Reklama

sobota 12. září 2020

Proti ignoraci

Leo K.

12. 9. 2020 KosaZostra čili vlkovobloguje.wordpress.com

Vláda pošle každému člověku nad šedesát let respirátor a pět roušek, píše iDnes z 10.září a skutečně ještě rychleji než ihned se objevily hlasy „…Takže se rouškovné ruší doufám!“ nebo

… Takže po šesti měsících boje proti viru a po klidném období asi tak od května se veškerá vládní aktivita v boji proti koronaviru smrskla na: Nasaďte si roušky, nebo bude zle. Bravo, skuteční fachmani. Na to jsme se připravovali a na to jsme utratili miliony za tu „chytrou karanténu.“ Zajímalo by mě, jestli se aspoň někdo z nich stydí…


Jedna moje známá mi napsala:

„Já si ten hadr, ve kterém se dusím a který stejně nechrání, na hubu nedám…“

Možná že ani netušila, že se jí dostalo zastání už 20. června kdy Václav Dvorský (právník) do Echo24.cz napsal článek ze kterého tu cituji část závěru:

…Autor nijak nezpochybňuje oprávnění ministerstva v nezbytně nutných případech uložit obyvatelům státu určité povinnosti, ale rozhodně tvrdí, že plošná povinnost nosit ochranné prostředky dýchacích cest není takovým případem a cítí tedy povinnost ozvat se vůči zvůli státní moci, která se projevuje svévolným ukládáním povinností bez zákonného základu. Právní stát může být zachován, jen pokud na jeho obranu budou občané vystupovat. To znamená i trvat na svých právech a svobodách, třebaže to s sebou nese jisté nepohodlí…

Ale ani opozice si nedala pokoj např. Markéta Pekarová Adamová: „Jeden respirátor stačí tak z pošty domů…“

Pochybnosti nad oprávněním tak zvaného rouškovného nebudu komentovat, protože pisatel si pravděpodobně neumí představit, jak je obtížné vyjít se starobním důchodem, když inflace předbíhá zákonné navýšení důchodů.

Pisatel „…Na to jsme se připravovali a na to jsme utratili miliony za tu „chytrou karanténu…“ mě připomněl dávnou příhodu z konce padesátých let. Byl jsem na stavbě mládeže vodní nádrže Jesenice na řece Odravě. Měl jsem nějakou poznámku (už si nepamatuji oč šlo), která se nelíbila kameníkovi ze Slavkova, který byl sice cca v mých letech, ale tělem se podobal spíše šatní skříni: „Tak za takovéhle…jsme bojovali u Stalingradu…“ Strach jsem měl, dát mě facku nejspíš bych konkuroval Gagarinovi, ale představa jakým byl koncem roku 1942 (a bojoval o Stalingrad) mě poslala do kolen (my, co jsme vynaložili miliony).

Ale právě tak je směšný Václav F. Dvorský, když píše že právo je nad život. Argumentace mé známé těží ze sofismat playboye Šmuclera, že účinnost roušek se limitně blíží nule. Vychází z argumentačního triku, že látková rouška před viry nechrání – což je pravda.

Roušky si nasazujeme proto, abychom viry nešířily.

Ještě jednou: rouška nositele nechrání, ale brání šíření jeho (o kterých často vůbec neví) virů.

Další důležitý poznatek:

Nechráníme se před viry, chráníme se před jejich šiřiteli a těmi jsou lidé,

kteří to nemají napsáno na čele.

Od pohledu to prostě nepoznáme. Ani hlavní hygienička MUDr. Jarmila Rážová nepoznala na člověku, který ji nakazil, že je šiřitelem viru. Nejspíše spolu mluvili a protože i pouhé mluvení je zdrojem aerosolu, paní Rážová ho vdechla.

Virus sám nic nedokáže. Nemá žádné znaky živého organismu (pro puristy – vím, že tohle tvrzení je na hraně). Nemá metabolismus, nemá vlastní pohyb, nedokáže se rozmnožovat. Je to pouhý program (psaný biologickým jazykem) obalený bílkovinou, která mu umožňuje se zachytit na vybraných místech organismu.

Jakmile se zachytí na správné buňce, buňka ten program (virus) replikuje do svého naprostého vyčerpání. Proto, na rozdíl od bakterií, se musí rozmnožovat na tkáňové kultuře. Neslaná hovězí polévka (jako v případě bakterií) nestačí a nešíří se sám. Šíří ho dech, kapalina (krev, lymfa), stěr (z ruky, z úst ap.).

Protože se musíme chránit před někým bez příznaků, tedy takovým jehož virus se nezachytil na místě pro vir vhodným, je důležité, aby nešířil aerosol, abychom se ho nedotýkali…tak proto je užitečné, aby nosil roušku.

Rozhodnout se ale pro možné právo nenosit roušku je velmi podobné právu vydat se na korzo a mít v ruce nabitý odjištěný revolver.



Vlkův dodatek:


Věřím, že sdělení pana Lea je zcela srozumitelné. Nicméně pro úplnou jistotu a především pro tu zcela nepochybně i na Kose existující menšinu, která zásadně trvá na tom, že ona roušky nemusí nosit protože ….. chci zvolit jiný příměr, než je ten použitý panem Leem v konci jeho příspěvku.Míním ten o nabitém revolveru na korze. Neřekl bych že dostatečně sedí. Ze dvou důvodů:

– určitě každý den pobíhá v centrech našich, zejména velkých, měst celá řada lidí s nabitou bouchačkou v šosu. Vědí o tom jen oni, ale protože s ní umějí zacházet a neprotiví se pravidlům, která se zbrojním pasem přijali, je ohrožení ostatních v teoretické rovině.

-pro nošení ostře naládované zbraně řada z nich má dostatečně dobré důvody a někteří tak činí dokonce s naším výslovným požehnáním a řekněme v našem zájmu, viz policie

Žádné takové opodstatnění odmítání nošení roušek neexistuje. Ani shodou náhod. Snad jen u astmatiků a podobných. Které ovšem pan Leo dnešním textem rozhodně neměl na mysli.

Jde tu o něco jiného, jasného a průzračného. Nikdo nemá sebemenší právo v zájmu zejména svého pohodlí či dokonce demonstrativní ignorance a lemplovství ohrožovat zdraví a život kohokoliv jiného. Nejde o jeho svobodu, nýbrž jen o osobní lenost a pohodlí a demonstraci nadřazenosti jeho zájmu nad zájmem kohokoliv dalšího.Jakkoliv základním.

Za zcela tristní pokládám v tomhle případě ne tu paní, co napsala panu Leovi. Ta, pokud česká čísla naberou stejnou progresi jako nyní v ta izraelská, pochopí podstatu velmi rychle, až náhle začnou stoupat čísla zemřelých. Tomu bude štandopede rozumět, Děsivé je vyjádření onoho jistého Václava Dvorského. Protože on je PRÁVNÍK! Tomu pánovi, víc než komukoliv jinému musí být známo, že vláda, společnost, parlament, atd. atd. MÁ PRÁVO, řečeno jeho slovy uložit plošnou povinnost nosit ochranné prostředky dýchacích cest. Aniž by to bylo lze kvalifikovat jako zvůli státní moci, která se projevuje svévolným ukládáním povinností.

Jako právník snad ví , že ve Sbírce zákonů existuje její částka 20/1966 – Zákon o péči zdraví lidu. Žádná z jeho pozdějších novelizací nezrušila § 71 říkající například toto:



a toto:



Pan ehm právník Dvorský evidentně tvrdí bludy. A vedle toho si kladu otázku, jak to má on a podobní se selským rozumem. Protože nepochybuji, že velmi často je účastníkem silničního provozu. Ať už jako řidič či pasažér. Takže spoléhá na to, ostatní účastníci silničního provozu, především ti za volantem, v ten okamžik dodržují jiné platné ustanovení – totiž ustanovení Zákona o provozu na pozemních komunikacích, které plošně a bez výjimky zakazuje řidičům řídit pokud jsou pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky. S nulovou tolerancí. Nepochybně i v tomto případě, v jeho vidění světa se jedná o zvůli státní moci, která se projevuje svévolným ukládáním povinností bez zákonného základu.

S rouškami je to stejně jako s tím alkoholem za volantem. Jen virus, na rozdíl od rozjetého náklaďáku, není vidět. Nicméně ani v jednom případě nemá nikdo sebemenší právo ohrozit zdraví nebo život kohokoli jiného k jen kvůli tomu, že chce „vypálit krtka“, prásknout si jointa nebo že se mu nechce nosit na hubě ten hadr, či jak sofistikovaně konstatuje pan právník Dvorský – cítit tedy povinnost ozvat se vůči zvůli státní moci.

A ještě drobnost – paní Pekarovou Adamovou držím za těžkou asociálku a pravicově demagogickou fanatičku. Tedy představuje tvora s nímž nemám nic společného. Leč platí, že i slepé kuře /ano kuře!/ může najít zrno. Proto její výrok , že „jeden respirátor stačí tak z pošty domů…“ držím za naprosto pravdivý! Jeden státem „darovaný“ respirátor skutečně vůbec nic, kromě zcela zbytečných výdajů státu, neřeší. Jde jen o aktuální variantu předvolebního guláše. Kterou ovšem Babiš neplatí svým voličům ze svého, nýbrž také po modernisticky – z našeho!







77 komentářů :

  1. Všimli jste si rekordního růstu počtu nakažených po návratu Vystrčila a spol po návratu z Taiwanu?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To nemůže být náhoda. Rozprašovali virus z letadla na cestě zpátky. Každý myslící člověk ví, že nás práškují denně, a roušky kazí ještírkům plány. Proto ten odpor.

      Smazat
  2. Nikdo od vzniku pandemie pořádně neví, co přesně dělat a neudělat chybu. Nikdo, s výjimkou české opozice...

    Při zavedení nošení roušek demoblok ječel o zbytečnosti a omezování osobních svobod. Dneska zase řve o tom, že uvolnění v nošení roušek způsobilo nárůst infekce - mají to v hlavách vážně vyhrabaný?
    Co je toto vlastně za lidi? Tohle někdo volí? A na co, na řvaní? Asi jo - vždyť řvou furt! :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi,ať se udělá jakékoliv opatření,je zle,když se neudělá,je taky zle.

      Smazat
    2. Přesně. Kdyby o tom byl nikdy nikdo nemlel, nikdy by to nikdo nemusel řešit a neřešil. Nainstalovali to přesně na březen, kdy zhruba vrcholí a pak odeznívá chřipka - v naší české enklávě každý rok asi tak šedesát let - nebo víc? Načasovali si to dobře. Teď se to zkrátka jmenuje koronavirus, a už nikdy jinak. Roušky - zákaz vycházení - všude zavřeno -a další podobné krávoviny. Teď už to došlo hodně daleko.Máme zásoby desítek milionů roušek, hektolitry dezinfekce - to se musí spotřebovat, jinak by ti, kdo na na tom prodělali, podali na stát žalobu - asi jako Diag Human - takže teď se musí hrát komedie, a nedohraje se nikdy. Roušky se vyrábí o sto péro dál, asi až bude převrat, protože už se pomalu ale jistě brebtá o tom, že "přerušené obchodní vazby v důsledku koronaviru" zapřčíní nedostatek potravin. A to je jádro pudla. Celý svět je uměle rozesírán a rozesrán, vše je v hajzlu, některé státy - a ČR zejména" vůbec není potravinově soběstačný, to bylo zničeno. na co by to svedli až budou krámy prázdné? Ty megaobchoďáky, jak k nám přišly, tak taky odejdou - svede se to na koronavirus - ten je přece všeho vinen, přece všichni "chránili lidi" - ne? A pak budeme doopravdy "chcípat" ale hlady.

      Smazat
  3. Nazývat tento kocourkov právním státem, to je asi jako srovnat Vystrčila s Rambem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Retro: článek z r. 2009!!
      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/lide-skupovali-rousky-ty-ale-pred-chripkou-neochrani-tvrdi-odbornici.A090509_123125_domaci_anv
      A všimněte si Prymuly...

      Smazat
  4. Kdyby to chtěli řešit tak to řeší a neotravují celé Čechy rouškami. Dělat opatření v ohnisku nákazy vakcína je v Rusku které ji poskytuje dalším státům.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:42
      Přesně, ovšem my jako Protektorát musíme počkat na sračku Made in USSA!!!!! 🤮🤮🤮🤮

      Smazat
    2. Poručíme větru, dešti... V Bukurešti.

      Smazat
    3. Mlít o "vakcíně" je taky pěkná blbost unknowne 12.06 - a zrovna vy byste si to asi píchnout nenechal, a pochybuju, že by se do toho lidi hrnuli. Každý se dnes bojí. Když většině lidí nic není - nemají vůbec žádné příznaky - pomocí testů jim vsugerujeme, že mají "covid" a budeme do nich píchat nějaké svinstvo? Budeme za pokusné králíky? Pak se jenom vyhodnotí, kdo přežil a kdo ne (geny, dispozice, jiné nemoci, věk, další bla bla...)a řada lidí bude pak už jen součástí nějakého nového "grafu" na straně " procent bohužel zesnulých"? - Teď se patlají grafy ke všemu. Když čtu "diskuze," nemohu věřit svým očím. Do mně by nikdo nepíchl nic ani násilím - spíš já bych komusi do zadku zapíchl vidle. Můžu jim udělat radost a hrát s nimi tu jejich hloupou komedii - ale to je taky všechno.

      Smazat
    4. 16:50
      Máte pravdu, NIKDO S MOZKEM si ty opičí amisračky Blbá Gatese píchnout NENECHÁ!!!!!!

      Smazat
  5. Jistěže rouška může pomáhat, ale má zcela jasné limity. Proti nošení roušek vypovídá stejně tak mnoho odborných názorů. Obrovské množství "rouškofilů" či pouze "vyděšených" své jednorázové roušky nevymění a nezničí po doporučených 20ti minutách, o látkových ani nemluvě. Ty jsou většinou součástí "výbavy" několik dní, týdnů či měsíců, takže z bakteriologického a virologického hlediska se právě ty stávají těmi nabitými revolvery, o kterých autoři mluví. Chtělo by to trochu zdravého rozumu a méně histerie. Problém totiž je, že celá "koronakrize" je zpolitizovaná a stala se dojnou krávou zájmových skupin ať politicko-mocenských nebo farmaceutických a obchodních. Vládní ČSSD v čele s "červeným svetrem" se nemůže nabažit naděje na volební resuscitaci, rozdávají předvolební roušky, naproti tomu opozice se snaží využít ke svému prospěchu zase oprávněného odporu části odborné veřejnosti i únavy kterou mnohdy chaotická nařízení a mediální strašení přinesla do života všem. Na straně šíření pandemie strachu pak stojí kromě mediálních presstitutek ti, kteří by měli naopak veřejnost uklidňovat. Důvodem je jejich provázanost s farmaceutickou lobby, a tak je jejich hlavním úkolem udržování paniky a strachu, neboť tak zajistí dostatečný počet "zákazníků" a odbyt stále ještě nevyvinutému obchodnímu produktu (vakcíně). Přestože je doložena účinnost některých "dostupných" léčiv, udržuje se mediálně povědomí, že vakcinace je jediná naděje. Bohužel doba, kdy bylo hlavním zájmem při vývoji vakcín "veřejné zdraví" je pryč. Dnešním zájmem je zisk. A to bohužel za každou cenu. Dokladem budiž zapomenutá aféra s živým virem ve vakcínách proti H1N1 (prasečí chřipce) náhodou zachycených referenční laboratoří, nebo rozšiřování dětské obrny pomocí vakcinace v afrických státech za asistence WHO a nadace Billa Gatese v loňském roce. Ve hře je mnoho zájmů, nejen "veřejné zdraví" a jediné co opravdu nepomůže je strach, který (pochopitelně) z příspěvku čiší. U Stalingradu jistě také nepomohl...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Chápu a sdílím Vaši skepsi, ale neměli bychom takříkajíc "vylívat špinavou vaničku i s dítětem". Ochrana dýchacích cest a hygiena opravdu je tím osobním základem, navazují další plošná opatření (omezení/zákaz shromažďování, provozů, apod.). Problém je v připravenosti, cílenosti a míře omezujících opatření, schopnosti tato opatření vysvětlit (a prosadit) a ve způsobu potřebné osvěty. COVID-19 považuji ještě za "milosrdný" test připravenosti společnosti čelit nebezpečí tohoto druhu či obecně hrozbám přežití. Ukázalo se přitom spousta chyb, nepřipravenost, neschopnost, množství ignorantů, ale s tímto bojovaly a bojují všechny země, kdy ČR na tom není zdaleka nejhůř. Ale zpět k tomu, co může udělat občan - např. ten "hadr přes hubu" vůbec nemusí být hadrem, po prvotním nedostatku se už během léta daly volně nakoupit roušky a hlavně respirátory té nejvyšší kvality, včetně výměnných např. nanofiltrů, když už rouška je bavlněná. S očkováním proti COVID-19 je to složité, u nás ještě zkomplikováno ideologickou předpojatostí, kdy např. existující účinná vakcína nemůže pocházet z Ruska, Číny a vlastně jakékoliv země vzdorující US imperialismu - to je vidět naplno např. v komunikačních technologiích, energetice, atd. Ano, prachy a moc až na prvním místě, ale tato krize také odhalí, kdo je kdo a umožní lepší orientaci. PF

      Smazat
    2. Chcete tím sáhodlouhým blábolem říci, supmane 10.10 ( sup, nebo man?) že lidé obecně věří všem těm nesmyslům o covidu? Panebože! Věří tomu jenom trubci. Hypochondři, kteří naletí na všechno, stačí postrašit, a hypochondr se třepetá strachy jak vlajka ve větru. Vy taky věříte, že nebýt "covid" byla by nesmrtelnost? Všichni by se běžně dožívali stodvaceti let a víc? To je příšerné.

      Smazat
    3. Já nad tím nářkem nad nošením roušek nesouzním. Výše - 10:10 aj. jsou napsané nesmysly. V nemocnicích na operačních sálech jsou používány poměrně jednoduché roušky (vidíte je nejčastěji, jsou jakoby z papíru a jsou z jedné strany zelenkavé a harmonikovitě poskládané a nemění si je operatéři po dobu operace ani náhodou. Pokud používají štíty, pak pro vlastní ochranu. Nevím, že by někdo v důsledku nošení roušky snad se dusil nebo dokonce zemřel, tolerují je dobře i kardiaci, astmatici, alergici, ta hysterie kolem nich je vyvolána uměle těmi, kteří mají z pandemie zisky a jimž nevadí, že jsou svým způsobem vrahy pak spoluobčanů!
      V čem jsme mohli být dál? V dostupnosti právě reoušek v automatech na ulicích a ve vchodech do obchodů, metra a pod. Roušky pro seniory jsou jistě daleko správnější než podpora hospod, hotelů, nevěstinců, barů, pivovarů, lázeňských povalečů a alkoholíků z peněz daňových poplatníků. Když budeme na hlavu místo 112 litrů piva ročně chlastat ppolovinu, národ ozdraví. Kolik prosím bylo hospod za socíku a kolik jich je dnes. Na ulici, kde bydlím byla jedna - více jak století. Jako časreovným proutkem jich zde od "revoluce" vyrostlo 5 a navíc jeden bordel a jedna herna. Proč musí český národ tu radost z kapitalismu utápět v alkoholismu. A pak tito velmistři pulitrů plodí debilní a jinak postižené dětí. Kolik bylo invalidních důchodců za socíku a koliik jich máme dnes i v dětské populaci???!!! Máme starosti s ozdravením přírody, aby zde běhalo dost smeček vlků a kanců a toulalo se dost medvědů, o divoké kráklíky, zajíce, bažanty, koroptve, veverky zájem není, snad ještě o žáby. Kéž bychom měli i zájem o ozdravení ducha a těla národa. Ale člověk? To zřejmě nejsou ty pravé kšefty pro kapitál.

      Smazat
    4. 18:19 Přesně tak.

      Smazat
  6. Pravda, nošení roušek je obtěžující, ale dá se to přežít. Já nevím, do jaké míry je ten vir nebezpečný, názory se různí. Nezbývá mi tedy než věřit, že to smysl má, nic jiného s tím nevymyslím. Já jsem ho nevyrobil, nemám ho nastudovaný, nejsem odborníkem v epidemiologii, musím se spolehnout na ty, kteří o tom snad něco vědí, když zastávají rozhodující funkce.
    Kdyby nic jiného, tak to bude užitečné aspoň ke zmírnění rozsahu každoročních onemocnění dýchacích cest v nadcházejícím období.

    OdpovědětSmazat
  7. Není „krásně" u liberálů v usa:

    Black Hole https://navratdoreality.cz/black-hole-11843.html

    OdpovědětSmazat
  8. Lovci lidí bez roušek

    https://navratdoreality.cz/lovci-lidi-bez-rousek-11841.html

    OdpovědětSmazat
  9. https://cs.wikipedia.org/wiki/Polomaska
    Polomaska bývá určena k jednorázovému použití, ale lze ji za předpokladu nepoškození a hygieny znovu týmtéž člověkem použít.[2] Polomaska s výdechovým ventilkem chrání nositele, ale nechrání okolí před nositelem, protože nefiltruje vydechovaný vzduch.[3]

    OdpovědětSmazat
  10. Vlk opět perlí. Když mu vláda nařídí nosit na pravé ruce talisman a na levé "chytré" hodinky, určitě se hned přidá. Vždyť je to důležité pro obecné zdraví. Aúúúú.

    OdpovědětSmazat
  11. Nechápu, jak lékař Šmucler (ve článku s přiléhavým přívlastkem playboy) může vyslovit takovou hloupost, a sice, že ochranná účinnost roušek se limitně blíží nule.
    I improvizovaná "rouška", jakých si lidi na jaře našili, pomáhá chránit proti aerosolu (kapénkové infekci). Jakoby Šmucler ani na základku nechodil, když již i tam se takovou banalitu, jako je např. použití kapesníku při kýchání, mohl dovědět. Natožpak při svém VŠ studiu.
    Častokrát se v médiích omílá fakt, že rouška při přirozené mezerovitosti její textilní struktury nemůže ochránit před průnikem viru, jehož typická velikost činí řádově (nízké) stovky nanometrů. Jenže. Virus se vzduchem nepohybuje jako takový, ale na řádově objemnější části nosného aerosolu (kapénkách), a také i při průchodu částic přes běžné textilie se uplatňují setrvačné a el.statické síly, které napomáhají procesu filtrace vzduchu. Proto i přes evidentní netěsnosti roušky (dané zejména její nepřiléhavostí) je potenciální dávka viru, kterou může obdržet osoba chráněná a ta nechráněná, rozdílná, a to ve prospěch té chráněné.
    A jak se vyjádřil nejeden lékař, na počáteční dávce záleží. V případě osob starších či predisponovaných nějakou zdravotní zátěží až tak, že to pro ně může být rozdíl fatální.
    Domnívám, že nošení roušek má smysl. Ohleduplnost je namístě.
    ---
    p.s. k právům člověka, jak se jimi ohání jakýsi právník, náleží i jeho povinnosti a odpovědnost. Na ty již ale zapomněl ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobře napsáno, pane Opluštile. Vidím to stejně.

      Smazat
    2. Ad 12:08 Již mod starého Rakouska platí a nevím proč se to týký hlavně lékařů, že neschopní lékaři dělají ředitele zdravotnických zařízení a neschopní ředitelé pak politiky. A když pak politiky, tak nejvíce mluví do zdravotnictví, o kterém neví vůbec nic. Klasikou jsou pak samozřejmě "prezidenti" tzv. komor a pan Schmuzígler je toho ideálním příkladem. Dobrý tlevizní klaun, ale poradit bych si od něj nedal ani jak si mám čistit zuby. I diskuse zde ukazují kolik máme lidí, domnívajíích se, že COVIDu 19 rozumi nejvíce, znají funkce roušek, vědí co je to vir, co je to vakcina a její cíle a pak nekonečné kecy. A nejsměšnější trpaslíky ducha jsou ti bojovníci proti rouškám či jakékoliv ochraně a za volný průběh pandemie, vždyť máme svobodu nejen slova, ale hlavně osobnosti a tak si přece mohu dělat co chci. Ano, mohu kdekoliv na Světě, mimo lidskoou společnost. Komu vyhovuje chaos, který působí lidé, zavrhující obranu proti dnešní pandemii, komu tito dehumanizovaní lidé slouží? Víte, kdo má u nás největší znalosti o problému? Ten, který o něm nejméně kecíá a nejméně se exhibuje v TV a pod. Dnes se projevily spory, zda je lepší rozhodovat ve sboru 42 nebo 7. Dobrá otázka pro blbce, když víme, že v hospodě se těžko domluví u nás 2 a pokud jsou to sousedé, tak ani ti 2 se nedomnluví. A pak se to hodí na hlkavu politikům neodborníkům, třeba znalých obchodu, financí, práv, školství.... Neglorifikujme si lékaře mimo státní nemocnice, i zřízení soukromých ordinací a nemocnic mělo za cíl očistit ty státní od těch neschopných. A naprosto to tak také po "revoluci" probíhalo: do soukromých praxí odešli nejdříve medicinské nuly, ale když viděli pak ti chytří jaké sumy za svoji blbost berou a jen za dřinu při vyplňování formuláře "výkonů" od pojišťoven, odešli i dobří lékaři s touhou po mamonu. A tak ve státních a krajských a městských nemocnicích zůstali jen skuteční lékaři. To je nakonec hlavní důvod, proč máme lékařů málo. Ten druhý je zajímavýá: za socíku utíkali na Západ doktoři, kterým se socík nelíbil. Dnes utíkají na západ lékaři od nás pro peníze, ale část je vyhozena proto, že byli za socíku antibolševiky a dnes je vyhazují proto někdejší politruci, kteří změniili partajní příslušnost. O tom by mohl vyprávět i pan Prymula, který jich sám na základě "výběrových řízení" vyhodil několik, aby udělal výnosná místa pro své bolševické kmarády a nakonec dostal 2017 hodinového padáka z ředitelování FN v Hradci Králové pro střet zájmů: fingovaně vyroběl předražené vakciny pod "hlavičkou" své dcery.
      A NAKONEC RADA PRO VOLIČE: POKUD VIDÍTE PŘED JMÉNEM KANDIDÁTA MUDR., HOĎTE DO KOŠE A NE URNY, PROSPĚJETE SOBĚ, RODINĚ A NÁRODU! Máme v politice mnohonásobky "lékařů" než dpovídá počtu obyvatel - oproti všem státům Světa. Dejte přednost zdraví lidu a přežití národa před nezdravou blbostí! I tím přispějete k tomu, že možná překonáme současnou dobu TEMNA.

      Smazat
  12. Mnohem rozumnější článek o rouškách napsal:
    https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=756913

    OdpovědětSmazat
  13. Nechat ale rozhodovat velmi problematického a různě jinde "zaháčkovaného" Prymulu je nebezpečné! Babiši vzpamatuj se!Vždyť se to o něm ví, komu je poplatný. Neposer si to u lidí ještě víc.

    OdpovědětSmazat
  14. Před 14 dny mně zastavila paní v Lidlu, nemusíte nosit roušku, není to nadřízené, povídám jí vy nemusíte nosit kalhotky není to nařízené. Proč to říkám.... drzost současné společnosti a arogance která se vydává za svobodu je neuvěřitelná. Ještě na závěr, proč se dnes lidé spokojeně nesmějí a neradují ale nahrazují to posměchem? Že by to ta svoboda s demokracií neumožňovaly?

    OdpovědětSmazat
  15. Všechno je anti-Babiš. Šílená Pekarová i rozšafný Fiala z ODS. Přijdou roušky a začnou ječet o lidských právech. Až nám okolní státy zavřou hranice, půjdou demonstrovat před ambasády?

    Význam roušek spočívá mimo jiné v tom, že upozorňují na (doznačné míry nejasné) nebezpečí a tak si začneme častěji mýt ruce.

    Česká vláda přijímá stejná opatření, jako jiné státy. Z jara to dělala úspěšně, takže máme 10x méně zemřelých než Švédsko a 20x méně než třeba Begie, která nás teď zařadila mezi "nebezpečné" země.

    Problém (nejen český) je v síle nevzdělanosti. Máme Grety, které vědí stejné kulové, jako třeba Jihočeské matky proti Temelínu. Máme nedovzdělané politiky, právníky i lékaře, kteří nevědí o čem tak horlivě mluví.
    Pirk chválí stát New York, který má 33x víc zemřelých než ČR.

    Máme media, která pandemii pojímají jako fotbalový přenos skákající mezi městy. Kolik máte nakažených a mrtvých (kolik bylo šancí a gólů?)

    Vzpomeňte jaké úsilí vyvinula madia, aby ze zemřelého polymorbidního muže (95 let) udělala naši první oběť covidu-19. Lékaři tehdy do posledního dechu trvali na tom, že zemřel s ale ne na covid-19.

    Máme 10% populace na hranici chudoby, lichvu, exekuce i bezdomovce a hrajeme si na lidská práva pro účastníky technoparty. Máme policii na baterky, která se bojí říct od té či oné hodiny tady bude noční klid, jinak zabavíme aparatury. Policie nemůže rikovat obvinění, že bije naše děti, když nějakého zdrogovaného spratka přetáhne obuškem. Tak přihlíží a odjede.

    Máme problém a nedokážeme držet pohromadě. Budou přece volby a v tom to všechno je. Vše, co vláda udělá může být použito proti ní.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já už tomu začínám rozumět pane Jírovče, proč jsme byli asi na dva měsíce osvobozeni od "roušek" - musely se slavnostně protáhnout ulicemi nahé prdele, protože na tyhle elitní deviantní kretény si žádná vláda netroufá, a aby to nevypadalo na první pohled tak blbě, "rozvolnily" se na nějaký čas i ostatní aktivity pro normální lidi, jako zbavit se osamělosti, jít mezi kamarády a přátele, posedět na pergolách, jít někam na tanečky - na výlet a dovolenou. No a zase konečná! Zavřít provozovny už si ta smečka nedovolí, to by těžce nasrala drobné i větší podnikatele, tak alespoň musela nastoupit šaškárna s rouškami. A jestli jste si stačil všimnout, na pár týdnů ubraly na decibelech i ty přiblblé články o "coronaviru" - grafy, oblbovačky a manipulace s občany, což má předepsáno hlavně americký Seznam.cz, který v ČR svým bulvárním hnojem mohutně rozesírá veřejnost (dřepící u PC) No a samozřejmě už to zase vypuklo s plnou parádou! Žvásty, grafy - ještě chybí článečky s ukázkami prázdných potravinových regálů a plných rakví. Ale i toho se dočkáme. Kdyby byla doopravdy "pandemie" vypadalo by v ČR všechno úplně jinak!!!

      Smazat
    2. 14:53
      Souhlas.

      Smazat
  16. Pokud mi opravdu někdo strčí roušky a respirátory do schránky, dám je do obálky nebo balíčku a odešlu na vlastní náklady do Strakovky. Pokud mi přijde 5 táců navíc, ráda si je nechám.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:10
      Moudré rozhodnutí! 👍

      Smazat
    2. Marie, mohla byste věnovat roušky někomu, kdo je nosit musí. Třeba prodavačkám v supermarketech, zdravotníkům, člověku s oslabenou imunitou, ..., nebo prostě tomu, kdo je nosit chce. Ušetřila byste na poštovném, ale pokud roušky sama nosit nebudete, pokuty vyjdou mnohem dráž.

      Smazat
    3. Nebojte se Marie, balíček s rouškami vám sousedí ukradou z kastlíku. Na 5000 se moc netěšte, zatím to schválila jen vlàda. Nic není přiklepnuto a určitě budou okolo toho tance. Tak jako by se nic nestalo a vaše prohlášení je předčasné.

      Smazat
  17. Kupte si nové NEČÍNSKÉ antivirové overaly z TAIWANU!
    Mají je v Hornbachu kus za tři tisíce Kč. Vydrží přesně jednu hodinu, a pak ... zrudnou.
    Bože můj.
    Roušku nosím, aby mě nezavřeli na osm let, či kolik to je. Ale seru na ně, protože když to nosíme teď, pak to budeme nosit při každoročních chřipkových vlnách. Protože každá teď už bude smrtící a krutá a bude zabíjet a bude mrzačit a bude tahat vaše prachy a bude vyvolávat vaši nenávist ke všem. A lidi se budou strašit dál. Kdo nepochopil, že celá západní "civilizace" je postavená na neustálém vyvolávání strachu a nenávisti z čehokoliv, kdykoliv a kýmkoliv, je minimálně cvok. Kdyby neměli Rusko, dříve Sovětský svaz, předtím Carské Rusko, tak by si je museli vymyslet!
    Mnohem větší nebezpečí lidem hrozilo vždycky už jen tím, že někomu něco upadlo na zem, třeba obligátní chleba namazaný máslem a pak ho nerozumně snědl, olízl (že vy jste to nikdy neudělali? LŽETE!). Tam je spektrum možného nebezpečí opravdu až neuvěřitelně široké a tady pak záleží také hodně na štěstí a VAŠÍ imunitě, čili zdravotním stavu. A teď si vymyslete ochranný prostředek proti olizování spadlých věcí na zem (což může proběhnout absolutně nevinně, když seberete cokoliv a pak se podrbete kolem úst, nosu).
    Co vymyslíte? NIC JINÉHO NEŽ SVĚRACÍ KAZAJKU A NÁHUBEK. A bude platit, že kdo nemá svěrací kazajku, nemůže skákat a kdo nemůže skákat není normální?
    Sprosté slovo jsem použil záměrně při plném vědomí a nejen v prvoplánovém smyslu. Z toho si každý může vybrat, co chce.

    OdpovědětSmazat
  18. Respirátory a roušky s hustotou vláken jako oka v drátěném plotě proti vosám... V Asii to je móda od poloviny minulého století.
    Jako byla plechová helma ve dvacátém století ochranou proti hroudám, ale proti vystřeleným střelám i pistolových nábojů byla neúčinná. Dnes se tvrdí "on ale ten virus je zabalen v kapénce jako kulka ve hroudě" a má jenom průraznost té hroudy... a to bude pravda, ALE ZA KOLIK MINUT SE TO MNOŽSTVÍ VODY ODPAŘÍ, HE?
    A nikdo se nepokouší řešit situaci lidí trpícími licními nemocemi, kteří roučku či tzv. "respirátor bez výdechových ventilů" prostě NEUDÝCHAJÍ proto, že trpí plicní nedostatečností i za normálních podmínek. Člověk s normální plicní kapacitou vdechuje zpod roušky cca 20% až 30% při vdechu i vzduch předtím vydechnutý - což je nepříjemné. Pro nemocné s malou kapacitou vydýchaný vzduch zabere nejméně 50% a člověk se začíná dusit! Tak mu nezbývá, než nastudovat literu zákona, aby splnil zakrytí nosu a ůst ale současně neomdlel, nebo nezemřel udušením.
    Ulejváci na vojně si pod lícnici plynové masky k usnadnění vdechu vkládali krabičku od zápalek (bez šuplíčku) i když maska měla oddělené vdechové a nýdechové ventily a odšroubovali i "chobot" od filtru...
    Nepřeji nikomu, aby musel vynalézat jako já... Poradím. Je třeba oddělit vdech a výdech - vzduch vdechovat nějakým principiálně šnorchlem... a pak nosem klidně fuňte =vydechujte) do zasmoleného hadru - roušky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vida, to mne nenapadlo, že nejlepší přípravu mají potápěči! A zavedeme znova výuku CO, proti hrozbě ruské vakcíny! :)

      Smazat
    2. 18:33
      Vždy se mezi myslícími lidmi považovalo za fakt, který není třeba extra zdůrazňovat, že viry nelétají jen tak ve vzduchu jako otrávené šípy, ale že jsou jimi kontaminované kapénky, které se šíří zejména z úst nakažených osob. Od toho se kupodivu odvozuje pojem "kapénková infekce". Je tudíž záhodno omezit možnosti přenosu infekcí i touto cestou. Roušky jsou vhodným prostředkem, používají je i lékaři při operacích apod. Že by jen tak pro legraci?
      Mimochodem, plechová vojenská helma proti střele z 10 metrů skutečně nepomohla, ale na delší vzdálenost při jiném než optimálním úhlu zásahu mohla velmi prospět, stejně jako ochrana před všemožným padajícím svinstvem. Různé speciální jednotky používají třeba neprůstřelné vesty. Samozřejmě je možné i tak dostat zásah na spoustě míst. Přesto je ale pro členy těchto jednotek určitě lepší vestu a další ochranné prvky na sobě mít, než vlítnout mezi ozbrojené kriminálníky jen tak v sandálech a tílku.

      Smazat
    3. 21.38 Nezapomínejte, že každá kapénka obsahuje jako hlavní matérii VODU látku, která mění skupenství. Z kapénky se voda odpaří nebo odsublimuje... a objem zůstatku je o řády menší... uvolní ho průvan takže byste musel mít zásobu LNĚNÝCH roušek, měnit je několikrát za den, denně prát, vyvářet, žehlit... jako tomu bylo v nemocnicích v době "předjednorázové".
      K helmám: Dnešní kevlarové mají vyšší odolnost než plechovky. Proti střelám v zákopové válce se požívaly pancéřové štítky zavěšované na tzv. "špunty" ale ukázalo se, že úder obvykle vojáka zabil, i když střela neprošla, protože krční páteř (a mícha) nevydržely - tak je vojáci PŘESTALI SAMI NOSIT JAKO ZBYTEČNOU ZÁTĚŽ...

      Smazat
    4. 23:26

      Jděte do koupelny, postavte se před zrcadlo a hlasitě se pozdravte. Zaměřte pozornost na kapičky na zrcadle rozprsknuté a čekejte, až se odpaří. Myslím že si u toho stihnete v klidu dát i kafe.
      Pak udělejte pokus č.2. Postavte se před zrcadlo, nasaďtě roušku a aby to nebylo tak jednotvárné, tak se třeba pochvalte za moudrost. Pak zkuste najít na zrcadle nějaké prskance a svěřte se, kolik jste jich napočítal.

      Aby střela zlomila vaz, to už musí mít řádnou kinetickou energii. Určitě větší než je taková, která neprojde milimetrovým plechem helmy. Rozumím-li správně vaší teorii, je zbytečné používat helmy nejen v armádě, ale i na pracovištích nebo na motorkách, protože silnější nárazy lámou vazy. Viděl jsem motocyklovou helmu po havárii, jejíž kus byl nárazem vylomený. Motocyklista přežil. Mohl byste ho zkusit přesvědčit, že ta helma pro něj byla nejen zbytečná, ale vlastně nebezpečná. O úspěchu však pochybuji, ani tím nárazem se z něj nestal debil.

      Smazat
    5. 9.14 Nechápete. K vaší teorii helem: Prostudujte si dobové materiály k První světové válce, kdy byl vzduch v zákopové válce "plněn" střepinami, zeminou (vč, hrud a kameniva), a běžné byly RÁZOVÉ VLNY blízkých výbuchů... což není zrovna to ořechvé při pádu z motorky. Ale pád z lešení bych vám bral. Váš pád, nebo pád něčeho na vás např.
      Já psal o např. přídavném pancéřování k stahlhelmě vz 1916 (M16)

      Smazat
    6. Já obdivuji úsilí a energii svých spoluobčanů na téma "roušky/bezroušky" a podtéma "nádech/výdech". Já se dobrovolně hlásím k rouškovým a žijí nadějí, že tak chráním okolí. O sebe se nebojím, protože mám permanentní epoxyrýmu a každý vir se na ni přilepí jako na mucholapku a končí s papírovým kapesníčkem ve WC. Navíc večer si dám tonikdžin a tak si desinfikuji ústní dutinu s antimalarikem. Proč z toho musí někdo dělat drama, stav ztráty svobody, stav sebe ohrožení nechápu. Nebudu tvrdit, že jsou roušky komfort, ale když nebudou vedra, tak mi nebudou vadit. Chce-li se někdo cítit otrokem, tak může s nimi, jako bez nich.

      Smazat
    7. 12:34

      To není moje teorie, já jsem helmy opravdu nevymyslel. I když neskromně si troufám věřit, že kdyby je nevymysleli již dávno(a opravdu hodně dávno) jiní, přišel bych časem také na výhodnost krýt v nebezpečných prostředích v první řadě hlavu, coby centrum smyslových orgánů a řízení tělesných funkcí.

      Smazat
  19. noviczech
    ...nedovedu si představit, že by katolická církev, když začal hon na čarodějnice, měla k dispozici internet a lidé mobily! To by bylo upáleno daleko víc lidí než několik desítek tisíc! Asi tady začalo něco, jako světový hon na "čarodějnice, co odmítají roušku a tedy poslušnost"! Kolik roků jsme měli alespoň jarní, později i podzimní chřipkové období? A bylo zajímavé, že přicházelo vždy se západním větrem. Teď tu máme virus, který i někde vzniknul, nikdo nejde a nedá TVŮRCE před soud, zjišťuje se, že ve východních zemích evropy téměř na tento virus nikdo nezemřel, ale spíše to vypadá, že je za tím politická manipulace, ale my budeme upalovat čarodějnice, protože to dělá celý svět, i když nejsou důkazy! Každá chřipka je špatná pro tělo, někdo se po ní zotavi snadno, jiný až za dva roky, jako má sestra. A někdo na ní umře i přes nemocniční péči, jako má matka, bylo jí 85 roků, bylo to před deseti léty. Roušky se nemusely nosit! Upalujme čarodějnice, dělá to celý demokratický svět, svět plný lží a podvodů! Jednou skončí i tato blbost a s ní i VYVOLÁVAČI různých virů, válek a zla! A třeba to nebude tak dlouho trvat!
    Zdravím, přeji zdraví a štěstí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je ta chyba, že tu nikdo nechce NA virus jen tak umírat. Ti mizerní a záludní, proradní komunisti to všechno zkazili! Teď aby v Americe a bůhví kde ještě ve spolupráci s nimi ty konkrétní prodejný děvky virologové vyvíjeli ten správný koronakanón.
      Ale na druhou stranu, víte kolik si teď virologové vydělají navíc?

      Smazat
  20. Mým rouškařům!!

    Podle roušek poznáte je, je to móda, je to zdravotnický podvod, je to politická hra, je to moderní symbol otroctví. Dobře vám tak gojové, kteří jste nečetli román PROTIZEM.
    Efektivita roušek:
    1) rozměrová - nosit i nanoroušku je stejné jako chránit dům před komáry plotovým drátěným pletivem v oknech (naučte se rozměry a řády mili, mikro, nano, piko, atto, femto).
    2) biologická - kovid 19 má nakažlivost cca 40% při přímém styku a smrtnost cca 0,05% z nakažených, navíc rychle mutuje a ztrácí tyto parametry
    3) zdravotnická - kovid 19 je považován za virovou nákazu z řady koronavirů, kdy epidemie je ze zákona při nákaze 2000/100000 obyvatel regionu a pandemie je 2500/100000 obyvatel regionu a celého okolí (stát a okolní státy).
    4) politická - kovid vás označí rouškou, omezí v pohybu a donutí sledovat ptákoviny (nařízení a vyhlášky) odporující ústavě, zákonům a deklaraci lidských práv. Chce po vás abyste jednali protiústavně, protiprávně, nelidsky a proti svým vlastním zájmům (tak poklekněte gojové a slibte jim vaše orgány a máte pokoj - otroci).
    5) sociální - chytře vymyšlená, nenosíš roušku tak šíříš nákazu (ty jsi vinen, ikdyž existují páníškové, kteří si kovid vymysleli, objednali, zaplatili a nechali rozšířit drony na zájmových územích). A pokud neodhalíte páníšky, tak se dočkáte distribuce kovid 2020, jehož nekažlivost bude 95% a smrtnost 33%, to bude jiné kafe již dávno nachystané (oni vás donutí připlazit se k primulovi a bilovi po kolenou a žebrat o možnost zaplatit 10000 doláčů za dávku kvázivakciny s čipem na vaše ovládnutí grátis). Fuj všem tupým gojům a ty admine maž, protože tě jinak vymaže slouha páníšků. Poslední bitva totiž již vzplála a páníškové zatím vítězí a hloupí gojové jim důvěrně pomáhají za babišovné (nesplatitelné ani vnuky) a nebo jsou posraní strachy v koutku.

    Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký, příšerně nasraný valašský staříček

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:23
      Vynikající👍👏

      Smazat
    2. 21:13 je všestranně studovaný vědátor s letitou praxí v oborech zdravotních, i politických. Jen k tomu jeho komentátorskému cvičení chybí odkazy na jeho ověřené studie, a oponenturu. Nomen omen, no neberte ho.

      Smazat
    3. Re (21:13):
      Ve svém příměru "komár vs pletivo" se mýlíte. Filtrační účinnost roušek na mikroskopické kapénky, které jsou nosičem pro částice viru, sice zdaleka není 100%, ale zdaleka není ani nulová. Ostatně o uspokojivé ochranné účinnosti roušek svědčí i to, že v jarní fázi té epidemické nákazy se ČR zařadila mezi země s nižší nemocností i proto, že lidé dbali nařízení epidemiologů, a roušky nosili. Zatímco v zemích, kde takové opatření i vládní úředníci bagatelizovali, vzrostla nemocnost do takové míry, ve které byly kapacity zdrav. zařízení přehlceny a lidé umírali proto, že jim už prostě nemohla být poskytována pomoc. A tak je uspali. V zemích CoVidových přeborníků po statisících ...
      Nevím, jestli by vám zamlouval takový scénář, ale pro příklad nemusíte chodit ani do USA či Brazílie, stačí mrknout na statistiky v zemích na západ od nás.
      ---
      Problém zn. CoVid-19 (a jeho mutace) lze smysluplně řešit vývojem a zavedením léku (léčiva) a stejně jako plošnou vakcinací. Nikoliv metodou plošného "promoření" populace, protože v takové alternativě nezaručíte masový přenos na její věkově starší (a ohroženou) část.
      Zvládnutí léčby a vakcinace je otázkou času. Do té doby než bude obojí dostupné za přijatelné peníze je (podle mého odlišného) názoru užitečnější, aby roušky byly i přes diskomfort ohleduplně nošeny.
      Přestože virová nákaza "hubí" převážně "neproduktivní lidské zdroje", jak starší lidi nazývá jakási Pekarová, je škoda každého zbytečně ztraceného člověka. Toho, který by jinak mohl být užitečný mj. i při výchově k lidství svých vnuků a vnuček ...

      Smazat
    4. Další expert na zdravotní!
      Dneska to všechno pro ty pomalejší chápající vysvětlí profesor Žaloudík a MUDr. Beran, ty dva další pomatení tam budou jen do počtu!

      Smazat
    5. Anonymovi 7:46!

      Všestranně studovaní vědátoři neexistují, to je pouze vámi nasazovaná volská hlava. Ono ani nejde o absolutní poznání (to bylo v 18. století prezentováno placatou zemí s argumenty, že pokud jsou australané protinožci, tak jim musí vytéci čaj z šálků), nýbrž o účel použití argumentů (téměř lhostejno zda pravdivých či lživých - kdo bude arbitrem?).
      No a naši odborníci na kovid se střetem zájmů na trh roušek musí držet basu s debilem gaťasem, jinak šorošek zaplatí někomu jinému (najatým vrahům) a místo stříbra dostanou poskoci korporátu olovo (jako vždycky - už by se mohli poučit).
      Františku! Poud jsou rouškou zadrženy kapénky a následuje výpar tekutin z roušky, proces je pouze zpomalen a rozprostřen na větší prostor a tudíž účinnější. Zdravotníkům korporátního protentokrátu, stejně tak klimavěštcům z ČT počasí, nevěřím ani opak jejich tvrzení - i ten je lživý.
      Ďuro Trulo

      Smazat
    6. Anonymovi 13:22!

      Souhlasím, že "Všestranně studovaní vědátoři neexistují", tak se Ďuro Trulo neponižujte, a nehrajte si na něho ani vy.

      Smazat
    7. 9:19
      Je přece notoricky známé, že mainstream si do pořadů nikdy nezve nikoho s nepohodlnými, nebo odlišnými názory. Důvěra je dávno ztracena.

      Smazat
    8. 9:19
      "Žaloudík ve shodě s Cikrtem prohlásil, že koronavirovou epidemii zvládneme. „Jak říkala Merkelová – ‚zvládneme to‘ – a zvládli to. Takže my to taky zvládneme,“ pravil Žaloudík s odkazem na slova německé kancléřky."
      Tak to je tedy "bezva" vyhlídka...

      Smazat
    9. 16:22
      Virus bude mutovat a bude tady ještě, až na Zemi člověk nebude, takže proto ta slova o zvládnutí 😃

      Smazat
    10. 17:50
      Jestli je to zvládnutí myšleno jak píšete, tak to urychlení stavu země bez lidí je cílem hodně perverzním.

      Smazat
    11. Souhlasím s panem Františkem, opozičníci stejně neargumentují fakty, ale jen teoretickými úvahami specialistů a mezi nimi je to 50:50.

      Smazat
  21. No řeším to tak, že nadechuji nezakrytým nosem a vydechuji do roušky. Zatím mě nikdo pro nezakrytý nos nebuzeroval.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Divil jsem se, že ještě nikoho nenapadlo nosit ve velkém takový čelní plexisklo či co, jako mají svářeči a v některých laboratořích. Musím se přiznat, že v jednom obchodě krátce po vypuknutí "tolerantní pandemie" jsem na to koukal a blesklo mi hlavou, že bych si mohl udělat srandu v práci. Odolal jsem. Až včera mě dostal autobusák.
      Tenhle konkrétní, stále se otráveně mračící, již po léta, co s ním jezdím, tak zásadně přebírá peníze spodem, to je nasypete mu to jako zrní, a vydává zpátky sypáním popelu do vaší dlaně. Evidentně se štítí všech lidí. Pokud nemá nějaký zvláštní pracovní systém, pak v průměru má "dovolenou" ročně přes dva měsíce. A zajímavé je, že vždycky si bere zásadně dovolenou na chřipkové období (dvanáctileté pozorování náhodného výzkumníka, jak se dnes ukázalo). Ostatní řidiči jsou asi méně schopní vyjednávači, protože je vídám furt. Tak tenhle řidič si pořídil právě takový štít.
      Málem jsem se rozesmál nahlas.
      Mezery všude kolem, no kdo viděl něco podobného, dokáže si to představit. A kdo zná skutečný přenos, pak ví i ten zbytek.
      Je to ale sranda, jezdit do práce a z práce s takovým klaunem. Ale možná mu křivdím, snad se jenom připravuje na nové povolání.

      Smazat
    2. 21:49 Pane Pradědo. Jistě nejste tak starý, abyste nerozuměl tomu, že vy svojí rouškou chráníte ty druhé a oni svojí rouškou zase vás. Takže když máte nezakrytý nos, tak vlastně nechráníte ty druhé, ale sám jste těmi ostatními chráněn. Takže? Vám se dobře dýchá a nic vám nehrozí. Je to bezohlednost. Od vás. Takových vykuků je dost. Znovu. Až budete na nějakém chirurgickém zákroku, doporučte lékařům, ať vás taky operují bez roušek, vždyť je to blbost, že? Nebo ať to vyřeší tak, že budou nadechovat nezakrytým nosem a vydechovat do roušky. Nemůže se přece NIC stát! A ještě lépe. Doporučte tuto svojí bezpečnou a pokrokovou metodu až bude na zákroku někdo, koho máte rád. Třeba vnouče. Co tomu říkáte? Pradědo. Tak si prosím tu roušku nasaďte pořádně. Nastává čas normálních chřipek a katarů horních cest dýchacích a nevěříte-li na Covid 19, tak se budeme chránit alespoň před těmito chorobami. A podzim a zima budou příjemnější. Děkuji vám za zamyšlení.

      Smazat
    3. Pane vyděrači 00:08!!

      Pěkně trolíte, přesně jak to páníškové vymysleli. Nakonec budou kamenováni a upalováni stupidním davem antirouškaři (měli byste začít autoritami jako MuDr. Žaloudík). Ti jsou přeci vinni rozšířením té mírné verze kovidu (v Číně řádila 20cítka a ve Wuhanu bylo cca 1000000 mrtvých). Skuteční tvůrci tohoto pekla na zemi se stanou vašimi páníšky a vy pro ně zabijete i vlastní vnuky (a ne kovidem, to by znehodnotilo orgány).

      Smazat
  22. Rouška funguje jako EGR ventil - člověk vdechuje zpět část vydechnutého CO2 a v důsledku toho dochází ke krevní acidóze.
    CO2 se v plicích rozkládá ve vodě a následně vstřebává do krve, kde zvyšuje kyselost s následkem krevní acidóza a poklesem pH krve.
    Tělo reaguje kompenzačními mechanismy na zvyšující se kyselost rozšiřováním tepen a uzavíráním méně důležitých krevních tras.
    A podobně jako rostliny nemohou prospívat bez CO2, daří se stejně lidem bez kyslíku. Podle Warburgova efektu vede nedostatek kyslíku k překyselení, které transformuje organismus na optimální prostředí pro parazity a infekce. Pokud tedy nosíte respirátor/roušku a již nebýváte vystaveni UV záření, protože se již neodvažujete chodit kvůli koronahysterii ven, zvyšujete si riziko vzniku onemocnění. ... Zatímco psychosomatické účinky strachu a stresu prokazatelně vedou k onemocnění, působí pohyb a sociální blízkost konstruktivně na zdraví. Vidíte, jak zrádná jsou takzvaná ochranná opatřené proti koronaviru? (roušky, karanténa a „sociální distanc“) ... tak buďte zodpovědní !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:40
      No těpéro. Chudáci operující chirurgové.
      A důsledku toho taky jejich pacienti na operačních stolech.

      Smazat
    2. 14:32
      A že jsou ty roušky kvůli něčemu jinému, než proti Covid, že je tam FUNGUJÍ KLIMATIZACE a tudíž se jim nepotí obličej ani brýle... atd, to jsi ty ynteligente?!

      Smazat
    3. Re (11:40):
      Zdravý lidský organismus zpravidla reaguje na sníženou hladinu kyslíku v krvi tak, že člověk spontánně dýchá hlouběji. Nikoliv jen povrchově.
      Tím přirozeně kompenzuje působení oxidu uhličitého přítomného ve zvětšeném, tzv. mrtvém, prostoru (objemu) dýchacích cest. Pro samotné dýchání stejně tak v podstatě působí i "nefunkční" prostor nosohltanu, průdušek ...
      ---
      Ještě by tak bylo dobré i objasnit, na co se v krvi rozkládá ten oxid uhličitý? :-)
      Když on se ve skutečnosti jen rozpouští, aby s vodou utvořil kyselinu uhličitou.
      ---
      Acidóza organismu není zdaleka způsobována jen přebytkem CO2 v krvi. Je to mnohem komplexnější úkaz. Dobře jej vnímáte po dlouhodobé či značné fyz. zátěži, při které můžete dýchat i jako ta lokomotiva.

      Smazat
    4. 16:21
      V roušce se dá relativně bezpečně sedět max. hodinu, jestli máte potřebu ničit si zdraví, tak hurá do toho, ostatní nenuťte!

      Smazat
    5. Re (17:49):
      Nenutím, spíš nabádám k ohleduplnosti. Je v tom jemný rozdíl.
      A také jsem se snažil pisateli (ad 11:40) ukázat na nepřesnosti v jeho disk. příspěvku.

      Smazat
    6. 15:48
      Brýle, pocení...tak to je zase nová informace, která ještě nezazněla, experte. Ale bezohlední gerojové tvého ražení tvrdí, že fungující klimatizace viry naopak rozšiřuje, a je tím pádem taky nebezpečná. A té potvoře je jedno, jestli jde viry, nebo koronaviry.

      Smazat
    7. Františku nedejte se, i kdyby roušky měli jen 10 % úspěchu, tak stojí za to.

      Smazat
    8. Politická groteska pokračuje.
      Už jsou zase trnem v oku sady papírovÿch jednorázových roušek, dar důchodcům. Protože je na poště přebalovali, tak jsou prý kontaminovány. Uklidním vyděšené důchodce, rouška je neživÿ materiál a corvir na ni nepřežije 2 - 3 dny, tak pro jistotu si je hned nenasadíte a necháte je uležet aspoñ pár dnů pak se vám nic nestane. Opět jste se stali záminkou pro politické tanyny. Totéž se týká 5000 Kč, pro které si zrovna dobře placení poslanci nechají vrtat koleno. Záminka se tež vycucá z kolene, prý se tak kupují vaše hlasy u voleb. Větší hovadinu snad nelze vymyslet. Protože rozhodne věk a jeho riziko z nákazy, volit půjde jen pár důchodců. Tak milá opozice, dej do placu něco lepšího, něco jako luxusní přejídání obézních důchodců a pod. Že naše důchody jsou na 9.místě od konce v Evropě a 60tisíc důchodců je v exekuci určitě víte.

      Smazat
  23. Mnohem větší vypovídací hodnotu bude mít Bělorusko. Proč?
    1) Neudělali tam vůbec žádná opatření proti šíření C19. Prostě žádná, takže můžeme sledovat, jak se virus přirozeně šíří.

    2) Pokud by jim tam kolabovalo zdravotnictví a lidé umírali po stovkách, tak by to použila dnešní pro-majdanovská propaganda jako neúspěch diktátora!!!

    3) Lukašenko se tak shlédl ve vlastní velikosti, že zcela odmítá jakékoliv vnější řízení, byť nechápe že mu do teď bylo pouze umožněno vládnout, protože s takovým šaškem mohli již dávno skoncovat, pokud by jej nepotřebovali proti Rusku. On s politiky ostatních zemí tu hru prostě nehrál. A právě proto můžeme v jeho zemi vidět mnohem reálnější pohled na danou nemoc, než kdekoliv jinde.

    U nich se nepřipočítávali k mrtvým lidé co zemřeli s covidem 19, ale opravdu na něj. U nich se nefalšovaly statistiky ani směrem nahoru a ani dolů, protože nic z toho nebylo a není v jeho zájmu.
    https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/belorusko-neprijalo-zadna-opatreni-a-ted-chysta-i-vojenskou-prehlidku-40322726?fbclid=IwAR0y1nn68pJd1IrDOPT-Q3QoqcmAlOZWdPyrW6CikqGVPwXh_YThRNBBUaw

    OdpovědětSmazat
  24. 0;08
    Ten zrzavej plavajzník má ROUŠKU NASAZENOU PŘEDPISOVĚ, viď ty rouškomile!!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:06 Tykali si soudruzi, odboráři a lidoví milicionáři, tak kterej vy jste ?

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.