Reklama

úterý 29. září 2020

Nepohodlný hrdina Karel Kryl

Jan Žižka 
29. 9. 2020   Outsidermedia

Karel Kryl se zasadil o listopadové změny nesrovnatelně více než Václav Havel, dnes se o něm ale nemluví


Patřím k těm, kteří prožili rok 1989 na vysoké škole. Měli jsme možnost vše sledovat z bezprostřední blízkosti – tím myslím dobu a události, které vedly ke společenským změnám. Nebyl mezi námi snad nikdo, kdo by neznal písničky Karla Kryla. Byl málokdo, kdo by je neposlouchal a skrze ně si vlastně tak nějak nedoplňoval vzdělání. Krylovy písničky byly a jsou vlastně takovým nahlas vyřčeným způsobem uvažování, morálním imperativem, a formovaly nemálo lidí. Karel jednal tak, jak zpíval, byl čestný, nekompromisní, přímočarý, a takoví lidé bývají buď obdivováni, nebo zatraceni. Dokázal naprosto jasně a nahlas říci, že „zločin je zločinem, i když jej spáchal kamarád“.

Po roce 89, po návratu z Německa, se mu dostalo bouřlivého přijetí od jeho posluchačů a obdivovatelů, ale velmi chladného přijetí od lidí, kteří se mezitím ujali řízení státu. Kryl nabídl pomoc i Havlovi, byl ale odmítnut, což jsem nemohl pochopit, protože jsem se naivně domníval, že všichni potáhneme za jeden provaz, ovšem ne tímhle směrem.

Krátce po návratu ale Karel Kryl začal mizet z veřejného prostoru. Zatímco Václav Havel a disidenti všeho druhu byli na obrazovce v podstatě pořád, Kryla přestávala hrát rádia, o Československé televizi ani nemluvím. Jeho mizení nebylo dobrovolné – jeho pravdivý a kritický projev se tehdy sice možná zdál přehnaný, ale velmi rychle se ukázalo, jak přiléhavé byly jeho postřehy a soudy. A proto už byl jeho návrat i veřejné působení nežádoucí.

Karel Kryl byl autentický, nebyl na prodej, nepodbízel se, a tím se stal pro nový režim nepohodlným.

Kritizoval lidi kolem Havla i poměry ve Svobodné Evropě. Kritizoval lži, které se pozvolna stávaly novou státní politikou, a nedokázal se srovnat s tím, jak probíhaly restituce. Byl zděšený z nastupujícího všeobecného marasmu, a to jak na ekonomickém, tak kulturním poli.

Byl zklamán z toho, co se v republice začalo po osmdesátém devátém vydávat za nezávislou žurnalistiku.

Jeho text „Ve všeobecné servilitě, sní novináři o korytě a okusují pera…“ je myslím dost výstižný.

Kryl vydával v zahraničí desky vlastním nákladem a platil vše ze svého. O tom se však dnes nemluví.

To bylo a je skutečné vlastenectví. Vlastenectví, které je dnes přehlíženo a dehonestováno poskoky v bezcenných veřejnoprávních médiích.

Zatímco Kryla jsme znali asi všichni, Havla téměř nikdo. Pouze ti, kteří se o politiku zajímali, věděli, že je někdo takový, ale nic víc. (Kdo Havla nejvíce zpopularizoval, byly noviny a neselhávající televize, která o něm tehdy referovala asi jako dnes o Rusku. Tedy trapně a neobjektivně, což mu přidávalo na popularitě.) Jeho angažmá v listopadových dnech ale bylo nejasné a nepřesvědčivé.

Václava Havla, na rozdíl od Karla Kryla, většina lidí nikdy nepřijala. Jeho hry ani eseje nikdy „nezlidověly“, ani nepřesvědčily. Jeho adorace nevychází z mínění veřejnosti, ale je systematicky budována skupinou lidí kolem neziskových skupin a sdělovacích prostředků.

Karel Kryl oslovil a „připravil“ generaci pro listopadové změny, a pokud je někdo, kdo by měl právo mluvit o pravdě, byl by to Kryl, ne Havel. Pokud by se děti měly učit o někom, kdo se zasloužil o změnu poměrů, byl by to právě Karel Kryl.

Česká republika, tak jako v minulosti, opět zapomíná na svoje skutečné hrdiny a to, že se tak děje, determinuje kvalitu naší společnosti.




Z diskuze pod článkem na Otusidermedia:



orinoko
Jednu takovou kuriozitu:
Hraval jsem v Praze v kapele, která zkoušela v kasárnách Posadky Pražského hradu. – Takový to byl rigidni rezim; něco takového se dneska stát nemuze. Bylo třeba vykázat uměleckou cinnost, do které nám vůbec nikdo nekecal, jen aspoň jeden voják měl v kapele byt. Na přehlídce jsme zahráli asi aby dobře bylo, možná Olympic a podobne, ačkoli jsme také mastlili Cobhama, Nazareth, Wishbone Ash, Deep Purple a jiné pokrokové flaky. V práci jsem byl oficiálně omluven, jako člen kapely jsem myslim dostal i desku /Puhdys?/ a jídla a pití bylo, co hrdlo racilo.

Jaké ale bylo všeobecně prekvapeni, když tam holka s kytarou spustila Kryla, ale textove nějakého umirneneho, možná až neutralniho. I takove po něm zbyly dodnes.

Kromě všeho jako my ovšem dostala zvláštní ocenění , a to presto, ze byla také civil.
Akce měla úspěch, ale v dalším čase my jsme se stačili rozpadnout, zatímco Kryl pokračoval dále ve své krasojizde.

Jeho písničky v době mého mládí v létě na terase na plovárně byly stalicemi podobne jako Quasimodo z Notre Dame. – Trámy a kamení na lidi házel Quasimodo …

Dneska to samé místo sice dále funguje, ale ve velmi omezeném modu. A na kytaru už tam nikdo nehraje. Něco s kytarou jsem zažil naposledy před dvěma lety na soutoku ve Veseli nad Luznici, kdy mladeznici to rezali skoro až do rana. Včetně Kryla. Po kujebu Hejvlovi tam pes nestekl.


zart
Mouřenín posloužil, mouřenín může jít. Ve správně vyspělé demokracii je občan pouze spotřebitelem využívaným jako spotřebič s krátkou záruční lhůtou a životností. Že „všichni potáhneme za jeden provaz, ovšem ne tímhle směrem“, to byla naivní socialistická iluze autora, která vycházela z jeho mladické neznalosti skutečného stavu občanské společnosti i sebe. Takto naivně uvažovala většina veřejnosti, proto to tak dopadlo a selanka z chátry si mohla dovolit co ji bylo libo. To „vlastenectví“ byla právě ta potíž, která Karla odrovnala. Měl zpívat ódy na radost v zastoupení firmy Havel s.r.o. a třeba by byl i zlatým slavíkem.

Myslím, že Karel záhy pochopil, že to byla od něho velká hloupost zpívat v cizích službách ze Svobodné Evropy. (Cožpak byla a je a bude Evropa svobodná?) Milí přátelé, važme si té smart totality, která se s naší plnou účastí zavádí. Ta nás srovná. Je potřeba, sami skutečný stav společnosti ani sebe neznáme a znát nechceme. Chceme snít, blouznit a blbnout, a chválíme toho, kdo nás v tom podporuje.

85 komentářů :

  1. Podle mě byl Karel odstraněn stejně jako Dubček, jelikož se stali nepohodlnými.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. I podle mě je jeho smrt spíše "politická"... než přirozená. Asi dostal účinější "lék". než nějaký "novičok"

      Smazat
    2. Podle mě taky!

      Smazat
    3. Dnešní protagonisté zlodějského kapitalizmu a hrdinští lokajové amerického imperializmu potřebovali K. Kryla jako bojovníka proti socializmu, což on nikdy nebyl !!

      Smazat
    4. Jako 4 nesmysly a konspirační bláboly dobrý.
      Dubček zemřel v důsledku autonehody jako dalších tisíce lidí,Kryl měl zdravotní problémy dávno před tím než umřel.

      Smazat
    5. 14:34
      No toniku z jeho textů přímo vyzařoval odpor proti bolšánum, nevím co jsi poslouchal ty.

      Smazat
    6. Tondo, to přeci Havel taky nebyl proti socialismu, to ho jen komunisti pomlouvali. že sem přitáhne kapitalismus...Holt někdo je křivák a někdo rovný stojící si za svým.

      Smazat
    7. 15:35
      A písnička DEMOKRACIE vyjadřovala odpor k udavači Havlovi a rozbíječům Československa po jeho boku!!!!!
      A takový DŮCHODCE je velmi aktuální i dneska, tak drž pec!!!!!

      Smazat
    8. taky je dokazano ze 4 sloni drzi zemekouli na chobotech i o sabesu

      Smazat
    9. 15:35 Nevím jak ty, ale já z Krylových textů cítím hlavně odpor proti přetvářce, zneužívání moci, proti papalášství, prospěchářství, kariérismu, násilí vůči lidem, odpor proti válce. Ale taky hořkost z osamocenosti člověka, jeho donucení podvolovat se vědomému útlaku. Toto, podle mne, jsou typické rysy každého nedemokratického režimu, každé diktatury, aťji nazveme jakkoliv...
      Působení ohledně srpna 68 je samostatná záležitost a sama událost se odráží ve tvorbě řady dalších tehdejších zpěváků a herců, z nichž řada byla nucena v následující době zúčtování ukončit svou činnost.
      Co ale dělal v tom čase Havel? Jak nesl kůži na trh? Kdo o něm věděl

      Smazat
    10. Havel byl v 68 na školení v SS. K. Kryl si neuvědomil, že pomáhá parazitům a to se mu vymstilo. Když si to v 90 roce uvědomil, určitě se obviňoval ale to už nešlo zvrátit a možná v nějaké depresi přišel o život.

      Smazat
  2. Havel byl prachsprostý ožralec a podvraťák, proto také doposud sklízí neustálý obdiv kulturní fronty. Tedy, všehoschopných zaprodanců, kteří budou vždy kývat tomu, kdo jim nasype víc. Dokázali to nejednou. Okolo Kryla se všichni plazili když byl IN, potom, když už nebyl potřeba, tak ho odkopli jak prašivého psa. Tvrdím to neustále - nejhorší odpad v současné společnosti jsou umělci z ČR.

    OdpovědětSmazat
  3. Můj text odjinud.

    Kryl nebyl jediný. Vaculík a Pavel Kohout dopadli podobně. A to měli vcelku jiné osobní vybavení a osudy. Jejich problém nejspíš spočíval v povaze, která přes všechny případné nedostatky nedovolovala klanět se falešným modlám. A Havel byl ztělesněním falše. Zdánlivě lidový kujeb by si bez Mercedesu jako symbolu vlastního společenského postavení život nedovedl představit.
    A také byli samozřejmě vini svojí samostatností. Nehodili se vlastně do žádného houfu, svým způsobem to byli solitéři.
    Těžko říci, jestli Krylovo úmrtí souviselo s jeho osudem v sametovém sajrajtu, ale o obecenstvo nouzi neměl. Hrál a zpíval i tady u nás a měl plno. Poté se ještě místně kalilo podobně jako s jinými.
    Kryl měl velký dar vyhmátnout podstatu a srozumitelně ji sdělit. A to dokonce uměleckou formou. Po Krylovi zůstal živý odkaz , zatímco po kujebovi Havlovi všestranně páchnoucí lejno. Režimně ovšem oslavně zarámované.

    – Čím více se blížíme pravdě, tím více vzdalujeme skutečnosti. /Stanislaw Jerzy Lec/

    Orinoko

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jenže Pavel Kohout byl přesvědčený komunista a v 50. letech i podle toho jednal.

      Smazat
  4. Souhlas. Vidím to stejně. Díky za článek.

    OdpovědětSmazat
  5. ...pro 12:00 a po novičoku ani pára.

    OdpovědětSmazat
  6. 12,00
    Kdyby Karel Kryl mohl,tak toho zrzavýho,věčně zlitých kolaborantskýho paznechta jménem Havel shodí s hradeb!!!!!!

    OdpovědětSmazat
  7. Moc mi tu Karel chybí, nová generace nikoho takového nemá a možná ani nepotřebuje.

    OdpovědětSmazat
  8. Nikde jinde než u nás se slušní poctiví lidé odsouvají z cesty a hovada se razí vpřed, zloději, kriminálníci a udavači vládnou, podvraťák je hrdinou a hrdina smeten z cesty. Karel Kryl byl Ikonou našeho národa, od Bratříčka až po jeho poslední nahrávky, Karel byl příkladem mnohých. Na rozdíl od humanitárního bombardéra, sponzorovaného Západem, Karel Kryl byl člověk, vlastenec!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mýlíte se, to je právě to hluboce lidské, všude na světě ti, kteří své vrstevníky příliš morálně převyšují, bývají odklízeni z cesty. Řekové zabili Sokrata, Židé Krista, nesypme si zbytečně popel na hlavu, prostě jenom nejsme lepší, i když bychom chtěli být ... Ti bezskrupulózní prostě vítězí nad slušnými, protože mají ostré lokty ... Všude na světě.

      Smazat
  9. Pane Žižka,nezlobte se na mně, ale jste pouze ubohý mazal, pan Havel bojoval proti rudým zločincům více jak 30 let,pan Kryl si na rozdíl od pana Havla který strávil 5 let v kriminále spokojeně žil na Západě.
    Pan Havel udělal pro náš stát obrovský kus práce,jen díky němu dnes patříme na Západ, do NATO a EU. Takže vaše úvaha je milnà.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:55
      Vy děkujete, ale nemluvte za náš stát, vynechte alespoň naši rodinu.

      Smazat
    2. A vás anonyme 12.55 - kdo platí za tyhle super přiblblé a sprosté žvásty? Havel se měl ve vězení jako prase v žitě! Právě proto ho tam nechali zavřít, aby ho ochránili před pořádným rozbitím čumáku - to se mu totiž mohlo snadno stát. Přečtěte si, co mu napsal jeho parťák Cibulka, který byl s ním "zavřenej" Ten byl opravdu zavřenej, a Havlovi napsal "Vašku, tys byl odjakživa prase!" A to je taky pravda. Celá ta smečka, Landovský, a další a další, půjčovali si navzájem děvky a platili jim potraty. A prachy na to dostávali z USA pod záminkou, že jde o peníze pro rodiny politických vězňů! Takové hnusné podvody a oblbování důvěřivých lidí. Vy nejste jen ubohý mazal, vy jste darebák, a komu že to nadáváte "rudý zločinec"??? Sám jste -co? Umatlanec od americkýho lejna! A "my" - na západ jsme nikdy nepatřili, nepatříme a patřit nebudeme - tam patří jen krysy, jako jste vy. Tak tam odtáhněte hned, a přestaňte laskavě brát od téhle země důchod.Sprostým a laciným fanatickým zmetkům, jako jste vy, bych ihned důchod odebral a pojdi si na ulici -šmejde - ať máš ten "západ" i v této - České! zemi.

      Smazat
    3. Máte internet, zkuste si před tím, než něco napíšete o Karlu Krylovi najít.

      Smazat
    4. Havel byl opilec a loutka.

      Smazat
    5. Byl to opilec. Neuměl strhnout lidi. Staral se o navrácení svich majetku. Republiku rozdal kámošům. A 30 let bojoval na chalupě u chlastu. A ti co za ním v dobré víře přijeli, pak sebrali.

      Smazat
    6. 12:55 Božínku, ve skrytu duše doufám, že jste jedináček a nezanechal jste zde žádné potomky.

      Smazat
    7. Hejvl udělal naprosté lejno. Čuchni si. V krimu se měl jak prase v žitě. Proto psal dopisy Olině.

      orinoko

      Smazat
    8. Karel Kryl byl no supr člověk, vlastenec. Havel loutka a Čeští zrádci jej vychvaluji jak bolševici Lenina nebo Stalina. Castro nemusí mít lavičky nebo název letiště,

      Smazat
    9. Pro 12:55 h. Mýlíte se, Karel Kryl nebyl spokojený a také tam nebyl dobrovolně, něco si o tom přečtěte. Strádal v cizině, protože byl vlastenec a v listopadu 89 spěchal do ČR, aby pomohl, bohužel posty si již rozdělovali jiní a jeho mezi sebe nepustili.

      Smazat
    10. Pro 12:55 Písničky Karla Kryla sice nehrál Československý rozhlas, ale zpívaly se všude. Po hospodách, u ohňů, na mejdanech... Havlovy hry nikdo neznal a nevím o žádném klubu, který by je hrával. Ale KK nebyl jediný. Měl stejnou povahu jako třeba Jaroslav Hašek. Kdo četl a zná jeho dílo, zdaleka ne pouze Švejka, ale třeba Jak jsem byl velitelem města Bugulmy, kde popisuje svůj vztah k k fanatickým politikům všech barev (zde prezentovaným fanatickým bolševikem Jerochimovem) tak je mu jasné, proč se nepřidal k československým komunistům, a proč komunisti moc nemuseli jeho. Vydávali ho, ale byli rádi, že včas umřel. Spolehněte se, že by za "socíku" seděl, jestli by nedopadl hůře. Jo, a k tomu Krylovi a Havlovi. Písničky Karla Kryla jsme zpívali my na konci 60. let, zpívaly je moje děti v 90. letech a zpívají se i dneska všude. Ty staré klasické i ty nové, "porevoluční". Všechny měly lidem co říci a mají pořád. A můžete mi říci, kdy se naposledy někde hrála nějaká hra pana Václava Havla? Já o ničem neslyšel už dobře deset let i déle. I to o něčem svědčí. O tom, kdo byl a je národu milejší a bližší. Karel zemřel brzy. Ale jeho písničky tu máme a jsou naše. Nikdo nám je dokázal vzít. A hry pana Havla nám mohou být ukradené. Klidně.

      Smazat
    11. A teď si představte, danny, že se vůbec nikde nehrají hry a písně Zemana, Klause ani Babiše. To je divné, když podle vás je právě tohle zásadní kvalifikací k řízení státu.

      Smazat
    12. Anonyme 12:55,odkud jste spadl,to muselo hodně bolet.
      Jsem ročník 52 a do roku 89,jsem o žádném chrabrém a komunisty týraném Havlovi neslyšela.
      Navíc ta jeho Lucerna mluví za vše.

      Smazat
    13. Pro 23:29 Všichni, které jste jmenoval ze sebe nedělali umělce a řídili stát daleko lépe než ten obejda, ze kterého udělali hvězdu naši kámoši ze Západu. A vyplatilo se. Jim určitě. A ještě se pokoušejí z ochlasty a děvkaře (a to jsou jeho dobré stránky) udělat modlu, když už ne rovnou svatého. Kecal do všeho a nerozuměl ničemu. Klaus, Zeman a Babiš mají vzdělání, ovládají jazyky a mají za sebou výsledky. V politice i mimo ni. Ten váš idol imitoval práci v pivovaru a i tam byl na dvě věci.

      Smazat
    14. 23:30
      Tenhle blábol myslíte vážně? Neslyšela jste o hodně věcech, protože komouši měli 100% kontrolu nad všemi sdělovacími prostředky. A komouši z 99% určovali co budete slyšet. Nemohu uvěřit, že tohle musím někomu ve vašem věku připomínat.

      Smazat
    15. No 12:55, to je tak dědinsky blbě i s tím "milně", s tím panem Havlem znovu a znovu, až se mi to líbí jako parodie.

      Smazat
    16. Tohle -12:55 - zanechala národu/lidu uloupená masmédia "veřejné služby" - vylízané makovice pologramotných prosťáčků. Češi, národ šikovný a nadaný se zlatýma rukama i hlavama - se zřítili péčí nových "elit" do propadla dějin.

      Smazat
    17. 1,17
      Nikdo normální o tom zrzavým vochlastovi a pedofilní zdrápanině neslyšel ne kvůli kontrole komunistů,ale KVŮLI JEHO VLASTNÍ NICOTMNOSTI!!!!!!

      Smazat
    18. 15/06
      Žižka, nikoho nenapominejte, budu mluvit za naši naprostou většinu občanů, právě ti chtěli změnu režimu a vaše rodina mně je volná.

      Smazat
    19. 7/43
      Vy jste společně s panem Havlem obtěžoval nezletilé, asi jste u toho byl osobně, potom budete stejný dobytek jako on.
      Pokud chcete lhát,tak trochu inteligentně a nedělat že sebe volá.

      Smazat
    20. 23/30
      Je dobře, že jste ten čas strávený u plotny neslyšela o panu HAVLOVI , potom se raději nevyjadřujte.

      Smazat
    21. 12,21
      Kdyby tenkrát lidé tušili,co ta zrzavá veš přitáhne za Západu za hnus,chudobu,rozklad státu a ničení tradic,že budeme zase protektorát,TAK ZAPOMEŇ,ŽE BY NĚKDO CINKAL NA LETNÝ KLÍČEMA!!!!

      Smazat
  10. Ty listopadové změny byl Československu čert dlužen to co se děje dnes je hnus. Stát roztrhli a chtějí ho úplně zlikvidovat stále toho nemáte dost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12/57
      No vidíte a já jsem s dneškem max.spokojen.
      Díky pane Havle.

      Smazat
  11. Dodnes je mi líto,že Kryl zemřel,docela vy mě zajímalo
    jak by se postavil k tomu co se do dnešních dnů stalo.

    OdpovědětSmazat
  12. Děkuji za připomínku Karla KRYLA. Jeho socha měla stát na Staroměstském náměstí na kandelábru místo té svobodné matky - cizoložnice. Snad příjde ten den, kdy to Národ napraví. Britové mají Nelsona na Trafalgar square... Češi by měli mít toho PRAVÉHO Karla... nejenom s hlasem, ale hlavně s čistou vlasteneckou myslí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A myslíte, že by Karel Kryl souhlasil s tím, abyste pannu Marii nazýval svobodnou cizoložnicí??? vy mizero mizernej 13.50 To jste si mohl odpustit - kdyby pan Kryl žil, rozbil by vám za to váš oplzlý čumák! A s K.Krylem si ho nevyplachujte. Dík.

      Smazat
    2. 15.34 A co jiného byla? Podle židovských i muslimských zákonů neprovdaná žena se dopustí s mužským CIZOLOŽSTVÍ a musela být tehdy UKAMENOVÁNA. Stará Josef ji nejspíš dostal do péče na dobu, než porodí, před vykonáním rozhraničení (ukamenování)... a raději s ní uprchl, protože mladá žena je dodnes v mnoha částech světa velmi drahým zbožím... proto je tolik sodomitů. Útěkem po cestách plných provozu vyvolaným sčítáním je zachránil, takže se ztratili pronásledovatelům.
      15.34 do nenávistných bigotů bigotních vám nadávat nebudu, to bych se snížil na vaši církevní pověrečnou úroveň. Pokud se Marie vdala za Josefa, bylo to PO JEJÍM ZHŘEŠENÍ...

      Smazat
  13. Kryl neměl šanci konkurovat"Venouškovi Veškrnovi".Ten byl vybrán již dva roky předtím našim páníčkem v Bílé chatrči!!

    OdpovědětSmazat
  14. Karlík Kryl měl pravdu To jsme věděli už před 30 lety ale co dál

    OdpovědětSmazat
  15. Karel by odsouván do pozadí, přičinil se o to zejména V.Havel). Když byl odhalován malý pomníček v Novém Jičíně (tam měla jeho rodina tiskárnu), mikdo z tehdejších politiků nepřišel. Pamatuji si to dobře, pač jsem tehdy jako kameraman natáčel šot pro Televizní noviny ČT.

    OdpovědětSmazat
  16. Taky děkuju za připomínku Karla Kryla. Je to už hodně dlouho, kdy jsem slyšel z rádia jeho písničku. Poznal dřív, než většina z nás ...jaké svině se dostaly ke korytu .

    OdpovědětSmazat
  17. Na YT byly s KK rozhovory. Velice nelibě nesl rozdělení republiky a ostře je kritizoval. Stal se nepohodlným když pochopil, "kde v kruhu tupých hlav dlí veličenstvo kat".
    Znal jsem hodně jeho písniček zpaměti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. KK je velmi vděčen za souvislosti. Na nich totiž postavil vlastní veřejný ksicht.
      A teď tu způsobím boží dopuštění:
      KK funguje ve velmi zvláštní inkarnaci. Jarek Nohavica dopisuje příběh.
      Přes veškeré vlastní slabosti a slabiny píše dále příběh Karla , ale i ten svůj.
      Není nás moc, jako příslušníků nějakého národa. Ale vlastní porod bychom neměli promeškat.

      KK je jako KH , ale nikoli Frank.

      Karel Kryl je současnou verzí známého Karla Hašlera.
      Jich se bát nemusíme. Přišli mezi nás už zase, aby nám dodali odvahu.
      Dokonce i k sexu.

      orinoko

      Smazat
  18. Vpřed, jenom vpřed. A vpředu smrdí síra.

    OdpovědětSmazat
  19. Dnes už neryjeme držkou v zemi. Jsme zašlapáváni pod zem !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16/30
      Tak raději ani nevylezjzejte ven, žádná škoda.

      Smazat
  20. Karel Kryl své pocity po převratu a rozdělení republiky podrobně popsal pár měsíců před smrtí ve své poslední knížce nazvané Země lhostejnost (ulozto).
    "Když vidím jak trhají na kusy republiku, je mi divně od žaludku." Dávej pozor Karle, až Ti bude divně u srdce.

    OdpovědětSmazat
  21. Havel byl především slaboch..byl to zrádce v našich malých poměrech ČR, jako Gorbačov ve velkém v SSSR..mazali mu med kolem huby a protože neměl žádné sociální cítění tak s ním západ a domácí pochlebovači napojený na mainstream měli snadnou práci. Že to nebyl úplný darebák dokázal v Rudolfínu, kde přímo Klausovi do ksichtu kritizoval mafianský kapitalismus. Ale to už bylo pozdě a pokud si vzpomínám, tak to byl jeho jediný pokus se vzepřít rozkradení republiky. Stal se ostudnou figurkou v našich dějinách, kterou krvavá Madla a jí podobní vodili jako bezmocnou loutku na provázku. Taky už mu nikdo neodpáře, že byl a asistoval u rozpadu republiky za kterou tisíce lidí položilo svůj život!

    OdpovědětSmazat
  22. "Karel záhy pochopil, že to byla od něho velká hloupost zpívat v cizích službách ze Svobodné Evropy."

    Tak jako jsou dneska poměry mezi našimi vládnímí činiteli, tak si můžeme domyslet, jak to asi vypadalo v Mnichově ve Svobodce. Před lety byla na internetu k dohledání kniha jednoho dlouholetého zaměstnance, a ten to ještě popisoval velmi opatrně. Byl toť chráněnec Peroutkův a proti Peroutkovi si nikdo netrouf. Jméno mi vypadlo (Jaroslav D?)

    OdpovědětSmazat
  23. Vždyť Venca flaška Havel mu nešel ani na pohřeb.

    OdpovědětSmazat
  24. VYSVĚTLENÍ !..Karel Kryl poznal dřív, než většina z nás jaké lidské exempláře se dostaly ke korytu...protože už znal řadu z nich z emigrace !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Obelhali ho stejně, jako většinu z nás. Jenom Vás lehce poopravím, "nelidské exempláře", které začaly stavět pomníky divným lidem. Uvedl bych to přesně, ale když chcete věšet demokraticky zvolené zástupce, je to "žert", namalujte na plakát tykadla a zavřou vás, podobně jako když ukradnete pečico v krámě, protože máte demokratický hlad.

      Smazat
  25. Jo, Nepohodlný, to Kryl byl. Stejně jako stovky a tisíce dalších nepohodlný komoušům před rokem 1989, proti kterým bojoval, kteří mu zakazovali koncertovat, kteří mu zakazovali vydávat jeho desky, vydávat knihy. Nepohodlný těm komoušům před kterými musel emigrovat do Německa.

    A dnes tady v této diskusi Kryla oslavují ti samí grázlové, před kterými musel utéct. Ti samí, kteří oslavují totalitu jako nejlepší a nekrásnější období jejich života. A ve své nekonečné drzosti se nestydí z Kryla dělat svého mučedníka. Že vám není hanba!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:23 Zahoďte ostych a v klidu navštivte odborného lékaře, nikdy není pozdě. Zdar.

      Smazat
    2. Víte, K. Kryl protestoval proti napadení našeho státu spojeneckými vojsky. Ale pravdou je, že ani pan Kryl,ani já, ale ani další neznali to co známe dnes ( to znamená tehdejší zahraniční tlaky na změnu poměru sil). Bohužel naše "politická" reprsentace) složená po odvolání pana A. Novotného z místa nejprve vedoucího tajemníka KSČ a to otevřelo cestu jeho odvolání z presidentského úřadu a nahrazením Dubčekem, kterého nikdo neznal a jako úlitba nahrazením v presidentské funkci Generálem Svobodou. bylo opravdu genialním tahem těch kteří ať z neznalosti nebo přimo jako nepřátelé nás vrhli do opravdu kuličky na světové ruletě.
      Jak to skončilo to už víme. Amatéři nemohou ve světovém dění nic než uškodit. Stejně se stalo i po r. 1989 Naprostý amaterismus a vlastně vynucené odstoupení vlády a nahrazení naprostými debily (kteří byli podporováni zrádci a politckými ekvilibristy z řad KSČ) nakonec pro obyvatelstvo v té době věřící, že jde jen o změnu vlády (nikoliv směřování státu)
      a podpořené postupným rozkladme (stejného zrádce státu Gorbačeva) jsme se dostali do stavu který nás připravil o naši státnost a zlikvidoval naše úspěšné státní podniky. Jedny byly naprosto zlikvidovány a druhé předány za Jidášův groš do zahraničí. Vstup do EU (bohužel schválený poslením referendem) a vstup na NATO, naprosto nesmyslný, který by v referendu nebyl nikdy přijat nás vrátil do doby před r. 1940.
      No a dnes - dnes už máme to co jsme nechtěli.
      CHtěli jsme být neutrální. Dnes jsem agrasivním mopslíkem, který útočí na dříve osvoboditele RUSKO.
      Václav


      Smazat
  26. . Kryl, Kohout, Vaculik - pro mne to je jasne. Zazil jsem to na sobe. Nebyl - stale tvrdim - vetsi nepritel komunistu nez ja, dokonce jsem jako prvni v CSSR z KSC vystoupil, v 87. emigroval. Stacilo ale 6 let v USA, abych rikal ZLATI KOMUNISTE a to tvrdim stale. Vsem nam slo o to, aby se vsichni lide meli dobre, proto jsem byli proti komunistum, protoze jsme videli potencil k tomu, aby se i ostatni lidi meli lepe. Ale s prichodem kapitalismu prisla pohroma, podobna zemetreseni ci potope. Drtive vetsine lidi v USA se dari ohodne hur nez lidem v CSSR, a lidem v CZ take o hodne hur nez v CSSR: milion se zivi v zahranici, milion na exekucich, denne zvysovani cen ozebracuje dalsi 2 miliony, DPH a inflace kazdeho atd, atd, atd. NIC NENI TED LEPSI NEZ BYLO ZA CSSR. Ze mne delaji komunistu. A pritom jsem se nezmenil, vzdy mne slo, tady i tam, o to, aby i ten posledni clovek ve spolecnosti se mel dobre. Tenkrat chybely mm, ted svetelne roky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O to, aby se VŠICHNI lidé měli dobře šlo komunistům. A jenom komunistům. Žádná jiná politická síla neměla a ani nemá nic takového v programu. Ovšem, socialismus a tím spíše komunismus měl podmínku, že se VŠICHNI a každý jeden přičiní a nebude žít na úkor ostatních. Tedy bude pracovat podle svých schopností a sil. Něco jiného je, že si to někteří lidé v KSČ vyložili po svém a členství ve straně brali jako krok nutný ke kariéře. A pak tu byli vždy ti, kterým se to nelíbilo z principu. Chtěli se mít lépe než ostatní a na úkor ostatních. Všichni ostatní polici říkají, že se má mít každý tak, jak se bude snažit. A on se o sebe musí postarat sám. Těm co to nepůjde, nějak pomůžeme. Ale ne moc. Aby nezlenivěli. Ale to jsme se přece učili už dávno, pradávno. Musel jste to vědět už když jste do KSČ vstupoval i vystupoval. A že jste běžel splnit svůj sen do kapitalistické ciziny? Přece jste musel vědět, co je kapitalismus. Individualismus. Napřed já a těm ostatním nějaký drobek pouze proto, aby mně neohrožovali. Nějaké rovné šance byly pro smích i těm kapitalistům. A že jste jel do USA, kde nemají dokonce ani takový sociální systém jako např. v Německu, no to už svědčí o pořádné dávce naivity. Určitě se mají lidé dnes v CZ lépe než za komunistů. Ovšem jak kteří. Jako všude, kde vládne kapitalismus. Mně se nedaří špatně proto, že jsem v 89 tušil, co bude následovat. Říkám "tušil" nikoliv věděl, protože to co vypuklo předčilo všechny moje představy. Třeba ten fofr, s jakým jsme rozdali kompletně celou ekonomiku a většinu služeb. Za pár korun nebo zcela zdarma. A ještě jsme za to platili a platíme a platit budeme. Netušil jsem, jak strašně budeme zadlužení a tedy patřičně vláční. Jak stát, tak občané. Valí se na nás jedna krize za druhou, lidi chudnou před očima, nezaměstnanost roste každým dnem a v médiích běží reklamy na půjčky non stop! Sehnat zaměstnání je čím dál větší problém i pro kvalifikované lidi. Za svoji víru v lepší společnost se věru nemusíte stydět. Snažil jste se. Kéž by to o sobě mohl říci každý.

      Smazat
    2. Copak? Nelétali vám v USA pečení holubi rovnou do pusy? Nic kloudného jste neuměl? Nenaučil jste se anglicky? Nikdo vás tam nevodil za ručičku? Chtěl jste socialisticky pracovat ale kapitalisticky žít?
      A proč jste vlastně neemigroval raději do SSSR?

      Milion lidí se neživí "v zahraničí". Milion lidí se živí "na Západě". Včetně desetitisíců v těch USA, kde vy jste neuspěl. Opakuji: ne v Rusku, na Kubě, v KLDR,... ale v tom zlém KAPITALISTICKÉM ZÁPADĚ! A kdyby vy jste nedrželi před listopadem lidi násilím v zadrátovaném koncentráku, tak na Západ zmizí navěky za lepším životem polovina republiky. Samozřejmě ta mladší a pracovitější polovina.

      Většině lidí se dnes daří tak moc "špatně", že po těch vašich komouších dnes neštěkne ani pes a mají cca 6% volební preference.

      Smazat
    3. Pro 23:23 Nic moc proti. Ale v Rusku není socialismus. Dokonce ani takový, jako v Německu nebo u nás. Tam je kapitalismus jako řemen! Věřte mi. Jezdím tam (sem tam). Rusko není zadrátované. Rusové mohou cestovat a podnikat kde se jim zachce. Jen v Praze jsou jich stovky. Takové Dejvice nebo Bubeneč, to už jsou ruské enklávy. Karlovy Vary jsou příslovečné. A neukradli to. Koupili. Od Čechů. Nebo jiných. Třeba Národní dům Na příkopech od Američanů, kteří ho koupili od Číňanů. Ale je tu řada těch, co utekli z Ruska před dluhy. I ty znám. Bez ruského kapitálu by takové destinace jako Azurové pobřeží nebo španělské středomoří vypadaly úplně jinak. Z Česka nezmizelo mnoho lidí. Mnoho se jich naopak vrátilo. I z USA. Takže nikoliv na věky. Zato z demokratického Pobaltí utekla 1/3 obyvatelstva. Hlavně mládež. A nehodlá se vrátit. V Rusku pracují milióny zahraničních pracovníků. Jen Ukrajinců dva milióny. Jinak Ukrajina přišla od Majdanu o 20% obyvatel! To je údaj z ukrajinských webů. Právě to tam řeší. Protože všude chleba o dvou kůrkách.

      Smazat
    4. 23:23 mladších a pracovitějších říkáte? Prozraďte co, kro možná angličtiny, kterou jste urval od základní školy stejně jako já bez potíží ruštinu. Já nikoho v tom zadrátovaném koncentráku nedržel a po těch klidných, bezpečných dobách, tehdejších mezilidských vztazích vzdychá kde kdo z těch co je zažil. Samozřejmě ne ti, kterým režim i vy vtlouká do hlavy, jaký to byl koncentrák. A dnešní KSČM, to už nejsou žádní komunisti, jen a pouze, díky tradičnímu názvu, političtí živnostníčci. Tak si to chvalte, když je jasné, že to celé zadlužené nejinak než krachne.

      Smazat
    5. 23:10 Když jim šlo o to aby se měli "všichni dobře", tak kde soudruzi udělali chybu ? Vždyť na to dobro měli 40 let. Kdyby to dobro fungovalo nejen na papíře, tak by se nekonal Václavák 89.

      Smazat
    6. 8:49 Milý mladý naivo, věřte tomu, že kdyby lidí jen z části tušili kam to novodobí odborníci za 31 let dovedou, tak by se ten váš slavný Václavák 1989 určitě nekonal. O tom můžete být ubezpečen.

      Smazat
    7. Vy 8:49 nejste schopen uvažovat v souvislostech. Takže, ti komunisté skutečně usilovali o to, aby se všichni měli dobře. Dosáhli toho, že na rozdíl od současnosti, se nikdo neměl špatně. To za nějakých výchozích podmínek, nesrovnatelných s bývalými koloniálními mocnostmi, s USA, které zbohatli na dvou světových válkách, které se jejich území nijak nedotkly atd. atd. Za „západního“ embarga, pod celními bariérami a v mocenském bloku, jehož hospodářské poměry republiku donutily produkovat téměř všechno, od špendlíku po lokomotivu. Tedy v malém a málo efektivně.
      Natolik sociální a rovnostářskou společnost, s tak robustními sociálními jistotami na onom „druhém břehu“ budovat skutečně nešlo. Dokládá to posledních zažitých třicet let. Je srozumitelné, že ani intenzita práce nedosahovala té, jakou vynucují konkurenční tlaky v současné společnosti, ovšem za cenu stresu a až těžko únosných mezilidských vztahů, za nadprodukce a nesmyslné spotřeby na úkor přírody.
      Onen Václavák v roce 89 zaplnili lidé s představou o výkladních skříních kdesi na západě bez toho, že by tušili cenu onoho „blahobytu“. Teď ho tedy máme. Národní majetek ve frcu, biliony zadlužený stát, podobně zadlužení obyvatelé s exekucemi, periodické, jestli ne trvalá hospodářská krize na krku, k tomu multikulti, gender, LBGT a stovky našich vojáků na cizích bojištích, stovky miliard zisků odtékajících do zahraničí. Zato vy se máte dobře, můžete cestovat ... Za jakou cenu a s jakou perspektivou vás nezajímá, nebo vám nedochází.

      Smazat
  27. Zajímavá pře mezi 22:23 a 2:24, taky jsem přemýšlel o emigraci, ale neriskoval jsem, už jsme měli mimino. Z mé generace se pro emigraci rozhodlo opravdu hodně kamarádů a spolužáků s různými úspěchy. Zajímavé je, že na stáří se skoro 1/3 vrátila zpět a to i ti dobře situování, nejen ti co jim nevyšlo soukromé důchodové pojištění, protože firma zkrachovala. Motivace bývá různá vedle emoční vazby na prostředí a přátelé z mládí hraje důležitou úlohu i naše zdravotnictví. Proto doporučuji odložit jen černobílé vidění.

    OdpovědětSmazat
  28. Za socíku koncentrák, za kapitalismu ráj? Tak nevím, proč v tom dnešním ráji jsou bezdomovci, nezaměstnaní, samoživitelky, proč jsme mistry v alkoholismu a vicemistry v sebevraždách. Z té hromady radosti, co nám zde vyrábí diktatura kapitálu? Stejně jako nám vyrábí a transportuje migranty, války, miliony povražděných, rasismus, nacismus, náboženskou nesnášenlivost, která stupňuje antihumanismus!?
    Byli jsme malý národ, ale zakládali jsme si na pravdě, pravdě a zase pravdě, vetkli jsme si ji do státního symbolu, uctivali jsme M.Jana Husa, obrozence, TGM, Beneše.... Dnes je u nás hybnou pákou "pokroku" lež, podrazáctví, zlodějství, zabijáctví, okupantství, nedlidskost a zejména lokajství k vrchnosti světového kapitálu. Odhodili jsme odkaz M.Jana Husa, Komenského, Havlíčka, Němcové, TGM, Čapka....a také Karla Kryla.... a blížíme se ke dni, kdy budeme oslavovat Háchu, Emanuela Moravce a i současné velezrádce státu, různé ty vystrčcosi, kalouse, uchvátané i uchlastané, kteří za pohlazení současnými nástupci Hitlera prodávají svůj národ a stát!

    OdpovědětSmazat
  29. Nádherná ukázka těch, které pan Havel připravil o jejich koryta ESTbaku, milicionářů a dalšího rudého povlu. Tito rudoši že srdce nenàvidi pana Havla, už se s tímto smiřte, nic s tímto neuděláte, pouze jen ubohé, lživé urážky pana Havla.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:26 Komorníku, co je to to EST ?
      A navíc v baku.

      Smazat
    2. 14:26 ona ta koryta "ESTbaku" nebyla zdaleka tak plná, jak jsou plná koryta BISáků s inflací hodností a konečně, měl byste vědět, že být milicionářem koryto nebylo, bylo to zdarma, laciněji než v Národní gardě USA, resp. v milicích Spojených států.
      Vy nevíte, že Lidová milice procvičovale jen a výhradně teritoriální obranu a to mimo pracovní dobu, zatímco a například, výkonným sportovcům náležela refundace ztrát na výdělku? Milicionářem jsem nebyl a být ani nemohl, výkonným sportovcem ano. Rozveďte dál, co ještě považujete za onen "rudý povl". Budu potěšen.

      Smazat
    3. 14;26
      O tý vožralý vlastizradný trosce NIKDO LHÁT NEMUSÍ, I ZA BUSTA VE FUCKINGTOWNU JE VOŽRALÁ!!!!! 🤣🤣🤣

      Smazat
  30. Víte, po r. 1968 byl naprostou jedničkou pan Slávek Volný. Velice jsem vyhledával jeho pořady a SE. Bohužel čas neúprostně běžel dál a Slávek se vytratil dodnes nevím jak a proč. Ale přišli jiní, "lepší" a ti se mimo p. Kryla naprosto nepoučili. Na rozdíl od pana Kryla se prostě rozplynuli v čase. Dnes už vůbec jejich jména neregistruji stejně jako jména různých ministrů kteří se střídají rychleji než roční období. Bohužel někteří jsou naprosto nezničitelní. Víme všichni o které jde. Zvláště se daří exotům, kteří vystudují chemii, pracují v gumárenství a zjistí, že chemické reakce a akce jsou použitelné i v politice.
    podomní obchodníčci, zloději, vyděrači, kteří se rozhodnou pro privatizaci a to nejen průmyslu, ale i policie, armády a spravedlnosti.
    Václav

    OdpovědětSmazat
  31. Václave máte recht, chemici vymyslili RundUp, Novičok i Kyanid, co právě nějakej vůl vylil do Bečvy. JW by dnes řekl: Kde chemik, tam nebezpečno.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.