AA

Reklama

bb

pátek 6. listopadu 2020

Demokracie? K americkým volbám

Jiří Jírovec
6. 11. 2020
Co ses dnes učil ve škole, můj synku?
To, že naše zem musí být silná
že má vždy pravdu, že
naši vůdcové jsou ti nejlepší
a proto je znovu a znovu volíme.
Tom Paxton „What did you learn in school today

Komedie se chýlí ke konci. Rozběsněný dav poskakuje s fanglemi a transparenty se jmény dvou kandidátů. Kvůli coronaviru nebyly uspořádány estrády jako v jiných letech. I tak zůstal úžas nad tím, že se v populaci 330 milionů nenajdou lepší kandidáti.

Americké prezidentské volby nemají s demokracií nic společného. Jde o mechanismus zaručující vítězství jednoho ze dvou předem vybraných kandidátů. Ve hře jsou čím dál tím větší peníze.

Gary Hart byl v roce 1988 jasným favoritem v primárkách Demokratické strany. Chtěl svoji kampaň financovat z vlastních zdrojů a tak obnovil hypotéku na vlastní dům. Tehdy to bylo odhadem asi $100000. Kandidaturu mu zmařila media, která nafoukla jeho vztah s modelkou Donnou Rice. Nebylo v tom nic nemorálního. Hart nebyl jebačkář, jako třeba bratři Kennedyové a nebo jeden z našich prezidentů. Bylo mu 52 let a byl odloučen od své manželky. Tedy od lože a stolu. Rozvod pak vyřeší finance a majetek.

Zajímavým prezidentským kandidátem byl texaský miliardář Ross Perot, který v roce 1992 kandidoval jako nezávislý. Náklady na kampaň tehdy vzrostly na desítky milionů dolarů. Můžeme si položit Paroubkovu otázku: „Kdo z vás na to má?“ Perotovi otevřely peníze do televize. Byl viditelný, získal 19% všech odevzdaných hlasů, ale ani jednoho volitele (ti formálně rozhodnou, kdo bude prezidentem, mohou, ale nemusí jít s většinou).

Cena prezidentského křesla dále rostla. Druhé zvolení Obamy údajně stálo 1 miliardu. Biden prý letos měl k dispozici 1.5 miliardy. To jsou velké peníze, které z větší části protečou na reklamu. Tím vstupují do hry media, která se nechají vydírat a přistupují na podmínky, které si mocné strany určí. Při minulé volbě se D a R dohodli, že nepřipustí, aby jim nějaký nezávislý nýmand narušoval show. Buď jen jejich dva kandidáti a nebo nikdo. No neberte to, když hrozí taková ztráta příjmu. Od té doby se o nezávislých kandidátech v hlavních mediích nemluví.

Významným oponentem Bidena byl Bernie Sanders. Přišel s určitými nápady v sociální oblasti, které by znamenaly přerozdělování bohatství ve společnosti, sliboval zaměření na obnovitelné zdroje, zdravotní pojištění, kontrolu zbraní a podporu menšin.

To vše je na „majitele“ USA příliš a tak se jeho počáteční převaha nad Bidenem začala ztrácet. Sanders v průběhu republikánských primárek odstoupil a prohlásil, že jeho lidé budou podporovat Bidena. Tím dosáhl, že se jeho „socialisticko-komunistická agenda témata vytratila z z veřejného prostoru.

Výsledek voleb vnitropolitickou situaci USA příliš neovlivní. Sociální problémy, zdravotní pojištění, vzdělání a chudoba značné části populace přetrvávají bez ohledu na to, kdo je v Bílém domě. Pandemie ukázala, že omezený přístup ke zdravotní péči a špatná ochrana pracovních míst představují obrovský problém. Proto musela Trumpova vláda uvolnit významné prostředky na podporu těch, kteří ztratili příjem. Skoro komunismus: „Každému podle jeho potřeb.“

USA ztratily dříve sjednocující faktor, tedy heslo „Right or wrong, He is my president.“

Trumpovo vítězství vedlo k polarizaci společnosti podporované opakovaným tvrzením, že rozděluje společnost.

To známe z Česka. Zemanův vliv na společnost je v podstatě zanedbatelný, ale pravice, kavárna a Bakalou ovládané media to opakují den co den.

Biden nebo Trump mohou napumpovat peníze do ekonomiky a přidat špetku optimismu, že nastávají dobré časy. Je třeba vědět, že USA mají 330 milionů obyvatel, kteří potřebují nové domy, auta, domácí spotřebiče atd. Potíž je v tom, že vláda nemůže zvrátit trend globalizace, totiž přesun výroby do levnějších zemí. Vrátit výrobu do USA by bylo nákladné. Musely by se stavět nové továrny, dávat velké prostředky na vzdělání.

Lze připomenout, že těsně poté, co si Trump nasadil čepici „America First,“ Ford ohlásil, že přesune výrobu malých osobních aut do Mexika. Prezident míní, zisk mění.

Výsledek voleb může mít značný dopad na zahraniční politiku USA.

Trump změnil vztahy s Ruskem a Čínou k horšímu. Vyhlásil je za nepřítele dominance USA ve světě. Američané vydávají zhruba 10x víc na zbrojení než Rusko a 5x víc než Čína. Současně tlačí na členské země NATO, aby vydávaly 2% HDP na obranu. Pokračování této politiky je pro svět nebezpečné, ale do značné míry předvídatelné.

Trump chtěl být státníkem, který ukončí korejskou válku. Neuspěl, protože kdyby to udělal Jižní Korea by přestala kupovat americké zbraně a to by byla příliš velká cena za několik podpisů na cáru papíru.

Biden, se bude muset proti Trumpově zahraniční politice vymezit. Je ovšem příliš stár na to, aby se z muže v pozadí proměnil na světového vůdce. Výrok, že si na Rusko vyšlápne, pokud se bude do amerických voleb vměšovat, nemůže pocházet z jeho hlavy. Je z dílny loutkovodičů a o to je hrozivější.

V zemi neomezených možností není nic nemožné. Al Gore požádal v roce 2000 o přepočítávání hlasů na Floridě. Bush ml tehdy vedl s pěkným náskokem a tak se klidně přepočítávalo. Když se původní náskok zmenšil na 537 hlasů, soud rozhodl, že to stačí a Bush se stal prezidentem.

Zajímavé by bylo, kdyby poražený kandidát emigroval, prohlásil se za vítěze voleb a požádal svět o uvalení sankcí na šmejdy, kteří zfalšovali volby.

31 komentářů :

  1. Nádherná ukázka západních hodnot, demokracie a pravdy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jako vždy výborný článek. O realitách této demokracie se pochopitelně již dávno ví, psal o tom v duchu pana Jírovce již asi před 10lety mimo jiné Paul Krugman. Nevím, proč se mi při sledování těch voleb vybavila otázka z období války mezi Egyptem a Izraelem. Kdo zvítězí? To se neví, ale vždy to bude vítězství sovětské válečné školy(jako narážka na to že Svaz dodával zbraně a podporoval obě strany). V případě voleb se to dá upravit tak: v každém případě to bude vítězství "deep state" a zbrojařských zájmů.Takže na velké mudrování nebo snad naděje to nevidím. Peter.

      Smazat
  2. Tak mi pane Jírovče vysvětlete nepopíratelnou konjunkturu, které dosáhly USA v době těsně před koronavirovou krizí. Nejnižší nezaměstnanost za poslední desítky let a rostoucí životní úroveň značné části populace.
    To by žádné Trumpovo peníze, jakkoliv je jistě bohatý, nedokázaly.

    OdpovědětSmazat
  3. Z uvedeného vyplývá, že "demokracie" je naprosto prázdný pojem a zvlášť v takových "vyspělých" (či vyčpělých) zemích jako je USA. Všude jde jen a jen o moc a peníze, peníze a peníze. Svatá Bible naprosto přesně praví: "Všechno zlo pochází z lásky k penězům a majetku". Ten bordel, který nyní zaznamenáváme v USA se co nevidět přelej i k nám a volby i u nás budou jen o penězích. Už dnes se ukazuje, že některé pražské pravicové strany podporují své příznivce na venkově a penězi jim pomáhají v reklamní předvolební kampani. Je to tak i v Holešově, kde jediný starosta (dnes možná i další) kandidují za Šláfenbergy a dokonce vyhrávají volby i když jsou nejslabšími články samospráv.
    Sami prezidentští kandidáti mluví v USA o podvodech a korupci, ale v Bělorusku stačí prohlásit, že volby byly nedemokratické bez důkazů a málem tam udělali převrat. Peníze z venku tam pomáhají rozvracet stabilní stát.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tatrane v zásadě s Vámi souhlasím. Já světonázorově vycházím z toho Marxe, Lenina, Stalina a dalších klasiků. Takže Lenin pravil, že demokracie má třídní charakter. Možná že to před ním řekl už někdo jiný, ale já to zaznamenal až u Lenina. A dodám, že demokracie měla, má a vždy bude mít třídní charakter. Současný stav se z pohledu těch bohatých a velmi majetných jako je třeba Babiš jeví jako demokracie. Z pohledu přinejmenším 90 % ostatní populace to demokracie není. Pro zbytek populace je to brutální totalita kapitálu. Potíž je v tom, že to pověstné 1 % nejbohatších ovládá informační prostor skrze media všeho druhu, počínaje TV a konče Internetem. A tahle svým množstvím mikroskopická kasta tluče do hlav zbytku populace, že právě tohle je ta pravá ořechová demokracie. Za socialismu byla taky demokracie, ale byla to demokracie socialistická, která byla ve prospěch tzv. pracujícího lidu čili těch normálních a nemajetných, myšleno z pohledu vlastnictví výrobních prostředků. Totalita to byla z pohledu z pohledu těch bohatých, například bývalých fabrikantů, velkostatkářů, církve apod. A ještě si tahle mikro kasta svoji nadvládu pojistila tím, že se oficiálně nesmí vyzívat k třídnímu boji, protože za to hrozí kriminál. Všimněte si, že žádná ze stran nemá ve volebním programu třídní boj. Ani komunisti ne. Přitom však ti bohatí, tedy majitelé výrobních prostředků proti absolutní většině třídní boj vedou, a to právě mimo jiné tvrzením, že tento stav je nejlepší možný ze všech stavů/systémů/ v celé historii vesmíru. To je jedna z metod třídního boje. Další metodou je relativizace všech hodnot. Lidi by měli začít myslet třídně, tzn. uvědomit si, na jakém pomyslném žebříčku se ve společnosti nachází apod. V USA žádná demokracie nikdy nebyla a není a možná že nikdy nebude. Je to právě dáno tím, že do vysoké politiky se může dostat jen bohatý a majetný člověk a kdyby nebyl moc majetný, tak musí mít bohaté sponzory. Z tohoto plyne, že bude dělat politiku jen pro vyvolené a bohaté. Kdyby se náhodou od tohoto pravidla odklonil, tak dostane kulku do hlavy třeba jako ten Kennedy.

      Smazat
    2. 16:50 nevím, jak to zhustit přehledně.
      Každá komunita(národ) bez majetku(zboží) je na prodej té silnější. Ekonomicky i ideologicky, pokud není svázaná diktaturou víry v cokoliv i nacionální. Diktatura je tedy obrana cizím vlivům, závisí tedy na způsobu využití "dekomprese", převzetí ideologie nebo ekonomiky a využití svých komparativních výhod.
      To se děje průběžně, někdy na škodu diversifikace lidí a likviditou těch nejslabších společenství.

      Jako lidé, znalí písma, tedy paměti si leccos uvědomujeme a snažíme se označit, co je na tom špatně a kdo je vinen. Shoda ovšem není.

      Jako ateista, pacifista si ovšem s plnou mírou zodpovědností dovolím tvrdit, že zabití lidí s Kainovým znamením (soudem "Lynč") hlasy cca milionů by měli patřit pod "hledané", lidmi, lovci celého světa mezi dotované odměnou za likvidaci škodné.

      Smazat
    3. Anonymní 16:50 - Nechci s Vámi polemizovat a trvat na přesné terminologii, názvosloví, ale musím říci alespoň něco k tomu co se týká tříd a třídního boje. Jde mi o podstatu věci. Na existenci těchto pojmů a jejich vzniku se podíleli již někteří teoretici, ekonomové v 19 stol. ještě před Marxem, jména již nevím, musel bych hledat. Někoho vyzývat v dnešních poměrech k „třídnímu boji“ by opravdu nebylo rozumné a taktické, používat toto název. Ale jak sám říkáte „třídní boj“ existuje, je to vlastně „politický boj“ a bohužel dnes levice tahá za „kratší konec“ provazu.
      Jen stručně proč hovořit o politickém boji. Důvodů je několik, mimo jiné, že sněmovna vyhlásila bývalý režim za zločinný, nelegitimní. Starý režim vycházel z teorie marxismu. Marx hovořil o třídním boji. Můžu si o tom myslet cokoli, že „někdo“ zákonem, může „hodnotit historii“, ale bohužel je to tak. To je jako kdybychom „katolickou církev“ zákonem prohlásili za zločinnou. Dnes všechny, převážně pravicové sdělovací prostředky i neobjektivní veřejnoprávní prostředky „bojují“ s komunismem.
      Dále píšete, že lidé by měli „začít myslet třídně“, tzn. uvědomit si, na jakém pomyslném žebříčku se ve společnosti nachází. To je sice pěkné, ale je to jenom, Vaše zbožné přání. To o čem hovoříte je „možná“, ale třeba i ne, velmi obtížná a dlouhá cesta. Ano, lidé k tomu mohou dojít i sami, ale musí zde být „objektivní“ situace, kterou musí projít, aby sami k tomu došli na základě svých „sociálních zkušeností“. Které zájmy jsou jejich „skutečné“, jako určité skupiny, můžeme to nazvat i třídy. A poté zde musí být dobře organizovaná skupina, hnutí, politická strana, která v rámci „demokratických“ postupů, bude o jejich zájmy vést „politický boj“. A ještě lépe s jejich mluvčím, vůdčí osobností, pochopitelně tuto osobnost musí lidé sami uznávat a respektovat.
      Vracím se ke třídám a třídnímu boji. Nevím, ale myslím, že jste Marxe a jeho pojetí jste třídního boje nepochopil. Pro Marxe a jeho pojetí je výchozí, objektivní historický proces. Marx při studiu ekonomiky a vztahů kapitalismu postupoval zcela vědecky, bez ideologických schemat. Došel k tomu , že „určitá forma ekonomické činnosti v určitém, historicky daném výrobním systému, má také vždy příslušnou historicky podmíněnou formu přivlastňování bohatství.“ A z toho plyne i způsob a podíl rozdělování produktu, který se vyrobí.
      Zde je objektivní podstata vzniku tříd. Lenin to definoval tak, kde část definice zdůrazňuje onu podstatu tříd. Cit: „Třídy jsou takové skupiny lidí, z nichž jedna si může přisvojovat práci druhé, neboť zaujímá rozdílné místo v určité soustavě společenského hospodářství“. Zde je ona podstata objektivního, skutečného třídního vztahu, „vykořisťování“. Minimálně dvou tříd, kdy jedna vykořisťuje druhou.
      V dnešním globálním kapitalistickém světě se podstata vykořisťování nezměnila, ale změnily se formy. Dnes je finanční kapitál zcela odtržen od výroby. Jsou zde rentiérské skupiny, které mají zisky svým napojením na státní moc a skupiny, kdy kapitál je již zcela odtržený a je virtuální, který vytváří machinacemi zisky a bohatství, které již není z konkrétní výroby, práce. Je pouze ze spekulace.
      A pak ještě jeden omyl s třídním bojem. Marx měl na mysli a prakticky prosazoval v organizaci dělnického hnutí, že třídní boj je „politický boj“. A to je myslím i jeden z jeho odkazů pro dnešek.

      Smazat
  4. Vůbec nic by se nestalo. Ti šmejdi od počátků vývozu demokracie manipulují všemi zájmovými státy - což je prakticky s celým světem, a pořád jim to vychází. Když se snad někdo vzepřel na na něj poštvali zbytek světa.

    OdpovědětSmazat
  5. Svoboda a demokracie po americku. Když se to hodí, tak klidně přepadnou jiný stát, ale demokraticky.
    Jsem zvědavý, jaké sankce dá EU a Uršula von .... Ta je pro takovéto chování států. Také na ní dojde.

    USA je nám pořád líčena jako něco nejlepšího, je to vůbec pravda?

    OdpovědětSmazat
  6. Fantastický výmysl ty dvě strany. Zvolte nás a uvidíte jak to dokážeme zvednout, co ty hajzlové před náma podělali. A funguje to takhle už 250 let...

    A to široké obyvatelstvo se nedalo zblbnout tím Bernie Sandersem, co jim sliboval bezplatnou zdravotní péči (právě těsně před tím než nastala ta pandémie) a bezplatné vyšší vzdělání (studentské dluhy dělaj 1,6 bilionu dolarů).

    Přece nebudeme jako v Rusku. My si médíme v kapítalismu, zapomeňte na ty houmlesáky a na ty naše dluhy. Hlavní je, že jsme výjimeční (exceptional), jak nám prozradil Obama...

    Amerika First = Amerika über alles?


    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ve své podstatě to nejsou dvě strany, ale jedna strana, která má dvě tváře. A jednoduchým Američanům k životu stačí, zatím.

      Smazat
    2. Taky to nechápu. Dvě stejné politické strany napojené na nejtvrdší byznys, které pro veřejný zájem /neřkuli pro zájem obyčejných lidí/ nikdy nehnou prstem. A lidi tam to ještě furt žerou i s navijákem, mávají vlajkama a pouštějí balonky. Ekonomika obrovská jak prase a lidi z toho mají kulové. Blbý slepák a můžou pak skončit na ulici. Ale útočit, ničit a rozj bávat všecko po celém světě, to jim jde. Divná země...

      Smazat
  7. Bumerang ala demovolby 😀🥳🥳🥳

    OdpovědětSmazat
  8. Prezidenti se mění, ale vůdci zůstávají. A to jak ten severokorejský, tak ti američtí. Rozdíl mezi nimi je snad akorát v tom, že ten severokorejský to neskrývá a vojenské základny staví pouze na rodné hroudě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vážení probuďte se SVĚTLO a Trump vítězí-vše se změní. JE HOTOVO, OSLAVUJEME!
      https://www.youtube.com/watch?v=fkTkCHfJeFA&feature=youtu.be&
      Prezident trump vyhlásí stanné právo nejpozději večer Q6.12.2Q2Q. Má dojít v tento den k zatčení asi 400.000 amerických úředníků podílejících se na tomto spiknutí. Už jsou odhaleni. Dojde k přepravě leteckým mostem na Quantanamo a do dalšího přísně tajného zadržovacího sektoru v nevadské lokaci, proslulé AREA51.
      Oblast 51 byla Prezidentem trumpem uzavřena v dubnu 2017. Vojáci Q Force pod dohledem prezidenta postavili od této doby zadržovací sektor pro tuto akci. Vše běží podle plánu. Potom do 14 dnů dojde k dlouho očekávané vlně hromadného zatýkání.
      Jedno zajímavé video stojí za shlédnutí. Podobná data:
      https://www.facebook.com/staskovsky.alex.3/videos/115642020345899/?hc_location=ufi

      Smazat
  9. Zatím se koronáč jeví jako zvládnutelný, byť už teď stojí dost lidských sil a peněz.
    Obávám se ale, že to bude právě ON, který ovlivní chod celého
    světa a nějaké lockdowny ho nezastaví. Jen dočasně zpomalí.
    Jediný BŮH, což je příroda, už má toho ničení sebe DOST !
    Nechci se pasovat na nějakého proroka, ale TRESTÁNÍ lidstva
    bude pokračovat.
    Trump by měl mít radost, že to nebude on, kdo bude muset řešit blízkou budoucnost zmaru. Lidstvo je koronou léčeno už rok, ale stále chce klást odpor svému osudu.
    Kapitalismus ale i ten státní, dosáhl skoro vrcholu v ničení
    života na zemi.
    Nenávist, která jako tak zvaná třídní byla prezentována jako
    vrchol stupnice, je vystřídána nenávistí všeobecnou, která
    prosákla i do rodin. Tomuto světu už není pomoci, AMEN.

    OdpovědětSmazat
  10. Jde snad o peníze, ne? V příštích volbách si koupí prezidentování muslim a bude vymalováno. Kdopak má nejvíc peněz?

    OdpovědětSmazat
  11. Pro 14:39
    Moje laické vysvětlení je, že poslední konjunktura byla součástí ekonomického cyklu. Trump vlil do občanů trochu optimismu, peníze zlevnily, byly nízké úrokové míry na hypotéky i jiné půjčky a tak se začalo víc utrácet. Za domy, auta i ze různé věci, které byly odkládány v "pesimističtější době." Počet obyvatel USA vzrostl za posledních 5 let o 10 miliónů. Nejsem ekonom a tak nemohu posoudit, jak do sebe zapadají různé faktory, třeba celkový státní dluh, obchodní deficit a zadluženost obyvatel stav infrastruktury, školství a zdravotnictví a obrovské náklady na zbrojení.

    Nevím, jaký přínos z ekonomického hlediska představují třeba počítačové hry a konec konců i kultura, pokud se nevyváží. Nemůžeme se uživit tím, že si budeme navzájem prodávat hry. Někdo musí jít na pole a zasít a sklidit, pokácet stromy, aby bylo z čeho stavět domy.

    Nevím kolik peněz se vrací do USA z prodeje zboží, jehož výroba byla předána do levnější Číny.

    USA mají obrovský státní dluh a tak tisknou peníze a prodávají dluhopisy. Věřitelé nenechají dolar padnout, to by přišli o své investice. A tak dluhová spirála pokračuje dál. Radio Jerevan kdysi neumělo odpovědět na otázku, kde bude SSSR nakupovat obilí až na celém světě zvítězí komunismus. Stejně tak nevíme, kde si budou USA půjčovat peníze až na celém světě zvítězí kapitalismus.
    Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
  12. Za socialismu byly volby na tvrdo , i když jsem nechodil volit(dnes chodím volit pravidelně , ale je mi to prt platný). Národní fronta :KSČ,ČSSD a lidovci museli táhnout za jeden provaz a pak byla veselice - Spartakiáda.Socialismus byl lepší ! Demokracie stojí nekřesťanské peníze a volby jsou o oblbování občanů. USA jako světové koště se předvádí ve volební kovbojce na papírových koních a střelba z poplašňáku utváří obraz o ubohé zemi kde vládnou peníze.

    OdpovědětSmazat
  13. Pane Jírovče, také jsem uvažoval o variantě Trumpa jako "Vůdce", aniž by musel emigrovat. Docela by to změnilo geopolitiku celého Světa, nejen v USA.

    V každém případě je to očekáváno, možná oběma tábory ke konfrontaci.
    Pozadí sporu oznámí vítězná strana, skutečnosti historici. Tak se snad znovu narodíme v jiné době jako lidé nebo krysy a ohlodáme kosti "lidských krys".

    Je to ode mne trochu emocionální ale s racionálními vstupy.

    OdpovědětSmazat
  14. Zajímavé dostat 19 % a žádné=ho volitele. Šanci mají jen kandidáti 2 největších stran. Kdyby tak na to přišli v SSSR, že mají stranu rozdělit na 2, které spolu budou soupeřit, mohl takto demokratizovaný Svaz tady být do dnes. Systém je to zase nutno uznat stabilní (až do teď, kdy se to kazí) a nemá žádné početné slabé rozhádané vládní koalice jako u nás.

    OdpovědětSmazat
  15. Proč by výsledky amerických voleb měli zajímat našeho občana? Je úplně jedno kdo vyhraje.Ale naše televize nic jiného nevysílá.Co se děje u nás je na druhé koleji.

    OdpovědětSmazat
  16. Citát:
    To vše je na „majitele“ USA příliš a tak se jeho počáteční převaha nad Bidenem začala ztrácet. Sanders v průběhu republikánských primárek.
    Myslím, že by to mělo být, alespoň podle oficiálních zdrojů - primárek demokratů. Nebo se něco změnilo a já to nevím? :)

    Nemyslím si, že někdo ze Spojených států bude někdo v dohledné době skutečným vůdcem světa. A to z jednoduchého důvodu. Jednak se musí zaplatit vždy náklady nejen na volby a volební příspěvky, ale také se musí hájit zájem vždy určitých zájmových skupin, to podle vítěze voleb.
    Možná by i někdo chtěl jím být, tím vůdcem, ale chybí jakýkoliv program, který by "posouval" lidstvo nebo-li svět někam k nějakému cíli, který by "rozběhl" vývoj lidstva. Každý vítězný kandidát, a za současných podmínek politického života v USA to bude každý, ať "slon nebo osel", se vždy bude maximálně starat nanejvýše o USA. Nic víc a nic míň.
    Jestli se chce "zbytek" světa" rozvíjet skutečně nezávisle a podle potřeb svých občanů, tak by se stejně musel zbavit právě vlivu USA (a nebo i EU). Což pochopitelně vyvolá "nadšení" ve vládnoucí vrstvě "západní civilizace", hodně podobné jako to bylo při likvidaci Libye.
    Takže pro nás se toho může už dopředu změnit celkem málo. Protože ten "světový" vliv se na nás uplatňuje především "díky" Německu a EU.
    Ať tedy vyhraje ten či onen, bude se maximálně lišit jen způsob uplatňování dalšího vlivu USA. Leda, že se "zlikvidujou" sami v obdobě občanské války.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bohužel vliv USA na celý svět a tím i na nás existuje. A je velký. Např. dolar jako světová měna, sankce, obchodní dohody, burzy atd. To vše se nás silně dotýká.
      Můžeme si říkat: "ať se tam třeba po... my si žijeme podle svého", to je ale pštrosí politika.

      Smazat
    2. Příště až budete diskutovat přečtěte si i ostatní příspěvky např. 17:50 . Ono Vás to upozorní co se ve světě vůbec děje. BOUŘE je tady....

      Smazat
  17. Hlasovací lístky v amerických volbách byly tajně označeny vodoznakem, schyluje se k zatýkání!
    https://www.youtube.com/watch?v=oyDtoj-XWxM

    OdpovědětSmazat
  18. Protože čím dál více lidí na světě chce žít jako největší parazité a nechápou že to není možné na téhle zemi, musí to zákonitě nějak špatně skončit. Nevím jak si představujete neustálý růst výroby, obyvatel, zdrojů a ostatních potřeb lidstva. USA od svého vzniku na všech problémech ve světě parazitovala a stahovala většinu vědeckých kapacit, které jí pomáhaly dále zvyšovat parazitování. Vždyť i v tom 89 roce většina občanů chtěla víc a nedokázala si pohlídat rozsah změn, kterých se chopily paraziti a přetvořily k obrazu svému. Dnes to chtějí i Afričani a za každou cenu. Podle těch blábolů v 89 se není čeho bát, neviditelná ruka trhu všechno vyřeší a schopnější zvítězí. Jo asi se budete muset vyzbrojit, nebo co si vlastně myslíte že se stane. Pravdě podobně skupina kolem tisknutí světové měny, z důvodu nemožnosti odcestovat jinam do kosmu, musela vyřešit problém co dál. Jedna možnost je snížení zvrhlých potřeb lidstva a druhá snížení počtu lidstva. Jak to vypadá, rozhodly se pro druhou variantu. Jak vás celá historie učí, SYLNĚJŠÍ VYHRAJE.

    OdpovědětSmazat
  19. 2016 jsem volil donalda letos diky tomu ze se v nem probudil popularni cartoon DUCK🦆tak jsem nevolil nikoho! ale predpovidal jsem ze muze byt prekvapeni! jinak jsem vzdy volil republikany od 40, 41, 43 a 45 presidenta believe ot or not!apropo kolik a ktereho jste volili vy? thx v teto zemi mnogo amerofilu😂😍😭

    OdpovědětSmazat
  20. Dobraku, to je ta vaše sebestřednost a blbost, že si myslíte že jsme amerikanofilové. Uvědomte si, že i Vy jste tam odešel profitovat na jejich parazitování a ne kvůli nějaké svobodě. Tady také byla taková romantická představa že lze po celém světě žít po americku a jenom komouši nám to nechtějí dovolit. To je také důvod, že ať zvolíte kohokoliv musí to dopadnout špatně, protože už nejde zvyšovat zvrhé potřeby na úkor celého světa. Vyvezly jste výrobu do celého světa a myslely, že na vás celý svět bude dělat a vy jen je udržovat v poslušnosti strachem. Historie říší se opakuje.

    OdpovědětSmazat
  21. Vážený 23:03
    Já znám situaci, ale BOUŘE je opravdu něco jiného než co se dosud děje, to je totální likvidace. V přírodě to dělá zemětřesení, tsunami, tajfun, "nějaký ten větší" meteorit.
    Problémů v USA je tolik, že aby se "něco" vyřešilo k lepšímu, musí přijít mnohem větší šrumec. Asi tak to, co si museli prožít v Rusku po roce 1991, totální krach VŠEHO. Nebo i jinde, kde si to "ještě užívají", i díky samotným Spojeným státům.
    Zatím je tohle "jen" zahřívací kolo.

    Ten Sanders mi připomíná svým chováním "volavku" nebo "mucholapku", která zajišťuje "Demokratům" jen hlasy určitých skupin lidí.

    OdpovědětSmazat
  22. to 23.30
    OK, souhlasim, ALE presidentem bude ten, koho "zvoli" Izrael.
    Ted je prave faze jednani. Ktery z kandidatu da lepsi zaruku,
    zavazek USA pro Izrael v. Iran....ten bude president.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.