Reklama

pátek 16. října 2020

ČEŠTÍ VĚDCI VYZÝVAJÍ k nekompromisnímu osobnímu lockdownu. Smrt hrozí tisícům lidí

Rudolf Hruboň

16. 10. 2020  NárodníNoviny

K přísnému a nekompromisnímu „osobnímu lockdownu” vyzvala skupina českých vědců vzhledem k rekordnímu nárůstu počtu lidí s COVIDem, který Česko zatěžuje v posledních dnech, přičemž křivka růstu exponenciálně roste.





Pokud nebudeme zodpovědní, budou umírat tisíce lidí


Vědci varují, že když obyvatelé nebudou dodržovat bezpečnostní opatření jako nošení roušky, a zejména omezení osobních kontaktů, budou umírat tisíce lidí. Pod výzvu jsou mezi sedmi podepsanými například jaderná inženýrka Dana Drábová, rektor ČVUT a částicový fyzik Vojtěch Petráček, hlavní epidemiolog IKEM Petr Smejkal a datový vědec Petr Ludwig.



Hrozí přetížení zdravotního systému


„V pondělí byl rekordní počet nově hospitalizovaných, a to téměř 400. Od začátku září kopíruje s naprostou přesností exponenciální růst. Roste i počet kritických případů a nakažených lékařů a sester. Toto vše znamená, že opatření zavedená v průběhu září nefungovala, nebo spíše nebyla dodržována tak, aby fungovala,” napsali vědci. Vzhledem ke znepokojivé situaci podle panelu vědců téměř jistě hrozí přetížení zdravotního systému. „U malých nemocnic v horizontu dní, u velkých v horizontu týdnů. Jako důsledek bude omezena i standardní zdravotní péče,” uvedli odborníci. Podle nich je zcela nezbytná změna chování obyvatel, jinak statistické odhady ukazují na hrozbu, že epidemie bude do konce roku stát život 5000 až 15 000 lidí. Hrozí rovněž bezvýchodná situace, kdy budou muset lékaři rozhodovat o tom, kdo zdravotní péči potřebuje akutně a kdo ne. Odborníci hovoří o tzv. „italském či newyorském scénáři” s odkazem na kritickou situaci, se kterou se země potýkaly.


Vědci radí Čechům následující:


1) Zaveďte osobní lockdown. Mezi lidi vycházejte jen v nejnutnějších případech – například péče o blízké. Neshlukujte se. Minimalizujte fyzický kontakt se všemi lidmi mimo vaši domácnost.

2) Pokud musíte výjimečně mezi lidi, noste roušku přes nos a ústa ve všech vnitřních prostorách a venku v místech, kde nemůžete od všech ostatních lidí udržet vzdálenost dva metry. Virus se šíří hlavně v kapénkách a po jejich vysušení ve formě aerosolu (miniaturních částečkách poletujících volně vzduchem). Kontakt s nimi je třeba zastavit buď vzdáleností, nebo kusem látky.

3) Berte situaci skutečně vážně, nevěřte dezinformačním webům a konspiračním teoriím, které riziko zlehčují či popírají.

4) To, co uděláme, či neuděláme teď, rozhoduje o tom, kolik lidí bude za měsíc vážně nemocných nebo bude umírat – nehrajme ruskou ruletu s osudem našich blízkých. Víme z mnoha analýz a studií, že kombinace 1) a 2) je pro potlačení epidemie nejúčinnější.

V České republice přibylo během středy 9544 prokázaných nákaz koronavirem, což je dosud nejvyšší číslo. Aktuálně nakažených je přes 77 000, uvedlo po středeční půlnoci ministerstvo zdravotnictví. Počet obětí z řad nakažených stoupl za středu o 35 na celkových 1172.





135 komentářů :

  1. REDAKCE UPOZORŇUJE, že nebude v diskuzi uveřejňovat příspěvky, zlehčující opatření vlády proti šíření koronaviru.

    Vážíme si každého samostatně myslícího čtenáře, vážíme si kritických hlasů a originálních pohledů na společnost, ale v dnešní době považujeme za nutné především omezit působení viru a jeho šíření ve společnosti. Děkujeme za pochopení.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Rozumná řeč !!

      Smazat
    2. Naprostý souhlas !

      Smazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    4. Nejpodrobnější mapa šíření koronaviru na úrovni obcí:

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/unikatni-mapa-vsech-obci-v-cesku-kde-se-prave-ted-siri-koronavirus-124624

      Pro přiblížení: ctrl + kolečko myši

      Smazat
    5. Prý máme volit neomarxisticke piraty,aby z nas zbyla lebka a zkřižené hnáty!

      Volme SVOBODU a PRIMOU DEMOKRACII ta má odvahu ve svém Programu požadovat změnu nemocného režimu,který na nás poslal Piráty,aby nas VŠECHNY povraždili.hlavně důchodce a ukradli jim penize na důchody

      K vitězstvi je zapotřebi jen jedno:

      ZAJISTIT SI SPOLU SE VŠEMI VOLIČI VĚTŠINU VE SNEMOVNÉ!

      ANNA antineomarxistka

      Smazat
    6. Tak to gratuluji pane Dvořáku k zařazení do hlavního sdělovacího proudu. Ať žije svobodná diskuse, že?

      Smazat
    7. 12,19
      Bohužel i zde ""Dokonáno jest"""".....

      Smazat
    8. A jsme u toho, proč na téma virus a opatření proti němu omezujeme. Nechceme se podílet na štvaní proti lidem, kteří mají krocení epidemie na starosti. Nechceme se podíle na šíření nesmyslných "argumentů" proti nošení roušek, proti dezinfekcím a testování na viru. Nebudeme podporovat lidi, kteří necítí své povinnosti ke spoluobčanům, u kterých vyhrává jejich mylná představa o lidských právech a žádných občanských povinnostech. Pane Vencovský - moc mne váš postoj zklamal, věřte, stydět se nebudu.

      Smazat
    9. Souhlasím s panem Václavem Dvořákem, jde skutečně o kejhák a nechovejme se jako idioti.

      Smazat
    10. 15;55
      A o co šli v roce 1995 a 2009,experte?!

      Smazat
    11. Děkuji redakci za tento postoj a za to, že se nepodílí na zločinecké aktivitě, která může mít za výsledek smrt tisíců lidí. Jako onkologický pacient jsem se naučil vlastní smrti nebát a počítat s ní. Ale právě proto vím, že příjímat život i smrt není jednoduchá záležitost, která chce u každého člověka svůj čas. Nikdo nemá právo o tento čas, určený k rozvoji vědomí každého jednotlivce, obírat jiné lidi a mávnout nad jejich předčasnou smrtí rukou, se slovy - stejně by jednou umřeli.

      To my všichni jednou zemřeme, jak "rouškaři", tak i "popírači" covidové epidemie. Tak tedy umřete, třeba hned teď! Jak moc se vám chce?

      Pravděpodobně ne příliš. A přesto jste lhostejní k tomu, že v důsledku vaší pohodlnosti, důsledkem toho, že vidíte jenom svá vlastní práva, budou jiní zkráceni ve svém právu na život a vlastní cestu (toho práva se pro sebe mnozí dovoláváte). Pravděpodobně zde není zákon ani právní vůle, aby vaše zločinecké jednání, zaměřené na ohrožení životů jiných, postihl, nicméně stejně neujdete soudu věčnému, přinejmenším v podobě karmy a svého vlastního svědomí, které se ve vaší poslední chvíli probudí.

      O té chvíli uvažujte co nejčastěji a poměřujte jí to, co děláte, zda to obstojí. Obstojí ty výmysly, které někteří rozšiřujete? Například, že rouškou neprojdou molekuly CO2, zatímco o mnoho řádů větší virus ano? Jste přírodovědným vzděláním úplně nedotčení, nebo takto lžete úmyslně? A proč tedy? Platí vám za to někdo? To není samozřejmě jediný blud, jehož šíření přispívá k současné situaci, uvedl jsem jej jako velmi markantní příklad.

      Před mnoha lety jsem přemýšlel o tom, co říká křesťanské učení o "hříchu proti Duchu Svatému", který prý nikdy odpuštěn nebude. Nechápal jsem proč. Až teď začínám chápat ten smysl, když vidím tu zatvrzelost proti zjevné a očividné pravdě. Úmyslné setrvávání ve lži devastuje mysl člověka samotnou, jeho svědomí i schopnost úsudku. Zvrátit ten proces nelze, jedině, že by lež byla opuštěna. Ale to není právě snadné, když je vědomá a úmyslná.

      Nedělám si iluze, jistě se najdou takoví, kteří můj příspěvek zrelativizují, překroutí, nebo se mu vysmějí. Klidně to udělejte! A obstojí ten váš postoj i ve chvíli vaší smrti? Jelikož Smrt osobně znám, tak vím, že ne...

      Smazat
    12. Pane Dvořáku 11:08, zakrýváním lidské hlouposti, skrýváním projevů zlých úmyslů, obojímu jen prospějete. Opakuji to stále, i zdejší diskuze má zobrazovat syrovou realitu. Jedině tak je možné špatné rozpoznávat a špatnému odporovat odporovat. JiH

      Smazat
    13. 19:51 obávám se, že pokud si zakryjete oči abyste je neviděl, hloupost ani zlo nezmizí. Vám se možná uleví, ale o to víc budete vůči hlouposti i zlu bezmocný. Je mi Vás a podobně i editora pana Dvořáka docela líto. Jsem zvědav, jestli budu s tímhle komentářem "schválen". JiH

      Smazat
    14. 9:43 Nemůžu mluvit za pana Dvořáka, ale podle mého názoru vůbec nejde o nějaké zakrývání očí před hloupostí a zlem. Obojí mělo už mnoho možností se projevit a jistě si své cestičky zase najde.

      Problém je ale v tom, že zlo prezentované jako "legitimní" a "alternativní" názor, na který má každý přece právo, má svůj vliv, moc a další příležitost se šířit..

      Chápu redakci NR, že se na propagandě zla a svádění ostatních k tomu, aby se nechránili, podílet nechce, zvláště když pod tíhou přírodovědeckých argumentů, všelidských hodnot a v neposlední řadě také hodnot reprezentovaných Hippokratovou přísahou je stále jasnější, že o nic jiného, než propagandu zla, nejde.

      A že by se mi "ulevilo"... To je poněkud divný argument, zvlášť pokud se černé předpovědi naplní. A nemyslete si, že jsem naivní a strkám hlavu do písku. Na onkologickém oddělení jsem zažil staré a dospělé chlapy, plačící v noci do polštáře, aby je nikdo neviděl. Nést životní realitu jsem se už naučil.

      Smazat
    15. 15:38 "je stále jasnější, že o nic jiného, než propagandu zla, nejde ...", ale kdež! Máme v rodině takového troubu, který by mouše neublížil, valný rozhled ani znalosti nemá, takže uvěřil, že klasická medicina je zlo, že jedině správná je ta nebo jiná alternativa. Proplachuje si střeva, hraje si na vegana ... Prymula tedy sleduje špatné cíle, krom toho je plukovník! A ten náš dobrák, v dobré víře, že žije svobodně nečte noviny, odmítá televizi, proto neví, skutečně neví, kolik přibývá lidí s Covidem 19 v nemocnicích u nás a kdekoli jinde na celém světě. V té své božské izolaci ani netuší jak a jaké zlo vlastně nevědomky podporuje ..., když odmítá nosit roušku, protože mu a všem ostatním škodí? Něco vám to říká? Mobilizovaná hloupost, hloupost je ta děsivá síla!

      Smazat
    16. 18:06 Tak zkuste jít o krok dál, od koho "chytrého", od jaké velké "osobnosti", tyto názory převzal váš příbuzný. Kde to jen slyšel, že mu rouška škodí? Buď od stejného hlupáka, který "neví co činí", nebo od nějaké mazané svině, která to perfektně a dobře ví, myslí to špatně (ve smyslu špatného úmyslu) a dělá to dobře (tj. kvalitně realizuje svůj špatný úmysl).

      Možná si to ten člověk přečetl někde na Aeronetu nebo Zvědavci - ti pánové co to tam vedou, tak úplně imbecilní nejsou, přestože je Aeronet plný pavědeckých blábolů. Nebo třeba pan V. Klaus, který vzýval přímo k bojkotu vládních opatření. Ani jemu nelze inteligenci upřít. Pak je tu hejno celebrit, které by samy nic nevymyslely, ale jako hlásné trouby se hodí. Od koho to mají ony?

      A co pan Pirk, Šmucler, Žaloudík a další lékaři? Jsou to jen troubové? Osobně bych nešel se zuby, srdcem nebo rakovinou ani k jednomu z nich, přestože z posledně jmenované nemoci jsem se léčil. Proč se tedy například pan doktor Pirk namáhá někomu zachránit srdce, když ten člověk stejně o něco později zemře? To mu ale nebrání se podobně vyjadřovat o chronicky nemocných, kteří se nakazí koronavirem. Samozřejmě, někteří se mohou jen mýlit, matematika se na lékařských fakultách neučí, takže o exponenciální funkci slyšeli naposled před desítkami let. Fyzice se tam také příliš nedá, dejme tomu tedy, že vzájemné poměry velikostí kapének či aerosolů, jednotlivých virionů a molekul plynů si už některé kapacity nepamatují. I když to zní velmi nepravděpodobně, jelikož na minulého režimu tyto znalosti mělo prakticky každé školní dítě.

      Ale v celkovém kontextu mi připadá neuvěřitelné, že jde jen o obyčejnou hloupost. Podle mne není tolik hloupých lidí mezi námi, jen vnitřně nejistých, kteří se dají těmi sebevědomými oblbnout. O motivaci těch oblbujících, sebevědomých a inteligentních nic s určitostí nevíme. Ego, mediální publicita, peníze? Opravdu nevím.

      Smazat
    17. Od 1. do 16. 10 přibylo podle MZ 89.355 nakažených. Kde jsou? A jak to, že nikomu nechybí (zaměstnanci)??? (zdroj: koronavirus.mzcr.cz)
      https://aeronet.cz/news/v-cinskych-mestech-uz-rousky-nenosi-mnoho-mesicu-a-zadnou-druhou-vlnu-v-cine-nemaji-na-rozdil-od-evropske-unie-a-spojenych-statu-americkych-kde-se-berou-tisice-pozitivne-otestovanych-lidi-v-cr/

      Smazat
    18. Lékař je aby svědomitě léčil a pomohl člověku a nebyly peníze na prvním místě.Vynakladame velké prostředky na vyzkum aby jsme předchazeli pohromam jaky je covid 19 a dalším virům. Doufám,že bude potrestán ten, kdo to způsobil a jeho slabomyslnost odnesou lidé, že jim to jedno, že zemřou miliony lidí. Prosim ať Primula a lidi kolem mysleli, že každý má právo na život a lékaři dostupnými léky pomoc aby jsme virus zvládli krátké době a nepoužívám to co může zabít. Používat roušky jen tam kde to je nutný.

      Smazat
    19. 20:30 To je přesná ukázka lhaní a demagogie Aeronetu. Ti lidé samozřejmě chybí - lékaři, sestry, učitelé, nedávno na Novinkách či Seznamu zveřejňovala Policie ČR, kolik lidí chybí jim.

      Ještě než začal semestr, tedy v polovině září, se mi omlouvalo cca 4-5 VŠ studentů ze 100, že mají Covid, nebo jsou v karanténě, jelikož se setkali s někým nakaženým. Zkuste číst i něco jiného, než Aeronet.

      To, že v Číně se mnohde roušky nenosí a nemají tam nákazu je prostá tautologie. Kdyby nákazu měli, roušky by nosili, na to vemte jed. Nezaměňujte příčinu a následek. Opět typický příklad lhaní a manipulace Aeronetu.

      Mimochodem, zkuste si zjistit pomocí síťové služby Whois IP, kde sídlí Aeronet. Překvapivě to není Rusko.

      Smazat
    20. 20:30 je mnoho věcí, které nevíte, přesto existují. Pokud tedy potřebujete něco vědět, ptejte se, hledejte a informaci ověřujte. Já vím o firmách, kterým provoz nemocnost (i a karantény) způsobená onemocněním Covid 19 provoz brzdí. Například i té, která mi dopřává vydělat si. No a pokud jste si nepovšimnul, že takový problém má například zdravotnictví, pak jste tupec a ignorant.

      Smazat
    21. K – 13:55 - ANNA antineomarxistka
      Vážená Anno, vy jste četla něco od K.Marxe ? Z toho co píšete je zřejmé, že nevíte nic o tom co jste napsala. Zajímalo by mě, co si představujete pod pojmem neomarxismus ? Marx s touto nálepkou neměl nic společného. Podle Vás je SPD „jakýmsi“ spasitelem. De Vás má Program na změnu nemocného režimu. Nebudu Vám brát „víru a iluze“, že se toho dosáhne většinou se všemi voliči ve sněmovně. To jsou opravdu jen „zbožná“ přání. Nechci Vás urazit, ale pokud má takové naivní představy více důchodců (dle mě jste důchodkyně) mě sice mrzí, ale to je vše co k tomu říci. Jsem také důchodce.

      Smazat
  2. No jo to by se opravdu musela udělat opatření jako v Číně vykašlat se na všechny opoziční nýmandy. Izolovat ohniska nákazy a nakažené do přísné domácí karantény.

    OdpovědětSmazat
  3. Jak jinak.....že?!

    OdpovědětSmazat
  4. I když chodím se psem v době, kdy je parčík i ulice "chodcůprázdné", musím doplňovat zásoby pro lidi. Na jaře byly pro nás, staré a nemocné (nekoronově;-) vyhrazeny dvě hodiny k doplnění zásob bez návalu kolemjdoucích pohybujících se v rizikových prostředích při plnění každodenních povinností. Navíc vždy šlo o dobu, kdy je většina pracujících v práci...

    11.08 Děkuji vám, pane doktore, že nedáte prostor "SVĚDKŮM STOMETROVÉHO STOLU NA KARLOVĚ MOSTĚ" a jejich sympatizantům - s inteligencí fotbalisty. Medikolog

    OdpovědětSmazat
  5. Šíření poplašné zprávy s cenzurou? Jděte do háje, volím piráty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12,00
      Piráty nevolím,ale s Vaší první polovinou věty souhlasím.

      Smazat
    2. Ano, Piráti jsou ta strana rozvracejících pravicových anarchistů. Voliči pirátů jsou to bez zodpovědnosti a empatie k druhým. Volte Piráty, prokazujete tím, že mezi normální slušné lidi s morálními zásadami nepatříte.

      Smazat
    3. Jste na tom asi hodně špatně...
      o se svět fakt zbláznil ? Taková výzva snad musí být napadena na samém začátku a je třeba j e d n a t !!!
      Vážení voliči a příznivci antifašismu a Pirátské strany,po dlouhé době se naší organizaci podařilo spustit projekt "Uprchlíci vítejte". Tento projekt má za cíl seznámit české většinové antifašistické obyvatelstvo s kulturou nových afrických a asijských Evropanů.Projekt bude určen pro všechny uprchlíky, které se nám podaří z Afriky zachránit a kteří budou mít zájem naši zemi kulturně a nábožensky obohatit.Čeští obyvatelé mohou po kliknutí na stránku nabízet své volné pokoje a nemovitosti, které budou sloužit pro ubytování nových Evropanů. Kromě bydlení je nutno pro tyto osoby zajistit také stravování. ( Po kliknutí na webovou stránku, klikněte na úvodní stránce na odkaz "NABÍZÍM BYDLENÍ" a postupujte dle instrukcí. )V rámci zrovnoprávnění všech občanů je nutno, aby pokoj, který novému Evropanovi nabízíte nebyl větší než pokoj, který využíváte Vy. Budeme rádi, pokud o spolupráci budete mít zájem a případně, pokud náš projekt finančně podpoříte. Již máme několik uprchlíků, kteří by rádi využili společné bydlení s českými rodinami, takže určitě neváhejte se zapojit ! Více info na webových stránkách nebo napište do zpráv na:
      Česká pirátská strana.
      S pozdravem
      Markéta, pirátská antifašistická aktivistka

      https://uprchlici-vitejte.cz
      Kolik uprchlíků má soudružka Markéta už doma?

      Smazat
    4. Jsou chvíle, kdy je lépe držet hubu a krok !
      Já věřím, že Prymula to dělá v rámci možností dobře.

      Smazat
    5. Ještě k Pirátům. Nejsem jejich volič, ale na komunální úrovni jsou schopni prosazovat a prosadit i velmi hezké věci související s ochranou přírody a krajiny, a i to je důležité k zachování našeho domova. A byť s jejich podporou migrace nesouhlasím, mají pravdu v tom, když říkají, že drtivá většina bílých děti bude chtít mít vysokoškolské vzdělání a bude chtít pracovat na postech státních úředníků, vedoucích pracovníků, manažerů, pedagogů, lékařů, politologů atd., atd., proto bude nutné chybějící lidi v běžných profesích postupně nahradit migranty, aby měl kdo uklízet záchody, upéct housky, posekat ve městě trávníky či vyvézt odpadky. Ruku na srdce, kdo z nás chce, aby jeho dítě se dalo na řemeslo. Neustále slýchám, jak všechny děti v mém okolí půjdou studovat VŠ. Nemají vlastně ti Piráti nakonec s tou potřebou migrace pravdu???

      Smazat
    6. 19:09 - vycházíte z chybných předpokladů. Zničení učňovského školství vedlo k tomu, že v některých lokalitách řemeslníci nejsou a když, tak velmi předražené. Neznám nikoho ani v mateřských zemích migrantů (byl jsme tam párkrát dlouhodobě), že by byl machr ve svém řemesle. Většinou jsou to individua nedosahující evropského průměru.
      Chybou dnešní společnosti, že dehonestuje práci rukou. Nevěřte tomu, že každý "bílý" bude "mít vysokou školu". Na to populace inteligenčně nemá.
      Pomocnými pracemi začala migrace Turků do Německa na počátku 60.let. Dnes je v Německu přes 4 miliony Turků, vnucují většinové společnosti svou představu o způsobu života (včetně tzv. vražd ze cti) a ani 3. generace mladých Turků, která se narodila v Německu rodičům, kteří se také už narodili v Německu a ne v Turecku, představuje akutní sociální a kulturní problém. Piráti nemají pravdu ani v tom, ani v drogách ani v mnohém jiném. Je to jen TOP09 v mladším vydání. Uvidíte, co ještě předvedou.

      Smazat
    7. 19:09 Pokud se domníváte, že, jak říkáte, všichni budou chtít vystudovat nějakou "Vysokou" školu, pak ano, za předpokladu, že ta škola bude mít úroveň škol "Zvláštních". Ty, jak víme byly již nahrazeny systémem inkluze. To i ta Vaše myšlenka je zhovadilost. Q.

      Smazat
    8. Výborně 19:09, má to ovšem háček. Ta Vaše zlomyslnost jen tak někomu nedojde.

      Smazat
  6. Jenže paní Jízlová ve čtvrtek společně s pány řediteli škol měla na COVID 19 jiné názory, než odborníci z medicíny. A kdo by tomu měl rozumět lépe než čété a Jízlová se svými kumpány, kteří se vysmáli, že prezident české lék. komory má na diskusi roušku - vždyť mu nebudou moci odezírat hluší! Tak ty to zajímá nejméně a pokud si myslí čété, že ano, tak proč tam nebyl tlumočník do znakové řeči? Byla tam kupa hořekování, že stát nechce koupit každému žákovi nootebook a platit internetové připojení. Proč takové složitosti, když přece je jednodušší vzít 4 kanály čété, co vysílají jen samé blbosti a dát je k dispoztici školám, televizor mají doma všichni. K tomu přifařit aspoň po jedné další zbytečné TV stanici z NOVY, PRIMY, Barandova.... a ejhle, hnedle by mohlo 7-8 stanmic souběžně vysílat vyučování pro různé ročníky, dejme tomu, že pro každý tak 3 hodiny denně, což by mohlo stačit. Jenže to by v čété museli být lidé s rozumem a vzděláním, učitelů, kteří by hodiny připravovali by bylo na tucty. Vysilání od 8 do 17 hod. odpoledne se dá násobit 8 stanicemi a prodělit 9 třídami obecné a 4 třídami osmiletých gymnásií. To by pro čété jistě spočítal a do rozvrhu rozepsal Pepa Vyskoč, když čété nemá sama dosti vzdělaných lidí, aby tak jedoduchou věc dokázala přes víkend zorganizovat! Ale všichni "státe = pracující človeče "- plať na ten chřadnoucí kapitál.
    No a chřadnoucí kapitál? Myslím si, že přímá pomoc finanční od státu je největší blbost. Dával bych ji jen za akcie podniku, proč by stát potažmo daňoví poplatníci nemohli být spolumajiteli. A hospopdy, kořalny, lihovary, pivovary? Když jich bude polovina, bude do pro notorické ožralce až dost a ostatní část národa z alkoholového opojení a napájení vystřízliví. Ale zdá se, že toho vystřízlivění se nejvícve bojí kapitál, že lidé poznají pravdu a zlodějové po r. 1989 dostanou nakládačku od soudů. Ale kde vzít soudy, které něco o spravelnosti vědí? Prostě jak se ukazuje, jsme jako stát v pěkné bryndě a Babišovi snahy nás z ní vylovit se zdají marné,bojuje proti přesile fialových, kalousovitých i té paní s mikrocefalem za stop 09 a desperátních pirátů. Myslím, že český národ nepřežije r. 2100 a český stát dokonce 2050. Prostě jsme předmětem kšeftů těch oligarchů, co se snaží řídit náš stát nestát postřednictvím svých politických loutek v opostranách.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:09 Souhlas (až na ty "Babišovi snahy").Q.

      Smazat
    2. Jasně, výuka pro všechny jen pomocí TV. Internet a PC pro všechny - nereálné.

      Smazat
  7. http://www.novarepublika.cz/2018/09/svoboda-slova-neni-pro-kazdeho.html

    OdpovědětSmazat
  8. Kdo chce kam, nechť jde, ale ať nikoho nenutí jít stejnou cestou. Jsme svobodné bytosti s plnou odpovědností primárně za sebe.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Velmi se mýlíte. Jste především o b č a n se svými právy a povinnostmi. Povinnostmi k druhým, ke společnosti. Neskákejte, prosím, na falešné kacy pánů a dam z demobloku. Nemají pravdu.

      Smazat
    2. 14,24
      Pan profesor Žaloudík i jiní lékaři lžou????!!!!!
      A jinak zdráv a psychicky vyrovnaný????

      Smazat
    3. 14:40
      2 x ano.

      Smazat
    4. 15:17
      Blbý a blbější v akci!!!! Zdravotnictví neznáš a nic nevíš, tak si nechal výlevy na Novinky!!!! 👎

      Smazat
    5. 12:39 ano zodpovídáte za sebe. Že budete jednat zodpovědně. Bez ostatních lidí okolo byste chcípnul, frajere!

      Smazat
  9. osobní lockdown - pozor, to neznamena to zamknuti(lock) ve sklepe(down), jak by si to nekdo mohl tak prelozit. V dnešní době jsou někteří jedinci schopni vzít doslova.

    Vysvětlení pojmu - https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=759082

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu nutné zaplevelovat češtinu cizími slovy? Lockdown, Kurzarbeit? Fuj!

      Smazat
  10. Rád bych viděl seznam "odborníků" v čele s Pirkem, Šmuclerem a dalšími, kteří vyhlašovali petici za zrušení omezení a uvolnění cestování apod. Nevím jméno epidemiologa, který na krásném příkladu uvedl: od Pirka bych si nenechal vrtat zub a od Šmuclera operovat srdce!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A od psychiatra Radkina Honzáka ani nanosit uhlí do sklepa.

      Smazat
  11. Velice správné upozornění vážený pane Dvořáku, -jistěže nejlépe omezí působení viru strach. Naši předkové, kteří zažili heydrichiádu, by to pochopili hned. Dokonce i trestní a společenské stíhání za názor bylo v této zemi vždy, ve všech režimech, jen teď je jakási výjimka, že sprostě urážet prezidenta republiky se smí kdekoliv bez omezení, sprostě urážet premiéra a kteréhokoliv člena vlády a politiky také, ale nikdo nesmí mít jiný názor na rozkazy a příkazy vlády týkající se viru, ani když jimi zásadně omezují občanské svobody lidí zcela zdravých, jichž je drtivá většina. Ani se nesmí případně citovat z jiných pramenů argumenty podporující jiný názor. Jestli bude -samozřejmě kvůli viru - vyhlášeno stanné právo a zákaz vycházení, abychom věděli, že je to opatření nutné, správné a bohulibé.Možná, že za účelem udržení si psychické rovnováhy tím intenzivněji budeme hledat osobnosti a media, které se za všech okolností nebojí říkat pravdu. Mistr Jan Hus byl za pravdu dokonce upálen. Pouze nesprávně varujete, že neschválíte takový příspěvek, který "zlehčuje" opatření vlády. Řekl bych, že takový zde zatím nebyl a není. Opatření vlády totiž zlehčit nelze - lze pouze mít jiný názor, a právě to je teď nežádoucí, protože všechno musí nasvědčovat skutečnosti, že všichni lidé bez výjimky šílí strachy z viru, protože šílení strachy je nařízeno vládou. Pak by ale bylo třeba uvážit, že když se zavře všechno, měla by se zavřít také media. Herci a umělci nesmějí hrát, ale novináři smějí psát? A diskuze nepřipusťte vůbec, než v nich provádět výběrovou selekci, a diskriminovat lidi s jiným názorem? Všichni čtenáři zastavení diskuzí jistě rádi pochopí a přijmou, s ohledem na virus. I když - opatření může přijít i ze strany čtenářů tak, že internet pro nás přestává existovat, do doby, než vláda rozhodne opět příkazem, že už se může začít zase žít normálně, pokud něco takového ještě v ČR může přicházet v úvahu. Nechceme vydávat naše internetové novináře a komentátory za občanské rukojmí možným vládním represím. Z nedávné historie víme, že novinář K.H.Borovský byl za své psaní dokonce vyvezen ze země do Brixenu. Děkujeme, že jste dosud měli trpělivost s těmi z nás, kteří si dovolili projevit i jiné názory, než ty, které jsou přípustné a povolené. Ale doufám a věřím, že tento můj názor schválíte jako určité memento věrného čtenáře NR od doby, kdy začala své aktivity čtenářům nabízet, a připomínám, že tímto názorem v žádném případě nezlehčuji konání vlády, dokonce už dopředu jsem očekával, že selekce názorů bude muset přijít - omezování svobod člověka totiž vždy souvisí s omezením svobody slova. Od roku 2014 do konce minulého roku jsem psal pro jedny noviny každý měsíc fejeton, proto dobře vím, co je to "politická a společenská korektnost", a byl jsem rád, když mi mnozí lidé psali SMS, že můj fejeton je zahřál na duši a přidal jim chuť do života. Jsem ale rád, že jsem tuto činnost ukončil s nastávajícím rokem 2020 - jako bych tušil, že přijde něco, zcela se vymykajícího normálnímu životu. A opravdu rád bych se dozvěděl, co si o mém "názoru" v tomto příspěvku myslí ostatní diskutující, které už za celou tu dobu považuji - s dovolením - jakoby za svoji rodinu,a rozloučení s rodinou je vždy těžké. Takže - děkuji za zveřejnění, než NR opustím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. S Vaším článkem naprosto souzním a budu doufat, že Vaše rozhodnutí opustit NR není definitivní. Je mi z celé situace smutno...

      Smazat
    2. Nezlobte se, ale členové redakce jsou vesměs proškoleni v lékařském oboru a to jak jako lékaři tak jako vojenští "lapiduchové". Nebudeme se podílet na šíření viru, byť i jen tím, že nezodpovědným exhibicionistům budeme dávat prostor pro jejich bludy.

      Smazat
    3. Proč hned nálepka "nezodpovědný exhibicionista"? Vždyť i odborná veřejnost je rozdělena na dva tábory, ale jen jeden z nich dostává v médiích prostor.

      Smazat
    4. 12:56
      Souhlasím s panem Dvořákem. Manipulace, a dezinformace nelze považovat za názor. Proto vítám, že s nimi odejdete někam mezi své.

      Smazat
    5. 12:56 Větší matlaninu jsem dnes nečetl. Pane Dvořáku, tohle je evidentně slaboduchá litanie nějakého primitiva od "elfů". Tím se vůbec nezabývejte.
      Já myslel, že budete právě tyto hovadiny mazat a vy je tady necháváte, aby vyčerpaly síly místních diskutujících.

      Smazat
    6. Jsme ve válce s pandemií a aspoň z části známe a máme prostředky, jak s ní bojovat. Sabotovat tento boj a úmyslně válku z koronavirem zhoršovat a prodlužovat je trestný čin analogický vraždě, neb jsme vinni úmrtími druhých a to vědomě. A nevím jaké dávají jakékoliv i jiné státy za vraždy "občanské svobody", po kterých zde někteří volají. Ani se mi nechce věřit, že někdo, kdo umí psát a číst, může mít tak perverzní myšlení - vzpomínám si, že jsem se s tím setkával za nacismu: tehdy byla "občanskou svobodou" Němců, po které dnes volají někteří Češi, vraždit beztrestně Židy, Rusy.... Nejde o žádné omezování osobních svobod, ale o mezilidskou solidaritu. Opakem je osobní sobeckost a parazitování na druhých a řada dalších zločinů proti lidskosti a já jsem z těch, aby navíc svévolné vytváření jakýchkoliv podmínek pro šíření koronaviru bylo trestáno jako úmyslné ublížení na zdraví a pokud by nemocný zemřel - s následkem smrti. Vynucovát si své osobní svobody na úkor svobod druhých a nebo dokonce na úkor jejich zdraví a života je zločin.

      Smazat
    7. 12:56
      Máte pravdu. Nelze si myslet, že nevpuštěním do diskuse "nepatřičných" názorů se něco změní. Právě naopak!! Vždy a všude byla takováto opatření kontraproduktivní a vedla často nakonec k pravému opaku.
      Rozhodnutí redakce beru na vědomí, mají na to právo jako vlastníci blogu, stránek a diskusního prostoru, které bylo jedním z mála na aspoň nějaké úrovni.
      Když se má člověk rozhodnout, musí znát různé názory. Allen Dulles to po Druhé sv. válce pochopil, a ač nemusel možná přímo říci ono známé prohlášení o postupné likvidaci hodnot a k rozvratu SSSR, ale rozhodně právě za něho se toto začalo uskutečňovat, byl to on, kdo spustil detailní studium nejen SSSR, ale i ostatních zemí východního bloku (Ona to byla pravda, aby si třeba vojáci zákl. služby dávali pozor o čem a s kým mluví, nebyla to prázdná fráze, vůbec ne). Zaslouží z odborného hlediska uznání, prostě profesionál. Ale k tomu, aby to mohl uskutečňovat, se muselo začít od "gruntu" a to byla postupná degradace i jeho vlastní společnosti, kterou Dulles hájil a v jejímž jménu bojoval, tedy USA. A tím díky postavení USA začala degradace také celého anglosaského světa a těch, kdo se k němu "přidával". Výsledky jsou ohromující, bohužel ne chválihodné. Zatímco nutnost umět číst a psát znamenala pro lidstvo za kapitalismu pokrok, pak se také ukázalo, že to má nepříjemné následky a to vzpoury, povstání, revoluce. Chci tím také říci, že vše má dvě strany a nelze se soustřeďovat pouze na jednu.
      Když jsem na zahraničních stránkách, v knihách a vůbec tak porůznu čítával i předložení některých autorů, že nakonec samy oběti budou prosit o možnost být obětí (v přeneseném slova smyslu), tedy že když nám budou třeba chtít vnutit čipy na osobní hodnocení, sledování pohybu, sledování zdravotního stavu atd, což se ostatně začalo využívat v Číně, tak jsem tomu všemu nevěřil, že se to stane. A ejhle, moc už nechybí!. Ale musím uznat, že jsem se spletl.
      Ve svých příspěvcích zde jsem nikdy, přes nepřátelské názory vůči k-viru (či co to doopravdy je) nevyzýval k nenošení roušek a nedodržování předpisů, ale, a to jsem zdůrazňoval, vždy používat a dodržovat proto, aby mne neposadili za katr a nepokutovali. Je tohle výzva k neposlušnosti? A ani nejsem příznivcem "stolu". Jsem však příznivcem možnosti říci vše. Můžou mne roztrhat, nebo já je, diskutující, ale aby se člověk někam pohnul, je třeba umět diskutovat.
      Vzhledem k tomu, že tady nebylo, pokud já vím, nějakých šílených výzev k nenošení roušek a nedodržování předpisů, pak si musím myslet, že takové příspěvky administrátoři nepouštěli už před tím.
      To vyvolává podivné asociace.
      Proč zrovna takové prohlášení.

      Smazat
    8. Co to je ta "odborná veřejnost"?
      Odborníky na epidemie jsou epidemiologové a hygienici, ale ne zubařský playboy, maratonující chirurg a zblázněný psychiatr.

      Smazat
    9. 18;33
      Mezi obory hygieny patří hygiena komunální, mikrobiologie a epidemioligie, výživy, rozbory vod, ovzduší, kosmetiky, práce a pracovního lékařství atd.... Tak si necha keci mezi na Vánoce!

      Smazat
    10. Pane Dvořáku 14:28, to zde je diskuze, která má co nejvěrněji zobrazovat názory a vzájemné reakce čtenářů. Pokud určité názory vylučujete, deformujete realitu, znemožňujete na určité názory reagovat, nesmysly a hloupost vyvracet. Z redakční menšiny zasahujete vůči čtenářské většině, která a pochopitelně není jednotná, ale kterou, jak jinak, vytváří to, co blog Nové republiky, tedy redakce, čtenářům prezentuje. To je také to, co jedině redakci náleží. Pak ještě to, aby diskuze byla držena na přijatelné „kulturní“ úrovni. S tím nemá zdravotnická znalostní úroveň členů redakce nic společného.

      Smazat
  12. Tak ja drepim doma uz od konce unora, protoze muzu pracovat i na dalku, vyhybam se mhd atd. Zlehcovat opatreni vlady nebudu, kritizovat ale ano. Meli pul roku, aby vymysleli cilena opatreni a uz se zase omezuje plosne. A jeste k tomu pozde. Skoly meli zavrit po dvou tydnech, kdy pocty nakazenych ucitelu letely nahoru. Restaurace zase mely zustat omezene otevrene, aby nekrachovaly. Ve sportovnich zarizenich meli zavest kontrolu: je ti pres 50? Dones od lekare potvrzeni, ze nepatris do rizikove skupiny (obezita, cukrovka, tlak atd.), jinak sem nechod. Pokud nemocnice plni nakazeni duchodci, tak to musi byt primarne oni, kdo omezi socialni kontakt. A stat ma vydat opatreni, aby jim to umoznil a aby omezil kontakt ostatnich s nimi. A pak se musi urychlene ockovat osetrovatele v domovech duchodcu apod., kde je kontakt nevyhnutelny. Desitky statu projevily zajem o Sputnik V a zapojili se do klinickych testu. U nas je to zase politika a kseft a ceka se na vakciny od velkych zahranicnich firem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy 13:26, vy to vezměte za ministra zdravotnictví. Máte výhodu, že informace, se kterými on pracuje ani žádný tým odborníků nepotřebujete. Zřejmě nebudete potřebovat ani jeho ministerské příjmy. Hlupák, kdo by vás nepodpořil, že?

      Smazat
  13. zde je též zajímavý navrh opatření -
    https://pravyprostor.cz/navrh-restriktivnich-opatreni-k-zamezeni-sireni-koronaviru/

    "Vzhledem k pandemii koronaviru, k neustálému nárůstu počtu pozitivních testů i vzhledem k neúčinnosti všech dosavadních opatření, je namístě výrazně přitvrdit.

    Jak se jistě shodnou všichni podnikatelé i zaměstnanci restaurací, maloobchodů, hotelů, celého sektoru volného času i mnoha dalších sektorů naší ekonomiky, je potřeba přijmout rázná opatření.

    Příspěvek státu na volební kampaň se ruší a politické strany a hnutí jsou povinny příspěvek za právě proběhlé volby okamžitě vrátit. Stejně tak se dočasně po dobu nouzového stavu pozastavuje vyplácení veškerých příspěvků státu na činnost politických stran."

    OdpovědětSmazat
  14. No ja, kdyz podpalubi kricelo ze se tam hrne voda.... bylo tomu nutno verit, ale kdyz jenom “ verchnuska” rikala ze do lodi tece..... tak vzdy v tom byl jiny zajem.....( v neposledni rade usurpovat si vetsi kus moci...)

    OdpovědětSmazat
  15. 12:00 moc si nepomuzes....... vsude jsou stejni volove.... jak zacnou trimat zezlo maji patent na rozum.... musis to zkousnout a vevnitr se uzirat myslenkou na obcanskou valku.......( myslim si ,ze toto ale (s) pan Dvorak neuverejni...po posouzeni.....)

    OdpovědětSmazat
  16. Právě jsem slyšel, že WHO pokárala Švédsko za léčení coronaviru. Oni, kteří nám mají být podle Zemana vorem, vyloučili léčbu starých a tlustých lidí. Jen aby to nenapadlo naše krásné, štíhlé, bohaté a všehoschopné spoluobčany, které nám ukazují ráno, v poledne, večer a v noci v televizi.

    OdpovědětSmazat
  17. Omlouvám se za ty piráty, povolily mi nervy. Sympatizuji s SPD, ale mám vysoký tlak a při tom šíření strachu mi fakt stoupá. Když mě to zabije, určitě to někdo připíše na covid. A Drábová nechť radši počítá rentgeny, to jí půjde líp.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14,10
      Ale připíše,buďte bez obav.
      Volič SPD.

      Smazat
    2. 14:10
      Psychicky zdravý jedinec nemá strach, ale respekt. Ten mu tlak nezvyšuje, ale nutí k opatrnosti. Tak už se nebojte. Když vás to zabije, bude vám jedno co kdo někam napíše. A paní Drábovou můžete kritizovat jenom pokud je kromě kritizování vůbec něco přínosného, co by vám šlo líp.

      Smazat
  18. 12:45 Vtipné a pravdivé.
    Nic naplat, jsme všichni sirotci Werichovi.

    OdpovědětSmazat
  19. Roušky fungují! křivka hospitalizací s covidem přesně koreluje s příkazem nosit roušku.
    https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19/prehled-hospitalizaci
    kolem 20.5. se nařízení zrušilo vidíme změnu. A od 1.9. znovu roušky a opět jasná změna

    OdpovědětSmazat
  20. Odpírači postupu proti šíření viru nechť jsou důslední v osobních právech pro každého. Nevěřím těmto křiklounům, že budou na operačním sále trvat na odložení roušek chirurgem a všemi ostatními kolem operačního stolu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč odpírači přirozého života jako vy jsou tak agresivní? (Agresivni = utočný)
      Lidi co něchtěj ze zdravotních důvodu nosit roušky, druhým lidem nezakazují je nosit. Nic po nich nevyžadují. Kdežto ti druzí, to po nich vyžadují.
      Cítíte tam ten rozdíl?

      Smazat
    2. Vencovky, nevidím v komentáři od 15:02 útok, ale pohoršení nad tím, že ten kdo roušku nosí tam kde je to nutné vás chrání před svým prskáním, a není zvědavý na prskance od vás.

      Smazat
    3. Tak jsem to mínil. Představoval jsem si chirurga nad otevřeným břichem, bez roušky, protože operovaný roušky považuje za nesmysl.

      Smazat
    4. Vencovský 18:38 jaké to jsou zdravotní důvody, které jsou nad společenským zájmem potlačit šíření viru SARS-CoV-2? To si určuje každý sám na úrovni svých znalostí nebo rad zubaře?

      Smazat
  21. "V České republice přibylo během středy 9544 prokázaných nákaz koronavirem"

    Pro upřesnění: koronaviry je název pro skupinu virů způsobujících chřipku, rýmu, nachlazení

    Může mi tady prosím někdo z COVID příznivců říci, kolik z toho čísla je skutečně nemocných COVID-19?

    Takže celý článek a výzva na datech která nikdo nedovede vysvětlit co za nimi je. Nebo se zde někdo najde?

    Lada

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. odpověd je na aeronet.

      Smazat
    2. Lada 15:43 co proboha ještě chcete mít vysvětleno? Nemocnice se plní lidmi s diagnózou Covid 19, kdy průběh je natolik závažný, že vyžaduje hospitalizaci, u některých i techniku k podpoře životních funkcí. Ví se a je prokazatelné, že šíření viru SARS CoV2, který nemoc vyvolává, brání omezení mezilidských kontaktů, používání roušek, osobní hygiena a dezinfekce. To jste tak natvrdlý/lá, že to nechápete?

      Smazat
    3. Prošel jsem za poslední dva měsíce několik nemocnic anonyme 11.34 - to, co píšete, NENÍ PRAVDA! To, co každý den píšou novinky.cz, přičemž články opakují a sestříhávají i diskuze, tedy s názory lidí manipulují, aby vyzněly servilně, NENÍ PRAVDA! Až se vrátíte z nemocnice po nakažení Covidem a léčbou atd. napište sem svoje pravé zkušenosti, a bylo by rozhodně dobré, kdyby diskutovalo mnohem více lidí, kteří v nemocnici s covidem byli - jak že vás léčili? Čím jste byli léčeni? Nebylo to tak, že jste si v nemocnici pobyli pár dnů,a pak zase odešli? Kdy už se čeští čtenáři internetu naučí psát pravdu a vlastní zkušenosti - neplkat o něčem, co četli - zde na NR jsou to převážně novinkáři. Jen přispíváte k šíření paniky a to si myslíte, že je správné pro duševní zdraví ostatních? Tento můj příspěvek rozhodně neodporuje "vládnímu nařízení" - na to nemám, abych odporoval, spíš nechápu, proč se taková spousta lidí ihned dokáže přidat na určitou stranu - copak nemají ani osobní pochybnosti?

      Smazat
    4. bohužel lež 11:34 zde zveřejněna je ..... zajímavé

      Smazat
  22. I konspirace mají své meze! Něco jiného je šíření konspirací a něco jiného je šíření očividných hovadin. Jak to vidíme dnes u některých alternativních serverů.
    Když někde hoří barák, tak hasiči vidí, že hoří a hasí.
    Nestojí a nespekulují, jestli hoří, nebo nehoří.
    Tak i v současné situaci je zřejmé, že když umírá 200 lidí denně, tak je třeba něco okamžitě dělat, protože jinak bude za týden umírat 2000 lidí denně a za dalších 14 dní 20 tisíc denně. A ne šířit hovadiny že na cirhózu jater zemře ročně 1300 lidí, což je stejně jako dosud na koronavirus a nikdo žádná celoplošná omezení nezavádí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi, že každá konspirace má své meze. Už se těším na statistickou ročenku ohledně počtu úmrtí za rok 2019 a 2020. Doufám, že se ty tisíce a desetitisíce mrtvých na korona-virus ve statistikách projeví. Jen aby to nedopadlo jako v Itálii, kde celkový počet úmrtí byl stejný jako před korona-virem. Tedy ve statistikách se ty tisíce mrtvých neobjevili. Na to také poukazoval svého času Chazin. Kdopak vytáhl vytáhl dalšího králíka z klobouku jménem Flegr aby ovlivňoval informační pole ? Nic se neděje náhodou.

      Smazat
    2. Jen 200 lidí že denně že dnes umírá anonyme 16.11? Nepletete se? Nemá to být dva tisíce lidí denně? A za týden třicet tisíc lidí umře denně? Když už panika, ať to za to stojí - ne? A nezlobte se, ale víte co je to cirhoza jater? Jaké jsou to šílené bolesti? A pokud má ročně třináct set lidí šílené bolesti a pak zemřou (mladí) vám je to snad i k smíchu? Ono je to neporovnatelné, protože holt covid je covid? Abyste nelitoval svých slov, až někde koupíte cirhozu jater - dojde vám, jak lidi jako vy, nesmyslně žvaní, jak jsou sobečtí a naprosto odlidštění. To všechno má za následek "covid"?

      Smazat
  23. Do dneška umřelo cca 83000 lidí na všelico, a vědce to nezajímá...??

    OdpovědětSmazat
  24. noviczech
    ...včera večer mluvil na ZDF virolog, že asi za deset dní přijde pokles nakažených covidem (asi byl u kartářky) a prý v Německu teď sedá virus na mladé a vynechává starší generaci. V Berlíně zřídilo vojsko něco podobného "polní lazaret", jako v Praze. A tak mne přátelé napadlo: Není toto náhodou civilní cvičení jako příprava na třetí světovou válku??? Chemické a malé radioaktivní zbraně??? Máme ještě rok života než ...???? Kdo ví....!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nejspíš ne anonyme 17.36 - možná je to příprava na pozdější ubytovávání migrantů, a konečně i ty roušky se budou hodit, oni si muslimové taky zabalují obličej ( přikazuje prý jim to Alláh - jejich bůh) pamatujete se ještě, jak jsme jim za to strašně nadávali - zejména na diskuzích? No a dnes máme svého vlastního Alláha - a v pohodě. Všechno co nám přikazuje, je taky svatý - žádný rozdíl. Tak - oni ty lůžka -asi nebudou jen tak, a covid se taky bude hodit.

      Smazat
    2. Na válku to být příprava nemůže. Pokud by totiž skutečně velká válka byla, nebylo by třeba mnoho lůžek a ani zdravotníků. Možná bychom se jednoho dne ráno probudili a bylo by už po všem. Rozhodně tady v Evropě.

      Smazat
  25. Nedal by se termín lockdawn nahradit něčím českým, srozumitelným? "Daun" to známe z povelu psovi, aby si lehl.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:42
      Lockdown? snad nejbližší je "hauzar", to byl tátův trest pro mne, když jsem zlobil a nesměl jsem ven. Ale to je odvar z němčiny, krátký česky výraz neznám, leda "samotka" ale je už něco jiného. Spisovný význam je asi "domácí vězení".

      Smazat
  26. No nic proti Vašemu povelu psovi, já mu velím "Lehni". Čeština je nádherný jazyk a to zaplevelování mi také vadí.

    OdpovědětSmazat
  27. Covidalarmismus i zde ?

    OdpovědětSmazat
  28. I kdyby zemrelo pul republiky, NIKDO nezemre z PRAHY, protoze ta je mnohem chytrejsi nez vsichni vedci sveta dohromady.

    OdpovědětSmazat
  29. Nevyjadřuji se k opatřením vlády a je jen na Vás, zda budete cenzurovat jiný názor. Ve světě se dějí věci, o kterých nám mainstriemová média nic neřeknou. 10. října se v Německu konalo setkání světových lékařů a závěr? viz odkaz https://www.arfa.cz/svetova-aliance-lekaru-covid-19-je-lez-je-obycejna-chripka-vinici-budou-potrestani-za-zlociny-proti-lidskosti-jako-pri-norimberskem-procesu/#.X4oJglAueUk

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:09
      Na yotube začali konečně mazat videa podobných blbu, kteří vytváří fantasmagorie ohledně kovidu, jenom dobře!! Co dokáží někteří vymyslet, zustává rozum stát!!
      Psát, že kovid je obyčejná chřipka, no blbu ráj to napohled.

      Smazat
    2. Samozřejmě že covid není "obyčejná" chřipka, je to strašná, smrtelná chřipka vy demokrate 9.17, který byste nejraději všechno co je jiné, než čím jste zfanatizovaný vy, mazal a ničil -a co takhle střílet ty, co si myslí něco jiného - že jo? To by šlo - ne? Žít pak už jenom pro covid, protože by se ostatní báli promluvit, tak by je covid doopravdy převálcoval. Prostě - zajímavý covid - objevil se na jaře přesně v období chřipek, ale to už se teď nesmí říkat! Né a né! Ale řeknu vám, jestli anonym 23.09 píše pravdu, a jestli ti, kteří mezi lidi rozšířili paniku, která už má teď za následek zvyšující se počty sebevražd a zvyšující se počty duševně nemocných, protože každý takovou mediální masáž duševně neutáhne, tedy jestli viníky této lumpárny najdou a budou soudit - co pak budou plkat takoví demokrati, jako jste vy? Ale nebojte se - ono se to nestane, protože za tím stojí obrovská lobby - mafie - takže blbů ráj to napohled může pokračovat.

      Smazat
  30. co si myslíte o Billu Gatesovi?

    Už v roce 2015 předpověděl pandemii, investuje miliardy do vakcin, a aktivně vystupuje v boji proti koronaviru.
    A bezpochyby jde o odborníka.

    Jeho doporučení boje s covidem - 1.dubna - lockdown, dále testování, trasování, socialní izolace a je vášnivý podporovatel nošení roušek a samozrejme vakcin.
    V dubnu předpovědel, že v říjnu přijde druhá vlna.
    Az si člověk říká kdo od koho opisoval? Primula od Gatese nebo naopak?

    Gates also called for the U.S. government to step up testing and develop “a data-based approach to developing treatments and a vaccine.”

    “In 2015, I urged world leaders in a TED talk to prepare for a pandemic the same way they prepare for war — by running simulations to find the cracks in the system,” Gates added. “As we’ve seen this year, we have a long way to go. But I still believe that if we make the right decisions now, informed by science, data and the experience of medical professionals, we can save lives and get the country back to work.”

    Gates’s 2015 Ted Talk:
    https://www.towleroad.com/2020/04/bill-gates-national-lockdown/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 3:42 - nejde o opisování, ale o konceptuální řízení!

      Smazat
    2. 3;42
      Výborný komentář 👍👍👍👍

      Smazat
    3. Já jsem to předpovídal ještě před Billem. Že kapitalismus bez možnosti velké války, bude muset
      vymyslet něco, co zmrazí výrobu a odlehčí zemi
      od lidí.
      Oproti třicátým létům je více žrádla, peníze se proto
      mohou tisknout na maximum. A hlavně ať pochcípají chcípáci a důchodci (týká se i mně).

      Smazat
  31. pokud 90% voličů bude odmítat odpovědnost a odvolatelnost voličů, nic se nemůže změnit.bohužel, tato většina asi nikdy nepochopí....v demookracii má strach politik z voličů, v totalitě má strach volič z politiků.

    OdpovědětSmazat
  32. Blazni cigánski,mesto Cching-tao všetkých 11000000/slovom jedenásť miliónov obyvateľov/otestovaných bez jediného pozitívneho nálezu covidu,TOTO JE NAJLEPŠIA SPRÁVA PRE OBYČAJNÝCH ĽUDÍ😂😂😂😂😂😂😂😂

    OdpovědětSmazat
  33. Dostaneme virus všichni. Nic se s tím nenadělá. Veškerá opatření slouží jen k tomu, aby virus populací prostupoval menším tempem než je dosud a zdravotní systém dokázal podchytit všechny potřebné. O tom je celý spektákl. Je na omylu ten, kdo si myslí, že když bude sedět doma, tak ten virus vůbec nechytí. Chytí ho samozřejmě, ale později, například v průběhu roku 2021 nebo 2022. To je celé. Virus bude mít i pan Dvořák i David, prostě všichni.

    OdpovědětSmazat
  34. Miloš Zeman ve svém projevu vzpomenul Švédsko, kde prý na koronavirus zemřelo cca 6000 lidí. To je naprosto směšná úmrtnost, kde populace má cca 10 mil. obyvatel.

    OdpovědětSmazat
  35. Jen flu ?
    Pro blbečky i s tituly musíme počkat, ale mám strach, že i rakve nebudou pro ně argumentem. Znám teorii o "prázdných rakvích", ta jim asi vystačí dokud nebudou sami na JIPce. Co si budou potom myslet se už nedozvíme.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Správně anonyme 13.09 - kdepak flu! Smrtelná hrůza! Něco podobného, co stálo život statisíce krav ( nemoc šílených krav - pamatujete? potom statisíce ptáků - chovatelé museli všichni POVINNĚ! vybít všechny své slepičky, kuřátka, kachničky, husičky, pak to byla taky flu - ale prasečí - každý chovatel musel POVINNĚ!! vybít všechna svá prasátka . panstvo poručilo, a muselo se zabíjet. Nás - lidi - ještě nepobíjí, protože nemusí, pobíjí nás covid a takové ukázky rakví - óóóó - hrůza! Co je proti tomu Erbenova Kytice! Třeba ty rakve, jak jsme viděli letos na jaře na videu - ale to nebyly oběti covidu, kdepak! To byly staré snímky z doby ztroskotání lodi v roce 2013 se stovkami uprchlíků, a ty rakve byly pro ně - no ale - proč to nepoužít - ne? Konečně - rakev, jako rakev. A prosím vás, až budete na JIPce - (podle vás tam bude asi každý) tak až vás to potká, dejte sestře pokyn, ať to napíše do diskuzí na NR. To budete hodnej - a konečně nějaký opravdový příklad.

      Smazat
  36. Pane Dvoraku, Vase opatrení bych chapal na jaře, ted už ne. K utváření racionálního postoje máme vzhledem k vážnosti opatření, která mohou ohrožovat i naše zdraví, naprostý nedostatek informaci. Vyvolávání emoci a strachu daleko převyšuje množství, kvalitu a objektivitu informaci. Ve skutečnosti to ohrožuje roli odpovednosi v mysli a rozhodovani lidi. Od stránek zakládajících si na objektivite a racionálních, vecnych pristupech ke skutečnost bych takové opatření nečekal.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Karle,
      proč do toho zatahujete admina, jeho chování je rozumné. Posedlost a výlevy některých pisálků jsou opravdu mimo mísu. A budeme se tu snad dohadovat jestli je země placatá? Vždyť i já ztrácím čas mazáním nesmyslných mailů, které baví někoho více násobně přeposílat. Když se internetu zmocnily šiřitelé "vědecky ověřených názorů" tak se z nej stala mucholapka bludných balvanů, pověr a temných věšteb. Pomalu mizí přenos informací. Navíc se lidi sami straší a nakonec to ti hrdinové svedou na vládu.

      Smazat
  37. Pane Dvoraku, od Nove republiky, která byla až dosud nestranna a racionálně vecna, bych takové opatření nečekal. Čekal bych ukázky racionální odpovednosi a výzvu k ni. Na základě emoci a naprosto nedostatečných informaci, které nas zasypavaji na každém kroku, si adekvátní postoj udělat nelze. Čekal bych, ze NR nám v tom pomůže.

    OdpovědětSmazat
  38. Spadla mi brada, snad poprve poťřebují občanè naší země svou armádu, kterou si platí a test její akceschopnosti mi vyrazil dech. Přestěhovat vybavení z Hradce Králové do Letňan prý provede během 10ti dnů. Začne v pondělí. Po tomto úspěchu se divím proč si ji platíme. Už počet generálů mne kdysi překvapil, Jedna-li se o nějaký truc,
    či politické pletichaření, je to naprosto nemožné. O to víc si cením hasičů profi a hlavně dobrovolných. Na armadu byval kdysi spoleh, ale to už je minulost, Doufám, že to snad vláda a parlament nenechají jen tak.

    OdpovědětSmazat
  39. Konečně to všem ,,hercům" , komediantům,mizerným podnikatelům a hlavně politikům i vládě ŘÍKÁM !!! . . .
    Ne, že bych snad měl něco proti hercům i ostatním ,ale zrovna před chvílí byl v rádiu rozhovor se dvěma herečkami ,kde jedna se přímo rozplývala, jak ráda jezdí do Asie odpočívat, protože tam mají dobré jídlo.
    Ta druhá jí přitakávala a zasněně vzpomínala na nádherné pobyty v jižní Francii a Vietnamu.
    Jako absolvent ČVUT jsem si připadal jako vesnický balík, protože tam jsem nikdy nebyl-a už asi nebudu !
    Ale zase jsem po nikom nic nežádal !!!
    Takže s tímto mailem, co mi přišel, v podstatě souhlasím.
    Nouzový stav = válečný stav.
    Masmédia to také nezaznamenala....
    Když spadl za války barák, hospoda, divadlo - tak dostal každý kulový a musel se z toho vyhrabat sám, jak uměl. A ti ostatní se museli umět o sebe postarat sami, aby přežili. Tak nechápu, proč by ti ostatní lidé měli platit ze svých peněz nějaké ztráty jiných, které ani nezavinili. Stát se stará (a stará se velmi dobře) aby to každý ustál. Kdo není blbý, tak to vidí. A každý pořádný hospodář má nějakou finanční rezervu a nejede na doraz. A pokud ji prolyžovali, proslunili, prožrali a nemá ani floka, tak je to jenom jeho problém a nevím, proč bych se mu já měl skládat na nějakou jeho ztrátu !!! V nouzovém stavu se přežívá a netvoří se zisky. A pokud to neumíte, tak to podnikání zabalte. V dopravě, soc. službách, potravinářství a zemědělství chybějí pracovní síly pořád.
    Tam je výplata jistá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. hranice se ale nikde nezavírají

      Smazat
    2. Jsme svědky jedné z mnoha manipulací, která se děje na lidstvu již mnoho tisíciletí. Manipulátoři dobře znají základní zákony, které se ovšem na školách neučí. Jsou dobře obeznámeni i s atrologií a dobře jí využívají. Máš-li strach z COVIDU, musíš ho dostat, abys už propříště strach nedostal.Zdá se, dle této diskuze, že hlavní vlna ještě nepřišla.

      Smazat
  40. Právě proto, abychom se nedohadovali, zda je Země placata, a nepotaceli se mezi bludnými balvany, bych právě od NR očekával co nejobjektivnejsi informace, protože ty mohou veci velice prospět. Nebo je naprosto objektivní jen přispěvek pana Votavy? To je vse tak jasne? Abych si na koronavirovou krizi mohl udělat názor (zaujmout k ni racionální postoj), potřeboval bych mnohem více důvěryhodných údajů ve vzajemnych souvislostech. A ty bych od NR očekával (nebo raději uplne mlceni). I v tomto případě plati: Audiatur et altera pars! Když to ignorujeme, mnozí se famy.

    OdpovědětSmazat
  41. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ilona-Csakova-uverejnila-text-z-nehoz-bude-mrazit-jeste-za-rok-Nas-vas-doktory-proste-vsechny-640819

    Zveřejní Csáková a spol. konkrétní osobu, která to povídala? Ona ta osoba to jistě ráda zopakuje v přímém přenosu při konfrontaci s pány doktory té nemocnice, a taky s panem Prymulou. Jestli se tomu bude vyhýbat, tak je to další ukázkový, zlomyslný, a trestuhodný případ zrůdné manipulace, na které se Csáková podílí!

    OdpovědětSmazat
  42. Koroniste vsech zemi spojte se.

    OdpovědětSmazat
  43. Nezvládla jsem přečíst všechny komentáře, ale už teď je mi z Vašich demagogických názorů šoufl. Proč nepoužijeme selský rozum, a nezeptáte se Qbono? Nebo snad věříte, že Ti, co jsou u moci, mají na mysli Vaše dobro. Co by jim to přineslo? Museli by se dělit a o to přece nestojí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:56
      Madam, oco se budou dělit, když po úspěšném promoření zbyde jen h.n.o, tedy slušně řečeno exkrement.

      Smazat
    2. 22 56 Když naprostá většina ani neví, že byla promořena? To, co popisujete, tu bude proto, že panikáři zničí tento stát.

      Smazat
    3. 9:56 máte pravdu, leč bohužel selského rozumu zdá se nedostatek :-/

      Smazat
  44. Proč je v toto státě tolik Jidášu ?Kteří chtějí smrt tolik lidi!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11;31👎👎👎👎👎😂😂😂😂😂

      Smazat
  45. máte pravdu, leč bohužel selského rozumu zdá se nedostatek :-/

    OdpovědětSmazat
  46. Kdyby se řekla práva pravda milej pane, tak by to lepší jak pro pacienty tak,i pro všechny, jak Babiše, kryzový štáb, m. zdravotnictví, lékaře a ostatní personál. Ano není to chřipka! Nepracovalo by se všem líp bez stresu, nervozity. Jenže by museli to chtít pane a nebo musí držet hubu, jsme je no tě nezávislý stát nebo jen ovce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:35
      Netřeba už nic říkat, dopracovali jsme se úspěšně do situace, že každý bude mít brzy v rodině, nebo mezi kamarády, či sousedy zemřelého,ať s kovidem, nebo na kovid. Pak budou ječet, že to s nimi přece nikdo nevkomunikoval. Viníkem nejspíš bude Babiš, Zeman, Prymula a i kdyby ti se nehodili, tak za to můžou komunisti.

      Smazat
    2. Po majdanu na Staromáku, se mi zdá, že stejně, nikdo nechce znát pravdu. Vypadají sice jako dospělí, ale asi ještě věří na Mikulàše a čerta.

      Smazat
  47. Ano pravděpodobně, vláda bude za všech stran tlačení do kouta, opozice to využijte! Kdo hovoří, že bude chce vládnout bude ještě horší než nynější vláda. Nemají žádnou koncepci, natož budou jen lhát a použijí proti lidem šachty prostředky. Nikdo neřekne pravdu a říkat,že jste lhář!!! Vyzývám dr. A TONYHO FAUCIHO na a boží soud, před mezinárodní soudní dvůr proti lidskosti úmyslné pandemie.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Těžko ďělat koncepci, nebo plány, tato pandemie a chování viru je zatím jen odhadované a těžko předvidatelné, vždyť pozorujte i protichůdnost predikce od fundovaných kapacit. Věřím, že to nedělají schvàlně, na druhé straně trochu podezřívám farmakoprůmysl. Taky reakce jednotlivÿch vlád se liší. Zatím vyhrává nejjednodušší metoda 3R. Horší je nechuť našich občanů, toto omezení přijmout. Například v Asii s tím nemají problém. Dokud nebude solidní vakcína, asi nic jiného nevymyslíme. Budeme-li nákazu podceňovat, skončíme nedobrovolným lockoutem.

      Smazat
    2. 21:24
      Když v Asii budou skákat z okna tak my máme podle tebe taky????!!!!! Tak začni, já na to z vysoka....

      Smazat
    3. 22:13
      Milý spoluobčane, dobře víte, že nejde o skákání z okna, ale poučit se bývá moudré. Jen hloupý se nepoučí. Stačí odložit neopodstatněnou namyšlenost a ušetřit si zbytečnou námahu, vyhozené peníze a v tomto případě to nejdůležitější životy. Nevím, jak vám to vysvětlit, ale když si tu budeme navzájem trucovat, tak si oba v zimě do Alp na lyže nezajedeme, ale to je to nejmenší co by mě mrzelo. Vy by jste asi odmítnul i tu linku na výrobu roušek z Taiwanu a roušky též.
      Tak navrhněte něco lepšího.

      Smazat
    4. 23,12
      Promoření obyvatelstva je pro další zvýšení imunity NEzbytnost!RouškA je mírně řečeno K NIČEMU očkování ať si nechá plukovník pro ty,co těm jeho fabulacím věří!

      Smazat
    5. Je vidět, že o koronaviru, který tu řádí, nic nevíte. Ad 8:26 - Jinak byste nemohl napsat tuhle nepravdu.

      Rouška je fungující opatření sloužící k omezení přenosu viru kapánkovou cestou. Funguje a ne že na nic.

      Promoření populace je iluze. Virus u mnoha lidí nezanechává v imunitní paměti odezvu. Jsou zaznamenány a pečlivě popsány případy lidí, kteří se nakazili na jaře, svoje si odleželi v nemocnici a v létě do ní šli znovu z opětovnou nákazou téhož viru. V tomto případě je "promoření" jen iluzí. Nemyslíte?

      Smazat
  48. 8;57
    To je blbý i jako vtip👎👎👎👎👎

    OdpovědětSmazat
  49. S Covidem je to jako s Bohem...nikdo ho neviděl a jsou o něm jen celkem nepřímé zmínky, narážky a pokud už se o něm píše, pak to rozhodně nejsou žádné vědecké důkazy, případně ty důkazy hovoří celkem jasně proti. Přesto...budu věřit v Boha, protože to je pro mne výhodné, dává mi to vnitřní klid, kompas v životě, jisté morální zásady, naplnění a jednotu se vším bytím. Když se zmýlím, moc se toho nestane. Ale pokud věřit odmítnu, a na konci cesty zjistím, že jsem se vlastním rozhodnutím připravil o jednotu s životem, že jsem odmítnul Boha, který mi byl nablízku, hořce toho zalituju.
    Podobně i Covid. Budu dodržovat vládní nařízení (s jedinou výjimkou, a tou je vakcína, pokud se farmafirmy zbavují odpovědnosti za její účinky, pak s ní nemohu souhlasit), nosit roušky, omezovat kontakt. Jediné, co se mi může stát, je to, že zjistím, že jsem naletěl, že jsem zahrál pěkné divadlo. Ale to ustojím. Ale pokud se rozhodnu věřit jen sobě, teoriím o neexistenci viru, pokud se rozhodnu být sobecký a neodpovědný, a pak nedejbože zjistím, že vláda měla celou tu dobu pravdu, jen to neuměla vykomunikovat, a já jsem díky tomu svými činy (nebo naopak nicneděláním) přispěl k oné katastrofě, asi bych dál nemohl sám se sebou žít.
    A to se považuju prosím pěkně jinak za koronaskeptika.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.