AA

Reklama

bb

pondělí 2. listopadu 2020

DUŠIČKY

Lenka Procházková

2. 11. 2020 

Šíření koronaviru vzbuzuje úzkost. Pojem úzkost souvisí se slovem úzký. Pohybujeme se v zúženém prostoru i čase, abychom snížili hodnotu čísla R, ale zprávy z „vnějšího“ světa,  pronikají i do naší izolace. I když jsou zúžené cenzurou. Z ohnisek válečných konfliktů se počty zabitých na naše monitory nedostanou, protože není rozhodnuto, kterou část statistiky je radno vnímat jako padlé obránce a civilní oběti a koho řadit ke ztrátám útočících. Bůh (respektive bohové) si to roztřídí sami. Ti podřezaní ve Francii mají čitelnou visačku, ale s mnoha tisíci mrtvých v Náhorním Karabachu bude počítání skóre vyžadovat dobrou rozlišovací schopnost obou „jediných“ bohů. Lidé, co pro výkon svých funkcí dostali glejt neomylnosti (např. evropští komisaři či pan papež) vyjadřují „znepokojení,“ a přitom dál nabízejí Evropu v dražbě (jako ostatek) a ve jménu všelidských práv omezují práva států (a národů) na vlastní rozum, vlastní obranu a tím  vyvlastňují i jejich budoucnost.

Nouzový stav nám zhasl lampy v hospodách a barech, a tak se Češi (a samozřejmě Moravané a Slezané) vypravili se svíčkami na hřbitovy. Pro povzbuzení je to lepší než stát v rozestupech frontu na povinné testování, které o dušičkovém víkendu postihlo Slováky. Mnozí návštěvníci hřbitovů nicméně už předvídavě pokrývali rovy svých drahých chvojím, protože bůhví, jak to bude s hodnotou čísla R o Vánocích. „Můžu si sundat tu roušku, aby mě děda poznal?“


Dlouhodobá úzkost může vyústit v apatii a nakonec i v malověrnost. Malověrnost je stav mysli přepnuté na úsporný spánkový režim. Obrazně pojato připomíná zimní půdu ztuhlou mrazem. Zakonzervovaná „energie“ půdy se však každým jarem probouzí a přijme buď „program služby“ nebo, zůstane-li ponechána ladem, vyprodukuje něco z vlastních úmyslů a zásob.


I malověrnost nás může udržovat ve spánkovém režimu, než nastane vhodná chvíle k zasetí nových programů, nebo…? Nebo se sami rozhodneme probrat se dřív a využít čas karantény k uzdravení svých prokřehlých duší. Léčebné prostředky nejsou závislé na stavu naší platební karty ani na donáškové službě. Máme je stále na dosah. Stačí se rozpomenout.


Rozpomenout se, že existuje kód, který napříč časem propojoval a posiloval generace našich předků. Ten kód - ocejchovaný jako tvrdohlavé kacířství - a i dnes mnohými vysmívaný, ještě nezmizel.


Rozpomenout se, že existuje, a potom seznat, že teď jsme na řadě my, abychom jej přijali a užili. Neboť je známo, že řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. Stát se slabým článkem řetězce tvořeného po dlouhá staletí znamená rezignovat. Jinak řečeno vzdát to, uvíznout v nehybnosti a trpně čekat na budoucí cizí setbu. Měsíce beznaděje stačí, aby to potom byla setba dračí.


Ochrana proti šíření viru neznamená zavřít do karantény i svou mysl. Pokud to dopustíme a zavíčkujeme svůj rozum a instinkt do ulity, budou pulzovat už jenom v rytmu naší individuální úzkosti.


Zatímco sdílená úzkost se může výměnou názorů a informací (on line) proměnit ve vytváření společné obrany, sta tisícům osamělých úzkostí hrozí zával haldou nashromážděné anonymní beznaděje. Ne nadarmo se říká, že naděje umírá až poslední. A ne nadarmo pokládá křesťanství za jeden z hříchů i zoufalství. Jak to slovo vzniklo? Pokud to není zkomolený překlad, v češtině mi ZOUFÁNÍ připomíná COUVÁNÍ.


Nevím, zda duše člověka přežívá někde v prostoru, když jeho tělo umře. Ale i kdyby ne, i tak existuje propojení živých s mrtvými při nadčasovém zadání udržet prostor a kulturu, do nichž jsme se narodili, pro ty dosud nezrozené. Naši předkové nebyli svatí ani neomylní, ale v dobách, kdy společenství bylo ohroženo, zapomněli na vzájemné kádrování a dokázali se rozpomenout na ten společný kód a najít si své místo při vytváření kruhové obrany. Tím vytvořili zeď, která nám dodnes kryje záda. Zeď, za kterou nesmíme couvnout. Ať už jsme katolíci, protestanti či bez konfese, každá svíčka, kterou zapálíme, obnovuje slib.






























89 komentářů :

  1. Nevoleným hajzlům v EK je třeba se postavit a když to nepůjde po dobrém tak i silou.Tak jako ve 2 světové válce a ta tu je i když v jiné podobě.Heidrich plánoval vyhubení českého národa,Frank to stejné tak je třeba vyvinout úsilí,aby ti co chtějí likvidovat národní státy Evropy dopadli jako výše uvedení hajzlové.
    Hajzlové v EK dle mého názoru chtějí vyprovokovat lidi,aby vyšli do ulic a došlo k sociálnímu výbuchu nic jiného mi z jejich rozhodování nevychází.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale kdo se jim postaví, když většina voličů upřednosťňuje na EU závislého Babiše, nebo vítače Piráty a "demoblok"?

      Smazat
    2. Ve Vídni právě došlo k útoku na synagogu.

      Smazat
    3. Vídeňáci byli také vlažní. A právě se jim v centru odpálil islamista a další pálili ze samopalů do lidí i policajtů. Tak uvidíme. Ale asi se zase semknou, položí svíčky a prohlásí, že se nedají strhnout k odpovědi a islamofóbii a budou hájit evropské hodnoty. A senilní Hajaja chce, aby nás EU trestala za to, že tuto pakáž mezi sebe nechceme dobrovolně přijmout. Nechceme ani jeho! Ať táhne odkud přišel.

      Smazat
    4. ODS + SPD stejnè hlasují o dani ze mzdy !!!

      Smazat
    5. Nesnáším násilí, jako vysokoškolák jsem kdysi na majálesu volal se spolužáky heslo : "Zahoďte střelivo a pojďte na pivo". Nepovedlo se, dnes zdejší lid chce dodatek Ústavy obsahující právo na nošení střelné zbraně. Bude to divný svět, stačí pozorovat vývoj v USA. Jako by nestačily pohromy od covidu a migrantů.
      S pozdravem od Ing.Dědka.

      Smazat
  2. Něco tak nádherného až dech beroucího a sametově podnětného jsem už dlouho nečetl. Paní Procházková, moc děkuji a přeji Vám do dalších časů jen to nejlepší. J. Novák, Brno

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Potvrzuji, pani Lenka Prochazkova je uzasna ve chvilich, kdy je potreba narod povzbudit a sjednotit.Dekuji.

      Smazat
  3. Jsem zvědavý, jak policie zakročí proti policajtovi, který byl bez roušky, který fyzicky napadl bezdomovce.
    Dnes už měl být policajt bez práce, ministr Hamáček opět nic, jen by zřídil komisi, která by to prošetřila a pokud možno, ON by ji vedl.
    To je ministr Hamáček řízený Bakalou. Když od Hamáčka utekl Zimola, to musí být síla.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ten policista to udělal za nás!On totiž chudák byl nejen bez roušky,ale i ožralý a demoloval kolem sebe co ho napadlo.Zasloužil pendrekem ne jen facku.

      Smazat
    2. 16;38
      To je pravda, ale fízl mu měl dát klepeta a na držce měl mít ten všespasitelný hadr!!!!

      Smazat
    3. Policista ZASLUHUJE ODMĚNU! Že toho ožralého vandala ničícího majetky jiných pořízené za poctivě vydělané peníze, neseřezal pendrekem nebo devítiocasou kočkou do bezvědomí (v práci by jistě nechyběl - neví co to je), ale odborně a něžně ho uklidnil pouhým políčkem.

      Smazat
    4. 19;35
      A druhý byl za daleko menší věc Al-Hamajdou vyhozen... zřejmě za odměnu!!!!! A kde měl ten trotle hadr a za prdelí URNU, když tam seděl ten jeden zlatej hňup?!

      Smazat
    5. 20.21 Vy věříte Cikánům a politikům? A Hamáček je politik a to za ČSSD...

      Smazat
    6. 0.55
      Já někde píšu,že věřím politikům a Al-Hamajdovi speciálně???!!!!Tě ve zvláštní škole opomněli naučit číst?!

      Smazat
    7. 19:35
      Až vás chytěj za překročení rychlosti, tak místo pokuty vám rozbije policajt držku, co budete říkat potom?? Ubožáku!!

      Smazat
    8. 9.39 Ve škole jedna naše židovská učitelka pozvala "hříšníka" do kabinetu a dala mu demokraticky a svobodně vybrat mezi výpraskem a poznámkou...
      Neznám nikoho, kdo by bral poznámku, protože tehdy znamenala výprask doma a zaracha na kroužky,...

      Raději přes držku a za ušetřené peníze něco koupit ženě, dětem, vnoučatům...

      Kdybyste myslel, než jste napsal svoji představu/volbu ... Piráte, chceš přes držku, nebo raději zaplatíš pokutu a příjdeš i o 4 body? Držka se mi zahojí, neměl bych prvního monokla... ovšem vy jste nejspíše nějaký ESTÉT...

      Smazat
    9. Hamajda se pěkně vybarvuje, asi bude skvělý budoucí koaličník pro TOPku. Škoda, zmizela zdravá levice, to nebyli politici, ale za státní peníze placení státní zaměstnanci. Původní voličstvo uteklo k ANO, Pirátům, SPD či Starostům. Já jsem např. přešel k Babišovi, inspiroval mne Demoblok, který nepředvedl nic jiného, než lex Babiš. Zatím se v tom pokračuje a navíc Babiše viní za covid a všechen průser, ve kterém právě šlapem. Nechápu, že vlastenecké SPD se nepostavilo proti globalistickému Demobloku Když vidím, jak krysičky opouštějí loď ANO, na které si dělali léta kariéru, tak mám chuť dál volit ANO. Byl jsem sice volič ČSSD, ale už Bohoušek mě vyštval. Během současné krize jsem pokukoval po SPD protože princip přímé demokracie a odchod z EU nemá chybu, ale teď SPD jen vyčkává, přešlapuje a to mne mrzí. Tak si politiku s vlasteneckým akcentem nepředstavuji.

      Smazat
  4. To co se děje je hnus a může být pro nás ještě hůř Nevím co chtít po rádoby Evropanech. S nimi jednota být nemůže.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hnus je jak krajské hygienické stanice falšují počty aktuálně nakažených. Praha má cca 60% vyléčených, ale KHS Ústí nad Labem uvádí v Ústeckém kraji pouze cca 25% vyléčených. K 1.11. uvádí např. pro okr. Litoměřice 2975 nakažených, ale pokud sečtu Lovosice a okolí (všechny obce , které pod ně spadají), Litoměřice a okolí, Roudnice a okolí, tak vyjde součet 2439. Takže KHS uměle navýšila počet nakažených pouze v tomto jednom okrese o 536!!! Za kraj to musí jít do tisíců...

      Smazat
    2. 20:41 Slovenské testování ukázalo 1-1.5% nakažených obrázek ať si udělá každý sám.

      Smazat
    3. 20,41
      A to je mnou zmiňovaná vylhaná a plkovníkem,Kubkem,Hořejším a Flégrem podporovaná LŽISTATISTIKA!!!!

      Smazat
  5. Nějak mně uniká smysl toho článku. Vše co paní Procházková napsala, bylo už řečeno mnohokrát. Karabach, mrtví ve Francii, koronavirus, chtělo by to trochu optimismu do dalšího života. Ne jen psát samá negativa, přece není dnes svět jen černý a do lidí neustále rvát války, smrt,tenou budoucnost.
    Všechno tohle povede během několika let k totálnímu rozkladu a zániku světa.
    Tady co článek, tak černá kronika, do jednoho!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Takze valky prestanou kdyz o nich Lenka prestane psat?

      Smazat
    2. Já to vnímám zcela jinak (9:04) Krásnou literaturu bych hledal jinde ...

      Smazat
    3. 10:12 Nějak mi uniká smysl vašeho konání. Proč navštěvuje tento server, který vás neuspokojuje?
      Proč nečtete něco optimistického? Už vaše úvaha, že takové články, jako je např. ten od paní Procházkové, vedou k totálnímu rozkladu a zániku světa svědčí o tom, že vám chybí soudnost a realistický pohled na svět. To je váš problém, ale nečekejte, že tady najdete dostatek podporovatelů.

      Smazat
    4. Tak to mám asi smůlu, anonymové 14.21 a 16.09 - protože dávám anonymovi 10.12 plně za pravdu. Otázka 16.09 " a proč nečtete něco optimistického?"... je - s prominutím - pitomá, protože nikde nic optimistického není. Totiž - internetová a další media ( bulvár) aby měly stále dostatečný počet čtenářů, už nikde nic optimistického nepíší, protože čtenáře to nezajímá. K tomu se nediskutuje. Čtenáře, kteří jsou už tak závislí na denním vysedávání u PC, vzrušuje a zajímá jenom smrt, hrůzy, hnus,vraždy, sebevraždy,nehody, trýzněná zvířata, to celé proloženo reklamou, sexuálními excesy, a radami jak na "to" jít - nic jiného! A pozitivního už vůbec ne. Už jim z toho hráblo tak, že každého, kdo by chtěl někde najít taky něco veselého a pozitivního, by pokousali. Měli by strach, že přijdou o své denní porce hnusu, smrti a hrůz. Ano, 10.12 má pravdu i v tom, že podobné články vedou k totálnímu rozkladu - kam až dovedly nás? Už přece v rozkladu jsme! Stačí jen číst diskuze na novinkách - sprosté nadávky, útoky, nenávist, (ze sprostých nadávek prezidentovi je normálně myslícím lidem na blití) nebo si na diskuzích lidi navzájem vyhrožují mučením a zabitím - to považujete za normální? NE! To je zvrácenost, a totální rozklad. Dnes se jeden druhého pomalu štítí, a každý vyhledává na internetu jen bulvární hnus. Ano, 16.09 - na diskuzích NR určitě nelze najít podporovatele optimistických článků - zde, a už ani jinde se nevyskytují. Ano, co článek, to černá kronika - a to lidi těší, to si užívají.

      Smazat
    5. Anonyme 18:31, tak to skutečně máte smůlu, proteže vy už jste opravdu v totálním rozkladu. To dávám oponentům vaším a vámi jmenovaných anonymů zapravdu. Ja skutečně nečtu bulvár a přiblblé televizní stanice nesleduju. Mám zaplacený televizní kanál kde dávají reportáže o přírodě a kanál kde celý den hrajou písničky. Kdybych byl hnidopich, tak by se musel vzdát i toho, protože i ten je plný predátorů, kteří loví jinou zvěř aby nechcípli hladem.

      Smazat
    6. Ano - anonyme - 8.32 - a přesně na to vypadáte. Přesně na to, co jste právě popsal. Jak jste duchovně přírodní, celý prolezlý přírodou a písničkami. Proto taky denně dřepíte u PC, slezete kde co, k čemu je možné něco brebtat a urážet ostatní "rozkladem". A jíte bezpochyby jen pampelišky a kopřivy. Co budete požírat v zimě - máte nasušeno dost kopřiv a bodláků?

      Smazat
    7. 18:31 Znovu se ptám, PROČ to čtete? Proč vůbec vstupujete na ten odporný internet. Z vašeho příspěvku vyplývá, že ostatní čtenáři jsou úchylné zrůdy lační výhradně bulvárních informací, a jen vy a několik spravedlivých morálně zaštiťujete lidství.
      Před třiceti lety nebyly počítače pro běžného člověka a žili jsme pravděpodobně kulturněji. Jistě máte v knihovně mraky kvalitní beletrie, filozofie uměleckých monografií, nepochybně vlastníte maximum špičkových hudebnich nahrávek vážné i jazzové hudby, není problém si pustit filmy nějaký ten rok starých, nicméně promlouvající k člověku. Je toho tolik, že máte co poznávat do konce života. Tak proč se domáháte něčeho tam, kde jak jste sám sdělil, se toho ani dočkat nemůžete? Úchylte se do svého hlubokého nitra a bude vám líp.

      Smazat
    8. Vy anonyme 11:39, vy jste zřejmě zakyslý člověk. Vypadá to na to, že kopřivami bodláky se živite spíše vy. Naopak 8:32 budí dojem, že je životaschopný jedinec který ví, že dobře už bylo, ale jak si svůj soukromý život naplní, to už do jisté míry závisí jen na něm.

      Smazat
    9. Vůbec nejsem "nakyslý" 22.11 - jen děsně zvědavý, a když už jsme u těch otázek, proč dělám to, či ono, tak já bych se zeptal ( jestli můžu) proč asi přírodní typ sedí u PC, čte na internetu a diskutuje, když důrazně píše, že bulvár nevyhledává, naopak, hnusí se mu. Denně se brodí přírodou, a k jídlu si nejspíš udusí pár pampelišek. Prostě příkladný typ, asi jako byl otec scholastikus v dnes už klasické pohádce "Hrátky s čertem" No a vy - 21.54 - zase budíte dojem, že potřebujete do někoho rýpat, abyste se cítil být uspokojen, a vybral jste si mně. Důrazně bych vám připomněl,že já jsem nikdy a nikde nenapsal, že čtenáři bulváru jsou "úchylné zrůdy" - nejen proto, že mně by takový názor schválen ke zveřejnění nebyl, ale proto, že na PC závislé, duševně nemocné občany, kteří cítí uspokojení jenom z negativních až odporných textů, za zrůdy nepovažuji - jen za ubožáky. Výraz "úchylná zrůda" jste - s dovolením - použil vy, a nejspíš víte, o čem to je. A ještě bych doplnil - jistěže mám k dispozici kvalitní duchovní zábavu, nicméně internet občas zvolím proto, abych byl v obraze, a abych nežil v dojmu, že moji spoluobčané jsou féroví, rovní a správní lidé, se smyslem pro humor a nadhled, v jakém jsem žil, než jsem kdysi začal pročítat diskuze serveru Novinky.cz. Ale je dobré, když člověk ví přesně, v jakém světě se pohybuje, a co od něho může očekávat. Doufám, že jsem svojí odpovědí plně uspokojil vás oba (21.54 i 22.11) a že příspěvek bude schválen.

      Smazat
  6. Myslím,že paní Procházková píše o něčem co bych nazval tradice, společná kultura, pokora, tolerance, solidarita v této nelehké době. Je zřejmě pravdivé, že se tato země, lidé dokáží sjednotit, alespoň duchovně v dobách velice obtížných, řečeno jemně. Tato doba, alespň si myslím dle toho, jak se lidi chovají, nejen k nařízením státu, ale i k sobě, není tak katastofální. Je plná rozporů a nenejem přičiněním corony, ale i stavu společnosti,společenských vztahů i mezinárodních. Tím nepopírám, že pro některé lidi je to doba těžká nejen zdravotně, ale i psychicky. Myslím, že corona lidi nyní více rozděluje než spojuje.

    OdpovědětSmazat
  7. Naši předci to přežili, my to přežijeme také. To horší přijde až potom, aby se přežívání změnilo v žití.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Změna žití" ano přijde, ale bude se týkat selektivně požitků kast lépe finančně zajištěných. Nám dole nevadí zavřené noční podniky, nechodíme pravidelně jíst do restaurací, nechodíme vylepšovat svou kondici do fitek, na kultůru nám dnes už nezbývá, nejezdíme lyžovat do Alp, a k moři jezdíme jednou za uherský rok. Nás se budou týkat ceny nájmů, energii, ve zdravotnictví, školství a základních potravin a především šance sehnat práci. Jak sleduji cvrkot, tak horní kasty bědují a nárokují kompenzace, ti dole mlčí snad se jen modlí, aby se nestali homelessáky. Stejně ve vládě nemají nikoho, kdo by se spodních kast zastal. Zdejší levice se tak jmenovala, stejně nefungovala a sama si vykopala hrob. Přeji všem kastám přežití, ve zdraví, váš zatím zaměstnaný Anonym.

      Smazat
  8. Evropani jdou na ulice protestovat proti opatrenim. Evropske ulice zacinaji horet. U nas zatim klidek a Plzenske.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zvláště mladí jsou v klídku, jich se to prý netýká. Říkají, že pouze starých a tlustých. Dnes ale na ČT24 vysvětloval lékař, že ti tzv bezpříznakoví jeden jediný příznak mají. Dočasnou ztrátu čichu. To ale znamená, že vir pronikl do mozku. A to je malér:

      Koronavirus způsobuje poruchy mozku podobné zestárnutí až o 10 let, tvrdí nová studie na 85 000 lidech
      Zdroj: https://www.lidovky.cz

      Smazat
    2. 21,13
      Joooo Lihovky????.-)

      Smazat
    3. 7:47
      https://www.lidovky.cz/svet/koronavirus-zpusobuje-poruchy-mozku-podobne-zestarnuti-o-10-let-tvrdi-nova-studie.A201027_142640_ln_zahranici_livs

      Originální výzkumná zpráva:
      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.20.20215863v1

      Smazat
    4. 9:46
      Jasně, a teď tu o Karkulce 🤣

      Smazat
    5. 16:51 Zubař?

      Smazat
  9. Zavrit nas doma, abychom nemohli protestovat. Nasadit nam nahubky. Mezitim pozvat US Army, ktera se zde zabydli a jeji pobyt zacnou prodluzovat, jeji prezenci posilovat, stavet zakladnu. Nepodlehaji ceske jurisdikci. Cesi nechteji zadnou armadu na svem uzemi a tak se z nasi armady udelal expedicni sbor odveleny do Tramtarie. Jsme doma a bez ochrany.
    Delaji si s nami co chteji.
    Pritom Evropa hori, lide se brani a Cesi to nevidi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:38
      Ten blábol jsi vymyslel sám ??
      Stejně si protestoval když ruský okupant tady byl 22 roku ??
      To nebyli lékaři, na rozdíl od našich přátel z USA ale okupanti.

      Smazat
    2. No - zato ten váš blábol o"ruském okupantovi" anonyme 15.04, se vám opravdu povedl! Něco tak pitomého - já sice nevěřím tomu, že by si někdo dovolil usadit zde americké lékaře apod. pod jakoukoliv záminkou, nicméně je to aktuální - vaše idiotské blafy o "ruské okupaci" jsou opravdu jen přitroublým, nenávistným gestem - nic víc!

      Smazat
    3. 15:04 když tě nazvu omezencem, není to urážka, ale konstatování stavu informovanosti tvé mysli

      Smazat
  10. Nevoleným hajzlům v EK je třeba se postavit a když to nepůjde po dobrém tak i silou.Tak jako ve 2 světové válce a ta tu je i když v jiné podobě.Heidrich plánoval vyhubení českého národa,Frank to stejné tak je třeba vyvinout úsilí,aby ti co chtějí likvidovat národní státy Evropy dopadli jako výše uvedení hajzlové.
    Hajzlové v EK dle mého názoru chtějí vyprovokovat lidi,aby vyšli do ulic a došlo k sociálnímu výbuchu nic jiného mi z jejich rozhodování nevychází.

    OdpovědětSmazat
  11. Je to jasné
    https://www.pokec24.cz/politika/vyslanectvi-deep-state-v-praze-kdo-kavarne-vychovava-kadry/
    Vyslanectví Deep State v Praze: Kdo kavárně vychovává „kádry“?

    OdpovědětSmazat
  12. Bohužel tady se pořád projevuje , že komunisti před 70 lety někomu znárodnili kozí chlívek !

    OdpovědětSmazat
  13. mně se na L. Procházkové líbí, že má v sobě takovu tu velkou energii, že sei dokáže najít koridor ke vědomí lidí, v té tlačenici informací resp dezinformací a polopravd, co se na lidi valí ze všech stran. Tyto "informace" jsou tou největší bariérou, zahlcením, že přes to něco smysluplného protlačit k lidem, to chce opravdu mít v sobě energii kacíře. To dokáže málokdo.

    OdpovědětSmazat
  14. jo a ještě k té duši - naše tělo že má duši? No, říká se to, ale není to ono spíše naopak, tedy že naše duše má tělo, že se do něj oblékla. Proč by nemohla přebývat v prostoru, když si ten kabátek svleče. Když jdeme do sprchy a svlékneme si oblečení také nepřestáváme existovat, a zvlášť když si dáme ledovou sprchu, to jsme pak sakra živí a vznášíme se v oblacích. Ono jestli to nebude tak, že když odložíme ten kabátek, tak jsme živější než když jsme v něm navlečení....pěkné čtení

    OdpovědětSmazat
  15. Děkuji za povzbudivá a pravdivá slova. Myslím si, že tento druh článku, který by lidi stmeloval a ne rozděloval, chybí ve všech médiích.

    OdpovědětSmazat
  16. Autorka si neuvědomuje skutečnost, že ke všemu je potřebná síla, vliv a moc. A ta u lidových mas nikdy nebyla, není a nebude.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo. Husitskou revolucí počínaje,VŘSR konče, že? Nemluvě o francouzké revoluci...

      Smazat
  17. a ještě do třetice proč je důležité to, co autorka píše - protože člověk se musí postavit do své síly a burcovat se, důležité je být aktivní, jakýmkoliv způsobem. Protože máme problém, každá doba ho má, a jde o to ho řešit. Když to neuděláme, půjdeme jako ovce na porážku. Nejhorší role, jakou bychom si mohli vybrat je role oběti v situaci, když každý má sílu něco udělat, pak by nedělal nic, ze strachu a úzkosti, že se nenaučíme svou sílu použít, jen proto, že jsme na to již zapomněli a zdráháme se na to rozpomenout. Ikdyby se nám problém vyřešit nepovedlo, je nejdůležitější to, jak jsme se tomu postavili, že jsme se tomu postavili, že na to člověk nerezignuje. Na druhou stranu nesmíme jako antirouškaři zblbnout do druhého extrému, že se vlastně nic neděje a nebezpečí neexistuje, netvářit se, že se nic neděje nebo že přicházíme o svobodu a o život nejde, zemřou jen slabí a nemocní, tak ať. Do své síly se nestavíme jen pro sebe, ale abychom prospěli ostatním, bez tohoto přesahu to pak nedává smysl. Já jsem hrdina, mně se nic nestane, klidně si umřete? - to je mimo mísu. Takové sobectví se totiž nevyplácá, je to jen hozený bumerang, ten se vrátí, a zasáhne jako osud ve zrachleném řízení, tedy i vás sonci se to týká, váš osud vás jednou dostihne, nezanecháte-li svých hanbostí

    OdpovědětSmazat
  18. V N.Karabachu se přece nic neděje, jen stát NATO, ve spojení ze státem majícím ropu zabíjí nějaké lidi. Je to jako v Jugoslavii. Přece se tam nic podle našich politiků nedělo, jen Albánci ve spojení s NATO USA zabíjeli Slovany. Pak se tam pošle nějaká humanitární pomoc, neziskovky typu xxxx / raději nebudu jmenovat, kde jsou ředitele bývalí senátoři atd / shrábnou hromadu peněz a postaví tam nástěnku s agitaci, že se nic neděje.

    OdpovědětSmazat
  19. Nevoleným hajzlům v EK je třeba se postavit a když to nepůjde po dobrém tak i silou.Tak jako ve 2 světové válce a ta tu je i když v jiné podobě.Heidrich plánoval vyhubení českého národa,Frank to stejné tak je třeba vyvinout úsilí,aby ti co chtějí likvidovat národní státy Evropy dopadli jako výše uvedení hajzlové.
    Hajzlové v EK dle mého názoru chtějí vyprovokovat lidi,aby vyšli do ulic a došlo k sociálnímu výbuchu nic jiného mi z jejich rozhodování nevychází.

    OdpovědětSmazat
  20. No takhle podané to pochopí skoro každý, teda jeden každý ze sta tisíc. Nevím jestli to stálo za tu námahu přečíst, ale jako burcující apel to neobstojí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdybyste vyjádřil pochybnost v tom smyslu, zda to stálo za tu námahu to napsat, snad by se v tom mohl najít nějaký smysl (byť já osobně jsem zcela opačného názoru). Ale takhle mi připadá, že jste si jen sebetředně a jedovatě uplivl ... J. Novák, Brno

      Smazat
  21. Nevoleným hajzlům v EK je třeba se postavit a když to nepůjde po dobrém tak i silou.Tak jako ve 2 světové válce a ta tu je i když v jiné podobě.Heidrich plánoval vyhubení českého národa,Frank to stejné tak je třeba vyvinout úsilí,aby ti co chtějí likvidovat národní státy Evropy dopadli jako výše uvedení hajzlové.
    Hajzlové v EK dle mého názoru chtějí vyprovokovat lidi,aby vyšli do ulic a došlo k sociálnímu výbuchu nic jiného mi z jejich rozhodování nevychází.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:47
      A kdo jste vy, pokud je u vás každý hajzl.
      Co vám jak píšete z EK udělali.
      Jste jen sprosté nepotřebné individum.

      Smazat
  22. Paní Lenka Procházková je moudrá a vzácná žena. Není to zdaleka poprvé, kdy si tento fakt uvědomuji. Zejména závěrečný odstavec jejího článku chytne za srdce. Nevím však, jak dosáhnout toho, aby lidé podobného smýšlení se dokázali spojit ke společné a účinné obraně hodnot, jež vyznávají. Jak donutit tu smečku vzteklých individuí, kteří se označují za politiky, aby ve svém "svatém" boji o koryta nezapomínali na základní zájmy státu, v němž žijí. Jak donutit podlá a nevzdělaná individua, která sama sebe označují za novináře, aby chápali svou odpovědnost a upustili od systematického rozeštvávání a nasírání společnosti, nelhali od rána do večera a alespoň čas od času prokázali charakter a smysl pro spravedlnost. Jak účinně postihovat ty početné zástupy korupčníků, zlodějů a uplacených nenažranců, kteří se vyskytují snad ve všech profesích, v nichž se jedná o něco důležitého. Nevím. Vím jen, že neskončíme dobře, pokud tento rozklad společnými silami nezastavíme.

    OdpovědětSmazat
  23. 13:47
    Přesně na takové hajzliky jako ty všichni v EU čekají. Ty hrdino.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14;58
      Genitální komentář!🥳

      Smazat
    2. Vidíte, tady někdo svým způsobem projeví názor, který se vám nemusí líbit, ale názor a VY? Jen napadáte. Bez argumentace. Musím si myslet, že tu EU a EK milujete, zbožňujete a klaníte se jim. Nic jiného mi z toho opravdu, ale opravdu, jak říkával V. Klaus, nevychází.

      Smazat
  24. Hamáčkovi nedá Babišovo snížení daně z příjmu spát. Na jaře přitom pro něj 80 miliard nehrálo roli

    Premiér Babiš ještě netuší, ýe Hamáček půjde s opozicí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Babiš není blb, aby nevěděl co jsou ČSSD zač, a tak nejde o to ŽE to udělají, ALE OD KDY!

      Smazat
    2. No bóže, tak vezme do vlády SPD.

      Smazat
    3. 18:57 Jsem překvapen, SPD zatím vyčkává a jedno jejich hlasování v Parlamentě dokonce kopírovalo Demoblok. Nechápu proč ?

      Smazat
    4. Krysy opouštějí loď.

      Smazat
    5. Aj to bude švanda, mezi modrý ptáky vtrhne červená mikina. Jsem zvědav, co na to útočné čivavy.

      Smazat
  25. Jak moc těžké je pochopit, že lidské právo je nesmysl, leč smysluplný výmysl?

    OdpovědětSmazat
  26. Na dušičky se má vzpomínat na ty, co odešli a na které bychom neměli zapomínat. A to nejen v rodinách.
    Nejhorší však je, když aniž si to chceme přiznat, je zrazujeme. Ano, vzpomínky nemusí být vždy jen pietní, láskyplné. Měli bychom se zamýšlet nad tím, jak chránit i v dnešním světě to, co nás spojovalo v minulosti a mělo by i teď. Upřímně si musíme říci, že byly opuštěny mnohé pozice nezbytné pro uchování naší společnosti.
    Nemusíme být třeba dokonalí, o to přece nejde. Nikdo z nás nemůže být dokonalým, ale je potřeba se k tomu pokoušet přibližovat. Nechali jsme se rozdělit, fragmentovat, rozkouskovat na malé kousíčky často bez jakéhokoliv spojení. Navzájem se komunikuje prakticky jen nadávkami, obviňováním, osočováním, ba i násilím či z pozice síly.
    Peníze vždy hráli, od doby svého vzniku velkou roli, ale za poslední období se měření společnosti podle majetku stalo až fetišismem, vrátilo se to do stavu, kdy zapomínáme velké poučení předků a myslíme si často jako jednotlivci, že máme všechno na háku. Zapomínáme, že nejlepší věci a zážitky jsou zadarmo - viz přísloví: "Nejlepší věci v životě jsou zdarma". Zapomněli jsme si připomínat takového Člověka jako Jana Ámose Komenského a i jeho slova - "Boháči bez moudrosti - co jsou jiného než vepři v blátě ležící?"
    Nemusíme se omezit jen na naše luhy a háje. I slavný Seneca prohlásil: "Peníze ještě nikoho neučinily bohatým." Nebo u nás zdomácnělé - "Peníze nesmrdí.", které měl pronést Titus Flavius Vespasianus - římský císař. Kdo si vzpomene na slova Josefa Čapka - "Peníze jsou hnací, produktivní silou korupce."
    Mongolové mají zase přísloví, které nám určitě nebude cizí. "Kdo nemá dluhy, je bohatý, kdo žije bez nemoci, je šťastný." A my zase hluboce - bohužel - pravdivé přísloví, "Kdo chce ztratit přítele, půjčí mu peníze."
    V Rusku zase říkají, že „Lakomec na penězích, jako pes na seně: sám nežere, ale druhému nedá.“ Ruský satirik Zadornov citoval přísloví, že "peníze jsou zlo". U nás je to s jednou opravou, že "peníze jsou nutné zlo".
    Co jsou všechny peníze světa platné těm nejbohatším, když i oni musí jednou přestat využívat svého majetku a zdraví a věčný život si ve skutečnosti nemohou koupit, ani kdyby okradli naprosto do hola všechny nás ostatní?
    Portugalci sice mají přísloví, že "Láska zmůže mnoho, ale peníze všechno". Toto přísloví je však nepravdivé, protože ani ta láska se nedá zdaleka vždycky koupit. Stejně tak si za peníze nelze koupit pocit svobody a hlavně si za ně nelze nikdy koupit štěstí
    Tím vším chci říci, že to, co by nás mělo spojovat, by mělo být z duše tradic a zvyků a samozřejmě zkušeností předchozích, již odešlých generací. Těch generací, které se nikdy nevzdali a chránili naše vlastní kořeny a občas dokázali až nemožné. Já věřím tomu, že se najdou i mezi dnešními mladými ti, kteří ponesou toto poselství dál. Jen musíme zajistit, aby bylo co předávat.

    Jak se teď dívat na ty, co tady neustále "opozičně" vykřikují o svém štěstí, že oni jsou zabezpečeni a je jim všechno fuk. Jen proboha, abychom jim to nezničili, čili nesebrali nějak, tak proto asi sem pořád takoví chodí. Podle mne jsou to nic nechápající ubožáci.

    OdpovědětSmazat
  27. Celkem normalni svet: kdyz ve Francii muslim zabije 3 lidi, POHROMA, kdyz NATO zabije milion ci vic, OK, nic se nedeje, dostanou se valecna vyznamenani. Kdyz Nemci pri okupaci CZ zabili 130 tisic ci kolik, nic se nestalo, kdyz VS vstoupila na pozvani a za 25 let zabila v nehodach 125 lidi, pohroma nejvyssiho stupne. AT ZIJE DEMOKRACIE.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Němci nám zavraždili ne 130 tisíc, ale 380 tisíc našich občanů.

      Smazat
  28. Úzko teprve bude, až zjistíme, proč ta globální taškařice proběhla .,.
    https://www.zvedavec.org/komentare/2020/11/8488-krok-uzamceni.htm

    OdpovědětSmazat
  29. Humanitárne bombardovanie Náhorného Karabachu je nové Kosovo a ďalšie rozširovanie vplyvu islamu. Erdogan bude mať kam umiestniť džihádistov z Idlíbu.

    OdpovědětSmazat
  30. V nemocnicích ČR běží podvodná agenda covid19, do přijímacích protokolů a úmrtních zpráv se lživě uvádějí covid diagnozy, aby nemocnice dostaly příplatky. Podívejte se na:

    https://aeronet.cz/news/exkluzivne-unikly-dokument-z-nejmenovane-olomoucke-nemocnice-s-pokyny-pro-kodovani-vykonu-zdravotni-pece-v-souvislosti-s-covid-19-odhaluje-jak-se-v-ceske-republice-vyrabi-ta-obrovska-cisla/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 22:46
      Podvodná agenda ? Běžte do háje, podle vás, nám podvodně umřel kamarád měl jen 30 let. Vy tu budete jančit, jestli s covidem, nebo bez něho. S vaší inteligencí tu jen zavazíte, cupitejte fofrem do Bruselu, dokud to jde. Tam se mezi těmi dámami ztratíte.

      Smazat
  31. 22:46
    Jen trouba a hlupák muže věřit takovým srrrrrač... co píše nemocný aronet.Ano, podstatné je NEJMENOVANÉ nemocnoce.
    Nikomu nic zlého nepřeji, ale vám ze srdce, abyste kovidem onemocněl!!!!!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nejmenované??? anonyme 9.27 - protože celá řada špitálů a zrovna v Olomouci je soukromých. Jen trouba a hlupák může věřit takovým srač.... o covidu - máte pravdu, to jste napsal přesně. Jde o pandemii politickou, jde o sanitární teror, kterého se nezbavíme už nikdy, protože se na něm královsky vydělá. Kdyby z toho nekáplo vůbec nic a nikomu, nebyla by o tom nikde ani zmínka. Jsou to esa fakt! Dokážou vydělat i na obyčejný chřipce, a mají jistotu, že se bude vyskytovat každý rok - což bylo, je, a bude. Nikdo vám nezakazuje - a nikomu - abyste se balil do roušek a nevycházel z domu. Zabalte se a nevycházejte, hypochondři často dožívají v osamělosti doma, ale neotravujte další lidi. Nechte je žít tak, jak chtějí. Nikdy - nikdy jsem si nevšiml, že by nemocní lidé někde rajdali. Každý ležel doma, než to vyležel (tím myslím každoroční chřipku) nebylo třeba nikomu nic přikazovat a zakazovat, to je potupné a totalitní. A jestliže jste tak posedlý, že dokážete přát lidem, kteří upozorňují na značné nesrovnalosti mezi tím, co šíří jeden bulvár a tím, co šíří zase jiný, aby onemocněli, přesně to vystihuje, co jste - škodolibý sobec! Zalezlý doma nechcete být sám - když musí být zalezlý celý národ - cítíte se šťasten! Odporné.

      Smazat
    2. 9:27!!
      Nečetl jste článek , jinak by jste věděl, že se jedná o nemocnici v Olomouci. Jsou tam ofoceny interní doklady s kódy diagnoz a vysvětlivkami pro lékaře jak je mají používat.
      A pokud mi přejete tu chřipečku, tak už jsem ji prodělal v únoru (v 73 letech) a vyléčil valašským penicilínem a na noc pohárem svařáku se skořicí. Jenom vy jste se projevil jako nenávistný hajzl a trolík.

      Smazat
    3. Všem chytrolínům doporučuji, navštivte nejbližší nemocnici a přihlaste se na výpomoc, mají nedostatek pomocných sil na odvoz neboštíků. Určitě budete užitečnější a možná i moudřejší.

      Smazat
  32. Neřeším realitu či fikcí pandemie, právě poslouchám na R+ 90let starý projev TGM. Jeho věta " Dnes politikaření nestačí. ". Je vzkaz aktuální i pro dnešek.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dnes ráno kouknu na stránku Ministerstva zdravotnictví a čumím.
      Tenhle Blatný, je prd platný.
      Vyhnali nám Prymulu, za návštěvu hospody, skončil pro ztrátu důvěry a Kalous udělal totéž, u něj to má podle TV spíš bohulibý konec, neb se omluvil a věnoval 10 000 Kč na potřebné.
      To naše vrchnost přehání, počítá s větší debilitou národa, asi podle sebe soudím tebe.

      Smazat
  33. Moje reakce:
    Már rád texty spisovatelky p.Procházkové. Myslím, že spolu s ní vnímám nutnost oživení vlastenectví v našem národě a cítím potřebu „nového“ národního obrození. V článku paní Procházková vzpomíná na naši historii, „tvrdohlavé kacířství“, které jsme snad jako národ neztratili. Já si bohužel myslím, že tato „kolektivní vlastnost“, odkaz byl značně narušen po tzv. „sametové revoluci“, dle mě majetkovém převratu. Bohužel lidé opět jako již mnohokrát naletěli na sliby, které byly jen skryté lži.
    Místo toho, aby se socialismus stal a byl demokratickým, (na př.možné soukromé podnikání, volné cesty do ciziny) tak jsme si nechali náš stát rozkrást, zprivatizovat, dovolit vznik oligarchů. Jak jsme se nechali „zblbnout“, dokazuje srovnání s Chorvatskem, kde jsou vodní zdroje a voda státní, což zdůrazňuje to o čem píši. Dnes nám skoro nic nepatří a jsme nejen ekonomicky kolonií, ale i jako stát závislí na EU, NATO. Bohužel vlivy „liberální demokracie“, EU, nadnárodních korporací, různých tak. zv. neziskových organizací aj. vše působí i na postupné odnárodňování.
    A tak polistopadový režim, přispěl nejen na základě slibů, tržní hospodářství (celá 90-tá léta kapitalismus bylo tajné slovo), hojnost zboží, hesla o neomezené svobodě k tomu, že značná část společnosti se stala obětí individualismu a sobectví, neříkám všichni. Pochopitelně se to projevuje ve všech rovinách společenského života, tedy i při této corona krizi, která navazuje na globální krizi kapitalismu a neschopností tohoto systému, řešit to hlavní pro člověka mír, práce, zdraví, životní prostředí. To nemluvím o šílených věcech, které přinesla liberální demokracie, jako je multikulturalismus.
    Tento svůj úvod jsem napsal jen proto, abych popsal, jak vidím současný svět. Je však část článku se kterým ne zcela souhlasím. Proto odcituji paní Procházkovou:
    “I malověrnost nás může udržovat ve spánkovém režimu, než nastane vhodná chvíle k zasetí nových programů, nebo…? Nebo se sami rozhodneme probrat se dřív a využít čas karantény k uzdravení svých prokřehlých duší. Léčebné prostředky nejsou závislé na stavu naší platební karty ani na donáškové službě. Máme je stále na dosah. Stačí se rozpomenout.“
    Ano lze souhlasit, že po této krizi „ bude vhodná chvíle k zasetí nových programů“, s tím lze souhlasit. Ale ono „rozpomenutí“ o kterém paní spisovatelka hovoří může být jen podmínkou toho, aby lidé, občané o tom přemýšleli a důležité, aby si uvědomili, co je podstatné a pravdivé za oním celým velkým „představením“, co s námi nadnárodní instituce, korporace a kapitál opět hrají.
    Ale to nestačí, to je pouze jeden z předpokladů, jak společenské vztahy a společnost postupně měnit. Říkám měnit, protože dle mě může přijít ještě něco silnějšího, prosím Vás ne válka, ale krize ekonomická, eviromentální, migrace apod, kde by byl zvrat obdobný, jako jsme u nás prožili již několikrát 1945, 1948, 1968, 1989. Bohužel nebylo těchto příležitostí využito. Bylo to z různých příčin a mezinárodních souvislostí. Využít nabízené historické příležitosti a společnost posunou dál na humální a sociálně spravedlivější společnost. Není to chybou lidí, kteří v té době žili, ale mají na tom nepochybně největší vinu tamější stávající a noví vůdci.
    Teď je jen otázka, zda se najdou nová hnutí, strany, vůdci, kteří to naše „tvrdohlavé kacířství“ dovedou organizovat a vést, tentokrát směrem, který jsem naznačil. Aby nebylo pochyb, Tisíce chvilek... a pana Mináře tím nemyslím, již jen z důvodu, že „mesiáše“ nemám rád.

    OdpovědětSmazat
  34. Georg 12:19
    s vašimi příspěvky většinou bezvýhradně souhlasím..zarazila mě vaše poznámka, že zvraty r.48 nebo r.68.byly příležitosti, které nebyly využity.. samozřejmě, že vše nebylo a nepokračovalo jak jsme si představovali. Ale kolikrát si říkám, "jak by si bejvalej režim, v dnešní době poradil se současnou situací? "...předpokládám že problémy s cestováním by už nebyly /viz. Čína, Vietnam, atd../ Co vy si myslíte ? Já sám období tzv.socialismu /při všech problémech a v počátku možná až zločinech../ pokládám za to nejlepší a njhumálnější, v čem kdy v dějinách naší země obyčejní lidé žili..nebo NE ?

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.