Reklama

čtvrtek 3. září 2020

Turecko se alespoň verbálně posouvá z pozice „váženého spojence“ do pozice potížisty


Ivan David
 

3. 9. 2020

 Thomas Gutschker píše ve Frankfurter Allgemeine o možnosti uvalení sankcí na Turecko, což byla věc před rokem ještě zcela nemyslitelná, i když zdůrazňuje, že formulace představitelů EU jsou přeopatrné: „Když Josep Borrell na konci minulého týdne představil své myšlenky na nové sankce proti Turecku, jeho neklid byl jasně hmatatelný. Nejprve zahraniční zástupce EU uvedl, že jeho hlavní úkol považuje za „vytvoření prostoru pro dialog“. Poté krátce zmínil, že postupy, které EU používá ohledně účtů a zákazů cestování do EU kvůli těžbě plynu na Kypru, by měly být podle přání ministrů zahraničí „urychleny“. Na závěr suchá věta: „Souhlasíme s tím, že pokud nebude dosaženo pokroku v jednání s Tureckem, mohli bychom vypracovat seznam dalších omezujících opatření, která by mohla projednat Evropská rada ve dnech 24. – 25 září. Dvakrát „mohli bychom“- opatrněji to už patrně formulovat nešlo,“ dodává Gutschker.


Ve skutečnosti jsou v Evropě pouze dva zastánci „tvrdé linie“ proti Turecku – což jsou Rakousko a Francie. Rakousko požaduje ukončení přístupových rozhovorů pro vstup do EU. Francouzský prezident Emmanuel Macron včera učinil poměrně zásadní prohlášení, v němž volá po vytvoření „Pax Mediterranea“, který by umožnil čerpání zdrojů ropy a plynu ve Středozemním moři tak, aby došlo ke spravedlivému rozdělení zdrojů a žádná země si nic nevynucovala násilím. Výslovně zmínil Turecko a jeho „imperiální choutky.“ 


Sankce proti Turecku by prý možná podpořily i Česká republika (sic!) a Nizozemsko.
Ostatní země v čele s Německem jsou pro zachování dialogu, protože izolovaný Erdogan by se prý mohl takzvaně „utrhnout ze řetězu“ a stupňovat eskalaci. Tento argument, tzv. „handeln und ändern“, čímž se myslí demokratizace Turecka pomocí vlídného zacházení a obchodu, slýchám v pravidelných intervalech vždycky, když Turecko provede něco obzvlášť odporného, za což by každá jiná země, nečlen NATO, obdržela sankce, ze kterých by se nevzpamatovala. Poprvé jsem to zaznamenal u německých vládních politiků v době agrese Turecka do Afrínu. Od té doby se „sultán“ utrhl ze řetězu několikrát, vždycky to znamenalo obrovské utrpení napadených, ale zdá se, že tato taktika se německým zbrojovkám a dalším firmám natolik vyplácí, že v dohledné době ke změně určitě nedojde. Na účinné sankce proti Turecku, na kterých by se EU dohodla, tedy nevěřím. Ani v září ani jindy. Několikrát jsem je na plénu Evropského parlamentu navrhoval a vždy byly zamítnuty s tím, že Turecko je důležitý obchodní partner EU.


Ostatně, jak píše web Greek City Times, „jen za posledních šest let, v letech 2014 až 2020, činila podpora Turecku ze strany EU přibližně 740 milionů EUR ročně, v celkové výši 4,5 miliardy EUR, celkově 9,3 miliard EUR od roku 2007. Jedná se o problém, který je nadčasový a data jsou nehorázná, protože jsou poskytována státu, který otevřeně ohrožuje EU na jejích jižních hranicích. Podíváte-li se na webovou stránku Evropské investiční banky, uvidíte, že Turecku byly poskytovány finanční prostředky už od roku 1965. Ve skutečnosti banka po celou dobu financovala 261 rozvojových projektů částkou 30 až 43 miliard eur v řadě odvětví. A zatímco Turecko pozvedá svůj hlas v Egejském moři, komisař EU pro sousedství a rozšíření Olivér Várhelyi oznámil, že Turecko nejen že stále kandiduje (na žádost tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdoğana), ale je také zahrnuto do předvstupní pomoci v rámci víceletého Fiskálního rámce na období 2021–2027, schváleném dne 21. července.“


My tedy budeme jednat s Erdoganem v rukavičkách, on bude nadále používat boxery. Nejen v Egejském moři. Al-Masdar píše o 500 syrských džihádistech, kteří byli vysláni do Ázerbajdžánu: „Několik kanálů Telegram channels uvádí, že do Ázerbájdžánu bylo vysláno asi 500 žoldáků podporovaných Tureckem, dříve umístěných v Sýrii. Konkrétně jsou to džihádisté divize sultána Murada, známé obzvláště odpornými zločiny proti civilistům, a tzv. Svobodné syrské armády. Zdroje Nezavisimaya Gazeta poznamenávají, že tyto informace čekají na potvrzení, je však pravděpodobné, že budou pravé. V hlavním městě Ázerbajdžánu Baku proběhly demonstrace, jejichž účastníci vyzvali Turecko, aby „zachránilo Ázerbájdžán před Armény a Rusy“. 


Telman Abilov, který stojí v čele ázerbájdžánské organizace „Vojenští právníci“, si myslí, že eskalace napětí na hranicích s Arménií může souviset s přepravou plynu. K eskalaci došlo hned poté, co Turecko snížilo nákup ruského plynu na minimum. Ankara zároveň diverzifikovala své zdroje energie, konkrétně nákupem ázerbájdžánského plynu.“, cituje Abilova libanonská agentura Al-Masdar. Dodávám jen, že nepokoje na Kavkaze jsou zcela součástí Erdoganova plánu na vytvoření Novoosmanské říše. Jak si s tím poradí Rusové, uvidíme.


Erdogan musí udržovat zemi v neustálém vojenském stavu. Nejedná se o nic menšího, než o jeho nesesaditelnost z čela země. Bude tedy nadále hrát svou ruletu s Evropskou unií, Sýrií, Libyí, Irákem, Řeckem i Ruskem. Je to pořádná jízda na tygru a budoucnost ukáže, jak dlouho se Recep Erdogan udrží v sedle.

27 komentářů :

  1. No jo liberální slaboši u skopčáků nechtějí problém řešit a takové nuly touží vládnout celé Evropě.

    OdpovědětSmazat
  2. Sundejme si růžové brýle. David Bohbot o spolužákovi utýraném islamisty, Francii a Německu. A kandiduje do Senátu, aby to nenastalo i tady

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Sundejme-si-ruzove-bryle-David-Bohbot-o-spoluzakovi-utyranem-islamisty-Francii-a-Nemecku-A-kandiduje-do-Senatu-aby-to-nenastalo-i-tady-635640

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. unknown 10.42 - jste u PC nejaktivnější klávesnicový klepač. Takže - já žádné brýle nemám, zatím je nepotřebuji, ale to, o čem je článek, s žádným utýraným Bohbotovi nesouvisí. Strčte si už tu osobní nenávist k "islamistům" za klobouk, používáte ji skoro pod všemi články. "Islamisté"nejsou svatí, ale Čecháčci taky ne,ani unknownové. ( Neznámý? -proč, na diskuzích jste nejznámější) Musí jít o nějaké vaše osobní duchy - měl byste vyhledat lékaře.

      Smazat
    2. Musím vás, anonyme 11:17 opravit. Islamisté na rozdíl od ostatních vyznavačů islámu, jsou nebezpeční fanatičtí fašisté, kteří ve jménu svého boha chtějí ovládnout celou planetu. Nenávist k Islamistům je nenávistí k nenávistným krutým netolerantním násilníkům. Taková nenávist je v pořádku u všech civilizovaných lidí.

      Smazat
    3. 11:17 Já už sem příspěvek k, článku napsal a budu to sem dávat. NR je pro nás takže víš co si můžeš liberálně nemocný hlupáku. Informace jsou pro vás nebezpečné že sedmilháři. O Čechy se neotírej ty rádoby evropský občane. Jsem unknown aby mě nějaká pyjátská špína nemohla nabonzovat a uplést mě prokurátora. Vůbec na mě nemluv mám vás plné zuby.

      Podívejte se na tu ježibabu opět lže.

      Merkelová: Navalnyj se stal obětí trestného činu, snažili ho umlčet. Von der Leyenová: Je to zbabělý čin

      https://cz.sputniknews.com/svet/2020090212464314-merkelova-navalnyj-se-stal-obeti-trestneho-cinu-snazili-ho-umlcet/

      Smazat
    4. Tak hloupý blábol jsem už dlouho nečetl anonyme 11.42 - jak jste na to přišel? Mnohem více lidí v historii odpravili kvůli majetku katolíci - za tím islám jenom pokulhává, nikde jsem neslyšel ani nečetl, že by chtěl kdokoliv ve jménu boha ovládnout celou planetu díky tomu, že je islámec, ale pravda je, že USA už dlouho ovládá celou planetu proto, že jsou to omezenci, hrdlořezové, desperáti, potomci kurev a zločinců,chamtivci, nenažranci, drzouni, žárlí a závidí vyspělému světu vyspělost, historii, stavby,hrady, zámky, - oni nemají nic z toho. Kopou do světa jako rozmazlený parchant do báboviček na písečku. Tisknou si hromady peněz na tiskárnách, a myslí si, že si celý svět buď koupí, nebo prostě podrobí násilím. Tak získávali pozemky a majetky. A se žádným náboženstvím to nesouvisí -America first - tak nechte islám islámem a přestaňte žvanit. Kdyby se o tom přestalo žvanit, začal by být ve světě klid. Jak je možné, že ještě ani osmnácté století o islámu nežvanilo? To tehdy ještě neexistoval? A na křížové výpravy drancovat islámské země jezdil -kdo? Nazdar!

      Smazat
    5. 16:47
      Heim ins Afrika ty obhájče muslimoODPADU!!!!!!
      Každej islamista by měl být bez váhání obsloužen v prázdným prasečáku dávkou z AK47 a BYL BY KONEČNĚ KLID!!!!!!

      Smazat
    6. 16:47
      Jistě. A Muslim přišel s mírovou ratolestí k vám do mozku! Pak, abyste věděl, pak v USA je také velice silná, jak se tam říká, lobby Muslimů, kteří přispívají velkými částkami všem politikům především na volební kampaně, co nejsou vyloženě proti nim. Náš severozápadní soused za chvíli prohlásí, stejně jako Francie, za státní náboženství Islám a zákony budou podle práva Šária. Nemluvě o dalších zemích, včetně Británie. Navíc ti vaši Muslimové právě dodávali otroky bílým otrokářům pro využití v Americe!! Ano, to oni ve skutečnosti lovili ty otroky!! To byste si měl uvědomit!! Křížové výpravy byly původně pro záchranu tamějších křesťanů. Nebyla to jen tak pouhou náhodou přece biblická místa?
      Muhammad, když byl v Mekce, hlásal Korán skutečně mírovou cestou, jako všichni ostatní. Odešel s malou hrstkou přívrženců do Mediny, kde se začal věnovat šíření Koránu ohněm a mečem. Když umíral, celý Arabský poloostrov, "dobrovolně" podle vás, vyznával Alláha! A jeho život byl sepsán jako život jediného pravého Alláhova Proroka, podle jehož vzoru se MUSÍ muslim řídit. Vždyť od těch dob je Islám v celku pro ně dokonalý! A nemůžete na něm nic změnit, protože by pak už nebyl dokonalý!
      Raději si to pořádně nastudujte, ale nesmíte věřit všemu, co vám Bakala a spol. nebo u vás na BIS předhodí! Jinak působíte trapně a "skutečně liberálně", "Vystrčile".
      Doporučuji vám najít si mapu šíření islámu:
      https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Im0IisZ77QI&feature=emb_logo
      V této přednášce je vysvětleno i jakým způsobem se šířil.

      Smazat
    7. Anonymní 16:47 Těmi "islámskými" zeměmi, které jezdili křesťani drancovat, máte zajisté na mysli ty původní křesťanské země na Blízkém východě, kde se křesťanství před dvěma tisíci let zrodilo a které muslimové o stovky let později obsadili a zotročili?
      Těmi hodnými "islámci", kteří v zabíjení "pokulhávají za katolíky" máte zajisté na mysli ty stejné muslimy, kteří rozvrátili a dobyli Byzantskou říši s Konstantinopolí, přes Pyrenejský poloostrov se probili až do Francie (než jim Karel Martell u Tours zatnul tipec), Evropu zpustošili až k Vidni a všude za nimi zůstávaly hromady mrtvol napíchnutých na kůly s uřezanými hlavami?
      Jóó, tak to jo, tihle muslimové, nebo jak píšete srandovně "islámci", jsou fakt úplní beránci. ;-)

      Smazat
    8. Některým našim tatíkům a strejcům, kteří už nemusí do práce, a dřepí od rána do večera u počítačů, už z těch muslimů hráblo. Islám - blé blé blé - abyste se nepodělali. Vy určitě neúpíte pod jhem nějakého našeho exekutorského zkurvysyna - a ani jeden není islámec. Vy diskuzní Alibabové.

      Smazat
    9. 21:57
      No aspoň spíte v klidu a pokojně. A je dobře, že se vyjadřuje i zástupce Mináře a spol. Bez toho bychom neusnuli.¨
      Poslechněte si tu přednášku. Mluví Američan. Ze země vašich guru. Mluví vědec. Pardon, já zapomněl, vy nevíte co je to Vědec. To je ten, kdo hledá a dává do souvislostí pouhá fakta. A ne vaše falešné pocity bezpečí.
      Vysmívejte se, dokud můžete, řekl mi děda, když jsme jednou dali ve fotbalu super soupeři světové třídy gól a vedli, asi tak šest sedm minut. Pak z toho byl debakl. Jen si nepamatuji, jestli to byla reprezentace či klubová soutěž.

      Smazat
    10. 16:47
      O Islámu se v Evropě mluvilo v každém století jeho existence. Muselo. A prakticky všude. Totiž ono se pořád válčilo. A jestli jste si nevšiml, pak Turek nejen že došel k Vídni, kde naši předkové výrazně pomohli zachránit Evropu před Islamizací, ale on Turek, neustále chodil po Balkánu a tak podobně. Ve Španělsku se tvrdě bojovalo a jen za cenu velkých ztrát, křesťané odtamtud Muslimy vyhnali. Ostatně krátce před odplutím Kolumba na západ, do Indie.

      Smazat
  3. To je nejlepší vtip poslední doby. Všichni přeci ví, že proti Turecku žádné sankce nezavedou. Stejně jako na začátku druhé světové války nebombardovali zápalnými pumami německé lesy, s tím, že jde o soukromý majetek.

    OdpovědětSmazat
  4. 12:27
    Rus by je srovnal, ale demošpíny🤮🤮🤮🤮 z Anglie mu v tom zabránili.... k naší velké škodě!!!!!

    OdpovědětSmazat
  5. https://www.eurabia.cz/Articles/44147-recko-a-italie-spojuji-sily-proti-turecku.aspx
    https://megazpravy.cz/turecko-verejne-deklaruje-snahu-vojensky-obsadit-kypr-recko-bulharsko-a-dalsi-zeme/

    OdpovědětSmazat
  6. S jinověrci je třeba jednat diplomaticky a ne se s nimi paktovat.

    OdpovědětSmazat
  7. Takže - když to shrnu a podtrhnu - proč se ve světě pořád žvaní o"míru", když ve skutečnosti si nikdo žádný "mír" nepřeje? Neustále budou mediálním kompostem vyživovány tyhle mentální štvanice.." toto náboženství je špatné a nenávistné -toto je správné a plné lásky"... ale pere se statečně taky a zabíjí pořád.On si každý ke své nenávisti a touze po zabíjení vždycky asi nějaký ten důvod najde. A nejvíc nenávisti a přitroublých blábolů o "islámu" jsem zaznamenal v generaci sedmdesátníků - nikdy ne u lidí třicetiletých - a něco kolem. Tam kdybych chtěl žvanit o islámu a víře, a tak, řekli by mi, abych jim s tím vlezl na záda, a nekazil jim zábavu. Z lidí dřepících u PC nikdo dobrou náladu mít prostě nechce! Jenom žvásty o zabíjení, nenávistné, plné zlostného sajrajtu. Ptám se - proč? Co je to kurva za divnou generaci? To z nich udělala léta po válce? Osmačtyřicátej? Osmašedesátej? Devadesátej? Nebo něco jiného? Vždyť tohle už je diagnoza. Člověk si otevře web a diskuze - a celej den je v háji. Jen nenávist, a furt se jenom někdo nípe v jakési minulosti.A co takhle budoucnost? Asi nezájem - po diskuzní generaci bude potopa?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jděte se bodnout. Sám popisujete jak se chováte a přehazujete to na druhé. Vzorňáku!
      Vždyť vás nikdo nenutí za prvé vůbec lézt někam kamkoliv na internet a za druhé si tak nemusíte kazit vaši náladu.
      Přitroublé názory o Islámu to nejsou.
      A za třetí nesnažte se pořád zavírat diskusi, jako že váš názor zvítězil, jste naopak se svou falešnou tolerancí TRAPNÝ A SMĚŠNÝ. Protože to svědčí o tom, že vy se kolem sebe ve skutečnosti nedíváte. A hlavně nepřemýšlíte.

      Smazat
    2. 12:47
      Ale na to, že nemáš rád diskuze, jsi napsal docela dlouhej komentář. ;-)
      Že by nějaké schizma? :-D

      Smazat
    3. Neuhádli jste to ani jeden - strejdo 14.45 a shizmatickej strejdo Kubrte 15.07 - já naopak diskuze přímo miluju, proto taky často pláču nad těma kravinama. Vždycky to otevřu natěšenej, že třeba zrovna dnes, zrovna teď a tady bude něco hezkého, radostného, pozitivního, něco pro budoucnost a naději, ale ne a ne a ne. Pořád to samé. Války, nenávist, tamti s tamtěma, tihle proti tamtěm, tamti mají šanci a tihle určitě ne... a samí mrtví prt ví. Tak se vždycky rozpláču a rozteskním po starých dobrých časech, kdy se ještě lidi naživo někde bavili mezi sebou, a nedřepěli doma u počítačů. Kdo asi složil tu písničku ..."bejvávalo, bejvávalo, bejvávalo dobře"...? Tak takhle je to se mnou.Čus strejdové.

      Smazat
    4. 17;40
      Copak, proč neotravuješ jedovatý plazy, ale nás????
      No jo, s tebou nechce nikdo mluvit, kamarádi nejsou a nebudou.... 🤓

      Smazat
    5. Pecka anonyme 19.24 - správná otázka. Jedovatí plazi jsou proti vám vořezávátka. Takovým množstvím jedu, kolik ho máte v sobě a denně ho prskáte do klávesnice, žádnej plaz nedisponuje. Máš pravdu - i když kámošů mám fůru, ale pochopení pro válčení a pro kecy o islámu zkrátka nemají. Jsou podněkud mladší ročníky,a kdybych začal do nich někde hučet o islámu, vynesli by mně ven v zubech. Takže - když si chci přečíst něco správně nenávistnýho, zabrousím na diskuze -a ještě nikdy jsem se nezklamal.

      Smazat
    6. 22;20
      Pak už jedině sepsat paměti s partou herpetologů, ty vědí, jak člověka NEotrávit 🤣

      Smazat
    7. 12:47 vy se, analytiku amatére, trapně opakujete. Okolo třicátníci nemají mnoho času na bušení do klávesnic a kdyby, kolik mají životních zkušeností?
      Okolo sedmdesátníci mají životní zkušenost i nějaký ten čas s tím se vyrovnat. Kde berete tu drzost nutit je, bez korektních argumentů, aby byli optimisty? Bojíte se reality?

      Smazat
  8. „Několikrát jsem je na plénu Evropského parlamentu navrhoval a vždy byly zamítnuty s tím, že Turecko je důležitý obchodní partner EU.“

    Pane europoslanče, bojujete dobře, ale nenechte se odbýt. Vždyť ta podpora Turecka musí jít proti „evropským hodnotám“. Tak jim to omázněte, není přeci nic důležitějšího. P.K.

    OdpovědětSmazat
  9. na našem zaručeně pravdomluvném Seznamu jsem se dočetl, že Merklice chce potrestat RF tím, že nebude odebírat plyn z Nort Sr. Asi spoléhá na Turka, že jim bude dodávat plyn ukradený Řekům a Libanoncům.
    Václav

    OdpovědětSmazat
  10. V každém státu který je opravdu řízen a spravován inteligentními lidmi je možné soužití všech i názorově rozdílných skupin. Jenom je nutné dodržovat pravidlo, že názor jednoho nemůže mít větší podporu než názor druhého. Prostě všichni mají stejná práva a hlavně povinnosti. A základní povinností je dodržovat i práva ostatních.
    Václav

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.