Reklama

středa 16. září 2020

Námořní kapitáni budou zdravit vlajku EU vztyčeným prostředníčkem


Ivan David
16. 9. 2020

Návrhu nařízení s názvem „za účelem náležitého zohlednění celosvětového systému shromažďování údajů o spotřebě topných olejů u lodí“ chybí k „dokonalosti“ opravdu už jen uložení povinnosti uvedené v titulku. Je vysoce pravděpodobné, že takové ustanovení by skutečně bylo kapitány plněno. Mnohem větší pochybnosti mám u snižování emisí oxidu uhličitého o 40%, které chce EU nařídit rejdařům.

Reálně může EU ukládat takovou povinnost pouze loďařských společnostem sídlícím v EU. Papírově tento cíl evropští rejdaři nejsnáze splní tak, že přestanou mít sídlo v EU a své lodi registrují pod vlajku např. Panamy. Přeložení oficiálního sídla firmy třeba na Bahamy dnes už kvůli rozbujelé globalizaci není žádný problém. Většina nadnárodních korporací, které nechtějí platit daně v Evropě nebo v USA, má formální sídlo ústředí v některém daňovém ráji. Země jako Panama rády pronajímají vlajku za drobný poplatek.


Podle mezinárodního námořního práva musí provozovatel lodi plnit požadavky např. na bezpečnost, které jsou stanoveny celosvětovými úmluvami. U všech ostatních věcí platí, že musí plnit požadavky stanovené právem státu, pod jehož vlajkou pluje. Mnoho let je známo, že řada nadnárodních korporací k obcházení přísnějších bezpečnostních předpisů vyspělých zemí přeregistrovává lodě do zemí jako Eritrea nebo Etiopie, kde jsou státní orgány v naprostém rozkladu a nic nekontrolují. 

„Díky“ této fintě se na světových oceánech plaví řada vraků, které měly být již dávno sešrotovány. Každoročně při haváriích způsobí rozsáhlé ekologické škody. Nejhorší jsou havárie zastaralých a prorezavělých „eritrejských“ ropných tankerů. Jenže tento problém návrh nařízení, který předložila Evropská komise, zcela ignoruje. Popravdě řečeno – bez celosvětové mezinárodní spolupráce je to problém neřešitelný. Bez dohody všech zemí světa – včetně těch, které jsou v rozkladu a jsou zneužívány nadnárodními korporacemi k obcházení práva – nelze měnit celosvětově platné námořní úmluvy. Jednotlivé země mohou své pobřeží bránit pouze do určité míry tím, že vrakům zakáží vstup do svých přístavů a pobřežních vod. Je to však ochrana pouze částečná, protože prorezavělý tanker může havarovat i 50 mil od břehu, a přesto ropa z něj uniklá zcela zamoří pobřeží.

Velký problém je i v tom, že EU po celou dobu své existence globalizaci ze všech sil podporuje. V současné době svou obchodní politikou podráží nohy US prezidentu Donaldu Trumpovi, který se pomocí cel snaží přivézt z Asie zpět do USA výrobní provozy. Cla a množstevní omezení dovozu jsou totiž jediná účinná metoda, která je schopná omezovat vývoz pracovních míst z vyspělých zemí do Asie. Přesně to však EU za žádnou cenu nechce dělat. 

Unijní komisaři si místo toho předsevzali, že donutí rejdaře platit za povolenky k vypouštění oxidu uhličitého. Přesně o tom je totiž návrh nařízení, které má v názvu evidenci spotřeby námořních lodí. Komise i poslanci Výboru pro životní prostředí Evropského parlamentu (ENVI), kteří se ve svých pozměňovacích návrzích „trumfují“ v tom, kdo předloží návrh tvrdšího zdanění CO2, opět jednou prokázali, že žijí ve skleníku zcela odtržení od ekonomické reality. Včera jsme hlasovali o desítkách pozměňovacích návrhů, které ve svém důsledku budou pouze popsaným papírem.

Bez celosvětové dohody nelze zavést fungující systém omezování emisí škodlivin z motorů námořních lodí. Je pravda, že 10 největších kontejnerových lodí ročně vypustí do ovzduší více škodlivin než všechny evropské automobily. Komise však svojí obchodní politikou – neustálým snižováním cel a množstevních omezení ve formě obchodních dohod s třetími zeměmi - stále více nahrává těmto škůdcům životního prostředí. Představa, že se Komisi podaří zavedením uhlíkové daně pro evropské lodě přinutit k jejímu placení i flotily registrované mimo EU, je naprosté sci-fi.

Evropská komise si od tohoto nařízení slibuje posílení příjmů rozpočtu EU o několik miliard eur. Jediným výsledkem bude přestěhování rejdařských firem i lodí mimo EU. Jestli doposud v členských státech EU nějaké rejdařské firmy platily daně, tak od nabytí účinnosti tohoto nařízení už to nebude žádná. Nikdo nebude za těchto podmínek v EU papírově sídlit. A tudíž ani platit za emisní povolenky ani daně. V praxi to pro veřejné rozpočty členských zemí EU bude ztrátové.

Celé více než století, kdy lodě ke svému pohonu používají naftu a jiné ropné deriváty, je palivo do námořních lodí osvobozeno od spotřebních daní i DPH. Všichni ministři financí na celém světě vědí, že není nic snazšího než natankovat nezdaněné palivo z tankeru umístěného 12 mil od pobřeží . Tedy mimo výsostné vody státu, který naftu zdaňuje. Jen místopředseda Evropské komise pro Zelený úděl Frans Timmermans si myslí, že vybere od rejdařů peníze za jakési povolenky k vypouštění oxidu uhličitého.

Jediný způsob jak námořní lodě zpoplatnit – třeba emisními povolenkami - je pouze za dobu, kdy pobývá v přístavu, nebo v pobřežních vodách státu. Mimo tyto oblasti nemá EU nad loděmi plujícími pod vlajkou nečlenských zemí EU žádnou pravomoc. Nakonec to dopadne tak, že obří kontejnerové lodi a tankery přestanou přijíždět do Hamburku, Rotterdamu či Marseille, ale zamíří do Bristolu či Liverpoolu. Británie, která vystoupila z EU včas před spuštěním zhoubného projektu Zeleného údělu, bude vydělávat na přístavních poplatcích a na překládání zboží na železnici, která jej tunelem pod kanálem La Manche proveze do EU. Na báječné kšefty se mohou těšit i ruské atomové ledoborce a nákladní lodě, které budou moci vozit zboží z Číny do EU, aniž by musely platit uhlíkovou daň.
Pro tuhle pitomost při závěrečném hlasování samozřejmě hlasovat nebudu.




29 komentářů :

  1. Proč nás, obyčejné obyvatele, EU permanentně poškozuje? K čemu vlastně je? Naivní otázka, což.
    A propos, jak je to s českou (československou) částí přístavů Hamburg a Štětín? Existuje to ještě poté, co nám Kožený ukradl Československou námořní plavbu (14 námořních lodí)?To asi mladí námořní lupiči ani netuší.

    OdpovědětSmazat
  2. Ono se asi záměrně zapomnělo, že jsme měli moderní, docela vybavené a prosperující námořní loďstvo s našimi důstojníky a s výsostným čs.územím v přístavech. Myslím si, že společnost Čechofracht zprivatizoval šikulka Kožený a máme o starost méně...

    OdpovědětSmazat
  3. http://www.nwoo.org/2020/08/27/zahadna-doba-velkych-zmen-a-my-jim-tak-malo-rozumime/
    https://pravdive.eu/news/235108/ceskou-republiku-slovensko-jiz-v-patek-zaradi-mezi-rizikove-krajiny
    Masmédia poslušně LŽOU, jak EU a globalisté nařizují...

    OdpovědětSmazat
  4. Západní kapitalisti vraždí po celém světě , ale s Panamou zatočit nedovedou

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Panama je přeci ovládána, kvůli průplavu, USA... Pane 16.18, proč by USAci měli sami sebou točit?

      Smazat
  5. Já si myslím, že by mohlo být lépe. Čína nám pomůže, když přijmeme jejich ekonomický model. A když jim vydáme naše politická esa Vystrčila, Novotného, a další podobné chcápky!:)

    https://www.arfa.cz/lze-jeste-podlezat-vic-nemecko-a-evropska-unie-zadoni-na-kolenou-pred-cinou-zachrante-nas-bez-vas-to-nezvladneme-nemecky-projekt-ctvrte-rise-pred-krachem/#.X2It0Eskmpp

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby jsme tak jednou konečně přestali hledat protektora, bylo by lépe.

      Smazat
  6. Vyhaneji firmy, vyhaneji lode, vyhaneji Rusy, Cinany. Budeme obchodovat s Burkina Faso. Poustni pisek za Mercedesy.

    OdpovědětSmazat
  7. Pletou si bic sami na sebe, resp. ne na sebe, ale na nas! Klimaticke silenstvi donuti lode nasadit plachty a na vyletnich lodich budou slapadla, kde kazdy cestujici musi denne 1 hodinu pohanet lod.
    To nikdo nevedel z tech Eurohujeru, kam nas cpou???

    OdpovědětSmazat
  8. NEMAZEJTE ME !
    Ja jsme prisel pozadat o vase stanovisko, o vas nazor!
    My v Americe NEVIME kdo je loutkovodic v pozadi Joe Bidena a
    Kameli Harris, uchazecu o nejvyssi a nejmocnejsi urady na svete !

    Ted mate moznost oslovit milliony americkych obcanu, protoze behem minuty vas nazor bude prehozen do anglictiny a uverejnen pro vsechny americke Republikany behem pristich peti minut.
    Pouze nazory vyjadrene slusne budou prelozeny.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zkus se zeptat Söröse Vševěde!!!! 🤣

      Smazat
    2. Zeptej se Trumpa, ten ví absolutně všecko, je přece nejstabilnější genius co se kdy narodil. Ví věci který nikdo na světě neví dle jeho vlastních slov.
      Loutkovodič Bidena je ten samej který vodí oranzového morona.
      Právě čtu knihu RAGE by Bob Woodford a je to bomba!

      Smazat
    3. IQ Trumpových voličů, velká sranda, America je plná nevzdělaných idiotů
      https://youtu.be/nmha5bKBmLY

      Smazat
    4. Trump ví vše nejlíp
      https://youtu.be/5GqJna9hpTE

      Smazat
    5. Takze je videt, ze nikdo nevi nic pane "Einstejne" - 19:28 !
      22:25 - pochutnete si na atrocitni propagande.
      22:47 - spravne se rika "deplorable" !
      23:05 - z 90% ano !
      ---------------------------------------------
      Jelikoz se zde nejde nic dovedet, tak se zeptame Rusu a Polaku v jejich jazyce.
      Ahoj ve spolek, "tesilo me"

      Smazat
    6. Bidenovi loutkovodiči jsou stále ti stejní lidé, respektive rodiny, které mají v rukou většinu světového kapitálu a které tímto kapitálem ovládají svět už nejméně 100 let. Většinu z nich najdete tam u vás za Atlantikem.
      V žebříčku časopisu Forbes je ale nehledejte. Tam jsou jen novodobí ješitní zbohatlíci, kteří mají zapotřebí se svým majetkem chlubit. Skuteční vládci světa se svými majetky nechlubí, jejich fotografie nejsou každý den v médiích a rozhovory novinářům neposkytují.

      Smazat
    7. Tady jim na IQ nevolníků fakt nezáleží, mameluci prostě musí, někteří kývají že jo a nazdar bazar. 22:47
      https://www.youtube.com/watch?v=tllqGr6iTCQ

      Smazat
    8. 23:32 výkřik z 90% ano tě řadí do 22:47 youtube,podle tebe Honolulu, deplorables.
      Další Trumpova debilita co pronesl včera v rozhovoru s George Stephanopoulos: developing herd mentality!

      Smazat
  9. Podle informací se naše území v přístavu v Hamburku opravuje.Problém lodní je i letecký . Nesmyslný rozvoj lodní i letecký je v tom , že paliva se nezdaňují .To není kapitalismus , ale bordel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bordelem lze vyargumentovat jakékoliv náklady a úspory. Jenom platí zákony přírody, fyziky a chemie. Protože se skladováním benzín kazí a díky krizi se omezila jeho spotřeba, tak dokonce i u nás dochází k jeho zlevnění. To není projev milosrdenství.

      Smazat
  10. Je třeba si uvědomit, že v EU vládnou liberálové. Tj. politika – všechna moc korporacím. EU rozkládá národní státy a posléze sama sebe, aby veškerou moc převzali majitelé bank a globálních korporací. Samozřejmě, že eurokomisaři nejsou hloupí, samozřejmě, že vědí o daňových rájích i o falešných registracích. Ale vedou politiku v zájmu korporací. Zásadně. Děkujeme, pane europoslanče, za ty důkazy.
    Snad se dočkáme i toho, že většina lidí pochopí, že EU zde není pro naší prosperitu, že „naši“ liberální politici zde nejsou pro naši suverenitu, soběstačnost, obranyschopnost a kvalitu života. Všichni liberálové na všech postech, pracují na likvidaci demokracie a na předání řízení vznikajícího eurochalifátu, mimo demokratické struktury.
    Podle CVVM, to prý lidé již začínají chápat s Eurem. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jeden za všechny a všichni za jednoho ? To dávno neplatí.

      Smazat
    2. Anonymní17. září 2020 11:30
      Mezi Rockeffelery, Rotchildy, Wartburgy, atd., stále ano. P.K.

      Smazat
  11. Jestli EU dělá v něčem pokrok, tak je to v kategorii blbých nápadů, jinak v ničem. Už by to pomalu chtělo někoho, kdo v zájmu normálního údělu začne nazývat věci pravým jménem. bych třeba Začal bych třeba tím, že EU dokázala víc, než Heinkely nad Londýnem a wehrmacht v Praze. EU je totiž německá a to bez jediného výstřelu, i s jejich mindráky a odvěkou touhou někoho řídit, ovládat, nehledě na oběti.

    OdpovědětSmazat
  12. No uvidíme jestli s těma šílenostmi bude souhlasit jejich obyvatelstvo možná je oni kopnou někam.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nespoléhejme, že to někdo zařídí za nás. i v Německu mají občané zmatek v hlavě. Je-li v našich silách opustit EU, tož konejme.

      Smazat
  13. Česká politička Natálie Vachatová„Poženou nás Čeští elfové jednou před tribunál?“ Vachatová se snaží dopátrat, čemu májí sloužit reporty aktivistů

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020091712524508-pozenou-nas-cesti-elfove-jednou-pred-tribunal--vachatova-se-snazi-dopatrat-cemu-maji-slouzit/

    Šéf Člověka v tísni přiznal barvu. Jeho neziskovka dělá, proti čemu se v Bělorusku postavil

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2020091612524742-sef-cloveka-v-tisni-priznal-barvu-jeho-neziskovka-dela-proti-cemu-se-v-belorusku-postavil/

    OdpovědětSmazat
  14. Podpálí další tábory! Migranty z Řecka nechceme. Ale je silný hlas pro

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Podpali-dalsi-tabory-Migranty-z-Recka-nechceme-Ale-je-silny-hlas-pro-637347

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.