AA

Reklama

bb

sobota 24. října 2020

Covid? Říkal jsem to. Ivan David nenese dobré zprávy. Prymula? Ne zločin, chyba....

Ivan David

24. 10. 20  parlamentnilisty  (rozhovor)
„Veřejnost bohužel odbornost moc nevnímá, všichni rozumějí všemu, všichni se autoritativně vyjadřují, proto o přijatelnosti rozhodují sympatická tvář a pěkné řečičky. Veřejnost veřejné činitele, zvláště když ji v něčem omezují, nebo to o nich říkají vlivná média, upřímně nenávidí. Mediální verbež pak touží „ulovit velkou rybu“, vyrostou ve vlastních očích. Veřejnost tedy odvolání téměř kohokoli přijímá s radostí; výjimkou jsou osoby obratně pracující na sympatické mediální tváři.“
 
 „Vláda se nechala dotlačit k uvolnění opatření. Ti, kteří ji k tomu tlačili, dnes tvrdí, že vláda udělala chybu. Radit, jak se to dělat má, je o dost lehčí, než to dělat. To je ověřený fakt,“ konstatuje. 

Ztratil ministr zdravotnictví Roman Prymula svůj kredit? Je správné jeho odstoupení, k němuž se teď schyluje?

Zde bych citoval Churchilla: Je to horší než zločin, je to chyba. Ještě více mě tato chyba překvapuje u Jaroslava Faltýnka. Svědčí o tom, že pozbyl představy, co se dá tváří v tvář veřejnosti tolerovat. Není to chyba, k níž byl dotlačen, ale vlastní volba. Není jiná možnost než odstoupení, stejně se bude říkat, že byl odvolán.

Jsme v Česku uprostřed boje s pandemií, a Roman Prymula byl tváří tohoto boje. Vystupoval razantněji než jeho předchůdce, byl odborníkem v dané oblasti. Jak toto zapůsobí na veřejnost?

Veřejnost bohužel odbornost moc nevnímá, všichni rozumějí všemu, všichni se autoritativně vyjadřují, proto o přijatelnosti rozhodují sympatická tvář a pěkné řečičky. Veřejnost veřejné činitele, zvláště když ji v něčem omezují, nebo to o nich říkají vlivná média, upřímně nenávidí. Mediální verbež pak touží „ulovit velkou rybu“, vyrostou ve vlastních očích. Veřejnost tedy odvolání téměř kohokoli přijímá s radostí; výjimkou jsou osoby obratně pracující na sympatické mediální tváři.

Existuje v Česku nějaká autorita, ke které se lidé mohou nyní upnout?

Pokud se ptáte obecně a máte-li na mysli českou veřejnost jako celek, pak neexistuje. To je ale lepší varianta než téměř všeobecně vlastním lidem přijímaný Hitler nebo Erdogan. Přesto myslím, že obecné dobro pro fungování národní komunity objektivně existuje, i když na něm není shoda. Pokud jde o covid-19, autorit je mnoho; žádná nebude naplňovat očekávání všech.

Bylo by vhodné, aby vláda po skončení druhé vlny – což je otázka, kdy to bude – požádala o důvěru, když za rok jsou řádně naplánovány volby?

Vláda by to spontánně učinila jedině za předpokladu, že by si byla jistá, že bude potvrzena; těžko očekávat, že by se svěřila, že už jí to nebaví. Vhodnost je otázkou hlediska. I když mám k vládě výhrady, epidemii si nevymyslela.

Po jaru jsme si mnozí mysleli, že jsme covid porazili. Teď přišla mnohem větší druhá vlna, jsou zavřené obchody kromě potravin, restaurace, nekonají se kulturní a až na výjimky ani sportovní akce. A nikdo přesně neví, kdy to skončí. Jak tohle všechno působí na psychiku lidí?

Lze dohledat, myslím na Parlamentních listech, že jsem od začátku tvrdil, že půjde o dlouhodobou záležitost. Zkoušku z epidemiologie jsem sice skládal před 44 lety, ale základní poznatky jsou stále platné. Chovám se ohledně covidu-19 ukázněně a neexhibuji s vlastními názory, respektuji vyšší odbornost. Epidemie bude trvat dlouho, pokud nebude dostupná spolehlivá primární prevence. Čím déle to bude trvat, tím více to změní chování jednotlivců podle jejich osobnostních předpokladů, i fungování společnosti.

Skoro nikdo celé dny nemyslí na to, že nějaký psychopat může kdykoli rozpoutat jadernou válku, nebo alespoň velkou konvenční, která nás ohrozí.

Zeptám se speciálně na zdravotníky. Na některých odděleních, zvláště těch „covidových“, jsou v jednom kole. Počet pacientů narůstá, a konec v nedohlednu. Jak to zamává s jejich psychikou?

Fyzická i psychická únava a vyhoření jsou jisté, někdo takovou zátěž snáší lépe, někdo hůře. Kdysi jsem sloužíval pátek, sobotu, neděli v kuse, dnes je to zakázáno. Na odděleních intenzivní péče je zátěž ještě větší než na standardních odděleních. Dnes se už obětavost moc nenosí, sehnat kvalitní personál za standardní odměnu je těžké. Na náročných odděleních zůstávají jen ti, kteří jsou odolní a obětaví; ti ostatní odpadli, a možná ani nenastoupili.

Jak si počínáme jako Česko, v porovnání s ostatními, v boji s pandemií? Děláme něco zásadně špatně?

Vláda se nechala dotlačit k uvolnění opatření. Ti, kteří ji k tomu tlačili, dnes tvrdí, že vláda udělala chybu. Radit, jak se to dělat má, je o dost lehčí, než to dělat. To je ověřený fakt. Vláda musí vážit mnoho aspektů současně. Více chránit obyvatele a vystavovat se nelibosti, že jsou omezeni? Nezasahovat do podnikání, než do něj zasáhne virus, nebo ho omezit a vystavovat se hněvu a žádostem o odškodnění? Atd.

Vláda se neměla nechat dotlačit k „rozvolnění“, jenže kdo by uvěřil, že to pomohlo, když by následky nenastaly?… Koho odškodnit za újmu způsobenou vládou více a koho méně, neboť nelze dát všem stejně. Pokud by újmu způsobil nebržděný koronavirus, zase by to bylo přičítáno vládě, na koronaviru si nikdo nic nevezme.

Jak označit lidi, kteří, protože nemají rádi vládu, tak ostentativně nedodržují přijatá opatření? Nebo v době, kdy v nemocnicích umírá stále více lidí, řeší jen své osobní svobody – že nemůžou do restaurace či na fotbal?

Četl jsem ročenku vydávanou protofyzikem Království českého z roku 1898. Protofyzik byl vlastně hlavní hygienik. I tehdy byli odmítači očkování proti pravým neštovicím, ačkoli smrtnost byla kolem 90 %. Z hlediska psychiatrické kategorizace je to dosti pestrá směs. Věřit nevývratně v neexistenci je také blud. Popíráte-li pouhou existenci koronaviru, těžko přijmete opatření. A v naší společnosti kromě toho žije stále více asociálů. Taková je doba.

Je správné veřejnost seznamovat i s těmi nejpesimističtějšími scénáři, mluvit o třetích a čtvrtých vlnách?

S K. J. Erbenem si můžeme říci, že je lépe v bláhové naději sníti, než strašlivou poznati jistotu. Lidé se špatným zprávám vyhýbají, tím spíše, když jsou nakloněni jim věřit. Nejdou k lékaři v obavě, aby to nebyla rakovina, jakkoli by se zdálo rozumné jít k lékaři, co kdyby to byla rakovina.

Já například informuji o válkách, které reálně existují, o jednání orgánů EU, která jsou pro nás nepříznivá, atd. Kdo by to chtěl číst? Na facebooku každý vystavuje děti, květiny, domácí mazlíčky, případně sebe, pokud má k sobě hezký vztah a myslí si, že je na něj, na ní, někdo zvědavý. Nepřestanu děsit, prostě koronavirus tady bude kolovat, dokud nebude spolehlivá primární prevence. Proti některým chorobám neexistuje. Tak co myslíte? Chce to někdo číst?

Rozhovor za PL vedl Oldřich Szaban

101 komentářů :

  1. Jednak by bylo dobré upřesnit, kdo s kým vede rozhovor - tedy kdo se ptá a kdo odpovídá.
    A pak by myslím bylo dobré opravit nadpis článku, je trochu matoucí. Ivan David nepřináší zprávy, ale názory. To je poměrně značný rozdíl. Předpokládám, že Nová republika nemá v úmyslu používat metody mediálního mainstreamu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když přebírám rozhovor z jiného média, nepokládám za vhodné měnit jejich nadpis, ledaže by byl opravdu matoucí. Nemohu přinášet názory, ty pouze vyslovuji, zní mi podivně, že bych své názory "přinášel". Pan redaktor ode mne žádal názory, ne zprávy. To, jak vede redaktor rozhovor je jeho věc, moje věc je, že na to ochotně přistupuji, neboť k metodám mainstreamu patří nejen to, že publikuje jiné otázky než položil a jiné odpovědi, než mu byly dány, ale i to, že nepohodlné politiky ignoruje a teprve, když to nepomáhá, tak je očerňuje. Parlamentní listy mají vysokou čtenost, ale mainstreamem rozhodně nejsou.

      Smazat
    2. Nečekal bych,že někdo takovéhle zjištění sem napíše
      jako výtku. Rozmáznout takové NIC je umění.
      Dr.David je jedním z mála slušných odborníků,který nepíše aby se zalíbil. Bohužel ho ČSSD ušlapala a vystrčila na lidi pytlíky jako je Sobotka,Špidla,Hamáček atd., kteří původně levicovou stranu přivedli do zadnice . Pan David má zásluhu
      na tom,že máme alternativu k prašivému a zkorumpovanému mediálnímu mainstrému který dobře vynikne když se podíváte na titulky Seznamu a Novinek na straně - deníky.
      Povšimněte si toho hnusu a jistě si pomyslíte jak je možné, že tolik prostitutů píše naprosto stejně.
      Možná že je někdo koordinuje a navádí. Taková je doba.Nejhorší je ČT.

      Smazat
    3. Ano, pane doktore, PL mají čtenost - slézá se tam v podstatě taky jen smečka z novinek - a tak neskutečně sprosté diskuzní příspěvky, jaké jsou na Parlamentních listech, nejsou ani na těch novinkách, a to je co říct. Diskuze nejspíš slouží jen k tomu, aby se na nich vyřádili psychopati - sprostota, perverze, úchylné nadávky - k čemu je to dobré? Pokud by chtěla vláda skutečně změnit atmosféru ve společnosti, musela by toto okamžitě zakázat. Ať si lidi čtou co chtějí, ale psát k tomu ten diskuzní hnus? Čemu to jako má sloužit? Abychom na vlastní oči viděli, co máme mezi sebou za občanský póvl?

      Smazat
    4. Anonym 19:45 Čtěte kultivované Lidové noviny a dívejte se na společensky uhlazenou Českou televizi, tam se komentáře občanů netrpí, což Vás jistě uspokojí.

      Smazat
  2. Pane doktore, mne nějaká ta chyba /horší než zločin/ vubec nezajímá. Ať dělá svou práci a příští rok se uvidí. Překvapuje mne, ze se přidáváte k "davu" volajícímu k odstoupeni z postu ministra.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane bez jména, šlo o útok na Babiše, Prymula (bez ohledu na ro, že je profesor a ministr) je jen figurka na šachovnici těch, kteří ovládají dav. A pan Babiš o tuto figurku přišel, protože dobře ví, že kdyby se nevzdal Prymuly, začala by média stupňovat teror, tak, jak to mají nacvičené, až by zorganizovala na Václaváku stotisícovou demonstraci "Pryč s Babišem". Do toho by demoblok a Piráti žádali hlasování o nedůvěře. I kdyby ho Babiš přežil, přestal by pro řadu voličů být neporazitelným. Nejde o to, kdo má pravdu. Bohužel. Jde o to, kdo má páky. A tady Babiš vyvažuje svoji nevýhodu tím, že se vyhne. Abyste to pochopil, také jsem jako ministr dostal přes třista dopisů od velmi slušných lidí, ale velmi neslušní měli mocenskou převahu a média na svojí straně. Pokud chce Babiš zůstat premiérem, musí jednat tak aby mohl premiérem zůstat. Tal to prostě je. Já se nepřidávám k davu, já sdílím argumenty, že jde fakticky o prkotinu. Jenže Babiš rozpoznal včas, že by to neustál, protože jeho oponenti z prkotiny vyrobili gigantickou kauzu. Já jsem premiéru Zemanovi nabídl rezignaci kvůli zcela smyšleným "kauzám", protože bylo jasné, že proti té sebrance to nelze ustát. Miloš Zem,an se mě veřejně zastal, ale za dva týdny se mě zeptal, jestli moje nabídka rezignace ještě platí. Tak to chodí PANe, ne podle Vašich představ.

      Smazat
    2. Pane - 14.01 - nechte laskavě toho pokrytectví! Pokud pan Prymula souhlasí s tím, aby media (novinky) šířila mezi občany jen hrůzu, strach, paniku, a vyvolávala stres, sám neustále "přitvrzuje" - sám je strůjcem všelijakých represí a opatření - "roušky, zavřené hospody"s tím, že neposlušnost se bude muset trestat, předpokládá se, že jde o člověka, který se v první řadě sám strašlivě a děsně bojí možné nákazy - tedy by měl být převážně zalezlý doma, hudu obalenou hadrem, a třást se strachy - což vyžaduje od občanů. Na jakékoliv kontakty má mobil - ne že bude vyhrožovat "lockdownem" a podobnými nesmysly, jako že "lidi" jsou děsně neukáznění, a sám leze o půlnoci z hospody bez zabalené huby? Co tím dokazuje? Že celé to tento je divadlo - a ty zmatky kolem toho svědčí o tom, že je to režírované někde úplně jinde než v ČR. Ten člověk měl odstoupit ihned - pokud má špetku cti v těle - a pokud se ještě hádá, a všelijak obhajuje - co chce od lidí? Takhle bych vychoval své děti - něco jim přísně zakážu nebo nařídím a sám budu dělat pravý opak? To je nepřijatelné a vy jste typický "čecháček" - každého bez roušky byste nakopl, ale vrchnosti lezete do .... v Čechách klasika od středověku.

      Smazat
    3. Ad 19:55 Tak si taky "zabalte hubu", jak se vyjadřujete, a můžete si ji před tím vymáchat.

      Smazat
    4. 23:27 Pravda vám nevonia, že?

      Smazat
    5. 5:47 Vážená, o jaké PRAVDĚ to mluvíte? Vy máte svou pravdu, druhý zase svou.

      Jenomže v odpovědi MUDr. Davida mu šlo o formu, kterou dotyčný 19:55 prezentoval svůj názor. Zřejmě nacházíte rovněž jako on (19:55), zálibu ve vulgaritách, sprostém a urážlivém vyjadřování, oceňujete jejich adresné a veřejné užívání. Ba dokonce Vám, jak se sama vyjadřujete, "VONÍ".

      No jo, proti gustu žádnej dišputát.

      Smazat
    6. Pane D.
      Kdyz se vas president Zeman zeptal znovu /na tu resignaci/, co tim myslel a sledoval..
      Na tom ale ,opravdu. Domnivam se..
      Celkem nezalezi.
      Vy jste pochopil jeho zamer,ale spravna byla asi neustupna protiOtazka : "Pane presidente,vskutku
      nevim o cem mluvite. A dekuji,ze jste se mne zastal".
      Aby to Nechodilo tak, jak kazdy vi a chape.
      Aby vy jste "chodil" a bez nejmensiho ohledu, na to rutinou ,zavedene /jejich/"chozeni".
      A kde je ohled,usili v zajmu tech,co vas zvolili..
      "V boji vzdycky vydrz,abys nepad nybrz",
      bylo heslo nas,asi sestnactiletych trampu,casto proti policii a take vyzbrojenych koralu samopalnickych milici..A neprohrali jsme ,oni ustoupili,snazili se marne s nami spratelit atd.
      Ve skole jsme slychali vypraveni ...Ze!
      Meli jsme kdysi krale Jana z Lucemburku.
      "To bohda nebude,aby Cesky Kral z boje utikal"..Prohlasil nas Cesky Kral.
      Jaka to cest a slava pro kazdeho z nas mit v cele naroda takovou osobnost.
      A dluzno dodat, ze dnes ci zitra,muzeme kazdy z nas a z prinuceni stat se kazdy z nas,prave tim samym
      Ceskym kralem Janem.!!
      A mame nastesti,kam sahnout v nasem vedomi a svedomi.

      Smazat
  3. Vlivní lidé čas od času sdělí veřejnosti jaké jsou možnosti budoucího vývoje. Drtivá většina lidí ale tyto informace přechází bez povšimnutí. Jeden z nejvlivnějších lidí na planetě, baron Rothschild, před 3 roky publikoval názor, že před lidstvem jsou pouze 2 možnosti. Buď 3. světová válka anebo smazání dluhu států konfiskací úspor. Je zřejmé, že nyní jdeme tou druhou cestou. Neustálé zavírání ekonomik všech států povede k mega hospodářské krizi s hyperinflací a tím k uvedenému smazání dluhů i úspr.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymuse 14:04!!

      Baron rodšild řekl pravdu, ale ne celou. Existuje ještě třetí, poměrně bezbolestná možnost lidstva dostat se z dluhového otroctví a navíc velmi rychlá. Poslat dav do bank rodšildů, rokefelerů a podobných chazarsko-satanských zrůd a ušlapat veškerý personál a všechny vlastníky a dědice těchto bank. Pak vyhlásit obnovení národních států na bázi postupimské a jaltské konference, včetně jejich nezcizitelného území a zdrojů a peněžní měny. Zbytek si vyřeší občané těchto států doma sami a rádi.

      Smazat
  4. Spadl jste do stejné pasti , jako většina ostatních. Zatímco se dětem předhodí na hraní lež č. 1 a lež č. 2 , aby se masa mohla mezi sebou hádat a přebíhat od jednoho mantinelu k druhému , tak probíhá skryté řízení procesů , o kterém většina při svém hraní nemá ani tušení.
    Není důležité to , o čem se mele 24 hodin denně , ale to, o čem se mlčí.
    Když píšete o nemoci , proti které neexistuje prevence. Nosili Vaši prarodiče roušky? Vaši rodiče? Praprarodiče?
    Došlo snad tehdy k vymření populace? Zřejmě ne , když jsme zde.
    Od našeho narození na nás nepřetržitě tlačí prostředí , kterému jsme nuceni odolávat. Žádná rouška tohoto světa nás před tímto prostředím nedokáže izolovat , protože stále působí zákony platné pro celou biosféru.
    Zkuste se na akci covid nedívat z pohledu ČR , ale z pohledu globálního řízení. Když tohle člověk nedělá , tak si pořád hraje s podstrčenou hračkou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas. Zaznamenal jste někdo informaci o to, že "Big pharma" prohrála soud (žalobce Kennedy), protože za posledních 32 let nemohla předložit ani jeden, opakuji ANI JEDEN certifikát o bezpečnosti a účinnosti svých vakcín. A těchto SRAČEK se stal zástupce WHO, plk Prymula u nás dealerem. Už jako ředitel FN v HK na tom vydělal 117 milionů. No, řekněte mi, který drogový dealer ve střední Evropě tohle má? A teď mi laskavě podejte návod, jak takové figuře má člověk věřit!!!

      Smazat
    2. Ale naše drahá EU pro nás vybuduje dokonalý úkryt. Zastřeší celou Evropskou Unii, obstaví zdmi a vydezinfikuje to tady pořádně! Takže honem makat, ať na to máme! Pak tady bude bezpečno.

      Smazat
    3. Jste příliš geniální, než abych s Vámi dokázal rovnocenně polemizovat. Škoda, že zůstáváte anonymem pod krycím názvem Putinovec. Velká ztráta pro lidstvo. Totéž platí pro anonyma, který s Vámi výslovně souhlasí. Jenom škoda, že netuší, co je to vakcína. Že pan profesor Prymula jel v byznysu, je stará vesta. Byl jsem před ním varován už v minulém století, kdy jsem byl ministrem.

      Smazat
    4. Pane doktore , mám pocit že můj email máte , z přihlášení. I když to nemohu vědět přesně, žádný web neprovozuji.
      Rozhodně nejsem geniální , jen se snažím sledovat probíhající procesy a nenechat se zmást šumem , který tak rád přejímá dav.
      Tuto činnost může provozovat každý člověk , který se snaží samostudiem doplňovat faktologii a budovat si svoji informační mozaiku.
      Pojem genialita je zde zavádějící. Přesnější význam poskytuje příměr , snažit se postupným sebevzděláváním a překonáváním osobnostních degradačních příchylností ,směřovat k trvalému stavu stroje psychiky Člověk.

      Smazat
    5. Nicméně - putinovec 14.15 pane doktore, má pravdu v tom, že snad co svět světem stojí - v našich zeměpisných šířkách nikdy nikdo roušky na obličeji nenosil. Ano, viděl jsem v nějakých starých dokumentech ( asi z doby Dr Jesenia) jakési lapiduchy s maskou na obličeji a dlouhým zobákem sbírat z ulic mrtvé lidi - to řádil mor - to byly morové rány, a taky nebyly z nebe - ale z toho, že všude se pitomě zabíjelo, a oběti mordů se válely volně kdekoliv, koně i lidé. Klovali do nich ptáci, lezli po nich hlodavci - a právě hlodavci potom mor roznášeli. Tisíce dětí (asi před sto lety?) zemřely na záškrt, umíralo se na tuberu, na vzteklinu, na tyfus a úplavici, umírá se pořád na infarkt, mrtvici, rakovinu - ale nikdy se ze žádné nemoci nedělaly mediální špumprnágle a takové pokleslé divadlo. A teď - pokud jde o tzv. "lidi" - tak "lidi" moc dobře ví, že vláda na ně úplně kašle, nechala umrznout spousty bezdomovců, dva miliony lidí nechává trýznit od exekutorů, i po roce 1990 už se řada lidí upálila (před soudními budovami) už se zde střílelo v nemocnicích, už jsou zde akty zoufalství jednotlivců, které odnášejí nevinní lidé - na to vláda úplně kašle, a nimrá se v pitomostech - medaile, sochy, cesty kamsi, škodlivé výroky kohosi - co se řeší v zájmu většího celku lidí? A najednou vypukl covid a vláda se chová jak utržená ze řetězu, zničí snad všechno, aby chránila "lidské životy?" je to divadlo řízené odněkud a nikdo to prostě nepřizná! Nikdo - tutlá se to. Proto taky je to tak zmatečné. Kdyby šlo o naši - českou věc - měla by vláda už dlouhodobou, jasnou koncepci postupů co teď, co potom, a dále - ale toto je zběsilé konání bez koncepce! Prostě tam, odkud se nám poroučí, nevědí co bude teď a jak zítra - příkazy se mění a my se snažíme tomu dát nějaký rámec aby to "vypadalo" a spousta lidí nosí roušky prostě proto, aby měli pokoj ( dříve se se stejným pocitem nosily pionýrské šátky) - a teď nakonec: Nejsem "mudrc" ani děsně chytrej, ale přes všechnu snahu elit se ještě nepodařilo mediím vykopat mi z hlavy mozek - ještě se snažím myslet, a dávat si věci dohromady tak, aby měly logiku. Pythagoras..."čtverec nad přeponou rovná se součtu čtverců nad oběma odvěsnami".... má to logiku? Má.

      Smazat
    6. Naštvaný anonyme 20:16!

      Téměř ve všem s Vámi souhlasím až na tuto myšlenku:
      "Prostě tam, odkud se nám poroučí, nevědí co bude teď a jak zítra".
      Naopak, domnívám se naprosto oprávněně, že tam odkud nám poroučí dokonale vědí co bude zítra a dle toho hraji s námi tzv. betla. Kdyby se jenom malinko prokecli tak by to nepřežili (jako Kenedy, Dubček a další).

      Smazat
    7. Problém u akce covid , tak jako u mnoha dalších je to , že stejný proces se snaží řídit několik hráčů. Namátkou GP , státní elita USA , ruská koncepce kterou se snaží prosazovat Putin. A to jsou ti největší kováři , spousta kováříčků se snaží přiživit.
      Proto ten řízený - neřízený chaos , kdy se do řízení jednoho objektu vkládá více subjektů ,s rozdílným vektorem cílů.
      Osobně si myslím , že akcí sundejte Prymulu zasáhla periferie GP , která tak rozhodila plány státní elitě USA.

      Smazat
    8. 20:16 Jen drobná poznámka, nemám čas na všechno reagovat, i když se ve velmi mnohém zásadně mýlíte. Chybí vám informace a to se myšlením nedá dohnat. Roušky se nosily v době španělské chřipky 1919. Roušky se nocí běžně v Číně, Japonsku a jinde v této oblasti. Lidé se sami chrání.

      Smazat
    9. 20:16... U nás nikdy nikdo roußky nenosil...
      Taky si kdysi nikdo nečistil zuby kartáčkem a pastou a na latríně p4edci nepoužívali toaletní papír. Jste-li mlád tak si zvyknete, jste-li starší tak si vyberte ze dvou možností.

      Smazat
    10. MUDr. Ivan David CSc 24. října 2020 23:37
      při španělské chřipce vidíte, že to nepomohlo.
      A asiati, ty je tam nosí(jako, že pořád?), a každou chvíli tam vznikaj nový nemoci.

      Celkově to asi není moc vědecký argument, že asiati něco dělají, tak to bude dobré. Někde zase třeba dělají ženské obřízky.

      Smazat
    11. S ohledem na svet kolem nas a minuly program CT "preziji rok 2000", byla v roce 2016 jednou jedna presidentska kandidatka a ta zacala velmi vykrikovat, ze volici jsou "Deplorables", /bidaci vseho nestesti/ a pak se velmi divila a dodnes nepricetne besni, kdyz nebyla zvolena...
      Tedy dovolte mi namitat o "sladkych recickach" verejnosti a chovani te verejnosti./mineno neco jako nevedoma obluda?/.
      A kdo ,ze jsou to ti vasi vsichni? Prave takhle operuji proti nam fake media! /Uvadeji napr. "vsichni se shoduji na tom",ale ti vsichni zmizi, kdyz se zacne propagovat opak/.Z duvodu manipulovat nejakym smerem,pro ne prave dulezitym..
      Tedy Ryba zacina take od hlavy.
      Doufam,ze ctenari a nekdy prispevkari nejsou zahrnuti do te verejnosti..Ani na nasich casto potlacovanych nazorech nezalezi a jsou oznacovany casto jako pouhe populisticke konspirace..
      A reaguje jen,jak jinak na obrovske neustale se prohlubujici rozpory,nedostatecne,zmatene identifikace epidemie a absenci jednotneho postupu,
      dokonce mezi odborniky a experty v oblasti ,opatreni a obrany proti viru, imunology,politiky a jejich "krvavych kazdennich sporu" napr. o rousky. Ktery tady byl /vseobecny nazor a souhlas na postup proti virum minulym//vzdy predtim.!! Zbyva dnes nahradit, zmenit dnesni situaci verejnosti, ktera tape zejmena ve veci miry nebezpeci a preziti viru.
      Kdyz mame pred sebou priklad onemocneni a rychleho uzdraveni napr. v USA velmi starsiho pres. T. a jeho rodiny.
      A viditelne bez nasledku a medialne-politickych 220 tisic argumentu,ktere nikdo nevidel. Ani treba dokument ,umrtni list jako dukaz.
      Jak potom verit plne ?
      Ja sam jsem byl zasazen/nachlazenim?/trvajicim 2 dny ,ktere zmizelo beze stopy, bez pochripkovych nasledku u viroveho onemocneni obvyklych..
      Co je bezpodminecne nutne dnes je v oblasti viru /i v jinych/,jmenovat do cela osobnost/min.zdravotnictvi a jeho asistentu/,ktera umi ziskat duveru a jednat viditelne a prokazatelne v nasem zajmu /kdyz sam bude duveryhodny/,kdo umi vest a rici lidem o co jde a kdo umi sjednotit narod,jako obvykle demokratizacne "Rozporcovany", bez toho aby si hral na promitivniho,urvaneho diktatora tvrdych vynucovanych opatreni..A bez cetnych obvineni vrhanych na vetsinu nas,vyvrhelu.. A neni to tak zase obtizne jak by se zdalo..Normalni chovani vzdy udela ty zazraky..
      /kdyz napr. Churchill okamzite nebyl zvolen v 1945/.
      A kdyz jednoduche a normalni reseni je stale v medialne politickych mlhach,skryvajicich "vily temnych bazin"...

      Smazat
    12. "Zivot je pro mne "Obnosena Vesta",zpiva nas J.Suchy a zpiva stale spravne..
      Pane D. vase vedeni/s hackem na prvni e/ v pripadu Primuly, ta "stara vesta", je v dnesni situaci a uz od zacatku nedostatecna,jeho jmenovani s kseftarskym pozadim ,vypada na Spatny Vyber.
      Kdo hleda najde, osobnost s organizacnim talentem a schopnosti ziskat duveru vetsiny.
      Zadna "Stara Vesta" nemuze byt tedy logicky samozrejme Vesta Nova!!! Slo zde o nejake /starovestove/ Nouzove reseni vychodiska z Nouze ? A jake reseni to melo byt?
      V protivirovem usili ministra v nervosni atmosfere ,nejistoty,Staromak,byla ta Tajna schuzka na odlehlem a "zavrenem" miste, opravdu nezbytna.
      Schuzkujici zde ziskali pro sebe okamzite podezreni.
      Proc? Protoze,kdyz ministr nejedna na ministerstvu ?
      Ve veci obecneho zdravi a existence spoluobcanu..
      A ujisteni vsech o jeho ferovem boji za lepsi uzdraveni statu,vlady a vsech nas.
      Jednani a chovani clena vlady,pak melo navic dopad na celou vladu CR.

      Smazat
    13. 23:37 A ako tie rúška pomohli pri španielskej chrípke? NIJAKO! Tak nezavádzajte. A čo sa týka Číny a japonských aglomerácií, bol ste tam? Inak by ste vedel, že sa tam veľakrát nedá normálne dýchať kvôli smogu, tam by sa chránil rúškom každý, keby sa dusil. Tak nezavádzajte.

      Smazat
    14. Skryté řízení procesů a obvyklé kontrolní otázky mi připomínají frekvenci VK. Pokuste se o vlastní originalitu. Nebo by to bylo na dlouhé povídání a na kterém stupni ?

      Smazat
    15. 5:45 Dámo, víte vůbec s kým tady "odborně" diskutujete? Kdo je to MUDr. Ivan David CSc víme. Je za ním hora práce, zkušeností a pevných životních postojů. Kdo to je a jaké má názory víme, proto sem na NR chodíme. Kdo je to paní Jana nevíme a soudě podle úrovně jejich příspěvků snad ani vědět nechceme.
      Sakra ženská, kde se ve vás bere ta nebetyčná drzost říkat mu: "nezavádzajte"?

      Smazat
  5. Děkuji za komentář se kterým se plně ztotožňují. Jen bych dodal, že se mne velmi dotklo, že v národě existují tací,kteří využijí všeho, i sprostého špehování, ve vlastní prospěch, ať finanční, nebo mocenský. Není sice nic nového, že tací jsou a byli, ale že se projeví takto v tak kritické situaci, jako je dnes, to je pro mne nepříjemný fakt. P.Š.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zeptal jsem se jedné takové lidské svině proč to dělá. Odpověděl mi větou naučenou z amerických filmů: "Je to moje práce." Zeptal jsem se ho, proč vzal takovou práci, odpověděl, že je to jeho věc. A to měl pravdu.

      Smazat
    2. Pane Petře, nemám rád sebezpytování, ale v tomto přípaďě je nutné přiznat barvu. Je pravdou, že udavačství za Protektorátu docela kvetlo. Neopustilo nás ani za totáče, systém domovních důvěrnic a kádrováků pracoval dokonale a po normalizaci byl nakonec posílen o prověrkové komise. Dnes, je udavačství legalizováno svobodou slova, kterou využívají masmédia, neziskovky i politické strany, jen to dělají elegantněji pod rouškou ochrany demokracie. Policejního dozoru nad občanstvem ani není třeba. Máme v tom léta zkušeností i tradici.

      Smazat
    3. MUDr. Ivanu Davidovi CSc k příspěvku 24. října 2020 18:55!!

      Pane doktore I pozitivně vypadající psí hlava je jenom psí hlava. Máte to zapotřebí ji nasazovat naivnímu a poctivému Putinovci? Nebo Vás tak strašně irituje jeho NICK, který vypovídá o jeho životní indoktrinaci (každý jsme nějak indoktrinován, i Vy). I já jsem celoživotně indoktrinován odporným sionismem a satanismem. No mažte (myslím příspěvek, nikoliv úprk).

      Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký, čili příšerně nasraný Valašský staříček.

      Smazat
  6. kam vlastně zmizela prasečí chřipka?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Odešla za ptačí chřipkou tam, kde už čekala nemoc šílených krav.

      Smazat
    2. Odnesli ji ptáci.

      orinoko

      Smazat
    3. Jedná se o různé nemoci, které reálně existují. Nebezpeční přenosu na člověka u prasečí a ptačí chřipky a závažnost byly přehnané, asi účelově. Nemoc šílených krav vymizela, když bylo zakázáno přidávat kravám do krmiva nedostatečně tepelně upravené živočišné produkty.

      Smazat
    4. Děkuji za správné vysvětlení pane doktore 19.02 - té nemoci šílených krav. Představte si, že každý chovatel tehdy musel nechat vybít a spálit celé svoje stádo i přesto, že se ani u jediného kusu nemoc neprokázala, nebo se prokázala u jedné - myslel jsem, že nemoc šílených krav ustoupila, když byly spáleny skoro všechny chovy a ceny hovězího masa vyletěly na pětinásobek - už jste někdy do té doby kupoval kližku na guláš v ceně 150 korun? Nebo svíčkovou za pětistovku? No a potom najednou krávy přestaly šílet - tedy myslím kráva - zvíře - čtyřnožec - protože dvounohých šílených krav a volů je pořád hrozná spousta.

      Smazat
  7. Další který fandí lumpum.I to vaše milované KSČM a SPD odsuzuje Prymulu a vy tyhle zmetky podporujete.??? Proč,asi že za tím stojí ČT a pravice,dost ubohé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14.40 Asi máte problém s pochopením středně náročného textu. Kde proboha "fandím lumpům"?

      Smazat
    2. 14:40 Tady někdo upadl z jahody na znak co tady máme společného s rádoby komunisty? Tohle jsou stránky SPD tak sem nelezte. Prý pravice poskoci amerických miliardářů kteří chtějí globalizací vysávat celý svět.

      Smazat
  8. Média netouží ulovit velkou rybu,ta hloupá ryba se chytla na vlastní návnadu.
    Pane Davide, mněl jsem vás za chytřejšiho

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Milý anonyme 14.44 To že Prymula a dokonce i první místopředseda ANO podcenili zcela zjevnou skutečnost, že za nimi slídí mediální sebranka, aby "ulovila velkou rybu", jak říkají novináři, to je evidentní. Pravděpodobně Vás neznám, ale Vaše vyjádření chytré není.

      Smazat
    2. Až na to, pánové, (14.44 a 19.08) - že mediální sebranka slídí za každým politikem, zejména za těmi, které potřebují zničit, protože víme, že media jsou ve vlastnictví cizích magnátů, ale to obyčejně občanům nevadí. Ten hnus, co byl napsán o Dr Rathovi, se nedá ani memorovat, ten hnus, co už musel skousnout pan Babiš, prezident Zeman, a svého času Vítek Bárta ( tam to šlo do extrémů) a občané jim na diskuzích servilně nadávali jako zběsilí - to nikomu bulvár nevadil - hrozně jim vadí jen v případě pana Prymuly - jak je to možné? Pořád ještě já jsem toho názoru, že p. Prymulovi mělo být úplně fuk, kdo za ním slídí - měl sedět doma, zabalený obličej, a klepat se strachy - to očekává od občanů - nebo sám se covidu vůbec nebojí? A co ho mělo už celebrit a hvězd a politiků - bulvár super cz. přináší o tom pravidelné drasťáky - a on se nebojí? Jak to?

      Smazat
    3. 14:44!

      Mněl nebo mnul? Rozhodně něco míti znamená, že jste to někdy měl (ne mněl - mníti?).

      Smazat
    4. Pane D.,ujizdite,na sebe podcenovani politika ,za ucelem dopadeni velke ryby?
      Kdyz ministr a clen vlady, tedy postava verejna a automaticky bez naroku na soukromi ,kdyz nejedna jako politik, zucastni se/velmi brzy po svem jmenobvani tajnych a tak mezi nami provokuje primo opravnene obavy z podezrelych schuzek, nemuze zde byt o nejake rybe ani napad..Ve vypjatem ovzdusi potvrzenych tajnych jednani o nas,politiku a spol.,kterych se prave verejnost
      TAK OBAVA..... Hazet vse na jiz davno odhalena media je plac nad jinym hrobem..

      Smazat
  9. Odnaučil jsem se věřit "našim vysokým politickým představitelům" prakticky všechno, tedy cokoliv. Platí, že kdo jednou lhal, lže už neustále a vzniká-li řetězový problém v rozlišení pravdy od lži, přestanu se tím zabývat. Dlouho však chodím kolem a pozoruji "kapříky v rybníčku", jak se tam pěkně plácají. Proto otázka "cui bono". Babišovi? Ovšem, ano. Ubývá mu preferencí, ubývá. Jsou však zde (myslím tím ve hře, nikoliv jen uvnitř státu) síly, jímž překáží i on. A obávám se, že jsou zde (tedy opravdu zde) i takoví, kteří rádi poslouží, přičemž je otázka za co, resp. proč. Vůbec se nezabývám, jestli někdo něco udělal špatně, nebo ne. Objektivně vzato, to lze snadno zorchestrovat a zde je režie až příliš nápadná. Zkrátka, jsme kolonie ve které se "politickou žumpou" míchá a míchati bude vždy, když to loutkovodiči potřebují, či uznají za vhodné. Alespoň má "lid obecný co řešit". A že řeší, no jéje, řeší. Každý, kdo má díru do ...... A dál už by to bylo "plácání prknem o rybník". Hezký den a snad ještě někdy bude líp

    OdpovědětSmazat
  10. Prymula nejspíš padl do pasti, všechno tomu nasvědčuje. Nalíčili ji na něj ti, kterým vadí boj s Covidem. Odvolat Prymulu byla fátální chyba, kterou pocítí brzy všichni, včetně Babiše. Jsem zvědavý, co bude premiér dělat, až se začnou plnit další prognózy prof. Flégra. Tak jako tak, prohraje ale řadový občan, jako vždycky.
    J.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jak můžete psát něco tak nesmyslného 15.08 - do jaké "pasti" že by ten pán padal? A další lidi, které mrzačí bulvár svými články - a že jich už bylo - ti nepadali do pastí? Třeba zrovna ministr Vojtěch? Jak ten musí být šťasten a rád, že se tohohle humusu zbavil!

      Smazat
  11. Faktem je, že číslo R včera pokleslo, takže nejspíš kvůli Prymulovým opatřením. V úterý a středu to budeme vědět přesně. Je to politicky vhodné? Komu to vadí?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:29!
      Nebojte se, ono to er do neděle zeriguje a slaboši se budou balit do sádry.

      Smazat
  12. I kdyby se šel Prymula do té hospody sprostě ožrat, byl by za dané situace jeden z mála, který na to má právo. Myslím, že je pod tak obrovským tlakem, že upustit páru musel, nebo bude muset. Jinak ho z toho klepne.
    Dobře, možná udělal chybu. Ale dělat z toho takovou aféru? Nebo ho dokonce odvolávat? Jestli dneska bude Babiš vypadat divně kvůli Prymulovo odvolání, bude nejpozději za měsíc vypadat jako kokot, až ho bude prosit o nějakou formu návratu. Všichni jsme nahraditelní. Někdo snadno, a někdo velmi obtížně. V klidných dobách by funkci ministra zdravotnictví zvládl téměř každý. Ale v dobách nadcházejících? Jestli Prymula vydržel měsíc, jeho následovníkovi dávám dva týdny. Až krematoria zahltí tisíce rakví, rozlícený dav mu nic neodpustí. A ty tisíce přijdou. To je matematická jistota. Do poloviny listopadu přibydou k současným dvěma tisícům další dva až tři tisíce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A kdyby ty tisíce "nepřišly", tak to Vaši prestiž to určitě nepoškodí, protože neuvádíte svoje jméno. Každé podobné opatření, i to, jaké je právě nastaveno, je kompromis mezi mnoha tlaky. Babiš byl donucen Prymulu odvolat. Celý Prymulagate je velmi dobře profesionálně provedená prasárna. Tak dobře, že proti ní neexistuje obrana. ČT je schopna za dva dny svolat sto tisíc blbečků na Václavák a další týdny stupňovat tlak - až k demi si vlády. Myslím, že o tom vím mnohem vín než anonymové.

      Smazat
    2. Pane doktore,
      pro ty,kteří používají alespoň část svého mozku jste řekl zcela jasně vše o čem ta Prymulagate je.

      Mám na Vás ale jiný dotaz.Já i velmi početná část našich občanů zaregistrovali,že letošní léto bylo takové,jaké kdysi bývalo.Modrá(modrá!)obloha,občas i zataženo a pršelo.
      A náhle se přes noc(opakoveně) nejen nad celou Prahou,ale celou ČR objevily opět(tak jako v únoru a březnu)šedobílé koberce na ,které se spojovaly až potáhly zcela celou oblohu ,kterou ani slunce neproniklo!Vše se tak stalo po celonočních akcích záhadných letadel provádějících chemtrails nad naším územím !Lze to potvrdit snímky,které si občané (i já)udělali i snímky z družic.Nedělo se to jen nad naším územím(kde se sprejovalo šíleně,asi se nechceme migrovat)ale nad podstatnou částí EU!A hned potom záhadně byla oznámena 2.vlna pandemie COVID-19!
      A nenabídli se nyní USarmy "lékaři"(CIA) aby si ověřili výsledek svého sprejování?
      Na náhody nevěřím.

      Kdo a co se s námi vlastně již tento celý rok provádí?Byla zahájena DEPOPULACE,nebo jde jen o cvičení s následným zahájením 3.WW?

      Smazat
    3. Meterologií se nezabývám. Nevím.

      Smazat
    4. Jedy nebo viry rozprašované z letadel nad našimi hlavami není meterologie.
      Ale pochopil jsem.O chemtrails se hovořit nesmí.

      Smazat
    5. 19,20
      To, že neuvádím své jméno má svůj důvod. Kdysi jsem zde psal pod svým jménem a věru, moc mi to nepomohlo. Naši demokraté skutečně některé názory neberou. I ve zdejší diskusi. Navíc, pro vás asi není problém si zjistit moje přihlašovací údaje, pane Davide.
      Ale zpět k tématu. Jde o pouhou matematiku. Je naprosto jedno, zda budete počítat úmrtnost podle počtu nakažených, nebo k počtu uzdravených. Aktuálně je nakažených cca 150 tisíc. Denní průměr se pohybuje kolem 10 tisíc a zatím nevypadá, že by se, do poloviny listopadu, nějak dramaticky měnil. To znamená dalších 150-200 tisíc nakažených. Z počtu nakažených mi průměrná úmrtnost vyšla 0,85%. Z celkového počtu cca 300 tisíc do poloviny listopadu mi vychází 2,5 tisíce nebožtíků. To není moje přání. Jenom strohá matematika.
      I kdyby zabrala přijatá opatření, o čemž pochybuji, když se dívám na chování velké části populace, budou dobíhat následky chování před poslední úpravou stavu.
      To znamená, že se s následky nemoci seznámí už dost velká část lidí. Mnohým zemře někdo z rodiny, jiným kamarád, soused, nebo známý. To už bude dost pádný argument na změnu názoru, nemyslíte? A potom se začnou lidi shánět po někom, kdo jim z těch sraček pomůže. A Prymulův nástupce bude muset být opravdu dobrý, aby ty lidi přesvědčil. Jinak skončí nástupce a nakonec i Babiš.

      Smazat
  13. Včera jsem zaznamenal výblitek ježibaby ze Žďáru. Tato prdelatá, nevzdělaná nádoba plna hnusu a nenávisti nám sdělila, že ná nás Primula vystrčil zadek.
    Nějak si nejsem vědom toho, že by komentovala spolustraníka z Řeporyjí, který na národ opravdu zcela veřejně "Vystrčil" tu svoji tlustou prdel.
    Také si pamatuji, jak tato tetka kritizovala opatření Novoměstského biatlonu 2020, které se na žádost vlády konalo, bez návštěvníků. Poté její foto z Karlova mostu na žranici. Nyní opět rozdává moudra o tom jak za všechno může Babiš a Zeman.
    Bože, jak někdo může tuto flundru volit, to nepochopím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Takovéto stvůry jsou tváří toho, co jsou média soustředěným tlakem schopna protlačit. Nevěříte? Myslíte, že je možno v mainstreamu publikovat článek proti této žlučovité tetce? Nelze, Jen chvalozpěvy.

      Smazat
    2. 19:24 Zajímavé je, že nyní se kvůli prkotině odstřelí v době vrcholící pandemie úspěšný ministr zdravotnictví, ale když byla Němcová předsedkyní Poslanecké sněmovny a kradla benzín za desítky tisíc korun, nic se nedělo. Tehdejší koalice ODS a TOP 09 to smetla ze stolu.

      Smazat
    3. Tu fanatickou osobu nyní zvolili na Praze 1. Kdo tak asi v dnešní době bydlí na Praze 1 (Malá Strana a Staré Město)...

      Smazat
    4. I nezaujatý pozorovatel ježibaby Němcové musí být uchvácen její deklarovanou mravností. Ošípaná na Praze 1 kvičela orgasmem když tetku zvolili do špenátu. Babizna bude jeho "ozdobou". Už si v duchu představuji jak bude tázána cvičenými opicemi z ČT od Šámala na mravnost Babiše a vývoj demokracie v ČR pokálené netečností Babiše a Zemana k návrhům poslance Fijaly z ODS.

      Smazat
  14. Premiér Babiš přišel o jednoho z vůdců boje proti Covidu.
    Že v tom je namočen Hamáček o tom jsem přesvědčený, proč vyhrožoval, že když nepropustí Prymulu, tak odejde z koalice. Takto se Hamáček chová neustále a jen vydírá. A premiér Babiš se obklopuje jen "slabochy", kteří přitakávají.
    Je to začátek "revoluce" v ČR, jako před časem na SR s Ficem?
    Čas ukáže, že mám pravdu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě. V pozadí stojí tytéž síly, které nastolily Čaputovou.

      Smazat
  15. Proč ministr Prymula jen do "restaurace"?

    Protože zdi na ministerstvu mají "uši", Prymula určitě nebyl pohodlný pro moc lidí. Stál si za svým.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O Prymulu vůbec nejde, jde o odstranění vlády. Nejsem Fanda Babiše, ale Piráti, STAN, TOP09, ODS, KDÚ-ČSL, to je mnohem horší alternativa.

      Smazat
    2. Ne anonyme 16.43 - právě že si nestál za svým. Kdyby si stál za svým, nelezl by do hospody, dřepěl by doma, roušku na čenichu - tak jak to přikazuje občanům - nebo on nemusí? Nikdy tohle nepochopím. Nikdy! Lidi, kteří by se pořád ještě ze své vrchnosti podělali, i když je vrchnost bije a mlátí - nechápu! Ale platilo to i ve středověku.

      Smazat
    3. Pane doktore (19.55) Mám obdobný názor, i na tu katastrofální sestavu procizáckých hyen.

      Bohužel s tím do voleb neuděláme nic. Vydírání ČSSD nabývá na síle. Pokud ČSSD odejde z vlády ZA KRIZOVÉ SITUACE, nezklame... všechna varování před zrádností a oportunismem "Socanů" budou potvrzeny a postaví ji vedle TOP 09 a spol.

      Smazat
    4. Proč se SPD nepostaví za vládu, vždyť krize vrcholí, na co čeká?

      Smazat
  16. Všetko je to o schopnostiach. Sú ľudia, ktorí sa zaujímajú len o to, čo im je blízke, čo dôverne poznajú. Pre tých je aj Praha ďaleko, ak bývajú Nymburku. V myslení prevládajú jednovetné informácie. Preto má heslo, slogan nad nimi takú moc. Čiže propaganda, marketing. O moci televízie ani nehovorím.
    Vidieť za hranice svojho mesta si vyžaduje širšie myslenie a vedomosti. A pochopenie súvislostí.
    Čo sa týka zahraničných udalostí, tu je dominantná televízia Napriek záberom a komentára k udalosti, osvoja si opäť heslo, často opakovanú frázu.
    V každom prípade, ktorý sa týka domácej, alebo zahraničnej udalosti, rozhoduje na čej strane dotyčný človek stojí. Z tohto uhla pohľadu vníma a hodnotí udalosti.
    Pozorní čitatelia a autori článkov, blogov - si už iste všimli, že dlhší text ako 3 - 5 viet ich psychicky unavuje, vyčerpáva, čo nepriaznivo komentujú. Nechápu, že autor chce dôkladne vysvetliť čitateľovi hlavnú myšlienku, umožniť čitateľovi doplniť si slovnú zásobu, vnuknúť mu nové myšlienky a nápady - tak, aby čitateľ si dokázal utvoriť aj svoj názor k veci. Dlhší text si vyžaduje dobrú koncentráciu myslenia až do konca. Pri krátkom texte môže čitateľ iba súhlasiť, alebo nesúhlasiť. Samozrejme, to čitateľa neunavuje, to je pre čitateľa jednoduché a nevyžaduje žiadnu námahu.
    Z tejto mojej krátkej analýzy čitateľov mi vyplýva ( čítam aj diskusiu pod článkami ), že čitatelia uprednostňujú domácu politiku pred zahraničnou - preto sa cítia byť odborníci na domácu politiku a oprávnení vyjadrovať sa.
    Všimnite si veľké rozdiely v počte diskusných príspevkov a v ich kvalite pod článkami o domácej a zahraničnej udalosti.

    OdpovědětSmazat
  17. Po včerejšku, plném napětí a rozhořčení, zavládlo na naší mediální a politické scéně "ticho". Ono všeříkající a zlověstné "ticho"... Partie, pokud tak můžeme současnému politickému dění u nás říkat, byla článkem v Blesku rozehrána. Hráčů. kteří se jí účastní, je více a zřejmě jich bude postupně ještě přibývat. Mimo redakce zmíněného Blesku, naprosté většiny médií a dvou hlavních "viníků", se do ní postupně zapojili i předsedové a zástupci politických stran a hnutí, zastoupených v Parlamentu ČR; a hlavně dva hlavní a nejdůležitější hráči - premiér a prezident republiky.

    Premiér vyzval současného ministra zdravotnictví k podání demise, ten odmítl a tak premiérovi, pro zachování tváře, nezbývalo než podat prezidentu republiky návrh na odvolání současného ministra zdravotnictví a návrh na jmenování nového. Kdo viděl a slyšel následné vystoupení premiéra před zámkem v Lánech zřejmě nevycházel z údivu. Akceptování návrhu na úterní přijetí "bezejmenného" kandidáta prezidentem republiky pokládá premiér za úspěch. Na otázku, zda pan prezident jeho návrh na odvolání současného ministra zdravotnictví přijal nebo nepřijal, ani neodpověděl.

    Nic není náhoda, na tahu je teď pan prezident...


    Jen opravdu "naivní" si myslet, že v této partii se hraje pouze o to, kdo bude či nebude zastávat funkci ministra zdravotnictví.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Protože ministr zdravotnictví zklamal - dopustil se jednání, které ho zdiskreditovalo, a pokud vláda nebude konat, je zdiskreditovaná celá vláda. Ještě pamatujete, jak skončil jako ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil? Odvolán Nečasem - během dvou hodin - a ani se Nečas nenamáhal něco vysvětlovat. Jak skončil ministr Kocourek? Skončili ministři kultury, dopravy, a další - co zrovna teď kolem toho děláte takovou klauniádu? Prymula je nějaký bůh?

      Smazat
    2. Vážení (oslovení vynechám, protože mne na NR dnes kvůli němu zcenzurovali)!!

      Ohnivá diskuse o plukovníkovi a řepkovém magnátovi, jako by v protektorátu o něčem rozhodovali. Jsou to jenom figurky (maňásci či marionety), které vodí sionisté za scénou pomocí peněz z tisícileté úžery. A ještě jim dají vybrat STŘÍBRO nebo OLOVO. Většina z nich volí stříbro a stejně nakonec dostane olovo (až splní satanské podrazy na lidstvo).
      Systém je zrůdný a pokud to nebudou všichni vědět a chtít změnu, na které se musí shodnout, tak satanské otroctví babylonského projektu neskončí.
      A shodnout se nejste schopni, jak vidno z diskuse vůbec na ničem (tedy možná se shodnete na zuřivé kritice mých názorů, což je demokratické a ......).

      Smazat
    3. No, jak se píše v Bibli - Jděte a množte se. Už to přece dokazuje, že Pánbu neznal "exponenciální růst", kdy v každém kroku zdvojnásobíte množství (ano, ta původní část zemře, ale ta dvojitá následná část zůstává).

      Je tedy jasné, že jako lidstvo jsme jednou museli dosáhnout planetární saturace. A v takovém prostředí se dobře šíří choroby, což je základní regulační mechanismus přírody (doprovází ho i zvýšené psychické změny projevů populace).

      Tedy jde o zcela zákonitý vývoj, který vede k vrcholu dramatického oblouku - před problémy šlo stále historicky utíkat jinam, ale dnes už nelze, protože planeta je saturovaná, její možnosti jsou naplněny.

      Nyní přichází rozhodná chvíle, je poprvé v historii nutno změnit koncept chování lidí, jinak přijde zákonitě 6. vymírání druhů. Ano, řešení nabízí i otázku, kdo to řídí a jak (za lidstvo), kdo bude manipulovat tím, aby on přežil a jiní třeba ne.

      Okultní rovinu problému vynechám, ale i tak je zřejmé, že existují dvě základní možnosti řešení - dobré a špatné. To špatné by sázelo na vyhobení části populace, pro zachování současných způsobů i moci současných vládců. To dobré řešení by znamenalo zásadní změnu chování lidstva, a tím i ohrožení moci současných vládnoucích elit.

      Jde o mnohem zásadnější spor, než se zdá. Covid je možná záměrně vypuštěný akcelerátor, ale pouhé vyvolání (50 leté) krize tento základní spor nevyřeší. Buď nastoupí totalita (omezení možností mas), nebo harmonie a změna stylu celého lidstva.

      Sami si tipněte, která z možností je pravděpodobnější .-) .

      Smazat
    4. Můj problém je jinde, nezajímá mne kauza Vyšehrad, zajímá mne proč se neodložily volby a lockdown nebyl už v září. Mimochodem i poslední omezení je pořád měkké. Ale odkopání Prymuly je nesmysl.

      Smazat
  18. No vlastně p. Dr. Davidem souhlasím. Ale takové chyby, by nemněl dělat jak pan Primula, stejně tak jako pan Babiš, který najednou byl rozhodný a bojechtivý. Proč takto rázně nevystoupil proti milionu chlívků, proč tak populisticky rozhodl před prazdninami o ukončení akce roušky. Proč jako naprostý idiot odcestoval na Rivieru do Francie a ostatním povolit vycestovat do zahraničí, odkud utíkali ostatní .
    Je to můj názor. Ale Babiš je ten, který nemá právo kritizovat Primulu. Je to jen možná "byznismen", ale jako premier (tj. vůdce státu) naprosto selhal. Ale jak říkám a myslím - Kdo jiný by byl dobrým premierem ??????
    Václav

    OdpovědětSmazat
  19. Pane Doktore,

    Je uplně jedno, jestli na ministra Prymulu ušil někdo boudu - usšili si ji sami na sebe s Faltynkem. Byli to oni, kdo se dobrovolně rozhodli sejit před pulnoci v restauraci k tajuplnemu jednani. Mohli se sejit doma u některeho z nich anebo na uřadě a žadna kauza by nemusela vzniknout, ať by proti nim novinaři bulvaru, opozice, potažmo vnitřni odboj z vlastni strany a vlady konspiroval sebevic.

    Ministr šel dobrovolně bez nahubku z restaurace - byla to jeho volba, nikoliv vysledek nějakeho komplotu.

    3/ Ministr si sam veřejně protiřečil - nejdřiv byl v salonku restaurace, posleze obratil, že byl v salonku mimo restaurace.

    Nejhorši na tom je, že ministr měl počitat s tim, že jako POLITIK je pod stalym drobnohledem veřejnosti a tak si přešlapy nemuže dovolit. A jako vrchni organizator protipandemickych opatřeni by neměl zlehčovat sve přešlapy proti vlastnim nařizenim. Měl by se zachovat jako chlap nasypat si na hlavu pisek a rezignovat aby nepoškodil svoji stranu a nesnižil ji preference. Ne trvat skalopevně na tom, že ja nic, ja muzikant s tim že dobrovolně neodstoupi. Budi to pak u veřejnosti dohady o tom, proč nechce po takovem faux pas odstoupit. Neni snad za tim nějaky střet zajmu?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:19
      Kdyby to nebyla tato kauza, našlo by se něco jiného. Úkol zní jasně, svrhnout Babiše za jakoukoli cenu. V každodenním životě není těžké najít, nějaký přešlap na kohokoliv. Pak už jen stačí hlásná trouba ČT a výsledek je nasnadě.
      Pokud se nic nenajde, podobně jako na Fica, zavraždí se nějaký postradatelný novinář, no a pak je úspěch zaručen.
      Mě spíše překvapilo, že když měl Babiš možnost neschválit Výroční zprávy ČT, že to neudělal. Bylo by to čisté právní řešení.

      Smazat
  20. KOntrolni otazka:
    1/ když ministr ktery straši veřejnost pandemii a vydal nařizeni, sam nenosi na veřejnosti roušku, proč by ji měli nosit občane? Vždyť ministr by jim měl jim přikladem v dodržovani svych pravidel při předchazeni strašne pandemii

    2/ když ministr ktery zakazal otvirat restaurace v nočnich hodinach sam navšivi restauračni zařizeni po vynucene zaviračce, co si ma o tom myslet veřejnost? Proč by restaurateři a občane měli respektovat nařizeni, ktere nerespektuje sam ministr, ktery ho vydal? Proč by ho neměli obchazet anebo porušovat?

    Nedoklada svym chovanim před veřejnosti pan ministr, že jde s celou pandemii pouze o humbuk? Kdyby šlo do tuheho, přece by přisně dodržoval sva vlastni protiepidemiologicka nařizeni a šel v tom ostatnim přikladem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:24
      Ta restaurace byla pro veřejnost zavřená. CHápete ten rozdíl. Stajně tak jako mohla být použitá pro pozitivně testované tak byla otevřena jen pro jednání politických představitelů. Co je na tom špatného. Mněli se sejít u vás na WC nebo kde?
      václav

      Smazat
    2. Pane, 21,24

      chcete tim řict, že když v ni (patrně s obsluhou a za penize) - hostitel asi z vlastniho neplatil utratu těchto prominentnich hostu - politici konzumovali několik hodin v družnem hovoru a byli pouze 4 v soukromem zařizení označenem RESTAURACE RIO´S, tak že nedošlo k porušeni ministerskeho nařizeni? Jenom proto, že měli celou restauraci zabukovanou 4 prominenti a ostatni veřejnost tam nemohla? Znamena podle vaši logiky, když si restauraci pronajme třeba parta svatebčanu, 2 prachači ... a konzumuji tam jidlo a napoje a ostatni veřejnost do ni nesmi, že tim restauračni zařizeni přestava byt restauraci? Proč? Divna logika.

      Smazat
    3. 22:55, dobrá švejkovina. Takže všechny restaurace můžou budou mít pro veřejnost zavřeno, ale otevřeno jen pro hosty pana hospodského, nebo představitele občanské společnosti.

      Smazat
    4. 1:28
      Nic lepšího jste nevymyslel? Proboha jděte spát už Vám asi corona leze na mozek. Doložte seznam zaměstnanců (asi to nebude problém- svoloč novinářská Vám ráda poslouží).
      Václav

      Smazat
  21. pane Davide, mám dotaz. Je rouška ochrana dýchácích cest, nebo je to překážka dýchacích cest?

    Chápu, že když se někde praší, třeba piliny, a někdo si vezme roušku, chrání svoje dýchácí orgány.
    Nejsem odborník, ale vím ze zkušenosti svojí a tisíců lidi, že se v tom špatně dýchá, v tom okamžiku je to pro mě překážka dýchaní.

    Kam jsme se to dostali, že najednou je lidem, zakázáno svobodně dýchat?
    Ten nejzákladnější předpoklad života, zdraví a individuální svobody.
    A lidé jako ovce si to nechají líbit.

    Nikomu nepřijdě divné, že do března, v žádné epidemiologické učebnici, ani hygienickém postupu nemluví o hromadném nošení roušek jako učiném prostředku proti šíření viru. Do března who, dokonce i Prymula o tom mluvil jako o nesmyslu.

    Nelze omluvit tento požadavek odbornými vědeckými důvody. Žádná nová převratná studie se v únoru a březnu neobjevila, jen došlo k náhle změně postoje.

    Pokud se dá mluvit o nějaké ochraně před virem, tak to jsou respirátory, které chrání konkretního člověka. Každý člověk, kdo se chce chránit, může se chránit, omezením kontaktů a užitím respiratoru.
    Požadavek nošení neučinné látkové roušky zdravými lidi, jako jediné možnosti, je tedy naprosto iracionální.

    Z toho lze vyvodit jedno - že nošení roušek je pokus na lidech, zásah do jejich pravá na zdraví a individualitu.

    Vy jako psychiatr by jste pro to měl mít pochopení.
    Položil jste si otázku, jaký vliv na psychiku (kromě yzickeho vlivu) může mít delší nošení, tedy dlouhodobné mírné dušení?
    Jaký vliv na psychiku může mít zahalovaní obličeje, ztráta vlastní tváře, a setkávání s podobnými zahalenými už ani nelze říci lidmi, ale postavami?

    Jakým způsobem islám kontroluje a potlačuje individualitu žen? Zahalením obličeje.

    Ja si vážím vaší práce, jako jeden z mála zabýváte některými tématy, o kterých se moc nepíše, ale nespadá toto nalehavé téma do vašeho oboru a zájmu?





    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Venckovský, tak, kde se práší jako piliny např. je dobré zavést odsávání. Prosím chcete snad zavést před váš velectěný nos a ústa odsávání?
      Václav

      Smazat
    2. Anonymní24. října 2020 22:49, dobra poznamka:-) no myslel jsem takový ten drobný prach při broušení

      Smazat
    3. 21:35 Dobrý den pane Vencovský. Samozřejmě máte pravdu. Vždyť každý soudný člověk vidí, jak jsou chirurgové na celém světě naprosto poškozeni na těle i na duchu. Ačkoli se při operacích, které trvají hodiny skoro vůbec nepráší, o pilinách ani nemluvě a chirurgové se dusí a dusí, protože zcela neodůvodnitelně musí nosit roušky. Na operačním sále se tak potkávají s podobně zahalenými postavami, jak správně říkáte, už to nejsou lidi. Chirurgové v rouškách jsou totiž takové Overtonovo okno, aby si občané zvykli na islám. A protože už nemáme jen dvě pohlaví, tak se nebudou zahalovat jen ženy, ale i muži, LGBT, i transsexuálové, pedofilové a další a další. Naší povinností je proti tomu bojovat. Měli bychom začít sami u sebe. Na každého jednou dojde. Pak v okamžiku, kdy nás odvezou na operační sál, požádáme lékaře, aby odložili roušky a nepochybně výsledky jejich práce budou lepší. Chirurgové budou moci pracovat rychle, bezchybně a my budeme podstatně dříve uzdraveni. Myslím, že to dá zdravý rozum.

      Smazat
    4. 15:57
      :) Skvělý příspěvek, díky. Je fascinující, co dokážou lidé plácat bez znalosti věci a schovávat se za jakoukoliv blbost z internetu, kteá se jim hodí, a to jen proto, že jsou rozmazlení a liní nabobové a zajímá je jen jejich pohodlí a prospěch.

      Smazat
    5. Proč to divadlo, není problém v roušce, problém je jinde.

      Smazat
  22. Tady je scenar, co prijde. Je to i na jinych webech v jine forme.
    http://www.nwoo.org/2020/10/23/detaily-dalsiho-postupu-covidu-19-a-great-reset/

    OdpovědětSmazat
  23. O koho v kauze "hospoda po jedenácté" šlo je diskutabilní.
    Možná se jedná o pokus vnést rozvrat do vlády ze strany "nedemokratické" opozice, možná někomu vadí Prymula se svým řešením pandemie. Samotný prohřešek je opravdu nepodstatný. Pokud se sešla dvojice z vlády, doprovázená ochrankou, tedy lidmi se kterými jsou v běžném styku, je to jejich věc. Osobně nad tím mávnu rukou a přejdu k dalšímu tématu.
    Jednou ze slabin voličů je neúměrná reakce na předhozené problémy a přehlížení podstatných dějů, obvykle mnohem důležitější povahy. Obranou je vzdělání a poskytování informací o praktikách používaných stranami při manipulaci s voliči. Dokud bude volič politiku brát jako reklamu na zubní pastu a nezačne sledovat myšlenky a hodnotit skutečnou práci, budeme kulhat nesprávným směrem.
    Pan David v některé odpovědi zmínil, cituji "ale Piráti, STAN, TOP09, ODS, KDÚ-ČSL, to je mnohem horší alternativa". K tomuto vyjádření mě napadlo pořekadlo "zvol si svého kata". Často přemýšlím, jak je možné, že se do vrcholných pozic vesměs dostávají lidé s nízkou morálkou, bezohlední a egoističtí, kterým je představa skutečné práce pro blaho státu zcela cizí.
    Zde bych chtěl poděkovat p. Davidovi za jeho činnost v EU parlamentu a za jeho důležité informování o způsobu rozhodování představitelů EU.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Velmi kvalitni diskuse.

      Smazat
    2. Potvrdil ministr Zdravotnictvi vazne pochyby o sobe pochazejici z predchazejici cinnosti?
      Nejen potvrdil ale rovnou vylecil a uzdravil svoji verejnou i Mafijne tajnou aktivitou vsechny ty ,kteri jeste vahali v pochybach..

      Smazat
    3. 23:25 Děkuji za dobře zformulovaný text.

      Pro 6:01. Asi jste diskuzi vůbec nečetl, co?

      Smazat
  24. 23:25 Přidávám se k Vašemu poděkování. Za informace, za čas, který věnuje diskuzi pod svým článkem i za reakci bez servítků k domácím i zahraničním událostem. Q.

    OdpovědětSmazat
  25. Autor a pár ďalších, ste pokrytci. Vám vôbec nevadí, že Prymula ostentatívne ignoroval medicínu, ktorú naordinoval národu aj s vyhrážkami represiami, vám vadí, kto to vyniesol. Čiže klasika, váš človek môže páchať hocičo, ale pokiaľ to vynesie ten, koho neznášame, tak z lumpa spravíte svätého. Ste pokrytci!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Paní, pohybujete-li se venku kde je "liduprosto", náhubek nasazený mít nemusíte. Jina by Liška Bystrouška s hajným Horynou nedělali nic jiného, NEŽ UDÁVALI HOUBAŘE!

      Tady jde o globální útok na Babiše, útok s cílem zlikvidovat Český Národ a naši Otčinu - protože díky Babišovi a Zemanovi zatím nedržíme Gójskou kadaver gehorsamkeit v požadovaném absolutním rozsahu!

      Smazat
    2. 5:59 Paní, tady nejste na Novinkách. Tam by vám to s vaším stylem slušelo víc. Tady není nikdo zvědavý na to, že budete někoho osočovat a kárat, kdo nebude v souladu s vašimi názory. Asi jste tento server právě objevila a motáte se tu jako slon v porcelánu. Najděte si nějaký jiný chat, kde budete lépe oceněná.

      Smazat
    3. Paní Jana "soudkyně" mi to nandala.
      Zalekl jsem se, teď nevím kam patřím, jsem bonzák, nebo pkrytec?

      Smazat
  26. "V první řadě je nutné obnovit důvěru. Epidemii si nemůže řešit každý sám. Výsledek je závislý na spolupráci. Jenže jsme v situaci, kdy se lidem lže téměř neustále a téměř o všem. O migraci, dluzích, Evropské unii, školství, mezinárodních smlouvách a čemkoliv jiném vás napadne. To není dobré východisko."

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pristi-premier-Existuji-jen-dve-moznosti-a-rozhoduje-se-nyni-Do-koronakrize-promluvil-sociolog-641672

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.