Reklama

středa 30. září 2020

Agrese pod Kavkazem

Přemysl Votava

30. 9. 2020 VašeVěc

Arménie, křesťanský stát velký jako třetina naší republiky, rozlohou i počtem obyvatel. Kolik toho si již ale vytrpěl. Sousedy si nevybíral… Již několik dní v arménských vesnicích a městech v Náhorním Karabachu umírají desítky, či stovky civilistů. Nepřátelské tanky si razí cestu touto arménskou enklávou pod Kavkazem. Silný soused rozhoduje o právech tohoto malého národa. Arméni mají být vyhnáni ze svých domovů. Již pokolikáté. Náhorní Karabach, malá křesťanská enkláva s asi 200 tisíci arménských obyvatel čelí agresi mocného souseda.


Dějiny národů pod Kavkazem nebyly nikdy černobílé, tvořily se po tisíciletí. Nehledejme proto v nich spravedlnost. Střetávaly se zde zájmy mocných s těmi malými, s mocnými přicházela i ztráta svébytnosti těch menších. Proto mnohé kavkazské národy, po uvolnění napětí mezi velmocemi, hledaly cestu ke svému sebeurčení. Obdobně i jinde ve světě. Po rozpadu SSSR to byl případ Abcházie, Jižní Osetie, ale i Náhorního Karabachu.

Z historie se dovíme, že světem zapomenutá Arménie je od roku 301 prvním křesťanským státem na světě. Dějiny národů pod Kavkazem to byl věčný střet dvou civilizací. Křesťanství a islámu. Křesťané hledali záchranu v horách… Ti mocní pod Kavkazem, tedy Turecko, Irán, Rusko… ovlivňovaly tamní dějiny. Ti malí, mezi ně patří i Arménie, často bojovali o svou svébytnost. Arménský národ před 100 lety prošel válečným peklem. Arménie tehdy ztratila značnou část svého území ve válce s Tureckem …. Přes 1 milion Arménů přišel o život, miliony Arménů uprchlo a žijí dnes v zahraničí.

Moderní zbraně zabíjejí nevinné. Civilní obyvatelstvo je terčem té nejmodernější bojové techniky. Česká republika v tom není zcela bez viny. Před několika lety byly naše moderní dělostřelecké zbraně prodány právě do Ázerbájdžánu. Údajně přes prostředníky. Obdobně jsme dodali před lety i těžkou vojenskou techniku, cca 175 tanků T-72 a T-55 a dělostřelecké systémy do Gruzie. V roce 2008 také tyto zbraně ve válce proti lidu Osetie zabíjely.

Svět nesmí mlčet, ani být lhostejný k této válce.

I my máme zkušenosti s agresí těch mocných i s lhostejností těch vlivných. Kolik úsilí stálo vybudování naší novodobé svébytnosti, ale jak lehce jsme o ni přišli. V těchto dnech si připomínáme zradu západních mocností, které si v Mnichově podaly ruce s Německem a Itálií. Zradou Československa otevřely cestu k válce.

Budeme burcovat politiky EU či NATO k zastavení agrese proti malému arménskému národu nebo budeme lhostejní? Jak se zachová Česká republika a její politici? Dnes je výročí Mnichova. Tehdy svět také mlčel…


38 komentářů :

  1. Mnichov? To nikoho nezajima. Cesko ma velice jednoduchou historii, stale dobre a prisla pohroma: 21.8.68. To je vse, nic jineho nezna. Mnichov, co to je, ta viska vedle Vrbna pod Pradedem? Kdo by na to myslel. Dulezite je, ze jsme neco prodali. Ted rozhoduji penize. A mali jsou tady proto, aby je ovladali velci, rika se tomu DEMOKRACIE. Nejaci Armenci? A svet?
    Vyjimka z malych je jen Severni Korea. Ale te fandim jen ja. A nejsem tak silny, abych otocil svet, ci dokonce CZ.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bohuzel mas pravdu

      Smazat
    2. Máte pravdu! Ale je mi z toho nanic!

      Smazat
    3. Lepší chudý pán , než stejně chudý sluha !

      Smazat
    4. Zapomněl jsi na Kubu. Té fandím zase já. Za humny má největšího šmejda po hitlerově Německu, ale i tak je tam vyšší délka života, než tam, nebo třeba i u nás, nejsou tam bezdomovci a žije se tam nejlépe v celé Americe snad kromě Kanady. A ještě posílají lékaře a zdravotníky do celého světa.

      Smazat
  2. Pro informaci pro méně znalé, Arméni jsou starobylý národ a starobylí křesťané, kteří jsou podobně jaké židé rozptýleni po celém světě. A podobně jako židé jsou ve své většině vzdělaní a vlivní lidé. Tím chci říct, že vlyv Arménů ve světě je mnohem větší, než by se z velikosti pidi-státu Arménie a jeho počtu obyvatelů mohlo zdát.
    Bouhužel mám dojem, že i v tak starobylém a moudrém národě se můžou najít politici, kteří jsou nemoudří a zde se mi jeví, že současné vedení Arménie se moc nepovedlo. Podobně jako Lukašenko se snaží hrát na všechny strany a nechají si radit od velkého bratra za mořem a ten jim také cvičí armádu a důstojníky. A zde platí obdoba řčení, že kdo se přátelí s Anglií nepotřebuje nepřítele (dosaďte si tam koho chcete, hlavně ať je to anglosas).
    A v době nouze, teď, koukají na svého přirozeného velkého bratra a souseda a očekávají pomoc. Jenomže si neuvědomují, že tohoto bratra staví do velice prekérní situace a tím vlastně slouží k jeho oslabení. Celý konflikt je jeho organizátory (a není to Ázerbajdžán a ani Arménie) namířen k oslabení Ruska, stejně jako nepovedená akce Bělorusko, odpoutávací akce Navaľnyj, Severný proud, provokace s bombardéry na Ukrajině a můžete si doplnit celou řadu částí komplexní operace s cílem oslabit a následně rozparcelovat Rusko a jeho přírodní zdroje.
    Takže přeji přátelům Arménům nové moudré vedení, ukončení konfliktu ke spokojenosti tak Arménů i Ázerbajdžánců a zastavené krveprolití. ST

    OdpovědětSmazat
  3. Ten článek je poněkud aktivistický a zavádějící.
    Tak předně - neválčí se na arménských hranicích, ale uvnitř Azerbajdžánu, jehož část je de facto arménií okupována. Arménie je v současné době mopslíkem USA takměř stejně jako Gruzie. Sama si připravuje svoje bojové nasazení v zájmu někoho hodně vzdáleného. Jakkoli se otoman snaží, tak pravdou je, že Azerbajdžán je většinové šíitský, zatimco Turecko sunnitské. Svojí odnoží islámu patří spíše k Iránu, přestože právě ten mu sestřelil dron na hranicích.
    Boje se vedou v oblasti Náhorního Karabachu, kde žije početná arménská menšina, kterou ale pokud vím nikdo neohrožoval. Za celou tu dobu od prvního konfliktu se mohl najít nějaký modus vivendi - třeba něco jako společná správa. Ale Arménie se tehdy cítila vítězem, tak co řešit, že? Navíc koná západní pochod, což je vždycky cesta jen do průseru. Existuje už dostatek varovných příkladů, ale slepý a hluchý blbec kráčí až za úplnou vlastní zkázou.
    Kromě Rusa i Peršan má k Arménii celkem blízko a ani jeden nestojí o nějaký konflikt za vlastními humny. O ten stojí jen otoman poté, co je v Sýrii, Libyi i Středozemním moři docela nakrátko. Navíc mu chvílemi docela kolabuje měna. A Azerbajdžán má ropu a plyn. To už je pořádný důvod k angažmá, když navíc ho prodejem zbraní z kaspické oblasti vytlačuje Rusko.
    Názory můžeme mít různé, že ... ale pravda je taková, že smlouva o společné obraně Rusa nezavazuje k zásahu na straně Arménie, protože boje se odehrávají uvnitř Azerbajdžánu, přičemž Náhorní Karabach má světově statut okupovaného území. Srovnání s Abcházií a Jižní Osetií je dost mimomísní, protože to jsou hraniční oblasti v magorské Gruzii, která se chová jako Poblatí. Prozápadně ekonomicky klidně až na dno.
    Není v ničím zájmu /kromě Erdragona/ , aby probíhala regulérní mezistátní válka.
    Žádoucí ale je, aby Azebajdžán dosáhl v Karabachu dílčích pozemních úspěchu, aby nebyl frustrován, a zároveň aby vznikl tlak na Arménii k rozhovorům o statusu Náhorního Karabachu jako regulérního azerbajdžánského území s arménskou menšinou.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  4. Dobrý den, pane Votavo. Nevím, kdo bude číst mou poznámku, ale při veškeré úctě jste se zařadil mezi skuhrače. "Nesmíme mlčet." Skuhrač neuznává příčinu a následek, skuhrač skuhrá. Křesťanský skuhrač se liší jen v tom, že skuhrá Bohu.
    Píšete o Mnichovu. Co říkáte tomu, že Beneš prohlásil, že "Západ nás zradil", a odletěl na Západ. Nezdá se Vám to pomatené?
    Ale hlavně píšete o Arménii a Arménech. Jsou to křesťané. Smyslem jejich života, to, proč tu jsou, je, vydávat svědectví pravdě. Jako Kristus přišel, aby vydal svědectví pravdě.
    Arméni mají, jako i jiní křesťane, své obřady. Ale smyslem jejich života jakožto křesťanů, je vydávat svědectví pravdě.
    Jaké svědectví a komu vydali Arméni v r. 2018? Uspořádali barevnou revoluci a zvolili si Paščinjana. Ten se obrátil k EU a de facto odvrátil od Ruska. A tak se stalo, že za Arménií dnes stojí EU, čili nikdo. Snad pamatujete ten r. 2018. Všichni jsme to věděli, křesťané i nekřesťané, že Arménie zvolila cestu ke své záhubě. A Arméni, křesťané a svědci pravdy to nevěděli? Vyzýváte pozvednout hlas. Nezdá se Vám to pozdě? Příčiny mají své následky a pozvednutí hlasu na tom už nic nezmění. Sami Arméni, svědci ne pravdy, ale lži a podvodu, rozhodli o svém osudu. Proč by nyní Rusko mělo zachraňovat otroka EU?
    Víte, pane Votavo, mně ti křesťanští Arméni připadají jako čeští křesťanští lidovci. Také mají v popisu své práce vydávat svědectví pravdě. Ale, proč myslíte, že to jsou nejhlasitější příznivci EU, s jejím odkřesťanštěním, jejími homosecuály, s její eutanázií, s jejím genderem, kráce jejím naprostým mravním rozvratem. Ano, tak jako Arméni mají i lidovci své obřady a namlouvají si vespolek, jak jsou zbožní. Ale pravda je taková, že se Bohu hnusí. Nesvědčí prvdě, ale podvodu a lži. A jestliže dnes na Armény dopadla trestasjící ruka za jejich barevnou revoluci, je jisté, že v ČR, až nastane trest za zdejší přízeň k EU, budou první trestáni zdejší lidovci. Tresta je nebude Bůh, ale třeba zrovna to muslimské Turecko, kdo dnes ví? Ale trest přijde, každá příčina má své následky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:31
      Smekám, lépe napsáno jak celý článek. Díky !

      Smazat
    2. Vy 9:31 udivujete představou, že např. pod pojmem "západ" byla tč. zcela homogenní množina, pod pojmem Arménie je množina lidí stejně nahlížejících realitu. Zábavné je, jak vyslovujete podiv nad skutečností, že E. Beneš zvolil exil v Británii, která zradila. Nevíte, že politika je uměním možného? Nevíte, že politika představovaná Chamberleinem neměla ani stoprocentní, ani trvalou podporu? Nechápete, že dr. Beneš správně předpokládal další vývoj a nalezl způsob, jak obnovit československou republiku v původních hranicích, ne zcela závislou na SSSR? Ve hře supervelmocenských sil, když hezké či nehezké je nic, podstatný je cíl? Boží prostoto.

      Smazat
  5. nerada rejpám,,ale Ázerbajdžánce odtud vyhnali Arméni už před lety....takže karabašské ázerbajdžánské vesnice už nejsou...

    OdpovědětSmazat
  6. Jó, naši politici se tak akorát snaží s "vlky výti" a jsou nepoučeni historií. Západní anglosasové nás odjakživa chtějí
    vyhubit, jsme /Slované/ pro ně póvl. Kdo jednou zradil, zradí vždy. Sereme se do Běloruska, protože Západ taky. Nezastaneme se Assangeho ani Arménů, protože Západ taky ne.
    To je univerzální vlastnost našich usraných politiků.
    Bývali Čechové chrabří junáci!

    OdpovědětSmazat
  7. Bude muset pomoci Rusko stejně to namířeno proti nim v rámci obkličování RF.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nekonspirujte, jedná se o plynovod.

      Smazat
  8. Na Armence se vrhly turecke staty z okoli. Genocida Armenu Turkum nestacila.
    Kdyz jsem tady psal, ze invaze 1968 odlozila vykradeni zeme o 20 let, tak jsem tady sklidil lync.
    S EU na vecne casy. Jako pred tim se SSSR a Nemeckou risi.
    Cesi vpred. Ritolezecka svoloc a zlodeji jsou u nas stale na spici. Zajimave, ze to jsou stale ti sami! I kdyz kolaborantsky smejdi a tatove dnesnich ritolezcu vychcipali, deti se potatili.
    Vetsina politiku ma STBackou minulost udavacu StB a driv konfidentu gestapa.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:12 tady jste lynč určitě nesklidil.

      Smazat
  9. Pro dokreslení těch územních ztrát - doporučuji se podívat kde leží město Van, kde v důsledku začínající genocidy vypuklo povstání Arménů, kteří se dokázali bránit Turkům skoro měsíc, než se tam probila carská armáda......

    OdpovědětSmazat
  10. Mnichov nas usetril osudu Polaku, kteri se vzepreli. Docela jsme si oproti jinym narodum uzivali poradek o Protektoratu a delnici pracovali pro vyzbroj fasistu u nas i v Nemecku (u nas prace nebyla). Nemci nechali vsechny kdo proti nim nesli na pokoji.
    1948 a 1968 jsou narodni katastrofy. 1968 je nejhorsi, protoze politici jako Klaus nechali rozkrast statni majetek a umoznili vznik kleptokracni oligarchie,ktera se sveho lupu nevzda.
    V hodnoceni techto vyroci si Cesi (elity) lzou jako vzdy do kapsy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mnichov nás sice ušetřil okamžité fyzické likvidace národa, ale dál píšete naprosté hovadiny. Rok 1948 byl katastrofa jen pro někoho a ti ještě tvořili menšinu. Pro ostatní to bylo nadechnutí do nové doby. Pravda, terorem, potlačením demokracie, podřizeností k SSSR a přebujelým byrokratizmem to komouši velmi posr.li.
      Rok 1968 byl dalším velkým národním a sociálním nadechnutím, které zničili sovětské, polské, maďarské, Bulharské a východoněmecké čili "spojenecké" tanky. V obou případech - 1948 a 1968 nešlo o národní existenci - jako za Protektorátu a nyní.

      Smazat
    2. 10.20 Nespletl jste si náhodou r. 1968 s r. 1989?

      Smazat
    3. 10:20 máte v tom dokonalou bramboračku. O Protektorátu Čechy a Morava pranic nevíte. Říkám vám to jako pamětník.

      Smazat
    4. 10:20
      Snad přebrept v letopočtech ?

      Smazat
    5. 10:20 jak souvisí rok 1968 s Klausem?A váš pohled na rok 1968 je infantilní.Zkuste se poučit ,ale né od současných vykladačů dějin.

      Smazat
    6. Samozrejme, namisto 1968 tam ma byt 1989. Invaze v 1968 jenom oddalila rozkradeni zeme a jeji prevzeti zapadem do EU, NATO do protektoratu USA.
      Ti, co mne tady kritizuji vedi hovno, ja jsem rocnik 1941 a 20 let jsem zil v totalite. Pak 50 let v totalite USA na zapade. Zadny velky rozdil v tom neni. Tady ovladaji USA media a politiky stejne jako to delal CCCP ve vychodni Evrope.
      Cesi uctivaji veci, za ktere by se meli stydet. Politicky jsou negramotni a budou vzdy jen cinkat klicema a myslet si, ze delaji revoluci.

      Smazat
    7. 16:23!
      Konečně stručná, přesná a jednoznačná pravda, zejména o čehůňov.

      Smazat
  11. noviczech
    ...Němci před lety prodali Řekům menší ponorky, mám dojem kolem dvaceti kusů, ale vybavené nejmodernější technikou, že i Rusko smeká klobouk. Dnes proti Turecku ani nepípnou. My prodali tanky, vojenskou techniku, ano JDE v prvé řadě o peníze a obchody. Vždyť do nezákonného prodeje zbraní ve Středozemním moři (nikdy nezveřejněno komu) byla zatažena i Deutsche Bank. A teď si představme, že by v každé zemi světa kontroloval Světový Výbor vývoj a výrobu zbraní a existoval by ZÁKON, zákazu prodeje zbraní jiným státům! Teda když je ta globalizace! Ale když vidím na lidech ty náhubky, tak holt asi žiju v nějakém jiném světě. :-))
    To samé, že voják státu, který jako voják překročí hranice svého státu musí být zastřelen! Také UTOPIE...!!!

    OdpovědětSmazat
  12. Proč jim Rusko nepomůže? Islámci je vyhubí, hnus!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. na základě čeho má Rusko pomoci, jedině tak Azerbajdžanu kterého území Armenie okupuje od roku 1992 .

      Smazat
  13. 10:20, co to meleš o 68 roce jsi na drogách? To o čem píšeš schválně zamlčuješ je rok 89. To je největší katastrofa, vše rozkradeno a rozdáno západu. Alespoň se nauč rodný jazyk nebo jsi nevzdělaný hamburgerový bukvic?

    OdpovědětSmazat
  14. Vážení diskutéři!
    Pokud si myslíte, že se bojuje o těch pár dědin a stádo koz, tak jste vedle jak ta jedle.
    Ale o co se vlastně bojuje, když v podhůří Araratu žádné dnes ceněné zdroje nejsou (snad horské říčky a slunné louky a pár vinic).

    Boj bude urputný, protože cíle jsou vícevektorové.

    1) likvidace Arménů coby národa (proto ty zrádné dolby)
    2) hrozba Rusku a nasazení udidla a ostruh okolním stepním národům (zatím si užívají volnou step, ale všeho do času)
    3) poslední zoufalý pokus o zahájení WWIII (Rusové dopřejí Arménům čas na přemýšlení jak se dostali do otroctví sultána)
    4) aktivace předposledního článku řetězu (anakonda), než se pokusí o smrtelné sevření (naštěstí se okno overtona zavřelo)
    5) silná souvislost mezi Belarusí, Armenií a Práglem z roku 1968 (pozorovatelka na NWOO a Outsideru 4 články)

    Ti kdo o tom něco věděli již umřeli (De Gol, Adenauer, Oto Havzburg, Nikita vsjo Kukuruza) nebo brzy umřou Kisinger, Šorošek, Adélka, Kim). Tak raději po informacích ani nepátrejte, protože se můžete lehce ocitnout na seznamu (nemyslím cz ani sk).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A po starom. Územie. Viac územia ovládaš, viac ľudí tam budeš môcť osadiť. Viac ľudí, viac daní.Viac daní, viac moci. Normálny, rozvinutý feudalizmus. Surovinová ekonomika, Saudi, Rusko, Venezuela, je veľmi výnosná no zraniteľná. Obsaď alebo znič polia, transport, terminály a je koniec. No hospodárstvo založené na dani je iný prípad. Obrovské množstvo malých zdrojov príjmu, so schopnosťou sebazáchovy a autoreprodukcie. Len nasadiť vhodnú ideológiu,aby bolo jasné a nepochybné prečo vyberáš ty, odladiť systém výberu a hlavne, neprehnať jeho výšku. Kvapka, to je nič, ale tisíc kvapiek, a máš liter.

      RChPz

      Smazat
  15. Tvrdit, že Arméni mají ustoupit z Karabachu, je jak když lord Runciman a jemu podobní ze Západu roku 1938 hlásali nutnost, aby Češi ustoupili ze Sudet. Karabach/Artsach byl arménský už ve starověku tak jako Kosovo bylo v raném středověku srbské. Artsach je posvátná půda pro Armény a bez něho bude celá jižní Arménie tak úzká, že ji nebude možné bránit mezi Azery z jedné a Turky z druhé strany. Za Azery stojí Erdogan. Potom platí. že nepřítel našeho nepřítele, je náš přítel. Erdogan v dalším kroku zaútočí na řecký Kypr nebo některý řecký ostrov. Bude se to řešit dnes v Karabachu nebo jednou u Athén nebo dokonce u bran Vídně? Výběr mezi Erdoganem a Armény by měl být jasný. Jasně, že USA a Rusko tam mají své zájmy a i EU, ale Azerové by s Armény bojovali, i kdyby USA a RF neexistovaly.

    OdpovědětSmazat
  16. Rusko ma v Armenii zakladnu. Chteji ho vtahnout do konfliktu. To neni konflikt sousedu, to je dilo nadnarodniho rizeni na zapade.

    OdpovědětSmazat
  17. Obe dve zeme jsou zebraci. Ale maji zbrane a tak si znici i to malo co meli.

    OdpovědětSmazat
  18. Sultan E. je vsude a provokuje.
    A oni ho nechavaji? Ano, je soucasti jejich hry proti Rusku.

    OdpovědětSmazat
  19. 16:18!
    Sultán byl pečlivě vychován v zradě a je veden jako kdysi Áda k útoku na Rusko (tentokráte z jihu a ze západu se přidají polabští). Z Putina se stane nový Stalin a židé doufájí, že se situace zopakuje (včetně utínání suchých větví v Treblince). Jenomže Putin není Stalin a navíc zná dějiny do detailu a všech kauzalit. Ještě bude veselo, protože globálščiky znají pouze histerii a žijí v iluzi, že WWIII lze vyhrát.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Putin je uplne neco jineho nez to, co z neho dela zapad! Zadny padouch neni. Jenom diky jemu nevypukla valka. On ma chazary prectene a vi co ma delat. Zapad se zajima jen o sve poskoky jako Navalneho, ktereho priotravil jako Skripaly. Jsou soucasti boje proti Rusku. Budou stale vyrabet nove kauzy jako tyto a Rusko mlatit a provokovat.
      Nebojte se. Dostanou vsechno zpatky i s uroky. Pravda vyplave na svetlo, i kdyz stopy zahlazuji. Degenerovany zapad se sam rozklada neoliberalismem, je zadluzeny a nema suroviny. Rusko se nenecha podruhe vykrast jako za Jelcina. Nebude se na nem sanovat.

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.