AA

Reklama

bb

sobota 7. listopadu 2020

Mariánský sloup - památka na počest obránců Prahy před Švédy?

Stanislava Kučerová

7. 11. 2020  ČNL

Slyšeli jsme, že Mariánský sloup na Staroměstském náměstí z roku 1650 neměl být symbolem habsburského vítězství nad pokořenou českou reformací, ale památkou na statečné obránce Prahy, kteří obětavě bránili naše milované město před švédským vojskem. Takže žádný triumfalismus ani náboženský fanatismus, ale vlastenecká vděčnost prý motivovala vztyčení uvedeného sloupu.


Je zvláštní, že se nikdo nediví českému „vlastenectví“ pobělohorského habsburského vladaře Ferdinanda III., který dal sloup postavit. Ale ještě podivnější je skutečnost, že se nikdo nediví, proč se Švédové dali do boje o Prahu? Mlčí se o tom, že boj habsburského vladaře s českou reformací byl totožný s jeho bojem se Švédy. Nikdo už nepamatuje dějepisnou lekci o válce třicetileté, která začala i skončila v Čechách. Nikdo už si nevzpomíná, že tehdy vedla evropskou válku Katolická liga, v čele s habsburským císařem, proti Protestantské unii, kterou reprezentovali Švédové.

Je důležité, že k rádcům pro formulaci mírových podmínek patřil na švédské straně i český exulant, uznávaný vědec a reformátor školství, Jan Amos Komenský, biskup Jednoty bratrské. Zastával přirozeně české zájmy a tak není divu, že mezi švédské mírové podmínky patřila i všeobecná amnestie pro odbojné české stavy, návrat exulantů do vlasti a obnova stavu zemského zřízení z doby před stavovským povstáním a před jeho krutým potrestáním. Byl to požadavek obnovit vládní zřízení a společenský stav v Českém království z roku 1618, z doby před krutou nadvládou protireformačního absolutismu.

Švédové, jako vojáci protestantské Unie, byli za třicetileté války několikrát v Čechách a na Moravě, kde se utkali v bojích s císařskými vojáky. Švédy proti „císařským“ provázely přirozeně naděje pronásledovaných nekatolíků doma a vypovězených exulantů v zahraničí. Ukázalo se však, že jejich naděje byly marné. Po třiceti válečných letech se představitelé tehdejších mocností sešli a shodli na míru, který dostal jméno Vestfálský. Další boje byly zastaveny. I ten boj Švédů o Prahu. Naši předkové to přijali s velkým zklamáním. Nic se nezměnilo na postavení české reformace. Všechna násilná a zničující trestná opatření, ke kterým došlo po Bílé hoře, zůstala v platnosti. Nelidská protireformace pokračovala.

Když dnešní občan uvažuje o Mariánském sloupu, měl by vědět, že názorově byli našim předkům rozhodně bližší Švédové, kteří je měli z kruté nadvlády protireformace osvobodit, než “císařští“, kteří měli absolutní násilí vlády jen upevnit. Měl by vědět, že Švédové pomáhali naší reformaci a že boj proti Švédům byl boj pod praporem protireformace. Takže Mariánský sloup byl a zůstává jen triumfem vítězné a násilné protireformace.




Prof. PhDr. Stanislava Kučerová, CSc.

83 komentářů :

  1. Dotaz na autorku článku. Myslíte že by vám tohle uveřejnili i v Hájkově ProtiProudu? Já vím řečnická otázka :-)

    Záviš Kalandra

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že uveřejnili - proč ne? Je třeba jen dodat, že stejně jako byla (a stále je) nenasytná a chamtivá katolická církev, byli hrabiví zlodějové ze Švédska pod praporem protestantismu! Vzpomeňte, co nám všechno ukradli a jak se chovali! Jestlipak to Komenský věděl?

      Smazat
  2. ano, je to odporný plivanec do tváře celému národu, nasrání na hroby našich předků, ohavná zvůle a arogance exponentú katolické církve (ODS, KDU-CSL, TOP09 a STAN), kteří pokračují v protilidové a protičeské činnosti pod ochranou nové euroříše, a jsou při tom stále drzejší. Rozum zůstává stát nad tím, že se nepoučili, kam to vede stavět se proti národu. Asi si myslí, že dnes jsou lidé již hloupí nebo co a že si mohou dělat co chtějí a že si to lidé nechají líbit. Myslím, že se jedná o omyl, a to bude zase strašné najednou překvapení co že se to lidem zase nelíví a že toho mají dost. Připravte se na nejhorší.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nerad bych se toho dožil ale bohužel asi máte pravdu a časem nejhorší nastane.

      Smazat
  3. Dekoji, je to dalsí úkol pro Franto Sauerae abe to vodstrelel je to jehla v srdci ceského národa......slonce v srdci p.s.

    OdpovědětSmazat
  4. Diky za zajimavy clanek. Snad se rozsiri dal.

    OdpovědětSmazat
  5. Takováto neobjektivní až lživá tvrzení, mě nikterak nepřekvapují. Neustálé útoky proti křesťanům a katolíkům, skryté za podobnými články, jsou dnes na denním pořádku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mohl byste také říci : Ostatně soudím, že v noci je více světla než ve dne a na tom se nic nemění, ani kdyby to nebyla pravda. Co je na tom neobjektivního a lživého ? Zřejmě o Bílé Hoře slyšíte poprvé v životě.

      Smazat
    2. Kdyby vaše nenažraná hrabivá katolická církev ve zdánlivě biblické chudobě v Čechách žila, alespoň líčenou skromnost doby reálného socialismu předstírala, nevyhnula by se jí vlna nezasloužené přízně českého lidu po převratu v 1989. Ale zhrdli jste moudrostí kardinála Tomáška blahé paměti, jezinky Voršily i ČESKÉ NÁRODNÍ DIVADLO (část, které se "zázrakem" zmocnily) PRODALY! Podvodné církevní kejkle - restituce... Katolická církvi, Levantinský původ nezapřeš!

      Smazat
    3. 0.10, jak jsi na tohle všechno přišel? Nevím o čem mluvíš.

      Smazat
    4. František kardinál Tomášek restituce nepodporoval!

      Smazat
    5. 9:03 To mě ani nepřekvapuje, že nevíš o čem je řeč.

      Smazat
    6. Anonymovi z 8. listopadu 2020 v 0.10 hod.:

      Mýlíte se, paní profesorka Kučerová není žádný prvoplánově protikatolický nebo protikřesťanský štváč. A už vůbec není lhářkou! Hleadá pravdu a vidí věc ze svého úhlu pohledu. Pokud Vám to nekonvenuje a jste přesvědčen, že se mýlí, tedy podejte svůj, lepší výklad věci. Ale s noblesou a bez urážení druhých.

      Jedno bych však chtěl k textu paní profesorky i k dalím četným vyjádření ke Sloupu doplnit: prosím, podívejte se na ikonografii těch čtyř andělů, kteří byli na podstavci původního Sloupu umístění a kteří na nedokonalé replice nyní chybí. Hned zjistíte, jak byl Sloup v roce 1650 míněn a co měl vyjadřovat.

      S pozdravem

      Petr Kužvart
      (p.kuzvart@email.cz)

      Smazat
  6. Jsem ateista, přesto doufám, že i honolulu chápe, že o "pannu Marii" nešlo, jen o triumfalismus vítězů z úleku, kdyby 30.letá válka dopadla jinak.

    OdpovědětSmazat
  7. Jinými slovy, místo sochy První svaté cizoložnice tam měla stát socha KRÁLOVNY KRISTÝNY...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kuželka jako kuželka. Hodí pro bowling.

      Smazat
    2. Článek a diskuse jsou o sloupu nově postaveném na Staroměstském náměstí se soškou První svaté cizoložnice Marie.

      Kuželku Marie Terezie postavili na Prašném mostě k zastření a zneuctění památky škpt. Václava Morávka, hrdiny protiněmeckého/protifašistického odboje, který v těch místech svedl poslední boj s Němci a dne 21. března 1942 padl. Byl tehdy nejhledanějším mužem v protektorátu... čest jeho památce!

      Smazat

    3. 1.06
      Miriam, dcera Channy a Jáchyma, byla znásilněna během rabování, znásilňování a vypalování Seforidy Římany (odpověď Římanů za povstání Seforidy proti Římu v r. 4 př. Kr.) římským vojákem fénického původu ze Sidonu, Tiberiem Juliem Abdesem Panterou - jehož hrob byl objeven (šestnáct století po té co se o něm r. 178 po kr. zmiňuje Celsus ve svém Pravdivém slovu) při stavbě železnice v Bingerbrucku. (Fascinující, jak by řekla Terezka)
      Nyní se pomník z jeho hrobu nachází v muzeu v Bad Kreuznachu.
      Summa: Meriam nebyla cižoložnice, ale obdivuhodná pragmatička, když z pancharta Ješui ben Pantery udělala rovnou syna božího Ježíše Krista (Josef nebyl paroháč, ale otčím), ze sebe (později svatou) bohorodičku, a z lidí pitomce. (Nic nového pod sluncem - u nás zase uctíváme nesvatého homosexuála svatého Václava nebo humanitárního bombarďáka Všaška Pravdolásku atd. atd.)
      Toť vše.

      Smazat
    4. Milane, nejsem tak erudovaný, myslím že byla z vysoce postaveného rodu, poraženého. Glorifikaci ale měli až následovatelé.

      Smazat
    5. A co kdyby sis ten hnus "milane" 12.57 o Ježíši Kristovi nechal pro sebe, svoji bábu a svoje parchanty, jestli nějaké máš? V článku není vůbec nic, co by vybízelo k psaní podobných potvorností, a zhýralé fantazie, a už vůbec nic, co by vybízelo k hanobení památky Ježíše, a jestli potřebuješ vyluxovat svoje zparchantělé, sprosté, a oplzlé "nitro"jdi to dělat jinam, nezneužívej články a možnost diskutovat. Ač nejsem věřící, okázalá oplzlost a sprostota kohokoliv mně mohutně sere, a ze srdce ti přeju, až budeš mlít z posledního, aby od tebe Kristus odvrátil svou tvář, aby sis to vyžral až do dna při plném vědomí. Zparchantělá individua nepotřebují žádné boží ohledy.

      Smazat
    6. 14.56
      Omyl, Miroslave, nejsem erudovaný jak tomu pojmu rozumíme, tedy odborně erudovaný.
      Jako potomek exulantského rodu (moji prarodiče se do vlasti našich předků vrátili v r.1927; na rok přesně po opuštění této našimi prapředky) se však už přes padesát let (je mi 70) intenzivně zajímám o vznik Českého státu navzdory Germánům - tedy o historii Velké Moravy, o dobu prvního suveréna, knížete Boleslava, o husitskou revoluci, o historii Československa do r. cca 1955, a, jak jinak, o člověka zvaného Ježíš Kristus. Ono totiž všechno souvisí se vším.
      Takže ne erudice, jen bytostný zájem "o kořeny".

      Smazat
    7. 16.55 Takže římský legionář se jmenoval Duch Svatý... hmm, ale podle tehdejšího židovského práva i zvyklostí byla každá židovská žena za nemanželský sex UKAMENOVÁNA... byl-li milenec cizincem, byl jenom vykleštěn. Proto v bordelech pracovaly NEŽIDOVKY.
      Zní vám to barbarsky? Ale v Levantě to tak bylo, takže tento BOŽÍ ZÁKON platí nadále, i v Islámu pro muslimky. Židé ho jenom přestali důsledně uplatňovat.

      Smazat
    8. Množí se nám to..sloup, kuželka na prašném mostě, oslava habsburků, omlouvání sudeťákú, lživé vyučování historie. EU a jeho EP nám vládne, český stát pomalu zaniká. Je nutné se tomu postavit a volit SPD.

      Smazat
    9. 7;38
      Už 31 let zaujímáme postoje, místo abychom stáli!!!!!!

      Smazat
    10. 16:55
      Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se, a roztrhají vás.
      Proste, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno. Matouš 7, 6-7.
      Neprosil jsi, nehledal, netloukl, tak jsi holt nenalezl a jsi co jsi - nenávistný brav s IQ lahve od okurek.
      Líto mi tě.

      Smazat
  8. Nejsem historik, ale ještě si něco pamatuji ze školy, ve které se ještě učilo. Proto vím, že Švédové byli protestanti a do Švédska emigrovalo mnoho českých šlechticů a významných osobností té doby, právě kvůli náboženství. Když začali zastánci Mariánského sloupu argumentovat vítězstvím nad Švédy, okamžitě mne napadlo, že se velmi přiblížila doba staveb památníků Hitlerovi. A mílovými kroky se blíží další krvavá lázeň, protože manipulace s historií byla vždy předzvěstí velkého útlaku a válek.

    OdpovědětSmazat
  9. Svedove neprispechali na Bilou Horu ale spechali uloupit 1400 vozu koristi a potom jeste 700 taky vozu a dodneska se s tim vytahuji a nic nevratii..
    Cisar si nechal zavrazdit Valdstejna,/kterej porad porazel svedy a u Lucernu se podarilo zabit svedskeho banditskeho krale/, za dluh 2 miliony zlatych,aby jeho lpezna ideologie mohla dal prosperovat i se sloupem, na kterej zbylo..
    Neco novyho ?

    OdpovědětSmazat
  10. Za katolíky se táhne jen šňůra jejich sviňáren, které se nadělali za dobu své historie, kolik lidí zabili ve světě ve jménu katolizace a rekatolizace atd.Stačí si jen připomenout, jak pomáhali německým válečným zločincům v útěku z Evropy. Katolická víra by měla být zakázána, učí lidi pokrytectví. Celé toto oprašování Habsburků společně s oslavou rekatolizace v našich zemí je jen snahou Němců si otestovat, jak povolný je již tento národ po 31 letech ideologického masírování. Nemám nic proti víře, ala ta katolická je mi odporná.

    OdpovědětSmazat
  11. V Brně mají OUD v Praze COURU👎

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 8:25 To mluvíš o své staré? Chudáku...

      Smazat
    2. Víš - ranní ptáku 5.48 o nějaké šlechtě, nebo sektě, nebo politicích, za kterými se netáhne šňůra sviňáren? (To tak moc pospícháš do práce, nebo dřepnout si k PC, aby ti nic neuteklo?) Už jsi stačil spočítat, kolik lidí už zabila, a stále ještě zabíjí ( každý den) prašivá, sviňská politika? Nebo to je ti jedno? Takže - politika by měla být taky zakázána - proč si vyplachuješ hubu jenom katolíky? A co současná media - ty neučí lidi pokrytectví? Sám u toho dřepíš každý den - a podle toho blábolu už jsi pokrytec non plus ultra! Proč je ti odporná katolická víra, která už desítky let nikoho nezabíjí, a protože každý den na světě jsou zabíjeny desítky lidí, jaká víra to má na svědomí? A ta ti není odporná? Pokrytče!

      Smazat
    3. 12:30
      Podle sebe soudím tebe????? Jak havlistické 🥳🥳🥳🥳

      Smazat
  12. V tuto chvíli polemizovat nad tím, jestli je sloup špatně nebo dobře je zbytečné. Prostě tam stojí a z pohledu urbanisty tam výborně zapadá!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Z pohledu fanatického katolického provokující urbanisty..." byla správně.

      Sloup nemá žádnou historickou ani uměleckou hodnotu. Nejde o kopii ani o repliku. Je to blábol sochajícího katolíka. Na náměstí nepatří, protože tam už jedno velké sousoší je, a to stačí. Přeplácat náměstí katolickým kýčem umí opravdu jen zabedněné sektářské hlavy. V Čechách žádná rekatolizace nebude, i kdyby se o ní gangstersky snažil ne jeden ale 1000 Kalousků!

      Smazat
    2. 9:20
      Přesně tak, ikdyž musím poctivě říct, že je mi ten sloup na očurávání pro psy a na sr.. í pro holuby milejší, než minaret, ten a podobný hnusný by měli Evropané vyhazovat do vzduchu i s tím osazenstvem uvnitř!!!!!! ☠️

      Smazat
    3. 9:20
      Jo Kalousek a co tak ještě Soroš, ten vám chybí ve vašem blábolu!! Za co ten "" mizera "" kalousku ještě nemuže!!
      Po Koněvovi brečíte, ale sloup zbourat.Jste jen odpad a kolaboranti!!

      Smazat
    4. 9:09- Některé sochy Hitlera také "výborně zapadly", naštěstí do bahna dějin.

      Smazat
    5. 9:56 Tak indický běžec je tu znova s námi! Tedy on tu byl pořád, ale anonymně. Teď zřejmě pracuje na vytvoření iluze, že tu má několik podporovatelů.
      Pane, vykašlete se na to. Je naprosto marná práce. Váš jazyk, styl, sloh a myšlenky jsou natolik triviální, že jste identifikovatelný už po dvou slovech. Otázka je, proč chcete tuto iluzi vytvořit? I to postrádá smysl. Za dobu vašeho působení zde jste ještě nikdy nikoho o ničem nepřesvědčil.
      A pak, až tento server bude vyšší mocí zlikvidován, (k čemuž v tomto DEMOKRATICKÉM světě nepochybně dojde), čím si pak naplníte svůj život?

      Smazat
    6. M.Povolný. Jedině idiot může srovnávat pomníky Hitlera s Mariánským sloupem. Bohužel, ale i tací jsou.

      Smazat
    7. 21:24- a proč mi neřeknete proč? Odpovím za Vás. Vítěz je staví, další vítěz bourá. Neříká Váš bůh "nebudeš si stavět modly", volně převzato? Bůh beze jména není také modla?

      Smazat
  13. Jak můžete po tak dlouhé době vědět, co vedlo k postavení sloupů? Jaká byla mentalita obyvatel po O světové válce, která Čechy a Prahu téměř minula a masakrovala obyvatele německých. Mluvících zemí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unknown8. listopadu 2020 9:12
      Stačí vědět, že většina národa, jak tehdy, tak dnes, je nekatolická a ty sloupy, jak tehdy, tak dnes, jsou proti vůli většiny národa. Zvěstují totalitu. P.K.

      Smazat
    2. 13:05 Jedině kdo zvěstuje totalitu jsi ty a podobní chudáci, co by všechno katolické zničili. Asi by ti tam lépe pasoval nějaký prvorepublikový zednář, jako byli TGM, Beneš, nebo spousta jiných. Že je většina národa nekatolická? Proto to tady jde od desíti k pěti a bude mnohem hůř, jestli lidé opět nenajdou Boha ve svém srdci. Však uvidíš.

      Smazat
  14. Jen jsem tedy překvapen, když autorka tvrdí,že obyvatelé chtěli Švédy, PROČ se obyvatelé (ne vojáci) Prahy tak urputně bránili na Karlově mostě a zde odrazili Švédy!? A jestli se
    pamatuji ze školy, tak rok 1555 : cuius regio, eius religio ( Augšpurský říšský a konfesní mír - protestanským knížatům zůstal zabavený církevní majetek). A Habsburkové jsou katolíci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9.42 Ti vojáci ve švédských kloboucích z 95% neuměli švédsky, zato švitořili různými dialekty němčiny... a to včetně oficírů, kde bylo procento Švédů alespoň reprezentativnější.

      Politika již od pravěku byla uměním možného, čili, uměním kompromisu. Diktovat si totální vítězství s bezpodmínečnou kapitulací a triumfy/procesy s poraženými byly možné pouze v případě naprostého kolapsu jedné ze stran sporu.

      Smazat
  15. Ani katolici,ale ani protestanti nebojovali za ľud.Bojovali za svoje záujmy.Socializmus šľachte nedovoľoval zlodejiny,preto ten krik proti nemu.Ale spravodlivejší spoločenský poriadok,ako bol socializmus,sa vymyslieť neda.Ak nechceme vojny,vlastnicstvo strategických podnikov musi mať štát.Nesmie sa dovoliť akumolovať u zlodejov také množstvo bohatstva,ako u Rotschilda,Rokefelera a ´dalších zločincov.Toto je najdóležitejšie,aby nemali čím korumpovať.

    OdpovědětSmazat
  16. Ani katolici,ale ani protestanti nebojovali za ľud.Bojovali za svoje záujmy.Socializmus šľachte nedovoľoval zlodejiny,preto ten krik proti nemu.Ale spravodlivejší spoločenský poriadok,ako bol socializmus,sa vymyslieť neda.Ak nechceme vojny,vlastnicstvo strategických podnikov musi mať štát.Nesmie sa dovoliť akumolovať u zlodejov také množstvo bohatstva,ako u Rotschilda,Rokefelera a ´dalších zločincov.Toto je najdóležitejšie,aby nemali čím korumpovať.

    OdpovědětSmazat
  17. Muze byt profesorin tak blba? Sloup je prece pouze historicky a krestansky artefakt, zadny symbol nejakeho nabozenskeho svaru ze stredoveku. A i kdyby si nekdo sloup tak vykladal! Sloup patri k dejinam jako jine stavby z historie a je spravne, ze byl opet vztycen.
    Byl znicen bandou opilcu ze Zizkova v pohnute dobe chaosu za vzniku republiky, kdy nove krysy vylezaly z der a stare zase do nich.
    Nasi pomateni historici postradaji zdravy rozum.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Sloup je protikřesťanská a ne křesťanský. Vztyšen po krvavém vítězství římské sekty nad ostatními náboženstvími. Symbol zpupnosti, netolerance, který ne sebe posléze vzal ještě znamení germanizace a vyhlazování českého národa. Paní profesorka je na rozdíl od tebe vlastenka, republikánka, demokratka, obdivovatelka Masaryka.
      Ten sloup - tu drzost římských fanatiků - jednou opět pošleme dolů. Na náměstí proti místu hromadné popravy nemá co dělat. Až si ho kardinál s Váňou, či jak se ten drzý hlupák jmenuje, nabouchají do řití!!!

      Smazat
    2. Ano souhlasím, budeme obnovovat, jsem pro obnovu sochy Stalina, bylo to opavdu monumentální sousoší, pamatuji na to jako malý kluk. Samozřejmě legrace,ale proč obnovujeme Mariánský sloup nechápu. Proč stavíme sochu M.Terezie nechápu, proč raději nepostavíme sochu J.Husa, J.Žižky, Jíříka z Poděbrad atd. ????

      Smazat
  18. Ptáte se také, proč katolická Francie bojovala spolu se švédskými protestanty? Protože šlo o moc a peníze. Ty peníze Švédové dovezli,sbírka Rudli Hanbsburka čítala 11.milionů zlatých. Proč ti hodní protestanti nám to neztratily? Vždyť krást se nemá. Říkají v kostele. Český nacionalismus nás od této občanské války provází a neopouští ani samotnou autorkou, která by měla podávat historická fakta bez vlastního názoru. To je práce badatele historika, jako je Doc. Černej a jeho poslední ověřená práce. Každý národ se za něco " velkeho" schovává. Jako Francouzi za svoji Velkou revoluci. A co to ve srovnání s Bílou horou bylo za masakr.

    OdpovědětSmazat
  19. Bylo by dobré zmapovat, kde stojí kde který pomník, nebo socha. Jedna parta sochy bourá, druhá staví, podle toho jaká je v této zemi politická reprezentace. Časem tu bude zřejmě zázrak najít nějaký ten originál.

    OdpovědětSmazat
  20. Současný režim je od samotného okamžiku svého etablování protičeský, zločinný a zavrženíhodný. Není proto žádný div, že vše co se děje, děje se proti českým zájmům a pokud přecijen něco v zájmu Čechů, tak proto, že se to prolíná se zájmy zahraničními.
    Nelze se však jen stavět do role pasivních obětí, sami jsme si velkou měrou vinni svým postavením.

    OdpovědětSmazat
  21. Jsem rád, že paní profesorka Kučerová sem píše ty své články. Úplně stejně píše o Bílé hoře portál novinky.cz. I pan Biden slibuje sjednocení. Já za sebe tedy vyzývám: Sjednoťme se všichni, protestanti, katolíci, židé, muslimové i černí pantheři za císařem Ferdinandem a za Habsburky na Bílé hoře a postavme se společně proti Němcům. Nehleďme na rozdíly svých konfesí a všichni se spojme proti zimnímu králi, Němcovi Fakckému. Paní profesorko, děkuji za Vaše výklady a společně si gratulujme ke skvělému vítězství na Bílé hoře roku 1620, které přineslo českému národu záchranu před katastrofou, která mu bezprostředně hrozila.

    OdpovědětSmazat
  22. No tzv. Českým pánům, z nichž byly někteří Němci nešlo o víru a už vubec ne o český národ, který v té době ani neexistoval. Šlo jim o vlastní prospěch, moc a zisk a holt si vybrali stranu, která prohrála. To je všechno. Soudružka profesorka CSc jen studovala v jiné době a už nedokáže překročit mentální bariéru, tak to vidí takhle

    OdpovědětSmazat
  23. Jenom hlupáci otvírají staré rány a vrtají se v nich. Křesťané nejsou o nic horší nebo lepší než všichni ostatní a je úplně jedno, jakého jsou vyznání, to je moje zkušenost.

    Popřejte si vzájemně pravdu a soustřeďte se na to, co vás spojuje. Dnešní mariánský sloup neohrožuje vůbec nikoho - rozhodně méně než současný prolhaný kapitalistický režim, migrace a duch konzumu. Tak s tím už konečně dejte pokoj, katolíkům jej přejte a dělejte něco užitečného.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pokud necháme škodit státu katolíky,šlechtu s německými jmény a sudeťáky poštvané proti ČR Hitlerem - ( kterou zničili a důsledkem bylo cca 360 tis mrtvých i šílené hmotné škody) - tak si asi vlastní stát nezasloužíme. Můžeme jen čumět na to jak si ho potomci Habsburků a Hitlera zase přivlastňují a říkají tomu z ČT "náprava křivd". Není to žádná sranda, ale boj o vlastní stát , národ a existenci. Zdá se,že to Čeští politici kromě Okamury vůbec nereflektují, naopak vytvářejí blok z ODS,TOP,KDU-ČSL a STAN který má "nápravu křivd" Trautenberkům atd. v programu. České lidi mohou nahradit náborem muslimským uprchlíků. To není strašení - ale stále reálnější varianta vývoje.

      Smazat
    2. 14:23 Boj o vlastní stát a národ není žádná sranda, ale tohle je dost špatně zvolený symbol (boj proti Mariánskému sloupu), který jen vede k rozdělení a rozhádanosti, namísto sjednocení.

      Chcete říct, že těch pár starých babiček, které se modlí růženec, nebo trocha mládeže, která se schází někde u Salesiánů jsou škůdci státu? Nesmysl, Mariánský sloup chtějí jako výraz úcty k Marii, Ježíšově matce. Na tom není nic špatného. A s kritikou z protestantské pozice na mne nechoďte, odpověděl bych, že celý Starý zákon lže o Bohu tím nejhorším možným způsobem, takže nejrůznější katolické nebo protestantské výstřelky jsou ničím ve srovnání s tímhle.

      Zdravé jádro svého organizovaného náboženství, gnostiky, církev zlikvidovala dávno předtím, než se rozdělila. Ale to neznamená, že věřící kterékoli křesťanské větve jsou lumpové, jejich cílem je rozložit stát. Oni budou jedni z prvních, které budou islámisté podřezávat. A ten sloup by zbourali taky a místo něj postavili minaret. Tak se nestavte po boku té islámské verbeže.

      Na politiky typu Kalouska a Trautenberka ovšem pozor, to jsou ti praví zrádci.

      Smazat
    3. Mariánský sloup právě rozděluje společnost a fanatici z římské skety, kteří jej s pomocí Pirátů na Magistrátu vztyčili to velmi dobře věděli. Zažil jsme je několikrát na Magistrátu, když se o to pokoušeli už v minulém volebním období. Jim o babičky nebo nějakou selesiánskou mládež vůbec nešlo. Oni nás chtějí zatáhnou zpět do středověku, který si idealizují. Jsou to náturou ti samí katolíci, kteří řádili za 2. republiky a jejichž reprezentanty byla hanebné postavy našich dějin – Hácha a Tiso. Uštvali Čapka, vyhnali Voskovce a Wericha do exilu atd. atd. atd.
      Mariánský sloup na Staromáku není „výraz úcty k Marii, Ježíšově matce“. To, co jste napsal je otřepané katolická lež. Místo, zpracování i vztyčení sloupu s jeho symbolikou jsou projevem netolerance a násilí. Právě tím rozštěpili římští sektáři českou společnost na tu většinovou, která dnes nemá opět přístup do hlavních médií a musí držet hubu a na tu drzou hrabivou menšinu, která nám diktuje.

      Říkat, že křesťanství se všemi svými sektami je lepší než islám a uřezávání hlav je jen tvrzení o relativnosti menších a větších zločinů. A konečně si už zapamatujte: Bůh není, neposkvrněné početí je podvod, zázraky se nedějí. Nebe je v lidské harmonii a dobrých mezilidských vztazích, peklo je válka.


      Smazat
    4. 17:17 Prosím Vás, jak jste přišel na to, že Bůh není? Chodil jste jako pionýr do ateistického kroužku, kde Vám řekli, že soudruh Gagarin vyletěl do vesmíru a Boha tam nikde neviděl?

      Víte, kdy bude konečně na planetě Zemi líp? Až se komunisti spojí s křesťanama a budou řešit dohromady opravdu něco konkrétního a pro lepší život lidí podstatného. A světový názor nechají v klidu na každém člověku. Ale vzhledem k tuposti obou stran to možná nebude vůbec nikdy.

      Smazat
    5. 17:17 - Spousta významných a věhlasných vědců, například fyziků, včetně samotného Alberta Einsteina, kteří věřili a uznávali existenci Boha, nikoli podle církevních dogmat, ale podle vlastních představ a indicií, byli podle Vás hlupáci?

      Nikdo Vás nenutí, abyste v Boha věřil nebo jej hledal, je to jen a jen Vaše věc. Ale trocha respektu a úcty k názoru jiných, vzdělaných a inteligentních lidí, by Vám slušela víc.

      Kromě toho, podle mé zkušenosti, většina ateistů přebírá představu o Bohu od svých ideových odpůrců a pak věnuje vysoké úsilí dokazování, že takový Bůh prostě neexistuje.

      A co třeba úplně jiný, na jakého sami ještě ani nepomysleli? Co když je to úplně jinak a "Bůh" je jenom slovo, neschopné zachytit svůj transcendentní obsah? Čeho se pak zachytí Vaše argumentace a Váš "důkaz"?

      Smazat
    6. A jsme u toho. Fousatého taťku, který všechno zařídí a ke kterému se musíte všichni modlit vytlačila věda na okraj zájmu. On není a nikdy nebyl. Ale lidé, kteří potřebují ke svému životu berličku, si musí vymýšlet jiná "transcendentna", jiné podoby "boha". Musím se smát vaší úpornosti v hloupé starověké víře, tolikrát zneužité.

      A mimochodem, ten ostudný provokující sloup půjde dolů ještě za vašeho života, vy zločinná zlodějská transcendentna.

      Smazat
    7. 8:36 Pikantní na celé věci je, že ti samí vědci, kteří, jak píšete, vytlačili "Fousatého taťku" na okraj zájmu, byli, podle Vás, tak neuvěřitelně hloupí, že místo něj hledali a zřejmě i nalezli ta "jiná transcendentna".

      Pak přišel na scénu nějaký tupý ateistický vědátor (a ne jeden), prohlašující se za velikého filozofa a omílající své bezobsažné společensko-vědní kecy, které pokaždé vyvrátilo příští desetiletí, takže to po něm jemu podobní museli po každé opravovat a vyvodil z toho ten Váš závěr, i s tím fousatým taťkou.

      Jenže ono je to celé jinak. Fousatý taťka byl jako snadno představitelný obraz vytvořen mazanými lidmi k ovládání pastevců koz a k zabránění nalezení Vámi vysmívaného "transcendentna", ale sem už ta vaše ateistická arogance nedohlédla. Takže klidně pokračujte ve svém smíchu spolu s mnoha dalšími hlupáky. Smát se věcem, kterým nerozumějí, je u lidí naprosto normální a tím častější, čím nižší je jejich inteligence.

      Smazat
  24. Veškeré komponenty pro odstranění této hanebnosti, zakoupíte v drogeriích.
    MAX.

    OdpovědětSmazat
  25. Naprosto důvěřuji občanům kteří ten katolický sloup zničili
    v roce 1918 při vzniku 1.rep. Oni věděli co představuje.
    Samozřejmě ,že obnovení sloupu někdo financoval a v ČT intenzivně obhajoval . Našel si k tomu pacholka "Vaňka" který žvanil o oslavě porážky Švédů a shrábl finanční odměnu.
    Existuje starý obraz ukazující boj studentů se Švédy v Praze na hradbách.Náboženská válka proti Českým kacířům byla ale válkou žoldnéřů kteří loupili,vraždili a kradli jako stádo prasat bez ohledu na stranu za kterou válčili. Války šlechty s německými jmény mezi sebou nejvíce poškodily prosté lidi a jejich náboženské zastánce a učitele udržující tradici mistra Jana a podobojí. To byl
    formální důvod obvinit a okrást lidi označené za kacíře. Současné církevní restituce jsou zdůvodňovány jako náprava křivd. To je manipulace jako prase. Obrovský Český majetek uloupený zahraničními žoldnéři s německými jmény a katolíky - prý byl znárodněn (ukraden) katolické církvi a šlechtě. "Co bylo tehdy původně ukradeno je třeba ukrást zase ?" Tohle nám z protistátní ČT tvrdí najatí historici jako fakta.Ten sloup to má podpořit. Bohužel to většina Čechů dnes-vůbec nevnímá. Mají jiné starosti. Ale jde o kudlu do zad od tradičních nepřátel Českého národa. (Národ
    tvoří 95% občanů - Čechů a malé procento zbohatlíků po r.1989 ,katolických prelátů, Vatikánu a šlechty s německými jmény.) Šlechta s německými jmény touží po restitucích stejně jako katolíci co už jich dosáhli.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:29
      Píšete protistátní ČT, myslím, že pomluva a lež jsou trestné.
      Čím je ČT protistátní,že podporuje NATO a EU?? Vždyť to je základní politika státu,pana Babiše a Zemana.
      .
      Ñejak mimo hochu

      Smazat
    2. Česká televize není pod občanskou kontrolou, zprivatizovali si ji někteří zaměstnanci, kteří dnes ani nedodržují vlastní televizní Chartu.

      Svým "zpravodajstvím" ale i dalšími pořady se dopouští rozvracení státu a jeho zničení Evropskou unií.

      Je na straně imperiálních válek a její dopisovatelé i redaktoři do těch válek štvou. Štvaní do války je těžký zločin, nepromlčitelný!

      Redaktoři ČT během kampaně za tzv. "církevní restituce" nepřipustili žádný negativní názor na tuhle prach sprostou zlodějnu. Stát byl okraden o je stále okrádán o miliardy, které gangster Kalousek a jeho kohorta římské sektě přihráli.

      \Obecně vzato - televize je neobjektivní, aktivistická jako za komunistů. Lže, manipuluje, překrucuje, cenzuruje ... je to stoka s krysami jako je Moravec, Železný, Fridrichová, Tvarůžková, Borek, Fridrich, Mrzena, Šámalová, Šámal a Petr Dvořák. Je jich víc, ale tihle ční. A většina politiků není schopna v ČT udělat pořádek a vrátit ji na cestu řádně vykonávaného novinářského řemesla. O rozkrádání, nepotizmu, protekci a dalších necnostech totalitních televizí, kterými trpí i ta "česká", ani nemluvě.

      Smazat
    3. Nemotejte tady NATO,premiera a prezidenta do diskuse
      o chování ČT. Řeč je o tom koho zvou redaktoři ČT pravidelně na obrazovky aby obhajoval církevní restituce ,doporučoval vrácení majetku např.Lichtensteinovi a pomáhá přepisování České historie. Často vůbec o historiky nejde. Proč zase manipulujete a lžete ? Nejste náhodou železný nebo wolner ?

      Smazat
    4. Dám do placu návrh, jelikož bourání soch a stavění nových jest koníčkem našeho národa, vytvořme Park soch paměti národa. Tam by se mohlo všechno naštosovat. Tam by mohly vedle sebe v míru stát, jak světské sochy maršálů, císařoven, politiků, tak i jiné symboly. Nikoho by v tom parku neprovokovaly a současně by byly dokladem spirály našeho historického vývoje. Doufám, že volba skulptur by nebyla cenzurována a výsledek by byl veřejně přístupný (žádné lapidárium,ale park). Doznání naší minulosti i současnosti by byl určitě poučný i pro další generace. Myšlenka mě napadla, protože Staromák se mi zdá přeplněn a někoho by ještě mohlo napadnout tam vysochat popravu Českých pánů, nebo Klému... Nemám nic proti nikomu a ničemu, jen si myslím, že se zbytečně hádáme.

      Smazat
    5. 21:25 Naprosto správně. K nemalé radosti zrádců a skutečných nepřátel našeho národa, pokud by se tito namáhali diskuzi číst.

      Proč si skoro každý myslí, že svůj názor musí jiným přímo namlátit do mozku? Dopřejme si vzájemně právo na omyl, změnu názoru a duševní či duchovní vývoj. To vše bez zlého úmyslu. Různé názory jsou prostě realita a přehádáním nikoho přesvědčit nelze.

      Smazat
  26. Směřuje český národ k revoltě ? Zřejmě ano . ODS staví v Brně kokota nacismu v Řeporyjích napichovací kůl pro známého fašistu na Staromáku bábovičku zpupnosti katolického hnusu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že je to horší. K nějaké řekneme revoltě zřejmě i směrováni jsme, ale dílčím cílem, jedním uzlovým bodíkem na diagramu, má být asi prostě bordel. Větší bordel než je teď, aby se daly aplikovat lépe jiné řídící postupy.

      Ale nejsme tak důležití, tak bude určitě stačít menší bordel naž ve Státech. I když rekordmanství přes kovid zrovna nesvědčí o upozaděnosti.

      Smazat
  27. Paní Kučerová má štěstí, že nežije v 17. stol. Kdyby něco podobného tvrdila hrdinným obráncům Prahy, kteří s nasazením vlastního života hájili své město před švédskými hordami (raněn byl při obraně Karlova mostu např. i pozdější český historik, vlastenecký jezuitský kněz P. Bohuslav Balbín), jak by s ní asi zacházeli? Ano, jako se sprostým zrádcem. A právem.

    A když paní Kučerová uvádí ty své tři tituly, mohla by tedy vědět, že v čele Protestantské unie, jež vznikla v roce 1608 (šlo o přípravu na blížící se válečný konflikt), nestáli Švédi, nýbrž Fridrich Falcký, tzv. Zimní král. Unie byla rozpuštěna v roce 1621, tedy 27 let před tím, než došlo k událostem, o nichž paní Kučerová píše.

    Co se týče Katolické ligy, která vznikla v roce 1609 (reakce na vznik Protestantské unie), také v tomto případě jsou její tvrzení zjevně nepravdivá. V jejím čele nestáli Habsburkové, nýbrž Maxmilián Bavorský. A ani Katolická liga v době obléhání Prahy už neexistovala, v tomto případě 13 let.

    Komenský nehájil české zájmy, ale své, resp. jednoty bratrské, čili také jen menšiny českého obyvatelstva. Podílel se na rozpoutání třicetileté války a jako jeden z opravdu nemnoha nabádal k jejímu pokračování i v roce 1648. Kdyby ho švédský kancléř poslechl, kdo ví, co by z českého národa zbylo. I tak podle některých údajů poklesl počet obyvatel v Čechcách na polovinu, na Moravě na třetinu. Hlavní "zásluhu" na tom měli (paní Kučerovou vychvalovaní) Švédi. Vyvraždění českého národa, paní Kučerová, bylo v zájmu českého národa?!?

    Marxistické fráze typu "krutá nadvláda protireformačního absolutismu" či "nelidská protireformace" nepůsobí právě přesvědčivě. Jak asi vzniklo stavovské povstání? Pokusem o bestiální vraždu (defenestrace) - bez možnosti se hájit atp. Zavražděn měl být dokonce i písař, tj. zcela nepolitický úředník. To paní Kučerové nepřipadá nelidské? A co vyhánění katolíků za vlády direktorů?

    Ještě dodejme, že vláda direktorů jednala výhradně německy (české povstání bylo tedy v podstatě německé), luteráni germanizovali české oblasti (třeba Šlikové Plánsko). Josef Pekař už někdy před sto lety dokladoval, že v případě vítězství stavovského povstání by byla ohrožena sama existence českého národa. Jistě, byli bychom tady - ale nebyli bychom Češi, nýbrž Němci.

    Dalo by se pokračovat. Ale je to celkem zbytečné. Jak vidno, marxisté a liberálové, kteří se hlásí občas k vlastenectví, dávají před konzervativními vlastenci přednost kolaborantům a zrádcům. Radši sluníčkář než katolík. Myslíte, že nenávistí a lhaním lze prospět národu?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Typická Pakařovská demagogie. Co věta, to polopravda čili lež!

      Smazat
    2. Ty a znalost dějin je jako kvadratura kruhu, protičeský havloslunce:-/

      Smazat
    3. A jaké byly důsledky vlády Habsburků,katolíků a Hitlerovců v Čechách? Katastrofální úbytek původního Českého obyvatelstva, násilné donucení změnit víru, obrovský majetkový převrat ( na jeho základě se stále pacholci snaží o restituce majetku pro katolickou církev - Vatikán - a cizí šlechtu s německými jmény,ztráta Českého území, směrování národa k poněmčení. O co jde dnes kdy se z ČT skupinka pacholků snaží přesvědčit diváky,že Habsburkové byli pro Čechy přínosem - stejně jako katolíci,jezuiti a
      Česká šlechta s německými jmény. Ty důsledky jsou
      měřitelné jak co do počtu zavražděných lidí tak i do objemu majetku který byl Habsburky rozdán cizí šlechtě,katolické církvi a části České šlechty s německými jmény. Zaplať pámbu, že v r.1918 dokázal Masaryk s českými vlastenci,Sokoly a Legiemi založit
      skutečně Český a demokratický stát.

      Smazat
    4. Karel8. listopadu 2020 21:16
      Lidé, byli nevolníci, tedy se do politiky nezapojovali. Politiku dělala šlechta, tedy někdo s úplně jinými zájmy. Ale lidé měli po Rudolfově majestátu, svobodu vyznání, což byl jeden z mála (politických) projevů, kterým se mohli prezentovat. Takže po neblahých zkušenostech se zkaženou a zpupnou katolickou církví, byla většina českého národa protestantská. A vůbec netoužila po návratu starých pořádků, po katolickém absolutismu. Z toho nejspíš vyplýval ten postoj Komenského.
      Za sebe můžu říci, že více věřím ve zdravý rozum Komenského, než 21:16. P.K.

      Smazat
    5. Karle, tak nevím, zda jste jen "navedenej". Zkusme tu dobu tedy rozšifrovat jinak. Proč byla devastována téměř celá Evropa a střední nejvíce?
      Nebyly to náboženské války, které ji devastovaly a Vy jste zastáncem jedné strany? Necítíte tedy také vinu?

      Zkrátím to, hordy nájemných vojáků obou stran plenily Evropu pod prapory nájemců a jejich zájmů. Doplatily na to národy v místě bojů. Je to fakt nebo "komunistická propaganda"?

      Prosím o vysvětlení termínu "konzervativní" vlastenec. Já si pod ním představuji, jak sv.Václav žene stádo volů do říše, tedy jiné voly, než nabízel jeho bratr.

      Smazat
  28. V tom případě buďte aspoň důsledný (mějte gule) a dodejte, že podle Vás, jak, že to bylo ?

    - "sprostým zrádcem"
    - schvalovatelem pokusu o "bestiální vraždu" případně o
    - "vyvraždění českého národa"
    - vyznačující se "nenávistí a lhaním"


    není a nebyla jen jistá paní Kučerová ale i jistý pan Komenský (podle Vás zřejmě nenávistný emigrant mluvící do štvavé vysílačky). A našli by se další.

    Také byste se mohl přihlásit ke schvalování popravy sedmadvaceti českých pánů. Vždyť to ani nebyli všechno Češi, byla to samá německá švajneraj, co ?? Říkám, buďte důsledný.

    A nemyslete si, že jste tu jediný, kdo přečetl něco od Pekaře. A Pekař byl sice ultrakatolík, ale skutečný učenec a mluvil a psal hodně obezřetně. Život ho ušetřil volby vymezit se k nějakému katolickému extremismu jako byl austrofašismus v Rakousku - to by bylo bývalo pro něho těžké. Měl to štěstí v neštěstí, že se nedožil ani druhé republiky a štvanic na oponenty, kterých si přitom zřejmě lidsky vážil.

    OdpovědětSmazat
  29. Nehádejte se, nepředvádějte se s prostudovanými spisy. Já nejsem sečtělý, ale mám zkušenost od svých moravských předků. Nesnášenlivost byla (a je) schválně infikována shůry. Moravu v historii brázdily různá náboženská seskupení katolická,židovská, protestantská=Habáni, husitská, většinou šlo o mírové soužití. Tolerance je normální u lidí práce, to platilo tenkrát a platí i dnes.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane, z celé téhle diskuse (počítám i sebe, ano) vyčnívá jen tento Váš příspěvek. K poslední větě není co dodat, snad: díky za připomenutí a pamatujme na to.

      Smazat
  30. Obávám se, že mariánský sloup na Staroměstském náměstí má temnou symboliku - smíření se se Zlem, které chce porobit Slovanské národy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 19,49
      Však on se nějaký novodobý Franta Sauer najde!!!!.-)

      Smazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.