Reklama

pátek 16. října 2020

Keller: Je tu skupina hladovějících, ale umělci to nejsou. Opozice? Asi blázni

Jan Keller

16.10.2020 ParlamentníListy

„Příliš nerozumím politikům, kteří se v takové situaci na Babišovo místo tlačí. Vládě může dnes závidět a toužit ji nahradit opravdu jenom blázen,“ konstatuje známý sociolog profesor Jan Keller s tím, že příjemné podmínky pro vládnutí u nás přece už byly. Podotýká, že v každé společnosti najdeme lidi, kterým je absolutně jedno, jak dopadnou staří a nemocní. „Je záležitostí sociální patologie, aby zkoumala, nakolik jsou takové asociální postoje vrozené a nakolik získané špatnou výchovou.“ Profesor upozorňuje i na jeden výrok, který by byl ozdobou každé učebnice o politické prodejnosti.

(Na snímku profesor Jan Keller - sociolog)

Od středy máme zavřené školy, restaurace, mimo provoz jsou divadla, sportovní zařízení, setkávat se může maximálně šest lidí, platí také zákaz konzumace alkoholu na veřejnosti a roušku musíme nosit i na zastávkách MHD. Pane profesore, co říkáte přijatým opatřením?

Neříkám jim nic, budu je prostě dodržovat. Jsem si jistý, že pokud by nebyla nezbytná, nebyla by přijata. Proč jsem si tím jistý? Jednak jsou na západ od našich hranic v zemích, které jsou momentálně zasažené méně než ta naše, opatření mnohde přísnější. No a ta druhá věc: žádná vláda, tedy ani ta Babišova, si nebude schválně snižovat preference zaváděním opatření, která nepovažuje za nutná, ale je si vědoma jejich nepopulárnosti.

Pondělní tisková konference, na které byla nařízení oznamována, přinesla spoustu ohlasů. Co zaujalo vás?

Abych pravdu řekl, ty ohlasy jsem nesledoval. Celé pondělí jsem byl na fakultě, kde jsme v rouškách, s patřičnými rozestupy a s umytýma rukama nejprve zasedali jako komise při doktorské zkoušce, potom celé odpoledne zasedali jako oborová rada on-line s kolegy ze Slovenska a z Polska. Když člověk i ve ztížených podmínkách pracuje, pak nemá čas na sledování nějakých ohlasů. Tím spíše, že si mnohé z nich dokážu představit, protože vím, co se od kterých lidí naší veřejné scény dá čekat.

Podle CVVM postupně roste podíl lidí, kteří opatření proti koronaviru vnímají jako neúčinná. Ještě v červnu jim věřilo 86 procent lidí, v září důvěra klesla na 48 procent. O čem to svědčí?

To je trochu složitější. V další části té zprávy se mluví o tom, že důvěra ve vládní opatření klesla jednak proto, že část lidí je považuje za příliš přísná, jednak ale také proto, že část lidí je považuje za příliš mírná. Když je vláda zpřísní, naroste tábor těch, kterým to bude vadit. Když je zmírní, naroste zase tábor těch, kterým bude vadit to zmírnění. To by se týkalo každé vlády. Přiznám se, že příliš nerozumím politikům, kteří se v takové situaci na Babišovo místo tlačí. Vládě může dnes závidět a toužit ji nahradit opravdu jenom blázen. Příjemné podmínky pro vládnutí u nás přece už byly.

V uplynulých dnech se v médiích hned několikrát vyjadřoval prezident Miloš Zeman: neschopní ať zkrachují, pražská smetánka ať raději čte knihy. Domníváte se, že současná koronavirová krize jen „pročistí“ stav podnikatelů a zničí ty horší, nebo je to složitější a prezident přestřelil?

Domnívám se, že v této věci se pan prezident mýlí. Není to tak, že by krachovali ti neschopní a přežívali schopnější. Krachem je ohrožena velká část firem a provozů, kde poskytovatel služby přichází do přímého kontaktu s klienty. Naopak prosperitu zažívají odvětví, kde kontakt s klienty je minimalizován. Hovořit o jakémsi „pročištění“ stavu podnikatelů je nesmysl. Sebeschopnější majitel hotelu či restaurace zkrachuje s vyšší pravděpodobností než sebeneschopnější provozovatel výrob či služeb, které přímý kontakt s klientem nevynucují.

Prezident Zeman by také pokutoval nenošení roušek. Sankce by podle něj mohla představovat dva až tři tisíce korun. Máme v poslední době problém s lidskou bezohledností, nebo jsou problémem spíše roušky samotné?

V sousedním Německu je nenošení roušek pokutováno částkou 50 eur. Případná pokuta je trestem za nedisciplinovanost, nikoliv za míru ohrožení druhých. Pokud někdo nosí tu samou roušku od března (vím o takových případech), pak by pokutu neplatil, i když by byl pravděpodobně pro druhé ještě nebezpečnější než ten bez roušky. Četl jsem spoustu argumentů, v čem roušky prospívají, a spoustu argumentů, v čem škodí anebo škodit mohou. Nemám vzdělání toho typu, abych mohl posoudit, které z nich jsou závažnější. O to více závidím těm, kteří toto vzdělání sice také nemají, ale přesně vědí, kde je pravda. Myslím si, že mají život mnohem jednodušší než já. Pokud se ale i přes svoji vševědoucnost přece jen mýlí, budou ho mít možná také kratší.

(Celý text rozhovoru najdete ZDE)

51 komentářů :

  1. Umělci vypatlaní nejsou vypatlaní sami. Inteligenční úroveň jsem nikdy neočekával ani od sportovců. TV přenosy jejich presentací mě proto nikdy nezajímaly. A hle, náhodou jsem se dnes dozvěděl, že fotbsloví vypatlanci České i Slovenské republiky si klekli v úctě před vrahy a násilníky černochů z BLM. Tak mi jen potvrdili můj názor na ně. Ovšem sportovci inteligenci nikdy nepředstírají, umělci naopak ano. Ale obě skupiny jakousi inteligenci přece jen mají. Umějí drškovat a držkují tak dlouho, dokud neshrábnou od státu své dotace. On vlastně i jejich sponsor Zaorálek je takový umělec i sporotvec. Jeho inteligence se taky omezuje jen na vymáhání dotací.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 8:41
      Jen se zeptám, co děláte vy.Pokud v důsledku koronáče přijdete o práci,tak jen poděkujete.??? Ne, budete se určitě prát za své peníze,tak jako tihle lidé.Potom nechápu proč je osočujete.

      Smazat
    2. 12:38 Ale no tak, někdo přišel o práci v důsledku změny politického systému, jiný v důsledku koronaviru. Takže dnes, jako tehdy, dva platy a hybaj na pracák. Je potřeba, aby se i umělci přizpůsobili změněným podmínkám pracovního trhu, proč by měli mít výjimku.

      Smazat
    3. 12:28
      Bože do koho jsi to "rozum" vrazil!!!!!

      Smazat
    4. O práci už přišlo dosti lidí a ještě více brzy přijde.To je bez diskuze.Nikdo zatím neřekl pravdu,proč a hlavně kým tohle všechno bylo lidem způsobeno.Každému musí bít jasné,že to ze žádných netopýrů není.Civid se projevil už na podzim v Italii,Německu a samozřejmě USA.Tzv.vakcinu už státy nakupovali před několika lety.Proč asi,Když už nebylo možné to utajit ,tak i naši přední politici oznámili lidem,že lidé si musí zvyknout na to,že život už nebude nikdy takový jako před tím.Takže to věděli.Domnívám se,že celá tako vražedná akce byla předem domluvena vládami celého světa.Toho jako vždy využili různí lumpové aby na tom všem obrovsky vydělali.Tak jako vždy nejdříve začali naříkat ti kteří mají peněz dost.Kdo dá např.peníze rodičům ,kteří musejí platit studium a ubytování svých dětí?Celý rok ty děti ztratili ,nebot zkoušky byly zrušeny.Tak nyní šli znovu do škol a opět to bylo zavřeno?A kolej si musí opět platit aby měli kam nastoupit .To je svinstvo,to opravdu byla dětem připravena budoucnost.Co z nich bude ?A co vůdci světa máte připraveno dále?

      Smazat
    5. 14:57
      Melete hrušky s jablkem, srovnávat tehdejší příčinu být bez práce s dneškem je liché
      Pomalu všichni co přišli o práci z důvodu koronáče dostali od státu peníze,tak proč ne umělci.Mate to nějaké pomotané.

      Smazat
    6. 19:47 Někteří taky začali makat v jiném oboru, či profesi. Asi to měli asi taky pomotané.

      Smazat
    7. 19:47 Neštěstí jako neštěstí, to jenom vy to máte pomotané.

      Smazat
    8. 12:38 Co je to za blbost prát se o své peníze ?
      Vy jste produkt asi komunismu, čekáte s nastavenou rukou. Můj synovec taky přišel díky koronáči o práci. Ale našel si náhradní práci, neseděl jako buchta a nebrečel, je to normální chlap, trochu odrostlý matuře.
      Šéf je ještě nějakou dobu držel díky kompenzacím, ale kamarádsky se dohodli na postupné redukci zaměstnanců, první odešli bezdětní, firma stejně končí pro nedostatek zakázek. Synovec do týdne sehnal náhradní zaměstnání, díky řidičáku B pracuje při rozvozu potravin potřebným. Určitě je dnes možné najít práci, nebo brigádu, ale chce to trochu vlastní aktivity. Doufám, že to všechno je jen dočasné. Blbnutí s nároky na kompenzace, původně dobře myšlené, vyvolávají jakousi představu ne pomoci, ale nároku a to je špatně, tím hospodářství pohřbíme a už nerozjedeme.

      Smazat
  2. Ale já rozumím politikům co se na Babišovo místo tlačí to se nesmí stát.

    OdpovědětSmazat
  3. Překvapuje mě zastávání se event.krachujících hospod apod. V Brně byl dokonce v rádiu příklad nově otevřené hospody na náměstí v centru Brna ( kde je dávno "přehospodováno") a majitel říkal, že obědy rozvážet nemíní, protože je z toho jen 50%( 75Kč za oběd). Tento podnikatelův záměr dostal i v této době půjčku několik miliónů. Také bych čekal spíše jeho ironii na přijatá opatření, kdy začátek opatření si odporuje z dalšími větami. Např.na sportoviště uvnitř může 6lidí, ale sportoviště má být zavřené. Dále je tolik výjimek, kterých se to netýká, že už by se v nich ztrácel i dobrý voják Švejk.
    https://koronavirus.mzcr.cz/aktualni-opatreni/

    OdpovědětSmazat
  4. Obrazem jak si paraziti představují podnikání je mnoho a uvedu jeden příklad. Na našem malém městě byla jedna lékárna a dnes jich tam je devět. To se přece zákonitě musí odrazit na ceně léků. Tak bych mohl uvést mnoho dalších příkladů. Extra kapitolou jsou majitelé nemovitostí na dobývání renty. Prostě se parazité přemnožily a začínají se žrát mezi sebou a tím hrozí kolaps celé společnosti. Jak tuto situaci zvládnout? Myslím, že ani většina politiků si to neuvědomuje. No bude krize ale jak to zvládnout?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:36 Naprostý souhlas. Nezbavíme-li se parazitů, mafiánů i drobných šikulů, tak se z toho nevymotáme i když koroňáka přežijeme. Jsem sice majitel piďi parcely, ale souhlasím s vámi, že daňení v našem státě, je příliš něžné k movitým. Navíc jsou naše zákony tak děravé, že se přímo nabízejí je využít k černé (nejen šedé) ekonomice. Stačí se poptat u západních sousedů, např. limitovaná výše nájmů v Berlíně. V Belgii při nákupu nemovitostí od určité výše musíte prokázat zdroj svých aktiv. V Rakousku důchodci od 70ti stát automaticky přispívá, zvedne-li se mu nájem. O progresivní dani z příjmů osob se dá napsat celá kapitola. Na konec si nechávám dvě reklamace, které spolu souvisí. Je to zákon proti lichvě, bez kterého žijeme 30 let a naší legislavci tak pokazili hodně lidem život, hlavně že vyřešili klece slepicím. Současně s tím kráčí nesmysl exekutory svěřit soukromníkům, to mělo zůstat při státní soudní moci. Taky dnes se můžeme jen stydět před kulturními zeměmi. Stal se z toho výdělečný biznys. Z 10ti milionů našich občanů tj včetně dětí je v současnosti asi 4miliony exekucí. Nemýlím-li se někde jsem četl, že 80 tisíc exekucí je uvaleno na důchodce. O oprávněnosti všech exekucí asi lze pochybovat. Takže dík drazí legislativci i exekutivci, nelítá v tom jen Babiš. Omlouvám se za přílišné obsáhlý příspěvek, ale doufám, že je šance, že jej možná přečte i pan Dr.David, nebo prof.Keller.
      Přeji všem zdraví Tomáš.

      Smazat
  5. Je vidět, že někteří umělci jsou bez textu a scénáře v loji. Pro nás obyčejné trouby pak od listopadu 89 plati :"Přizpůsobte se požadavkům pracovního trhu", rekvalifikujte se, dojíždějte, vemte co je. Když někomu z zavřeli a navíc ještě rozkradli továrnu, tak mu rovněž zakázali pracovat. V těchto případech se to ovšem tak nebralo, dva platy, pracák a nazdar. Teď chce každej dudlík.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12 :37
      Váš komentář je vyjádření chudáka.Doporučit někomu kdo dělá umění,je stejné jako vás postavit na jeviště.

      Smazat
    2. 14;58
      Hrát tak uboze jako J.Hrušínský umí i neškolený amatér🤣🤣🤣🤣

      Smazat
    3. 14:58 Já, na rozdíl od vás, si na to jeviště klidně stoupnu. Jste schopen mi vysvětlit v čem se umělci liší od většiny obyvatelstva ČR ? A proč zrovna v jejich případě nemá být uplatněn všeobecně známý postup. Oni mají nějaká zdravotní omezení ? I na to je pamatováno. A těmi chudáky neplýtvejte, já k vám totiž nepatřím.

      Smazat
    4. 18:30
      Váš ubohý názor vám nebudu brát.Jsou jiní,ne jenom pan Hrušínský.
      Jinak proč to nezkusite, takovou srandu bych si nenechal ujít.

      Smazat
    5. 19:37 Tak si to tak neberte, nic vám nebrání si vybrané velikány sponzorovat ze svého.

      Smazat
    6. Stejne jako Cs.televize,radio, media a tzv. herci a ti kolem nich jsou vetsinou nastrojem ideologie a propagandy.
      Za to a proto jsou bohate preplaceni.
      Vetsina by se poctivou praci take nikde neuzivila..
      I kdyz normalni prace ,aktivni cinnost mezi lidmi by jim prospela ,jestlize by chteli se nejak vyvinout a zlepsit. Ani napad jsou to vetsinou hystericke rozmazlene figurky ,ktere predstiraji ze delaji neco duleziteho a vlady predstiraji ze je povazuji za umelce a plati je stedre nikoliv ze sveho ale z naseho..Opravdovi umelci skutecne cerpaji inspiraci z kazdodenniho zivota kolem nich a potom neco tvori, ale tihle se jen a jen povysuji z duvodu a tak jejich cinnost odpovida jejich postoji a nadute rozmazlenosti ,a tak jenom jeci a povykuji ,navalte penize a vsechny , protoze my nejsme schopni se uzivit jako kazdy Cech. Nejsou schopni vetsinou byt prospesni spolecnosti a celozivotni parasitismus je jejich cilem..Vzorem je jim Havel kterej vysal za "umeni" stamiliony..Bez toho ze by neco umel..
      Znal jsem spoustu hercu a umelcu a nemuze byt opravdu vetsi rozdil ve srovnani s temi dnesnimi..

      Smazat
    7. Já nebudu nikoho soudit, po zjištění, jak různé představy mají lidé o svobodě, tak respektují různost nároků na umění. Podle mne mu jen uškodila komercializace, ale ať si každý udělà svůj vlastní názor. Pro mne kumšt není módní spotřební zboží.

      Smazat
    8. 3:07
      Máte pravdu, ideologická propaganda hercu od 70 let byla opravdu velká. Viz řada seriálu, muž na radnici, žena za pultem, panečku soudruzi herci se o role angažováných soudruhu a soudružek pomalu prali!!
      To byli podle vás ti praví že!!Ti se určitě živili poctivě!!
      Pan Havel žádné stamiliony nevysál, jen vaše ubohá lež.
      Jste velký omezenec!!

      Smazat
    9. 8;51
      Za prolomení Benešových dekretů a neoprávněně vrácený majetek po kolaborantu Miloši Havlovi měl ten v ožrala sedět do smrti, zmetek vlastizrádnej!!!!!! 👎👎👎👎👎👎

      Smazat
  6. Všade čítam len kometáre z druhej ruky a hodnotenia Zemanových výrokov. Keď som si ich chcel prečítať slovo od slova tak, ako ich prezident skutočne povedal, mal som veľký problém dohľadať plné znenie. Nakoniec som ich našiel tu:
    https://www.hrad.cz/cs/prezident-cr/soucasny-prezident-cr/vybrane-projevy-a-rozhovory/rozhovor-prezidenta-republiky-pro-mf-dnes-15582
    Časť sem dám a domnievam sa, že to vrhá na Zemanov výrok o neschopných a krachujúcich iné svetlo. Teda:
    "Nechci být cynik, ale někdy natahují ruku i podniky, které by za normálních okolností zkrachovaly, i kdyby tady žádný koronavirus nebyl. Čili jsem zastáncem toho, čemu se říká COVID III. To znamená dlouhodobé, státem garantované úvěry s nízkou úrokovou sazbou a odloženou dobou splatnosti. A když podnikatelé nedokážou tento úvěr využít a zkrachují, tak se pročistí trh. Protože jejich firma, když tuto pomoc nedokázala využít, je zřejmě neschopná, nebo jsou přesněji řečeno neschopní ti podnikatelé."

    Nie je to teraz v inom svetle - trocha vytrhávané z kontextu a kritika menom "Účelová"?

    OdpovědětSmazat
  7. Socialismus jsme si nechali rozkrást demokracií a svobodou , tak nemáme ani nárok na klidný život (i na mír).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:39
      Socialismus a demokracie, svoboda??? Tomuto nějak já hlupàk nerozumím, já vždy myslel že za socialismu není žádná svoboda.Srovnavat socik se svobodou a demokraci je tak trochu debilní co.

      Smazat
    2. 15:55 Vám se musí hezky žít, máte to takové srovnané... Hlavně už nemyslete, ve vašem případě je to zbytečné. Pusťte si hajaju a hybaj na kutě.

      Smazat
    3. 19:19
      Díky za radu, ale nějaký argument by nebyl??
      Že se mně ve svobodném, demokratické dnešní ČR žije dobře, v tom máte pravdu!!

      Smazat
    4. 9:30
      Tak se zeptejte jinak. Kolik lidí muselo nedobrovolně přispět na váš "dobrý" život?

      Smazat
    5. 9:30 - Přesně tak. Některým se žije dobře. Mnozí si "užívají" několika násobně nižší reálné mzdy vůči např. BRD. Ti někteří s radostí tančí na pozůstatcích Československa a s hubou plnou Masaryka oslavují rozbití federace.Zemští škůdci ...

      Smazat
  8. 13:39
    Pokud srovnáváte socialismus s demokracii a svobodou, potom vám nemá smysl něco dál psát.Asi koronáč vám ublížil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:53
      Chřipka v sedmdesátých letech byla komunisty zvládnutá skvěle... dneska k🤮

      Smazat
    2. 18:29
      Pokud ji zvládli komouši lépe jak dnes,referuje jak, jistě vás ti dnešní " hlupáci " vyslyší.
      Tohle nemá chybu.

      Smazat
    3. 14:53 Opravdu nemá cenu, abyste dál něco psal. My to chápeme. Resp. My chápeme váš postoj a rozhodnutí. Vašich myšlenek je pro nás škoda. Věnujte je těm, kteří si jich váží.

      Smazat
    4. 14:53 a 19:32. Jak se říká literárnímu útvaru, kdy někdo vede dialog sám se sebou. Schizofrenie?

      Smazat
    5. Já nechápu, tu chuť stále ztrácet čas, srovnáváním totáče s tímto posttotáčem. Zažil jsem obé a obojí nic moc.

      Smazat
    6. Nechte je v pokoji, neb vše jsme už pochovali.

      Smazat
  9. Příjemné podmínky pro vládnutí skutečně byly - již po r. 1989, kdy se "zhaslo" a šikovní i politici si z titulu "osobní svobody" nakradli co "hrdlo stačilo a ráčilo." No a ti dnes nejvíce křičí proti všem opatřením na zkrocení COVID 19, neb se jim rozplývá šance v kradení pokračovat, tedy podle jejich výkladu jsou omezovány jejich osobní svobody nejen v kradení, ale i zabíjení druhých lidí. A to přece není demokratické, tak aspoň nám to objasňuje většina opopolitiků a opopartají a také třeba čété, které Goebbels nesahal by ani po kotníky!
    Jinak jsem už roky v údivu, proč Babiš nekráčí osvědčenou cestou přes politické loutky v politice, jak to dělají ostatní oligarchové - a podívejte se jak vzorně poskakují různí fialoví, kalousovitá, pirátovití...., jk kapitál píská! Babiši, Babiši, ty jsi se snad zbláznil, že se vystavuješ těm pokřikujícím loutkám a hlásným troubám, zatím co bys mohl z klidu domova nebo Mauritiu přes ty poskoky kapitálu z opopartají stát řídit bez nepohodlí a rizik a hlavně s úsměvem.

    OdpovědětSmazat
  10. 15:55,14:53- nerozumíte psanému textu ,tak se neztrapňujte.

    OdpovědětSmazat
  11. Taky nechápu touhu po moci, tak silnou, že nevnímá průser co je před námi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Cesta vzhůru odedávna vede po hřbetech jiných a přes mrtvoly...

      Smazat
    2. 22:03
      Logika, neb jsou sami přesvědčeni o své jasnozřivosti a prozřetelnosti, která je povolala. Přitom relita je úplně jiná ;
      **** neb jejich je království nebeské. ****

      Smazat
  12. Nemám pocit,že by umělci byli těmi,kteří budou největší chudáci bez peněz,o fotbalistech ani nemluvě,možná by mohli vypomáhat v nemocnicích a potřebným pomáhat svými financemi.Chudáci budo matky samoživitelky,které budou s dětmi doma na 60% platu v nájemních bytech....ty by mohly křičet do světa,ale "elita"fotbalistu a umělců?Ty mají dodržovat opatření vlády a jít v tom příkladem a uvědomit si,že nejcennější hodnotou je zdraví-bez toho nemůžeme nic

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Matky "samoživitelky"? Vdovy mají vdovské a jejich děti sirotčí důchody. A matky ala "Panna" Marie (ano, každá byla panna) si holt budou muset vzpomenout, kdo jim děťátka udělal a žádat alimenty. V době možnosti určení paternity pomocí testů DNA "NO PROBLEM". Měly prdelky radost, tak mají hlavičky starost - NE STÁT! Stát je prokazatelně impotentní.
      A pokud nějaká ženština neví s kým to má... dávno vysává sociálku.

      Smazat
  13. Zajímavé názory..když budeme vytrhávat rozinky, kde byli umělci a podobní se svou kolegialitou k pracujícím, když dělníkům zavírali fabriky a ti šli dělat do delvity skladníky, protože jiná práce nebyla? Odpověď tedy musí zákonitě znít: hybaj do alberta a kušujte..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ona i světová americká firma AMAZON stále shání "spolupracovníky" (čti nádeníky, takže by to umělci i sportovci mohli kvalifikačně zvládnout).

      Smazat
    2. 13:19
      Ty jistě herce a sportovce zastoupiš,to kvalifikacně určitě zvládneš.
      Tyhle kecy primitivních lidí snad nestojí za odpověď.

      Smazat
    3. 15.19
      Když je nezbytně potřebujete ke štěstí tak jak jsou, přijměte je do své firmy jako zaměstnance, plaťte jim pojištění,atd,... a mzdy ZE SVÉHO ŘÁDNĚ ZDANĚNÉHO... a jistě po nich nebudete požadovat práci, aby se necítili nutností živit se prací diskriminováni.
      Kecy primitivních pseudointeligentů také nestojí za odpověď zase jiným.

      Smazat
    4. 0:02
      Proč ne, ale firmu jsem prodal, a jsem v duchodu.
      Vy mně připomínáte 50 léta, kdy vědce, profesory posílali soudruzi k lopatě, ta doba je pryČ.
      Podle vašeho blábolu budete velký " inteligent"

      Smazat
    5. Společnost potřebuje dělníky, techniky, zemědělce, učitele, zdravotníky. Umělce snad v případě, že cítí s občany. Pokud se umělci chovají jako propagandisté kapitalismu (neoliberalismu, "demokracie"), sami sebe řadí ke škůdcům.

      Smazat
  14. Ta ostuda ve žlutých dresech jsou sportovci a Česká reprezentace????!!!!! A od kdy????!!!!!! 😂😂😂😂😂

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.