Reklama

úterý 26. ledna 2021

Socha Marie Terezie a pomník št. kpt. Václava Morávka

Pamětní deska na místě posledního boje
št.kpt. Morávka
Ogňan Tuleškov

26.1.2021  ČeskéNárodníListy

Připomíná zcela viditelně panovnici a chudého příbuzného. I jejich přínos pro náš národ je zcela rozdílný. Zatímco Marii Terezii nikdy nezapomeneme, že nám prohrála větší část Slezska, a to za cenu mnohých českých životů i českých zlatých. Též vzpomínka na její germanizační úsilí je stále živá. To vše bychom měli zaznamenat na desce, která by toto i další osvětlovala příchozím.



Páni konšelé z Prahy 6 zřejmě pro vlastní radost tuto sochu vztýčili. Habsburkyně poblíž pražského Hradu je pro obyčejného Čecha něčím nemyslitelným.

Št. kpt. Václav Morávek byl jedním z odbojové skupiny Tří králů, jíž tvořil dále pplk. Josef Balabán, pplk. Josef Mašin. Oba jmenovaní byli zatčeni gestapem již v roce 1941. Kontakty na Paula Thümmla, který pracoval za peníze pro čs. odboj, udržoval v r. 1942 již jen Václav Morávek. Informace, které od tohoto agenta dostával byly s velkou netrpělivostí očekávány československými zpravodajskými důstojníky v Londýně. Sám pan prezident Beneš o ně projevoval enormní zájem.

21. březen 1942 byl však pro št. kap. Morávka osudným. Byl pronásledován gestapem. V blízkosti Prašného mostu byl zraněn, dále se bránil střelbou. Přesila však byla velká. Aby nepadl do rukou gestapáků, sám se zastřelil. Hrdinsky skončil svůj život. Jeho pomník nám připomíná důstojníka československé armády, který svou přísahu věrnosti republice zcela naplnil.

Je neodpustitelné, že původní záměr vybudovat u pomníku V. Morávka reprezentativní monument, který by představoval život, boj a smrt celé odbojové skupiny Tří králů, byl opuštěn. Vrátit se k tomu záměru budeme moci, až když bude odstraněna socha habsburkyně a tak uvolněn dostatečný prostor pro zmíněný monument. Kdy se dočkáme? Záleží to také i na nás všech z Prahy 6.

Dr. O Tuleškov


52 komentářů :

  1. Renesance přijde, je to nezadržitelné a i ta figurka ala člověče nezlob se bude vykopnuta. Je to jen otázka času.

    OdpovědětSmazat
  2. Nic proti, ale my jsme v tom odstraňování soch mistři. Socha M.T. mi spíše připomíná jakousi parodii a karikaturu na tuto císařovnu, nic vznešeného. Nikdy jsme si neuměli vládnout. Vždy to tu zachraňovali cizáci, Ať Lucemburkové, Jagelonec, Habsburkové. To dokazuje dnešní doba, kdy nám vládnou Němci. Žádní feudálové se s poddanými nikde nemazlili. Faktem je, že historici považují vládu M.T. za počátek osvícenectví v našich zemích. Už jen, že nařídila povinnou školní docházku, dala do pořádku věci v oblasti geodézie atp. Osobně mám chalupu, která má číslo z těchto dob. Její potomci pak v osvícenectví pokračovali. Už jen vyhnání Jezuitů z naší země za příkoří, která tu dělali, byl úctyhodný počin. Socha M.T. je spíše pocta figurce Člověče nezlob se. Proto mne to až tak nepohoršuje. Pohoršovalo mne, když byla o sametové revoluci teatrálně ničena socha malé dívenky vypouštějící holubici. Na můj dotaz, proč to ničí, mi bylo odpovězeno, že tam nechtějí žádnou připomínku komunizmu...No a srovnávat panovnici s hrdinou št.kpt. Václavem Morávkem? Nedoceněný hrdina jako ostatní, co bojovali proti Němcům, Šverma(u nás se dokonce musela přejmenovat ulice nesoucí jeho jméno, taktéž Fučíkova, jaký pomník má generál Fajtl, bojující na obou stranách fronty? Ale to nesmíme jen žvanit ale taky konat. Já to nepovedu, ale klidně se přidám udělat v této zemi pořádek.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. kutnohorsky 17:36
      Máte pravdu, že Marie Terezie zahájila v jinak poměrně zkostnatělé habsburské monarchii dobu osvícenství a za mnohé z toho, co dnes považujeme za samozřejmé, můžeme děkovat právě jí a jejím potomkům.
      Autor článku jí sice dává za vinu ztrátu Slezska. Ale díky její diplomatické obratnosti jí můžeme děkovat za to, že tehdy nebyly rozebrány i ostatní země Koruny české a nebyly připojeny k Prusku, o což se Fridrich Veliký tehdy usilovně snažil.
      Samozřejmě to že nedělala z nějakých láskyplných pohnutek k našemu obyvatelstvu. Ale každou historickou postavu je vždy nutné posuzovat v kontextu tehdejší doby a nikoliv pohledem dnešní doby.

      Smazat
    2. V kontextu doby?
      Osvítilo ji, až když jí šlo o vlastní prdel. Prohrála, protože měla zastaralou výzbroj, zkostnatělou byrokracii a nevzdělané obyvatelstvo. Teprve pak ji osvítilo. Když jí šlo o prdel a dostala bobky aby ji z trůnu nevyšťouchal některý z přízně - což byli v podstatě všichni monarchové.
      Proto zrušení nevolnictví, proto triviálky - z blbci nic nezbuduješ.
      Co v Anglii odstartovalo kulturní revoluci? Zrušení nevolnictví! Tedy svobodná výměna obyvatel - a tím i myšlenek. Příliš obsáhlé.
      Ale nebýt toho, že dostala na frak a existence v exilu ji nelákala, neosvítilo by jí, ani jejího osvíceného syna, do smrti.

      Smazat
    3. Ježííííšmarjááá!

      PRŮMYSLOVOU!

      Smazat
    4. milan 20:50
      Chtěl bych jen připomenout, že se stala panovnicí ohromné monarchie bez přípravy a ze dne na den v pouhých 23 letech. A že ta monarchie byla zastaralá a zkostnatělá nikoliv její vinou, nýbrž že ji takovou zdědila po svém otci.
      Ve svých 23 letech se nejdříve musela naučit vládnout, což se jí celkem podařilo a historicky je považována za jednoho z nejúspěšnějších panovníků na habsburském trůně. Což je mimo jiné dotvrzeno i faktem, že když se kdekoliv začne mluvit o habsburské monarchii, tak se většině lidí na jednom z prvních míst vybaví právě Marie Terezie, zatímco dlouhá řada jejích předchůdců i následovníků upadla v zapomnění.

      Smazat
    5. S tím Fučíkem si asi děláte legraci že?

      Smazat
    6. Theodorik A co jako Fučík byl hrdina a vlastenec kterého popravili nacisti. Největší tíhu odboje v ČSR nesli komunisté.

      Smazat
    7. Srovnávat N.T a hrdinu protifašistického odboje je dost odvážný počin. Milan má pravdu ve všem co napsal. Až nato, že to byl přínosný vklad do naší historie. Tedy to, čím přispěla k tomu, že Čechy byly jednou z nejrozvinutějších zemí Evropy a v té střední a Východní zcela jasně kralovaly. Oplakávané Slezsko nemůžete brát jako nějakou samostatnou zemi, o kterou jsme přišli. Zaprvé: neprohrála ji nám, ale sobě, neboť byla absolutní panovnicí. Ve hře byly všechny habsburské země, tedy i CELÉ Čechy. protože Starý Fritz neuznal pragmatickou sankci a chtěl se stát císařem. A po něm nás napadli Francouzi. Se stejným úmyslem. Je znám její výrok: "Čechy nedám!". V případě její prohry bychom byli všichni součástí Německa se všemi historickými důsledky. Rozhodně by se zde česky nemluvilo. Ve svém důsledku války o rakouské dědictví vyhrála. A velmi se z nich poučila. Viz kroky, které Milan a další popsali. Ale to jsou notoricky známé věci. A nyní k těm hrdinům. Vojáci zahraniční armády byli až na výjimky československými vlastenci. Ať již bojovali de bojovali. Komunisti začali vydávat ty na Východní frontě za komunisty a ty na západní za slouhy kapitalistů. ale jen v propagandě. Ve skutečnosti je nenáviděli všechny a báli se jich. Byli to lidé, kteří se postavili totalitě a neváhali jít do boje. Tak ve skutečnosti zatočili se všemi. A nezastavili se ani před hrdiny SSSR. Jmenujte mi jediného frontového důstojníka z Východní nebo Západní fronty, který po r. 1948 (respektive 1950, kdy začal platit nový služební zákon) zastával vyšší vojenskou funkci. jediný - generál Lomský. Všichni ostatní, bez ohledu na hrdinství a místě bojů zmizeli. V tom lepším případě na některém bezvýznamném místě, v tom horším v emigraci (mezi jinými Hrdina SSSR štkpt. Buršík hrdina od Kyjeva) a v tom nejhorším v lágru a na popravišti jako např. gen. Heliodor Píka. Ten také celou válku působil na Východní frontě. On prosadil vznik našich jednotek, on vytáhl tisíce Čechoslováků z lágrů... Ludvík Svoboda skončil jako účetní v JZD. Až osobní (a prý velmi ostrý) telefonát maršála Koněva přiměl Zápotockého k tomu, že jej udělali ředitelem Vojenského muzea. Jeho prezidentství už je jiná kapitola. No a revolucionáři pokračují v komunistickém díle se vším všudy. Na oko jakoby přinesli spravedlnost, ale pouze v propagandě, kdy adorují tu druhou skupinu. Ale dělení zachovali naprosto stejné! I ten přístup. Generála Janouška nechali pojít jako psa kdesi v zapadlém domově důchodců. bez špetky úcty, bez připomenutí. A při tom to byl celou dobu na Západě a měl hodnost britský letecký vicemaršál! Pomníky nemají naši hrdinové nikde, protože to byli hrdinové. A vedle nich by grupy lokajíčků tu moskevských tu bruselských vypadali směšně. proto oslavujeme kde koho, kromě svých hrdinů.A nebylo jich málo. Jinak Fučík i Šverma patřili mezi ně a mezi ty nejodvážnější. Kdo si připomene Annu Letenskou? Pomohla parašutistům. Jejího muže popravili Němci ihned. Jí si Vávra vyžádal od Němců pro komedii "Přijdu hned". Každý den se musela hlásit na Gestapu a věděla, že po skončení natáčení čeká poprava i ji. Nemýlila se. Na jejím výkonu ve filmu to nebylo poznat. Můžete si ho najít na netu. takovíto hrdinové nejsou žádoucí. Pro žádné vládce.

      Smazat
    8. Denny , jen letmo jsem nahlédl do vašeho textu a hned mne udeřilo několik nesrovnalostí: např. ve velení ČSLA i po roce 1950 byly ve vysokých funkcích frontoví velitelé: nejen Lomský, ale např. gen Rytíř, gen. Janko, ostatně i Dzúr byl fronťák, sice řidič, ale fronťák. BYlo jich podstatně víc a ne že žádný.

      A nezlobte se, pan generál Heliodor Píka v Istanbulu i v Moskvě byl důvěrníkem britské vojenské rozvědky. Na frontě býval jen na řídkých návštěvách. Nebojoval.

      Jinak v ostatním máte pravdu. Politici nemají rádi hrdiny. Jsou jejich konkurencí a to oni fakt nepotřebují.

      Smazat
    9. Pane Dvořáku. Měl jsem na mysli vyšší důstojníky. Velitelé divizí, brigád, příslušníky štábů brigád a sboru. Vojíni a poddůstojníci samozřejmě sloužili. Ale nikoliv ve vysokých funkcích. Dzůr byl zásobovač a měl hodnost svobodníka. V armádě se mu říkalo (potají ovšem) "ponožkový generál". Janko byl podporučík, stejně jako Tesařík (další Hrdina SSSR). Že byl Píka důvěrníkem britské tajné služby je možné, ale Britové byli v době války (a i před ní) naši spojenci na stejné úrovni, jako SSSR a další. Takže to z něj nedělalo zločince. Spíš naopak. Turecko bylo spojencem Německa a působil-li tam Píka jak britský zpravodajec, byla to zásluha a ne zločin! Zločin z toho udělali komunisti po převratu. Co se fronty týče, tak tam nemá generál v jeho postavení a s jeho úkoly co pohledávat. On měl zajišťovat fungování našich jednotek v řadách Rudé armády, a hlídat jejich samostatnost, vést politická jednání... Na frontě jsou frontoví velitelé. A ani tam nemá generál co pohledávat v zákopech. Má řídit boj. Když Svoboda viděl, že generál Kratochvíl situaci v první fázi bojů na Dukle nezvládl a 1. brigáda utíká z boje vzal samopal a osobně vedl vojáky zpátky na pozice. Domákl se toho Koněv a bylo z toho velmi zle. Svobodu seřval na tři doby a Petrov (velitel 4. Ukrajinského frontu) jen tak tak unikl tribunálu. Kdyby Svoboda padl tak by před ním skončil jistě. Už proto, že ho Stalin neměl osobně rád. Brzy ho vystřídal Jeremenkem. Ostatně Petrov byl jediným velitelem frontu, který nedosáhl na hodnost Maršála SSSR. Na místa na vyšších velitelstvích a štábech po r. 1950 nastoupili absolventi učilišť s novými metodami, s novým vzděláním s novými přístupy. Fronťáci neměli na vzdělávání čas a znali tu minulou válku. Ale ta skončila a chystala se nová. Jiná. Může nás uklidnit fakt, že toto proběhlo a probíhá ve všech armádách po každé válce. Asi to tak má být. Ale to neznamená, že si hrdinů nebudeme vážit, nebo je dokonce budeme posuzovat, soudit a odsuzovat.

      Smazat
    10. danny 0:13
      S tím oplakávaným Slezskem máte svatou pravdu, protože území dnes označované jako Slezsko, bylo součástí zemí Koruny české pouze vlivem mocenské a tehdy velmi oblíbené sňatkové politiky feudálních vládců. Navíc Slezko nikdy nebylo nějakým uceleným územním útvarem, nýbrž souborem několika údělných knížectví, které se během celé své historie přesouvaly od jednoho mocipána ke druhému.
      Jinak tam bylo po celou historii tohoto území asi tak pět a půl Čecha. A to ještě pouze v jižní části Horního Slezska, která nám byla přiklepnuta po I.svět.válce. Jinak bylo celé Slezsko obydleno především Němci, Poláky a Slezany, což jsou vlastně jen trochu jinak mluvící Poláci.
      Podle stejného principu bychom tedy měli oplakávat i ztrátu čistě německé Horní Falce, kterou Karel IV. nejprve získal výměnou za dluhy, udělal ji korunní zemí, ale potom její část vyšmelil za Braniborsko a zbytek probendil Václav IV.

      Smazat
    11. Přátelé, souhlasím.
      Mám jen výhrady k její prezentaci co osvícené lidumilky. Co Terezie dělala, dělala primárně pro sebe, pro Habsburky, ne pro lid obecný, tím méně pro Čechy. Osvícená z donucení, dá se říci.
      O co usilovala, byla především centralizace moci ruku v ruce s germanizací. Reformy - a zrušení národních kanceláří... A tak bych mohl pokračovat. Příliš obsáhlé téma, jdu od toho.
      Osobně v ní a v jejím synovi nevidím osvícence, ale pragmatiky. Až jejího syna Josefa II. osvítilo přespříliš, což mu přepálilo synapse, a jako jediný jednotící jazyk chtěl prosadit němčinu, což mělo za následek, že buditelé probudili obrozence a pustili se do díla, následkem čehož píšu tyto řádky česky a ne ve "vznešené" němčině, jak by si spolek autorů Podiven nesoucí jméno Václavova milence přál.

      Smazat
    12. Velmi podnětná a zajímavá diskuse. Děkuji všem účastníkům. TBC

      Smazat
    13. 22.12 Kubrt.

      Na H A B S B U R S K É M trůně!!!

      Ať si má pro mě za mě v Rakousku sochu na každém rohu, ale u nás NEMÁ CO DĚLAT!!!
      Howgh!

      Smazat
    14. Osud sochy generala Koneva je v souladu s nedavnymi oslavami osvobozeni Osvetimi, ktery Ruda Armada osvobodila. Take nasi republiku.
      Nikdo z Ruska pozvan..Nikdo neprotestoval.
      Koho osvobodila zminena M.Terezie.

      Smazat
    15. Milane ta kuželka mi nevadí. Ale kdyby jsme tak uvažovali, tak by mohl být stejný přístup k Lucemburkům. Ano Karel IV. Universita, Karlův, most, hladová zeď a skáčeme dvacet metrů do výšky. Co Zikmund a jejich tatínek jak se významně zasloužili o naše království? Myslím o prostý lid? Myslím, že přeci jen M.T. udělala jen tou povinnou školní docházkou pro brodu českého národa taky mnoho. A ta kuželka? Že se příznivci M.T. nestydí. A něco z tamnějšího bulváru: M.T. prý milovala sex a údajně zemřela pod poníkem, který z ní vytrhl vnitřnosti...

      Smazat
    16. 12.36
      No, mě spíš nasírá to, co symbolizuje. Hlavně však implicitní důvod instalace její sochy. Totéž u Sloupu Hanby, známým co Mariánský sloup.
      Overtonova okna.
      A než se naši potomci nadějí, budou mít na Hradě sochu Heydricha.

      Školní docházka... Jenže já jdu po "kořenech", po příčinách. Tak jsem se už narodil. Vzestup vzdělanosti šel ruku v ruce s germanizací.
      Tak samo toleranční patent. Udělalo se snad Habsburkům zčista jasna želé nad vypuzeným českým obyvatelstvem? Ani omylem! Potřebovali však, aby se vzdělaná část obyvatel, která emigrovala, vrátila domů.
      Primární pohnutky tudíž byly jak u Terezie, tak u jejího syna, výsostně sobecké, tvrdím. Nebo, vyzní-li to tak lépe, prohabsburské.
      A vůbec. Mám snad jásat nad tím, že se "zasloužila o vzdělanost" - kterou vzdělanost její předkové ze země vykopali? Opakuji - ne pro lid, ale pro sebe konala jek konala.
      (Přičemž Boleslav I. Veliký, otec zakladatel českého státu, nejen že nemá jedinou sochu, ale už přes tisíc let je hanoben jako nikdo v naší historii.)

      Jo. Ještě tohle. Co jsem napsal, je názor s vysvětlením, jak jsem k němu dospěl. Nic víc.
      Nenutím Vám ho, ani nepodsouvám - prostě toto a toto si myslím z těchto a těchto důvodů - nic víc.

      Smazat
    17. Slezsko dlouho ke království Českému patřilo. Podívejte se na názvy některých měst a vesnic. Ale co je důležité je postoj Čechů historicky. Neexistuje snaha o útok na jiný stát kvůli území,který by Češi podporovali. A tak je tomu dodnes. Nejsme magoři jako Němci nebo Polská šlechta co se staletí posunovali na východ,likvidovali národy a používali při tom války a genocidu. Soudím ,že aktuálně byla médii prostitutů oprášena otázka hranic a území hlavně proto ,že Český stát je nyní tak slabý a neubrání se dalším nárokům cizí šlechty a církve na restituce a území. Kdo tuto tendenci v prašivé ČT nevidí - je dle mého soudu slepý. Není možné spát a nepřátel České státnosti si
      nevšímat. To se jim to intrikuje když vlastní všechny banky,skoro celý průmysl, velí zbytku armádičky a
      ovlivňuje i prodejné advokáty,historiky,úředníky a
      justici. Co je moc toho je příliš.

      Smazat
  3. Mně ta vysochaná kuželka připadá spíš jako výsměch Marii Terezii, než jako pocta. Takže bych z toho osobně nějaké hluboké závěry nevyvozoval.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Je to taková pocta v Cimrmanovském pojetí. Bredy

      Smazat
    2. Nečekal jsem takovou diskusi o císařovně M.T.
      Fakta o ní jsem znal ze školy a neučilo se u nás o ní nikde nic špatného. Ovšem dnes jde v ČR o diskusi o významu Habsburské dynastie v souvislosti zejména s vývojem po "Bílé Hoře." Vadí mi snahy o účelové chválení šlechty,monarchů a církve za události v období cca 300 let. Ne náhodou toto
      období naši předci a buditelé nazvali obdobím "Temna". Zajímavá je dnes diskuse o motivaci "badatel" kteří chválí šlechtu,katolické preláty a
      Habsburské monarchy - či dobráka pana Lichtensteina,
      který žaluje ČR kvůli obrovskému majetku,co získal jeho rod v Čechách a na Moravě právě převážně v období "Temna".

      Smazat
  4. Ještě lepší je na Praze 6 "socha" V. Havla za cca 850 000 korun, což je sud a fošna v červené barvě!!! No nekup to? Tereziánská doba u nás je také silně rozporuplná jako celé "Rakousko" do roku 1918 , kdy byla vláda oltáře a trůnu!! Nechci být kritikem za každou cenu, jenom se podívejte na náměstíčka českých měst a vesnic, kde jsou památníky s padlými mezi roky 1914 a 1918 a tam lze najít odpověď a obžalobu zároveň!! Proč a za koho padli tihle naši pradědové a co bylo vůbec důvodem první světové války, která potom přinesla za cca 20 let tu druhou? Dodnes jsem nečetl seriozní historickou práci o první světové válce! Ono to asi po pravdě nejde napsat, protože je to těžká obžaloba i dnešních poměrů!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za koho padli naši vojáci za I. SV? Za svoji "širší vlast". Jak se Rakousko a posléze Rakousko - Uhersko nazývalo. A podle dobových hlášení bojovali ve své většině věrně a statečně. Nelze to posuzovat z hlediska legionářské mytologie a už vůbec ne podle Švejka. Ale to by bylo na delší povídání. Prací je docela dost. Jen si dát práci a najít je.

      Smazat
    2. Víte ,fráze že vojáci ve válkách bojovali věrně a
      statečně je jen nepřesné tvrzení a říká se to v celém světě. Rozlišujme boj za vlast a rodinu při obraně před nepřítelem - a války útočné které spustili
      třeba monarchové v Evropě. Jen hlupák by šel v takovém boji statečně a věrně na smrt. Soudím,že to i Čeští vojáci rozlišovali zcela přesně.

      Smazat
    3. Neznám tu parafrázovánou píseň co si přesně zpívali čeští vojaci jdoucí do boje za císaře pána a jého ródinu: ...jdeme do války nevíme proč!? TBC

      Smazat
    4. Červený šátečku kolem se toč,
      my jdeme na Rusa, nevíme proč...

      Smazat
  5. Kdo dnes ví, že to byl Šverma, který nám vybojoval osmihodinovou pracovní dobu a je úplně jedno , zda byl v předválečné KSČ!! Měl tady sochu a most se po něm jmenoval a to se některým hlupákům nelíbilo, takže socha zmizela a nevím, jak se dnes most jmenuje! Zrovna tak je dnes úplně jedno, zda stojí Koněv, což 99% Pražanů vůbec nevnímá, jenom hlupák Kolář z toho má dodnes orgasmus, jak bořil Koněva!! Další blbeček podobného ražení je Hřib, tomu zase vadila tabulka na orloji a smlouva s Pekingem , ale to žádného obyvatele Prahy nezajímá!! Vrcholem je řeporyjské prase, což je narkoman a psychopat a podle toho se také chová!! Znal jsem osobně jeho otce a myslím, že synek se nějak nepovedl!!
    Komu může sloužit "kácení" soch , přejmenování ulic , kde sídlí velvyslanectví RF , prostě projev slaboduchých chudáků, kteří si myslí, že tímto způsobem něco dokáží!! Jenom tak poznamenám, v Paříži je jedno velké náměstí a stanice křížení metra nazváno Stalingrad, dodnes se tak jmenuje a nikomu to nevadí!! To je vidět, kdo řídí město ve Francii a co je zde ve vedení MČ Prahy 6 a Prahy za duševní svoloč a šmejdy, nehodné, aby se vůbec nazývali lidmi!! Co takhle Hřib řekneš na fakt,že v Praze provozuješ nezkolaudovaný tunel Blanka, debile úchylný!! Takže Hřib, pokud se v Blance stane nějaká velká nehoda a někdo tě zažaluje , tak budeš pěkně bručet, protože provozuješ nezkolaudovanou stavbu!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prolhaný, prašivý Hřibe, provozuješ v Praze nezkolaudovanou stavbu a tím ohrožuješ stovky tisíc lidí, kteří Blanku v dobré víře používají!!! Pácháš obecné ohrožení, prašivče prolhaný!!

      Smazat
    2. 18.24
      A nic se neděje...

      Smazat
    3. Nejdřív se demente nauč slušnosti a potom tu kázej.

      Smazat
    4. Theodoriku, na jiném místě srpoťačíš, nadáváš, a tady najednou je z tebe svatoušek?

      Smazat
    5. Copak, Theodoriku, šlápl ti na kuří oko?

      Smazat
    6. Spíš Pytel žluči, než Hodný člověk.

      Smazat
    7. Pytel žluči? Tak to by unk Howni museli bejt rovnou sila žluči. Pobouřenej člověk, resp. nasranej, ale pytel žluči? Já u něj necítím zahořklost, ale právě to nasrání. A vůbec, proč by se nemohl nasrat i hodnej člověk?

      Smazat
    8. Vladnuti Moravaku v Praze jako Hriba, Hudecka, kteri se narodili a zili daleko na Morave a nemaji vztah k nasi maticce Praze nemuze nemuze nikdy odpovidat predstavam Prazaku a zaslouzene je nenavidi. Zejmena debilitu vitacu, stoupencu Antify a rusofobu Pyjatu i ostatni opozice.

      Smazat
  6. Praze 6 vládne tlupa nevzdělanců a pošahaných idiotů, což jejich u jejich voličů jistě vyvolává pocit hrdosti...

    OdpovědětSmazat
  7. Co se týče památníků, mají v naší republice, rozhodující slovo, bezvýznamní lidé. Jak ubohé, ale bohužel, jak dnešní.

    OdpovědětSmazat
  8. Mají to ale kliku ti autoři pomníku M.T. ,že ji nevytvořili za jejího života. Byli by o hlavu kratší za urážku majestátu. Taková příšernost.To by Brandl koukal jako vejr.

    OdpovědětSmazat
  9. Praha byla a je vždy jiná v každé době ....
    Satanisté se většinou mylně domnívají, že vládnou démonům, které vyvolávají, ale je tomu právě naopak. Démoni vládnou jim. Známe dvanáct nejhlavnějších satanských pokrevních linií, které jsou součástí, nebo úzce spolupracují, s Ilumináty a jsou to: rodina Rothschildů (stojí v čele iluminátské hierarchie), rodina Rockefellerů, rodina Warburgů, rodina Russellů, rodina DuPontů, rodina Onassisů, rodina Freemanů, rodina Bundyů, rodina Kennedyů, rodina Astorů, rodina Collinsů, rodina Liovů. Jsou to všechno hybridní pokrevní linie řízené archonty. Na ostrově Isle Of Wight probíhají ceremonie na potlačení frekvence, čímž se lidstvo drží ve vibračním vězení.
    https://aluska.org/satanismus-skutecna-tvar-temneho-nabozenstvi/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:06-Vaši první větu bych upravil. " Praha byla vždy proti názoru celku, Česka". Satanistická?

      Smazat
  10. Taky bych zmínil památník atentátu na Heidricha. Když jsem jel okolo a ptal se dětí jestli vědí co to je ,řekly že to jsou nějaký tancující děti a že je to moc rezavý. Volba tohoto vzhledu je pro mě poněkud nepochopitelná a spíše na autorovi tohoto díla obdivuji snahu nikoli však výsledek.Bredy

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, ten památník je taky fakt povedenej.:-D Pokud by se měla nějak oceňovat snaha jeho tvůrce, tak pouze snaha protlačit toto pitvorné dílo přes nějaké kamarádíčky k jeho realizaci. Jakákoliv tvůrčí snaha je ovšem zcela zcela nulová.

      Smazat
    2. To už je i na mě moc. Když nejste schopni vidět nad propastí stojící parašutisty s britskou helmou spolu civilistou s dobovým kloboukem, a jste líní si cokoliv o výtvarném záměru pomníku zjistit, tak aspoň mlčte, hlupáci. Symbolický význam má klínovitý půdorys podstavce, jeho výše i zvolený materiál, který záměrně připomíná zrezivělou ocel.

      Smazat
    3. Pane Novotný, hezký jste to vysvětlil, leč i mně ten památník působí stejně blbě, jak na ty malé děti. Uvědomte si, že každý symbol se dá vyložit minimálně dvěma způsoby.

      Smazat
  11. Přesně tak na hrdiny se kašle a cizákům se staví pomníky. Pokud se v této zemi bude klanět skopčákům tak se to nezmění.

    OdpovědětSmazat
  12. Ale setraduje ze mela rada kone. A take ze pry se zide mohli jmenovat jmenem asi aby je lepe poznali

    OdpovědětSmazat
  13. S Prahou 6 a jejich urednictvem za starostovani operniho pevce mam ty nejhorsi zkusenosti. Konkretne s odborem vystavby a jeji vedouci.
    Pomniky upominajici nas na dobu habsburske dynastie zustanou v Praze vecnym jablkem svaru pro Prazaky. Budou je nadale rozdelovat ve vasnivych zabomysich sporech. Zbytecne. Obdobi mocnarstvi patri k nasi historii jako vlada Karla IV. Jejich pomniky mohou ublizit jenom citeni hlupaku, neznalych historie. Takovym, co bouraji v USA a Evrope sochy tech, kteri byli ve sve dobe vyznamni, ale v dnesni dobe jsou uz nezadouci. Jejich odstraneni a zniceni jenom tresta umelecke vytvory a ukaji nenavist hlupaku. M. Terezie byla i ceskou kralovnou a zaslouzila se u nas spolu se svym synem o spoustu dobrych veci. Nejenom o ty spatne, co vime. Ty dobre nezname. Sam stale nechapu potrebu stavet nove pomniky historickym osobam. Abychom se zase hadali?
    Ach jo, taky se te blbe diskuse ucastnim...

    OdpovědětSmazat
  14. Puvodni misto pomniku stkp. Moravka oznacovalo misto jeho skonu v prestrelce s Gestapem. Muselo byt zruseno kvuli novemu usporadani komunikaci u mostu. Tento pamatnik hrdiny je pro mne zastupny i za spoustu jinych hrdinu, kteri padli v boji s Nacisty, ale jsou zapomneni, neznami. Tak jako Palach se v te dobe upalilo mnoho jinych mladych muzu, o kterych se mlci, ackoliv jsou znami. Palach to udelal na Vaclavaku a to bylo rozhodujici.
    Pomniky jsou vecne tema. Uboha mohylka venovana obci sokolskou upomina na bitvu na Bile hore. Neradi vzpominame na porazky a radi stylizujeme sebevrahy jako hrdiny. Zaroven dnes bourame pomniky hrdinu, nasich osvoboditelu, kteri kolonizatorovi nevyhovuji. Potrebuje Rusko zaslapat do zeme a pouze si ponechat jeho suroviny.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vsecko co prijde zhora je lez.
      Tri Kralove propasovali do Berlina vybusniny na atentat na Himmlera,ten se nezdaril, kdyz jeho vlak prijel na jine nastupiste.
      Dale i verse posledni bitvy Stabniho Kapitana Moravka ,zrejme byla zfalsovana.
      Moravek prijizdel tramvaji na schuzku se svoji spojkou a videl ze bojuje v obkliceni Gestapa a misto aby pokracoval a odjel ,vyskocil a bojoval proti presile.
      Stabni kapitan Moravek padl ale nakonec zvitezil a jeste dal bude vitezit.

      Smazat
  15. Za vším hledejme peníze.Za komunistů šlechta neexistovala a církev se mohla věnovat jen kostelní službě.Dnes jsou stovky miliard odváděny např.šlechtě a církevním záležitostem ,pak se není co divit narůstající péči o veřejné prostory.

    OdpovědětSmazat
  16. Jen jestli nejde o přípravu na další návrat majetku do rukou šlechtických, dosud neuspokojených, rodů.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.