AA

Reklama

bb

úterý 10. listopadu 2020

Plné znění Dohody o ukončení bojů v Arcachu a rozmístění mírových sil ruské armády


Ivan David
10. 11. 2020


Kolem obsahu dohody o zastavení bojů v Arcahu - u nás známém též jako Náhorní Karabach, koluje řada legend, fám a vyslovených lží. Jako třeba ta, že do Arcachu nastoupí jako „pozorovatelé“ turečtí vojáci. Rusko již tuto fámu oficiálně dementovalo. Jedinými mírovými sbory bude ruská armáda a pohraničníci. Proto jsem se rozhodl zveřejnit zde český překlad plného znění dohody, jak byla v noci podepsána v Kremlu:


„My, prezident Ázerbájdžánské republiky I. G. Alijev, předseda vlády Arménské republiky N.V. Pašinjan a prezident Ruské federace V. V. Putin:

1. Úplné příměří a veškeré nepřátelské akce v oblasti konfliktu v Náhorním Karabachu začne platit od 10.00 moskevského času 10. listopadu 2020. Ázerbájdžánská republika a Arménská republika (dále jen „strany“) se zastaví na svých pozicích.

2. Region Aghdam bude vrácen Ázerbájdžánské republice do 20. listopadu 2020.

3. Podél linie fronty v Náhorním Karabachu a podél koridoru Lachin bude nasazen mírový kontingent Ruské federace v počtu 1.960 vojáků s ručními palnými zbraněmi, 90 obrněných transportérů, 380 automobilu a speciální techniky.

4. Mírový kontingent Ruské federace nastoupí na pozice souběžně s ústupem arménských ozbrojených sil. Délka pobytu mírového kontingentu Ruské federace je pět let s automatickým obnovováním na pravidelná pětiletá období, pokud žádná ze stran neohlásí šest měsíců před uplynutím doby úmyslu ukončit uplatňování tohoto ustanovení.

5. Za účelem zvýšení účinnosti kontroly nad prováděním dohod stranami v konfliktu bude zřízeno mírové středisko ke kontrole příměří.

6. Arménská republika vrátí region Kelbajar Ázerbajdžánské republice do 15. listopadu 2020 a region Lachin do 1. prosince 2020. Současně bude zřízen Koridor Lachin široký 5 km, který zajistí spojení mezi Náhorním Karabachem a Arménií. Město Šuši bude pod kontrolou mírového kontingentu Ruské federace. Po dohodě stran bude v příštích třech letech stanoven plán výstavby nové dopravní trasy podél koridoru Lachin zajišťující komunikaci mezi Náhorním Karabachem a Arménií s následným přesunem ruského mírového kontingentu na ochranu této trasy. Ázerbájdžánská republika zaručuje bezpečnost provozu podél Lachinského koridoru pro občany, vozidla a zboží v obou směrech.

7. Vnitřně vysídlené osoby a uprchlíci se vrátí na území Náhorního Karabachu a přilehlých oblastí pod kontrolou Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky.

8. Proběhne výměna válečných zajatců, rukojmí a dalších zadržených osob a těl mrtvých.

9. Všechna hospodářská a dopravní spojení v regionu budou odblokována. Arménská republika zaručuje bezpečnost dopravních spojení mezi západními regiony Ázerbájdžánské republiky a Nachičevanskou autonomní republikou, aby zajistila nerušený pohyb občanů, vozidel a zboží v obou směrech. Přepravní kontrolu vykonávají orgány pohraniční stráže FSB Ruska. Po dohodě stran bude zajištěna výstavba nových dopravních komunikací spojujících Nachičevanskou autonomní republiku se západními regiony Ázerbájdžánu.“

Dovolím si krátký komentář k dohodě. Azeři v právě ukončené válce dobyli asi třetinu území Arcachu. Mezi oblastmi, které v boji získala ázerbajdžánská armáda, je bohužel doposud velmi zalidněná oblast na jihu Arcachu při hranicích s Íránem. V těchto místech bylo dříve hodně prosperujících vesnic a několik větších měst. Během války, při níž Arménům bohužel nikdo nepřišel na pomoc, byla tato sídla prakticky srovnána se zemí. Nyní jde jen o hromadu suti. Tato místa zřejmě budou znovu osídlena azerskými kolonisty z vnitrozemí. Z části zřejmě půjde o Azery, kteří z Arcahu uprchli v roce 1994 po ukončení předchozí války.

V Arménii je nyní odhadem asi 75 tisíc civilistů arménské národnosti, kteří uprchli před boji z Arcachu. Podle dohody by jim měl být umožněn návrat. Usadit se však zřejmě budou muset na území, které Arcachu zbylo. Na místech, kde původně část z nich žila, a která jsou pod kontrolou ázerbajdžánské armády a Tureckem dodaných džihádistů ze Sýrie, Libye, Afghánistánu, Pákistánu, Čadu a Nigérie, by pro ně nebylo bezpečno. Stačí se podívat jak tyto pomocné turecké džihádistické sbory „uřezávačů hlav“ řádí v kurdských oblastech Afrinu a části Rojavy, které okupuje Turecká armáda.

Pro Arcach přišla dohoda o zastavení bojů „za několik minu 12“. Ázerbajdžánko-turecko-džihádistická koalice během bojů získala kontrolu nad všemi přístupovými cestami do Arcachu. Alternativou k míru bylo již jen postupné vyvraždění Arménů z Arcachu v boji, v němž měli Azeři díky dodávkám zbraní z ciziny velkou materiální převahu. Arcach sice podle dohody musí odstoupit Ázerbajdžánu tři oblasti, jimiž vedou životně důležité silnice nezbytné pro zásobování. Tyto oblasti před několika dny Azeři s pomocí Turků a džihádistů bohužel dobyli. Dohoda však Arcachu dává možnost vybudovat si hned vedle náhradní komunikace, jejichž bezpečnost bude střežit ruská armáda.

V posledních dnech do Arcachu proudily zásoby pouze jedinou cestou z arménského města Goris, která vede přes město Šuši. Podle zpráv z místa jej dobyla Azerská armáda. Obránci do včerejší noci hrdinně bojovali v obklíčení ve středu města. Neměli však již pod kontrolou silice. Bez dohody by byl zbytek Arménů odříznut od jakéhokoli zásobování a obávám se, že obránce by čekal osud povstalců ve Varšavském ghettu – genocida. Tím, že ruská armáda převezme kontrolu nad strategickým městem Šuši, by měla být zaručena možnost dovážet do svobodných oblastí Arcachu jídlo, léky a materiál nezbytný pro obnovu země. A následně vyvážet jejich výrobky na volný trh.

Za nesmírně důležitou považuji přítomnost ruské armády, která se místě rozmísťuje již od 6 hodin ráno. Podle znalce mezinárodní politiky prof. Oskara Krejčího se tím ruská záruka bezpečnosti fakticky rozšiřuje i na svobodný zbytek Arcachu . Tedy asi 2/3 původního území. „Tam kde je ruská armáda, už není místo pro Turky. Azeři si nikdy nedovolí jít znovu do války, pokud by měli jít přes linie, které střeží ruská armáda. Vědí, že to by byl jejich konec.“, řekl mi v telefonické konzultaci prof. Krejčí.

Arcach tedy bude mít zajištěn dodávky zboží z Arménie po nových komunikacích, které budou hlídat Rusové. Ázerbajdžánci získali „jen“ třetinu území a možnost postavit si dálnici přes Arménii do Nachičevanské republiky. Bude to něco podobného jako dálnice, která spojovala v době studené války západní Berlín s SRN. Původně bylo jejich záměrem dobýt celý Arcach a všechny jižní provincie Arménie, čímž by získali místo pro plynovod z Azerbajdžánu do Turecka. A odtud dále do EU.

Arméni sice ztratili část území Arcachu. Vzhledem k tomu, že jim žádný stát ve válce vojensky nepomohl, zatím co polovina západního světa dodávala zbraně Turkům a Azerům, považuji mírovou smlouvu za nikoli nejhorší řešení pro Arcach. Vzdávám tímto čest všem obráncům, kteří v bojích hrdinně padli. Touto cestou si dovoluji vyslovit hlubokou úctu všem, kteří se účastnili obrany Arcachu. Přeživším přeji, aby konečně mohli žít v míru a aby si mohli rychle vybudovat novou slušnou existenci.
Pro Západ, tedy především EU i s jejími hodnotami, o které se tak dojemně stará v Bělorusku, mám jen slova opovržení. NATO pak poskytlo pomoc - poslalo tureckou armádu. Hořký sarkasmus.



58 komentářů :

  1. Video z nakládky a odletu vojáků ruské federace s technikou do Náhorního Karabachu
    https://www.youtube.com/watch?v=1FHSUJO_d2A
    https://www.youtube.com/watch?v=1IlFEGSmAwo

    Video Putin uctil minutou ticha na památku smrti posádky Ruského vrtulníku sestřeleného Ázerbájdžánem a zároveň nařídil ministru obrany Ruské federace aby se postaral o rodiny padlých vojáků
    https://www.youtube.com/watch?v=iIC9pcjS1lA

    OdpovědětSmazat
  2. "Co se stalo, Pashinyane?" Seru na status! “ - Alijev si dělá legraci z arménských úřadů (VIDEO)
    https://www.youtube.com/watch?v=40W6zuXqr0o&feature=emb_logo
    https://rusvesna.su/news/1604993793
    Během svého vítězného projevu k národu se ázerbájdžánský prezident Ilham Alijev hlasitě zasmál a vysmíval se arménskému premiérovi Pashinyanovi, který byl nucen podepsat podmínky příměří v Karabachu , které jsou pro Jerevan obtížné.

    "Co se stalo, Pashinyane?" Co se stalo? Viděl jsi cestu do Jabrayilu. Tančil jsem. Co se stalo se stavem Karabachu? Seru na status! Stav šel do pekla! Dokud budu prezidentem, tak se to nestane.

    Jsem rád, že jsem podepsal tento historický dokument. Jsem rád, že se vracíme do naší vlasti, do našeho rodného Karabachu, do Šuša, koruny našeho Karabachu, a v těchto zemích budeme žít navždy!
    Dnes můžeme s hrdostí říci, že Fizuli (Arméni nazývají město Varanda - přibližně RV) je náš, Jebrail (Mekhakavan, arménský) je náš, Zangelan (Kovsakan) je náš, Gubadli (Sanasar) je náš, Agdam (Akna) Je náš, Lachin (Berdzor) je náš, Kelbajar (Karvachar) je náš, Shusha (Shushi) je náš, Karabach je náš, Karabach je Ázerbájdžán! Ať žije Ázerbajdžán! “ - Alijev se raduje.

    OdpovědětSmazat
  3. Ta arménská enkláva (Náhorní Karabach) uvnitř Ázerbájdžánu i teritoriálně odlehlá ázerbajdžánská oblast za Arménií představují v jejich bilaterálních vztazích cosi jako dálkově ovládané miny.
    Kdykoliv někdo třetí (kdo bude mít zájem to tam "přihřát" k varu) totiž hodí své granáty zároveň na jedny i ty druhé, budou se "mydlit" nanovo jsouce přesvědčeni, že konflikt vyvolává ten druhý.
    Řešením pro ty dvě nepřátelské státy by snad mohla být reciproční územní výměna s transferem obyvatel, kteří - jak se zdá - spolu už nedokážou žít.
    Anebo radikální výměna jejich vládních squadron. Protože ty existující docela propadly, když eskalující konflikt nedokázaly uregulovat diplomatickou cestou. Je to nekompetentnost hraničící s nebezpečností pro ně samotné. Ještěže oba státy mohly využít schopností ruské diplomacie i (přesvědčivé) vojenské síly ruských jednotek.

    OdpovědětSmazat
  4. To Rusko se vubec nechova demokraticky. Ma nastrcit do obou statu sve loutky, tak jak to delaji demokrati, a jejich prostrednictvim vladnou. Nejake sbory, aspon 50.0000 vojaku na kazdou stranu a na 50 let.

    OdpovědětSmazat
  5. Tu kompenzaci za ten vrtulník bych viděl tak na milardu dolarů !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, bude to podstatně dražší.Myslíš, že na to máš, ale pak se ukáže, že tak nějak jsi v pr..deli.

      Smazat
    2. Hm... Už se to blíží - víš! - https://www.lidovky.cz/domov/rodi-se-nebyvale-silny-konflikt-svet-se-ocitl-v-prvni-fazi-3-svetove-valky-varuji-armadni-spioni.A201110_144708_ln_domov_tmr?zdroj=vybava_recombee

      Smazat
  6. Dvořáku, konečně jste s cenzurou příspěvků dostal rozum

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne já, ale zbytek redakce. Jestliže zabránění vstupu různých sprosťáků, nácků, trollů, rasistů a jiných individuí je cenzura, a podle dalších členů redakce to cenzura je, pak nechci bránit "svobodě slova" a rezignuji na kultivaci diskuze.

      Smazat
    2. 22:44
      Případnou cenzuru dodržujte z obou stran názorového spektra. Dříve to tak zdaleka nebylo. Jasně se dávala přednost názorum proti USA, NATO a souhlasným s Ruskem!!

      Smazat
    3. 10:07-Myslíte tedy, že by i v Čt to mělo být vyvážené a nikoliv jednostranné?
      Asi by potom nemusely být alternativní weby.
      Nejsem ale proti, aby NR dokázala, že "vyváženost" je možná, za předpokladu, že nabalí co nejvíce lidí s názorem, nikoliv s frustrací, tedy i s nenávistí k Rusku. Dokážete to? Diskutovat věcně bez emocí?

      Smazat
    4. 22.24
      Pane Dvořáku
      nezveřejnil jste mi příspěvek, kde jsem použil jediný vulgarismus, a to že "mám u pr...." testování, ale že mě naopak zajímá smrtnost na covid a že se jedná o manipulaci - že "pandemie" proto není pandemií, ale monstrózní manipulací.
      Takže mám dvě možnosti - buď vás popudil onen "vulgarismus", nebo názor.
      Ne že by mi na tom mém příspěvku nějak zvlášť záleželo - na čem mi však záleželo je, že jsem měl do té doby NR za nezaujaté médium které názory necenzuruje. Toť vše.

      Smazat
    5. Anonymovi bránila "cenzura" vo vulgarizmoch a výpadoch na diskútujúcich a redakciu Novej Republiky. To demokratizmus "u→́skutočne trpel veľmi ťažkú stratu":-).

      Smazat
  7. Na pět let, tak to je docela výmluvný. A bude daleko těžší zvrátit status quo, i když dobráci se určitě pokusí ... ale to pravděpodobně bude chvíli trvat a mezitím se budou dělat lumpárny nejspíš na Ukrajině. Co se týče soudruha Alijeva mladšího, ten je šťastnej jak blecha, že to nějak dopadlo, nezvrtlo se a s celou rodinou nepřijdou o hlavy, a tak je jen přirozené, že si ze samé radosti a taky pro lepší efekt kopne hromady sr..ek známé jako Pašinjan, filobruselář.

    Ostatně pamatujete Pjakina ana hlásí že Arméni jsou příštími Židy ?? Jestli ho prediktoři nevodili za nos, tak ještě bude rušno pod Kavkazem ...

    OdpovědětSmazat
  8. Tak se zase Rus nacpal tam kam nemá. Že se divím,ropa,plyn jsou velké lákadlo.
    Potom pomlouvejte USA. Před nedávnem Krym dnes Karabach,kdo bude další ?¿ Střední Evropa ??

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21.38 Rus má plynu a ropy dost , ale vám chybí rozum !

      Smazat
    2. Asi je to tou pozdní hodinou, ale připomínáte mi to "Co by nekojila ? Má čas, má mlíko, tak kojí."

      No a oni zas nechají Rusa cpát se, ten má klacek, hlavu i důvod, prostě jsou v klidu a koukají jinam. Jako ta holčička: pejska nech š...t a nedívej se tam. Neznáte?? Ono jich to třeba taky bolí, ale než se budou ženit ...

      Smazat
    3. Bureši, co to je "nechat Rusa cpát se"? Cpe se něčím, cpe se kam, čím se cpe?

      Smazat
    4. 21:38...Do strednej Európy sa už nacpali USA. Do Nemecka sa nemuseli, lebo odtiaľ ani neodišli.

      Smazat
    5. 22:47 Nechcete raději vysvětlit, kam se cpe ten pejsek??

      Smazat
    6. 21:49
      Amík má taky dostatek ropy a co jste vy zde posedlí čmárat, jak všude krade ropu co. Rusko je tedy něco podobného!!
      22.47
      Proč děláš ze sebe velkého .ola??

      Smazat
    7. 10:02 to jsou mi teda moudrosti. Pán se zjevně věnuje ropnému byznysu, že? Ropný/plynárenský průmysl je nadnárodní. Velké korporace přece netěží kvůli domácí spotřebě, ale kvůli zisku. Neuvěřitelné, když stále někdo argumentuje, že USA nepotřebuje třeba saúdskou nebo nigerijskou ropu. Při podobných argumentech odcházím obvykle z diskusního prostoru, zbytečná ztráta času.

      Smazat
    8. Z břidlic se v USA frakuje ropa ze které se v podstatě nedá vyrobit nafta. Proto USA dováží těžkou ropu z Kanady (na počet obyvatel je Kanada největší vývozce ropy) a mají eminentní zájem o těžkou ropu z Venezuely. USA ze samotnou ropou z břidlic by na světovém trhu moc neuspěly.

      Smazat
    9. Tak redakcia uvoľnila ruky nielen mne, ale aj notorickému provokatérovi, podráždené odpovede nedali dlho na seba čakať, už len ide oto, kedy sa to zvrtne na šialenú primitívnu úroveň. Zatiaľ sú to hlášky na spôsob rádia Jerevan: "Sovietsky zväz, ktorého súčasťou bol aj Ukrajina, Azerbajdžan a Arménia, neni Sovietsky zväz, ale Russko...! Ale údajně rus se cpe kam nemá". Nič iné som ani nečakal, čakal som hluposti, ale napriek tomu anonym21:38 aj tak "milo" prekvapil. O čom tu mala byť vlastne reč o Arménii, Azerbajdžánu, náhornom Karabachu, čiže o Russkom území? Arménsko zostalo naďalej tam kde bolo a ešte im Rusi zachránili tretinu Karabachu ac nemuseli a po udalostiach z 2018 v Arménsku, sa im nik okrem Rusofóbov necuduje To akože miesto domácich obyvateľov ktorí sa konečne už v mieri môžu vrátiť domov, EU a USA su v tomto konflikte viťazmi? :) A čo také významné spravili na ochranu Arménska či nebodaj Karabachu? Neunúvali sa Karabach ani len uznat. A s takym Kosovom vobec problem nemali. Môj profil Ukrofil.

      Smazat
  9. Jo správně eu a západ to je zmar a bída Rusko je záruka míru pro všechny strany.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:40
      Jouza, EU a Západ vždy velké začáteční písmeno!!
      V tomto je Rusko záruka míru????? Jouza, trochu víc mimoň.

      Smazat
    2. 9:57 Kdepak juzku zločinci a zadlužený blbečci si malé písmeno zaslouží. Můžeš kecat co chceš ale fakta jsou jasná Rusko je záruka míru. A ten váš počuraný bidet s nimi nic neudělá.

      Smazat
  10. Poučení i pro nás, jak to dopadne, když si zvolíte sorošova poskoka za prezidenta.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 7:57, souhlas. A přesně tak dopadneme i my. Soroš zde již vládne dávno! Jezdíval jsem služebně do Ruska, zpočátku mne brali jako přítele, kamaráda předse jsem byl z Čechoslovákiji. Pak, a dnes by to bylo ještě horší, mne přiřadili k "západu", již jsem nebyl kamarád, prostě nad náma prostí Rusové zlomili hůl. Až budeme jednou potřebovat jejich pomoc, stejně jako Arméni, tak se asi také překonají, potlačí v soubě soucit a pocit sounáležitosti a nechají nás vyžrat všechna příkoří, všechny ty památníky, a hlupáky hřiby a spratky ne příliš úspěšných komiků i jiné zaprodance a Jidáše. Ta Arménie musela být pro ně svým způsobem bolest, jejich bratři trpěli a hynuli. Ovšem vývoj v Arménii po jejich převratu a kontrarevoluci organizované, všichni víme kým, represe proti Rusům, a Ti již sami prohlásili že si nenechají kálet na hlavu. Škoda hrdých Arménů, našich bratří, že tu svou sebranku včas nevypráskali tam kam patří, k jejich loutkovodičům. No, stačí se podívat kolem nás a vidíme obdobný obraz, jenom my jsme za "bučkem" a okusujeme jim lýtka ze zálohy. Zatím jsme ve zdánlivém bezpečí, zatím...

      Smazat
    2. Jak to tu už odznelo pred rokmi, že to vypadá tak, že poniektorí Rusi precitli a ľudí zo "západu" začali vnímať ako medúzy: že sú priehľadní a bez chrbtovej kosti. Príliš vrľa úsilia a obetí priniesli pre slovanskú súnaležitosť. A jediné sa stalo to, že význam Russka upadá, zatiaľ čo drobných rozhádaných slovanských národov stúpa, ktoré ich z "vďačnosti" popľuvajú, pošpinia a znevážia.. Neviem preto, čo by som robil na ich mieste. Môj profil Ukrofil.

      Smazat
  11. Je přece naprosto jasné, že Putin dá přednost Turkum z NATO a obětuje Armény. Rozložit NATO je pro něj, prvořadý ukol, Arména hodí klidně přes palubu.. Zákeřnost rusa v přímém přenose. A potom se divte naší BIS.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 9:54
      Ty v prvé řadě bifluj pravidla hry "kloboučku hop!" Na víc si zatím netroufej. Např. při LEGO by sis ublížil.

      Až Trump smete ty tvoje "chlebodárce", nebudeš moci lozit na Tržiště 15 pro porci gulášovky s rohlíkem denně, pak se ukáže, že můžeš chodit prudit akorát tak na server "ukažpiču.cz.
      Tam je tvoje místo.:o)

      Smazat
    2. 10:17
      Už pochop, že ten tvuj Trump je z kola ven, musíš si najít nějakého jiného ola sobě rovného!!
      Ta tvá závěrešná věta, to jsi vymyslel sám, nebo ti někdo radil, protože takový blábol vymyslet, jeden nesvede!!

      Smazat
    3. 9:54 Nedivíme se. Je třeba být připraven. Bis určitě bude. Až se ručníkář odpálí u Muzea pod vocasem, spolehněte se, že bude připravena to spojit s Ruskem. Věřím, že vás a vám podobné to uspokojí, zejména pokud se budete nacházet poblíž vocasu. Najraději ve větším počtu.

      Smazat
    4. Arméni,, marná sláva, okupovali cizí území, před jejich okupací osídlené oběma národy, vyhnali odtud Ázerbajdžánce... no a nyní to naopak nebude, Rusko se o to aspoň snaží, území která ˇazerbajdžán dobyl zpět by měla být podle dohody osídlena znovu oběma národnostmi... navrátilci z obou stran. Lidé se budou učit žít zase vedle sebe a pak i spolu...a Jugošce to kdysi moc dlouho netrvalo, ale snad tentokrát....

      Smazat
    5. 10:45
      Chceš se vsadit?
      První vlaštovka je, že deep state předhodili vraha Thaciho do zesraného Haagu. To jako na usmířenou s GP.
      Pak po několika krůčcích v US legislativě (generální prokuratúra)se to začne sypat. Postupně po celém světě.
      A vy, pražská kafilérka budete prchat, jako kdysi 120 000 esesáků do náruče svých hrdlořezů. V dnešní dobšě je to ISIS.
      Pak nastane dodatečný odsun germánofilů TAMTÉŽ.
      Nastane OPĚT, jako v padesátých létech, pořádek a blahobyt.
      Nic bych za to nedal, že na místo Vaška na koni na Vaclavském náměstí bude stát Maršál Sovětského svazu Koněv.

      Smazat
  12. Rozložit NATO můžou jen členové. Ten Váš výkřik je směšný. V douhodobé perspektivě je plýtvání přesvědčovat zarytého nepřítele. Vána k vráně sedá, parazit parazita hledá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:01
      Od vás už nic nemuže překvapit, vy jako milovník Ruska budete vždy na jejich straně, i kdyby vám zabili matku.
      Jen hloupej jako vy, nevidí jak Rus dnes dělá vše, jen aby rozložil EU a NATO. Proč potom Putin prodal zbraně Turecku, vy jste jen takový směšný proruský trolíček co dědku!! .

      Smazat
    2. 10.17 EU , USA a NATO toho dělá pro rozložení Ruska daleko víc ! Rozložením Ruska by se dostal západ na čas z krize !

      Smazat
    3. 10.31
      Myslíte živit ty chudáky v rusku?? To by Západ stálo víc, než by získali!!

      Smazat
    4. já v to doufám,, že NATO rozloží jeho členové. kdo, proboha. he být součástí pomateného agresora,, kterým NATO je? a dokonce dnes, kdy jeho význam padá s pádem významu USA, jeho majitele?

      ano,, dostat se na ruské území a k jeh zdrojům,, to je sen všech těch válečníků po staletí... ale marný

      Smazat
    5. 10:17 Také jsem praděda a na ty tvoje krákance jen tolik. Většina z nás, i ty hlupáku, vděčíme za to
      že žijeme, Ruským lidem. Možná jsi výjimka, nebo germán
      a tak logicky Rusy a Rusko nenávidíš. Hlavně že jsi asi demokrat a ctíš lidská práva. Ale i v Rusku jsou podobně myslící lidé jako ty. Tudíž tví přátelé. Neměl
      bys je proto hanobit.

      Smazat
    6. 10:17 Je zajímavé, co jste z toho mého krátkého textu všechno zjistil aníž bych dal najevo svojí náklonost. Jenže pravda skutečně vítězí, ne vždy když je potřeba a Vy jste toho důkazem. Paraziti třeste se.

      Smazat
    7. 13:24
      Ano, staréj a blbej jako ty, pokud by nebyl rusák, byl by Amik a nebylo by 40 let ruského útlaku,ty přiblblo.
      Je mi 65 r.a moc dobře si pamatuji tu ruskou zvěř v 68. Tyhle darebáky může obhajovat zase jenom darebàk jako ty.

      Smazat
    8. 13:47
      Vás jako rusomila nejde přehlédnout, vaše náklonnost k ruským zmetkum je přímo příkladná.Máte pravdu,prorušti paraziti třestese.

      Smazat
    9. 10:17 Proč potom Putin prodal zbraně Turecku..

      žeby peníze?

      Smazat
    10. Uveďte jediné moje rusofilské slovo. Přece v tomto systému jsou peníze až na prvním místě. Nechápu čemu se divíte. Nebo pro vás peníze nic neznamenají? Tak to jste exoti, to neplatilo ani za komoušů.

      Smazat
    11. K tomu "živení" Rusů západem, měl jsem kolegu Ukrajince který snil o vstupu do EU, která vyřeší všechny jejich problémy s korupcí a kdoví čím ještě a pak bude ráj na zemi. Snažil jsem se mu vysvětlit, že EU se nepostarala ani o stávající členy jako Rumunsko, Bulharsko a pod. a že není schopna se tím více postarat ani o ně. To bylo v době "oranžové" revoluce a z mísy pomerančů, kterou symbolicky přinesl si nikdo nevzal. Neuvěřili, přiklonili se k západu a odvrhli "vatniky, Moskaľe, Ivany..." a teď se mají a jsou rádi i za práci v Rusku a podradné práce na západ od nich. A takévé měli šance! . A Rusko mezitím uspělo zvýšit podstatně výrobu potravin a stává se soběstačným. Již neplati, že ať dělají co dělají, vždy je z toho kalašnikov. A k 68. , jsem rád že nám tehdá přátelé pomohli a já mohl vychovat své děti v relativním klidu. Jestli to tehdá "nestálo za nic", tak alespoň byla myšlenka, sen. Dnes vnímám jenom duševní chudobu a ta roste po exponenciální křivce- programová výchova zmetků, egoistů a duševních trpazlíků. A jestli je někomu dnes 65, tak si z 68. roku pamatuje velký p.r.d. a Rusa asi viděl jenom ve svých snech. Já pamatuji Maďary, koupili v obchodě láhev vína a odjeli. Rusové měli příkaz se nevměšovat. Když zasahují US Army, tak tam teče krev potoky, svítí bílý fosfor (Faludža) a používá se "zdraví neškodný" ochuzený uran (Írák, Jugoslávie...), Agent Orange a napalm (Vietnam) kobercové bombardování (Afghánistán, Vietnam...). Znáte "collateral damage", civilní ztráty (začalo to v Drážďanech), to "naše" madla prohlásíla že ty tisíce mrtvých dětí stáli za obnovu ? čeho to, snad demokracie? v Íráku. Byl jsem tam a považuji jeho obyvatele za mnohem civilizovanější, než jejich okupanty. Nechali zničit i Mosul, tj. biblické Ninive, rozkradli Irácké muzeum v Bagdádu atd. Inu, barbaři, příkladů v historii je hafo

      Smazat
  13. Rusko konečně ovládá jižní hranice svého historického teritoria na jižní linii Armenie s dotykem Turecko - Azerbajdžán - Írán.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, to rusofobové blekotají: Sovětský svaz=Russko, tak si teď Rus ve smyslu nejen toho jejich blekotání, ale především mezinárodního práva hlídá své jižní hranice tak jak je třeba.

      Smazat
  14. Mozna jsem naivni, ale oslavy v Azerbajdzanu davaji nadeji, ze hned zitra nebudou pozadovat dalsi uzemi a bude nejakou dobu, idealne trvale, mir.

    OdpovědětSmazat
  15. Arméni od roku 1994 drželi, a naivně doufali že už navždycky, dvojnásobek Náhorního Karabachu.
    Zůstane jim možná s bídou jen polovina NK.

    OdpovědětSmazat
  16. A zase to náboženství. Islám versus křesťanství. Až pak jiné
    záležitosti, půda, domov, bydlení. To se dá ale směnit.
    Náboženství ale ne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro 13:36, tohle není o náboženství. V Rusku je i islám i pravosláví a není slyšet o problémech. Inu pokud dráždíte úmyslně věříci, urážíte jejich víru a děláte to v rámci "práva" na svobodnou řeč, tak si zaslouží latí přes záda, nebo prostě přes hubu. Jsou jistá pravidla slušnosti, hranice které slušný člověk nepřekročí. Když jim pak někdo na oplátku ublíží, tak najednou "Je suis...", nezlobte se, já jsem nebyl ani u Hedbo, ani u toho učitele, obě strany se provinili a zasloužili potrestat dle závažnosti svého provinění. To jsem " je suis..."až ve Vídni a u podřezaného pravoslavného kněze ve Francii, v případě žhářství v Notre Dame a jiných chrámech, o čem se nemluví, proč asi?
      Ten konflikt v Arménii vyvolali loutkovodiči, kteří zorganizovali převrat v Arménii s cílem oslabit vlyv Ruska, náboženství je záminka. A také jsem četl, že do prostoru původně obydleného Azary,se Arméni začali stěhovat až počátkem 19. století a pokud je někdo neštval proti sobě, tak žili v relativním klidu. Vždyť to plně propuklo až po rozpadu Svazu a táhne se to do dnes.

      Smazat
    2. Klid právě nebyl s výjimkou těžké ruky SSSR. Byly tam masakry a boje už kolem roku 1905 ještě za cara mezi vesnicemi obou národností. Za tisíc let se několikrát vystřídali, kdy někdy měli většinu Arméni a někdy muslimové v Karabachu.

      Smazat
  17. Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země. Ernest Hemingway

    OdpovědětSmazat
  18. Rozmístění mírových sil z Ruska na území Náhorního Karabachu je geniálním tahem Putina, který k tomuto postupu v nemalé míře využil i sestřelení ruského vrtulníku azerskými bojovníky a to nad územím Arménie. A proč Rusko více nepomohlo Arménii? Po barevné revoluci se arménské vedení odklonilo od Ruska, provedlo čistky, kde si na vedoucí posty dosadili prozápadně orientované lidi. Doufali tak v pomoc ze Západu, především z Francie. Tak tu pomoc od toho Západu dostali asi tak, jako my v roce 1938.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.