AA

Reklama

bb

pátek 23. října 2020

Proč socialismus skutečně nefunguje?

Leo K.

23. 10. 2020 KosaZostra čili vlkovobloguje.wordpress.com

Nikdo, ani kapitalisté sami, nepochybuje o tvrzení, že kapitalismus je predátorský systém. Je mu to dáno do vínku principem soutěže. A v soutěži může vyhrát jenom jeden. Abych to byl já, tak někdy podvádím, občas někoho podrazím, použiju nepovolený prostředek…STOP! Nepovolený prostředek?


Kapitalismus je přece svobodnou, volnou soutěží…jestliže je něco nepovoleného, znamená to, že existují nějaká pravidla, která definují, co se smí a co se naopak nesmí? Ano, je to tak. Kapitalismus a jeho tržní hospodářství nikdy nebylo zcela svobodné a prosté všech omezení jak se občas tvrdí. Jednak proto, že některé úlohy nedokáže trh zajistit a za druhé proto, že zcela volný trh rozděluje společnost a přílišná nerovnost vyvolává společenské bouře.

Velká nerovnost vždy ohrožuje stabilitu společnosti.

„Kapitalismus musí být zničen a odstraněn, aby místo něj mohl nastoupit lepší řád,“ zní jasné poselství z filmu Michaela Moore Capitalism: A Love Story (u nás pod názvem O kapitalismu s láskou).

Film měl premiéru 6. září 2009 na Benátském filmovém festivalu, z něhož si odnesl tzv. „malého lva.“ Mimo to vyhrál i cenu Phoenix Film Critics Society Awards v kategorii Nejlepší dokument. Film se věnuje tématům jako je „kasínová mentalita“ Wall Streetu, privátní věznice, vliv Goldman Sachs na Washington, D.C., úroveň chudoby mnoha pilotů aerolinek, životní pojistky na zaměstnance, velké vlně vypovídání hypoték a propadnutí zástavy nemovitosti.

Moore se ve filmu brání, aby byl spojován s bojem proti svobodnému podnikání, nebo že by chtěl nastolit diktaturu proletariátu. Naopak ukazuje možnosti existujících amerických podniků, kde jsou zaměstnanci i vlastníky a ředitel nevydělává víc než jeho podřízení; a přesto, nebo právě proto tyto firmy – ať už se jedná o soukromou pekárnu nebo kybernetické středisko – produkují milionové zisky, jež jsou ovšem spravedlivě rozděleny mezi všechny. Tedy žádné utopie, ale reálně fungující inspirativní příklady.

Přesvědčivě působí i exkurs do minulosti, kde je vidět, že v 50. letech existovala mnohem větší míra zdanění, přesto víceméně všichni měli dostatek. Rodina se uživila z jednoho platu, lidé měli sociální jistoty, nebyli zadlužení a ještě měli čas na odpočinek.

Kdy „americký sen“ byl obrazem reality.

Když pak nabídne obraz dneška, kde nejbohatší platí malé daně, a naopak ti nejchudší jsou zatíženi obrovskými dluhy, z nichž v životě nevybřednou, mají několik zaměstnání a banky je neustále okrádají, asi se nenajde nikdo, komu by takový stav světa připadal v pořádku. Asi nejbrutálnější pasáží je odhalení systému tzv. mrtvých balíků, což jsou pojistky velkých firem, které uzavírají s pojišťovnami na své zaměstnance. Tyto životní pojistky nejdou v případě úmrtí pozůstalým rodinám, ale firmám, pro něž je tedy výhodné, pokud lidé umírají podle plánu, a nejlépe pokud umírají nečekaně

– nejvýnosnější jsou úmrtí mladých žen.

Tento hyenismus, jenž mazaně využívá skulin v zákonech, převyšuje i hyenismus realitních makléřů a spekulantů, kteří skupují nemovitosti pod cenou – což vede k tomu, že spousta lidí nemá kde bydlet, města se postupně vylidňují a rostou zástupy bezdomovců, kteří pak nemohou najít práci atd. Moore mluví zcela vážně; toto si nezasloužíme a musíme se vzbouřit. A sám dodává: v takové zemi, jako je tato, nechci žít,

ale zároveň nebudu odcházet, protože chci, aby se to změnilo.

A tak se zdá, že optimální by byl jakýsi kapitalismus s lidskou tváří. Tedy stav, který Moore připisuje svému dětství, kdy ještě existovala válečná míra zdanění, přesto víceméně všichni měli dostatek, rodina se uživila z jednoho platu, lidé měli sociální jistoty, nebyli zadlužení a ještě měli čas na odpočinek.

Tak, když takový stav tady jednou byl a všem vyhovoval, proč to tak nezůstalo?

Právě, že ten stav nevyhovoval všem. A komu konkrétně? Na to Moore odpovídá ve svém návrhu jak vyřešit hypotéční a finanční krizi roku 2009, aby se nejbohatších 400 Američanů – ano, pouhých čtyři sta lidí vlastnících více než 150 milionů nejchudších Američanů – poněkud uskrovnilo. Extrémně vystupňovaná hypertrofovaná chamtivost až hrabivost bez morálních zábran je odvrácenou tváří společnosti generované soutěživostí.

Představa takových „elit“ o vlastních potřebách nezná míry což legitimuje Mooreho slova… budou nuceni bydlet pouze v pěti domech a ne už v sedmi. Budou se muset omezit jen na 9 automobilů a ne mít jich 13. Budou muset jmenovat levnějšího kuchaře pro své miniteriéry…

Samozřejmě, že to neudělají, alespoň nikoliv dobrovolně. Když George W. Bush přicházel do prezidentského úřadu, od Billa Clintona dostal rozpočtový přebytek ve výši 127 miliard dolarů. Protože ty peníze byly naše peníze a ne jeho, udělal s nimi to, co s nimi rádi dělají bohatí lidé, bezohledně je utratil. Teď máme dluh ve výši 9,5 bilionů dolarů. Proč proboha bychom měli těmto zlodějům dávat ještě další své peníze?

Moore měl pravdu. Bohatí se neuskrovnili a ztráty bank sanovala federální vláda balíčkem 700 milionů $ z veřejného rozpočtu. Ústavy, které stály na pokraji krachu si díky balíčku vyplatily dividendy. Existují sice ojedinělé hlasy, které volají: „Zdaňte nás více!“ Ale jde o ojedinělé výjimky, drtivá většina vyznává Friedmanovu mantru: „Jediným cíle byznysu je zisk.“A ti pravověrnější dodávají potichu:„…můj zisk!“

Jestli někomu připadá, že se v tomto článku mluví o kapitalismu a liberalismu jedním dechem, tak ho ubezpečuji, že záměrně. Liberalismus je totiž etika kapitalismu. Tak zvaný levicový liberalismus je jenom marným pokusem o „zlidštění“ kapitalismu. Marným proto, že podpora záporných stránek lidského charakteru je vždy efektivnější než opak.

Vzpomeňte si na verš Vysockého songu Pravda a lež: ... jistěže ve světě nakonec zvítězí Pravda ale až dokáže to, co dokáže Lež…

A připomeňme si také úroveň debaty o liberalismu mainstreamovými titulky u nás: Západ zklamal, vrací se k socialismu, lituje Klaus; Václav Klaus: Po pandemii se blížíme k socialismu; Intelektuálové a socialismus; Evropa se vrací k socialismu, musíme se víc bránit, prohlásil Klaus; Není-li socialismus kompatibilní s trhem, proč jsou severské akcie tak výkonné? Socialistický sitcom. Často se v těch úvahách objevuje pojem socialismus a přesvědčení, že my jsme socialismus – na rozdíl od Západu – zažili a k němu se za žádných okolností vracet nechceme. Při každé příležitosti je nám připomínán citát Winstona Churchila:

„Kapitalismu je vlastní nerovnoměrné rozdělení bohatství, socialismu, rovnoměrné rozdělení bídy.“

Jediný článek z těch výše zmíněných, který nestraší socialismem je na proslulém finančním portálu MarketWatch. Ale jenom protože dochází k závěru, že tak zvaný severský model není socialismus. Promiňte mi zvědavost, ale vědí vůbec příslušníci současné generace, která zakládá rodiny a vstupuje s plným úsilím do pracovního procesu,

vědí vůbec, co je socialismus?

V populárním Neffově e-zinu Neviditelný pes se publicista Pavel Mareš rozhodl článkem „Proč socialismus nefunguje?“ vymazat problém socialismu ze světa. Začal definicí své(?) představy:

Socialismus je pro mnoho lidí přitažlivý tvrzením, že jelikož všichni jsme si rovni, máme všichni nárok na přibližně stejný blahobyt. Stačilo by bohatým vzít to, co mají nad průměr, a rozdělit to mezi ty podprůměrné. Rozdíly by se vyrovnaly, nikdo by neměl druhému co závidět a ve společnosti by konečně zavládla všeobecná spokojenost, protože by nebylo chudáků ani zazobanců.

Jednoduché, že? Ale bohužel naprosto iluzorní. To bohatství, které by se mělo rozdělit chudým, musel totiž někdo předtím vytvořit. Bohatství obvykle nepadá z nebe, bohatství vzniká prací, tvoří ho lidé pracující, a hlavně lidé pracovití. (Skutečnost, že výsledky jejich práce si dost často přivlastňují jiní, na této základní pravdě nic nemění.) Jakmile začne nějaký socialistický systém rozdělovat bohatství vytvořené pracovitými mezi nepracovité, trestá vlastně pracovitost a odměňuje nepracovitost…


Marně jsem očekával vystoupení B. Kartouse (v roli vrchního elfa) nebo někoho z Hlídacího psa. Proč? Protože se jedná o argumentační klam jehož smyslem je přesvědčit oponenta bez ohledu na pravdivost zastávaných názorů. Podstatou je nenápadné porušení pravidel logiky, případně působení na emoce místo na rozum.

Navíc „argumentace“ pokusem (na americké univerzitě), který se nestal.

Klasický fake news – o to horší, že vytvořený profesionálním publicistou. Monology pod článkem, které se nevím proč nazývají diskuse, svědčí o tom, že příliš velký úspěch neměl. Přesto se vyskytly dva hlasy

L. Novák 9.10.2020 5:46

Vynikající článek! Díky!

P. Princ 9.10.2020 0:44

Vážení diskutující, jestli máte doma středoškoláky, tak jim dejte tohle přečíst.


které přesvědčil. Je tedy vidět, že výchova ke kritickému myšlení je opravdu vážnou slabinou vzdělávacího procesu u nás. Ikonou moudrosti XX. století byl Albert Einstein. Ač fyzik, vyjadřoval se i ke společenským otázkám. Řekl

Skutečným účelem socialismu je překonat predátorskou fázi lidského vývoje.

Zřejmě trefil hřebík na hlavičku, jenže právě tak, jak je ta věta jednoduchá, je její obsah nesmírně složitý. Liberalismus si takové cíle nestanovuje, počítá s reálným člověkem, ba spíše s jeho horšími stránkami, protože předělat člověka je podle mnohých, nesplnitelný úkol. Zdá se, že tudy cesta nevede. Nepomáhá ani heslo buržoasní francouzské revoluce „Liberté égalité fraternité ou la Mort,“ nicméně zmíněná rovnost hraje důležitou roli. Jenže co si představovat pod pojmem rovnost? Že máme všichni stejné žaludky? Napovědět správnou cestu nám může (už tolikrát opakovaná) citace ze Švýcarské ústavy

Bundesverfassung der Schweizerischen Eidgenossenschaft vom 18. April 1999 […] gewiss, dass frei nur ist, wer seine Freiheit gebraucht, und dass die Stärke des Volkes sich misst am Wohl der Schwachen…

Ústava Švýcarské konfederace z 18. dubna 1999 […] je jisté, že svobodní jsou pouze ti, kteří svobodu využívají, a že síla národa se měří blahobytem slabých…

Svobodni jsou jenom ti, již svobodu využívají…tady je klíčový požadavek rovnosti. Nikoliv rovnost v právu, ale rovnost v možnosti to právo využít.

Liberální důraz na svobodu je totiž jenom požadavkem svobody těch, kteří na to mají.

Svoboda se tak stala jenom jiným slovem pro sobectví. A všechny často zdůrazňované ostatní atributy demokratického státu (právní stát, svobodné volby, parlament atd.) jsou víceméně formální. Právním státem je konec konců i Saudská Arábie, jenom ústavu představuje Korán a Sunna, právo je šária a parlamentu se říká Poradní shromáždění.

Svobodné volby známe ze své minulosti, kdy jsme si „svobodně“ mohli zvolit kandidátku Národní fronty. V současnosti se to trochu změnilo a můžeme si svobodně zvolit koho chceme, ti zvolení si pak už vaší vůli vyloží podle sebe, bez ohledu na „demokratický proces.“ O co je to lepší než ve zmiňované Saudské Arábii, kde mohou svobodně volit muži starší 21 let, je na diskusi za dlouhých zimních večerů.

Svoboda bez odpovědnosti to jsou práva bez povinností.

Nejlépe to můžeme posoudit teď, v koronavirové době. Nikdo se nechce znát ke svým povinnostem, k povinnostem vůči rodině, vůči zaměstnancům, vůči svým zákazníkům a také vůči svému okolí, ale všichni unisono obviňují vládu. Že nezajistila ochranné pomůcky, které má obstarat zaměstnavatel či zřizovatel, že zakazuje srocování lidí, kterému má zabránit podnikatel nebo pořadatel, že zakazuje činnosti, které podporují šíření nákazy, když je nezvládá pořadatel atd. Přitom by mělo být vlastním zájmem podnikatele ochránit sebe, chod svého podniku a konzumenty svých produktů. Když své podnikání, své riziko, svůj zisk, byť částečně, restauruje za veřejné peníze, to není neodpovědnost? Hlásím se o svá práva! Vládo postarej se!

O vlastní odpovědnosti ani slovo.

Sociální nerovnost je zpravidla spíše důsledkem nerovného zacházení ze strany společnosti než skutečných rozdílů mezi lidmi. Socialistická etika netkví v rovnosti před právem, ale v rovnosti reálně toto právo využívat. Liberální koncept úspěšného člověka se nicméně nadřazuje nad ty méně úspěšné (…socky) vytváří jakýsi

Herrenvolk se seznamem nezrušitelných práv s atributem mládí, krásy a kultem síly

– viz student z Xaverova článku o důchodcích

… Dále tito lidé ztratili absolutní sebereflexi, mj. co se hygieny týče, když za nimi někde stojíš, smrdí, potí se, neupravení, samé levné hadry, boty z tržnice, žádné deodoranty, v létě kardinální smrad, jinak pouze chlast, cigára, ovary, bůček, z kultury pouze TV NOVA a Blesk. Zaostalí a negramotní! Když sem přijedou mí známí z USA a Kanady, tak se doslova štítí, jak tato netáhlovská svoloč smrdí…

Teď už schází jen nějaká česká Leni Riefenstahl, která by tomu narcistickému cynismu dala nějakou uměleckou podobu

– a my, pokud nás nezavraždí covid, můžeme jít zdechnout někam do houští.

Proti liberálnímu individualismu socialistická etika tvrdí, že jednotlivce nelze od společnosti oddělit a každý jedinec je do jisté míry také formován prostředím. Z této banální pravdy ale vyplývá, že za činy jedince lze vystopovat jistý díl odpovědnosti společnosti, které byl členem. Tohle tvrzení ale naráží na

zuřivý odpor přívrženců individualismu, protože by umožňovalo vinit vládnoucí systém z exploatace (vykořisťování) té nejchudší underclass. Těch páriů liberalismu; a vzato do důsledku, nejenom jich.

Další stránkou, která vyvolává velmi úporné spory, je způsob hodnocení. Liberalismus na svůj oltář nejsvětější pokládá výkon ekonomiky vyjádřený v HDP. Pro socialistickou etiku se jedná o důležitý avšak nikoliv nejdůležitější údaj.

Tím je stabilita společnosti.

To je vlastně ten největší rozpor mezi individualistickým liberalismem s jeho otázkou…kolik za to…a socialistickým kolektivismem s otázkou…a pomohlo to?

Zajetí liberalismu se projevuje tím, že se vysoce vyplácí egoismus, hamižnost a vykořisťování, které mění peníze s původní funkcí prostředku směny na nástroj moci. Chcete příklad?

Podle Spenglera jsou parlamenty pouze fasádou moci peněz – vždyť za ně lze koupit vše, i politické strany a jejich programy.

A něco konkrétního? Dám ten nejznámější. George Soros rozhodně nebyl chudákem, který by potřeboval peníze na přežití. V roce 1956 zakládá mezinárodní investiční fond Soros Fund Management LCC a od roku 1969 řídí Soros mimořádně úspěšný fond Quantum, s nímž během několika let dosahuje ročního výnosu i více než 30%. Pod jeho vedením se tento fond stává na několik let jedním z nejúspěšnějších investičních fondů na světě.

I přes tyto úspěchy je pro finanční svět téměř neznámou osobou.

Po pádu sovětského bloku Evropa prožívá měnové turbulence. Evropský mechanismus směnných kurzů byl od roku 1979 součástí evropského měnového systému, s cílem udržet stabilitu evropských měn a zároveň redukovat proměnlivost jejich hodnot. Jenže východní Němci mění své socialistické marky za tvrdé západní v poměru 1:1 a do toho všeho se do Evropy dostává hospodářská recese, která zmítá Velkou Británií a Itálií. Pod tíhou hospodářské recese začíná britská libra spolu s italskou lirou razantně oslabovat a naopak německá marka výrazně sílí díky vysoké poptávce. Je způsobená spolkovou vládou, která stahuje stovky miliard marek z trhu a investuje je do obnovy nově připojeného východu země. To jednak posiluje marku, ale také zvyšuje inflaci.

Zasahuje Bundesbanka (ovšem v rozporu s pravidly EMS) a zvyšuje své úrokové sazby. Před evropskou dohodou dává přednost dalšímu posilování své měny. Jenže měny zemí „Evropského mechanismu směnných kurzů“ se nemohou pohnout z určitých mantinelů stanovených předchozí dohodou. To znamená, že měny ostatních států jsou ohroženy nestabilitou a nejvíce se to týká zemí v recesi (Itálie a Velká Británie).

To je okamžik pro Sorose. Vidí, že Velká Británie a Itálie potřebují slabou měnu a zároveň takovou, aby nevypadly z domluveného měnového koše. První šla na mušku Itálie. Skupina spekulantů, ve které George Soros nemohl chybět, začala spekulovat na pokles italské liry a za krátko slavila úspěch. Italská centrální banka si moc dobře uvědomila, že proti spekulativnímu kapitálu nemá šanci bojovat a proto raději nechala svou měnu padnout. Tím zároveň musela opustit společný měnový koš. Na řadu tedy přišla Velká Británie. Ta si umínila, že svou libru za každou cenu v měnovém koši udrží i proti spekulantům. Soros spustil prodej britských liber, které si před tím půjčil (10 miliard) a Bank of England libry nakupovala.

První komu došel dech byla centrální banka. Ta se ještě v poslední chvíli pokusila devalvací libry zabránit zvýšením úrokových sazeb, ale ani to nepomohlo. Prostor pro další zvýšení už neexistoval.

Krátce nato libra devalvuje a evropský mechanismus směnných kurzů se rozpadá.

Od dob pádu britské libry se George Soros stal respektovanou osobou a dvě miliardy liber, které na spekulaci vydělal směnil za finanční instituty (např. OSF) s politickým úkolem. Ty podporují nejrůznější tendence, které ale jsou v souladu s představami svého zakladatele. Ze známějších jsou to liberální organizace, například Transparency International nebo Human Rights Watch a u nás třeba Evropské hodnoty.

Tomu se říká politická moc nevoleného jedince.

Takže Spengler měl pravdu. Za peníze lze koupit i moc.

Socialismus prostě předpokládá radikální změnu pohledu na společnost. Počínaje oblastí ekonomické výkonnosti a konče mezilidskými vztahy. Individualistický liberalismus a princip soutěže vede zákonitě ke krizím, kdy se výsledky soutěže nepotkávají s potřebami a marketing to neutáhne. A protože krize otřásají společností, sanují to vlády z veřejných peněz. Socialismus předpokládá, že společnost založená na ekonomické soutěži, je překonaná, že uvázla ve vlastní finanční pasti.

S troškou přehánění lze říci, že monetarizace každé lidské činnosti nakonec povede i k licencování slunečního světla, kterého se před šedesáti pěti lety obával dr. Jonas Salk. Nezřízená touha po majetku je nakonec i brzdou pokroku. Téměř všechen základní výzkum je hrazen, ať už jakoukoliv formou, z veřejných prostředků. Přesto si zprávu o něm musíte zaplatit.

Platíte dvakrát, někdy i třikrát. Jednou ve formě daní, podruhé za zprávu jak s penězi bylo naloženo.

A třikrát? Jestliže chcete, aby si vaší vědecké činnosti všimli třeba v Nature, musíte publikovat, publikovat a znovu publikovat, aby si vašich prací někdo všimnul a váš citační index dostal reálnou náplň.

Potom, když ještě zaplatíte, vám do Nature nějaký článek vezmou, zrecenzují a třeba otisknou.

Kolik zbytečné práce to stojí a jaká je úroveň těch zbytných publikací…Už je tady krize v podobě nářků nad úrovní řady vědeckých článků a nad existencí „predátorských“ tiskovin či e-zinů. Přesto existuje slogan:

Publikuj nebo zhyň!

Jiným příkladem je například autorské právo. To chrání dílo do 70 let po smrti autora. Mnohem starší patentové právo chrání patentovaný princip po dobu 20 let. A to se nepouštím do rozboru jak lze v době internetu chránit vyřčenou myšlenku a co je inspirace a co plagiát (u hudby jsou to údajně 4 takty). Jen bych snad opakoval, že zpoplatňování kdejaké myšlenky a neustálé handrkování o licenční poplatky je brzdou a nikoliv motorem pokroku.

Zbývá tedy konečně odpovědět na otázku co je to socialismus. Z úst Alberta Einsteina víme, že skutečným účelem socialismu je překonat predátorskou fázi lidského vývoje. Ale k odpovědi na otázku, co je socialismus jsme se jenom přiblížili. Zkusím tuto odpověď navrhnout:

- Socialismu je lidským pokusem převzít plnou odpovědnost za své konání.

Připadá vám to banální? Potom jste na správné cestě k pochopení, proč se socialismem straší.



176 komentářů :

  1. Zcela zásadní vystoupení objasňující o co tady s Covidem jde: https://www.svobodny-vysilac.cz/2020-10-22-aktualni-komentare-ans-phdr-vitova-judr-hais-pplk-v-v-kratochvil/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Opět tu máme jeden ze zajimavých članku,které by mohly patřit do fondu tvorby nove ideologie pravdy.

      Pie se zde,že kapitalismus musi být znien a odstraněn,aby misto neho mohl nastoupit lepši řad.
      Dokonce SPD to zuši od začatku a dala si do programu bod 10 radikalni zmena režimu.No dobrá,ale NIKDO se prozatim neodvažil napsat co tedy to má byt konkretně za režim tedy prosim pěkně.
      Našl jsem ten film KAPITALISMUS S LASKOU,je dlouhy a nejsem si jista,zda zde v diskusi si ho mohou všichni prohlednout nebot přime odkazy kliknutim v diskusi nefunguji a autor odkaz nahoře nedal,aby se hned zobrazil.
      Pokud muj odkaz ješte nevymazali zkuste byt trpělivi a film si přelouskejte,at vidite jak to dopadne( na vas)!

      https://m.youtube.com/watch?v=uuLYmzscoSM
      Kdyby to nefungovalo ozvěte se,anebo taky ne..

      ANNA

      Smazat
    2. Vite co bych docela ráda věděla,kdo z SPD konkretnę je zodpovědný za zesileni a doplněni SPD programu,

      který dává s "vyplazenym jazykem"sice pékných, ale přece jenom nizkých snad 9.999999 % do toho Prdlamentu a to mi připadá málo.
      Pan doktor a jeho tým tady na NR,se snaži dělá info zazraky a my lidovi komentátoři mu pomáháme ze všech sil,jak je vidět v diskuzich,ale i kdyby jsme vymysleli jak dosáhnout většiny ve Sněmovně a jaký vylepšený systém,který by nekradl dvě třetiny našich platů dát do Ustavy,( viz bod 10 Programu SPD) ,přičemž ta Ustava to si uvědomujeme nesměla být odsouhlašena v referendu (31 let dali naši "zastupci"na tento zakon EMBARGO a i kdyby s tim zakonem přišli včas zmršili by ho,jak to vypadá na stačku), kdovi jestli vůbec neni Ustava jen pro tu hrtsku "poslanců a jejich přecedy,"kteři si ji odhajlovali nejspiš pro ty kapitalisticke gangstery a darebáky .
      To jsou totiž ti,kteři bunkruji našé penize do daňových rajů a nyni dokonce v době kurva virů C19 chtěji snižovat nenažraným majitelům VELKÝCH PENĚZ daně,aby se zadávili v horách dolarů a prý natáhli brzy i bačkory,nebot virů je dost a vzali si je do rakví,jako vycpávku!
      Ta verchuška by se tady mezi námi mohla objevit nebo tu poslat pověřèeného sveho zastupce,aby bylo vidět,že prvořadým cilem každé strany je rozšiřeni jejich voličstva a starost o něho.

      Na pohrdáni voliči už doplatily strany KSČM a ČSSD,které odmitly se objevit TADY mezi voliči, ,abychom jim pomohli ze sraček,kam je zatáhly jejich "verchušky" a kdovijaci podvodnici a Aspen institutu a černého pozadi neomarxistů,sluhů zlých boháču !!!

      ANNA prvni antineomarxistka v ČR a ne že ne,ANO!

      Smazat
    3. Nový ministr?
      http://www.acr.army.cz/scripts/detail.php?id=15652

      Smazat
    4. VK na aeronetu spekuluje o Rastislavu Maďarovi. Ten má ele obrovský střet zájmů. Je v dozorčí radě společnosti, která má očkování proti Covid-19 provádět!

      Smazat
    5. Jaké má lidstvo cíle v 21.století ? Co slibují církve,co kapitalizmus a banky ,co Čínský socialistický systém,co Izrael, co systému fungující ve Skandinávii ? A kam směřuje ČR ? Uvažme proč se
      tyto otázky neobjevují v době předvolebních kampaní
      politických stran v ČR. Proč nediskutovat i o problémech vysoké porodnosti v některých státech
      (odkud pak proudí po bombardování velmocemi - uprchlíci ) a způsobu jejího omezení, o soběstačnosti a rozumné míře spotřeby - a hlavně o příčinách zločinného zbrojení,válek a bombardování lidí velmocemi,které káží ostatním o demokracii. Proč se neřeší předpoklady existence států v budoucnu a přibližné mantinely rozvoje ? Lidi potřebují reálnou naději. Jinak je depka z toho co zažívají zničí.

      Smazat
    6. Jaké máme cíle v 21.století ? Co slibují církve,co kapitalizmus a banky ,co Čínský socialistický systém,co Izrael,co systém fungující ve Skandinávii ? A kam směřuje ČR ? Uvažme proč se tyto otázky neobjevují a nediskutují třeba v době předvolebních kampaní politických stran v ČR. Proč nediskutovat i o problémech vysoké porodnosti v některých státech
      (odkud pak proudí po bombardování velmocemi - uprchlíci ) a způsobu jejího omezení, o soběstačnosti a rozumné míře spotřeby - a hlavně o příčinách zločinného zbrojení,válek a bombardování lidí velmocemi,které káží ostatním o demokracii. Proč se neřeší předpoklady existence států pro budoucnost a přibližné mantinely rozvoje ? Lidi potřebují reálnou naději. Jinak je depka z toho co zažívají zničí.
      Politici ČR v době války s virem se chovají opravdu deprimujícím způsobem. (ods,top,stan,kdu-čsl.)

      Smazat
    7. To byla fiča s tou primuli co?Vypadá to že zvadne!

      Námi voliči oblibený pan B.totiž zpozoroval zradu ČssDDDDDD,al hamajdy.
      Ten miglanc je obdivovám jeho voliči,kteři si ještě nestačili koupit slepecké hůlky a voli dále své neomarxistické ČSSD, Aspen institutu boháčů a nenažranýych lidožroutských kapitalistických zlodějuů!.
      Ti se prý plánovali přes "primuli" spojit s pyjaty a vyšachovat pana našeho a oblibeného Babuše.
      Ale ouha vypadá to,že to pan Babuš zpozoroval a dal primuli za tu nadilku bombu!.

      No,když se jako "verchuška" tady neozývá,co tak dát signál panu Babišovi,že tu pečeme buchty nového režimu ,on doda koblihy ,se kterým uspokoji voliče a dosahne potřebných 35% jen to fikne,jinak bude mit problemy a na co,že ANO?.

      Pane,jste světoběžnik,máte fabriky u sousedů,platite jim tam plnou mzdu a co kdyby jsme to tady upekli s vámi,když dodate koblihy a k nim NOVÝ SYSTEM poadovaný už voliči republiky,aby jsme my chudi, vaši voliči zbohatli a chytili tu svoji a vaši moc?
      Stači,aby jste tu poslal své emisary,kteři by vám donesli co si brzy vymyslime pod bodem 10 Programu SPD?!

      NO TO BY BYLA PRČA.

      Kdo je tady válečcnici webu pokroku, proti a proč,at to tu napiše,nebo taky ne!

      A..A aaa!

      Smazat
    8. Socialismus nefunguje?Vylupováni dvou třetin našich platů ano?

      Socialismus má ve svem programu KSČM.Vědi to komunisti vůbec?
      Zdalo by se,e je to samozřejmé,ale kdeže!
      Kdosi z jejich verchušky zakazal striktně přimou demokracii ve formě otevřeni diskusnich rubrik pod jejich članky a to na "JEJICH WEBU",který jim zčasti platime my občané.FB je drbe a může kdykoli cenzurovat a oni se dělaji hloupi,e to snad ani nevědi!
      Dozvěděla jsem se,že cela jejich verchuška v čele s "přecedou",když k k přimé demokraci,ve formě přime diskuse s obany voliči, byla opravdu,ale opravdu PŘIMO vyzvána měla LÉTA spousty výmluv jak a proč to u nich nejde.
      To nebylo všechno!
      Zrušili i propagačni odděleni a jejich skálu zdynamitovali a on ani necekl.
      Prý rozhodnuti jeho "kolegů"je pro něho svaté.

      Dokonce byly činěny pokusy,aby se členové této kdysi slavné strany objevili tady mezi námi.

      TO BYLO OČIVIDNĚ JEJICH VRCHNOSTI ZAKAZANO!

      Lumici se nyni dále řiti k propasti zapomněni a zdá se,že mezi sebou nemaji nikoho,kdo by byl schopen přimé demokracie a zahajil o ni diskusi a to hned

      PŘIMO A TADY MEZI JEJICH SYMPATIZANTY,kteři ještě zazrakem zbyli!

      Članek zase zacházi za obzor,cilem bude tedy dál bod č.10 programu SPD tj

      Voliči SPD chtěji radikálni změnu politickeho systému....

      a co to vlastně má konkrétně být za změna.
      Pokračováni bude tedy muset nasledovat zase při nejbližsim vhodném článku,nebot to stále neni opravdu jasné!

      Nebo snad ANO?
      A..A

      Smazat
  2. Délka článku trošku přesahuje jeho informační hodnotu, ale to jádro problému tam přesto bylo :
    "podpora záporných stránek lidského charakteru je vždy efektivnější než opak".

    Navzdory výše uvedenému si pořád myslím, že před zločinci všeho druhu by se nemělo couvat, jinak žijeme zbytečně...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 5:50 pokud je vám článek příliš dlouhý, tak jste nedocenil všechny ty postřehy, které obsahuje. Možná trpíte zvýšenou únavností, možná se obtížně soustřeďujete, možná intelektuálně autora přesahujete. Možná by vám pomohlo zvládnout rychločtení. Já jsem poměrně věkovitý, abych to nevzdal, dal jsem to nadvakrát. Rád, protože napsáno na úrovni a srozumitelně. Co na to elfové?.

      Smazat
  3. Nejhorší jsou systémoví idioti - lidi, kteří se místo svojí práce věnují propagandě danému společenskému zřízení, ať už je jakékoliv.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je u nas vetsina v politice a mediich. Proto jsme tam kde jsme.

      Smazat
  4. Jo souhlasím socialismus je velký strašák pro všechny kapitalisty. Hrůza že by museli žít jako obyčejní lidé a mít jejich starosti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 8.21 - co více dodat, je to přesné.
      Když začnete zjišťovat co ti velcí demokrati dělali za starého režimu a co dělají nyní, jen se divím.
      Jen takový Vladimír Dlouhý, Lubomír Zaorálek aj. A co se dokladů zničilo ...

      Smazat
    2. 9:03 To už nikdo nezjistí důkazy jsou dávno zničené a ti co byli v KSČ tak jsou největší nepřátelé komunismu. Také komedianti se dostali k milionům tak nejvíc vyřvávají tzv pražská kavárna.

      Smazat
    3. Premiére Babiši, kdy odvoláš Hamáčka, měl stejný prohřešek, co ministryně Maláčová ...
      Policie neexistuje, kdo ji na ulici najde, dostane medajli 28.10.2021

      Smazat
    4. Ano 8:21 souhlasím, článek zastírá podstatu. Podstata je úrok, což je hra s nenulovým součtem a nelze rozjet podnikaní aniž by si podnikatel půjčil od banky.

      Soutěživost (společná zátěž) není problém musíme se poměřit a zjistit kdo na co má jak ho lze zatížit - co unese. Problém je skrytý a všemi elitami maskovaný a to princip "první bere vše".

      Když domorodcům dala badatelka úkol a vyzvala ať běží k tomu oštěpu s praporkem a první dostane velkou odměnu, tak se velmi podivili a řekli a co z toho budou mít ostatní?

      Tohle je kořen všeho zla, kapitalismu je přesně takové letadlo (díky již zmíněnému úroku), která má skrytě koncentrovat moc v jedněch rukou a ze všech ostatních udělat otroky.

      Všichni respektují vítěze a to je úplně špatně, respektovat se mají ti nejmorálnější a ne ty nejctižádostivější.

      Vítězství například sportovce nemá samo o sobě cenu je potřeba ho někomu věnovat, pak má získá skutečnou hodnotu, jinak je to pouze osobní masturbace. Když vyhraje pro tým nebo pro národ nebo pro stát, pak je to něco jiného. Pokud vyhraje pouze prachy, tak je to stejně ubohé jako výhra v kasinu. Dav zotročený penězi a vidinou bohatství to miluje, jenže nadměrné množství peněz ještě nikomu štěstí nepřineslo. Takový sportovec ať jak-koliv úspěšný je pouze úspěšný parazit a pro společnost by bylo lepší, kdyby dělal například instalatéra.

      Socialismus fungoval velice dobře, jenže po smrti Stalina Komunistickou stranu obsadili a řídili socialistické státy kapitalisté a menševici a předali nejvyšší patra řízení socialistického bloku jejich modle - Londýnu. Avšak od té doby se situace pracujících ve světě neuvěřitelně zlepšila, na tolik až si toho přestali pracující vážit a tak jim to bude zase odebráno než pochopí o co jde a přestanou chránit pro ně "sympatické" zločince, kteří je oblbují a okrádají.

      Smazat
  5. Autor si myslí, že když toho naplká spoustu textů, tak tím odradí ostatní. Patrně doufá, že tou spoustou textu utluče protivníky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Plkáte vy. Četl jste něco od tohoto autora na blogu Kosa zostra? Určitě ne, jinak byste mlčel. Obvykle v pondělí tam mívá stěžejní a velmi sofistikované články.

      Smazat
  6. Téměř 40let jsem žíl v tzv.socialismu nebo alespoň v pokusu o něco takového. Jsem přesvědčený, že při všech chybách a možná i zločinech to bylo to nejlepší v lidských dějinách na tomto území. Chyba byla, že trval pouhých několik desítiletí na svůj rozvoj. Kapitalismus je cesta do pekel krizí a imperialistických válek všeho druhu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 8:36

      I já jsem prožil dost let v socialismu a nemohl jsem si nevšimnout problémů a denně otravujících nepříjemností, které v něm byly zaneseny. Ale vše bylo řešitelné, i já bych věděl jak mnohé eliminovat a život zlepšit.
      V současném režimu jsou však problémy a frustrace tak hluboké a komplexní, přesahující vše myslitelné, že si nevím rady. Nenapadá mě jak a co parametricky změnit, aby nastal obrat k lepšímu. Přijde mi, že na každý pokus o zlepšení už je nachystán mechanismus, který v krátkosti povede k podstatnému zhoršením.
      Sečteno a podtrženo, socialismus byl reformovatelný a kultivovatelný. Toto ne.

      Smazat
    2. 20 let jsem zil v realnem socialismu do 1968. 50 let ziji na zapade.
      Kdyz oba systemy srovnam, vede kapitalismus k nerovnosti, krizim a bide vetsiny a nesmirnemu bohatsvi nekolika. Financne jsem zajisteny, tak bych jako VS v Cesku nebyl! Za socialismu mi vadily nemoznost cestovani, chybejici svoboda slova, uprednostnovani pitomcu vsude. Mel jsem hovno a zadnou nadeji to zlepsit. Socialne to byl ale system spravedlivejsi - vsichni meli stejne kulove. Kdo se snazil mit vic, toho urizli.
      V obou systemech:
      Zijeme obklopeni lzivou propagandou sveta, ktery se dela lepsi nez je. Mame stale nejake nepratele, ktere nam vyrabeji a vstepuji, aby nas strasili. Lzou nam bez uzardeni 24 hodin denne.
      V kapitalismu stale pripravuji valku k ovladnuti sveta. Vsechny valky organizuji zidovsti zbohatlici prostrednictvim svych poskoku v politice a v mediich. Jenom jejich odstranenim, zrusenim lichvy a dluhoveho hospodarstvi muzeme doufat na lepsi svet.
      Az si tenhle princip reseni lide vsude uvedomi, bude mit lidstvo malu nadeji, ze se neco zlepsi.

      Smazat
    3. 10.18 Nevím ,co máte na západě , ale já jsem za Husáka měl dr. byt , rodinu , děti , auto , chatu , jezdil k Černému moři , měl zdarma zubaře , nebál jsem se o práci , nepotřeboval žádné hypotéky , říkal jsem , co jsem chtěl , atd. ! V žádné straně jsem nebyl !Svoboda projevu tu dnes žádná není , nedávno tu odsoudili nějakého člověka , že schvaloval atentát na českého okupanta v Afganistánu ! Co předsudečná nenávist , obrovský státní dluh ?

      Smazat
    4. Také si myslím, že socialismus nebyl beznadějný. Ano, měl nedostatky, ale ty se daly změnit. Například možnost cestování za hranice je řešitelná jednoduchou úřední vyhláškou. Třeba jen s jedinou větou: Od 1.11.2020 může každý občan ČR cestovat do zahraničí bez omezení. Schválit parlamentem a hotovo. Jednoduché jak facka. Vedlo by to však zřejmě k vykrádání mozků a vzdělaných nebo organizačně nejschopnějších osob. Takže by se muselo přidat nějaké omezení, které by zaručovalo alespoň vrácení peněz, které společnost dala na vzdělání tohoto jedince. Přesto to sacialistický systém měl zkusit. Další vadou byla nivelizace výdělků. To však dokázaly některé podniky odstranit vnitřní konkurencí. Typické bylo JZD Slušovice, které muselo být právě z toho důvodu zničeno. Zaměstnanec měl spoustu práv a výhod, ale také povinnosti. Za slušný plat musel odvádět dobrou práci. Pronajímal si třeba traktor a ten mu při dobré práci přinášel slušný výdělek. Kdo měl lepší výsledky v práci, více si vydělal. Čím se to lišilo od soukromého podnikání? Podobně tomu bylo s výpadky zásobování. Ty vznikají krátkodobě i dnes (před několika dny vykoupili panikařící Němci toaletní papír, co Vám to připomíná?). V socíku to však bylo dlouhodobější, protože stát byl těžkopádnější než soukromé organizace, obstarávající zásobování. Co však brání tomu, aby obchodní organizace v určité míře existovaly jako soukromé firmy nebo družstva? Za socialismu takto fungovala Jednota. Její problém byl, že byla jedna. Myslím, že stačilo, aby se vytvořily krajské organizace Jednoty s možností konkurence mimo svého kraje. Úspěšnější by více vydělaly a určitě by se mnoho věcí obratem ruky zůlepšilo. Podobně mohou fungovat i služby. Proč by nemohl zedník (elektrikář, klempíř, instalatér...) pracovat sám na sebe? Stát by jen kontroloval odvody daní... Podobně mohli fungovat i umělci (a mnozí zpěváci, herci nebo další si skutečně vydělávali sami na sebe i za socíku). Spousta věcí se dala menšími úpravami změnit. V socialismu u nás tomu bránilo dogmatické potlačení soukromého vlastnictví. Že to může fungovat, ukázalo nejen JZD Slušovice, ale v gigantickém měřítku i dnešní Čína. To, co se událo u nás, byl krok zpět, který nebyl nutný. Budoucnost stejně bude k nějakému typu socialismu směřovat. TOTO

      Smazat
    5. Ať mě někdo vysvětlí, že kapitalista se vzdá sv=ho majetku a bude pracovat. Mám jednoho kousek vedle, jezdí do práce okolo 10.30 az práce okolo 14.00. Jede domů zedřený z závodní kuchyně, kde "honorace" má extra místnost. Zřejmě i jiné jídlo než ta "lůza".

      Je to drsné, cfo dodat.

      Smazat
    6. 11:37
      Docela vám spokojenost za socialismu závidím, ale říkat co jste si myslel ??? To asi ne, zadrátovanoé hranice vám nevadily,černé moře bylo superstar,vy jste byl přesně ten člověk kterého tehdejší režim potřeboval.

      Smazat
    7. Socialismus v ČR byl především stabilní systém zaručující občanům základní jistoty ústavou. Ovšemže byl ovlivněn ideologií SSSR a šíleným zbrojením v době studené války.
      Soudím ,že v ČR stačilo tento systém upravovat parametricky dle vědeckého pokroku a vývoje okolního světa. Fungovalo to docela dobře např. v zemědělství,
      zdravotnictví a špičkovém průmyslu (letectví atd.) Dnes vyniká zejména stabilita systému socializmu. To je to - na co mnoho lidí vzpomíná. Zásadní příčinou pádu socializmu nebyl materiální nedostatek, ale nedůvěra lidí ve stát který jim nezajistil vyšší životní úroveň a zábavu ( dnes ale vidíme,že kultura za socíku byla mnohem lepší než úpadek který po r.1989 kapitalizmus bez zábran přinesl). Katastrofálně Brežněv zatočil s představou o mírových úmyslech SSSR po vpádu do ČR a Afgánistánu.
      To země soc. bloku nesmírně ve světě i doma oslabilo.
      Toho využily zejména nadnárodní společnosti na západě a média, které zkorumpovaly vůdce SSSR (vzpomeňme
      jak Gorbačova a Jelcina uctívaly a propagovaly). SSSR se rozpadl dobrovolně a vzdal se svého systému i sféry vlivu na území kde se etabloval po vítězné II.SV. Tohle svět ještě nezažil aby se imperium vyzbrojené atomovými zbraněmi vzdalo bez boje jen na základě slibů svých nepřátel - kteří pak žádné sliby nesplnili a naopak zdevastované Rusko obklíčili. A tak je nám další světová válka možná blíž.

      Smazat
    8. 8:36
      40 let jste měl ohnutý hřbet, vraždy vlastenců vàm nevadily, kolik tenhle režim za 30 let odsoudil lidí k smrti za nàzor,
      Ale podle vás je socik, lepší, neuvěřitelné.

      Smazat
    9. Je třeba říct, že tzv. sametový puč nebyl vyvolán ekonomickými důvody, že by snad krachovaly podniky a nebylo co jíst, ale ideologickými důvody - touhou po "svobodě" a západním zboží. Nedá se říct, že by socialismus nefungoval a proto zkrachoval.
      Nehledě na to, že by všechno bylo jinak, kdyby "mírumilovný" "demokratický" západ neškodil ze všech sil. Začalo to hned po II. světové když Winston Churchill "vymyslel" železnou oponu.

      Smazat
    10. Ano,myslím si že přes řadu nedostatků byl socialismus v ČR lepší systém pro většinu občanů než je nynější zlodějský a "mediálně demokratický" systém. Žádný soudný člověk neschvaluje politické vraždění. To se
      ale děje všude tam kde nefunguje řádně právní stát.
      Socialismus v ČR byl zárukou pro základní jistoty
      občanů - byl ale závislý na SSSR. Dnes je zase závislý na Německu,USA a velmocích a cca 80% státního majetku je v rukou cizího kapitálu a bank.

      Smazat
    11. SSSR se nerozpadl dobrovolne. Byl to komplot zradcu, staledo te doby prisahajicich na socialismus - Gorbacova, komunistu, tajnych sluzeb, kteri zradili svou vlast a vydali ji rozkladu a zapadnimu rabovani. Pro zapad se stalo Rusko Eldorado a kamos. Jedine proto, ze se mu vzdalo. Voloda jim to zatrhnul a vykopnul Rothschildy. Od te doby je padouch a Rusko taky. Rusko je neustale predmetem sankci, podlych lzi a nenavistne propagandy.

      Smazat
    12. 13:21
      Vážený, já o žádných mrtvých nevím. Samozřejmě vy máte na mysli 50tá léta, která jsem prožil jako dítě. Takovou dobu mohu posuzovat jen z historických pramenů. Viděl jsem fotky z tzv. maďarské revoluce a byl to ohavný masakr na obou stranách. Stejně tak válka v Korei, Alžíru, ve Vietnamu...a to byly statisíce mrtvejch, které vám asi nevadí. A co si mám myslet o lidech, kteří k nám přecházeli hranice v 50letech s plánem 3světové války?..Vy by jste chtěl 3světovou válku?...Jak jsem psal..nejsem komouš, ale žil jsem si docela dobře. S rodiči jseme si postavili rodinný dům. měl jsem od 20let auto, později chalupu na venkově a jezdil pravidelně do zahraničí do soc. zemí a několikrát i na západ. Životní úroveň byla u nás stejná jako na západě. Byl menší výběr zboží, něco mě slouží dodnes. A když jsme ještě bydleli v bytě, tak na obsluhu bytu padlo něco málo víc než jedna desetina platu..kolik se platí dnes ?..kdo z normálně pracujících na západě má chalupu?..kolik dnes stojí mimoškolní zájmové kroužky dětí ?..taky byla podniková rekreace ?..a naši nepřízpůsobiví museli pracovat !...po převratu se říkalo jako bon-mot
      "kdyby komunisti neotravovali s estébákama a nechali lidi jezdit do zahraničí kam chtěli, tak tady mohli být dodnes" !

      Smazat
    13. 13.21
      Vykládejte ověřené báchorky.
      lada

      Smazat
    14. 10:18
      Tak vy žijete na tom odporným Západě 50 let v kapitalismu na který nadávàte a chválite socik, tohle nevymysliš.
      Proč tam tedy jste ???

      Smazat
    15. 20:39 pravdivý pohled na realitu nemůže být závislý na tom kde žiji, ale jak vychází srovnání faktů. Když tohle nechápete, není divu, že se navrch hloupě ptáte.

      Smazat
  7. Zajímavé, bohužel tohle naše studující mládež nečte a ani ji to nezajímá. Hlavní požadavky jsou užívat si a žít na "plno". Že na dluh? To nějak dopadne. Odpovědnost? Proč? Žijme dokud můžeme. Propaganda ze všech stran, trochu mi to připomíná Weisův Dům o tisíci patrech, který napsal v roce 1926.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vzal jste mi to z úst. Přesně napsáno. Weisovu scifi jsem četl už hodně dávno. měli by ji ti mladí přečíst, jestli ale umí i o čteném přemýšlet, o čemž silně pochybuji.

      Smazat
    2. Obávám se, že mnozí o čteném nejen neumí přemýšlet, ale mají problém i s vlastním čtením. Možná kdyby dostali komiks ...

      Smazat
  8. Socík bez kapitalismu žil v pohodě 40 let.
    Kapitalismus bez socíku je už 30 let v prdeli a utopí se v krvi, tak asi tak.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vážně?? Protože kapitalismus tady byl dáávno před socíkem a je i po něm. Takže to co zdechlo, je ten váš sovětský socialismus.

      Smazat
    2. 8:59
      Kolik proteklo krve odsouzených na smrt po roce 89 ?? Jà o žádné nevím, ale vím kolík krve proteklo za socialismu.

      Smazat
    3. 13:25 jaká prolitá krev odsouzených na smrt? To jako stětí hlavy? Nevadí vám, že 1990 byl zrušen trest smrti?

      Člověče už to přestaňte šňupat.

      Smazat
  9. Socializmus u nás fungoval , nefunguje spíš kapitalizmus , jsou tu nezaměstnaní , bezdomovci , obrovský státní dluh , obrovské sociální rozdíly , český průmysl , zemědělství , školství , armáda zdevastované ,přes milion lidí na kraji chudoby , atd. !

    OdpovědětSmazat
  10. Leo K. je lhář. Jak může vědět, co si já a mnoho ostatních přeji? Doporučuji mu prostudovat lekci z politické ekonomie
    https://outsidermedia.cz/retro-lekce-z-politicke-ekonomie-dve-prehrady/
    od pána Kadubce na Outsidermedia. Jeho schopní jedinci, kteří podle pána K. zasluhují mimořádnou odměnu, jsou téměř všichni zloději šikovně si přisvojující výsledky práce jiných.

    Chybí mi stanovisko NR, jestli je ten článek jakousi černou kronikou dnešních dní nebo školením pro ve vzdělání opožděné.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, parazit je ve výhodě.

      Smazat
    2. Nenadávej člověku za jeho názor! Pan Leo má pravdu - socialismus si pokazili lidé sami - svou neskromností, touhou po majetku a "výhodách" Západu. Naprostá většina lidí si žila slušně až velmi slušně, což se o dnešní době říci nedá. A pamatuj, že ke svobodě patří odpovědnost, k právu povinnosti a ke spravedlnosti vymahatelnost.

      Smazat
  11. Dlouhé, ale chtěl bych se vyjádřit aspoň k jedné věci - v socialismu prý doplácí pracující lidé na ty "netáhla". Autor ovšem zapomněl na to, že v socialismu musel pracovat každý (heslo "kdo nepracuje ať nejí"), takže zaměstnáni museli být i ta netáhla

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:42
      Neznal jsem žádného pracujícího, který by byl hladový. Ale znal jsem mnoho takzvaných asocialů, který smrděla práce. A ti dnes vlastně vládnou.
      Takže se nech své hloupé poznámky pro lidi kteří se dozvídají o době u nás před hadrákem jen z ČT a podobných žump. Jinak samozřejmně i u nás bylo mnoho takzvaně ublížených, kteří vzpomínali na dodnes vzpomínají na blahá léta kapitalistické ČR. Ano i tam byli lidé pod mosty a umírali v bídě na ulici.
      Václav

      Smazat
  12. ČT diváky hned po ránu nakrmila informací z bulváru o tom, jak se v době, kdy musí být hospody uzavřené, sešel pan Prymula v uzavřené hospodě s panem Faltýnkem. Kde to jsme, když za koncesionářské výpalné ze seriózně se tvářícího veřejnoprávního média musí divák konzumovat "zprávy" nejhoršího bulváru? Kdyby se k jednání setkali u jednoho z nich v bytě, na chatě, v hotelovém pokoji, ..., tak by to bylo pro bulvár, kterým se nejen tímto stala už dávno bulvárem i ČT, asi v pořádku, ale ta uzavřená hospoda, ta jim neskutečně vadí. Demoopozice si ihned smočila, aniž by vyčkala vyjádření dotčených, a vyzvala Prymulu k rezignaci. Kdy se konečně ta opozice postará taky o to, aby výpalné musel platit jenom ten, kdo si ho dobrovolně zaplatí? Štvavý bulvár, a štvavá vysílačka mají vánoce z toho, jak se jim daří dál rozeštvávat část nemyslící veřejnosti, budoucí voliče toho nejhoršího svinstva. Hanba jim!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. ČT opět spustila kampaň kde se celé hodiny
      na obrazovce střídají jako svatí na orloji - političtí šmejdi demostraniček. Zítra možná lidem dojde,že odborník Prymula i když udělal chybu - nebylo to na odvolání. Připomeňme si jak se chovají
      opoziční politici a jak propagovali nenošení roušek.
      Nikdo - natož mizerná a protistátní ČT je k odstoupení nevyzývá. Jaký bude výsledek odvolání Prymuly který je odborníkem a řeší šílenou válku s virem ? Je to pomoc idiotů z kaváren aby se viru lépe dařilo ?

      Smazat
    2. 9:47
      Vám nevadí, že ti dva porušili vše co nakazuji občanům, zvláště Prymula, ČT jen informujte,od toho ji máme,Vy jste mimoň.

      Smazat
    3. Přesně tak. Prymula možná měl šanci covid ještě zastavit. Místo toho, aby ho Bába podržel, tak ho kvůli politikaření zařízl. Jestli na ministerstvo nenastoupí někdo jako superman či bůh, tak Itálie v první vlně byla hadr. Odvolat kvůli takové blbosti Prymulu, je jako odvolat Napoleona uprostřed bitvy u Slavkova kvůli ustrojovací nekázni. Svým způsobem se tímto Bába zařízl sám. Měl možnost s P. pandemii zvládnout, teď kvůli momentálním politic.bodům projede volby, protože to nezvládnutí krize s tisíci mrtvých mu ve volbách srazí vaz.

      Smazat
    4. 13:31
      Vaše tvrzení, že "ti dva porušili vše co nakazuji občanům", máte možnost dokázat stejně, jako to musí udělat bulvární práskači, i čété. Předložte průkazný materiál o tom, že pan Prymula nemluví pravdu, a potom teprve smíte obviňovat:

      https://www.youtube.com/watch?v=lHMkRy74VxE#komentare

      Smazat
    5. 9:47 Bulvár nezklamal, ale Prymuly ano.
      Já jsem byl fanda Prymuly, ale očekával jsem od něj víc rozvahy a rozumu. Vždyť ví, že na každém rohu čeká aktivista, který ho chce ulovit pro svůj článek. Proč ho napadlo, zrovna s Faltýnkem lézt do zavřené hospody, opravdu nechápu. Má smůlu, sám se předložil opozici ke konzumaci. Z toho už se nevykecá a navíc jestli začne Zeman dělat komplikace se jmenováním nového ministra, tak nastane průser, protože v nemocnicích tiká časová bomba. Jsme v průšvihu, kde každá minuta hraje roli. Navíc vzniká prostor pro divochy na manifestace v ulicích. Ti nejčastěji bez doušek v boji za svobodu, roznesou korvir do svých domovů. Na malér už máme nejen zaděláno, malér je jistÿ.

      Smazat
    6. Mě by zajímalo, od koho se bulvároví práskači dozvěděli, kdy, a kde bude mít Faltýnek schůzku s Prymulou, aby to mohli napráskat rozmazávacímu veřejnoprávnímu bulváru. Taky je podivné, že Hřib povolil demonstraci, a ani nikomu z opozičníků nevadila tisícovka lidí převážně bez roušek, namačkaných na sebe v Praze. A na neděli ohlásili covidioti další. A vůbec, celé to je poněkud divně načasované.

      Smazat
    7. 13:31 Také budeme mít příští týden schůzi zastupitelstva obce v hospodě, resp. v přilehlém sále. Nemáme jinou možnost.

      Smazat
    8. Výborná práce bulváru a ČT,ti parchanti musí být kontrolování dnem i nocí.
      Jak za sociku komouši, dělají si tahle banda darebàku co chtějí.

      Smazat
    9. 13:31 máte pravdu, nevadí mi to natolik, abych z toho dělal scénu. Občas se, abych si prožil tu trapnost, podívám na "ŽIVOT VE HVĚZDÁCH". Ti co na to mají si sami kafe vařit nebudou. Ostatně, to je tu předváděno je to, čemu se říkávalo "buzerace". Spíš jde o to, komu a proč se to hodilo. Obecně platí, že schopné v nepřátelském táboře je obvyklé při každé příležitosti neutralizovat, pacifikovat, uplatit, když ne odtud přetáhnout.

      Smazat
  13. Socialismus je další krok ve vývoji společnosti. Je hloupé myslet si, že kapitalismus je koncem dějin. Respektive může jím skutečně být, pokud včas nedojde ke změně a v tom případě jím bude velmi brzy.

    OdpovědětSmazat
  14. Socialismus zanikl z důvodů přílišné demokracie. Dělníci se chovali jako jako správní homo-sapiens. Pokud možno stále méně pracovat a chtěli stále více peněz. Jako dnešní státní zaměstnanci. Vzpomeňte si na mimořádného podnikatele BAŤU. Demokracii si dělejte za bránou fabriky. Ve výrobě musí panovat lidský, ale přísný ŘÁD. Jinak to nelze!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale houby, i při tom často velice umírněném vztahu k práci jsme se jako stát pohodlně uživili a ještě jsme u toho dokázali vytvářet obrovské investice do budoucnosti. Dnes lidé dřou jako ta tažná hovada na ranních, odpoledních, nočních a rostou jen dluhy.

      Kolaps socialismu způsobila přímá akce chamtivých zmrdů, nikoli dělníci.

      Smazat
    2. Stálo to za prd, jako inženýr projektant jsem nebral ani plat vedoucího dílny v Aritmě. Byli jsme stejně staří, byl to spolužák. Jediný plus bylo zdravotnictví a šlo vychovat děti. Taky se můžete podívat kolik se rodilo tzv Husákových dětí a kolik dnes. Dnes to stojí za djva prdy. Dívejte se lidem na zuby, jsou neošetřené. Děti se narodí. Byty jsou pro mladé nedostupnè. Není co řešit.

      Smazat
    3. Anynym 20:35:
      Souhlasi. Jako nastupujici ing. CVUT jsem bral 1100 Kc v CKD a muj byvaly spoluzak vyuceny ve stejnou dobu mel v Meopte 400 vic. Inteligence jako 'kolisava vrstva spolecnosti' (vedecky komunismus) byla na tom hure jak proletariat. Divite se, ze lidi utikali za lepsim? Mohou jedine si polepsit, naucit se nove veci a reci. Po 1968 do 89 v zahranici jsem si cestoval, zalozil rodinu a usetril i na barak. V Cesku bych asi mel ted starost zaplatit najem.
      To jsou dusledky unora 1948, umela rovnost, trestani iniciativy a lidi, co chteli neco doma vytvorit a vyrabet.
      Nechal jsem si v Praze v r. 2015 vymenit sifon u umyvadla. Zatka ale netesnila, pry to nevedel, mam si sehnat jinou zatku! Ani jina netesnila, vymenil jsem si pak sifon sam. Ten pisisvor se me ptal jestli nemam hadr a ze potrebuje mydlo a ja nevim co jeste. Otres!

      Smazat
  15. Velmi pěkný a podnětný článek autora,
    který si zaslouží jak poděkování, tak věcnou, střízlivou a slušnou diskusi.
    Kapitalismus není udržitelnou cestou, vyvolává příliš nesouměřitelností, příliš ničí kolektiví, příliš ničí - vysává- přírodu i lidi. Verze modifikovaného socialismu a sdílení práv zároveň s povinnostmi, "potřeba slézt ze snových obláčků" je dle mne rozumnější cesta jak dále. "Americké sny" stály vždy na vykořisťování okolí, nebyly udržitelné a život není možný v trvalém "snu".
    Měli bychom si jej vážit, podporovat v něm to pěkné a lidskou důstojnost spojenou s prací včetně.
    Schopnost nepracovat není vývojová cesta ale slepá ulička. Přesto by společnost - za předpokladu užitečné činnosti - ne jen flákání se a "lehára" měla důstojné podmínky lidem garantovat pokud možno všem. Pokud by byli schopni a ochotní k celospolečensky přínosné PRÁCI. Nemusí to ale znamenat naqhánět lidi do "veřejně prospěšných prací", je třeba objevovat naše skutečné chopnoti a nadání a dávat je do služeb společnosti proslpěšných. Uznání a poděkování okolí by mělo být cennou a výhodnou částí odměny.
    Děkuji
    Martin z Jeseníků

    OdpovědětSmazat
  16. Model socialismu, který fungoval, a dobře, byl v Jugoslávii (a také měl být ustaven i u nás v r. 1968). Jenže tento model nebyl pro Západ (kapitalismus) přijatelný. Jestli si vzpomínáte, pád komunismu v Evropě v r. 1989 probíhal postupně, zjevně byl řízený, aby neproběhl spontánně, protože v tom případě by se komunisti věšeli na kandelábry. Všude už byla nastolena "svoboda" a "demokracie", jen v Jugoslávii se systém neměnil (neměli proč). Proto bylo nutno ho zničit vojensky.

    OdpovědětSmazat
  17. Úžasný článek a vy mudrlanti na začátku napište článek a uvidíme co z vás vyleze za moudra. Článek je šířeji rozveden pro takové jako sem já a je nás o mnoho víc než vás mudrlantů.
    Děkuji pane Leo K. Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
  18. 1989 byl obyčejný majdan řízený CIA a zrádcema.Krvavě neskončil jen proto, že nejsme ukrajinci ani banderovci.ČSSR byla výkladní skříní socíku a mnozí západní turisti říkali, že nám závidí, oni měli vše na dluh a o chatě, nebo vlastním baráku se jim ani nesnilo. Amíci nařídili bojkot na naši měnu i hospodářství. Oni válku neměli doma, tak bohatli na druhých. Škoda mluvit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12"26
      Můžete popsat jak se CIA infiltrovala mezi soudruhy , v té době naprosto nepřijatelné.Váš blábol je k pousmání.

      Smazat
    2. Charta, Havel, Dienstbier a mnoho dalších, agenti CIA. Dál nemá cenu psát. Vidíme co tady provedli a komu nás prodali! Naivko.

      Smazat
  19. Škoda, že je článek tak dlouhý. Můj člověk rozhodně nechce věnovat přespříliš času článkům na jakékoliv politické téma. Je tu velké riziko, že to bude dlouhé o ničem nebo bez výraznější hodnoty. Ale to není žádná výtka redakci NR. Oni sami vědí, kolik se toho naplká, a tak takových článků moc nevypouštějí - díky.

    OdpovědětSmazat
  20. Zbytečně rozvleklý článek, který dnešní zbytky přemýšlivé mládeže určitě nebudou číst.
    Takto se nekladou argumenty.
    A co ten nadpis ?? Už po jeho přečtení mám velmi rozpačitý dojem, co tím autor vlastně sleduje.

    Stačilo říct třeba, že :
    kapitalismus je systém, založený na vykořisťování člověka člověkem a jak již někdo někde psal, je to zločin proti lidskosti. Komunismus je utopický, až nebezpečný , opačný extrém.
    Ale existuje třetí cesta, která v Jugoslávii fungovala a to, co je dnes v Číně - nejvýkonnější ekonomice světa, je té třetí cestě hodně podobné.
    Teď ovšem začnou skákat oponenti, že nikdo z nás by nechtěl v Číně žít; pravda, ani já, nicméně udržet pořádek a ekonomickou stabilitu v tak obrovské a různorodé zemi není jednoduché. Příliš demokracie je na škodu. Komunisté v Číně jsou zatím úspěšní, protože jsou důslední. Naši komunisté už nechtěli řádně spravovat zemi, ale chtěli vlastnit tak, jak to viděli na Západě. Dneska si hrají na opozici a drží vládu největšího oligarchy u moci - není to tragikomedie ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V Jugoslávii, že to fungovalo? Ani náhodou. Jednak je potřebovali na "západě", jako beranidlo, jednak se vedení SSSR pokoušelo o to samé ze své pozice. Takže tam cpali všechno všichni. Kde je dnes ta fungující Jugoslávie?

      Smazat
  21. Brillantný text článku od LeoK. Vysoko ho cením pre presné uvádzanie citácií, ktoré presne nadväzujú na analýzu. Napísať takto širokú a dôkladnú analýzu dokáže dnes málokto. Problém, ktorý autor rozoberá zasadil do historických faktov významných vedcov, ktorých diela a práca ovplyvňovali vývoj spoločnosti v celej Európe i za oceánom.
    Osobitne si cením citáciu z Vysockého piesne Pravda a lož ( krásne ju spieva Jarek Nohavica ). Vybraný úsek piesne vystihuje udalosti posledných 40 rokov :...vo svete nakonec zvíťězí Pravda, ale až dokáže to, co dokáže Lež.
    Prečo je to trefné ? Lebo Pravda je suchá a nudná - stačí povedať ju v jednej vete. Kým lež je úspešná preto, lebo je podávaná sugestívne, farebne, plná strachu a hrozieb, podporuje fantáziu, tajomstvo, napätie. Pravda sa nevymýšľa, Pravda je jednoduchá ako facka. Kým lež sa musí vymyslieť, vyžaduje človeka s bujnou fantáziou... dá sa povedať, že vymyslieť lež si vyžaduje vysoké IQ. Podobne vysoké IQ musia mať lupiči bánk, hackeri, atentátnici, politici, propagandisti, marketéri, spisovatelia a novinári.
    Takéto brillantné články sú skutočným obohatením chudobného ducha, ale aj osviežením pamäti, či inšpiráciou. Ďakujem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To IQ je ale vždy poněkud jednostranně zaměřeno.

      Smazat
  22. Velice bych ocenil, kdyby byl uveřejněn můj příspěvek, jímž jsem se zeptal (rozhodně časově dřív než je uveřejněný příspěvek 11.08) anonyma 9.47, jak rozlišuje oblíbenost "bulvárů" neboť z jeho příspěvku je evidentní, že bulvár dělí na sympatický a nesympatický - sympatický je ten, který ho uspokojivě zásobuje každý den informacemi o covidu, a nesympatický je ten, který přistihl pana Prymulu při zcela zásadním porušení povinnosti při "mimořádné situaci" a to povinnosti, kterou sám nařídil občanům, kteří jsou v případě "neposlušnosti" pokutováni.Člen vlády porušil nařízení vlády způsobem, který si člen vlády dovolit nesmí, protože celé nařízení vlády tím zpochybňuje. Diskutující 9.47 je ale vysoce naštvaný na bulvár, který o tomto provinění člena vlády píše - a já jsem se ho zeptal a ptám se znovu, jestli je naštvaný proto, že to bulvár odhalil a informuje o tom občany, anebo proto, že ministr hrubě porušil povinnosti, které sám nařídil občanům. Na odpovědi trvám - jestli smí psát příspěvky lidi typu anonym 9.47 - proč se na ně nesmí odpovídat? V něčem musí být jasno - a pokud možno hned, jinak prosím diskuze jako takové ihned zastavte. Odmítám být diskriminován nezveřejněním slušného, správně česky napsaného příspěvku s položenou otázkou vztahující se k jinému příspěvku - aby lidé spolu diskutovali, o tom snad diskuze jsou! Odpověď na mou otázku mne zajímá -nebo mi to za toho anonyma napište vy pane Dvořáku. Děkuji.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:55
      Odpověď hledejte pod vaším komentářem v 13:31.
      K tomuto vašemu komentáři doplňuji, že bulvár nerozlišuji. Žumpy zapáchají všechny stejně, a nenavštěvuji je. Navštěvuje je ale veřejnoprávní TV, které ze zákona musím platit daň, a ta ty bulvární zprávy tluče lidem do hlavy. Hlídám si, co se z ní zase vylije, a pokaždé je to k smíchu, nebo k pláči. Jak vidíte, nikdo mi nezabránil vám odpovědět, jenom pořád nevisím na NR.

      Smazat
    2. 12:55 "při zcela zásadním porušení" říkáte? Nedodržel formu! Vy se domníváte, že virolog by riskoval infekci? Že riskuje pozici, to mu ovšem nedošlo. Že si to ale necháte takhle nakukat, to "...zcela zásadním porušení". Kam vás příště naženou?

      Smazat
  23. 12:36
    Máte v příspěvku řadu nepřesnosti.
    V Jugoslávii byly na několika ostrovech tábory kde odpůrce Tita likvidovali stejně jak za Stalina.
    A Čína němá dnes nejvýkonnější ekonomiku světa, neustále vévodí USA.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Trochu jste zaostálý v myšlení a informacích.

      Smazat
    2. 12:59 Pokud budete poměřovat ekonomiku zprofanovaným HDP tak máte pravdu. Jsou tam zahrnuty výkony které jsou zločinem proti lidstvu. O Titovi a Stalinovi víte jenom co napsaly paraziti co jim rozkopávaly to svinstvo co šířily po celém světě až se jím podařilo zmobilizovat i parazitečky a tak zničí lidstvo.

      Smazat
    3. 17 :22
      No zatím je určující výkon ekonomiky státu stále HDP, chápu, pokud nevyhovuje,tak je zprofanovaný. Názor ekonomů.
      Smím se zeptat odkud, jistě pravdivé informace o Stalinovi a Titovi čerpàte vy ????

      Smazat
    4. Čína se začala Američanům nelíbit, když se začala snažit změnit obvyklé schéma
      - Čína něco vyrobí za dolar
      - Američané to prodávají (to samé čínské zboží) za deset i za víc.
      To se to pak dělá HDP ...!

      Smazat
    5. 13:19
      Budu rád pokud mně přesvědčíte o opaku.

      Smazat
    6. 20:51 pokud dnešní a místní měřítka uplatňujete na dobu před řadou generací a na kulturně rozdílná místa. Prokazujete nejen nedostatek orientace v čase a kulturách, ale i neschopnost logicky uvažovat.
      Pak jste snadno manipulovatelný a jste ten, kterých je zapotřebí tím víc, čím líp se chtějí mít ti mazaní. Tak co, mám se dobře a chci se mít ještě líp a vůbec se nenadřít. Jste mi požehnáním, množte se!

      Smazat
  24. Konečně rozumný nadpis, socialismus opravdu nefunguje.
    Nikde na světě.Jedinnà volba, osvědčený kapitalismus.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, vy jste přečetl název a hotovo! Kdyby jste to dočetl celé až do konce, pochopil by jste, jaký jste, s prominutím, vůl.

      Smazat
    2. 20:51 vám nedocvaklo, že HDP, když zahrnuje např. právní a bankovní služby, soukromé bezpečnostní služby, soukromé školství, sázky, reklamní činnosti, profesionální sport a jeho výnosy, dokonce i odhad výnosů nezákonných činností (prostituce, obchod s narkotiky, hazard...,) skutečně vypovídá o výkonnosti ekonomiky? Pokud by skutečně mělo a mohlo HDP sloužit k takovému srovnání, tak by srovnávané ekonomiky musely mít shodný podíl "služeb", srovnatelný podíl vnitřních a vnějších výkonů ... Ukazujete, že o celé té oblasti pranic nevíte.

      Smazat
  25. Svobodu a demokracii nemůže nikdy socialismus občanům zajistit,už jenom z principu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne, právě kapitalismus ji nemůže z principu zajistit. Tam si to jen kupujete. Jestli věříte, že svoboda se má kupovat, pak jste ... píp.

      Smazat
    2. 13:06 Vy jste placený trol, nebo idiot co ten článek vůbec nečetl. Co sem lezete? Tole nejsou stránky pro vlezdoamiřitníky.

      Smazat
    3. Právo je vůle většiny povýšená na zákon. (Karel Marx)
      Svoboda je poznaná nutnost. (Bedřich Engels)

      Období dekadence skončí, když se náčelník barbarů prohlásí králem a zavede vlastní pravidla . (Budoucnost EU)

      Smazat
    4. Ja si tu Engelsovu definici svobody vzal k srdci a emigroval jsem. Poznal jsem, ze svoboda je nutnost!
      Komousi, ackoliv to ucili to nevedeli. Rozdil mezi teorii a praxi.

      Smazat
  26. Socialismus byl neobyčejně pružný , jako např. v brigádách na sklizeň zemědělských plodin. Z dřiny soukr. zemědělců udělal normální život , když utvořil JZD. Velké podniky ve středu měst dokázal zaměstnat tisíce obyvatel .Bytová otázka se řešila stavbou vysokých paneláků , aby se zabránilo malé koncentraci lidí na 1m2. Rekreace ROH byla za symbolický peníz. Spartakiády ukázaly jak jsme pokročili v tělesné připravenosti a složitost obrazců na ploše vyšší inteligenční způsob projevu. Zkrátka socialismus měl tolik předností co kapitalismus nikdy nemůže mít !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ty brigady jste nezazil, nevite o cem je rec. Kolektivizace udelala i z obycejnych sedlaku, co dreli od rana do noci kulaky a prezentovala je jako nepratele statu jen aby je dostali do JZD. Vy nevite o co slo, ja to zazil, kdyz se rolnici veseli na pude, protoze jim vsechno vzali, co meli k obzive! Na ten majetek se drely sedlacke rody po staleti a prisel komous a vsechno jim vzal.

      Smazat
    2. 15:30
      Příspěvek 13:17 má pravdu. Ostatně soukromníci byli i za socialismu, stačilo jim jen vydržet. Na polích a v zemědělství byla vždy velká dřina a právě družstva umožnila na venkově mnohem lepší život s větším množstvím volného času. Protože ke svobodě a vůbec k životu potřebujete také na to mít čas. Takže argument že na tom dřeli po staletí neobstojí, navíc pole a pastviny často měnily vlastníky po celou tu dobu. Sedláci zaměstnávali také čeládku a co její život? Ten vám ani v tu dobu ani trochu nevadil? Za pár grošů?
      Komouš - jak říkáte vy - jim místo toho nabízel mnohem smysluplnější život. Stačí si vzpomenout, jak hercům jeden čas vadily zájezdy družstevníků do divadel (pak by je zase rádi obnovili).

      Smazat
    3. 15:30 Samozřejmě. Kdo je závislý na hromadění majetku pro toho normální život je nesnesitelný. Zapomíná že rubáš nemá kapsy a pro společnost ho nebaví žít. Na ten majetek nemohly ty sedlácké rody dřít staletí, protože to nejsou staletí ky bylo zrušeno poddanství. Vždy se jedná o to jak je ten parazit schopný a neštítí se obětovat mamonu i svojí rodinu.

      Smazat
    4. Jistě bylo mnoho velkomožných sedláků, kteří ten převrat neunesli. Však bylo mezi nimi mnoho pěkných hajzlů, co žili ze své půdy a knechti na ně zadarmo dřeli, také ti, co propachtovali od nich pole. A z války jich mnoho pěkně zprofitovalo a zbohatlo.

      Nic takového zemědělci pak v JZD už nezažili, žili si poměrně dobře, jejich záhumenky jim dost pomohli. A když byla sklizeň, tak brigády pomohli.

      Dneska nikdo z nich pole zpátky nechce, a tu dřinu už vůbec ne.

      Zjistěte si kolik sebevražd je dnes mezi sedlákama v Evropě, i v bohatém Švýcarsku. A tam nemají brigády, musej zaplatit sezonierům, bez chudých Španělů, Italů, Afričanů se neobejdou.

      Smazat
  27. Velký problém již nastává. Mnoho mladých lidí má nadbytek volného času a to se bude navyšovat až do extrému. Tady by mohl socialismus ukázat svou přednost v tvorbě zaměstnanosti atd.

    OdpovědětSmazat
  28. Vy co zde obhajujete socik, potom vysvětlete proč se s tím zvráceným režimem celý svět rozloučil,.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A proč jde západ do řiti? Čím to může být? Socík byl poražen CIA a USA podrazy. Bez socíku se jim hroutí zbrojení a zkouší to na Rusko, ale to není CCCP!

      Smazat
    2. 13.40 Myslíte , že by někdo chtěl kapitalizmus , kdyby lidi věděli , že s ním se vrátí nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce , vysoká kriminalita , zhorší se podmínky pro rodiče s dětmi , že dojde ke zničení českého průmyslu , zemědělství , školství , že nám tu budou vládnout Němci , že bude obrovský státní dluh , že nám budou cpát muslimy a nařizovat , jak se má co jmenovat ? Zvrácený je západní kapitalizmus , vraždí i dnes po celém světě , viz agrese do Iráku , Afganistánu , Libye , Syrie s miliony mrtvých , uprchlíků a islamizací EU ! Jistě už cumláte boty muslimům !

      Smazat
    3. "Socík" neuspěl z mnoha důvodů. Mimo jiné taky proto,
      že lidstvo není podle kopíráku. Jsou lidé slušní, empativní, ale i takoví, kteří jsou ochotni obětovat se pro druhé.
      Pak jsou tu genetikou postižení vrazi, zloději, lichváři, nemakčenka všeho druhu, sobci a něco jako TY. Tvůj obraz si dokonale vybavuji.

      Smazat
    4. Bral žebrákům a blbům sen o vlastním zbohatnutí, a lenochy nutil pracovat - trestal příživnictví vězením, KDE MUKLI TAKÉ MUSELI PRACOVAT a SOBOTY A NEDĚLE "KUFROVAT" NA BUZERÁKU... Nechtěli pochopit disidentskou mantru, že VADÍ-LI TI ALKOHOL V PRÁCI, PŘESTAŇ PRACOVAT...
      Prostě strašný, necitlivý režim, STARAJÍCÍ SE I O SLABÉ A SLABŠÍ, POVAŽUJÍCÍ ALTRUISMUS za normální formu chování... A TO RECIPROČNĚ.
      Režim který si uvědimil, že jakékoliv právo je pouhým atributem příslušné povinnosti.

      Smazat
    5. Celý svět? A co třeba vítězství Moralesovy strany ve volbách právě v těchto dnech? Co třeba vůbec přitažlivost socialistických, těch původních, myšlenek po světě. Pravda, tady v Evropě se o tom zarytě mlčí, protože tady se buduje úspěšně policejní stát, za tvrdé "sebecenzury".
      Pravda je že socialismus není neoliberalismus či jakýkoliv liberalismus, tak jak je předkládán tady v podobě EU. Nevěřil byste, putováním po zahraničních webech, kolik lidí hledá pro sebe alternativu za tenhle šílený kapitalismus. Bojte se, protože právě kapitalismus stejně skončí a třeba to ani nebude tak dlouho trvat.
      Nebo dostanete dárkem socialismus v americké podobě také velice brzo. Až vás to bude mrzet.

      Smazat
    6. Protože kapitalisti mají neomezené možnosti (hlavně finanční) "investovat" do propagandy a uplácet média aby šířila lži v jejich prospěch. A tak se jim daří manipulovat a strašit lidi, kteří pak činí rozhodnutí proti svým zájmům. A jak víme, kapitalisti pro ochranu svých zájmů a dosažení cílů jsou schopni kdejaké špinavosti a podlosti. Takže ohleduplný socialismus nemá proti agresivnímu kapitalismu šanci.

      Vzpomeňte si na verš Vysockého songu Pravda a lež: ... jistěže ve světě nakonec zvítězí Pravda ale až dokáže to, co dokáže Lež…

      Smazat
    7. 13:40 Protože výchova k myšlení ve prospěch všech lidí z historických důvodů neměla tolik času aby to většina pochopila. To trvá do dnes. Pokud se parazitům daří tak hájí nedotknutelnost soukromého majetku. Pokud se jím nedaří volají po solidaritě.

      Smazat
  29. Niektoré webové stránky nepripúšťajú diskusiu k zverejneným článkom. Prečo by mali dovoliť diskutérom vyjadrovať svoj názor ? Je to pre webovku povinné ? Je na to zákon, že každá internetová stránka je povinná dať priestor na názory ? Nie, a ešte raz nie.
    Odkedy ľudia píšu svoje názory na internete, stratili aj tú minimálnu schopnosť diskutovať face to face.
    Aj táto stránka má dole napísanú prosbu, aby sa diskutovalo slušne a s faktami, aby sa autori nenapadali. Plne súhlasím a podporujem mazanie, či nezverejňovanie diskutérov s invektívami. Každý má možnosť nájsť si sebe podobnú stránku.

    OdpovědětSmazat
  30. Tak ještě jednou. Podotýkám, že mi je 48 let a mám stejně starého a stejně smýšlejícího syna. A jsem na něj hrdý.

    Přiznám se, že ten student mi mluví z duše. Já bych úplně zatrhnul vyplácení různých důchodů starým a všelijakým sockám. Měli si vydělat, ušetřit, investovat a žít z toho. Stejně tak zdravotnictví. Proč to neplatí? Já mám platit za nějakého starého trotla ovar-bůček, co si uhnal rakovinu plic? Vysloveně mě taky irituje, když to vidím kolem sebe a pomyšlení na to, že tohle má taky volební právo. Přitom za hranicemi jsou tisíce, vlastně miliony mladých schopných lidí, kteří by velmi přispěli k rozvoji společnosti. Všude v Západní Evropě je rozmanitá, mladá a vysoce výkonná společnost, která se nemusí potýkat s něčím takovým, jako my. Jestli bude petice za eutanazii, já určitě přispěju svým podpisem. Nad 65 by se už nemělo léčit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na něco tak zhovadilého jeden hned tak nenarazí.

      Smazat
    2. Napište to, až vám bude oněch 65 let.

      Jinak však jste totální a vzorový příklad sobeckého myšlení, které dláždí cestu do pekel.
      Vy sám jste sociální a především morální socka. Vaše případné "úspěchy" zaplatili právě svým neúspěchem ti, na které nadáváte a nejste aspoň tak chytrý, abyste lízal med a zůstal potichu.
      Vy jste ukázkou toho, že ne zdaleka každý má na to, aby pochopil, co se kolem něho děje.

      Smazat
    3. Když je vám 48 a vašemu stejně starému synovi 48, tak to jste souložil již před narozením?

      Smazat
    4. 14:34 Vy nejste jen asociál ale příklad parazitečka. Proč ne parazita? Ten se tady neobjeví. O důchodech nevíte vůbec nic a o parazitování také ne. Vy jxte takový hovnivál.

      Smazat
    5. " Všude v Západní Evropě je rozmanitá, mladá a vysoce výkonná společnost, která se nemusí potýkat s něčím takovým, jako my."

      A zeptej se jich, jestli si mohou pořídit rodinu a byt, případně i dům. Většina mladejch se nebere. A když už jsou spolu, tak bez oddání, každý se bojí daní. A na děti dostanou nic moc.

      Mateřská dovolená 2 roky, zkus jim to vykládat.

      A ve 48? Řekni nám to až ti bude 65...

      Smazat
    6. No tak pokud je ti 48 let a máš za to, že nad 65 let by se už nemělo léčit, tak mám pro tebe dobrou zprávu. Až budeš mít 65, pokud se dožiješ, tak tě vypnou, protože idioty, kteří už nebudou nijak užiteční, budou vypínat. Vzpomeň si na to, až půjdeš za pár let k čipování.

      Smazat
    7. 14:34 Je mi líto vašich rodičů, že přivedli na svět takovou lidskou stvůru, jako jste vy. Bojte se syna až budete starý, aby vám nezakroutil krkem, že mu ujídáte žvanec.

      Smazat
    8. A já bláhový myslel že hyeny žijí v subtropech a ejhle mýlil jsem se.

      Smazat
    9. 14:34 vy jste vysoce nekulturní a k tomu omezený člověk. My starší jsme ze svých výdělků přispívali na naše staré, tedy jako mladí na generaci svých rodičů. Měli důchody na úrovni 57 % svého průměrného výdělku. Od vás se očekává to samé s tím, že vaši staří už nemají oněch 57 %, ale nějakých 42 %. Takže už na svých starých, tedy na nás, šetříte. Vy o tom, s tím kultem bezohledného mládí, které taky zestárne, vy o tom nevíte?
      Obdobně je tomu se zdravotnictvím. Ve zdravotnictví jde o pojištění podobně, jako u zákonného pojištění z odpovědnosti za provoz motorového vozidla. Za volantem ani se zdravím nevíte, jak dopadnete. Může to přít na miliony. To nevíte? A víte vy vůbec, že pokud šetříte, kolik a kdy vám užere inflace anebo, například, jak o všechno přišla na úsporách a všelijakém to pojištění generace mých prarodičů, kterou zasáhly dvě světové války a tři měnové reformy? A to jim některým ještě na nemovitosti napadaly bomby. A nikdo, nic jim nezaplatil.
      Tak si šetřete, vy génie. Dnes jste v kondici, zítra můžete být invalidou. To taky nevíte? A váš pan syn, stejně (ne)vychovaný jak vy, ten se na vás nejspíš vykašle, že? Z takových "borců" jako vy, jsou mnozí bezdomovci. Tak jak se projevujete, bude toho pramálo, co opravdu umíte. Ani spolehnutí na vás nebude.

      Smazat
  31. Každá analýza si vyžaduje určitú dĺžku textu. Kto nerád , či nedokáže dlhý text čítať, nech vytvorí svoj a krátky text. Alebo nech autorov analýz nečíta. Ideálny je twitter pre takých diskutujúcich a čitateľov, príp. FB.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To není žádná "analýza", ale prachsprostý blábol. Už autorův předpoklad, že v kapitalismu zisk jednoho se automaticky rovná ztrátě druhého svědčí o nulové hodnotě tohoto výpotku.

      Smazat
    2. 16:05 pozor! Tomuhle se říká ekonomika s nulovým součtem a razí ji Trump. On ji totiž realizoval v praxi, takže velice dobře ví, že je to prostě pravda.

      Ale mnohem lepší je koupit politiky a parazitovat na státu. Třeba dělat byznys s výše uvedeným slunečním svitem. K tomu potřebujete vlády, jelikož takový produkt pochopitelně nikdo kupovat nebude. Podobně to bylo v Guatemale, Kolumbii, Hondurasu a dalších, kde se danila dešťová voda a vláda platila privátní strážce, kteří kontrolovali povolení na odběr. Pointa spočívala v tom, že tyto země na nátlak amerických vodárenských firem jim prodali svoje vodárny.

      Divím se, že se dosud nepřišlo s měřením objemů plic a vyrubrním daně za produkci CO2. Furt jsem čekal, že se projeví alespoň Greta, když to Gore, Blair a další nestihli. A tumáš korona.

      Smazat
  32. VRSR a strilecka to ceka Emeriku. Tam uz zadelavaji na socialismus desetileti. Nedivim se jim. Ted stoji nekonecne fronty na zradlo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:25 Už se blíží výstřel z AURORY.

      Smazat
    2. 17.43 Demokratická opozice se prý sice cpe EKO luštěninami, ale zrovna na AURORU to nevypadá. A kterou Auroru jste měl na mysli, britskou, nebo ruskou?

      Smazat
  33. Tady ti zamrzlí soudruzi v diskusi ani po 31 letech vůbec nic nepochopili a i po této době stále sami sebe přesvědčují, že k udržení toho jejich zasmrádlého socíku stačilo udělat jen pár kosmetických změn.
    Už jen zabedněnost těchto soudruhů je důkazem a příčinou naprosté nereformovatelnosti toho mrtvého režimu, který vyhovoval jen těm nejlínějším tělesně i duševně, nejneschopnějším a nejkomfornějším.
    Dávají za příklad Čínu, ale přitom právě oni by nikdy nedovolili hluboké volnotržní reformy tam provedené.

    Je to naprosto zbytečná debata, tehdejší socík drtivá většina obyvatel dnes nechce ani omylem, takže o čem je vlastně řeč mimo sentimentálního plácání?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zbytečný je váš příspěvek, protože nechápete ani elementární smysl diskuse o tomto tématu. Ostatně podobné letáky plakátujete snad všude "na konec", jako vrchní soudce. Ovšem děláte účet bez hostinského.
      Je třeba umět číst a chápat souvislosti. Jinak si nelze o "vás" myslet nic jiného, než že to plakátujete za peníze.

      Smazat
    2. 15.31 A kolik lidí je pro současný zničený rozkradený zadlužený kapitalistický stát , pro nezaměstnané , bezdomovce , pro zničený český průmysl , zemědělství , školství , pro vysokou kriminalitu , obrovský státní dluh , obrovské sociální rozdíly , nízkou porodnost , pro neustále rostoucí počet migrantů a muslimů , pro neustále rostoucí ceny potravin , nájmů ,energií energií , pro EU ?

      Smazat
    3. Hlavně že vy jste "pochopil", juvenile. Ta bystrost ducha, ta vznešenost projevu, ta neotřelost "myšlenek"... To se hned pozná myslitel. :-D

      Smazat
    4. Zato dnes jsou všude jen schopní, pracovití a super, ale všehoschopní zločinci, frajere. Co je tady tvoje? Velké NIC! Děti ti budou plivat na hrob, za to co jim přenecháš, jo a kup jim hidžáby a krákorán!

      Smazat
    5. Vy jste asi převlečený soudruh, protože nám nejde o návrat ale o pokrok k prospěchu všech lidí a ne zdegenerovaných zblblých parazitů všech velikostí.

      Smazat
    6. 16:27
      Jste totálně mimo.
      Lidé se dnes mají jak nikdy v minulosti, co jste nabídli vy rudí, prázdné obchody, zadràtované hranice,popraveni neviní lidé, vězení za názor, ukradený majetek občanum, průmysl z doby kamenné ,ruská okupace stačilo, nebo mám pokračovat.

      Smazat
    7. Nevím, kolik ti tehdy v době o které píšeš bylo, že smolíš pitominy. Mícháš začátek 50. let s dobou pozdější. Po roce 1968už prázdné obchody nebyly, popravení nevinní také ne, vězení za názor také ne, nevím, o jaké "ukradeném majetku občanů" píšeš, průmysl byl konkurenceschopný se Západem, sovětská okupace ve výrazně lišila od té německé - ne\šklo o existenci našeho národa, sověti byli zalezlí v lesích a moc vidět nebyli.

      Smazat
    8. 18:35
      Byla by z vás dobrá chůva. Nevím o nikom, kdo umí tak dobře uspávat.

      Smazat
    9. 18:35 a jak by se měli mít po tolika letech a za tolik prodaného majetku státu, za dluhy hospodářství i občanů? Je toho za víc 16 bilionů! Tolik si vypůjčit komunisti, prakticky rozpustit armádu, zavést poplatky ve zdravotnictví, snížit důchod proti průměrnému výdělku o 10 % a pustit inflaci nad 2,5 %, tak by taky nějakých těch pár let s velkou slávou slavili. Však taky i oni mohli a také tvrdili, že se máme jak nikdy předtím. A nelhali, měřeno podle První republiky. To vám nedošlo? Boží prostoto.

      Smazat
    10. Zadny vystrel z Aurory ta emericka VRSR nepotrebuje. Staci zase zakleknout nejakeho tmaveho fetaka a parazita a zbouraji Bily dum. Emerika si zavedla zvracene hodnoty a neumi uz rozlisovat mezi pravdou a lzi.

      Smazat
  34. Zbytečně dlouhý článek a přitom jde o jednoduchý globální jev, kdy se "kapitalismus" v posledních cca 20 letech změnil na "finanční feudalismus" / lepší název jsem nenašel / , kdy je také potlačena demokracie a svoboda slova , protože kdo má patřičné finanční prostředky, má moc , bez ohledu na volby a má také "pravdu" , protože je také najitel médií!!

    OdpovědětSmazat
  35. Socializmus u nás po okupaci zdegeneroval jen trochu méně než současnost. V okamžiku, kdy pro hodnocení bylo projevování loyality a ne práce začal úpadek. Taky samet naplánovala a provedla STB a část mazaných papalášů vládne. Podstatná podmínka pro aspoň částečnou funkci společnosti je progresivní daň.

    OdpovědětSmazat
  36. Obhájci kapitalismu a bohužel i my "zamrzlí soudruzi" jsme dneska na jedné lodi a ta se jmenuje TITANIC.

    OdpovědětSmazat
  37. Chtěl bych připomenout mnoha diskutérům, aby si přečetli CELÝ ČLÁNEK A PŘEDEVŠÍM JEHO ZÁVĚR. Tím odpadne velice mnoho idiotských - pardon - komentářů. Tím se také mění celkové vyznění článku, ne?

    OdpovědětSmazat
  38. Celý problém lidstva je jediný, a to, že všechny rasy měly určené území. Co dělá Afričan ve Švédsku, cikán v Evropě, Arab v Dánsku, Číňan v Africe? Války se vedou mezi národy cizích entit, mezi rasami atd. Proč nežijí na svém? Zvířata nepustí nikoho na své teritorium, jen člověk je debil a vymýšlí multikulturu! My se nedomluvíme mezi sebou, ale taháme sem miliony negrů a nenávistných kozojebů! No BLBCI!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Celý problém lidstva je v tom, že se začalo nezřízeně množit, každý chce přitom víc než potřebuje a hlavně chce víc než mají jiní.

      Smazat
    2. 18:37 vy přece chcete socialismus. K tomu patří i dělba výhod a příjmů - tak se dělte a přestaňte laskavě s těmi rasistickými kecy.

      Smazat
    3. 20:46

      K socialismu patří "dělba výhod a příjmů"? To jste sebral kde? Co to je za blbost? Já si pamatuji že nás učili "Bez práce nejsou koláče" a že ti, kteří se vyhýbali práci, byli stíháni za příživu.
      Ale co to má společného s nezřízeným množením? A co je na tom rasistického?

      Smazat
  39. Socialismus okradl vsechny, kteri vlastnili zaslouzeny majetek, generacemi vybudovany a zestatnil ho. Kapitalismus umoznil tento zestatneny majetek rozkrast a zbytek se rozprodal cizincum za babku. Nepatri nam uz nic, ani voda. Ti co vse rozkradli si tento majetek nezaslouzili, jsou to zlodeji, podvodnici a byvali drabove z totality.
    Z Cechy udelali prisernou habaduru. Ti si mysleli, ze cinkanim klicu delaji revoluci. Vse bylo zosnovano za sametu tajnymi sluzbami zapadu i vychodu za pomoci ceskych zradcu. Normalni obcan ted cumi do roury a zase zacinal od nuly.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:40

      Naší rodině socialismus nic neukradl, dal nám jen 40 let na poklidný rozvoj, na jehož konci jsme byli všichni dobře a bez dluhů zaopatřeni, slušně vzděláni a měli jsme dobrou perspektivu pro život, kdyby nedošlo sabotáži státu. Přitom jsme nikomu nic neukradli, nikoho jsme nezkorumpovali, nikdo nám nepřihrál žádné zakázky, nijak jsme nezpeněžili známosti a informace, vydělali jsme si pouze svou dělnickou prací.
      Pokud socialismus někomu něco ukradl, to se asi někdo musel o to ukradené obohatit. Jak píšu výše, z mých blízkých nevím o nikom, nám stačily naše odměny za práci. Kdo to tedy byl, kdo za socialismu nepracoval a obohatil se? Také jsem o takových slyšel, ale ti jednali protizákonně a systém jim zrovna moc nepřál, či spíše jim šel po krku a oni také nebyli jeho fandové. Tak kdo tedy?

      Smazat
    2. Za socialismu stavěli, vyráběli, pracovali. To se mnoha nelíbilo.
      A o majetek by za těch čtyřicet let většina lidí přišla tak jako tak. Zkušenosti ze "západu" jsou jasné.

      Smazat
    3. Úžasné myšlení 17.40 - "socializmus okradl".... majetek "generacemi vybudovaný"... tím máte na mysli všechny ty pány továrníky, a jejich paničky se vším tím ručiček líbáním, a jejich dětičky, které se rodily se zlatou lžicí v zadku a podle toho se taky chovali? A kdy že si ten "majetek" vybudovali? Kdo z těch odporných parazitů v životě skutečně pracoval? Mnohé děti se styděly za své vlastní zazobané rodiče, když viděli na ulicích tu šílenou bídu, když viděli jejich spolužáky ve školách bez obědů, hladové, otrhané, a přitom jejich rodiče na ty posrané továrníky dřeli! Vy jste někdy v životě slyšel o šlechtě, která se osobně podílela na výstavbě svého hradu a zámku? Vyjadřujete se špatně - socializmus "neokradl" ... socializmus zestátněním soukromých obřích majetků ( většinu z nich oddlužil) předvedl občanům, že každý, kdo pracuje, musí žít na přiměřené úrovni, že děti ve školách si budou navzájem rovny, že se nikdo nebude na nikoho vytahovat, žádné odporné paničky nebudou doma šikanovat služky, a mizerná, parazitická buržoazie bude zkrátka taky pracovat. A dál už potom máte pravdu .... s tím kapitalizmem. Socializmus stačilo jen skutečně doladit tak, aby naše společenské parametry odpovídaly světovým parametrům, že opravdu není nutné zavírat hranice, a tak dále - ale švajneraj, který začal v USA někdy ve dvacátých letech a neustále se stupňoval, si zatáhnout do naší kulturně a společensky vyspělé země? To mohli dopustit jen zmetci, kteří si nezaslouží vůbec žít.

      Smazat
    4. 19:37
      Lépe bych to nenapsal, ani kdybych nad tím přemýšlel po zbytek života. Už jsem také dost alergický na hlouposti o "okradení" buržoustů, kteří si od úst utrhali, 153 hodin denně těžce pracovali aby korunku ke korunce skládali a vytvořili si svou pílí, umem a odříkáním bohatství, které by jiní nevydělali ani za 1000 let. Kdepak, přes podvody, lsti, intriky, komploty, korupci a klientelismus vede v kapitalismu cesta k bohatství.
      Kdosi už dávno přišel na to, že "Na počátku každého velkého majetku je zločin".

      Smazat
    5. 19:37 buržoazie 30.let byla nejvýkonnější složkou státu, díky níž můžete dnes žít v blahobytu. Holt si budete muset zvyknout, že majitel nesoucí riziko podniku bude mít dva benefity 1) právo rozhodování 2) právo zisku. Pokud já vezmu milionové půjčky a budu roky dřít, abych vydupal firmu ze země a pak přijdou "francouzské" zákony, kde mi bude kdejaký debil blokovat moje rozhodnutí a kdy můj příjem bude nižší než některých mých zaměstnanců a kdy dokonce budu ze svého příjmu suplovat náklady, zatímco zaměstnancům budu muset garantovat určitou výšku mzdy, kdy zaměstnanci budou nevyhoditelní... pak se na všechno rovnou vyseru. Mluvím samozřejmě jako člověk, který nemá síť těch správných přátel.

      Smazat
    6. 20:44

      Buržoazie 30. let byla tak výkonná, že obyčejní lidé žili jako dobytek, přežívali ze dne na den a na jejich protesty byla odpovědí střelba z pušek aby pochopili, že stát patří buržoazii, nikoli dělníkům a že to je buržoazie(se zahraničním kapitálem v zádech, protože jsme byli podobnou kolonií jako jsme dnes, tehdy zejména drancouzskou), nikoli dělníci, kdo tady vládne.
      Za to, že navzdory rozkradení a zpustošení země po roce 1989 ještě máme kde bydlet, máme co jíst, funguje infrastruktura a zbyly i nějaké nemocnice a školy, rozhodně nevděčímé prvorepublikové bídě a buržoazii, která přijala Hitlera, ale 40 letům socialismu s obrovskými hodnotami vytvořenými za ty pouhé 4 dekády.

      Smazat
    7. 19:37 to cestování "na západ" bylo omezeno proto, že hospodářství pod západním embargem trpělo nedostatkem deviz na to, co v RVHP k mání nebylo. Nedovedete si zřejmě představit co stál na západ od nás třeba jen cín, když nevystačily "bilancované" dodávky ze SSSR. Jak tomu bylo s vědeckými přístroji? Uměli jsme hodně, všechno ale ne, pochopte. "Východ" byl, ze zcela objektivních důvodů, technologicky pozadu. Mohl byste vědět, že průmyslová revoluce přišla od západu. Mohl byste vědět, že ne pro nějakou národní genialitu, ale díky vhodným geografickým předpokladům při určitém stupni poznání. Neuškodí věci domýšlet.

      Smazat
  40. Mám známého, je to dělník tzv. selského rozumu a ten po nějaké době po převratu prohlásil : "komunisti okradli jen někoho, ale současní vladaři nás okradli všechny". A to jsme celá léta nadávali na komouše.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Měl jsem známého /nedobrovolného dělníka/ bystrého rozumu, který za komunistů tvrdil, že tak jak se měla dělnická třída za socialismu se neměla nikdy v historii před tím a že kdyby náhodou došlo k převratu tak dělníci budou první kdo bude za krátkou dobu remcat na kapitalismus.
      Toto se událo někdy kolem roku 1987 a jenom to dokonale potvrzuje to co jste napsal vy.

      Smazat
    2. 20:11 a jak by se měla podle vás mít dělnická třída? To jakože každý vy měl bydlet ve vile a vlastnit stádo plnokrevníků? Dělnická třída je na práci ne na luxus.

      Smazat
  41. "Člověk je v zásadě dobrý". Takto mě indoktrinovala matka, jakožto fenomén a ztělesnění důvěry, čímž mě hendikepovala pro život tak, že jsem příliš dlouho v tomto bludu setrvával. Moje poznání je toto: Žádný ...ismus nevyřeší "bahnitou" podstatu lidské duše. Dokladem je to, že čím vyšší společenský stupínek, tím vyšší počet psychopatů na něm. A na stupínku nejvyšším už nikdo jiný není. V této souvislosti cituji Coltův reklamní slogan: "Bůh stvořil lidi různé, silné, ale i slabé. Teprve Samuel Colt tyto rozdíly odstranil". Přátelé, je to hrozný, ale je to tak. Copak si, u všech čertů nepamatujete, že tzv. socialismus měl "svoje majitele?" Jakmile se režim změní, hned se začnou houfovat. A ještě jedna empiricky ověřená pravda: "Revoluce? Vezmi bidlo, zamíchej žumpou a podívej se, co vyplavalo na povrch". Tož tak

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Měl jste moudrou matku, bohužel i přes veškerou snahu z hlupáka génia výchovou nevyrobíš.

      Smazat
    2. 19:29 máte pravdu. Zde budu asi jediný, kdo si to myslí.

      Smazat
    3. 20:19-Vy asi neznáte pravdivý bonmot, že "pesimista je poučený optimista".

      Pro Vás by mohlo platit, že "jen hlupák nemění názory".

      Taky jste měl moudrou matku?

      Smazat
  42. Pan autor nastoluje zajímavé otázky.
    První věcí by mělo být to, jak si ten socialismus definovat.
    Socialismem se totiž neoháněli pouze komunisté/marxisté leninisté, etc/ ale i Mussolini, Hitler i Beneš.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19:32

      Na socialismus lákali v první polovině 20 století téměř všichni, ale jediní komunisté měli skutečný zájem jej zavést. Proto ač všichni podobné rétoriky, proti komunistům stáli jako jeden muž. No, a co to je ten socialismus? Inu v hrubém nárysu je to zespolečenštění výrobních prostředků a půdy, zestátnění bank a zbavení se nadvlády korporací.

      Smazat
    2. Anonymní23. října 2020 20:21
      19:32
      A myslíte si, že to co jste napsal by stačilo ke spokojenosti lidí ?
      Proč tedy byly docela citelné rozdíly v životní úrovni např. v ČSSR ve srovnání s Rumunskem nebo Kubou ?
      Všechny státy se snad řídily stejnou politicko-ekonomickou doktrínou. A co víc k tomu co jste napsal je samozřejmě nutná vláda jedné strany čili diktatura.

      Smazat
    3. 21:32

      Lidé nebudou dlouhodobě spokojení nikdy s ničím, to je lidská přirozenost, která je hybnou silou pokroku a je to naprosto v pořádku. Nejsem si jist, jestli je k provozu nutná diktatura, ale zavést to asi nejde současnou demokraturou, která má s demokracií společného méně než reálsocialismus.
      Proč by měla být všude stejná životní úroveň? Jednak je to trochu nejasný pojem a jednak každá země má jiné parametry, jiné kulturní prostředí, jiné předpoklady. Ať si má každý stát životní úroveň jakou chce, jakou si vytvoří. Kapitalistické státy se přeci také velmi liší. Je jiná životní úroveň v USA, jiná u nás a jiná v Afghánistánu. Socialismus není automatický nárok všech na životní úroveň nejbohatších zemí.

      Smazat
    4. Anonymní24. října 2020 11:25
      21:32
      S tou rozdílnou životní úrovní také v kapitalismu máte pravdu jen místo Afganistánu bych tam dal třeba Itálii nebo Španělsko. Afgán. je a byl spíš zemí feudální.
      CHtěl jsem to spíše směřovat tam, že ani v socialismu vám nikdo nezaručí, že se k veslu dostanou neumětelové, kteří nadělají víc škod než užitku.

      Smazat
    5. Hm 21:32, vy nevíte proč se svět a lidské kultury rozvíjejí nerovnoměrně? Proč se během historie civilizační vrcholy toulaly po zeměkouli? Vám v základní škole neprozradili, které to místo na zeměkouli je považováno za kolébku moderní civilizace? Že by?

      Smazat
    6. 13:51

      Ten Afghánistán jsem uvedl v reakci na Vámi uváděnou Kubu. Přitom nevím jestli je Afghánistán feudální zemí, moc nedrží feudálové, lidé nejsou nevolníky a probíhají tam ekonomické procesy jako v každé jiné zemi. Každopádně drtivá většina kapitalistického světa má životní úroveň naprosto nesrovnatelnou s Norskem, Švýcarskem, Lucemburskem, Dánskem, nebo USA.
      Jak píšu, žádný systém sám o sobě nic nezaručí, ale kapitalistický systém, podporující nejnižší charakterové rysy člověka, vyžadující stále rychlejší spotřebu, nejlépe přes zadlužování a v němž vládnou nadnárodní korporace s obrovskou koncentrací majetku a moci, asi nebude tím nejperspektivnějším systémem pro lidi, kteří nejsou v jeho vrcholných strukturách. Je to jistě skvělý systém, ale jen pro nepatrné množství členů společnosti.
      Takto zkoncentrovat bohatství v socialismu ze samé podstaty není ani myslitelné. Za 40 let nedokázali členové vládnoucí struktury nabýt ani promile bohatství, jaké jim umožnilo pár roků kapitalismu. No, a když jedinec má extrémně hodně, velmi mnoho jiných musí mít nedostatek.

      Smazat
    7. Anonymní24. října 2020 16:11
      Fajn Afghanistán necháme být. Nemám problém pochopit to negativní co na kapitalismu popisujete. Píšete, že kapitalismus podporuje nejnižší charakterové rysy člověka. Myslíte tedy že socialismus jim nějak účinně bránil a tím vychoval člověka nového, jiného ?

      Smazat
    8. 21:02
      Nebránil dostatečně účinně na to, aby tyto rysy vymizely a nevím jestli je to vůbec reálné, ale byl jim dost účinnou překážkou na to, aby se nemohly stát stěžejními, jak lze odvodit z rozložení bohatství před a po roce 1989.
      To máte jako s vyhláškou o provozu na pozemních komunikacích. Ta různé nežádoucí chování účastníků provozu zakazuje. Přesto k němu občas dochází, ale pod hrozbou trestu. Představme si, že by překračování povolené rychlosti, jízda v protisměru, vybržďování, vytlačování, nedávání přednosti, atd. bylo povolené a stalo se tak konkurenční výhodou. Jak by asi provoz na silnicích vypadal? Asi by to bylo dost jiné než dnes, doprava by se stala pro většinu lidí velmi nepříjemnou činností, jen piráti silnic by si přišli na své.

      Smazat
  43. Socialismus skutečně nefunguje, protože každý má o něm jiné představy. Nefunguje, protože má mnoho nepřátel, kteří jsou fyzicky zainteresováni na tom, aby se nerozvíjel. A nemohl se "uchytit" pořádně.
    Ale nejhorší na tom je, že socialismus, nevím jak pojmenovat jinak to, co by mělo následovat po kapitalismu, pokud lidstvo chce jít dopředu a ne se babrat v nesmyslech jako dnešní liberální nebo jaká vlastně Evropa, totiž socialismus vyžaduje nekompromisně OSOBNÍ ODPOVĚDNOST.
    Může se to zdát podivné pro lidi co jsou odchováni na principu konkurence v kapitalismu s jakýmkoli přívlastkem, ale to je ten zásadní rozdíl. Reálný socialismus, jak se zvyklo říkat, skončil i proto v zemích bývalého východního bloku, protože občané nevyužívali náležitě možnost prosazovat svoje pohledy a otázky. Znamenalo to, že jsme zpohodlněli, i díky trendu hodnotit stále vše jen podle hromady věcí, co se válejí doma, podle majetku, ale ne podle toho, co kdo skutečně umí, co udělal pro společnost. Například za chvíli budou Vánoce, které se měnily i tehdy i díky zvyšování životní úrovně v honbu za počtem a cenu dárků. Čím dražší a čím módnější, tím přece lepší, ne? I proto jsme plavně přešli do kapitalistického "ráje" konzumu a dnes se Vánoce zařizují už v říjnu, stejně jako letos.
    O tom jaký bude případný další systém po kapitalismu s jakýmkoliv přívlastkem nakonec rozhodnou sami lidé. Když nebudou přemýšlet, když nebudou hájit a prosazovat svoje zájmy v souladu s potřebami celé společnosti, když lidé nebudou navzájem spolupracovat, když lidé nebudou především se ochotni celý život učit, ano celý život(!), bude nesmírně záležet na tom, kdo bude stát v čele.
    Tady se pak bude rozhodovat, jestli společnost dostane nutný čas na změny, které jsem naznačil výše, nebo sklouzne třeba nakonec někam o "pár pater vývoje lidstva zpět".
    Takový příklad. Když se začal rozvíjet po svém vzniku Sovětský svaz, bylo nutné zajistit ze začátku alespoň základní vzdělávání, naučit lidi číst a psát. Během neuvěřitelně historicky krátké doby se společnost dokázala zvednout natolik, že se Sovětský svaz dostával více méně samostatně (embarga a sankce byly již tehdy) na úroveň "zbytku" světa i ve vědeckých výzkumech již před Velkou vlasteneckou válkou. A to dělali povětšinou původně lidé, a především mladí, kteří by jinak zůstali v nejlepším případě otroky zemědělské dřiny!! Právě v třicátých letech dvacátého století vznikala základna, která dokázala zdánlivě nemožné. Nakonec i vyhrát svými pracemi, vynálezy, konstrukcemi a objevy Druhou sv. válku! Když pak za války z okupovaných Sovětských území přijížděli pracovníci na nucené práce do Německa, převážně mladí, byli Němci, kteří je dostali do "exploatace" překvapeni dvěma základními momenty. Vysokou pracovní schopností a odborností těchto mladých lidí obého pohlaví, ale také neuvěřitelně vysokou morálností jejich života!!(např. Мухин Ю. Убийство Сталина и Берии, За что убит Сталин?, atd., Ленин – Сталин. Прудникова Елена Технология невозможного atd a další autoři, hlášení německých policejních a zpravodajských služeb o situaci a náladě obyvatelstva v nacistickém Německu). Tuto mladou generaci zabíjeli Němci v bojích i v "civilu", v koncentrácích, při masových popravách, tato generace měla největší podíl na vítězství Sovětského svazu ve Velké vlastenecké válce!
    Jen dodám, že tohle se začalo postupně měnit za Chruščova.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Sovětský svaz se nikdy nedostal na úroveň zbytku světa.

      Smazat
    2. Anonymní24. října 2020 3:55

      "Sovětský svaz se nikdy nedostal na úroveň zbytku světa."

      Právě vy a kolega na kterého jste reagoval jste příklady těch opačných zarputilých názorů, které nikdy nemohou tyto diskuse nikam posunout.
      On hovoří o nepřátelích socialismu a o nutnosti být za každou cenu odpovědný etc.prostě reál-socialistická rétorika.
      Vy napíšete co jste napsal a tím zbytkem světa jste jistě myslel celou Afriku, Jižní Ameriku i asijské státy jako Bangladéš, Indie, Kambodža atd,že ?

      Smazat
    3. 20:41

      Souhlasím s Vaším názorem, vidím to velmi podobně.
      Anonym 3:55 přesně demonstroval zanedbání vzdělání. Současný kapitalismus však nepotřebuje komplexně vzdělané lidi, ti jsou naopak zdrojem problémů. Potřebuje fachidioty, kteří zvládnou jen svojí práci a nad ničím jiným se ani nezamýšlí.

      Smazat
    4. Anonymní24. října 2020 3:55

      Protože byl daleko před ním. Ty filozofe.

      Smazat
  44. Rozhodně socializmu patří budoucnost. Ta jako překonal kapitalizmus feudalizmus. Pokrok nezastavíš.
    Starý negramotný blbec.

    OdpovědětSmazat
  45. Proč socialismus skutečně nefunguje ?

    PROTOŽE LIDSKÉ NEŘESTI MAJÍ U "LIDÍ" VĚTŠÍ VÁHU,

    NEŽ JEJICH CNOSTI !

    PROTO...

    J.C.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Socialismus je pro lidi, kapitalismus je jenom pro par bohacu, kteri na druhych parazituji. Chce-li nekdo mit vice, musi jinym brat.
      Umoznuje ale pracovitym a schopnym rozvijet a realizovat sny.
      To socialismus nenabizi.
      Kdyz mate stale kulove, nemate starosti (v socialismu). Kdyz zbohatnete, mate stale starost, aby vam nekdo neco nevzal.
      Ja byl nejstastnejsi jako studak. Mel jsem hovno, celou vysokou v jednech kalhotach. Na pivo obcas bylo, jinak zebrak a nevadilo mi to. O prazdninach jsem delal brigadu, abych mel nejake penize na osaceni, na studium. Jinak priroda, knizky, muzika. Ted uz jen nostalgicky vzpominam...

      Smazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.