Reklama

neděle 23. srpna 2020

„To teď opravdu jdeme honit fantomy? Ruský národ za 21. srpna 1968 nenese odpovědnost.” Blaha o absurditách současnosti

Ľuboš Blaha

23. 8. 2020  Sputnik

Poslanec Národní rady Slovenské republiky Ľuboš Blaha se na svém Facebooku věnuje srpnovým událostem roku 1968 a připomíná, že šlo o vojenskou intervenci států Varšavské smlouvy, která již neexistuje.

(Na snímku z jara 1968 - Marta Kubičová dává veřejně polibek Alexandru Dubčekovi - vůdci československých komunistů. Reformní komunisté měli tehdy masovou podporu.)
„21. srpen. Den, kdy každý tuctový pravičák z liberální kavárny cítí vášnivou potřebu kopnout si do Ruska. Přitom dnešní Ruská federace nemá s vpádem vojsk na území Československa nic společného,“ začal svůj komentář poslanec.

Dodal, že v čele intervence stál Sovětský svaz, který už neexistuje. Vpádu vyjádřila podporu i Německá demokratická republika, která již neexistuje.

„To teď opravdu jdeme honit fantomy? A budeme nadávat i na Němce či Maďary, kteří vpád podpořili? Vždyť to je celé absurdní,” pokračuje politik.


„Pokud bychom tuto absurdní logiku vzali do důsledků, na čele SSSR v té době stál Ukrajinec Brežněv – tak co, jdeme za 68 nenávidět Ukrajince? V případě útoků na Rusko je to stejně hloupé. Ruský národ za 21. srpna 1968 nenese odpovědnost,“ podotkl.

Zdůraznil, že historické výročí by nemělo být důvodem k nenávisti.

Autor komentáře uvedl i historické paralely.

„Nadávat Rusům za 21. srpna je stejně přízemní, jako kdybychom 29. srpna nadávali Turkům za vítězství Osmanů v bitvě u Moháče, nebo 1. září nadávali Němcům za začátek druhé světové války. A v květnu bychom měli láteřit na Francouze za to, že nám Napoleonova armáda vyhodila do vzduchu hrad Devín,“ napsal.

Domnívá se, že dnešní den by měl být symbolem dvou věcí.

„Že už nikdy víc nechceme, aby na našem území byli vojáci cizí armády a že naopak chceme, abychom mohli naplnit Dubčekův sen – jeho vizi socialismu s lidskou tváří. Protože o tyto dvě věci v srpnu 68 šlo,“ poznamenal.


Odkaz Alexandra Dubčeka


Blaha neví o tom, že by dnes na slovenském území byla noha jediného vojáka SSSR. Na druhou stranu poslouchá, že ministr Naď do SR houževnatě zve americké vojáky.

„Z druhé, nejpodstatnější symboliky 21. srpna, vyplývá, že bychom měli navázat na odkaz Alexandra Dubčeka, který bojoval za socialismus s lidskou tváří,“ píše politik.

„Ironií je, že dnešní den si chtějí zprivatizovat pravičáci, kteří při slově ‚socialismus’ vyskakují z okna, “ napsal.

V této souvislosti Blaha napsal i výzvu k naplnění vize Dubčeka z roku 1968.

„Pojďme znárodnit strategická odvětví ekonomiky, pojďme vybudovat silný sociální stát, využívejme strategické plánování, odstraňujme sociální nerovnost, podpořme družstva a výrobní samosprávu, dejme všem lidem práci, bydlení a sociální jistoty,“ stojí v příspěvku politika.

Podle jeho názoru v tomto případě zbývá už jen jedna otázka.

„Kdy odstoupí pravicová Matovičova vláda, která popírá vše, co chtěl Alexander Dubček?“ dotazuje se.

Dodal, že každý rok si nejhlasitěji připomínají 21. srpna 1968 právě ti, kteří vlastně Dubčekovu vizi nenávidí.

„Nejvíce o cizích vojskách vykřikují ti, kteří sem jiná cizí vojska zvou,“ pokračuje Blaha.

Blaha je zastáncem názoru, že dnešním dnem se má připomenout význam národní suverenity.

„Jde o hodnoty levičáků a vlastenců. Nenechme si tento den vzít pravičáky a globalisty, kteří 21. srpna pouze zneužívají k šíření rusofobie a na levné útoky na levici,” zdůraznil.



72 komentářů :

  1. Dubcek zadny spasitel nebyl. Jeho lidstvi se mu stalo osudne, byl autohavarii odstranen z politiky. Chtel se stat prezidentem a plakal, ze ho nechteli zaprodanci Ceskoslovenska zapadu.
    Vybrali si polozida a proamerickeho opilce Havla, ze ktereho udelali ikonu, kterou nebyl. Byl z kolaborantske rodiny za Protektoratu. Pozdeji kulisak, disident co kouril ve vezeni jenom ameriky a dostaval stale penize a baliky dobrot. Jo, to se to hralo na disidenta! Devkar a opilec, stale prisahajici vernost ustave a porusujici vse na co prisahal. S neobycejnym tahem na branku, tj. na urad prezidenta.
    Havel muze velkou merou za pokrytectvi, prolhanost a za rozvraceni spolecnosti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:09
      Vy jste s panem Havlem proseděl v kriminále nějaké období z 5,5 roku jeho trestu??? že víte co kouřil a jaké balíky dobrot dostával??
      Vaše nepodložené, nechutné, odporné žvásty o panu Havlovi, vypovídají že jste jen velký, slaboduchý, ubohý, žvanil!!!
      Díky pane Havle, za krásných 30 let života, o které jste se zasloužil právě vy!!!

      Smazat
    2. Ty dnešní prolhané plačky za zmařenou perestrojku, vlastně reinkarnaci zlodějského kapitalizmu pod vedením pseudokomunisty Dubčeka jsou normálním lidem k smíchu !! Buržoazním politrukům nejvíce vadí, že nemohli rozkrást naši zemi o 21 let dříve !! Naštěstí se jim stejná komedie nepovede s Běloruskem !!!

      Smazat
    3. 16:35 Něco psal v knize Dopisy Olze. Své vědí i spoluvězni. Tak nevyskakujte a neurážejte.

      Smazat
    4. Schneider odhalil, co přesně získaly USA díky potlačení pražského jara

      https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020082312416207-invaze-z-roku-1968-byla-domluvena-s-americany-schneider-odhalil-co-presne-ziskaly-usa-diky/

      „A za třetí si vůbec nepřáli, aby pražské jaro „zvítězilo“ a prokázalo přednosti „socialismu s lidskou tváří“. Pro ně bylo naopak podstatné, aby socialismus vůči kapitalismu neprokázal žádné své kvality,“ uvádí Schneider s odkazem na slova Kissingera.

      Smazat
    5. Naprosto souhlasím, V. Havla jsem znal osobně a až do r. 2002 býval jeho skalním podporovatelem a obráncem - než jsem prohlédl - ve vážné kauze národních a státních zájmů naší vlasti - jeho pravou jidášsky proradnou tvář skrývající se pod maskou "lidumila" falešně mudrujícího o jeho "pravdě" a "lásce" ... Přeji mu věčnou spásu, rozhodně, ale považuji za životně nezbytné strhnout tuto masku a obnažit páchnoucí hnilobu zednářského pokrytectví a lží, kterou skrývala. A to zvláště ve jménu skutečné - Boží - Pravdy a Lásky, a v zájmu morálního zdraví našich spopluočanů, zvláště mladých lidí, topících se v bažině havlistické idolatrie. V. Havel byl dle mé vlastní zkušenosti nejhorší pokrytec a lhář, jakého jsem osobně poznal. Kéž mu to milosrdný Bůh odpustí. Ex-diplomat

      Smazat
    6. Pane, USA potrebovaly sveho lokaje na hrade a s pomoci medii mu vybudovaliy neskutecnou ikonu uslechtilosti a vlastnosti, ktere narod si pral. Nic z nich Havel nemel. On nebyl nic jineho nez ratlik, slaboch, zradce idolu naroda o samostatnosti, lhar a pokrytec. Ve vezeni kouril jenom ameriky, dostaval dobroty v balikach a neskutecne penize ze zapadu, ktere projebal a prochlastal se svymi kumpany. Potrebnym a skutecnym disidentum nedal nic a postaral se o jejich 'neutralizaci'. Stale prisahal na ustavy zeme a prisahy nedodrzel. Ukazal pouze neuveritelnou touhu po uradu prezidenta a jeho znovuziskani.

      Smazat
    7. 23,33
      Upřímně Vás lituji,mně stačilo toho NEvzdělanýho lempla Havlů vidět 20 minut....bylo to k zblití!!!!!

      Smazat
  2. Značně ideově inspirativní.

    OdpovědětSmazat
  3. Svět paradoxů a tlučhubů.Žluté vesty Francie, Katalánské volby, nepokoje a drancování v USA, dříve lhaní o Iráku, Sýrii atd. A najednou Ukrajina MH17, 5mld dolarů na revoluci od USA. Náš rozvraceč File za EU, odstřelovači z Gruzie na hotelu Praha v zájmu Evropy a USA střílí jak do policie, tak i do demonstrantů, aby se to rozjelo, zmar a mrtví s rozbitým státem. A to vše v zájmu pokrytců z EU a NATO. A nyní to rozjíždějí v Bělorusku. Copak je možné zfalšovat 80 procent výsledků, 6,4 miliónů zfalšovaných hlasů? To je vážně na palici. A u nás Ti tlučhubové z horní komory s 10 procenty volených hlasů tj 800 tisíc z 8 miliónů, jakou vůbec mají drzost stlát ty svoje kydy?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. U nás plně srovnatelná velikost:
      8300000 voličů
      cca 60% účast
      30% pro nejúspěšnější stranu cca 1500000

      6400000 proti 1500000.
      Je třeba slov?

      Smazat
  4. Docela chápu, že se to u někoho neobejde bez emocí. Chci-li však pochopit o co šlo, nemohu si emoce dovolit. Uvedu pouze jeden jediný aspekt z mnoha: Politbyro ÚV KSSS pro invazi nehlasovalo jednomyslně, členem tohoto politbyra byl také jeden Rus. A víte co? On byl jako jediný proti. Takže, pokud se chcete dobrat pravdy, nevyhledávejte a nevymýšlejte senzace, hledejte kamínek ke kamínku, až bude mozaika komplet. To bude panečku překvapení. Asi jako ve všem. Tož tak.

    OdpovědětSmazat
  5. To téma už začíná unavovat. Okurky by možná byly vhodnější. Obzvlášť ty znojemské.
    Pokud někde jinde dá někdo do souvislosti Z. Mlynáře a 2000 slov v roce 1989, tak je třeba se NATO už vysr@t. To už je na Chocholouška.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  6. 20.8.2020 v podvečer jsem poslouchal rádio B..t (už plný ani název nemohu napsat, abych tu nedělal nechtěnou reklamu). No a tam jsem se od trapného moderátora dověděl, že jsou snad jediní, kdo tu událost připomínají, a kdo tomuto tématu věnují i diskusi, a že je to smutné a kdoví co ještě...
    Blahem se pak rozplýval, když diskutující nadávali na Rusáky, kteří jim vzali svobodu a naděje a další trapnosti a naivity, které neměli konce. Naopak nijak nekomentoval ty, kteří tuto rusofóbii nepodpořili.
    Při své hlouposti, naivitě a tuposti nebyl ale dostatečně poučen a srozuměn, aby už nepřipomínal lidem socialismus v jakékoliv podobě...

    OdpovědětSmazat
  7. Je to velmi lákavé, jako dav se zbavit odpovědnosti a následky připsat jednotlivcům. Nebyl to jen Brežněv, nebo Husák všichni jsme spoluviníci. I když jsem nebyl v KSČ, ani naopak Chartistou, svou pasivitou nesu část viny za normalizaci. Na svou obranu mám jedinou omluvu, tento stát musel fungovat, pracovat vychovávat děti, jinak by zaniknul. Proto si musíme uvědomit všechna patra odpovědnosti od politiků nahoře, až po domovní důvěrnice dole. Nechci kádrovat, ale nezjednodušujme si odpovědnost jen na pár politických vůdců, vždy jsou obklopeni výkonným aparátem.

    OdpovědětSmazat
  8. Bohužel se pokaždé při tomhle výročí zapomíná na přímý vliv západních tajných služeb. Pak to všechno nabírá poněkud jiný směr. Netvrdím, že nebyly poctivé pokusy o lidskou tvář, ale tvrdím, že kdyby tento pohled vyhrál, ani by se nikdo nenadál a už by se věšelo , mlátilo se to hlava nehlava. A nakonec bychom mohli dopadnout podobně jako Jugoslávie, nejen rozděleni, ale také se zkušeností občanské války.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:06
      Tady je ukázka jak je koronavir škodlivý na mozek. Co to melete o tajných službách západu, ani ten sovět tenkrát nic takového nenaznačoval, vše bylo v režii tehdejších našich komunistu??? Vývoj v r.68 byl jen v našich rukou do 21. 8. Dále už žádné ZÁPADNÍ, ale síly sssr udělaly všemu přítrž na dlouhých 20 let!!
      K rozdělení u nás došlo, ale nikdo do toho nevrtal tak jako v Jugo, nějaký Miloševič se bránil rozpadu nefunkčího molocha.

      Smazat
    2. Miloševič se sanžil zachránit Jugoslávii, kterou rozvrtaly zvenku Němci a Američané. Jugoslávie byl totiž konkurenční podnik právě se tvořící Evropské unie. EU je nástroj nadnárodních korporací a globalistů, Jugoslávie byla projekt socialistický, který velkým korporacím nepřál. Tak nepiš nesmysly, když o tom nic nevíš!

      Smazat
  9. Ruský národ nenese odpovědnost za 21.srpen, ale Německý národ jak se zde neustále zdurazňuje, nese odpovědnost za druhou SV. do dnešních dnu.
    Co s tím pane Blaha??
    Že, tohle otiskne sputnik, nechám raději bez komentáře!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:14 Jde o to, že se to zdůrazňuje pouze zde. Všude jinde se připomíná pouze ta "správná" okupace, ta německá se některým totiž nehodí do krámu a tak nám např ČT za naše peníze valí klíny do hlavy. Hodní Němci, zlí Rusové, abychom v tom měli pořádek a tu svou předsudečnou a jinou nenávist obraceli tím správným směrem.

      Smazat
    2. 17:56
      Jen zase pomlouváte a celkem zbytečně ČT. Při výročí německé okupace v ČT v řádné míře jak na ČT1 tak na ČT2 připomněla tohle hanebné výročí, tak laskavě nelžete!!
      A jinak se v pruběhu roku na ČT2 odvysílají často dokumenty o 2 sv. a vždy s odkazem na odsouzení války vyvolané Němci!!

      Smazat
  10. http://www.skrytapravda.cz/domaci/2678-okupace-21-srpna-1968-dnesnima-ocima

    OdpovědětSmazat
  11. Nějak nezozumím jedné věci.
    Před několika dny tady vyšlo několik článku od pana Davida, jak je turecko pro Evropu nebezpečné,jak zítra bude válka s Řeckem, jak v Sýrii a Líbyi bojuje Turecko proti Rusku a dnes, světe div se, čtu, že je před podepsáním smlouva ( už po druhé ) o dodání Ruského systému S - 400 Turecku, muže mě někdo chování Ruska objasnit???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne, ale právě to je velká politická hra. Ze všech stran.
      Rusové ale prodávají exportní verze svých zbraní (jako skoro všichni výrobci zbraní chrání "převahu" své armády, jinak nemusí dostat zakázky od své vlády) a své výzbroje, což znamená, že si uchovávají přesto náskok ve výzbroji a zbraních. Některé vybavení mají jen oni. Navíc, když někomu prodáte zbraně nebo výzbroj či zařízení (kdokoliv komukoliv) pak dobře znáte kvalitu a možnosti (sílu nebo slabosti) dané armády. Pravda, některé země si koupené zboží pro armádu upravují podle sebe a doplňují, ale vždy se jedná zásah do komplexního systému, jako by se jednalo i v tomto případě. Tyto úpravy bývají ovšem hodně drahé.

      Smazat
    2. Hele, ty neznáš staré známé výroky: Ano, my si u vás půjčujeme , ale na provaz, na kterém vás potom oběsíme?
      Ergo kladivo na čarodějnice - kšeft je kšeft. Nedodá Rusko, dodá východní činitel. Osobně si myslím, že v tom systému je tolik proměnných , že vlastně můžou prodávat A, ale ve skutečnosti jinému C. Kromě Armaty mám já osobně v ruských tancích takový hokej, že emík takový ještě neviděl. To je příklad. Další je v ruských letadlech SU. Ty také prodávají kdekomu. A nejde jen o kšeft. Patří k tomu logistika a další možné věci pod kontrolou.
      Všiml sis , jak je záchud rozladěn nákupem S - 400? Rozesírka je součástí toho kšeftu.
      Ale dále. Rusko začíná vyrábět S 500 Prométheus. A tento systém neprodává. A až bude mít S 1000 - Kladivo na čarodějnice , tak ten blb Fukujama napíše druhý díl konce civilizace.

      orinoko

      Smazat
  12. Je zajímavé vidět, jak všichni ti pravicoví politici pláčí nad potlačením pražského komunistického jara. A soudruzi nikde!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě udělali něco chytřejšího a jeli se koupat nebo jen tak někam za něčím se projít. Nám by to taky neškodilo.

      Smazat
    2. jj...a jsme u toho zase..mistrne pozy...predstirany plac

      Smazat
  13. 14:27
    V bělorusku nikdo nic nerozjíždí, jen se nesmí sfalšovat v obrovských číslech volby, pro udržení jednoho z posledních diktátoru v Evropě!!

    Jak vidíte, tak je možné sfalšovat i těch 80%!!!
    No i ti jak píšete " tlučhubové" , mají stejné právo, tak jako vy , říci svuj názor!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:41
      To máte pravdu, už to rozjeli dávno (najděte si, kdy začali naše vlády financovat opozici v Bělorusku) a jak to vypadá prozatím dojeli.
      Ještě, že jste se pojmenoval.
      V žádném případě tam nemáme co dělat. A stejně tak ani nikdo jiný. Nebo, co když se Vietnam, díky celkem početné vietnamské menšině, rozhodne pretendovat na naše území? A nebo Čína? Německo? A nebo co když povstanou Muslimové a prohlásí Královský Chalífát Český? Bude to úplně jiná situace?

      Smazat
    2. K 14:27 - No pokud jsem dobře přečetl záznam toho co řekl náš premiér, tak již nevím co si o něm mám ještě dalšího myslet. A nejen o něm.
      „V Bělorusku se nesmí stát to, co u nás v roce 1968. Evropská unie musí být akční. Musí Bělorusy povzbudit, aby se nebáli realizovat sametovou revoluci model listopad 1989. Proto se v tom angažuju, a proto v tom také V4 s pobaltskými zeměmi musí hrát svoji roli." Babiš v OVM na České televizi. Řekl bych, že to náš premiér pěkně "rozjel", alespoň z toho co čtu to jasně vyplývá.Jistě volby se "asi" falšují a nejen na "východě", ale , jak nás přesvědčuje i US senát i v USA. Zdali je to prvdivé nevím ? Myslím si, že není možné zfalšovat 80% ? To snad není možné ani v nějaké středoafrické zemi. Tak to si opravdu, ale opravdu nedovedu představit, ani když si představím, že jsem tlučhuba a nebo, že jsem protiklad tlučhuby (nevím jak nazvat protiklad tlučhuby).

      Smazat
    3. 16.41 Proč se na veřejnosti neobjevil jeden jediný zfalšovaný dokument z těch voleb?

      Smazat
  14. Když tedy Rusko s touto hanebností nemá nic společného, proč tedy točí o této události tak lživé dokumenty, že už se ozve dokonce i Zeman? Před dnešním klerofašistickým Ruskem je třeba se mít stejně tak na pozoru, jako před tím komunistickým. Je ovšem až k neuvěření, kolik má mezi stárnoucími frustráty fanoušků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:42
      Uveď nějaké věci, které by tvůj názor zdúvodnily
      Ji
      nak jsi naprostý idiot a lhář!!!!!
      Václav Vodrážka Plzeň

      Smazat
    2. 17:42
      Vyfasuj nový notičky od amiokupantambassy, tyhle jsou ohraný a ty seš v roli obecního VOLOTRKA!!!! 😂

      Smazat
    3. Tihle "mladí" frustráti jsou tak předvídatelní, že až nudní. Nejprve si zkontroluj pojmy a nemel dohromady co k sobě nepatří. Jsi, chlapečku, snadno vidět, takže už jsi podobné rady dostal. Ale evidentně nepoučil.
      Hanebné jsou spíše naše volby, kdy vládne strana, která má podporu pouhých jeden a půl milionu voličů z více jak osmi! A to podobné poměry platí prakticky v každé "demokratické civilizované" zemi! A to za podvodů! Jen si vzpomeň, chlapečku pořádně! Myslíš si, že všude podvádějí jako "my VY" tady? A když nepodvádějí tolik, pak tam není demokracie, že jo, chlapečku?

      Za mlada jsme lítali všude možně, jen aby to nebylo doma. Jak je vidět, "dnešní mladíci" už nemají ani dost síly na to, aby běhali za holkama. Není divu když sedí za stolkem s klávesnicí již od svých dětských let, přikusují a popíjí zaručeně chemické produkty a pro zdraví lížou light jogurt a pijí dietní Colu bez cukru! Jejich hlavní ruka na používání myši má již vytvarovaný skelet a nejde narovnat a působí dojmem růžové myši i bez myši k počítači. Záda se hrbí v mírném předklonu nebo záklonu a to je celý tělocvik Takových "mladíčků - cucáků". Když chtějí někomu něco říct z očí do očí, musí spustit twiter nebo facebook, kde si to můžou dovolit, protože na ulici by si nebyli navzájem schopni dát ani pořádně do nosu. Nedozvedli by ruku na úroveň potřebnou k úderu. A pokud by tohle dokázali, začali by si škrábat navzájem kůži nehty, kousat a tahat za vlasy, neboť školství už často produkuje karikatury mladých mužů - mužatky jen navíc s tím třetím dole uprostřed. :)

      Smazat
  15. Za 21. srpen můžem jen děkovat , jinak by byl stát o 21 let dřív zničený , rozkradený , zadlužený , už by nám tu nepatřilo vůbec nic a po ulicích by se promenádovali muslimové

    OdpovědětSmazat
  16. Podobně naivní názory jako v článku p. Kužvarta z 21.8.V roce 68 nešlo o změnu socialismu sovětského typu na jakýsi socialismus "s lidskou tváří".Šlo natvrdo o změnu režimu na kapitalismus. V době tuhé studené války a rozděleného světa Sověti nemohli připustit,aby měli na hranicích se Slovenskem americké okupační jednotky ze Západního Německa.A totálně neschopný politik Dubček to nebyl schopen po desítkách jednáních a varováních pochopit!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak.

      Smazat
    2. 18:08
      Jak jste přišel na tu nehoráznou blbost, že by tady byla nějaká armáda ze Z. Německa. Možná se dejte na psaní románu, tam uděláte díru do světa, ale s tímto blábolem jste jen nepotřebný tlučhuba!!

      Smazat
    3. 9:56 Vojska NATO.

      Smazat
    4. Ten nebožák 18:08 jen opisuje z nechvalně proslulé Bílé knihy o událostech v Československu, tu propagandistickou slátaninu od východoněmecké úderky se sídlem v Drážďanech.

      Smazat
    5. 9:56 Víte co to znamená,když se o někom řekne,že je tzv.mimo mísu?

      Smazat
  17. DEUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ZAČALA 17.9.38 - Anglie a Francie podpořily v Mnichově útořníka a nikolo napadeného!!!

    Na přímý dotaz britského ministerstva zahraničí sdělila československá vláda britskému, sovětskému, americkému a čínskému velvyslanci oficiální nótou z 28. února 1944, že Československo je ve válečném stavu s Německem od 17. září 1938, tedy ode dne, kdy byl vytvořen Sudetoněmecký dobrovolnický sbor.
    Akty agrese Německa proti Československu začaly útoky v Německu organizovaného a Německem řízeného dobrovolnického sboru proti československým občanům a objektům, nacházejícím se na území ČSR.
    Československo je i signatářem Deklarace spojených národů, přijaté dne 1. ledna 1942 ve Washingtonu. Státy, které se označily jako Spojené národy, byly ve válečném stavu s Německem. Na základě existence válečného stavu byly v roce 1945 uznány reparační nároky Československa.

    Nález Ústavního soudu ČR sp. zn. II. ÚS 307/97 ze dne 18. 5. 1999 (N 75/14 SbNU 129)
    Stran interpretace "kdy země vede válku" Ústavní soud vychází z již v roce 1933 vypracované definice agrese Společností národů, která byla převzata do londýnské Úmluvy o agresi (Convenition de definition de l agression), uzavřené dne 4. 7. 1933 Československem, dle které není třeba válku vyhlašovat (čl. II bod 2) a dle které je třeba za útočníka považovat ten stát, který první poskytne podporu ozbrojeným tlupám, jež se utvoří na jeho území a jež vpadnou na území druhého státu (čl. II bod 5). V souladu s notou londýnské vlády ze dne 22. 2. 1944, navazující na prohlášení prezidenta republiky ze dne 16. 12. 1941, dle § 64 odst. 1 bod 3 tehdejší Ústavy a v souladu s citovaným čl. II bod 5 má Ústavní soud za to, že dnem, kdy nastal stav války, a to s Německem, je den 17. 9. 1938, neboť tento den na pokyn Hitlera došlo k utvoření "Sudetoněmeckého svobodného sboru" (Freikorps) z uprchnuvších vůdců Henlainovy strany a několik málo hodin poté už tito vpadali na československé území ozbrojeni německými zbraněmi. Posledním dnem tohoto období bylo datum 7. 5. 1957, kdy Československo ukončilo válečný stav s Japonskem.

    OdpovědětSmazat
  18. Ti, co po roce 89 převzali moc v naší zemi, tehdy tvrdili, že je třeba za 2. sv. válkou udělat tlustou čáru, protože už to bylo před 44. léty, což je prý dostatečně dlouhá doba k tomu, aby se šlo zase dál, bez nenávisti, ruku v ruce s pravdou a láskou.
    Dnes je po sovětské okupaci 52 let a ti samotní lidé a jejich k tomu vychovaní nástupci tvrdí, že na toto nelze nikdy zapomenout. Co k tomu dodat?
    Snad jenom to, že určitá skupina lidí v naší zemi, kteří nám tu 30 let "vládnou", postupují přesně podle komunistů po roce 1948 v tom, že si vychovali po jejich tehdejším vzoru vlastní generaci, která umí opět identicky zase už nenávidět až za hrob.
    O žádné spravedlivé pohledy tady nejde, jde o trvalou nenávist, což je ale pro společnost do budoucna opět stejná cesta do pekel.

    Nová generace, pánové Kolář, Hřib, Novotný, aj., to jsou ukázkové příklady postbolševické výchovy nové generace s právem opět nenávidět ve jménu pravdy a lásky. Přirozeně nejlépe až za hrob. Mají na to přeci plné právo! Přitom paradoxně láska a pravda má být tím, co jim k tomu dává plné právo! Zvrácenost? To už tady ale přeci od roku 1948 - 1989 bylo. A na denním pořádku, jen v poněkud jiné režii, že?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Vámi jmenovaní (mám s nimi osobní zkušenosti) a další neosoudruzi milující pouze Svaz bruselských sovětů (EU) a jeho ocelovou pěst (nejhorší teroristickou organizaci světa NATO) z principu nenávidí svou vlast podle modelu kdysi třídní nenávisti ("Kdo není s námi, je proti nám"), dnes modifikované do tzv. předsudečné atp., kterou aplikují na jakýkoli jiný názor, než který dovoluje násilnická (fašistická) neomarxistická doktrína liberálního marasmu bez hranic: multi-kulti, míšení obyvatelstva podle instrukcí japonsko-rakouského zednáře R. C. Kalergiho, genderové fantasmagorie, všechny formy sexuálních anomálií a perverzí, a praktikovaný mainstreamový satanismus (viz svědectví Johna Horwatha vicepresidenta US-instituce "Return to Order - Návrat k řádu"). Upřímné díky za Vaše pravdivé slovo, milý příteli, neboť platí: buď se zachráníme všichni společně, nebo se nezachráníme vůbec! +Srdečně Vás zdravím! * ex-diplomat

      Smazat
  19. 16:41
    Když amiokupant řekne, že volby jsou švindl, tak je to podle tebe pravda????!!!!
    Že jim to nevadilo, když měl Lukašenko 86% ty trotle??!!!!

    OdpovědětSmazat
  20. Copak nevidíte co se děje v USA, v zemi která nás má chránit před Ruskem a Čínou? Nečinnosti vlády, počínaje Trumpem zemřelo zásluhou pandemie více jak 200 000 amerických občanů. Je to jednoduše genocida obyvatel za kterou chtějí v Brazílii odsoudit prezidenta, ale v USA jej zvolí opět za prezidenta. Takové opise jako je holohlavý Fišer , který je konfidentem CIA by nejraději prodal ČR usákům !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pavla Fischera znám desítky let: za socialismu to býval normální přátelský sympatický kluk - praktikující křesťan katolík. Po listopadu kariérista, dnes vlastizrádce. Prosím nevolit. Ing. Jiří P. Pešek, ex-diplomat

      Smazat
  21. Rokem 1989 skončila v naší zemi politika vedená dle ideologie.
    Začala politika rozebírání státních majetků novodobými oligarchy a převodu ČR a Slovenska pod zprávu západu. Ideologie se vytratila a zůstalo pouze hanění minulého režimu a všeho s ním spojeného. Státní majetek, vybudovaný v poválečném období "nezapáchal" a čile se rozebíral. Cílem bylo vytvoření co nejrozsáhlejší závislosti východoevropských zemí na zemích bývalého nepřítele "Západu". To, co se Západu nepodařilo silou a vojenskou intervencí, realizuje se ekonomickým tlakem s maximálním využitím korupce a korumpovatelných politiků. Nasunutí neziskových organizací "s činností bohulibé pomoci potřebným" se přímo ovlivňuje veřejné mínění a politika státu.
    Pan Blaha poukazuje na rozpory v tvrzeních a postojích ... říkáme tomu směru "hlavní proud"?
    Každému soudnému mozku muselo dojít, že ať byl bývalý režim takový či onaký, ne vše bylo špatné. Bohužel, hrdost Čechoslováků nebyla v kurzu, v kurzu nebylo budování suverénního státu, v kurzu nebyla světlá budoucnost Čechů a Slováků. Národ, který není schopen oddělit zloděje a korupčníky, národ který nechápe, že politika není reklama na zboží, takový národ musí skončit v porobě.
    Politická ideologie a snaha o budování státu nemůže vyvolávat zásadní rozbroje v parlamentu. Pokud jeden hodlá vést válku s Čínou a Ruskem a bezmyšlenkovitě podporuje západní ideologii, ten nemá v parlamentu ČR co dělat. Strany napříč politickým spektrem, pokud by měli vážný zájem hájit naši státnost, musí být proti jakýmkoliv projevům bezpráví u nás i ve světě a musí na prvním místě zvažovat přínosy a negativa pro náš stát a jeho občany.
    Mezinárodní situace zase tak složitá není. Zájmy mocností jsou průhledné, někdy více, jindy méně a vyjádření našich představitelů v mnoha případech odhalí, čí zájem jim je přednější.
    My Češi, bohužel v parlamentu strany nemáme, máme tam firmy, jejichž artiklem je získat moc nad rozdělováním státního rozpočtu. Pokud by tomu tak nebylo Vážení, nebylo by solárních baronů, nebylo by soukromých exekutorů, nebylo by "zprivatizovaných měst a obcí", nebylo by soukromých pojišťoven zpravujících povinné zdravotní odvody a nebylo by spousty dalších "prasáren", se kterými se potkáváme v běžném životě. Možná by bylo dostatek zubařů a jiných potřebných profesí a v médiích by se neustále neřešil nedostatek prostředků, ale smysluplné projekty.
    ABC

    OdpovědětSmazat
  22. Jedina sance v r. 1968 jkao i ted, byl socialismus. A za ten v r. 68 bojoval jen V. Bilak. Kdyby nebylo vstupu, Dubcekuv socialismus s lidskou tvari by se rychle zmenil v to, co mame ted, kapitalismus s NELIDSKOU tvari. Bohuzel, Bilak byl smeten a socialismus take. A neni zadna sance. Uz nikdy nebude dobre. Jinak, o vstup usilovaly vice sousedni staty nez SSSR. Pod SSSR bylo daleko vice svobody nez pod EU, navic, v Polsku a Madarsku bylo daleko vic svobody nez v CSSR, takze SSSR nic nepredpisoval, to vse delali ti, co se chteli zavdecit KSC.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:16
      Chápu, že se některým lidem stejské po socialismu, pomalu vše zadarmo, MDŽ, ženské dostaly 3 mejdla, rušník, chlapi se ořrali, na 1. máje jste se byl ukázat řediteli a hurá do hospody, v červenci dovolená od ROH na Lipně jak jinak zadarmo, tejden propršel, ale nevadí, zadarmo, no a vánoce kolekce od ROH, jinak jste měl holej zadek.
      A napsat, soudruhu, že pod SSSR - BYLO VÍCE SVOBODY NEŽ DNES - hmmm, ještě vám chymí dovětek, že VUML, byl ten nejlepší VYSOKOŠKOLSKÝ USTAV , a dílo je dokonáno.Ten váš Bilak byl ze Slovenska tak jako vy , co, potom se nedivím. Bilak byl jeden z nejhorlivěších komunistu spolu s Husákem, co podporovali okupaci SSSR, tak křivých lidí moc nebylo!!

      Smazat
    2. Dnes je krivákov ďaleko viac ako za socializmu nerobte si ilúzie za prachy predajú aj vlastnú mater

      Smazat
    3. Ad 9:33. Socík zajistil, že se národ ze 7 milionů pomnožil na milionů 10. Nyní po 30 roků vlády diktatury kapitálu úspěšně vymíráme, maminkám a dětem jsme ukradli školky a jesle, dětské oblečení a jídlo je za keťaské ceny vydřiduchů ( Nutrilon- něco jako Sunar stojí bezmála 4000 Kč, ač výrobní cena je sotva třetinová). Ten hnusný socík nebojoval jen za mír, ale také za rodinu a lidské chování k důchodcům. Ten hnusný socík neznal pojem nezaměstnaný, bezdomovec, samoživitel.... Tak o to jsme se tedy "obohatili"! Máte také radost, že psi mají přednost před dětmi? Že na sídlištích zanikla většina dětských hřišť a byly vybudovány oplocené koncentráky pro děti, aby psi mohli ovládnou své sraparky....

      Smazat
  23. Každodenní lidové moudrosti diskuzního lidu od počítačů jsou k nezaplacení. Bože - co bychom si bez těch pořád stejných blábolů počali.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč potom ty bláboly čtete a lezete sem?

      Smazat
    2. Na vaši otázku, anonyme 23.25. - já ty bláboly nečtu. To ani není možné. Zblbnul bych. A myslím, že ani vy to nečtete, ani nikdo jiný z diskutujících, který to otevře na počtu "sto příspěvků". Jenom se občas podívám na počet"diskuzí" pod každým článkem, a nemůžu věřit svým očím. Stále ti samí lidi si dobrovolně mrzačí mozek neustále stejnými plky - nebo vám se to nezdá být pořád v podstatě stejné? Válečné články mají svoje čtenářské fajnšmekry, a stejně tak mají svoje fajnšmekry bláboly o koronaviru - to je zatím mediální novinka, ale tak ještě po půl roce stále stejného žvanění už bude mít svoje zaryté čtenáře - pořád ty samé. Společným jmenovatelem všech je, že na NR "přelézají" z Novinek, o nichž už snad všichni ví, že je provozuje americký Seznam.cz, který v ČR dělá občanům z mozků cílevědomou řezanku, ale denně to všichni čtou. Víte, co je to "player?" Nemocný člověk, který propadl hazardu. No a lidi, kteří propadli diskuzím a denně sedí u PC, jsou taky nemocní - to už je diagnoza. A pro schvalovače diskuzí dodávám, že neurážím diskutující - jen odpovídám anonymovi 23.25, který chce vědět, proč "čtu ty bláboly a lezu sem". Na položené otázky je slušností odpovídat.

      Smazat
  24. Nic mi nebylo vzdálenější, než to, co bylo vydáváno u nás za lidovou demokracii jako první stupoeň budování socialismu. Ale ještě daleko vzdálenější mi byla pomatená politická exhibice, která dostala název "pražské jaro". Kdo jen trochu myslel, snadno poznal, že je to politika hordy manipulovaných blbců a že jim vévodili někteří "takéspisovatelé" - o nich by se jinak nikdy český malý svět nikdy nedověděl. O těch x tisíc slov byl ubohý pyomflet. Není na co dobrého vzpomínat a připomenutí 21.8.1968 jen nám znovu dokazujee, že se sbor politruků ničemu nepoučil a že soudobá česká politická opozice je zase jen a jen sběrnou idiocie. Za kolik generaci si myslíte dostane český národ šanci se vymanit z toho bahna dirigentů, kteří neznají nejen noty, ale ani melodii, kterou by měl náš stát hrát, aby nepromarnil snahy obrozenců, českého venkova, TGM a Beneše? Zatím se topíme v Temnu č. II a dno na odraz k lidskosti nikde zatím naše nohy nenahmátnou!

    OdpovědětSmazat
  25. Tak jsem zjistil, že "králikárna", kterou jsem dostal od zlých komunistů za hubičku, dnes stojí 3.500.000Kč. Splácel bych ji ještě dnes a z čeho bych platil studie dětí, nevím. Rozebral bych to ještě víc, ale to bych se dopustil trestného činu propagace režimu potlačujícího svobodu a demokracii, nebo jak se ta šaškárna jmenuje. Být to tady o 20 let dříve ....

    OdpovědětSmazat
  26. Kdo jste fundovaný, napište a vysvětlete prosím, zda "Dubčekův socialismus s lidskou tváří" měl nebo dokonce má naději na dlouhodobou realizaci, anebo zda to byla pouhá odrůda utopického socialismu Roberta Owena - viz školní učebnice dějepisu. Osobně se domnívám, že pokud by bývalo naše Dubčekovo vedení v červnu a červenci 1968 své reformy přibrzdilo a tedy zmenšilo třeba o třicet procent a jakž takž dodržovalo své sliby Moskvě, Varšavská smlouva by bývala od vstupu do ČSSR ráda upustila! Mám zato, že Dubček a spol. se příliš (naivně) nechali provokovat Západem k falešné "neohroženosti". Nezlobte se na mne, Dubček ještě 13. srpna 1968 Brežněvovi do telefonu dost neférově kličkoval (viz na internetu detailní záznam 50-minutového jejich rozhovoru), a bum, pak se hrozně divil, že okupace se 21. srpna uskutečnila. Jako člověka jsem Dubčeka coby gymnazista měl ale rád.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zapadni Kapitalismus nechtel a nomohl podporovat nejaky socialismus s lidskou tvari.

      Smazat
    2. Mnoho lidí probralo z iluzí o Dubčekovo "socialismu s lidskou tváří", ještě před vstupem vojsk, jaký póvl začal vylézat z děr a vyhrožovat lynčováním komunistů, po vzoru maďarského povstání kriminálníků a bývalých fašistů.

      Smazat
    3. Tehdy šlo jen o to, zda do Prahy dorazí dříve jednotky V. smlouvy nebo NATO. Ostatně jsme tehdy žili na plno stále 2. světovou válku, ta přece neskončila v Evropě 8.-9.5.1945, ale pokračuje naplno jinými prostředky dodnes. Jejími strůjci byla diktatura světového kapitálu, jejími dirigenty odnes je euroatlantická aliance. Hitler byl jen figurantem koloniálních panstev, která potřebovala nová území a kradení z bohatství druhých. I my jsme se překlopili od boje proti této podobě nacismu a stali se horlivými plnokrevnými jejími zastánci a bojovníky. Proto je našim nepřítelem všechno slovanské, jen když za to dostaneme nějaký ten žvanec korupce.

      Smazat
  27. No být to tady dříve, tak by zde nebylo ani těch více než sto tisíc "králíkáren". Zato máme už tu demokracii a jak říkal pan prezident Masaryk, což dodnes platí: Tak demokracii bychom tu už měli, teď ještě nějaké ty demokraty...

    OdpovědětSmazat
  28. Upřesňuji : Byly to statisíce "králíkáren"...

    OdpovědětSmazat
  29. Boží mlýny domlely,Rusko si svými imperialistickými choutkami (Maďarsko, Polsko, ČSR, Afgánistán..) zadělalo samo na rozpad SSSR. Nebyla to jen ztráta sympatií, ale logický důsledek. Pravděpodobně totéž čeká USA.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:50

      To ty "boží mlýny" tedy melou dost napřeskáčku. Každopádně SSSR nedojel na žádné imperialistické choutky(ty byly v jeho případě velmi skromné), ale na selhání a zradu svých "elit", které se zhlédly v bezuzdném mamonu bez zodpovědnosti u svých západních protějšků.

      Smazat
    2. 18;21
      Krátké, ale přesné.
      Díky 👍

      Smazat
    3. SSSR nemělo důvod k jakémukoliv imperialismu, mělo dost velkých starostí se svým obrovským územím, destítkou národů, nezměrným přírodním bohatstvím. Co by mělo snad chtít? No chtělo -světový mír - ale to právě zase si nemohl přát západní imperialismus, kterému právě to, co v SSSR přebývalo, chybělo. Proto ty tucty zemí, okupovaných USA, proto ta hrozby těm zemím, které nechtějí skákat, jak USA pískají. A pokud jde o Maďarsko. Tehdy po válce nejen Východ vqřil, že musí být fašismus/nacismus vykořeněn a tamní tzv. povstání bylo preávě fašistické. Pokud jde o Polsko, to bylo okupantem území SSSR od r. 1919 do r. 1939 a obtížně se dodnes smiřuje, že její velkopanská a tehdy první nacistická moc v Evropě skončila díky silnějšímu nacismu Německému. Afghanistan: to stojí za to si prostudovat historii, co vlastně se odehrávalo uvnitř této nešťastné země, ve které jsme okupanty dnes my. Není bez zajímavosti, že tehdy USA právě v Afghanistanu otevřeně zplodili AlKajdu a světový terorismus. Ano byly to války bohatých, které byly teroristické a na jejich odvetu vznikl terorismus chudých, většinou dlažební kostky versus rakety a bomby.

      Smazat
  30. Skvěle pan Bláha a má naprostou pravdu četl jsem celý článek a hrabat se v minulosti nikomu nepomůže.

    OdpovědětSmazat
  31. Nejsem autor myšlenky -kdo nepoznal svou minulost,nemá ani budoucnost-, ale líbí se mi.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.