Reklama

neděle 13. září 2020

Lavrov nabídl Merkelové volbu mezi Ruskem a Navalným: Merkel si naběhla

Rostislav Iščenko
13. 9. 2020     ukraina
Obecně mělo prohlášení, které zaznělo před několika dny, v němž Rusko klade na Německo veškerou odpovědnost za nastávající zhoršení vztahů mezi zeměmi kvůli situaci s Navalným, to je status prohlášení ministerstva zahraničí. Ale jelikož diplomatický rezort nevydává prohlášení, která by nebyla schválena jeho hlavou, oprávněně můžeme nazvat Sergeje Viktoroviče jeho spoluautorem. Ba co víc, jsem absolutně přesvědčen, že i když Vladimír Vladimírovič neredigoval toto prohlášení, tak, přinejmenším, byl seznámen s jeho obsahem a prezidentovo schválení také získalo. Je až příliš příkré.

Na jedné straně, je možné si, samozřejmě, připomenout prohlášení ministerstva zahraničí v případu Skripalů a najít tam podobné pasáže. Ale jde o to, že ve věci Skripalů jsme měli co do činění s Velkou Británií. Tato země vždy zaujímala vůči Rusku nepřátelskou pozici. Ekonomické styky Moskvy a Londýna nikdy nebyly strategické. Británie byla vždy věrným spojencem USA. Proto upozorňovat jí na zhoršení vztahů bylo možné absolutně svobodně - Angličané se zřejmě snažili o jejich zhoršení, a dokonce když učiníme předpoklad, že operace se Skripaly byla zmařena, vymysleli by si ještě něco jiného.

Něco jiného je Německo. Moskva podstoupila mnohé oběti, když příliš pečlivě a důsledně budovala s Berlínem trvalé strategické vztahy. Spolupráce v energetické sféře dávno přerostla do obecně ekonomické, a ta začala přerůstat do politického sblížení, s tendencí ke stanovení dlouhodobých spojeneckých vztahů.

Pevná pozice oficiálního Berlína k Severnímu proudu 2, která přivedla Německo ke konfrontaci s USA, konstatování německého vedení o neschopnosti USA zajišťovat bezpečnost Evropy a jeho přechod ze stavu ekonomického partnera ke statusu konkurenta, všechno toto a mnohé další (včetně společných rusko-německých problémů s Polskem) svědčilo o velkém potenciálu rozvoje rusko-německých vztahů. A vtom nenadále vždy maximálně opatrná Moskva dává v sázku plody mnoholeté práce a nepředkládá Berlínu nic jiného, než ultimátum: buď důkazy v případu Navalného, nebo diplomatický konflikt s vážnými důsledky pro hospodářské a politické partnerství.

Čím to?

Pro začátek si připomeňme, že ti, kteří předpokládali, že Moskva bude vždy opatrná a bude ustupovat, měli několikrát možnost se přesvědčit o nesprávnosti tohoto názoru. Kreml si umí vybrat okamžik pro prudký a nečekaný úder, jako, například, v srpnu 2008 na Saakašviliho (kdy byla gruzínská armáda rozdrcena a nezávislost Jižní Osetie a Abcházie uznána) nebo v březnu roku 2014, kdy byl zajištěn návrat Krymu do struktury Ruska.

Rusko jednoduše zastává tvrdý postoj pouze tehdy, kdy je absolutně přesvědčeno o vítězství, a ne jako Trump, který nahání Kim Čong-unovi strach letadlovými loděmi, ale ve výsledku je nucen se domlouvat na základě severokorejských podmínek.

Německu bylo tvrdě, dokonce bych řekl skoro hrubě, navrženo, aby pomyslelo na nepříjemnou budoucnost, pokud nepřeruší bakchanálii s Navalným. Rusko požadovalo, aby mu byly předány materiály, dokazující otravu Navalného. Je to normální požadavek, jelikož když existuje tvrzení o úmyslném charakteru otravy, je nutno uskutečnit vyšetřování, a mezi Moskvou a Berlínem fungují příslušné dohody o právní pomoci.

Německo může poskytnout rozbory, vzorky tkání a vše, co požaduje Rusko. Ale obávám se, že v takovém případě bude rychle odhalena lež o otravě Navalného bojovou otravnou látkou. Německo může odmítnout předat dané materiály, ale v tom případě poruší platnost dohody, a Rusko, jak bylo prohlášeno Ministerstvem zahraničí Ruska, pochopí postup Berlína jak záměrnou provokaci a přijme odvetná opatření.

Ostatně, Ministerstvo zahraničí Ruska ponechalo Berlínu malou únikovou cestu, je třeba zmlknout a neupoutávat pozornost, a uzdraveného opozičníka co nejrychleji poslat do vlasti. Sotva bude Německo s to použít tuto únikovou cestičku, příliš mnoho již bylo řečeno o Navalném, záležitost se už dostala na úroveň Evropské unie, zabalit ji na vlastní pěst Berlín prostě nemůže. Ale důležité je, že Německu byly poskytnuty varianty na vybranou, takže nyní může začít s Moskvou vyjednávání ohledně vzájemně přijatelné varianty východiska z krize.

Co však dodalo Rusku takovou jistotu? Vždyť Moskva očividně počítá s tím, že pod hrozbou konfrontace Berlín zmírní svůj zápal a vynasnaží se co nejrychleji ukončit věc s Navalným.

Jak už bylo řečeno, v posledních letech se Německo z objektivních důvodů najednou neshodlo s USA. Přičemž tento konflikt má principiální charakter a je neřešitelný v rámci existujících vzájemných vztahů. Přitom je třeba mít na paměti, že USA mají významný vliv na část zemí EU (zejména ve východní Evropě), které se snaží vytvořit opozici německému dominování v Evropské unii. Zejména se vyčleňuje v tomto Polsko, které se stejně, jako ve 20.-30. letech 20. století, pokouší vytlačit Německo z pozice středoevropského a východoevropského regionálního lídra a zaměnit ho sebou.

Polsko-americké spojenectví je pro Berlín dost nebezpečné. Samostatně mu Německo klást odpor nemůže, ale Francie, která je partnerem Berlína v souvislosti s nutností reformování EU, je zároveň i konkurentem Německa. Macron, kromě toho, osobně soupeří s Merkelovou o osobní status lídra EU. Spojenectví s Francií je nespolehlivé, francouzská podpora není zaručena. Jediným spolehlivým spojencem je Rusko (alespoň proto, že ono samotné je objektem útoku jak USA, tak i Polska). Pouze když se bude opírat o spolupráci s Moskvou, může si Berlín činit nároky na přední pozice v EU.

Roztáčením tématu "otravy Navalného" se oficiální Berlín očividně pokoušel usmlouvat na Rusku určité geopolitické ústupky (není důležité kde: na Ukrajině, na Balkánu, je jedno kde ještě). Nicméně vnitropolitičtí oponenti kurzu Merkelové na sblížení s Ruskem využili případ a rozpoutali kampaň proti Severnímu proudu 2.

Merkelová si zde skutečně velmi naběhla. Západní média řadu let říkala místní veřejnosti, že Navalný je hlavním konkurentem Putina v Rusku. Proto oznámení o jeho otravě, jež vyvolalo u Rusů pořádný smích a otázky "kdo ho potřebuje?", vyvolalo u značné části západní společnosti hrůzu - znovu jsou v Moskvě zabíjeni političtí konkurenti.

Na tomto pozadí kampaň proamerických sil v Německu za zřeknutí se Severního proudu 2 získala dostačující podporu společnosti na to, aby ji Merkelová nemohla ignorovat. Ze začátku kancléřka prohlásila, že Navalný nemá nic společného s plynovodem, ale už po dvou dnech zkorigovala svou pozici a nevyloučila, že Německo může z projektu vystoupit.

Přičemž Merkelová dobře chápala, že uzavření projektu Severní proud 2 je pro Rusko nepříjemnost, ale pro Německo katastrofa. Nejenom proto, že jeho ekonomika pozbude významnou konkurenční převahu ve vztahu k americké. Jsou i další cesty dodávky ruského plynou do Německa. Především by to byla politická katastrofa. Před celým světem by Berlín prohrál boj o plynovod nejen s Washingtonem, ale i s Varšavou.

Polsko by Německo ponížilo, kdyby s ním vyhrálo zásadní geopolitickou bitvu, zbavilo by Berlín perspektiv spojenectví s Ruskem a, možná, skutečně by dosáhlo toho, že větší část východoevropských členů EU by se přeorientovala z Berlína na Varšavu. Vzhledem k historii polsko-německých vztahů by to byla nejenom politická porážka, ale i porážka historická a, v tomto plánu, civilizační.

Ve snaze vyhnout se nejhoršímu Merkelová prohlásila, že osud protiruských sankcí kvůli Navalnému (včetně SP 2) rozhodne nikoli Německo, ale EU. Vzhledem k tomu, že do SP 2 je zapojeno několik největších energetických společností vedoucích zemí EU, by Německo mohlo počítat s tím, že sankce buď budou vůbec blokovány několika členy EU, nebo se nedotknou SP 2.

Ale, za prvé, všichni členové EU jsou velmi citliví na tlak ze strany USA. Za druhé, proč se mají ze všech sil zasazovat o SP 2, když má na něm největší zájem Německo, jež si myje ruce? Za třetí, všichni Evropané rádi smlouvají, my stejně nezavedeme příliš tvrdé sankce, ale vy nám za to něco dejte. Ale proč má mít Rusko takovou radost?

Přitom v Kremlu dobře vědí, že zmaření SP 2 německá podnikatelská sféra neodpustí ani Merkelové, ani její straně. Ne nadarmo vedení SPD (spojence CDU Merkelové) už prohlásilo, že o sankcích vůči SP 2 nemůže být ani řeči. Ještě se nic nestalo, ale vládnoucí koalice Merkelové už zapraskala ve švech. A v tomto okamžiku Moskva vystoupila se svým ultimátem: buď Německo ze sebe přestane dělat šaška, nebo Rusko samo ostře sníží úroveň spolupráce.

Moskva požaduje na Berlínu, aby se vyhranil: jsme spojenci, nebo jsme prostě procházeli mimo. Pokud jsme spojenci, tak se východní politika Německa musí podrobit podstatné revizi. Pokud však jenom tak, náhodou se zájmy dočasně shodovaly, tak Rusko vůbec nemá zájem na tom, aby takový stát upevňoval své pozice v Evropě. Ať si vyjasňují s Poláky, koho si matka historie více cení. Moskva už svá rizika ve sféře energetiky dostatečně diverzifikovala. V době krize, kdy se konkurence zostřuje, se zájemci o levnější ruské energetické nosiče najdou vždycky, jelikož to zlevňuje výrobu a zvyšuje její konkurenceschopnost.

A nakonec, už dokonce i Američané pochopili, že není nutné vozit Evropanům svůj drahý zkapalněný plyn, ale stačí koupit levný ruský a přeprodat ho i Němcům, jako svůj dražší.

Německu byl předložen velmi nejednoduchý výběr, ale konec konců ho nikdo nenutil v roce 2014 sponzorovat ukrajinský majdan, ani se nyní vrhat léčit Navalného, kterého se bez problémů chystali vyléčit omští lékaři. Ani provokaci ho pořádat nikdo nenutil. Je už dávno načase hledět si svého a ne si nerozumně vyskakovat.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

112 komentářů :

  1. noviczech
    ...on je problém v zeleném projektu. Siemens už před dvěma lety byl navržen na vývoj plynové turbíny pro výrobu elektřiny, přechod z uhelné na čistší zdroje. Takže SP2 vlastně žádoucí je. Další bod, německý lid chudne, jako chudnou pracující vrstvy v celé Evropě. Kdo by si pak dovolil platit v el. energii americký plyn? Firma MAN jen u Mnichova propustí téměř 10 000 pracujících. Problém na problém!
    Ale chválím a velmi Ruskou politiku, je to vynikající směr, dáš-dám, nedáš-nedám! A ne směr, má dáti, dal, a nebo dluží! Je to politika ČISTÉ HLAVY!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zvláštní je, proč ještě nikdo nenapsal, že se německý odběr plynu dostavěním SP 2 nijak dramaticky nezvýší. Pouze Bidenovo potrubí na Ukrajině zrezne (a co ta krádež roury stála peněz a životů, prostě průser) histerickej Polák přijde o tranzitní penízky, Slovák také, troubovitej Bělorus jakbysmet (ale ten už je vyléčenej) a východní župy Böhmen und Mähren jako vždy drží držky. Ostatně když vidím toho jelimana na ministerstvu zahraničí, tak je to možná lepší. Takže jaká závislost ? Jinak, pokud se do budoucna plánuje ten kapitalismus, tak je obvykle závislej prodávající na kupujícím.

      Smazat
    2. mikkesh13. září 2020 16:52
      „pokud se do budoucna plánuje ten kapitalismus, tak je obvykle závislej prodávající na kupujícím.“

      To máte pravdu, obvykle to tak je. Ale nikoliv u strategických surovin, či zboží. Bez nich nemůže být nakupující stát plně funkční, takže je na nich závislý. P.K.

      Smazat
    3. Běloruská opozice pochodující pod vlajkami fašistického režimu

      https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/beloruska-opozice-pochodujici-pod-vlajkami-fasistickeho-rezimu/

      a to podporuje ministr Petříček, jen čekám, kdy začne hajlovat.

      Smazat
    4. 0:49
      Samozřejmě nevím co považujete za strategické suroviny.Nafty a plynu jak jistě víte je přebytek. Ovšem byznys s idiotama se povede málokdy. Naposled s Polákem, který odmítá ruskou naftu a plyn a raději kupuje ruskou naftu a plyn od amíků. Podobně vychcánkové a zločinci na Ukrajině. Ti to tam dotáhli k dokonalosti. Dováží i uhlí !

      Smazat
    5. mikkesh14. září 2020 8:48
      Možná jich je někdy přebytek, ale z pozice síly je možno vytvořit jejich nedostatek. Proto také ve většině ropných států jsou loutkové režimy, které pracují podle pokynů té síly. Je to politická záležitost, takže na okamžité ekonomické ztráty, se příliš nehledí. Ty se doženou v budoucnu, až bude splněn ten politický úkol.
      U těch Poláků je jasně vidět, jak má politika navrch, nad ekonomikou. O Ukrajině nemá smysl vůbec mluvit, ta je plně v rukách té síly, tedy USA. P.K.

      Smazat
    6. 8:35
      Proč se tady dává prostor takový blbum

      Smazat
    7. Ad 14:03 - V čem je to blud? výdyť červeno-bíle pruhovaná vlajka byla prokazatelně zástavou běloruských kolaborantů s nacizmem. Nebo ne? Poučte nás, prosím, máte-li nějaké zajímavé informace.

      Smazat
    8. P.S.: Však i finská vlajka by dnes vpadala docela jinak - https://cs.wikipedia.org/wiki/Finsk%C3%A1_socialistick%C3%A1_d%C4%9Blnick%C3%A1_republika

      kdyby pan generál von der Goltz nenakopal bnolševikům prdele! Současná finská vlajka je rovněž vlajkou Finského království! - https://cs.wikipedia.org/wiki/Finsk%C3%A9_kr%C3%A1lovstv%C3%AD

      Smazat
  2. Toto je skutečná a promyšlená geopolitika. Ne jako v ČR, kde o ní něco věděli Zeman a Klaus. Vlezdo...delismus USA nikam nevede. A akce pánů Vystrčila, Novotného a Petříčky jen svědčí o voluntarismu a ubohosti naší zahraniční politiky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji knihu Mráz přichází z Kremlu, aby se vám otevřely oči. Není to žádná západní propaganda, napsal ji uznávaný český politik z r. 1968.

      Smazat
    2. Do dnešní politiky má tahle kniha málo co říct. Už proto, že Rusko není SSSR. že v Rusku je kapitalizmus bez příkras a že Amíci už dávno nebrání demokracii, ale sami se topí v totalitě a ještě jí vyvážejí do všech koutů světa.

      Smazat
    3. Tady nekdo zustal mentalne v roce 68. No problem, podobnych, jinak slusnych a normalnich, fanatiku je vic. Zrejme vam pridavaji neco do jidla :-). Dejte si studenou sprchu a prestante koukat na ct - fakt skodi.

      Smazat
    4. 13:25
      Výsledkem toho spisovatelpolitika je ten ynteligent(syn), který byl v jedný partě s Rumílkem a Fendrychmurkou?!!! 🤓

      Smazat
    5. 14:22
      Jste mně rozesmál, Rusko je dnes stejné,ne li horší jak sssr, že několik oligarchů včetně Putina rozkradlo rusko je dnes rozdíl mezi SSSR a Ruskem.

      Smazat
    6. 13:25
      Hahahaha :-DDDDDDDD
      Tak teď jste mne fakt pobavil.;-) Používat jako argument knihu od tzv. "reformního" bolševika Mlynáře, to je fakt síla. Prý "uznávaný český politik".:-DDDDDDD
      Tohoto šaška si pamatuju, když sem hned v listopadu 89 přijel a v televizi nás nabádal, abychom tady ten socialimus nerušili. Jenže se mu tady lidi vysmáli, tak zase vypadnul. Ale nechal nám tady aspoň svého vykutáleného synáčka.
      A právě kvůli takovým blbům se nám sem zase stěhuje socialismus, jenže tentokrát ze Západu. ;-)

      Smazat
    7. 14:28
      V těch eldéenkách fakt musej lidem dávat děsný svinstva. :-DDDDDDDDDD
      A nebo bydlí v "dvojdomku" s Pithartem a skrz zeď mu tam něco prosakuje. :-DDDDDDDD

      Smazat
    8. 13:25 Tak určitě. Kniha stará přes padesát let člověkem, který absolutně nikdy netušil, jak jsou skutečně rozdány geopolitické karty. Takže zbývá jen strašení "těmi zlými komunisty", nicméně obdobně či hůř by vypadali paměti na chování řady západoněmeckých pohlavárů v době jejich mládí za Hitlera nebo anglických či francouzských vysoce postavených politiků v době jejich působení v někdejších koloniích, nebo Američanů ve Vietnamu. Ono je to vždycky o celkových souvislostech, ne o černobílém vidění.

      Smazat
    9. 15:53
      Jestli má Mlynář jako Neuspěšný politik dvodomek s vlastizrádcem Pithartem nevím, ale celu na Mírově by zasloužili oba.... a nejen oni!!!!! 😡😡😡😡

      Smazat
    10. Mráz přicházel možná z Kremlu , každou zimu, možná, já jsem tehdy sdpíše cítil že blbost pochází čistě od karierních politruků, kteří dnes zaujímají stařecké pozice v pravicových stranách české opozice a šel by z nich mráz, kdyby ta blbopsdt nebyla tak grandiózní. Takže máme dnes kliku, že trochu nám dává tepla politika Babiše a spol., i když vím, že to má těžší, než těžké, neb diktatura soudobého totalitního kapitalismu jistě nepočítala s něšjakou humanizace české společnosti. Tak to má česká pravice prů.er! Lidskost, na tu už dojely i mocnější režimy!

      Smazat
    11. Anonymní13. září 2020 14:51

      V čem je horší. Rozepiště se. Nebo jen křičíte do tmy...?

      Smazat
    12. Kubrte, já netušil jak se podobáte vzoru ze svého přízviska. Zdeňek Mlynář byl jedním z představitelů i ideologů Pražského jara, nesvázaný s konzervativci z padesátých let ani s příliš radikálními reformátory mezi "osmašedesátníky". Nepodlehl tlaku k normalizaci a ještě před "náhubkovým" zákonem odstoupil. Nezůstal tak dlouho jak to jen šlo spolu s Dubčekem, Černíkem, Rázlem a podobnými, nepřipustil legalitu vstupu vojsk Varšavské smlouvy, i když protokol o dočasném pobytu vojsk SSSR, jako uznání reality podepsal.
      Pokud tedy, jako vyloučen z KSČ, zůstal komunistou a zastáncem socialismu, neznamená to nic jiného, že kabát nepřevlékl a potvrdil svůj pevný charakter. Do emigrace byl vytlačen a po návratu zůstal v republice až do své smrti, aniž by se svým postojům sebeméně zpronevěřil. Nekydejte hnůj na nikoho, o kom nic nevíte jen proto, že socialistickým myšlenkám nefandíte. Ostatně, o jeho rodinné historii taky nic ani netušíte, jinak byste k dráze mladého Mlynáře mlčel. I když ten by, bez natolik známého tatíka, ani tu svou trapnou kariéru neudělal.

      Smazat
    13. 13.25 - vážený, u Vás se zastavil čas před více jak 50 léty. Probuďte se.
      1.46 - převlékači kabátů, co takový Vladimír Dlouhý, ten to bere hákem pořád a stejně ho nikdo nemá rád.

      Smazat
    14. 14:22 celkem jste mě pobavil. Pamatujte, že ať Ruské imperium, ať SSSR, ať Ruská federace... stále se jedná o totéž, děděné po generace. Čili mráz z této země přicházel vždy, nejen jako pouhý meteorologický jev. Pokud se nevymění v tomto prostoru zgruntu celá populace nebo alespoň ta většinová, bude to tak stále i nadále. Bohužel zatím jde tento stát rozházet jen velice těžko, ale pomocí moderní technologie se to jednou podaří. Rusko nemůže donekonečna čelit tak ohromné koalici nejvyspělejších států světa, které jim jdou po krku. Tolik nepřátel ještě nikdy neměli a ještě nikdy nebyla v ohrožení jejich hranice po celé její obří délce.

      Jen vyčkejte a volte ty politiky, kteří mají ve svém programu porážku Ruska. My možná zahyneme, aby druzí mohli žít.

      Smazat
    15. Jsme proti předčasnému propouštění pacientů z jakéhokoli psychiatrického zařízení. Pak to dopadá jak vidno v případě pacienta-anonyma 8:46. Je mi jedno, zda jde o placeného trolla či o prostého zvrhlého pitomu, vysazení medikace či její nevhodné složení má za následek tyhle nemocné výlevy. Nebezpeční pacoši, jako tenhle, patří na uzavřené pavilony bez přístupu k internetu.

      Smazat
    16. Anonymní14. září 2020 1:46

      Ano, jak šlechetný charakter... A díky takovým tady máme tuhle hyenistickou demokratůru a kapitalistické sračky plné zločinu.

      Smazat
  3. Nemecko sa opat zaplietlo do lapalie s Ruskom , ako amateri.

    OdpovědětSmazat
  4. Téměř se zdá, jakoby v Německu rozhodovali spíše anglosaští podpindosnici,než samotní Germáni.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Německo bylo už dvakrát resuscitováno za prachy US elit. Rozhodně nemá samostatnou zahraniční politiku. Pokud by se chtělo vymanit z Anglo_Amíkovského vlivu tamních elit, opravdu by muselo mít za partnera Rusko, protože Francie je pod patronací stejných bankéřů, jako USA a Anglie. Poláci a Ukrajina mají dohromady skoro 90mil lidí a Balkán mají US elity v ruce, prolomit tuto stavěnou hráz byznysu s pomocí NS2 by potřebovalo větší kuráž, než má současná Merkel, a toto ruské šlehnutí bičíkem je pouhým jemným upozorněním Německu, jak se věci mají.

      Smazat
    2. 23:26 Také to tak vidím. Kacléře si od II.WW dosazovaly kruhy z USA. Je ale faktem, že vliv USA slábne po celém světě. NS2 by mohl být prubířským kamenem tohoto vytrácejícího se vlivu. Uvidíme...

      Smazat
  5. Příliš složitá hra, ale myslím že brzy pochopíme o co jde.

    OdpovědětSmazat
  6. Je to tak jednoduché. Rusko vydalo Navalného k prozkoumání Němcům, jak byl otráven. Nikdo by svému politickému a ekonomickému soupeři nevydal otráveného chcípáčka, kterého by sám otrávil. Dobře věděl, že vina bude svalena na něj i když to nebude lékařsky ba vědecky potvrzeno. Rusové trapnili Němce, kteří si naskočili na brus...

    OdpovědětSmazat
  7. Tak správně čím dřív někdo skopčáky zmáčkne tím líp pro celou Evropu jsou její zhouba.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Před pěti lety: Rozvrácené Německo. U nás imbecilové z obrazovky a petice vědců „proti Konvovi“. Teď Konvička rozebírá, co se změnilo

      Jak se, podle vás, za těch pět let proměnilo Německo jako největší tahoun Evropy a mimoto náš největší soused?

      Vlastně jsem odpověděl. Rozvrácená, prolhaná, patafyzická země, která možná táhne, ale je to tažení z podstaty, případně z drancování jiných evropských zemí. Jedna lež snadno vyplodí jinou lež, takže po uprchlících přišla na řadu klimaticky neutrální energetika, jež stojí a padá na vysávání energetických zdrojů sousedních zemí, boj proti fake news – likvidace svobody slova, a řada podobných nápadů, na něž si momentálně ani nevzpomenu.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pred-peti-lety-Rozvracene-Nemecko-U-nas-imbecilove-z-obrazovky-a-petice-vedcu-proti-Konvovi-Ted-Konvicka-rozebira-co-se-zmenilo-636837

      Smazat
  8. S Běloruskem je podobný problém. Dokud Lukašenko lavíroval mezi Západem a Ruskem, tak mu Západ šel na ruku. Především šlo o jeho svržení, proto probíhá "fimini revoluce". Hlupáci a lehkoživky vždy naskočí. Až přijdou o "koryta", budou se jen divit a fňukat. Ať je politický sytém jakýkoliv, vždy něco lidem přinese a též něco zakáže. A jsem už přesvědčený, že nejhorší to ten systém, kde se střídají politické strany. Tam se jen "tuneluje a tuneluje" a jak říká president Zeman "projídá budoucnost".
    A těším se na "řev".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je neuveritelny jak je nemozny si v EU jednoduse koupit plyn z Ruska.. Za normalni svetovou cenu.

      Smazat
    2. To je zřejmě to, co měli na mysli otcové společnosti služeb.
      Někde se něco vyrobí za pakatel a pak se to tak dlouho bude přeprodávat, až nikdo nebude vědět odkud to je. Mnozí tady si také mysleli, že budou postupovat stejně. Stačí si připomenout prodej čínského zboží.

      Smazat
  9. "Ale, za prvé, všichni členové EU jsou velmi citliví na tlak ze strany USA"
    Kde autor článku tuto blbost sebral, vždyť někteří členové EU tlak ze strany USA na EU přímo vítají, zejména v oblasti ropy a plynu.

    OdpovědětSmazat
  10. Nějak se nám to zamotává. Němci "váhají" s SPII. Poláci okamžitě nabídli Berlínu svoji alternativu SPII. Jelikož Poláci žádný vlastní plyn nemají a odmítají ruský odebírají americký. Tedy jediná alternativa, kterou nabízejí je, že budou do Německa dodávat ten americký plyn. S přirážkou, ovšem. Nyní se ukazuje, že americký plyn v Evropě je vlastně ruský plyn přeprodávaný s přirážkou Američany. Takže Německu se nabízí kupovat ruský plyn s dvojnásobnou přirážkou. Navíc od Poláků, kteří by jako američtí strategičtí partneři měli v rukou kohout. Tedy přesný opak toho, co zamýšleli Němci s SPII: mít v rukou kohout od nejlevnějšího a nejspolehlivějšího zdroje energie pro Evropu (nejen EU) a upevnit si tak postavení rozhodující evropské mocnosti. Ve hře je opravdu mnoho.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. z NSII chýba dostavať 100 km ... otázka dvoch mesiacov ??, americký plyn je RUSKÝ lebo američania žiadny nemajú ?! (usa musia dovážať pre vlastnú potrebu ruský viď zima 2019) ... nemci odstúpia od NSII a čo bude ... zaplatia NSII formou pokuty, potom rusi zastavia dodávky skvapalneného pre usa ... nemci urýchlene dostavajú NSII za svoje a v polsku a na ukrajine bude zima ... všetko je to v ruských rukách a riadia to rusi ... kocky sú už dávno vhodené, ostatné je iba hra ako dospieť k výsledku

      Smazat
  11. Bude legrace. Ale smát se bude málokdo. Obávám se že to v EU bude spíš na mrtvici.

    OdpovědětSmazat
  12. Chtěl bych podpraporčíkovi Koudelkovi a nadstrážmistr Hnátkové z BIS, kteří tyto stránky a diskuze na nich z nařízení velvyslanectví USA monitorují, poslat zřetelné poselství a jasný signál, že Rusku fandím. Hej, čučkouni z BIS, slyšíte mne ?! Rusku fandím !!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A nejste sám, milý pane. :-))

      Smazat
    2. Werwolf13. září 2020 12:40
      Unknown13. září 2020 19:46
      Zánik, nebo marginalizace Ruska, není v zájmu střední Evropy, takže mu také fandím. Ale spíš než mu fandit, bychom se měli od něho poučit, jak postupovat ke státní suverenitě.
      Řekl bych, že základní věc je, mít nějakého vlasteneckého Putina, s vazbami na silové složky. Hledejme ho. P.K.

      Smazat
    3. 22.20 Ale to znamená nejprve nějaké skutečně silové složky mít (nemyslím elektronickou "Bretschnederiádu").

      Smazat
    4. Anonymní14. září 2020 1:17
      Je nutno vycházet z toho, co je a zdokonalovat to. Prostě práce a jenom práce.
      Rozkrádání je bezpracné a ještě přináší prebendy do kapsy. Také je vidět, jací „státníci“ to praktikují. To jsou kriminální živly. Odhaduji, že odsouzení se dočkal pouze nepatrný zlomek z nich. P.K.

      Smazat
  13. EU a USA slyší jen na tvrdou reakci. Němci se chovají jako by na postavení NS 2 měli zájem jen rusové. ČR by měla oprášit plynovod přes Ukrajinu a být nezávislá na nespolehlivém Německu. Jinak na to doplatime, když budeme brát drahý americký plyn z Polska. Můžeme ho pak prodávat okolním státům.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní13. září 2020 14:15
      Celkem dobrá rada, ale vyžaduje „maličkost“. Vymanit Ukrajinu z amerického vlivu. To dokáže jenom Trump. P.K.

      Smazat
    2. 22.22 Ukrajina byla docela dlouho součástí Polskolitevského státu - kde byli pravoslavní poddanými druhé až poslední kategorie. Poláci Ukrajincům říkali CZERŃ (ČERŇ).

      Smazat
    3. Anonymní14. září 2020 1:21
      Poláci jsou tak trochu prušáci. No a Litevci, či Estonci, nejspíš úplně. Měli by si opět udělat to severské společenství a zbytek střední Evropy zase svoje. Nějaké Mezimoří, či Trojmoří napříč kontinentem, nemůže zdárně fungovat. Je zde mnoho rozdílných zájmů. P.K.

      Smazat
  14. Super, skopčáci si s Ruskem zase naběhli na vidle. Kolikrát si ti troubové ještě chtějí symbolicky zopakovat bitvu u Stalingradu?

    OdpovědětSmazat
  15. 14:22
    No,na ty vidle si naběhl lavrov včetně tebe.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro 14:53 Jakpak si naběhl Lavrov? Můžete nás, nevědomé poučit? Začíná krize. Nikdo už to nepopírá. Dokonce ani naši pravicoví politici a to už je co říci. Krize znamená boj o každý cent, o každého zákazníka o každý šroubek co lze prodat. O laciný ruský plyn bude poptávka a Rusové ho prodají jinde. Třeba zrovna Američanům, jak už to dělají dneska. Ale Evropani (včetně nás) budou kupovat drahý plyn z USA a Blízkého Východu. A drahé energie znamenají zdražení výroby, dopravy a v konečném důsledku i zboží a služeb. Budeme solit jak mourovatí. Naše zboží (tedy to co tady montujeme) bude nekonkurenceschopné. A tedy zavřené fabriky = nezaměstnanost = exekuce = bezdomovci = zavřené hospody, divadla, krámy.... prostě krize se vší všudy. Ale tato rovnice je přece dávno známá. I u nás. Jenže my jsme přesvědčováni, že na ni tentokrát vyzrajeme. Jen když zatopíme Rusům.

      Smazat
    2. 18:34
      Pokud víte kolik stojí plyn z USA,tak napište, rád se poucim, pokud jen placate nesmysly, potom jste jen ubohý žvanil.
      Jinak se dovzdelejte,rus prodal do USA 0,2 spotřeby pl.vUSA

      Smazat
    3. Pro 21:02 Americký plyn je o 1/3 dražší než ruský. Už na výstupu. To je všeobecně medializování a nikdo, ani Poláci to nezpochybňují. Berou to jako daň za nezávislost na Rusku (nejen plynovou). Ale má to řadu dalších háčků. Aby se vyplácela Američanům těžba, musí stát barel cca 40 USD. Rusům stačí 17 USD a Saúdům dokonce 5 USD. Další háček je, že terminály pro zkapalňování frakovaného amerického plynu a jeho nakládka na tankery jsou pouze na papíře. tedy ještě ani nestojí. Totéž se týká i samotných tankerů. Něco jiného je dodávat pár lodí Polákům a dejme tomu do Pobaltí a něco zcela jiného je zásobovat po moři celý kontinent. Ta flotila také neexistuje. Další problém je, že není plyn jako plyn. My máme v Evropě nastaveny spotřebiče hlavně na ruský plyn ale to nemusí být vhodné pro ten americký. Tedy by se musela změnit technologie spotřebičů. Od vařičů v domácnosti až po hořáky v plynových elektrárnách. A jistě jsou i další, které nejsou medializovány nebo ještě o nich nevíme. Takže ten plynový kotrmelec není na prosté přepnutí z jedné trubky do druhé a nebude to trvat týden. Každopádně to bude sakra drahá legrace. A jestli si myslíte, že ji zaplatí akcionáři, tak se šeredně mýlíte. A politici už vůbec ne. Solit bude koncový zákazník. A pořádně.

      Smazat
    4. Rusi mají jaderné zbraně a na světě stále víc blbečku, kteří tlačí Rusko do kouta!

      Smazat
    5. Vážení, cena plynu je v současnosti v EU velká politická hra, druhá strana je kvalita plynu, tak se zeptejte lidí z praxe, ten ruský je i nade vše, tož tak asi ..,

      Smazat
    6. ,8:19
      Co tím chtěl soudruh říct??

      Smazat
  16. Zdá se, že operace "Navalný" byla jen nezdařenou odvetou za to, že Putin svůj nos do Běloruska přece jen strkal. Účinně.
    A tím EU/UK/US majdanistům vypustil rybník.

    OdpovědětSmazat
  17. Nechápu Rusi, zavřu kohoutky do Evropy soustředím se na Čínu, Koreu atd. To platí i o pšenici!
    Němci vždy budou mít dost, když kradou jak u nás, v Řecku a v celé východní Evropě. Nás budou krmit pesticidy a chemikáliemi!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:59
      A pochcipaji do půl roku hlady.Tech kohoutku je dnes po celém světě toliko, že rusko je dnes už druhý hráč.
      Co nám Němec krade a jaké pesticidy dováží,to mě opravdu zajímá.Napiste.

      Smazat
    2. Pro 21:15 Rusové rozhodně hlady nepochcípají. Ti vydrželi jiné katastrofy. Rozhodně už dávno nejsou závislí pouze na plynu (a surovinách obecně). A nejsou ani druhým hráčem. Kohoutků je po světě více, ale jde o to jak daleko, za jakých podmínek, s jakými zárukami, bezpečnostními opatřeními a hlavně za kolik. A právě tady hrají Rusové prim. Ale to všichni víme. jen si politici vymýšlejí jiné důvody - demokracie, humanita,... nezávislost apod. Aby mohli zdůvodnit ten méně výhodný nákup. Evropa musí vzít na vědomí, že žádný plyn prostě nemá. Tedy vždycky bude na někom závislá. Jde o to na kom. Na Rusku, které osvědčilo jako spolehlivý a nejlevnější dodavatel, s vybudovanou infrastrukturou a zárukami. Nebo na islamistických středověkých monarchiích Blízkého Východu nebo USA, které jsou ještě nespolehlivější.

      Smazat
    3. Ať pan se podívá do tabulek jednotlivých zemí, kolik dávají pesticidů a prášku na hektar? Ať se pan přečte jak se uvolňuje břidličny plyn? Pan si myslí, že to svinstvo neni v tom prý ně obsažen! Ať se pan zkusí nadychat!

      Smazat
    4. 15:59
      Proč by měl vychcípat národ který potraviny vyváží, je největším exportérem obilí na světě a za export potravin dostává do státního rozpočtu více jak za export zbraní ? Nelogické, propaganda.

      Smazat
    5. 13"06
      Rusko vyvezlo nejvíce obilí v roce 017,od té doby je jejich vývoz podstatně menší.jen díky klimatickým podmínkám byl ten rok tak úspěšný.Neco si nastudujte, ať nejse za hlupáka

      Smazat
  18. Odpovědi
    1. 16;09
      Na mapě bohužel ano 😡

      Smazat
    2. 16:09
      A ještě dlooooho bude,to se dříve zase rozpadne Rusko.

      Smazat
  19. Mě by jen zajímalo, kdy už se někdo konečně poučí z historie a pochopí, že Rusko prostě nejde porazit. Pokoušeli se o to Mongolové, Tataři, Osmani, Jagelonci, Napoleon, Habsburgové, Poláci, Prušáci i Němci a furt nic. Všichni už jsou dávno v prachu, jejich říše se dávno rozpadly, ale Rusko stále stojí a vládnou v něm Rusové.
    Rusko lze pouze dočasně zahnat do kouta, na čas obsadit část jeho území, lze jej dočasně oslabit, ale porazit jej nelze.
    Ne nadarmo se používá úsloví: "Když si chceš s někým začít válku, tak se nejdříve ujisti, jestli je Rusko na tvé straně!"

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Chceš-li dlouho žít, nezačínej válku s Ruskem!" Otto v. Bismarck. Také se zasloužil o mírovou smlouvu mezi nově vzniklým Německem a Ruskem. Wilhelm II. si nedal říci a vypověděl ji. Podle toho dopadl. Rozhodným odpůrcem války s Ruskem byl Ferdinand d´Este (co nám ho zabili v Sarajevu). Předpovídal, že by znamenal zánik obou monarchií. Na jeho slova došlo.

      Smazat
    2. 16:23 Rusko samozřejmě lze porazit. Technických i taktických možností je v současnosti spousta, je vytvořena největší protiruská koalice v dějinách, jen to chce mít tu odvahu s tím začít. Snad až ta finanční krize smíchaná s pandemií k tomu povede a globální kapitál tak bude moct ovládnout i ty poslední kouty planety.

      Na Sibiři už jsou podmínky pro rozvrat zevnitř, strana Jednotné Rusko, jediná, která podporuje Putina, utrpěla drtivou porážku. Začínají se množit hesla jako "život bez Moskvy je krásný" a podobně. Hodně lidí se ze Sibiře nikdy nepohlo, maximálně do Moskvy, a věří, že třeba taková Ukrajina jakožto svobodná země s možností vycestování, je dnes na tom mnohem lépe, než tomu bylo tzv. "pod Moskvou". I podle komentářů, pokud většina z nich nepochází z trollí farmy, naznačuje, že západní propaganda masivně zabírá.

      Smazat
    3. Ad 8:20 - Protiruský hlupáčku, Rusko chtěli vyřídit jinačí kabrňáci než jsi ty a tvoje NATO, USA a podobná zločinná chamraď. Mongolové, Tataři, Švédi, Poláci, Turci, Napoleon s celou Evropou, Hitler s celou Evropou atd. atd.

      Přeji ti, aby ses z těch svých pošahaných snů rychle probudil. „Drtivé vítězství“ opozice na Sibiři ani na Dálném Východě se v proběhlých volbách nekoná. Do místních zastupitelstev se dostalo pár jednotlivců od Navalného, hlavně v Tomsku, kde Navalnyj na poslední chvílí agitoval, než se mu z toho udělalo špatně a zmizel raději v Německu, ale nic víc. Zvolení gubarnátoři jsou všichni navázáni na současnou Putinovu vládu a mnozí na stranu Jednotné Rusko.

      A s tou Ukrajinou, jako „svobodnou zemí“, když je v rukou nácků a násilníků, to jsi mne fakt rozesmál. Takový blud může veřejně prohlásit jen opravdový nedovzdělaný zabedněnec s vymytou mozkovnou.

      Smazat
    4. 8:20
      Synku, tvůj rozhled je na úrovni žáčka mateřské školy.
      Argumenty o Tomsku, o drtivém vítězství opozice máš z ČT ? 2 poslance od Navalného z 37 zastupitelů Tomska považuješ za drtivou porážku ? 26 poslanců ze 37 je z parlamentních stran Ruské dumy kteří nikdy nehlasují proti straně "Jednotné Rusko ". Chtělo by to trocu víc znalostí a nepapouškovat ČT.
      RF si prožila ukrajinský Majdan a pocítila evropské hodnoty v 90 letech, o návrat k ekonomickému a morálnímu úpadku jako na Ukrajině určitě není zájem, nakonec referendum o změnách ústavy RF dalo jasně najevo co Rusové chtějí.
      Slovo referendum je pro české politiky noční můra, a to prý máme v svobodu a demokracii.

      Smazat
    5. 16:23 "Rusko samozřejmě lze porazit."

      Ty woe, válka s Ruskem nebude počítačová hra, ale hra o přežití celého světa. Navštiv krematorium ať víš do čeho chceš jít.

      Smazat
    6. 8:20 zase tady otravujete se svými vlhkými sny o rozvratu Ruska zevnitř, odporu, drtivých porážkách Putina....To jste v rauši ještě nebo už zase? Rusko nelze porazit. Kdyby to šlo, už by dávno poraženo bylo. To není otázkou odvahy, ale kupeckých počtů. Kde vidíte tu "největší protiruskou koalici"? To jako NATO? Víte kolik čítá naše armáda? A Slovenská, maďarská, v jakém stavu je němcký Bunseswehr? Pobaltí nemá armádu vůbec! Američani nejsou schopni porazit pasáčky koz s kalašnikovy a pár obstarožními pancéřovkami! Na čí stranu by se asi tak postavila Čína s dvoumiliónovou perfektně vycvičenou, vyzbrojenou a hlavně odhodlanou armádou? Právě proběhly volby a Putinovo Jednotné Rusko drtivě vyhrálo! Z 18 gubernátorů jich získali 11. Medveděv včera děkoval voličům. Rusové mohou cestovat kam se jim zlíbí a podnikat kde se jim zlíbí. A také cestují a podnikají. I u nás, jestli jste si nevšiml. Okolo jejich Sberbanky chodíte co chvíli. A že by se zhlédli v nacistické Ukrajině tak to ani náhodou. Zkuste v té vaší putyce probírat třeba fotbal, nebo tak něco.

      Smazat
    7. 8:48, 12:42 než začneš jako obvykle sprostě nadávat a osočovat lidi, zjisti si alespoň pár údajů.

      Tomsk: Jednotné Rusko v Tomsku získalo 24,47 procenta hlasů, což odpovídá 11 ze 37 křesel v městském radě. Ta se stala politicky nejpestřejší v Rusku. Vládní strana v ní sice má nejsilnější zastoupení, ale přišla o dosavadní většinu 21 křesel, uvedla agentura DPA a dodala, že do rady byli zvoleni i dva Navalného spolupracovníci.

      Novosibirsk: Stoupenci Navalného podle předběžných výsledků zaznamenali cenné vítězství ve volbách do městské rady v Novosibirsku, který je třetím nejlidnatějším městem Ruska.

      Regionální volby ukázaly, že JR sice má prozatím dostatečně silnou voličskou základnu, ale trend je sestupný. Největší ztráty přišly s důchodovou reformou a provalením mnoha korupčních skandálů na regionální i vládní úrovni."

      "Sibiř a její politické směřování je pro jednotu země velmi důležité. Ukazuje se, že linie dána centrem, nemusí být Sibiří vždy nutně akceptována"


      Tady jde o to rozhodit mocenský monopol JR. Rozumíme? Bez toho nebude mít Putin žádnou podporu a moc jakou měl dosud, jelikož úplně vše se bude bojkotovat a dosavadní jednota se rozklíží. U tak velké země a jaderné velmoci to může být fatální. Rusko k tomu mělo silný náběh už v 90.letech.

      Jak moc běžní Rusové svou vládu nesnáší, je vidět i v diskusích, dokonce i na patriotických webech. Nebýt mezinárodního marasmu, dávno je setnou, včetně Putina, který leze na nervy hlavně mladým.
      Z diskuse: "Končil jsem základní školu a ksicht toho chlapa visel nad katedrou. Teď končí základku moje děti a ten ksicht (roža) tam visí stále".
      Myslím, že to je normální reakce mladého člověka, bez ohledu na to, že s osobou jejich hlavy státu měli skutečně štěstí. Přesně kvůli něčemu podobnému letos setli především mladí na Slovensku Fica.

      Jak jsem psal už dřív, tohle není můj poznatek, ale úvahy ruských politologů.

      Danny, ty tvoje debilní kecy o Američanech coby pasáčcích koz nemá ani význam komentovat.

      To, že neplesám nadevším, co se v Rusku stane, nejsem nutně rusofob. To spíš vy děláte medvědí službu svým nekriticky zbožným obdivem.

      Smazat
    8. 17:58
      Jen hloupé nepodložené argumenty, koho chtějí rozhodit jednotlivci od Navalného ? Koho rozhodili v Moskevské nebo Ruské dumě a to jsou tam mnoho let. Bláboly a vlhké sny, prostě nemají šanci, parlamentní strany je vždy převálcují.Nezbývá než snít o dalších volbách v budoucnosti a novém vůdci opozice.

      Smazat
    9. 17:58
      Všichni gubernátoři byli zvoleni na další období, zádný agent Navalného mezi nimi není,co chcete v RF rozhazovat? Možná tam bude někde pracovat jako nepřítel Putina uklízečka a kotelník,a to snad Putin ty čtyři roky přežije.

      Smazat
    10. Pro 17:48 Ty Rusko nenávidíš. Nic o něm nevíš a nenávidíš ho proto, že ho nenávidí tvoji idolové, ke kterým vzhlížíš. Nezmůžeš se na jedinou vlastní myšlenku. Jen papouškuješ blbiny. Kde jsi vzal ta čísla? Já na rozdíl od tebe rusky umím. Takže jsem se díval na ruské weby. Z 18 gubernátorů je 11 z Jednotného Ruska! Proč se oháníš pořád Sibiří, ty troubo? A navíc zprávami vycucanými z prstu. Je jasné, že v Rusku nejsou pouze obdivovatelé Putina. Jsou tam i jiné strany. Ale to neznamená, že by byly nutně proti Putinovi. Jsou tam strany, které s Jednotným Ruskem spolupracují. A taky je jasné, že jsou tam i jeho nepřátelé. A ti se mohou vyjadřovat na sociálních sítích, ale nemají vůbec žádnou reálnou moc. Mohou jenom kecat a kecat na sociálních sítích, které ty a tobě podobní nazývají "patriotickými". Kulové! A když už jsi u těch let 90. tak právě toto období zaručuje, že se to už nikdy nevrátí. Za kořaly Jelcina, to bylo hej! Rusko stálo opravdu na pokraji katastrofy. Ale lidi si to dobře pamatují a mohou srovnávat. Proto si Navalnyj a jeho komplici už nikdy ani neškrtnou. V Rusku proběhlo referendum o změně Ústavy. To ji vyčistilo od rad Jelcinových amerických poradců. Právě běží reforma soudnictví v zajišťování vymahatelnosti práva. Je ustaven sbor soudních vykonavatelů, jako součást silových struktur justice. Rozsudky jsou nepromlčitelné! Jestli si to přečtou naši exekutoři, tak se dají na modlení, aby to nenapadlo někoho u nás. Takže už neplatič alimentů se nikam neschová, starosta, který odmítne respektovat rozsudek soudu končí. Jo to jsou věci. Roste infrastruktura, Tatarstán je nejrychleji se rozvíjející svazový stát, Ufa je docela futuristické město. Okolí Petrohradu jsem nepoznal, a přitom jsem tam byl. Nové dálnice, mosty, silnice, vybavenost. Nové zákony právě pro Sibiřany a obyvatele Dálného Východu. Debil jsi ty! Američani bojují v Afghánistánu už pomalu 20 let a Talibán neporazili. Naopak. On porazil je! To už nikdo, kromě tobě podobných nepopírá. Ani sami Američani, včetně aktuálního prezidenta. A základ jeho jednotek jsou pastevecké kmeny, ty joudo. Takových politologů jako uvádíš ta máme sami doma přehršel. Autorita Putina právě stoupá. Protože nezávisí pouze na jeho partaji. Ale na tom, že i ostatní partaje se podílejí na jeho politice. Proto je lepší, když má 70% a spolupracuje s ostatními než samotný s 86%. takže jdi klidně spát. Rusko zase posílilo. Volby proběhly v naprostém pořádku. A víš proč to vím? Protože o nich v našich mainstreamových "nezávislých" médiích nebylo ani slovo.

      Smazat
  20. Rusové se musí smát na celé kolo. Napřed někoho otráví a pak svou oběť předají Němcům, aby jí vyléčili. Asi se jim to rozleželo v hlavě. Už jenom představa, že stát jako Rusko nemá prostředky jak někoho skutečně zlikvidovat je úsměvná. To zvládl i Stalin a jeho muž s cepínem, který praštil Trockého. Nakonec za tím budou Amíci s Polákama, vysvětlení s tím plynovodem je vcelku logické. Jedni jako druzí by měli na Sasíky nabito a ti by neměli ani případnou náladu přemýšlet o tom, kde kdysi bylo východní Prusko a o podobných kacířských myšlenkách. To by se Polákům asi moc nelíbilo, odsun Němců z jejich současného území byl o úplně jiných číslech než v tehdejších tzv. Sudetech.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V Rusku mají známé přísloví : Není člověk, není problém.
      Proto akce Skripal a Navalnij nemůže být "ruská práce".

      Smazat
  21. Je to paradox. Když jsme měli informace omezené, dokázali jsme mnohem častěji "trefit" pravdu. Nejspíš proto, že informace tehdy byly aspoň u nás "poctivější".
    Dnes se to na nás hrne a ne a ne se to zastavit. Přesto informace dnes, jako faktický popis události, skutku a bez zkreslení je nedostatkovým zbožím.
    Všimněte si, pokud se to tak již nestalo, že na důležité události Vladimír Putin reaguje velmi často s odstupem a někdy dokonce jakoby "nepřímo". To až čas ukáže, co se vlastně stalo. Jednak má určitě před námi náskok tak jeden dva dny v získávání informací, což je povinnost příslušných struktur a podle mne hlavně ví, že mlčeti zlato, mluviti stříbro a žvanit odpad.
    Jeho reakce nasvědčuje, že buď mu to řekli doma nebo se to naučil během profesionální kariéry, že informaci je třeba nechat "dozrát" a je lépe ji hodnotit až druhý den, kromě těch, které nesnesou odklad. Ale pak takoví politici jsou dokonce povinni nečekaný vývoj předvídat.
    Takže já si počkám na hodnocení, protože těch vazeb ne vazeb mezi třeba jenom Německem, USA, Polskem, Běloruskem a Ruskem je dnes tolik, že nezbytně část z toho bude jen vata a krytí. Zatím registruji holá fakta. Mohu si to dovolit, protože mne vyhodnocení těchto událostí neživí. Jen se potřebuji orientovat.
    Ať žije zmatek nad zmatek!

    OdpovědětSmazat
  22. Moc bych rusko-německý SPII neželel. Zajišťoval by energetickou dominanci Německa nad střední Evropou a současně i jeho podřízenost Rusku.
    Bulhaři by se měli pochlapit a zapracovat na Jižním proudu. Do něho jsou zapojeny alespoň některé středoevropské státy a mohlo by to posílit středoevropskou pospolitost, bez polské dominance. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě že Bulhaři se chovají pro nás nevyzpytatelně, protože máme málo informací tam odtud. Byla by to krásná, jednoduchá varianta.

      Smazat
    2. Pro P.K. Jižní proud povede ten samý ruský plyn, pouze jinou trasou. A přes Turecko. Bulharsko na přímý, osobní nátlak amerického Kongresu (kongresmani osobně přijeli do Bulharska vyhrožovat jeho politikům) odmítlo Jižní potok dokončit, i když už byla položena velká část potrubí. To mělo za následek to, že Rusko odmítlo v něm pokračovat. Bulharským trubkám zůstaly trubky za 600 miliónů USD a přišly poplatky za tranzit v min. výši 200 miliónů USD ročně. A když Bulharsko požádalo o kompenzace (jako třeba Polsko za jablka), dostalo se mu odpovědi, že je to jeho daň za demokracii a nedostali nic. Rusko, když začalo Bulharsko žebrat že by jako s tím JP pokračovalo souhlasilo, ovšem pouze za podmínky, že stavbu a dostavbu bude garantovat EU jako instituce. Nikoliv samo Bulharsko. EU zatím nedala konečnou odpověď. Tedy Bulharsko se může napojit na ten nový JP, stejně jako Srbsko nebo Maďarsko, Rakousko a jiné země. teď je situace komplikovaná hrozící válkou, ale o na se uklidní. Kdo by čekal, po sestřelení ruského letadla Tureckem, že se začne stavět a dokončí Turecký potok? Rusko má čas.

      Smazat
    3. Anonymní13. září 2020 18:04
      Oni se nechovají ani tak nevyzpytatelně, jako spíš lokajsky vůči německé EU.
      Ostatně podobně „nevyzpytatelně“ se chová i naše vláda. Např. s gigantickým zadlužením 500mld Kč. Část se rozkrade několikanásobně předraženými státními zakázkami, pro spřátelené firmy, částí se budou krmit neziskovky a migrační programy a část se vynaloží na nesmyslnou spotřebu, aby se mohlo říci, vždyť jste to prožrali, tak teď do třetího kolene splácejte. Ale ono se se splacením nejspíš ani nepočítá, prostě trvale potečou ze země prachy bankám, jako úroky půjčky. To podváže ekonomiku země a to je to, oč tu kráčí. P.K.

      Smazat
    4. danny13. září 2020 18:19
      Souhlasím s Vámi. Bohužel středoevropské země nedokáží vytvořit v EU vlivový blok. Samozřejmě i my jsme toho brzdou. Od té Charanzové, Šojdrové, Niedermajera, Polčáka a spol. nelze očekávat nějaký sklon k posilování suverenity národních států. P.K.

      Smazat
  23. Bez levného a ekologického plynu, který musí doplnit výpadky větru a energie ze Slunce se Německo a potažmo EU do budoucna neobejde. To ví dobře v USA. Absolutní vládu nad dodávkou a cenou energie si nechtějí nechat ujít. Jen nechápu jakými cestami a kterými konkrétními aktéry došlo k přesunutí Navalného do Německa a tím k finanční komplikaci výroby a života pro stovky miliónů obyvatel Evropy.

    OdpovědětSmazat
  24. Jo Bulharsko může překvapit. Lidé tam jsou docela impulzivní a po socializmu také napružení na své parazity a vlezdoamiřitníky.

    OdpovědětSmazat
  25. Pokud jste nečetli, přečtěte názor odborníka a zamyslete se:
    http://www.novarepublika.cz/2020/09/taketo-kraviny-chce-niekto-tvrdit.html#more

    OdpovědětSmazat
  26. Odjakživa platilo, že když se dva perou, třetí se směje. Jenom se ten třetí nesmí zaplést s jedním z těch peroucích.
    Mohli jsme být těmi třetími. Stát se skutečně nezávislými, v rámci svých omezených možností. Neměli jsme na to koule a honem jsme vlezli do nastavené západní prdele, přičemž jsme ještě nestačili vyčichnout z té východní. Kdysi, před druhou světovou válkou měl prohlásit francouzský ministr zahraničí velmi moudrou myšlenku: Tuto zemi (myšleno Československo) neochrání žádná armáda, ale pouze velmi zdatný ministr zahraničí.
    Bohužel, myšlenka upadla v zapomnění a na tuto židli sedá stále větší nýmand. Dnes se dá dokonce mluvit o předem instruovaném vlastizrádci.

    OdpovědětSmazat
  27. Podle mne se stala Merkel terčem odposlechů NSA kvůli systematickému budování energetické závislosti Evropy na Kremlu. Samozřejmě netuším, co na ni Američani mají, ale bude to něco podstatného, možná až hraničícího s vlastizradou. Proto teď, na sklonku své jinak velmi úspěšné kariéry, hází zpátečku. Nový šéf CDU - budoucí kancléř - už bude z jiného těsta, nezatížen komsomolem.

    OdpovědětSmazat
  28. Jedná se o obchod. Jak bylo zmíněno v některých příspěvcích, záměr USA je přeprodej Ruského plynu do Evropy. Američané dodají Ruský zkapalněný plyn do překladišť v Polsku s přirážkou a Poláci jej odešlou do Německa se svojí přirážkou a ČR si jej odkoupí od Němců s navýšením o Německou přirážku. Pokud budou Američané dostatečně drzí, budou ruské lodě plout rovnou do Polských přístavů.
    Varianta, kdy bude hlavní distributor Německo zavání navyšováním spolupráce Ruska a Německa. Brepty o energetické bezpečnosti jsou zcela mimo mísu. Pokud Německý voják nebude pobíhat po hranicích Ruska a platby za dodaný plyn budou pravidelné přistávat na Ruském účtu, Rusové nebudou mít důvod škrtit kohouty.
    Obchod je obchod a jediným ohrožením je navyšování spolupráce Německo - Rusko. Spojením Německé pečlivosti a Ruských zdrojů vznikne problém pro USA. Proto ten odpor proti spolupráci Německa a Ruska.
    A Češi? Budou Rusům a Číňanům okopávat kotníky, aby potom svoje zboží prodávali přes Německo, což považuji z obchodního hlediska za naprostý diletantismus.
    Žvásty o "humanitě" a "demokracii" maji stejnou váhu, jako "šíření křesťanství mečem".
    Závěr je jednoduchý. Česko je totálně v prdeli ...
    Sice se o tom občas někdo zmíní, ale stále je dost těch, co si neuvědomují, jaká stolice se nám lepí na boty.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že máte ve všem pravdu. Nutnost zabránit spolupráci Německa s Ruskem zdůrazňovali politici především Velké Británie už v 19. století. A také dělali co mohli, aby ji zhatili. Toto převzali i ostatní státy, jako Francie a pak, po I. SV i USA. Naposledy tuto nutnost zdůrazňoval Brzezinski. A nyní toto úsilí pokračuje. A to ostatní už jsou důsledky.

      Smazat
    2. 22:20 Tak, tak. Naprostý souhlas.

      Smazat
    3. ...ano, protože si dobře uvědomují posílení moci a vlivu úspěšně spolupracujícího s Ruskem...

      Smazat
  29. Cirkus "Novičok", Skripal, Navalnij jsou ostudou politiků EU, věřit těmto pohádkám bez jedinného důkazu může jen politk bez morálky. Nikde jsem neviděl žádného německého lékaře který by vystoupil před novináři a řekl, : "ano, byl to "novičok". Nikdo z německých lékařů nedá svoje dobré jméno pod lživou lékařskou zprávu o výsledcích šetření v Bundeswehru, snad proto že mají koule a dobré jméno nechtějí ztratit za tvrzení pochybných politiků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. .....není problém někoho novičokem otrávit - viz Kimův strýc či co byl, stačila chvilička s šátkem na hubě a bylo vymalováno - ale je téměř nemožné touto látkou někoho otrávit tak, aby přežil- kromě toho pro stanovení diagnozy otravy novičokem je nezbytné vzorek porovnat s originálem - ale ten přece nikdo nevyrábí, že ano? jen ti zatracení Rusové zvysoka s..... na úmluvy u zákazu bojových otravných látek....že ano?

      Smazat
    2. Pro 20:42 To byl brácha. A jediná kapička. A nebylo mu pomoci.

      Smazat
  30. Máte pravdu, i v době studené války kdy bylo několik krizí , nikdy nebyl problém v dodávkách plynu ze SSSR do SRN. RF je důvěryhodným hospodářským partnerem, což se nedá tvrdit o jiných v Evropě, o světě raději nemluvím.

    OdpovědětSmazat
  31. Izrael jedná s RF o dodávkách vakciny Sputnik V . To někteří nebudou rádi.

    OdpovědětSmazat
  32. no,ruský člověk je zcela jiné mentality,než konzumem změkčilý západní evropan a co očekává Anděla od arabů,které si nasáčkovala do Německa?Že by arabáši z Afriky a východu,šli na zteč proti ruské velmoci?Soudruzi,proberte se!
    Amíci nám u hranic naočkovali polský válečný virus,tam má válečný konflikt vypuknout.
    Zdá se,že Amerika už nebude na konflikt mít koule,mají doma občanskou válku a to bude teprve maso,až se rozjede na pné pecky.Umravnit černochy,tak to budeme ještě čubrnět.

    OdpovědětSmazat
  33. Zatím to tu nikde nezaznělo. Otázka je, komu by nejvíce prospělo zrušení NS2 a případné další sankce na Rusko, kdo má na tom celém zájem, kdo na tom nejvíce vydělá, kdo měl příležitost a schopnosti ? A pro mne jsou jasným favoritem Ukrajinci ve spolupráci s Američany. Ukrajinci Novičok vyrobit určitě umí, Navalnyj je "jenom" Rus, Ukrajinci umí rusky, vypadají a chovají se rusky. Určitě by nebyli tak nápadní v Omsku jako blbě rusky mluvící černoch. Z otravy a následných reakcí by měli největší prospěch.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Promiňte, s těmi Ukrajinci to je opravdu nepříliš chytrá spekulace. Zvlášť poté, co se tady spekulovalo o Navalného kokainismu, když lékaři v Omsku nenašli stopy po žádných jedech narozdíl od Němců, Francouzů a Holanďanů. To dokonce zjistili, že se jedná o nový druh, tedy vývoj látky musí pokračovat. Právě proto říkají, že je za tím stát a ne třeba zhrzený manžel, kterému Navalnyj přeřízl starou.

      Smazat
    2. Pro 6:45 Formulujte přesně: Němci, Francouzi a Holanďané TVRDÍ, že našli stopy po nějakém novičoku a dokonce novém. Ale nepředložili jediný DŮKAZ o něčem podobném. Pinkají si to přes nějakou agenturu a chtějí po Rusku vyšetřování na základě TVRZENÍ. A to nelze nikde. Ruská generální prokuratura poslala už DRUHOU oficiální žádost o předložení výsledků. Nedostala nic. Jen tvrzení, že Rusové jim musí věřit a vyšetřovat. Ale CO? Napřed musí být jasné, že se vůbec nějaký trestný čin stal. Pak musí zažalován a může začít soud. Musí být nade vší pochybnost dokázána vina konkrétních obžalovaných. Jinak platí ono známé "in dubio pro reo". Důkazní břemeno je na žalujícím. zatím postoj tzv. "Západu", který se velice rád ohání právním státem ukazuje, že "vy jste vinni. Přiznejte se." Bez jakýchkoliv důkazů a za ignorování i takových triviálních právních norem, které zná každý průměrně vzdělaný občan. Stát za tím jistě stojí. To máte pravdu. Ale ne Rusko. Zcela jistě je to Německo a pak ještě další, o kterých se nemluví. Ale jednat musí Německo, protože to celou kauzu rozvířilo. A nejde o maličkost.

      Smazat
    3. Anonymní15. září 2020 6:45 Sama skutečnost, že se údajně jedná o "nějaký nový" druh Novičoku není a ani nemůže být důkazem a nelze z ní vyvozovat, že to vyrobili Rusové. Neboť takových zemí, které Novičoky umí vyrobit je dnes na světě určitě mnoho a pochybuji, že by po jejich získání samy v jejich vývoji a zkouškách tajně nepokračovaly. A v portfoliu takových zemí je i dost těch, které by mohly nebo měly zájem kauzu s panem Navalným vyvolat a zneužít. Já pořád nevidím u Rusů nějaký opravdu pádný důvod pana Navalného trávit, nota bene jedem, který jak je známo, budou mnozí (včetně vás) prvoplánově a neotřesitelně považovat za jasný důkaz a že si na sebe tak Rusové přivolají další sankce a poškodí si tak své hospodářství. Pan Navalný opravdu není takový lídr, který by vážně ohrožoval současnou ruskou věrchušku a proto by ho bylo nutné exemplárně trávit. Existuje mnoho jednodušších způsobů, které by byly nenapadnutelné a to i z mezinárodního hlediska. Myslím si, že kdyby ho ruská tajná lužba chtěla odstranit, udělali by to mnohem lépe a s tím, že by to pan Navalný zcela určitě nepřežil. A k tomu Novičoku. No musel to být nějaký "nový typ", protože evidentně nefungoval jak by měl. Ta odfláknutá, možná narychlo, tudíž nekvalitní práce opět ukazuje spíše na ty Ukrajince.

      Smazat
  34. Jedna mrazivá zima v Evropě a EU rychle přehodnotí přístup k NS2. Snad se Bůh a Honsová trefí.

    OdpovědětSmazat
  35. Nebýt Ruska neexistujeme a nemáme ani svou vlastní řeč. Když vememe v potaz kolik hajzlů tu mluvilo kdysi německy i když jejich národnost byla jiná, dostaneme se k lidem, kteří tu melou ty stejné nesmysly. Nenávist k naší zemi i Ruska z nich přímo kape. Mám kolem sebe spousty tzv Čechů, kteří to sice na veřejnosti přímo neprezentují ale mají ten názor, že Češi to posrali už husitstvím, které zde přetrhalo tehdy kvetoucí obchod a poněmčování obyvatel. Jejich vzorem bylo a vždy bude Německo. Místo ale aby zvedli kotvy a táhli do svého zaslíbeného Reichu, otravují stále u nás. Jejich nízké ego potřebuje neustále někoho ponižovat a hledat vinu v druhém. Bydlím v českém příhraničí a ani nevíte, jak mě bavilo sledovat Němce za blokády hranic, jak jejich životní úroveň budovaná na našich zádech, bez přístupu do ČR, padá kamsi. Doufám, že Rusko NS2 stopne bez jakékoliv náhrady. Ať si kupují v USA a pěkně zchudnou. A kdyby Babiš opět zavřel hranice, vůbec bych se nezlobil. Naopak bych si vychutnával uvolněné služby, které nyní blokují Němci. Kdybych chtěl jít zítra do místní restaurace na oběd, nedostal bych se přez ty nenažrance ani k volnému stolu, jako již mnohokrát. A v krámě bych konečně nečekal 10min u kasy, než obslouží německé důchodce.

    OdpovědětSmazat
  36. Kde je problém ? Nevalný už v plné síle hopsá po schodech. Příště bude asi přenos z fitka.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.