AA

Reklama

bb

úterý 10. listopadu 2020

Zvláštní posedlost BIS Rusy a Číňany

Jiří Paroubek

10. 11. 2020   VašeVěc

Již několikátou sezónu se ve zprávách BIS objevují informace o údajném řádění ruských a čínských zpravodajských služeb a jejich špionů u nás. Číňané prý v rámci svého zpravodajského úsilí pronikli do české akademické sféry. Podle informace ČTK, komprimující hlavní závěry ze zprávy BIS, zpravodajské služby Číny „vloni využívaly českou otevřenost k čínským investicím“. Opravdu velmi podivná formulace. Jen nechápu, co se za ní vlastně skrývá? Zda čínští špioni u nás investovali, či co?… Zase na druhé straně se objevují tvrzení ze stran české pravice, že je u nás čínských investic málo… Tak si vyber, co je vlastně pravda.

(Na snímku: ruský špion Josef Švejk)
Podle BIS „snaze omezit činnost ruských špionů v ČR brání rozdíl ve velikosti diplomatických misí“. Tedy, jinak řečeno, Rusové zde mají zastupitelský úřad s příliš mnoha lidmi, kteří se zabývají špionáží. To je opravdu velmi závažné tvrzení, které by se stejně jako v případě údajných rejdů čínských špionů mělo opírat o fakta a důkazy. A na fakta a důkazy BIS moc silná není.

Další perla z dílny BIS je, že prý „v Česku vznikla stabilní dezinformační scéna, která se snaží řadit mezi tradiční média. Informuje prorusky a proti EU či migraci“. Já jsem si ale nevšiml, že by někdo z velkých či větších českých médií informoval prorusky anebo útočil proti EU či dokonce proti migraci (ta je u nás už spíše marginálním problémem). BIS se snaží vsugerovat české veřejnosti, že zde ruští špioni anebo jejich pomocníci, ovládají významnou část českých médií a referují v nich v ruském státním zájmu. Toto tvrzení opravdu, ale opravdu, nelze doložit fakty. Prorusky podle mého názoru vystupuje pouze jediné internetové médium. Slovo "prorusky" používám jen, abych pánům z BIS udělal radost, protože velká část z článků např. serveru První zprávy mně připadá dost objektivní.

Je ale potřeba číst zprávu BIS pozorně. Respektive interpretaci zprávy podle ČTK. O co tu vlastně jde: „Zpravodajci varují i před zneužitím velkých státních zakázek“. Celá věc je tím pádem jasná. BIS neúnavně dodává munici české pravici, která okamžitě útočí na eventuální čínské a ruské dodavatele technologie pro dodávku jaderných bloků. Naštěstí se jedná zatím pouze o výstavbu jednoho bloku v Dukovanech a je otázka, jestli firmy z našich spojeneckých zemí (USA, Francie, Japonsko či Jižní Korea) o nevelkou zakázku vůbec projeví zájem. Naši zpravodajci v zásadě chtějí, aby čínské a ruské firmy, které mají slušné zkušenosti s výstavbou atomových reaktorů a mohou nabídnout i rozumné ceny, se veřejné soutěže o zakázku na výstavbu jaderných bloků prostě nemohly zúčastnit. BIS je předem líčí jako velké bezpečnostní riziko pro Česko. A samozřejmě, že pokud v tendru na tuto zakázku zůstanou jen dvě tři firmy ze spřátelených zemí, bude tomu odpovídat také zvýšená cena. Menší konkurence = vyšší cena zakázky a tedy následně i vyšší cena elektrické energie pro české spotřebitele.

Zdá se, že pokud bude na Hradě prezident Zeman, ředitel BIS Koudelka zůstane stále plukovníkem… Prostě je otázka, zda Koudelka hájí ve svých zprávách dobře české národní zájmy. Konsekvence vyplývající z jeho zprávy jsou jasné.

Označování oponentů jeho podivných zpráv předem za lidi spjaté s Čínou či Ruskem je trapné a vlastně takové mccarthyovské. České pravici tato zpráva na pár dní poslouží, aby mohla strašit papírovými tygry. Nechci zpochybňovat ekonomickou ani vojenskou sílu Ruska či Číny. Ale Čína je vzdálená a o vojenských atacích ve světě neuvažuje a takto agresivně se ani neprojevuje. Rusko je sice blíže, ale jeho vojenská síla se nemůže rovnat ani síle evropských členů NATO jako celku, natož pak síle našeho amerického spojence. Kupříkladu vojenský rozpočet jen Francie samotné, je vyšší nežli vojenský rozpočet Ruska… Také náš další evropský spojenec z NATO – Velká Británie – má vojenský rozpočet téměř tak velký jako Rusko. Slušně řečeno, BIS to s těmi hrozbami prostě přehání. 


(text zvýraznila redakce NR)

Autor Jiří Paroubek je bývalý předseda české vlády a bývalý předseda České strany sociálně demokratické

95 komentářů :

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:38 - Při vši úctě k malému s, to nemohu říci o Sedlákovi.

      Smazat
    2. Sedláku, dobře jsi se popsal, ale opět si pleteš zájmena. Je to u tebe už trvalá psychická porucha?

      Smazat
    3. Sedláku, běž raději orat svoje políčko a tady neotravuj.

      Smazat
    4. Mate pravdu,něco dokázal...jinak pane Sedláku pole čeká, pokud ještě je...

      Smazat
  2. Joo, když je třeba psa bíti, hůl se vždycky najde.
    Nebýt toho kapitalistického Ruska, čím by se ten "západ",
    co do sraček dávno zapad, bavil.
    Celá ta naše postkomunistická levice, ODS, tiptop, lidovci
    či koblihy asi nemohou strávit, že Rusko už není socialistické. Už jen ta jejich přilnavost k US komunistům,
    džoovi a kebale.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Problém je v tom, že když byl někdo v STB a udával lidi, byl to zatracený zloduch. Když dnes udává ve prospěch USA a CIA je to hrdina.

      Smazat
    2. Když byl někdo v StB, tak nemohl udávat. Od s udavači pracoval, využíval je.

      Smazat
    3. Monitorovat protistátní činnost na vlastním území je normální.Zmíním příhodu, kde na závěr ,,pěstí do držky" by bylo adekvátní, ale nechal jsem to tak...
      Kolem mne se vědělo, že zacházím s fototechnickým filmem a že třeba umím udělat tiskovou matrici s autotypickým rastrem (noviny) nebo barevný výtažek (dělal jsem obrázky z diapozitivů).Dokonce v lokomotivě řady 363 jsou dva plošné spoje, k nimž jsem na požádání udělal ze dne na den filmové předlohy ( v laborce slibovali za týden). A tak jsem dostal nabídku na vyhotovení barevných výtažků z platné bankovky. Nebral jsem to vážně, ale nabídka se opakovala. Problém to nebyl fotografický, ovšem šlo o trestný čin ve stadiu pokusu a při podrobnějším promyšlení mi docvaklo, že ten, kdo vyrobí tiskovou matrici z výtažku , ten přece dokáže ten výtažek vyrobit taky! Takhle tedy vypadala provokace a jsem přesvědčen, že nějaký generál Lorenc o věci neměl šajn, byla to iniciativa civilního fízla. Jistě je máme i dnes.
      Vladimír Šmídl

      Smazat
  3. Za tohle by se ani Josef Švejk nestyděl...
    http://www.rukojmi.cz/clanky/domaci-politika/2406-fiktivni-dopis-rediteli-bis

    OdpovědětSmazat
  4. Já si myslím, že je to velmi snadno vysvětlitelné: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. A nebo máme na svých diplomatických misích takové břídily, jako byl Pepa Vyskoč? No, ale zase když to násobím misemi 28 členů EU, tak asi je to pro nás hračka mít probádané Rusko a Čínu do posledního zrnka písku v poušti - třeba Gobi. Zdar české špionománii! Váš oddaný Bretschneider.

    OdpovědětSmazat
  5. Jiříku, ty jsi bez baby už totálně zblbnul. Každý kdo trochu sleduje dnešní Rusko, ví jak bojuje všemi prostředky proti EU ,NATO a prozápadním státům Evropy Každý stát a hlavně vedení jako Zeman by mel podporovat bezpečnostní služby,jen u nás je pravý opak. Postup Zemana lze považovat za vlastizradu. Komouši se nikdy nezmění,vždy budou inklinovat k totalitnímu režimu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to by ses nám mohl rozepsat, jak ten strašlivý boj Ruska vypadá? Protože zatím to je jako ta neviditelná jitrnice "jakou svět neviděl" z Obušku z pytle ven.
      A co strašlivého by nám ti Rusové asi udělali?
      Jestli by nás zbavili bandy magorů, co ovládá Českou televizi, BIS, nebo těch nenasytných, parazitických pijavic neziskovek, tak za to se modlí 99,9% občanů.

      Smazat
    2. Familiární Jiříkův přítel 18:36 opět pobavil. Jak má prezident podporovat bezpečnostní služby, když ví, že např. BISka je filiálky cizí rozvědné služby? To mi teda vysvětli.

      Smazat
    3. 18:36
      Obdivuji vaše politické i sociální jasno. Pravděpodobně vám k orientaci stačí kompas. Na východě nalézáte jen totalitu, teror a komouše, na západě opak. Skoro vám závidím, já to mám složitější. Na ismy kašlu, taky nerozlišují co jde z východu a co ze západu. Jen přemýšlím kde pomáhají a chrání své lidi. Třeba s pandemií si nejlépe poradila Čína a naopak vavříny Spojených států poněkud povadly. Podle západního střihu funguje EU, ale při pandemií úplně propadla, též její altruismus k zemím původu z východu nic moc. Připomínáte mi naší domovní důvěrníci, která měla za totáče stejné jasno, jen s prohozeným západem a východem. Taky měla stejný syndrom - "patent na rozum a pravdu".

      Smazat
    4. Tak tohle je opravdu kvalitní blábol...
      Blahopřeji

      Smazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    6. Jenže nejsou služby jako služby. Ty naše , to je prostě HaF (hoax and fakes) company ve službách diktatury kapitálu a ta diktatura kapitálu existuje díky válkám a protože vysychají hromady peněz a zlata získané na zabíjení lidí jiných národů, tak se HaF company soustřeďuje na Rusko a Čínu ve snaze vyvolat proti těmto zemím válku. Jenže Čína i Rusko stojí přesně na obráceném konci, než diktatura kapitálu se svým HaF a ke své existence potřebuje MÍR. Ovšem HaF považuje takové jednání Ruska a Číny za krajně nebezpečné pro diktaturu zločinného kapitálu a tak se sama musí činit, aby si vysloužila pohlazení od kapitálu a přispívat co nejvíce a nejsrdnatěji k vyvolávání válek a výrobě hromad mrtvol nevinných lidí. Ale pro HaF vinní či nevinní, to je jedno, hlavně že to nese Haf dostatečně tučné korupné. Blahopřejete k činnosti HaF company?
      A na okraj rozpočtu. Myslíte si také, že nemůžeme snížit výdaje na vyvolání a vedení války proti jiným státům, a národům, myslíte si, že budeme šťastní jako národ z toho, kolik lidí jiné víry, pleti, národnosti jsme povraždili? Cítíte se šťastní, že patříte k národu okupantů? To by bylo jistě zajímavé referendum, pane Okamuro! Otázka by zněla: CHCCETE VÁLKU? ANO - NE. CÍTÍTE SE OHROŽEEN VÍCE RUSKEM NEBO NATO? ANO-NE. CHCETE, ABY ČR BYLA NEUTRÁLNÍM STÁTEM? ANO - NE. VÍTE, ŽE VÝDAJE NA JEDNOHO VOJÁKA U NÁS SE POHYBUJÍ KOLEM 30 MILIONŮ ROČNĚ? JAKÉ MÁTE VY VÝDAJE ROČNĚ NA JEDNOHO ČLENA RODINY?

      Smazat
    7. k 18:36 - Jsou to bláboly, kde lehce najdeme podstatu a to je nenávist a totátní zpracování současnými "sdělovacími prostředky". Ani o ideologii nelze mluvit, protože to jsou nesmysly, bez toho , aby se aspoň opřely o nějaká fakta. Vlastně škoda na to reagovat, tak se omlouvám.

      Smazat
  6. Pan Paroubek to napsal dobře. Naši čučkaři kopou za amíky. A vy pane Sedlák/17:38/nemít "tzv.selský rozum". Kdyby jste ho měl, tak se budete ptát CUI BONO ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A divíte se, chtějí přežít, tak aby dostali prachy z rozpočtu, musí si najít viníka. Nejlépe ten spolek bonzáků v této době rozpustit, stejně jako propagandistickou ČT. Však to mají i v názvu: Bruselská Informační Služba.

      Smazat
  7. Já se divím, že ta BIS nepíše scénáře pro bondovky. Takové slátaniny bych vyfrknul od stolu a ještě bych do toho zamontoval zradikalizované islamisty, od kterých nám tedy opravdu, ale opravdu, nic nehrozí, aby to vypadalo alespoň ČÁSTEČNĚ věrohodně.

    OdpovědětSmazat
  8. Rusové nejsou zbabělci!.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19:36
      Nevím jestli jsou zbabělci, ale vím, že jsou zločinci.

      Smazat
    2. Pro 20:32 Právě se dopouštíte trestného činu hanobení národa, rasy... A navíc i "předsudečné nenávisti". Nemáme sice pomník Rusa maršála Koněva, který osvobodil půl Evropy i s Prahou. Ale zato máme pomník vlasovcům generála Buňačenka (generála Wehrmachtu, aby bylo jasno) a Nějakého Němcova, který je ve své vlasti pokládán (a právem) za zločince. To byli také Rusové, ale naši kámoši. I ti jsou zločinci? Možná se někde ještě objeví nějaká ulice Rusa Puškina, který patří k elitě světové literatury. Stejně jako Lermontov, Gogol či Dostojevský, nebo - ó hrůzo i sovětští spisovatelé Maxim Gorkij nebo Michail Šolochov. Ten poslední dokonce dostal Nobelovu cenu za literaturu (Osud člověka). I to byli zločinci? Zločinci byli třeba Kapica (Nobelova cena za fyziku) nebo Kurčatov (pojmenování prvků v tabulce Rusa = zločince Lomonosova), Gagarin (první člověk v kosmu). No kam jste to dotáhl vy, vzore humanity a demokracie? Pochlubte se. Nestyďte se.

      Smazat
    3. 21:44 vy máte zas sklony i dramatizaci a grafomanii.

      Smazat
    4. On to zatím dotáhl na hodnost podpitoma. Na pitomu bude příští týden děl zkoušky. Nejdřív písemné.

      Smazat
    5. 20:32 a konkrétněji by to nešlo.Jistě máte spoustu poznatků.

      Smazat
    6. Pro 23:38 K věci, prosím. Klidně stručně a v bodech. Já se snažím vzdělávat. A informace hledám z různých zdrojů. Těch, se kterými souhlasím i těch, se kterými nesouhlasím. I když se to už tolik nenosí, tak dost čtu. Je to práce, ale zase se mi nemůže stát, že bych prohlásil třeba Lva Tolstého, Jesenina, Majakovského, Vysockého atd. za zločince jen proto, že jsou to Rusové. tak se nestyďte a ven s těmi moudry. Nenechte se prosit a nás tápat.

      Smazat
    7. 20:32 Zde se diskutuje!! Váš "vyblitek" je buď "kretenská provokace" nebo za B/ "IQ houpaciho koně .Možná za C/ chcete být" za každou cenu vtipálek" ale zatím nato nemáte. Takže ..už jtse se poznal a správně zařadil ? NE?! Tak to Vás teprve lituji,to jste fakt ztracen a není Vam pomoci asi v tom smyslu,jak říkali východní Slovani"kumu neni rady,tomu není pomoci"

      Smazat
    8. 20:32
      Bez Rusů a podle vás zločinců by tady většina národa už nebyla.

      Smazat
    9. Jo jsou to z kurvy syni, ale naši.

      Smazat
    10. Pro Dannyho, my nemáme památník Vlasovského generála, ten má možná někdo z Řeporyj ?. Chtělo by to prozkoumat za čí peníze byl postaven. A maršál Koněv má navždy památník v mém srdci a ten tam zůstane, stejně jako maršál Malinovskij, který měl velitelské stanoviště v mé vesnici, tam také nemá a neměl památník. Také Rumuni, kteří se na osvobození stejné vesnice podíleli.
      S těmi špióny, někdo nás přímo ovládá, náš. loutkovodič a těm druhým nezbývá nic jiného, než špiónit a snažit se ovlyvnív dění jinak, nepřímo. Kdyby to nedělali, tak by to nebyli profesionálové. Je to tak po celém světě.
      Co se týče zmíněné dostavby jádra, tak již kvůli tomu padlo několik vlád (nebyly to zřejmě kabelky, to byl zástupný problém, chtěli ji zadat těm nesprávným). Máme ruské technologie, funguje v nich jenom ruský uran (nejlépe) a všechny ostatní experimenty (nějaký kočkopes) by mohli skončit katastrofou, kterou si nemůžeme dovolit. To bychom se pak nedoplatili, a bezplatně by "svítila" celá Evropa a široké okolí. Myslím si, že bohaté zkušenosti s "demokratizací" dostavby atomové elektrárny mají v Mochovcích, tam se to zatím obešlo jenom znásobením původní ceny na její stavbu a plýtváním státních peněz(to je samostatná kapitola)

      Smazat
    11. Danny - ohromně jste mne překvapil ve 21.44. Svým rozsahem znalostí - to bych na diskuzích od lidí, co vydrželi a zůstali mezi tou diskuzní .....nečekal. A máte pravdu, ruští umělci a spisovatelé, básníci apod. jsou úžasní! Že by to byly ty slovanské kořeny? To, co jste vyjmenoval, jsem kdysi četl v originále, ale i některé překlady jsou skvostné. Třeba - překládat Puškina, na to bych byl hrdý. Překlad Evžena Oněgina - skvělé! Ještě jste nezmínil román Tichý Don - k tomu sednete, a nezvednete se, dokud to nedočtete do poslední stránky. Úžasné vykreslení doby se všemi detaily, hrozné a strašné, a zároveň vypovídající o národu a lidech. Špatný není ani Doktor Živago, i když Solženycin už byl trochu zmáknutý "západem" Myslím, že na příznačnou ruskou národní hrdost nikdo nemá. Ti neznají spekulativní přicmrndávače, leštiče klik a panské slouhy, pokud by šlo o zaprodání národa. Ano, chudí lidé jsou vděčni za každý měďák a ochotni i k bolestným ústupkům, ale jak jde o národ - vlast? Nikdy! Takové podržtašky a přizdisráče, co předvádíme například my?... A taky jsme Slované - ovšem už jsme zdegenerovali, bohužel. Už by se naše národní hrdost nikdy nedostala do dějin, protože prostě neexistuje. Ale to většina lidí, potažmo lidí se současným intelektem, nepochopí. Škoda slov. Ale jsem příjemně překvapen.

      Smazat
    12. 1:01 já taky pracuju. Vaše příspěvky jsou obšírné a dost často od věci. Rád urážíte lidí s jinými názory. Jestli si přispěvatel myslí, že co Rus, to zločinec, je to jeho věc. Nechápu, proč by se to mělo posuzovat jako trestný čin, to by si slízla i redakce, že to zveřejnila.

      Smazat
    13. Pro 12:24 To byl jen takový malý příklad pro toho prvoka, co má všechny Rusy za zločince. Jinak Tichý don jsem samozřejmě četl i viděl. Stejnou dobu stejně skvěle popisuje Alexej Tolstoj v románu "Křížová cesta", ale zde je popisována situace ruské inteligence. Uvedl jsem pouze příklady literární oblasti. Ale Jsou i jména jako Čajkovskij, Glinka, Prokofjev, baletní umělci Maja Plisecká a Jurij Bogatyrev, operní pěvec Šaljapin a v současnosti Anna Netrebko. Její Traviata je prostě úchvatná. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl navštívit Ermitáž. Bylo mi dvacet, a člověk si toho v těch letech ani neuměl vážit. Ani filmové umění není bez ruských osobností. Ejznštejn je naprostá klasika a jeho "Křižník Potěmkin" patří k vrcholům světového filmu. Film "Balada o vojákovi" od režiséra Čuchraje je vysoce ceněn. Nejen příběhem a zpracováním (Lino Ventura ho ocenil jako jeden z nejlepších milostných filmů). Práce s kamerou se učí na filmových školách. Konkrétně scéna z nádraží, kdy se střídá pohled očima hrdinky a popisný záběr, aniž by si to divák uvědomil. Vysvětlili nám, jak to bylo natočeno: Kamera jela na vozíku a snímala perón a vlak, pak kameraman za jízdy sestoupil a ručním přístrojem snímal hledání vojáka očima hrdinky a pak plynule nasedl na vozík a snímal odjíždějící vlak. Schválně jsem si ten film našel na YT a podíval se na tu scénu. Sergeje Michalkova snad nemusím připomínat. A ještě je tu oblast sportu. Byl by to dlouhý výčet zločinců světového kalibru.

      Smazat
    14. Pro 13:51 Jedna věc je si to myslet. To je opravdu věc toho pána (nebo paní). Ale zcela jiná věc je to veřejně prohlašovat a označovat lidi za zločince pouze z důvodů jejich etnického původu. To zcela jistě je trestný čin. A týká se to všech národností, víry sexuálního zaměření, barvy pleti... Vedle Rusů jsou oblíbeným terčem Židé, barevní všech odstínů, homosexuálové a mám dojem, že těch "oblíbenců" přibývá. Tak makejte dál.

      Smazat
  9. Nechápu proč se pan Paroubek diví. To je přece normální. V současné době jsme součástí NATO, EU a pod přímým vlivem Západu. Výše zmíněné instituce jsou namířeny mimo jiné proti Rusku. Tedy posedlost BIS Ruskem a Čínou je normální. Před více než 30 lety jsme byli součástí RVHP, Varšavské smlouvy a světové socialistické soustavy a pod vlivem Moskvy samozřejmě. Čili výroční zprávy byly namířeny proti imperialistickému Západu. Co je na tom k nepochopení ?

    OdpovědětSmazat
  10. A jaké riziko vlastně pro ČR představují již postavené bloky JE? Vždyť byly postaveny s využitím ruských (tehdy sovětských) technologií a jakkoliv jsou technicky zastaralejší (bodejť by ne, po tolika letech provozu), stále spolehlivě pokrývají potřebu dodávky el. energie. To je to riziko?
    Uniká mi tedy, v čem vlastně spočívá nebezpečí ruských technologií? V přijatelné pořizovací ceně?, která je spolu s technickou spolehlivostí dalším "nebezpečím" pro konkurenty?
    Nadto, Rusko k výstavbě nabízí i alternativu moderního typu reaktoru, jehož předností je vyšší zužitkování jaderné energie paliv. článků. A záruky přebírání vyhořelých článků k přepracování ...
    Nádivka tuzemské BIS je patrně natolik pod US vlivem, že rezignovala na vnímání reality. Ta již žije jen v té virtuální. Lokajské. A nadto i vládě velí, aby rezignovala na racionální úsudek.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Žádné záruky přepracování jad. paliva Rusko nedává, to jste vzal odkud? Navíc by se musela postavit nová elektrárna.

      Smazat
    2. Nerozčiluj se jelimane 23:37. Než ožrala Havel podepsal s ožralou Jelcinem "smlouvu", dodávali nám sověti palivo do JE a po vyhoření si jej odebírali zpět k přepracování. Co na tom bylo blbě??? To mi tady jelimane vysvětli.

      Smazat
    3. 23:37 tak zaprvé nejsem žádný jeliman. To, že jste se tu naučil všem oponentům beztrestně nadávat, neznamená, že budete nadávat mně.

      Zadruhé dost pochybuju, že byla podepsána podobná smlouva, protože uranové palivo po vyhoření ve VVER je stále palivo, za přepracování se musí sakra platit a produkt, který se z něj dostane, je nové palivo. Svého času byla podepsána dohoda na odběr vyhořelých palivových souborů za Mečiara na Slovensku a vbrzku se to rychle zrušilo. Co se bude dělat s naším palivem po vyhoření, to je otázkou do budoucnosti.

      A zatřetí. Ruská duma už počátkem nultých let zablokovala skladování produktů štěpení z cizích elektráren na svém území. Čili i po přepracování a získání paliva například MOX si zbylý bordel musíte odnést a uskladnit u sebe.

      Smazat
    4. Proč teda máme budovat sklad vyhořelého paliva?

      Smazat
    5. RF je jedinná která umí zpracovat vyhořelé palivo a
      vykupuje ho, myslím že jen za poslední rok bylo z Německa vyvezeno 3600 tun vyhořelého paliva.

      Smazat
    6. 12:41 pokud Rusko něco vykupuje od Němců, potom zřejmě jen palivo na přepracování a ten zbytek doveze zpět do Německa. Němci už pro to od r.2017 hledají vhodné úložiště. Určitě Němcům neplatí za jaderný odpad, to by bylo nejen proti zákonu, ale i proti logice. V Rusku je ze zákona zakázáno svážet jakékoliv odpady z jiných zemí a k podobnému kroku už přistoupili Čína, Indonésie, Filipíny, Brazílie a další státy. Je samozřejmě otázkou, nakolik se to dodržuje, ale na jaderný odpad jsou hákliví všichni. O nějaké výjimce pro Němce nevím, to by nehledali úložiště na stovky tisíc let.

      Smazat
    7. Jenže vyhořelé palivo není odpad. Je všeobecně známo, že existuje možnost dalšího zpracování. Nikdo mi neodpověděl, proč máme stavět úložiště.

      Smazat
    8. 13:58 já jsem netvrdil, že j.p. je odpad, ale palivo. Proto to úložiště, může se v příhodné době použít.

      Smazat
  11. Je to jen sebestřednost a ukázka toho jak jsme pro velmoci důležití. Oni se tu zřejmě zajímají o naši armádu a ekonomiku které je ohrožují a konkurují jim. Prostě a jednoduše, mají z nás strach, tak nás špionují aby je naše zem nijak neohrožovala a neškodila jim. Oni dobře vědí, co dělají...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:30 tady opravdu nevím. Je to myšleno vážně, nebo je to sranda?
      Naše ekonomika ohrožuje třeba čínskou? Fakt dobrý.

      Smazat
    2. 21:13 i s tou armádou to je dobré.

      Smazat
  12. Především je to výroční zpráva CIA. Podržtaška BIS pouze překládá do češtiny.
    Několik zásadních kroků jak postupovat.
    1.Zredukovat BIS rozpočet na nulu. Ať si je platí EU a Američani ze svého rozpočtu!
    2. Označit zákonem BIS jako cizího agenta, což bezesporu je.
    3.Dále by měla vzniknout skutečně česká zpravodajská služba, která bude hájit reálné české zájmy.
    Co jsou reálné české zájmy.
    1.Migrace. Generální problém současnosti a akutní ohrožení samotné existence našeho národa, brutálně tlačené věrchuškou EU. EU používá migrace jako nástroje k vyhlazení evropských národů.
    2.Ekonomická nezávislost a politická svrchovanost České republiky. Dvě věci, které posledních 30 let doslova erodují pod rukama. Eroze probíhající pod taktovkou EU ovládané Německem a v zájmu Německa, našeho historického vyhlazovatele.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:44
      Co je tohle za blàbol ???
      A s kým by BIS měla spolupracovat když ne s CIA. Podle vás s KGB nebo GRU ???
      Nikdo sem pomalu nemigruje, Češi se vystřílí sami podle všeho. Tak nestraš, chápu, praktika SPD.
      Zapomeň, patříme k Západu,

      Smazat
    2. 21:02
      Migrace je jako trhlina v přehradě, ty šašku! Jakmile jednou vznikne, tak už ji nikdo nezastaví a nakonec protrhne celou přehradu. Euro-multikulti fanatici z Bruselu s armádou neziskovek a lobistů se nám tu trhlinu v naší české přehradě usilovně snaží udělat už hodně dlouho. Naštěstí jsou tady lidi jako Babiš, nebo Zeman, kteří fungují jako strážci přehrady, protože idioti z kolaborant bloku, nebo piráti by z toho tady udělali Mosambik šlehnutej Bangladéšem natotata.

      Smazat
    3. Migrace je definitivní. Migrace je exponenciální problém, na který neexistuje protizbraň. Migrace je jako sněhová koule valící se z kopce, zprvu neškodná, vzápětí nezvladatelná. Migrace zničila i ty největší říše jako byl Řím, Mezopotámie, Egypt. A zničí i USA, i EU.

      Smazat
    4. V ČT byl rozhovor Veselovského s nějakým expertem z Izraele ohledně migrace. Ten se proti tomu rozhodně postavil a varoval Západní Evropu, že je v podstatě už hodně pozdě. Veselovskému se to moc nelíbilo.

      Smazat
    5. Zajímaví, co totalitářů sem do diskuze chodí. Např. anonym 21:02 nechápe, co je úkolem BISky a jak má pracovat. Pravda, podobný problém má i šéf BISky negenerál Koudelka. Když mám zajistit bezpečnost ČR, tak m u s í m spolupracovat se všemi včetně FSB a GRU. Některým US-čípkům logika chybí.

      Smazat
    6. 21:02 tak na to se zapomenout nedá.Dnes a denně se totiž brodíme v "západních demokratických"sračkách .A to že vy to nevidíte ,nesvědčí o vás nic lichotivého.

      Smazat
    7. Co zmůže taková BIS, když si proti Ruským hekrům neví rady asi 10 rozvěděk v USA. Jen je divné, že proti Baidenovi, Tramp nevytáhl také Rusy.

      Smazat
    8. 10:33 vytáhl Ukrajince. Je zajímavé, že zatímco spojitost mezi Bidenem a Ukrajinou je prokázaná, Trumpovi to i tak nepomohlo. Spojení Trump - Rusko prokázáno není ani po čtyřech letech, přesto tomu všichni slepě věří. To je síla masmédií, které do jednoho kopou za Demokraty.

      Smazat
  13. To si Paroubek dělá srandu. Každý ví co dnes podniká proti Západní Evropě. RUS. Jak ďelá vše pro rozklad NATO a EU. Tohle nemůže nikdo popřít. Dnes BIS proti tomu bojuje a tím jsou proti ČEŠTI.??
    PAROUBEK, trochu mimo po vzoru hradu co.
    Tohle kolaborantství s Ruskem se vám brzy nevyplatí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro rozklad NATO a EU se už nedá udělat nic. Jak chceš donutit hovno, aby ještě víc smrdělo? A proč by Rusko do toho strkalo svoje čisté prsty?
      Mimochodem, my jsme do NATO nikdy nevstoupili, byli jsme do něj účelově zavlečeni, aby mohly USA zaútočit na Jugoslávii.
      Já se necítím být v NATO, ani v EU.
      Já jsem hlasoval pro vstup do EU v roce 2003, ale EU v roce 2007 změnila Lisabonskou smlouvou (původně euroústavou) zcela svůj charakter, což nebylo účelově připuštěno k prohlasování v referendu, čili Česká republika není legitimně součástí EU a nemá vůči EU žádné povinnosti.

      Smazat
    2. 20:53 "Každý ví". To se divím. Já tedy nevím. A odkud víte vy? Dejte něco k dobru. Třeba se pobavíme.

      Smazat
    3. Re (20:53):
      Nesouhlasím s vámi v tom, že by měl střízlivý Paroubkův pohled na výstavbu JE představovat jakési kolaborantství.
      Jeho názor je (naopak) vyjádřením ekonomických (hospodářských) zájmů ČR, které se - holt - v mezinár. ekonomické soutěži dost často dostávají do rozporu se zájmy zahraničních (západních) korporací. Těch, které nás patrně považují za svůj krmník a politicky podřízenou provincii. A dávají nám to vědět mj. i přes vlivovou "filiálku" s krycím pojmenováním BIS.
      Nevyplácí se spíš slepá důvěra a lokajská podlézavost.
      To na rozdíl od promyšlené spolupráce ve všech azimutech.
      ---
      To, že Rusko činí obranná opatření proti aktivitám NATO, by mohlo udivit jen prosťáčka. Stačí se jen zaposlouchat do rétoriky vedoucích představitelů té aliance, aby Rusové pochopili její záměry, stejně jako pozorovat, jak tato soustavně přisunuje své jednotky na samou hranici Ruska. Je učiněný pablb by v takové situaci nereagoval.
      O skutečném ruském vlivu na rozklad EU toho mnoho nepíšou. Pokud vím, tak Rusko v minulosti navrhlo EU realizovat rozsáhlý projekt spolupráce v jednotném eurasijském prostoru, což bylo Unií odmítnuto.
      Unie však sama dělá pro svůj rozklad daleko víc, ale to by bylo na dlouhý seznam. Ostatně Britové snad i vám svým BrExitem naznačili, co si o perspektivách toho projektu myslí.

      Smazat
    4. 21:09
      Pokud se necítíš být součástí NATO a EU, potom se divím co zde ještě pohledaváš.
      S tou Jugo.jseš totálně mimo,náš vliv na válku rozpoutanou mimo jiné Srbem, byl minimální.Ty nálety ukončily konflikt a počty mrtvých, spojencům by se mělo ještě poděkovat.

      Smazat
    5. 21:49 Též nejsem součástí nato a eu jen mě je to vnucováno jsem pro NEUTRÁLNÍ ČR. Prý spojenci to ani náhodou.

      Smazat
    6. 21:49
      Je vidět, že jseš mladej a že to nepamatuješ. Krvavá Madla nás tehdy zatáhla do NATO proto, aby USA měly morální krytí a aby to nevypadalo jako sprostá agrese. Její pudlík Havel u toho tenkrát panáčkoval jako v cirkuse.

      Smazat
    7. Je zarážející, že do diskuzí chodí individua postižená neznalostí a hlavou vymytou propagandou.

      Kde např. vzal pomatenec 21:49 tu tezi, že válku v Jugo začal Srb?

      Vždyť to je jen floskule propagandistů velmi vzdálená pravdě.

      Naopak, Srb byl jako první napaden jak v Chorvatsku, tak v Slovinsku, tak v Bosně a nakonec i na Kosovu. A vrcholem tomu byla bombardovací agrese NATO (rozuměj USA) proti Srbsku.

      Smazat
    8. 23:56 bez těch urážek by to nešlo? Vy jste divné individuum a ještě k tomu sprosté. I když byl rozpad Jugoslávie forsírován a Srbsko následně jednostranně obviněno, to ještě neznamená, že každý jeden Srb byl čistě jen obětí a naprosto nevinný. To v občanské válce ani není možné. A i když s tím nesouhlasíte, to pořád neznamená, že jiný názor je od pomatence, hovada, debila a podobně.

      Smazat
    9. Skutky hovoří, ostatní je jen propaganda. Když už nesouží mozek, je potřeba si na papír napsat, kdo kam bez souhlasu státu, nebo OSN, poslal armádu, a je v obraze. Parazit nebude nikdy chtít mír a spolupráci.

      Smazat
    10. 10:40 Přesně USA neměly mandát OSN, tak povolaly užitečné idioty Maďarsko, Česko, Polsko.

      Smazat
  14. platit naši BIS,, která jen se značným zpožděním blábolí to, čemu už ve světě nevěří nikdo, je házení peněz do ohně,, každý stát, který tajné služby má, je využívá ke svému prospěchu,, jen ty naše nestojí za nic. Dá se samosebou předpokládat,. že i Čína a Rusko, ačkoliv jsou dnes kritizovány spíše za běžnou hospodářskou činnost a obchodní strategii než za špinování a to BIS, které nedovede ani jedno ani druhé.

    OdpovědětSmazat
  15. Prosím vás, najde se tady někdo, kdo se se mnou vsadí o 20 tisíc Kč, že příští rok bude ve zprávě BIS, že u nás zase řádili agenti Ruska a Číny?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jestli je něco jistého v dnešním nejistém světě, tak to je zpráva BIS!

      Smazat
    2. Jestli se bude příští rok zase psát ta zpráva, tak se hlásím do týmu. Obsahově brnkačka - můžu opsat minulé a předminulé, jen pozor na gramatiku, a honorář asi dobrý. No neber to. Můj sen je být čučkařem - elitou národa.

      Smazat
  16. Jejich zpráva je hromada bezcenného papíru ti lidé berou peníze za nic. Opět zlí Rusové a Číňané protože si to přejí páníčci za oceánem.

    OdpovědětSmazat
  17. Být v současném světě a v té debilní EU takzvaně proruský, není projevem viny, ale odvahy. Buďme odvážní !

    OdpovědětSmazat
  18. Mně nejde do hlavy, jak se Rusové a Číňani zabydleli v těch médiích. Kdo je tam pustil a kdo je tam trpí? Všechny naše velké (na naše poměry) noviny i jiná média patří zahraničním, převážně německým společnostem. A tzv. "veřejnoprávní" ČT a ČRo rozhodně za proruská nebo pročínská označit nejde. Dále mi nejde na rozum, jak dlouho může ruské, či čínské rozvědce trvat, než zjistí kde máme těch 14 půjčených letadel. Co chtějí nového vyzvědět o těch 32 tancích a pár vrtulnících, o kterých vědí úplně všechno, protože jsou jejich výroby. A Pandury a CASA byly proprány v našich médiích tak důkladně i s taktickými daty a výhodami i nevýhodami, včetně špinavých kšeftů okolo nich, že to agenti mohli zmáknout doma v papučích a u kafe a neutrácet za cestu a pobyt v ČR. Rozhodující informace o naší ekonomice ovšem nejsou v ČR. Tady jsou převážně sklady a pár montoven. Informace jsou v centrálách a bankách. Ale ty jsou v Německu, Francii, Belgii, Rakousku a jinde. A Škodovka? Na co by jezdili sem, když mají velkou fabriku přímo v Rusku? Navíc - vše co potřebují vědět vykecají naši poslanci v parlamentu a při exhibicích v ČT apod. Takže to "řádění" asi nebude ten pravý výraz.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsou to otázky za jejichž zodpovězení navrhnu prezidentu republiky, aby toho Koudelku povýšil do hodnosti "vedoucí oddělení CIA v ČR" s doživotní rentou a nárokem na pomník v životní velikosti.

      Smazat
    2. Tak pod tohle bych se podepsal����

      Smazat
  19. Stát který nevyhazuje peníze za ekonesmysly, zbavuje se "toaletních" dluhopisů, nekrmí lidi GMO odpadem, je nepohodlný a špatně se zotročuje dluhy. Čínu a Rusko nelze beztrestně "demokraticky a humanitárně" vybombardovat a vovovotomtoje.

    OdpovědětSmazat
  20. Mám za to, že nejen část diskutujících, ale dost velká část společnosti trpí syndromem nesplněných snů o vyjímečnosti takzvaného "západu". Ono je těžké připustit, že převrat v 89 byl především velký podvod na ty chudáky co nadšeně cinkali. Věří tomu i další část generace s vymytými mozky polušnými učiteli a zaplacenými médii. Dnes je vrcholem vrcholem užívání, ne studium a čtení. Vykřikování o hrozbách východu a vyjímečnosti západu je jen ubohou ochranou před skutečností a papouškováním názorů, které jsou in. Jen málo diskutujících užívá argumenty, které by skutečně obstály velká část se uchyluje k překrucování faktů a urážkám těch co se nevezou v oficiálním proudu. Škoda. A k BIS? Podle mého soudu amatérská organizace v cizích službách za velmi drahé peníze, papouškující závěry těch spřátelených bez ohledu na bezpečnost České republiky.

    OdpovědětSmazat
  21. To by mě zajímalo, kdo z toho blba Koudelky udělal plukovníka a posadil ho do křesla náčelníka čučkařů. Po celé Evropě islamisti řežou hlavy a Koudelka statečně bojuje proti ruským a čínským špionům, kteří nám tu proti naší vůli chtějí postavit elektrárnu. Magor.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:49
      Pan Koudelka má snad v popisu práce celou Evropu?? Stará se o naši bezpečnost tím, že hlídá darebáky z Ruska a ČÍNY!! Zatím dělá svou práci dobře. Na jejich elektrárny séééér pes!! O Ruský, nebo Čínský šmejd nestojím!!
      V Evropě řežou hlavy, ale u nás se brzy vystřílíme vlastníma lidma, to jsou paradoxy co?? A tím blbem, raději titulujte sebe, pane blbe:

      Smazat
    2. 10:26 To mě teda napište co kupujete, protože seznam bude hodně krátký. Podle mě je ve všem malinký Číňan.

      Smazat
    3. Až tu Teslu budou vozit z Číny, tak si ji zásadně nekoupím šmejd jeden, a radši si ji nekoupím z USA :-)

      Smazat
    4. 10:26 ruské tlakovodní elektrárny jsou na špičkové úrovni a v současnosti je korporace Rosatom schopen dodávat celou technologii na klíč. S tím má například WH celkem problémy.

      Také jsem moc nepochopil, co má obchod společného s nějakým tzv. darebáctvím, protože v časech SSSR Západ hojně využíval třeba pobyty na VS Mir a spolupráce byla velmi dobrá. Ano, konkurovalo se, jenže do byznysu se politika a nějaká ideologie nepletla. V současnosti si nejsem vědomý nějaké ideologie, kterou by Rusko někde prosazovalo. Snad kromě menší propagace LBGTI a transportu milionů Afričanů na vlastní území s tím, že by sebrali důchody vlastním a dali to těm Afričanům. Také si nejsem vědom toho, že by ruští zákonodárci prosazovali legalizaci drog. Jinak jsou v podstatě úplně stejní.

      Smazat
  22. Špatně jim z arabštiny přeložili že kozy a ženy nejsou totéž a popletové to vyměnili za lidi velmocí.

    OdpovědětSmazat
  23. Jaksi zapomněli na USA, Německo...protože ti mají tady taky své zájmy... vlastně pardon, to jsou jejich nadřízení


    OdpovědětSmazat
  24. STBáci a čučkaři je jedno a to samé..potřebují nepřítele ke zdůvodnění své existence a své důležitosti pro vládnoucí tzv.elitu. Mezi námi se bohužel najdou lidé, kteří věřili dříve a nepoučeni 30lety současné reálné tzv.demokracie věří znovu.

    OdpovědětSmazat
  25. Nenazýval bych to posedlostí, správný směr vyžadují spojenci v USA, Bruselu, část českého národa a hlavně se tím nedá nic skazit a vždycky to zabere.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já bych neodvozoval naší důležitost pro Ruské zájmy podle počtu zaměstnanců jejich ambasády. Myslím si, že je pouze seřazovaci nádraží a vlaky míří jinam. Rozumné je sice nepodceňovat, ale též nepřeceňovat. Nechci tím zlehčovat práci naších kontrášů.

      Smazat
  26. Pár posledních desetiletí je obsah výroční zprávy totožný, nezasekla se kopírka ?

    OdpovědětSmazat
  27. Proč by vůbec něco vymýšlely, jenom opraví datum a za to se jim každý rok přidají finance. No neberte to.

    OdpovědětSmazat
  28. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  29. Ještě k práci naší BIS. Sice nevím co je v části zpráv, která je určena jen pro některé oči. Mimo jiné také pro prezidenta republiky. Známe prohlášení ředitele BIS p.Koudelky, naposled to bylo k tzv. kauze ricin a „novičok“. Minimálně to nebylo důvěryhodné. Myslím, že prezident čte zprávy BIS dost pozorně a tady v tom případě já mu věřím. Podotýkám, že ne vždy a to když řekl, že za Prahu bojujeme v Avganistánu. Nebo ten jeho projekt průplavu, ale nejsem sto to posoudit.
    Komu myslím lze věřit a důvodem je jeho nezávislost a jeho schopnost kriticky myslet a dávat věci do souvislosti. Říká věci tak, jak jak on je cítí. Nezávislému novináři p.Ivanu Hoffmanovi. V pořadu ČR 2, Jak to vidí, když byla řeč o naší BIS tak řekl, že je „filiálkou CIA“. Redaktorka měla pauzičku, asi než popadla dech. Pan Hoffman na to řekl, máme snad svobodu slova.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.