AA

Reklama

bb

pátek 30. října 2020

Turci a Azeři dobývají Šuši - Arménům v Arcachu hrozí vyvraždění

Ivan David
30. 10. 2020

Svobodná republika Arcach – u nás známá jako Náhorní Karabach – zažívá asi nejtěžší hodiny své historie. Smíšené azerbajdžánsko-turecké jednotky podporované najatými džihádisty ze Sýrie a Libye po průlomu jižní fronty postoupily až k městu Šuši. Během včerejšího večera podle arménské agentury ANI probíhaly těžké boje 5 km od Šuši. Toto město leží na důležité silnici M-12, kterou z arménského města Goris proudí do Arcachu zásoby. 


Islamistické turecko-azerské koalici se během minulého týdne podařilo dobýt provincie Havrut a Zangilan. Armény v Arcachu tím Turci a jejich spojenci z Azerbajdžánu odřízli od možnosti zásobování z Íránu. Na severu v Śahumjanské oblasti Arcachu probíhá fronta na několika místech přes silnici vedoucí do arménského města Vardenis. Neustále ostřelování neumožňuje touto cestou vozit potřebný proviant. Šuši tvoří bránu k asi 10 km vzdálenému hlavnímu městu Stěpankert.


Silnice Šuši - Goris je nyní jedinou cestou, kterou do Arcachu proudí potraviny, zdravotnický materiál, ale i munice a potřeby k obraně. Město je po staletí pevností, která tuto trasu střežila. Do města včera přijel prezident Arcachu Arajik Harutjunjan (na obr.), který v přímém televizním přenosu vyzval všechny obyvatele, aby přišli posílit obranu města. V projevu vysílaném od prastaré katedrály, která byla nedávno poničena raketovými útoky, připomněl, že kdo ovládá Šuši, ovládá Arcach.


„Dnes, v tomto rozhodujícím historickém okamžiku, kdy turecko-ázerbájdžánské a teroristické gangy s využitím všech svých vojenských zdrojů podnikly útok na Artsakh zaměřený na vyhlazení a vyhnanství všech Acsach Arménů, kteří žijí na své rodné půdě po tisíciletí, z jejich vlasti, pokračujeme v boji na život a na smrt v nerovných podmínkách v každém ohledu. Nyní ohrožují naši vlast a naši existenci nejen po celé frontové linii, ale také nasadili velké vojenské zdroje směrem k Šuši, aby za každou cenu dobyli hrdou arménskou městskou pevnost.
Šuši není jen město, je to symbol odhodlání arménského lidu žít ve své vlastní kolébce, symbol vítězství arménského lidu. Šuši je tlukoucím srdcem všech Arménů. Jako vrchní velitel ozbrojených sil Arcachu znovu vyzývám každého z Vás, abyste se spojili a bránili naše Šuši, náš Arcsach, naši národní důstojnost“, řekl Harutjunjan.


Postup azerských jednotek a syrských džihádistů, jimž velí turečtí generálové, nápadně připomíná řádění nacistického Werhmachu a jednotek SS – Totekonpfverbände v Bělorusku za 2. světové války. Azery okupované jižní oblasti Arcachu jsou kompletně zničené. Města a vesnice byly z těžkých zbraní doslova rozstříleny. Lidé, kteří nepadli při obraně nebo které se nepodařilo včas evakuovat, jsou podle zpráv z fronty vražděni džihádisty, které do země dovezlo Turecko. Islamisté zveřejnili několik videosnímků, na nichž kulomety popravují zajatce a arménské civilisty, kteří jim padli do rukou.


My sice odsuzujeme násli, ale jsme ochotni dodávat zbraně. (Karel Čapek, Bajky a podpovídky)
Ke střelbě na civilní cíle byly bohužel použity i 152 mm samohybné houfnice DANA  a 122 mm raketomety Vampír  české výroby. Na frontu se dostaly oklikou přeprodejem přes izraelskou firmu ELBIT Systems. Ještě smutnější je způsob, jakým se česká vláda staví k útoku na Arcach, při nemž turecké a azerské jednotky v masovém měřítku páchají válečné zločiny. Vláda odmítla zrušit cestu ministra obrany Lubomíra Metnara (ANO) do Turecka. Spolu s ním pojedou 10. 11. 2020 jednat do Ankary zástupci českých zbrojovek o dodávkách dalších zbraní a munice, které s vysokou mírou pravděpodobnosti přes Turecko zamíří na azerskou stranu fronty do Arcachu.
Pro připomenutí - Lubomír Metnar jako ministr vnitra souhlasil v před dvěma lety v Marrákéši s deklarací, která podporuje masovou migraci Afričanů do EU.


Válečné zločiny, kterých se dopouští vojáci turecko-azerské koalice spolu s najatými džihádisty ze Sýrie a Libye, nejsou nějakými „výstřelky“, k nimž dochází za každé války. Jde o systematickou strategii, jejímž cílem je vyvraždění a vyhnání místního obyvatelstva. Občané Arcachu mají tu „smůlu“, že žijí na území, přes něž hodlají Turci a Azeři vést nový plynovod z Ázerbajdžánu do Turecka. Tento plynovod by se měl v Turecku napojit na potrubí systému Nabucco, což je projekt EU. Jde o soustavu, kterou má být do EU dodáván plyn z Kavkazu jako hlavní konkurence současným ruským dodávkám přes rusko-německý Nordstraem a plynovody vedoucí přes Ukrajinu a ČR. 


Projekt Nabucco několik let ležel ladem. Práce na něm byly před několik měsíci obnoveny až poté, kdy EU donutila Bulharsko odstoupit od společného projektu s Ruskem, který se nazýval Jižní proud. V Bulharsku měl na území EU vystoupit plynovod, který ruský Gasprom plánuje vybudovat na dně Černého moře. Přes Bulharsko mělo potrubí pokračovat jednou větví do Řecka a na Balkán a druhou větví do střední Evropy. 


Evropská komise kvůli likvidaci Jižního proudu předložila Evropskému parlamentu návrh nového plynového balíčku, který zakazuje firmám těžícím plyn provozovat v EU plynovody. V návrhu nařízení, o němž nyní v EP probíhá jednání ve výborech, je samozřejmě výjimka pro již fungující projekty jako je německo-ruský Severní proud. Bulharům stejná šance dána nebyla. Současně s tím Komise znovu rozjela aktivity na vybudování plynovodu Nabucco, který by přes Turecko měl do EU přivádět plyn mimo jiné z Ázerbajdžánu. Nikoli náhodou ve stejné době Azeři pod velením tureckých generálů zaútočili na Arcach. 


Podezření, že cílem azerských vojáků je vyvraždění Arménů v Arcachu, aby „udělali místo“ plynovodu Nabucco, potvrzují i noční zprávy z Arménie. US ambasáda v Jerevanu vydala všem americkým občanům doporučení, aby necestovali do východních provincií Ararat, Vajot dzor a Sjunik. Podle agentury ANI ambasáda USA doporučení oficiálně vysvětlila zprávami o azerských sabotážních skupinách operujících na arménském území. Může však jít i o částečné uvolnění zpráv špionů z CIA o připravené invazi do samotné Arménie. Tyto provincie sousedí na jedné straně s Arcachem a na druhé straně s Tureckem. Právě přes ně chtějí Turci a Azeři vést další asi 100 km úsek plynovodu. Nabucco bude tedy přímo konkurovat ruským plynovodům. 


Celý svět bohužel opět přihlíží další genocidě, kterou na Arménech páchají Azeři a Turci. Bránícím se Arménům nikdo nepřišel na pomoc. Oficiálně jim nikdo nedodává ani zbraně a munici. K přímé vojenské pomoci napadeným se neodhodlalo ani Rusko, které má s Arménií uzavřenou spojeneckou smlouvu. 


Evropský parlament sice vášnivě řečnil o situaci v Náhorním Karabachu, ale vedení Parlamentu zakázalo projednávat jakoukoli rezoluci v této věci.


Rusko stejně jako další země se snaží diplomatickou cestou dosáhnout ukončení války. Jeho pokusy o sjednání příměří však zatím vždy selhaly. Od začátku války došlo k třem pokusům o zavedení humanitárního příměří. První příměří bylo sjednáno 10. 10. 2020 v Moskvě za zprostředkování ruského ministra zahraničí Sergeje Lavrova. Vydrželo však pouhých 5 minut. Podobně dopadla dohoda o zastavení palby, kterou 17. 10. 2020 zprostředkovala Francie. Boje nebyly přerušeny ani na dobu příměří, které 25. 10. 2020 zástupci obou stran slíbili US ministru zahraničí Miku Pompeovi.

 
Ve všech případech znemožnili příměří Azeři, kteří podle na místě se pohybujících novinářů stříleli i na zástupce Mezinárodního výboru Červeného kříže a Červeného půlměsíce, kteří měli zprostředkovat výměnu zajatců. Azeři těžkými zbraněmi napadli i sanitky, které měly odvážet zraněné.


Je to další špinavá turecká válka s použitím protureckých syrských zdrogovaných džihádistů, která se vyznačuje neobyčejnou krutostí vůči civilistům a zajatcům. Třetí velká agrese Turecka od začátku roku 2018, "malé" nepočítám. A Západ i Východ soutěží v bezmocnosti.

65 komentářů :

  1. Paní Procházková, máte pravdu uvedené skutečnosti jsou odsuzující. Vysvětlete mi však prosím proč arménský premiér hodil za hlavu všechny dohody a mírová ujednání s Baku a rozhodl se řešit konflikt ozbrojenou formou se soupeřem, který jej vojensky i početně převyšuje? Uvádí se, že je to figurka američanů, kterým jakýkoli konflikt na hranici Ruska vyhovuje. A arméni si jej zvolili! Neměli by taky za to nést odpovědnost? Mysleli že do toho zavlečou Rusy a ono to zřejmě nevyšlo. Co Vy na to paní Procházková?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jirko! Autor článku je uveden nahoře u jeho názvu. Samozřejmě se můžete s otázkou obracet na kohokoli. Můj názor na Vaši otázku je , že asi máte pravdu. Ten jejich Pašinjan je podobný co-cot, jako Bělorus. Oba se snažili to hrát na obě strany, zapomněli, že politika velmocí je sviňa. Q.

      Smazat
    2. Můj překlep s Procházkovou, tímto se jí omlouvám.

      Smazat
    3. Admine, co-cot projde a "pr..." mi neprošla?
      Nebo mi neprošel text, kde jsem se pídil po statistice smrtnosti na covid, neb statistika "pozitivně nakažených" je prachsprostá manipulace?
      Ať tak či tak, Admine, ať to byl ten, či onen důvod, začínáte být korektní nad rozumnou mez. Tečka.

      Smazat
    4. Náš obchod se zbraněmi je neskutečná sviňárna. Naše dobré zbraně prodáváme jistě pod cenou a předražené haraburdí od Jůesej kupujeme. Metnar je obrovská svině, ať je ministrem čehokoli. Kdyby Babiš neměl takové lidi ve vládě a EU, mohl by mít přes 50%. Jenže je zrovna takový co-cot jako Pašinjan a Lukáš.
      Dojede na to, jen to ještě neví. Co bude pak???

      Smazat
  2. Okupant je Arménie !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. K 15:16. Nejsi tak náhodou další absolvent vysoké školy evropského stylu? Pouze vyřvávat hesla a h o v n o vědět.

      Smazat
    2. 15:16- a proč? Dáte to do souvislostí? Podle historického území nebo demografického? Obojí je možné jako mnoho jiných enkláv na Světě. Srbsko-Albánie, Krym, Sudety, vyberte si.

      Smazat
    3. Bože, ta inkluze je svině 😀😀😀😀

      Smazat
    4. Válku začal Alijev na pokyn Erdogana a ne Arméni.

      Smazat
    5. 15:16 přečti letopisy kdo za to může, co takový Chruščov? Jen vy jste takový jak Aliev!

      Smazat
  3. Putin verejne slibil Armenii pomoc.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Včera bylo pozdě!!!!

      Smazat
    2. Podmíněnou! - https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/armensky-premier-pozadal-kvuli-nahornimu-karabachu-o-pomoc-p/r~b2ca96901b5311eb842f0cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=P52v57B4aOH-202010311303&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

      Rusko poskytne Arménii "potřebnou pomoc", pokud se boje mezi arménskými a ázerbájdžánskými silami v regionu Náhorního Karabachu rozšíří na arménské území, oznámilo podle agentury TASS ruské ministerstvo zahraničí.

      Což nenastane ...

      Smazat
    3. 1) Bojuje se na azerbajdžánském území
      2) Proč by měl Putin přehnaně pomáhat havloidovi Pašinjanovi? Až ho (Pašinjana) svrhnou změní se situace

      Smazat
  4. Zdá se, že si Obamovi loutkovodiči poté, co vyhrál volby Trump, našli ke svým krvavým záměrům okamžitě adekvátní náhradu v podobě turecké armády. Jinak si mlčení Nato, OSN a spol. neumím vysvětlit.
    Sýrie, Libye, Náhorní Karabach, Řecko - vše Turkům dovoleno a v médiích ticho po pěšině. Brusel mlčí nestátní humanitární neziskovky mlčí a Merkela, samozvaná vůdkyně EU taky. Buď jsou všichni slepí a hluší, nebo pěkná verbež.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Turci financuji zoldnere z IS a uzivaji je jako proxy armadu. Turecko pouzivaji globaliste pro sve cile. Ta kritika Sultana z USA a EU je jenom divadelko pro voly.

      Smazat
  5. Arménie Karabach neuznala, takže se Azaři pohybují na "svém" území, a proto ani Rusko nezasahuje. Navíc vedení Arménie bylo až do teď rusofobní.....

    OdpovědětSmazat
  6. Pokud je budou vyvražďovat, tak určitě demokraticky, protože jinak by EU zavedla sankce.

    OdpovědětSmazat
  7. Snad Nabucco konečně klapne. Včera bylo pozdě. MOL, OMV i RWE utřou nudli, zejména dva prvně jmenovaní si to za podrazy plně zaslouží.

    OdpovědětSmazat
  8. Mně se to tam celé nezdá. Území kterého státu je ten Karabach? Nezávislý nebyl a ani není. Na rozdíl třeba od Abcházie nebo Jižní Osetie, o které se též vedly boje. Jestli Ázerbájdžánu, pak agresorem je Arménie. To, že někde žijí Arméni ještě neznamená, že jde o arménské území. Jiná věc je, že se věc řeší válkou a umírají civilisti na obou stranách. Ale je třeba jasně definovat stav, kdo na koho zaútočil a kdo koho chce připravit o území. Jestli arménský prezident spoléhal na to, že do konfliktu zatáhne Rusy, tak se přepočítal. Už pro to, že v Arménii proběhla barevná revoluce, kdy se do čela pučem dostal premiér, který na vše strany volal po přerušení vztahů s Ruskem, po cestě na Západ, kde je všichni čekají a kde se budou mít jako Švýcaři. Nechal se poplácávat po ramenou, fotil se se západními celebritami a pro Rusko nenašel dobrého slova. A nyní procestoval celý Západ. Byl v Berlíně, Paříži i Bruselu. Všude se dozvěděl, že jsou jeho noví přátelé znepokojeni, někteří dokonce značně znepokojeni a že je třeba vše vyřešit jednáním. A s touto podporou ho poslali do Jerevanu. Jedině Rusové nabídli zprostředkování mírových rozhovorů. Ale ty dopadly jak dopadly. Arméni odmítli a chtějí válčit. Inu tak ať válčí. Ale ať do toho nikoho netahají. Ázerbájdžán jasně sdělil, že nevstoupí na území Arménie ani po svém vítězství. Mně se taky nelíbí spojenci pana Alieva, ale on nese odpovědnost za zemi v jejímž čele stojí. Poslední co si přeju je, abychom se zamíchali do konfliktu, o kterém nic nevíme a zcela jistě se nás netýká.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Rusové by za Karabach nebojovali, i kdyby se Pašinjan týdně jezdil klanět do Kremlu. Obranná smlouva se týká jen Arménie. A Jižní Osetie i Abcházie taky až doroku 2008 nebyly jinými státy uznávány.

      Smazat
  9. Nevyřešené problémy společných hranic se řeší vojensky , což je pouze dočasné řešení.

    OdpovědětSmazat
  10. Ilham Alijev oznámil osvobození dalších 9 vesnic
    https://moscow-baku.ru/news/politics/ilkham_aliev_obyavil_ob_osvobozhdenii_novykh_territoriy/
    Ázerbájdžánský prezident Ilham Alijev oznámil osvobození dalších 9 vesnic z okupace.
    "Slavná ázerbájdžánská armáda osvobodila vesnice Khudaverdili, Gurbantepe, Shahveledli, Khubyarly, Jebrail, Aladin, Vejneli, Zangilan, Kavdadyg, Memer, Mollaly a Gubadli." Ať žije ázerbájdžánská armáda! Karabach je Ázerbájdžán!“napsal prezident.
    Uráááá!
    Od 27. září tedy během nepřátelských akcí osvobodily ázerbájdžánské ozbrojené síly asi 195 osad, včetně správních center okresů - měst - Jabrail, Fizuli, Zangilan a Gubadli, jakož i řadu strategických výšin, a zcela převzaly kontrolu nad ázerbájdžánsko-íránskou hranicí.
    *
    Spolupředsedové minské skupiny OBSE (Rusko, Spojené státy a Francie) uspořádali ve čtvrtek v Ženevě výměnu názorů na urovnání konfliktu v Náhorním Karabachu před schůzkou s ministry zahraničí Ázerbájdžánu a Arménie, která je naplánována na dnešek. Rozhovory se budou konat v uzavřeném režimu pro tisk, informuje agentura TASS s odvoláním na zdroj.
    "Ve čtvrtek se sešli spolupředsedové minské skupiny a na dnešek je naplánováno setkání s ministry zahraničí Ázerbájdžánu a Arménie," citovala agentura svůj zdroj, který zdůraznil, že tyto události jsou "pro tisk uzavřeny".
    *
    Írán navrhuje pro Karabach plán urovnání zahrnující Rusko a Turecko.
    Krize v Náhorním Karabachu lze vyřešit na regionální úrovni za účasti Ruska i Turecka, řekl agentuře RIA Novosti náměstek íránského ministra zahraničí Abbas Araqchi.
    *
    Šest zabitých, 202 zraněných při zemětřesení v západním Turecku (video) https://moscow-baku.ru/news/proisshestviya/4_cheloveka_pogibli_i_bolee_100_postradali_pri_zemletryasenii_v_turtsii/
    *
    Turecko a Řecko se dohodly, že si po zemětřesení v Egejském moři v případě potřeby vzájemně pomohou. Informovala o tom v pátek agentura TASS s tureckým ministerstvem zahraničí.
    *
    Arménský premiér Nikol Pašinjan dal v Moskvě návrh na návštěvu bývalých arménských prezidentů Levona Ter-Petrosiana a Roberta Kochariana v Moskvě za účasti na situaci v Náhorním Karabachu. Oznámila to novinářům mluvčí Nikoly Pašinjana Mane Gongyan.
    Podle ní bývalí vůdci karabašských separatistů Arkadij Ghukasyan a Bako Sahakyan oslovili Nikolu Pašinjana a informovali, že Levon Ter-Petrosian a Robert Kocharian chtějí jet do Moskvy, aby se setkali se zástupci ruské elity a diskutovali o řešení situace.

    OdpovědětSmazat
  11. Nějak tomu nerozumím, nejsem politik, ale před dvěma dny psali, že si Turek volal s Putinem. Dal mu Putin volnou ruku? Nebo už Rusko nemá kapacity na řešení všech konfliktů, které na ně EU, NATO, Anglie a USáci sypou? Vždyť se na těch akcích podílíme a to nejenom naší účastí v NATO.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ruský internet už se nedá číst. Z oficiální strany je slyšet holedbání se, jaké jsme znali ze sovětských dob, o nových zbraních Putina, které "něimějut anologov v mire" (jako třeba Pancir, který má problémy s tureckými bezpilotníky a S300, které už léta hrozivě mlčí v Sýrii k izraelským náletům).

      Na druhé straně vidíte, jak naprosto rezignované, nečinné a pasivní Rusko ztrácí jednu pozici za druhou a rozčarování obyčejných lidí v diskuzi. Na obzoru je rozpad ODKB, jehož členové přejdou k Turecku, tedy kromě Arménie a Běloruska. Arménie po ztrátě Karabachu se zcela jistě zbaví i ruské přítomnosti a přikloní se definitivně k Západu. Na Kaspickém moři vznikne Turecká základna a budou se tam prohánět lodě NATO. Mezitím Erdogan naoko rozhádaný s USA jim umožní najít slabá místa S400. Donbas se brzy vzdá Banderovcům, jelikož pomoci se nedočkal. Po té vstoupí vojska NATO do Běloruska a Lavrov s Putinem vyjádří hluboké znepokojení. Jenom nevím, jestli Krym připadne zpět Ukrajině, nebo naopak Turecku. Jako pravděpodobnější bych viděl druhou možnost. Japonci se přihlásí o Kurily. A Putin se ve finále dočká proklínání od svého vlastního národa, jako kdysi Gorbačov s Kozyrevem. Gorbi verze 5.0 na steroidech. Akorát Gorbi měl aspoň dobrý úmysl, který kvůli jeho přílišné naivitě nevyšel.

      Smazat
    2. je Rusko povinno řešit cizí konflikty? Rusko nabízí moderaci rozhovorů znepřátelených stran, to je vše.

      Smazat
    3. Je to i ruská věc. Turecký vliv na obou stranách Kaspického moře by byl na úkor ruského.

      Smazat
    4. Pro 18:29 Proč by Rusové měli bojovat za Arménii, když ta se "vymanila z ruského vlivu" a dala se cestou svobody a západních hodnot. S tím, že ji Západ, tedy hlavně EU vezme mez sebe jako rovný s rovným. Na ramenou nosili po Jerevanu nového premiéra - básníka! Nyní by chtěli, aby za ně Putin tahal horké kaštany z ohně? Aby umírali ruští vojáci? Karabach není arménským územím. Rusko zasáhne, pokud by bylo napadeno arménské území. K tomu jej zavazuje ona smlouva. V Bělorusku to bylo to samé. Zasáhneme, pokud někdo zaútočí z venčí - a pro větší transparentnost provedli několik společných cvičení. Ale vnitřní situaci musel Lukašenko zvládnout sám. Putin si Vzal poučení ze SSSR za Brežněva a hlavně z československých událostí. Krym se nevrátí k Ukrajině, protože nikdy docela Ukrajině nepatřil. Měl vždycky zvláštní status, který mu zajišťoval velkou samostatnost, včetně možnosti odtržení. Navíc je osídlen z 95% Rusy. Donbas je jiná kapitola. I ten byl Ukrajině darován, ale neměl onen zvláštní status. Byl a je její nedílnou součástí. jen se nehodlá podrobit kyjevské juntě, kterou neuznává. A Putin jasně řekl, že pokud Kyjev zaútočí vojensky, Ukrajina jako stát končí. Proto se zatím nikdo k něčemu takovému neodhodlal. A Putin ví, že se dočká. Stačí se podívat na ukrajinské weby. Právě naopak. Putin dal jasně najevo, že se bude starat o Rusko a jeho občany. Veřejně a jasně odmítl starou politiku: "Opustili jsme politiku "bratrských národů". Takže se nenechá zatáhnout do sporů mezi bývalými čelními představiteli SSSR, kteří si bývalé republiky rozdělili jako pašalíky a chtějí, aby za ně krváceli Rusové.

      Smazat
    5. danny 30. října 2020 21:15
      Máte pravdu. Copak si Rusko uzurpovalo roli světového nebo "aspoň" evropského četníka? Ono chce prostě vzájemně výhodnou spolupráci. A nechce se nechat - kupodivu - dál rozkrádat.
      A pro toho komu odpovídáte pak dodám, že i v Rusku jsou zástupy stejných "sluníčkářů" a jiné havěti, jako je on na internetu. Ale nejlepší odpovědí je to, že Rusko prostě byť pomalu, ale jistě kráčí dál. Snaží se rozvíjet. A co u nás? Kde je vidět nějakou vetší snahu o rozvoj republiky? Budeme vyrábět na třech taiwanských linkách, jestlipak už přišly?, roušky pro Evropu?
      A copak "náš" internet není zaplněn všelijakou podobnou havětí?
      Mimochodem lze si přečíst článeček, kde Ruska emigrovala do Srbska.
      Šachistka Maria Manakova opustila Rusko kvůli tomu, že LIDÉ odmítají považovat Stalina za vrahouna.
      Opět někoho "dostali" špatní lidi, ale co naděláte ...
      Když dostala otázku, na jak dlouho a odpověděla, pak následovala odpověď: "To znamená na dlouho."

      Doporučoval bych mu, aby si nepletl pojmy "oficiální" prohlašování tzv. demokratů (kdekoliv) a obyčejných lidí (také kdekoliv).
      https://pandoraopen.ru/2020-10-30/emigraciya-iz-za-stalina/

      No, ale není to všechno sranda, danny? Tak zoufale se snaží očerňovat Rusko, až z něho dělají lákavé "zboží". Protože pak funguje i logika, když oni mi pořád lžou, tak mi i o tom Rusku určitě lžou!!

      Smazat
    6. Tady je ten nepochopitelný ruský internet:

      V loňském roce ruská liberální média reagovala sžíravými publikacemi na zprávu, že výrobu satelitů Glonass-K zasáhly sankce. Kreaklivci byli zjevně rádi, že aktualizace domácí navigační skupiny satelitů se zpomalila. A pravděpodobně doufali, že výroba Glonass-K - byla servána. Jejich naděje se rozplynula 25. října.
      "Od roku 2014 úředníci v oblasti vesmíru hovoří o výměně importovaných komponentů v satelitech GLONASS ; v roce 2016 společnost Mikron oznámila, že začala dodávat integrované obvody odolné vůči záření pro satelity Glonass-K." V roce 2018 však společnost Interfax s odvoláním na zdroj v raketovém a vesmírném průmyslu uvedla, že při vytváření nových satelitů Glonass-K čelili vývojáři problémům s náhradou importu základny elektronických součástek. Předchozí generace těchto satelitů (Glonass-M) obsahovala 75–80% západních komponent. “
      Ve skutečnosti neznají naši zemi, ve které žijí, oploceni od reality filtry sociálních sítí, stěnami útulných bytů a vitrínami módních kaváren. A proto se každé setkání s ruskými realitami stává pro ně traumatizujícím. To zase nutí „lidi s jasnými tvářemi“, aby posílili svoji obranu proti realitě a ještě pevněji se ohradili ve svém vábivém malém světě.
      Tento začarovaný kruh nelze prolomit. Jelikož v systému hodnot, kde je ve středu všeho osobní pohodlí, jsou jakékoli informace, které neodpovídají utvořenému obrazu úpadku Ruska, nepříjemné. A proto je okamžitě vytěsněn z vědomí.
      Ale nemilosrdná realita pro ně stále připravuje spoustu nepříjemných překvapení.


      http://новости-россии.ru-an.info/новости/надежды-либералов-не-сбылись-российский-спутник-глонасс-к-успешно-выведен-на-орбиту/

      Kreklivec - Креакл , -а, м.
      Mizerný nemakačenko s velmi vysokými ambicemi.
      Infantilní, neschopný fyzické práce, často neformální, umělec, milovník anime (kreslené časopisy určitého druhu) nebo hráč (poč. her). Nesnáší zejména Jediné Rusko a Putina za omezení svobody, jako je pití piva a řev (zpěv) písní s kytarou v jednu ráno na dětském hřišti.
      (Koho mi to připomíná?)

      Значение:
      никчемный бездельник с завышенными амбициями.
      Неспособный к физическому труду инфантил, часто неформал, художник, анимешник или геймер.Ненавидит ЕдРо и Путина в частности за ограничения свобод, как, например, пить пиво и орать песни под гитару в час ночи на детской площадке.
      Происхождение:
      Сокрашение от КРЕативный КЛасс.
      https://www.math-solution.ru/slang/248

      Pokud vám popis ruských liberálů někoho připomíná, podobnost není vůbec náhodná!

      Smazat
    7. Kecy,Rus nebude zahnan
      do kouta, už jsme mrtví.

      Smazat
  12. K pochopení souvislostí:
    https://www.pokec24.cz/politika/armenie-odstrani-armada-pasinjana-od-moci/

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/alijev-je-pripraven-jednat-s-pasinjanem-bez-jakychkoli-podminek/
    JanDrda

    OdpovědětSmazat
  13. 15:16 Čeho je okupant Arménie? Náhorního Karabachu? Kde je právo na sebeurčení národa? Proč se toto má řešit válkou? Komu to prospívá? Když si odpovíte na tyto otázky, dostanete rozum.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Podle všeho je území Náhorního Karabachu historickým územím Ázerbájdžánu. Že v něm žijí Arméni na věci nic nemění. Tak vykládal právo národa ne sebeurčení Adolf. I u nás žily milióny Němců v pohraničí také více než 1000 let. Ale bylo to vždy území českého státu. A zůstalo jím, i když si Němci zvolili "Heim ins Reich". Už tam ostatně jsou. Aliev je prezidentem Ázerbájdžánu a jako takový odpovídá za nezávislost a územní celistvost státu v jehož čele stojí. A nyní jeho část chce odtrhnout a přisvojit si ji cizí stát. Nemůže pokrčit rameny s tím, že se nedá nic dělat. Arménie se pokouší o kavkazské Kosovo.

      Smazat
    2. Azerbájdžán vznikl roku 1918. Nemá 1000letou státnost. Arméni ta žili dřív. To u nás Němci říct nemohli.

      Smazat
  14. 70 let trpěli všichni pod ruským jhem a blábolily o úrovni jak ve švýcarech no a nyní mají co bídu,hlad a války.Nás to čeká také.

    OdpovědětSmazat
  15. Ani svržení Pašinjana válku neukončí. To by musel Putin zasáhnout víc než dělal do dnes. Rusko může sice nechat Karabach obsadit Azery a Turky, ale nechat sílit turecký vliv ve státech SNS je dlouhodobě prohra.

    OdpovědětSmazat
  16. Pane doktore Davide, kolik procent ázerbajdžánského území, které nepatřilo k autonomní oblasti Náhorní Karabach, okupovala Arménie před začátkem letošních bojů?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A vyhnali nebo nevyhnali nejprvě Arméni Azerbajdžánce z Karabachu?

      Smazat
    2. Milion Azerbajdžancu muselo uteci pred armenskou agresi.

      Smazat
  17. Pane Davide, článek je slušně řečeno neobjektivní. Celý problém přechodu od zamrzlého k horkému konfliktu rozdmýchala Sorosova proamerická a prozápadní loutka arménský Nikola Pašinjan, který se dostal k moci převratem majdanského typu. Poté nastoupil ostrý protiruský kurz (čistky v armádě a bezpečnosti, prozápadní a protiruská zahr.politika ajtp atd)a özbrojených provokací. Ano, Rusko by jistě i přesto pomohlo při napadení Armenie, která je členem ODKB. Náhorní Karabach ale není součástí Armenie. Koneckonců současný azerbajdžanský prezident Ilham Alijev není blbec, dokonce spolu s Putinem studoval ve škole KGB. Doporučuji hlubší studium, nebo alespoň tento odkaz: https://www.pokec24.cz/politika/putin-zvazujeme-prevest-5-regionu-pote-2-regiony-a-urcity-rezim-zony-nahorniho-karabachu/

    OdpovědětSmazat
  18. Rusko zasahne jen kdyz ho pozvou obe strany konfliktu. Zatim vahaji, jenom Armeni je zvou, protoze citi 2. genocidu muslimy z Azerbajdzanu a Turecka.
    Cely konflikt maji na svedomi globaliste pouzivajici Turecko pro sve cile.

    OdpovědětSmazat
  19. A co by nemohli zabíjet Armeny Turci, Dělali to vždy, jsou platných členem NATO, Azerbajdžan má ropu . Tak je jasné že mají pravdu. Celá EU bude mlčet, a dělat že jako nic, stejně jako v Jugoslavii . A co náš Petříček, - nic, a co náš Vystrčil -nic. Jedině, když dostanou pokyn z USA. A nedostanou .

    OdpovědětSmazat
  20. Sultan nastval a zradil skoro vsechny. Ti se na oko zlobi, protoze jim ve skutecnosti slouzi jako zlobivy parchant.
    Valci uz na 3 mistech za penize z vypalneho od EU a vsude hleda suroviny, ktere potrebuje.
    Zebrak si hraje na velmoc a chce okoli vladnout. Jak dlouho bude nam brnkat na nervy? A zejmena Rusum?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tomu žebrákovi chybí jenom vlastní jaderný arzenál a nosiče, aby se s ním muselo jednat "slušně" jako s Izraelem.

      Smazat
  21. Sorosovci Pašinjan a Sarkasjan navzdory nářezu, zřejmě zase na příkaz Sorose, zůstávají u koryt. No už je to tak: Dostihl je Boží meč Erdogana. Daleko hoprší je, že tito korytáři způsobili a způsobují obrovské utrpení lidem, a to zřejmě ne jen těm, kteří je vyzdvihli ke korytům. Ale taková už je demokracie.

    OdpovědětSmazat
  22. K 20.26 si ještě dovolím ocitovat " K přímé vojenské pomoci napadeným se neodhodlalo ani Rusko" a "Východ soutěží v bezmocnosti." To je naprosté nepochopení politiky Ruska. Rusko by mohlo válku zastavit během pěti minut. Já plně souhlasím s tím, že to nedělá. Ukazuje tím nejen Gruzii, ale i Srbsku, Moldávii, Bělorusku, ale i České republice, kam vede zaprodání se Západu. Nemůže být žádná účinnější lekce, než tato. A pan autor tohoto článku zřejmě nemá zažitý český Mnichov. Jinak by takto nenaříkal. Není ovšem sám. Už jsem zde psal, jak Beneš pateticky zvolal: Západ nás zradil – a odletěl na Západ. Tak se podobal těm Pašinjanům. A SSSR by i tehdy jednal. Ovšem Beneše plně očišťuje vyhnání Němců z naší vlasti. Zřejmě k tomu přišel jako slepý k houslím, ale konec dobrý, všechno dobré. Arméni jsou na tom hůř. Ale ani oni se ještě mohou vzpamatovat a vykvést ve velký národ. Ve světě jich jsou milióny. Ale nemají to tyto milióny taky popletené v hlavě? Jaký je jejich vztah k Rusku? Nezvolí nakonec raději smrt, než návrat ke svému bratru, který na ně čeká? Čeká, jak se rozhodnou. Ale to rozhodnutí za ně udělat nemůže.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21.27 Prosím nepoužívejte termín vyhnání , ale odsun !

      Smazat
    2. Nejlepší vůbec je terminologii odsunout stranou. Hnali je ovšem v Nizozemí, hnali jsme je tehdy i my. Co kdyby třeba Lužičtí Srbové žádali připojení k české zemi?

      Vyhlásil by Hejvl dýchavičný Germánii válku?

      orinoko

      Smazat
  23. Otázka: V kterém státě který si kdy říkal demokratický šlo o všechny občany? Vždy jde o ty co se považují za vyvolené.

    OdpovědětSmazat
  24. Novinka ze sluníčkářského světa a moje doplnění komentáře 29. října 2020 20:22 k článku "Hlava uříznutá v kostele, ale motiv je prý stále neznámý...": Psal jsem, že katolická církev má po 2. vatikánském koncilu novou nauku, v níž je m. j. to, že každý má jednat podle svého svědomí. Samosebou, je to jedna z mnoha blbostí dnešní nové církve, ale psal jsem že si katolíci s tímto novoučením nevědí rady a že o tom raději nemluví. A ejhle! Sluníčkářští katolíci mají řešení. Ti, kdo uřezávají hlavy nejednají podle svého svědomí, ale jednají pod vlivem drog. Neboť nikdo prý nemůže mít takové svědomí. (Podobně autor tohoto článku píše, že džihádisté importovaníé ze Sýrie do Azerbajdžánu jsou prý zdrogovaní. Jinak by asi šli do boje s květinou, ne s kalašnikovem.) Sluníčkáři také ospravedlňují americké vrahy řídící bombardovací drony, že také ti nejednají podle svého svědomí, ale před řízením dronu, který třeba zabíjí svatebčany, také berou drogy. Takže je vše v pořádku, nové učení katolické církve je zachráněno a problém uřazávačů hlav je jen ten, aby nebrali drogy. Pak bude možné jim při některých příležitostech i nohy umývat, jak někdy vidíme, muslimové jsou v jádru všichni dobří, jen nesmějí brát ty drogy. A všichni se vlastně máme rádi, což je naše všelidské svědomí. Jestli taky Erdogan bere drogy, to už v sluníčkářské a katolické nauce není.

    OdpovědětSmazat
  25. Já napíšu něco co není ke Karabachu, ale obecně. Uvědomujete si, že mnoho nechybělo, a podobný problém jseme mohli mít i my? Čechoslováci?Resp. on v menším měřítku vlastně nastal.V jednom článku tady jsem četl jak čechové neumí Marii Terezii přijít na jméno, protože ztratila podstatnou část Slezska.
    Takže jako, že kdyby neztratila, tak Např. území Slezska a taky mimo jiné Wroclaw by pak byly rázem v roce 1918 československé?No, a to by byl býval jo problém. Viz Těšínsko.Najednou se nakreslily hranice a nevzal se v potaz národnostní složení lidí na tom území žijících. Ano, potřebovali jsme spojení Bohumín- Košice, ano přišly nám vhod uhelné pánve.
    No ale, obyvatelstvo- a to je tou explozivní složkou takových konfliktů jako např. Karabach.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pravda. Proto nechápu, jak dnes někteří mudrcové haní Marii Terezii za ztrátu Slezska a současně ji odsuzují za prosazování germanizace. Kdyby Slezsko zůstalo českým zemím, bylo by roku 1918 Němců tolik, že by společný stát nemohl fungovat a stejně by se vše asi rozpadlo.

      Smazat
    2. Jen odpovím na dvě věci, Heřmanice Slezska začalo až posledních 100 let a na Těšínsko se Poláci přesidlili z východu za Rakouska-Uherska.

      Smazat
    3. OPRAVA, Germanizace.

      Smazat
  26. Na začátku jsem se omylem ptal paní Procházkové, odpovězte mi Vy pane Davide, obhajte své názory ve výše uvedeném článku!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jiří dej pokoj a neotravuj. Raději si o tom něco přečti. Kde jsi vzal, že Arméni "si začali"?

      Smazat
    2. Víš je jednoduché něco napsat, ale fakta jsou tu dost jasná. Arménský premiér rozjel pod záštitou západu vysokou hru bez toho, aby na to měl. Záměr byl dostat Rusko do problému. Jenže mu to rychle přerostlo přes hlavu a západ ho rychle podrazil. Teď prosí Putina, jenže ten není za zelena utrženej. Nechci pana Davida obviňovat, ale jeho článek vyznívá jako by Rusko nechtělo pomoc svému spojenci a jako by nedodržovalo smlouvy. Ale tak to evidentně není! A nesvalujme vinu na Turecko, to se chová jen jako jiné státy NATO. Nás taky afričané nezvali do Mali, Čadu ani afgánci do Afghánistánu na rozdíl od Baku, které se s tureckem dohodlo.

      Smazat
  27. Zajímavým způsobem to komentuje Akopov v Protiproudu. Jednoznačně se se západem nedá seriózně jednat. Vždy vás podrazí.

    OdpovědětSmazat
  28. Chtěl do Ameriky. Měl ale smůlu. Skončil v USA.

    orinoko

    OdpovědětSmazat
  29. Územní integrita versus právo národa na sebeurčení versus respektování výsledků války... A na problém je zaděláno! A těch příkladů je moc a moc: Palestina, Gibraltar, Kosovo, Donbas, Krym, Karabach, Kypr...
    -----------------
    Teď záleží jenom na tom, komu fandíte...
    Pake se mluví o partyzánech, nebo banditech, o bojovnících nebo teroristech, o Rozvědčících nebo špiónech... jednou je to bratrská pomoc či pomoc spojencům, podruhé jde o vměšování... ne,ne... u Azerů a Arménů jde jen o to, kdo je vám sympatický, kde máte známé, nebo příbuzné. A jen tak mimochodem:
    "CO NA TO VŠECHNO ŘÍKÁ SLAVNÉ RÁDIO JEREVAN???"

    OdpovědětSmazat
  30. No ti se alespoň pokouší bránit. To my chcípenme jako idioti rukou svých potomků. Kteří za cent prodají i vlastmí rodiče a prarodiče. Omlouvám se tímto těm, kteří jednají jinak.
    VáclaV

    OdpovědětSmazat
  31. Nekde to maji secteny. Posledni zprava z bojiste.
    Fridrichova z CT, Kavarna a Milion Chvilek, hodlaji nezadrzitelne a osobne vybojovat svobodu pro nikoliv Karabach, ale hodlaji zutocit na Belorus..
    Kazdy krok jejich bude jiste sledovan tisici kamerami..

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.