Reklama

středa 23. prosince 2020

Ministr, který lobbuje proti lidem ve svém resortu

Ivan David
23. 12. 2020

Doufám, že to není nakažlivé a nebudou následovat další ministři – třeba ministr zdravotnictví! Všiml jsem si jevu, o kterém bych si myslel, že není možný – ministr školství Robert Plaga (ANO), po roce oznámení, hojně publikovaných, kterak zvýší platy učitelům o 9% tarifu - což produkuje hojně závisti, zřejmě záměrně - navrhl přede dvěma dny na vládě 4% do tarifů a zbylých 5 % do nadtarifních složek. Většina učitelů dobře ví, co to znamená – těch 5 % nikdy neuvidí, a to bez ohledu na to, jak „dobří učitelé“ jsou. Zajímavé, u jiných profesí se kvalita jednotlivců na vládní úrovni neřeší. Alespoň v případě státních úředníků jsem o ničem takovém nic neslyšel.

Právě se chystá novela zákona o pedagogických pracovnících, podle které má učit každý vysokoškolák, kterému uzná kvalifikaci ředitel. Do tří let může začít studium tzv. pedagogického minima – nebo také ne. Tuto novelu kromě vládního ANO silně tlačí Piráti, podporovaní neziskovkami ve školství, a hodlají umožnit doslova kdekomu, aby „školil nekvalifikované učitele, kterak učit“. Za státní peníze, které pak chybí jinde. Proč pak studovat pedagogickou fakultu a další učitelské obory, že… Stačí školení, třeba 250 hodin a jste učitel! Slíbené zvýšení platů by možná do „nástupu odborníků do škol“, kteří mimochodem mohu působit na školách už podle stávajícího zákona, mohlo „hodit vidle“. Kdyby si učitelé, kteří z oboru odešli, a mladí lidé, zvažující budoucí povolání, všimli, že z učitelského platu se dá žít i v Praze, možná by těch kvalifikovaných začalo přibývat, a s penězovodem na vzdělávání nekvalifikovaných učitelů by mohl být konec. Jistě že i nekvalifikovaný učitel může být dobrý učitel – ale přímá úměra, tedy že čím větší počet nekvalifikovaných, tím lepší kvalita výuky, určitě neplatí.

Nechápu, jak ministr může šetřit na lidech, které má ve vládě zastupovat. A to iniciativně i proti návrhu ministryně práce a sociálních věcí Jany Maláčové (ČSSD), která navrhla oněch 9% do tarifu. A přitom naprosto obešel jednání s odbory a tripartitou. Chce se zalíbit premiérovi? Ministryni financí? Sleduje jiné cíle? Nemá rád učitele? Pak by jim asi neměl dělat ministra… Vláda ušetří 5 miliard korun, zněl titulek mnoha deníků. Šetří se na resortu, který je chronicky podfinancovaný. Do budoucna to není dobré znamení a hlavně – doufám, že další ministři se nepřidají a nebudou se předhánět, kdo „ušetří“ víc. Nebo by mohli následovat příkladu ministerstva školství – je málo zdravotních sester a bylo by třeba podstatné zvýšení jejich počtu i platů? Proškolíme – aneb zdravotní sestrou za 3 měsíce! Na rozmyšlenou máte tři roky, ale pracovat jako zdravotní sestra můžete okamžitě!

27 komentářů :

  1. To sú štátom garantované peniaze pre neziskovky. Školenia sú najlepšie kšefty bez objektívnej kontroly. Moja sestra (učiteľka) nechápala, keď na jednom takom školení musela školiť školiteľa. Celkovo finančná gramotnosť dnes vlastne hovorí: Nebuď hlúpy, neplať školné aby si bol objektívne hodnotený a potom dostal úboho platenú plácu so zodpovednosťou, kde hrozí strata slobody, finančná pokuta, či zákaz výkonu činnosti. Buď chytrý, ukáž svoj talent. Stačí prejsť "talentovou komisiou", nebudeš za nič zodpovedný a honoráre si cez neziskovky či granty navzájom kamaráti podelia.

    OdpovědětSmazat
  2. Kouzlo našeho školství tkví v ještě jedné věci, o kterých většina lidí moc neví. Platy pouze jsou jednou z nákladových položek každé školy. A o nákladech rozhoduje ještě zřizovatel školy.
    Spousta, zejména vesnických škol, funguje na základě spolufinancování obcí. Naše zákony přiznávají paušální poplatek na hlavu, chcete li na žáka. Pokud je ale žáků v obci málo a občané stojí o zachování školy v místě, obec místní školu dotuje ze svého rozpočtu. A protože provoz školy nestojí pouze na platech kantorů, ale třeba i na opravách, topení, vody,...velmi často se musí škrtat. A škrtat se bude i v budoucnu, protože změna daňových zákonů nepřinese jenom plus o pár tisícovek ročně pracujícím, ale i mínus o pár milionů ročně méně obcím. Tak že pokud to zákon umožní, alespoň vesničtí učitelé uvidí tak akorát suché z nosu. A než se sejde rok s rokem, možná i budou rádi, když právě tu jejich školu obec nezruší.

    OdpovědětSmazat
  3. Škola základ života. To ovšem platí, jen pro společnost, co má vzdělávání jako největší prioritu. Podívejte se jak narostl státní aparát a o kolik se jim zvedl podíl ze státního rozpočtu. Jenže to jsou rodinní příslušníci politiků a jejich příznivci. To jsou také jejich voliči.

    OdpovědětSmazat
  4. Jo plán NWO jede dále a podílí se na tom i tato vláda na co učitele stačí ten správně zakalený prorežimní slouha.

    OdpovědětSmazat
  5. Co se týká školství. Pomalu ale jistě tento rezort přebírají neziskovky a občas se přidají i různé náboženské skupiny. Ministerstvo je jen od toho, aby udělilo dotace a likvidovalo poslední zbytky opravdových učitelů, které se nedaří odstranit neziskovkám. Velmi živě si umím představit ředitele škol, kteří rozhodují o tom, kdo učit smí a kdo ne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. kdo učit smí a kdo ne.

      ... u samozvaných ředitelů a poruchou osobnosti toto probíhá bratru již 10 let...

      Smazat
    2. Jen si vzpomeňte na ředitele, kteří sundávali z třídních stěn portréty prezidenta, na ředitele, kteří je házeli na hnůj, ředitele, kteří částečně vystrašeni a částečně v šplhacím zápalu dovolovali Člověku v tísni a jiným pofidérkám otravovat hlavy našich dětí propagandou!

      Ostatně soudím, že školství musí být vyjmuto z pravomoci krajů a vráceno pod jednotný státní dohled.
      Ostatně soudím, že maturita bez matematiky je podvod.

      Smazat
    3. V otázce vyjmutí školství z pravomoci krajů s vámi, pane Dvořáku, souhlasím. I když tam není primárně zakopaný pes. Ten je v základním školství, které spadá výlučně do pravomoci obcí a podle toho to také vypadá. Česká školní inspekce jednak může leda tak doporučovat, upozorňovat, ale v zásadě si v tomto systému může tak akorát "trhnout nohou". Samospráva obecně, tedy politici, nesmí přímo řídit systém školství. Ale řídí a ovlivňují. Často blbě.
      A v otázce maturity z matematiky je nutné se vrátit k systému, kdy matematiku musel ovládat ten, kdo ji ve své práci a v daším studiu potřeboval. Tedy výuku i způsob ověřování, až maturitu, nastavit podle typu škol.
      A v neposlední řadě,na tu úroveň znalostí , bohužel, rezignovaly i vysoké šoly a univerzity. Pokud by trvaly na určité úrovni,museli by se zájmeci o studium sami snažit. Jenže to by hrozilo, minimálně po určitý čas, že nenaberou dostatek připravených studentů.A to je o penězích až v první řadě, že...

      Smazat
  6. Šunkový salám? Přirážka 85 procent. Hořčice 120. Odhalen důvod odporu proti „povinným" českým potravinám

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Sunkovy-salam-Prirazka-85-procent-Horcice-120-Odhalen-duvod-odporu-proti-povinnym-ceskym-potravinam-648225

    OdpovědětSmazat
  7. Téměř celý profesní život jsem strávil v odborném středním školství a musím říci, že tenkrát se tak ještě mělo právo nazývat. Dnes to není ani jeho parodická imitace. Zažil jsem pád školství v letech 1995 až 2011 a myslel jsem si při odchodu do důchodu, že již nemá kam padat (je na dně). Jak hluboce jsem se mýlil. Nedokázal jsem si představit (abstrakci mne učil Doc. Husárik), že lze padat ještě hluboko pod dno!! A protože hmotné objekty jsou kulaté, tak za pár let bude ten strmý pád vypadat jako strmý vzestup a nebude toho, kdo by to byl ještě schopen rozpoznat, natož pojmenovat.

    OdpovědětSmazat
  8. Ministři školství od roku 1848
    Přehled ministrů a ministryň školství od habsburské monarchie
    1993 - 2017 Česká republika

    Robert Plaga (od 13. 12. 2017 do současnosti)
    Stanislav Štech (21. 6. 2017 - 13. 12. 2017)
    Kateřina Valachová (17. 6. 2015 - 21. 6. 2017)
    Michaela Marksová (5. 6. 2015 - 17. 6. 2015)
    Marcel Chládek (29. 1. 2014 - 5. 6. 2015)
    Dalibor Štys (10. 7. 2013 – 29. 1. 2014)
    Petr Fiala (2. 5. 2012 – 10. 7. 2013)
    Josef Dobeš (13. 7. 2010 – 30. 3. 2012)
    Miroslava Kopicová (8. 5. 2009 – 13. 7. 2010)
    Ondřej Liška (4. 12. 2007 – 8. 5. 2009)
    Martin Bursík (2. 11. 2007 – 4. 12. 2007)
    Dana Kuchtová (9. 1. 2007 – 3. 10. 2007)
    Miroslava Kopicová (4. 9. 2006 – 8. 1. 2007)
    Petra Buzková (15. 7. 2002 – 4. 9. 2006)
    Eduard Zeman (22. 7. 1998 – 12. 7. 2002)
    Jan Sokol (3. 1. 1998 – 17. 7. 1998)
    Jiří Gruša (3. 6. 1997 – 2. 1. 1998)
    Ivan Pilip (2. 5. 1994 – 2. 6. 1997)
    Petr Piťha (3. 7. 1992 – 27. 4. 1994)

    1990 - 1992 Česká republika (součást ČSFR)

    Petr Vopěnka (29. 6. 1990 – 2. 7. 1992)
    Milan Adam (5. 12. 1989 – 27. 6. 1990)

    1969 - 1989 Česká socialistická republika (součást ČSSR)

    Synková, Jana (12. 10. 1988 – 4. 12. 1989)
    Karel Juliš (8. 5. 1987 – 11. 10. 1988)
    Milan Vondruška (8. 10. 1975 – 7. 5. 1987)
    Josef Havlín (8. 7. 1971 – 8. 10. 1975)
    Jaromír Hrbek (27. 8. 1969 – 7. 7. 1971)
    Vilibald Bezdíček (9. 1. 1969 – 27. 8. 1969)

    1960 - 1968 Československá socialistická republika (ČSSR)

    Vladimír Kadlec (8. 4. 1968 – 8. 1. 1969)
    Jiří Hájek (10. 11. 1965 – 7. 4. 1968)
    Čestmír Císař (20. 9. 1963 – 10. 11. 1965)
    František Kahuda (11. 7. 1960 – 19. 9. 1963)

    OdpovědětSmazat
  9. 1945 - 1960 Československá republika (ČSR)

    František Kahuda (12. 12. 1954 – 11. 7. 1960)
    Ladislav Štoll (1. 10. 1953 – 12. 12. 1954)
    Ernest Sýkora (1. 2. 1953 – 1. 10. 1953)
    Zdeněk Nejedlý (25. 2. 1948 – 28. 2. 1953)
    Jaroslav Stránský (2. 7. 1946 – 2. 3. 1948)
    Zdeněk Nejedlý (5. 4. 1945 – 2. 7. 1946)

    1940 - 1945 Československá vláda v exilu

    Juraj Slávik (pověřen řízením od 12. 11. 1942 – 5. 4. 1945)

    1939 - 1945 Protektorát Čechy a Morava

    Emanuel Moravec (19. 1. 1942 – 5. 5. 1945)
    Jan Kapras (16. 3. 1939 – 19. 1. 1942)

    1938 - 1939 Česko-Slovenská republika

    Jan Kapras (1. 12. 1938 – 15. 3. 1939)
    Stanislav Bukovský (správcem ministerstva od 4. 10. 1938 – 1. 12. 1938)

    1918 - 1938 Československá republika

    Engelbert Šubert (22. 9. 1938 – 4. 10. 1938)
    Emil Franke (24. 1. 1936 – 22. 9. 1938)
    Jan Krčmář (4. 2. 1934 – 24. 1. 1936)
    Ivan Dérer (7. 12. 1929 – 14. 2. 1934)
    Antonín Štefánek (20. 2. 1929 – 7. 12. 1929)
    Milan Hodža (12. 10. 1926 – 20. 2. 1929)
    Jan Krčmář (19. 3. 1926 – 12. 10. 1926)
    Otakar Srdinko (9. 12. 1925 – 18. 3. 1926)
    Ivan Markovič (3. 10. 1924 – 9. 12. 1925)
    Rudolf Bechyně (7. 10. 1922 – 3. 10. 1924)
    Vavro Šrobár (20. 9. 1921 – 7. 10. 1922)
    Josef Šusta (15. 9.1920 – 16. 9. 1921)
    Gustav Habrman (14. 11. 1918 – 15. 9. 1920)

    1867 - 1918 Rakousko-Uhersko

    Richard v. Hampe (25. 10. 1918 – 30. 10. 1918)
    Georg v. Poray-Madeyski (25. 7. 1918 – 25. 10. 1918)
    Ludwig Cwiklinski ( 23. 6. 1917 – 25. 7. 1918)
    Max v. Hussarek (3. 11. 1911 – 22. 6. 1917)
    hr. Karl Stürgkh (10. 2. 1909 – 3. 11. 1911)
    Josef Kaněra (15. 11. 1908 – 9. 2. 1909)
    Gustav Marchet (2. 6. 1906 – 15. 11. 1908)
    hr. Richard Bienerth (2. 5. 1906 – 28. 5. 1906)
    hr. Richard Bienerth (11. 9. 1905 – 1. 5. 1906)
    Wilhelm v. Hartel (19. 1. 1900 – 10. 9. 1905)
    Alfred v. Bernd (1. 12. 1899 – 18. 1. 1900)
    Wilhelm v. Hartel (2. 10. 1899 – 20. 12. 1899)
    hr. Artur Bylandt (7. 3. 1898 – 2. 10. 1899)
    hr. Vinzenz Latour (30. 11. 1897 – 5. 3. 1898)
    Paul v. Gautsch (2. 10. 1895 – 28. 11. 1897)
    Eduard Rittner (20. 6. 1895 – 30. 9. 1895)
    Stanislaus v. Madeyski (12. 11. 1893 – 19. 6. 1895)
    Paul v. Gautsch (5. 11. 1885 – 11. 11. 1893)
    Sigmund v. Conrad (16. 2. 1880 – 4. 11. 1885)
    Karl v. Stremayr (26. 11. 1871 – 15. 2. 1880)
    Karl Fidler (27. 10. 1871 – 22. 11. 1871)
    Josef Jireček (5. 2. 1871 – 26. 10. 1871)
    Karl v. Stremayr (28. 6. 1870 – 4. 2. 1871)
    dvor. rada Adolf v. Tschabuschnigg (správcem ministerstva od 13. 4. 1870 – 27. 6. 1870)
    Karl v. Stremayr (1. 2. 1870 – 12. 4. 1870)
    Leopold v. Hasner (30. 12. 1867 – 1. 2. 1870)
    Anton v. Hye (správcem ministerstva od 27. 6. 1867 – 30. 12. 1867)
    hr. Eduard Taaffe (2. 3. 1867 – 27. 6. 1867)

    Rakouské císařství

    hr. Leo Thun- Hohenstein (28. 7. 1849 – 20. 10. 1860, kdy agenda přešla do kompetence státního ministra)
    Ferdinand v. Thinnfeld (od 17. 5. 1849, provizorně)
    hr. Franz Stadion (22. 11. 1848 – květen 1849)



    Anton v. Doblhoff-Dier (8. 7. 1848 – 11. 10. 1848)
    Franz v. Sommaruga (26. 3. 1848 – 18. 7. 1848)

    Ve školství jsem působil v letech 1981 - 2011, takže si od Vondrušky pamatuji cca 24 ministrů.
    Pliaga (po slovensky) je naprosto nejdebilnějším ze všech, které jsem zažil.
    Z ministrů lze pozitivně hodnotit Zemana, Piťhu a Buzkovou (ta měla dle LUXE alespoň veliké preference).
    Likvidátory školství byli Pilip, Marksová, Valachová a Štech. Pliaga není likvidátorem, nýbrž satanským hrobníkem školství v jakékoliv podobě.

    OdpovědětSmazat
  10. Kéž by to mělo jednoduché řešení.
    Obecně samozřejmě platí, že pokud by platy učitelů byly dostatečně atraktivní, nemusel by dnes ředitel školy řešit, kde vzít dobré učitele.
    Ta novela o pedagogických pracovnících je, nejen podle mého soudu, už jen akt čirého zoufalství. Kvalifikovaní učitelé se prostě z fakult učit do škol nehrnou. Jen v Karlovarském kraji učí na základních školách cca 50% neaprobovaných učitelů. Což znamená, že i když mají "kvalifikaci" (fakultu), učí jiné předměty, než které vystudovali. Často učitelky z prvního stupně, a učí cokoliv. A ti nekvalifikovaní pak absolvují nejrůznější "švindl kurzy", fakt nechci nikoho urazit, jen aby dostali jakýkoliv "papír", že splňují požadavky zákona.
    To, že ředitelé chtějí mít část prostředků na motivační složku lze také pochopit, pokud ovšem neslouží prostředky k něčemu jinému, dorovnávání "sekery" u normálních platů. Třeba proto, že je velmi málo žáků ve třídě.
    Na základě svých poznatků jsem dospěl k názoru, že je nutné se vrátit zpět k věcem které fungovaly. Dát škole a učitelů zpět určitou prestiž, které se také, ale nejen, odvíjí od jejich oceňování. A zároveň natsavit systém vysokoškolského vzdělávání tak, že stát zaplatí studium jen tomu, kdo se zaváže odpracovat určtý čas v této zemi a v profesi, kterou studoval. A to nejen u učitelů. Pokud nesouhlasí, ať si studium hradí sám. Je to nepopulární, a svého času jsem byl i já proti školnému obecně, ale v této době jiné řešení nevidím. Pracuj pro toho, kdo ti to zaplatil.
    Je to jistě na větší diskusi a argumentaci, ale pokud se nebude nic dělat, tak debilizace naší mladé populace bude úspěšně pokračovat.

    OdpovědětSmazat
  11. Domníváte se, že stávající společenský systém má nějaký jiný výhled, než trvalou degradaci vzdělávací soustavy? Sám ministr Plaga není schopen ani spisovné češtiny.
    Všichni právem vyučující musí být nositeli nějakého toho nejméně bakalářství, raději magisterství. Pokud si je ale poslechnete, ti mladší spisovnou češtinou téměř výlučné nevládnou, jak tedy pracují vyšší a vysoké školy? Sám se zármutkem sleduji, čeho se dostává vnučce a vnukům. To, co mi dala škola, kdysi obecná, potom měšťanská a nakonec "střední" Zdeňka Nejedlého, stačilo spolehlivě pokrýt kulturní penzum, kterého stěží dosahují absolventi některých dnešních "vysokých" škol.
    O devítiletkách se neodvažuji zmiňovat. Všichni, všichni chtějí víc peněz. To nelze řešit, když je stále víc a víc těch, kteří neprodukují nic, nijak užitečnou práci, se kterou sice roste HDP, ale nepřibývá dost toho pro život skutečně potřebného. Pak rostou životní náklady a je prakticky nemožné nezbytnou práci, zvlášť v nadstavbě, tak jak zaslouží a je společensky potřebné, skutečně zaplatit. Ministr sem, ministr tam. Vláda jak by smet. Přežilé tržní hospodářství, tedy přežilý kapitalismus, nic jiného neumožňuje.
    K MUDr. Davidovi, pokud vedoucí jakékoli pracovní skupiny (nedovolím si napsat kolektivu) nemá možnost mezi řízenými odměnu diferencovat, skutečně řídit nemůže. Pokud diferencovat může a nediferencuje, pak neřídí. Rozumí se, že ředitelé dnešních, zejména venkovských škol, kteří jsou ve svém postavení vlastně dočasně s perspektivou, že propadnou pod křídla nového ředitele, donedávna ještě podřízeného pak žádné, pražádné nároky neuplatňují. Nanejvýš se k samosprávě a místní „vedoucí síle“, chovají servilně. Co pak po kom chcete?

    OdpovědětSmazat
  12. Pane Davide, velice si vážím vašich článků z prostředí EU. Tady jste se ale trochu spletl. Ředitelé škol potřebují mít určitou částku na odměny pro nejlepší. Částka na odměny by měla být alokovaná v samostatné kapitole a neměla být použita na jiné věci. Pokud by peníze z této kapitoly šli na neziskovky je to na odvolání nejen zhřešícího ředitele školy, ale i ministra.
    Jinak v seznamu ministrů školství vám vypadl "nejlepší ministr" všech dob Petr Fiala jinak ukázkový demagog.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ...stejné je to i s částkou pro "odměny nejlepším" v ostatních rezortech (vnitra, obrany, zdravotnictví, úředníků, sociální věcí...)??? NIKOLI!

      Smazat
    2. Učitel musí mít jistotu, že když učí dobře a má výsledky, nemůže mu na peníze nikdo sáhnout, i kdyby jezdil každý rok dovolenkovat na Krym.

      Smazat
  13. Škola od 89 roku má velmi významnou roli, pro další formování občanské společnosti. Škola má naučit nejenom číst a psát, ale také moudrosti, toleranci a pracovitosti. Od doby kdy jsem šel do první třídy už uplynulo více jak 70 let a jak pozoruji své potomky, mohu říci, že úpadek je katastrofální. Učitel za mého dětství požíval velkou úctu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Chápu váš názor a mělo by to tak být. Ale ti, kdo si pamatují dobu Pražského jara, tedy dobu kdy jsem já prožíval pubertu, jistě si vzpomene na tu proměnu učitelů před a po 68 roce. Tu odpornou servilitu učitelů k režimu, náhlé "zmoudření" a "zesoudružskovatění", to zbabělé přitakávání režimu, násilné potlačování názorů žáků. Ještě dnes cítím ránu do nosu od své třídní učitelky, která mi ji dala jen proto, že jsem vyjádřil svůj názor na cesty domů pod samopalem, od brány Špilberku až k našemu bytu každý den a strach o své dospělé sestry, kterým hrozilo znásilnění od našich "bratrů", rozbitý obličej bráchy samopalem, jen proto, že vozil materiál pro nemocnice a měl na autě vlajku Červeného kříže a nechtěl ji na pokyn vojáka sundat. Jak si mohu od té doby vážit učitelů, kteří nás vědomě učili ohýbyt hřbet? Celá generace je tím postižená a vidíme to každý den. Když pozoruju pana Plagu, je to ten stejný typ karierního podlézavce, který prodá vlastní matku za hrst korun či postup. Takže učitelského řemesla si vážně vážit nemohu a nebudu. Dnes je to totižúplně stejné, je SSSR vystřídala EU a děcka učí stejné kraviny. Jen rudá vystřídala modrou.

      Smazat
    2. S tím zjednodušeným pohledem na české učitele z duše nesouhlasím, asi ale nemá smysl takový všeobecný odsudek vyvracet. S čím naopak souhlasím je charakteristika ministra Plagy. Jedná se opravdu o smutnou postavu, která se do mé mysli nesmazatelně zapsala svým bezvýhradným přijetím blábolů ve výroční zprávě BIS, v níž se hodnotil stav výuky češtiny a dějepisu na školách doslova odpudivým způsobem. Trochu sebevědomý a charakterní ministr školství by si zavolal ředitele BIS a požádal jej, aby se okamžitě omluvil a toho blba, co tu pasáž napsal, poslal na pracák. Nikoliv náš ministr školství, ten úslužně běžel za Koudelkou se poradit, jak tu výuku dějepisu zbavit údajného vlivu sovětského dějepisectví a češtinu neúměrného panslovanství. Je to u mě bezcharakterní debil. Tečka.

      Smazat
  14. Česká učitelka zhouba národa českého. Za všimnuti stojí politická příslušnost ředitelů.
    Úmyslně navozeny katastrofální stav školství.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ředitele školy vybírá místní radnice. U nás prioritními předměty se stalo náboženství a angličtina. Do hodin začaly chodit manželky místních fóristů, kterých se většina bála, aby zkontrolovaly výuku. Angličtinu se učily maximálně na střední škole. Učitel měl strach je ze třídy vykázat, protože mohl být vyhozen. Popřevratové období bylo v atmosféře strachu a obav z toho, co bude.

      Smazat
  15. Ja mel dojem,ze osnovy,reformy a rozkazy prichazely z SSSR a ze min.skolstvi a dalsi byli paty kola u vozu a snad jeste min.
    Meli vladni letadla a behem letu byl hlavne chlast a bliti.
    Cisteni letadel po nich byl problem. Kahuda a spol.
    Ponevadz se rusku chlastaloa nenidivu od valky a tak se v chlastu posluhove predhaneli aby se zalibili..
    Kdyz dostal Seifert Nobelovu Cenu byl pozvan ministrem kultury/dalsi takovej zbytecnej/,kterej chtel,aby se neco slavy otrelo i na nej.
    Ale Seifert nebyl v nalade a rekl " Vite pane ministre kdo byl Balzac" ? To vi kazdej prohlasil ten ministr, ale Seifert na to rekl : "Ale kdo byl v te dobe ministr kultury nevi nikdo".

    OdpovědětSmazat
  16. Plaga je jedním z ministrů, na kterého nebudeme vzpomínat v dobrém. Zase odložil maturitu z matematiky, aby náš národ degeneroval a už nikdy se v průmyslu a vědě nepostavil na vlastní nohy a byl závislý na know how z ciziny. První zločin v tomto ohledu spáchala Buzková, která zrušila maturitu z matematiky v domnění, že socani dostanou hlasy od blbečků.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.