Reklama

sobota 24. října 2020

Co ukazují poslední dny o naší morálce?

Petr Hampl

23. 10. 2020   PrvníZprávy

Přibývá mrtvých, plní se jednotky intenzivní péče a narůstá nervozita. Ze situace je viněna vláda, ale přibývá i sporů mezi lidmi. Jedni viní druhé z bezohlednosti.


(Na snímku Petr Hampl, nezávislý sociolog)

Skutečně občas slyšíme, že bude lepší, když ti starší konečně vymřou nebo „jenom“, že záchrana životů není důležitá. I když to není převládající názor, plní to veřejný prostor a otravuje atmosféru, píše Petr Hampl v komentáři pro Prvnizpravy.cz.

Na druhé straně slyšíme obviňování spoluobčanů z toho, že v jakémsi iracionálním panickém děsu vzdali občanských svobod a že podporují opatření, která poškozují ekonomiku (což je nepravda, jak jsem ukázal minulý týden). A opravdu, občas opravdu slyšíme volání po ostré represi. I když to není převládající hlas, plní to veřejný prostor a otravuje atmosféru.

Je tedy docela logické, že jsem v posledních dnech opakovaně dostával stejnou otázku. Proč jsme na tom morálně tak špatně? Je to výchovou? Změnami ve školství? Nebo je zatím příliš velká orientace na peníze (tedy příliš nízké zdanění vysokých příjmů)? Nebo něco úplně jiného?

Jak tomu v podobných případech bývá, určitou roli hraje každý z faktorů. Nicméně rozhodující roli hraje ještě něco jiného.

V situacích podobných té naší se totiž nabízí v zásadě dvě možnosti. Buď se národ semkne a v lidech převáží to dobré. Malý kousek z toho jsme ochutnali letos na jaře. Jindy ale národ upadne do chaosu, lidé se postaví navzájem proti sobě a z jejich povah vyplave to nejhorší.

Kterou z cest se národ vydá, o tom rozhoduje politické vůdcovství. Najde se v kritické chvíli státník, který je schopen přinést vizi a převzít odpovědnost? Pokud taková osobnost vystoupí, je slušná šance, že lidé ze sebe vydají to nejlepší. Třeba slavný Churchillův moment, kdy Britům slíbil „pouze krev, pot a slzy,“ tedy bojovat až do konce a zachránit aspoň čest. Bez jeho vystoupení by byli z Britů horliví a ponížení kolaboranti, jak ukazují příklady malých britských ostrovů obsazených Němci.

Přinést takovou vizi je v naší situaci extrémně obtížné. Mimo jiné proto, že zbabělá vláda pod tlakem bezcharakterní opozice a nejrůznějších zájmových skupin úplně zahodila všechny výsledky jarního snažení. Přitom to byly výsledky vykoupené značnými oběťmi, které přinesli především menší podnikatelé a jejich zaměstnanci. Ale nejen oni. Politici, vládní úředníci a korporátní kapitáni si toho nejspíš vůbec nevšimli.

Hampl: Co říká skutečná věda o ekonomických dopadech epidemie

Nicméně pokud by s takovým apelem někdo přišel, musel by obsahovat tři základní elementy – těsně propojené.

VIZI. Churchillovou vizí bylo zvítězit za každou cenu či aspoň bojovat do hořkého konce. Stalinovou vizí bylo zachránit ruský národ a osvobodit svět od německých agresorů. Co je dnešní vládní vizí? O něco méně mrtvých v listopadu? Čekání na další vlnu? Absolvovat to celé znova a znova? Netušíme, a nevidíme nic jiného než bezradnost.

MÍSTO PRO ČLOVĚKA. Co ta vize znamená pro mne, ptá se posluchač. Odjezd na frontu? Nasazení v továrně? Místo dobrovolníka, který jezdí se sanitkou? Budou se mnou počítat při obnově národního hospodářství? Nebudu hozen přes palubu?

MORÁLNÍ APEL. Tedy odvolávání se k něčemu, co máme společného. k jazyku, dějinám, náboženství, společnému pohledu na svět. Protože jestli se mám postavit proti rozvratu, co vlastně bráníme? Národ? Jak ho můžeme bránit, když zároveň probíhá výměna etnika (Češi odcházejí a jsou nahrazováni migranty). Náš životní styl? Jak ho můžeme bránit, když je zároveň likvidován jako něco, co stojí v cestě korporátním ziskům a neomarxistickým fantasmagoriím?

Na to všechno by měly existovat odpovědi. Od toho si platíme prezidenta. Od toho si platíme premiéra. Ne od toho, aby říkal, že za nic nemůže, protože jeho rádci provedli špatné výpočty.

Současná situace také otevírá příležitost pro skutečnou opozici. Pro takovou opozici, která se zmůže na něco jiného než okopávání kotníků. Pro skutečného státníka, který vystoupí, podpoří i ta opatření, která jsou momentálně nepopulární, ale který ukáže delší perspektivu, morální vizi a vůdcovství.

Když takové vůdcovství chybí, národ se rozpadá, země propadá chaosu a v lidech se probouzí to nejhorší.

Dobrou zprávou snad může být to, že současná situace nepotrvá příliš dlouho. Události příštích týdnů budou katastrofou z medicínského hlediska, budou těžké pro pozůstalé, ale poskytnou morální budíček. Jak říká anglické přísloví, zkušenost je to, co získáš, když nezískáš to, co jsi původně získat chtěl.



48 komentářů :

  1. Problém spočívá v tom, že národ je názorově zcela deragmentován. Co jednotlivec či skupina, to názor a nejhorší je, že nikdo nechce naslouchat názorům druhých, odmítá připustit, že se mýlí, a odmítá jakkkoliv diskutovat, hledat řešení nebo dokonce spolupracovat při řešení současné situace. Ať to řeší vláda, úřady, poslanci, zastupitelé, hygienici, doktoři, tamti, tamti a tamti. Jsou za tO plAcení... Já jsem nic nezavinil, já nebudu Nic řešit, ale nikdo mě nebude omezovat.
    Alibismus, připo.ranost, sobectví. Pokud se jich nezbavíme, nic se nezměmí.

    OdpovědětSmazat
  2. Časem se ukáže, kdo to celé připravil. Někdo přesně věděl, že v zavřené restauraci/kapitolu/ jsou, tak to jen "oznámil". Volby se blíží a profesor Prymula je také hráč ve volbách. Premiér Babiš se předvedl, že sám neumí jednat. Řídí tak chaoticky a hystericky, to mu sežere moc hlasů.
    Myslím si, že za tím stojí BIS.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za Babišem stojí hlavně jeho manželka která čte Blesk, zděšená z toho co četla se svěřila Babišovi a ten trouba na ní dal ...
      To není poprvé co takto zblbnul, sám se k tomu přiznal v dávnější minulosti, kdy podobně jednal v případu Bleskem medializovaného rozvodu nějakých manželů a "týraných dětí", kdy se nakonec ukázalo že všechno je jinak než "novináři" blbli své čtenáře ..
      Může to být ale i tak, že za tím stojí sám ješitný Babiš ..

      Smazat
  3. Morálka je po roce 1989 silně ohrožený druh v našich luzích a hájích, bohužel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jj, autor se mýlí (Co ukazují poslední dny o naší morálce?)
      Zdaleka nejde jen o poslední dny, ale o celou dobu od r. 1989.
      Celou tu dobu morálka hnije,dříve pozitivní charakterové vlastnosti jsou dnes považovány za negativní a naopak, děti jsou systémem vedeny k egoismu, sousedé se na sebe na rozdíl od minulosti, dívají přes prsty o dřívější vzájemné
      pomoci nemluvě atd. Lidé se navzájem odcizili a pokud by se zase chtěli spojovat, tak je tu COVID 19 a sním velká hra o světovou ekonomiku.

      Smazat
    2. Je dnes zrejme ,ze pres vsechny hrdinske reci Churchillova domobrana nosila drevene klacky /srovnej s vyzbroji nasi tehdy/ a Hitler pustil domu stovky tisic vojacku z Dunkerque /odplouvali i v neckach/, kteri nechteli bojovat za vlast.
      Pevnost Singapore v poctu 100 tisic se okamzite vzdala japonskym cyklistum okolo 30 tisic v poctech.
      Mimo hojne a snadne potapeni britskych valecnych lodi.. To byly pot krev a slzy..
      Neni treba predcasne bedovat a neni ovsem vubec vhodna doba. Ani neco takoveho sirit. Lepsi ovsem neco udelat.. Co neni, ze nemame silneho vudce ,muze se stat a zmenit pres noc. Taktez moralni veci podlehaji castym a rychlym zmenam. A tak predcasny plac a utlocitnosti nejsou na miste, lepsi ponechat zenam..
      U Sudomere bojovali take male deti.
      Jine narody jsou na tom daleko hure.

      Smazat
    3. Zapomnel sem dodat,ze obycejni britove "moralne" odmitali bojovat proti Spojenecke vlade Hitlera a nacistu a odmitani pripravy a aspon nejakemu vyzbrojeni na valku proti nemu.. Nevideli logiku ani duvod...

      Smazat
    4. V osobe Primuly nebyly splneny zakladni podminky.
      Tedy,do jake miry bude hajit zajem svych spoluobcanu a do jake miry sve osobni ,zistne ,ziskove zajmy.
      Ani on sam to plne neobjasnil,neobhajil a nezaujal verejne stanovisko a pozici na 100%..
      A jeste se tajne schazel...
      Co tedy mohl ocekavat potom. Neduveru?Pri nejmensim.

      Smazat
  4. Proč jsme na tom morálně tak špatně?
    Protože, lidé nevědí co je to morálka a nejsou k morálce tedy vychovávani.
    A po 30letech kapitalismu se ptát čím to je, to není nutné.

    Obecně morálka souvisí se světonázerem. Ateisticko-materialistický světonázor, a poslední dobou i postmoderní relativismu, který proniká vědou, ekonomikou, kulturou k ničemu jiném než k degradaci moralky, rozlišování vést nemůže.

    OdpovědětSmazat
  5. S programem anti Babiš se o žádné sjednocení jednat nedá a nejhorší je že straší korákem na příští jaro a podzim.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A ještě straší koránem, proti němu ovšem nedělají nic.

      Smazat
  6. Ruská protivzdušná obrana se naučila sestřelovat hypersonické rakety, oznámila média

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020102412693056-ruska-protivzdusna-obrana-se-naucila-sestrelovat-hypersonicke-rakety-oznamila-media/

    OdpovědětSmazat
  7. Prymula byl a je skutečně nebezpečný. Jeho opatření silně zpomalila šíření epidemie, dnešní R číslo je 1.1 a nejspíš ještě klesne, uvidíme příští úterý a středu. Mí hrdinu znamená diskreditaci Babiše i opozice. jogín

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jde o dva druhy Coronaviru,neplest si s Corona pivem z Mexika.
      Z hlediska svetove moci.
      Informace prevazuji,ze Umiraji houfne nakazeni.
      Pravdive udaje v CR. Umiraji lide okolo 80 let v prumeru.Stejne v poctech ,jako v predeslych letech.
      Zavislosti nezavislych,zavislaku.
      Muzeme pozorovat nad tim vsim,hlavni roli a funkci cele "demokraticke" vlady /i tech jinych, jinde/,
      v sireni a stupnovani chaosu ,zmatku /velmi neuveritelnych v porovnani s minulosti a jinymi krizovymi situacemi /,rozvratu a skoro nic jineho..
      Nebo se mi to jen zda?

      Smazat
  8. Morálka a kapitalismus totiž moc nejdou dohromady. A navíc když se kapitalismus "utrhl z řetězu". Je to boj kdo s koho, takže ohledy na druhé musí jít stranou.

    OdpovědětSmazat
  9. Samozřejmě za tím stojí BIS, prodloužená ruka pražské kavárny a ještě za ní je schovaná CIA. Inciatorům tohoto protiprymulovské šílenství jde o poškození Babiše a Zemana, nejde o zdraví lidí, jde jim o peníze a co nejrychleji se k nim dostat i za cenu zhroucení vlády. Fandím Babvišovi (i když jedná unáhleně) a zejména Prymulovi, který udělal správnýy krok. Prostě neodstoupí! Kdo dal echo šejdířům z Blesku, aby se srotili v místě, kde jednal Prymula s tím druhým u pražské kapituly? Prymulo, držíme Ti pěsti a bojuj proti pražské kavárenské bestii.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Muze bejt,neni vylouceny,ze P. byl vzatej,dodanej do vlady aby vytvoril vladni krizi /Staromak/,aby padla cela vlada,po cemz silne touzi zahranici a mistni agenti....

      Smazat
  10. Vše souvisí se vším. Proto se nedá vyloučit i souvislost s volbou prezidenta USA. Tábory se houfují k celosvětové konfrontaci. Pan Hampl, nejen on, by možná to mohli rozvést pro plebs.

    OdpovědětSmazat
  11. To je kapitalizmus , jedná se jenom o peníze , stát , národ je nezajímavý !

    OdpovědětSmazat
  12. Myslím, že alespoň já, jen s malými výhradami souhlasím s textem, kde jsou i rozumné návrhy. Jedno si však neodpustím. Pan Hapl píše o "korporátních ziscích a neomarxistickým fantasmagorií". Je zajímavé jak staví do jedné řady nadnárodní kapitál a nějaký "neomarxismus", který neexistuje, tak vlastně marxismus, který je založen právě na "boji" proti podstatě kapitalismu, rozpor mezi prací a kapitálem. Teď jen úvaha, nezpůsobuje právě onen kapitál v globalizovaném světě, úmyslně chaos i podporou, když to velice zjednoduším, "multi-kulti"? Kolikrát jsem se již ozval na této platformě k tomu nesmyslu. Nic takového i klasický marxismus neobsahuje. Budu opět citovat prof.Krejčího, protož lépe bych to něřekl a nenapsal. Cit.: "Problémem je, že v hlavním mediálním proudu, tedy v oficiózní propagandě, jsou za neomarxismus vydávány nejrůznější liberální představy o multikulturalismu a programy, které zaměnily boj za práva většiny za podporu zájmů okrajových skupin. Liberální multikulturalismus nemá nic společného s marxismem – marxistický humanismus vidí strukturu společnosti, vnímá její rozpory, chcete-li, chápe konkrétní totalitu sociálního života. Projevit lítost nad osudem narkomana není totéž co schvalovat drogy. Mít porozumění pro islámskou civilizaci neznamená chtít vytvořit či vlastní hloupostí přímo utvářet islámská ghetta v Evropě, a založit tak nový, velice nebezpečný konflikt. Běžně jsou dnes označovány teoreticky nevyzrálé liberální a liberálně-anarchistické skupiny, které hlásají bezbřehý multikulturalismus, podporují neomezenou migraci místo radikálního řešení problémů na místě, odkud lidé utíkají, za neomarxistické. Toto tvrzení má dvojí funkci. Jednak mají být tyto skupiny a ideové proudy v podvědomí měšťáků dehonestovány jako nebezpečně kryptokomunistické. Zároveň se ale jedná o snahu diskreditovat marxismus, představit jej jako duchaprostou konspiraci."

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pište v odstavcich

      Smazat
    2. Georgi-Pokud Vás uráží pojmy jako post- a neo- a nechápete, že jsou to jen zparchantělí nástupci původních ideologií, vymyslete jim přiléhavější názvy a odlište jejich cíle. Pro nás "dole" nám totiž splývají.

      Smazat
    3. Neuráží vážený pane Povolný, ale myslím, že jsem rozdíl v neomarxismu a marxismu vysvětlil dostatečně. Neomarxismus neexistuje je to nálepka. Příklad. Velmi jednoduše. Je noemarxista Pirát p.Hřib, který finančně podporoval pochod LGTB v Praze ? Marx v žádném případě lesby, gaye, bisexuály a transgender osoby nepodporoval. Marx se zabýval humanistickým osvobozením člověka od vykořisťování. Toto "neo" je výmyslem různých liberálů, kteří na př.podporují multikuturalismus, který v Evropě naprospo zklamal a nejen to. Příklad Francie, Švédsko atd. Pokud vím, tak Marx podporoval interncionalismus, ale ve smyslu společného boje proti kapitálu a kapitál se absolutně nezměnil, jen je ještě více zbohatnul. Nevím jak jedodušeji to ještě vyjádřit.

      Smazat
    4. Zjistěte si něco o tzv. frankfurtské škole, příp. tzv. dlouhém pochodu institucemi . Neomarxismus může být nálepkou, když ho jako nálepku použijete, ale určitě existuje. Je to jako černý stín Mordoru, šíří se ze západu a právě skrze instituce, média a neziskovky. Jeden z protagonistů frankfurtské školy měl snad být autorem výroku : zkazíme společnost tak , že bude smrdět.

      Smazat
    5. Geoge 24.řijna 19:20
      Rozdíl mezi tzv. neomarxismem a marxismem jste popsal jednoduše a výborně. Lituji, že i lidé jako p. Hampl, kterého si vážím, nechápou, že výraz "neomarxismus", je jen zavádějící nálepkou pro všechny hovadiny tzv. liberální buržoazie a má za úkol dehonestovat jejich skutečného nepřítele a to je marxismus, se kterým nemá nic společného.

      Smazat
    6. Vyborne.Pan G.
      Dalsi valka nam vypukla, kdyz valci predevsim a pouze islam. A USA.
      Rusko napr.skoncilo v Syrii.
      Jako dalsi proxy /v zastoupeni/,Azer. nove valky zapadu proti Vychodu.
      Vnitrni valka islamu ve Francii uz je v plnem proudu.
      Macron zacal kricet,ze vyhosti pres 200 teroristu, s tim ,ze se jich za 5 minut pres 20 tisic vrati zpet do Francie..
      V USA se opakuje a strida fraska s taskarici.
      Kdo si pamatuje jak nezdravy kandidat H. padala hubou na chodnik a protacely se ji nekontrolovatelne oci.
      Mimo jine zavaznejsi porusovani zakonu zeme.
      Srovnej s Bidenem a zase s tim porusovanim zakonu..
      A jak se Cina smeje /kdyz se dva perou/.
      Prvni skutecnou epidemii /jako epidemii bolsevismu/ ma zase na svedomi valecne Wilhelmovo Nemecko.
      A nikdy nesmi byt mir pres prani asi 90% vsech.
      Prispevek lepsi clanku, to obdivuji.

      Smazat
    7. Vymysly,zrejme,inteligentu a medii, aby bylo o cem recnit a psat, donekonecna, aby se tisice parasitnich medii,"fantasiemi" propagandy uzivilo..
      Casto zirame a myslime si, tohle by nenapsal,nerekl ani nemohl rict ,idiot , kdyby mu hubu rozbil..
      Ani nepojmenovat ani lopatu lopatou.
      Vymysly Neo jsou pouze neustaly generacni vyvoj, Neo ma zaujmout ctenare se ziskem, ze je to neco Noveho..
      Taktez jako zaplavy controversy/senzacne sporny/ a revolutions,ve kterych se media a mocni primo utapi.

      Smazat
    8. K 21:29 - Samozřejmě vím o tak. zv. Frankfurtské škole. Vznik v Německu, dvacátá léta minulého století. Nedá se říci, že to byla ucelená koncepce , ale různé názory, oněch „myslitelů“ bylo spousta uvádím známější Marcus, From. Není jednoduché popsat všechny ty proudy, názory, jako ucelenou a teorii vůbec.
      Zatím co marxismus se zabýval především ekonomikou, sociální nerovností, tak „neo“, reaguje na změněné společenské podmínky a zejména na tu skutečnost, že Marx se nezabýval člověkem, jako originální živou bytostí přírody, antropologický přístup. Po nástupu nacismu odchází spousta německých myslitelů do USA a tam pochopitelně svoje myšlenky rozšiřují, zejména v univerzitách.
      Tím vlastně „neo“(pro zkrácení) nahrazuje to hlavní co marxismu obsahuje a to je boj za osvobození člověka a jeho závislosti na kapitálu, sociální aspekt. Zvýrazňuje jako hlavní aspekty antropologické.
      Ještě k používání názvu neomaxismus v tomto případě „euromarxismu“ v současné době u nás. Uvádím řádky, napsané M.Kollerem, také do NR. Dle mě p.Koller je českým vlastencem. Cit.: „Z přepisování historie, lhaní a rozeštvávání obyvatel naší republiky mají prospěch dvě zájmové skupiny, a to Německo a američtí euromarxisté reprezentovaní Sorosem, Clintonovými, Obamou a Allbrightovou s jejím českým Aspen Institutem. V první řadě se však jedná o německé revanšisty, imperialisty a kolonialisty.“
      Je to zajímavá společnost, lidí, kteří nejsou žádní marxisté. Uváděné osobnosti jsou oporou "liberální demokracie", nevím zda jsou názorově blíže k neo-konzervatizmu nebo liberalismu, ale v každém případě jsou to politici podporovaní nejvyšším kapitálem. Tak mě vysvětlete v čem jsou to marxisté ?
      Ještě malá poznámka. V Aspen institutu, kde je také p.Bakala, představitel pravice, to je euromarxista ?, totální zmatení pojmů. Mě nejvíc vadí, že je tam p.Hamáček a jiní soc. demokraté, dle mě levicí nejsou, řadím je někam do středu politického spektra.

      Smazat
  13. Tak dlouho jsme upozorňovali na zhýralou morálku komunistů, až jsme v této oblasti naplnili jedno z jejich hesel :"dohonit a předhonit".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:18 - to jste spadl z měsíce, již v počátcích dělnického hnutí, soc.demokkraci mimo jiné pokazovala na "morálku" buržoazie. Která z vykořisťování dělnictva žila v přepychu, např. za 1,republiky se říkalo o jejich dětech "zlatá mládež". Jakou měla morálku ?

      Smazat
    2. 13:16 Nebudu hodnotit odkud jste spadl vy, ovšem nebudu skrývat, že můj text může být pro některé těžký na pochopení. Nápověda : V listopadu 89 tu někteří volali "Nejsme jako oni" a z toho vyplývá to dohonit a předhonit.

      Smazat
    3. 12:18

      Přiznám se že jsem nikdy nepochopil, co to ta "špatná morálka komunistů", na níž se kdekdo odvolává, vlastně je. Čím se to projevovalo nebo projevuje? Když se tak zamyslím nad zvrácenou morálkou poplyšových představitelů moci, říkám si, ti komunisté tedy museli být asi ztělesněním všeho zla světa, když takoví deprivanti se o nich takto vyjadřují.

      Smazat
    4. 15:41
      Tomu neuvěříte! Představte si to, oni nutili lidi pracovat! Doopravdy.

      Smazat
  14. Řeknu to jednoduše, mocní na vás serou. Přijdeme o vše, hlavně důstojnost. Mocní vás chtějí ovládat, jestli to bude 500 milionů. Covid je jen začátek , tak se jim to líbí aby jste nevěděli na čem jste. Vakcíny už mají do roku 2025 možná i čipem.

    OdpovědětSmazat
  15. "V situacích podobných té naší se totiž nabízí v zásadě dvě možnosti. Buď se národ semkne a v lidech převáží to dobré. Malý kousek z toho jsme ochutnali letos na jaře. Jindy ale národ upadne do chaosu, lidé se postaví navzájem proti sobě a z jejich povah vyplave to nejhorší."
    V jaký jsme situaci? Protože, dnešní situacie je těžko s něcím z poslední doby srovnatelná.
    Hampl totiž implicitně podsouvá své vidění jako obecně platné.
    Hampl si myslí, že jsme v situaci, kdy nás ohrožuje nebezpečný virus, a čelíme neviditelnému nepřítel. A národ je rozdělený pouze na ty co říkají "nedelejme nic, at ti staří klidně zemřou", a na ty co volaj po tvrdých represích(nesmí nikdo zemřít).
    S tím souhlásím, takové posteje existují.
    Ale je i tu druhá výrazná skupina, která říká epidemie tu není, je to jen další chřipka, náš nepřítel není kovid, ale vlády a skryté síly, které nám berou svobodu pod záminkou epidemie.

    A ty skupiny jsou v rámci sebe semknuté.
    V dnešní situaci existuje chaos i semknutí, vyplouvá dobré i zlé.

    "Kterou z cest se národ vydá, o tom rozhoduje politické vůdcovství. "
    ALe kdepak, rozhodne jestli lidé poznají pravdu, odhodlání a procesy ve světě, i vliv zhora.

    Ovšem, je tu i příležitost pro nové vůdčí osobnosti, možná lepší víc výraznějších osobností než jedna hlavní.

    "Události příštích týdnů budou katastrofou z medicínského hlediska, budou těžké pro pozůstalé, ale poskytnou morální budíček. "

    Tak či onak, je jasné, že všechny tzv. opatření jsou k ničemu, a jen přinesli ohromnou škodu.

    Mimochodem, Prymula a spol. od samého začátku hovořili pouze o zpomalení šíření, nikoliv vymýcení. (to má přijít až s vakcinou).
    Z toho je logické, že se "nakazí" nakonec skoro všichni, a zemře uplně stejně lidí. A v tom je ten největší paradox boje s covidem.
    Kdyby to stoupenci represí pochopili, nevystuopovali by proti antirouskarum, a pak se skutečně národ by se mohl semknout, prostě by stačilo jen chránit tu rizikovou skupinu a nechat ostatní žít a volit lidskou cestu tedy doporučení

    A je s podivem, že taková sociologická kapacita jako je Hampl si nevšiml, kdo vyvolává takový rozkol (ideově), a zatím neanalyzoval proč jsou rouškaři tak agresivní vůči nerouškařům?
    Nerouškar rouškaře toleruje, ale naopak to neplatí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za tím posledních hledejte strach.

      Smazat
    2. Jde o to, aby neonemocněli všichni najednou, protože v takovém případě by možná umřeli i takoví, kterým by zdravotníci mohli pomoci, kdyby na to byla kapacita. Takže to není o tom, že umře stejné množství lidí, ale právě o tom, aby byly kapacity zachránit ty, u kterých to lze. A že někdo asi umře - no, kdybych měla rakovinu v konečném stádiu, tak by mě asi nemrzelo, kdyby mi kovid ukončil trápení ... Jsme smrtelní, tomu nakonec nikdo neuteče.

      Smazat
    3. Pane Vencovský, to nemyslíte vážně, hranici nejsou roušky, ale závist a hamižnost. Když se mocným znelíbí vláda, tak si zařídí její pád. Jedni koukají co ještě trhnout na kompenzaci a ti druzí co se bojí o práci, protože žijí z ruky do huby, tak ani nestačí zjistit zda mají nárok na nějakou podporu. Ti první na to mají poradce a právníky. Pak je tu skupina rodin v exekuci a často ne vlastní vinou, vždyť má přiznanou ekonomickou kategorii "pracujících chudina". Když např zaplatí rostoucí nájem, tak jim moc nezbyde. Samostatnou skupinu tvoří důchodci, kde průměrný důchod je údaj zkreslený, díky výši důchodů elit a rúrných výsluh. A zvýšení vždy znevýhodňuje nejnižší. Poslední skupina o které se nikdo nezajímá a bude čím dál narůstat jsou bezdomovci pandemie se jim nevyhne a zima je na krku. Tak pane Vencovský problém není jen v rouškách, pro který jsou lidé ochotni manifestovat do aleluja. Problém je jinde, máme tu kasty, jako v Indii a Evropě se čím dál vzdalujeme. Navíc do toho všeho se řítí lavina pandemie, která se u nás změnila z infekce na politický problém a tak se chce i léčit. Představa, že se dá nalézt nějaká jednota a řešení je z říše scifi.

      Smazat
    4. 16.54 Strach.Dalsi jezdec z Apokalypsy.

      Smazat
  16. Řeknu to následovně: Já Babiše nevolil, protože mu nevěřím, ale byl jsem rád, že tam je: pořád lepší než opoblok! Ale trpělivost s Babišem přetekla. Otázka č. 1 teď zní: koho budeme volit, aby nezvítězil opoblok???
    J.
    PS: Při vší úctě, SPD nebo Trikolóra volby zřejmě nevyhrají...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč ne? Pokud si většina řekne totéž, co vy, tak máte pravdu - nevyhrají. Ale pokud si většina konečně uvědomí,že celý deboblok s Piráty, ČSSD i Filipem a spol. jsou zbabělci a zrádci, tak to té SPD hodí - a pak se budou dít věci...

      Smazat
    2. Lepsi Babis a Zeman , kdy nikdo jiny neni, jsou pouze ti horsi,kteri zizni po moci, pomahat zahranici....

      Smazat
  17. Já to vidím tak, že v okamžiku vojenského napadení státu je odvolán vrchní velitel. Nyní jsme přepadení coronavirem a vlastizrádci likvidují autoritu ministra zdravotnictví. Kdyby naše armáda za něco stála, pozatýkala by parlament a vedení zločineckých opozičních stran. Všechny rozeštvávače by měla internovat a pozvat k nim na besedu polského prezidenta.

    Výsledkem zvířecí posedlosti opozice bude několik tisíc mrtvých spoluobčanů, které ti demokraté nechají pojít.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jaká armáda? My máme armádu kromě expedice v Mali? My máme jen uskupení co žije z vejvaru na US šrot!

      Smazat
  18. Tedy mně také vadí zlomyslné používání termínu neomarxismus tam, kde by se mělo používat neohitlerismus. A ten už v EU/NATO přetéká, kdo jiný vede války ve Světě, kdo jiný okupuje cizí země než pohrobci Henleinů, Franků, Heydrichů, Himmlerů, Goebbelsů.... Jenže mladší generace dávno neví, co to byl nacismus, holokaust, Lidice, tisíce popravených, rozbombardovaná města - my prostě tu válku stejného stylu exportujeme daleko od našich hranic, aby doma nebylo tuchy o tom, že zvěrstva nebyla vlastní jen Němcům!

    OdpovědětSmazat
  19. No k úplné spokojenosti na staromáku chyběl mrtvý student.
    Jinak to byl výkvět idiotů. Kolik z ních asi chybělo u voleb. Ale porušovat předpisy to jim jde. A to že se chudáčci nemohli dostat z náměstí - no kam by asi pochodovai dále?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Z hlediska Vyssiho Principu Mravniho,vrazda na Tyranu neni zlocinem"!
      Z filmu Nema Barikada./Krejcik,Drda/.
      Chlapska odpoved "vojaka",odkud bychom ji nehledali a zaroven jasna orientace v bezmoralkovych casech..

      Smazat
  20. Pane Hample!

    Co ukazuje naše současná morálka o našich "posledních dnech?"

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.