Reklama

pátek 25. září 2020

Dilema profesionálního Elfa

Václav Umlauf
25. 9. 2020   e-Republika

Elfové představují pohádkové bytosti s výplatní páskou, které trpělivě a otcovsky vysvětlují nezávislým webům, že někde je jasně daná lajna mezi "desinformací" a zdravou "liberálně-demokratickou" informací.

(Na snímku kresba donašeče/udavače) 

Spřátelená občanská iniciativa Debatní klub publikovala podařenou besedu nazvanou Čeští elfové. V ní besedoval náš šéfredaktor (e-Republiky) Pavel Letko s Bohumilem Kartousem, coby hlavním anonymním a jediným dosud známým profesionálním elfem. Normální člověk se zdravým rozumem by řekl, že tyto bájné bytosti za Sorošovy epochy přece nemohou existovat, ale dnes je možné úplně všechno.

(Poznámka Nové republiky - video z diskuze Letko vs Kartous je na adrese 

 https://www.youtube.com/watch?time_continue=4551&v=DSHl6_NLM7g&feature=emb_logo,

ale vyhledávače se tváří, že neexistuje)

Naši noticku k besedě najdete zde. Zaujala mne tato část, viz stopáž: 27:22 a zhruba jednu minutu dále, najděte si to na videu. Udělal jsem přepis podle poslechu a mea culpa, pokud tam něco není zcela doslova.

Kartous: Česká televize přináší tvrzení Tonyho Blaira nebo George Bushe o zbraních hromadného ničení v Iráku, to není problém České televize, ona musí Blaira nutně citovat stejně, jako cituje čínského prezidenta a snaží se dávat věci do kontextu. Zda Irák vlastní nebo vlastnil zbraně hromadného ničení v době Saddáma Hussajna, to je věc, kterou sotva ČT ověří tím, že půjde do skladů irácké armády a tam si to osahá, zda tam jsou nebo nejsou.
Letko: Šíří dezinformaci....
Kartous: Tu dezinformaci, pokud to tak nazýváte, šíří Tony Blair a George Bush mladší a jako dezinformaci to můžeme označit až teprve když bude prokázáno, že tomu tak není.
Letko: To bylo prokázáno, ne?
Kartous: Vy to kladete za vinu ČT, ale to šířila různá média, NYT, Washington post až k ČT, protože zakládají na tvrzení těch politiků. Ale to není dezinformace, kterou by ČT šířila záměrně. Já se tady bavím o dezinformacích, které jsou záměrně vytvářeny a záměrně šířeny. To je rozdíl. Vy sám moc dobře víte, že šlo o snahu manipulovat veřejným míněním v tom smyslu, aby bylo možné legitimizovat útok na Irák. A vy o tom mluvíte jen díky tomu, že existuje pluralitní prostor, ve kterém ČT může dodatečně citovat jiné zdroje a říci, že to byla manipulace. To se v Číně a Rusku nemůže stát, protože kontrola nad informacemi je v rukou státního aparátu.

Profesionální Elf se zamotal do vlastní pasti, a je to opravdu kouzelné čtení. Problém každého politruka za bolševika a za dnešního neoliberalismu je pořád stejný: Klidně se můžete mýlit se Stranou, ale je velmi nebezpečné se mýlit proti ní. Pohádková bytost placená bůh ví kým předvedla argumentační veletoč, který je třeba shrnout v bodech.

Západní "demokraté" nám můžou skrze jimi manipulovaná média, jako je česká ČT, lhát o válce v Iráku. A přitom víme, že "že šlo o snahu manipulovat veřejným míněním v tom smyslu, aby bylo možné legitimizovat útok na Irák".

Ale ČT nešíří desinformaci. Když to tvrdí vysoce postavení lháři, tak to sice není pravda (lež totiž není pravda, jak ví každé malé dítě), ale současně to není desinformace.

Když by totéž udělali v Rusku a Číně, tak je to desinformace. To tvrdí politruk-Elf "důkazem", že ČT může odvážně říci, že vysoce postavení lháři zemí Británie a USA jsou...lháři, podvodníci a masoví vrahové, kdežto v Rusku a v Číně to prý nikdy neřeknou o vlastních kápech./////

Chtěl bych vidět toho placeného politruka v ČT, který logický závěr Elfa dovede k vítěznému konci. Naživo se už stejně nevysílá, takže by jeho proslov vymazali z disku a jeho z televizní mapy. Teď se navíc množí "nehody" nezávislých novinářů jako Andre Vltchek (22.9., RIP), takže bych mu toto odvážné vystoupení ani nedoporučoval. Za podobných okolností zemřela v Turecku při "nehodě" jiná známá nezávislá novinářka (Brilantní reportérka Serena Shim zemřela v Turecku při "autonehodě"). Šířila "desinformace" o tom, že Západ pomáhá teroristům skrze Turecko. Edwardu Snowdenovi se podařilo před CIA utéct do Ruska. Ale Julian Assange tolik štěstí neměl a hrozí mu, že skončí v americkém gulagu, stejně jako Bradley Edward Manning (Komu a jak sype americký gulag).

Po letech se samizdatem proti komunismu opět píši pro web, který se dostal do hledáčku politicky motivované policie. Za nacistického Německa se této blahodárné partě nazvané Geheime Staatspolizei říkalo ve zkratce "Gestapo". Dnešní Elfové jsou jak známo tajemné bytosti s vlastní šekovou knížkou a zcela tajemnými úkoly, které si jistě dávají sami sobě, jako každý placený profesionál. Koho zajímá, jak to běží v tomto pohádkovém zákulisí, nechť si klikne na starší pokračování série pod heslem "agent Novák".

Tak se vraťme k filosoficky podstatnému: Kdy se zpráva o lži a zločinu stává "desinformací" ? Jinak řečeno s Napoleonovým ministrem Fouchém: Kdy se stane horší věc než zločin, protože hlavní političtí kápové Západu udělali chybu? Elf se šekovou knížkou a s jasným politickým zadáním hlídat nepřátelsky smýšlející, alias "desinformační weby" řekl jasně: ČT byla skvělá v tom, že neudělala chybu. Zcela kladně a nadšeně souhlasila s masovými vraždami v Iráku, které byly zcela vylhané. Viz naše shrnující tematické číslo Prohry Západu na Blízkém východě (2017).

Milý neoliberální Elfe, úplně stejně se v 50. letech nadšeně souhlasilo s popravami komunistických a jiných oponentů režimu. A dnes z nich děláme hrdiny, tedy z Milady Horákové pouze. Takže existuje problém mezi legálně povoleným a řízeným lhaním a tzv. "desinformací", která nechce mít nic společného s provládním lhaním.

A nyní ke druhému, filosoficky podstatnému bodu. Elf spokojeně žijící v epoše neoliberálního Soroše jasně řekl, že Bush mladší a Blaire manipulovali veřejným míněním, aby spustili válku, která nebyla vyhlášena v rámci RB OSN a ipso facto byla mezinárodním zločinem.

Takže, milý Elfe: Kdy můžeme říci, že válka v Iráku nebyla jen drobná epizoda v seriálu nekonečného lhaní ČT na způsob znormalizované telky: (Lže nám Česká televize?) Kdy můžeme říci, že Druhá válka v Iráku byla normální, obyčejný, prachsprostý masový zločin? A kdy budeme moci říci, že CIA vraždila a mučila vězně ve speciálně zřízených věznicích? A kdy budeme moci říci, kdo vlastně nechal postřílet ty demonstranty na Majdanu? A jak začal konflikt na Donbase a v Sýrii? A kdo ze zákulisí ovlivňuje průběh barevných revolucí v různých zemích světa?

Z toho plyne třetí bod. Elfové představují velmi specifický případ politické ne-policie. Ta zatím nemá pravomoci a oficiální poslání klasické politické police typu StB, která mne poslala za komunistů do vězení. Tyto pohádkové bytosti s výplatní páskou mají za úkol trpělivě a otcovsky vysvětlovat nezávislým webům, jako je ten náš, že někde je - obecně nejasně, ale jinak zcela jasně - daná lajna mezi "desinformací" a zdravou "liberálně-demokratickou" informací.

Přesně to samé mi říkali mnohokrát estébáci při výslechu: "Pane Umlauf, nám je úplně jedno, co si soukromě myslíte a jaký rozhlas posloucháte, ale vy nám tady nebudete narušovat socialistické zřízení." Takže Elfové jsou naši milí mediální vůdci v době, kdy EU má pouze koncentráky v Sýrii pro vlastní občany-teroristy, které tam buď poslala přímo nebo nepřímo (Koncentráky pro EU-teroristy v Sýrii). V EU vzniká pouze mentální koncentrák. Na špačkárně slouží pohádkové bytosti, které pomáhají zbloudilým uprchlíkům z informačního, oligarchy řízeného koncentráku, na správnou cestu domů. Ti uprchlíci z neoliberálního korporátního ráje mají přece mít rozum a mají si vypěstovat stejnou míru autocenzury, jako všichni mainstreamoví presstituti. A chce to jen trochu dobré vůle, jak mi vždycky říkali estébáci.

A toho plyne poslední čtvrtý bod. Náš šéfredaktor šel bojovat do šedé zóny, kde se nyní hraje o osud české a evropské demokracie. Svoboda existuje jen v činu, jinak je to teoretický kec pro Elfy a pro hloupé ovce. Citujme slavnou definici Hany Arendtové o politické svobodě:

Lidé jsou svobodní – abychom odlišili uskutečňování svobody od držení majetku – právě tehdy, pokud jednají; ani předtím, ani potom. Protože být svobodný a jednat je totéž.

Elfové zbloudilým duším otcovsky vysvětlují, že se mají vrátit do lůna "demokracie". Dříve to dělali estébáci, před nimi gestapo, a před nimi katolická inkvizice. Zdůvodnění se lišilo, výsledné metody nikoliv. Žijeme v časech korporátního fašismu, který zatím není fašismem politickým. V této šedé zóně se pohybují skupiny aktivistů, kteří tvrdí, že si sami chtějí stanovovat lajnu, která určuje, co je politický zločin v Iráku, v Sýrii, na Donbasu, v Ukrajině... Jistěže to musí zdůvodnit, pokud chtějí působit ve veřejném prostoru.

Proti nim stojí velmi zajímavá skupina myšlenkové policie, která autoritativně a zatím nikoliv úplně mocensky (to by bylo Gestapo a StB) určuje, kde končí svoboda projevu o zločinech v Iráku, a kde začíná tzv. "desinformace" o zločinech v Iráku. Mluvení Elfa bylo velmi sebevědomé a jel jako dobře namaštěný kolovrátek. Estébáci na tom byli podobně a také jsem většinou mlčel, neb mlčeti bylo tehdy zlato. Jenže nemůže mlčet nezávislý tisk, protože pak zaberou tuto šedou zónu neoliberální inkvizitoři v korporátním žoldu. Pak už nebude cesty zpět, protože podle výše citovaného výroku přestane skutkem existovat politická svoboda projevu. Nakonec se jen zřídí zeď jako mezi Izraelem a okupovanými územím v Palestině, nebo jako to bylo za komunistických časů v Berlíně.

58 komentářů :

  1. Nesmí se mlčet !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když už píšete o nehodách nezávislých novinářů, vzpomenul jsem si na nečekané úmrtí Terezy Spencerové. Ani po několika měsících se mi nezdá příliš pravděpodobné, že by takový mladý člověk umřel tak náhle. Ne, že by to bylo nemožné, ale vybavila se mi scéna z jednoho filmu, kde zločinci zavraždí nepohodlného člověka tak, že ho v prvním kroku uspí a ve druhém mu pod nehet na noze vstříknou něco, co vyvolá srdeční zástavu. Přišlo by se na něco podobného u nás? Přitom Tereza byla jednou z nejvlivnějších českých novinářek, která ovlivňovala svými informacemi možná i statisíce lidí. Její smrtí vznikla na našem mediálním trhu obrovská díra, kterou zatím nikdo nedokázal zaplnit a kdoví, jestli to někdo podobně kvalifikovaně někdy dokáže...

      Smazat
  2. Musím říct, že něco tak arogantního a hloupého, jako je Kartous, se vážně hned tak nevidí. Jeho tvrzení hned za začátku o tom, že má na něco kvalifikaci, je čirý plk, je to vystudovaný tělocvikář, který nikdy pořádně neučil. Věci, které prezentuje jako "prokázaná fakta", a tedy je používá jako axiomy pro další své blábolení (protože argumentace ta fakt není), žádnými fakty nejsou. A on sám to cítí, protože má vždy potřebu to za fakta prohlásit, často s odvoláním na cosi "všeobecně známého", "prokázaného" atd.

    Jak se říká: "Some people just need a high-five. In the face. With a chair."

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím 15:49. Do očí také bije neschopnost podobných morálních zrůdiček vidět vážné prohřešky proti dobrým mravům u těch, kteří nám jsou prezentováni jako "spojenci". Jen tak na okraj. Právě se dívám na Události v ČT, kde dostává opět velký prostor pro své bezobsažné blábolení Pekarová Adamová, tento týden snad už potřetí, přičemž předsedové minimálně stejně významných parlamentních stran našimi penězi placená ČT uvidíte tak jednou za měsíc. Nikomu to nevadí?

      Smazat
  3. Já se divím, že to Letko vydržel, já bych mu prostě dal po držce. Jako ve filmu Starci na chmelu.
    - Ty jsi historicky ještě nepopsaný typ grázla , a takové je třeba řezat. A já s tím začnu.
    Jednu věc nepochopím. Jak může někdo zoči voči pravdě popírat realitu?
    Je to něco jako - Mám ho tam? , ptá se on. Ona - Máš! Ale jinde. Ženská to ví přesně , ale chlap si nemusí být jist. Dva osudy děli jen dva centimetry.
    A Kartous byl zjevně v řici, ale vůbec mu to nevadilo. Vesele pomrdával dál.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A nejsi ty ten trouba co na Janice popírá přistání Amíků na Měsíci? A ty bys chtěl dávat někomu po držce?

      Smazat
  4. No až mu dají pravomoc, bude tu nový Urválek. Co by za doláče neudělal. Takových máme od 89 plné politické strany. Jsou to parazité co nic jiného nezvládnou. Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
  5. Co do toho autor tahá gestapo a Stb , dnes jsou daleko horší borci , CIA , BIS a další kapitalistické centrály ! CIA má na svědomí po světě miliony mrtvých , zničené státy !

    OdpovědětSmazat
  6. žijeme tu 30 let ve lži, začalo to smrtí studenta Šmída, pak to byla Marka za 3 koruny a těch vědomých lží tu bylo spousta a ted´ tady nějaký Kartous chce dělit, co je lež a co není lež. Student Šmíd lež nebyla, protože to přece říkali Havlisté a ti ideologicky řečeno, nelhali. Kartousi, tobě není hanba za tu nízkost? FUJ.

    OdpovědětSmazat
  7. Viděl jsem to jen do cca poloviny. Na můj vkus Letko dost argumentačně slabý, ačkoliv Kartouz taky nestál za hodně a lepší oponent by ho utřel jako vařenou nudli.

    Celou dobu se Letko snažil dokázat, že tzv. Elfové jsou něco jako hurá svazáci 50.let a na tomto argumentu postavil celou svoji řeč. Právem byl smeten, protože to je úplně neporovnatelné. Je sice pravda, že byly světlé okamžiky zde koncem 60.let, v Polsku od začátku 80. a SSSR od poloviny 80.let, kdy cenzura poněkud povolila, ale současnou podobu to nikdy nemělo.

    Že vypíchl snaživost "elfů", kteří hrají pro současný mainstream, to je sice pěkné, mohl je i zesměšnit porovnáním se svazáky, ale omýlat to dokola, to bohužel neobstojí. On ani nedokázal poukázat, že zmínění svazáci hrají jen na jednu stranu, a to na tu liberální, v USA reprezentovanou Demokraty, že jsou i proti konzervativně levicovým stranám, pravicovým stranám, protinárodní, a v podstatě i antisociální. Elfové reprezentují vítače migrantů, peotirodinnou politiku, multikulti, islamofilii, globalismus, LBGTI, radikální feminismus, BLM, patologickou rusofobii, antikřesťanství a absolutní privatizaci - tzv. štíhlý stát.

    Nesehnal si ani informace o finančním pozadí tzv. elfů, kteří podobně jako Bellingcat o sobě tvrdí, že jsou dobrovolná, občanská, amatérská skupina, která tuhle činnost dělá ve svém volném čase.

    Přitom Kartouz byl tím svým tvrzením o zákazu "ř" coby šíření hoaxu ruskými tajnými službami vysloveně směšný. Letko se také se nezeptal, odkud Kartouz ví, že jaké konkrétní informace šíří ruská tajná služba a která z nich konkrétně. Sice se na začátku snažil, jenže slabě. Protože pokud si já něco přečtu na Ria Novosti a budu sdílet, případně přeložím pro své přátele neruštináře, tak to přece není šíření hoaxu tajnou službou.

    Nenapadlo ho ani pozastavit se nad tím, co je "elfům" do toho, jaké si obyvatelé tohoto státu posílají maily. Vždyť poštu běžných občanů za komárů nešpehovala ani StB. Až elfové chtějí mazat odkazy a korigovat texty... tohle bylo vidět jen na dopisech politických vězňů, když psali z basy. Teď nad tím slintal Kartouz.

    OdpovědětSmazat
  8. Fajn, pokud Kartous připustil, že Blair s Buschem lhali, jak chce s jistotou tvrdit, že ti současní politici nelžou také?
    A jak chce vyslovené pochybnosti nad jejich slovy i činy nazývat dezinformacemi?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tím, že připustil "omyl" Bushe a Blaira, vzal vítr z plachet Letka.

      Smazat
  9. Rozdíl mezi Umlaufem před 40 lety a dnes je jediný. Tehdy ho za jeho (oprávněné) plkání proti režimu zavřeli a musel vykonávat dělnické profese. Dnes plká (překvapivě) proti režimu stejně, ale nikdo mu za to neubližuje, nikoho to plkání vlastně ani nezajímá. Může si dělat co chce, může učit, dokonce i v zahraničí, může studovat teologii, dělat kněze. Přesto si tento člověk vsugeroval, že je to u nás teď mnohem horší jak za komunismu. A vzorem jsou mu dnes podobné totalitní režimy za nichž seděl v chládku.
    Některé lidi je opravdu těžké pochopit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No ale Kartouš, kdyby měl na to páku, tak by Umlaufa zabás, o tom není pochyb! Navíc dnešní režim je rozehraný úplně jinak. Těžiště moci je oproti minulému režimu v rukou korporací a oligarchů, nikoli ideologů, pro které byl alternativní názor skutečně nebezpečný.
      Proto je tohle srovnání mimo mísu.

      Smazat
  10. Všechno byla zatím a ještě je psychologická hra. Je to krásně nazváno, asi víte proč, TELE VIZE!!!!! Je to vize pro telata???? Nebo je tím myšleno dívat se do dálky????? A když ano, tak pouze trubkovým viděním!!!! A co když to všechno, co jste kdy slyšeli, byli jste naučeni z povinnosti je JENOM LEŽ!!!!! To čemu říkáme hloupý, odpovídá spánku!!!! To co nazýváme spánkem je hypnóza. Co znamená být zhypnotizován = podvědomí!!!!! Lidstvo bylo a je, aby nepoznalo čeho je vlastně článkem, hypnotizováno do nevědomého stavu bytí. (otroci)

    To co prožíváme se mění a to velmi rychle. Speciálně v dnešních dnech. A to bude všem trvat tak dlouho (někomu navždy), dokud z nevědomí nebude uvědomění!!!!! Když něco znáte a nikdy nepoužijete, znalost Vám byla k ničemu!!!!! Když něco víte a vědomosti k ničemu nepoužijete, byly Vám k ničemu a je to promrhaný čas na Hotelu Země!!!!

    OdpovědětSmazat
  11. noviczech
    ...Žijeme v časech korporátního fašismu, který zatím není fašismem politickým.
    Zatím není, zatím, ale roušky nosit a dohled gestapa, to vypadá, že jsme v pokročilém začátku a až přijde povinnost očkování, ...jak označíme potom tu dobu...????

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vše začalo lhaním, logicky následuje ztráta důvěry a je vymalováno, nikdo nikomu nevěří já asi taky. Dokud nebudu ležet na JIPce, ale pak už asi bude pozdě. Proto raději dnes riskují ztrátu osobní svobody, nejsem hrdina, a poslušně nosím roušku.

      Smazat
  12. Ten Kartouš nebude moc chytrý člověk. Jak už jsem tady kdysi psal, tito lidé mají svojí novořeč, kde jednotlivá slova mají oproti přirozené řeči pozměněný význam. Tato novořeč vysvětluje a zahrnuje celý svět z jednoho propagandistického pohledu.
    Proto je pro propagandou nezdeformovaného člověka tak nepříjemné poslouchat zohavenou řeč těchto lidí. Oni nepotřebují žádnou inteligenci, pouze se naučí Newspeek a pak ho aplikují na cokoli. Jejich snahou je přesvědčit, či vnutit ostatním, aby používali Newspeek - významově deformovanou řeč, kde je ideologicky definováno dobro a zlo. Jedná se o druh náboženského jazyka, proto je bezpředmětné se s těmito lidmi bavit. Je to stejné, jako bavit se s Jehovistou. Jejich řeč neslouží ke komunikaci, ale k výkladu dogmatu.
    Určitě by se ale tito lidé neměli podceňovat, protože kdyby Kartouš shromáždil dostatek moci, byl by z něho druhý Boblig.
    Lituji pana Letka že to musel absolvovat, protože střetnutí s těmito lidmi vyvolává pouze kognitivní problémy.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Newspeak

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale šlo mu oponovat, jen pan Letko toho nevyužil.

      Smazat
    2. Nemá cenu překřikovat demagoga, který ani neposlouchá a mele si své fráze. Takto měl Kartous prostor znemožnit se sám a ukázat, co je zač.

      Smazat
  13. Hezky napsáno....
    Nevím proč, ale připomnělo mi to jeden historický program, který se zabýval gestapem. Nějaký historik povídal, že největším překvapením pro něj byl malý počet členů gestapa. Uváděl to na příkladě nějakého německého velkoměsta. Ovšem o co méně členů bylo, o to více donašečů. Takže gestapo jen třídilo, vyřazovalo osobní útoky, hlouposti a banality. A ten zbytek prověřovalo...
    Tak nevím koho že mi to ti elfové připomínají.....
    8:00

    OdpovědětSmazat
  14. Někdo je hňup vlastní vinou, někdo za to nemůže. Tak praví básník Jiří Žáček. Kartous si může z básníkovy nabídky vybrat.

    Blairova lež o Iráku a celá ta hra, kdy Bush tvrdí, že USA jenom reagují na to, co říká přítel Blair, byla součástí desinformace určené domácímu publiku.

    Komedii s lahvičkou v Powellově ruce v OSN si žádná významnější media nedovolila zpochybnit. Když se ukázalo, že jde o lež, nestalo se nic. Žádné odsouzení typu Rusákům nemůžete věřit, protože lžou.

    Lží byla ovlivňěna veřejnost již v případě konfliktu Irák - Kuwait. Kdosi si objednal u jisté washingtonské PR agentury scénu, kdy jakási dívčina líčila před senátní komisí, jak iráčtí vojáci vyhazovali kuwaitské děti z inkubátorů a ty odváželi jako válečnou kořist do Iráku. Lid zaslzel a prostřednictvím průzkumů veřejného mínění dal válce zelenou.

    Asi za rok se přišlo na to, že ta uplakaná dívka v Kuwaitu vůbec nebyla. Byla to dcera kuwaitského velvyslance v USA. A zase se nic nestalo.

    Kartous říká: "Tu dezinformaci, pokud to tak nazýváte, šíří Tony Blair a George Bush mladší a jako dezinformaci to můžeme označit až teprve když bude prokázáno, že tomu tak není."

    Prokázáno to bylo a co tedy mělo podle našeho hňupa následovat?

    Máme Skripala a jaksi nepovedenou vraždu novičokem. Celá záležitost smrdí, protože "důkazy" byly vyvracovány rychleji než je stačila britská strana měnit.

    ČT ani jiná česká media si netroufla oficiální verzi kritizovat. To jen zloduch Zeman, který se zajímal o to, jak to s tím novičokem vlastně je. Prý zradil naše spojence, kteří to měli na Putina narafičené.

    To samé platí o Navalném. Naše media si netroufnou zpochybnit první ani druhou verzi (čaj nebo láhev s vodou), ani kteroukoli další, která se objeví.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč by měla média cokoli zpochybňovat? Založte si vlastní médium, které bude zpochybňovat od rána do večera! Problémem ale bude že ty bláboly bude číst jen pár zoufalců.

      Vy si musíte vybrat jestli jste teda Čech a budete spíše (ne vždycky a všechno!) věřit našim demokraticky voleným politikům, našim orgánům, naší rozvědce,... Nebo jste Rus, Číňan a budete věřit komunistům, autoritářům, diktátorům... To je na vás.

      Smazat
    2. Neřeším Putina, ani Bushe není mi nic do politiky velmocí, stejně se mne neptají a na mou radu nedají. Je mi jedno, jestli jsem trol nebo elf. Strach mám ze situace u nás doma. Snad jsme nebyli nikdy tak rozhašteření, jako dnes a přitom by byl lepší opak. Možná potřebujeme klesnout na dno krize ne jen ekonomické, ale doslova existenční. Nestačili jsme se poučit z lyžovačky v Alpách, z epidemie v OKD, z koupaček v Chorvatsku a mecheche v Techtle Mechtle a na Mácháči. Hlavně že víme, že za to může Babiš, Vojtěch a bude vinen i Prymula. Jenom my za nic nemůžeme, dokonce my bojujeme za svobodu. To i Briti se dočasně a dobrovolně vzdali svobody nejen pohybu, když to bylo ve válce třeba.

      Smazat
    3. Je to o tom pomyslném řetězu, na který jsme se většinou sami uvázali. I za vlády komunistů jsme byli často poslušnější, než se po nás v Moskvě požadovalo. A stejné je to i dnes. Servilita, jakou předvádějí politické reprezentace po listopadu 89, si nezadá s tou před ní. Jenom jsme změnili "pána", který drží druhý konec onoho řetězu. A nezlobte se na mne, ale ten moskevský řetěz se mi zdál o poznání delší, než ten současný, bruselsko americký.
      Skutečně, je mi z nás velmi často na blití. Ještě jsem nestačil vydýchat Vystrčila a jeho asijský výlet, a už tu máme Navalného. Předposranost, jakou předvádíme u všeho, co se šustne za našimi hranicemi, asi nemá ve světě obdoby. Jsou i menší země než ta naše a přesto si dovolí více samostatnosti v rozhodování. Vystrčila také nikdo na Formózu neposílal. Přesto tam vyrazil a následky poneseme my. Ne Vystrčil.

      Smazat
    4. 0:00

      Podobnou slátaninu jsem už hodně dlouho nečetl. To, že se někdo narodí jako Rus, ještě neznamená, že je automaticky nějaký komunista a diktátor. Máte to v hlavě popletené. Největším rozdílem mezi národy velkých významných zemí - USA, GB, RF, Čína... a námi, je ten, že oni prezentují vlastní názory, zatímco my jako panenská nevěsta při svatební noci přijímáme názory těch, kteří nás právě pasou. Jejich hlavním roztrubovadlem je ČT. Což je dost problém, protože se jedná o veřejnoprávní instituci placenou z našich výdělků, takže by měla reprezentovat všechny názory a pohledy této země, ne jen vybrané skupiny.

      Tímto navazuju na další kritický bod. Největším problémem této veřejnoprávní instituce je také ten, že ji ovládla jen jedna složka tzv. Západní demokracie a to ta liberální. Takže i mnozí námi zvolení zástupci mají potíže odprezentovat svoje názory a obhájit svoje činy bez toho, aby se jim neskákalo do řeči a účelově neinformovalo tak, aby to v konečném výsledku vypadalo hodně špatně. Pokud by ČT měla podobný přístup ke všem, OK, jenže viditelně nemá.

      K zahraničnímu zpravodajství má ČT úplně stejný přístup, kdy výrazně omezí nebo úplně zruší prezentaci jiných pohledů a názorů. A to nemluvím o účelové masivní propagaci ultralevicové politiky, kterou drtivá většina obyvatel odmítá a která je viditelně i podprahově vkládána úplně do všeho vysílaného materiálu.

      Výsledek mnohaleté masivní masáže vidíme na Západě. Těmi levičáky dle původních hlasatelů liberálních hodnot se nestal východní blok, ale Západ. Multikulturalismus, odnárodnění, redukce funkce rodiny a vznik komunitní společnosti, zeštíhlení státu a rozsáhlá privatizace, genderismus...

      Smazat
    5. Anonymní26. září 2020 1:05
      Vaše poznámky jsou dosti neurčité:
      „Snad jsme nebyli nikdy tak rozhašteření, jako dnes a přitom by byl lepší opak.“
      S kým je kdo rozhašteřený? Kvůli jakým tématům? Jak se to rozhašteření projevuje?

      „Hlavně že víme, že za to může Babiš, .. Jenom my za nic nemůžeme“
      Vynechám Vaši snahu, přiložit své polínko do koronavirové hysterie, ale musím Vás upozornit, že Babiš opravdu může za hodně. Uvrhnul zemi do nesplatitelného zadlužení a nyní ještě přijal návrhy EU, na povinně-solidární přijímání migrantů. Povinná solidarita je sám o sobě nesmysl, který nejspíš vzniknul z manipulativních důvodů, opticky zmírnit to slůvko „povinná“.

      „.. dokonce my bojujeme za svobodu. To i Briti se dočasně a dobrovolně vzdali svobody nejen pohybu, když to bylo ve válce třeba.“
      Nevím, jestli nás chcete upozornit, že jsme ve válce, když situaci přirovnáváte k válečné době. Ale máte pravdu, jsme ve válce. Ta válka je vedena proti občanům a národům Evropy, právě o ty svobody a o demokracii. P.K.

      Smazat
    6. 1:05
      Dovolím si oponovat, jako nedorostlé mládě, jsem zažil rok 1968. Tenkrát bez pokynů vlády a strany si ulice organizovala sama demontáž všech orientačních cedulí a Rusáci s tanky bloudili po Praze. Rozhlas si sám organizoval vysílání a televize hrála skoro týden hru na schovku s pronásledovateli. Nikdo to týden neorganizoval a fungovali jsme. Nezapomenu na dobrovolné roznašeče novin,které někde bez příkazu tiskli a na osobní auto ze Slaného, které rozdávalo baterky do tranďáků. Kam se ti Čechové podělí, že dnes stále řeší kdo co přikázal, nebo naopak nepřikázal a měl přikázat, kdo obešel legislativu, proč nebylo výběrové řešení. Kdo je za co vinen? Je to trochu hloupé, začátek s domácí výrobou roušek neměl chybu,ale potom jsme se nechali nakazit nedůvěrou, lží a možná i závistí a už jedeme s kopce. Dnes vládne nastavování rukou na reparace od státu a strach o existenci. Ale v roce 1968 naši rodiče také netušili, jak to dopadne, řada z nich o práci skutečně přišla. Bylo to však přehledné, oddělila se skupina kolaborantů a zbytek nebyl tak rozhádaný jako dnes. Nevím proč porovnávám roky 2020 a 1968 asi proto, že prožíváme podobnou nejistotu budoucnosti. Dnes máme víc techniky,na ulici nejsou cizí tanky ale nejistota ovládá celý svět, tenkrát to byla lokální záležitost uvnitř Ruského bloku, ale lidé se dokázali chovat samostatně, věřili si a nezáviděli si. Proč jsme jiní nevím.

      Smazat
  15. Před panem Pavlem Letkem hluboce smekám, a také oceňuji jeho neskutečnou vyrovnanost a zdrženlivost. To se málo vídává.
    Je totiž jen málo kultivovaných osobností, kteří by dokázali snášet to "utrpení" vést debatu s fanatikem typu Kartouse. Marně přemýšlím, kde Kartous sebral tu drzost, aby se pasoval za hodnototvorného elfa. Když doopravdy je jen proamerickým inkvizitorem. Lokajem. A je již jedno, jestli placeným či občansky dobrovolným.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já nepatřím ke hluboce smekacím, protože v diskuzi nebyla panem Letkem využita šance, kterou nevědomky nabízel pan Kartous. On totiž je silně emocionální. Bylo to zřejmé, jak na formulaci, tak na intenzitě jeho hlasu. Místy mi to připadalo, že si sám nevěří a proto zvedá hlas. Když jsem trol, tak toho pozitivního elfa trošku potichoučku podráždím a výsledek by se určitě dostavil. Snad příště.

      Smazat
    2. 20:49 čím se zaobírá Kartous, vám může být skutečně úplně jedno, pokud vám třeba neleze za starou. Co by nám ovšem jedno být nemělo, je tehdy, když:
      1) Kartous svojí obsesí má přístup k našim dětem, 2) Kartous na svou činnost pobírá nějaké státní dotace, 3) Kartous má přístup k naší poště, kterážto ho mimořádně interesovala, nebo k některým našim datům, 4) Kartous má z nějakého důvodu právo, aby oficiálně zastupoval politiku naší republiky, 5) Kartous je placen zahraniční skupinou s nejasnými záměry, 6) Kartous má svůj pravidelný broadcasting time ve veřejnoprávní TV anebo je zde pravidelně propagován.

      Myslím, že tohle by nás mělo lehce pohnout k tomu, abychom se o něj začali zajímat víc. Jinak se klidně může pasovat i za blanického rytíře.

      Smazat
  16. Skvěle jsem se bavil! Proč takové debaty nevysílá naše skvělá Česká televize, pane Kartousi? Kartouse si pamatuji jako autora na Britských listech. Před lety psal velmi rozumně a zajímavě. Kam se názorově posunul dnes je pro mě překvapením. Z debaty jsem si zapamatoval hlavně "darebácký stát Rusko" a "narativ". Kartous je velmi obratný diskutér a demagog. Pro Letka, kterého jsem viděl poprvé, byl jako soupeř těžká váha. Zpočátku měl Letko trochu potíže s argumentací. Zvláště srovnání Kartouse s PS VB a inkvizicí neměl dobře podložené. V dalším průběhu jeho výkon gradoval a místy Kartouse přejel jak pastoušku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:34 "Kartous je velmi obratný diskutér" To tedy opravdu není :-D Je to typický blábolič, který se snaží halit své projevy do hávu cizích slov, přičemž je ale patrné, že docela často je neumí adekvátně použít, používá je spíš pro zvukomalebný efekt.

      Smazat
  17. Až na to že ten obrázek nesedí dnes to jsou mladí lidé kteří jsou za to královsky placení. Se divíte že lžou jejich nejvyšší páníčci za mořem oficiálně lžou až se hory zelenají.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je náš boj proti nezaměstnanosti, vznikají nové druhy OSVČ.

      Smazat
  18. Nevím jak dalece je ten elf za jeho kecy placen, ale možná, že je zatím jenom stážista, pracujicí zadarmo, doufaje, že si ho nějaká špiclovská organizace brzy všimne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kartous zadarmo URČITĚ nepracuje.

      Smazat
  19. Ten Kartous je hodně agilní. Ať mi nikdo neříká, že toho blbce ze sebe dělá jen tak, že za to není sakra dobře placený.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Docela sedlo přirovnání k Pomocné stráží VB.

      Smazat
    2. 12.32 U nás u školy byl a je silný provoz... tak tam, když byly děti školou povinné, stával důchodce s páskou PS-VB a grátis stavěl auta a zajišťoval dětem bezpečný přechod. DNES TAM STOJÍ dobře placený MĚSTSKÝ STRÁŽNÍK kterýý poté, co splní úkoly příslušející PS-VB, možná dává pokuty za parkování - ať již bez botiček, nebo s botičkami a prochází parkem - jako kdysi tzv. ŠEDÝ MOR" (MIVP = Městská inspekce veřejného pořádku)...

      Smazat
  20. Zločinnost poslušných vlastizrádců je nekonečná...
    https://aeronet.cz/news/video-sokujici-video-pro-rodice-odhaluje-ze-deti-nosici-rousky-jsou-planovane-traveny-obrovskymi-objemy-co2-coz-vede-u-mensich-deti-k-porucham-vyvoje-mozku-a-k-neuralni-hypoxii-vybusne-video-z-usa/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Totální kokotina hodná Aeronetu.

      Smazat
    2. 20;48
      Odpověď hodná Šafroynteligenta!!!! 👎

      Smazat
    3. Potkat pana Kartouse v srpnu 1968 určitě by v hotelu Tichý psal Zvací dopis.

      Smazat
  21. Pořád se tu dokola opakuje že Kartouz je, musí být, někým placený.
    Tady je vidět jak primitivní a zploštělé a primitivní je uvažování těchto fejkňusových troubů.
    Jinak Kartouz velmi slabý výkon.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jsem nezatížený, pořádně jsem nepochopil, proč musím být elf,nebo trol. Jen na první pohled z videa pan Kartous, podle mne moc tlačí se svým názorem a skáče do řeči a tak se obsah nestane zrovna nepřesvědčivým. Zůstal jsem dál nezařazeným, nepotřebují velebit EU a NATO,ani Putina.

      Smazat
    2. To je fakt Kartous moc tlačí na pilu.

      Smazat
  22. On je to zásadní problém, svoboda slova totiž znamená svobodu lhát. V politice nemáme šanci na nějaké ověření, jediná orientace je ztráta důvěry k institucím které prokazatelně lhaly. Ještě horší situace je u medií, které publikují cokoliv, aby měly odbyt na reklamu nebo jiný způsob zisku. Vidíme to u covidu, kde jsou propagovány naprosté nesmysly. A nefunguje ani proslulost propagátora hovadin. Jakž takž jsou aspoň v přírodovědě spolehliví autoři článků v impaktovaných vědeckých časopisech. jogín

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:13
      ...jsou to jen písmena, z nichž se slovo skládá, co to slovo znamená to věděla bych ráda...Já jsem pro svobodu názoru, svoboda slova je blbost, jde jen o svobodné ale bezobsažné vykecávání.

      Smazat
  23. Doporučuji seznámit se s názory člena Rady pro rozhlas a TV v Parlamentních listech, zajímavá je i následná diskuze. Je to óda na ztrátu svobody. Velmi zajímavé zjištění, že svobodu ztrácíme nošením roušek. Moji svobodu, například omezuje EU víc než rouška, ale názorů ať jsme různí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hmm. Svoboda nenosit roušky mi připomíná svobodu s*át na chodník.

      Smazat
    2. 18;03
      Další Prý mula v akci!!!!

      Smazat
    3. To má být korporativně-fašistický vtip?

      Smazat
    4. 19:15
      Dnešní Newsroom ČT opět zvednul prapor a povede do boje všechny bezrouškaře a atiprymuly, tak konečně jste se našli. Nenápadně nám ČT sama naznačila, jak veliká je moc médií, protože Sörösova skupina novinàřů to ukáže v Maďarsku a Bakala zůročí své investice (z bytů horníků) též v tisku. Tak aby bylo jasno...

      Smazat
  24. Byly tu (a stále jsou) i další lži ČT - třeba o "masakru studentů" na Tchien-an-men, nebo o provázanosti slovenské sociální demokracie a italské 'Ndranghety ( no považte, italská mafie díky Ficovi kšeftuje v Košicích s byty a vydělal za rok 20 tisíc euro!) na pozadí kauzy Kuciak; a jak okecat prolhaného reportéra Hynka, jenž v přímém přenosu opakovaně mluví o Babišovi jako o bývalém premiérovi?

    OdpovědětSmazat
  25. Doporučuji všem zítra poslouchat přenos ze Sněmovny, já mám kliku mám až noční. Bude to grilovačka Prymuly, možná i něco zbyde na Babiše. Všichni využijí nabídky a poslední šance se předvést před volbami. Tak se dovíme jak by všichni zvládli současnou situaci levou zadní a Prymula, že je zlosyn, který nás chce připravit o svobodu. Bude to náš malý Kostnický konsil, Prymula nebude upálen,ale dostane milost a podmínku na 14 dní.
    Dobrou noc přeje Tomáš (nejsem a nebudu elf ani trol).

    OdpovědětSmazat
  26. Vy nejste Tomáš, vy jste Venga. Trpící parlament to Prymulovi schválil.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.