlády tak jako na Ukrajině. Spíše půjde o to zasít do země rozkol - a tuto dračí setbu pomocí sociálních sítí a západních penězovodů živit. Nadšené reakce ČT srovnávající dění v Minsku se sametovou revolucí a s kyjevským Majdanem, jsou typické, příznačné a příslovečné.

Geopolitické karty na letošní podzim jsou v každém případě rozdány dosti divoce.



110 komentářů :

  1. Nelze váhat…

    „Ample Strike“ se má konat v září
    Ptám se, proč s námi Státy cvičí
    Budeme vždycky na oltáři
    nejhorších zájmů v zahraničí?

    S Turkem snad chceme dobývání?
    To mají být ta lidská práva?
    Žoldáky pouze kdosi shání
    ten, kdo se zcela odkopává

    Náš Velký Bratr k zemi klesá
    netouží vzdát se kolonií
    Dávno však nemá v rukách esa
    Hyeny jeho strašně vyjí

    Pompeo do Čech rychle pílí
    podpořit sluhu Vystrčila
    Pád impéria spěje k cíli
    proto ta křeč a akce čilá

    NATO než zkázu nenabízí
    vnitřně je dávno rozložené
    Pavlovi brzy úsměv zmizí
    zatím se na Hrad, panák, žene

    Stavidla příval nezastaví
    vždyť počet lidí bez míst roste
    Brzy to budou četné davy
    to mnozí z nás již cítí v kostech

    Nad Škodou Auto mraky husté
    už pěknou dobu temně visí
    Kdekomu brzy vyschne v ústech
    leckomu potom ztuhnou rysy

    Ne, žádná chřipka, o kolapsu
    můžeme mluvit – klidně směle
    Tomu, kdo dřív měl plnou kapsu
    zítra již bude kručet v těle

    Nesnáším kecy ušlechtilé
    jak že jsou Státy skvostné, správné
    Teď právě končí jejich chvíle
    a jejich obzor šupem tmavne

    Nehrbme záda, není před kým
    povodeň k našim prahům sahá
    Chápeme, čeho že jsme svědky?
    Jestliže ano, nelze váhat…

    OdpovědětSmazat
  2. Podstatný dotaz

    Ať Vystrčil nenabádá
    K čemu? Neohýbat záda
    Sám je ohnutý až k pláči
    Jistě, že i někdy stojí
    teatrálně, s chutí k boji
    Na pilu však strašně tlačí

    Před Čínou se směšně kasá
    (na něm americká lasa
    drží jak helvetská víra)
    Pomyslná první příčka
    čeká nejspíš na Petříčka
    jenž to v Plzni otevírá

    Copak? Značné uctívání
    kdy se před Pompeem sklání
    Služebníček boty líbá
    Myslíte, že připomene
    tři nálety? Jistěže ne
    To byla jen „malá chyba“

    Že na lidi bomby spadly?
    Přikryli je prostěradly
    Nad osvobozením jásá
    Poche zatím ruce zamne
    Bělorusům topí v kamnech
    Na dveřích má lístek: „Já sám“

    Pompeo dál chválí Hřiba
    že je práce bohulibá
    když mu někam stále leze
    Ocení ho, jak se snaží
    podpoří ho v další stráži
    Jeho vděk prý nezná meze

    Proti Číně, proti Rusku
    s Fischerem chce další schůzku
    Senát máme jaksepatří:
    Úslužný, kdy servilita
    vlastnost je, již pan Mike vítá
    S Pavlem souzní jako bratři

    Padnou slova k plynovodu
    Nord Stram dvě – a v tomto bodu
    Německu to není milé
    „Na Moskvu“ – Švejk opět zvolá
    Kdo že poroučí se z kola?
    Nějak se nám mění cíle





    Maas má zájem na migraci
    S plynovodem nervy ztrácí
    Přemožen je nelibostí
    Že jsou Němci náhle stranou
    že injekci nedostanou
    že Pompea Babiš hostí

    Jaké Pompeo má plány?
    Dostavět chce Dukovany
    Naše zájmy? Druhořadé
    Máme jednat, jak on velí
    takový vztah není skvělý:
    Sehnutý má kudlu v zádech

    Je to scéna z panoptika
    jež se mnohých loutek týká:
    Každá zpívá, jak je věrná
    Po zemi jak červ se plazí
    a já ptám se, moji drazí:
    Není čas jít od Inferna?

    OdpovědětSmazat
  3. Občanův vzdor

    Nezapínám si Českou televizi
    Platím jí. Ano. Je to povinné
    Čekám jen na to, až ten kanál zmizí
    a příval hnusu navždy pomine

    Železný, Wollner nebo Fridrichová
    štvou, aniž mají v rukou důkazy
    Páchnoucí stoka nikdy nevychová
    páchnoucí stoka čestné urazí

    Železný Jakub je teď plný zloby
    hrdinu z války hrubě pošpiní
    Fakta svým bludům hravě přizpůsobí
    o chrabrém mluví jako o svini

    Co by tak řekl Železného děda
    jak že je blátem vláčen Svoboda?
    Jeho vnuk zato za nezbytné shledá
    plivnout si na něj. Silně. Co to dá

    Za život dědy Svobodovi vděčí
    vděčnost se dneska ovšem nenosí
    Protekční spratek nezná nebezpečí
    za bezcenné má všechny étosy

    Diváka přece vůbec nezajímá
    jak na svět jistý Jakub nahlíží
    Ten má ctít kodex – to je jeho klima
    on zatím přibil reka na kříži

    Nechutné je to – navíc hodně trapné
    prý neví, proč je po něm nábřeží
    Masochistou je, kdo si tohle zapne
    Železný neví, na čem záleží?

    V Liberci stále čestný občan vězí
    Kdo? Konrad Henlein. Zrůda veliká
    O něm však Jakub neutrousí tezi
    o zločincích se pravda neříká

    V Ďáblicích K. H. Frank s Kubišem leží
    Železný s klidem kolem prochází
    Zda mu to vadí? Odpověď je: Stěží
    Zjevně jsou marné další dotazy

    Vypnutou nechám Českou televizi
    nechci se brodit tunou odpadků
    Proč platit toho, kdo dějiny zcizí
    a dělat, že je všechno v pořádku?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vlaštovičko černý ptáku
      co odlétáž na jih
      zvěstuj všem v těch
      kapitalistických krajích
      kde má dollar hlavní stan
      že my tady ruku v ruce
      pod prapory revoluce
      splnili jsme plán

      Smazat
    2. 13:11
      Cáry vlajky hvězdnatý po kopcích vítr vál.... to už začíná rezonovat a být aktuální!!!! 😉

      Smazat
    3. Nejsem tak nadaný jako Marek, přesto bych taky rád přispěl se svou troškou do mlýna, i když to není moje vlastní tvorba a nerad bych byl nazván plagiátorem - takže...."již chví se světa základ vratký, my ničím nejsme, buďme vším! Poslední bitva vzplála, dejme se na pochod"....

      Smazat
  4. Klasickým případem toho, co "dovede" tzv. Západ, je Ukrajina. Zničená a zdevastovaná země, země na okraji propasti. Je otázka, zdali chtějí Bělorusové spadnout do stejné žumpy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A nezapomenout na Libyi

      Smazat
    2. Jawohl !!! Za okupaci a násilí na východní Ukrajině může Západ

      Smazat
  5. Ekonomicky rozvrácená Ukrajina, kde penzisté bojují doslova o holý život, je velice špatný příklad! Běloruská životní úroveň není žádná veliká hitparáda, ale je zde pořádek, což na západě vadí!! Myslím, že se rozvrat v Minsku nepodaří a nebude následovat ukrajinský scénář, který už svět "nežere"!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Pořádek" je i v KLDR a na Kubě, "pořádek" byl i v ČSSR. Co to je proboha za argument? To má být ospravedlnění diktatury?
      A Ukrajina? K její nevalné úrovni z větší části přispělo "dobrotivé" Rusko, které ukradlo její území na východě a na jihu a udržuje "zamrzlou" válku, tak jak má ve zvyku, tak jak má ve zvyku i s jinými sousedy.

      Smazat
    2. 12:18-Lukašenko je kripl, o tom není žádných pochyb, ale ten jeho pořádek je furt lepší, než demokracie chazarů na Ukrajině, nebo to válčení v Sýrii, Líbyi a kdoví kde jinde, ty jeden argumente...

      Smazat
    3. TY si pleteš "pořádek" se "zlořádem", diktaturu s diktátorem a autoritativní režimy s vedoucí jedinou politickou stranou na čele. Nejsou to nuance jsou to velké rozdíly. Takže motat KLDR či dnešní Bělorusko s ČSSR je hloupé.

      Kdybys byl soudný, tak bys musel napsat, že dnešní mizerná životní úroveň Ukrajinců je způsobena nespravedlivým ekonomickým a politickým systémem, existencí vlivných skupin nácků, kteří rozjeli a stále udržují válku proti vlastním spoluobčanům ruské národnosti.

      Rusko zmražuje války kole svých hranic, které rozdmychávají státy NATO a především USA, využívají k nim proškolené 5.kolony (na tom školení se podílejí různí Člověci v tísni, které živí i naše lokajské vlády).

      Tvůj příspěvek je produktem léta trvající proamerické dennodenní propagandy, která nás má štvát proti Rusku a která má za konečný cíl vtažení národů východní a střední Evropy do nukleární války s Ruskem. Blahopřeji ti k tvému "rozhledu", "charakteru" i "logice".

      Smazat
    4. 12:18 - neblábol hovadiny. Asi se voliči Lukašenka koukli k sousedům a uvědomili si, že je lepší mít co dát dětem k jídlu a nemít tam debily, kteří ti rozbijou hlavu, když nevykřikuješ jejich hesla. A že volby prezidenta nejsou volby královny krásy.
      A o Ukrajině nemluv vůbec - o tom, co přispělo k její nevalné úrovni nemáš evidentně ani páru, i v našich nezávislých a nestranných médiích se našlo ledacos, co ti mělo aspoň nasadit brouka do hlavy.
      A co se týká ČSSR - že tys tady v té době vůbec nežil?

      Smazat
    5. 12:39 lol, kdybys řekl Ukrajinci, který doma mluví rusky, že je Rus, dostaneš naloženo, že tě pravnoučata nepoznaj :D

      Smazat
    6. 19:30, ukrajinský občan ruské národnosti je Rus. Většina občanů Ukrajiny mluví suržikem. Tímto v podstatě ruským dialektem mluví i ti, kteří se označují za Rusy, Ukrajince, Tatary... čistě rusky mluví cca 30% obyvatel a nejsou to všichni ruské národnosti.

      Smazat
    7. A proč je Lukašenko "kripl", jak tady píše ten s inteligencí usušenýho hada? Ukrajinský prezident byl taky kripl? A Saddám Husajn - taky? A Lybijský prezident taky? A co Assad - taky kripl? A egyptský prezident? A náš prezident? Erdogan si taky musel poradit s posranými pučisty. Chápu - všichni prezidenti všude, které si zvolí občané, jsou kriplové! Jediní co nejsou, jsou ti, které všude dosadí USA - a pak holt to jede jako po másle! Všude zvratky, násilí, sračky, sajrajt, který dohromady nikdo nedá. Je nutno mít na zřeteli, že vždycky větší část obyvatel jde za svým prezidentem - proti rozvracečským kriplům, snad už z principu, proto v takové zemi nemůže být pořádek možná následujících sto let? A to právě oni chtějí! Ti zasraní hajzlové! Rozesrat celý svět a zavalit ho migrantama? Jak s tímhle může někdo souhlasit? A USA?? Ať se starají už konečně o bordel ve své zemi!

      Smazat
  6. Dando, nevíte o Bělorusku vůbec nic, jen plácáte zcela nekvalifikované hovadiny. Vsadím se, že vy považujete za "Majdan" i 17. listopad 1989. Z takových je mi špatně.
    Byl jste se aspoň podívat a pobavit s těmi asi 1000 Bělorusy, kteří přišli v neděli volit v na Sádkákách?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Danda ví samozřejmě o Bělorusku víc než ty, trolíku. A pro tvou informaci: 17.listopad jsem prožil v Praze v a mohu potvrdit, že to "sametový" Majdan byl. Nebýt "zabitého", tak tu jsou možná komoušové dodnes.

      Smazat
    2. 11:35 Správně soudruhu, republiku si rozvracet nedáme. Konečně si vládnem sami, sice podle notiček z Bruselu, pardon, Berlína, ale opravdu sami. Váš revoluční elán vám závidím, fakt.

      Smazat
    3. 11,35
      Výsledek inkluzivního školství a havlopropagandy!

      Smazat
    4. 12:13 Nic sametového v tom nebylo, sice se tehdy nestřílelo a Šmíd musel hrát komedii, ale příslušníci z pohotovostního pluku VB přece mlátili pendreky nejenom nebohé studenty hlava nehlava, ale zmlátili dokonce i svoje kolegáčky, příslušníky státní bezpečnosti, kteří byli v řadách studentů a kteří vedli průvod studentů na Národní třídu. Rozdíl byl pouze v tom, že zmlácení studenti dostali bezplatnou rehabilitaci a že příslušníky Stb vzápětí vyhodili z práce.

      Smazat
    5. 12:18 až na to že tu vládnou klanové korporace

      Smazat
    6. Pohotovostni pluk SNB by bez namahy potlacil rizenou demonstraci Stb,ale rozkaz znel jasne,trochu je vystresujteb a nekoho odvezte. Flaska Havel chlastal na Hradeclu a po trlefonatu od pracovnika Stb se chystsl do Prahy. Byl to uzitecny idiot. Atak se zrodila hadrakova revoluce. Lukasenko vladne a to je dobre.

      Smazat
    7. Ale komoušové jsou tu dodnes anonyme 12.13 ( nechceš se vrátit na novinky?) Co to plácáš! Akorát jsou z nich ministři, poslanci, senátoři, zbohatlíci, podnikatelé... jak může někdo plácat takový kraviny o řízeně uspořádaném, předem dohodnutém "převratu" v roce 1989, který se ovšem připravoval řadu let předem (Havel, disidentská chátra)? Nechápu. Jak může český občan až tak zblbnout!

      Smazat
    8. 16:52 Jak můžete říct, že komunisté jsou tu dodnes. Nebyl každý komunista. Je již třicet let "svobody."
      Počty nesedí, leda by byli v KSĆ rovnou i děti.

      Smazat
  7. Přeji Bělorusům aby se jim podařilo odstranit tu žábu na prameni, Lukašenka, který si jejich zemi doživotně přivlastnil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jen si to přejte jestli budou nuceni Rusové reagovat tak vás žádný americký superhrdina nezachrání.

      Smazat
    2. Připojuji se k přání. Ten člověk je opravdu odporný. Nicméně teď musí Rusové podpořit stávající systém v Bělorusku. Asi si dovedete představit, co by nastalo, kdyby se k moci dostal demoblok nebo Milion chvilek. Co by pak NATO a USA zadrželo od Drang nach Osten ?!

      Smazat
    3. 80% hlasů! Nikdo z Bělorusů nešel hlasovat a v zádech bodák. Ty volby byly naprosto demokratické neb ve volebních komisích neseděli jenom příznivci Lukašenka. Proč já bych kvůli 20% voličů měl přát odstranění nějaké žáby na pramenu. Ať ho nevolí. A ty se jim do toho nepleť.

      Smazat
    4. Zvláště když ta žába pramen chrání, aby ho Američani EU okamžitě nevysáli do sucha.

      Smazat
    5. 15:56, všichni na západ od Běloruska tvrdí, že to je čistý podvod, že dle exit poll měla Tichanovská minimálně 70%. To by mě zajímalo, kde ten průzkum dělali.

      Smazat
    6. Proč je Lukašenko "žába na prameni"- inteligente? Protože to tvrdí USA, a píšou to na novinkách? Aha! Tak to jo.A já zas přeji Bělorusům, aby se jim podařilo vycouvat s tou "západem" manipulovanou a placenou sebrankou! Konec konců, vždyť tam nemusejí zůstat ti, jimž se Lukašenko nelíbí - ne? Ať táhnou pryč! V takovém Chicagu by se jim určitě líbilo víc. Proč dělat bordel ve své slušné zemi, když v Americe je bordel už desítky let? Ať tam táhnou a pokochají se - nebylo by to jednodušší?

      Smazat
  8. Opoziční kandidátka na presidenta byla opravdu super, první zdrhla. Totéž učinila čsl.vláda v roce 1939, zdrhla do bezpečí a na obyčejné lidi "prděla" (promiňte mi ten výraz). Je to hodně podobné pokusu o převrat ve Venezuele. Jen jí měl president Zeman uznat jako presidentku. Jen si neumím představit jednu věc, že by něco podobného udělal Putin, to by demo Západ řval.
    Díky, Ameriko, že jsi to tak zmastila.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Holt Člověk v plísni a jeho lídr Pánek není to, co bejvala Jebavá FUCK-Viki Nulandová a zřejmě nemá ani tak chutné a výživné sušenky metamfetaminem...jen čekám, kdy se zapojí ti střelci z Gruzie a proženou těm infantilním blbečkům perka...

      Smazat
    2. 12:01 To že zdrhla Tichanovská to je přece součást standardního divadelního představení. Majdan se sice nezdařil, tak se přejde do dalšího dějství. Tichanovská bude běloruskou prezidentkou jmenována americkými soudruhy a povinně potvrzena všemi členskými státy EU, včetně Česka. Známe to z nedávné historie, kdy byl takto "zvolen" za prezidenta Venezuely jistý Juan Guaidó. Londýn je nesmírně spokojen, protože nemusel vydat venezuelské měnové zlato (z úroků si vesele žije Guaidó, ale Venezuelané chcípají). Ať žije a vzkvétá po celém světě ta pravá americká pravda a láska a její momentální věrozvěst soudruh Mike Pompeo :-)

      Smazat
    3. Majdan, Majdan podle plánu (M. David a Kroky) zkrachoval a tak zbaběle VYCICHLA do Litvy, kde se ZABENEŚILA.

      Smazat
    4. 14:15 no právě jsem zaslechl, že EU už zpochybnila volby v Bělorusku a za pravého zástupce země považuje Ciachanovskou. Sice podle ústavy by měla v případě pochyb pokračovat současná vláda a volby opakovat, jenže kovaní demokraté to vylučují. Už se začínají objevovat výzvy na odstoupení Lukašenka.

      Takže trochu čísel: účast 84.2%, Lukašenko 80.4%, Ciachanouska 9.9%. Hodnocení dle demokratického světa - vítězství patří jednoznačně Ciachanouské. Ciachanouská miluje nejen Západ, ale hlavně ultraliberály. Trump a Clintonka měli alespoň hodně těsné výsledky, ale tady to je extrémní rozdíl. Náš mainstream jede na plné obrátky. 90% naší populace tomu věří. Co k tomu dodat?

      Smazat
    5. 12:01 projděte si události v ČSR z let 1938 a 1939 tak, abyste nepsal pitomosti o tom, kdy a kam která vláda zdrhla a koho v čem nechala. Evidentně o té době nic nevíte, tlachale.

      Smazat
    6. 1,11
      Kdyby to bylo jen na jedné osobě a tou byl tenkrát generál Prchala(PARDON,TEN HLAVNĚ....a nejen on,tenkrát i Emanuel Moravec,generál Luža i Vojcechovký)
      ,tak Beneše jako vlastizrádce ZASTŘELÍ a bylo by po legraci....plukovník Moravec mohla do zrádcovské Anglie ojet sám!

      Smazat
  9. Snad se to těm zmetkům nepovede a armáda ty poskoky rozežene. A v Libanonu to bude to samé ten výbuch nebyl náhoda kdo v tom asi má pracky.....

    OdpovědětSmazat
  10. Lukašenkův režim je demokratický stejně jako ten, co u nás panoval do roku 1990. Stejně tak svobodně a demokraticky proběhla i volba diktátora

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tys tam byl? V čem je "stejný"?

      Já tam vidím kapitalizmus, který u nás před rokem 1990 nebyl. Volby jsou tajné a svobodné a může kandidovat víc kandidátů - lidi si pak vybírají. To u nás před rokem 1990 také nebylo.
      Volby se alšují (možná) a to před rokem 1990 u nás také nešlo.

      Takže v čem je "stejný"?

      Smazat
  11. Nezminujete Lukasenka, odporneho slizouna, ktery kamaradi s kazdym kdo mu da penize. Donedavna Belorusko bylo subvencovano Ruskem. Lukasenko misto vdeku a loyality porada ale stale tanecky s EU, NATO, USA! Mysli si, ze je nejchytrejsi a ze bude vsude dojit penize a potresta Rusko, ze ho uz nechce vydrzovat. Je jako zhrzena kurva, ktera se msti. Jediny, kdo muze Lukasenko jeste zachranit je Rusko, proti kteremu ale intrikuje, zavira ruske obcany. Ten jeste rad bude bezet a zadat Rusy o ochranu. Pro ne je odporny zradce. Tezka uloha pro Rusko v tehle partii, kde zapad chce vyrvat i Belorusko do sveho podruci. Ukrajina je po puci jenom ruinou, Belorusko k tomu asi speje taky. Rusko musi reagovat i silou. Vive negativizmu a rusofobie, sankci uz zapad ani nemuze generovat. Kopnout zapad okovanou botou do tlamy je nejvyssi cas.

    OdpovědětSmazat
  12. Nezminujete Lukasenka, odporneho slizouna, ktery kamaradi s kazdym kdo mu da penize. Donedavna Belorusko bylo subvencovano Ruskem. Lukasenko misto vdeku a loyality porada ale stale tanecky s EU, NATO, USA! Mysli si, ze je nejchytrejsi a ze bude vsude dojit penize a potresta Rusko, ze ho uz nechce vydrzovat. Je jako zhrzena kurva, ktera se msti. Jediny, kdo muze Lukasenko jeste zachranit je Rusko, proti kteremu ale intrikuje, zavira ruske obcany. Ten jeste rad bude bezet a zadat Rusy o ochranu. Pro ne je odporny zradce. Tezka uloha pro Rusko v tehle partii, kde zapad chce vyrvat i Belorusko do sveho podruci. Ukrajina je po puci jenom ruinou, Belorusko k tomu asi speje taky. Rusko musi reagovat i silou. Vive negativizmu a rusofobie, sankci uz zapad ani nemuze generovat. Kopnout zapad okovanou botou do tlamy je nejvyssi cas.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Lukašenko to má prý těžké. Jeho rodina je asi největším oligarchou v Bělorusku, kde udržuje kapitalismus s lidskou tváří. Bohužel své "úspory" vyvážel na západ, a proto musí plnit i ty příkazy, které jdou proti Rusku a které proto Bělorusko (100% závislé na obchodu s Ruskem) poškozují. Co má ten odporný chudák dělat? Proto se chová stejně jako korouhvička na střeše :-)

      Smazat
    2. 16:56 máte skvělé informace. Ještě prosím konkretizujte majetky Lukašenkovic rodiny v Bělorusku a obnosy na zahraničních kontech samotného Lukašenka.
      Stejně jak se mluví o majetcích Lukašenka a spol. mluvilo se o prezidentu Srbska Miloševičovi. Pak nezbylo než ho za 72 dnů vybombardovat a potom nechat zemřít v demokratickém kriminále. O jeho (nakradeném) majetku potom najednou nic.

      Smazat
    3. 14:17 na žádné kopance nemá Rusko sílu. Ani technologickou ani ekonomickou.

      Smazat
    4. A proč u nás, náš občan, dřepící denně u PC, dělající prdlajs, zajištěn důchodem, nazývá prezidenta cizí země -Lukašenka - odporným slizounem? Taková slizká drzost! Co je komu z nás do Běloruska? Proč se takhle hnusně tihle dementi chovají? Zrovna tak sprostě nadávali Assadovi, Husajnovi, každému, na koho vystrčí hnáty USA! Jak se může někdo nechat tak ovlivňovat mediální smradlavou stokou? Jestli si občané někde zvolili svého prezidenta, nám je snad do toho hovno -ne? Hele co si zvolili v Řeporyjích za starostu - je to drzý, sprostý, a jdeme to svrhnout? A proč ne?

      Smazat
  13. Dnes dávali na čt 09, že se demonstranti v Minsku sešli na místě úmrtí demonstranta, ale zapoměli, že včera na téže kanalizaci proběhla zpráva, že demonstrant byl zabit granátem, který mu vybuchnul v ruce, když jej chtěl hodit na policisty.....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je úplně jedno. Detaily nikoho nezajímají a i kdyby byly všeobecně známé, stejně vinu nese Lukašenko.
      Vzpomínám si, když na Slovensku chlapík ohradil svou zahradu elektrickým ohradníkem. Dokonce dal i výstrahu. To proto, že mu tam lezli hnědší spoluobčané a kradli. Pokud jen na zahradě a na dvoře, ještě se s tím smířil, ale oni se několikrát pokusili vyloupit i dům. Tam často pobývala jeho stará matka, kterou už jednou napadli a zbili. Tož tam dal ten plot. Mělo to účinek: dvě zranění elektrickým proudem dvou dospělých osob. I když se na soudu dle rady advokáta ohrazoval, že to bylo proti divokým prasatům, soudce to klasifikoval jako úmyslné ublížení na zdraví a dostal pět let natvrdo. Jeho dům byl během jeho pobytu v base třikrát vykraden a rodina se musela odstěhovat. Stále je neprodejný.

      To samé bude i s Lukašenkem. Co se stalo v Kyjevě, kdo střílel, je dávno profláklé. Ale vinu stále dávají Janukovičovi. Podobně v Oděse, kde vinu dávají Rusku, jelikož svalit v této době vinu opět na Janukoviče by už bylo blbé. Vidíme někde byť jen náznak zájmu a vysvětlení? Ne. Všechna masmédia, pokud se tomu věnují, třeba i obsáhle, jedou stále ty staré noty.

      Smazat
  14. Já si dělám doma v kuchyni strategii a vychází mi širší sféry zájmů. Putin se rozmáchl okolo Středního moře a plynem okouzlil Merkel. Trump se sice tváří jako preferent vlastní domácnosti, kde mu menšiny zlobí, přesto táhne od Baltu a chce dát šach pomocí Běloruska. Ukrajina je v patové pozici a asi se s ní moc nepočítá. Na roli netrpělivě čeká Turek a ke všemu se nad námi zprostřel fantom corviru. Je mi z toho horko.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Putin ničím Merkel neokouzlil. Merkelka ho upřímně nesnáší a to i fyzicky. Nemá ráda Rusy (ani Ukrajince) a vůbec lidi z východu Evropy. Plyn byl akcí německého byznysu a ten Merkelka akceptuje. Z patálie s NS2 teď musejí vybruslit. Americký produkt je podstatně dražší, dosavadní náklady na výstavbu vysoké. Někdo to musí zaplatit. Včera Němci Rusům oznámili, že to budou platí oni. Všechno. Návrat investic na výstavbu, sanaci a platební navýšení za US plyn.

      Smazat
    2. To s tou vzájemnou antipatií Merkelové a Putina je pravda. Oni se nikdy moc nemuseli, ale vrcholilo to na summitu v Sydney, kdy spolu měli známý rozhovor mezi čtyřma očima. Merkelová celá rudá vystartovala z místnosti jako fúrie, vyhnula se novinářům a od té doby ti dva spolu mimo oficiální věci nepromluvili ani slovo. A kdykoliv se setkají tak pouze kamenné tváře. Zejména Angela. Prý se bavili o kde čem, ale mělo padnout, že mu Merkelová řekla: "Vladimíre, ty víš, že blafuješ. Tvoje rakety do Washingtonu nedoletí". A Vovka jí měl odpovědět: "Možná doletí, možná nedoletí. Ale do Německa doletí zcela jistě". Ale to je neoficiální. Prošlo to médii jako drb, ale nikdo to nepotvrdil, ale ani nedementoval. Ta na něj nemluví a mimo schůzek ho ignoruje, on si zase na jednání vzal psa, i když ví, že ta má ze psů panickou hrůzu. Prostě i politici mají jsou někdy jak malí haranti.

      Smazat
    3. 10:41 Putin asi Makrele sdělil mezi čtyřma očima, že: a) že má u sebe ve stole její vázací akt agenta KGB, b) že dostal darem od Trumpa i její vázací akt agentky CIA, c) že má u sebe dokonce i její rodný list, který mu sehnal Markus Wolf, ve kterém je jako otec uveden soudruh Adolf Hitler. To poslední ji asi zcela odrovnalo :-)

      Smazat
    4. 10:41 Frau Merkel není ani naivní, ani dnešní. Premiérka SRN přece moc dobře ví, že díky americkým vojenským lágrům v Německu včetně americké zbrojní mašinerii, ale zejména díky jaderným zbraním, je Německo standardním a nepominutelným cílem ruské odvety. Takže v roztržce s Putinem šlo zcela jistě o něco jiného :-)

      Smazat
  15. Tolik zájmu, aby padl režim tu i onde a vždycky za tím stojí západ. Ošéfuje ta lidská práva, vydrancuje zemi, získá levnou pracovní sílu a pár tisícům zasvěcených nadstandardně zvedne životní úroveň, protože místních poskoků není nikdy dost. Neberte to.

    OdpovědětSmazat
  16. Ukazovali jednoho z kurýrů. Měl u sebe 9000 dolarů. Prý si šel pro pivo do obchodu. Byl to výplatčí, který nosil peníze "velitelům sotní". Oni ty "spontánní" demonstranty vyplácejí na místě. Stejně tak jako jejich zásobovatele. přes mobily a sítě jsou informování, kde dostanou jídlo, kde se mohou umýt či ošetřit. To se nedělá zadarmo. A pravdou je, že se s nimi OMON nemazlí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No a co? Na Ukrajině to mělo úspěch. My bychom se měli postavit za Bělorusy, aby získali také svobodu a demokracii jako lidé na Ukrajině. Jinak pokud se budete bavit s jakýmkoliv Ukrajincem, každý vám potvrdí, že za bídu může jen a jen Rus a že Americe děkují za tu svobodu a demokracii, kterou rádi splatí třeba tím, že půjdou na Rusa jako celosvětovou hrozbu. Jeden mi přímo řekl: my víme, na co se máme zaměřit. To Američané nevědí. Oni nevědí, že každý moskal lpí na svých dětech a když je začnete zabíjet, tak se zlomí. Velice sympatický člověk se správným uvažováním. Většina Čechů by odpověděla stejně.

      Smazat
    2. Ukrajinci mají svobodu ? Nevím, s jakými ukrajinci jste se bavil, já asi s jinými. Dnes začíná rozprodej státu Ukrajina jako u nás v 90.letech. Už se masivně prodává za babku ukrajinská černozem německým a americkým korporacím a začínají na ní pracovat ukrajinští otroci. A EK, která je korporacemi řízená, se pro tyto společnosti snaží zařídit, aby mohly do EU exportovat osivo a další produkty, které nesplňují evropské předpisy (zejména problém s toxicitou, GMO atd.). Zatím se jim to nepodařilo, protože europoslanci SPD v EU parlamentu přesvědčili ostatní, aby to neschválili. Ti ostatní pro to chtěli zvednout ruku, aniž by věděli skutečnou podstatu věci.Kdyby se ukrajincům doma líbilo, tak by houfně neodcházeli do zahraničí -do Evropy a RF. Už jich odešla třetina obyvatel. Většina ukrajinců říká, že je to země bez budoucnosti. Ukrajinci za bídu vděčí tomu, že se nechali zmanipulovat západní propagandou už dávno před Majdanem, za oranžové revoluce, kdy byla země rozkradena oligarchy a později, když zvolili Janukoviče, i ten se ukázal slabý-hrál to na obě strany s RF i EU.

      Smazat
    3. Pro 5:42 Můžete se stavět za koho uznáte za vhodné. To je vaše věc. Ale nemáte se co montovat do věcí jiných. Je věcí Bělorusů, jak si uspořádají vlastní zemi. Kde jste vzal to, že by Ukrajinci chtěli táhnout na Rusa? A ještě k tomu všichni? Tak proč už to dávno neudělali? Mluvím s mnoha Ukrajinci, protože jich mám okolo sebe plno, jako ostatně každý u nás a nijak jsem nepostřehl, že by děkovali Americe. A nadávají na vlastní politiky, bývalé i současné. Jim dávají vinu za svoji bídu. A že by oslavovali nějak svobodu taky ne. Milióny jich museli odejít za hranice za prací a opustit svoje domovy. A že by chtěli vraždit ruské děti a dokonce metodicky? To už jsem vůbec neslyšel. Na dětech lpí každý člověk. Nejen Rus. A násilí na nich je nejodpornější zločin a nejvíce se trestá. I jako válečný zločin. Takže Rus by se určitě nezlomil. Zato by to zcela jistě byl totální konec útočníka. Vraždění dětí oslavují jen takové zrůdy, jako Štětina a vy. Ale vy jste hrdinové tak akorát od klávesnice. A rozhodně nejste většina. Ano Čechů, ani lidí. Jste spodina, absolutní lůza a odpad. Ten má, bohužel, každí společnost. Ukrajinská i ta naše.

      Smazat
    4. Nějak se mi to vaše psaní o "hodných Ukrajincích, které znáte" nezdá. To že Ukrajinci táhnou na Rusa, zatím jen na své ruské spoluobčany v Donbasu, to přece ví celý svět. Vy jste si toho nevšiml?
      Upalování ruských spoluobčanů v Oděse jste asi také nezaregistroval?!
      V Bosenské válce se vraždili i srbské děti! Vraždili je muslimové, poturčenci a tím chtěli zastrašit Srby a donutit je k útěku, zbavit se jich.

      A to vaše nadávání nakonec, t jste si opravdu mohl odpustit. To je výlev nenávisti k bližnímu svému. To není věcná diskuze. Styďte se!

      Smazat
    5. 10:30 já jsem někde oslavoval zabíjení dětí nebo upalování lidí? To že se takto vyjadřuje Štětina a Novotný, ještě neznamená, že to všichni schvalují. Jenže bohužel, jak sleduju situaci kolem sebe, většina Čechů by útok na Rusy schválila. Tváří v tvář zabíjení dětí, to by se jim asi nelíbilo, ale takhle je každý pln válečného nadšení. Průzkum jsem nedělal, ale takový menší přecejen. V mém okolí nenajdu člověka, který by měl Rusy rád a minimálně 50% lidí si umí představit válku NATO-Rusko.

      Smazat
    6. 10:30 No Ukrajinci až takový lidumilové nejsou. Co prováděli za druhé světové války na neukrajinských
      lidech i dětech, bylo zle i německým oficírům. A Oděsa mluví za všechno. Nezměnili se.

      Smazat
  17. Tak už se vyjádřil i pan Babiš. EU by měla konat, neb Bělorusové potřebují tu svobodu. Stačil jeden rozhovor s panem Pompeo a je z něj politik amerického střihu, jako by ho někdo naprogramoval.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. EU by měla vyhlásit rozsáhlé embargo na obchod s Běloruskem. Ale asi se to vůbec nijak neprojeví, protože nepsané embargo funguje i dnes. Naopak to ale donutí Lukašenka, aby jezdil daleko častěji za Putinem :-)

      Smazat
    2. 14:29 Bělorusové potřebují jedinou svobodu, otevřít hranice EU, aby mohli svobodně konkurovat ukrajinským otrokům po celé Evropě. Stejně jich naštěstí bude zlomek těch z Ukrajiny.

      Smazat
    3. 14:29
      Ne, to je politická varianta COVIDU19, když nebude poslouchat, tak ho vystřídají po českém šmirglovém sametu "sluníčkáři", stejně praštění.

      Smazat
    4. 16:36, napřed se musí zhroutit tamní ekonomika. Až pak přijdou

      Smazat
  18. Ukrajina jako zářný vzor pro Bělorusko: výsledky samostatného vládnutí ukrajinských elit (i když všechny své "úspěchy" svádějí na Rusko a Putina) jsou za tři dekády zcela neuvěřitelné! Hesla UA elit z majdanu: "Zvýšení životní úrovně již zítra!", "Penze 5.000 euro jako v Evropě!", "Zahraničí nám pomůže!". Ukrajina měla v r. 1991 jeden z nejvyšších HDP z celé Evropy (na úrovni SRN). Dnes je to nejchudší země Evropy a o poslední příčku v chudobě soutěží s Albánií. Ukrajinské elity tvrdily v r. 1991 spoluobčanům, že UA se stane za několik let druhou Francií. V r. 2002 jim zase slibovaly, že za několik let dosáhnou úrovně z r. 1991. V r. 2010 byla UA na 60% HDP r. 1991. No a dnes v r. 2020 elita slibuje Ukrajincům, že za 25 let bude dosaženo stejného HDP jako byl za Janukovyče (v r. 2013)! A rychlost vymírání? S Lesoto nejvyšší na celém světě! V r. 1991 měla UA 52 miliónů, dnes je minimální odhad 20 miliónů (poslední sčítání bylo v r. 2001)! Ukrajina byla pro Bělorusy nejlepší inspirací při volbách prezidenta, i když je Lukašenko asi pěkný podvraťák. Jenom uplacený podrazák nebo zcela naivní trouba bude toužit následovat Ukrajinu! Tak ukrajinský příklad rozhodně normálního Bělorusa netáhne. Takový příklad může frčet leda tak jenom u hloupých redaktůrků v prolhané ČT. Bělorusové jsou stále vesměs zemědělci se selským rozumem :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bělorusko je na tom ještě daleko hůře než rozkrádaná Ukrajina, která dnes prodává už i svou černozem (naposledy ji z Ukrajiny vyváželi za války hitlerovci). Zemědělský stát bez kvalitního půdního fondu, nadto zčásti s kontaminovanou půdou kvůli Černobylu. Západ od nich nekoupí ani bramboru, natož třeba hrušku. Stát bez moře s chudými sousedy v Pobaltí a s dotovaným Polskem, které samo nemá kam fedrovat svoje zemědělské produkty, když má v Rusku stopku. Běloruské strojírenství z dob SSSR a bez jakékoliv perspektivy cokoliv exportovat do světa (i Rusko to kupuje spíše se soucitu). Bělorusko, poslední komunistická enkláva v Evropě, která se doposud netransformovala na standardní žebrácko-liberální model kapitalismu, žilo a žije jenom na úkor Ruska a díky Rusku, ale i tomu asi bude brzy konec. Lukašenko chce sice ceny na ropu a plyn jako v ruské federaci, ale dělá přitom Putinovi jeden podraz za druhým, viz třeba běloruské překupnictví embargované produkce z EU. O mořským produktech ze suchozemského Běloruska netřeba mluvit :-)

      Smazat
    2. 15:02 všude, kam šlápne Soros se svými nohsledy (typu Schwazrenberg a spol.), tak tam tráva nikdy neporoste :-)

      Smazat
    3. 16:27 pominul jste jednu podstatnou komoditu, ze které dodnes dobře žijí ukrajinské elity, i když obyvatelstvo chcípá. Tou skvěle placenou komoditou je rusofobie. Bělorusové by ji chtěli dobře zpeněžit také :-)

      Smazat
    4. Bělorusko ve volbách svou vůli ukázalo, ale Lukašenko nic nemá jistého. Bělorusko je pro USA a Západ potřebné jako nástup na Rusko. Hlavně vojenský. Běloruské území je pro Moskvu potřebné jako předpolí.

      Horší to je s NS2. Včera Němci Rusům oznámili, že nejen že končí s výstavbou, ale budou na arbitráži žádat o vyplacení ztrát i s penále. Na schůzi Lavrov - Maas zaznělo, že Rusko svým chováním se proměnilo v nebezpečného protivníka. Jako hlavní důvody se uvedla ta vražda špiona, kyber útoky na Bundestag, lhaní o Donbasu a MH17. Greenpeace se už ozvali, že se musí odstranit nejen potrubí NS2, ale i NS1 protože podle vědeckých studií nesmírně škodí v Severním moři. Taktéž žádají odstranění těch škod, které se podle propočtů šplhají řádově do desítek miliard eur. Vláda STN prohlásila, že bude při dalším posuzování výstavby NS2 a využití NS1 přihlížet k těmto studiím.

      Smazat
    5. Pro 5:33 To jsou pouze vaše vlhké sny! Němci od SP II neustoupí. Je to klíč k rozhodujícímu energetickému kohoutku pro celou Evropu. A ten chtějí mít v rukou oni! Vše ostatní jste si vymyslel. Jsou to až neskutečné bláboly.

      Smazat
    6. USA nepotřebují pln v potrubí, ale potřebují ho za každou cenu dostat na tankery, kde se nedá určit zdroj, ale kde vydělává překupník a prodejce a nikoliv země, která plyn těží a prodává. Je to stejné jako s mlékem, zemědělec dostane za litr jednu korunu, ale obchodník prodá ten litr za dvacku. P.S.: už i Lukašenko koupil "americký plyn" (s přirážkou), který načepovali v ruském přístavu do tankeru, který se přes Atlantik vůbec neplavil :-)

      Smazat
    7. 11:28, no vždyť to je i ten slovenský rezervní. Ten se dokonce ani nezkapalňuje a nepřečerpává. Ani to není možné, protože teče tím samým potrubím jako ten pro střední Evropu z Ruska.

      Ale možná již v brzku budeme používat výhradně americký a katarský plyn. To podle toho kdo nám prodá ten ruský. Babiš již dohodl nejen potřebné kubíky, ale i velikost kontingentu, který je bude strážit. Strážit bude i nové americké Dukovany.

      Smazat
    8. 11:11 já jsem to také četl. Jestli to najdu, dám linky. Němci chtějí od NS2 odstoupit, už to dneska naznačili. Jen jim to bude muset někdo zaplatit.

      Smazat
  19. pre 16:27, Ukrajina HDP/hlavu v roku 2017 8800 USD, Belorus 18900 USD...zdroj
    https://www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/fields/211rank.html#BO

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale to jenom díky zachované úrovni obchodního obratu s Ruskem. Pokud by v Bělorusku došlo ke stejnému vývoji jako na Ukrajině, tak na tom Bělorusko bude hůře než Ukrajina (i když i tu dodnes nad vodou drží obchod s Ruskem). Bělorusko nemá nic, co světu nabídnout. Ukrajina je na tom i z hlediska vlastních surovin daleko lépe. P.S.: zbraně už Lukašenko do světa rozvezl a prodal. I banderovcům na Ukrajině, aby měli čím střílet po svých krajanech z Donbasu.

      Smazat
    2. autor (16:27) chtěl asi napsat, že výchozí parametry Běloruska jsou z hlediska geopolitiky a před majdanem daleko horší než měla Ukrajina v r. 2013

      Smazat
  20. 16:27
    Proč by od nich "západ" kupoval ovoce a zeleninu, brambory, když toho sám má nadbytek, jak sám uvádíte. Naopak zemědělství Běloruska je na slušné úrovni, prakticky na rozdíl od nás skoro ekologické a jediný "velký hřích" v zemědělství je ten, že si tam nepustili aspoň zatím GMO na rozdíl od Ukrajiny (nebojte se ani nám se to pravděpodobně nevyhne a to tím spíš, že jsme vázáni EU). Na rozdíl od Ukrajiny mají ještě šanci. Možná malou, ale mají. Bělorusko má slušnou ekonomiku pro své potřeby, rozhodně mnohem vyspělejší než pobaltské státy jako Litva, Estonsko, Lotyšsko a minimálně se vyrovná Polsku (ale spíš jej strčí do kapsy a tam vy přece moc problémů nevidíte, neb oni jsou "s námi") Ukrajinu sem netahejte, ta je prostě totálně skrz naskrz kaput. A pokud se jako suverénní stát někdy obnoví, bude to na dlouhé trase po dlouhou dobu. Nesmíte zapomínat, že v Sovětském svazu bylo rozdělení výroby a zemědělské produkce mnohem méně diverzifikované, než v rámci i RVHP. Po rozpadu se to jasně ukázalo, kdo koho krmil (kam došla bohatá kdysi území jako Gruzie, Ukrajina, Litva, Lotyšsko ... (ano, to byly za SSR bohaté státy!), stejně jako se to ukázalo po rozdělení Československa. A proč by Bělorusko nemohlo s Ruskem obchodovat? Ano, podvádělo se a podvádí se sankcemi, ale jen na "úkor" "velkých" hráčů. Nic osobního, jen byznys. Ale i to pomalu končí, protože se zemědělství v Rusku postupně díky sankcím zvedá.
    A my máme moře? A má ho Rakousko, Maďarsko, Slovensko? Švýcarsko? Jste opravdu korunovaný, uvádět tohle jako nějaký argument.
    Chyba Lukašenka je jen jedna, za to kardinální. Myslí si, že může sedět na dvou židlích, ale to nejde a nevyplatí se mu to. "Západ" jej právě - Bělorusko - zničí a zlikviduje jako Ukrajinu, podaří-li se jim ten polomajdan. Kdyby se nehnal za "dobrozdáním" od "západu", mohl mít klid, aspoň mnohem větší než dnes.
    Pokud jsou všechny režimy, kterým nerozumíte, komunistickými, závidím vám jednoduchost vašeho života. Všude kolem vás plošně samí komunisti. Bojte se a třeste se, blázne stará.
    No a proč by neměla být logická "orientace" na spolupráci s Ruskem, když je to pro ně výhodné. Copak my nejsme de facto mnohem více závislí na Německu nebo žijete někde na Floridě?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Oligarcha Lukašenko má prachy na západě a ne v Rusku, proto musí poslouchat, aby z nich ještě někdy něco měl :-)

      Smazat
    2. 18:01 Putin potřebuje Bělorusko, ale bez Lukašenka. Vy si ale vymýšlíte. Přečetl jsem si to (16:27) také, ale je tam jenom jedna zmínka o běloruské komunistické enklávě. Kde jste vzal ta svoje slova o komunistech všude kolem? No a kde jste vzal něco proti spolupráci Běloruska s Ruskem. Vždyť ten příspěvek naopak jasně říká, že Bělorusko bez spolupráce s Ruskem padne na hubu jako dnešní Ukrajina. Slovensky bych napsal, že jste obyčejný "táral", blázne mladá :-)

      Smazat
    3. 21:17 těžko bez Lukašenka, v BR už nikdo není. Jediný, kdo má ještě nějaká ta procenta, je právě Ciachanouska. Na Západě vědí, že ty výsledky voleb jsou reálné a jsou překvapeni, že ta ženská těch skoro 10% dostala, a to k volbám nešlo skoro 16% voličů. Na tomhle oni staví, protože dosud měl Luka ještě vyšší. Majdan začíná. Jsem zvědav, zda dojde i na krajkové kalhotky, protože dívky s květy se už objevily. Je to trapné. Už skoro 50 let se to používá bezezměn totéž.

      Smazat
    4. 5:11 proč ta krkolomná transkripce z běloruštiny (Ciachanouska), když je to rusky zcela jednoduše a daleko libozvučněji Tichanovská :-)

      Smazat
    5. 11:04, protože ona se tak skutečně jmenuje.

      Smazat
    6. 14:29 ano, jmenuje se Tichanovská

      Smazat
  21. USA používají českou neziskovku Člověk v tísni k organizaci seminářů v zemích bývalého SSSR i v Rusku a k rozvratu jejich vztahů s RF. Protože tyto rusofobní akce není vhodné, aby dělaly přímo USA, používají českou neziskovku v americkém a českém žoldu (ano, i tohle my platíme) a tato neziskovka, maskovaná charitativním názvem (человек в нужде), provádí místo charity protiruskou propagandu. Účastníci seminařů v Arménii, Moldavsku i Rusku jsou za účast dobře zaplaceni. Člověk v tísni pracoval pro USA také při nedávném hlasování o ústavě v Rusku, kde byl naštěstí odhalen a vykázán. Šéf této organizace Štěpán Pánek je nejspíše agent CIA. Při volebních událostech v Bělorusku spolupracuje také s ukrajinskou tajnou službou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:02 bavil jsem se s jedním Ukrajincem, který by tohle potvrdil. ČvT organizoval semináře. Na jednom byl a tam čistě protiruská agenda, vysloveně štvavá, za níž by se nemusel stydět ani Petljura. Tam například našel letáčky s označením "Ukrajiny" jako starobylého státu na východě Evropy, kterou zničila invaze Asiatů, co si teď říkají Rus. Nejvíc ho šokovalo, když se na to "semináři" objevily výzvy, že každý Rus dluží každému Ukrajinci ohromné peníze a ty by si měl Ukrajinec vzít zpět. Samozřejmě za pomoci USA. Ameriku presentovali jako čistého dobrodince. Nejen Ameriku jako takovou, ale hlavně tu liberální.

      Smazat
    2. Člověk v tísni, to je podle jejich loga ten chlápek, co chčije u plotu. Anebo žeby na kolejnice? Prostě na něco chčije

      Smazat
    3. 5:01 Zásadní chyby se staly po válce. Jednak západ umožnil útěk těch nejhorších ukrajinských nácků, co spolupracovali s hitlerovci (a byli to ještě větší zvířata než Němci) za Atlantik (ponejvíce do Kanady) a jednak díky Chruščovovi, který tu banderovskou sebranku jako Ukrajinec uchránil před spravedlivým potrestáním (měl daleko více práce s likvidací oponentů).

      Smazat
    4. 5:01 Včerejší příspěvek v 15:02 přesně popsal, jak jsou ve své podstatě a většině Ukrajinci tupí a jak snadno je jejich neschopná (a všehoschopná) elita ohlupuje již od r. 1991. Ukrajinci se bohužel chovají a jednají ve své většině přesně jako nějaké tupé a nemyslící stádo dobytka vedené do masokombinátu.

      Smazat
  22. Ano, souhlas, Člověk v tísni působil také v Sýrii, kde poskytoval humanitární pomoc pouze rodinám džihádistů a to výhradně Idlíbu. Ti tam bojují proti mezinárodně uznané vládě Bašára Asada, který chrání i tamější zbytky křesťanů a také proti Rusku, které Asadovi pomáhá. Tito džihádisté si nic nezadají s bojovníky Islámského státu, které podporuje Turecko (Fronta an-Nusrá, bývalá Al-Kaída a turkické islamistické skupiny).Člověk v tísni aby zde mohl působit, musí mít zajištěný bezpečný vstup do této oblasti, mít dobré vztahy s islamisty a Tureckem.

    OdpovědětSmazat
  23. Od te doby co jsem videla nezajem "demokratu" o strelbu do lidi v Katalansku nebo Francii mne uz tyhle jejich srdceryvne narky nezajimaji...Naopak mi potvrzuji,ze maji v demonstracich sve penize

    OdpovědětSmazat
  24. Právě si čtu článek (link níže), že Lukašenko dostal rok na odchod ze své funkce. Lukašenkova rodina odletěla do Turecka již v den prezidentských voleb dne (9.8.). Podle ruského politologa Lukašenko souhlasil s odchodem z funkce, prý slíbil zmizet do jednoho roku. Hledá se jeho nástupce akceptovatelný Bělorusy i západem. Součástí této dohody je i Tichanovská. První poblahopřál Lukašenkovi po zvolení právě čínský prezident. Ještě před Putinem, kterému rovněž měkce, ale rozhodně nedoporučil zopakování krymského scénáře v Bělorusku. Lukašenko ale nemusí dodržet dohodu o svém odchodu atd.

    https://www.9tv.co.il/item/16998?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com&utm_campaign=dbr

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Číňané v této hře nemají žádné trumfy. Vše v rukách drží Amerika, které slouží Polsko, Česko a Litva.

      Smazat
    2. 4:52 hluboce se mýlíte, právě přes Bělorusko se buduje trasa čínské hedvábné stezky. Když západ (ale i Rusko) začalo na Bělorusko kašlat, tak se Lukašenko vetřel nejenom k Arabům (Turecko a Saudové), ale právě k Číňanům :-)

      Smazat
    3. 22:00 Tichanovské asi slíbili, že bude do roka prezidentkou Běloruska, proto ten její náhlý odjezd ze země a vysvětluje to dokonce i její TV vystoupení, ve kterém se snažila uklidnit situaci zemi a odradit ulici od dalších protestů. Asi bude budoucí prezidentkou, ale nechce zdědit zemi v totálním rozkladu.

      Smazat
    4. 22:00 Jenom jestli mají lepší scénář než ten pro Ukrajinu. Ten byl napsán ledabyle. Že by to pan Lukašenko jen tak pokojně přijal mi moc nesedí a taky si myslím, že je za ním mafie, které dosavadní stav vyhovoval. Navíc je otázka na čí stranu se postaví armáda a policie. Na druhé straně mu určitě Putin nevěří a Pobalťáci budou taky proti němu. Podle mne je Lukašenko bez šancí, ale zadarmo to nevzdá. Horší je co bude následovat.

      Smazat
    5. 8:44, silkroad je koncipována především jako jižní trasa přez Indii a Írán do Turecka. Zde bude hub a trasa půjde do Evropy a Afriky. O Rusku se zatím moc neuvažuje, protože severní trasa jednak nemá požadovanou infrastrukturu a se zeměmi východní Evropy je těžká dohoda. Ukrajina je úplně zablokovaná a teď to Bělorusko. Když, tak severní trasa by vedla přez Polsko do Německa, Beneluxu a Skandinávie. Je ovšem otázkou, jestli by byla rychlejší a levnější.

      Smazat
  25. No doporučil bych Lukašenkovi zapátrat v archivech a pozorně shlédnout záběry z 25. prosince 1989 z Targoviste

    OdpovědětSmazat
  26. Je to pořád stejný scénář, který v režii USA a světových zločinců je donekonečna praktikován po celé zeměkouli. Je s podivem, že se ještě někde najdou ochotní blbci do toho se zapojit. Tento scénář byl praktikován v celé východní Evropě, v Jugoslávii, Bosně, Černé Hoře, v Lybii, Sýrii, Venezuele, v Číně, v Honkongu, v Brazílii, dokonce i u nás milionem připosraných chvilek vedených nedostudovaným lemplem, ale i na Slovensku se zneužitím vraždy novináře, v Moldavsku atd. A pořád se tahle podrazácká zvrhlost tvářící se jako vrchol demokracie osvědčuje. Je načase aby si to vyzkoušeli i v USA po volbách. A pěkně až do dna. Je rovněž už trapné, jak satelity jako ČR, SR, koloniální Německo nebo Francie kecají o demokracii a nutnosti potrestat za razantní odpověď právoplatnou vládu, ale licoměrně drží hubu v případě "demokraticky" zfackovaného Katalánska nebo demokraticky rozmlácených žlutých vestách ve Francii, případně zmlácených Okupy Wolstreet v USA. Prostě jak se to zrovna hodí a nehodí. Demokratické násilí je posvátné a správně, ale jak se brání někde nepohodlná vláda, tak to hned víme, že musíme pomoci a být rozhořčení. Hodně to připomíná komunistickou internacionální pomoc a podporu mezinárodního bolševizmu.

    OdpovědětSmazat
  27. Bylo důležité ustát ten první barevný úder, teď už to bude dobré. Sankce proti Bělorusku mu jenom pomohou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:40
      To jistě, tak jako v Rusku, které je díky sankcím dnes zbídačené, vy budete velký myslitel!

      Smazat
  28. A co Polsko, ono se ničím vůči Bělorusku ničím neprovinilo? Ono jen zarmouceně z povzdáli registrovalo neutěšený sled události, aby najednou, z ničeho nic, mohlo pak jako první, strašně pohoršené stavem věcí, vyzvat EU ke kárným opatřením vůči Lukašenkovi, a legalizovat tímto proces předávání Běloruska z ruské náruče do nápravného zařízení světových měnových fondů? Nebuďme bláhoví. Tenhle scénář by se snad mohl hodit Hollywoodu, ale Barrandovu či Kolibě jen stěží.

    Ponechme stranou objektivní historické a subjektivní psychologické příčiny zainteresovanosti Polska na destabilizaci Běloruska, dříve rovněž Ukrajiny, obecně vzato celého západního postsovětského prostoru. V 14. st. tyto slabě obydlené, obrovské země, svou rozlohou několikrát převyšující rozlohu Polského království, vlastnila litevská knížata (odtud název Litevské knížectví), z kterých v polské historii obzvlášť zazářil Vladislav Jagiello, vojevůdce bitvy s Křižáky u Grunvaldu. Ale díky zručnosti polských vyjednavačů byly postupně přičleňovány k Polsku a osídlovány polskými a popolštěnými litevskými kolonizátory, z nichž se nakonec vyklubali nejzdatnější zemědělští podnikatelé a nejbohatší, nejvýznamnější oligarchické rody, nezřídka rozhodující o budoucnosti Evropy. Ztrátu tohoto území v důsledku trojího dělení Polska koncem 18. st. privilegované vrstvy nikdy neakceptovaly, což vedlo k četným protiruským povstáním a nakonec vyústilo úspěšným bojem Solidarity proti závislé na SSSR vládě PLR, svržením komunizmu a začleněním Polska do struktur NATO/EU. Současně se charakteristická pro tyto vrstvy rusofobie rozlila na celou populaci a tvoří dnes ideologický základ vedení polského státu.

    Vraťme se ke kauze běloruský majdan. Domnělá nečinnost polské politické reprezentace spočívala asi v tom, že:
    - od 2001 r. každým rokem pořádala tzv. Katyňskou motorkářskou rallye z Varšavy na Ukrajinu a do Běloruska, během níž byla a jsou uskutečňována mnohá setkání s místními občany a je šířena polská nacionalistická interpretace dějin z dob Jagellonského Polska a následné carské nadvlády nad jeho územím;
    - první Kaczyňského vláda (2006-07) se mimořádně aktivně podílela na vytvoření protirežimních a konfrontačních vůči Lukašenkovi postojů vedení polské menšiny v Bělorusku, v čele s favorizovanou ve Varšavě předsedkyní běl. menšinové polské organizace Angelikou Borys;
    - stejná Kaczyňského vláda, s cílem oslabit občanskou loajalitu pol. menšiny vůči Bělorusku, zavedla sněmovním rozhodnutím (7.9.2007) tzv. Kartu Poláka, tj. dokument umožňující nejen získat práci či různá stipendia v Polsku, ale i finanční podporu na akce a investice v Bělorusku;
    - od prosince 2007 kanál Belsat Polské televize dennodenně vysílá štvavé programy směrem na Bělorusko;

    Na téma možných dalších podvratných iniciativ vojenských a výzvědných služeb, polských neziskovek na výplatních páskách Sorose, CIA, Bílého domu nemůžeme bohužel nic říct, protože jsou utajována a veřejnosti nedostupná. Ale jen stěží si dovedeme představit neutralitu současného polského státu, řízeného Kaczyňského stranou PiS, která se zcela otevřeně hlásí k odkazu J. Pilsudského, toužícího ve 20. a 30. letech minulého století po připojení k Polsku jagellonských východních území.

    OdpovědětSmazat
  29. No - ty vogo! To je sraček a žvástů k něčemu, do čeho je nám hovno! Sami máme doma obrovskej bordel a hnojník, a sereme se pořád do druhejch. Není snad správnější, aby si každý stát řešil své problémy sám? Serou se snad Bělorusové do výsledků našich voleb?

    OdpovědětSmazat
  30. Normálka, ostatním dovedeme dobře poradit, ale sami sobě ne.

    OdpovědětSmazat
  31. Není dobrý nápad
    dneska volit ,,Západ".
    Pro lidi co nejsou, bdělí, vzhůru
    má jen americkou noční můru.



    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.