Reklama

středa 27. ledna 2021

Před 87 lety uzavřelo Polsko s Německem dohodu o neútočení

Rudolf Hruboň
27. 1. 2021 NárodníNoviny

Před sedmaosmdesáti lety, 26. ledna 1934, ministr zahraničí Třetí říše Konstantin von Neurath a polský velvyslanec Józef Lipski podepsali v Berlíně prohlášení mezi Německem a Polskem o nepoužití násilí, známé jako německo-polský pakt o neútočení.

(Na snímku polský vůdce maršál Piĺsudski a Hitlerův zmocněnec Dr. Goebbels)


Pod rouškou banálního názvu


Skutečná role diplomatů nebyla velká. Oni se pouze podepsali pod předem připraveným textem. Pravými tvůrci dohody byli vůdce německého národa Adolf Hitler a faktický diktátor druhé polské republiky Józef Pilsudski. Proto je v literatuře tato dohoda často označována jako pakt Pilsudski-Hitler. Dokument měl až banální název. A také nebyl příliš obsáhlý. Ve třicátých letech minulého století byly podobné smlouvy uzavírány mezi všemi evropskými státy. Dokument však byl pro nacistické Německo a Polsko velmi důležitý.


Poláci si chtěli zabezpečit západní hranici


Poláci byli přesvědčeni, že jejich západní hranice, kterou vytyčili vítězi 1. světové války na dříve německém území, je v bezpečí. Nacisté, kteří v tu dobu byli v mezinárodní izolaci a ještě nestihli vybudovat silnou armádu, získali mezinárodní uznání svého režimu východním sousedem, což zcela oprávněně považovali za svůj první zahraničněpolitický úspěch. Zvláštností německo-polské deklarace je její platnost. Byla podepsána na celých deset let. A také neobsahuje bod, který by rušil její platnost v případě vyhlášení války jedním ze signatářů třetí straně.


Tajný dodatek o spojenectví obou zemí


Pakt Pilsudski-Hitler nebyl zajímavý jen tím. Po jeho podepsání západní tisk informoval o tom, že deklarace má tajný dodatek o spojenectví obou zemí. Dohoda hovoří o připravenosti Německa a Polska „sjednotit vojenské, ekonomické a finanční síly k odražení jakéhokoli nevyprovokovaného útoku a poskytovat si podporu v případě, že jedna ze stran bude napadena“. Povinností Poláků bylo „zajistit volný průchod německých vojsk po svém v území v případě, že vojska budou nasazena k odražení provokace z východu nebo severovýchodu“. Německo se naopak zavázalo bránit polské hranice před „jakoukoli agresí“.


Poláci se podíleli na záboru českého pohraničí


Je nutné zdůraznit, že to byli právě Poláci, kteří pomohli Němcům úspěšně řešit tzv. „československý problém“. Varšava odmítla pustit přes své území sovětská vojska, která by se vydala na pomoc okupovaným Čechům. A ještě přesvědčila Rumuny, aby také odmítli sovětskou žádost. Poté, co nacisté okupovali Sudety, navíc Poláci ukradli Těšínsko a Čadecko. Jestliže nacisté zábor Sudet mohli ospravedlnit dohodou s Francií a Velkou Británií, Poláci obsadili československé území svévolně bez jakékoli dohody. Šlo o zřejmou agresi.


Bláhové polské naděje skončily katastrofou


Francouzi, kteří byli s Poláky vázáni spojeneckou smlouvou a zřetelně vnímali, že se blíží velká válka, doslova prosili polského ministra zahraničí plukovníka Józefa Becka a velitele polské armády Edwarda Śmigly-Rydze, aby v případě německého útoku poskytli Rudé armádě koridor přes své území, aby mohla bojovat s nacisty. Přitom Paříž s podporou Londýna byla ochotna poskytnout všechny záruky, že po odražení agrese se Rusové z polského území stáhnou. Poláci o tom nechtěli ani slyšet. Jaký byl výsledek? Bláhová naděje, že Hitler nezaútočí na svého bývalého spojence, skončila pro Polsko katastrofou.


91 komentářů :

  1. Vojenská smlouva Polska s Velkou Británií o vzájemné pomoci v případě války s nejmenovanou evropskou mocností byla podepsána 25. srpna 1939. Ano, dnes již víme, že ta smlouva byla k lejnu a Hitlerovi posloužila jako zdůvodnění, ale o tom se již od historiků nedozvíme. O tom, že Hitler potřeboval české zbraně aby to vůbec mohl udělat se taky nedozvíme a že válku ve své podstatě dovolili zrovna západní spojenci taky ne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unknowne, opět špatně. Byly to jednotky Wehrmachtu. Nikoliv SS. A bylo to na územích, která Poláci r. 1918 ukradli a nyní museli vrátit. A Rudá armáda nemusela překonávat žádný odpor. Polská armáda už vzala do zaječích a byli tam Němci. Ti předali ona území SSSR.

      Smazat
    2. 21:11 Řekni nám proč tak hloupě kecáš. To tě za tyhle pitomosti platěj ? A kolik? Kolik je ti ? 15let ? Ani se nedivím, tak vymatlané a popletené myšlení z neznalostí se hned tak nenajde. BĚŽ SPÁT A BABIČKA TI BUDE VYPRÁVĚT POHÁDKU na dobrou noc.

      Smazat
  2. Že zrovna ti Poláci mají nehynoucí nutkání mistrovat dnešní Rusko v otázkách odpovědnosti za rozpoutání 2. světové.
    Ve své krátkozrakosti, totiž v tom, že si nedohlédnou na špičku svého nosu, se od dob Pilsudkiho, Becka a spol. neposunuli o vlas.
    Jsou to tedy ti praví, o které se máme opírat ve spolku zvaném Visegrádská čtyřka/pětka/šestka? ...
    Stále ten stejný sentiment zastydlého protiruského šovinismu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na rozdíl od Československa kde vedení státu po roce 1918 bylo svázáno se západní demokracií a spojenci bojujícími proti Německu,Rakousku a Turecku - bylo vedení Polska plné kámošů Rakouska-Uherska. Pilsudski byl Rakouský důstojník,kterému bylo povoleno organizovat polské vojsko z Haliče proti Rusku. Tím se lišil od ČS legií které proti Němcům bojovaly. Poláci typu Pilsudského a Becka měli k Němcům blízko a využili jejich postavení po ukončení války se SSSR k anexi západního území Ruska,Běloruska a Ukrajiny včetně Kyjeva. Tím spustili další válku po WW1,která se nelíbila nikomu v tehdejší Evropě. Panské vedení Polska nemělo dobrou pověst,tíhlo k fašizmu a obdivovalo Hitlera za to že chtěl vystěhovat židy z
      Evropy. Po smrti Pilsudského byl Hitler na jeho pohřbu. To jsou skutečnosti které se s ohledem na kredit Polska po WW2 nikde moc nepřipomínaly a nevyučovaly v dějepisech Evropy, západu i východu. Je s podivem,že se dnes opět snaží Polské vedení tlačit na Rusko a připravuje se na válku s využitím armády USA. To by byla ovšem sebevražda z nadutosti. Pochybuji,že by USA začínaly válku
      s Ruskem proto aby Poláci měli větší území od moře k moři - jak chtějí. Polské vedení se evidentně nepoučilo z vlastní historie a hraje si na něco co je v zásadě pěkná volovina s hrozbou dalšího ještě horšího rozbití Polska na konci než té
      porážky v r.1939.

      Smazat
    2. Trapne ticho vladne Polskem ted.
      Strasne porvavali ,ze chteji take zakladnu a zbrane od USA a neco dostali a zacali usilovne budovat
      PEVNOST TRUMP.
      Polaci snad nikdy nezklamou.

      Smazat
    3. Pred valkou, behem a hlavne od 1945,se konaly dost velke pogromy na zidy prave v tom Polsku.
      Nase vlada spravne povolila vsem zidum kteri prchali z Polska od 1945, aby mohli zachranit sve zivoty utekem do nasi republiky a potom se rozhodli co a jak.
      Jeden z mnoha pripadu.
      To stale je zalezitost velmi vazna a neda se prehlizet. Jako narod se neustale zahanbuji sebe i svet,svymi zlocinymi skutky. A nemohou prestat ?
      Zatim kupodivu neni nikde videt neco napravy z jejich strany. Solidarita jak vyslo najevo byla aktivita,predevsim agentu ,polske STB. A jinych?
      Jde o nejakou zalezitost fanaticke iracionalni posedlosti zabudovane do psychiky naroda ?
      U nas je to forma velmi nizkch, sprostych utoku, vcetne verejnych navrhu fyzicke likvidace presidenta Zemana a tedy velmi iracionalnich na povrchu.
      Od nekterych osob.
      Ale muze za tim vsim skryvat zamer ,kdyz president Zeman ,jako kdysi Benes ,je schopen v pripade nebezpeci cely narod sjednotit ?

      Smazat
    4. Pane Ševečku, Visegrád je snaha středoevropanů se sjednotit proti tlaku z obou stran. Polsko to anti-rusizmem přehání ale je důležitým členem.

      Smazat
  3. Milý neznámý, napište, které volby nejsou zmanipulovány? U nás vám na parlamentní volby sere 40% voličů. Senát volí jen 16% voličů. To má být demokracie?

    OdpovědětSmazat
  4. Unkovne, nechlub se zde svými neznalostmi a dezinformacemi.

    OdpovědětSmazat
  5. Jako obvykle blábolíte nesmysly. Polsko od r. 1795 z mapy Evropy zmizelo (Trojí dělení Polska). Slezsko s hlavním městem Breslau zabralo Prusko, Halič s centrem Lvov Rakousko a oblast Varšavy jako Varšavské vévodství Rusko. Obnoveno bylo po porážce Německa a Rakouska - Uherska v r. 1918. V té době nemělo přístup k moři. Jeho hrance na Západě (o těch je v článku řeč) byly u Ostravy. Hranice na Vchodě stanovila tzv. Curzonova komise a byly zhruba tam, co dneska s Ukrajinou a Běloruskem, Chyběla dnešní Litva (samostatný stát) a Olštýnsko (Allenstein součást tehdejšího Východního Pruska) a Pomořansko (Německo). tato hranice se nazývala Curzonovou linií. Navíc si vyžebralo i "koridor", úzký pruh země k moři s rybářskou vesničkou Gdyní. Pilsudski ale využil slabosti Ruska v občanské válce a zabral (= ukradl) značná území z Běloruska a Ukrajiny (Grodno, Brest, Lvov...). Navíc koridor přerušil přirozené spojení říše s Východním Pruskem a Němce rozčiloval snad nejvíc z celé Versailleské dohody. neustále se tam bojovalo a Němci nenáviděli Poláky jako mor a obráceně. |A i koridor byl prohlášen jako oficiální casus belli 1.9.1939. SSSR neudělal nic jiného, než že postoupil na onu Curzonovu linii a obnovil ta mezinárodně uznanou hranici. To zaprvé. Zadruhé, polská armáda už v těch místech nebyla! Rudá armáda vstoupila do míst obsazených Němci a od nich i tato území přijala. Jsou o tom dokumenty. Vojskům velel generál Krivošejnin. Hrou osudu to byla právě jeho 150. divize, která 30.4.1945 vztyčila vlajku vítězství nad dobytým Reichstagem. Adolf se nijak nikdy netajil tím, že Poláky vyhladí a měl k tomu slušně našlápnuto. Pobil jich 6 miliónů. SSSR se ke svému v r. 1945 už spojenci zachoval více než kavalírsky. Německo muselo Polákům dát celé průmyslové Slezsko a Pomořansko. Tím dostalo široké pobřeží Baltu (i se Štětínem a Gdaňskem). Dále mu postoupil větší bývalého Východního Pruska s rozvinutým zemědělstvím (Olštýnsko). Poláci ovšem o tomto nechtějí nic slyšet. Jen pláčou o ta území, která ukradli a pak museli vrátit. Takže kdyby Poláci chtěli změnit výsledky II. sv, mohli by na to šeredně doplatit. Ukrajinci Bělorusové (o jejich území dneska jde)jim nic nevrátí, ale Němci by si mohli vzpomenout na to, co jim patřilo.

    OdpovědětSmazat
  6. Jede zde u nás a v Evropě velká kampaň na přepisování dějin, co se nehodí, to se nikde nepublikuje!! Doporučím velmi zajímavou knihu od autora Nikolaj Viktorovič Starikov,Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina. Je možné ji zakoupit a některé další podobné na adrese:
    https://www.zakazanevzdelani.cz/
    Netvrdím a nemusím všemu důvěřovat, ale určitě jde o možnost být informován také z jiného pohledu, než dělají naše naprosto jednostranná média , především ČT, kterou si povinně platíme, abychom věděli, co si máme myslet a nebyli pomýlení!!!

    OdpovědětSmazat
  7. Unknowne ty HOVNIVÁLE, CCCP obsadil jen to co patřilo k carskému Rusku už dlouho. Když Pilsudský zahnal CCCP za Bug, okamžitě se na celém území učilo Polsky a v úřadech vyžadovaly také mluvit Polsky. Proto také Banderovci vraždily hlavně Poláky. Jenže Poláci ve své slepé nenávisti na to zapoměly a znova podpořily a podporují Banderovce aby vlastně zničily Okrajinu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Škoda řeči s unk Hownem.
      Mám ve svém držení tři deníky předků po přeslici z Volyně: prastrýce Adama (nejstarší bratr mé babičky, zemřel ve dvaadvaceti letech na tyfus r. 1918, poslední zápis den před smrtí), mé babičky (zemřela 1998), a mé matky (zemřela r. 2016), takže mám z čeho čerpat nezávisle na čemkoli. Díky nim mám historii Ukrajiny, resp. Volyně, od přelomu tisíciletí po r. 1946, kdy babička prodala mlýn a statek a s rodinou (bez manžela zastřeleného Banderovci) se vrátila do staré vlasti (cituji z deníku: "není tam Sibiř") z "první ruky".
      Vše co zažili, zažili na vlastní kůži, nejsou to tudíž "dějiny od stolu".
      Máte pravdu, leč komunikovat s unk Howny je ztrátou času. Kdyby RF anektovala, až na malý zbyteček, téměř celou Ukrajinu, vzala by si jen zpět co historicky patřilo k Rusku po staletí.
      Ukrajina, až na ten zbyteček, se do současné podoby "nabalila" jen díky územním darům ruských vládců - od carů po bolševika Chruščova, kdy "daroval" Ukrajině Krym.
      Ale, jak jsem napsal úvodem - škoda slov.

      Smazat
  8. Jedom dám k zamyšlení, proč musíme zrovna teď, když máme cca 400 miliard dalšího dluhu , nakupovat cca 50 kusů dalekonosných děl z Francie!!! To hlava nebere!! To asi budeme viry hubit dělem!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. velmi spravne radeji ty prachy dat bezdomovcum svobodnym matkam ci sestrickam a pracovnikum pri pomoci v pademii apodobne

      Smazat
    2. Je to odpověď našeho Generálního štábu i našich politiků na modernizaci ruských zbraní. Po odstoupení USA od smlouvy o omezení raket středního a krátkého doletu, zmodernizovali Rusové své křídlaté rakety Kalibr a balistické rakety Iskander a to především ve vztahu k jejich doletu. Dolet Kalibru M se zvyšuje z 2 500 km na 4 000 km Iskanderu M z 500 km na 2 500 km. Proto naše armáda kupuje nové francouzské houfnice . Staré houfnice měly dostřel 25 km, nové francouzské mají dostřel 37 km. Politici předpokládají, že po zakoupení nových houfnic s Rusům už ani nebude zdát o napadení republiky Česko, Morácko a Slezsko.

      Smazat
    3. To je armáda. Na letošní rok bych sebral všem(!) neziskovkám statní příspěvek na jejich činnost. Bral bych to jako pomoc těchto organizací proti koroně. Ať taky pro naše lidi něco dělají. Holt budou žít, tak jako to má být, z dobročinných příspěvků.Především nas rozvratného Člověka v tísni bych nedal ani korunu. Ani já dobrovolně!

      Smazat
    4. 21.50
      Sichr dělem!
      Vir už totiž zmutoval do velikosti ptakoještěra.

      Smazat
  9. Bohužel Poláci jsou nepoučitelní a zas se ženou do maléru největší zvěrstva 2 sv se děly na jejich území.

    OdpovědětSmazat
  10. Tady se můžete podívat co si dovolí natočit naši nacisti pevné nervy jestli to vydržíte do konce.

    Krajina ve stínu

    https://ulozto.cz/file/AqY6j24j0NSj/krajina-ve-stinu-cesky-film-mp4

    OdpovědětSmazat
  11. Polsko získalo od Spojenců na západě dříve německá (pruská) území a další si (oproti rozhodnutí Spojenců) uloupili od Ruska.

    /Curzonova linie

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Polsko nedostalo od spojenců na Západě nic. V r. 1919 vytyčila hranici mezi Ruskem a Polskem tzv. Curzonova linie. Poláci (Pilsudski) ji nerespektovali a zabrali velká území Běloruska a Ukrajiny. V r. 1039 je museli vrátit a to dodnes nerozdýchali. Předání Slezska a postoupení části bývalého Východního Pruska bylo dílo SSSR a Stalina osobně.

      Smazat
    2. k západu Polska - získalo na úkor Německa Poznaňsko.
      /velkopolské sny viz dikce https://geography.upol.cz/soubory/lide/szczyrba/RGPOL/ucebnice/seg/historicky_vyvoj.html

      Smazat
  12. Větší průšvih byla smlouva Německa a SSSR. Nejdříve se sovět přidal k Hitlerovi při napadení Polska,potom samotné SSSR dostalo pořádně od Něm. po hřbetě.
    Poláci mají dnes stále v živé paměti vyvraždění 20000 důstojníků členy sov. NKVD. Nijak se nedivím, že dnes nemají Poláci Rusko v oblibě, stejně tak jako my,srpnem 68.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unknow, jako obvykle plácá nesmysly. Smlouvě s Hitlerem předcházela smlouva o které je v článku řeč a hlavně ta Mnichovská. O tom, kdo dostal od koho po hřbetě se učí i na základních školách. Ale tam asi unknown chyběl. bez SSSR by bylo Polsko malou enklávou ve východní Evropě, bez přístupu k moři. Ale i to pouze v tom případě, že by někdo přežil péči Adolfa. Ten Poláky nenáviděl snad ještě více než Židy a je komplet vyvraždit. A taky se do toho ihned pustil. Stihnul jich odpravit "pouze" 6 miliónů. Polsko osvobodila Rudá armáda. A Polsku SSSR nevzal ani centimetr území. právě naopak. Dostalo Slezsko s jeho průmyslem a velkou část Pomořanska s pobřežím Baltu. A k tomu i větší část zemědělsky vyspělého Východního Pruska (Allenstein). Tak se koukni na mapu, blbečku. Pak mudruj.

      Smazat
    2. V každém případě my musíme mít na paměti, že den po zabrání našeho pohraničí německými nacistickými vojsky Polsko, a to po dohodě s Hitlerem, zabralo části našeho pohraničí v oblastech Těšínska, Třinecka, okresu Čadca a i části pohraničí na východním Slovensku.

      Smazat
    3. 10:05
      No, kdo dostával v začátcích války po hřbetě je jasné, SSSR, Němec stál před Moskvou, jen díky brzkému začátku zimy a obrovské pomoci Západu, sovět Němce odrazil, jak píšete, ty blbečku !!

      Smazat
    4. Fasisticka proamericka hovadka lituji, ze Nemec dostal pres uslintanou tlamu, kdyz mu zmrzly koule pred Moskvou.
      Jsou tady stale, ti kreteni. Libi se jim tady.

      Smazat
    5. 10:05 zase plácáte nesmysly jako obvykle. Rusko začalo s Němci spolupracovat dávno pred tou dohodou Neurath-Lipski, Když porušilo dohody z Versailles a umožnilo znovuvyzbrojení Německa. Tím bolševici zmarili úplně všechny naděje na mír. V Polsku bojoval jen zlomek Rudé armády, protože cestu Rudé armádě na západ čistila Armija krajowa a nesčetné partizánské oddíly. Rusům ovšem nestačila pomoc, museli Poláky znovu zradit tak jako v '39 roce a nechali utopit v krvi Varšavské povstání. 2.dvětová válka, všechno to utrpení a zkáza ide jednoznačně na vrub Rusku. O tom už není pochyb. Koneckonců už se o tom učí děti ve školách po celém světě.

      Smazat
    6. Laco, už se vzpamatujte, jakými "našemi"?? Vždyť Sudetu byly odjakživa německé, čistě německé.

      Smazat
    7. Přátelé, proč se s těmi kretény vůbec bavíte? Vždyť ta hovada ani neznají, jak dokládá ve svém tvrzení pornáč 13.58. historii Koruny!
      Odjakživa německé... Kristovanoho!

      Smazat
    8. J.J.13:58- Odjakživa koho, Vašeho dědy?

      Smazat
    9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    10. Milane, to je historie. Zvláštní, že všichni v Evropě jsou s ní ztotožněni.

      Smazat
    11. J.J.- V tom případě je otázka, zda děda nebyl odsunut, nebo jste se vrátil.
      Potom se můžeme bavit, zda Němci mělo právo usídlení v Českém království jako hosté a po porušení podmínek nebyli vráceni kam chtěli i s územím, což bylo nepřijatelné. Ano, hranice se mění ale ještě ta "kotlina" je česká i s právy Říše/EU.

      Smazat
    12. A jejej. Squadra v plné síle. Jen Montisan chybí. Indiáne s běhavkou, nezáleží na tom, kdo dostával na hřbet na začátku války, rozhodující je kdo dostal na hřbet na jejím konci. A to byli Němci a dostali od Rusů. Němci stáli pod Moskvou právě DÍKY brzkému nástupu zimy. Kdy země zamrzla a jejich tanky se mohly rozjet. Protože do té doby stály utopené v bahně. Takže generál zima hrál do karet spíše jim než Rusům. Ale to jsou známé věci. Navíc zima bylo pro všechny stejná. Nebo Němci mrzli a Rusové měli jaro? Spojenci pomohli. O tom žádná. Ale ne rozhodujícím způsobem. Jen pár čísel pro srovnání: Dodali cca 10 tis, letadel. Ale jen Jak3 se vyrobilo 11 tisíc, Jak1 9 tisíc, Il-2 34 tisíc, tanků T34 dokonce 82 tisíc! To jsme někde jinde. Čím opravdu pomohli, tak především kvalitní stravou (americké konzervy) a zejména náklaďáky. To pomohli vyřešit opravdu zásadní problém. A navíc - pomohli v pravou chvíli. Ale to neznamená, že by SSSR válku s Německem prohrál. Na to prostě Němci neměli. Tak jako Japonci prostě neměli na USA. Když se zeptali Keitela (náčelník OKW) v Norimberku, kdy si uvědomil, že Německo prohrálo válku, řel jediné slovo: "Moskau!" Znovuvyzbrojení Německa umožnila politika západních mocností za obrovské pomoci USA. Francie ani Británie nijak neprotestovali, když Hitler zorganizoval plebiscit v Sársku (1933)a připojil je k Německu. Nehnuli prstem, když vojensky obsadil Porýní (1934), ani necekli, když zavedl znovu všeobecnou brannou povinnost a založil Wehrmacht (1935). Neprotestovalo, když téhož roku obnovil Luftwaffe. USA poskytly Německu dva plány rozvoje a obnovy (Davesův a Youngův plán). prosadili výrazné snížené reparací a nikdo nic neudělal ani když Němci přestali platit vůbec. Polsko bylo ve sféře zájmů Velké Británie. Až těsně před koncem války je Churchill vyměnil se Stalinem za Řecko. Varšavské povstání zahájila Armia Krajowa na pokyn londýnské vlády a počítala s tím že hlavní město osvobodí a Rudá armáda si tak moci připsat toto vítězství. A vyhlásila ho v okamžiku, kdy se sovětské oddíly objevily na břehu Visly. Ale bez koordinase s velením Rudé armády. Ale ta právě dokončila Lvovsko Sandoměřskou operaci. Jednotky byly vyčerpány jak v lidech (byly na 30% stavů) tak v technice. Byla spotřebována munice, zásoby. Bylo třeba oddechu, doplnění stavů a zásob, přiblížení týlů. provést reorganizaci a přeskupení vojsk. Visla není zahradní potůček a Varšava okresní městečko. A toto vše nějakou dobu trvá. To věděli i Němci a také se na to pořádně připravovali. Osvobození Varšavy potřebovalo svoji rozsáhlou operaci. A ta byla také připravena a úspěšně provedena. Takže vyhlášení povstání byl dobrodružství odsouzené k nezdaru. A přesně tak, jak dopadla Varšava, která "se osvobodila sama", by dopadla Praha, kdyby jí neosvobodily jednotky Rudé armády. II. světová válka jde na vrub Německa. To se učí po celém světě. Naposledy to potvrdil nikdo menší, než prezident Spolkové republiky při 80. výročí jejího zahájení (1.9.2019). JJ jste neskutečný hlupák! Daleko tupější než agitátorčíci z 50. let.

      Smazat
    13. JJ Sudety byly území českého státu od počátku jeho existence. Není tu místo pro nějaký historický rozbor. Historickým vývojem došlo k tomu, že byl osídlen obyvatelstvem, které mluvilo německy. Ale nikdy Německu nepatřilo. Už proto ne, že největší příliv německy mluvících osadníků přišel do českého pohraničí za vlády posledních Přemyslovců (druhá polovina 13. století) a za vlády Lucemburků (14. století). Ale Německo existuje teprve od r. 1871. Kdyby německé někdy bylo, Adolf by ho prostě zabral, tak jako Sársko nebo Porýní a nedělal by si starosti s nějakým Mnichovem. Ale i to jsou vcelku známé věci.

      Smazat
    14. 15.52
      Tvoji "všichni" nejsou moji všichni, porno Já jo.
      A o historii bychom si mohli povyprávět, euroslouho.
      Víš vůbec kdo, a proč, započal s osídlováním pohraničí německými kolonisty ve větším měřítku, "historiku"?
      Rožmberkové. A víš proč? Inu, aby si na nich finančně přilepšili a ukázali Přemkovi Otovi II. že nejsou žádný mejdla. Načež se Přéma nasral - přece si je nenechá přerůst přes hlavu! - a rozpouatl něco, co lze s úspěchem nazvat divokou kolonizací.
      Ale nikdy, čistěněmecký euroslouho, opakuji, nikdy nepřestali být poddanými českých panovníků.
      Kašpare.

      Smazat
  13. Foldyna k zákonu o státní podpoře: Podporujme, prosím, ty, co chtějí pracovat a ne ty, co chtějí žít ze svých dětí

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2021012813113872-foldyna-k-zakonu-o-statni-podpore-podporujme-prosim-ty-co-chteji-pracovat-a-ne-ty-co-chteji-zit-ze/

    OdpovědětSmazat
  14. Polsko není, dle mého názoru, pro V4 přínosem, ale budoucí brzdou a zdrojem potíží.
    Jednak pro svou zarytou rusofobii, druhak pro jeho velmocenské ambice (které ve finále zapříčinily jeho rozpad a vymazání z mapy Evropy, které je však po dnešní dny neopustili), nekritický přístup k Amíkům a prosáknutí katolicismu do politiky. Ono je toho víc, ale tohle snad, jako vzorek, postačí.
    Raději bych ve V4 viděl, aspoň pro začátek, než by se V4 časem rozrostla na V5, V6 atd. Srbsko. Srbsko, na rozdíl od Polska, přinejmenším nikdy nezradilo své přátele a vždy stálo za svým slovem.
    Takže tak. Jen názor.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Polsko je rizeno chazary ve Washingtonu a jako nejvetsi stat V4 nebude jeji zajmy hajit. V4 je iluze, zadna jednota neexistuje. Polaci nezmoudreli. Nejdrive se libali vojaky Wehrmacht a pak je Hitler smetl. Ted se libaji s US chazary. Pokazde ovsem nenavist k Rusku vitezi. Leteli do Smolenska, nalezli do letadla vsichni papalasi. Ozrali se jak Danove a pak prinutili piloty k pristani v mlze. Ted je Rus vinen. Oni vlastne k tem paranoikum z USA patri. O tom neni pochyb, vrana k Dudovi seda.

      Smazat
    2. 13:56
      Kde ty jsi chudáku zamrznul, Polsko je řízeno z USA, potom ty budeš zřizenej z Ruska.
      Přečti si po sobě několik přispevku, takový fanda ruska a zaslepený trol se jen tak nečte.

      Smazat
    3. Ty si zaslepený USA a o čo si Ty lepší

      Smazat
  15. To bylo v té době, když Rusko poskytlo svoje území na testy německých zbraní, čímž porušilo všechny pravidla a dohody z Versailles?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdo myslis ze Hitlera financoval a celou valku mu pomahal? Ty same zapadni banky, co pujcovaly i Rusum. Penize nesmrdi a neznaji moralku.
      Copak Versaillska smlouva, tu sem netahej! Tu Hitler od zacatku ignoroval a leta zbrojil na valku. A zapadni mocnosti mu to dovolili, protoze si Hitlera pripravovali na zniceni SSSR. Mnichovska dohoda, to byla zrada nas zapadem a zacatek valky. O tom media tad mlci. Pamatne datum je to a melo by byt v kalendari. Stejne tak bombardovani Prahy a Plzne spojenci koncem valky. V Praze s 720 obetmi, take zamlcovane, zabili i Ladovu dcerku. To fasounsky kreteni tady neradi ctou a budou mne kamenovat.

      Smazat
    2. 13.46
      Jando zalez.
      Jsi nejen urážkou přídomku sapiens sapiens, ale i urážkou mužského rodu.

      Smazat
    3. 14:20
      Proč by zalejzal, několik týdnů před útokem na SSSR,byli pozváni nejvyšší velitelé z Německa na přehlídku vojsk,
      kde byli společně se Stalinem na tribuně.
      Milánek zase bez argumentu uráží.

      Smazat
    4. 14:37- I v tom je možnost vidět věrolomnost Hitlera a naivitu Stalina.

      Smazat
    5. 14:57
      SOUHLAS
      Oba dva to byli darebáci, každý trochu jinak.

      Smazat
    6. 15:01-Když to připustím, připustíte, že jeden útočil, druhý se bránil?

      Smazat
    7. ...že jeden nás chtěl fyzicky zlikvidovat, jako podlidi, kteří mu překážejí v "německém životním prostoru", zatímco druhý nás od toho vyhlazení zachránil a z německého otroctví vysvobodil.

      Sakra Unknowne, že´s nechodil do školy nemůžeš nahrazovat lhaním!

      Smazat
    8. 14.37
      Proč? Protože je to manipulativní zmetek.
      A neurážím, jen konstatuji.

      Smazat
    9. Uz nekolik tisic let je svet propojeny obchodem a psat o tom,ze vsichni meli skoncit v 1920, nebo v 1933,1938 nebylo mozne..Take ucelem obchodu bylo a je stale, poridit si nezbytnosti kazdeho statu,pro vlastni obranu.
      SSSR ,Lenin,Trockij uzavreli zvlastni smlouvu s Nemeckem, na vojensky vyzkum,vyvoj novych zbrani a jejich vyrobu.
      Vcetne Lenina a Trockeho navratu ke kapitalismu /NEP/.
      Rusko ovsem nebylo do Parize prizvano a tak ani nebylo mozne, pro nej plnit zavazky Versailske Dohody,
      nejak ani nemohli. To je zajimave ze ?
      Novinka. A 100 let stara. A taky zapad, coz je vzdy normalni, svoji zminenou dohodu od zacatku sabotoval.
      Spolupraci s Nemeckem Stalin okamzite zakazal,v 1929. , kdyz ziskal moc ve state..
      Germani se samozrejme rozmnozili u nas ,protoze se meli doslova jako prasata v zite.
      Nikde a nikde se tak germani nemeli ani ve vlastnim habsburskym Rakousku a Nemecku.
      Kde je myslim problem, je utvoreni banky BIS ,pred vlakou ,ve Svycarech,/dodnes existuje/, ktera mela ovladat vsechny reservni banky/soukrome-vladni/ a hlavne tu v USA a s tim US Treasury/statni pokladna/,kam /do Svycarska /,Dulles,velkej papalas, prispechal behem valky aby dohlizel, ktera se starala, aby Hitlerovi nic nechybelo.
      Vcetne nezbytnych surovin z J.Ameriky, svedske rudy, prodeje patentu,ktere jeste Nemecko nemelo a zkratka vseho co bylo treba pro vedeni valky...
      A napakovali se Svycari a dalsi zucastneni neuveritelne. Tez zlato ze zubu zavrazdenych v milionech, uloupena miliardova bohatstvi z okupovanych statu, tez Anglicka Reservni Banka dodala ceske zlato a dobrovolne ,vsechno putovalo do zatim ucelem neutralniho Svycarska..Velmi vyhodne jsou ty valky vzdy pro nektere vyvolene..
      Investice v miliardach povalecneho Marshalova planu na ovladnuti sveta prisly prave z toho bohatstvi.
      Mlci se o tom velmi.
      Stalin odmitl ten plan, kdyz byl zalozen prave
      na bohatstvi ziskaneho z Hitlerovych koristi , dodane zapadu a ktera se vratila do Evropy v podobe Marsalova planu zpet, predevsim ale a daleko nejvic do vyzbrojeni hospodarsko vojenskeho a Dalsiho vybudovani Nemecka.
      Ovladnuti sveta bylo v planu bombardovnim a znicenim vseho a vsude,aby USA prumysl investoval a vybudoval prumysl novy vsude a tak hral hlavni roli v povalecnem svete a zalozil absolutni nadvladu bank ,coz byl hlavni plan zapadu,ktery se osvedcil uz za I.svetove valky /a pro to nezopakovat/ v planech na dalsi svetovou valku...A dalsi..
      Ty plany myslim zkrizila vyroba ruskych nuklearnich zbrani..

      Smazat
  16. http://www.nwoo.org/2020/02/01/putin-dal-polsku-po-drzce/
    http://www.nwoo.org/category/zahranicni/ruskoukrajina/ Polsko bylo - stejně jako hitlerovské Německo - nacistickým státem.
    Poláci, kteří byli jako dozorci často krutější než Němci. https://lenta.ru/news/2020/01/22/osv/

    OdpovědětSmazat
  17. 14:12
    No trochu jinak,soveti až do poslední chvíle vozili de Německa suroviny, obilí a další komodyty. Celá Evropa obchodovala s Německem,je od vás nefér jen psát o Západu.
    A bombardování sovětem našich měst, s mnoha mrtvých na konci války vám nevadí ??
    Václave,zase jen jednosměrné informace z vaší strany,jak je u vás zvykem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zapad neni Evropa? Chodil jsi vubec do skoly?
      Proc by nevozili suroviny, vozili je i Svycari, Oerlikon kanony do Messerschidtu a jine zbrane po celou valku. Kupovali i zlato ze zubu spalenych Zidu.
      Kde bombardovali Sovety nase mesta, koukej je napsat, at to probereme!

      Smazat
    2. 14:33
      No,tak ti napíšu města které bombardoval první den konce války rus.
      Mimoň, 40 mrtvých, Mladá Boleslav,146 mrtvých,Chlumec,80 mrtvých, Ždírec nad Doubravou,23 mrtvých a další. Chápu tohle se ve škole před r. 89 neučilo,tak se dovzdělej.

      Smazat
    3. 14:47-A nejdou ty oběti na vrub agresora, že se ještě nevzdal?

      Smazat
    4. 14:52
      Amik je s bombardováním Prahy darebàk,( snad se spletl,),ale rusa, který rozbil několik měst,budeme obhajovat do roztrhání těla, co zde taky čekat jiného.

      Smazat
    5. 14:59- Jste mizerný stratég. Amíci bombardovali mimo dosah své frontové linie, Rusové na ni. Kobercové nálety na německá města měla mít psychologický efekt, dnes hodnocený jako genocida. Nikdy nebude potrestána, naopak válka A bombami jako pokračování.

      Smazat
    6. 15:22
      Tak větší hloupost jste už napsat nemohl. Bombardování něm.měst byla genocida, a atom na Jeponsoko taky co. Chudáci ti fasouni,jen když naplivu na USA. A ty tisíce německých raket na Brity, to byly jen takové prskavky.
      Rusové bombardovali naše města první den po válce, žádná frontová linie.

      Smazat
    7. VÁCLAVE, ty města bombardovaná rusy jsem ti vypsal.
      Co s tím dál Václave, ty nekriticky milovniku všeho ruského.

      Smazat
    8. 15:56-Tak znovu: Možná nevíte, že bojové operace armády střed nekončily 8.5.45. Tuším až 11.5. Příprava Němců na vylodění do Anglie končila fiaskem. Ani ty rakety a letecké souboje nevytvořily vhodnost vylodění ale byly i psychologicky motivované (Londýn), přesto jako příprava, logická. Na genocidě vojenské taktiky USA trvám, tedy jejich "vojenského komplexu", někdo to zaplatil. Podobný průběh byl použit i ve Vietnamské válce. Ještě něco chcete vědět "padni, komu padne"?

      Smazat
    9. PS. ještě bych napsal, kdo byl za tím zbrojním průmyslem ale nemuselo by mi to projít!

      Smazat
    10. Rusové bombardovaly frontovým letectvem opevněné body německé armády na okrajích některých českých měst. Američané vyhlazovali civilní obyvatelstvo velkých německých měst. Protiruské manipulace nedostudovaných propagandistů jsou směšné.

      Smazat
    11. Unknowne, ty jsi prostě trouba. Spojenci rozflákali nejen německá města a fabriky. Oni rozbombardovali i stovky fabrik a desítky měst a vesnic ve Francii, Belgii, Holandsku. a nejvíce v závěrečných bojích na konci války. A nejen letadly. Rozstříleli je z děl a minometů. Zahynuly tisíce civilistů. Ale co měli dělat, když v nich Němci měli válečnou výrobu a pak se v nich zuřivě bránili? Prostě přes ně přešla fronta. To my jsme dopadli v tomto smyslu královsky.

      Smazat
    12. Unknown kartouzovitý zvaný trouba by se měl někdy podívat do Wikipedie:
      Bombardování také zničilo 96% Tilly-la-Campagne ( Calvados ), 95% Vire (Calvados), 88% Villers-Bocage (Calvados), 82% Le Havre ( Seine-Maritime ), 77% Saint- Lô ( Manche ), 76% Falaise (Calvados), 75% Lisieux (Calvados), 75% Caen (Calvados). [4]

      Odhaduje se, že bombové útoky v Normandii před a po dni D způsobily více než 50 000 civilních úmrtí.

      To se s působením sovětského frontového letectva na našem území nemůže vůbec srovnávat. Ale říkejte to trolovi.

      Smazat
    13. Nevím, zdali je nutné vyhrávat válku s "kolaterálními obětmi". Jeden idiot tu psal o bombardování českých měst sovětským letectvem. Tak jsme jen uvedl srovnání.. . a jak se dalo čekat, idiot to neunesl. Asi Kartous a jeho elfové.

      Smazat
    14. Rusove bombardovali take, ale ne mesta s civilnim obyvatelstvem. Bombardovali ustupujici jednotky Wehrmachtu a SS, stahujici se do Nemecka a do naruci Americanu pod jejich ochranu. I ve vesnicich, vsude.
      Spojenci bombardovali nemecka mesta zapalnymi bombami. Dresden na konci valky zcela znicili, byl plny civilnich uprchliku z vychodu. Nikdo nezabil nalety tolik civilistu jako spojenci ve mestech svymi kobercovymi nalety. Sve vrazdeni civilistu zavrsili shozenim dvou atomovek na dve japonska mesta, dosud nejvetsim zlocinem 2. svetove valky.
      Jste bud hlupak, nebo to delate za penize. O historii nevite nic.

      Smazat
  18. Pilsudski vylupoval nejdriv banky. On, Lipski a Beck byli fasouni jako dnes Morawiecki, Duda. Beck slibil, ze Hitlerovi postavi pamatnik, kdyz je zbavi Zidu. Kdyz jely vlaky do vyhlazovacich taboru v Polsku s transporty Zidu, Polaci se Zidum v dobytcacich smali. Udavali Zidy Nemcum, kdyz uz Zide nemeli penize jim za schovani zaplatit. Kdyz umrel Pilsudski byl Hitler jako cestny host v prvni rade na funusu. Polaci se tenkrat tetelili blahem, jakeho to maji kamose. Po obsazeni Sudet vtrhli Polaci do Ceskeho Tesina a dali obyvatelum jen hodiny, aby opustili sve domovy. V 1968 nas take i Polak osvobozoval. Jo Polaci, to jsou sousede a Slovani k pomilovani...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Některým hodiny nedávali. Prarodiče mého kamaráda měli co dělat aby utekli oknem z domu před rozlícenými polskými sousedy, kteří se na ně hnali se sekerami. Pša krew.

      Smazat
  19. Ve druhe svetove valce, v podstate proti sobe bojovali demoni mezi sebou kterou zinscenovali iluminati a zednari deep state. Takze jim vubec nevadilo ze umiraji lde, meli svuj zajem na tom aby jich umrelo co nejvice a potrebovali tu energii hruzy na zemi aby se ji zivili .
    Ti, kdož mají prospěch z války, VŽDY financují obě válčící strany.Čím více mrtvých a zničených měst=hodně spotřebovaných bomb´= TÍM větší ZISK !!

    OdpovědětSmazat
  20. 16:31
    Nevím sice, proč tomu Dr. Davidem diagnostikovanému Idiotovi nahráváte pořád tím, že mu odpovídáte, ale když už, tak tomu Idiotovi vysvětlete, že Rusové bombardovali ty Němce den po skončení války proto, že nedodrželi podmínky kapitulace, odmítli se vzdát. Vysvětlete tomu Idiotovi také, že poslední výstřely války u nás padly 11.5.1945, kdy ti "zlí" Sověti zlikvidovali 3000 esesáků u Milína, kteří se chtěli probít do amerického zajetí. Zbytečná diskuze, kterou vašimi reakcemi na tohoto trolla jenom rozdmýcháváte - místo toho, abyste ho konečně zablokoval.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Měl jsme dnes jinou práci daleko od PC a takhle to dopadlo. Kartouzovi nedouci -sudeťák J.J., bandera Unknown a vyšinutec Indický běžec měli dnes pré. Falešně vykládají dějiny, překrucují a lžou.

      Takže všem ostatním z mé strany velká omluva.

      Smazat
    2. Pane Dvořáku, tentokrát byli relativně slušní, diskutovatelní, omluvy netřeba.

      Smazat
    3. Jen počkejte až si Blátošlap I. prohodí směnu s Blátošlapem II.

      Smazat
  21. Oni vůbec jsou Poláci podaření. Jediným plusem v dnešní době, tedy v době jejich urputného zarývání se do americké řiti a provokování Ruska je to, že po Britech zaujali v EU pozici amerického trojského koně. Tudíž lze očekávat, že budou následovat Brity, pokud je neředejdou Italové, a pak už to s tím neobolševickým sojuzem pojede rychle. Jinak ve své nadutosti a vrozené nenávisti k Rusům zapomínají na to, že celé Polsko bylo po válce posunuto o polovinu na Západ na úkor Německa, a to díky Stalinovi, a jeho nové hranice jsou garantovány vítěznými velmocemi, včetně SSSR/Ruska. Na to jaksi zapomínají, na rozdíl do Němců, kteří zcela určitě na to odebrané území nezapomínají. Takže ať se serou do Ruska a nemyslí si, že to mu bude tyto hranice pak garantovat, až si Němci vezmou jejich Heimat zpátky. Jak říkal Bismark: Nejvíc potrestáš Poláka, když ho necháš, aby si sám sobě vládnul.

    OdpovědětSmazat
  22. Všechno souvisí se vším! Po krizi v roce 1929 / kde jsem dodnes nečetl od věhlasných světových historiků příčiny a kdo byl za nimi!! / se ve světě rozmohl "fašismus" jako reakce na selhání "demokracie" a Pilsudski také náležel v Polsku k této "módě" !! Jenom Hitler byl v Německu podporován právě těmi kruhy, které způsobily velkou krizi v roce 1929 a byl "připravován" a financován pro tažení na východ!! To lze snadno doložit, Polsko bylo pouze "kamínek" v mozaice!!

    OdpovědětSmazat
  23. Ne všichni poláci jsou náckové po Pilsudském. Velká většina z
    nich jsou normální a historií poučení lidé. Nelíbí se jim
    tah dnešní polské šlechty na Rusko pod patronací USA,kterým se to zrovna hodí. Polští a Ukrajinští náckové se vylíhli z
    formací které vyzbrojili Němci a Rakušáci ve WW1 proti
    Rusku a spojencům. Byly to a jsou zárodky dalších válek a
    genocid v oblasti Ruska,Ukrajiny a Polska. Vypadá to,že si je Němci zasadili a zalívali v zájmu svých plánů. Je to
    sice malá menšina, ale jde o magory,nácky a devianty co chtějí zase válčit proti Rusky mluvícím lidem v oblasti.
    Je velká hanba že tuto sebranku podporuje jistý Pochvíček.

    OdpovědětSmazat
  24. Diky tomas, danny, Paw za informace o polské historii. Vím o tom jen střípky a ani jeden z těch střípku není pozitivní. Ale za sociku se o polsku nemluvilo, asi ohledy na spojence. Nafoukanost poláků je i dnes nepříjemná. Nechápu rusy, že k nim byli tak velkorysí. V jednom současném "historickém dokumentu" o varšavském povstání bylo o tlaku anglanu na to povstani, zadna koordinace s rusy, mela to byt vlastni polska akce. V tom "dokumentu" zároveň obvinili rusy z toho, ze nepomohli. Poláky prý nenáviděl i francouzi a anglani, vinili je, že kvůli nim museli do války. A co chcou poláci dnes? Připadám si jak v 30. letech, když tak hledím, co se děje.

    OdpovědětSmazat
  25. Pre Indického běžce mohol by si TTTYYY blbečku povedať akú pomoc dostali Rusi v roku 1941 ale skús overené údaje
    A vieš o tom že zima nemala čiaru tam NEMCI -30 tam RUSI +5
    Ale skôr si myslím že si cvok

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 28:46
      Nějak nerozumím řeči tvého zaostalého kmene, piš ČESKY.

      Smazat
    2. Ale ty Unkonwne velmi dobře rozumíš druhému úřednímu jazyku v ČR, tak se netvař.

      Smazat
  26. Bez americke hospodarske pomoci by se Hitler prochazel po Kremlu a Rusak zivoril v sibirskych zemljankach.
    Na zacatku valky Rusove nevedeli vubec, co je legovana ocel, kterou vozily konvoje americkych lodi do Murmanska.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To byl záměr , rozpoutat válku, prodávat zbraně na obě strany / což se dělo, Hitler "dostával" materiál z USA ještě v roce 1944 !!!/ a bohatnout na válce, což se děje do dnes !!! USA praktikují stejné záměry od roku 1990 až do dnes!!! Nechci poukazovat na ty různé "kazisvěty" , kteří do dnes profitují na válkách , ale celkem dobře víme, o koho jde!!! Rusové to nejsou!

      Smazat
    2. Ještě malý citát sem přidám a těžko lze W.Churchila podezírat k lásce k SSSR!!!


      Stalin převzal negramotnou zemi s pluhem a odevzdal jadernou velmoc. W.Churchill

      Smazat
    3. 21:45
      A tím co Stalin budoval SSSR,nechal vyvraždit desítky miliony rusů. Pokud píšete A tak taky B.

      Smazat
    4. Legovanou ocel dělali už v roce 1914 u Putilova v Petrohradě.
      Stalin nevyvraždil desítky milionů, protože by po nich zbyla tzv. "demografická díra", ale ta se objevila až v letech války.
      Sýrie je suverénní stát přepadených islamisty. Na pomoc si pozvali Rusy. Ověřování zbraní v ohni války je vždy to nejdůkladnější.

      Primitiv, který nemá argumenty, ale jen nenávist, se většinou nezmůže na víc než nadávky.

      Smazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.