Reklama

středa 9. září 2020

Čtyři a půl milionu exekucí, co dopadnou jako kladivo. Rozpadlé rodiny, ztracená důstojnost, lidé končí na ulici. Poslankyně Šafránková od Okamury už toho má dost

rozhovor s poslankyní Lucií Šafránkovou
9. 9. 2020 ParlamentníListy

SPD je občas vysmívána, že hovoří o „spořádaných občanech“ a zdůrazňuje, proč by právě jejich zájmy měly být hájeny. Poslankyně tohoto hnutí Lucie Šafránková vysvětluje, proč je pro ni právě toto téma důležité. Dodává například i osobní zkušenosti s ministryní Janou Maláčovou či poslanci ostatních stran.

SPD předkládá návrh zákona, podle kterého by mělo dojít k zestátnění exekutorů a ke změnám dalších věcí v oblasti exekucí. Jak moc závažným problémem jsou pro občany exekuce?

Nebojím se říci, že jde o nejzásadnější problém v sociálně-ekonomické oblasti České republiky z hlediska občanů. O problém, jehož závažnost v čase narůstá. O časovanou bombu v základech společnosti. A to z více hledisek. Ekonomického v tom smyslu, že nemravné, nadsazené a předražené exekuce doslova vyhánějí statisíce občanů mimo normální život a fungování, tzv. mimo systém – buď do šedé a černé ekonomiky, což znamená stamilionové úniky ve výběru daní a pojistných odvodů na straně jedné, a fatální problém pro tyto občany v případě nemoci, úrazu či dosažení důchodového věku v tom ohledu, že se v těchto životních situacích v budoucnu ocitnou prakticky bez prostředků, anebo do oblasti jejich závislosti na sociálních dávkách a přežívání ze dne na den.

Další hledisko je morální, lidské, společenské – občanům v exekucích se rozpadají rodiny, přicházejí o partnery, děti, střechu nad hlavou. Přicházejí o lidskou důstojnost, často končí na ulici, ve vězení a občas bohužel i na hřbitově. To vše v přímé souvislosti s hanebným systémem exekucí.

Čtyři a půl milionu exekucí vedených nyní proti 783 000 osobám je strašné číslo.



Jaké máte od občanů konkrétní podněty týkající se exekucí? Co jim vadí nejvíce?

Nejhorší je jednoznačně ohromné, mnohonásobné navýšení dlužné částky v případě vyhlášení exekuce, čímž se zvládnutelný, i když nepříjemný dluh stává prakticky nesplatitelným a ničícím dlužníkovi několik let života, někdy i celý zbývající život. Dalším negativem je faktická nezaměstnatelnost člověka v exekuci – tzv. nezabavitelné minimum ze mzdy je extrémně nízké, nelze z něj důstojně žít, natož živit rodinu. Navíc je zaměstnávání člověka v exekuci velmi administrativně i finančně náročné pro zaměstnavatele, tudíž když by i člověk v exekuci pracovat chtěl i za onu mizivou mzdu, zaměstnavatel mu práci z těchto důvodů ani nedá.

Pak je tu právní rovina – exekuce dopadne na dlužníka jako kladivo, je okamžitě vykonatelná, účet, mzda a majetek jsou obstaveny hned po soudním rozhodnutí o exekuci, které nemá odkladný účinek. Nalézací exekuční soudy navíc nemají povinnost projednávat danou věc za osobní účasti dlužníka, takže ten se často o exekuci dozví až ve chvíli, kdy mu bankomat nevydá peníze. Kapitolou samou pro sebe je nemravná fikce doručení, kdy je po patnácti dnech exekuční písemnost považována za doručenou a vykonatelnou, byť je dlužník v oné době prokazatelně na druhém konci světa nebo leží v kómatu v nemocnici.

Můžeme doplnit i automatickou okamžitou postižitelnost peněz a majetku manžela dlužníka, špinavé praktiky při zabavování movitých věcí anebo nemravný byznys s nemovitostmi, kdy např. při dluhu 300 000 je za 500 000 Kč prodán byt dlužníka, jehož tržní cena jsou např. dva miliony korun, apod. Nebo aktuální případ kladenského exekutora, který kvůli bagatelnímu dluhu ve výši 8 000 Kč zabavil (spíš by bylo přesnější říci, že ukradl) jednomu podnikateli pozemky a sklady v hodnotě několika milionů korun místo toho, aby postihl peníze v příslušné výši na jeho účtu. Je toho víc než dost.



Jak konkrétně mají tyto navrhované změny lidem v exekuci pomoci?

Jednoduše řečeno – umožní jim důstojný a smysluplný život prostřednictvím práce za slušnou adekvátní mzdu. A znemožní exekutorům vydělávat desítky milionů ničením lidí v obtížné situaci. Umožní občanům jejich dluhy v rozumném čase splatit, aniž přijdou o veškerý majetek, důstojnost a čest.



Proč je podle vás nezbytné, aby zřizovatelem exekutorských úřadů byl stát, nestačilo by, aby soukromí exekutoři dostali striktní pravidla pro své působení?

Výkon spravedlnosti nelze privatizovat. Bezpečnost, obrana a justice, to je výsostné hájemství státu, tam nemá soukromý byznys co dělat. Protože co je to v překladu tzv. exekuce? Výkon soudního (popř. správního) rozhodnutí. Tj. rozhodnutí orgánu státu. A to má dělat výhradně stát. Pokuty za porušení dopravních předpisů také nevybírají na silnicích jacísi soukromí policisté či exekutoři. Cílem soukromého podnikání (a to cílem legitimním) je maximalizace vlastního zisku, na nic jiného není brán ohled. Proto není možné některé záležitosti trhu svěřit.



Jaká je ve vztahu k problémům lidí v exekucích nálada v sociálním výboru Sněmovny, ve kterém působíte? Mají poslanci zájem tento problém řešit?

Co jsem mohla zaznamenat, tak většinově ano, i když převládá snaha řešit spíše jednotlivosti v systému exekucí. Takže se v praxi de facto nic k lepšímu nemění. Komplexní systémové řešení, opravdovou zásadní reformu, předkládá pouze hnutí SPD. Její základy formuloval jako první na české politické scéně náš předseda Tomio Okamura už před mnoha lety.



Jak se podle vás k problému exekucí staví Babišova vláda? Váš minulý návrh změn v exekucích byl v červenci na vládě smeten a podobně to bylo i s dřívějšími iniciativami...

Čistě oportunisticky. Babišova vláda odmítá prakticky veškeré poslanecké návrhy zákonů z opozičních řad. Na podzim tak např. odmítla náš návrh na zrušení daně z nabytí nemovitosti jako nepřijatelný a za pár měsíců s ním přišla sama s tím, že jde o daň, která ministryni financí nikdy nedávala smysl. Totéž se opakovalo v případě našich návrhů na pomoc živnostníkům a zaměstnancům na tzv. dohody v době koronavirové krize.

Nejprve zamítnutí, poté je vláda předložila jako své vlastní. Je to čirý kalkul podle období volebního cyklu a podle nálad ve společnosti vyjádřených v nejrůznějších průzkumech veřejného mínění. Totéž platí i v oblasti exekucí. Babišova vláda navíc není jednotným celkem, tvoří ji fakticky tři strany – a tak závažné problémy namísto jejich řešení jen odsouvá. A ministryně Maláčová z ČSSD, která by exekuce měla řešit primárně, je známá tím, že žádnou podstatnou záležitost nedotáhla do konce, do podoby solidního legislativního návrhu.


Navrhujete mírnější přístup k „bagatelním pohledávkám“. V čem by se měl oproti tomu současnému změnit?

Jednak v tom, že by bylo jednoznačně a razantně zastropováno příslušenství takových pohledávek na jejich určitou procentní část (nebo i na nulu), která by pokryla nejnutnější náklady exekuce – a také tím, že v případech bagatelních pohledávek do výše jistiny 1 500 Kč – a zároveň po uplynutí tří let tzv. marného vymáhání dluhu, by se takováto exekuční řízení zastavila.



Mělo by se nějakým způsobem rozlišovat mezi „notorickými dlužníky“ a lidmi, kteří skončili v exekuci třeba kvůli jedné pohledávce?

Určitě by to měl být jeden z faktorů a parametrů rozhodování o exekucích. A hlavně by to měla být starost nalézacích exekučních soudců, aby toto vše při rozhodování o každé konkrétní exekuci vzali v potaz. Dnes si často ulehčují práci, „sekají“ rozhodnutí de facto podle tabulek a často právě bez toho, aby k projednávání přizvali dlužníka, řádně zjistili pozadí dluhu a provedli všechny důkazy.



Co jsou kromě exekucí další věci ze sociální agendy, na které se chce SPD ještě do voleb zaměřit?

Na prvním místě je to naše novela zákona o pomoci v hmotné nouzi. Jde o návrh zákona, na jehož přípravě jsem pracovala dva roky a absolvovala jsem za tu dobu stovky jednání a konzultací s odborníky a praktiky v této oblasti. Návrh již naštěstí prošel ve Sněmovně prvním čtením a jeho hlavním cílem je zásadně omezit a minimalizovat prostor pro zneužívání a nadužívání sociálních dávek tzv. nepřizpůsobivými občany.

Chceme dát více pravomocí při kontrolách a odebírání těchto dávek při porušení zákona pracovníkům úřadu práce, chceme tyto dávky také striktně navázat na ochotu pracovat anebo hledat si zaměstnání. A samozřejmě jde i o významnou úsporu veřejných prostředků v řádu minimálně stovek milionů korun ročně. Když všechno ve Sněmovně dobře půjde, náš zákon by mohl začít od ledna platit.

Dále jsem za SPD podala i návrh na zvýšení katastrofálně nízkých tzv. příspěvků na péči pro občany, kteří nejsou schopni se zcela či zčásti ze zdravotních důvodů o sebe postarat a současně nemohou nebo nechtějí skončit v pobytovém ústavu, ale chtějí žít ve svém bytě či v rodinném kruhu.

Připravujeme i změny, které by citelně pomohly matkám-samoživitelkám a otcům-samoživitelům, což je kromě nízkopříjmových a osamělých seniorů a invalidních důchodců s nízkými příjmy nejohroženější sociální skupina dneška. Zaměříme se hlavně na úpravy v oblasti přídavků na děti. Současně pracuji na legislativní podobě manželských půjček, což je vlajková loď projektu SPD Rodina na 1. místě. V širším smyslu do této oblasti patří i návrh na zvýšení daňových slev pro všechny pracující občany včetně pracujících invalidů a studentů, který už jsme s kolegy z SPD podali, a návrh na zvýšení daňového zvýhodnění pro pracující rodiče vychovávající nezaopatřené děti, který podáme zanedlouho.


(celý rozhovor najdete zde)








Lucie Šafránková, poslankyně Parlamentu ČR za hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD). Místopředsedkyně sněmovního Výboru pro sociální politiku. Členka Zastupitelstva města Brna.

62 komentářů :

  1. A zase jen propagace SPD. Nezdá se vám to nějaké přihlouplé?.
    99% lidi si za svůj problém může samo.Pujcuji si na dovolené, vánoce a další nesmysly.Dobre jim tak,jen hloupá soudružka použije tohle jako předvolební tahák, opravdu moc rozumu nepobrala.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:47
      Das ist alles her Havel????!!!!!!

      Smazat
    2. 15:47 Ist das alles, Herr Havel?

      Smazat
    3. 15:47 Jestli jste si nevšiml jste na stránkách SPD to sem patří a SPD to myslí s lidmi dobře. Poslankyně Šafránková má pravdu. Jestli to nechcete číst běžte si na seznam.

      Smazat
    4. Nežvaň sračky anonyme 15.47 -přitroublý a nenávistný. Čtyři miliony lidí si půjčilo, a teď jsou kvůli tomu v exekuci? A kdo jim půjčil - milion věřitelů? A kde se tady po roce 1989 vzali? A kdo jim dal peníze na půjčování? Meleš ptákoviny. Máš z utrpení druhých škodolibou radost? Měl by ses léčit.

      Smazat
    5. Dodatkem k 9.31 ... vedle Seznamu zkuste i ROMEA...

      Smazat
    6. Radi bychomi pomohll panu OKamurovi k tomu,aby měl v Parlamentu většinu.

      Naše skupina jeho podporovatelů chce samozřejmě pomoci uskutečnit jeho myšlenky,zejména SVOBODU A PŘIMOU DEMOKRACII, přičemž tady mame konkretni navrhy jeho voličů k posileni jeho Programu,který přináši snad jen pouze 10 procent hlasů.
      Zatelefonovali jsme jeho sekretariátu a sdělili tam,že prosime,aby se nám tady na NR ozval přimo,anebo tim pověřil teba pani Lucii Šafránkovou,která začala psát v članku o nemalém problému s exekucemi.
      Domniváme se,že ho je možné řešit pouze bodem č 10 jeho Programu SPD.Ten zni.

      CHCI RADIKÁLNI ZMĚNU POLTICKEHO SYSTÉMU.

      Ano, toto nejde poslat emailem,jak to chce sekretariat,nikdo by nevěřil ,že je to možné o tom by měla být možná dřive nebo později i zde opravdová diskuse a to nejenom voličů SPD.
      Sekretariát se totiž zhrozil a naš mluvči uslyšel.

      "Pane nemám čas a naprosto nerozumim co vlastnê chcete".
      Proto jsme zvědavi,zda se tu mezi nami v diskusi lidových komentátorů objevi podle vzkazu,který jsme tam nechali, někdo ze zastupitelů SPD, kdo by měl OPRAVDOVÝ zajem problémy občanů řešit v opravdové diskusi se zdejšimi občany.
      Domniváme se,že demokracie je diskuse,ovšem ne kakofonie a proto budeme rádi,když panu Okamurovi pomůžeme k vitězstvi třeba i doplněnim jeho Programu.

      SVOBODY A PŘIMÉ DEMOKRACIE.

      Doufejme,že vzkaz,aby se tu někdo z poslanců nejlépe pan Okamura tady objevil jako naše světlo na konci tunelů dojde bez úrazu dále tam,kde přinese ovoce SVOBODY!

      Smazat
    7. 15.47. Nezdá se Vám to nějak přihlouplé ? V mnoha případech jsou tam exekuce za nezaplacení jízdného, opomenutí starých občanů, a v neposlední řadě i banální částky, které tyto exekutorské hyeny dokáží "okrást" občany o tisíce a desetitisíce !! Vážený 15.47 spousta občanů má také platy okolo 10 000, protože každý NEmůže být manažér, zbytečný senátor atd.

      Smazat
    8. Ano,je třeba si uvědomovat každý den,že pojem SVOBODA,kdysi i dnes znamená vlastně existenci občana,který má dostatečný plat,

      ne aby mu dvě třetiny kradli přiivnici stran,které nelze volit,aby se musel zadlužovat a s břemenem dluhů se pak dostal vlastně do otroctvi jako za pana Ježiše krista,který kazal vlastně taky o SVOBODĚ,bez dluhů a ponižujici zavislosti na nenažraných boháčských zlodějných exekutorech!

      Proto navrhuji vzni Solidárniho státu,který by byl téměř totožný s už davno existujicim sociálnim státem,vynálezem Nemecka,které sice prohrálo válku,ale dnes se vysmivaji vyžrani skopčaci z oken tlustých mercedesů,že nikdo z domorodcú ČR nevi,jak je možné,e se topi v penězich ,vznikla tam opravdová Stedni vrstva a ne jako u nás stát dobiji jeji zbytky pokutami a exekucemi.

      Proto souhlasim s bodem č.10 a jsem toho nazoru,e NIKDY nemůže beze změny systému byt opraven vadný exekučni zakon a zaroven NIKDY nemúže vzniknout OPRAVDOVÁ Středni vrstva jako zakladni opora budouciho Solidárniho státu namisto kapitalistického nynějšiho zmetka majiciho zaklad v GANGSTERISMU a našem vycucáváni brzy do krve!

      ANTINEOMARXISTKA ANNA

      Smazat
    9. 13/32
      Jen hlupák jako vy může mít 10000, každý normální vzdělaný člověk má min.20000 čistého.Prihlouej se mně zdate vy. In

      Smazat
    10. 16:45 Normální i trochu vzdělaný člověk nikoho neodsuzuje a neargumentuje, jako na písečku mezi babovičkama.

      Smazat
    11. Mame li prejit pod volice SPD meli bychom zjistit

      zda to skutecne "verchuska"SPD se svym Programem mysli vazne.
      To co se tam navrhuje v bode 10 totiz opravdu vyzaduje zajem,aby SPD chtela takove mnozstvi volicu,ktere ji umozni neco takoveho opravdu uskutecnit a prosazovat vetsinou Parlamentu do prvniho clanku Ustavy,kde slovo Solidarni stat chybi a prozatim nasi zastupci ani nevi nejen co je to Socialni stat,ale jeho pokrocilejsi verse SOLIDARNI STAT je jim uplne novym a neznamym pojmem.
      V dnesni dobe totiz sedli jakoby na vejicku majitelum velkych penez a jejich pokroucene, vsem domorodcum CR naprosto nepratelske ideologii ,NEOMARXISMU.

      Pokud se tedy opravdu neco ma dit,pak musi k bodu 10 vzniknout i nova ideologie a jak tu vidime pani ANNU podepsanou jako ANTINEOMARXISTKA,zrejme prave uz kdesi vznika.
      Na jinem webu,kde totiz sedaji zubozeni volici na lep "ohromujicim" clankum,ktere vsak nic nikdy neresi jsem si vsiml,ze ji tam "zoufale" mazali i kdyz pozdravila "Dobry den".
      Tak velky je strach majitelu nam volicum ukradene moci prave z volicu.
      Jsem proto zvedavy zda se opravdu nekdo z SPD tady nebo na podobnych clancich do diskuse volicu ozve a nenecha si ujit tuto iniciativu volicu SPD,ktera jakoby byla ojedinela a originalni.
      Dnes uz nestaci kdesi schomazdit v opustenem kine divaky ,zkusit je tam premlouvat,aby zvolili SPD.
      To je zastaraly a neucinny zpusob,ktery neprinasi vetsinu k zajisteni OPAVDOVACH zakonu a ne jejich vadných paskvilu.
      Primou demokracii je treba rozumet jako moderni diskusi masy volicu na internetu,ale to by nemohla byt jen dnesni kakofonie nazoru,ale i prace zivych zastupcu volicu,na webech stran a to opravdovou Primou demkracii.

      Smazat
    12. Pane Krtečku,ja osobně si myslim,že to se svým Programem

      nemysli SPD vážne.

      Dukazem je,že ani u tak důležitého tematu jako vykradáni domorodců ČR vadným exekučnim zakonem,který nepůjde nikdy opravit bez realizace bodu 10 SPD Programu tj

      RADIKALNI ZMĚNA POLIT. SYSTEMU

      kdy špička občanů navrhuje dat do Ustavy hned do prvniho članku Solidarni stát vlastně v zakony totožný se socialnim statem, vynálezem PRAVE PRAVICE a realizovaný davno v Německu,kde se vysokýymi platy nezhroutil, to vůbec NIKDY nepůjde (upozornuji všechny,že jsem volička ODS),ale tato ODS je dnes jen bohužel jen potacejici se shnilá okurka.
      Klidně bych přešla pod SPD,ale všichni tady musi vidět,že přimá demokracie v nadpise,tj aby mezi diskutujici občany přišli taky diskutovat o opravdovsých problemech voličů,jejich zastupci se neda uskutečnit a je docela možné,že učast na diskusi byla pani Šafrankove,bud zakazana, nebo dokonce ji neřekli,že na webu ve prospěch SPD má članek.
      No škoda,že tento web na podporu SPD neni na to postaven.
      Mnohem pěknějši by bylo udělat diskuzni rubriku podobnou NR přimo pod Programem, živě na stranickem webu SPD!
      To by se však o to musel někdo postarat a nynějši ignorance voličů SPD, nove voliče nepřivede.
      Jen se zeptejte padajicich komunistů a dobité a zdemolované ČSSD,zda by nepřešli pod SPD,kde se aspoň něco děje.

      ŠKODA SLOV ,nebo snad ne?
      Podpis ANNA.

      Smazat
    13. Pane Krtečku,vidim vaši odpověd a pokladám vaše nazory za spravné!

      Članek mimořadné důležitosti nyni zacházi za obzor a jak vidite ukazuje se,že okamžitá Přimá demokracie,tj,aby se mezi nami voliči objevili naši "zastupci"NEFUNGUJE!
      Jak to vypadá v nynějšim režimu neomarxismu,který proti obanům , voličům vynalezli majitelé velkých peněz a je jasné,že vladnouci strany ČSSD a KSČM se od něho odmitaji distancovat!
      Ačkoli je známo,že režim kapitalismu bez přivlastků,který nyni využivá gangsterismus, odkud vycházi,neexistuje sila,která by to změnila a i SPD se nam tu neozvala.
      Pokud občané budou chtit změnu,pak musi vzniknout politika,která nas voliče povede a zaroven tak souhlasim s vytvořenim nove ideologie ANTINEOMARXISMU.
      Poplantani členové stran jak Čssd tak KSČM a tedy zbytky těchto padajicich polit,subjektů by jistě uvažovaly, kde přejit,se stran které ztráceji jakoukoli důležitost, přičemž zajmy občanů už prakticky nezastupuji! Otazka na vás

      VEDL BY JSTE NAS OBČANY VOLIČE VY PANE KRTEČKU?

      Klidně vam mohu pomoci a to i když to vypadá v tomto okamžiku beznadějně a já jsem tady jen prvni bezmocná

      ANTINEOMARXSISTKA ANNA.

      Co vy na to přiteli,nyni jsme tu zůstali jak se zdá sami dva,takže doufám,že odpovite a pomžete to svinstvo vymést,když neexistuje nikdo jiný!
      Zde zdůraznuji znovu absenci PŘIMÉ DEMOKRACIE občanskeho typu,která jak vidite na zdejšim webu Nová republika jde uskutečňovat IHNED a bez peripetii neomarxistů,ale kdosi musi dbát,aby se rozvinula!

      Smazat
    14. Pani ANNO,presnou odpoved jsem vam tu dal vcera.

      Je docela mozne,ze me stihne vas osud a nemusi se tady objevit,stejne jako kdyz vy na webu napisete DOBRY DEN a ten den vam snad radsi nedovoli pokladat za dobry a maznou ho.
      Pokud se odpoved neobjevi,aby pripadni volici SPDmohli posoudit sami co obsahuje,pak uvidite,ze ji bud musim opakovat v jine forme,nebo dokonce zustanete sama,tak si jeste pockame,mame casu jako volici dost.
      Zda se mi,ze se asi nikdo odvazny prozatim nenajde,kdo by neomarxistum ukazal kam zavedou vsechny vcetne nasich "zastupcu" politiku,kteri stale nevidi jak se situace ČR financi zhorsuje a bude dale gradovat,za panovani majitelu velkych penez a jejich neomarxismu.

      Smazat
    15. Tak asi tu je tu dál,pane Krtečku hromadici se voda v přehradě nenavisti,která v podpoře svobody a přimé demokracie bráni

      Zejména se pokládá za nebezpečné.aby dostali sami občane opravdové aktivni vedeni a nezůstali jen bezmocným davem s kakofonnimi výkřiky problémů,které má kdosi řešit,ale neni jasne KDO!?
      To se dalo čekat,že vaše odpověď neprojde.
      Övšem co když se přehrada nenavisti protrhne,ono jsou tu neskutečné problemy s C19,brzy dojdou všem malym a střednim podnikatelům a živnostnikm naspořene penize a kradené dvě třetiny platů znamenaji dalši rozbušku,kterou nechtěji nami zvoleni politici řešit,jak maji v programu tu změnu,ke které je třeba většiny v parlamentu v č 10.
      Povede to tedy k dalšim exekucim.
      Neomarxiste ve vedeni státu na to mohou sami doplatit, nebot použivaji taktiku chucpe tj smoleni do vlastniho hnizda a jakéhokoli "vůdce"okamžitě zabijeji.
      Zkuste navrhnout přesto, co by prozatim netečným občanům pomohlo,před udery,ktere se teprve s dalšimi vlnami C19 čekaji.
      Myslite,že existuje mechanizmus,kterým by si občane pomohli sami,když jimi voleni politici ,se nam tu nejen neozyvaji v přimém dialogu tedy přimé demokracii,ale i jakoukoli iniciativu,která by mohla vést k napravě ,dusi cenzurou?
      ANNA

      Smazat
    16. Pani ANNO,podivejte se znovu nahoru na uvodni prispevek.Stoji tam

      ZASE JE TO TU PROPAGACE SPD.99% lidi si za svuj problem muze samo!!!

      Toto je zakladni lez neomarxistickeho rezimu, ideologie bohacu.
      Pry domorodci voli nejen "nespravnou" stranu,ale obcane maji tak nizke platy,ze si MUSI pujcovat nebot nenazrani bohaci jim dve tretiny platu kradou a to se jeste zhorsuje virem C19.
      Za komunistu vse resila za obcany strana a tak nyni cekaji,ze jimi placeni "zastupitele"to budou resit taky,po vzoru z minulosti.

      TO SE NIKDY UZ NESTANE,

      ostatne vidite,ze se tu ani neobtezuji ti "zastupci"objevit a dokonce mizi komenty smerujici k navrhum napravy metody (CHUCPE),prelozeno "smolit si do vlastniho hnizda!."

      Proto zkusim napsat hlavni myslenku ,ktera je nebezpecna.

      My obcane volici nemusime potrebovat znovu "VUDCE",dnesni komunikacni prostredky umoznuji,aby se vudcem stal kazdy,kdo prijde s navrhem na napravu,nejlepe dobrym!

      Proto jsme my vykvet z naroda a kvitka z certovy zahradky, tzv "vnitrnimi teroristy" majiteli nam ukradene moci, pronasledovani a nase slovo je malem slovo bozi!
      Pokusme se tedy jako prvni, prozatim snad jen dva obcane zahajit palbu z pusek PRAVDY a to vsude,kde to pujde.
      Ve vlastni zajmu to mohou urcite pozorovat ostatni domorodci, nebo taky ne.Tim nase role jako "opravdova inteligence" konci...

      Pokud bude strana SPD chtit byt v Parlamentu opravdu ucinna ,musi se venovat co nejvice ziskavani volicu a pkud mozno dosahnut vetsinu v Parlamentu.
      Nase myslenky muzeme klidne rozvinout i bez politiku sami pomalu ,ale jiste!

      A to je ta hruza,ktera obchazi zasmolene neomarxisty v cele Evrope a pokusi se tedy brant lzi a zabijet pravdu!

      Takze tak.
      Mozna,ze to zas nevyjde a musime cekat dalsi leta na uskutecneni,ale jak na vas vidim cosi se hybe,nebo si myslite ze ne ANNO ,prvni v CR antineomarxistko?

      Smazat
    17. Ha,vaše myšlenka je zajimavá.Kdybychom měli podporovat masově SPD musime se podivat na jejich Program

      Je mi zahadou proč přináši s vyplazeným jazykem jen nedostatečných 10% a to je tak strop.
      Videla jsem tu na tomto webu jednu z prvnich versi Programu navrhovaného samotnymi občany volici.
      Mohl by jste program SPD rozebrat třeba tady ,kde jsme uzž za obzorem a snad se tu ani nikdo z nich neobjevi,aby se zhrozil co se tadyd 3deje z .

      Smazat
    18. Pokud by jste chtela vytvorit neco noveho, pani ANNO,treba novou ideologii

      pak by bylo opravdu zajimave zkusit sestrojit nejprve ideologii antineomarxismu a pouzit ji hned i tady.
      I kdyz je tu k dispozici zajimavy clanek,vidite,ze se ztraceji komenty z diskuse,beze zduvodneni, nikdo z verchusky tu neprijde, jde o ignoranci a pohrdani volici velkeho kalibru.
      Museli bychom najit zpusob jak systematicky postupovat pri tvorbe,sestavit treba web knihu.
      Kdyby jste chtela opravdu zmenu a pomoci tomu SPD,muselo by se to zachytit kompletne i v nejakem druhu tiskoviny, komentar za komentarem,ktery tady jeste jde dat,pozdeji bude vse vymazano,lidi to nezvedne.
      Treba navrhuji "Rozhovory s ANNOU, prvni antineomarxistkou v CR" nebo podobny nazev,jinak to zajde za obzor a lide to do 10 dnu zapomenou i kdyz hrozi,ze je vyrabuji exekucemi z kuze..
      Probrat program nejen strany SPD na ktery je pan Okamura hrdy,ale nevi jak se zda,ze mu nikdy stacit nebude.
      Potrebovali bychom i nahradni web,kde by se zcenzurovane prispevky stejne objevily s odkazem,ze na NR nevi o co jde,at to lidi posoudi sami a ne ,aby jim kdosi ty cagloviny zakredencoval na veky.
      Kdysi za Rakouska na pr. cenzor,ktery nerozumel o co jde na vetu

      OSVETOU PROTI TME skrtnul tuto vetu a napsal SVICKOU PROTI TME.

      Pouzijeme li terminus technikus na pr "SOCIALNI stat" pak se ocekava,ze obcane vi o co jde.

      Neni tomu tak.
      Neomarxiste nedovolili doposud vysvetlit v tisku co to za stat je a lide se divi,proc vlastne maji sousede tak vysoke platy i kdyz prohrali valku.
      Je zoufale,ze domorodcum CR jsou ukradeny dve tretiny platu a oni na to tupe koukaji a nevi, kde jejich penize mizi,proc a dokonce spokojene mruci do piva,ze oni maji penez dost a vice nepotrebuji.
      Tak je ohlupovadla ohlupily.
      Jen se zkuste treba nekoho zeptat zda komunisti tenkrat ty dve tretiny dnes chybejicich platu vyplaceli a jak.
      Zabiji vas nenavisti a budou se s vami rezat do krve,ze oni zadne penize tehdy od komousu NEDOSTALI ,coz pochopitelne pravda neni atd atd.

      Takove veci tykajici se na pr.chybejicich dvou treti platu v programu pana Okamury nenajdeme.
      A je toho vice.
      Asi mu chybi opravdovy ideolog a soustredil se jen na islam,ale ka ka ram asi nezna i kdyz jeho bratr by mu to mohl vysvetlit,pry je na to odbornik.
      Pani ANNO videl jsem vase komenty na jednom z "vlasteneckych"webu musel jsem se chechat a videt,ze VSECHNY byly gumakem neomarxistou vygumovany.
      Kde tedy jsou weby "alterativy" ktere neplati pan Soros,co myslite?

      Smazat
    19. Domnivam se pane Krtečku,že je škoda tomuto webu,který modernzován neni

      To by se ta video kniha dala vydat i tady a kliklo by se na odkaz jak to maji ostatni weby.
      Pustila by zdejsim lidovým komentatorum třeba video co je to ten neomarxismus a jak nam hezky rozflakne i naseho neboheho spojence Chatschera,ktery se stejne do presidentovani moc nehrne.
      Banksteri se totiz uz 29.3.2019 dohodli co svetu udelaji za otřes a tramp je prosil na kolenou,aby to nedelali hned,ale az 1.1.2022.
      Jestli nastoupi ten chcipaček za demokraty,tak ho donuti udělat ten krach už pod sromeček na vánoce.
      No čemu bych se nasmála moc, tak to je kdyby ten Sereš nebyl škrob a vytahl z kapsičky u vesty zdejsimi miglanci od vznikajici Česke společnosti volicu požadovanych 3,9 milionu eur na jejich agendu, coz je pro něho pakatel,přeci si ty prachy do hrobu nevezme, než natahne bačkory.
      Slyšela jsem,že budou požadovat nyni doplt 7,6 milionu eur kvuli inflaci, všechno drahne.
      Za ten pakatel pry by pry ti voliči udělali takový bordel,že by neomarxisti zezelenali zavisti.
      Dělam si švandu z toho stareho dědka,ale on se ani nehne vali penize Chlivakm z Letne a oni jsou jen pry sami nevzdělanci a neumi ani uvažovat o nove ideologii,ktera je potřebná jako sůl..
      Měli by se tady taky mezi nami objevit,abychom jim vysvětlili zasady antineomarxismu.
      To by byla prča!
      Skoda,že komunisti jsou jako Lumici a běži k propasti a ani ti už nemaji pořadneho propagandistu.
      To byly časy ,kdy pan Lenin zakřiel z paceřaku a byla ruka v rukave.
      Škoda,že ho vycpali a dali do muzea.

      Smazat
  2. Znáte ženu, která každému dá? Ano, je to Jana Maláčová, ministryně práce a sociálních věcí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Drobátko sprosté - ne? Anonyme 15.56. Asi upozorním paní ministryni - takové vejžblechty jsou na trestní oznámení.A co tvoje stará -jestli nějakou máš - taky dá každýmu? A dceruška? Lidská blbost nezná mezí.

      Smazat
    2. Lžete, mě nedala. Ó, vy 15.56, jak dlouho jste stál za menšináři ve frontě?

      Smazat
    3. 11:34 IQ tykve?

      Smazat
  3. Problém ovšem začal tak, že po převratu byly zákony změněny do takové podoby, že se dluhy - zvlášť malé, t. zv. bagatelní - nedaly vymáhat. Vyřešeno to bylo obvyklým způsobem - malá prasečina byla nahrazena velkou, čili soukromými exekutory. Dneska se malý dluh nedá vymáhat jinak, než že se různými poplatky zvětší natolik, že je pro exekutora finančně zajímavý. Právem to SPD odsuzuje. V návrhu ale postrádám postup, jak výrazně zjednodušit a zlevnit vymáhání malých dluhů. Odpouštění "bagatelních" dluhů mi připadá demoralizující, aby padesátikorunové dluhy řešili soudci za soudcovké platy celé měsíce nesmyslné. Je třeba najít efektivní řešení. Když to šlo za komunistů, proč by to nemělo jít teď.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jde o exekutorský průmysl, ze kterého jsou financovány politické strany. Především ty, které jsou proti.

      Smazat
    2. Orinoko souhlas navíc přidám i fakt, že dosud nemàme zákon o lichvě. Nezájem ho dát do placu je jasný. Přitom není na co se vymlouvat v 1. republice byl. Současně při pořizování drahé nemovitostí se dokládá legální zdroj financí u vyspělých západních demokracií. To vám tady taky nikdo neprozradí. Troška provětraní našich finančních toků by neskodila a zalepení děr v zákonech též.

      Smazat
    3. Orinoko souhlas. Taky naší vyvolení, tam nahoře, zapomněli dát pod zákon lichvu.

      Smazat
  4. Hlupák jsi tady jen ty, modrý soudruhu 15:47. Lidi si půjčují na kraviny, protože banky, kterým je zákon nakloněn víc než lidem, jim peníze půjčí i za cenu naprostého zruinování věřitele!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tomu nerozumím, banky jsou věřitel a půjčí i za cenu svého zruinování? Ale dluhy nejsou jen z půjček, dluhy jsou z černých jízd, z kriminální činnosti, z neplacení zdravotního pojištění, z úmyslného neplacení poplatků za svoz odpadu, z úmyslného neplacení alimentů dětem atd. Často se lidé dostávají do dluhů úmyslně a myslí si, že to z nich nikdo nevymůže a dělají nejrůznější obstrukce, aby platit nemuseli.

      Smazat
    2. Uvažuj, čeče 17:41, copak je u nás tolik milionů kriminálníků a neplatičů alimentů, jako je exekucí?!

      Smazat
    3. 18;46
      Vysvětlujete mu to zbytečně, nepochopí, není mu dáno!!!!!

      Smazat
    4. Diskuzní štváči 17.19 ( pan domácí, kterýmu spadl do klína taky nějaký ten barák, a teď okrádá nájemníky?) a jemu podobní - tradičně nezmíní, že statisícům lidí, kteří vyletěli z práce na dlažbu po roce 1990, díky novému chamtivému politickému sajrajtu, který musel honem všechno prodat, zničit a vydrancovat, nezbývalo nic jiného, než si půjčit na přežití, a věřit že se práce najde. Tisíce lidí přišly o své domovy - kdo o tom ví hovno, zavřete huby a přestaňte škodolibě plácat kraviny. A vzhledem k velkovýrobě zbohatlíků, justice nadělala ze spousty lidí bílé koně a zadlužila je uměle - vymyšlené rozsudky a pohledávky. Lumpárna, genocida, zločin. Spousta "Milad Horákových" dodnes visí na šibenici a škrtí se - nikdo to neřeší, protože se nikomu nechce šlapat do hoven. Šmejdi, kteří to tady posrali, už jsou za vodou, a nikdo nedokáže vyčistit po nich stoku. (A nechce) Raději kopou do soch, rozdávají medaile, jezdí na Tchaj-wan a řeší roušky na čumáky. To jim přijde méně ožehavé, než strčit nos do čtyř milionů exekucí, zničených rodin - a samozřejmě - odškodnění!!! To je hlavní problém. Kde by na to dnes vzali, když všechno rozkradli? Jo - to se jim to odškodňovalo po devadesátým, když dělali přiblblá, rozmáchlá gesta, a svou moc opírali o nadávky na "komunizmus" - ušlechtilé odškodňování a restituce, když bylo z čeho krást. Teď není! A konečně - ty davy sprostých lichvářů - kde se vzaly? Kde vzaly peníze na lichvu? A kde se následně vzala exekutorská prasata? A taky honem rychle zbohatnout, samozřejmě. Okrádáním těch nejchudších, zbohatli ti nejhorší prasáci a svině.Nestydí se za to. Mají svůj žok zlaťáků a pupek vyžranej jak pytel na hady. Povedlo se. A diskuzní štváči? Ti, kterým se náhodou daří? Domů pod rypák jim chodí slušné důchody? Proč by se zabývali myšlením na ubožáky v exekucích - jich se to přece netýká! Marianský sloup a sochy jsou lákavější temata.

      Smazat
  5. Ta paní neví o problematice řadu věcí a především všechny exekuce hází do jednoho pytle, jakoby dlužnící byli výhradně hodní lidé, kteří ani nevěděli jak se do dluhů dostali, nic neukradli, nejeli na černo, nepůjčili si nesplatitelné částky atd. Mé zkušenosti jsou jiné. Dlužníci jsou velice často fikaní a jsou přesvědčeni, že dluhy se neplatí, žádají poslance, aby zabránili vymáhání dluhů aj. Svěřit zpět vymáhání dluhů státu? To už tady bylo (soudní vykonavatelé) a bylo to nefunkční, vymahatelnost práva prakticky neexistovala. Doručování soudních rozhodnutí dlužníkům, že prý nevědí o rozsudcích o jejich dluzích? Dlužníci úmyslně nepřebírají poštu od soudů (moc dobře vědí, co pošta obsahuje) a pak dělají hloupé, že o dluhu nevěděli apod. Není nic jednoduššího než všem plnoletým občanům zřídit povinně datovou schránku, tam lze doručovat, a umožnit občanům, kteří ještě nemají počítač a internet, aby si na obecním úřadu mohli z internetu ověřit, zda jim nedošla do datové schránky zásilka (mimochodem v datové schránce lze nastavit upozornění na došlou zásilku do mobilního telefonu smskou). Nemohli by se vymlouvat. Ten, kdo je v předlužení může podat návrh na oddlužení v rámci insolvenčního řízení a tím se dluhů zbavit po zaplacení dnes už směšných částek. Dlužníci musí jen chtít splatit alespoň něco, když už se dostali do dluhů a nedělat si ze svého dlužnictví srandu, to se totiž velice často děje. Věřitelé jsou také ekonomické subjekty, kterým zničením exekutorské sítě a činnosti by vznikaly nemalé škody. Ta paní píše hodně moc nesmyslů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte sice v mnohém pravdu, ale základem je špatný zákon, který z bank sňal skoro všechnu zodpovědnost. Zákon je pro banky , ne pro lidi. Banky mají mít spoluzodpovědnost za zmařené lidské životy. Mají prostředky na prověřování klientů, ale jdou za hranu. Vědí, že exekutoři vyždímají dlužníky až na kost a proto půjčují i s velkým rizikem. A samozřejmě poslanci nechali tu vyrůst nestoudný průmysl exekutorů, který běžně vysaje z obyčejného studenta, který jel jednou v tramvají načerno nejen pokutu 50 - 100 Kč, ale dalších 8 tisíc za poplatky a "práci" vymahače, případně exekutora. S takovou situací běžte do háje. Tohle není civilizované prostředí.

      Smazat
    2. Ano, přesně vyjádřeno. Za dluh by měly odpovídat obě strany! Dlužník zcela přirozeně a věřitel by měl nést své podnikatelské riziko. Nic bych neměnil, dluhy se platit mají. Jen bych doporučoval aby dluhová obsluha nepřesáhla 20% z částky dluhu. A platit do splacení celé dlužné částky. Kdo půjčuje, musel by si nechat doložit, že dlužník může splatit dlužnou částku. Když banka dá peníze každému kdo si řekne, pak ať si nese svou část rizika. A zakázat reklamy na půjčky. Nejdebilnější jsou ty s tím žirafákem. To už je vrchol debility.

      Smazat
    3. Banka nejvíc vnucuje půjčky lidem, co jsou bez dluhů a půjčku nepotřebují. Mají na to databáze, které sdílejí. Slečna z Home creditu mi volá každý měsíc, jestli bych si už konečně nemohl půjčit :))

      Smazat
    4. 0:03 Tak nabídky bank roztrhejte a vyhoďte, Je to prosté a nejlevnější. SMS a maily obdobného obsanu? SMS smažte, maily dejte do SPAMů...
      A tu telefonistku pozvěte na rande, nebo pošte do... Brusele.

      Smazat
    5. Co pořád žvaníte o půjčkách? 18.42,21.53 a další - myslíte si, že všechny dluhy a exekuce pocházejí z půjček? Těch je zlomek! Další jsou dluhy za prasečí pokuty, udělované lidem, které na ně nemohli mít peníze, prasečí finanční požadavky a závazky, někdo neměl na placení nemocenské protože nevydělával - a konečná. A dnes navíc nikdo nemusí "dlužníka" na existující dluh upozornit. Dřív bylo tohle NEMOŽNÉ! Každý měl povinnost dlužníka PROKAZATELNĚ upozornit jakmile dluh vznikl - písemně, doporučeně! Až když prokázal neúčelné upozornění, mohl se obrátit na soud, jinak ne. Dnes je to přesně obráceně. O dluhu se nedozvíte, dokud nenaroste stokrát - a ani potom ne, až když dostanete befel od soudu a koukáte jako blbec! A exekutorské prase vám vykopne dveře když nejste doma - tak se krade nejlépe. To je podle vás správné? A co ty zadlužené děti - taky půjčky? Taky? Taky? Tak nežvaňte o věcech, o kterých víte prd! Zahánění lidí do dluhů a exekucí je nejodpornější prasečina politiky a genocida slušných lidí. Srali na to - teď, když jsou exekucí čtyři miliony, čumí a neví jak z toho. Kolik muselo umřít lidí na otravu alkoholem, než se tím začala politická chátra zabývat? Exekuční svinstvo nechali narůst na čtyři miliony - to neužvaníte žvaněním o půjčkách. Taky jste zděšeni a uklidňujete se tím, že "ti lidi si to přece zavinili sami?" Normální český přístup. Vůbec mne to nepřekvapuje - bezcitnost, nezájem, lhostejnost. Český národ si žádnou slušnou politiku nezaslouží - jsme vůči sobě jak psi!

      Smazat
    6. 11/46
      Jen omlouváte lidskou hlouposti,asi budete v dluzích až po uši.

      Smazat
    7. Doufám že se Home credit trochu uklidnil. Protože před mnoha lety, když nám klekla pračka jsem měl chuť si u nich půjčit. Zkusmo jsem si spočítal kolik zaplatím i s úroky. No skoro lichva, hoši to tenkrát přehnali, snad se už uklidnili. Proto doporučuji, ať se dítka učí matice, jinak budou potravou prapodivných šikulů.

      Smazat
    8. 0:03
      Děkuji vám za výstižný popis chování bank, sám jsem jej zažil. Když jsem bezprostředně po těžkém úrazu , kdy jsem čekal na odškodnění stranou, která jej zavinila ,požádal o obnovení kontokorentu, který jsem krátce předtím zrušil,odešla pracovnice od přepážky a přivedla zakyslou matrónu, která mi sdělila, že mi nic nepůjčí.Čtvrt roku nato mi již vnucovali kreditní kartu, když viděli, že za zranění přišly prachy. Ale samozřejmě nikdo z nás nepřeje bankovním referentům defenestraci!!!

      Smazat
  6. Nejen poslankyně Šafránková toho má dost. Ale jak pomoci? Mocenské struktury státu včetně žoldnéřských a soudních loutek jsou v rukou diktatury kapitálu a té se tak snadno nezbavíme. Vždyť to byl kapitalismus, který přišel s vynálezem nezaměstnanosti, bezdomovectví, samoživitelstvím, vyděračstvím, katy nad dlužníky, skrytým otroctvím i pokračováním 2. světové války jen jinými prostředky. Zase jsou kapitálem vyráněny hromady nevinných mrtvých ve válkách k nakradení si z cizího majetku "vítězným zločinným kapitalismem", zase jsou vyráběni uprchlíci a byznys s nimi jen kvete! Socík stál za starou belu, ale kapitalismus, to je bestiální usmrcování lidstva. I vy podporujete takovoé zločinné politiky?

    OdpovědětSmazat
  7. Chtěli jsme kapitalismus, svobodu a demokracii, jó chtěli, tak si nestěžujte. Pracujte, ať se má 5% národa jako "prasata".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18/31
      Jsem rád, že patřím k těm 5%.

      Smazat
  8. Mám pouze jedinou výhradu: samoživitelé a samoživitelky by neměli být oproti ostatním automaticky zvýhodňováni, protože to demotivuje zvláště lidi z nižších sociálních skupin k zakládání řádných tradičních rodin. V USA si tak vypěstovali celou generaci převážně černošské populace, kde úplná rodina s otcem a matkou je výjimka. U nás to tak máme u Romů - je-li výhodnější se nevdat a mít potomky za svobodna, tohle to tak budou dělat (a nejen oni).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Cikáni napíší jako otce největšího chcípáka, u něhož je předpoklad blízké smrti... takže cikáně dostane i sirotčí důchod... a jeho svobodná maminka dál dostává "dáfky".

      Smazat
  9. Celý kapitalismus je postaven na prodeji. Tudíž je nutná spotřeba. Proto máme všude po světě tolik šuntů, které nevydrží zdaleka tolik jako podobné výrobky dříve. Protože se musí pořád prodávat, musí se vytvářet dojem, že všechno potřebujeme nejen nové, ačkoli se to často využije "jednou" a pak se to stěhuje "někam" až do popelnice, ale také pokud že nemáme novinku nejsme IN. Tohle se týká především tzv. střední třídy, která na to má a když momentálně ne, pak si klidně vezme překlenovací půjčku a spokojeně chrochtá. Ovšem jen do chvíle, než se ocitnou takoví bez stabilního příjmu a nebo spadnou do jakéhokoliv velkého problému. Totéž vzniká i u dlouhodobější - a zákonitěji - hypotéky. Problém se rovná zchudnutí a dluhy na krku.
    Chudý člověk se sice může snažit nedostat do finančních problémů, prostě musí přizpůsobit svůj životní styl svému příjmu. Ale právě vzhledem k tomu, že nemůže mít finanční polštář, a problémy čekají vždy "jen za rohem", takový člověk se snadno dostane do pasti (třeba i kvůli jen ledničce), ze které nemá východ. Nebo si vemte, že máte děti a všichni mají mobil ve třídě a jen vaše dítě ne, co uděláte?
    Nebo třeba když se někomu zaručíte, já bych to neudělal skoro nikomu, a ten zmizí třeba do Hondurasu (reálný případ, který znám). Pak takový ručitel nejen že přichází o peníze, ale vlastně o prakticky všechny prostředky k žití, protože zákony této země dávají přednost penězům, před člověkem (ví, o těch zákonech o minimech, ale zkusil z toho někdo žít z těch, kdo to vymyslel?). V tom konkrétním případě splatil ručitel díky nemoci, kdy podle zákona nesplácel, dostával sice nemocenskou, ale naskakovaly opět úroky. Splatil prakticky navíc 140% sumy, za kterou ručil. Byla to jeho blbost, ale tomu, komu ručil, se nic nestane do té chvíle, než to celé splatí! Takovou odpověď všude dostával!
    Takže exekuce je vlastně pouhý byznys s chudobou. Stejně jako bydlení pro sociální "případy".
    Stát, když už nechrání před lichvou, měl by chránit před likvidací života. Měl by vlastně trestat viníka, ty banky, které jsou tak "hloupé", že půjčují kam se podívají a tomu, kdo si u nich u přepážky "správně uprdne". Neříkám, aby se dluhy nespláceli, když už si je někdo pořídí o své vůli a řeknu to na rovinu většinou i díky blbosti a přecenění vlastních možností.
    Samostatnou kapitolou by měly být hypotéky, když už zase stát není schopen zajistit přijatelné důstojné bydlení. Tady by stát měl pomáhat při problémech především mladým, kteří si z toho pořídili bydlení.

    Pak totiž jinak vyplývá na povrch otázka proč vůbec mít takový stát, když ten se nestará o své všechny občany, na co vlastně je v té podobě, ve které je? Jenom pro vybrané? Pak to ale ZCELA LOGICKY není ani republika ani žádná podoba občanského státu, ale pouhý nástroj ovládání "stáda". V podstatě nejlichotivější označení je pak logicky "monarchie", když "vynechám označení "otrokářský".
    A proto také stát vlastně v této podobě existuje, protože velice mnoho lidí nechápe (tady to většina chápe), že i ty dluhy jsou jedním z nejpádnějších nástrojů ovládání mas. OTROK, KTERÝ PLATÍ I ÚROKY ZA SVÉ OTROCTVÍ JE DOKONALÝ SEN POLITICKÝCH ZMRDŮ. Protože peníze jsou politika a politika jsou zisky.
    A nejhorší je, že na poskytování půjček se vydělávají obrovské, pro obyčejného člověka nepředstavitelné zisky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už nepamatuji celou definici státu od báťušky Lenina, ale bylo to nějak takhle: "Stát je organizované násilí pro zajištění vládnoucí třídy proti těm ostatním.". Teď už jsou určitě jiné definice, s kecy o svobodě a demokracii, které skrývají jádro pudla. Všimněte si, že Lenin zde nerozlišoval vlastní stát a buržoazní stát. Zatímco my teď víme, že to byla totalita a teď máme tu svobodu. No, v případě, že máte pár miliard, nebo aspoň desítek milionů, tak máte svobody slušný kus. I když s někým z Rotschildů se to srovnat nedá, to ne.

      Smazat
    2. 8:52 Nejsem zasažen studiem Lenina, ale ono to snad sedí i dnes.

      Smazat
  10. https://geopoliticsastrology.wordpress.com/…-a/
    Podívejte se důkladně na zákon NESARA! https://www.gesarahelp.org/
    „Je to zkratka pro zákon o Globální Hospodářské Bezpečnosti AReformě, který byl napsán a zdokonalován velkými mysliteli dvacátého a jednadvacátého století, aby znovuustavil na planetě Zemi a v lidstvu samotném základy udržitelné správy planety. Je GLOBÁLNÍ aplikací zákona NESARA.

    „Agenda Globální Hospodářské Bezpečnosti A Reforem je nejvíce průkopnický program celosvětové prosperity, míru a Zlatého Nového Věku, který je velmi blízko svého veřejného vyhlášení a aktivace. Tento program je podložen drahými kovy, které jsou připraveny k dodání v objemu výrazně nad quattuordecillion amerických dolarů (jednička + 40 nul).“
    PORROBNĚ popsáno celé zločinné dění bank v USA a světových CB. https://tadesco.org/…-2/

    OdpovědětSmazat
  11. Jak je možné že za komoušů, jak někdo vykládá byl hlad a bída, nebyla taková zadluženost a exekuce vůbec. Přitom se toho od války vybudovalo, nebylo tolik zločinnosti ani bezdomovci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Protože všichni měli starou bačkoru a nebyla snaha kupovat kraviny na dluh. Dneska už si lidi půjčí i na debilní telefon, aby se ukázali.

      Smazat
    2. 21/06
      Díky za dnešní dobu, ten váš socik si strčte víte kam.

      Smazat
  12. Stát ( ne jen on) potřebuje prachy. Proto vybírá daně. Státy (některé) mají mezi sebou smlouvy o zamezení dvojího zdanění. Ne tak stát vs. občan. Občan postaví dům,(ev. koupí byt)z materiálu už jednou zdaněného. Když poté tento dům prodá, chce po něm stát daň ze "zisku"- z příjmu. Ale občan použil k úhradě materiálů, příp. služeb své, již rovněž zdaněné peníze.
    Toto platilo před pár lety. Z nějakého důvodu- asi výběr této daně nebyl úplně bezproblémový- fingovala se prodejní cena a z té se pak odváděla nižší daň, se povinnost platit daň přenesla na kupujícího. Tady už nevidím žádnou logiku, ale stát holt potřebuje peníze. Přišel Covid, pandemie může vyprázdnit spoustu bytů a domů. Není-li zákonný dědic, majetek přechází na stát, ten jej logicky bude prodávat. Kupující by mu dle stávající legislativy hradil daň z nabytí. Proč se tedy najednou uvažuje o vrácení k dříve platným regulím? Že by lobbing potenciálních kupců?

    OdpovědětSmazat
  13. Jednou jsem měl tu čest s exekutorem (pracoval jsem mimo ČR a prostě jsem nějak z hlouposti zanedbat účet za plyn). Ta zkušenost s tou arogantní svoločí byla tak příšerná, že jsem vynalezl jednoduchý lék. Nemám ani korunu dluhů a kreditky splácím týden před termínem v rámci bezúročného období. Vřele doporučuji nebrat si úvěr na nic, snad s výjimkou hypotéky. Ale počítejte 3x, jestli opravdu budete mít na splácení. Já osobně mám ke splátkám takovou averzi, že už nikdy.

    OdpovědětSmazat
  14. Proč se ta paní naváží do Babiše, který se snaží pomoci lidem postiženým totalitní demokracií? Pana Okamury si velice vážím, ale jeho první účinkování v parlamentu skončilo tím, že z 16 poslanců se 14 přihlásilo do koalice se Sorošem.

    OdpovědětSmazat
  15. Řešení je poměrně jednoduché:
    1) Oddlužit všechny občany v exekuci a ponechat jim dluh ve dvojnásobku původně půjčené sumy.
    2) Povolit poskytování půjček jen licencovaným institucím a těm limitovat povolené úrokové sazby (čti: zrušit lichvu).
    3) Půjčky poskytované nelicencovanými organizacemi považovat za nevymahatelné (podobně jako sázky mezi občany).

    Pro výše uvedené lze použít právní institut "odporuje dobrým mravům."

    Vyše v diskuzi je zmíněna datová schránka, tu ale občan vůbec nemusí mít. Ona navíc stojí několik set korun. Od toho máme poštu, aby doručovala doporučené zásilky a možná i policii, která by pátrala po nezvěstných adresátech.

    Pozornosti by nemělo uniknout ani to, že i provoz nejblbějších telefonů stojí několik stovek měsíčně. Bez vlastního telefonu se občan neobejde, protože již neexistují telefonní budky ani telefonní seznamy. Všimli jste si, že lékaři často požadují, abyste se telefonicky objednali?

    Neposmíval bych se rodičům, kteří si půjčí třeba na vánoční dárky. Ona je i dětská společnost často krutá.

    Naše společnost opovrhuje chudými (existuje přece termín "lidský odpad") Šmejdi mezi poslanci legalizují vznik ghett. Maláčová dělá vše, co může, aby MPSV nacházelo důvody, proč pomoc neposkytnout. Vždy je milion důvodů, proč to či ono nejde.

    Šmejdi mezi poslanci hravě odhlasují zrušení superhrubé mzdy, protože 15% základní daně jim "hodí" 60000 ročně čistá ruka, jak se říkávalo.

    Straně SPD bych doporučoval aby k poctivě pracujícím přidala poctivě nepracující, protože těch bude přibývat.

    Úřad práce o žádných volných místech neví, protože zanikla povinnost zaměstnavatelů, volná místa na ÚP oznamovat.

    Existuje obrovský rozdíl v přístupu k chudým a bohatým. Nebyl jsem v Kanadě zrovna chud, ale nemocnice mi pohrozila exekucí, kvůli 5 (slovy pěti) dolarům, které na pohotovosti nezaplatil můj syn.

    Ve stejné době měl bývalý nejbohatší Kanaďan. Rod Bryden, osobní dluh 100 miliónů dolarů. Nepřišel exekutor s nálepkami na dům, auto, pračku, televizi atd. atd. Rod, bývalý vlastník klubu NHL se s věřiteli dohodl, že jim za každý dlužný dolar dá 6 centů. Tak se na boháče musí!

    My přece máme svoje zkušenosti s jistým Bakalou. Možná ukradl, možná ne, 100 miliard a teď se nám směje ze Švýcarska.

    Když skončila Vyšetřovací komise, jistý šmejd okamžitě zpochybnil její výsledek. A je ticho po pěšině. No aby ne k Bakalovi se kdysi tulil sám Havel.

    Myslíte, že se někdo zastal člověka, který v obchodě ukradl 6 housek a jde za to natvrdo do lapáku? No jistě, byl za něco jiného v podmínce? Jenže on nespáchal další trestný čin, protože ten je ohraničen částkou 5000 korun.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovec, nebrebtejte o půjčkách "na vánoční dárky" alespoň vy. Přece víte, že to o půjčkách není - dnes už dávno ne. Jedná se o STARÉ dluhy, které jsou dnes nesplatitelné, narostlé o penále a různé machometánské kejkle. Každý rozsudek uvádí tyto kejkle -pokud by měla být spravedlnost, proč ty kejkle? Máš dluh dvacet tisíc, zaplatíš ve splátkách dvacet tisíc a vymalováno - ne že taková částka, než ji vysplácíte, naroste na sto tisíc - a tím víc roste. Tak jako obyčejný pracující dvacet tisíc nesplatíte nikdy, leda byste vykradl banku. A jedná se o pokuty - taky zhovadilost - ukládat pokuty ve výši, na kterou občan prokazatelně nemůže mít. To ani ten bankovní lichvář není tak sprostý! Jedna blbá pokuta -a zničen život!!! A uměle vytvořené pohledávky - vymyšlené rozsudky - ve prospěch prasáků, kteří potřebovali rychle zbohatnout? Bez zapojení justice nebyly by dnes takové hromady exekucí! A zadlužené děti - co to má znamenat - taky půjčky na vánoční dárky? To u půjčkách je melivo, které má zahnat výčitky svědomí! Smečka lumpů, která to tady podělala,je za vodou -další smečky kolem toho ťapou po svém zvolení pokaždé, ale k ničemu to nevedlo - tak teď je to v otřesném stadiu. Nechce se jim šlapat do sraček - a kde by vzali na odškodnění tisíců obětí špatných pravidel? Že nikdo nemusí vznikající dluh připomenout - upomenout. To je naprosto sprostý nešvar! Do roku 1990 by s - touhle sprostou spekulací, jako je nechat zapomenutý dluh narůstat úmyslně - nikdy neuspěl, naopak! Prokazatelně neupomenutý dluh nikdy tehdejší soud neuznal! A nikdy by to nemohlo dojít tak daleko -z "věřitelů" se stali sprostí lichváři, jestliže dluh neupomenou a úmyslně ho nechávají narůstat - ono shrábnout dvacet tisíc namísto dvou stovek není k zahození - co myslíte? A přesně tohle naše takzvaná spravedlivá justice a zákony zapříčinila. Nebo skupování složenek - někdo si mohl klidně kupovat dluhy, nechat je narůstat, a pak zahájit exekuci - i to umožnily prasečí, nepochopitelné zákony, nebo vám se to zdá normální? Dnes skoro každý věřitel je prase. Bohužel.

      Smazat
    2. Moje matka pracovala za 1.republiky v bance a nestačila se divit co si dnes tak říká. Totiž dříve, než banka poskytla úvěr, tak si budoucího dlužníka zrentgenovala. I tak se někdy bloudila chyba, pak nastalo vyšetřování a byl-li na vině zaměstnanec byl odejit. Banky si samy klienty hlídaly a nešly do pofidérních nesplatitelných půjček. Byla doba kdy dluhy nepatřily do lepší společnosti. Dnes je to jiné, naopak kdo nemá dluh je hlupák, protože mu peníze žere inflace a dokonce i státy se snad předbíhají ve velikosti dluhů. Solidnost se nenosí.

      Smazat
  16. Ono by taky pomohlo, kdyby se zakázaly reklamy na půjčky v televizi, ve kterých šaškuje po většině naše "umělecká" fronta.

    OdpovědětSmazat
  17. Normální dnes - nemá smysl psát články o exekucích - každý takový článek vždycky vyvolá žvanění a žvatlání o půjčkách. Asi neexistuje jiný způsob pádu do dluhů než půjčky - podle diskutérů - snad se někde vyskytují také normální lidé? Nelze si dělat názor na společnost podle obsahů diskuzí - to by bylo šílené! Žvatlá to pořád to samé a pořád stejní lidi - půjčkýýýý - půjčkýýýýý- půjčkýýýýý - strašné!

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.