Reklama

sobota 3. října 2020

Azerbajdžánská armáda střílí rakety na nemocnici a EU uvaluje sankce na Bělorusko

Ivan David
3. 10. 2020

Staré přísloví praví, že „koho chce pán Bůh potrestat, toho raní slepotou“. Evropská komise a premiéři členských zemí EU předvádí názorně, co to je slepota v mezinárodních vztazích. Včera nad ránem se slavnostně shodli o uvalení sankcí na Bělorusko. Za ztlučení demonstrantů a údajné zfalšování voleb. V době, kdy premiéři – a mezi nimi i předseda české vlády Andrej Babiš (ANO) – podepisovali závěry Evropské rady, azerbajdžánští vojáci z velkorážních děl a raketometů ostřelovali civilisty v hlavním městě Náhorního Karabachu Stěpankertu.

Už to je podle mezinárodního práva válečným zločinem. Ženevské úmluvy o pravidlech vedení války zakazují bombardování civilistů a střelbu z těžkých zbraní na města bez rozlišení vojenských a civilních cílů. „Vrcholný kousek“ se azerbajdžánským válečným zločincům „povedl“ včera večer. Velkou řízenou raketou střelili do nemocnice řádně označené symbolem červeného kříže (na obrázku můžete vidět její podobu před zahájením azerbajdžánské agerese). Na místě zemřel neznámý počet lidí. Řada z nich je ještě pod troskami budovy. Stovky raněných byly evakuovány k ošetření do provizorního zdravotnického zařízení..

Karabašské hlavní město je pod palbou z těžkých zbraní Azerbajdžánců již třetí den. Podle zpráv českých reportérek Markéty Kutilové a Lenky Klicperové přímo z místa je většina útoků vedena proti civilním cílům. Útoky ze vzduchu provádí i bezpilotní drony, které Azerbajdžánu dodaly Turecko a Izrael.

Azerbajdžánská armáda nezapře rukopis tureckých vojenských poradců, kteří válku proti Náhornímu Karabachu a Arménii v zemi připravovali od léta. Turecká armáda před 2 lety ostřelovala nemocnice v kurdské provincii Afrín a loni v kurdské oblasti Rojava, které se obě nachází na severu Sýrie. Stejnou taktiku uplatňují v Libyi Tureckem placení islamističtí žoldáci z vlády národní shody GNA.

Přímo na jednání Evropské rady přinesl francouzský prezident Emmanuel Macron zprávu francouzské tajné služby DGSE, která potvrdila, že turecká armáda dopravila přímo na frontu do Azerbajdžánu více než 2 tisíce syrských džihádistů. Podle informací francouzské tajné služby jsou další tisíce džihádistů na cestě do Azerbajdžánu z Libye. Jejich dopravu zajišťují lodi tureckého vojenského námořnictva. Turecká armáda je přezbrojuje a doplňuje jejich vybavení.

Ani zprávy o vraždění arménských civilistů těžkými zbraněmi ani zpráva o účasti džihádistů podporovaných Tureckem na těchto válečných zločinech však nepřiměla Evropskou radu k ničemu víc, než aby „vyslovili znepokojení“. Páni premiéři, Evropská komise a vysoký představitel EU pro zahraniční bezpečnostní politiku prý budou přemýšlet jak „podpořit snahu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) o ukončení války v Náhorním Karabachu.

Před dvěma lety takto „zvažovali“ po celou dobu, kdy turecká armáda spolu s divizemi džihádistů dobývala Afrín. Douvažovali se ke konci válečné operace, která skončila tureckým dobytím Afrinu. Následovaným vyhnáním 150 tisíc Kurdů z jejich domovů. A povražděním tisíců z nich, kteří odejít nechtěli. To samé se opakovalo ve větším měřítku loni na podzim v severní Sýrii/Rojavě. Také ostřelování nemocnic v několika městech, která Turci a jejich spřátelení hrdlořezové nakonec obsadili, i té poslední ve městě Tal Tamer. Stejně jako tehdy i nyní se Evropská rada „nerozhoupala“ k jedinému smysluplnému činu, kterými by bylo uvalení embarga u na útočníky.

Na Náhorní Karabach útočí dva agresoři. Kromě azerbajdžánské armády na arménské civilisty útočí i vojáci pravidelné turecké armády. Spolu s islamisty, které na místo jako žoldnéře dopravila turecká armáda. Jde o ostřílené válečné zločince nejhoršího ražení. Tuto válku by mohly když ne rychle zastavit – o čemž jsem přesvědčen – tak minimálně výrazně utlumit důrazné sankce uvalené na Azerbajdžán a hlavně na Turecko, které je podněcovatelem této války. Pokud by se EU odhodlala k okamžitému zastavení všech obchodních styků s Tureckem a Azerbajdžánem – včetně zákazu plateb do těchto zemí, útočníkům by rychle došly peníze, které jsou pro vedení války velmi důležité.

Evropská rada se však neodhodlala ani k uvalení aspoň nějakých sankcí na Turecko za opakované napadaní dvou členských zemí EU – Řecka a Kypru. Jediné, co kancléřka v současné době EU předsedajícího Německa připustila, je výhrůžka možným budoucím uvalením sankcí, pokud by turecké lodi nepřestaly nezákonně vrtat u Kypru a řeckých ostrovů. Snad prý někdy příště. Jenže příště to Německo opět může - a s velkou pravděpodobností bude - vetovat. Podle prohlášení kancléřky Merkelové si EU nemůže dovolit na Turecko uvalit sankce, protože je to důležitý partner v NATO. Jako kdyby jím Řecko nebylo také.

Jediný na koho si páni premiéři na Evropské radě troufli, je počtem obyvatel malé Bělorusko. Na tuto zemi budou ministři zahraničí uvalovat sankce, i když běloruská armáda na žádnou zemi neútočí, neostřeluje nemocnice ani civilisty v nevojenských objektech z těžkých zbraní. Jen v této zemi volby dopadly jinak, než si přeje Brusel.

Proti válečným agresorům není dovoleno nic podnikat ani poslancům Evropského parlamentu. Včera večer nám přišel revidovaný návrh programu jednání pléna EP na příští týden. O válce v Náhorním Karabachu nám sice bude dovoleno mluvit. Nikoli však hlasovat. Vedení EP rozhodlo, že jednání bude bez rezoluce. Spolu s kolegy z frakce Identita a demokracie (ID), v níž působí i čeští europoslanci zvolení za SPD, jsem dva dny připravoval návrh rezoluce o zákazu vývozu zbraní a válečného materiálu do Azerbajdžánu a o uvalení ekonomických sankcí na Turecko. Včera večer nám bylo vedením EP oznámeno, že si ji můžeme schovat „někdy na příště“.

71 komentářů :

  1. Hned je vidět, jak to EU s Běloruskem zamýšlela.

    Je to pokus o ovládnutí větších území.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Rusko má v Arménsku svoju vojenskú základňu.Je tam na parádu..??Domnieval som sa,že genocída Arménov Turkami v minulom storočí bola jednym z dôvodov na vznik tejto Ruskej základne aby sa zamedzilo Tureckým avantúram v budúcnosti.

      Smazat
    2. Immer langsam mit der Ruhe. Putin se nenechá uspěchat k urychleným závěrům. Ten ví, jak využít situace.

      Tak jako ti předešlí, (Sakašvili, Ukrajinci, Navalny, Bělarus) sami se picli do nohy, Putin nakonec z jejich blbosti si získá něco pro sebe (pro Rusko).

      Smazat
    3. To je zajímavé. Zase vypukla válka u jednoho velkého producenta ropy a plynu. Turek od okurek se hned zapojil a bije se v prsa, jaký je bojovník. Ono to ale vypadá, že se nechal vehnat do dalšího dobrodružství, na které dojede. Ještě neví, že strká hlavu do oprátky. Světu ale jeho konec bude šuma-fuk.

      Smazat
    4. 14:55 správně. Rusko má základnu. Platí za ní. Jenže ruští vojáci tam nejsou na to, aby bojovali za zájmy Arménie nýbrž Ruska.

      Smazat
    5. 19:54
      Rusové za základnu neplatí a mohou tam být do roku 2047, pokud Arménie nebo její našeptávači nerozhodnou jinak.

      Smazat
    6. Rusové tam jsou na ochranu Arménie ale ne na ochranu Karabachu.

      Smazat
  2. Smutné povídání. Zatímco zabíjení a mrzačení lidí ve Francii nebo Španělsku je projevem vyspělé demokracie, odmítnutí vybrané kandidátky EU běloruskými voliči je odsuzováno a dokonce i trestáno. A vedle toho válečné zločiny Azerů s podporou Turecka. Opravdu smutné. Nedá mi to, abych se nezmínil o roli Ruska. Arménie si v nedávné době zvolila novou vládu s premiérem Pašinjanem, který se dlouhodobě profiloval jako proevropský politik. I když nezvolil ukrajinskou cestu trhání vztahů s Ruskem na cáry, rozhodně to není proruský politik. Mám obavu, že Rusko dnes nechává Arménii trochu na holičkách a jako by říkalo - máte, co jste chtěli, ať vám pomůžou Evropané. Nic zatím nenasvědčuje, že by Arménii chtělo Rusko nějak výrazně pomáhat. A i když se nepovažuji za experta na Arménii nebo mezinárodní politiku, mám dojem, že situace, kdy Azerbajdžán po kouscích dobývá Karabach, Rusku docela vyhovuje... Arménie tak doplácí na stejnou politiku, kterou před ní zvolila Ukrajina a nedávno Bělorusko. TOTO

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:44
      Myslíte to "" zabíjení"" gauneru, kteří vše zapalují a ničí,třeba ve Francii,jste totalitě mimo.

      Smazat
    2. 16:21
      Kdyby jste nesledoval jen ČT, viděl byste že demonstranti v Bělorusku také zapalují a také ničí.

      Smazat
    3. 12:44 Souhlasím s Vámi. Myslím, že jste to všechno vystihl naprosto přesně.

      Smazat
  3. EU = USA zajímala Arménie v době sametové revoluce kdy se Arménie silně odklonila od RF, teď je to jen "kus" chudého státu jako Gruzie nebo Ukrajiny. Bělorusko, to je tučné sousto a hned vedle "zlatého telete" .

    OdpovědětSmazat
  4. Předpokládám, že nakonec vybombarduje Karabach a Arménii NATO, čistě humanitárním bombardováním. Nejlépe kazetovými bombami a bombami s ochuzeným uranem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:54
      Proč píšete takový nesmysl, NATO bez důvodu snad někoho bombardovalo???

      Smazat
    2. Pro 16:17 To´s to s tou svou hloupostí už přehnal. Celé nato se bez důvodu vrhlo na Jugoslávicí, aby pomohlo albánským teroristům na Kosovu. FLagreantně porušilo nejen Chartu OSN, ale i svoji vlastní zakládací listinu v bodech 1 a 5. Tak tu nepiš hlouposti. NATO je zločinecký agresivní pakt, který slouží výlučně zájmům Spojených států amerických. Aty se vrať do školy. Jsi tu za vola.

      Smazat
    3. 12:54
      Zbytečná provokace, proč děláte že sebe vola.

      Smazat
    4. 16:17
      A co Libye , nebo invaze do Afghanistanu v 2001 ? Asi budete mladší ročník.

      Smazat
    5. Oprava:moje odpověď byla pro změna z 16;17👎

      Smazat
    6. Nenapsal jsem žádnou hloupost, jak napsal anonym dále, o NATO je pravda. Jugoslávie je složité téma, nic méně bombardovat nesměli a neměli ani rezoluci OSN atd atd, shazovali kazetové bomby a i rakety s ochuzeným uranem. Takže žádné nesmysly nepíšu. Chtěl jsem, ale tím říct, že dnes není prostě nic nemožné. A to že se zavírají oči nad těmito věcmi je taky každodenní zkušenost. Jakto, že když jsme tak spravedliví už jsme jako EU neuvali sankce na Azerbajdžán.

      Smazat
    7. Pro 16:17
      Rozhovor s účastníkem mise OBSE v bývalé Jugoslávii:
      https://www.youtube.com/watch?v=VickVKP-Zv4

      Je to sice dlouhé, ale je to očité svědectví. I když, někomu asi neotevře oči ani to.

      Smazat
  5. Jistěže, a co se Turecka týká, dokud budou potřebovat Bospor, budou mu podlézat jak to jen jde. Žádné sankce díky vrátkům k Černému Moři nebudou

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. před 40 roky to osman vyřvával taky -Gromiko osmanoj vzkázal , že v tom případě ten Bospor trochu rozšířej - někdo chce rozpoutat jadernej armagedon

      Smazat
  6. Něco???????? je na spadnutí.
    Už ani není za 5 minut 12. Počítají se vteřiny.
    Kdo zastaví ten hodinový strojek a včas????
    Když jsou vědomě tolerována (pokud jsou informace pravdivé) takováo zvěrstva, tak co bude příště????

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je záhadou distance RF.

      https://cz.sputniknews.com/svet/201611144122747-putin-vytvoreni-skupina-rusko-armenie/

      Smazat
  7. Podobně jako vy,mluvil i Hitler při náletech spojenců.
    Vždy ta druhá strana jsou hajzlové, ale my chceme mír.
    Opravdu k pousmání vaše propaganda

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak i ty cíle mají stejné jako hitler jak islamisti tak usa a eu.

      Smazat
  8. Tenhle článek je tak naivní,že jsem se vrátil o 70 roku nazpátek kdy se stejně psalo o válce v Korei

    OdpovědětSmazat
  9. houbelec nemocnice - tohle by bylo daleko horší- zřejmě první bojové nasazení S-300 - pokus o zničení Armenské jaderné el. točkama - https://avia.pro/news/azerbaydzhan-nanyos-dva-raketnyh-udar-po-armyanskoy-aes-video

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. tohle jsem četl – ale podle rozboru by tam točka nedoletěla – cíl byl zřejmě letiště – a tam stojej ruská vojenská letadla – tudíž to hodnotím jako pokus zatáhnout Rusko do války

      Smazat
  10. Jen čekám, kdy některý ynteligentní politik hodí tento konflikt na Putina.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ukrajinští novináři to už udělali.

      Smazat
  11. 13:56
    Hlavně že víš jak dopadla válka téměř celého světa proti S. Korei. Jdi se vycpat ami blbče.
    Václav

    OdpovědětSmazat
  12. 13.56 - není ta doba podobná tehdejší?

    OdpovědětSmazat
  13. Byly zjištěny přesné souřadnice v Azerbajdžánu, kam Turecko přemístilo islámské teroristy ze Sýrie.

    https://riafan.ru/1317635-nazvano-mesto-dislokacii-siriiskikh-boevikov-v-azerbaidzhane?utm_source=warfiles.ru


    Škoda, že Ruské politické vedení nemá koule, jelikož tohle by byl překrásný a legitimní cíl pro ruské Iskandery a Kalibry s termobarickými hlavicemi. Jedná se totiž o přímé nepřátele Ruska, a nikoli o občany Azerbajdžánu.

    Bázlivé Rusko by rázem znovu získalo respekt a jeho nepřátelé by okamžitě couvli o několik kroků zpět. Erdogana by přešla chuť na intriky a Azrbajdžánští Turci by začali žadonit o mír.

    Bohužel, odvahu na takové protiteroristické akce má dnes pouze Izrael.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě proto že Rusové mají koule a rozum na správném místě, nemají zájem se angažovat. Arméni se politicky odvrátilii od Ruské federace, chtějí do EU a NATO stejně jako Gruzie která už také lituje své revoluce.
      Tak "Šťastnou cestu " !

      Smazat
    2. Izrael ? Tak proč nepomůžou svým židovským soukmenovcům v Armenii, je jich tam málo ? Politika USA to nedovolí.

      Smazat
    3. 18:20, 18:24 Arméni chtějí do EU a NATO asi tak moc, jako kdysi my, nebo spíš i o dost méně. Jenomže tam zvítězilo cosi jako Majdan. Tak, jako kdysi u nás...

      A je to především ruská chyba, že rezignovali na postsovětský prostor kolem sebe - když tam nebudou oni, přijde někdo jiný. Erdogan, Amík, kdokoli, kdo na to má. Pak přijdou cizí základny a další utahování smyčky kolem Ruska. Není to projev rozumu, ale obrovská hloupost, nebo přinejmenším slabost, která se brzy vymstí. Stačí chvíli vyčkat a budeme toho svědky...

      Proč je Izrael na straně Azerbajdžánu nevím, asi kvůli obavám z Íránu. Jen jsem ho uvedl jako příklad, své zájmy prosazovat umí a s ničím se moc nepáře. To Rusko nedělá. Dokonce i Severní Korea si víc stojí za svým.

      Smazat
  14. nemůžu, si pomoci, ale Ázerbajdžán je v tomto sporu ten, komu bylo odcizeno území, nevykonává tam svou státní moc a jeho snaha vyhnat povstalce i cizí (arménskou) armádu je z tohoto hlediska pochopitelný. po letech života v míru začaly spory,, nejprve byla ázerbajdžánská menšina násilně vyhnána, pak byla arménská menšina přinucena mluvit jen ázerbajdžánsky, poté došlo k ustanovení povstalecké moci... diskuze a kompromis není patrně možný a konflikt nebude skončen po dlouhá desetiletí.
    tenhle konflikt nemá dobré a zlé,, je to nesmyslná válka, z níž nikdo neumí vycouvat. to, že Turecko páchalo na Arméncích genocidu neznamená, že Ázerbajdžán se musí bez náhrady vzdát svého území, protože jsou to taky tak trochu Turci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Do jisté míry to chápu, ale když si někdo pozve na pomoc islámistické hrdlořezy, veškeré mé sympatie končí.

      A jak správně říkáte, Azerbajdžánci jsou etničtí Turci a kdysi byli součástí Osmanské říše. Národy Evropy, zejména slovanské, mají s Turky své zkušenosti - vraždění, znásilňování a odvlékání do otroctví. Co takhle Slavic Lives Matter? Měli bychom připomenout, žel jsme nebyli otrokáři, ale oběti.

      Smazat
    2. Podle zdrojů má Azerbajdžán šíitskou větev islámu, čímž se blíží spíše Iránu. Ten paradoxně stojí spíše na straně Arménie, zatímco Izrael na straně Az.....
      Z toho kape, že to tam je dajaké čudné. Vůbec je to divný konflikt. Zatím ještě není na žádné válečné mapě. Rusko údajně dodalo Arménii nafukovací S 300, které Az..... napadl a zlikvidoval.
      Do těchto bojů bude brzy nasazena divize army idiotů složená z dršek účastnících se taky diskuse na webu české jejich armády.

      orinoko

      Smazat
    3. To je paradox, že šíité si pozvali sunnitské wahhábisty, ale tak jako potrava pro arménská děla se hodí i oni. Azerové jsou etnicky Turci, historicky bývalá sovětská republika a nábožensky propojení s Peršany. Je to zmatek.

      Smazat
    4. Anonymní3. října 2020 17:47
      Do jisté míry to chápu, ale když si někdo pozve na pomoc islámistické hrdlořezy, veškeré mé sympatie končí.


      a když si pozve ty americké hrdlořezy s vydanou pomocí těch evropských z NATO?
      zkušeností během dějin má každý s každým dost a dost... my třeba zrovna s Turky nevelké

      Smazat
    5. Nevelké?! Vyplenění kusu Moravy v 17. století a desítky tisíc lidí odvlečeny do otroctví. A hlavně české země staletí platily obrovské peníze na turecké války. Proto ten podliv peněz způsobil zpomalení pokroku u nás. Doplácíme na to do dnes. Například na stavbě pevnosti Nové zámky téměř finančně vykrvácely moravské stavy.

      Smazat
    6. 12:21
      zkušeností během dějin má každý s každým dost a dost... my třeba zrovna s Turky NEVELKÉ

      To NEVELKÉ myslíte vážně nebo je to překlep? My přece máme s Turky zkušenosti až moc velké. Třikrát plenili Moravu. Dohledejte si o to něco.

      Smazat
    7. 18:33 Ázerbájdžán je tak trochu konkurent Íránu. I Rusku, co se týká těžby uhlovodíků v této oblasti.

      Smazat
  15. Ale jak pravil František Roček, bombardovat nemocnice je normální.
    Jinak celkem zírám má tu moderní stavbu, na Karabachu bych něco podobného nečekal.

    OdpovědětSmazat
  16. Můžete tady mudrovat, jestli mají víc práva Arméni nebo Azerové z hlediska historie. Ale Azerové jsou spojenci Turecka a Turecko stojí proti Evropě. Potom je snad jasné, že je potřeba stát za Arnménií. Turci i Azerové si najímají žoldáci z ISIS. Chhcete stát na stejné straně s ISIS ?!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Arméni stojí proti džihádu. Tak je snad Rusové nenechají padnout.

      Smazat
    2. 17:51, Azerove taky stojí proti džihádu.

      Smazat
    3. Mýlíš se. Džihádisti ze Sýrie a Libye hostující v Ázerbajdžanu jsou co?!

      Smazat
    4. 19:56 tak ještě jednou. Azerové nejsou džihádisté a nejsou ortodoxní muslimové.

      Smazat
    5. chcete stát na jedné straně s USA army a jejich spojenci: třeba právě s ISIS? podle toho, co se hodí? proto |Evropě Turecko stojí, ale více proti ní stojí USA.. a to neva?

      Smazat
    6. Jsou šíité ale wahhábisté jako ISIS vrazi jim nesmrdí a paktují se s nimi.

      Smazat
  17. Rusové by byli padlí na hlavu kdyby vojensky zasáhli ve prospěch Arménie. Ať proevropský a pronatovskýˇ Pašinjan požádá své evropské přátele kteří ho podporovali v sametové revoluci. Nebo pozdě prozřel jako Lukašenko ? Janukovič prozřít nestihnul, ten víc věřil ministrům zahraničí Německa, Francie a Polska.

    OdpovědětSmazat
  18. To je tak! Azerbajdžan je podporovaný Tureckom,Turecko je členom NATO a tak nie je žiadnym prekvapením,že štáty NATO podporujú Azerbajdžan.A Pašinjan v Arménsku len žne,čo zasial!
    https://www.armadnymagazin.sk/2020/09/29/putin-pomoz-rusky-politolog-upozornil-na-dvojaku-tvar-armenskeho-premiera/

    OdpovědětSmazat
  19. Arménie mudruje: Армения (Пашинян) готова на ввод российских миротворцев. A zdroj dodává: Русские защищают армян от турок. Где-то я это уже видел. -)
    Zbývá dodat: Chlapče vícevektorový, co nabízíš? Nezdá se Ti to trochu málo?

    OdpovědětSmazat
  20. Tak to dopadá, když se odkloníš a opouštíš staré pro nové. Svazové republiky se chtěli trhnout a "pálili mosty" za Ruskem a jít za lepším. Vidina západu a pečených holubů jim zatemnila úsudek. Jako kdysi nám. Teď jsou hříčkou v pazourech dravců a čekají, kdo se slituje a pomůže. Taky nevím, kdo by pomohl nám v případě nouze.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V Bielorusku sa nezadarilo,v Karabachu ešte nevedno ako to dopadne a nasleduje Moldavsko,kde akási ženská kandidujúca na prezidenta už vopred vyhlasuje,že svoju prípadnú prehru s proruským Dodonom neuzná,lebo voľby budú sfalšované!Pozitívne je,že ak to USA prehrajú ešte aj v Arménsku a Moldavsku,tak to lídrom a dúfam,že aj občanom týchto štátov vyvetrá hlavy a vykašlú sa na tzv."viacvektorovú" politiku.

      Smazat
    2. To jste trefil přesně !

      Smazat
    3. v Moldavsku, jak ukazuje nedávná historie se bude hlasovat tak dlouho, dokud nezvítězí nekomunista a to třeba ten, který ještě včera za komunisty kandidoval...

      Smazat
  21. Politika bohužel nikdy nebyla doménou čestnosti a vysoké morálky. Těžko lze bývalým sovětským republikám a satelitům vyčítat "multivektorovost", když multivektorové je samotné Rusko.

    Bez jakékoli představy, jak by měl vypadat postsovětský prostor, natož svět, žádnou jistotu nenabízí, snad kromě dodávek surovin. Ruské vedení se jako bázlivý medvěd jenom třese, aby si to s někým nerozházelo, nedokáže si vybrat stranu a snaží se sedět na tolika židlích, na kolika to jenom jde. Zatímco opravdu silní hráči se čerta starého zajímají o to, co si kdo o nich myslí a prostě se snaží uskutečnit svoji představu, Rusko jen chabě a pozdě reaguje na to, co se děje v jeho nejbližším okolí. Pak už zbývá jen paktovat se s morálními bastardy, jako je Erdogan a nechat se od nich vydírat a držet v šachu (v čemž Rusko rozhodně není samo, viz. např. Německo v čele EU, která je podobně slabá, nerozhodná a nemohoucí).

    Kletba Gorbačovova výroku "eto vaše dělo" (nebyl jediný ruský či sovětský představitel, který něco podobného řekl) zjevně stále působí. Například ohledně Karabachu je hitem ruského internetu pozvat OBSE nebo ŠOS k řešení konfliktu. Ne že by to byla špatná myšlenka, jenom to ale dokazuje, jak je Rusko (ne)suverénní i ve svém nejbližším okolí. Ano, arménský pašutin (Pašiňan) se zjevně přepočítal ve svých kalkulacích, ale bylo v zájmu Ruska, aby se ani k moci nedostal, stejně jako Banderovci na Ukrajině. To, že se tak stalo, je důsledkem dlouho a v Rusku široce rozšířeného názoru "Za čem nam..." a teď si dosaďte kteroukoli postsovětskou zemi. Velmoc takto nikdy neuvažuje, a pokud ano, přestane velmocí být. Po staletích sebeizolace na to přišla i Čína.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To byla ta světem "oslavovaná politika" Jelcina a rozhodnutí zástupců Běloruska a Ukrajiny bez vědomí dalších republik SSSR v roce 1991 v běloruské Bělověži. Ráno se občané SSSR probudili a už občané SSSR nebyli. Takový "sovětský " Mnichov v podání Moskvy. Zkrátka RFSR hodila přes palubu svoje spojence a partnery. Do dnešního dne nemohou občané SSSR odpustit Moskvě tuto zradu a propad do ekonomického a politického bahna ze kterého se dostávají dodnes. Proto Putin říká že rozpad SSSR byla největší tragedie která se neměla stát, což naši novináři rádi zkresluji svými dodatky a úvahami.

      Smazat
  22. ^Trochu zjednodušené... Nechte to na báťuškovi Putinovi, ten ví, kdy je nutno a kdy ne, se do toho vložit. Co by se měl mlátit na cizím, má svých starostí dost, důležité je aby se mu to v Syrii nepodělalo.

    Jeho starost je v klidu se posílit. Jen když bude dostatečně silný, může si diktovat. To vidí jeho "přátelé" na každém kroku.

    A pak až ti blbí - co si hráli na "nezávislosti a světovosti" - se dostatečně vyblbnou, spadne mu to do klína bez ztráty kytičky...

    OdpovědětSmazat
  23. ^Trošku se podívat na mapu - nezkreslené zobrazení...

    To ukočírovat - za "vydatné pomoci přátel z celého světa" - není žádná malá sranda...

    OdpovědětSmazat
  24. K článku: ničení nemocnic islám podporuje – nemocný i zdravý křesťan je totéž – pes.
    Novinky:
    1. Празднования в Баку после объявления о занятии Мадагиза - video bouřlivých oslav v Baku po obsazení strategické karabašské vesnice.
    2. В Степанакерте (hl. město Karabachu) нет электричества.
    3. !: Россия официально заявила, что может ввести миротворцев в Карабах только при наличии согласия Армении и Азербайджана (arménský vícevektorovec Rusku nic nenabídl, takže Rusko na jeho prosby odpovědělo také vícevektorově).

    OdpovědětSmazat
  25. Ta historie je pořád stejná. V zemi žije jeden kmen. Pak se nastěhuje další, cizí kmen, který se odlišuje od původního třeba řečí, rasou, náboženstvím. A přistěhovalci se rozplemení, namnoží a původní obyvatele vyženou a zemi si přisvojí. A je to. Tak to bylo v Kosovu, tak to bylo v Palestině a tak je to v Azerbajdžánu…. Někdy se tomu říká etnická čistka, někdy genocidium, někdy odsun, někdy „výměna obyvatelstva“… A nemá to řešení, protože zde stojí proti sobě dva naprosto správné a legální principy: „Právo národa na sebeurčení“ a „Právo na územní celistvost“. A záleží jen na tom, komu fandíme a podle toho věci nazýváme.
    partyzán-bandita
    terorista- bojovník za svobodu národu
    separatista- osvoboditel národa
    špion- rozvědčík
    atd,atd…

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V prípade Náhorného Karabachu je to iné!Tam sa Azerovia ako prišelci nerozplemenili a NK.bol pričlenený k Azerbajdžanu až administratívnym zásahom Leninovej vlády.Podobne,ako Donbas k Ukrajine.V Karabachu vždy žili Arméni a je tomu tak aj dnes.

      Smazat
  26. Ta historie je pořád stejná. V zemi žije jeden kmen. Pak se nastěhuje další, cizí kmen, který se odlišuje od původního třeba řečí, rasou, náboženstvím. A přistěhovalci se rozplemení, namnoží a původní obyvatele vyženou a zemi si přisvojí. A je to. Tak to bylo v Kosovu, tak to bylo v Palestině a tak je to v Azerbajdžánu…. Někdy se tomu říká etnická čistka, někdy genocidium, někdy odsun, někdy „výměna obyvatelstva“… A nemá to řešení, protože zde stojí proti sobě dva naprosto správné a legální principy: „Právo národa na sebeurčení“ a „Právo na územní celistvost“. A záleží jen na tom, komu fandíme a podle toho věci nazýváme.
    partyzán-bandita
    terorista- bojovník za svobodu národu
    separatista- osvoboditel národa
    špion- rozvědčík
    atd,atd…

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Arméni tam žili už v době ve starověku, kdy turkické kmeny ještě pásly stáda na hranicích Číny. Není to historické území Azerů. A nevidím důvod, proč stát na straně muslimů a jejich žoldáků-džihádistů. Bližší košile než kabát. Bližší kříž než půlměsíc. Hlavně v době, kdy Turek hrozí Evropě.

      Smazat
  27. noviczech
    ...PROČ SI VÁŽÍM SOCIALISMU?
    Víte, v šedesátých létech jsme byli i dědy na Slovensku.Ještě vše soukromé, pozemky, krávy, vše. No a když jsme jako kluci kradli kradli brambory, nebo ovoce, vám povím bylo ohromné zlo. Bo suseda přijde a bude proklínat.V německu jsem mluvil s jugoslávcem, bylo mu asi 70, padesát let žije v Německu, ani neuměl psát, což mne překvapilo, ale vyprávěl, že má v Jugoslávii pozemky a kdyby mu je někdo chtěl vzít, zastřelí ho. Zažili jsme státní zemědělství, státní půdu a člověk vlastnil dům,zahradu a žil spokojeně a bez starostí, že mu někdo krade v lese, nebo na poli.
    Kam se ve světě podíváme, proč vznikaly vlastně války a konflikty?Bůh už králi Šalamounovi řekl, když postavil chrámy a zahrady, ...ty víš, jestli tvoji potomci budou o toto také tak pečovat?Člověk zestárne a co nashromáždil opouští, ale než opustí, udělá válku a zabíjí, i přesto že opustí...!!!!

    OdpovědětSmazat
  28. Momentálně jsou pro "Německou unií" muslimáci tou košilí.
    Arméni jen děravým kabátem.
    A Bělorusko. Kdyby se jmenovalo jen Bělo, tak možná by byli
    Němci s bratranci za vodou, maličko hodnější.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.