Reklama

čtvrtek 15. října 2020

SVOBODA V NOUZOVÉM STAVU

Lenka Procházková
15. 10. 2020


Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech, deklaruje Listina základních práv a svobod, avšak připouští, že za určitých podmínek mohou být meze práv a svobod zákonem upraveny. 


Současný nouzový stav mění náš styl života, nabourává naše zvyky a znejisťuje naše dosavadní jistoty. Vládou zaváděná omezení ve prospěch celku se dotýkají každého. Někdo je přijímá pokorně, jiný úkorně a další je pokládají za porušování svobody. Své vnější svobody.


Existuje ale i svoboda vnitřní. K té člověk může dorůst za každého režimu, tedy i v zemi, která k přijetí Všeobecné deklarace práv a svobod ještě nedospěla. Vnitřní svoboda je kýžený stav lidské duše vypěstovaný v průběhu života vlivem výchovy, okolností, zkušeností a podle tempa nalézání svého sebe-vědomí, z něhož pak vniká sebe-důvěra.


Snažila jsem se pochopit Spinozovu myšlenku, že svoboda je poznaná nutnost. Protože je to šifra, původně jsem ji (bez nápovědy např. Marxe) luštila „jen“ jako zkratku vyjadřující, že svoboda je etickou hodnotou, k čemuž dospějeme poznáním (myšlením). Jenomže slovo nutnost mi v tomto výkladu pořád „přečnívalo“. Lidé nejsou ve vnímání hodnot jednotní, i když Listina práv a svobod to idealisticky předpokládá. K dnešku Spinozovu šifru luštím tak, že (vnitřně) svobodnými se stáváme až tehdy, když si tento „typ“ svobody vypěstíme (přisvojíme) jako nezbytnou součást svého života vezdejšího.


Zatímco vnější svoboda (pohybu, shromažďování, podnikání atd.) je právo, které může být (v krizovém stavu společenství) dočasně okleštěno legislativou, hranice vnitřní svobody nám vymezuje vyšší zákon, tedy to, čemu říkáme svědomí.


Přemýšlím také nad úslovím, že člověk může všechno, když je připraven za to zaplatit. Aktuálně mě napadá, že lidé, kteří jsou vždy připraveni zaplatit pokutu za porušení bezpečnostních pravidel nouzového stavu, se chovají obdobně jako někdejší kupci odpustků. Ti se, často i předem, vypláceli ze svých vin podle dobového sazebníku. Zpověď pak byla pouze kontrolou účetnictví. Ti, co na odpustky neměli (především povahu) si pěšinku do ráje prošlapávali bez glejtu beztrestnosti. I když neztráceli víru ve vyšší spravedlnost, občas skončili život předčasně jako položka ve statistice vedlejších ztrát.


Ulice, ve kterém bydlím, nese jméno Jeronýma Pražského. Muže, který svou vnitřní svobodu vnímal jako takovou nutnost, že za ni zaplatil smrtí v plamenech. Stejně jako předtím Jan Hus. Ctíme je za jejich statečnost a věrnost Pravdě, ale přitom stále váháme pohlédnout pravdě (strmě stoupajících křivek nákazy) do očí. Odmítáme ji přijmout a omezit své zájmy POTŘEBÁM ohroženého celku. Dohadujeme se o tom, jak, kde a případně proč virus vnikl, či zda je tu odjakživa a pouze „zdivočel,“ místo abychom mu svorně čelili jako nájezdníkovi, kterého zastaví jenom vozová hradba.


Někteří občané se už předem obávají toho, že dočasnost omezení vnější svobody je plíživou předzvěstí plánované totality. Jiní žalují, že nemohou hrát a zpívat na prknech, jež znamenají svět. Zatímco svět se nám před očima proměňuje, my se dožaduje svých včerejších práv. Jakoby to byl dar seslaný na nás shůry a nikoliv zásluha našich bližních. Těch, co dnes v domovech seniorů odezírají z televize svůj nejbližší osud i těch, co už na nemocničních lůžkách lapají po dechu a unavený obličej sestřičky za plexisklovým štítem je pro ně tváří madony. Nebýt vnitřní svobody těchto dnes už zestárlých lidí, kteří všechno co měli a poznali, předali dál, aby zachovali koloběh, byl by náš život mnohem chudší i citově. Naše závazky a vděčnost k nim a k dalším, kterým nákaza hrozí, jsou v této chvíli nejvyšším zákonem. Pokud se mu odcizíme, pak jdeme té totalitě sami vstříc. Se zpěvem. Chorál to ale nebude...







54 komentářů :

  1. Paní Procházková, váš poslední odstavec tesat do kamene ! Díky, že žijí lidé mezi námi, jako jste vy !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to dobře napsané, nicméně na začátku v kořeni výroku "Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech" je bouda.
      Totiž obojí je v kapitalistické společnosti ( zotročení pomocí peněz ) přímo závislé na materiálním dostatku, tedy na spravedlivém přerozdělování zdrojů vytvořených ve společnosti ku prospěchu společnosti. Jde o správné fungování státu, který musí být základem strukturního řízení ( strategické plánování a klíčové podniky, školy, nemocnice, úřady, policie, armáda ... ) a bez strukturně v soukromých rukou ponechat ( střední a malé podniky ).

      Dokdy se necháme oblbovat líbivými hesly a začneme něco dělat a zbavíme se parazitů skrývajícími se za těmito okouzlujícími hesly?

      Smazat
    2. Naprosty souhlas s anonymem 1:10. Dodnes spousta lidi totiz nechape vyznam mezi "socialisticky" (Benes, Masaryk) a "socialni" (strana "bilych limecku", SocDem)
      V tom prvnim si totiz stat ponechava kontrolu nad klicovymy odvetvimi (finance, spoje, voda, suroviny), cimz garantuje ze nedojde k oligarchizaci a utlaku tvorivych lidi, ktere pak nechava svobodne podnikat....
      zatimco v tom opacnem, si hrstka oligarchu za statni penize "kupuje milodary" cast pracujici masy a prostrednikem jsou "bile limecky", zatimco se verejne rozpocty propadaji do nesplatitelnych dluhu, ktery je pak pozadovan na hrstce "svobodnych", jako neunosna danova zatez.

      Muj deda byl Narodni Socialista.

      Smazat
  2. Diky Lenko, přeji Vám pěkný den.

    OdpovědětSmazat
  3. Autorka článku patří k lidem, díky kterým jsem ještě definitivně neztratil víru v lidi. Naděje stále žije...:-)

    OdpovědětSmazat
  4. Výborný balzám od paní Lenky Procházkové.
    Měli by to číst, a zamyslet se nad tím někteří z vlastenců, jdoucí bezohledně za vnější svobodou, postrádajíce tu vnitřní.

    OdpovědětSmazat
  5. Jeslipak není úplatkem to (publikováno v dnešním METRO na straně 06), že "stát": Pro umělce a pro podnikatele v kultuře je vyčleněno 750 milionů, tedy TŘI ČTVRTĚ MILIARDY z našich daní a státních vydlužených peněz... Umělec má nárok na 60 tisíc do konce roku a firmy mohou v rámci uznatelných nákladů žádat až O DESET MILIONŮ (ČTK). Zdravý herec/herka nemohou na PRACÁK JAKO KAŽDÝ JINÝ PRO PODPORU V NEZAMĚSTNANOSTI (vypočtenou podle přiznaných zdaněných příjmů) a pro PRACOVNÍ ZAŘAZENÍ PODLE SKUTEČNÉ UŽITEČNÉ KVALIFIKACE? To platí i pro ostatní umělce... Kolik dostane SKUTEČNÝ UMĚLEC, PROPUŠTĚNÝ KUCHAŘ, PEKAŘ,...

    DÁMY A PÁNOVÉ, JE TO SVINSTVO...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A navíc, bez umělců, o kom pak bude Blesk a pod. psát? Přece ne o zdravotnicích...

      Smazat
    2. Herka Holubová má chalupu na Sicilii , doufám , že nemá na nějaké peníze od státu nárok !

      Smazat
    3. Ten Spinoza byl bezvadnej zase dalsi inteligent.
      Kdyz Poznam Nutnost bejt otrokem ,
      JSEM UPLNE SVOBODNEJ ...
      To mne vomejvejte...

      Smazat
    4. 5:01 kdyby Spinoza dorostl vaší velikosti, jistě by se zastyděl za svou formulační neobratnost.

      Od teď budeme citovat vás, i když to bude trochu náročnější. Ale je to třeba říkat celé. I s tím "To mne vomejvejte..."

      Smazat
    5. Takze mokrej hadr na hlavu navrch toho vomejvani..
      Protoze,kde se ta Svoboda najednou vubec vzala a potom zase ztratila a potom..
      Zivot a jeho deni jednoduse nezastavis..
      A s nim vse,co souvisi...
      Je jich nekolik tisic /svobod/a priblizna definice by ani trochu neskodila.
      Troufam si tvrdit,ze nouzovej stav je normalni situace v zivote cloveka od narozeni.Furt pryc.
      O nouzi zkratka neni nikdy nouze.
      Naproti tomu.
      I bohac a jeho "statky", trpi nedostatky..
      Na druhe strane vlada,byrokracie a politika je vzdy v principu o donucovani.
      Nouze donucovani se vyresi jeho obohacovanim na ucet svobod. Az zbyde jen ta nutnost?
      Nutnost,nezbytnost mensiho zla, zabranit treba vetsimu, horsimu? Je tedy svoboda zalezitost doposud nevysvetlena,kde subjektivni se prici a zapasi neustale s objektivni?
      Nevysvetlitelna prolinani a navic abstrakce pro kazdeho..
      A kde tedy najit aspon nejakou rovnovahu?
      Nebo aspon ten mokrej hadr..
      A kdyz se v SSSR dozadovali na Leninovi vice svobody rekl:" Vice svobody? Delat co?"
      "..ten dela to a ten zas tohle a vsichni dohromady udelame moc.." zpiva Werich ve filmu..
      Tak mame tady zaroven zalezitost pristupu k problemu cele te veci.
      A Hus obhajil velkou vetsinu svych bodu pred koncilem ale tvrdohave az fanaticky trval,aby koncil uznal vsechny. To by ale cela cirkev i s papezem musela uznat,ze dela uplne vsechno spatne.
      A to samozrejme bylo mozne postupne.
      A coz neco "vnitrniho exilu" tvari v tvar obrovske moci breznevu, uveznene Julie Voznesenske..
      Nejen v kontrastu jeji svobody,ale velke moci jeji humanity.
      A zaroven originalniho a tvorivyho mysleni, delani, ktere nas vsechny zavedou rovnou doprostred tech svobod a lidskosti. I v tom vezeni..
      Bez vznesenych uslechtilosti velkych slov prazdnoty a bezcilne pasivitu netecnych davu..
      A bez toho hadru na hlavu, aby tak nebolela......

      Smazat
  6. " Stejně jako předtím Jan Hus. Ctíme je za jejich statečnost a věrnost Pravdě, ale přitom stále váháme pohlédnout pravdě (strmě stoupajících křivek nákazy) do očí.
    "
    No to je statečnost, jít z fanatickým davem, vládní šlechtou, a nechat se unášet na vlně paniky.
    Jaká je pravda ve slepé víře v učinosti nošení hadru přes ústa a víře v nové dogma, že positivně testovaní jsou nemocní lidé?

    Tak pohlédněme pravdě do očí. Jenomže k tomu je třeba zapojit rozum.
    Dnes se udělo rekordních 30 000. V dubnu se dělalo 6000 až 8000.V červenci se dělalo 4000 testu a virus zázračně ustoupil.
    Otázka, kolik by bylo "nakažených" v dubnu a červenci kdyby se dělalo 30tisíc testů?
    Jaká by byla dnes křivka, kdyby se udělo 4000 testů dnes?
    V čem spočívá nakaženost a nemocnost, když 80procent testovaných lidí je bez příznaků?
    V čem má být ta hrůza?
    Děsivá pravda však je, když se označují zdravý lidé jako nakažení a nemocní a straší se tím lid (Zdravím pana Orwela)

    A co ten test tedy vlastně testuje?
    "PCR pozitivita znamená jen to, že je ve vyšetřeném vzorku přítomna část virové RNA. Nikoliv celý virus. Nic to neříká o tom, zda je dotyčný infekční. Člověk nakažený SARS-CoV-2 je infekční maximálně týden. PCR, jako pomocná metoda, vykazuje pozitivitu běžně týdny i měsíce. Jde o klinicky falešně pozitivní výsledky. Vyšetření PCR je bez klinického kontextu bezcenné. "
    http://blog.aktualne.cz/blogy/jan-hnizdil.php?itemid=37799
    Dale např. dr. Bukovsky.
    https://www.youtube.com/watch?v=bBO9MT9UyeE


    A o tom, že lidé, jsou vyhodnoceni jako pozitivní, i když na testy nedorazili, jste taky neslyšela, že?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Re (15:35):
      Ale jasně!, dá se zpochybňovat spolehlivosti Cov_testů, dá se pochybovat i o ledasčem jiném.
      Ovšem to, že stoupá počet lidí na lůžcích IP či počty zemřelých, že stoupá i počet zdravotníků, kteří jsou těm nemocným na JIP jedinou oporou, se nedá až tak lehce "okecat".
      Této pravdě se, prosím, zkuste podívat zpříma.
      A pokud znáte nějaké smysluplné řešení toho, jak nákazu porazit beze ztrát životů, napište. Budete mít mnoho vděčných čitatelů a díkůvzdání.
      Ta nákaza má několik neblahých rysů. Mimo jiné má totiž dlouhou dobu latence (inkubace), a proto je - podle mého názoru - na místě spíše uvážlivá obezřetnost než-li hujerství. Které se pak ve svých společenských dopadech nemusí příliš lišit od onoho džina vypuštěného z flašky, do které se pak tuze těžko vrací ...

      Smazat
    2. Pro Vencovsky:

      Kdo jsou:

      MUDr. Jan Hnízdil, držitel zlatého Bludného balvanu:
      https://www.sisyfos.cz/clanek/728-zlaty-bludny-balvan-v-kategorii-jednotlivcu-za-rok-2015-mudr-jan-hnizdil-za-diskreditaci-psychosomaticke-mediciny-v-ocich-odborne-i-laicke-verejnosti

      Výživový poradce MUDr. Igor Bukovský, PhD:
      https://dennikn.sk/blog/2058433/radoby-radovy-obcan-mudr-igor-bukovsky-phd-a-jeho-vplyv-na-statisice-o-covide-19-dezorientovanych-obcanov-diel-c-1/

      Tak ti koronavirům, a PCR testům samozřejmě rozumí líp než epidemiologové, nebo virologové :o

      O testech seriózněji:
      https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html

      Smazat
    3. Naděje je TADY .ÓTEVŘENÝ DOPIS MINISTROVI ZDRAVOTNICTVÍ ČR panu PRYMULOVI
      https://app.box.com/…zbt celý dopis = BOUŘE dorazila do ČR !!! Pravda se vynořuje po celém světě, ale zdá se, že slepí jsou ti, co řídí Českou vládu a vydávají zdravotní nařízení, která ničí národ. Vláda nás vrhá do chudoby pod záminkou covidu.
      https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=758919
      http://www.zvedavec.org/komentare/2020/10/8463-zalepili-usta-omezili-shromazdovani-a-rabovani-rozpoctu-muze-zacit.htm
      Počty zemřelých loni a dnes. http://www.zvedavec.org/vezkratce/17316/
      https://www.arfa.cz/sokujici-priznani-testy-pcr-na-mereni-covid-19-jsou-bezcenne-video-jako-dukaz-virus-dosud-nebyl-izolovan-neni-tedy-s-cim- pomerovat-co-vlastne-meri-testy-pri-nichz-nam-srkaji-tycinku-do-mozku-az/#.X4dbB9Uza70

      Smazat
    4. Naprosto s Vámi souhlasím. Bohužel strachem zfanatizovaní odmítají legitimitu pochybností, i když jsou na místě a vyneseny odborníky. Pandemie je nejskloňovanější slovo, i když k žádné pandemii podle žádných kritérií (která jsou stanovena MZČR) nedochází, což ve svém příspěvku dokazuje Doc. Ševčík. S největší pravděpodobností je proti lidem používána zbraň nejúčinnější- jejich vlastní strach...

      Smazat
    5. Anonymní15. října 2020 17:22- a vy jste odborník na odborníky?
      Jaderný fyzik je ta spravná odbornost?
      O hnízdila tu nejde, v blogu je článek od MUDr. Haně Zelené, vedoucí viroložka z ostravy.

      Ale o ono to vůbec nejde o odborníky. Člověka bud zajímá jaká je pravda o testech, používá si svůj rozum k pochopení principu a k tomu čerpá z různých zdrojů, napr. i z návodů výrobců, vyjádření tvůrce, zkrátka všude dokud se nedokope té pravdy.

      Anebo pravdu znát nechce, vybere si podle titulu, nálepky oblíbeného odborníka nebo nebo ještě lépe vládou či českou televizi doporučeného správného odborníka jako toho největšího odborníka, a spokojí se pouze se zjednodušenými závěry typu "odborník řekl, testy jsou spolehlivé nebo nespolihlevé".

      Víte jsou dva typy lidí, jedni vidí na nádobě s octem, slovo mléko, a když ho vypijí, říkají to je dobré mléko.
      Druzí pří ochutnání řeknou, že to je ocet, a teprve když ochutnají mléko, poznají, že je to mléko, a v podstatě ani žádnou nálepku na obale mít nepotřebují.

      Smazat
    6. František Opluštil15. října 2020 16:46
      „Ale jasně!, dá se zpochybňovat spolehlivosti Cov_testů, dá se pochybovat i o ledasčem jiném.“

      Gratuluji k tomu posunu v pohledu na ten cirkus. Věřím, že brzy prohlédnete. Paní Procházková snad také. P.K.

      Smazat
    7. Staci kdyz dle filozofa Spinozy poznate nutnost Coronaviru? A mate klid. Ten otrockej...
      Dalsi Nutnosti hrozeb,cenzury,demokracie,EU a teroru se nalezite jen mnozi.
      A hned poznate jak jste nepricetne svobodny...
      Kdyz na americany Wehrmacht v presile kricel,vzdejte se, v Ardenach ,americkej velitel proslul odpovedi : NUTS !!!
      Kdyz se dalsi americane octli v obkliceni presilou tamtez, jejich velitel si je nechal nastoupit a prohlasil: "Vojaci ! Germani jsou pred nami,jsou i nad nami a za nami,jsou napravo a nalevo.
      Tentokrat nam neuniknou" !!!
      A predtim udajne Napoleonova imperialni garda na vyzvy se vzdat u Waterloo odpovedela : "Merde" !!
      Takze nektere Nutnosti neni nezbytne,ani
      nutne ani dulezite POZNAVAT..
      A naopak...

      Smazat
    8. Vencovsky, můžete zpochybňovat testy, zaplňování lůžek na JIP ne. A nedělejte si iluze, že se na vaše manipulace nechá nachytat i paní L.Procházková. Článek je o svobodě v nouzovém stavu, odvedl jste pozornost k testování, což svědčí o nečistých úmyslech, kterými můžete zfanatizovat jenom vám podobné, a rozradostnit demoblok s piráty.

      Smazat
    9. Re (P.K., 23:36):
      Původně jsem reagoval na příspěvek (Vencovsky, 15:35), v němž jsem autora vybídl i k objasnění jeho představ o způsobu řešení té nákazy.
      Samosebou, že při minimalizaci ztrát na životech a zdraví lidí i též i ztrát ekonomických, protože ta nákaza (nemocné) lidi pracovně zneschopňuje a tím odvádí od jejich zaměstnání/podnikání anebo i jen do karantény. A přitom počty nemocných rostou, to není hra, ale fakt.
      Ani on, a ani vy mi v tomto směru nic neříkáte. Výkřik k tomu, že celkové dění kolem té nákazy považujete za cirkus, o vašem kritickém myšlení, které bývá stránkou uvažování v souvislostech, nesvědčí.
      Zatím jen marnost nad marnost, je mi líto ...

      Smazat
    10. František Opluštil16. října 2020 8:59
      Moje kritické myšlení porovnává poměr nákladů a škod, vynakládaných na zabránění jiných škod. Včetně jednoznačného ideologického a nikoliv odborného přístupu k „řešení“. Ty škody způsobené „bojem“ proti Covidu, mi přijdou neopodstatněně vysoké. Z čehož lze brát podezření, zda ty škody nejsou záměrným posilováním škod, způsobovaných EU, evropským státům. Absolutní potvrzení, že jde o manipulaci, mi dává chování médií. P.K.

      Smazat
    11. 15:35 si láme hlavu vypovídací schopností Covid testů, mírou účinnosti roušek a ignoruje počet skutečně nemocných tak, že vyžadují nemocniční péči z nichž někteří až do míry technické podpory životních funkcí a nehledí ani na to, že mnozí z nich nepřežívají. Zatvrzelec, ignorant nebo blbec?

      Smazat
    12. P.K. 11:17, to co produkujete naplňuje definici demagogie. Oháníte se argumentací o nákladech, aniž byste disponoval údaji, které by, za dynamického charakteru (i když už dost reprezentativně prognózovatelného) vámi, neználkem, hodnoceného procesu vůbec mohly být k dispozici. Při tom si dovolíte ignorovat humanitní pohled na věc, odpovědnost politiků a nepřehlédnutelnou skutečnost, že je zcela vyloučeno, aby celosvětové projevy dané nemoci a celosvětový charakter snah o řešení, bylo možné organizovat jako k něčemu určitému směřující divadlo.

      Smazat
    13. Anonymní17. října 2020 9:01
      „.. je zcela vyloučeno, aby celosvětové projevy dané nemoci a celosvětový charakter snah o řešení, bylo možné organizovat jako k něčemu určitému směřující divadlo ..“
      Tak to jsem si opravdu neuvědomil. A když tak na to moudro koukám, tak si říkám, kde berete tu drzost, někoho obviňovat z demagogie. P.K.

      Smazat
    14. SVOBODA V NOUZOVÉM STAVU
      Anonymní17. října 2020 9:01
      „.. za dynamického charakteru (i když už dost reprezentativně prognózovatelného)“
      Asi byste to měl vzít za Prymulu. Ten se jeví, že to neví. P.K.

      Smazat
    15. Anonymní17. října 2020 9:01
      „.. si dovolíte ignorovat humanitní pohled na věc ..“
      Toto je oblíbená mantra, likvidátorů evropských států, národů a kultury. Tím kryjí všechny likvidační kroky a předpokládají, že se tedy budeme stydět a necháme se v klidu zlikvidovat. Přitom jim nejde o žádnou humanitu, ale ten rozpoutaný cirkus právě humanitu ubíjí. Isoluje lidi, navádí ke špehování a udávání, bere možnost obživy lidem práce, včetně OSVČ a jak řekl prezident, „čistí“ trh. Pro globální korporace, ale to už neřekl. P.K.

      Smazat
    16. Anonymní17. října 2020 8:28
      Přijde mi, že 15:35 si hlavu neláme, pouze Vás seznamuje s realitou. Ale Váš přístup je ideologický, je-li realita jiná, tím hůře pro ní.
      Skutečně nemocní jistě dokáží sami vyhledat lékařskou pomoc. Ostatní by neměli být zavíráni doma a omezováni na svých ústavních právech, nějakým mimořádným stavem. Tzn, že není žádný důvod, aby vláda zadávala státní zakázky bez řádných výběrových řízení, atd., což jí mimořádný stav dovoluje. P.K.

      Smazat
  7. Na obrázku od Michelangela Buonarotiho Stvoření Adama je Pán Bůh v jednom lidském orgánu, který NEjen dnešní mládeží a vlastizrádcům už 31let chybí... hádejte jaký to je? 🙃

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Miki Angelo to bez delohy nedal dohromady.

      Smazat
  8. Dle výsledků voleb poznaná nutnost znamená pro většinu voličů co nejvíce profitovat za každé situace. Roztříštěný pocit solidarity a starosti o společnost je zredukován na osoby nejbližší. Morálka je už 31 let zabalena do prázdných gest. Až se dovrší akce COVID a budou jen platební karty ještě budeme vzpomínat na tu dnešní "svobodu".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já nechci strašit, ale bude se to stále vracet stejně, jako chřipka.

      Smazat
  9. 15:35 vážený pane. Nejde přece jen o počty lidí, u kterých byl test PCR pozitivní. (A někteří z nich jsou bez příznaků.) Všichni totiž nákazu pravděpodobně přenášejí. Podstatné jsou počty nemocných, kteří potřebují hospitalizaci. A počty těch strmě rostou. Tak prosím pěkně, co ještě? Chápete vůbec ten článek? Nebo se snad domníváte, že si jejich počty a počty těch, co se "zotaví" avšak s přetrvávajícím nálezem třeba na srdci, či plicích, a počty těch, jejichž život předčasně skončil, tak ta čísla si někdo vycucává z prstu? Tož si do některého špitálu zajděte. A s šéfem příslušného oddělení dejte řeč.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Víte, co je to nocebo efekt ? To je placebo efekt s opačným znaménkem. Placebo efekt má účinnost kolem 30%. Jak známo, tak špatných výsledků se dosahuje snadněji než dobrých, a stejně tak nocebo efekt se projevuje ve vyšším procentu.
      Zkrátka, dívejte se půl roku na televizi tolik co mnozí důchodci a na áru možná skončíte taky.
      To co média předvádí, je na odebrání licence.

      Smazat
  10. Děkuji za krásný a pravdivý článek, věděl jsem, že mne nezklamete.

    OdpovědětSmazat
  11. K tomuto tématu se vyjadřuje doc. Ilona Švihlíková:

    „….Jestliže byl důraz na společnost, kolektiv a spolupráci třicet let považován za bolševickou hloupost, za něco, co je potřeba tvrdě vymýtit a nahradit „velkolepým“ já, pak se nelze divit vývoji epidemiologické situace u nás, nebo třeba v USA. Individualismus je spolehlivým nástrojem, jak zablokovat jakoukoliv sociální změnu a nechat bohaté, aby společnost více či méně nápadně ovládaly….. Svoboda se stala jiným slovem pro sobectví člověka ekonomického. Ve zdravé společnosti ale nemůže být svobody bez odpovědnosti a solidarity, práva a povinnosti musejí být vybalancovány.
    Tato kombinace vede k „západní“ společnosti, která není schopna překonat (někdy velice užitečné) rozpory ve společnosti, ani tváří v tvář bezprecedentnímu nebezpečí. Ztratila totiž schopnost identifikovat společné nebezpečí a následně na něj adekvátně reagovat.
    Německý filosof Oswald Spengler měl pravdu. Žijeme v éře konce Západu. Jsou tu společnosti jiné, nejen disciplinovanější, ale především s kolektivním přemýšlením a zodpovědností jeden za druhého. Těm patří budoucnost.“

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych tesal taky...

      Smazat
    2. Anonymní15. října 2020 19:46
      „Jsou tu společnosti jiné, nejen disciplinovanější, ale především s kolektivním přemýšlením a zodpovědností jeden za druhého. Těm patří budoucnost.“

      Ano to jsou. Jenomže doposud je jakákoliv zmínka o nich, považována za konspiraci. P.K.

      Smazat
    3. Paní Švihlíková to napsala výborně. Ale už jsem to psal k jiné diskuzi...Teď nás čeká korporátní fašismus se všemi půvaby osobní a ideologické diktatůry. Liberální kapitalismus skončil.

      Smazat
    4. Výborně paní Švihlíková!!!

      Smazat
  12. Ten poslední odstavec že je balzám na duši? Ano, je vidět, že to píše spisovatelka jako dojemnou povídku, jak ti ubozí lidi umírají a vyvalují své veliké oči... na novinkách je článek, že na covid umřela paní 89 let s rakovinou!!! Taky asi vyvalovala oči, protože kdyby nebylo covidu, žila by bezpochyby nerušeně ještě alespoň dvacet let? Obě moje babičky a oba moji dědečkové již zemřeli pokojně a v klidu (prý měli svá léta) a jestli taky vyvalovali oči a dusili se, to nevím, nikdo mně neinformoval, ale nejspíš ne, protože to ještě nebyl covid. Za 14 dnů budou "dušičky" - dnes jsem byl na hřbitově podívat se, jak náš hrob vypadá - svítilo tam všude dost svíček, dědečkové a babičky se na mně dívaly z fotografií, na nichž se usmívají - taky jsem brečel i bez drastických, emočních a dojemných žvástů, prostě proto, že jim závidím - už jsou v klidu, nikdo je neotravuje a neporoučí jim.Vždycky si mysleli, že svojí skromností a poctivostí nám zajistí lepší život - jo - houby s octem babičko a dědečku! To, jak jsme nuceni žít my, jak musíme prý "v zájmu ochrany zdraví" ze sebe dělat šašky, to vy jste nezažili. A teď přidám taky něco srdcervoucího..."zas budem jen skákat, jak jiní nám pískají, hopsat tak dlouho, až zlámem si vaz!!!"... a ještě přidávám...."a s hubou rozmlácenou, dnes zůstali jsme němí. Ne, nejsme na kolenou, ryjeme držkou v zemi!!!"... promiň Karle, že si vypůjčuji tvoje slova, my jsme tě zbožňovali, a to jsme ještě netušili, jak obrovská to bude pravda!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 15. října 2020 20:53
      Tak přestaňte tou "držkou rýt v zemi", a vyhledejte raději pomoc odborníka na psychiku. Třeba vám pomůže vážit si života, a najít svobodu v sobě, jak o tom paní L.Procházková velmi trefně napsala.

      Smazat
    2. 20:53 Závidite-li mrtvým jejich klid až k pláči, pane ta cesta za nimi nebude tak těžká. Je to vaše rozhodnutí.

      Smazat
    3. 20.53 Trefil jste to pěkně, zato paní Procházková,disidentka předlistopadového režimu, disidentka polistopadového režimu, tento nastupující modernizovaný režim neprokoukla.

      Smazat
  13. Husa měl rád minulý režim tenhle určitě ne byly by to poskoci zikmunda jak vyšití.

    OdpovědětSmazat
  14. „Pravdě, ale přitom stále váháme pohlédnout pravdě (strmě stoupajících křivek nákazy) do očí. Odmítáme ji přijmout a omezit své zájmy POTŘEBÁM ohroženého celku.“

    To jako vážně? P.K.

    OdpovědětSmazat
  15. Úctu si každý musí zasloužit, a rozhodně ne tím, že je prostě starý. Stará může být i jedubaba, která nenávidí děti, nebo starý mstivý ješitný dědek, nebudeme jmenovat, že. Těch mi líto není ani trochu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mladej blbec bude taky jednou starej blbec.
      Tedy, jestli se se svou zapšklostí stáří dožije.

      Smazat
    2. Ona mladá politická skoro Svazácká vedoucí dokonale emancipovaná, taky nic moc.

      Smazat
  16. Nákaza znamená pro staré lidi ohrožení na životě, tedy předčasnou smrt. V rámci demokratického boje o koryta někteří politici podrývají autoritu těch, co se snaží šíření viru zastavit nebo aspoň omezit. Největší svině toužící po vládě pořádají na Babiše a Prymulu štvanici. Hned po skončení mimořádného stavu by chtěli hlasování o důvěře vládě. Doporučoval bych ty lidské zrůdy dočasně internovat a do internačního tábora bych nasadil virus. Ať si užijí!

    OdpovědětSmazat
  17. 23:13. To je tedy čistá demagogie.
    Jak budete předem lustrovat, že žena, které dáte přednost ve dveřích není "jedubaba".
    Jak předem poznáte, že starý pán, kterému pomůžete přejít přechod není "starý mstivý a ješitný dědek" ?
    Buď to respektujeme obecně úctu k ženám a starým a podle toho se chováme, bez ohledu, na to, že někteří si to třeba nezaslouží, nebo jsme za burany a nevychované sobce.
    V této diskusi nemusíme takové hledat dlouho, že ?

    OdpovědětSmazat
  18. Myslím, že občanům asi pro samou práci uniká, že kapitalismus, který žijeme, je stejně totalitní, nebo snad i více, než byl kdy socík. Jen si vezměte soudy - jak odsoudili Ratha tuším za podezření z úplatků 15 miliony a jak osvobodili Parkanovou za rozkradení asi 800 milionů. A tak by bylo možné uvádět další a další né-li stovky, tak určitě desítky rozsudků slepé s váhami. Občan nemá právo na omyl, soudci ano, za omyl občan zaplatí a odsedí si to, za omyl soudce to zase zaplatí občan a soudce je vysmátý a často je povýšen. Kdesi jsem četl anglické přísloví, které platí u nás - sice ne v librách, ale v Kč, ale platí: "Ukradneš-li libru (korunu) zavžou tě, ukradnešli miliony liber (korun), povýší tě". Ale to je jen malinkatý vzorek, v čem totalita spočívá. Je třeba i v tom, že musíme být válečníky dobyvatelí a musíme válčit proti cizím zemím tisíce km od Česka, které nás nikdy nijak neohrožovaly, že tam zabíjíme lidi, že tu zemi a nejen tu okupujeme - i to vše národ strpí a je projevem totality součaného režimu. Tak jako kapitalismus nemůže být nikdy demokracií, tak kapitalismus nemůže existovat nikdy bez totality. Kapitalismus je jen pokjrčování feudalismu a tak jak jsme za feudalismu si prožívali jako národ dobu TEMNA, tak si dobu TE?MNA II půrožíváme i dnesd. Kde vidíte jakou svobodu, která by neokrádala o svobodu druhé?

    OdpovědětSmazat
  19. Přileji oleje do hořící diskuze, naši odborníci se mohou dělit na znalce a provokatéry či vtipálky. Já opravdu nevím, roušku nosím, jestli jsem hrdina či blbec neřeším. Časem pravda sama vyleze na povrch.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.