Reklama

úterý 19. ledna 2021

Na Ukrajině proběhla druhá vlna totální ukrajinizace - Jazykový problém Ukrajiny je politickým problémem jejího národa

Vladimír Pojmanov

19.1.2021  FondSK, překlad Zvědavec

16. ledna vstupuje na Ukrajině v platnost norma zákona o totální ukrajinizaci, podle které má celá oblast služeb přejít na tzv. „мову“ (translit.: movu, čes.: ukrajinský jazyk) jako jediný úřední jazyk.

(Na snímku zachyceni dva ukrajinští náckové, propagující "movu" nadpisem, typickým pro jejich banderovské vyjadřování "Uč se movu, kurvo!")


Týká se to podniků, institucí a organizací všech forem vlastnictví, včetně podnikatelů, a také subjektů elektronické komerce, do které patří též internetové obchody. Na přání zákazníka může jeho obsluha proběhnout za použití jiného jazyka přijatelného pro obě strany.

Informace o výrobcích, zboží, práci nebo službách musí být poskytovány v úředním jazyce, avšak povoluje se použití slov, zkratek, abreviatur a znaků v angličtině nebo s využitím písmen latinské abecedy nebo řecké alfabety. Cokoliv, jen aby to nesmrdělo ruštinou! Týká se to ceníků, instrukcí, technických popisů, značení, vstupenek, menu atd.

Na ukrajinský jazyk musí přejít všechny dětské skupiny a sekce výuky, sportovní haly a knihovny, banky, lékárny, autoservisy, sociální sféra a lékařské služby. Co se týče škol s vyučováním v ruském jazyce, s těmi bylo skoncováno hned 1. září 2020.

Pokutováni budou nikoliv kupující či prodejci, ale podniky. Mají měsíc na odstranění porušení a jestliže během roku poruší zákon opakovaně, inspektor vystaví protokol na 5,1-6,8 tisíc UAH.

Krátce před zavedením zákazu ruského jazyka vyvinul neobyčejnou aktivitu člověk jménem Taras Kremiň, který získal funkci „zmocněnce pro ochranu státního jazyka“. Na svém facebookovém profilu zveřejnil podrobné instrukce a uvedl poštovní a elektronickou adresu pro ty, kteří rádi píšou udání. Udání lze psát také na oficiálních stránkách zmocněnce, přijímají se prvních šest měsíců ode dne přestupku.

Snadno lze uhádnout, co tento jazykový virus udělá se sférou služeb. Můžeme uvést řadu příkladů, jak minulý rok psychicky nevyrovnaní ochránci „movy“ vyvolávali hysterii a skandály kvůli tomu, že s nimi prodejci, řidiči autobusů, učitelky v mateřských školách nebo lékaři jednali prostřednictvím ruského jazyka. Nyní zuřiví zastánci „movy“ pořádají štvanici na ruské a ruskojazyčné spoluobčany.

Dokonce solidní americké vydání časopisu The National Interest okomentovalo novou vlnu ukrajinizace kriticky s konstatováním, že toto nové zavedení nevyhnutelně vyvolá další konflikty v zemi, ve které asi třetina obyvatelstva upřednostňuje komunikaci v ruském jazyce, a kde se jeho většina domnívá, že vládní omezení pro výběr jazyka je narušením lidských práv.

Podle průzkumu, provedeného v srpnu minulého roku, zaměřeného na „Sociální monitoring“ se ukrajinským jazykem v rodinách dorozumívá 36,3 % obyvatelstva, 10,3 % rusky a 26,8% oběma jazyky. V prosinci minulého roku společnost Google představila nejpopulárnější vyhledávané dotazy Ukrajinců za rok 2020. Převážná většina byla v ruštině a u dotazů typu „co je to koronavirus?“ chybí ukrajinský jazyk úplně.


Další ukrajinský nacionalista vyzývá plakátem "Nedotýkejte se mojí movy, hnidy!"


Aktivisté hnutí „Prostor svobody“ na konci října provedli monitoring šesti ratingových televizních stanic (1+1, „Ukrajina“, STB, „Nový kanál“, „Inter“ a ISTV). Ukázalo se, že programy, vysílající v ukrajinském jazyce zabraly 41 % vysílacího času, v ruském jazyce 46 %, v obou jazycích 13 %. A to nehledě na to, že podle zákona má být ukrajinský jazyk ve vysílání zastoupen více než 75 %. Ukrajina se nechce ruštiny vzdát!

Odborníci z Benátské komise ještě před dvěma lety ukázali, že zákon o totální ukrajinizaci, schválený Vrchní radou, odporuje Evropské chartě regionálních jazyků a jazyků menšin a také ukrajinské Ústavě. Ale ukrajinskou vládu to nezajímá.

Osazenstvo sekretariátu, zplnomocněné pro ochranu úředního jazyka tvoří 50 lidí, na jeho fungování bude v roce 2021 z poklady vydáno 20,4 mil. UAH. Kremiň se chystá navýšit počet inspektorů na 75 pro obsáhnutí celé země. Mrzí ho, že během lockdownu, který bude trvat do 28. ledna, nemůže „riskovat zdraví svých podřízených“ a posílat je do obchodů jako tajné zákazníky (dozor). Ale v únoru se Kremiň a jeho špioni pustí do práce.

Zplnomocněnec má napoleonské plány. Chce převzít zkušenosti z Lotyšska, kde existuje digitální monitoring úředního jazyka za pomoci mobilní aplikace „Jazykový přítel“. Aplikace umožňuje digitalizovat udání a odesílat „oznámení o možných porušeních úředního jazyka“.

V červenci 2021 vstoupí v platnost ještě jedna norma „movnogo zákona“, která předpokládá povinné složení zkoušky z úředního jazyka. „Zkoušky budou muset absolvovat všichni – od školáka až po prezidenta. Je to normální demokratická praxe“, ujišťuje Kremiň. To znamená, že Švýcarsko, kde jsou tři oficiální jazyky – německý, italský a francouzský, nebo USA, kde jsou v řadě států oficiálními jazyky spolu s anglickým také španělský, francouzský a havajský, považuje za nenormální.

Jazykový problém Ukrajiny je politickým problémem jejího národa. Kučma a Janukovič nezvítězili v prezidentských volbách naposledy proto, že slíbili zavedení ruštiny jako oficiálního jazyka. Po vítězství však bezpodmínečně klamali národ.

V říjnu 2020 Kyjevský mezinárodní sociologický institut provedl průzkum, podle kterého jsou za hlavní problémy Ukrajiny považovány válka v Donbasu (63 %), korupce (53 %), nezaměstnanost (43 %), vysoké komunální poplatky (29 %). Tak co při takovém výčtu problémů hodlá získat ukrajinská vláda, která prohlubuje diskriminaci lidí v podstatě jazyka?


На Украину обрушилась вторая волна тотальной украинизации vyšel 15.1.2021 na fondsk.ru. Překlad v ceně 359 Kč Zvědavec.

156 komentářů :

  1. Jo to je zase paskvil no nic Ukrajinci se budou muset zamyslet nad tím kdo jim vládne a poslat je k šípku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. " Ukrajinských pomatenců" se stačí zeptat, co bylo dříve Kyjevská Rus nebo banderovská Kyjevská Ukradina ???

      Smazat
  2. Ukrajina se co nevidět rozpadne a potom bude klid.

    OdpovědětSmazat
  3. A teď jsem zvědav, co na to Brusel. A nejen Brusel. Jak zareaguje naše MZV, Parlament, vláda, prezident na toto flagrantní porušení Listiny práv a svobod. Co na to naši ochránci menšin. Co na to různí Kocábové, knížata spící i zatím ještě bdělá (Czernin), spolky typu Evropské hodnoty apod. Jistě se dočkáme rázných odsouzení, návrhy na sankce apod. Když jsou všichni auf nad osudem jednoho ruského podvodníka a zloděje, tak osud miliónů jim jistě nezůstane lhostejný.

    OdpovědětSmazat
  4. Na horním snímku - KURVA (co drží ten transparent) zřejmě švitoří MOVOU, pro ostatní je to hodně blbý vtip.

    OdpovědětSmazat
  5. Nejlepší na tom je, že většina těch blbů mluví nějakým nářečím a o spisovné ukrajinštině ani neslyšeli

    OdpovědětSmazat
  6. Stát idiot.
    Teď už jen schází, aby jim k tomu český idiot Petříček pogratuloval.

    OdpovědětSmazat
  7. Příznačné je,že Petříček (Pochvíček) podpořil Benderovce
    miliony korun protože se netají chutí vraždit Moskaly.
    Ukrajinština na rozdíl od Ruštiny je málo srozumitelná a jakoby se její tvůrci snažili to nářečí nějak odlišit od
    Ruštiny. Zneužít státní moci k násilnému potlačování jakéhokoliv jazyka je prosté svinstvo,které se ukrům vymstí. Rusky mluví na Ukrajině přes 50% občanů a nikdy v historii to nikomu nevadilo. Respektive lidem to nevadilo.
    Až benderovské ošípané podpořené síťovkou Nulandové z USA plnou dolarů začali prudit. Fuj té bandě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Musíte si uvědomit, že to nedělá jen Petříček. Ukrajinské Banderovce a neonacisty podporoval ve funkci ministra zahraničí i další významný funkcionář ČSSD Lubomír Zaorálek. A ČSSD se od toho nedistancovala. Znamená to, že politika ČSSD je ve vztahu k Ukrajině zaměřena na podporu Banderovců a neonacistů. Osobně jsem přesvědčen, že neonacisty bude ČSSD podporovat nejen na Ukrajině.

      Smazat
    2. Chtěl bych ti připomenout, že v době národního obrození Jungmann, Dobrovský,mluvili německy, Palacký dokonce ani česky neuměl a taky to nikomu nebylo. Byli snad teda Češi debolové že chtěli zpátky svůj národní jazyk? Nevěřím vlastním očím, že tu čtu tyhle výblitky. Banderovce a fašisty neberu, ale spojovat touhu po vlastní identitě s fašizmem je přinejmenším hloupé.

      Smazat
    3. Vlastní banderovsko-ukrajinskou identitu vnucují ukrajinští náckové celé Ukrajině a všem národnostem, které na ní žijí. Většinově jsou Ukrajinci Rusové, mova je nářečí mezi ruštinou a polštinou. Když někdo na tomto jazyku che stavět svoji "národnost", nechť ji staví, ale ať to nevnucuje jiným. Válka na východě Ukrajiny vznikla na základě vnucování vůle banderovců ruské většině v zemi.

      Smazat
    4. Ad Katelan
      Proboha, jste tvrdě naštíru s logikou, vždyť ta situace je přesně naopak, protože když vyjdu z toho Vašeho pomýleného srovnání, tak právě ti Banderovští Ukrajinci jsou jakoby tamní Němci, zatímco rusky mluvící téměř polovina Ukrajinců, plus národnostní menšiny, jsou naopak těmi, komu je jejich jazyk upírán a potlačován.
      Ti Banderovci nechtějí právo mluvit Ukrajinsky pro sebe, ale vnucují ho ostatním.

      Smazat
    5. Když chce někdo někde žít, měl by se přizpůsobit.
      Když půjdu k někomu na návětěvu, taky musím respektovat jeho práva a zvyky. Pokud ne, jsem neslušné hovado. V Česku (pro nenacionalisty SIC!!!) :-D v Čechách lezeme každému do zadku a tak za chvíli budeme mluvit zvláštní směsicí anglické počítačoviny a slangu, vůbec vábná představa, ale budeme světoví. Já jsem "nacionalista", hrdý na svoji Moravu, kde mě zase mí čeští spoluobčané uráží, že mi vnucují představu, že je Brno v Čechách. Takže jak je to teda s tím nacionalizmem??? pane Dvořáku? Pletete si pojmy s dojmi, i když s vámi většinou souhlasím, v tomhle teda ani náhodou. To že někdo zabydlí cizí území jako kukačka a zaplevelí svojí mluvou (a třeba náboženstvím) ještě neznamená, že se původní obyvatelstvo nemůže bránit. Tak nějak začala válka v Jugoslávii, tak nějak si naši sudeťáci taky představovali "férové" soužití. Nebo považujete např. Kosovo jako férové řešení pro Srbské obyvatele????

      Smazat
    6. Vláďo z Brna....tobě se líbí v našem městě nad každým obchodem anglické názvy? Mě teda ne, taky bych nechtěl aby byl v Česku zaveden úřední jazyk Angličtina nebo Němčina. Tobě ano?

      Smazat
    7. Presně tak kasteláne! A teď si představte, že teprve nedávno zde byla němčina. Kde je dnes? To je čistá genocida! A samozřejmě, že Kosovo je konečně v rukách původního obyvatelstva, které konečně může používat svůj jazyk. Máte čistou pravdu. A ještě bych dodal, že ukrajinština nekončí na tzv. ruských hranicích, ale daleko je překračuje až za Volhu, celé jizní Rusko je ukrajinské až k hranicím s Gruzií. A podobně je to v Rusku i s jinými jazyky. Ruština je paskvil, kterým mluví jen pár moujiků rozptýlených v prostoru jiných národů bez vlastní země.

      Smazat
    8. Původní obyvatelstvo Kosova jsou Srbové. Nevím proč lžete.

      Transfer německého obyvatelstva z českého pohraničí nebyla genocida, jak lživě tvrdíte. Nastudujte si o tom něco.
      A ten zbytek vašeho textu, to už je jen ubohá protiruská lživá propaganda.

      J.J. jako cizácký propagandista jste se prozradil použitím slova "moujik". Česky se říká a píše "mužik", ve smyslu chlápek, venkovan. VY J.J. jste s největší pravděpodobností provokující troll s velkými mezerami ve znalosti historie a češtiny.

      Smazat
    9. Pane Dvořáku 16:49,
      Naprosto s vámi v tomto souhlasím. Potom ale nechápu, proč má být na Ukrajince nahlíženo jinak než na Srby? To, že se někdo na Ukrajině nějakýchpár let roztahoval a namnožil ještě neznamená, že má PRÁVO Ukrajincům vnucovat svůj jazyk. Znovu opakuji, že nesouhlasím s násilím a vyhrocemým nacionalizmem ani s Banderovci, ale Ukrajince trochu znám a vím, jak se jim pod Rusy žilo. Dnes prožívají své národní obrození stejně jako kdysi Češi (snad jednou i Moravané)a mají na to plné právo. Docela si odporujete.

      Smazat
    10. Pane Kasteláne, budete požadovat pro svou Moravu právo mluvit moravsky a později ("snad jednou") i povinnost mluvit na Moravě pouze moravsky ?

      To totiž, a nic jiného, je analogie toho, co se děje na Ukrajině. (Správně: v Ukrajině, říkat "na Ukrajině" je silně "neukrajinské" a pravý nacionalista vás přinejmenším důrazně opraví - pokud ukrajinské reálie znáte, tak tohle víte. Budete tedy chtít, aby se říkalo i "v Moravě"??) MNoho štěstí.

      Jde v lepším případě o nepochopení. Ukrajina je mnohonárodnostní stát jako byl SSSR a jako je Rusko. Pokud to nebude tamní moc respektovat, dopadne to s tím státem špatně. Ale možná o to právě jde.

      Snaha dohnat to, co se nestihlo jazykově zglajchšaltovat jako v "západních demokraciích" během průmyslové revoluce - kompletně ve Francii, v podstatě kompletně v Německu a Británii, méně úspěšně v ne tak rozvinutém Španělsku, kde už jsou kvůli tomu taky političtí vězni ve 21. století - to po dobrém nepůjde.

      Ona i ta vaše Morava versus Slovensko je příklad. Z Moravy versus Čechy by bývala šla udělat krásná opozice Srbsko versus Chorvatsko (ovšem, bez toho rozdílu v převažujícím náboženství), ale jazykově by nebyl problém. Důvod, proč se to nestalo, je primárně sociálně-ekonomický, a to je i důvod, proč už s tímhle těžko něco naděláte. Kdyby na Slovesku neproběhla industrializace v podstatě až za socialismu, tak by i SLováci skončili buď jako Češi, anebo jako Maďaři. Ale slovensky by pravděpodobně moc nemluvili. Stejně jako Bavoři můžou mít zemskou frajštátliche a jakou chtějí identitu, říkají -ik a né -ich natož -iš, ale jsou to prostě Němci. Stejně jako Provensálci, kteří se ještě za velikého básníka Mistrala obrozovali jak diví, kde jsou??

      Ono taky záleží, s jakými Ukrajinci se bavíte. Rusíni jsou Ukrajinci občanstvím, ale jejich jazyk má k ujkrajinštině dál než k ruštině. Přesto stávající moc popírá, že by něco jako rusínština vůbec existovalo, nemluvě o nějakých právech.

      Pochopitelně, že "na Rusáky" vám nadávali. Pamatuju lidi z Podkarpajdy, jak nadávali na moskaly. Dneska ti samí a jejich děti nadávají na kyjevskou bandu.

      Smazat
    11. Ne, vy troubo z Donalda. Na Moravě a v Cajzlově se totiž moravsky dávno mluví, takže tohle vám Cajzlům vážně nehrozí.:-D:-D
      Akorát nám to akusticky kazíte tím šíleným vokálem, ale jednou se vám ty držky roztrhnou a začnete mluvit zase normálně. Tomu se prýříká evoluce.

      Smazat
    12. Pánové, větve Svatopluka se zase hádají? J.J. jako germanista přikládá polínka.

      Kdyby Kastelán nebyl až moc vyhraněný proti Rusům, tak bych mu fandil. Takto musím jako taky Moravan jen říci, že v mnohém má pravdu. Dobrovský mluvil sice německy ale má zásluhu na spisovné češtině. Tehdy ještě také Slováci mluvili českým nářečím.

      Pominu vaše úlety do jiných slovanských zemí. Postupem času jsme se promíchali natolik, že Moraváci ovládli Prahu, pomezí Čech, Moravy, Slezska, Slovenska jsou také "míšenci". Přesto jsem pro, obnovit hraniční sloupy i mezi Moravou a Čechy, jak jsem je znal, když jsem jel vlakem,jako historické území a členění územně právní, za předpokladu jednoty státu, toť vše. Hezký večer.

      Smazat
    13. 18:56
      Pane Povolný, jste tady asi jediný člověk, se kterým by se dalo normálně diskutvat, a tak ještě naposledy k tématu odpovím vám.
      Vážně vůbec nejsem protiruský a za normálních okolností bych se jich spíš zastával, Jen se dívám na věc normálním pohledem, na Ukrajině nejsou jen Banderovci ale i normální lidé, kteří jsou na svoji národnost hrdí a chtějí prostě svůj jazyk, který jim byl spoustu let upírán. Ukrajina byla spoustu let jen vazalem Ruska, který se chce emancipovat. Proč se někdo diví, že chce svůj jazyk tak jako jiné státy bývalého SSSR? Jasně, prosazovat ho násilně je špatné, s tím souhlasím.
      A k tomu poslednímu ve vašem příspěvku: K nenávisti mezi národy i mezi pruty Svatoplukovými, dokonce i mezi dětmi v rodině vždy vede nějaká nespravedlnost. Je špatné hnát to přes staletí, ale když se něco dá napravit bude jen dobře. A myslím, že se tak stalo i mezi námi a Slováky a je to jen dobře. Takže já v tomto fandím Ukrajině. A jestli někdo dává rovnítko mezi Ukrajince a Banderovce, je opravdu, ale opravdu blbec.
      V 68 roce byl jeden z vojáků, co parkovali se spojařským autem u nás před barákem Ukrajinec. Bylo bezva, že jsme si rozuměli, protože Ukrajinština má k Češtině blíž jak Ruština, tak jsme každý mohli mluvit po svém a rozuměli si. Ten voják když je měnili slíbil že napíše a věnoval mi fotku, kde napsal že ji věnuje svému bratru a druhovi a já ho tak cítil taky, protože pochopil, že tady není žádná kontrarevoluce a že nás okupují a nám se to právem nelíbí. Nikdy mi nenapsal a já si myslím, že ani nemohl, protože ti první kluci skončili někde na Sibiři, protože věděli, jak to tady skutečně bylo. A proto mám Ukrajince prostě rád a vím, že to nejsou žádní Banderovci ani fašisti. Jen se brání vůči státu, který se k nim nechoval dobře.

      Smazat
    14. 16.03+16.34
      Kasteláne, nechci se do vás navážet, ale nemohu souhlasit.
      Jde u to, že původní Ukrajina (ač jaká původní, když původní byla Kyjevská Rus, že) byla pidistáteček z milosti, ke kterému od carů po vládu bolševiků - včetně - Rusko postupně "přidarovávalo" svá ruská území, včetně ruských obyvatel - naposled Chruščov Krym. (Příliš obsáhlé téma, nechci zde zasírat diskuzi, ale není problém dohledat.)
      Z tohoto důvodu, a ne z důvodu "roztahování" a "namnožení", je v současnosti na Ukrajině tolik rusky hovořících Ukrajinců státní příslušností, leč Rusů původem.
      No a tak to šlapalo po staletí - ten mluvil ukrajinsky, soused zase rusky - a fungovalo to, dokud Ukrajina nezhnědla. (To není z ranku jedna paní povídala - mého dědu, starostu Kozina na Volyni, zastřelili Banderovci, že jim na dotaz neodpověděl ukrajinsky, ale česky.)
      A vždy, když Ukrajina hnědla, tekla krev. (Z deníku mé maminky: "A Ukrajinci taky konaj svoje dílo. Vožrali se a zahnali Poláky do stodoly a když ji zapálili volali svoboda!) A vždy, bez výjimky, na to Ukrajina tvrdě doplatila. Proto říkám - stát idiot. Protože nepoučitelnej.
      Nemáte proto pravdu že se na Ukrajině "někdo namnožil". Ten "někdo" se tam svobodně množil po staletí, před Bohdanem Chmelnickým i po něm, neb tam byl po staletí doma - pouze měl tu drzost, že si po ta staletí uchoval svůj jazyk a etnickou povědomost.
      Původní obyvatelstvo Ukrajiny... inu, tak to byli Rusové, kteří se trhli coby Malorusové.
      Něco jako kdyby si Jihočeši řekli že nejsou Češi ale Doudlebi a že do Bohemie přišli o zhruba dvě generace dříve než zbytek západoslovanských kmenů, od 9 století známých co Češi, a separovali by se Doudlebsko, a Moravané by se trhli a Slezané, a Východočechy by to mohlo podnítit k separaci co Zličany, a západní Severočechy zas že jsou Lučané atd. atd.
      Asi jako když se každý kníže polského vojvodství začal považovat za krále, pročež musel polský král požádat o pomoc cara, k tomu se ve svých velmocenských ambicích (které Poláky nikdy neopustili!) namontovali do Severní války - a výsledek? Nehynoucí nenávist k Rusům a trojí dělení Polska - dělení tak dokonalé, že v podstatě vymizelo z map. A mohli si za to sami. Ale k věci.

      Jde o to, že Ukrajincům nikdo svůj jazyk NEVNUCUJE, ale že Ukrajinci všem VNUCUJÍ svůj jazyk! Pod sankcí!
      Howgh.
      Národní obrození? Jdu od toho.

      Smazat
    15. Kasteláne, vždyť přece Ukrajincům jejich jazyk nikdo neupíral! Tím méně normální lidé! To, co je na Ukrajině teď, není dílo normálních lidí! Těm nevadí soused Rus!
      Víte, já s nimi přicházím do styku. Jasně, není Ukrajinec jako Ukrajinec. Ale jedno vím. Od nich. Že když patřili k SSSR bylo jim lépe a že něco znamenali. Teď že nejsou nic.
      Jdu od toho.

      Smazat
    16. Kasteláne, také podobně odpovím. S jedním jsem se setkal v 69., pracoval jako voják na výpomoc v jedné továrně. V tuto dobu se s vícero potkávám na stavbách. Je to nešťastný národ, jako Poláci. Málo kdy měli stát s pevnými hranicemi a samostatnost. Přesto jim zazlívám oběma nenávist k Rusům. Važme si naši "kotlinu", byť my máme starosti zase z druhé strany.

      Smazat
    17. Myslím, že jste vytáhli tu správnou kartu. Čechy, Moravu a Slezsko je treba rozdělit a povolat ze zahraničí elity schopné zde vládnout. Už to tady bylo, jenže vy jste to vše zničili. V tom jste táhli za společný provaz. A to, co jsem napsal, si myslí všichni v západní Evropě. Tak už konečně zvolte ty správné strany, které to mají ve volebním programu.

      Smazat
    18. J.J.- popíráte platnost "Zlaté bully"?

      Smazat
    19. Jasná věc, Já Jo.
      Západoevropané sežrali Šalamounovo hovno moudrosti, mají pravdu. Proto rozpoutali dvě světové války, vítají primitivní parazitické hordy, proto zrušili atomelektrárny, proto razí zelenou budoucnost a likvidují automobilový průmysl atd.
      Ale všeho do času. Ani prachy podložené záporným úrokem nejde věčně tisknout beztrestně.
      Jednou, a nebude to dlouho trvat, propukne taková recese, že ta ve třicátých letech minulého století bude proti ní roh hojnosti.
      Blbe.

      Smazat
    20. Jojo si myslí, že zlatá bully je nějaké sportovní mistrovství. Jojo maka na západě na stavbě a aby se zavdecilo, tak šéfům navrhuje rozdělit čr. Oni si rikaji, užitečný idiot, ale dobře, ať mluví, prikyvneme. Říká, že na západě lidi myslí a všichni to samé. To jo, ale myslí na baterky, vypnout, zapnout. Které strany mají ve vol.progr. rozdělení čr na 3 útvary? Clanek: ukrajinstina pro všechny vsude, k tomu angličtina. To mají dlouho třeba v indii, pákistánu, afrických státech. Podobna úroveň státu? P. Povolny píše, ukrosi nešťastný národ jako poláci. Ano. Dodám, že strýc česky lékař měl podobný problém s dalším zakomplexovanym národem za sociku, když tam žil, odmítli mu prodat chleba, když si o něj řek cesky-vite kde. K těm 30. Letům, bohužel po nich přišla 40.léta, to ne...

      Smazat
    21. 19:52 Tohle je vlastizrada a nabádání k tomu činu vám by slušelo aspoň 5 let v NVU. Prý elity západní debílci co popírají základní lidské hodnoty a historii to nikdy neuděláme. Proč musím číst na vlasteneckém serveru takovéhle odporné kecy.

      Smazat
    22. Milane, moc,moc děkuji, popsal jste to perfektně. Také Poláci ve své nadutosti a nenávisti jsou schopni zničit i svůj vlastí stát. Což se v historii i opakovalo. Když přišly na Okrajinu v třicátých letech, okamžitě se všude ve školách a úřadech muselo mluvit a učit Polsky. Proto je ti ubozí banderovci tak nenáviděly, že jich víc jak 200 tisíc vyvraždily. Je naprostá lež, že ukrajina za CCCP trpěla. Chazarští ukrajinci se účastnily vlády celou existenci CCCP a od smrti Stalina vládla vším a protěžovala ukrajinu na úkor všech států společenství. Podobné protěžování měly i Litevci, Lotyši a Estonci. Čiň čertu dobře, peklem se ti odvděčí.

      Smazat
    23. 15:53 kdysi jsem tady četl podobné příspěvky, hodně často tapetované. Patřily k těm nejhnusnějším ve zdejším prostoru. I nesouhlasné názory je nutno podat slušně.

      Smazat
    24. No vidím, že cenzura je tady rychlejší než průjem. Než jsem dopsal odpověď na 15:53, stihli jste to vymazat.

      Smazat
  8. Násilná změna úředního jazyka pospolitosti neprospěje.Při rozumné vládě se to vyřeší během dvou, tří generací. Otázka je, zda tak dlouho vydrží Ukrajina.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě naopak. Buď ukrajinština nebo angličtina anebo krvavá huba. Tohle je smysluplné řešení. Ján nejsem zastánce násilí, jsem humanista, ale jsou věci, přez které prostě vlak nejede. Používání a výuku ruštiny bych trestal i u nás a prosadil bych to jako zákon v celé Evropě.

      Smazat
    2. J.J. 16:36 Tohle je zase naprostý extrém. Ruština je normální jazyk. Ale na Ukrajině by měl být úřední jazyk Ukrajinština, (nevím proč angličtina) Rusové jsou skvělí lidé, ale u nich doma. Ukrajina byla dřív jak Rusko a Rusové jsou jen přeprcaní Vikingové Slovany.

      Smazat
    3. Kasteláne, brzděte. Většinové obyvatelstvo na Ukrajině jsou Rusové, takže úředními jazyka na Ukrajině měla být ruština a "mova" čili nářeční mluva. Kvůli tomu se vede válka na východě. Chápete!

      Smazat
    4. Pane Dvořáku, tady bych spíše "zprdnul" J.J.

      Smazat
    5. J.J. je cizí troll, ale proč píše hlouposti i Kastelán?

      Smazat
    6. Pane Dvořáku, brzdit nebudu. Většina obyvatelstva na Ukrajině jsou ruské kukačky. Čeština byla kdysi brána také jako "nářečí" Nemáte prostě pravdu!!!!

      Smazat
    7. A nepíšu hlouposti, mám jen rád spravedlnost.

      Smazat
    8. Jak jste na to přišel, že na Ukrajině jsou "ruské kukačky"? Uvědomte si historii toho regionu, jazykový vývoj do Kyjevské Rusy, na které se mluvilo a psalo tzv. "církevní ruštinou" u nás označovanou jako staroslověnština. Vždyť právě "mova" je jen nářečí ruštiny a vznikla na území Ukrajiny čili Okrajiny, kterou svého času okupovalo tu Polsko tu Rakousko-Uhersko.

      Smazat
    9. Kasteláne, kdy byla čeština brána jako nářečí? A nářečí čeho?

      Smazat
    10. Nářečí čeho? Vždyť spisovná čeština vznikla z nářečí (moravského z okolí Hodonína) v době, kdy už se prakticky mluvilo mezi vzdělanci vašeho typu už jen německy. Bože můj, Dvořáku, vy si hrajete na chytrého, ale vaše znalosti jsou bída. Přestaňte se dívat na svět přes ideologii a něco si o historii přečtěte, já se s vámi dál hádat nebudu, nestojí mi to za to! Tečka!

      Smazat
    11. Kasteláne, tady se asi mýlíte, mám dojem, že čeština byla "vzata" z okolí Přerova?

      Smazat
    12. Čeština není žádné nářečí, ani z Hodonína, ani z Přerova. Něco si o tom přečtěte, a Kaseláne, nebuďte arogantní. To do diskuze nepatří.

      Smazat
    13. Pane Dvořáku, čeština opravdu není žádné nářečí. Já jen říkám, že její spisovná forma byla vzata ze střední Moravy Josefem Dobrovským ale jsem již dlouho ze školy, kde jsme to brali.

      Smazat
    14. Ano, Dobrovský považoval mluvu vzdělaných sedláků v okolí Olomouce za zachovanou ryzí češtinu. Přesto základem jeho češtiny byla čeština českobratrská. Je to tak?

      Smazat
    15. Povolný: mě, čeština většinově pochází z jihočeského dialektu, samozřejmě i doplňky z jiných oblastí včetně oblastí mimo českých zemí. Z jižních Čech proto, že tam byla nejméně dotknuta jinými vlivy, ale zato hodně primitivní. Proto se doplňovala novými slovy včetně gramatiky. Bohužel té ruské. To je jeden z důvodů, proč jsem za zavedení němčiny. Angličtinu jako druhý jazyk.

      Mimochodem na Ukrajině je angličtina také druhým jazykem, hlavně rokovacím, ale musí ji ovládat každý na vyšším postu. V tamní vládě se běžně komunikuje anglicky.

      Smazat
    16. Dvořák: "vzdělaný český sedlák.." :-D To je nějaký oxymoron, ne?

      Smazat
    17. Bandero J.J. - o češtině nevíš téměř nic. Na českém a moravském venkově přežívala čeština v době germanizace především díky "učeným sedlákům".

      Smazat
    18. Pane Povolný 17:39
      Ono je to vlastně jedno odkud to bylo přesně, Přerov nebo Hodonín, vedou se o tom učené spory, ale nezáleží na tom i kdyby to bylo z Horní Plané. Důležité je, že nakonec vyhrál jeden jazyk, nakonec víme jak to podle Bible skončilo v Babylonu že?:-)

      Smazat
    19. Teda Kasteláne, dnes perlíte. Melete tolik hovadin, že se na to ani odpovídat nedá. Abych argumentoval proti skoro každé vaší větě zvlášť, o to se ani nepokusím.

      Smazat
    20. Kasteláne, proto by bylo dobré, kdyby se všude ve východní Evropě používala němčina a jako druhý jazyk angličtina. Co říkáte?

      Smazat
    21. 18:44
      Vláďo z Brna, jsem rád, že nebudete "argumenovat". Jste evidntně mimo a stydím se, že s vámi sdílím jedno město. Už tuším, proč nás mají Pražáci za trubky. Já možná melu, ale mám aspoň nějaký názor, vy jste tu zatím nic nesdělil. Jen to, že melu. Vy jste jen takový plkací sroj aby se neřeklo. Z vás by měli soudruzi na schůzích radost. Kecám kecám a vlastně nevím o čem. Že??? :-D

      Smazat
    22. Pane Dvořáku, tuším že vycházel z "bratrského pravopisu" ve kterém byla myslím psána Bible kralická.

      J.J.- Jihočeský dialekt to rozhodně nebyl.

      Smazat
    23. Ano, základem mu byla čeština Českých bratrů používaná při překladu bible viz Bible kralická.

      Smazat
    24. M.Povolny, kdysi dávno jsem četl jednu knihu ohledně "obrození" a tam se psalo o dialektu z jihu středních Čech a jižních. Pamatuju si to, protože mě to překvapilo. Je možné, že se nějaké výrazy braly i z moravské země, jenže základem byla tahke čeština. Moravská nářečí se od spisovne češtiny liší, stejně i čeština obecní.

      Bible kralicka skutečně vyšla pod vedením Jednoty bratrské, v Litomyšli, nasledně Kralicích, ale to bylo v časech raného novověku. Od té doby se kdysi jednotná čeština značně změnila a muselo se nanovo. Jungmann i Dobrovský určitě vycházeli i z tohoto díla, ale ke kodifikaci potřebovali jazyk živý.

      Smazat
    25. Přesně tak - spisovná čeština má původ v Bibli kralické a rozšíření slovní zásoby u "beranů", jak jim říkal klér v pobělohorské době. Z měst totiž čeština jako taková vymizela, byla totiš zasraná germanismy až běda.
      Ostatně "biličtinu", jako svůj spisovný jazyk, přijali za svůj slovenští evangelíci v šestnáctém století a o dvě století později slovenští vzdělanci i z katolického tábora.
      Tak se mi zdá, že dnešní Kastelán (a nejen on) je včerejší unk Hown. Inu svůj stín nepřekročíš.

      Takže Kasteláne. Po tom, co jsem si zde přečet, tě přestávám považovat za slušného člověka, neboť se projevuješ jako omezené hovado a navážíš se jako první do diskutujících, kteří jsou k tobě slušní.

      Smazat
    26. J.J.-Když si poslechnete současný dialekt od N.Jičína, já v něm slyším zastaralou češtinu. Je možné, že slovní zásoba byla čerpána z vícero zdrojů, nedá se tedy určit přesné místo odkud bylo čerpáno. Čas také hodně změnil i nářečí se vyvíjela a asi neznáme ta původní. Jisté je, že po odsunu Němců se čeština hodně zbavila germanizmů a doufám, že se zbaví i anglicizmů.

      Nejsem ovšem "bohemista", jen bohém, tak se nemohu účastnit na toto téma odborné diskuze.

      Smazat
    27. Vy dva zaprodanci tak si mluvte doma a můžete k tomu zakousnout skopčácké nebo anglické lejno.

      Smazat
  9. Přestaňte se vy svině navazet do Ukrajiny. Fašounsky ruský režim chce jen zastřít své zločiny.
    Bělorusko vykopali z Ms v hokeji, tak to je správné,tak s těma proruskýma svinema se musí zacházet,nakopat tu rudou ruskou verbež do PRDELE. A tím to nekončí, Rusko se brzy zlikvidujé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hezká ukázka duševní úrovně českého banderovce.
      Divíte se, že je mažu?

      Smazat
    2. Nepopravili my jsme ti ještě ke všemu po válce deinen Opa ??

      Smazat
    3. Ani všichni Ukrajinci ani všichni Rusové nejsou špatní lidé. Samozřejmě ale mezi sebou mají zmetky šílené vztekem,že válku nevyhrál Hitler a jeho plány na likvidaci Slovanů nevyšly. I šílený magor U...se jeví jako malá menšina všiváků co by chtěli budoucnost světa řešit genocidou,válkou,mučením a loupením. Nechme hovado hovadem, ale to jeho štvaní už je na paragraf platného trestního zákona ČR.

      Smazat
    4. Milý Milane 20:12
      Je mi vážně šumák, za co mě mozkový trust tvého formátu považuje. Jen bych ti rád sdělil, že nejsem žádný Unkhown jak píšeš, mám svůj nick a chodím na tyto stránky možná déle jak ty. Jen se většinou graficky neangažuji, to jen když mě někdo nasere, jako někteří jedinci zde včera. Prostě nemám rád jednostranný pohled na věc, jen proto, že je na Ukrajině pár blbců tvého formátu, které podporují někteří zhovadilí politici od nás ještě neznamená, že všichni Ukrajinci jsou kriminálníci a fašisté. Je mi k smíchu názor Praděda, že se měli Ukrajinci, Estonci Litevci a Lotyši tak dobře....cha chá.... Já na Ukrajině párkrát byl a vím, jak to tam chodilo ty Lojzo! Takže asi tak. Přečti si ještě jednou celou diskuzi a pak mi sděl, do koho jsem se navážel. Ono to bylo přesně naopak, pak už jsem si servítky nebral. Jediný kdo zde slušně diskutoval a argumentoval věcně byl pan Povolný. Divím se, že na "vlastenecké stránky" chodí takové nevzdělané a do sebe zahleděné trubky, jako jsi ty.

      Smazat
    5. Pane Dvořáku 19. ledna 2021 14:41, že mažete, aniž by šlo o vulgarity, tomu se divím. Že mažete beze stopy, nad tím žasnu.
      Malá připomínka ke Kastelánovi: Ti Ukrajinci žili pod Rusem bídně. Jen nevím, jestli si Rusové, tou dobou, žili líp.
      Však i ti Slováci žili pod Čechy, Moravany a Slezany, bídně. Že? Teď, možná, že Moravané žijí pod Čechy bídně. Jen aby jednou, Slezané pod Moravany, nežili bídně. Ani tady to končit nemusí. Vždyť, jsou tam Poláci ...
      Jen pitomci nevědí, že nejde o otázku národnostní, ale o věc a míru hospodářského rozvoje. Ten na Ukrajinu nepřineslo sousedství Polska ani Rakousko Uhersko, ale až porevoluční Rusko. Ani ne tak z nějaké té bezprostřední, lidské vůle. Jen tak, historicky zákonitě. Řekl bych.
      Sice vytrženo, ale: Česká otázka je otázka sociální. TGM
      Zdraví JiH

      Smazat
    6. 13.20
      Tak si to po sobě přečti, cos komu psal. Čím si od tebe Bureš vysloužil toho troubu?
      Tys, možná, na Ukrajině parkrát byl - ale kdy? Za totáče? Tak o tom silně pochybuji.
      Moje maminka a moje babička však jezdily na Ukrajinu - vždyť se tam, sakra, narodily! - od šedesátých let každý rok až do své smrti nepřetržitě (babička naposled v r. 1995, maminka v r. 2010), a do Ruska tak jednou za dva za tři roky. Mimo jiné si projely dvakrát Transsibiřskou magistrálu - jednou za bolševika, podruhé za Jelcina -, navštívily Moskvu a Petrohrad, týden strávily u příbuzných nedaleko Tbilisi atd. No a vyprávěly. Pravdu - lhát ani, jako silně věřící, neuměly.
      Takže nádobo sprostoty - na koho zkoušíš tu manipulaci? To si zkoušej na jiné, na mě to netrénuj.
      Nikde jsem netvrdil, že všichni Ukrajinci jsou kriminálníci a fašisti! Blbe prolhaný.
      Ty že nemáš rád jednostranný pohled na věc? Na koho to zkoušíš, smrade? Začals opatrně - ale přes všechnu tvou opatrnost se tvými příserky táhne jako červená nit tvrzení, že za všechno zlé na Ukrajině může satanáš Rus. Ale já jak Ukrajince, tak Rusy, na rozdíl od tebe, znám. I osobně.
      A vím jak to tam i tam chodilo jak za bolševika, tak po jeho vyhnití.
      Krom toho že jsi manipulant, jsi i šovinista. A ty já bytostně nesnáším.
      Howgh!

      Smazat
    7. Tak jo, to jsi se předvedl slušňáku. Asi nemácenu s tebou ztrácet čas. Ukázal jsi, že jsi skutečně dobrý diskutér. Díky za pokec. :-D

      Smazat
    8. 19.10
      Oba jsme se předvedli.
      A jo. Myslím si totéž. Nemá cenu ztrácet čas.

      Smazat
  10. Je dobře, že tenhle 14:38 je mazán a doufám, že bude smazán. Tohle není názor - to jsou vulgární nadávky.

    OdpovědětSmazat
  11. Zdá se, že v lidovkách zaměstnávají jako titulkáře zde dobře profláklého Indického běžce vulgo Unknowna.
    Dnešní titulek svojí blbostí mluví za vše - "Případ Navalného je výlučně ruská věc vyhrožuje Kreml"...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. :-DD, nádherný titulek, někdy je mi až líto, že tyhle mainstreamové skvosty nečtu ze zásady.
      Stačí jedno správné slovo, to je majstrštyk.

      Smazat
  12. Mimochodem ono třetí slovo na plakátu z první fotky dokazuje nade vši pochybnost pokud ne to západní a evropské směřování, tedy přinejmenším vliv, který na vývoj ukrajinské mluvy měla nadvláda noblesních polských šlechticů.

    Rusky se to řekne úplně jinak, a to ruské slovo, které asi taky hodně lidí tady zná, má dokonce původ v církevní slovanštině. Nicméně i tam se obvykle vypípává.

    Prezident Zelenský jako úspěšný a opravdu směšný komik vystupoval zásadně v čisté ruštině, s lámáním ukrajinštiny začal až po nástupu do funkce. Těžko říct, jestli ten jeho nynější ustaraný výraz pochází jenom z toho.

    OdpovědětSmazat
  13. Nechápu, proč se tady prezentuje požadavek na úřední jazyk ukrajinštiny ny Ukrajině jako diskriminace. Nejsem žádný propagátor benderovců, ale na toto má snad národ právo. To jen my Češi jsme tak blbí, že si necháváme prznit jazyk vším možným ze západu a nad každým obchodem visí anglický nápis, že už člověk vlastně neví, jestli bydlí ve vlastní zemi. Já za toto Ukrajincům dávám palce nahoru..... pardon...tedy správně po česku "thunds up".....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Na Ukrajině ukrajinština v každé rodině! Provinění tvrdě trestat. Druhým jazykom, hlavně rokovacím, je angličtina. Já bych v Bohemii prosazoval kromě angličtiny i němčinu.

      Smazat
    2. Bože, proč oba dva píšete hovadiny. Kastelan nepochopil, že jde v případě vnucování "ukrajinštiny" čili "movy" ukrajinským Rusům o diskriminaci, stejnou, jaká je vůči ruštině v pobaltských zemích.

      A J.J. Jandův Jouda je situace ještě směšnější. Ten si naprogramoval národní o d r o z e n í jako program. Chdák, neví čí je, ale Čechem být nechce.

      Smazat
    3. Kasteláne, jde o formu. Nejsem proti uzákonění jediného úředního jazyka na Ukrajině, jen je nutné dát starým lidem čas, kurzy a ne zákazy, lynče na ulici.

      Smazat
    4. Pane Povolný, j e d i n ý úřední jazyk na Ukrajině je
      n e s m y s l, když tam žijí etnika používající dva jazyky? Neskákejte provokatérů na lep.

      Smazat
    5. Pane Povolný, v tom s vámi souhlasím. Nejsem provokatér, jak se vám pan Dvořák snaži vnutit jen proto, že s ním nesouhlasím. Necítím se být tím, kdo má patent na rozum. Ale stejně hloupé je radikálně odmítat právo národa na jazyk, jak ho jiným vnucovat. Jen proto, že momentálně jeou sympatičtější Rusové jak Ušáci, přece neznamená, že mají právo znásilňovat jiný, dnes už svobodný stát. A že Rusové jsou také pškná banda ví každý kdo zažil rok 1968. Takže Ukrajina si bude svůj problém muset vyřešit především sama. Víme jak to končí, když se jiné státy snaží vnutit někomu svůj pojem práva a demokracie. Stačí se podívat na dnešní Sýrii, Irák, Lýbii. I my s tím máme své zkušenosti.

      Smazat
    6. Pane Dvořáku neskáču. Je-li Ukrajina uznána jako samostatný stát a národ, což nevím?, potom mají právo na svůj úřední jazyk. Což jim ovšem nedává právo útisku jiných etnik. V tom případě mají nejen Rusové, jako občané Ukrajiny právo na tlumočníka ve vztahu k úřadům. Takto si představuji mezinárodní právo.

      Smazat
    7. PS.- Schůdná cesta by také bylo uznat i ruštinu ale to by nemohli být "vepři".

      Smazat
    8. Přesně. Na ukrajině žijí i jiná etnika než je ukrosi vybijou, a účelem této hysterie kolem jazyka je jim znemoznit plnohodnotny život. Podle infa v článku nejde uz o úřední a školní jazyk, ale teď i služby. A jsou tam poláci, maďaři, češi... kastelán má trochu zmatek v tom, které etnikum je kde kukacka. V nějakém příspěvku výše je to volake zmätene a závěry jsou špatně. Bohužel v tom boji je jazyk zasterka pro vyvrazdeni lidi, kteří se někomu nehodí do plánu.

      Smazat
    9. Vážení, jiná etnika na Ukrajině, včetně Ukrajinců mluvících suržikem, MUSÍ i doma mezi sebou používat ukrajinštinu. Konec! Zrovna tak jako v Rusku třeba v Dagestánu MUSÍ všichni používat avarštinu, v Tatarstánu tatarštinu, v Kalmýkii kalmyčtinu ... atd. Tohle je podle medzinárodního práva!! A nejen v Dagestánu, Čečně, Kalmýkii... ale po celém Rusku. Není možné, aby se třeba Mordvin nedomluvil svou mateřštinou v Petrohradě, což se děje. To je flagrantní porušení ludských práv!

      Jestli na Ukrajině 85% obyvatel používá jako svůj rodný jazyk suržik nebo dokonce ruštinu, to nikoho nezajímá! A je to i trestné, jelikož ruština je jazyk státu - agresora.

      Tedy samozřejmě nemají právo na nějaké tlumočníky, jelikož to odporuje zákonu. Co to je za blbý nápad? Vy byste poskytoval tlumočníky Slovákům?

      Ukrajina je striktně unitární a spadají pod ní i další oblasti v Rusku, v Polsku, v Moldávii a na východním Slovensku, které se také musí s tímto faktem vyrovnat, což ne vždy dělají. Ale na Ukrajině prostě každý musí používat ukrajinštinu, jak nařizuje medzinárodní zákon. Ukrajinština je čistý dialekt Haliče, pro Ukrajinu svaté půdy. A Halič si svoje umí a musí prosadit, protože ona je i byla klíčem k uzurpátorovi východu, takzvanému Rusku.

      Jo a máte pravdu, nemám tzv. Rusy rád, v podstatě ani nevím, kdo to je. Zato mám rád všechna tamní etnika, na ně bychom se měli zaměřit, na jejich boj za svobodu.

      Smazat
    10. J.J. se konečně docela odkopal. Ty jeho rasistické bláboly, to právní bezvědomí banderovce. Nácek.

      Smazat
    11. Vendelíne, je mi líto, že nedokážete chápat ustanovení a pravidla medzinárodního práva, ale je to tak. Laskavě mě neoznačujte za nácka, protože já jediný tady ním nejsem. Náckové jsou ti, kteří požadují, aby se na Ukrajině mohlo mluvit suržikem a dokonce i ruštinou. To je nacismus!

      Smazat
    12. Je vidět, J.J. , že jste jen provokatér, ulhaná nula. Nikdo tu nepsal, aby se na Ukrajině mluvilo j e n o m surdžike či ruštinou. Psalo se tu především o tom, že Rusové na Ukrajině mají svá práva, zvlášť když tvoří větší část populace. Všichni se tu klonili k tomu, aby na Ukrajině byly dva úřední jazyky - mova/chcete-li ukrajinština a ruština.

      A mezinárodní právo si do huby neberte, vůbec ho neznáte.

      Smazat
    13. Vendelíne, prosím, nenadávejte! Já jsem přece nepsal, aby se mluvilo jen suržikem a rusky. Já jsem psal, aby se tak vůbec NEMLUVILO. Aby se to naopak tvrdě trestalo. Na Ukrajině ukrajinsky! A to úplně všude a vždy. I doma v kuchyni nebo při sexu. Anebo anglicky. To je úplně jednoduché, co na tom nechápete?

      Smazat
    14. Nácek, J.J. je nácek, násilník, banderovec. Nic jiného.

      Smazat
    15. Kastelan: K okamžitému zmizení anglických nápisů stačilo jediné opatření: Mnichovská dohoda (otcova vzpomínka).

      Smazat
    16. Kastelane 19. ledna 2021 17:20, já ten rok 1968 a další prožil. Že Rusové (a ty další národnosti tehdejšího SSSR) jsou pěkná banda, jsem nezjistil (na rozdíl od protektorátních Němců). Pěkná banda mohli být leda ti, kteří je sem naveleli. Nejste schopen rozlišit příčiny a důsledky. Pěkně se v tom plácáte.

      Smazat
    17. Kasteláne, asi se do toho nikomu moc nechce, ale já to řeknu:
      Tvrdím, že jsi provokatér, manipulant a šovinista! Že to balíš do levných frází vlastenectví na tom nic nemění.
      Za koho kopeš?

      Smazat
    18. J.J.19. ledna 2021 18:17, že jste demagog je z vašich projevů dobře patrné. Že jste neználek jste ukázal s tou slovenštinou. V ČR je rovna úřednímu jazyku.
      Teprve díky téhle diskuzi jsem zjistil, že míra hlouposti předstihuje všechno, co jsem si kdy dokázal představit. Ta vaše produkce není jen hloupá, ta je až zrůdná. Leda, že ani Čech nejste.

      Smazat
    19. Jo, zapomněl jsem, Kasteláne.
      K tomu manipulátorovi.
      Nejde jen o to, že za všechno zlo na Ukrajině dle tebe může satanáš Rus a další podobné jaloviny, ale rovněž, při hraní na vlastenecké city, důslednou manipulaci záměnou pojmu Rus a Sovět. Nás v osmašedesátém nenapadli (krom "spojenců Waršpaktu", na což se rovněž zapomíná) žádní Rusové, ale Sověti. Sověti - ne Rusové!
      Hm... Kousek za naší obcí v osmašedesátém havaroval tank. Národnostní složení? Kalmyk, Kyrgyz, a dva Ukrajinci. Jinak bychom se s nimi nedomluvili.
      Takže tak.

      Smazat
  14. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-koronavirus-prezident-milos-zeman-vaclav-klaus-ustredni-vojenska-nemocnice.A210119_153856_domaci_misl

    OdpovědětSmazat
  15. "Putin se oficialne nenecha ockovat sputnikem, ale kazdy vi, ze uz se nechal ockovat americkou vakcinou...." Prosím zdroj. To "každý" jsi asi tak ty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Od provokujícího ulhaného idiota se odpovědi nedočkáte. Je smazán a mazán i nadále bude.

      Smazat
  16. Ty už prosím nedodávej vůbec nic...

    OdpovědětSmazat
  17. Václav Dvořák19. ledna 2021 14:41
    Hezká ukázka duševní úrovně českého banderovce.
    Divíte se, že je mažu?
    ============================================================
    Jestli se nemýlím, Dr. David Vám řekl, že "...toho idiota máte ignorovat" (a ne na něj reagovat), tedy do té doby než bude běžet nový systém a vy (k radosti mnohých zde) už toho idiota konečně zablokujete na trvalo, což se od Vás očekává. Jinak, pokud sám renomovaný psychiatr použije pro toto ztělesnění zla výraz "idiot", je to již nutno považovat za oficiální diagnózu a podle toho je také třeba s tím individuem jednat - lépe nejednat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ono je vhodné čas od času připomenout, co je vlastně mazáno.

      Smazat
  18. Pirati s podporou Pavla Novotneho.

    OdpovědětSmazat
  19. Kdyz uz i Milos Zeman se necha ockovat americkou vakcinou a Putin se pro jistotu nenecha ockovat sputnikem, tak snad ani neni co dodavat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unknowne 19. ledna 2021 17:18, vy nevíte, že ten Putin by si to, ryze z politických důvodů, ať by chtěl, jak chtěl, nemohl dovolit? A i kdyby, tak byste to vy, ani nikdo nepovolaný nevěděl. Dokud onen Putin povládne. Nejméně.

      Smazat
  20. Vzdyt pisu, ze ruska tzv. vakcina ma asi 90 vedlejsich ucinku. Nikdo vubec nevi, jak byla testovana. Testovani nesplnuje obecne standardy platne v EU. Neni testovana na statisticky vyznamnem vzorku ruznych obyvatel a etnik tak, aby se dalo se statistickou presnosti rict, jak je ucinna. To, ze si Rusove preji, aby mela ucinnost pres 90% je pekne, to si asi preje kazdy, ale nikdo to diky chybejici treti fazi, kterou se ridi lekova komise EU a americka lekova agentura FDA, nemuze rict, ze je ruska tzv. vakcina vubec bezpecna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nic jiného než lhát neumíš, tupé, užvaněné hovádko!!!!

      Smazat
    2. Unknown je zcela nepochybně pánské přirození, v tom nejvulgárdnějším slova smyslu!!

      Smazat
    3. Nasraný člověče, neserte! :-)
      Pánské přirození v jakémkoli smyslu je prima vynález k potěše (negenderového!) lidstva! (Bez by ostatně ani lidstvo nebylo.)
      unk Hown proto nemůže býti pyjem, neb on potěchu, tím méně užitek, lidstvu nepřináší.
      Proto je, spíše než tím pyjem, dle mého úsudku závanem smradu z Hitlerova hovna.

      Smazat
  21. MAP 801 Orbán se dohodl s Putinem Ministr zahraničí letí do Moskvy podepsat dodávky očkování Sputnik

    https://www.youtube.com/watch?v=9R8-2YhNCNA

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy jste nenapravitelný. Tak internetové žvásty nějakého generátoru náhodných slov v důchodu berete jako fakt. Doufám, že ostatní budou moudřejší než vy. Žádný Sputnik do Maďarska nejde. Kdyby ano, tak alespoň v maďarských médiích by o tom byla zmínka. A hele, ona není!

      Smazat
    2. On tam citoval nějaké maďarské noviny a ty si to také nevycucali z nohy, ty blbečku a já jsem jenom dal zdroj pro každého, ať si udělá sám názor každý!! Pokud se prokáže, že je to pravda, kam se půjdeš oběsit , ty provokatérský šmejde prolhaný!!!

      Smazat
    3. Jak to je se Sputnikem V v Maďarsku se dočtete zde: https://index.hu/gazdasag/2020/12/06/sputnik_koronavirus_vakcina/

      Mám takový dojem, že J.J. je jen další trol, který tu straší se svou nenávistí a blbostí.

      Smazat
    4. To nebude další, já si myslím, že jde o toho jednoho samého prolhaného,nasíracího šmejda, který má několik nicků!!!!

      Smazat
    5. Vendelíne, už i vy? Rád bych vás upozornil na fakt, že tohle je z 6.12.2020, kdy fikaní Maďaři zatlačili na EU ohledně přednostních práv dodávek vakcíny Pfizer. Sputnik je pasé a už jsme se na toto téma bavili minulý rok.

      Smazat
    6. Takzvaný hodný člověk nechápe, že je opravdu hodně lidí, kteří nemají úplně shodné názory jako on. Přesto si myslím, že mnoho spoločného najdeme, žijeme ve stejném státě, jen se musíme shodnout, která cesta je pro tento stát nejlepší. Jedno je jisté, že já vás nenazývám debilem, šmejdem, grázlem..., protože si to o vás nemyslím. Každý máme právo na svůj názor a já ctím ten váš. Nemusíte se mnou souhlasit, jen nechte těch invektiv.

      Smazat
    7. O Sputniku v Maďarsku:
      https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210109/igy-kaphatja-meg-tobb-ezer-magyar-az-orosz-koronavirus-oltast-464640

      Smazat
    8. J.J. Tohle si napsal , a chceš se stavět jako "slušný" !!!: "Tak internetové žvásty nějakého generátoru náhodných slov v důchodu berete jako fakt."!!! Co jsi sám? Jenom podlé, sprosté, úskočné a prolhané hovado!!! Já toho člověka neznám, jenom pokud jsem jeho projev sledoval, tak vždy poctivě uvádí zdroj svých informací, takže drž tu svojí sprostou a prolhanou hubu!!!

      Smazat
    9. Hraj si trolle J.J. na slušného, ale nesmíš prokazatelně lhát a bez důvodu napadat!!

      Smazat
    10. Připadá mi to, nasraný člověče - možná se ale mýlím - jakoby se tým blátošlapů rozdělil a obohatil nás vícero nicky.
      Já Jo je jasnej, Kastelán bez příčiny nazval oponenta troubou...
      Uvidíme.

      Smazat
    11. J.J.19. ledna 2021 18:36, jak to vypadá, krom skvělé němčiny a angličtiny, má na holi i maďarštinu. Možná tedy je z potomstva kdysi vládnoucí habsburské rodiny. Ani ne levoboček. Proč ale ta angličtina? Snad, že na to vyšší panstvo němčina s maďarštinou nedosáhne?

      Smazat
  22. Zatím nejhorší zpráva tohoto roku, končí pan Kalousek, hned po nejlepším pólitikovi panu HAVLOVI ten nejlepší odchází a vandráci jako Babiš, Filip, Okamúra zůstávají.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prašivý zloděj Kalousek jenom při "prodeji" kasáren na Náměstí republiky v Praze ojebal stát o cca 900 milionů korun a lze to dohledat!!!To je pěkná zlodějská svině , ale asi už se uchlastal a brzo chcípne!!!

      Smazat
    2. 18:42 ale no fuj! A to se označujete za hodného člověka..

      Smazat
    3. Zalez někam do kanálu a nezacláněj, prolhaný trolle!!!!!

      Smazat
    4. Oni tu dva trolové provokují jako duo.

      Smazat
    5. Jeden si jako hraje na slušného a druhý na blbého, ale je docela možné, že jde o nějakého zaplaceného "škodiče"! Když se tak dívám po světě a u nás, nic není nemožné! Některé výroky by na to ukazovaly !!

      Smazat
    6. Unknown je zcela nepochybně pánské přirození, v tom nejvulgárdnějším slova smyslu!!

      Smazat
    7. Sok ember nagy idióta.

      Smazat
  23. Hodny clovek mluvi madarsky? Cesky tatar?-)

    OdpovědětSmazat
  24. Senior Orban aide says Hungary will not use Russia’s Sputnik vaccine:

    https://www.neweurope.eu/article/senior-orban-aide-says-hungary-will-not-use-russias-sputnik-vaccine/

    OdpovědětSmazat
  25. Všemi odborníky na světě uznávaný odborný lekařský časopis Lancet označil ruskou vakcínu Sputnik V a obě čínské vakcíny jako plnohodnotné a stejně účinné jako kterékoliv "západní" vakcíny , takže zavři držku a šoupej nohama , blbečku a pokud něco takového prohlásil tiskový mluvčí prezidenta , tak to dolož, ty prolhaný a provokatérský šmejde!!!

    OdpovědětSmazat
  26. Když je ti doloženo, jak pouze lžeš, tak obracíš list, viď blbečku omezený!! Jdi si zařvat na hokej , to je tvoje duševní liga a úroveň!!! Tam si jistě najdeš kamarády sobě rovné, tupoune!!!

    OdpovědětSmazat
  27. Vzdyt pisu, ze ruska tzv. vakcina ma asi 90 vedlejsich ucinku. Nikdo vubec nevi, jak byla testovana. Testovani nesplnuje obecne standardy platne v EU. Neni testovana na statisticky vyznamnem vzorku ruznych obyvatel a etnik tak, aby se dalo se statistickou presnosti rict, jak je ucinna. To, ze si Rusove preji, aby mela ucinnost pres 90% je pekne, to si asi preje kazdy, ale nikdo to diky chybejici treti fazi, kterou se ridi lekova komise EU a americka lekova agentura FDA, nemuze rict, ze je ruska tzv. vakcina vubec bezpecna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Imunologická účinnost vakcíny proti covidu-19 EpiVakKorona v první a druhé fázi klinických studií byla stoprocentní, informovala tisková služba ruského úřadu na ochranu zdraví spotřebitelů (Rospotrebnadzor).

      Úřad poznamenal, že přítomnost protilátek proti koronaviru není považována za kontraindikaci pro očkování: EpiVakKorona pomůže posílit již vytvořenou imunitu. Schéma zahrnuje dvojitou nitrosvalovou aplikaci vakcíny s intervalem nejméně 14-21 dní a v dávce 0,5 mililitrů: lze se očkovat i jedním komponentem, pakliže měla osoba předtím covid-19.

      „Avšak očkování jednou dávkou vakcíny EpiVakKorona neposkytne optimální a silnou imunitní odpověď,“ řekli v Rospotrebnadzoru a dodali, že tento problém vyžaduje další výzkum.

      EpiVakKorona, která byla vyvinutá novosibirským centrem Vektor, byla registrována v říjnu minulého roku.

      Třetí fáze studií pokračuje, účastní se jí 40 000 dobrovolníků, včetně lidí nad 60 let a chronicky nemocných. Více než 45 000 dávek již bylo poskytnuto do civilního oběhu, ve velkém měřítku má být výroba započata v únoru.

      Smazat
    2. Idiote: TV NOVA Prymula:

      „Ta vakcína je velmi kvalitní z hlediska skladby a mechanismu působení. Je sofistikovanější než AstraZeneca, protože používá dva různé vektory. Pokud jsme se setkali s adenovirem v rámci běžné respirační sezóny, tak ta účinnost vakcíny je nižší. To se zřejmě projevilo v tom, že první studie vakcíny AstraZeneca ukázaly pouze 70 %. Účinnost Sputniku je kolem 91,4 %, protože další posilující dávka je založena na jiném typu adenoviru. To je možná důvod, proč spolu firmy chtějí spolupracovat a tuhle vakcínu použít,“ řekl Prymula.

      https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-astrazeneca-russia/astrazeneca-russias-sputnik-v-developer-to-sign-cooperation-memorandum-kremlin-idUSKBN28V0Z6

      Smazat
  28. Ufff! To tedy je nářez!
    Jsem netušil, co je mezi omezenými troly kovaných lingvistů a fundovaných historiků.
    No, aspoň že se znickovatěli.

    OdpovědětSmazat
  29. Fašismus se přestěhoval na Slovensko- jedna velká HRŮZA..
    Předmět: Český občan poskytl šokující svědectví insidera ve věznici v Prešově. Co se ve skutečnosti stalo s generálem Lučanským?
    https://zpravy.dt24.cz/…ym/

    OdpovědětSmazat
  30. Kalousek už ví, že je konec rozkrádání a bude se snažit upláchnout někam, kde má poctivě NAKRADENÉ ÚSPORY.
    KRYSY opouštějí palubu jako první. Má smůlu i kdyby se mu to povedlo - ZEM je malá. ALIANCE si ho najde ....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bohužel to tak není. Kalous se chce do politiky vrátit, až se na něj a jeho praktiky trochu zapomene. Tulamor z Bechyně politikou žije. Bude chtít do senátu nebo založí novou stranu nebo bude kandidovat na prezidenta.

      Smazat
    2. Zkažený politik Kalousek budoval svojí politickou dráhu s pomocí protistátních Lidovců, soudruha Bakaly, Hávy ze zbrojní firmy Omnipol a Šťávy který tahal prachy z ČR kvůli obchodu s krví. Kalousek promyšleně po seznámení se se situací na Ministerstvu obrany založil svou sílu na organizaci obchodů které podepisovali jiní - např. pěnice Parkanová. A tak se stalo,že Obrana nesměla obchodovat na přímo nýbrž jen přes prostředníka. A to byl při těch největších a nejztrátovějších kšeftech - pro stát - jeho kámoš Háva. Mělo to tu výhodu že s provizí za kšeft od státu mohl soukromník Háva nakládat dle libosti. Kalousek byl charakteristický neskutečnou podlostí v Parlamentu kde si vždy dokázal vybrat oběť (viz. např. troubu Grosse) a proslul hereckými výkony jakoby byl primadonou v divadle
      šmejda Hrušínského. Zásadním byl například jeho výkon v kauze kde vyhrožoval v ČT naživo policejnímu prezidentovi Lessymu,že ho sundá z uniformy. Vzteky šílený Kalousek tak reagoval na slova pana Lessyho v pořadu kde se řešilo Kalouskovo přímé zasahování a telefování policejnímu presidentovi s cílem přinutit
      ho k prohlášení, že mu Kalousek nikdy nevolal a
      nesnažil se ho ovlivnit. Lessy byl chlap a řekl na kameru že mu Kalousek volal a chtěl aby Lessy plnil jeho přání v závažné kauze. Kalousek je typický lidovecký politik,který využil své moci ve vládě pacholků z ODS nejen k ovlivňování velkých obchodů na MNO - ale i k svrhnutí slušného policejního prezidenta Lessyho z funkce za pomoci zkorumpované inspekce ministra vnitra ODS Kubiceho. Lessy, přišel o místo ale za dva roky kdy už bylo vše v hajzlu - ho soud plně rehabilitoval.
      Kalouska za to podlé zneužití funkce nikdo nepotrestal. Ale kdyby to bylo jen to že. Ten člověk
      neuvažuje jako člověk . Ten se chová a hraje své
      scénky v Parlamentu jako cvičená krysa. A to se už nikdy nezmnění. Fuj mu.

      Smazat
    3. 23:19
      Přesně tak. A pozor, Lessy chtěl stíhat tunel při nákupu letounů Cassa. To byl další důvod, proč musel být odstaven.

      Proto říkám, že Kalousek je největší tunelář v ČR od listopadu 89.

      Smazat
    4. tomas perfektně. Pane Dvořák, proto jsem nedávno napsal, že nepoužívám slovo národ, protože je to v současném poznání nepravda a používám občané. V souvislosti s ukrajinou je to obvzvlášť patrné jak to používají zdegenerovaní zvrhlý parazité jako kyj na ostatní slušné lidi. Jaké národnosti je Kolomojský.

      Smazat
    5. A, pane Dvořáku, při svém návratu bude mít Kalousek bohužel dobrou šanci.
      Pravda je, že je to excelentní politik a kdyby se jeho slova nemíjela s činy a ty činy nebyly lokajské a českému lidu nepřátelské, tak by mohl být i obdivuhodný.
      Jeho voliči mají jiné priority, a obdivují jiné hodnoty, než příznivci tady Nové republiky.

      Smazat
    6. Pradědo, k tomu zdůvodnění, proč že nepoužíváte slovo národ, že podle Vás je to v současném poznání nepravda, tím asi myslíte Vaše "naprosto subjektivní" současné poznání, že?

      Vždyť nemůžete přece například srovnávat české národní socialisty (Klofáč, Franke, Klapka, Zemínová, Moudrý, Beneš, Horáková, Zenkl..) a německé národní socialisty.

      Jedině demokratický národní sociálismus je demokratickou alternativou k jakémukoliv korporátnímu fašismu pod jakoukoliv falešnou maskou.

      Smazat
    7. Vláďo to máte pravdu, ale co dnes znamená pro hodně občanů národ a k tomu ještě socializmus? Kde v zákonech najdu oporu pro český národ? Kde v zákonech najdu tresty za proti národní činnost a projevy? Čím je podložena národnost? Prohlášením otce a matky i když je každý jiné národnosti? Geneticky je to také zmatek.

      Smazat
    8. Pradědo, trochu záhadou je mi váš postoj k národu. Já jsem nikdy nemusel o tom přemýšlet. Tak jako cítím, kdo je moje rodina, kdo jsou mí sourozenci, stejně od mala cítím a vím, že žiju v nějakém společensví, které má nějaké společné zájmy, předci měli nějakou společnou minulost a to je prostě národ. To, že děckám ve škole vypatlali mozek tak, že dnes řeknou že jsou Evropané a k národu se nehlásí je docela smutné. Beru to tak, že uznávání společných základních hodnot a zvyků je víc jak etnický původ a toto se dá považovat za základ pocitu, kterým se k národu hlásím. Je mi jasné, že naši předkové byli Keltové, Avaři, nejrůznější příslušníci armád, kteří prošli naší kotlinou. Zvlášť u nás na Moravě je to podle jmen a vizáže docela patrné, ale potomci se prostě asimilovali a nakonec s většinovým Českým národem splynuli a dnes se k němu hlásí. I já, který se zlobí na Čechy z Čech pro jejich namistrovanost a aroganci se k českému národu budu hlásit, protože vždycky cítím, že jsem Čech původu moravského a rozhodně nejsem Němec, ani Maďar, ani Polák, byť mi možná geneticky jejich krev v žilách koluje. Je to trochu problematické vyjádřit, ale stejně je těžké vysvětlit, proč se najednou naučíte jedit na kole či plavat.

      Smazat
    9. Kasteláne můj postoj k používání národní je, že nevystihuje skutečný stav společnosti občanů ve státě a tak vytváří problém, který jasně vystihuje současný stav na ukrajině. Dalším takovým případem je současná situace ve spojených státech. Jsem občanem ČR a z toho pro mě vyplívá povinnost vždy konat v prospěch státu jehož jsem občanem bez ohledu na národnost.

      Smazat
  31. Nechápu, proč tady tolik lidí řeší nějaký stát, který je tak jako tak v prheli. Nezávisle na tom, jakým jazykem se tam mluví. Potom, co si na Majdanu vybojovali svobodu a demokracii západního stylu, se potenciálně bohatá Ukrajina stala nejchudší zemí Evropy. Takže se mohou klidně domlouvat třeba hrdelními skřeky, ale stejně budou furt v prheli.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Řešíme to z mnoha důvodů. Např.: • jsou to Slované; • jsou nástrojem proti Rusku (které jen svojí existencí hatí některé plány západních korporátů i proti nám); • jejich fašistická vládnoucí moc ubližuje všem obyčejným ukrajincům (někteří to berou jako nutné zlo v zájmu vyšších hodnot a cílů); jsou ilustrativním negativním příkladem pro nás; a našla by se i další věci.

      Smazat
  32. Prosím pěkně, na které z těch fotek najdeme Nacistického běžce alias Unkhowna alias JJ, co sem píše? Ať konečně víme, jak vypadá. :-)

    OdpovědětSmazat
  33. Na Ukrajině vládnou náckové a dostali se k moci jen díky krvavém převratu. Oddělení západní Ukrajiny a Krymu je důsledkem bezskrupulózního nacismu, který nyní pokračuje ukrajinizací, kterou hlídají fašounské gangy oligarchů. To vše za mohutné podpory z USA a Evropy, kterým nevadí stejné postupy uplatňované v Lotyšsku, Litvě nebo Estonsku.

    OdpovědětSmazat
  34. No a já jsem si donedávna myslel, že ukrajinština je něco jako rakouština.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zakomplexovaní benderovci se snaží znásilnit velkou část občanů Ukrajiny. Vadím jim,že lidi mluví jazykem
      kterým se na Ukrajině a v Rusku mluvilo od pradávna.
      Jejich snaha zastrašit "Ruštinu" je ale pitomost.
      Pokud chtějí Rusku v něčem konkurovat - měli by
      začít u sebe. Zavřít své zlodějské oligarchy,
      agresivní nácky, zrušit mizernou státní správu a
      začít budovat Ukrajinu. Neměli by se nechat opruzovat
      malou menšinou deviantů co jsou schopni spustit
      občanskou válku kvůli své vlastí blbosti. Taky
      by si měli všimnout koho jim ze "západu" a Izraele
      posílají do vlády. Takový šmejd Porošenko sám
      o sobě k zničení Ukrajiny skoro stačí. Působí
      dojmem ropuchy na pramenu. Proč takového zlodějského magora někdo na Ukrajině volí ?

      Smazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.