Reklama

středa 20. ledna 2021

Vítězné hlasování o větším zastoupení českých potravin v obchodech ČR a co dál...

Ivan David
20. 1. 2021
Povím Vám něco o eurounijní diplomacii a vrcholu drzosti
Bakalovy Hospodářské noviny bijí na poplach. Bijí se jako lvi za cizí zájmy a proti zájmům České republiky. Bakalovy Hospodářské noviny jsou protektorátní tiskovina bojující za upevnění nadvlády nadnárodních firem, které na naší republice parazitují. Ty země se tváří, že se laskavě ujaly České republiky. Ano, chrání nás před našimi vlastními zájmy.
O co jde? Češi si dovolili pomyslet na částečnou potravinovou bezpečnost. Ti, kterým leží na srdci zájem českých zemědělců a spotřebitelů si dovolili pomyslet na to, že 55% potravin, které jsme si dříve dovadli ze 100% vyrobit sami, by mělo pocházet z české produkce.

Novela zákona dnes prošla v Poslanecké sněmovně. Stále ještě většina poslanců dokáže jednat ve prospěch občanů vlastní země. Největší média ovšem patří zastáncům té menší poloviny. A právě tak Senát zvolený většinou z 16% voličů. 

Bakaloviny, konkrétně jistý Ondřej Houska píše, že 8 velvyslanců napsalo 2. prosince dopis předsedovi Zemědělského výboru Jaroslavu Faltýnkovi. Připomínají mu, že už v červnu ho varovali, že povinné kvóty na potraviny nejsou v souladu s legislativou Unie. A že komisař pro vnitřní obchod Thierry Breton napsal ministru zemědělství Miroslavu Tomanovi cosi o unijním právu. Tvrdí, že by se kvótami zvýšily ceny a omezila svoboda výběru pro spotřebitele, narušil by se jednotný trh a volný pohyb zboží. Tvrdí, že velké řetězce samy proaktivně vyhledávají v České republice domácí producenty. Česká republika prý značně profituje z jednotného trhu. Doufají prý, že všechny pozměňující návrhy budou v souladu s evropským právem.

Jak je to s jejich laskavostí? Na jejich straně hřiště je sedm hráčů a rozhodčí, na naší půlce hřiště tři hráči. Smíme hrát podle jejich pravidel. Nevážíme si toho, že nám omezují výrobu, že k nám dovážejí svoje přebytky za dumpingové ceny, což je všude na světě nekalá obchodní praktika, jen v Evropské unii je to prý v pořádku. Ve Francii musí obchod zaplatit dodavateli o 10% víc než jsou výrobní náklady a obchodníci smějí mít nanejvýš 25% přirážku + DPH. V České republice nemají zahraniční řetězce přirážky nijak omezeny. Běžně přesahují 100% To jsou ty jejich rovné podmínky. Zemědělce nutí prodávat bez zisku.

Podle nás vypadají rovné podmínky jinak: stejné dotace, stejné podmínky výkupu, stejně omezené obchodní přirážky. Pak by byly nižší ceny potravin pro spotřebitelé. To jejich řetězce je předražují, aby mohly nezdaněné zisky v souladu s evropským právem vyvážet z České republiky. Za rovných a ne těch unijních podmínek dokážeme snadno konkurovat jejich produkci a za několik let dosáhneme plné soběstačnosti ve všem, co naše zemědělství vždy produkovalo. A ještě bychom mohli vyvážet. Pomohlo by to rozvoji venkova a celé České republiky. Českého spotřebitele by pak ani nanapadlo chtít zboží, které bylo v zahraničí neprodejné, leželo ve skladech a cestovalo stovky kilometrů.

Jejich obchodníci ale chtějí ještě levnější zboží. Mimoevropské, bez kontroly kvality, bez omezení postřiků, hormonů, antibiotik, proto potřebují snížit zemědělskou výrobu, aby byl odbyt. Vůbec se jim nehodí, abychom vyráběli víc. Až nebude domácí produkce, ceny porostou, tak jako květák za 99 korun kus. To je jejich opravdový zájem.

My máme jen dvě možnosti. Buď budeme trvale ustupovat, - nebo hájit svoje zájmy. To znamená být v konfliktu s jejich pravidly, která nám vnutili. 

Všechny západní země mají mnohem větší zemědělské dotace a většina navíc dotace přímo na vývoz a dopravu při vývozu. Je vrchol eurounijní drzosti nazývat tyto nerovné podmínky „Společná zemědělská politika“ Je to jejich politika, která nás znevýhodňuje. Teď si troufají nám říkat, že se nesmíme bránit diskriminaci? 

Kteří velvyslanci to podepsali? - Rakousko, to je řetězec Billa, dovoz vepřového (poraženého v Rakousku, často z vepřů vykrmených v ČR), - Německo (mléčné výrobky z českého mléka, maso z českých prasat Kaufland, Penny, Lidl, - Nizozemí chová 10x více dobytka a 5x více vepřů na hektar, sídlí tam Albert, Tesco, - Polsko (kuřata, vejce, vepřové, hovězí, jablka, jahody), - Španělsko (vepřové, ovoce, zelenina), - k tomu ještě Belgie, Francie a Itálie, brambory, víno, osiva, skopové, atd.

Jejich obchodní zájmy, to jsou ta společná pravidla.

Jak hlasovala česká Poslanecká sněmovna? Podle pravidel Covid je přítomna jen polovina poslanců. 

Návrh prošel s většinou 57 poslanců, 35 bylo proti. 8 se zdrželo. https://www.psp.cz/sqw/

Návrh podpořili poslanci SPD, ANO, ČSSD a KSČM - a někteří nezařazení.

Kdo hlasoval proti českému zemědělství a ve prospěch zahraničních dovozců a obchodníků? - Abychom věděli, k čemu by vedlo jejich vítězství ve volbách:

Byli to poslanci ODS, Pirátů, Lidovci, TOP09 a Starostové. Budeme si to pamatovat. 

Ještě není vyhráno.


204 komentářů :

  1. No a je to tady, na internetu jsem četl,že se už ozvalo asi sedm "kámošů" z EU, že to je omezování konkurenčního boje a úplně stejně ječí pátá kolona debil bloku PS. A to je zajímavé, že nikomu z těch ochránců spravedlnosti nevadí hovadské dotace vlastním zemědělcům právě v těch státech EU, které nejvíc řvou. To je ta zápaďácká rovnost a připostranost debil bloku PS.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pokuste se podívat na tento odkaz. Jsou zde podrobně zpracovány výsledky hlasování, včetně skutečnosti, že se muselo hlasovat dvakrát. Též tam myslím naleznete odpověď na svou otázku o "kámoších" https://www.jckuryr.cz/index.php/zpravy/kdo-jak-hlasoval-o-novele-zakona-napravujici-znevyhodneni-ceskych-zemedelcu-vuci-eu/

      Smazat
    2. Je to pěkný podraz na Okamuru. Pěstování zeleniny je docela pracné a nákladné. Za těch třicet let se zničila veškerá potřebná technika, není kde zeleninu zpracovat, skladovat atd. I tu naši bývalou Mochovskou zeleninu nám sebralo Rakousko i s názvem. A do toho všeho ještě podvod s covidem, omezení pohybu lidí právě v zemědělství tak potřebný. Už vidím, jak soukromníci investují do pěstování zeleniny. Páni poslanci toto vědí a proto to Okamurovi slíbili. Museli by jsme vystoupit z EU a znovu zřídit zemědělské podniky pod státní správou. A to se asi nestane.

      Smazat
    3. Ano, je to jeden z mnoha důvodů, proč z EU vystoupit. Ale je třeba hledat cestu i v tomto přechodném období, než většina lidí pochopí, že pobývat v EU je pro naše hospodářství zničující.

      Smazat
    4. Tleskám! První hmatatelný výsledek pronárodní politiky. Ovšem neradujme se předčasně! Tohle je pro ně jako vyhlášení války. V kapitalismu je všechno o ovládání trhu. Německé řetězce byly 20 roků zvyklé si na našem území dělat co chtějí bez jakéhokoli odporu. EU jim k tomu slouží jako chomout, do kterého nás ujařmily. Vždyť nás úplně okradli a nám zbyly jen holé zadky. A těch stovek miliard, co z nás vydojily! Když jdete do českého krámku, to vám vyhrknou slzy do očí.

      Smazat
    5. A ještě jedna věc. Většina ovoce a zeleniny v německých supermarketech je II. a III. jakost. Navíc z velice pochybných zdrojů. Brambory z Egypta. Pominu to, že jsou nekonzumovatelné, protože s bramborou to má společný jen tvar a název. Ale víte v jaké půdě (bordelu) to tam rostlo? To samé z Ukrajiny a další.
      Samozřejmě, řetězce to tam nakoupí tunu za 200Kč a prodává to tady za 40Kč/kg.
      Není tajemstvím, že řetězce nakupují ovoce a zeleninu pro východní Evropu s nulovou dobou trvanlivosti za cenu odpadu. Tady to pak zběsile prodávají jakoby s výraznými slevami, aby se toho co nejrychleji zbavily. Zisk se z takového zboží pohybuje ve stovkách, někdy až tisících procent, protože to nakoupily téměř už jako odpad. Však víte z vlastní zkušenosti, že si donesete domů ovoce a druhý den to máte plesnivé.

      Smazat
    6. Krotil bych se v nadšení. Zemědělství bylo systematicky rozesíráno třicet let. A to jeden zákon, chceteli nařízení, určitě nespraví. Stačí se projet českým venkovem a trochu přemýšlet. Kde chcete ty české potraviny vyrábět? V těch rozpadlých, nebo polorozpadlých kravínech, vepřínech a drůbežárnách? Z nejúrodnějších polí jsme udělali průmyslové zóny a satelitní městečka. Další tisíce hektarů orné půdy jsme zalesnili, nebo zatravnili. Samostatnou kapitolou jsou lidi. Tak, jak se vylidnil venkov jsme zbavili zemědělství kvalifikovaných kádrů. Kdo z vás o sobě může říct, že rozumí chovu prasat, hovězího dobytka, nebo efektivnímu pěstování polních plodin? Další kapitolou jsou peníze. Pokud například vedle v Rakousku dostane sedlák 50 centů za litr mléka od zpracovatele a dalších 50 vezme dotace, dostává za každý litr 1 Euro. To je cca 27 korun. Pokud u nás dostane sedlák 12 korun a tečka, sotva to pokryje nejnutnější náklady. Ekonomové jistě znají pojmy "základní" a "rozšířená reprodukce". Zkuste odhadnout, kolik by musel sedlák dostávat za onen litr mléka, aby se dostal alespoň na "základní reprodukci"? Já to nevím, ale odhaduji to nejméně na dvojnásobek současného stavu.
      Jediné, co nařízení přinese je to, co většina alespoň průměrně inteligentních lidí už dávno ví. Že už se nejsme schopni sami uživit.

      Smazat
  2. Bez schválení jsou čínské a ruské vakcíny u nás nemyslitelné:
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcina-koronavirus-rusko-cina-sputnik-chlibek-ockovani.A210120_130518_domaci_brzy

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unkraute 21/00,neopakuj tu jako opice slova EK Lejnove

      rozbijecky EU,pan Orban je nas pruzkumnik bojem a uvidime co vymysli.
      Nemuze vyrabet SPUTNIK V sam,priprava vroby by mu trvala pres rok,takze vsude shani ,kde by si spravne zapichal tak zalez k Lejnove,ktera uz rozbila bundeswehr,zbabelce a jedine kdyz nam zaplati valecne reparace ve vysi 3,6 biloonu muzeme se vyzbrojit PO ZUBY jako SCHWEIZARMY a zachranit ty NATO borce,kteri ocividne trpi pod udery C19 a sili strachem,nebot jim pry umira 1000 krizaku DENNE!!!! !

      Do boje nebo taky ne,stejne umres!!

      Smazat
    2. 21.00
      Sráči!
      Já bych tu tapetu, bejt tebou, dal ještě do rámečku a napsal ten výkřik vlastního blbstí velkým písmem, by každej poznal že jsi velkej blbec.
      Jo, a namísto dvojtečky nejméně pět vykřičníků.

      Smazat
    3. Oficiálně prohlášený a doktorem Davidem diagnostikovaný idiote, řeč není o vakcíně.

      Smazat
  3. Jak jsem si již všimnul tak teď nastoupí davy eurohujerů co vám vysvětlí, že vozit odpad z Evropy je mnohem ekonomicky výhodnější a když to nepomůže tak vám to vysvětlí nějaký ouřada z Brusele. No a kdo bude mít pravdu to zjistíme později

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bude mít pravdu. Je to ekonomicky výhodnější - pro ně.

      Smazat
    2. Tak to je snad princip fungování EU. Uvidíme jak to vaše vítězství dopadne v praxi

      Smazat
  4. Pane David, moc děkuji za vaší práci v tom EU blázinci a snad je to řízení osudu, že je to Váš obor, takže je naděje že to vydržíte. Je nutné aby představitelé SPD věnovaly do voleb čas pořádat osobní akce po celé republice.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:22
      Třeba jako ten z SPD pan Balda, co kácel pod vlaky stromy,
      Velice " prospěšná " práce.

      Smazat
    2. Nebo jako ta kurva od Pirátů, co protahuje před kamerou kačenu a přála by si více drog. Také velice "prospěšná" diva.
      Summa - za vykolejeného Baldu se nestydí, omlouvá ho vyšinutost, ale za štětuli bych se, být Pirát, propadl hanbou, protože ji neomlouvá nic. Tak jako nic neomlouvá Hřiba, Řeporyjskou svini a další.
      A tak, jako nic neomlouvá tebe. Ani tvá vrozená blbost ne.

      Smazat
    3. Milane, ze ty by sis rad vrznul a nemas do ceho pichnout?-)

      Smazat
    4. Jo. Toužím ti pojebat prdel. Kanadou.

      Smazat
    5. 22:19
      Nebo jako ten Hitler z ODS, Stalin z TOP09 a Lenin od Pirátů. Ti dělali "pěknou" liberální práci.

      Smazat
  5. To je dávno známé, že prvním z cílů po roce 89 bylo zbavit ČR soběstačnosti. A běda, pokud by mohla být konkurenceschopná. A také že byla. A v řadě odvětví. Také je moc dobře známo, které strany jsou v parlamentu protinárodní.
    JFK

    OdpovědětSmazat
  6. Pouze se touto hlouposti zdraží řada potravin a první kdo bude hulakat, budou místní důchodci jako praděda a řada dalších.
    Bylo by dobré, pokud by nám tenhle nesmysl EU zatrhla.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unkraute 21/54

      nesundavej gate,brod je daleko nic nezdrazi,ale zlevni,nebude se to prepravovat odkudsi z tramtarie kde je to z umele hmoty!

      Smazat
    2. 22:05
      Že se podraží je jasné,zjisti si fakta. Přeprava dnes na ceně nijak potravinu nepodrazi, myslím z Evropských států, jinak nevím že by byly papriky, mandarinky, jahody dnes na pultech z "" umělé hmoty ""!!??

      Smazat
    3. 21.54
      Zajímavé, v jakém šuplíčku máš důchodce, smrkolo.

      Obávám se, že spíše tvá generace sežere co jí vkydnou do žlabu - hlavně, když je to levné. A víš proč? Protože už ani nevíte, jak má co chutnat. My, důchodci, to však ještě víme. Proto si raději připlatíme, než bychom sežrali každý levný šunt jen proto, že je levný.

      Žel, je mezi námi mnoho takových, kteří celý život dřeli a teď, z finančních důvodů (drahé bydlení atd.) jen skromně vegetují na šuntech.
      Což je ostatně i moje budoucnost. Protože že jasné, že až do smrti si k důchodu přivydělávat moci nebudu. A proč chodím do práce? Abych si mohl koupit KVALITNÍ potraviny a abych na ně mohl přispět i rodině mé dcery, kde sice oba chodí do práce, ale jediné, na čem by mohli ušetřit, je žrádlo. A šetřit na žrádle se dá jen tak, že se namísto zdravých potravin kupují šunty. A na to mám své vnučky příliš rád. Co bude až nebudu, nevím. Ale doufám, že do té doby šunty z našich obchodů vysrnadíme.
      I ta nejdelší cesta začíná prvním krokem. A ten byl právě učiněn.
      Takže - mrskni si to, blbounku.

      Smazat
    4. 22.12
      Jasně, vymaštěné Nejapno.
      Auta mají motor zvaný Perpeetum mobile, ovzduší tudíž nazasírají a vymlácené silnice z přetížených kamionů se samoopravují.
      A to tvé vychvalované ovoce, Nejapno, nekupuji, ani já, ani má širší rodina, neb sice není gumové, ale za to má všechny vlastnosti vody - bez chuti a aroma, nemluvě o tom, že je oproti našemu ovoci dokonale - tedy až na stopové prvky - vitamínůprosté.
      Tak jen si šušněj, šušněj, je ti ze srdce přáno.

      Smazat
  7. Tak to vypada, ze asi vakcina z Ruska ani Ciny nebude.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unkraute 22/04

      Biden uz ma 400 000 mrtvych a chce si taky zapichat,ale nema cim jeho mRNA mu tam zabiji i doktory,to jsem zvedavy kdy padne na kolena pod cinany prave i on.

      Smazat
    2. 22.04
      Co si počneš?

      Smazat
    3. 22:11
      Krtku, to bude dobrý materiál na čem jedeš,nebo jseš tak velký magor.Spiše to druhé co

      Smazat
    4. Unkraute 10,41

      Nejen,že nepišes k véci,nápadaš své spoluobčany a jejich myšlenky,máš radost,že nám umira denně 1000 křižaku a po smrti je už 400 000 amiku,to jsi se vyvedl tady přede všemi!
      No raději napiš jak se ti líbí pan Biden,který chce zvýšit koncernům a boháčům daně.

      Co jsi kraute,jsi demokrad?

      Smazat
    5. 12 :01
      Krtku,co je DEMOKRADDDDD.
      Pan Biden udělá v USA pořádek po diletantovi Trumpovi.

      Smazat
  8. 22:04
    Jenom dobře,jenom dobře. Já jako důchodce, si velice rád počkám na tu že Západu.

    OdpovědětSmazat
  9. Stále dokola čtu, že naši zemědělci mají menší dotace než ostatní. Ta srovnejte v ES ty dotace, přestaňte cpát olej do benzinu a bude všechno normální.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. zřejmě nepochopil, kdo rozhoduje. A kdo rozhoduje o "oleji" v benzínu - proč. A proč tedy vůlí někoho, kdo ji nemá, nic normální nebude.

      Smazat
  10. TADY JE DNEŠNÍ BOMBA poslechněte ...............
    Inaugurace nového prezidenta USA jako republiky bude až 4.března 2021…
    https://www.facebook.com/…409

    OdpovědětSmazat
  11. Pane doktore Davide, děkuji Vám za Vaši práci jak jako europoslance, tak jako informátora o dění v Eurobordelu.
    Díky moc.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 0:33
      Milane,to děkuješ tomu správnému zrádci našeho národa. David dnes jen pracuje za naše vystoupení z EU a zase nás nacpat do ruského područí.
      Zapomeň,nikdy.Jako starý budu bránit naší demokracii a svobodu,proti ruské totalitě.

      Smazat
    2. Ty vole, ten svazáckej slovník by ti i Jasánek záviděl. Co Jasánek - Kléma by se od tebe mohl přiučit. Tak jen braň, soukmenovče braň.
      Hm... Ale co chceš bránit? Demokracii říkáš? Demokracie = lidovláda. My ji tu máme, soukmenovče? Hele, žváste, ale to brnkání na Ruskou notu je moc hezký. Třeba ti na to někdo skočí. Mě s tím ale můžeš skočit leda tak na cara.

      Smazat
  12. Ivane, příteli, bratře, vím, že víš, že vime!!!

    OdpovědětSmazat
  13. P. Davide, tušíte problémy? Jestli francie má nějaký zákon na ochranu svého trhu, tak ho musíte zkopírovat. Doslova. EK tento zákon zlikviduje. Domluvili jste se aspoň s babisem a faltynkem, však jsou zemědělci. Jestli sem někdo chce dovážet nekvalitní jídlo, tak ještě se da argumentovat veřejným zdravím. Francie použila jednou tzv vitální zájem. Něm. Zákon o dálničním mýtu pro cizince pry neprošel. Přitom v rakousku jsou rakušanům dalnicni známky proplacení zaměstnavatelem, někdy. Asi národní zákony nejsou ta správná cesta, jiní si své zájmy prosazují nenapadne. Hodně zdaru!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pivoňko a milane, Švestičky ze zahrádky by nebyly ??? V lednu ne co, tak mu aspoň vyližte análek, to on má prý moc rád !!

      Smazat
    2. Indický běžec, je druh kachny.
      Velmi hloupý pták ale vyhledávaná pochoutka.

      Smazat
    3. Běžec, říkáš? Tak běž. Merklici do prdele.
      Tedy jestli se tam ještě vejdeš, je tam děsná tlačenice unk Hownů.

      Smazat
  14. Dva měsíce zmražené maso život neohrozí, je jen hnusné. Babišovi se tento zákon OPRAVDU nelíbí. Má pro to dost osobních důvodů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane David.
      Jde právě o to,aby to hrálo Babišovi do karet.
      Jeho celkové ovládnutí zemědělství,jak rostlinné,tak živočišné výroby,úplně zlikviduje střední a malé zemědělce a bude si diktovat ceny.

      Smazat
    2. Lukasi, prave na tento hloupy a populisticky napad pan David Babisovi pekne naskocil. Idea, ze se pri rozdilnem slozeni vyrobku v CR a zahranici bude postihovat prodejce (supermarket) a ne vyrobce, je motivovan snahou ruznych Babisu a Teplych vytlacit konkurenci z obchodu v CR.

      Smazat
    3. Výrobce není zodpovědný za politiku prodejce, který si u něj objednává a diktuje cenu a tím mnohdy i složení. Dr. David nikomu na nic neskočil. Navíc na prodejci působícím na území ČR můžeme uplatňovat nejen kontroly ale i sankce. Na výrobci těžko.

      A uvědomte si, že Babiš ovládá jen malý zlomek produkce potravin u nás.

      A ještě něco, zahraniční řetězce budou nuceny jednat o dodávkách i s malými českými producenty, nejen s velkými agrokombináty.

      Smazat
    4. 7:27
      Davide, s tím zamražením jste hodně mimo.
      Známý z vesnice má 3 prasata, po porážce maso VÁKUUJE a zamrazí, dělal ze 7 měsícu zmrzlého masa na grilu výtečnou krkovici, naprosto nic nepoznáte. Trochu se něco doučte, ať nejste za tek velkého hlupáka jak do nynějška !! !!
      Ano, vítězné hlasování nesmyslu a co dál, nic, ten paskvil si strč Davide za klobouk!!

      Smazat
    5. Pane Dvoraku, muzu se zeptat na vase povolani? Vy proste naprosto nevite, o cem pisete a jsou to spis vase prani. V realu supermarkety vyjednavaji predevsim s velkymi producenty, protoze jen ti jsou schopni splnit nasmlouvana mnozstvi v dane kvalite. Pokud kupuji neco v mensim mnozstvi, tak je to svym zpusobem vyrobek, ktery moc jinych vyrobcu neprodukuje. Napr. v CR je jeden jediny vyrobce syru (mala firma), ktery se ucil vyrobu od svycarskych mistru. Ale proc by mel supermarket kupovat nejaky vyrobek od nekoho, kdo nevybocuje z rady a je jeste drazsi nez konkurence?

      Smazat
    6. 10:00 Drdavid ze sebe rad dela vseznalka, ale ve finale je z nej velky hlupak.

      Smazat
    7. Ad 10:02 - Nemusíte dehonestovat dr. Davida. Nesaháte mu ani po kotník. Je to jediný europoslanec, který pro naši zemi dělá něco užitečného a dělá to dobře.

      Unknowne, nemůžete se zeptat na ic, protože vše je v mém CV na internetu. S kamerou jsem loňské léto odbjížděl velké i malé zemědělce, dělal interview s několika šéfy velkých agrokombinátů a výrobců masa a mléka. Za sousedy na chalupě mám drobné farmáře/sedláky. Takže nemusíte machrovat.

      Velké podniky i malí zemědělci mají psolečný problém - řetězce diktují cenu a odrbávají naše lidi. Velké podniky nemohou zahájit vlastní výrobu potravin (sýrů, jogurtů a podobně), protože řetězce je do prodeje nepustí. U malých zemědělců je to to samé.

      Jestliže nadiktujete řetězcům povinnou kvótu výkupu českých potravin, situace se změní. Každý, kdo se trochu vžije do postavení sedláků a českých agrokombinátů to uzná. Tak neskákejte na blbé řeči Bendy a Pirátů. Ničemu nerozumí, jsou to primitivní globalisté, jdou proti zájmu české společnosti.

      A k tomu zdražování potravin, budou-li převážně české. Víte co dělají řetězce např. s českými jablky? V jednom ze streamů na facebooku pana doktora Davida vám to vysvětlují paní Ing. Dubravová a pan Ing. Jandejsek: řetězce nakoupí jablko za 2,- kč/kg u českého výrobce, vedle toho doveze ze Španělska podobná jablka, jejichž cena musí být podstatně vyšší, protože je vezou přes celou Evropu. A ve finiši to řetězce prodávají za stejnou cenu - a držte se, za 45-55,Kč/kg. Tomu říkám kšeft. Je to vůči českému pěstiteli spravedlivé?

      Proto vás prosím, nevěřte co píší Bakalovi škrabáci v Hospodářkách. Čtěte odborníky. Piráti ani ODS to nejsou. Natož, aby byly vlastenci.

      Smazat
    8. Pekne pindy. Proc teda sam sef asociace soukromych zemedelcu rika, ze to neni nic jineho nez populisticke placnuti do vody?

      Smazat
    9. Ja znam maleho vyrobce jogurtu, ktery prodava ve velkem retezci. Ale dela jogurt, ktery se od toho zbytku naprosto odlisuje. Pokud nekdo chce vyrabet a konkurovat nizsi marzi, tak mezi zavedenymi vyrobci nema sanci.

      Smazat
    10. Šéf Asociace soukromých zemědělců je jen pózér. Na mnohé členy Asociace to asi platí, když si ho platí. Místo aby pomohl zorganizovat výkupní systém / družstvo, a pomohl tak zvýšit váhu soukromých zemědělců a pomohl k odbytu jejich produktů za důstojnou cenu. Prosím, přemýšlejte.,

      Smazat
    11. Ad 10:47 malý výrobce jogurtu, který dodává do řetězce je asi velká výjimka. Ve dvou velkých agrokombinátech mi shodně řekly, že nemohou zřídit vlastní sýrárnu, protože u řetězců mají stopku.

      A uvědomte si, že výkupní ceny a prodejní marže nestanoví výrobce, ale prodejce čili zahraniční řetězce. A zisky bez zdanění vyveze ven.

      Smazat
    12. Takze jste ted priznal, ze pracujete pro velke agrokombinaty a tim se vse vysvetluje. Podle mne je jen dobre, ze tady Babis nevyrabi zadne syry.
      Vam treba nevadi zpusob, jaky se Babis dostal ke Kosteleckym uzeninam jako firme? Opravdu zerete tyhle sracky?

      Smazat
    13. Jo, vy jste velký demagog a matla. Vždy zmatláte dvě nesourodé věci dohromady, abyste si "vyrobil argument".
      Nepreacuji pro velké agrokombináty. Nepodsouvejte. Uvedl jsme příklad dvou agrokombinátů, které i přes svou velikost a vliv se do zahrnaičních žetězců nemohou dostat se svými sýry. Tečka. každý, kdo umí číst a rozumí tištěnému pochopil. Vy asi ne.
      Jak se dostali páni soukromníci k větším majetkům je obecně známé. A navíc podle Klause a jeho kompliců, zcela legální a legitimní. Vždyť vy je stále volíte, tak co kušníte?

      Smazat
    14. Pane Dvořáku, to je systém trollení, jsou na to školení. z dvou polopravd složit zdánlivě celou.

      Nikdy nejdou do hloubky, jen "goeblsovsky, masmediálně".

      Smazat
    15. 15:48- Tam jsem také nebyl, zato Americkou a Kanadskou znám, tedy jejich kulturní část, knihovny, mapy, filmy.

      Smazat
  15. Pane Davide, znamena ten zakon, ze muzu v zime kupovat jen ceska rajcata?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když budou vypěstována v českých sklenících v Česku, tak ano. Bude to lepší, než vozit španělská či holandská s k l e n í k o v á rajčata (jiná v Evropě v té době nejsou, ostatně v severní Africe také ne) přes půl Evropy a čekat, že cestou dozrají.

      Smazat
    2. Vy jste pane Dvoraku uz videl v zime v Cechach pestovat ve skleniku rajcata? Chapete vubec rozdil mezi zimnim podnebim mezi jihem Spanelska, kde jsou dvacetistupnove teploty, a mezi CR, kde jsou teploty pod nulou?
      Chapete, ze kdyz budete chtit pestovat v zime v Cechach rajcata, ze je budete muset pestovat v zateplenych budovach a ve finale vas to vyjde draz nez dovoz z jihu Spanelska?

      Smazat
    3. 9:46
      Tady u nás se rajčata v zimě pěstují, ale jsou stejně drahá, nebo dokonce dražší! než dovozová a tak to bude se vším, nesmysl !!.
      Tohle Dvořákovi nikdy nevysvětlíte, ten má vždy svojí pravdu, vy budete jen sprosťák, hlupák a lhář, podle Davida !!

      Smazat
    4. Indiáne, nechápete že i při stejné ceně za rajčata se jedná o domácí výrobu, zaměstnanost a daně. Samozřejmě vy jste mistr světa ale čeho. Podle Vás jste co?

      Smazat
    5. Prdede, jak chcete vypestovat rajcata, kdyz jsou venku v zime mrazy, za stejnou cenu jako na jihu Spanelska, kde byva +20st.?

      Smazat
    6. Trh s Evropskou unií nás stál naše pokročilé bramborářství, ovocnářství, momentálně je ničena česká výroba sýrů (např. Sedlčanská sýrárna musel na přání zahraničního majitele předat výrobu jinam a putuje do Polska), zničeny kvalitní čokoládovny (např. Diana v Děčíně byla koupena aby byla zavřena a konkurence získala její odběratele, české lentilky se budou vyrábět v Německu, oplatky a piškoty Opavia jsou české jen podle názvu, výroba byla přenesena do Polska a tak reklama už nemůže prohlašovat "z darů naší země..." atd. atd.). K tomu jste mlčeli, zjevně vám to nevadilo a nevadí a dokonce někteří to dodnes chválí. Pak přijde krize, katastrofa a kde vezmete pro lidi jídlo? Cizina bude vždy myslet především na sebe a jen to co zbyde půjde na "společný trh".

      Pak dopadneme jako s vakcínami proti Covidu-19. My, země kdysi známá výrobou kvalitních vakcín nejsme schopni zajistit vlastní výrobu v době koronakrize. Jsme v rukou zahraničních dodavatelů a našich politických šíbrů a šíbrů z EU, kteří nám zakazují nákupy vakcíny z Číny. Nemůžeme ani koupit licenci z Ruska. A tak vakcíny nejsou, očkovat ve velkém se nemůže, dokonce nejsou ani jehly.

      Aspoň se nad tou situací trochu zamyslete, než začnete pouštět jedovatou slinu.

      Smazat
    7. Francouzska firma syrarnu v Seldcanech v zajmu zvyseni efektivity vyroby presouva na Vysocinu. Tak proc opet lzete?
      https://www.irozhlas.cz/ekonomika/v-sedlcanech-skonci-vyroba-syru-francouzsti-vlastnici-ji-presouvaji-do-hesova_1802011411_dp

      Smazat
    8. Kde jste byl Dvoraku, kdyz se sem masivne dovazely rousky pochybne kvality z Ciny namisto nakupovani kvalitnich ceskych rousek s nanomaterialy z Liberce? Nevidel jsem vas nikde lobbovat. Misto toho jste svatorecil Cinany.

      Smazat
    9. Kdyz pisete o tech zlych nadnarodnich retezcich, tak ale musite i na ferovku napsat i o rediteli jihoceske Madety, ktery v dobe krize mlekarenskeho prumyslu tak silne odrbaval ceske zemedelce, kteri nakonec podepsali dlouhodobe smlouvy s mlekarnou v bavorskem Chamu, kde dostali vyssi vykupni ceny mleka, smlouvou garantovany odkup a navic i akcie mlekarny.
      Jeste nedavno se soudruh Teply (vlastnik Madety) chlubil, ze by si rad k narozeninam poridil letadlo. Takze kdyz pravdu, tak plnou pravdu.

      Smazat
    10. Ad 11:11 - nikde nikdy jsme nesvatořečil Číňany. Proč lžete? Ostatně nanoroušky ze začátku nevyráběly v dostatečném množství, nemýlím-li se, teprve před nedávnem rozjeli novou výrobní linku. A proč jste vy, informovaný, o tom nenapsal článek. Rádi bychom ho otiskli.

      Majitel Madety je asi kapitola sama pro sebe, ale s podstatou problému to nemá moc co dělat. Napište nám, co se v Madetě děje, rádi otiskneme. Ostatně Madeta hodně vyvážela do Ruska. O ten trh sankcemi EU a odvetou Ruska přišla. Toho byste si měl všimnout. Jak o volném evropském trhu rozhodují šíbři a kolaboranti.

      Smazat
    11. Stali jste v predklonu na letisti, kdyz se sem vozily cinske sunty. Pritom v te dobe vyrobci nanorousek nemeli sanci, aby se z nich stali dodavatele min.zdravotnictvi, min.vnitra. Kazdy si to moc dobre pamatuje, jak se sem ty cinske sunty bez certifikatu a kvality vozily.
      Kdyz ceska firma nabizela bezdotykove teplomery, ktere dodava i do nemocnic v USA, tak nemela sanci. Misto toho se nakoupily ze Svycarska, ale svycarska firma byli jen prekupnici, kteri dodali pouze cinske sunty. Opet vam tyto veci vubec nevadily. Naopak jste tady hajil cinske zajmy samozrejme za penize ceskych danovych poplatniku.
      Vy tady porad blekotate, ze hajite ceske zemedelce a ted jste opet predvedl, ze vice hajite majitele Madety, ktery tyto zemedelce odrbava na vykupnich cenach mleka. Prave proto se dala velka cast ze zemedelcu dohromady s mlekarnou v bavorskem Chamu, kde maji garantovany slusne vykupni smlouvy.

      Smazat
    12. Vy jste zjevně nemyslící individuum. Kdo vy? Kdo na letišti? Kdo hájil čínské zájmy? Co to sakra melete za nepřátelské blbosti?

      Jestli nás okamžitě nepřestanete napadat podobnými lžemi, tak budete mazán a to dlouhou donu!!!

      Smazat
    13. Mnohojediný Blátošlape unk Howne!

      Chytáš se každé kraviny jako hovno košile a žvaníš nesmysly.
      To máš tak. Já si kupuji výhradně české ovoce - ne ze šovinismu, ale protože má chuť jakou mít má - a když potom dojde, tak si doplňuji vitamíny ovocem z dovozu - tedy z tropů. A to se bude dovážet dál, tak co kalíš vodu, soukmenovče?
      Jo, s těmi českými skleníky to byl moc pěknej argumet. On v Holansku svítí puchejř více než u nás? Překvápko - jsme na tom plus minus stejně!
      Zabalte si euronoty a jděte do prdele, křapíci.

      Smazat
  16. Bez schválení jsou čínské a ruské vakcíny u nás nemyslitelné!
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcina-koronavirus-rusko-cina-sputnik-chlibek-ockovani.A210120_130518_domaci_brzy

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Orban to za lineho Babiše vyřídí už sám.

      Mazej mezi neomarxistv piratisty dělat si dreddy i na pytlíku a dej jim trávu,rajtuj dal na těch mrtvých oslech,dobře se rajtuje co?!

      Smazat
    2. A ty sis píchnul co, tapetáři? Nebo sis jenom šlehnul? To tedy musí mít sílu!

      Smazat
  17. Opět staří známý západní poskoci hlasují proti Českému státu. Ať jde zloděj bakala do háje i s jeho tiskem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co je to cesky stat, ty moulo?

      Smazat
    2. 8:47 Češi žijí v Českém státu slouho.

      Smazat
    3. 8:43
      Čablík, kdo je tady proti Českému státu je místní SPD pod kápem Davidem!!
      Dnes je článek o tomto nesmyslu na Seznam zprávy.
      Snad tenhle nesmysl Senát neschválí a EU zatrhne !!
      Zatím Český, ale tvoje snaha cablík je název RUSKÝ !!

      Smazat
    4. Indiáne asi máte s tím kápovstvím zkušenost. Seznam patří Bakalovi a to je vzor pro Češství. Máte také vilu ve Švícarsku a jejich občanství. Né, tak honem to napravte. Tam asi Rusko nedojde.

      Smazat
    5. 9:49 To se mě líbí jak mě napadá očividný poskok usa a eu. Nám Čechům a vlastenecké SPD jde jen o náš stát. My tu žádné mocnosti nechceme na rozdíl od vás poskoků západních korporací.

      Smazat
    6. cabliku, ty chces jen s motorovou pilou kacet stromy a strasit lidi. Nastesti je naprosta vetsina lidi v CR inteligentni a vas, hlupaky k lizu nepusti.

      Smazat
    7. 11:23 Už se těším jak vás u voleb většina normálních občanů kopne do zadku.

      Smazat
    8. Dvoraku, tady mate krasny priklad 11:37 slusneho dedy cablika:-) Jedine stesti je, ze tento prvok neni slusny obcan, takze nema koho kam kopat:-)

      Smazat
    9. 12:21 Komu říkáš prvok ty jeden láčkovče nikdo tě na NR nezval zaplacenej slouho slouhů. Ty si nás nazval hlupáky zmetku odpornej a běž si stěžovat na lampárnu.

      Smazat
    10. Pane Dvoraku, zde 12:29 opet sprosty prvok, ktereho vydavate za slusneho a hodneho dedulu. Kdyz se podivame, tak prave takovi hodni dedulove byli nejvetsimi udavaci, aktivisty v ruznych revolucnich gardach, aktivnimi cleny ulicnich vyboru.

      Smazat
    11. 12:50 Ty si nedáš pokoj že jenomže na mě to neplatí. Nadávat si začal ty tak neskuhrej imbecile mě nadávat nebudeš

      Smazat
    12. 12:50 Ještě sem zapomněl dodat že to sedí to udávání. Zaplacený poskok z neziskovky to svádí na druhé. Jak ta liberální mrcha co udala vlastní mámu.

      Smazat
    13. Indický běžec je podle svých výlevů neprogramován protičesky, obecně asociálně, navíc nadává, lže, podsouvá.... nedivte se, že bude za podobné kecy mazán.

      Smazat
    14. Čablik,tak se musím smát,jak prorusky poskok jako ty, si říká vlastenec.Cablik ty jseš jen taková zmanipulovaná ubohá figurka, která má své vidění světa,jen směr Východ.Snad jseš k politování.
      13:42
      Dvořák,vše co píšeš je přímo naopak. Tak znova, patříme na Západ, proto budu vždy podporovat naše prozápadni směřování.
      To jen ty, David a figurka cáblik jste ti, kteří popírají naší orientaci na Západ. Vy jste ti zrádci a kolaborantnti, kteří nás chtějí zase zatáhnout do ruského područí, Dvořák a podobní pomatenci,zapomeňte.
      Jinak nikomu nedávám, nelžu a nic nepodsouvam, nejsme Dvořák jako ty.Tve neustále podlezjani rusku je už patologické.

      Smazat
    15. 15:31 Ty máš dobře vymaštěnou hlavu co my máme společného s Ruskem? Já vím pravda vám nevoní ale ta se nedá ukřičet ani umlčet. Jestli patříš na západ tak se odstěhuj k makrele máš to kousek. My zůstaneme v České republice ve střední Evropě.

      Smazat
    16. Unknowne 21. ledna 2021 12:50, vy jste skutečně dokonale vycvičený hlupák. Redakce nikoho nemá možnost v diskuzi vystavovat tak nebo onak.
      Pak píšete cosi o nějakých Revolučních gardách, které v ČSR ani ČSSR nikdy neexistovaly, o Uličních výborech, které taky neexistovaly, když šlo o místní organizace KSČ, které sdružovaly v místě bydlící komunisty, kteří neměli svoji organizaci v zaměstnání, důchodce, ženy na mateřské, invalidy. Ti si volili svůj výbor, který neměl žádné pravomoci vůči svému okolí.
      Není mi příliš jasné, co asi tak mohli na koho a komu prásknout. Snad že nechodí na brigády uklízet okolí paneláku, ve kterém bydlí, že se ožírá a poblil schodiště, že krade školákům Mičurincům na školní zahrádce? Výbory si volili i zahrádkáři, akvaristé, holubáři, včelaři ... a ti, dokonce, taky měli své zástupce v Národní frontě, kde si koledovali o dotace a podporu své činnosti. Kolaborovali.
      Vy o tom víte víc? Já, za všechna léta svého života ve stotisícovém městě, za komunistů, ne. A to prosím jsem ani k volbám nechodil. Vy ano? Že jste musel? Tajtrlíku.

      Smazat
  18. Politolog se neudržel: Seriál o britské smetánce 18. století s černošskými herci? A co kdyby si otroky na plantáži zahráli Landa s Matáskem!

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Politolog-se-neudrzel-Serial-o-britske-smetance-18-stoleti-s-cernosskymi-herci-A-co-kdyby-si-otroky-na-plantazi-zahrali-Landa-s-Mataskem-651027

    OdpovědětSmazat
  19. Dnes si přečtěte na Seznamu Zprávy k tpmuto nesmyslu komentář pana Martina Čabana.
    David prosazuje totální hloupost, a sněmovna ho za velké podpory ANO schválila. Snad zasáhne Senát a tento bláboll zvrátí !!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Indický běžec, je druh kachny.
      Velice hloupý pták ale vyhledávaná pochoutka.

      Smazat
    2. Jó, Martin Čaban! To tedy je persona!
      Vole.

      Smazat
  20. Pozor, opet nam Dvorak nechava nahlednout do sveho logickeho mysleni. Dnes je to o rajcatech pestovanych na snehu:-)

    OdpovědětSmazat
  21. A to jeste nevite, ze kdyz Drdavid jede do Bruselu, ze si tam vzdy chodi do turecke ctvrti posmaknout na kebabu:-)

    OdpovědětSmazat
  22. Tady se ukazuje ceske buranstvi a svejkovstvi dvou ruskych lizriti - Davida a Dvoraka:-)

    OdpovědětSmazat
  23. Tenhle skvely napad autisty Davida muze ve finale znamenat, ze lidi budou na podzim vedle panelaku zakopavat zeli, aby meli neco v zime. Takovy socialisticky ZelOvoc styl na rusky zpusob. A pokud David pise, ze maso dva mesice v mrazaku neni dobre, asi si on v panelaku v byte chova prase, jak to delaji v Rusku. Aby mel cerstve maso:-)

    OdpovědětSmazat
  24. Dnes některé supermarkety mají České potraviny ze 70 %, některé 40-50%.Tohle Je nesmysl, zase jen výhoda pro Babiše. Dnes SPD podlejzá Babišovi, čuchá že po volbách by je vzalo ANO případně do holportu, Okamura čeká na pozvání do vlády jak řijné samice !!!
    Tomuto zvěrstu se musí při volbách zabránit!! Proto volte Piráty, nebo Demokratický blok!!
    Tady, až se Dvořák vyspí a zjistí co se zde píše, tak jediný nesouhlasný příspěvek zde nezustane!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Indický běžec, je druh kachny.
      Velmi hloupý pták ale vyhledávaná pochoutka.

      Smazat
    2. Běžče, běž u do prdele.
      Nudíš.

      Smazat
  25. Kvóty na potraviny budou znamenat jen navýšení ceny.A jak čtu jinde,jsou v rozporu s evropským právem. Zase David prosazuje mrzáka, který nám jen přinese komplikace.Ale jen když bude proti EU, jiného nic nezajímá.

    OdpovědětSmazat
  26. Zajímavé, pokud se do debaty a mazání příspěvku Dvořák neplete, tak je vše slušné a co je podstatné, převyšují názory, které s článkem nesouhlasí. Až mistr Dvořák začne mazat, což bude každou chvilku, tak zde zustaně několik málo příí. známých místních čmáralu, forkáč, milánek, praděda, cablík a několik málo dalších. Tak se necháme překvapit !!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ty, ktere jste vyjmenoval, prave cekaji ve fronte na vakcinu Pfizer. A delaji dobre, ze se nespolehaji na nejaky rusky nebo cinsky sunt.

      Smazat
    2. Indický běžec, je druh kachny.
      Velmi hloupý pták ale vyhledávaná pochoutka.
      Velmi rád tě uložím na plech.

      Smazat
    3. Lulane, ty jsi takhle hodinu po poledni uz uplne na plech?-)

      Smazat
  27. Co bude David s Dvorakem delat, kdyz ted dojde k rychlejsimu narustu cen potravin? Obvini vyrobce a supermarkety a jako druhy krok provedou jejich znarodneni?-)

    OdpovědětSmazat
  28. velky hlupak.


    Václav Dvořák21. ledna 2021 10:42
    Ad 10:02 - Nemusíte dehonestovat dr. Davida. Nesaháte mu ani po kotník. Je to jediný europoslanec, který pro naši zemi dělá něco užitečného a dělá to dobře.................
    ===========================================================
    Jak to že s tím oficiálně diagnostikovaným idiotem zase diskutujete, a tak sabotujete Dr. Davida, který vám jasně řekl, ať jej ignorujete? Podívejte se kolik je tady příspěvků a kolik z toho jsou od toho idiota?

    OdpovědětSmazat
  29. Posledních 10 příspěvků je od Indiána a Hovnivála. Bakala stanovil prémie za propagaci HOVÍNEK. Snad si už vyděláte na tu vilu ve Švícarech, aby jste byly po ruce nejváženějšímu občanu ČR, na saka nepouštět, ctěnému panu Bkkalovi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Uz jsem ti jednou napsal, ze jsi omezeny a hodne jednoduchy tvor, kdyz ani nevis, ze Bakalovi seznam nepatri.

      Smazat
    2. Nedivte se, že různé "unknowny", kteří ponižují lidi svým povýšeneckým postojem, mažu. Buď se budete chovat slušně, nebo tu nebudete. Pan Praděda si mohl splést, nemusí vědět všechno, nemusí umět českou gramatiku stoprocentně, ale je to člověk, vystupující slušně a k věci. Podle toho, co jste napsal, jste jednodušším tvorem spíš vy. Uvědomujete si to?

      Smazat
    3. Proti stanovení takových kvót na tuzemské potraviny nic nemám. Na strašení zdražením potravin české produkce bych také počkal. Nicméně by mě zajímalo, jak to pomůže menším českých prvovýrobcům potravin, tj. drobným pěstitelům zeleniny, ovoce, drůbeže a hospodářských zvířat. Ti se do super a hypermarketů nad 400 m2 dostanou s obdobnou vyjednávací silou jako velké potravinářské holdingy? To asi těžko. Tak zase ostrouhají ti, kteří podstatným způsobem svou zemědělskou činností a farmařením přispívají k udržení a rekultivaci zemědělské půdy, sadů, pastvin a luk (nemyslím ovšem na řepková pole). Zákon je prostě šit na míru někomu jinému. Tak díky, Radime Fialo z SPD, že si i na ty drobné české farmáře myslel.

      Smazat
    4. Piráti všech zemí, spojte se!
      A táhněte do prdele.

      Smazat
    5. ratio, přece malý soukromníci můžou jako za první republiky vytvořit společné výrobní družstva, do kterých budou dodávat své produkty a výrobou tak zhodnocovat svojí práci. Mohou vytvářet i svoje prodejní řetězce. Jako COOP nebo Jika.

      Smazat
    6. 22.04
      Přesně kvůli tomuto jsem se do krve zhádal s bráchou-sedlákem (s dalšími dvěma bratry jsme mu své podíly přenechali), když kňučel.
      Řekl jsem mu, že si za tu situaci můžou sedláci sami a že jsou ostudou předků. Že jim nic nebrání sloučit se, založit družstvo, vzít si od banky úvěr, založit vlastní jatka a pro začátek pár prodejen, a prodávat ve vlastních prodejnách vlastní produkty, namísto aby se litovali a hudrali.
      To bylo ještě než jsme vlezli Eurounie. A furt jsou stejně zabednění!!!

      Smazat
  30. Bez schválení jsou čínské a ruské vakcíny u nás nemyslitelné!
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcina-koronavirus-rusko-cina-sputnik-chlibek-ockovani.A210120_130518_domaci_brzy

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Orban to za Babiše,který papouškuje rozbijecu EU Lejnovou

      vyridi ,to je správný chlapík,ten si to dovolí sám!

      Smazat
  31. Je to naprosto v háji. Zdejší rubrika jen dokazuje vzájemné osočování bez jakéhokoliv názoru. Potom se nemůžeme divit, že jsme pro EU lahůdkou a dokud se sami nezměníme, tak nenalezneme východisko. Nevěřím, že zde žijí jen hlupáci a zbytek že uplatili Bakala a Sörös.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. adonisi 11:09
      Naprostý souhlas, zde se diskutovat nedá, jak projevíte nějaký názor, hned se najde křikloun který vás seřve. Přes stovka komentářů a většina je osočování a urážky. A nejhorší pro tento web je to, že sympatizanté tím pádem zdrhnou. Smutné.

      Smazat
    2. Pánové, prosím mějte trpělivost. Snažíme se idioty mazat. Na podobě Nové republiky konečně pracují specialisté.

      Smazat
    3. Rovněž se přimlouvám vydržet, sice se říká, že "diskuzí" s hlupáky se dostáváte na jejich úroveň ale odchodem ze snahy rozumu o jejich diskreditaci se dostáváte v ústraní pod jejich politickou moc. Z louže do bláta?

      Smazat
    4. Jenže, Kasteláne, s těmi urážkami začínáš i ty jako první. Např. "...kazí ten vokál, ale až se vám roztrhne držka až k prdeli atd...", nebo osočení Bureše atd.

      Smazat
    5. Být slušný neznamená být měkký a zbabělý. Naopak za vulgarismy se schovává duševní podvýživa a slabost. Někde jsem přečetl jeden velmi chytrý názor, který je hodný následování. Když máte chuť poslat někoho do p..., tak mu to podejte takovou formou, že vám poděkuje a zeptá se na cestu.

      Smazat
  32. Biden nebyl zvolen, ale dosazen těmi, co ovládají svět, tedy nás

    http://svobodnenoviny.eu/biden-nebyl-zvolen-ale-dosazen-temi-co-ovladaji-svet-tedy-nas/

    USA poskytnou Ukrajině více smrtících zbraní k úderu na Krym a Donbas

    http://svobodnenoviny.eu/usa-poskytnou-ukrajine-vice-smrticich-zbrani-k-uderu-na-krym-a-donbas/

    „Proč neuznám Joe Bidena jako presidenta,“ vysvětluje Newt Gingrich

    http://svobodnenoviny.eu/proc-neuznam-joe-bidena-jako-presidenta-vysvetluje-newt-gingrich/

    http://svobodnenoviny.eu/nemecko-se-chysta-zadrzovat-narusitele-opatreni-kvuli-covid-v-uprchlickych-taborech/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V Rusku nikdo verejne nesmi prohlasit, ze neuznava Putina. Za to by sel na Sibir.

      Smazat
    2. Jste hlupák, který o dnešním Rusku nevíte nic. Podle téhle vaší hloupé úvahy by celé redakce ruských tištěných periodik, rozhlasů a televizí (např. Rádio Echo Moskvy, TV Déšť atd.) bručely dávno na Sibiři. Člověče, vzpamatujte se. Lhaní nikdy nikomu neposloužilo dobře.

      Smazat
    3. Já byl v Rusku 72x v průměru po čtrnácti dnech.
      Tvrdím, že je to dnes jediná kapitalistická a demokratická (bez přídavku liberální a pod) na světě.
      A to mám služebně procestovanou celou Evropu včetně části Asie.

      Smazat
    4. 13:06 LUBEZ
      Já byl v Rusku 73x, žádnou demokracií jsem tam nikdy nepoznal,jen hon na odpůrce režimu, jak nikde jinde na světě.
      A to mám procestovany celý Svět.

      Smazat
    5. 14:47-Tak co jste tam dělal? Úkoly z CIA?

      Smazat
    6. Pane Povolný, poddůstojník-čučkař nemůže prozradit svou identitu ani nepřímo. Už to, že doznal 73 x v Rusku ukazuje na lehkovážné chování agenta.

      Smazat
    7. Unknowne, jako malé děti byl náš pěvecký hit: Buffalo Bill v prdeli byl a hovno viděl.
      Můžeš 73x opakovat.

      Smazat
    8. Tak tak, unk Howne. Hlavně dávej majzla, abys při tom cestování nezavařil globus.
      Kašpare.

      Smazat
  33. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/jak-to-vypada-v-palaci-vladimira-putina/r~a9ed463a5b0e11eb9d470cc47ab5f122/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Naprosto směšné liberální západní lži jako vždy:

      Kreml okomentoval zprávy o „Putinově paláci“

      https://cz.sputniknews.com/svet/2021012013080820-kreml-okomentoval-zpravy-o-putinove-palaci/

      Smazat
    2. Dnes jsem opravdu přečetl hromadu pravdy, lásky a liberálních zvratků. Vaše lži jsou vyvracené a tím to zvadlo to mě říkají poskoci zalezlí v pruhovaným zadku. Rozum mě říká že se za každou cenu musíme ubránit rasistickým zmetkům z usa a jejich tažení proti bílému muži. Židé dostali žlutou hvězdu co dostanou běloši bílé kolečko? Dnešní pece jsou výkonné a zmizel by skopčácký problém kam s nimi že pravdoláskaři. Transatlantický slouhové jsou směšný s jejich jedinou pravdou kam se na ně hrabou komunisti.

      Smazat
  34. Proti stanovení takových kvót na tuzemské potraviny nic nemám. Na strašení zdražením potravin české produkce bych také počkal. Nicméně by mě zajímalo, jak to pomůže menším českých prvovýrobcům potravin, tj. drobným pěstitelům zeleniny, ovoce, drůbeže a hospodářských zvířat. Ti se do super a hypermarketů nad 400 m2 dostanou s obdobnou vyjednávací silou jako velké potravinářské holdingy? To asi těžko. Tak zase ostrouhají ti, kteří podstatným způsobem svou zemědělskou činností a farmařením přispívají k udržení a rekultivaci zemědělské půdy, sadů, pastvin a luk (nemyslím ovšem na řepková pole). Zákon je prostě šit na míru někomu jinému. Tak díky, Radime Fialo z SPD, že si i na ty drobné české farmáře myslel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Radim Fiala mj. v Prerove vlastni skolu pro handicapovane, na kterou pobira dotace z EU.

      Smazat
    2. Co jsi tím chtěl říci? Že Fiala je zločinec, protože provozuje školu? Že dotace pro handycapované jsou zločin? Nebo jen jako informaci nesouvisející s tématem článku? Co to mělo být?

      Smazat
    3. Chtel jsem poukazat na to, ze kdyz pan Fiala osocuje ze vsech moznych zlocinu EU, ze je pokrytec. A chci zduraznit, ze kdyz Fiala a SPD byli durazne proti inkluzi a podpore hadicapovanym, ze se opet choval jako pokrytec.
      A jeste dodam, ze Fiala zamestnaval lidi se zdravotnim omezenim, ale platil jim jen polovinu platu, zbytek musel doplacet stat.

      Smazat
    4. Fiala z SPD brojí proti dotacím, jeho firma z nich získala 160 milionů:

      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/mistopredseda-spd-radim-fiala-firma-dotace.A180213_093324_domaci_nub

      Smazat
    5. Ratione souhlasím s vámi.
      Nový zákon taky nepokládám za nejvhodnější. Raději bych útočil na výši obchodní přirážky. Taky mi vadí, že jako spotřebitel často čtu vyrobeno v EU. Pokus o prostor pro naše zboží v regálech bych tak zásadně neodmítal i když pomáhá více Babišovi, či Tomanovi. Je to jen první krok ve snaze o soběstačnost a nezávislost našich potravin. Možná by stálo za úvahu založit i politickou stranu. Nerad kupuji vejce z Polska, brambory z Německa, brokolicí z Holandska a dokonce chřest z Čile. Naše mléko platím Rakušákům v mnoha výrobcích. Navíc řada produktů u nás vyráběných, ale ve výrobnách zahraničních vlastníků přináší zisk jiným zemím. Suma sumárum i když bych vás rád podporoval a vaše produkty kupoval, nemám dost šancí. Vaším konkurentem není jen Babiš, je jich moc, např EU. Uvidíte brzy, jak se do nás opře za zákon o regálech pro české potraviny. Dobrým nápadem by bylo zřídit třeba obchodní družstvo pro přímý prodej produktů drobných farmářů ve městech (nejen sezónní tržnice). Fandím vám.

      Smazat
    6. Budu raději za trouby a volit politické strany fandící naším bramborám , než se kamarádit s cizákům prospěšnými intelektuálními hrdiny. Vám pane Neznámý, budu dále vykat, jsem tak vychován. Stále věřím, že v naší zemi žijí i slušní lidé. Mám nyní dost času se vám věnovat, protože jsem doma v dobrovolné karanténě. Patřím k jiné straně barikády, než vy i když formálně do vaší kasty. Jsem inženýr a bydlím v Praze, přesto fandïm naším zemědělcům a potravinářům. Kavárna je mi lhostejná.

      Smazat
    7. Unknown 21. ledna 2021 13:39 prokazuje, že je obyčejný pitomec. Odvozuje, že pokud kdo dělá co užitečného v rámci pravidel systému, že systém nesmí kritizovat. To není trol, to je skutečně obyčejný pitomec. Vždyť ta parta "indických běžců" je dokonale bezradná. Není schopna nasadit nic, s čím by se důstojně prosadila. Tak takhle, v takové intelektuální bídě, to s režimem vypadá. Jen houšť a větší kapky. Zničíte se sami.

      Smazat
    8. ratio, už jsem Vám odpovídal. Cestou pro malé zemědělce jsou společná výrobní družstva a vlastní obchodní řetězce. Bylo to tady už za první republiky. Hodně malých zemědělců prodává své produkty přímo ze svého statku. Další možností by bylo povolit malé porážky. Vždyť i za minulého režimu si mohly lidé vypěstovat a porážet doma bez velkých zábran.

      Smazat
    9. Samozřejmě máte pravdu, že cesta rúzných výrobních a obchodních družstev je možná. Stejně má pravdu i unknown 14.00, že i čeští výrobci kvalitních produktů mohou se svým zbožím v supermarketech uspět. Celá věc má však další hledisko, o kterém jsem psal, a to krajinotvorné, a hledisko bezpečnostní, s nímž je potravinová soběstačnost spojená. V době očekávatelných krizí globálního významu bychom i z tohoto důvodu měli české výrobce podporovat, ba co víc, snažit se v soběstačnosti alespoň trochu přiblížit ke stavu před 30 lety.

      P.S. Pobavil mě ministr Toman ve sněmovně zvoláním, buďme trochu nacionalisti. Ano, agroholding jeho rodiny potřebuje pro výrobky odbyt. Já bych spíše zvolal, snažme se být v základním spektru komodit soběstační, neboť nedostatek potravin je v krizi horší než zdecimovaná armáda.



      Smazat
  35. Do supermarketu se dostali i cesti vyrobci kvalitnich potravin, kteri na to nepotrebovali zadny zakon:
    https://agrolajogurty.cz/
    http://www.taurusdruzstvo.cz/
    Jeden vyrabi kvalitni jogurty a druhy syry podle originalnich svycarskych receptu. Vyrobu je ucil syrarsky mistr ze Svycarska.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:00
      Dobře se bavíte ? Na vaši vÿzvu jsem vám odpověděl v 16:06. Vy jste rafinovaně svou provokaci fofrem smazal. Taky to umím, ale já nehraju nefér.

      Smazat
  36. Unknown lže jako obvykle!!!


    Čínští odborníci z oblasti zdravotnictví vyzvali Norsko a další země, aby pozastavily používání vakcín proti COVID-19 na bázi mRNA vyráběných společností Pfizer a BioNTech, a to zejména u starších osob.

    Specialisté byli znepokojeni smrtí třiadvaceti starších Norů, kteří byli očkováni touto vakcínou. Informují o tom noviny Global Times.

    Podle čínského imunologa byla nová vakcína mRNA vyvinuta ve spěchu a nikdy nebyla používána ve velkém měřítku k prevenci infekčních chorob a její bezpečnost nebyla potvrzena pro široké použití na lidech.

    Odborníci se domnívají, že úmrtí v Norsku prokázala, že účinnost vakcíny proti COVID-19 nebyla tak vysoká, jak se očekávalo.

    Čína dodala, že je třeba dávat pozor na příčiny úmrtí a zjistit, zda byly způsobeny vakcínami nebo spojeny s chronickými nemocemi očkovaných.
    Nedůvěra je na místě

    Virolog z Wuchanské univerzity uvedl, že pokud bude prokázána smrt způsobená vakcínou, znamená to, že účinek přípravku Pfizer není tak dobrý, jak se očekávalo, protože hlavním účelem vakcín mRNA je zdraví, nikoli smrt pacientů.

    Vakcíny mRNA učí lidské buňky vytvářet protein, který vyvolává imunitní odpověď; imunitní odpověď může následně chránit lidi před infekcí, pokud do těla vstoupí skutečný virus. Po očkování mRNA však mohou v těle vznikat toxické látky, což nezaručuje bezpečnost vakcín.

    To neplatí pro inaktivované čínské vakcíny, které fungují na bázi spolehlivějšího mechanismu, řekl virolog.

    Jiný imunolog z Pekingu vyzval svět, aby pozastavil používání vakcíny mRNA od společnosti Pfizer, protože se neprokázalo, že nová technologie je bezpečná. Podle jeho názoru by starším lidem, zejména těm nad 80 let, nemělo být doporučováno očkování proti COVID-19.

    Vysvětlil, že tito lidé mají slabší imunitní systém a jsou náchylnější k nežádoucím účinkům. Měli by být poučeni, aby spíše užívali léky ke zlepšení imunity.

    V samotné Číně právě probíhá očkování lidí ve věku od 18 do 59 let, protože statistiky týkající se osob starších 60 let a mladších 18 let jsou relativně vzácné vzhledem k tomu, že v klinických studiích vakcín byly zastoupeny jen zcela výjimečně.


    Je libo vakcínu Pfizer?

    Nutno ještě poznamenat, že povážlivě přibývá případů úmrtí a vážných vedlejších účinků aplikace uvedené vakcíny, včetně ochrnutí. Desítky případů úmrtí a stovky vážných onemocnění hlásí Izrael a USA. Nemluvě o tom, že Izrael, který je s očkováním relativně nejdál, nyní zjišťuje, že účinost vakcíny je mnohem nižší než uvádí výrobce. Očkovaní se v tisících případů virem nakazili. A to jsme teprve na začátku. Jak tato vakcína ovlivní zasaženou populaci v horizontu příštích několika let, nemá dnes nikdo ani ponětí. A tak je kolem toho mrazivé ticho.

    Pokud tedy uvážíme, že západní veřejné sdělovací prostředky mají jednoznačnou tendenci negativní dopady vakcinace utajovat či bagatelizovat, zatímco v případě onemocnění s COVID-19 vyvolávají nikdy nevídanou hysterii, je naprosto jasné, že čelíme nátlaku podrobit se vakcinaci, jejíž účinky nejenže nebudou znamenat ochranu před COVID-19, ale znamenají pro velký počet lidí buď bezprostřední smrtelnou hrozbu, v lepším případě riziko dlouhodobého poškození zdraví.

    Zcela nepochopitelný je ovšem fakt, že všichni lidé, kteří se přesto chtějí nechat očkovat proti koronaviru, jsou ochotni podepsat prohlášení, že výrobce vakcíny ani nikdo jiný neodpovídá za vedlejší účinky očkování. Ani za případné trvalé poškození zdraví v důsledku aplikace vakcíny, jejíž účinnost, jak se začíná ukazovat, je maximálně 50%. Bez podpisem stvrzeného souhlasu s tím, že není nikterak zaručena bezpečnost přípravku, nikdo injekci vakcíny společnosti Pfizer u nás nedostane.

    Jak si lze takové chování vysvětlit? Hloupost, zaslepenost, stádnost, hazardérství? Fakticky spíše pohrdání životem spoluobčanů těmi, kdo ženou masy pod injekční stříkačku: politici vládní i opoziční - čest výjimkám - a korporátní média, veřejnoprávní na místě prvním.

    Každý se musí rozhodnout za sebe. Život a zdraví je výhradně soukromá věc každého z nás.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Cina mela data a vysledky setreni z Norska? Tak a ted jeste tu o Karkulce:-) Ze ty jsi si slehnul nejaky daleko silnejsi matros do zil?-)

      Smazat
    2. A proto se Milos Zeman nechal ockovat vakcinou Pfizer/Biontech:-)

      Smazat
    3. 14:23-protože nebyla alternativa.

      Smazat
    4. Povolny, co lzete? Vzdyt Putin Zemana zval nekolikrat do Moskvy a Nejedly tam byl peceny vareny.

      Smazat
    5. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/martin-nejedly-rusko-navrat-milos-zeman_2011301634_kro

      Smazat
    6. 14:33
      Myslím, že sehnat vakcínu sputnik,by nebyla pro Zemana problém.

      Smazat
    7. 16:41-Byl by to problém, vakcína není záměrně v EU registrovaná. To by bylo ale sousto pro "dobrosery" Vašeho typu, že! Maďaři ovšem nemají tak silnou "pražskou kavárnu" tlučhubů, tak mají volnější vzduch k dýchání!

      Smazat
    8. 14:37
      Dolož,že je nějaký Povolný.
      To,že Eman byl do močkby zván je fakt,jen díky své fyzické neschopnosti nikam nejede. Víme pane Zoufalec povolný.

      Smazat
    9. Unknown opět jen provokuje. Neumí diskutovat k věci, chodí sem jen trollit. Bude-li pokračovat ve lhaní a podobných ubohostech, bude mazán.

      Smazat
    10. 17:10- rád, až mi to přeložíte do češtiny. Některá slova neznám a uniká mi smysl Vaší hatmatilky.

      Smazat
    11. Unknowne 21. ledna 2021 14:36, jak prosím z toho, že Zeman byl pozván do Moskvy, tuším na oslavu výročí vítězství SSSR ve II. WW a že Nejedlý tam je pečený vařený plyne, že prezident ČR se má nechat očkovat vakcinou Sputnik V? Prezident Zeman je, s námi chudáky, kterým nic nezbývá jiného než to, s čím se kšeftuje v EU tak dává najevo, že je s námi solidární. I kdyby ho to mělo usmrtit. Co vy na to, vy argumentačně neschopné jelito? JiH

      Smazat
    12. Jsi myslící bytost unk Howne?
      Dolož to!

      Smazat
  37. Jen názor pana Chlíbka, poskytnete protinázor?

    OdpovědětSmazat
  38. https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/potravinova-sobestacnost/r~8c2d3bc65bce11ebb408ac1f6b220ee8/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16:16- to má být ten protinázor?
      Pokud si pamatuji, dotace větší na západě zemědělcům než u nás, spolu se zahraničními řetězci, významně utlumily živočišnou výrobu našich zemědělců v počátcích. Kdo není blb nebo lobbista cizích vlivů ví, že návrat k soběstačnosti komodit u nás obvyklých, se bez státní ingerence neobejde. Politickým bojem v EU a doma podporou zemědělců a omezením ze zahraničí. Dnes to cly nejde, tedy tlakem na EU, jako Poláci, kteří jsou pořád agrárním státem.

      Smazat
    2. Je to jen názor nějakého pisálka, který hájí zájmy vlastníků řetězců a zahraničních zemědělců, a ne zájmy Česka.

      Smazat
    3. 16:16. Typicky bakalovský zavádějící lčánek. Vyjmenovává komodity, které ůdajně čeští výorbci nejsou schopni pokrýt, ale už neříká, že to je proto, že právě tlak a diskriminace ze strany řetězců jim to neumožnil a nohé zlikvidoval.
      Samozřejmě, že řešení není jednoduché a vyžádá si pomoc státu a nějaký čas. Ale jiná cesta není.
      Ať si Indičtí běžci vulgo unknowni a jiní jedinci ducha mdlého pochutnávají na nekvalitních potravinách pěstovaných a získávaných bůhví odkud bez jakékoliv kontroly, ale normálně myslící člověk chce mít v tomto jasno.

      Smazat
  39. Pane Neznámý, vaše slova toť hadí syčení. Vy nejste chlap. Máte to marné.

    OdpovědětSmazat
  40. Zdá se, že téma českých potravim je docela výbušné...A člověk se dozví věcí - třeba, že jsou u nás supermarkety, které jich mají 70%. Docela by mě zajímalo, které to jsou. Ale to se asi od Indického běžce tradičně už nedozvíme...
    Protože kdyby takové byly, proč by měl být okolo mnohem nižší povinné kvóty takový řev ?
    Pravdou je, že ten zákon je jistě potřebný, každá věc, která trochu zkrotí aroganci řetězců a nadnárodních kooperací je dobrá.
    Ovšem pokud nebude následovat další opatření např. v podobě stanovení maximálních marží a udělání v pořádku ve výkupních cenách, či diskriminačních opatření jako regálovné, či platby některým dodavatelům až po prodeji zboží, moc se nezmění.
    Také není třeba si dělat iluze o některých českých výrobcích potravin. Prostě zdivočelému kapitalismu je třeba nasadit uzdu v podobě přesných pravidel, tvrdě vymáhaných, bez ohledu na národnost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zopakuji slova pana Dvoraka, ktery sam priznal, ze se mu cesti agrobaroni pochlubili, ze by radi vyrabeli syry, ale diky zavedenym firmam na trhu proto na to nemaji.
      Samozrejme to mohou provest pouze administrativne. Proc by obchodni retezec do svych prodejen poustel nekoho, kdo do teto doby nevyrabel zadne syry a neni schopen garantovat mnozstvi a kvalitu vyrobku?

      Smazat
    2. 16:49
      Myslím Heroine, že zdivočelý budeš ty, pokud obhajujes takový nesmysl jaký prosazuje David. Senát tohle svinstvo nepodpoří a EU jasně zamitne !!! kapitalismus je naše záchrana, HEROINE.

      Smazat
    3. Milý mladý špatně vzdělaný hlupáku 17:04, chodíš sem pomlouvat, nepřátelsky útočit a to bez argumentů, jen tak pro svůj zvrhlý plezír.
      O tom, jak ot máš v hlavičce pomotané svědčí věta "kapitalizmus atd.". Úplně mimo.

      O návrhu zákona o potravinové soběstačnosti je pro tebe "hloupost ů a dokonce "svinstvo". Za tyto sprosté útoky a neschopnost diskutovat slušně budeš pro příště mazán.

      Smazat
    4. Demagogický lháři 16:58, proč si vymýšlíš a lžeš. Agrokombináty, ty jeden troubo, nejsou žádní agrobaroni. Jedná se většinou o akciovky, ve kterých akcie jsou převážně v podobě vložených pozemků. Tedy jde o společnosti malých vlastníků půdy. Chápeš? Celé to převracíš a lžeš. Cizí řetězce nedovolí našim výrobcům prodej. Ty zavedené, které na své regály pustili, cenově vydírají a holí. Příšerně dlouhá doba platnosti faktur je další věc, na kterou český zemědělec doplácí. A pak jsou tu jelita, jako ty, zemští škůdci z blbosti či placení, kteří se do všeho motají, ničemu nerozumí a za nimi zůstávají jen zničené hodnoty. Hloupostí tě odhaduji tak na piráta.

      Smazat
    5. Tak jeste jednou Dvoraku, napsal jsi, ze jsi mluvil s predstaviteli agrokombinatu (docela socialisticka hantyrka) a oni ti rekli, ze nemuzou vyrabet syry, protoze je nepusti do obchodnich retezcu. A priznal jsi, ze predtim zadne syry nevyrabeli. Tak jak jsi to myslel?-)

      Smazat
    6. 17:35.Zajímavá logika, takže od teď, kdo vyrábí sýry to má na věčné časy a nikdo jiný nesmí, protože přece zatím žádné nevyráběl a tím pádem nemá nárok do obchodu...
      A takovou hloupost máte ze své hlavy, nebo Vám někdo radí ?

      Smazat
    7. Hemeroide, klidne muze syry vyrabet. Ale nema dostat zadne ulevy a uz vubec nema byt protezovan administrativni cestou, kdyz predtim zadne syry nikdy nevyrabel. Co jsi na tom nepochopil?

      Smazat
    8. Ale ne pane Dvořáku 17:21, oni ani tak nelžou, oni jsou skutečně tak hloupí a neznalí, tak hluboce oddaní tomuto režimu, že pokud se nějak uživí, budou na sebe hrdí. To, co tady produkují, to je jediné co dokážou, aby se realizovali. Popravdě vzato, sluší se politovat je. Jsou postižení intelektuální nedostatečností. Nelze požadovat, aby to rozpoznali.

      Smazat
    9. 19:02. Tak nejprve byste měl držet v paměti svoje slova - "protoze je nepusti do obchodnich retezcu"-, než se budete zase pokoušet o něčem mluvit...

      Smazat
    10. Věc je následná: nízké výkupní ceny mléka vedou zemědělce k úvaze, zda by nebylo výhodnější vyrobit z mléka sýry a ty prodat s onou přidanou hodnotou, místo mléka surového. Ale oni zahájit výrobu vlastních sýrů nemohou, protože řetězce se na své regály nepustí. Všichni to pochopili, jen ten zjančený pirát tu stále prudí a všem ukazuje svou duševní omezenost. Že by už výsledek inkluze? Měl ten nebohý hoch ve škole pořádného asistenta?

      Smazat
    11. Ani né výsledek inkluze ale ten pirátský materiál bude mít asi ukrutnou sílu.

      Smazat
    12. Vzdyt jsem ti to tady vcera psal Dvoraku. Nizke vykupni ceny, ktere byly nabizene reditelem Madety Teplym, nakonec dovedli spoustu farmaru k presvedceni, ze uzavreli dlouhodobou smlouvu na vykup mleka s mlekarnou v bavorskem Chamu. Ta jim navic nabidla akcie, takze se zemedelci stali i akcionari.

      Smazat
    13. Četl jsme, ale co jsi chtěl tím sdělit? Že si na chleba nemažeš Madetku?

      Smazat
  41. Protože provokace a blbiny nesouvisející s tématem článku mažeme. Stejně tak jsme nepustili invektivy na pouličního rváče a násilníka Kalouska, který rád v opilosti a podloubí fackuje studenty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Musis ale Dvoraku napsat, ze ten "student" porad okolo Kalouska poskakoval a castoval ho vulgarnimi slovy. Takze to proplesknuti studentovi docela sluselo.

      Smazat
    2. Nepřivolávej facku na sebe. Podle tvé logiky už okolo tebe létají!

      Smazat
    3. 17.36
      Tebe byc musel, kašpare, ufackovat.

      Smazat
  42. Obhájců našich zájmů máme dost. Např- tenhle -
    https://www.youtube.com/watch?v=9guQEkPKQM0

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je opravdu vlastenec k pohledání. Jeho vlast i vlajka je protepleně duhová a slovy obhajují jen samé vznešené hodnoty.

      Smazat
  43. S těmi europošuky nemá cenu diskutovat. Snaží se, snaží, ale argumentačně jsou v háji.
    Nízké výkupní ceny vstupních produktů u nás jsou dány tím, že bez stejných objemů dotací,jako má konkurence "starých" evropských zemí se prostě dobrý výrobek levněji udělat nedá.
    Mám také dost přátel mezi sedláky, farmáři. O tuhle problematiku jsem se dost zajímal, takže mám "tušení souvislostí".
    Schválení zákona o povinném podílu domácích základních!!! potravin považuji za malý, ale důležitý úspěch.
    Proti-propaganda teď valí jednu hovadinu za druhou, aby vyděsila veřejnost. Už jsem slyšel z televize brečet "vinařské podniky", které dováží hrozno na sekty a "krabicáky". Hovořila babička, která údajně přijde o své oblíbené paštiky, protože játra se dováží.No bodejť by ne, když vlastní chovy jsou decimovány. Nejlepší "frk" jsem zaregistroval s dovozem lanýžů do supermarketů!!!, které, ježíšmarjá, nebudou.
    S tímhle je třeba se poprat.
    Ale jako další kroky by mělo následovat předkládání jednoho zákona za druhým, opsaných, pokud možno z legislativy jednotlivých evropských zemí, kerými chrání své zemědělce. Včetně zákonů o přiměřené marži, o diskriminaci výrobců z hlediska nedovolené?? nespravedlivé podpory vysokými dotacemi.
    Ale k tomu potřebujeme politiky, zástupce státu (přesedu vlády a ministry), kteří se v orgánech EU dokáží porvat, pohybovat se na "hraně války, a do války se nedostat". Alespoň tak, jako Polsko, raději ještě lépe. Podle mého soudu je to reálná možnost, ale agrární, zemědělský sektor musí najít jazykově a právně vybavené odborníky, kteří by dokázali takové zákony připravovat. To, že by se je nepodařilo dostrkat do Parlamentu, si nemyslím, najdou se odvážní poslanci, pokud se toho nechopí rovnou vláda.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. JLB, souhlasím s vámi. Dnes vyžaduje každá změna zástupce v obou sněmovnách. Nevidím tam žádné malé farmáře a to už se tam chystají hoteliéři, hospodští i cestovky. Navíc totéž platí pro EU, pan doktor je tam jako sám voják v poli a potřebuje posilu. Snad se tam opět neprotlačí jen těličkující emisaři.

      Smazat
  44. Je těžko co tak odporného jako občan Pospíšil. Pokud ovšem nevzpomeneme na "pana" Havla prezidenta s jeho králikárnami k bydlení, na které se dnes málokdo zmůže, s jeho slibovanými kamennými obchůdky a rodinnými farmičkami, jen co zmizí slušovické temné žilky, s jeho skromností v pancéřovaném beemváku s celou další flotilou, jak vede pravdu a lásku, aby porazila lež a nenávist cestou humanitárního bombardování suverénního státu světovou supermocností, bez vypovězení války, za porušení mezinárodního i válečného práva. Je to na zblití. JiH

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je dobře si vždy připomenout Havla prezidenta s jeho králikárnami k bydlení a slušovické temné žilky !!! Proto bylo na Muzeu napsáno " S Havlem na věčné časy a nikdy jinak"!!! Fuj ,fuj, fuj!!!!

      Smazat
    2. JiH přidal bych ještě Bendu, Rumla, Žantovského, Vondru, Dlouhého a další pozůstatky bývalé nomenklatury.

      Smazat
  45. Poslankyně SPD k zákonu o podílu českých potravin: Jiné země EU svůj trh hlídají. I my musíme podporovat naše zemědělce

    https://cz.sputniknews.com/nazory/2021012113087269-poslankyne-spd-monika-jarosova-zakon-ceske-potraviny-eu-trh-nazor/

    Matěj Stropnický„Palec nahoru za posilování potravinové soběstačnosti.“ Bývalý předseda Zelených promluvil o nové iniciativě

    https://cz.sputniknews.com/byznys/2021012113085438-palec-nahoru-za-posilovani-potravinove-sobestacnosti-byvaly-predseda-zelenych-promluvil-o-nove/

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.